[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 56 Laatste
Acties:
  • 455.877 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Senaxx schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:41:
[...]

Hoe ze het vertellen verdiend niet de schoonheidsprijs maar zoals ik her en der gelezen heb zit er wel degelijk meer achter. Mercedes wil graag actieve ophanging (active suspension) graag weer terug. Naar het schijnt hebben ze die ook al in ontwikkeling. Maar momenteel is die nog verboden.

Er is een hele simpele oplossing voor de auto van Mercedes, en dat is de rijhoogte verhogen... maar dan verliezen ze teveel snelheid. En door de budgetcap kunnen niet even 100 nieuwe onderdelen maken. Dus dan ga je het politiek maar spelen en proberen de regels in jou voordeel te veranderen. Dus ga je het over veiligheid hebben... want als de FIA ergens gevoelig voor is...
Alles is politiek in de F1, wil niet zeggen dat je op zo'n manier je punt moet maken door als een clown door de studio te lopen. En de rest stond er bij te lachen.

Lewis kan niks goed doen daar, een beetje respect voor een meervoudig wereldkampioen zou ze sieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Mr Magic schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:40:
[...]

Je deed het voorkomen alsof je de eerste was die deze app hebt ontdekt en hier in het topic kwam melden, terwijl hij al uitgebreid besproken is (ik was zelf één van de eerste beta-testers).

Vandaar mijn ietwat sarcastische opmerking...

Maar inderdaad het is een fraaie app. Mooie vervanger voor Race Control en de integratie van GPR werkt ook goed, aangezien je meer opties hebt om te syncen i.p.v. alleen de halve seconde pijltjes van GPR zelf.
Ik was ook 1 van de beta testers en dat was helemaal niet mijn intentie met mijn reactie. Moet wel zeggen dat de app een behoorlijke CPU hog is bij meer dan 5 streams. De MacOs versie doet het in dat opzicht iets beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:48:
[...]

Precies dit fragment is de reden waarom ik helemaal niet rouwig ben dat Ziggo de rechten heeft verloren.
Maar gisteren heeft Viaplay weer een complete avond met halve finales en een finale van een groot darts-toernooi verpest voor vele kijkers. En dat was zeker niet de eerste keer. Het evenement was uiteraard niet lineair te bekijken, dus het was weer feest op Twitter en in het Viaplay-topic.

Zolang deze club zo'n lachwekkend slechte kwaliteit aflevert, zie ik het verlies van de rechten door Ziggo als een enorm slechte ontwikkeling. Want ook bij F1 op Viaplay kan zo'n fiasco als gisteravond gebeuren. En je eerste zorg hoort gewoon niet te zijn: zou Viaplay vandaag werken?

Viaplay heeft helaas te diepe zakken, maar eigenlijk verdienen ze het inmiddels om gigantisch op hun bek te gaan in Nederland. Daar kan ander commentaar (wat de één wél fijn vindt en de ander níet) voor mij niets aan veranderen. Wat een zielige club met hun 'premium streaming-platform'. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
TexMex schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Maar gisteren heeft Viaplay weer een complete avond met halve finales en een finale van een groot darts-toernooi verpest voor vele kijkers. En dat was zeker niet de eerste keer. Het evenement was uiteraard niet lineair te bekijken, dus het was weer feest op Twitter en in het Viaplay-topic.

Zolang deze club zo'n lachwekkend slechte kwaliteit aflevert, zie ik het verlies van de rechten door Ziggo als een enorm slechte ontwikkeling. Want ook bij F1 op Viaplay kan zo'n fiasco als gisteravond gebeuren. En je eerste zorg hoort gewoon niet te zijn: zou Viaplay vandaag werken?

Viaplay heeft helaas te diepe zakken, maar eigenlijk verdienen ze het inmiddels om gigantisch op hun bek te gaan in Nederland. Daar kan ander commentaar (wat de één wél fijn vindt en de ander níet) voor mij niets aan veranderen. Wat een zielige club met hun 'premium streaming-platform'. :')
Ik snap waar je naar toe wilt maar voor mij spelen de problemen niet omdat ik toevallig en gelukkigerwijs een Apple TV heb en vooralsnog amper problemen heb gekend die anderen wel jammer genoeg ondervinden. Buffer problemen, haperingen, stotterend geluid al dat soort problemen heb ik niet meegemaakt. Een enkele keer dat een live stream niet wilde starten een aantal maanden terug maar dat was het ook wel.

Kwalitatief t.a.v. de stream valt er nog wel e.e.a. te verbeteren, lees hogere bitrate en audiotrack. Dat doet F1TV toch echt een stuk beter en het voelt daarbij erg scheef dat je bij F1TV inclusief Viaplay commentaar beter af bent.

Maar de technische problemen staan in mijn ogen los van de wijze waarop Viaplay de F1 probeert aan te bieden. Hoe Viaplay het nu aan het oppakken is kan ik persoonlijk sterk waarderen ondanks dat je merkt dat ze nog erg zoekende zijn en nog veel aan het experimenteren zijn. Het is veel neutraler en inhoudelijker met de nadruk op F1 en minder om oranje hosanna er omheen. Wat ik wel overigens zou willen zien is dat Ho-Pin wat meer zendtijd krijgt en het liefst het stoeltje krijgt van Christiaan. Hij is bij één GP aanwezig geweest en dat was gelijk een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Ik snap waar je naar toe wilt maar voor mij spelen de problemen niet omdat ik toevallig en gelukkigerwijs een Apple TV heb en vooralsnog amper problemen heb gekend die anderen wel jammer genoeg ondervinden. Buffer problemen, haperingen, stotterend geluid al dat soort problemen heb ik niet meegemaakt. Een enkele keer dat een live stream niet wilde starten een aantal maanden terug maar dat was het ook wel.

Kwalitatief t.a.v. de stream valt er nog wel e.e.a. te verbeteren, lees hogere bitrate en audiotrack. Dat doet F1TV toch echt een stuk beter en het voelt daarbij erg scheef dat je bij F1TV inclusief Viaplay commentaar beter af bent.

Maar de technische problemen staan in mijn ogen los van de wijze waarop Viaplay de F1 probeert aan te bieden. Hoe Viaplay het nu aan het oppakken is kan ik persoonlijk sterk waarderen ondanks dat je merkt dat ze nog erg zoekende zijn en nog veel aan het experimenteren zijn. Het is veel neutraler en inhoudelijker met de nadruk op F1 en minder om oranje hosanna er omheen. Wat ik wel overigens zou willen zien is dat Ho-Pin wat meer zendtijd krijgt en het liefst het stoeltje krijgt van Christiaan. Hij is bij één GP aanwezig geweest en dat was gelijk een enorme verbetering.
Het is zeker fijn dat een deel van de kijkers de aanpak van Viaplay kan waarderen. Maar ik zie het zo: het subjectieve gedeelte (commentaar, presentatie, gasten) doet er voor mij niet toe zolang het technische gedeelte niet op orde is. Zolang ik niet ongestoord kan kijken, en zolang live-sport bij Viaplay een loterij is (waarbij je vooral met Apple TV kans hebt op een goed resultaat), zijn de subjectieve zaken voor mij ondergeschikt. Begin eerst maar eens met een jaar lang stabiele streams voor al je kijkers.

Nu lijkt F1 bij Viaplay voor een deel van de kijkers inmiddels íets stabieler te zijn (hoewel de bitrate nog veel te laag is). Wellicht gebruikt Viaplay daar meer capaciteit voor. Maar ik lees hier altijd: Viaplay is méér dan F1. En juist bij darts en voetbal is het zeer dikwijls een drama (zelfs op Apple TV). En die sporten zijn helaas ook niet op het lineaire kanaal te bekijken. Zolang fiasco's als bij het darts gisteravond (qua belang voor de darters vergelijkbaar met een Champions League-finale) bij Viaplay 'normaal' zijn, kan ik deze club totaal niet serieus nemen.

Lever je klanten eerst eens stabiele, storingsvrije streams. Dan kunnen we daarna bepalen wat we van de invulling vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Ik heb Viaplay echt een kans gegeven, maar ik ben er klaar mee...

Ik wil een F1 Pro abonnement afsluiten, maar onder het motto durf te vragen; heeft iemand nog een kortingscode liggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:43
Van het weekend mijn eerste race via F1TV Pro gekeken. Deze gecast naar mijn Chromecast V2 en ik had toch wel vaak last van een aanpassing in kwaliteit en het beeld werd vervolgens blurry.

Iemand een idee of dit aan mijn oude Chromecast zou kunnen liggen? Mijn Mesh-unit staat vlak onder de TV, dus daar zal het niet aan liggen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:55

OMD

Iemand al ervaring met hoeveel streams op verschillende huishoudens werken?

Je kan nagenoeg onbeperkt aantal streams open op 1 computer maar dat is natuurlijk 1 adres. Ik deel met mijn vader en wil nog 1 persoon toevoegen (die niets doen met meerdere streams tegelijk). Iemand al gechecked of 3 streams simultaan werken op verschillende adressen?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Extigo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:51:
Van het weekend mijn eerste race via F1TV Pro gekeken. Deze gecast naar mijn Chromecast V2 en ik had toch wel vaak last van een aanpassing in kwaliteit en het beeld werd vervolgens blurry.

Iemand een idee of dit aan mijn oude Chromecast zou kunnen liggen? Mijn Mesh-unit staat vlak onder de TV, dus daar zal het niet aan liggen.
De Chromecast gen2 staat wel als supported device op de site van F1TV dus wat dat betreft geen probleem. Echter in dit topic komt het terugvallen in kwaliteit bij meerdere mensen voor, bij mij ook en ik gebruik een gen3.

Ik ben wel benieuwd vanaf welk device je cast. Is dat android/iOS of vanuit chrome browser? En wat is je internetconnectie en gebruikte router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Extigo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:51:

Ik heb dit ook iedere keer gehad, maar dan met een Chromecast V3. Dit weekend voor de eerste keer met Chromecast V4 (Google TV) gekeken, en deze keer ging het wel vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
PatrickPR schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:32:
[...]

De Chromecast gen2 staat wel als supported device op de site van F1TV dus wat dat betreft geen probleem. Echter in dit topic komt het terugvallen in kwaliteit bij meerdere mensen voor, bij mij ook en ik gebruik een gen3.

Ik ben wel benieuwd vanaf welk device je cast. Is dat android/iOS of vanuit chrome browser? En wat is je internetconnectie en gebruikte router?
Ik connect met mijn Samsung S10+ (Android 12), heb een Ziggo Complete connectie (300/30 Mbps) en gebruik een TP-link Deco M9 Plus als router.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:19:
Iemand al ervaring met hoeveel streams op verschillende huishoudens werken?

Je kan nagenoeg onbeperkt aantal streams open op 1 computer maar dat is natuurlijk 1 adres. Ik deel met mijn vader en wil nog 1 persoon toevoegen (die niets doen met meerdere streams tegelijk). Iemand al gechecked of 3 streams simultaan werken op verschillende adressen?
Dat is normaal gesproken geen enkel probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Sjakie0101 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:03:
[...]

Ze blijven hangen in het zelfde. Woordje uit de vorige zin herhalen en dan iets anders vertellen.
Bij… komt het stoom uit de oren. Stoom kwam ook uit de Ferrari van Leclerc.. etc etc.
Saai, niet enthousiast. Ik vind het niks.
Och ja die bruggetjes.. vreselijk.. Die Nelson is dan op zich nog wel naar te luisteren maar die 2de vent, Melroy? ben ik echt zat met z'n Ultra dit en Ultra dat. En in elke zin het stopwoordje 'inderdaad' gebruiken, en dan niet alleen als reactie op de ander maar ook in z'n eigen verhaal |:(

Het klinkt ook vaak alsof hij die zinnen er uit aan het persen is, ik bedoel zit je verslag van de race te doen of van je eigen race op het toilet?

Ben halverwege de race geswitcht naar GP radio en dat was prima te doen. De grap is dan wel dat Mol nu blijkbaar toch met Plooij een soort duo verslag doet :') Altijd op tegen geweest maar met z'n mattie Plooij is het dan blijkbaar geen probleem.

Ik vind vooral dat er veel meer rust in zit (wat Mol betreft). Dat hyperactieve verslag van Viaplay terwijl er in de race zelf weinig aan de hand is. Amerikaanse praktijken noem ik dat.

Maar zoals @Waah al zei is het fijn dat er nu zoveel keus is! Net als het feit dat kanaal 200 het hele seizoen nog blijft doorlopen op Ziggo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
Pendaco schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Och ja die bruggetjes.. vreselijk.. Die Nelson is dan op zich nog wel naar te luisteren maar die 2de vent, Melroy? ben ik echt zat met z'n Ultra dit en Ultra dat. En in elke zin het stopwoordje 'inderdaad' gebruiken, en dan niet alleen als reactie op de ander maar ook in z'n eigen verhaal |:(

Het klinkt ook vaak alsof hij die zinnen er uit aan het persen is, ik bedoel zit je verslag van de race te doen of van je eigen race op het toilet?

Ben halverwege de race geswitcht naar GP radio en dat was prima te doen. De grap is dan wel dat Mol nu blijkbaar toch met Plooij een soort duo verslag doet :') Altijd op tegen geweest maar met z'n mattie Plooij is het dan blijkbaar geen probleem.

Ik vind vooral dat er veel meer rust in zit (wat Mol betreft). Dat hyperactieve verslag van Viaplay terwijl er in de race zelf weinig aan de hand is. Amerikaanse praktijken noem ik dat.

Maar zoals @Waah al zei is het fijn dat er nu zoveel keus is! Net als het feit dat kanaal 200 het hele seizoen nog blijft doorlopen op Ziggo :)
Het zou toch mooi zijn als GP Radio als 2e stream bij F1TV zou komen. Terwijl je thuis meerdere opties hebt heb je dat onderweg niet echt. Afgelopen weekend ging ik met de boot terug van Terschelling en ben je dus aangewezen op de F1TV app op je mobiel. Dan heb je niet echt makkelijk de optie om ook een 2e audio stream te syncen.

Dat het technisch kan en vast mogelijk is geloof ik zeker, maar omdat zo'n verbinding op een boot niet altijd even stabiel is blijf je continue syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
Senaxx schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:39:
[...]

Het zou toch mooi zijn als GP Radio als 2e stream bij F1TV zou komen. Terwijl je thuis meerdere opties hebt heb je dat onderweg niet echt. Afgelopen weekend ging ik met de boot terug van Terschelling en ben je dus aangewezen op de F1TV app op je mobiel. Dan heb je niet echt makkelijk de optie om ook een 2e audio stream te syncen.

Dat het technisch kan en vast mogelijk is geloof ik zeker, maar omdat zo'n verbinding op een boot niet altijd even stabiel is blijf je continue syncen.
Ik heb het vermoeden dat dit niet kan, aangezien GPR (aka Olav) niet op locatie zit.
In het verleden zat hij wel op locatie, dus kan je het signaal direct doorlussen (En er was toen een afspraak met Ziggo, dat zij het signaal doorzetten (audio) naar GPR)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:43
Pendaco schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Klopt Plooij bekijkt nu de onboards, of nou ja onboards, de onboard van verstappen :+ .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sdk1985 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:54:
[...]
Klopt Plooij bekijkt nu de onboards, of nou ja onboards, de onboard van verstappen :+ .
Idd blijkbaar, en Olav kijkt schijnbaar niet naar de tijdenlijst want die wist niet te vertellen of Verstappen voor zijn Perez inhalen de achterstand had verkleind of dat ie er toch zomaar langs werd gelaten (teamorders), "ik heb dat hele dichtrijden in stages van 0.3 0.4 sec. niet gezien, maar het zou best wel geweest kunnen zijn". Oké Olav, ik wel, zo lastig was dat niet te volgen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:17:
Ik heb vandaag perfect F1TV kunnen kijken dankzij alle tips hier.

Ik kijk nu met een pricewatch: Xiaomi Mi TV Stick 8GB op een 65" LG oled.

Instellingen van de Xiaomi op 1080/50

F1TV stream starten en beeld van Auto naar 1080.

Zonder deze 2 instellingen is het regelmatig een haperende/stotterende stream.

Ik kijk het F1 kanaal met F1TV engels commentaar wat mij zeer goed bevalt dit jaar.

Ik heb eerder geprobeerd te kijken met een Chromecast maar dat wat zeer instabiel. Ook even via een Raspberry pi tot dat niet meer werkte na de drm aanpassing.

Door alle tips hier nu dus zeer tevreden.

De multiviewer net ook op de Imac erbij en daar het datakanaal, track position en Ver, Per en Lec on board.
En alles perfect synchroon en zonder ook maar 1 hapering.

Heb Ziggo zakelijk start dus geen megaverbinding maar alsnog top.

Dus een zeer grote TNX aan iedereen die bijdraagt aan de perfecte F1 beleving.
Mijn moeder kijkt graag F1 en die mist het wel sinds Ziggo het niet meer uitzendt.
Gewoon de race kijken met Nederlands commentaar (ook al komt dat van ViaPlay) is voor haar voldoende.

Dus even ter info, zou zo'n Mi TV stick een oplossing kunnen zijn voor een oude vrouw van rond de 80 qua bediening of is dat af te raden?

En kan ik mijn F1 TV pro abo dan delen of is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:59
Frappuccino schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:58:
[...]

Mijn moeder kijkt graag F1 en die mist het wel sinds Ziggo het niet meer uitzendt.
Gewoon de race kijken met Nederlands commentaar (ook al komt dat van ViaPlay) is voor haar voldoende.

Dus even ter info, zou zo'n Mi TV stick een oplossing kunnen zijn voor een oude vrouw van rond de 80 qua bediening of is dat af te raden?
Volgens mij staat op die dingen gewoon Android TV. Of dat werkbaar is voor iemand van rond de 80 kan ik niet zeggen en zal aan de persoon liggen. Maar op YouTube zullen genoeg filmpjes te vinden zijn over (het gebruik van) Android TV dus dan kun je eens kijken hoe makkelijk / moeilijk het is.
Mijn ouders (65+) gebruiken in ieder geval al een aantal jaren een Nvidia Shield en na een beetje uitleg kunnen ze daarmee uit de voeten v.w.b. F1TV, Netflix, HBO Max en ineens hadden ze ook Ziggo Go met Movies & Series op staan.
Die vraag komt hier minimaal 1x per week langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Los van wat wel of niet zou lukken, en zonder hierbij iemand tegen het zere been te willen stoten, die bewuste Mi stick is niet direct de beste keuze voor betrouwbaar streamen. Deze is met zijn 1GB werkgeheugen en maximaal 1080p als output vaak net wat teveel overvraagd, het kan maar gezegd zijn. Als ie voldoet dan prima, maar er zijn aardig wat gebruikers die er niet zo heel tevreden over zijn.

Er is ook een 4k uitvoering van die stick (nieuw model), die heeft nogal wat meer in zijn mars. Er zijn dus 2 verschillende Mi sticks beschikbaar, dus even goed kijken welke het zou moeten worden (ingeval het een Mi mag zijn).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:38:
[...]

Los van wat wel of niet zou lukken, en zonder hierbij iemand tegen het zere been te willen stoten, die bewuste Mi stick is niet direct de beste keuze voor betrouwbaar streamen. Deze is met zijn 1GB werkgeheugen en maximaal 1080p als output vaak net wat teveel overvraagd, het kan maar gezegd zijn. Als ie voldoet dan prima, maar er zijn aardig wat gebruikers die er niet zo heel tevreden over zijn.

Er is ook een 4k uitvoering van die stick (nieuw model), die heeft nogal wat meer in zijn mars. Er zijn dus 2 verschillende Mi sticks beschikbaar, dus even goed kijken welke het zou moeten worden (ingeval het een Mi mag zijn).
Ze heeft geen 4k TV dus dat is geen issue.
RobertMe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:21:

Die vraag komt hier minimaal 1x per week langs ;)
Dan duurt bij jou een week toch langer dan 2 maanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frappuccino schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:42:
[...]
Ze heeft geen 4k TV dus dat is geen issue.

[knip]
Tussen de regels door probeerde ik duidelijk te maken dat het niet alleen die maximale 1080p output betreft, maar dat was blijkbaar niet helemaal zo overgekomen ;)

"Choose Wisely, Grasshopper." :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Frappuccino schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:42:
[...]

Dan duurt bij jou een week toch langer dan 2 maanden.
12 uur vanmiddag is bij jou 2 maanden? Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Ik zocht op F1 TV pro boven in de balk. En dan kwam ik tot 2 maanden terug niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:49
[...]

Gewoon bestellen bij de MediaMarkt, is het niks stuur je hem terug.

Ik heb het ook zo bedacht, ik gebruik hem alleen voor F1TV.

Voor mij prima, was het niks had ik waarschijnlijk een nvidia shield gekocht.

Maar zoals gemeld is het voor mij top.

Delen kan, ik keek afgelopen race thuis en mijn vrouw onderweg naar huis in de auto op haar tel (ze keek niet maar stream wel aan en luisterde) ze had trouwens viaplay commentaar en was daar niet blij mee maar wilde tijdens het rijden niet lopen klooien om hem op Engels te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Frappuccino schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:02:
[...]

Ik zocht op F1 TV pro boven in de balk. En dan kwam ik tot 2 maanden terug niks tegen.
Niet met een spatie ertussen nee ;) , zoek op 'f1tv' en je komt een hoop meer tegen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Wat ben ik blij met een overactieve Engelse commentator als ik die Viaplay reacties hier zo lees. 1 maandje Viaplay geprobeerd en toen Albers en vd Garde in de studio een beetje gingen bekvechten, was ik er wel klaar mee. Amateuristische bende.

Ook op F1TV is genoeg aan te merken hoor (kwaliteit terugval), maar als ik alleen al de data stream zie die ik op mijn tablet heb draaien en dat vergeleek met Viaplay data (een rij met posities per rijder), is het echt lachwekkend. Ook het switchen tussen de data/circuit/onboard stream ging niet. Waarschijnlijk bleef er wat in de cache aanwezig, waardoor de app dacht dat ik het op teveel apparaten tegelijk keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:11
KillerBee schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 05:51:
[...]

Niet met een spatie ertussen nee ;) , zoek op 'f1tv' en je komt een hoop meer tegen.
Of men leest de TS, daar staat het antwoord op de vraag ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Rembock op 15-06-2022 09:30 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
De stream kwaliteit:
• 1080P & 50FPS.
• Tot maximaal 6 apparaten tegelijk registreren, en de live race stream kan op 1 apparaat tegelijk worden bekeken. Wel kan je de andere streams op andere apparaten open hebben

En toch kan ik 2 livestreams van de race tegelijk kijken. Eerder al eens getest en afgelopen race keek ik thuis op de iMac max en perez in de auto en live timing data channel en track position en op de tv de race en mijn vrouw was onderweg en had op haar tel ook de race aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Turb0Turb0 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:11:
[...]
En toch kan ik 2 livestreams van de race tegelijk kijken. Eerder al eens getest en afgelopen race keek ik thuis op de iMac max en perez in de auto en live timing data channel en track position en op de tv de race en mijn vrouw was onderweg en had op haar tel ook de race aan staan.
Mooi meegenomen toch? :)
Maar de originele vraag was:
[...]
Volgens F1TVPro is dit wel een probleem, dus de kans bestaat dat dit op een gegeven moment niet meer kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Rembock schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:25:
[...]

[...]

Volgens F1TVPro is dit wel een probleem, dus de kans bestaat dat dit op een gegeven moment niet meer kan
De vraag was duidelijk,

Het kan wel toch?
En hij woont toch nog bij moeders op zolder 😉 dus dan mag het wel toch?
Grapje natuurlijk, je mag officieel het volgende.

6.2 U hebt toegang tot de Diensten op maximaal 6 apparaten, en slechts 1 van die apparaten mag op elk gewenst moment content streamen.

Ik lees dit als je mag maar 1 stream kijken, dus thuis op de iMac Max en Perez onboard zoals ik het doe mag dan officieel ook niet toch? Dus die multiviewer mag dan ook niet toch?

Ik deel persoonlijk niks met anderen (behalve vrouw en kids maar die wonen allemaal nog thuis) van alle streaming diensten die ik heb, maar veel mensen die ik ken wel. En ik hoor al jaren dat het niet mag en ze er wat tegen gaan doen.

Dus dat moment gaat waarschijnlijk nog wel even duren.

Ik kan het in september anders even vragen aan Laura Winter want ik moet in die week werken bij een of andere race in Zandvoort en ik kom behoorlijk achter de schermen (o.a. media center) 🙂 heel vervelend maar iemand moest het doen.

Edit.
En nee je mag niet mijn koffer dragen of mijn laptopscherm poetsen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Rembock schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:25:
[...]

[...]

Die kans bestaat eigenlijk bij elke dienst. Elke dienst kan besluiten zijn voorwaarden te wijzigen en het aantal gelijktijdige streams te wijzigen.

De praktijk is dat het bij F1TV al jarenlang mogelijk is om gelijktijdig zes streams open te hebben staan, ook als dat zes keer het hoofdkanaal is. En ook als dat op verschillende locaties is. F1TV dwingt in de praktijk zijn voorwaarden dus niet af. Uiteraard kan dat beleid ooit veranderen, net zoals dat bij andere diensten ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06
Turb0Turb0 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:41:
[...]

6.2 U hebt toegang tot de Diensten op maximaal 6 apparaten, en slechts 1 van die apparaten mag op elk gewenst moment content streamen.

Ik lees dit als je mag maar 1 stream kijken, dus thuis op de iMac Max en Perez onboard zoals ik het doe mag dan officieel ook niet toch? Dus die multiviewer mag dan ook niet toch?
Mijn interpretatie is dat je rustig 6 streams tegelijk mag bekijken, zolang het maar op 1 van de 6 apparaten gebeurt. Dus niet op 2 apparaten gelijktijdig streamen.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Beefhead schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:19:
[...]

Mijn interpretatie is dat je rustig 6 streams tegelijk mag bekijken, zolang het maar op 1 van de 6 apparaten gebeurt. Dus niet op 2 apparaten gelijktijdig streamen.
Ja das ook wel waar.

Maar ze schrijven ook weer dit.
https://support.f1.tv/s/a...t-any-time?language=nl_NL

F1 TV werkt het beste bij weergave op meerdere apparaten. Zo kun je Live Timing en de livestream naast elkaar bekijken. Daarom kan je op elk moment maximaal 6 apparaten hebben geregistreerd.

Je kunt de hoofdrace maar op één apparaat live streamen. Meerdere streams van de race zijn momenteel beperkt.

En dan denk ik weer tijdens de race zou het niet moeten werken, maar wat is Meerdere streams van de race zijn momenteel beperkt.

Maarja, zolang ik netjes betaal en niet deel met anderen heb ik er een goed gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TexMex schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:48:
De praktijk is dat het bij F1TV al jarenlang mogelijk is om gelijktijdig zes streams open te hebben staan, ook als dat zes keer het hoofdkanaal is. En ook als dat op verschillende locaties is. F1TV dwingt in de praktijk zijn voorwaarden dus niet af. Uiteraard kan dat beleid ooit veranderen, net zoals dat bij andere diensten ook mogelijk is.
Als één schaap over de dam is... En Netflix lijkt ineens toch flink te experimenteren tegen account sharing. Als die gaan handhaven (al dan niet na introductie van een goedkoper gekoppeld abonnement waarbij één huishouden de hoofdprijs betaald en familie/vrienden een eigen account daaraan kunnen koppelen voor €x p/m) en het niet teveel gebruikers / inkomsten kost dan zie ik dat snel toegepast worden bij andere diensten.

* RobertMe doet overigens ook niet zijn account delen buiten het huishouden, en om die reden eerder dit jaar Netflix de deur gewezen, €16 voor UHD, daaag. Nu HBO Max voor €4 en Amazon Prime voor €3 (en ~€50 p/j meen ik dan voor F1TV Pro). Heb ik ruim voldoende aan en wat ik perse van Netflix wil zien doe ik wel eens een keer in een maandje bingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Turb0Turb0 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:41:
[...]
F1 TV werkt het beste bij weergave op meerdere apparaten. Zo kun je Live Timing en de livestream naast elkaar bekijken. Daarom kan je op elk moment maximaal 6 apparaten hebben geregistreerd.

Je kunt de hoofdrace maar op één apparaat live streamen. Meerdere streams van de race zijn momenteel beperkt.

En dan denk ik weer tijdens de race zou het niet moeten werken, maar wat is Meerdere streams van de race zijn momenteel beperkt.

Maarja, zolang ik netjes betaal en niet deel met anderen heb ik er een goed gevoel bij.
Precies wat ik duidelijk wilde maken :)
Lijkt mij echt frusterend om straks een hoofdrace op zondag op te starten en er vervolgens achterkomen dat ik niet kan kijken omdat familie/kennis/enz. waar ik het account mee deel al kijkt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:52:
[...]

Als één schaap over de dam is... En Netflix lijkt ineens toch flink te experimenteren tegen account sharing. Als die gaan handhaven (al dan niet na introductie van een goedkoper gekoppeld abonnement waarbij één huishouden de hoofdprijs betaald en familie/vrienden een eigen account daaraan kunnen koppelen voor €x p/m) en het niet teveel gebruikers / inkomsten kost dan zie ik dat snel toegepast worden bij andere diensten.
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. En dan zie ik op dat moment wel weer hoe ik daarmee omga. Voor nu werkt F1TV al jaren op deze manier. Waarmee het antwoord op de vraag of F1TV gedeeld kan worden voor nú dus luidt: ja, delen werkt probleemloos.

Als F1TV echt zoveel problemen zou hebben met delen, is het voor hen een fluitje van een cent om de hoofdstream tot 1 apparaat / 1 IP-adres te beperken. Vooralsnog kiezen ze ervoor om dat in de praktijk niet af te dwingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turb0Turb0
We gaan het allemaal wel meemaken.

Ik betaal een hoop geld elke maand. Netflix, Prime, Disney, F1, Spotify Family, Ziggo abbo.

Maarja het gemak is het mij wel waard.

Vroeger moest ik elke week naar de videotheek om 7 vhs banden uit te zoeken en dan kon je die week films kijken en de platenzaak om een LP of CD te luisteren en dan te kopen. Of naar de bibliotheek om op een zx spectrum of C64 te "spelen".

Pffff ouwe lul ben ik al, gelukkig blijf ik hier een beetje bij de tijd 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 20:00
Turb0Turb0 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:07:

Vroeger moest ik elke week naar de videotheek om 7 vhs banden uit te zoeken
Je doet toch wel de streams netjes terug spoelen hè voordat je ze weer inlevert? 🧐

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 13:12
Turb0Turb0 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:07:
We gaan het allemaal wel meemaken.

Ik betaal een hoop geld elke maand. Netflix, Prime, Disney, F1, Spotify Family, Ziggo abbo.

Vroeger moest ik elke week naar de videotheek om 7 vhs banden uit te zoeken en dan kon je die week films kijken en de platenzaak om een LP of CD te luisteren en dan te kopen. Of naar de bibliotheek om op een zx spectrum of C64 te "spelen".

Pffff ouwe lul ben ik al, gelukkig blijf ik hier een beetje bij de tijd 🤣
En dan de dag voordat ze terug moesten nog 3 films moeten kijken :) O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TexMex schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:46:
[...]
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. En dan zie ik op dat moment wel weer hoe ik daarmee omga. Voor nu werkt F1TV al jaren op deze manier. Waarmee het antwoord op de vraag of F1TV gedeeld kan worden voor nú dus luidt: ja, delen werkt probleemloos.

Als F1TV echt zoveel problemen zou hebben met delen, is het voor hen een fluitje van een cent om de hoofdstream tot 1 apparaat / 1 IP-adres te beperken. Vooralsnog kiezen ze ervoor om dat in de praktijk niet af te dwingen.
Op dit moment is er alleen een check op het aantal geregistreerde apparaten. Kom je daar boven volgt er een foutmelding. Er één verwijderen is dan voldoende om een andere weer geregistreerd te krijgen, dit gaat vrijwel direct weer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Netflix aast ook op de uitzendrechten, dit kan nog intressant gaan worden.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
G_Dragon schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:09:
In de VS ja.
De komende jaren is dat hier niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
G_Dragon schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:09:
2023 moeten we nog uitzitten, maar de tijd vliegt. Netflix kan het, heeft de diepe zakken én de techniek op orde. Wellicht zien zij ook wat er in Nederland rond gaat en bellen ze Ziggo voor het studio gedeelte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Dennisdn schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 06:01:
[...]

2023 moeten we nog uitzitten, maar de tijd vliegt. Netflix kan het, heeft de diepe zakken én de techniek op orde. Wellicht zien zij ook wat er in Nederland rond gaat en bellen ze Ziggo voor het studio gedeelte. :P
Techniek is nog maar de vraag, ik heb nog nooit iets live gekeken op Netflix. Hebben ze dat uberhaupt al ooit gedaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Plenkske schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:37:
[...]

Techniek is nog maar de vraag, ik heb nog nooit iets live gekeken op Netflix. Hebben ze dat uberhaupt al ooit gedaan ?
Ze zijn er mee bezig:
https://deadline.com/2022...ive-streaming-1235023539/

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Plenkske schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:37:
[...]

Daar zijn ze nu mee aan het testen ;)
https://deadline.com/2022...ive-streaming-1235023539/

*edit: Extigo was me voor :)

4K kunnen ze mee overweg, verschillende talen selecteren hebben ze al etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 16-06-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:55
Netflix wil gewoon nog meer beelden voor Drive to Survive. :+
En zo kunnen ze tóch interviews met Max houden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Net begonnen aan FP1. Maar die nieuwe commentator op F1 Live mag van mij na 2 minuten al ophoepelen :X Irritante stem en intonatie. En vervolgens zegt hij ook nog "champions wall" terwijl het toch echt "wall of champions" wordt genoemd.

Edit:
Okeej, en Sam Collins faalt ook alweer lekker zoals altijd. "FIA gaat op basis van FP1, FP2 en FP3" kijken naar de data van het porpoisen / stuiteren / .... Ik heb toch echt overal gelezen dat het FP1 & FP2 is waarin ze het meten en analyseren en dat er bij FP3 aan voldaan moet worden.

[ Voor 38% gewijzigd door RobertMe op 17-06-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:33
F1 tv hier. Nu met commentaar van viaplay maar het geluid valt regelmatig weg. Ben ik alleen ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
mir4dor schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:29:
F1 tv hier. Nu met commentaar van viaplay maar het geluid valt regelmatig weg. Ben ik alleen ?
Hier ook.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Dat wordt dus gewoon weer Olav en Jack met de kwalli en race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:11
Dat ligt dan aan F1 TV, want op viaplay zelf geen problemen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
PatrickC schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:44:
[...]

Ah duidelijk dank je. Sinds dit seizoen gedoe maar dat geldt voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:44:
[...]

Ik heb gelukkig nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Laatst online: 07-08 11:53
Zijn er meer mensen die deze week een update moesten doen op hun tv van de F1 TV app en dat de app nu niet meer werkt?

Ik doe zojuist de update, app is (als ie opent) in telefoonformaat op het scherm en sluit dan af. kan 'm ook nergens deinstalleren om 'm opnieuw te installeren. Hulp.... :'(

[ Voor 42% gewijzigd door plieshout op 17-06-2022 21:37 ]

Hoi..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:38
plieshout schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:34:
Zijn er meer mensen die deze week een update moesten doen op hun tv van de F1 TV app en dat de app nu niet meer werkt?

Ik doe zojuist de update, app is (als ie opent) in telefoonformaat op het scherm en sluit dan af. kan 'm ook nergens deinstalleren om 'm opnieuw te installeren. Hulp.... :'(
Yep, deze apk geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Laatst online: 07-08 11:53
Exact die download heb ik de problemen mee helaas..

EXCUUS EXCUUS. Deze is toch 2 mb groter en werkt!!

DANK DANK!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door plieshout op 17-06-2022 21:59 ]

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:48
edit: nvm. Gevonden.

[ Voor 95% gewijzigd door Justevo op 17-06-2022 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ik speel F1 tv af via de iphone app en dan via de Chromecast op mijn tv. Hierop zit bij mij ongeveer een halve minuut vertraging. Doe ik iets fout of hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
De F1MultiViewer app is alweer wat beta versies verder en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de software. Goed in elkaar gezet. Met de 'D' sneltoets kun je ook de debug informatie zien per scherm, dat geeft een goed beeld van wat je kunt instellen aan latency om de boel goed te syncen. Zowel tijdens FP1 als FP2 gebruik gemaakt van F1MultiViewer op de Mac en het werkt als een trein. Heel erg fijn na het 'verlies' van de andere 3rd party apps door de toevoeging van de DRM.

v1.0.0-beta.8 beschikbaar op: https://beta.f1mv.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M31HqsInleIVP-15uGwc71Cc3Ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Hz6bK7BUQNzSwvgB4pdgEFX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
StefanVerkerk schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:13:
De F1MultiViewer app is alweer wat beta versies verder
Ik heb het gister voor het eerst geprobeerd. Wat mij opvalt: wow, goed gemaakt, mooi en stabiel. Wat mij nog niet lukt is de internationale feed fullscreen en dan wat kleine beelden in de hoeken er overheen. Het lukte mij alleen door ze gewoon allemaal te openen, de int feed op fullscreen en dan vanuit Windows de andere openen zodat ze erover heen vallen. Het lijkt mij dat dit ook wel in een layout moet kunnen zodat het is op te slaan? Of kun je ze alleen náást elkaar krijgen maar niet óver elkaar heen?

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2022 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
StefanVerkerk schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:13:
De F1MultiViewer app is alweer wat beta versies verder en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de software. Goed in elkaar gezet. Met de 'D' sneltoets kun je ook de debug informatie zien per scherm, dat geeft een goed beeld van wat je kunt instellen aan latency om de boel goed te syncen. Zowel tijdens FP1 als FP2 gebruik gemaakt van F1MultiViewer op de Mac en het werkt als een trein. Heel erg fijn na het 'verlies' van de andere 3rd party apps door de toevoeging van de DRM.

v1.0.0-beta.8 beschikbaar op: https://beta.f1mv.com/

[Afbeelding]
Gisteren werkte hij niet bij mij. Bij beta 7. Maja te laat en te moe om even dieper in te duiken. Straks weer proberen. Wel jammer dat nog niet over taakbalk heen kan bij gebruik van meerdere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 19:23

Pierre

Van nature lui!

DoeEensGek schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:24:
[...]

Gisteren werkte hij niet bij mij. Bij beta 7. Maja te laat en te moe om even dieper in te duiken. Straks weer proberen. Wel jammer dat nog niet over taakbalk heen kan bij gebruik van meerdere kanalen.
Bij mij werkt het ook niet meer ik krijg alleen een zwart scherm verder niks.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ah, mooi. Ik was een beetje teleurgesteld dat F1 Multiviewer geen Linux app had, terwijl het met Electron gemaakt is. Nu eens even de website gecheckt en nu staat die er ook op. Dat wordt morgen dus even experimenteren ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Pierre schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Bij mij werkt het ook niet meer ik krijg alleen een zwart scherm verder niks.
Heb nu beta8. Maar start hem eens als administrator. Dat deed ik bij beta7 en had daarna beeld vanmorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 19:23

Pierre

Van nature lui!

DoeEensGek schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:44:
[...]

Heb nu beta8. Maar start hem eens als administrator. Dat deed ik bij beta7 en had daarna beeld vanmorgen.
Dat is het inderdaad bedankt voor de tip, nu nog even syncen en ik ben happy :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pierre op 18-06-2022 11:24 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
Nee, dit komt omdat men dan terug naar de studio gaat en die 2 heren dan niet voor F1TVPro door praten. Kortom de audio wordt 1 op 1 overgezet. Daarom start het commentaar tijdens de race pas vlak voor de race. Gelukkig nog geen reclameblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

binnenkort! Dit is het bericht wat ik krijg als ik f1tv wil updaten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:06

Harrie

NederVlaming

Shva schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:12:
binnenkort! Dit is het bericht wat ik krijg als ik f1tv wil updaten! :(
Op welk platform?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ach. Als je naar het Sky UK commentaar gaat luisteren dan hoor je vaak dingen dubbel omdat ook zij hun "eigen" uitzending hebben, ook niet altijd ideaal. Maar er moet wat te wensen overblijven, toch? 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:52:
[...]

Ach. Als je naar het Sky UK commentaar gaat luisteren dan hoor je vaak dingen dubbel omdat ook zij hun "eigen" uitzending hebben, ook niet altijd ideaal. Maar er moet wat te wensen overblijven, toch? 😏
Gewoon F1 Live opzetten. Die hebben geen eigen beelden tussendoor die je niet ziet, noch reclame waarna ze nog eens hetzelfde vertellen, of nog erger, hetzelfde vertellen met beelden erbij die je niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

Apple tv.

Bizar, moet nu op de tablet kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Shva op 18-06-2022 18:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even een poll, gewoon omdat het kan...

Poll: Welk commentaar gebruik je tijdens F1 uitzendingen? Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404629&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
albino71 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:59:

[Afbeelding]
Die laatste optie klopt niet. Dit weekend is het Tom Gaymore (of zoiets), Jolyon Palmer, en Sam Collins :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

RobertMe schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:08:
[...]

Die laatste optie klopt niet. Dit weekend is het Tom Gaymore (of zoiets), Jolyon Palmer, en Sam Collins :+
Tom Gaynor. Geen verbetering IMO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik probeer nu f1tv multiviewer uit tijdens de vrije training 3. Anderen ook het idee dat het Nederlands commentaar 1 a 2 seconden voorloopt op het beeld?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:44
Ja klopt, ze roepen de positie voor ze over de streep zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
AudioHome schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:34:
Ja klopt, ze roepen de positie voor ze over de streep zijn...
Is dat ook via f1tv via hun eigen website?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Met alle respect, maar dit zijn toch geen commentatoren? Dit zijn gewoon twee gastjes die het leuk vinden om F1 te kijken en een microfoon onder hun mik hebben gekregen. Continue puberaal lachen, WOOOW en OOEEE roepen. Dit is echt dramatisch.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:58
PerlinNoise schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:37:
[...]

Is dat ook via f1tv via hun eigen website?
Via de app van f1tv ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:35
noo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:10:
[...]

Tom Gaynor. Geen verbetering IMO
Nee geen verbetering inderdaad. Hij geeft een wat irritante nadruk aan sommige woorden wat het allemaal erg gemaakt en nep doet overkomen. Hoop niet dat hij de Q en race ook gaat doen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:23

ParaWM

Pro Prutser

Freekers schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:49:
Met alle respect, maar dit zijn toch geen commentatoren? Dit zijn gewoon twee gastjes die het leuk vinden om F1 te kijken en een microfoon onder hun mik hebben gekregen. Continue puberaal lachen, WOOOW en OOEEE roepen. Dit is echt dramatisch.
Trek het ook niet meer. Heb het echt geprobeerd 😀

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:08
jvbragt schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:21:
[...]

Nee, dit komt omdat men dan terug naar de studio gaat en die 2 heren dan niet voor F1TVPro door praten. Kortom de audio wordt 1 op 1 overgezet. Daarom start het commentaar tijdens de race pas vlak voor de race. Gelukkig nog geen reclameblokken.
Ook halverwege een zin? Het viel mijn namelijk ook op dat het geluid even weg viel, overschakelen naar studio klinkt wel logisch. Maar voor mij niet als dat halverwege een zin gebeurd.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:38:
[...]
Gewoon F1 Live opzetten. Die hebben geen eigen beelden tussendoor die je niet ziet, noch reclame waarna ze nog eens hetzelfde vertellen, of nog erger, hetzelfde vertellen met beelden erbij die je niet ziet.
Ik wissel nogal eens van commentaar, dat houdt het "fris", dus "Live" als keuze komt ook regelmatig voorbij alsmede de andere talen die ik redelijkerwijs kan verstaan 🤪

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik wissel tussen deze twee en driver-cam. Ik spring vaak terug om stukken opnieuw te kijken en dan wissel ik van commentaar.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
AtlAntA schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:03:
[...]

Nee geen verbetering inderdaad. Hij geeft een wat irritante nadruk aan sommige woorden wat het allemaal erg gemaakt en nep doet overkomen. Hoop niet dat hij de Q en race ook gaat doen.
Ik heb niet het idee dat hij een irritante nadruk aan woorden geeft maar dat hij steeds begint aan een zin zonder te weten waar die uit wilt komen. Waardoor die halverwege... ineens over een heel ander onderwerp... begint. Volgens mij begon hij FP3 vrij letterlijk met "This is the first... part of the thirth free practice session". Alsof hij "first practice session" wou zeggen en toen weer op een andere manier zijn zin moest zien voor te breien op zijn foute "first". Zeer irritant en lastig te volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-09 02:23
Op F1 TV met Nederlandse commentaar, heb ik het idee dat het geluid niet synchroon is. Tijden worden al geroepen voordat de auto over de lijn is

Ervaren F1 TV gebruikers met Nederlandse commentaar hier hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
encryped schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:08:
Op F1 TV met Nederlandse commentaar, heb ik het idee dat het geluid niet synchroon is. Tijden worden al geroepen voordat de auto over de lijn is

Yup, ik kwam hier om te kijken of anderen dat ook hadden :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
En vandaag om twee zinnen de opmerking over temperatuur in de banden krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:58

DDX

Hmms probeerde vanavond met vertraging via f1tv te kijken toen sessie bezig was.
Kreeg zoals altijd keus live of from start.
Ging goed, tot ik koos om te casten naar chromecast toen sprong die direct naar live.
Paar keer geprobeerd maar ging steeds mis, ook via balkje terug naar start lukte helaas niet.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

[Afbeelding]
Ik wissel nogal eens tussen de world feed en de F1 Live feed. Tijdens race hou ik wel van het enthousiaste commentaar van world feed en tijdens de vrije trainingen en kwalicatie van het meer technische commentaar van F1 Live. Ik ben vooral blij met de keuze die je hebt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
F1tv en Nederlands commentaar: soms levert iemand anders commentaar; er wordt teruggeschakeld naar de studio. Ik hoor dan niks, totdat Nelson V of Melroy H weer iets zeggen. Wordt het geluid uit de studio niet meegezonden naar F1tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 18:24
kraanwagen schreef op zondag 19 juni 2022 @ 07:37:
F1tv en Nederlands commentaar: soms levert iemand anders commentaar; er wordt teruggeschakeld naar de studio. Ik hoor dan niks, totdat Nelson V of Melroy H weer iets zeggen. Wordt het geluid uit de studio niet meegezonden naar F1tv?
Nee.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:39
Je hebt het over Nelson en Melroy toch?

Maar inderdaad. Ze klinken als de gemiddelde tweaker als je multiplayer speelt. Gek genoeg merk ik dat ze nog best wat diepere kennis van F1 hebben. Ze weten dat meestal echter niet goed in te zetten.

Dat overdreven geschreeuw om niks. Ik schrik regelmatig, dan denk ik dat er een Grosjean-achtige crash is, terwijl er alleen iemand in FP2 even een curb wat te veel meepakt.

Ze gebruiken ook constant superlatieven. Alles is 'ontzettend' en 'enorm'. "Wohoo, die Alonso gaat echt heel hard nu zeg." Dat soort zinnen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
encryped schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:08:

Jep, dacht probeer NL commentaar eens, maar dat liep dus niet goed, toen terug naar Engels commentaar.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
Ik heb laatst nog een keer een samenvatting van een race voorbij zien komen op Ziggo met Olav Mol… die was ook bij alles wat er gebeurde erg dramatisch en overdreven aan het roepen, dus weinig verschil op dat vlak. Ik heb ook het idee dat hij dat nog meer doet als voorgaande jaren, omdat alle tegenstanders van de nieuwe commentatoren bij viaplay roepen dat het zo saai en zonder emotie is. En dan wil Mol zich natuurlijk extra onderscheiden. Verder ben ik zelf ook niet zo’n fan van de nieuwe commentatoren bij viaplay trouwens. Ik had Rick Winkelman graag als hoofd commentator gezien bij viaplay (met de Bleekemolens als co-commentator), maar die wou graag bij Ziggo blijven helaas (snap ik wel, want hij wil ook graag andere race klassen doen zoals Nascar).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:04:
[...]

Ik heb laatst nog een keer een samenvatting van een race voorbij zien komen op Ziggo met Olav Mol… die was ook bij alles wat er gebeurde erg dramatisch en overdreven aan het roepen, dus weinig verschil op dat vlak. Ik heb ook het idee dat hij dat nog meer doet als voorgaande jaren, omdat alle tegenstanders van de nieuwe commentatoren bij viaplay roepen dat het zo saai en zonder emotie is. En dan wil Mol zich natuurlijk extra onderscheiden. Verder ben ik zelf ook niet zo’n fan van de nieuwe commentatoren bij viaplay trouwens. Ik had Rick Winkelman graag als hoofd commentator gezien bij viaplay (met de Bleekemolens als co-commentator), maar die wou graag bij Ziggo blijven helaas (snap ik wel, want hij wil ook graag andere race klassen doen zoals Nascar).
Mol spreekt de samenvattingen opnieuw in en dan dikt hij het inderdaad vaak nog iets aan. Maar het live-commentaar dat hij nu met Plooij als co-commentator doet, is een stuk beter te pruimen. Zelfs Plooij is in zijn nieuwe rol niet storend.

Mol en Plooij zijn verre van perfect, maar ze staan voor mij toch nog wel een flink aantal niveaus boven Valkenburg en Heemskerk. Ik vind het vooral zo bijzonder dat als je dan de kans krijgt om het helemaal anders te gaan doen, dat je dan met Valkenburg en Heemskerk komt. Alsof dat het beste is wat je kunt bedenken.

Deze twee zullen in ieder geval nooit op dezelfde manier als Mol bekend komen te staan als 'dé F1-commentatoren van Nederland'. Hopelijk worden ze bij de eerstvolgende rechtenwisseling direct geloosd. Gelukkig hebben we nu volop keuze en kan iedereen kiezen wat hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
Ik las dat meer mensen problemen hadden met het offsync/niet synchroon lopen van het Nederlandse commentaar. Is hier inmiddels een oplossing voor?

Ik heb het probleem in ieder geval op de Nvidia Shield.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008

[Afbeelding]
Welke Engels commentaar staat er eigenlijk standaard aan als je de app opstart? Is dat de eerste of de tweede?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Pagina: 1 ... 43 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2