@
SebastiaanPsHij bedoelt het interval van de ruimteregeling. Als je traag gedrag wil hebben dan zet je die op 60 min (range 10-60 min).
ja die staat op 60 minuten idd
De twee zones kun je ieder op de normale manier instellen, bijv met de ruimteregeling. Dat klopt toch?
Niet helemaal, ik kan maar 1 zone op ruimte regeling zetten. Kies ik dat op zone 2, dan kan ik vervolgens bij
zone 1 alleen nog maar voor curve of flow kiezen. Dit alles via de MRC in de woonkamer
Bij flow doet zone1 dan helemaal niets, want dat werkt niet als zone2 op ruimte regeling staat.
Dus als ik bij zone 1 ook warmte wil krijgen, moet ie op curve staan.
ik heb die nu expres op flow staan zodat ie niet meer doet. even als dat ik in1 los heb getrokken zodat daar ook geen input op komt.
Ik denk dat jouw setup ongeveer zo is:
Binnenunit pompt naar mixing tank
- Vanuit mixing tank leiding met pomp naar zone 1 (1e verdieping met radiatoren)
- Vanuit mixing tank leiding met mixing valve en daarna pomp naar zone 2 (begane grond met vvw).
Zou heel nuttig zijn als je (met hulp van de afbeelding hierboven) een schema kan tekenen van jouw setup. Op de foto onderin jouw kast zal denk ik de mixing tank zijn.
dat ga ik nog even proberen te maken
ja zone1 laat volgens de ESP wel een temperatuur zien, maar dat is de temperatuur van zone 2.
in de MRC is namelijk voor alle twee de zones de de hoofdbediening als temp sensor ingesteld. want boven (zone1) daar is geen sensor.
Paar vragen:
- Tijdens het aan/uit gedrag, was toen 1 zone actief (welke?) of beide? Kan je dat laten zien met je HA data?
- En zone 1 met radiatoren werd via IN1 aangestuurd en stond op welke regeling?
- Zone 2 met vvw werd via de MRC aangestuurd en stond op ruimteregeling toch?
alleen zone 2 laat zien dat hij actief is, zone 1 komt niet meer voor in de data.
zone1 WERD idd aangestuurd via IN1, die hangt nu los.
2 situaties:
1: zone 1 stond altijd op curve bij gebruik. ( dit was bij oplevering zo ingesteld)
2: zone1 heb ik later op flow gezet zodat ie niets zou doen. vanaf toen ik dit hele onderzoek ging doen.
Maar door die verstorende servo's op de verdeler boven, zag je dat aan uit gedrag. dus die heb ik laatst op jullie aanraden los getrokken en dat had effect.
hier wat data: (dat gedrag zag je tussen 11:00 en 17:00
je ziet wel die mixing vale status wisselen bij het gedrag.
hier even ingezoomed:
:strip_exif()/f/image/5QXS2rNovDYPNszTLAp9sF0z.png?f=user_large)
Er is inderdaad het een en ander aan hardware geïnstalleerd (mixing tank, mixing valve, 2 extra pompen), snap dat je niet direct dat eruit wil laten halen en dat je het met de instellingen wil proberen op te lossen. Eens kijken of dat toch nog lukt.
ik ga het wel navragen in elk geval, ook even kijken wat dat kost en wat zij aangeven als nadelen