Ik ben sinds vrijdagmiddag weer om naar vaste Ta, doe ik altijd als het buiten kouder wordt voor langere tijd.g-j-t schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:45:
Weer even een vraag over de defrosts (heb je hem weer) voor gebruikers van de SUZ-serie. Vandaag was de eerste dag van onze SUZ dat het droog was, zonnig en koud (-1). Hierbij mag ik toch verwachten dat je bij een luchtvochtigheid van rond de 70% toch een keer wat minder defrosts krijgt? Ik heb ze nu al 2 dagen iedere 50-55min, zonder er ook maar een over te slaan en zonder dat de unit het wat langer probeert zonder defrost. Ik vraag een vaste TA van 28 graden. Opgenomen vermogen varieert tussen de 1200 en 800 watt. (Loopt terug na piek iedere defrost).
Bij de SWW run vanmiddag bij begin en aan het einde ook een defrost.
Afgelopen weken ook een paar keer meegemaakt dat hij bij het opstarten vanaf 7graden al een defrost geeft. Kloppen die apparaten wel? Ik verzamel nu data en binnenkort komt de installateur langs maar ik weet nu al dat die het ook niet weet. En zo lang Alkima zegt dat ieder uur een defrost prima kan, ben je nog nergens.
We gaan het de komende dagen en nachten zien wat die doet.
Achteraf had ie liever een wat zwaardere unit gehad met een fors grotere condensor.
Op deze wijze is het theoretisch afgegeven vermogen in de specs leuk, maar als ie dat maar de helft van de tijd kan doen, heb je er weinig aan.
Ik heb een SUZ60 en bij mij begonnen de defrosts in de nacht van zaterdag naar zondag. Zaterdag overdag heeft hij heel stabiel gedraait. Terwijl het toch al rond/onder de 3 graden was.
Defrosts bij opstart en bij SWW run is volgens mij normaal en ook aanwezig bij andere modellen (niet suz).
Ik ben vooral benieuwd wat hij morgen en overmorgen gaat doen. Dan wordt het koud en volop zon.