Niet. Normaliter gebruik je deze stand met een externe thermostaat. Die 18 graden is je watertemperatuur.Sacrada schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:07:
Dankjewel voor je advies zo ver! Vandaar dat mijn stroom rekening elke maand -30 euro is.....
Ik heb het volgende gedaan, de stand op koelen gezet, alleen valt het mij direct op dat ik op het hoofd menu niet meer de temperatuur van de woning zie staan, hoe zie je dan wat de temperatuur in huis is?
Het gekke is dat je via Melcloud de unit wel kunt instellen op koelen op ruimtetemperatuur. Die stand gebruikt echter bijna niemand, omdat je dan geen controle hebt op de watertemperatuur, en je daardoor een groot risico hebt op condens.
Die staat op pauze omdat er geen vraag is. Je SWW zal op "altijd" staan, en hij is (met setpoint 55 en verlaging van 10) nog niet onder de 45 graden zijn gezakt.[Afbeelding]
Nu staat die ook op play... i.p.v. pauze.
Maar het het water krijg ik hem niet van pauze af?
[Afbeelding]
Je kunt trouwens een hoop energie besparen als je je SWW op Eco zet ipv op Norm.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.