Hi Tweakers!

Ik lees hier al een tijdje mee en wil jullie advies vragen.
Ik ben op zoek naar de juiste warmtepomp voor mijn huis. Tussenwoning/rijtjeshuis. Warmteverliesschatting suggereert 7kW warmte nodig op de koude dagen. Dat komt overeen met het huidige gasverbruik op koude dagen. De woning is gebouwd omstreeks 1920, later gerenoveerd. De buitenruimte is echter zeer beperkt. Daarom overweeg ik de
SUZ-SWM80 VA, omdat hij relatief licht en klein is in verhouding tot zijn vermogen. Good idea?!
Huidig verwarmingssysteem:
De woning wordt momenteel verwarmd met een (ruim 20 jaar oude) CV ketel Nefit Ecomline HRC22V. In 2022 gebruikten we 850m3 gas voor verwarming. Vloerverwarming in de keuken, verder overal radiatoren. Woonkamer en slaapkamers hebben radiatoren met boostfans, die draaien nu lekker rond de 45 graden. Lager kan misschien, maar het is moeilijk te proberen: de cv-ketel kan niet verder terug moduleren en ik krijg een pendelprobleem.
Warmtepompvisie en vragen:
1.) Buitenunit SUZ-SWM80 VA, óf in de tuin óf op de schuur. Ik zal later een apart bericht plaatsen met foto's voor de kwestie van plaatsing.
2.) SWW blijft voorlopig op de huidige CV ketel. Ik ben van plan er een aparte warmtepomp voor te plaatsen.
3.) Ik wil een binnenunit kopen die ook kan koelen. We zijn van plan om de komende tien jaren een deel van de vloeren te vervangen en dan meer vloerverwarming te plaatsen, en dan is dit wellicht interessant.
4. Ik heb geprobeerd de verschillen tussen ERSD-VM2D, ERSC-VM2D, ERSE-MED, ERSE-YM9ED te begrijpen, maar ben er nog niet achter. Enig advies? Andere binnenunits te overwegen?
5.) Wat is het vereiste watergehalte voor ontdooicycli? Ik heb momenteel 50 liter in keuken/badkamer/woonkamer, verwarming staat daar momenteel altijd open. De vloerverwarming in de keuken loopt in beton, wat meer thermische massa toevoegt. Plus we hebben 15 liter in slaapkamers met naregeling. Is die hoeveelheid water voldoende tijdens ontdooiingen (met/zonder gebruikte back-upverwarming)? Waar kan ik de vereiste in de handleiding vinden (nergens gezien)?
6.) Enig advies waar te kopen op dit moment? Ik zie dat Spanje vs Nederland al veel besproken is. Ik ben gevestigd in Leiden/Zuid-Holland.
Bedankt voor elke reactie!
PS Ik ben Nederlands aan het leren, ik hoop dat ik het goed heb vertaald.