Stap 1 = minimaal een p1 meter halen maar eigenijk moet je gewoon een losse kwh meter voor je wp hebben, anders wordt je gebannen uit dit topic.Koffie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ja, buiten WP doet het.
We wonen hier nu sinds zaterdag en sinds die tijd is er iedere dag gedouched. De buitenunit springt daarna aan om weer bij te warmen.
Nu ik vermoed dat er iets met die heater niet goed is, heb ik net SWW weer teruggezet naar 55. De buiten unit sprong direct weer aan.
[...]
De keren dat het bliksem icoontje in beeld was heb ik even op de meter gekeken (nog geen p1 reader in gebruik hier) maar dat was echt geen 2 kw, eerder 200 watt.
Mijn vermoeden voor nu, correct me if I'm wrong:
1 keer per week wil hij een legionella run doen naar xx graden. Dat doet hij op de buitenunit. De laatste paar graden wil hij op de dompelaar doen. Die laatste is stuk of niet goed aangesloten waardoor hij tot in het oneindige daarop blijft staan. Tot ik met mijn tengels weer in het service menu ga, waardoor de legionella run onderbroken word. Na het service menu te verlaten zet het ik het systeem weer aan, de SWW temperatuur is dan veel te laag waardoor de buitenunit weer in kicked en het in korte tijd weer op temperatuur heeft.
Meten = weten, gissen = missen
Heb je er al zo'n domotica kastje tussen zitten? Indien nee, dan is dat stap 2
Als je heater niet werkt kan dat verschillende oorzaken hebben, maar zolang je niets meet blijft het gissen.
Zover ik weet doet hij lpp op buitenunit tot setpoint sww en gaat hij daarna verder op element.
Maar ik ken de nieuwste mitsu modellen niet, en ik gebruik geen lpp;)
[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 06-08-2025 21:56 ]