Je kon wel eens gelijkhebben, zo had ik hem nog niet getest maar zet hem net uit en meteen gaat ie terug modueleren.dikkiedik schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:53:
Hier gaat het sinds een paar dagen ook weer hartstikke goed. Lange runs op heel laag vermogen en aanvoer temperatuur is ook heel ver teruggelopen. Nu rond de 27/28C op laag vermogen.
Buiten was het vannacht rond 0/-1. Tuft lekker door op 550W.
Moet wel even aan de slag met radiator ventilatoren boven, want met deze aanvoer temperatuur wordt het niet echt lekker warm. Maar al ben ik op deze manier erg tevreden.
De laag uit regeling ben ik denk ik achter wat deze doet. Op het moment dat het minimale modulatie niveau van de ketel is bereikt stopt de T6 met warmtevraag en gaat over op aan/uit. Het lijkt er op wanneer de laag uit regeling UIT staat de quatt verder kan terugmoduleren dan met de regeling AAN. Ondanks dat wanneer de quatt uit staat en je switched de setting dat deze vrijwel meteen aan gaat. Dacht eerst dat dat dus gunstiger zou zijn, maar heb de laag uit regeling inmiddels uit gezet. Sindsdien is de quatt niet boven de 700W gekomen en CV is niet bijgesprongen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij de rode streep heb ik de laag uit regeling naar UiT gezet. Meteen ging deze verder terug moduleren.
Nu eens testen met deze setting en dat prijzen aanpassen.
Overigens eenmaal dubbel tarief in de app kijkt ie alleen nog maar daarnaar ondanks dat er een enkel tarief staat. Bovenstaande automation moet je dan aanpassen.
[ Voor 4% gewijzigd door noebas op 19-01-2023 10:11 ]
/f/image/z5WclWe6LXLkbD8XP27njI3x.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RG4hv0znRbC1T1ulca0wndb1.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s3kK3GP3Wnu5vhNM8SobhH4Y.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/siFxr5SeckXAXh1fuVMnM9PB.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dB4omeKmPDh72F74q6wr1yF9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i2QQJX0ibpdEs1BTsm8aF8fD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LKTMG9ez3W68jVC2mqD76kUx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RA40xbiNfAVtkfKlkLsLfXF4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zuV2PJiadwPvBim6INZ9RftB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TPvnSkp2AiXhuPIHGArqSSDK.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/VoPxE47ThDfHbYTxRqoBNhzS.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/UrBDD6zD796VtKSgIqxXnOb9.png?f=user_large)