De afstand aan de zijkant van de cilinderunit weet ik niet, maar bij de standaard binnenunit is dit helemaal niet nodig, aan geen van beide zijkanten; bij mij is de rechterkant bijna strak tegen de muur.
Heb de cilinderunit toch maar eens opengemaakt.
Ik zie inderdaad geen noodzaak voor de 15cm ruimte, zelfs met deze minimale ruimte krijg je de zijpanelen niet los, want je kan nog steeds niet lekker bij de achterzijde.
Bij mij zit er niets tussen. Geen idee waarom niet. Mijn installateur leest hier mee, misschien dat ie nog kan aangeven waarom er niets gemonteerd is.
Ik zie eerlijk gezegd ook geen noodzaak, is beetje tegenwoordig standaard; alles indekken om maar onder garantie uit te komen ofzo, + als je hydraulisch schema erbij pakt zou je ook volstaan met een alleen een keerklep in de koudwatertoevoer, want de boiler is beschermd met een 10 bar veiligheidsventiel. Toch ga ik een inlaatcombinatie plaatsen, of zo'n SWW inrichting met SWW expansievat.
Vergeet niet een extra groep bij de binnenunit voor het elektrische element te voorzien!
Ik zat beetje te moeilijk te denken, eigenlijk vrij simpel:
Voeding buitenunit:
Groepenkast > aardlekautomaat B16/3N/003-A > werkschakelaar > buitenunit > L1/L2/L3/N/Aarde (5x 2,5mm2) (waarbij N niet mag afschakelen als ik goed had begrepen.)
Sturing/voeding van buitenunit naar binnenunit:
Buitenunit > S1/S2/S3/Aarde > werkschakelaar > Binnenunit. (4x 1,5mm2)
Voeding 2kw booster:
Groepenkast > aardlekautomaat B16/1N/003-A > werkschakelaar > ECB1 (3x 2,5mm2) (Waarom daarin al een aardlekautomaat 20A zit vreemd ??)
Tip voor de verbindingskabel: Gebruik de Lapp ölflex classic 110 4G1.5. Die is mooi dun, de PVC-mantel is mooi glad en trekt makkelijk, en heeft vooral genummerde aders (1-3) plus een aardedraad, wat precies overeenkomt met de aansluitingen op je binnen- en buitenunit.
Komt helemaal goed!
Ik ga het ook met kabelringschoentjes of vorkjes bevestigen.
Het valt mij achteraf eerlijk gezegd mee!
Dat stond er vroeger niet bij.
Als jij de PUHZ-SW75 YAA hebt, lijkt dat mij overbodig.
Deze heeft in totaal 5 strainers waarvan twee stuks (4 en 6) meteen na de valves:
Ja dat is inderdaad dubbel op!
Nog het volgende:
Is zo'n wifi module handig of hebben andere opties nog enige toegevoegde waarde?
In de offerte was ook een 50 Liter buffervat, maar zonder pompgroepunit etc. (op nalevering)
Dus deze in serie aansluiten op de aanvoer? of heeft een losse pompgroepunit echt meerwaarde?
Ik ga hem beneden aansluiten op droogbouwvloerverwarming (pomploos), en boven op de bestaande radiatoren met uiteindelijk IMI hydraulische thermostaatkranen met open/dicht knoppen.
Als laatste; De aansluitmaten van de buitenunit zijn 3/8 en 5/8, de aansluitmaten van de binnenunit zijn 1/4 en 1/2 volgens specificaties. Maar met Plate heat Exchanger moet deze ook 3/8 en 5/8 zijn. Er zit een platenwisselaar in, dus deze is een beetje verwarrend.
Mijn gedachte is; 5/8 en 3/8 aanhouden tot binnenunit en dan verloop verbinding nemen van 5/8 naar 1/2 en van 3/8 naar 1/4. Documentatie geeft aan vanaf 11-20 meter leiding 0,6 kg bijvullen.
(Koelhandelingen worden uitgevoerd door F-Gassen monteur)
(PUZH-SW75 YAA + EHST20D-VM2D)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu