Hieronder het antwoord dat ik vandaag kreeg op mijn vraag over de Nest thermostaat van Quatt support.
Allereerst excuses voor de late reactie. Ik moest een uitgebreide uitleg krijgen van een van onze service technicians en die heeft even op zich laten wachten helaas.
Dit is wat ik terug heb gekregen :
Thermostaten kunnen 2 soorten waarden door geven dit zijn:
Kamertemperatuur, actueel en ingestelde
Watertemperatuur, de temperatuur die het systeem moet maken voor de verwarming.
Een honeywell thermostaat geeft beide waarde door.
Hierdoor kan het systeem zo goed mogelijk berekenen hoeveel warmte extra er nodig is, mocht dit 1 graden zijn of maar 0,2 graden zijn.
Een nest thermostaat geeft alleen watertemperatuur door. Hierdoor kan het systeem niet goed zien hoeveel warmte echt nodig is en krijgen wij alleen door hoeveel warm water wij moeten maken, vaak is dit redelijk hoog. Hierdoor pakt het systeem heel snel de ketel erbij en daardoor werkt het dan niet goed, omdat de besparing minimaal is dan. Ook als je de nest instelt dat de gevraagde watertemperatuur niet te hoog mag zijn blijft dit systeem niet heel goed werken. Dit komt omdat we dan weer met andere problemen komen dat als het te koud is wij de ketel nooit kunnen aanzetten aangezien we dan niet warm genoeg water mogen maken. Dit heeft dan weer tot gevolg dat bij - temperaturen dat wij dan niet genoeg warmte kunnen afgeven om de woning goed te kunnen verwarmen.
Ik hoop dat ik je nu voldoende geïnformeerd te hebben!
Met vriendelijke groet,
Quatt Support
Volgens mij geeft de Nest toch alleen de kamertemperatuur door en niet de watertemperatuur?
Met de gemonteerde Honeywell werkt het goed bij mij, het antwoord geeft mij nog niet de overtuiging dat het met de Nest thermostaat ook goed gaat werken.