Dat ligt er aan wat de app je voorschotelt. En die maakt een keuze op basis van de taal van het apparaat. Engels = F1 Live volgens mij. "Onbekende" taal = International met Engels commentaar. Tegenwoordig is Nederlands echter een bekende taal, dus krijg je standaard International met Nederlands commentaar.Wachten... schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:35:
[...]
Welke Engels commentaar staat er eigenlijk standaard aan als je de app opstart? Is dat de eerste of de tweede?
Hier niet. De eerste FP1 dit jaar kreeg ik automatisch Internationaal, dat heb ik naar F1TV Live gezet en sinds dien kreeg ik standaard die laatste. Alleen tijdens Baku FP1 kreeg ik Internationaal met NL commentaar, dat binnen 5 minuten weer op F1TV Live gezet en sinds die tijd krijg ik die weer als standaard. Dus volgens mij onthoud de app de laatst gekozen optie.RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:57:
Dat ligt er aan wat de app je voorschotelt. En die maakt een keuze op basis van de taal van het apparaat. Engels = F1 Live volgens mij. "Onbekende" taal = International met Engels commentaar. Tegenwoordig is Nederlands echter een bekende taal, dus krijg je standaard International met Nederlands commentaar.
Het liefst luister ik naar Palmer en Edwards, Buxton heeft er ook eens gezeten in plaats van Edwards en was ook oké. Die man tijdens de GP van Miami vond ik niet om aan te horen en die er nu met Canada zit hoor ik ook niet graag. En Collins hoor ik ook niet graag, komt véél te veel onzin uit.
Ik kan die tweede Engelse stream op de Chromecast volgens mij nieteens meer selecteren. International wordt Nederlands, en F1 live is Engels.
Dan ligt het waarschijnlijk aan het platform? Android TV hier, en moet elke keer opnieuw switchen omdat hij weer met International opstart (eerst Engels, nu dus Nederlands).TheBrut3 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:05:
[...]
Hier niet. De eerste FP1 dit jaar kreeg ik automatisch Internationaal, dat heb ik naar F1TV Live gezet en sinds dien kreeg ik standaard die laatste. Alleen tijdens Baku FP1 kreeg ik Internationaal met NL commentaar, dat binnen 5 minuten weer op F1TV Live gezet en sinds die tijd krijg ik die weer als standaard. Dus volgens mij onthoud de app de laatst gekozen optie.
viaplay heeft geshopt bij RTL als het gaat om commentatoren, dat is wel duidelijk. Maar goede commentatoren liggen nu eenmaal niet voor het oprapen. Bij voetbal komen ook wel eens dramatische gevallen voorbij, waarvan er eentje nu gelukkig gestopt is… zal verder geen namen noemen.TexMex schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:50:
Mol en Plooij zijn verre van perfect, maar ze staan voor mij toch nog wel een flink aantal niveaus boven Valkenburg en Heemskerk. Ik vind het vooral zo bijzonder dat als je dan de kans krijgt om het helemaal anders te gaan doen, dat je dan met Valkenburg en Heemskerk komt. Alsof dat het beste is wat je kunt bedenken.
Maar wie zou jij dan genomen hebben als het niet Olav, Jack, Nelson, Melroy zijn? Mijn voorstel was Winkelman/Bleekemolen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zet je browser taal eens om naar engels.MikeyMan schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:27:
Ik kan die tweede Engelse stream op de Chromecast volgens mij nieteens meer selecteren. International wordt Nederlands, en F1 live is Engels.
Dat omschakelen naar Engels werkt wel op de app op de iPhone en iPad maar niet op de AppleTV.. mis dat commentaar wel, Nederlands kan me niet bekoren en hoor graag Crofty. Nog niet achter hoe dat aan te passen
Ah chromecast (had ik gemist)
Maar zet je systeem taal dan eens om (ik neem aan dat je nu NL gebruikt).
Ik heb namelijk een soortgelijk probleem gehad in mijn browser en het veranderen van taal had het opgelost (was wel vorig jaar ergens)
Hoogterp/Winkelman zou misschien wel een aardige combinatie zijn. Al is het altijd afwachten hoe zoiets in de praktijk uitpakt. Valkenburg met een andere co-commentator zou denk ik ook al beter zijn dan met zijn huidige kompaan (als hij maar stopt met zijn stomme woordbruggetjesPatrickC schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:28:
[...]
viaplay heeft geshopt bij RTL als het gaat om commentatoren, dat is wel duidelijk. Maar goede commentatoren liggen nu eenmaal niet voor het oprapen. Bij voetbal komen ook wel eens dramatische gevallen voorbij, waarvan er eentje nu gelukkig gestopt is… zal verder geen namen noemen.![]()
Maar wie zou jij dan genomen hebben als het niet Olav, Jack, Nelson, Melroy zijn? Mijn voorstel was Winkelman/Bleekemolen.
Kan je geen andere audiostream selecteren binnen de International steam?MikeyMan schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:27:
Ook Android TV hier.RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:27:
Dan ligt het waarschijnlijk aan het platform? Android TV hier, en moet elke keer opnieuw switchen omdat hij weer met International opstart (eerst Engels, nu dus Nederlands).
Ga naar 'Profile' in het menu links, dan 'Change Commentary language' en kies 'English'. Voor Crofy dan tijdens de uitzending swipen naar links en 'International' kiezen.Holk schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:31:
Dat omschakelen naar Engels werkt wel op de app op de iPhone en iPad maar niet op de AppleTV.. mis dat commentaar wel, Nederlands kan me niet bekoren en hoor graag Crofty. Nog niet achter hoe dat aan te passen
[ Voor 9% gewijzigd door noo op 19-06-2022 14:29 ]
Dat blijft bij mij dus Nederlands. En F1Live is Croft niet, dat is Palmer met … (naam even kwijt). Zal eens opnieuw opstarten, misschien helpt dat. Of de settings op de Apple TV op Engels zettennoo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:28:
[...]
Ga naar 'Profile' in het menu links, dan 'Change Commentary language' en kies 'English'. Voor Crofy dan tijdens de uitzending swipen naar links en 'International' kiezen.
Je moet ook ipv 'F1 Live' voor 'International' kiezen voor Crofty (swipe left als je de stream gestart hebt dan komt er rechts een menu met F1LIve, International en de driver cams).Holk schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:44:
[...]
Dat blijft bij mij dus Nederlands. En F1Live is Croft niet, dat is Palmer met … (naam even kwijt). Zal eens opnieuw opstarten, misschien helpt dat. Of de settings op de Apple TV op Engels zetten
Edit: net even geprobeerd maar die 'change commentary language' optie doet hier ook niks meer (vorig seizoen nog wel, waarchijnlijk door de nieuwe F1 Live default?).
[ Voor 14% gewijzigd door noo op 19-06-2022 15:07 ]
Voor de geïnteresseerden: beta 10 is live.
https://beta.f1mv.com/
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Tussenstand :161 stemmenalbino71 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:59:
Even een poll, gewoon omdat het kan...
Poll: Welk commentaar gebruik je tijdens F1 uitzendingen?Tussenstand:
- Ik sync Olav Mol
- Nederlands (Nelson V. , Melroy H. )
- Engels (David Croft en Martin Brundle)
- Engels ( Ben Edwards en Jolyon Palmer)
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
De helft pakt Engels commentaar.
Van de andere helft luistert slechts 1 vd 4 naar het ViaPlay commentaar.
3 vd 4 pakt Olav via GrandPrix radio en doet de moeite om dat te syncen. Als syncen niet nodig was, of als het beschikbaar was via F1TV, had dat verschil ws nog groter geweest.
Ik verwacht dat een deel van de Engels kiezenden ook nog naar Olav zouden luisteren, als het te kiezen zou zijn vanuit F1TV.
Ik weet 't, het is een kleine testcase, maar geeft een beetje een beeld.
De ViaPlay mannen doen het nog niet geweldig en ze hadden beter Mol kunnen nemen.
Ik denk wel dat je de poll nu onder een "gekleurd" publiek houdt, for better or for worse.albino71 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:07:
[...]
Tussenstand :161 stemmen
3 vd 4 pakt Olav via GrandPrix radio en doet de moeite om dat te syncen. Als syncen niet nodig was, of als het beschikbaar was via F1TV, had dat verschil ws nog groter geweest.
Ik verwacht dat een deel van de Engels kiezenden ook nog naar Olav zouden luisteren, als het te kiezen zou zijn vanuit F1TV.
De ViaPlay mannen doen het nog niet geweldig en ze hadden beter Mol kunnen nemen.
Ja ik moet eerlijk zeggen dat als Mol nog beschikbaar zou zijn als gewoon commentaar ik dat misschien wel weer eens zou kiezen. Maar dat komt vooral omdat er zo vaak een ander naast Palmer zit en dat begin ik wat irritant te vinden.albino71 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:07:
[...]
Tussenstand :161 stemmen
Wellicht. Het verraste mij wel dat Olav hier toch zo scoort. Dus het zou nog wel gunstiger kunnen zijn voor hem, onder wat algemener publiek.RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:11:
[...]
Ik denk wel dat je de poll nu onder een "gekleurd" publiek houdt, for better or for worse.
Bij Sky wisselt het natuurlijk ook nogal de laatste 2, 3 jaar. Crofty wel vast maar Brundle ook steeds minder.AtlAntA schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:12:
[...]
Ja ik moet eerlijk zeggen dat als Mol nog beschikbaar zou zijn als gewoon commentaar ik dat misschien wel weer eens zou kiezen. Maar dat komt vooral omdat er zo vaak een ander naast Palmer zit en dat begin ik wat irritant te vinden.
En dat F1TV wisselt is natuurlijk niet perse slecht. Alleen wie er dan zitten... Die van gisteren, wat vandaag ook wel weer er zal zitten, is best wel meh. Sam Collins erbij is een prutser eerste klas. In Monaco met Allan McNish erbij dacht ik dat wel een leuk experimentje zou zijn, maar 2 races later hebben we daar ook niks meer van gezien (geen McNish noch een track side commentator).
Maar voor mij persoonlijk: Olav? Nee, laat maar zitten.
Is er geen changelog?AtlAntA schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:57:
Voor de geïnteresseerden: beta 10 is live.
Changes:
- Fixed audio language selection
- Added video quality to layouts
- Added audio output device to layouts
- Stagger opened windows to prevent a big pile of windows
- Fixed weird issue where tire age for 6 and 4 laps would show weird artifacts
- Added option to pop-out race control messages
Vindt iemand anders de stream ook erg grijs?
Ik ben net op mijn TV gewisseld naar RGB "limited range" (16-235). Normaal verlies je daar detail mee maar deze keer ziet het er daardoor beter uit.
Ik ben net op mijn TV gewisseld naar RGB "limited range" (16-235). Normaal verlies je daar detail mee maar deze keer ziet het er daardoor beter uit.
offtopic:
Kan ook een issue zijn in mijn HTPC setup naar bv een update maar ik betwijfel het
Kan ook een issue zijn in mijn HTPC setup naar bv een update maar ik betwijfel het
F1 TV Pro bedoel je?ANdrode schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:41:
Vindt iemand anders de stream ook erg grijs?
offtopic:
Grappig.. vanochtend zei m’n vader hetzelfde; vond de stream erg flets t.o.v. ViaPlay. En hij is iemand die zich daar normaliter nooit aan stoort.
Vind dat hier overigens ook. Beetje grauw beeld.
En welke pillen heeft Will weer op. Man man man..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb mijn HTPC en TV instellingen nagelopen en alles lijkt goed te staan. Het lijkt er op dat de content gewoon wat flets is.Rivanov schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:43:
[...]
F1 TV Pro bedoel je?
Grappig.. vanochtend zei m’n vader hetzelfde; vond de stream erg flets t.o.v. ViaPlay. En hij is iemand die zich daar normaliter nooit aan stoort.
Die Tom Gaymor op F1 Live heeft nog nooit een race gezien?
Begint de startgrid van P1 naar P20 op te lezen terwijl de animatie uiteraard P20 naar P1 is.
Begint de startgrid van P1 naar P20 op te lezen terwijl de animatie uiteraard P20 naar P1 is.
De Nederlandse audio loopt achter op het beeld, gisteren liep het voor op het beeld..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
F1tv hele slechte kwaliteit nu... Al de hele formationlap
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
F1TV gewoon goed hier, of ja, goed, skip die Tom Gaymor maar.
"Bottas moet wel een kapotte voorvleugel hebben. ZIE JE WEL! Bij Magnussen is die kapot".
"Bottas moet wel een kapotte voorvleugel hebben. ZIE JE WEL! Bij Magnussen is die kapot".
F1TV (F1 live hier) doet het prima. Alleen het starten van de stream voor de start ging moeizaam.
Ik heb het idee dat de racegeluiden op f1tvpro met het viaplay commentaar een stuk zachter staan dan de racegeluiden via viaplay zelf
Ja die app werkt echt als een tierelier. Geen enkele hapering met 9 streams open en constant de hoogste kwaliteit.Montoya200x schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:41:
Kudo's voor de Devs van "MultiViewer for F1", voor het integreren van de LiveTiming Data in de Onboards![]()
[Afbeelding]
Tot nu toe het hele seizoen naar de jongens van Viaplay gekeken, maar na de vorige race was ik het helemaal zat en heb ik de F1TV app gedownload.
Helaas wel gemist dat je even moet switchen naar Croft en Brundle. Nu de hele race naar Gaynor en Palmer geluisterd, maar dat was echt tenenkrommend. Misten zoveel dat het leek alsof ze de race niet eens op hadden staan.
Helaas wel gemist dat je even moet switchen naar Croft en Brundle. Nu de hele race naar Gaynor en Palmer geluisterd, maar dat was echt tenenkrommend. Misten zoveel dat het leek alsof ze de race niet eens op hadden staan.
Puuuh wat wordt mijn laptopje dan oud, ik heb hier 3 streams en GPradio open staan en live timing. De main feed full screen op 720p en de rest op 720p of zelfs 360p, dan blijft alles stabiel. Maar idd alle kudos naar Multiviewer!

Bij mij was de beeld kwaliteit met streamen naar tv vandaag echt bagger. Ik heb nu sinds afgelopen week f1tv app. Vorige week ook al rond uit slecht.
Meer mensen met dit probleem? Ik twijfel of het in mijn Chromecast zit, maar dat lijkt me eigenlijk niet. Want voor en na de race is het beeld een stuk beter.. oftewel wanneer het netwerk minder belast is.
Meer mensen met dit probleem? Ik twijfel of het in mijn Chromecast zit, maar dat lijkt me eigenlijk niet. Want voor en na de race is het beeld een stuk beter.. oftewel wanneer het netwerk minder belast is.
Hier in huis op 3 verschillende Devices een stream lopen. Alleen bij begin van de SC een drop en slechter beeld voor 1 a 2 minuten .Maartinho schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:15:
Bij mij was de beeld kwaliteit met streamen naar tv vandaag echt bagger. Ik heb nu sinds afgelopen week f1tv app. Vorige week ook al rond uit slecht.
geen probleem gezien hier, app draait hier gesideload op een sony android tv
Ik keek vandaag bij een vriend en die heeft Viaplay. Beeld stabiel, maar dat commentaar... Ze zijn met 2 + af en toe Kalff die naar onboards luisterd. En nog presteren ze het om meer dingen verkeerd te zeggen of compleet te missen dan Olav Mol voorgaande jaren.
Dan luister ik liever naar de F1TV commentatoren. Zeker ook niet 100% foutloos, dat kan niet, maar wel veel beter.
Dan luister ik liever naar de F1TV commentatoren. Zeker ook niet 100% foutloos, dat kan niet, maar wel veel beter.
Zie mijn post, met Chromecast was het bij mij ook niet best.Maartinho schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:15:
Turb0Turb0 in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3"
Ik heb nu echt 0,0 problemen meer.
Vandaag met de multiviewer erbij geen enkele hapering en alles in sync.
Ik luister F1TV commentaar maar die gaymor is niet mijn favoriete commentator, maarja 5 sec Viaplay luisteren is erger. 🤣
Terug te komen op de poll van @albino71. Wij kijken hier met F1TV Pro en wij zijn nooit aan Viaplay begonnen.
De trainingen kijk ik met het F1TV Live kanaal, waarbij ik het commentaar prima vind. Vooral Sam Collins - waarbij ik altijd aan de IT Crowd moet denken
- voegt wat mij betreft best wel het e.e.a. toe met zijn technische achtergrond. Ook vind ik Jolyon, Will en Ben prima om naar te luisteren. Ze vertellen veel en hebben wat mij betreft ook altijd veel achtergrond informatie.
Kwalificaties en races kijken wij echter met F1TV met het FX audio kanaal over de surround set. Op het tv-meubel hebben we dan de Google Nest Hub aan met Grand Prix Radio. Onlangs zag ik namelijk op in de comments hier op Tweakers deze sync website langskomen en dat is een verademing. Hiervoor had ik het namelijk een aantal keer geprobeerd met de Grand Prix Radio website en dat was een drama. Daarbij zit bij ons de sync redelijk standaard tussen de 45 - 47 seconden. Ook drift het een beetje tijdens het kijken, maar met deze website is dat echt mega eenvoudig te corrigeren. Het enige grote nadeel zijn de boordradio's. Deze hoor je in echo en dat is soms echt lastig te verstaan.
Wij kunnen echter het nostalgische Olav commentaar niet zomaar loslaten. Wij zijn er beide thuis mee opgegroeid en alhoewel Olav misschien niet 's werelds beste commentaar levert, vind ik de emotie mooi en zijn stemgeluid prettig. Daarbij heeft Jack overigens de taak op zich genomen om af en toe te zeggen op hoeveel de timer staat, zodat je helemaal eenvoudig kunt syncen.
Het is allemaal niet ideaal, maar het is wat het is. Afgelopen weekend overigens ook nog even het Viaplay commentaar geprobeerd tijdens Training 1, maar Jeroen Bleekemolen moet lekker Race Planet blijven doen. Commentaar geven is een vak, en dat zit er duidelijk bij hem niet in.
De trainingen kijk ik met het F1TV Live kanaal, waarbij ik het commentaar prima vind. Vooral Sam Collins - waarbij ik altijd aan de IT Crowd moet denken
Kwalificaties en races kijken wij echter met F1TV met het FX audio kanaal over de surround set. Op het tv-meubel hebben we dan de Google Nest Hub aan met Grand Prix Radio. Onlangs zag ik namelijk op in de comments hier op Tweakers deze sync website langskomen en dat is een verademing. Hiervoor had ik het namelijk een aantal keer geprobeerd met de Grand Prix Radio website en dat was een drama. Daarbij zit bij ons de sync redelijk standaard tussen de 45 - 47 seconden. Ook drift het een beetje tijdens het kijken, maar met deze website is dat echt mega eenvoudig te corrigeren. Het enige grote nadeel zijn de boordradio's. Deze hoor je in echo en dat is soms echt lastig te verstaan.
Wij kunnen echter het nostalgische Olav commentaar niet zomaar loslaten. Wij zijn er beide thuis mee opgegroeid en alhoewel Olav misschien niet 's werelds beste commentaar levert, vind ik de emotie mooi en zijn stemgeluid prettig. Daarbij heeft Jack overigens de taak op zich genomen om af en toe te zeggen op hoeveel de timer staat, zodat je helemaal eenvoudig kunt syncen.
Het is allemaal niet ideaal, maar het is wat het is. Afgelopen weekend overigens ook nog even het Viaplay commentaar geprobeerd tijdens Training 1, maar Jeroen Bleekemolen moet lekker Race Planet blijven doen. Commentaar geven is een vak, en dat zit er duidelijk bij hem niet in.
In principe gaat bijna alles in het leven vóóruit, maar met Formule1 zijn we echt hard achteruit gegaan in Nederland. Van gewoon 4k op een vaste tv-zender naar gedoe met streamen. Nouja, nu hebben de Ziggo-haters gelukkig ook wat te kiezen. Maar behalve op dit forum heb ik in het dagelijks leven bij de koffie-automaat echt nog nóóit iemand horen klagen over commentaar van Ziggo, maar die klagen nu wel allemaal over "het gedoe"....alex3305 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:11:
Terug te komen op de poll van @albino71.
Het is allemaal niet ideaal, maar het is wat het is.
Je zou maar voetbalfan zijn, dan heb je 100 jaar met Jack moeten doen, of fietsfanaat, 200 jaar met Mart....
Zelf dit weekend F1TV getest, vooral voor de multiviewer. Maar in de praktijk vind ik dat wat te druk en wil ik gewoon de mainstream met Olav en Jack eronder. Dan werkt Viaplay op 200 net wat fijner, want dan alleen GPR nog streamen. Heb besloten dan maar bij Via te blijven zolang zij op 200 zitten, in ieder geval dit seizoen nog begreep ik hier eerder.
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 20-06-2022 07:22 ]
Heb je een link naar de apk? Zal is kijken of ik dat op mijn Samsung ook werkend krijg!fredgroes schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:44:
geen probleem gezien hier, app draait hier gesideload op een sony android tv
Mag hier ook over de tv director van de F1 geklaagd worden? 
Het was weer drama in mijn ogen. Replays op spannende momenten, gevechten compleet missen. Lijkt wel de jaren 90 zo slecht. Daarnaast mag de f1 wel eens fatsoenlijk inzichtelijk maken hoe strategisch de accu wordt ingezet. Want de 'spanning' van de laatste 15 rondjes was volledig nep. Max zorgde ervoor dat ie er ver genoeg voor lag en Sainz zorgde ervoor dat ie in de drs range bleef, maar waarschijnlijk weinig batterij nog over had om echt aan te vallen.
En ik blijf dat f1tv in chrome maar shit vinden. Chrome crasht halverwege de race. F5, ja race kijken, ja live kijken, internationaal klik, geluid aan..... nee optimalisatie is niet een van de kernwoorden van f1tv.
Het was weer drama in mijn ogen. Replays op spannende momenten, gevechten compleet missen. Lijkt wel de jaren 90 zo slecht. Daarnaast mag de f1 wel eens fatsoenlijk inzichtelijk maken hoe strategisch de accu wordt ingezet. Want de 'spanning' van de laatste 15 rondjes was volledig nep. Max zorgde ervoor dat ie er ver genoeg voor lag en Sainz zorgde ervoor dat ie in de drs range bleef, maar waarschijnlijk weinig batterij nog over had om echt aan te vallen.
En ik blijf dat f1tv in chrome maar shit vinden. Chrome crasht halverwege de race. F5, ja race kijken, ja live kijken, internationaal klik, geluid aan..... nee optimalisatie is niet een van de kernwoorden van f1tv.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
https://letmegooglethat.com/?q=f1tv+apkMaartinho schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:20:
[...]
Heb je een link naar de apk? Zal is kijken of ik dat op mijn Samsung ook werkend krijg!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Sinds dit seizoen zit een grootdeel van de regie in London. Wendy Hendricks (Head of live production) heeft dit bij een GPradio podcast uitgelegd. De regie voor live beelden zit wel op locatie, maar alle replay’s en drivercams worden in London eroverheen geplaatst. Waar ze voorheen dus naast elkaar zaten, zit er nu soms duizenden kilometers tussen en dan gaat communicatie wat lastiger (al zal dat niet moeten)siggy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:31:
Mag hier ook over de tv director van de F1 geklaagd worden?
Het was weer drama in mijn ogen. Replays op spannende momenten, gevechten compleet missen. Lijkt wel de jaren 90 zo slecht.
Mocht je geïnteresseerd zijn in het gesprek?https://grandprixradio.nl/updates/wendy-hendrickx-over-de-regie-tijdens-een-formule-1-grand-prix
RU kidding me? En een continu live telefoonverbinding functioneert niet? Ik vind het zo hilarisch, een van de grootste sporten / media events ter wereld zo amateuristisch te werk gaat. Maar dan nog, het punt was dat, al jaren eigenlijk, de meest onzinnige replays op de meest rare (spannendste) momenten komen. Alsof ze compleet geen gevoel hebben wat er gebeurd in de wedstrijd. Hebben ze ooit gehoord van picture in picture? Het is anno 2022, ze proberen veel, ook die team radio dump, maar hoe ze op die ideeen komen is mij een raadsel. Het is rommleig en amateuristisch.dnmw2705 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:43:
[...]
Sinds dit seizoen zit een grootdeel van de regie in London. Wendy Hendricks (Head of live production) heeft dit bij een GPradio podcast uitgelegd. De regie voor live beelden zit wel op locatie, maar alle replay’s en drivercams worden in London eroverheen geplaatst. Waar ze voorheen dus naast elkaar zaten, zit er nu soms duizenden kilometers tussen en dan gaat communicatie wat lastiger (al zal dat niet moeten)
Mocht je geïnteresseerd zijn in het gesprek?https://grandprixradio.nl/updates/wendy-hendrickx-over-de-regie-tijdens-een-formule-1-grand-prix
Linken naar APK bestanden is niet de bedoelingMaartinho schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:20:
[...]
Heb je een link naar de apk? Zal is kijken of ik dat op mijn Samsung ook werkend krijg!
[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 20-06-2022 08:19 ]
Volgens mij is dat al jaren zo? TV regie op lokatie, replays en boordradios worden in UK geregeld.dnmw2705 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:43:
[...]
Sinds dit seizoen zit een grootdeel van de regie in London. Wendy Hendricks (Head of live production) heeft dit bij een GPradio podcast uitgelegd. De regie voor live beelden zit wel op locatie, maar alle replay’s en drivercams worden in London eroverheen geplaatst. Waar ze voorheen dus naast elkaar zaten, zit er nu soms duizenden kilometers tussen en dan gaat communicatie wat lastiger (al zal dat niet moeten)
Daarnaast is het dus de TV regie die bepaalt wanneer ze een replay instarten. Dus v.w.b. het punt van @siggy maakt het dan niks uit. De TV regisseur roept "start replay A" en iemand naast hem drukt op een knopje en de replay begint. Of ze die replay trackside of in Biggin Hill hebben gemonteerd maakt dan natuurlijk niet uit.
Live broadcast gaat echt niet via een telefoonlijntje maar via satelietwagens langs het circuit. Normaal wordt op een live-locatie ook de volledige regie gedaan en zouden ze het in Londen alleen nog maar op de zender hoeven doorzetten. Maar broadcast op locatie is erg duur, ze zullen de randjes wel aan het opzoeken zijn.siggy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:47:
[...]
En een continu live telefoonverbinding functioneert niet?
Gaat dat werken op een Samsung TV? Die draait toch Tizen en geen Android?ZuinigeRijder schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:50:
[...]
linken naar APK bestanden is niet de bedoeling
[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 20-06-2022 08:20 ]
Ik doelde op communicatie tussen de teams (locatie vs studio).Dennisdn schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:54:
[...]
Live broadcast gaat echt niet via een telefoonlijntje maar via satelietwagens langs het circuit. Normaal wordt op een live-locatie ook de volledige regie gedaan en zouden ze het in Londen alleen nog maar op de zender hoeven doorzetten. Maar broadcast op locatie is erg duur, ze zullen de randjes wel aan het opzoeken zijn.
Die functionaliteit miste ik idd bij de gpradio site. Top!alex3305 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:11:
Terug te komen op de poll van @albino71. Wij kijken hier met F1TV Pro en wij zijn nooit aan Viaplay begonnen.
De trainingen kijk ik met het F1TV Live kanaal, waarbij ik het commentaar prima vind. Vooral Sam Collins - waarbij ik altijd aan de IT Crowd moet denken- voegt wat mij betreft best wel het e.e.a. toe met zijn technische achtergrond. Ook vind ik Jolyon, Will en Ben prima om naar te luisteren. Ze vertellen veel en hebben wat mij betreft ook altijd veel achtergrond informatie.
Nee Android gaat niet op een Samsung werken.Extigo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:56:
[...]
Gaat dat werken op een Samsung TV? Die draait toch Tizen en geen Android?
Dit weekend wel gemerkt dat F1TV casten naar een Samsung wel prima en stabiel gaat.
Ik heb gister de race weer gestreamd naar mijn chromecast, maar dit keer vanaf Chrome browser op mijn laptop, via mijn Fritzbox. Dat ging eigenlijk de hele tijd goed, tot na de SC. Toen begon het terugvallen in kwaliteit weer, zelfs tot niveau aardappel. En tijdens de podiumceremonie werd het weer stabiel. Meer mensen die dit herkennen?
De volgende race toch maar eens die F1 Multiviewer proberen.
De volgende race toch maar eens die F1 Multiviewer proberen.
Gisteren een stabiele stream via F1TV, wel bij het begin dat het Nederlandse commentaar achter liep op het beeld maar dat was na een paar minuten weer opgelost. Dit was Zaterdag helaas niet het geval, we wisten namelijk al wat er ging gebeuren voordat het gebeurde want toen liep de audio voor op het beeld.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik kijk al sinds het begin via F1TV en soms ook via uitgesteld kijken. Gisteren was ik een halfuur later thuis dus ik start de stream op m’n telefoon vanaf het begin en kies daarna voor AirPlay naar m’n tv. Gaat de stream op de tv ineens naar live toe! Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Ik had in de laatste 20 rondes steeds vaker een verlaging van de kwaliteit en zelf één keer een hik van een seconde of 5. Verder prima kwaliteit gehad.Dennisdn schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:03:
[...]
Nee Android gaat niet op een Samsung werken.
Dit weekend wel gemerkt dat F1TV casten naar een Samsung wel prima en stabiel gaat.
Zojuist op 538Nieuws: Viaplay gaat vergoeden. Wel een bewijs in de vorm van een filmpje sturen. Maar alleen als het aan Viaplay ligt en niet aan de eigen verbinding 
Ah, het staat al op de frontpage:
nieuws: Viaplay wil 'klanten die daar recht op hebben' compenseren voor slech...

Ah, het staat al op de frontpage:
nieuws: Viaplay wil 'klanten die daar recht op hebben' compenseren voor slech...
[ Voor 53% gewijzigd door Dennisdn op 20-06-2022 09:02 ]
Ik heb gisteren de race op F1TV met Nederlands commentaar van Viaplay gekeken en ik moet zeggen dat het me alles meeviel. Soms luistert het een beetje roestig. Alsof je naar vooraf opgenomen commentaar in een F1 game zit te luisteren. Maar over het algemeen was ik wel tevreden. Geef deze mannen nog 2 jaar en het zal een stuk soepeler zijn.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
samsung is toch geen android tv? Op apk mirror staan de losse apk's Ik gebruik daarna vanaf mijn telefoon de app send files to my tv (zowel op tv als telefoon installeren) om de apk op mijn tv te krijgen.Maartinho schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:20:
[...]
Nee is inderdaad tizen os. Lees nu dat je geen apks kan sideloaden op tizen. Dat is dus weer erg jammer.fredgroes schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:16:
[...]
samsung is toch geen android tv? Op apk mirror staan de losse apk's Ik gebruik daarna vanaf mijn telefoon de app send files to my tv (zowel op tv als telefoon installeren) om de apk op mijn tv te krijgen.
Irritant dat je op deze manier zooi blijft aanschaffen. Heb je een smart tv kun je weer niet alles casten. Koop je een Chromecast werkt blijkbaar weer niet goed met f1tv. Kan ik nu weer een Xiaomi tv kopen. Je blijft bezig haha.
Gisteren heb ik ook voor het eerst een race gekeken met Viaplay commentaar. Ik kreeg een beetje dat FIFA vibe af en toe. De stemmen werken bij mij nog niet zo lekker, kan ook aan de mixing komen.Mog schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:03:
Ik heb gisteren de race op F1TV met Nederlands commentaar van Viaplay gekeken en ik moet zeggen dat het me alles meeviel. Soms luistert het een beetje roestig. Alsof je naar vooraf opgenomen commentaar in een F1 game zit te luisteren. Maar over het algemeen was ik wel tevreden. Geef deze mannen nog 2 jaar en het zal een stuk soepeler zijn.
Verder vond ik Alard Kalff de zwakste schakel, maar dat is altijd al wel geweest.
En om nog een puntje te zeuren, ze praten de hele race vol... Weinig momenten dat ze even stil zijn. Zelfs mijn vriendin zei: stoppen die nog een keer met praten? Olav Mol zei blijkbaar iets minder, al was hij wel alleen natuurlijk.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
ik heb voor mijn broer zo een tv stick van Xiaomi gekocht. marktplaats een goede stop hiervoor €25 betaald voor zo een stick Heb nog niet geprobeerd moet hem nog installeren. Maar volgens mij zijn die sticks of boxen met google tv erop stabieler dan zo een chromecast. Of de officiele google stick (https://www.bol.com/nl/nl...ifi-wit/9300000017041343/)Maartinho schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:48:
[...]
Nee is inderdaad tizen os. Lees nu dat je geen apks kan sideloaden op tizen. Dat is dus weer erg jammer.
Irritant dat je op deze manier zooi blijft aanschaffen. Heb je een smart tv kun je weer niet alles casten. Koop je een Chromecast werkt blijkbaar weer niet goed met f1tv. Kan ik nu weer een Xiaomi tv kopen. Je blijft bezig haha.
Koop gewoon zo'n Google Chromecast 4k. Werkt prima en 100% ondersteuning. Niet casten via je telefoon.Maartinho schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:48:
[...]
Nee is inderdaad tizen os. Lees nu dat je geen apks kan sideloaden op tizen. Dat is dus weer erg jammer.
Momenteel zet ik het old-skool aan met een laptop op de HDMI aansluiting.
Mijn Sony 2015 Chromecast tv kan het blijkbaar niet zo lekker meer aan. Constante stotter in het beeld, terwijl het via de laptop goed loopt. Zeker als ik hem 20sec later achter laat lopen.
Die nieuwe Chromecasts gaan beter zoals ik kan lezen?
AirPlay 2 op een LG TV wordt niet meer ondersteund toch? Alleen een Apple TV werkt nog? Of zit ik er naast?
Mijn Sony 2015 Chromecast tv kan het blijkbaar niet zo lekker meer aan. Constante stotter in het beeld, terwijl het via de laptop goed loopt. Zeker als ik hem 20sec later achter laat lopen.
AirPlay 2 op een LG TV wordt niet meer ondersteund toch? Alleen een Apple TV werkt nog? Of zit ik er naast?
Dat probleem is weer opgelost. AirPlay 2 werkt weer op LG tv's (hier wel tenminsteKuhr89 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:33:
Momenteel zet ik het old-skool aan met een laptop op de HDMI aansluiting.
Mij viel het ook goed mee. Eerste keer volledige race met NL commentaar. Ik denk dat het commentaar een beetje bij je moet 'passen', ik vind het in elk geval een prima opzet zo. Deze twee mannen corrigeren elkaar waar dat nodig is, in tegenstelling tot Olav die het in z'n eentje moet rooien (wil rooien) en dus wel eens een foutje maakt dat onopgemerkt blijft. Ze zijn feitelijk maar toch met wat emotie. En dan niet per se gericht op Max, maar meer op mooie acties. Driftende auto's, gestuiter over curbs, inhaalpogingen benoemen ze vol enthousiasme en ik vind dat wel tof. Dat vind ik echt mooier dan hoe Olav het de laatste jaren deed, want die legde -samen met Jack- alles uit in het voordeel van Verstappen, ook als dat niet terecht was.Kuhr89 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:03:
[...]
Gisteren heb ik ook voor het eerst een race gekeken met Viaplay commentaar. Ik kreeg een beetje dat FIFA vibe af en toe. De stemmen werken bij mij nog niet zo lekker, kan ook aan de mixing komen.
Verder vond ik Alard Kalff de zwakste schakel, maar dat is altijd al wel geweest.
En om nog een puntje te zeuren, ze praten de hele race vol... Weinig momenten dat ze even stil zijn. Zelfs mijn vriendin zei: stoppen die nog een keer met praten? Olav Mol zei blijkbaar iets minder, al was hij wel alleen natuurlijk.
Al met al een prima commentaarsduo vooralsnog wat mij betreft!
Klopt, het is voornamelijk gewoon wennen.
Ik moet heel erg wennen dat hun stemmen best wel bovenop de geluiden zitten. Bij Olav was deze mixing net iets anders of zijn stemklank was net iets neutraler.
Deze twee klinken voor mij nog iets teveel als 20-jarige yuppen die alles van commentaar moeten voorzien. Ik ga het nog een paar races aankijken en schakel anders gewoon naar t Engels. Nou vind ik die schreeuwende Crofty leuk in de eerste ronde, maar daarna mag het ook wel wat minder haha.
Het is ook nooit goed he
Ik moet heel erg wennen dat hun stemmen best wel bovenop de geluiden zitten. Bij Olav was deze mixing net iets anders of zijn stemklank was net iets neutraler.
Deze twee klinken voor mij nog iets teveel als 20-jarige yuppen die alles van commentaar moeten voorzien. Ik ga het nog een paar races aankijken en schakel anders gewoon naar t Engels. Nou vind ik die schreeuwende Crofty leuk in de eerste ronde, maar daarna mag het ook wel wat minder haha.
Het is ook nooit goed he
Verwijderd
Het is mij inderdaad ook beter bevallen dan ik in eerste instantie dacht...maaaaaaaaar.....Mog schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:03:
Nelson is veel prettiger om naar te luisteren dan Melroy. Ik krijg bij Nelson het idee dat dit wel eens een goede opvolger kan worden voor Olav, ook qua emotie en intonatie. Dat is een blijvertje, geef hem alleen wat tijd. Klinkt een beetje als Olav in zijn eerste jaren. Je merkt aan alles dat ze er nog in moeten komen maar ik zie een stijgende lijn, voornamelijk bij Nelson.
Melroy on the other hand.....nee. Die klinkt als een soort van PR Manager die alles 'gaaf' moet vinden (wat een 'gaaf bedrijf', wat een 'gave bouwmoer', hij zou zelfs een stoeptegel 'gaaf' vinden.) Daar begin ik mij echt aan te storen. En vaak heb ik ook het gevoel dat als Nelson iets aan het zeggen is Melroy er weer overheen moet. Urgh. Nee. Ik knap daar hard op af.
Allard lijkt wel aan zijn mankement te hebben gewerkt. Je weet wel.....het feit.....dat hij....geen zinnen......kan afmaken..... Hij maakt zijn zinnen tegenwoordig wat beter af, zeker in vergelijking met de oude RTL GP tijd rond begin 2000.
Sky commentaar (standaard Engelse Internationale feed) kan ik echt niet aanhoren, al dat geschreeuw van David Croft voor 'The Lewis' was ik al binnen 3 minuten klaar mee. Jammer, wat Martin Brundle klinkt een stuk beter en gematigder. F1 Live feed Engels met de wisselende bezetting vind ik dan weer een beetje chaotisch. Sommige commentatoren zijn beter dan andere daar.
Ik heb nu inmiddels een aantal races gekeken via F1TV en ik moet zeggen dat ik het commentaar van Sky erg fijn vind. Als Olav Mol bij F1TV had gezeten had ik die gekozen, maar Sky is voor mij een goed alternatief.
Ik ben fan van Allard. Beetje jeugdsentiment, ik vond hem vroeger met Olav erg tof.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:53:Allard lijkt wel aan zijn mankement te hebben gewerkt. Je weet wel.....het feit.....dat hij....geen zinnen......kan afmaken..... Hij maakt zijn zinnen tegenwoordig wat beter af, zeker in vergelijking met de oude RTL GP tijd rond begin 2000.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Hier hetzelfde verhaal. Al meerdere keren meegemaakt helaas. Gelukkig heb je vaak nog 5 seconden voordat de stream start. Zou ook wel fijn zijn dat je in de tijdlijn de racetijd oid ziet, maakt doorspoelen iets makkelijk.Speculaes schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:20:
Ik kijk al sinds het begin via F1TV en soms ook via uitgesteld kijken. Gisteren was ik een halfuur later thuis dus ik start de stream op m’n telefoon vanaf het begin en kies daarna voor AirPlay naar m’n tv. Gaat de stream op de tv ineens naar live toe! Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Whatever.
Verwijderd
Precies, heerlijke tijd. Ik vond dat een leuk duo. Beter dan die halve tandarts als pit reporter....Mog schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:43:
[...]
Ik ben fan van Allard. Beetje jeugdsentiment, ik vond hem vroeger met Olav erg tof.
Ook wel grappig om terug te denken qua jeugdsentiment: Max zal waarschijnlijk alles van F1 hebben gekeken met het commentaar van Olav. Om dan vervolgens zelf in de F1 te komen na lang werken....ik snap wel dat Olav altijd een beetje mild was voor Max.
Vooral in de begintijd bij Torro Rosso waar Max nog wel eens wat foutjes maakte en de eerste moeizame tijd bij Red Bull toen Max 3x achter elkaar was gecrashed is het wel prettig dat er tenminste nog een duo is dat je niet gaat afzeiken en je ook vanuit de pers nog wel eens steunt, bijna onvoorwaardelijk. Heb het idee dat Olav en Jack Max toen wel eens een paar keer in bescherming hebben genomen en daarop enigzins invloed hebben gehad bij de rest van de aanwezige pers.
Natuurlijk ben je dan als commentator niet helemaal neutraal, dat kan gewoon niet als je bijna volledig emotioneel invested ben, nog net niet zover als Jos als de vader van Max. Maar zoiets is wel uniek (misschien een beetje Martin Brundle en Norris/Hamilton maar ik zie hen niet zo'n hechte band hebben met Sky Sports qua commentaar....niet op het niveau dat Olav en Jack hadden met Max) en ik denk dat mensen dat wel eens vergeten. Dat is toch mooi aan iets als sport.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2022 13:19 ]
Zeg maar gerust helemaal nietVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:18:
[...]
Natuurlijk ben je dan als commentator niet helemaal neutraal, dat kan gewoon niet als je bijna volledig emotioneel invested ben, nog net niet zover als Jos als de vader van Max. Maar zoiets is wel uniek (misschien een beetje Martin Brundle en Norris/Hamilton maar ik zie hen niet zo'n hechte band hebben met Sky Sports qua commentaar....niet op het niveau dat Olav en Jack hadden met Max) en ik denk dat mensen dat wel eens vergeten. Dat is toch mooi aan iets als sport.
Kon vroeger de combinatie Kalf en Mol ook wel waarderen maar vind de bijdragen vanuit 'Race Control' niet heel veel toevoegen. Ik heb maar een paar races met NL commentaar bekeken dus misschien is het te weinig om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Ik gebruik Grandprixradio op telefoon om het commentaar via bluetooth te verbinden naar een speaker. Tijdens de race valt het geluid 2 of 3 keer uit. Enige wat helpt is de app opnieuw opstarten en synchroon laten lopen, heel irritant. Ook via http://gpradio.hole1988.nl loopt het na een tijdje vast.
hebben anderen hier ook last van ? is gpradio niet stabiel ?
Je kan in de nieuwe F1 Multiviewer app beide selecteren, GP Radio onder de F1Tv stream.darkdesign schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:04:
Ik heb nu inmiddels een aantal races gekeken via F1TV en ik moet zeggen dat ik het commentaar van Sky erg fijn vind. Als Olav Mol bij F1TV had gezeten had ik die gekozen, maar Sky is voor mij een goed alternatief.
Ja, Nelson en Melroy inderdaadPlaya del C. schreef op zondag 19 juni 2022 @ 08:35:
Je hebt het over Nelson en Melroy toch?
Maar inderdaad. Ze klinken als de gemiddelde tweaker als je multiplayer speelt. Gek genoeg merk ik dat ze nog best wat diepere kennis van F1 hebben. Ze weten dat meestal echter niet goed in te zetten.
Dat overdreven geschreeuw om niks. Ik schrik regelmatig, dan denk ik dat er een Grosjean-achtige crash is, terwijl er alleen iemand in FP2 even een curb wat te veel meepakt.
Ze gebruiken ook constant superlatieven. Alles is 'ontzettend' en 'enorm'. "Wohoo, die Alonso gaat echt heel hard nu zeg." Dat soort zinnen.
Ze zullen vast diepere kennis van F1 hebben, maar dat maakt je nog geen commentator. Net zoals een engineer over het algemeen geen verkoper is en vice versa. De combinatie van beiden kan wel, dat heet vaak een sales engineer, maar dat is een vak apart... net zoals commentator
Inderdaad, het gebruik van superlatieven viel me ook direct op. Hiervoor kreeg ik altijd een tik op de vingers op de middelbare
Olav is ook niet heilig. Allard lijkt mij persoonlijk een goede commentator voor op de radio; hij vertelt namelijk vaak precies wat je zelf ziet, terwijl ik als kijker graag extra achtergrond info wil horen.PatrickC schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:04:
[...]
Ik heb laatst nog een keer een samenvatting van een race voorbij zien komen op Ziggo met Olav Mol… die was ook bij alles wat er gebeurde erg dramatisch en overdreven aan het roepen, dus weinig verschil op dat vlak. Ik heb ook het idee dat hij dat nog meer doet als voorgaande jaren, omdat alle tegenstanders van de nieuwe commentatoren bij viaplay roepen dat het zo saai en zonder emotie is. En dan wil Mol zich natuurlijk extra onderscheiden. Verder ben ik zelf ook niet zo’n fan van de nieuwe commentatoren bij viaplay trouwens. Ik had Rick Winkelman graag als hoofd commentator gezien bij viaplay (met de Bleekemolens als co-commentator), maar die wou graag bij Ziggo blijven helaas (snap ik wel, want hij wil ook graag andere race klassen doen zoals Nascar).
Rick Winkelman zou inderdaad een goede commentator voor F1 zijn. Dat is iemand die z'n vak verstaat, getuige hoe makkelijk hij 'al hangend aan de bar' oude F1 races van commentaar voorzag in het F1 café. Vanzelfsprekend had hij tijd om dit voor te bereiden, maar het kwam er allemaal natuurlijk uit.
Ik vraag me serieus af; heeft ViaPlay wel tryouts gehouden met deze commentatoren? Dus pak een willekeurige recente F1 race en vraag de potentiële kandidaat om on the spot commentaar te voorzien van de desbetreffende race. Kwamen Nelson en Melroy écht als beste uit de bus? Zo ja, dan is het droevig gesteld met de rest...
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ja, dat hebben ze. De laatste races van het afgelopen seizoen hebben ze ook live becommentarieerd heeft ViaPlay toentertijd bekend gemaakt na de aankondiging.Freekers schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:59:
Ik vraag me serieus af; heeft ViaPlay wel tryouts gehouden met deze commentatoren? Dus pak een willekeurige recente F1 race en vraag de potentiële kandidaat om on the spot commentaar te voorzien van de desbetreffende race.
Ik heb de afgelopen 2 races ook het Nederlands commentaar via F1TV gevolgd en het viel me reuze mee. Na alle negatieve reacties van de Viaplay kijkers had ik verwacht snel weer over te schakelen naar het F1TV (engels) commentaar maar ik heb die behoefte nog niet gevoeld. Misschien scheelt het ook dat ik Nelson Valkenburg al veel vaker op Eurosport commentaar heb horen geven in het verleden. Zeker na slechts 1/3 van het 1e seizoen denk ik dat ze het gewoon redelijk goed doen...Ze missen in ieder geval weinig van de actie en bij foutjes corrigeren ze elkaar. Die grote nadelen van Olav Mol als single-commentator heb je nu in ieder geval niet.
Ik heb een beetje een domme vraag over f1tv pro, gaat niet over de kwaliteit, maar is er ergens te zien wanneer Palmer wel of niet een analyse van de race maakt? En wanneer die online komt?
Is ongeveer 2 of 3 dagen na elke race en is dan hier te zien: https://f1tv.formula1.com/page/1789/jolyon-palmer-s-analysissiggy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:45:
Ik heb een beetje een domme vraag over f1tv pro, gaat niet over de kwaliteit, maar is er ergens te zien wanneer Palmer wel of niet een analyse van de race maakt? En wanneer die online komt?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ah thanks. Heb af en toe van die snippets wel op youtube op de maandag al meen ik gezien, maar duurt dus een paar dagen.Kanarie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:58:
[...]
Is ongeveer 2 of 3 dagen na elke race en is dan hier te zien: https://f1tv.formula1.com/page/1789/jolyon-palmer-s-analysis
Hebben geen duimpjes hier? Dan maar zo

Op youtube verschijnt een deel van Palmer's analysis (voorheen meestal eerder, nu meestal later). De complete video op F1TV vind ik altijd de moeite waard. Goede inzichten en fair naar de coureurs.siggy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:11:
[...]
Ah thanks. Heb af en toe van die snippets wel op youtube op de maandag al meen ik gezien, maar duurt dus een paar dagen.
Hebben geen duimpjes hier? Dan maar zo
[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 20-06-2022 18:21 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Nou ik ben ook zo ver, viaplay heb ik opgezegd en vanaf nu ga ik ook gebruik maken van F1TV. Het commentaar van Viaplay vind ik niet geweldig, maar ben zelf ook zeker geen fan van Olav Mol. Met name het ontbreken van Jack Plooij zorgt ervoor dat ik Viaplay tot nu toe beter te pruimen vind dan Ziggo voorheen.
Nu je op F1TV ook het Viaplay commentaar onder de stream heb ga ik toch maar voor F1TV, maar misschien dat ik wel Engels commentaar aan zet, kan dat überhaupt nog met F1TV?
De hoofdreden voor mij om Viaplay op te zeggen zijn de technische problemen. Ik heb zeker niet zoveel last als sommige, maar bij mij viel gister de stream 1 keer weg. En ondanks dat ik vrijwel elke week kijk, moest ik ineens voor de kwalificatie op de Ziggo mediabox op kanaal 154 opnieuw inloggen. Inloggen door naar hun website te gaan op een ander device en daar de code in te vullen werkte om technische reden niet. Ik heb een vrij lang mailadres en wachtwoord dus dan ben je weer een paar minuten bezig om dat allemaal met een afstandsbediening op je tv in te voeren, toen was ik er eigenlijk wel al klaar mee.
De andere doorslaggevende factor is toch ook gewoon de prijs. Belachelijk om zoveel te betalen terwijl ik op Viaplay enkel en alleen de F1 kwali's en races kijk.
Nu je op F1TV ook het Viaplay commentaar onder de stream heb ga ik toch maar voor F1TV, maar misschien dat ik wel Engels commentaar aan zet, kan dat überhaupt nog met F1TV?
De hoofdreden voor mij om Viaplay op te zeggen zijn de technische problemen. Ik heb zeker niet zoveel last als sommige, maar bij mij viel gister de stream 1 keer weg. En ondanks dat ik vrijwel elke week kijk, moest ik ineens voor de kwalificatie op de Ziggo mediabox op kanaal 154 opnieuw inloggen. Inloggen door naar hun website te gaan op een ander device en daar de code in te vullen werkte om technische reden niet. Ik heb een vrij lang mailadres en wachtwoord dus dan ben je weer een paar minuten bezig om dat allemaal met een afstandsbediening op je tv in te voeren, toen was ik er eigenlijk wel al klaar mee.
De andere doorslaggevende factor is toch ook gewoon de prijs. Belachelijk om zoveel te betalen terwijl ik op Viaplay enkel en alleen de F1 kwali's en races kijk.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Op F1TV zijn 2 engelstalige streams tijdens de race. De stream van F1TV zelf, met vaak Jolyon Palmer als secondaire commentator en Sam Collins als 3e commentator (beide erg goed vind ik) en er is ook de audio van Sky F1. Met David Croft en Martin Brundle normaal gesproken en Ted Kravitz vanuit de pit, vooral Brundle vind ik heel goed. Afhankelijk van het weekend soms ook met Damon Hill, Nico Rosberg of Paul DiResta als co-commentator.miicker schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:53:
Beide prima opties, en naar mijn mening veel beter dan de Nederlandse opties, maar de Sky F1 feed is wel wat teveel geinteresseerd (en biased) naar de Engelse coureurs, terwijl die zeker dit seizoen niet het meest interessant zijn.
F1TV in het algemeen is elk jaar beter geworden. De weekend warmups en tech talks zijn goed gemaakt en interessant. Craig Scarbarough, Albert Fabrega en Sam Collins die technische details van de auto's bespreken, vind ik altijd leuk om te kijken.
Als je alleen voor F1 Viaplay zou nemen, ik zou zeggen, doe het niet
[ Voor 19% gewijzigd door Kanarie op 20-06-2022 20:22 ]
offtopic:
Oh grappig. Ik mis wel wat oude smileys zoals fietsnerd
Oh grappig. Ik mis wel wat oude smileys zoals fietsnerd
Zaterdag kwalificatie en zondag de race gekeken via F1TV en GPRadio. Gestreamd dmv Airplay naar een Sonos One speaker. Geen issues hier. Behalve dat ik tijdens een korte rookpauze niet andere filmpjes e.d. moet gaan bekijken op mijn iPhone. Mijn vrouw vond het al vreemd dat ze tijdens de kwalificatie Pinkpop uitzonden op GPRadiodwdd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:15:
Ik gebruik Grandprixradio op telefoon om het commentaar via bluetooth te verbinden naar een speaker. Tijdens de race valt het geluid 2 of 3 keer uit. Enige wat helpt is de app opnieuw opstarten en synchroon laten lopen, heel irritant. Ook via http://gpradio.hole1988.nl loopt het na een tijdje vast.

En geloof dat tijdens de race het beeld in de studio van GPRadio uitviel. De stream bleef lopen, maar je hoorde een oorverdovende stilte op de achtergrond bij Olav. Thuis geen enkel probleem .
Hier F1 TV via Apple TV gekeken. Heel de formation lap werd in 640x480 getoond, maar toen de lampen uit waren hier in Full HD de hele race vloeiend en zonder onderbrekingen kunnen kijken.Maartinho schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:15:
Ik lees hierboven dat het overal weleens hapert. Viaplay of f1tv. Ik ben van mening dat we erop achter zijn gegaan tov ziggo vorig jaar. Kiezen tussen 2 kwade
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Voor de F1TV pro gebruikers hier; laat de app spoilers zien in het geval er uitgesteld gekeken wordt? Als de races in de middag zijn dan kijken wij meestal niet live maar in de avond als de kinderen op bed liggen (ik moet wel rustig alles kunnen volgen). Het zou dan vervelend zijn als je bij het openen van de app al dingen ziet die de uitslag verraden.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Nope, geen spoilers.renzo4000 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:14:
Voor de F1TV pro gebruikers hier; laat de app spoilers zien in het geval er uitgesteld gekeken wordt? Als de races in de middag zijn dan kijken wij meestal niet live maar in de avond als de kinderen op bed liggen (ik moet wel rustig alles kunnen volgen). Het zou dan vervelend zijn als je bij het openen van de app al dingen ziet die de uitslag verraden.
Die heb ik niet
Klopt inderdaad, had zo te zien niet goed genoeg gelezen naar de initiële vraagRobertMe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:44:
[...]
Die heb ik niet. Maar dat gaat volgens mij ook over als je halverwege inschakelt dat de Chromecast dan "live" start i.p.v. "Vanaf het begin"? Of start ee Chromecast ook achteraan als de stream al os afgelopen?
Heb zelf overigens ook geen Chromecast, heb liever een kabel tussen afspeelapparaat en beeldscherm zitten
Chromecast doet toch ook zelfstandig afspelen. App stuurt maar een video URL door en de Chromecast speelt die af. Het is geen Airplay die AFAIK wel de telefoon/tablet als tussenstation gebruikt. En als je bedoelt: mediaspeler met draadje aangesloten, dat is de Chromecast natuurlijk voor stroom en HDMIRembock schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:49:
Heb zelf overigens ook geen Chromecast, heb liever een kabel tussen afspeelapparaat en beeldscherm zitten![]()
spoiler:
En daarnaast zijn er stroomadapters met ethernet poort waarbij het internetverkeer dus over het USB kabeltje naar de adapter gaat en vervolgens dus gewoon bedraad over het netwerk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2