[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 56 Laatste
Acties:
  • 455.881 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:11
Trigger schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:33:
Sorry de beta 5 van multiviewer
Je kan schermen syncen met de L toets. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet echt
l re-syncs with live if for some reason it doesn't stay in sync anymore
Staat er op reddit maar als ik dat gebruik dan werkt het averechts. Ik zorg er nu voor dat ik mijn layout heb opgeslagen en open die layout gewoon aan het begin van de sessie en (iig nu met Q) bleef alles synchroon.

[ Voor 11% gewijzigd door AtlAntA op 11-06-2022 17:37 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigger
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-11-2022
Ja die L toets heb ik ook al staan rammen in elk venster.. maar wat ik ook probeerde het ging daardoor alleen maar verder uit elkaar lopen 8)7 vaak zelfs dat hij juist nog verder terug in tijd ging terwijl hij juist vooruit zou moeten -O- Gelukkig volgen de beta's elkaar snel op, ik heb het gevoel dat dit binnen 2 weken er wel eens heel gelikt uit zou kunnen gaan zien (voor zover het dat nu al niet doet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Met F1tv geen hiccups. Vertraging met live was 55 seconden, de F1-stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:12:
Hmm, krijg het NL commentaar in F1TV niet aan de praat op de iPad, iPhone en AppleTV, zal wel liggen aan dat ik het OS in het Engels draai (en dat ook niet ga aanpassen :) ). Zal vast wel gefixed worden.

Vorig jaar was het toch mogelijk om te kijken zonder commentaar maar wel met de motor geluiden e.d.? Dat is dit jaar verdwenen?
Yep, als het OS op Engels staat kun je ook alleen maar Engels kiezen. Dit is bij de Chromecast met Google TV ook het geval.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan op het hoofd scherm bij F1 tv aanpassen welk tweede commentaar je wilt. . Dan heb je het NL/ Viaplay commentaar naast het officiële kanaal. En dit werkt ook tijdens de live sessies met AirPlay. Maar tijdens studio break zijn ze stil.

Mijn iPad OS staat op Engels.

'Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF8iy9rqa6J5SkxrtYKXlJGd3lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hf1urbsCqjWyAKSORa1NMpR2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door BlauweFles op 11-06-2022 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:34
Via F1tv Nederlands commentaar geluisterd.
Viel mij nog mee vond het iig beter dan Ronald van Dam het deed heel wat jaartjes terug bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
sjaool schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:48:
[...]

Yep, als het OS op Engels staat kun je ook alleen maar Engels kiezen. Dit is bij de Chromecast met Google TV ook het geval.
Huh? Ik heb dan wel geen Chromecast with Google TV, maar op de Nvidia Shield kan ik in de F1TV app gewoon de taal aanpassen. Eerst de internationale feed opzetten en dan pijltje naar boven / beneden om de player overlaye te krijgen, en een van de icoontjes kun je dan aanklikken en krijg je menutje om de taal te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Trigger schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:38:
Ja die L toets heb ik ook al staan rammen in elk venster.. maar wat ik ook probeerde het ging daardoor alleen maar verder uit elkaar lopen
Op de Discord staat een pinned message met welke latencies je moet configureren per stream type. De ontwikkelaar had in eerste instantie vaste waardes ingesteld die afgeleid waren van zijn eigen tests tijdens de Monaco grand prix. Maar de getallen lijken per sessie wel anders te zijn.

Er zou in een toekomstige versie een API moeten komen die de voor die sessie geldende latencies van internet ophaalt. Maar deze latencies moet de ontwikkelaar dan telkens zelf voor elke sessie handmatig bepalen en in de API zetten.

Althans, dat is wat ik er van begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik gebruik bij mv gewoon de pauze knop om mijn schermen gelijkt te krijgen.

Ik heb 4 vensters.

Data kanaal, map, max en internationale.

3 van deze hebben een timer vanuit de f1. Dus die zijn met de pauze knop makkelijk gelijk te krijgen

De driver cam niet, max zet ik meestal stil op start finish om wanneer de rest van mijn schermen daar is max van pauze te halen.

Tot dat de app zelf kan synchroniseren vind ik het goed.
In elk geval kwa groote van het beeld een verbetering ten opzichte 4 vensters f1tv

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tfomas
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-05-2024
jack zomer schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:07:
Ik gebruik bij mv gewoon de pauze knop om mijn schermen gelijkt te krijgen.

Ik heb 4 vensters.

Data kanaal, map, max en internationale.

3 van deze hebben een timer vanuit de f1. Dus die zijn met de pauze knop makkelijk gelijk te krijgen

De driver cam niet, max zet ik meestal stil op start finish om wanneer de rest van mijn schermen daar is max van pauze te halen.
Oke dit ga ik morgen tijdens de race ook eens proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:57:
[...]

Huh? Ik heb dan wel geen Chromecast with Google TV, maar op de Nvidia Shield kan ik in de F1TV app gewoon de taal aanpassen. Eerst de internationale feed opzetten en dan pijltje naar boven / beneden om de player overlaye te krijgen, en een van de icoontjes kun je dan aanklikken en krijg je menutje om de taal te selecteren.
Helaas werkt het niet zo bij de Chromecast. Kies je de Engelse taal bij de instellingen dan kun je niet wisselen tussen de verschillende talen. Zet je Chromecast op de Nederlandse taal dan heb je de keuze uit alle talen. Helaas kiest hij dan wel iedere keer standaard het Viaplay commentaar. De app onthoudt helaas niet welke taal je ingesteld hebt. Dat laatst vind ik een gemis.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 11-06-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:51
Ik heb vandaag perfect F1TV kunnen kijken dankzij alle tips hier.

Ik kijk nu met een pricewatch: Xiaomi Mi TV Stick 8GB op een 65" LG oled.

Instellingen van de Xiaomi op 1080/50

F1TV stream starten en beeld van Auto naar 1080.

Zonder deze 2 instellingen is het regelmatig een haperende/stotterende stream.

Ik kijk het F1 kanaal met F1TV engels commentaar wat mij zeer goed bevalt dit jaar.

Ik heb eerder geprobeerd te kijken met een Chromecast maar dat wat zeer instabiel. Ook even via een Raspberry pi tot dat niet meer werkte na de drm aanpassing.

Door alle tips hier nu dus zeer tevreden.

De multiviewer net ook op de Imac erbij en daar het datakanaal, track position en Ver, Per en Lec on board.
En alles perfect synchroon en zonder ook maar 1 hapering.

Heb Ziggo zakelijk start dus geen megaverbinding maar alsnog top.

Dus een zeer grote TNX aan iedereen die bijdraagt aan de perfecte F1 beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smash
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 12:26
Zelf deze stappen opgeschreven en getest om Grand Prix Radio redelijk in sync te krijgen met F1MV bij de kwalificatie vandaag. Geen garanties dat de ontwikkelaar weer niet gaat stellen aan de buffer bij de international feed of dat of wat dan ook 🙂. Wellicht heeft er nog iemand baat bij.
  1. Start International Feed
  2. Start Grand Prix Radio
  3. Let the Grand Prix Radio buffer load enough (like wait until 0:35)
  4. Use D to access debug stats
  5. Press the down arrow until the targetLatency is on -15

[ Voor 6% gewijzigd door Smash op 11-06-2022 21:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 08:33
Ik vond de tools om audio van Grand prix radio te syncen tot op heden niet helemaal tot mijn wens.
Ik heb daarom zelf wat extra tools toegevoegd om het wat makkelijker te maken: https://www.bitstroom.com/gp-radio/

(alle code staat in de html, als je hem lokaal wilt openen in je browser kan je gewoon de pagina opslaan)

[ Voor 20% gewijzigd door REDSD op 12-06-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
Beta 5 is beschikbaar van F1MV, maar hij download de DMG van Beta 2.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Rivanov schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:27:
Beta 5 is beschikbaar van F1MV, maar hij download de DMG van Beta 2.
Beta 5 hier: https://releases.f1mv.com....0.0-beta.5-universal.dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ja, was mijn fout. De app is hernoemd naar Multiviewer for F1 i.p.v. F1 Multiviewer. Ik opende per ongeluk de verkeerde.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Beta 2 werkt uitstekend bij mij maar bij beta 5 opent het hoofd venster wel maar bij opening van een geselecteerd venster krijg ik slechts een zwart venster met daar in een blauwe ronddraaiende cirkel. Heb geprobeerd met uit- en inloggen maar dat hielp niet. Ik begrijp er niets van. Had dat ook met de beta hiervoor. Zit op Windows 10 met firefox browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
REDSD schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:57:
Ik vond de tools om audio van Grand prix radio te syncen tot op heden niet helemaal tot mijn wens.
Ik heb daarom zelf wat extra tools toegevoegd om het wat makkelijker te maken: https://www.bitstroom.com/gp-radio/

(alle code staat in de html, als je hem lokaal wilt openen in je browser kan je gewoon de pagina opslaan)
Top! Misschien dat een +10 en -10 seconden-knop nog een mooie toevoeging zou zijn, zoals bij http://gpradio.hole1988.nl/. Zeker voor F1TV kan dat handig zijn omdat die stream meestal nog een stukje verder achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Je zou bijna hopen dat F1TV er een tweede Nederlands kanaal tegenaan gooit met het commentaar van Olav Mol. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:44
sjaool schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:50:
Je zou bijna hopen dat F1TV er een tweede Nederlands kanaal tegenaan gooit met het commentaar van Olav Mol. :P
Gaat helaas niet gebeuren. Commentaar van Viaplay is niet best.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sjakie0101 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:00:
[...]

Gaat helaas niet gebeuren. Commentaar van Viaplay is niet best.
Dat is dus de reden dat ik hier een F1TV Pro abonnement heb. :D
Helaas onthoudt de app niet dat ik standaard het Engelse commentaar wil hebben.
Dus direct na het starten van de stream switchen van audiokanaal omdat ik geen zin heb om mijn Chromecast met Google TV standaard op Engelse taal wil hebben staan. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
Meer mensen geen geluid bij Viaplay?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 08:22
Jup hier ook geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:56
Doet het weer hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Ziggo doet ook weer voor- en beschouwing.
Rick Winckelman, Jack Plooij en Rudy van Buuren nu in studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
BlauweFles schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:51:
Je kan op het hoofd scherm bij F1 tv aanpassen welk tweede commentaar je wilt. . Dan heb je het NL/ Viaplay commentaar naast het officiële kanaal. En dit werkt ook tijdens de live sessies met AirPlay. Maar tijdens studio break zijn ze stil.

Mijn iPad OS staat op Engels.

'[Afbeelding]
Dit kan niet op de website zelf meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Rivanov schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:20:
Ze lijken hun kans te pakken door alle negatieve reacties over de Via studio-sessies. Natuurlijk jammer dat ze geen beelden mogen laten zien, maar daar maken ze het beste van. Vanaf een half uur voor tijd vind ik het toch leuker om wat door de grid te kijken, dus helaas maar beetje zappen tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigger
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-11-2022
F1 Multiviewer Beta V6 is uit O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dennisdn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:28:
[...]

Ze lijken hun kans te pakken door alle negatieve reacties over de Via studio-sessies. Natuurlijk jammer dat ze geen beelden mogen laten zien, maar daar maken ze het beste van. Vanaf een half uur voor tijd vind ik het toch leuker om wat door de grid te kijken, dus helaas maar beetje zappen tussen de 2.
Het schijnt dat het besluit is genomen na de hoge kijkcijfers van de uitzendingen rondom de race in Monaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Buxton nog steeds gezondheidsproblemen?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 07:41

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:38:
Buxton nog steeds gezondheidsproblemen?
Is die ziek? Die mis ik wel bij F1TV.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Pierre schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Is die ziek? Die mis ik wel bij F1TV.
Dacht een tijd terug iets te lezen over dat hij veel paniek/angst aanvallen had

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Trigger schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:28:
F1 Multiviewer Beta V6 is uit O+
Op het Windows platform is Beta 6 voor mij onbruikbaar met de Live streams, omdat de streams niet geladen worden ivm DRM -O-

Beta 2 heeft dat probleem niet....

(Beta 3 t/m 5 heb ik niet getest)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Jasphur schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:42:
[...]

Dacht een tijd terug iets te lezen over dat hij veel paniek/angst aanvallen had
Dat is vorig jaar geweest? Maar dit seizoen dus wel regelmatig aanwezig geweest. Maar anderen missen ook wel eens. Palmer is er ook niet elk weekend bij geweest meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:29

-tom-562

Oliesjeik

Hmm, eerste keer met de mogelijkheid om via Nederlands commentaar te kijken. Keuzes keuzes... :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
-tom-562 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:01:
Hmm, eerste keer met de mogelijkheid om via Nederlands commentaar te kijken. Keuzes keuzes... :P
Hoe kan je vanuit de beta6 app het audio van Olaf Mol syncen, dat lijkt niet mogelijk? De video stream "internationaal" heeft ook al NL commentaar zoals je aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Tip maar raar: als we bij F1TV de Nederlandse audio kiezen hebben we allemaal problemen met de stream maar nu weer Engelse audio aangezet zonder problemen. Dus mocht je dit ook ervaren, waar dit is geen idee..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

G_Dragon schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:08:
Tip maar raar: als we bij F1TV de Nederlandse audio kiezen hebben we allemaal problemen met de stream maar nu weer Engelse audio aangezet zonder problemen. Dus mocht je dit ook ervaren, waar dit is geen idee..
Geen problemen hier met stream icm NL commentaar.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mr. Freeze schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:09:
[...]

Geen problemen hier met stream icm NL commentaar.
Heb het na mijn post ook weer op NL gezet en het lijkt goed te gaan :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:29

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb m weer op Engels gezet, klinkt toch beter

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:13:
Ik heb m weer op Engels gezet, klinkt toch beter
Heb hem op Spaans gezet, maar hoor door m'n receiver toch Olaf Mol :+ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 07:41

Pierre

Van nature lui!

Montoya200x schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:19:
[...]

Heb hem op Spaans gezet, maar hoor door m'n receiver toch Olaf Mol :+ ;)
Die woont in Spanje :*)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09 06:59
Gezien ik het commentaar van viaplay echt niet meer trek, probeer ik nu gp radio op m'n tv (met versterker) te krijgen.

Iemand tips hoe ik het beeld kan "muten" en het geluid kan streamen vanaf mijn telefoon naar mijn Samsung tv? Heb eventueel ook Chromecast maar hier krijg ik ook geen succes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07
Los bluetooth speakertje lijkt me makkelijker.
Doedelzak schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:36:
Gezien ik het commentaar van viaplay echt niet meer trek, probeer ik nu gp radio op m'n tv (met versterker) te krijgen.

Iemand tips hoe ik het beeld kan "muten" en het geluid kan streamen vanaf mijn telefoon naar mijn Samsung tv? Heb eventueel ook Chromecast maar hier krijg ik ook geen succes mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07
Hier vandaag ook voor het eerst via de F1 TV app op de Mi stick in plaats van de chromecast.

Geen enkele hik meer. Helemaal top!
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:17:
Ik heb vandaag perfect F1TV kunnen kijken dankzij alle tips hier.

Ik kijk nu met een pricewatch: Xiaomi Mi TV Stick 8GB op een 65" LG oled.

Instellingen van de Xiaomi op 1080/50

F1TV stream starten en beeld van Auto naar 1080.

Zonder deze 2 instellingen is het regelmatig een haperende/stotterende stream.

Ik kijk het F1 kanaal met F1TV engels commentaar wat mij zeer goed bevalt dit jaar.

Ik heb eerder geprobeerd te kijken met een Chromecast maar dat wat zeer instabiel. Ook even via een Raspberry pi tot dat niet meer werkte na de drm aanpassing.

Door alle tips hier nu dus zeer tevreden.

De multiviewer net ook op de Imac erbij en daar het datakanaal, track position en Ver, Per en Lec on board.
En alles perfect synchroon en zonder ook maar 1 hapering.

Heb Ziggo zakelijk start dus geen megaverbinding maar alsnog top.

Dus een zeer grote TNX aan iedereen die bijdraagt aan de perfecte F1 beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Doedelzak schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:36:

Met telefoon via Bluetooth verbinding maken met versterker? Zo doe ik het met soundbar.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 12-06-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09 06:59
Dennisdn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:47:
[...]

Met telefoon via Bluetooth verbinding maken met versterker? Zo doe ik het met soundbar.
Helaas ondersteund mijn versterker geen bluetooth, ik zou het met aux kunnen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

djiedjee schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:45:
Hier vandaag ook voor het eerst via de F1 TV app op de Mi stick in plaats van de chromecast.

Geen enkele hik meer. Helemaal top!
[...]
En dan is dat type Mi stick ook nog eens een van de minst krachtige Android TV apparaten vwb specificaties, dus de lat ligt wat probleemloos afspelen betreft werkelijk niet zo hoog, mits het streamaanbod maar degelijk is.

Binnen ons gezin vandaag tegelijk live via de Mi box S en een Shield TV Pro gekeken, en zoals andere keren ook, werkelijk nul problemen met de F1TV app 👏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eerste keer via F1TV gekeken ipv Viaplay. Werkte prima! Deze keer wel vanaf de laptop die via HDMI naar de TV stuurde, omdat er helaas geen F1TV app voor mijn TV's (Samsung) blijkt te zijn. Jammer. Maar van het geld dat ik uitspaar tov een Viaplay abonnement kan ik prima een Chromecast (of 2) kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Op het Windows platform is Beta 6 voor mij onbruikbaar met de Live streams, omdat de streams niet geladen worden ivm DRM -O-

Beta 2 heeft dat probleem niet....

(Beta 3 t/m 5 heb ik niet getest)
[/quote]

Ben ik dus niet de enige met dat probleem dat bij mij overigens ook optrad bij 3 t.m 5. Heb 6 nog niet getest maar de quali lukte vandaag bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Hier zonder problemen met beta 6 kunnen kijken. Had 6 schermen open met de livetiming van multiview zelf er nog eens naast. Alleen de track position wilde niet laden in het begin, na een keer op reload geklikt te hebben werkte het weer prima.

Heb je je al op z'n discord gemeld? Wellicht kan hij zien waar het door komt en de bugs fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk dat F1TV dit heel slim gedaan heeft.

Ik vermoed dat ze niet heel veel aan Viaplay hoeven te betalen.
In ieder geval veel minder dan wanneer ze Jack en Olaf hadden genomen.

En ViaPlay zegt natuurlijk “ja”. Want nu hebben de klanten geen reden meer om over te stappen.

Mijn schoonmoeder is zo’n persoon. Die zou overstappen zodra Jack en Olaf bij F1TV zou zitten. Want zij houdt niet zo van de Engelse commentaar.
Nu blijft ze toch maar bij ViaPlay (ook omdat ze voetbal kan kijken)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
streamnl schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:57:
Ik vermoed dat ze niet heel veel aan Viaplay hoeven te betalen.
In ieder geval veel minder dan wanneer ze Jack en Olaf hadden genomen.
Olav heeft blijkbaar eerder al aangegeven dat hij verbaasd was dat F1TV niet zijn commentaar gebruikt. Aangezien in het contract staat dat F1TV (of FOM?) gebruik mag maken van het commentaar. Zal dus vast in alle nieuwe contracten staan en een licentienemer veel dieper in de buidel moet tasten als ze dit niet willen. (Zie Sky bv, waarbij met de (her)introductie van Sky Germany F1TV niet meer beschikbaar is / nog alleen voor bestaande klanten).
En ViaPlay zegt natuurlijk “ja”. Want nu hebben de klanten geen reden meer om over te stappen.
Behalve een flink verschil in prijs ;) Tenzij een ViaPlay klant meteen meer gebruik er van maakt (andere sporten of de film/serie streaming).

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 12-06-2022 20:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vandaag voor het eerst het via play commentaar gehoord.

Best prima hoor.

Degenen die maar lopen te zeuren op alles en iedereen, vinden niks goed genoeg denk ik?

Er zal overal iets op aan te merken zijn, maar dit een beetje tijd geven om te groeien, lijkt me een goed idee.

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Rivanov schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:20:
Aaaaah de grote "wat zijn we toch blij met Max show". Ik kijk al sinds het begin van het seizoen naar Sky Sports F1 en dat is echt een verademing. Zijn echt neutraal in hun commentaar en geven ook goed commentaar over strijd in het midden- en achterveld. Echte F1 liefhebbers bij Sky en geen voorkeur voor wie dan ook.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MotorBeast schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:10:
[...]

Aaaaah de grote "wat zijn we toch blij met Max show". Ik kijk al sinds het begin van het seizoen naar Sky Sports F1 en dat is echt een verademing. Zijn echt neutraal in hun commentaar en geven ook goed commentaar over strijd in het midden- en achterveld. Echte F1 liefhebbers bij Sky en geen voorkeur voor wie dan ook.
Ik weet niet hoe lang je dat al volgt, maar de Britten zijn net zo biased als Olav e.c., als het niet meer is.

Daarnaast schreeuwt David Croft zo achterlijk veel en overdreven, dat het niet echt meer is.

Het zullen vast liefhebbers zijn, dat zijn we ongetwijfeld allemaal, maar ga nu niet zeggen dat de voorkeur voor Britse coureurs er niet is.

Maar...

Het mooie is, er is keus voor iedereen, dus lekker kijken wat jij wil.

F1 Live stream, met Palmer is het betere Engelse commentaar imo.

Te koop....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:10
Ik dacht… laat ik de nabeschouwing bij Race Café maar weer eens kijken… maar wat zijn die alwetende Olav en Jack weer super irritant…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Jij hebt het natuurlijk over het Duitse Sky.. :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

LOL. Ik kijk al járen naar de voor- en nabeschouwing van Sky. Maar die zijn 100% pro-HAM hoor. ;)
Dus verre van neutraal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:40
Rivanov schreef op maandag 13 juni 2022 @ 07:59:
[...]

LOL. Ik kijk al járen naar de voor- en nabeschouwing van Sky. Maar die zijn 100% pro-HAM hoor. ;)
Dus verre van neutraal.
LOL. Ik kijk al jaren de race met het commentaar van Sky, en dat is gewoon neutraal. Ja er komt wel eens een pro hamilton opmerking langs, maar er komt ook genoeg pro max langs.

Wat je ziet gebeuren is dat men erop gaat letten, en elke keer als er iets pro Ham langskomt...kijk, zie je! Pro Ham! Pro Ham! De rest van het commentaar volledig vergetende.

Ik ben een Max fan, maar ik kan er wel neutraal naar luisteren en van Ham bias, is tijdens de race, vrijwel geen sprake.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Even een vraag aan de F1pro gebruikers.

Heel fijn, we hebben nu Nederlandstalig erbij, natuurlijk niet om aan te horen maar gelukkig is dat makkelijk op te lossen.
Alleen is bij mij nu Sky F1 weg en kan ik alleen maar kiezen tussen het Nederlandse gezwam of van F1 zelf.

Hoe krijg je Sky er weer bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
FabianGTI schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:33:

Heel fijn, we hebben nu Nederlandstalig erbij, natuurlijk niet om aan te horen maar gelukkig is dat makkelijk op te lossen.
Alleen is bij mij nu Sky F1 weg en kan ik alleen maar kiezen tussen het Nederlandse gezwam of van F1 zelf.

Ik had gisteren gewoon Sky toen ik voor Engels koos. Ik had liever het andere Engelse commentaar gehad i.p.v. de irritant schreeuwende Crofty, maar die kon ik zo snel niet vinden. Had je wel gekozen voor het International channel?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:33:

Rechts in beeld klikken op het wereldbolletje (International) geeft je het commentaar van Crofty enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Extigo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:38:
[...]

Ik had gisteren gewoon Sky toen ik voor Engels koos. Ik had liever het andere Engelse commentaar gehad i.p.v. de irritant schreeuwende Crofty, maar die kon ik zo snel niet vinden. Had je wel gekozen voor het International channel?
Dan had je F1 Live moeten kiezen i.p.v. International.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
Rivanov schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Dan had je F1 Live moeten kiezen i.p.v. International.
Dat vermoedde ik al, echter was de race al begonnen en op één of andere manier kan je de channel niet aanpassen als je aan het casten bent. Na de race even getest, maar dan moet je dus eerst het casten stoppen, dan de channel aanpassen en weer opnieuw casten. Heel irritant.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Laatst online: 21:57

KenVerburg

Race-fan

Sky is gewoon nog beschikbaar op de International feed, je moet dan de taal wijzigen als hij default op Nederlands: https://support.f1.tv/s/a...0the%20log%20out%20button.

Bij de Apple tv app moet je naar boven swipen om een soort tekstballonnetje te krijgen waar je de taal kunt kiezen.

F1 Live - Alleen Engels eigen F1TV commentaarteam
International - Hele trits aan talen waaronder Nederlands via Viaplay en Engels via Sky

[ Voor 7% gewijzigd door KenVerburg op 13-06-2022 08:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:28
Gisteren via F1TV de race terug gekeken, hij stond automatisch op het Nederlandse Viaplay commentaar. Ik dacht laat ik het eens een kans geven maar ik snap echt alle ophef niet. Commentaar was dik prima, perfect zeker niet maar snap alle ophef niet. Misschien omdat ik al 2 jaar niet meer naar Mol & co luister.

Overigens heb ik geen voor en na beschouwing dus daar heb ik geen mening over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commentaar van de Viaplay mensen op F1TV is wel prima, niet dat ADHD-actige geschreeuw van SkyF1 of F1TV en ook niet dat geneuzel van Olav Mol (dat is geen pannenkoek hoor...). Ze hebben geen schreeuw stem en houden af en toe hun mond wat wel prettig is, althans mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
Sky vind ik dan wel weer fijn omdat ze wel echt meer info geven tijdens een race. Ook bellen ze in met bijv. Christian Horner die een update tijdens de race geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Inderdaad eens met @Verwijderd Wat ik wel miste was het geluid van de pitstraat, iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
Rivanov schreef op maandag 13 juni 2022 @ 07:59:
[...]

Dus verre van neutraal.
LOL. Vandaar dat ze het niet over hem hebben. HAM? Waar? Doet die nog mee dan? :N Overigens slaat je comment nergens op want ze laten bij Sky meer Horner aan het woord dan welke andere teammanager dan ook. Van welk team is hij ook alweer?

Het kan nooit zo erg zijn als bij Ziggo. Ik vind het leuk als Max wint hoor, maar van mij had Perez gisteren ook mogen winnen. Het enige wat ik wil zien is strijd en ik baalde dan ook toen Ferrari uitviel. Toen was het alweer bekeken en ben ondertussen zelfs andere dingen gaan doen. Bij Ziggo waren ze al euforisch dat Max wellicht al voor Zandvoort kampioen is. Nou, wat een lol is dat. :'( Als het weer jaren de Max show wordt stop ik weer met kijken net als de jaren Hamilton en Schumacher. Daar heb ik geen plezier in.

[ Voor 6% gewijzigd door MotorBeast op 13-06-2022 11:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
MotorBeast schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:20:
[...]

LOL. Vandaar dat ze het niet over hem hebben. HAM? Waar? Doet die nog mee dan? :N Overigens slaat je comment nergens op want ze laten bij Sky meer Horner aan het woord dan welke andere teammanager dan ook. Van welk team is hij ook alweer?

Het kan nooit zo erg zijn als bij Ziggo. Ik vind het leuk als Max wint hoor, maar van mij had Perez gisteren ook mogen winnen. Het enige wat ik wil zien is strijd en ik baalde dan ook toen Ferrari uitviel. Toen was het alweer bekeken en ben ondertussen zelfs andere dingen gaan doen. Bij Ziggo waren ze al euforisch dat Max wellicht al voor Zandvoort kampioen is. Nou, wat een lol is dat. :'( Als het weer jaren de Max show wordt stop ik weer met kijken net als de jaren Hamilton en Schumacher. Daar heb ik geen plezier in.
:(:)

Jij kijkt sinds dit seizoen. En uitgerekend in welk seizoen presteert HAM slecht?
Als je de voorgaande seizoen ook via Sky Sports had gekeken, dan had je het ook wel opgemerkt.

Maargoed, ieder zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Rivanov schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:27:
[...]

:(:)

Jij kijkt sinds dit seizoen. En uitgerekend in welk seizoen presteert HAM slecht?
Als je de voorgaande seizoen ook via Sky Sports had gekeken, dan had je het ook wel opgemerkt.

Maargoed, ieder zijn mening.
Iedereen is toch lyrisch als een coureur het goed doet en vorig jaar was het toch logisch dat een Engels kanaal meer pro Ham is dan Max. Als we Champions League kijken en Ajax speelt tegen Barcelona voor wie zal dan de Nederlandse commentator zijn? ;) Maar Ziggo slaat gewoon door. Gisteren was gewoon een k.. race.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 13-06-2022 11:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
MotorBeast schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:20:
[...]

Je bent gestopt met kijken toen Ferrari uitviel? Er gebeurt toch zoveel meer in een race dan alleen de winnaar? Tenminste ik kijk vaak voor het geheel van de race. De winnaar is leuk, maar alles wat er omheen gebeurt vind ik net zo interessant.

Anders kan je bij voetbal ook wel alleen de samenvatting van de doelpunten terugkijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 13-06-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Laatst online: 08:19
In relatie tot het schakelen tussen kwaliteitsniveau's bij het casten vanaf Android ben ik weer een stapje verder. Omdat ik thuis vanwege andere zaken aan het testen ben met mijn oude Asus RT-AC68U router heb ik gister het eerste deel van de race gecast naar Chromecast vanaf Android, via die Asus router. En warempel, geen enkele terugval in kwaliteit ervaren. Snaarstrak totdat ik het casten stopte. Daarna gewisseld naar mijn normale Fritzbox 7530, dat ging een tijdje goed totdat het terugvallen weer begon. Niet zo erg en vaak als vorige races, maar het was er wel weer. Mijn vermoeden is dus dat de Fritzbox er mogelijk wel iets mee te maken heeft, danwel vanaf mijn telefoon (switchen tussen netwerken of zo?) danwel tussen Fritzbox en Chromecast.

Nu zijn er meer mensen die het terugvallen in kwaliteit ervaren. Ik zou graag willen weten of er een verband te ontdekken is tussen dit verschijnsel en de gebruikte router en of het mogelijk een instelling is die verkeerd staat. Gelukkig is de volgende race al over een week, dan ga ik eens casten vanaf Chrome op mijn laptop via de Fritzbox om te kijken of het euvel zich dan ook voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Senaxx schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:34:
[...]

Je bent gestopt met kijken toen Ferrari uitviel? Er gebeurt toch zoveel meer in een race dan alleen de winnaar? Tenminste ik kijk vaak voor het geheel van de race. De winnaar is leuk, maar alles wat er omheen gebeurt vind ik net zo interessant.
Niet gestopt, maar ben ondertussen wel iets anders er naast gaan doen. Echte spanning was er wel vanaf toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:13:
Commentaar van de Viaplay mensen op F1TV is wel prima, niet dat ADHD-actige geschreeuw van SkyF1 of F1TV en ook niet dat geneuzel van Olav Mol (dat is geen pannenkoek hoor...). Ze hebben geen schreeuw stem en houden af en toe hun mond wat wel prettig is, althans mijn mening.
Over geschreeuw gesproken. Gisteren ook nog even wat race momenten teruggekeken met wat andere talen en ook van het Duitse Sky. Toen Leclerc ineens rokend in beeld kwam werd Sascha Roos toch wel heel erg luidruchtig, volgens zijn co-commentator (Ralf Schumacher), zelfs ietsje teveel; "um gottes willen, schrei nicht so" :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14-09 20:23
GrooV schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:02:
Gisteren via F1TV de race terug gekeken, hij stond automatisch op het Nederlandse Viaplay commentaar. Ik dacht laat ik het eens een kans geven maar ik snap echt alle ophef niet. Commentaar was dik prima, perfect zeker niet maar snap alle ophef niet. Misschien omdat ik al 2 jaar niet meer naar Mol & co luister.

Overigens heb ik geen voor en na beschouwing dus daar heb ik geen mening over
Ophef is vooral een aversie tegen verandering, en op basis van de eerste races (en vooral race 1).

Als nieuw commentaarduo moet je er vanaf race 1 blijkbaar al staan :+

Vooral positief vind ik dat er duidelijk naar de feedback is geluisterd. Niet continu aan het woord zijn etc. Ze luisteren naar de fans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb de race live gekeken via F1 TV met de internationale feed. Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik me ergerde aan het soms langdradige commentaar van vooral Jolyon Palmer, ik mis echt Will Buxton. Daarom maar eens een (deel) van de race teruggekeken met het Nederlandse commentaar en eerlijk gezegd snap ik de ophef niet zo. Het was goed te doen en de volgende keer ga ik de race denk ik ook kijken met het NL commentaar erbij.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
[...]

Je bedoelt dat je graag naar het paardenrennen luistert? Ze hebben er speciaal iemand bij zodat David Croft even adem kan halen :+ .

vs

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:36

Player1S

Probably out in the dark

Beaves schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:35:
Daarom maar eens een (deel) van de race teruggekeken met het Nederlandse commentaar en eerlijk gezegd snap ik de ophef niet zo.
Ik begin beetje de indruk te krijgen dat bepaalde social media outlets het flink lopen op te kloppen.
Kwam ook op tiktok filmpje tegen waar ze commentaar op de hak nemen. Ze zouden bijvoorbeeld vaak "ultra" vaak gebruiken.

Tja, over Mol kun je ook wel zulke filmpjes maken. Hoe vaak hij wel niet iets mist. Deze 2 missen ook wel eens wat maar wordt dan (doorgaans) redelijk snel door de ander gecorrigeerd.

Enige waar ik mij aan "stoor" is dat, ik geloof, Melroy, IMHO exact als Robert Doornbos klinkt :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Beaves schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:35:
Ik heb de race live gekeken via F1 TV met de internationale feed. Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik me ergerde aan het soms langdradige commentaar van vooral Jolyon Palmer, ik mis echt Will Buxton. Daarom maar eens een (deel) van de race teruggekeken met het Nederlandse commentaar en eerlijk gezegd snap ik de ophef niet zo. Het was goed te doen en de volgende keer ga ik de race denk ik ook kijken met het NL commentaar erbij.
Ik heb het in Miami even aan gehad maar ik vond het erg beschrijvend. Leuk voor wanneer je geen scherm in de buurt hebt. Ik heb het idee dat het international kanaal wat meer toevoegt. Willekeurig voorbeeld; die maken in bocht 1 in Baku een vergelijking met Hamilton van vorig jaar. Bij Viaplay vertellen ze dat max verstappen probeert in te halen. Is maar wat je fijn vind denk ik.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sdk1985 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:45:
[...]

Ik heb het in Miami even aan gehad maar ik vond het erg beschrijvend. Leuk voor wanneer je geen scherm in de buurt hebt. Ik heb het idee dat het international kanaal wat meer toevoegt. Willekeurig voorbeeld; die maken in bocht 1 in Baku een vergelijking met Hamilton van vorig jaar. Bij Viaplay vertellen ze dat max verstappen probeert in te halen. Is maar wat je fijn vind denk ik.
Dan pak je er 1 moment uit. Er wordt wel degelijk regelmatig iets technisch aangehaald, en dan vooral vanuit driver-perspectief. Bij International vaak vanuit auto-technisch perspectief.

Het verschil tussen een paar coureurs commentaar laten geven vs een paar technici.

Mol is hetzelfde als een fan commentaar laten geven.

Allen hebben hun charme, en hun negatieve kanten. En afhankelijk van wat voor F1 kijker je bent, zal een bepaald commentaar bij je passen.

En dat is mooi dat er keuze is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
sdk1985 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:39:
[...]

Je bedoelt dat je graag naar het paardenrennen luistert? Ze hebben er speciaal iemand bij zodat David Croft even adem kan halen :+ .

[YouTube: Greatest David Croft Opening Lap Calls]
vs
[YouTube: TOP 10 ICONIC HORSE RACING COMMENTARIES INCLUDING AT THE CHELTENHAM FESTIVAL]
Ach ja, ik kijk het gratis, Dat maakt veel goed. :+ Alles beter dan Ziggo met dat stelletje 50 plussers dat zich allemaal gedraagt als een stel pubers die willen laten zien wie het verst kan piesen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Player1S schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:40:
[...]

Ik begin beetje de indruk te krijgen dat bepaalde social media outlets het flink lopen op te kloppen.
Kwam ook op tiktok filmpje tegen waar ze commentaar op de hak nemen. Ze zouden bijvoorbeeld vaak "ultra" vaak gebruiken.

Tja, over Mol kun je ook wel zulke filmpjes maken. Hoe vaak hij wel niet iets mist. Deze 2 missen ook wel eens wat maar wordt dan (doorgaans) redelijk snel door de ander gecorrigeerd.

Enige waar ik mij aan "stoor" is dat, ik geloof, Melroy, IMHO exact als Robert Doornbos klinkt :X
Gisteren heb ik het via F1TV weer een kans gegeven, maar sorry ik vind het niet om aan te horen. Heeft voor mij niets te maken met social media outlets. Het is net of henk en henk een spreekbeurt aan het doen zijn, totaal geen passie, en beschrijvend van het beeld. Ze hoeven mij niet de hele tijd alles "letterlijk" te vertellen wat er gebeurd, daar heb ik het beeld voor.

En naar mijn idee maken met zijn 2en net zoveel fouten als je mol aanrekent. (We zullen het "rondje voor de show van Monaco" maar even vergeten :+) En van mij hoeft Mol ook niet terug, maar ik vind dit ook echt niet om aan te horen.

Ik ben dan ook maar naar het Engelse commentaar over gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Senaxx zeker wel passie, alleen uiten ze zich anders in hun passie. Het zijn 2 ex-coureurs die genieten van de race. Het enthousiasme zit er echt wel in (mits het spannend is, dus niet zoals gisteren na 22 rondes). Alleen staan ze niet voor elke kleine inhaalactie te springen op hun stoel, zoals Mol wel doet.

De Amerikaanse/Spaanse verslaggeving vs de wat nuchtere noordelijkere verslaggeving O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 13-06-2022 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik heb gisteren ook beide heren uit NL een kans gegeven bij de Baku race.
Heb een vergelijkbare waarneming als een aantal hier: ze vertellen wat ze op het scherm zien, en soms komt daar een heel klein beetje verdieping bij. Tijden worden erg in het voordeel van Max afgerond. Verder lijkt het erop alsof ze geen sectortijden of rondetijden bijhouden of bekijken want ze lezen enkel af wat het verschil is dat ik ook op het scherm kan zien.
Ja dat kan ik dus ook zien en dan heb ik er nog een schermpje bij met wel tijden.
Ik ben ook weer terug naar de Engelse/Internatinale commentaren.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

PatrickPR schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:35:
In relatie tot het schakelen tussen kwaliteitsniveau's bij het casten vanaf Android ben ik weer een stapje verder. Omdat ik thuis vanwege andere zaken aan het testen ben met mijn oude Asus RT-AC68U router heb ik gister het eerste deel van de race gecast naar Chromecast vanaf Android, via die Asus router. En warempel, geen enkele terugval in kwaliteit ervaren. Snaarstrak totdat ik het casten stopte. Daarna gewisseld naar mijn normale Fritzbox 7530, dat ging een tijdje goed totdat het terugvallen weer begon. Niet zo erg en vaak als vorige races, maar het was er wel weer. Mijn vermoeden is dus dat de Fritzbox er mogelijk wel iets mee te maken heeft, danwel vanaf mijn telefoon (switchen tussen netwerken of zo?) danwel tussen Fritzbox en Chromecast.

Nu zijn er meer mensen die het terugvallen in kwaliteit ervaren. Ik zou graag willen weten of er een verband te ontdekken is tussen dit verschijnsel en de gebruikte router en of het mogelijk een instelling is die verkeerd staat. Gelukkig is de volgende race al over een week, dan ga ik eens casten vanaf Chrome op mijn laptop via de Fritzbox om te kijken of het euvel zich dan ook voordoet.
Volgens mij maakt het geen fluit uit vanaf waar je cast. Volgens mij is het enige wat doorgegeven word naar je chomecast het adres van de stream, en zal je chromecast vervolgens zelf die stream starten, zonder tussenkomt van je android/apple device vanaf waar je de stream gestart hebt.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Senaxx
Waah schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:12:
@Senaxx zeker wel passie, alleen uiten ze zich anders in hun passie. Het zijn 2 ex-coureurs die genieten van de race. Het enthousiasme zit er echt wel in (mits het spannend is, dus niet zoals gisteren na 22 rondes). Alleen staan ze niet voor elke kleine inhaalactie te springen op hun stoel, zoals Mol wel doet.

De Amerikaanse/Spaanse verslaggeving vs de wat nuchtere noordelijkere verslaggeving O-)
Dat de ouders van Nelson een racebedrijf hebben betekend niet dat hij zelf ook professioneel geracet heeft ;)
Hij is begonnen als omroeper bij Zandvoort. Melroy heeft wel meer kilometers onder de riem maar dat maakt je niet meteen een goede commentator. Dus de credit "2 ex-coureurs" vind ik toch iets teveel lof.

En vind het niveau gewoon te laag, en er mag naar mijn idee ook wel progressie in zitten en dat zie ik ook niet.
Ik heb via Viaplay de eerste 3 races met hun commentaar gekeken, daarna over naar Viaplay. Gisteren omdat ze bij F1TV de default stream zijn weer een kans gegeven, maar wat een energie/passie loze put is dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 10-09 15:48
De nieuwe desktop app Multiviewer for F1 heeft geïntegreerde Grandprix radio er zelfs in zitten. Livetiming bij de onboards en nog meer goodies. Werkt echt ontzettend lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
ZFLaSH schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:43:
De nieuwe desktop app Multiviewer for F1 heeft geïntegreerde Grandprix radio er zelfs in zitten. Livetiming bij de onboards en nog meer goodies. Werkt echt ontzettend lekker.
Of je leest even de laatste 10 pagina's terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
sdk1985 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:39:
[...]

[YouTube: Greatest David Croft Opening Lap Calls]
Dit is 1 van de redenen waarom ik niet het Sky commentaar wil. Ik vind het wat te hysterisch en dat zou ik dan 100min moeten aanhoren? Voor stukjes vind ik het leuk, maar een hele race lang dat af en toe/regelmatig voorbij? Nee, bedankt.

Jaren naar Olav geluisterd, maar dat mis ik sinds dit seizoen ook absoluut niet meer. Toevallig een samenvatting laatst gezien bij Ziggo van Imola en bij de lichten uit dacht ik nog: oh ja, klinkt weer vertrouwd en nog geen 20 seconden later wist Olav niet of Sainz of Leclerc er af ging en toen dacht ik weer: oh ja, ook dat is Olav.

De heren van Viaplay nog geen kans gegeven, ik vind het commentaar van F1TV met Jolyon Palmer, Ben Edwards en/of will Buxton dikke prima, niet zo hyper maar wel gewoon informatief en objectief (meer dan Sky iig). Sam Collins kan ik ook zeer waarderen in dat team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:44
Senaxx schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:32:
[...]

Dat de ouders van Nelson een racebedrijf hebben betekend niet dat hij zelf ook professioneel geracet heeft ;)
Hij is begonnen als omroeper bij Zandvoort. Melroy heeft wel meer kilometers onder de riem maar dat maakt je niet meteen een goede commentator. Dus de credit "2 ex-coureurs" vind ik toch iets teveel lof.

En vind het niveau gewoon te laag, en er mag naar mijn idee ook wel progressie in zitten en dat zie ik ook niet.
Ik heb via Viaplay de eerste 3 races met hun commentaar gekeken, daarna over naar Viaplay. Gisteren omdat ze bij F1TV de default stream zijn weer een kans gegeven, maar wat een energie/passie loze put is dat.
Ze blijven hangen in het zelfde. Woordje uit de vorige zin herhalen en dan iets anders vertellen.
Bij… komt het stoom uit de oren. Stoom kwam ook uit de Ferrari van Leclerc.. etc etc.
Saai, niet enthousiast. Ik vind het niks.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Ik cast de F1-tv app met mijn iPhone 12 naar mijn Chromecast ultra op WiFi 5. En ik open de radio-GP-app ook in mijn iPhone en verbind dan via bluetooth mijn soundbar met de iPhone. en zet mijn telefoon en 't bellen in de whatspp/messengers apps wel uit zoveel als het kan haha.

Maar ik moet zeggen, het hapert heel zelden, alleen bij de start of finish van de F1 race soms, maar dat is alles. Laatste tijd niet meer voorgekomen igg.
Ik doe dan verder op mijn netwerk ook niet veel anders.
Op mijn iphone kijk ik wel in apps etc.

Ps.
De RadioGP App blijft spelen op de achtergrond zolang jij niet gebeld wordt en géén site of app opent waar een muziek of video in wordt afgespeeld, F1tv-app stream blijft via de ChromeCast afgehandeld worden, en kan bediend worden via de F1tv app op de iPhone. (zolang je cast komt het geluid of beeld niet in je f1tv app naar voren iig, wel kan je de opties bedienen)

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 13-06-2022 22:27 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 10-09 15:48
Mr Magic schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:43:
[...]

Of je leest even de laatste 10 pagina's terug :+
Bedankt voor je waardevolle reactie.

Voor degene die de app ook gebruiken en een idee hebben, geef het hier aan:

https://github.com/f1multiviewer/issue-tracker/discussions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Volgens mij is het toch juist mooi dat er voor iedereen wat wils is? Dat is denk ik sowieso het grootse pluspunt wat Viaplay heeft gebracht. Je hebt F1TV met meerdere talen, 2 engelse feeds en NL viaplay commentaar, je hebt Viaplay zelf, GPRadio met Mol & co die je onder iedere stream kan zetten verder is Ziggo gewoon door gegaan met hun programma's rond een race weekend.

Een paar jaar geleden hadden we alleen maar Ziggo en had niemand wat te kiezen.

Maar goed toevallig zag ik dit filmpje gisteren voorbij komen YouTube: YouTube maar snap echt niet dat mensen daar nog naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
ZFLaSH schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:30:
[...]

Bedankt voor je waardevolle reactie.

Voor degene die de app ook gebruiken en een idee hebben, geef het hier aan:

https://github.com/f1multiviewer/issue-tracker/discussions
Je deed het voorkomen alsof je de eerste was die deze app hebt ontdekt en hier in het topic kwam melden, terwijl hij al uitgebreid besproken is (ik was zelf één van de eerste beta-testers).

Vandaar mijn ietwat sarcastische opmerking...

Maar inderdaad het is een fraaie app. Mooie vervanger voor Race Control en de integratie van GPR werkt ook goed, aangezien je meer opties hebt om te syncen i.p.v. alleen de halve seconde pijltjes van GPR zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
GrooV schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:24:

Maar goed toevallig zag ik dit filmpje gisteren voorbij komen YouTube: YouTube maar snap echt niet dat mensen daar nog naar kijken...
Hoe ze het vertellen verdiend niet de schoonheidsprijs maar zoals ik her en der gelezen heb zit er wel degelijk meer achter. Mercedes wil graag actieve ophanging (active suspension) graag weer terug. Naar het schijnt hebben ze die ook al in ontwikkeling. Maar momenteel is die nog verboden.

Er is een hele simpele oplossing voor de auto van Mercedes, en dat is de rijhoogte verhogen... maar dan verliezen ze teveel snelheid. En door de budgetcap kunnen niet even 100 nieuwe onderdelen maken. Dus dan ga je het politiek maar spelen en proberen de regels in jou voordeel te veranderen. Dus ga je het over veiligheid hebben... want als de FIA ergens gevoelig voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
GrooV schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:24:
Volgens mij is het toch juist mooi dat er voor iedereen wat wils is? Dat is denk ik sowieso het grootse pluspunt wat Viaplay heeft gebracht. Je hebt F1TV met meerdere talen, 2 engelse feeds en NL viaplay commentaar, je hebt Viaplay zelf, GPRadio met Mol & co die je onder iedere stream kan zetten verder is Ziggo gewoon door gegaan met hun programma's rond een race weekend.

Een paar jaar geleden hadden we alleen maar Ziggo en had niemand wat te kiezen.

Precies dit fragment is de reden waarom ik helemaal niet rouwig ben dat Ziggo de rechten heeft verloren. Enige objectiviteit en nuance is er gewoon niet behalve het afbranden van rijders waarbij er natuurlijk naast gezondheidsrisico's ook een politiek spel gaande is en juist daar zou ik duiding in zou willen hebben. Het is namelijk allemaal niet zo zwart/wit zoals Mol nu even doet voorkomen.
Pagina: 1 ... 42 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2