WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.
@SebastiaanPs
Ik zit rond de 850 Watt onder de
4°. Wel lagere aanvoer.
Ik zit rond de 850 Watt onder de
4°. Wel lagere aanvoer.
[ Voor 6% gewijzigd door Dsbwouter op 30-12-2025 09:54 ]
@Dsbwouter het betreft een buitenunit PUHZ-SHW80YAA
Jazeker, zoals @Dsbwouter aangeeft, door zijn lagere aanvoertemperatuur en daardoor hogere COP is dat bij hem electrisch iets minder. Boven de 4/5 graden gaat het bij mij electrisch omlaag tot 516 W bij 10+ graden buiten.SebastiaanPs schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:37:
[...]
Is het minimumvermogen 1000 Watt elektrisch bij lagere buitentemperaturen (onder de 4 graden), voor de PUZ-SWM80YAA? Weet je dat zeker?
Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L
Wat verlate reactie door vakantie; heb de gegevens van 26 / 27 dec bekeken, toen het hier zo koud was, en zie daar defrosts van ongeveer om het uur. De kachel stond wel wat lager dan normaal omdat we niet thuis waren.SebastiaanPs schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 08:31:
Afgelopen januari heeft @rfoppen nog gedeeld dat er bij zijn SUZ minder defrosts leken op te treden met de firmware 20.01
rfoppen in "Mitsubishi Electric Ecodan Lucht/Water Warmtepompen"
Dus of die firmware uiteindelijk heel veel verschil maakt... ik weet het niet. Blijft lastig vergelijken. Ik heb me er bij neergelegd dat het af en toe gebeurd.
Appels zijn geen peren
Let op:
Factory zero systeem? Post dan in Problemen met warmtepompsystemen van Factory Zero
Factory zero systeem? Post dan in Problemen met warmtepompsystemen van Factory Zero