Oké dus als ik het goed begrijp:Jingle1986 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:39:
[...]
Haha dat ga ik zeker proberen dan. Begrijp ik het goed dat er dus genoeg VV is volgens jou om het vermogen kwijt te kunnen?
@Andrehj gaf aan dat dit zo een 40 liter per minuut zou zijn. Het zijn 13 lussen in totaal, waarvan 9 in cementvloer en waarbij de flow 1-2 liter per minuut is. Verder heb ik nog 6 vrij redelijk grote radiatoren.
- PUHZ-SHW140YHA buitenunit
- parallel opgesteld buffervat van 200 liter
- Netatmo aan/uit thermostaat
- Nu WAR dus met stooklijn
- afgifte: ongeveer 100m2 VVW in zandcement. En daarnaast nog 50m2 VVW in fermacel platen.
13 lussen in totaal, waarvan 9 in cementvloer en waarbij de flow 1-2 liter per minuut is.
Let wel: ik neem aan pomploze verdelers?
- Verder nog 6 redelijk grote radiatoren
- Alle afgifte permanent open, dus geen naregeling.
-> De waterinhoud van jouw systeem zal zeker ver boven het minimum zijn, ook zonder buffervat
-> Met zoveel zandcement een enorme thermische buffer, vele malen meer dan het water in je buffervat
-> Het minimumvermogen van jouw warmtepomp is volgens de topic start wrs 5.1 kW (zie opmerking in TS) bij A12W25. Als je straks met 28/25/20 (Ta/Tr/Tbinnen) verwarmt, dan kan er 4950W in je vloer (nu gerekend met 16x2 slangen 15 cm hoh via deze link), het laatste stukje kan in de radiatoren.
Dus ja dat moet lukken, zonder buffervat!
Andere vraag: wat is nu de flow vanuit je WP? Opvragen via bedieningspaneel informatieverwerking code 540. Er gaat dus nu zo’n 19.5 liter per minuut naar je VVW volgens de meters. Je wil niet al teveel flow naar je radiatoren.
Edit: correctie flow nu natuurlijk vanuit het buffervat naar VVW en radiatoren. Wat is de flow van die pomp, is dat af te lezen?
[ Voor 3% gewijzigd door SebastiaanPs op 29-10-2024 21:09 ]
WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.