Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morlune
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:21
Hoi,

Ik heb sinds kort een warmtepomp van Mitsubishi (ecodan).
We hebben ook vloerverwarming, maar het probleem is dat de warmtepomp regelmatig uit lijkt te gaan, terwijl ik een constante watertemperatuur heb opgegeven. Hoe zou dit kunnen komen? Gevoelsmatig is het ook nog niet erg warm in de ruimte, dus het lijkt me sterk dat de warmtepomp uit gaan omdat de temperatuur is bereikt.
Ook zie ik af en toe een bliksemschicht symbol, is dit de defrost?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
morlune schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 23:52:
Hoi,

Ik heb sinds kort een warmtepomp van Mitsubishi (ecodan).
We hebben ook vloerverwarming, maar het probleem is dat de warmtepomp regelmatig uit lijkt te gaan, terwijl ik een constante watertemperatuur heb opgegeven. Hoe zou dit kunnen komen? Gevoelsmatig is het ook nog niet erg warm in de ruimte, dus het lijkt me sterk dat de warmtepomp uit gaan omdat de temperatuur is bereikt.
Ook zie ik af en toe een bliksemschicht symbol, is dit de defrost?

Alvast bedankt
Mijn advies zou zijn om eerst even te verdiepen door de topic start en alle gepinde posts te lezen en de handleiding van je warmtepomp.

Als je daarna nog vragen hebt, stel ze dan zeker! En vermeld dan ook wat meer info over je huis, afgiftesysteem, thermostaat, eventuele naregeling. Monitoring is ook handig, bijv MELCloud of beter het ESP project van @xoror. Bliksem betekent gebruik van de back-up heater, dat zou je nu in principe alleen tijdens de legionellarun moeten zien, op andere momenten niet.

WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
@SebastiaanPs ik ben bang voor zijn compressor starts count

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Pagina: 1 ... 191 192 Laatste

Let op:
Factory zero systeem? Post dan in Problemen met warmtepompsystemen van Factory Zero