Het betreft een grote partij die hier veel nieuwbouw heeft gedaan. Ik heb ze geconfronteerd met het bericht van Alklima maar ze beweren dat het in de pomp zelf zit en daarom niet nodig. Ze beweren ook dat een 20mm hoofdleiding voldoende is en ontkennen de gevolgen van "kortsluiting door lucht". Eigenlijk alles wat Alklima gezegd heeft leggen ze schaamteloos naast zich neer. Maar daarover heb ik al veel gezegd in dit topic 😀Naalroc schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:08:
[...]
Er zit een "zeefje" binnen in de binnenunit, niet een vuilfilter. En idd, en vuilfilter wordt getoond op alle Mitsu schema's, of het specifiek is voorgeschreven durf ik niet te zeggen zonder de docu. er op na te slaan. Maar ik zou zeer zeker eisen van de installateur om een ècht vuil FILTER te installeren, (in de retour, net voor de WP) , kost een dikke €100 + installatiekosten, met het aflaten van water ed. als tijdrovende factor, dus hij zal er niet op zitten wachten. (zie Edit aan 't einde)
Met het 'bewijs' dat jij hebt dat Alklima dit vereist, dan is een simpel mailtje naar Alklima met een korte uitleg, en de opinie van de installateur voldoende om hem op zijn schreden terug te laten komen. Is het een officiële Mitsu installateur?
Edit: Mogelijk is het 't eenvoudigst voor de installateur om de bestaande micro ontluchter te vervangen door de Alklima gepromote versie.
Ben blij met jullie antwoorden. Ik kon het filter namelijk ook niet vinden op onderstaande afbeelding.
:strip_exif()/f/image/HtvzRBv16lqjZwc3CGBIQh7e.jpg?f=fotoalbum_large)