Ik heb dit ook soms. Bij mij komt hij alweer op wanneer ik de netwerkkabel eruit en erin weer doe. De laatste maand heb ik tot heden dit niet meer gezien.HBO88 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:58:
Ik heb toch nog regelmatig dat ik de app open en dat er dan een connectieprobleem is met de cic. Uitlezen van de status via dat json werkt ook niet meer.
Hij is bedraad aangesloten.
Wanneer ik de stekker van de CIC eruit en weer terug stop, heb ik na een minuutje weer connectie.
Heb nog niet aangesloten op HA, dus vandaar dat ik nog niet goed kan zien hoe lang het stabiel blijft.
maar de laatste keer reset was ongeveer een week geleden.
Is dit herkenbaar voor anderen?
Goeieavond, el enige tijd mee aan het lezen over de ervaringen van de Quat. Sinds gisteren bij mij ook geïnstalleerd. Installatie prima verlopen en zoals vaak gezegd; harde werkers en meedenkend. Top
En nu …. Een deel van wat er gepost wordt gaat mij een beetje boven de pet zeg maar.
Mijn vraag is simpel en begrijp dat het heel erg afhankelijk is van een aantal lokale zaken maar wil toch even polsen.
Is er globaal een schema te delen van aantal graden in dag en nacht situatie?Bijvoorbeeld 20 overdag en avond en in de nacht op 18 graden.
Of anders ook interessant hoe de gebruikers hun Quatt/ thermostaat hebben ingesteld?
Gr Vincent
En nu …. Een deel van wat er gepost wordt gaat mij een beetje boven de pet zeg maar.
Mijn vraag is simpel en begrijp dat het heel erg afhankelijk is van een aantal lokale zaken maar wil toch even polsen.
Is er globaal een schema te delen van aantal graden in dag en nacht situatie?Bijvoorbeeld 20 overdag en avond en in de nacht op 18 graden.
Of anders ook interessant hoe de gebruikers hun Quatt/ thermostaat hebben ingesteld?
Gr Vincent
Dank voor jullie input ook @MacD007onlinaius schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:05:
[...]
De groepen verder open draaien heeft ook niet echt nut, aangezien (als ik het goed begrijp) de flow altijd rechtstreeks van de aanvoer naar de retour kan, wat de kortste route is, met waarschijnlijk de minste beperkingen.
Wat gebeurd er als je boven een deel (ik zou zeggen max 50%) van de radiatoren dicht draait?
Gezien de cijfers lijkt het erop dat de flow door de radiatoren ruimschoots de makkelijkste optie is, aangezien de verdeler helemaal open of dicht heel weinig verschil lijkt te maken.
Als dit echter betekend dat er 715 - 670 = 45 liter per uur door de vloerverwarming stroomt, en de overige 670 liter door de radiatoren boven heb je wel een probleem, zeker als dit doorzet en als je de helft van de radiatoren dicht draait en 335 liter door de radiatoren gaat, en nog steeds maar 45 liter door de VVW. Waarschijnlijk zal dit iets stijgen, omdat de druk wat stijgt, en hierdoor wordt de VVW een net wat aantrekkelijkere route voor het water. Maar als de flow door de VVW dan niet significant stijgt wordt het wel een probleemje, aangezien je een wel heel beperkte verwarmingscapaciteit beneden krijgt als het overgrote deel van het water zijn weg zoekt door de radiatoren op de bovenverdieping.
Ik raad dan ook aan wat MacD007 volgens mij ook al aangeeft op een wat technischere manier:
Zoek voor jezelf uit / maak een schemaatje (als je wil dat wij meedenken), van de leidingen, incl diameters, en de kogelkranen / thermostatische kranen die naar de radiatoren en de VVW lopen.
Als je het zelf doet: volg het trace van de cv ketel naar de VVW verdeler, en terug, en kijk of er ergens kogelkranen / thermostatische ventielen / andere blokkades zitten die de flow verder af kunnen knijpen.
Kijk verder wat er gebeurd als je boven wat radiatoren dicht draait.
Eergister een lange run gedaan van s’middags tot s’avonds. Setpoint van 21.08 naar 23.32 gekregen was ook niet te koud buiten maar kreeg de vloer wel goed warm. Gemeten op verschillende plekken 24,5-25graden. Aanvoer temp werd max 32 graden en retour vv was 24 en liep op tot 26 graden.
Wat betreft de vv verdeler, ik ben geen expert maar volgens mij heb ik een gesloten systeem die warm met koud water mengt. Kan dit verklaren waarom bij het dichtdraaien van de thermostaat kraan dit maar ‘een beetje’ flow scheelt? Aangezien de vv pomp dan gewoon retour water rond pompt.
Wat betreft het volgen van de leidingen deze verdwijnen allemaal redelijk snel in de muren. Heb wel een foto gezien van de situatie boven de ketel achter plafond, dit zijn allemaal kunststof leidingen 16/2 met splitsingen ertussen. Voor mij heel lastig uit te vogelen waar wat heen gaat.
Heb tijdens de lange run boven wat radiatoren uitgezet, als ik er 2 uitzet gebeurt er eigenlijk niks met de flow pas vanaf 3 radiatoren begint de flow te knijpen maar blijft wel rond de 600l/uur. Vv thermostaat dan knijpen geeft geen ‘extra’ verschil.
Wat de loodgieter nog wel meegaf is dat de thermostaatkranen van de radiatoren mogelijk staan afgesteld en dat ze daarom kunnen knijpen.
Test nu net weer, eerste keer met koud weer dat de CV eerst mee aangaat. Opeens haal ik wel 800l/uur flow..
De p1 meter geeft niet aan dat ik gas heb gebruik.
Hoe kan het dat ik wel 800l/uur haal als de CV (intergas, status 0 en enkel otFbChModeActive staat op true) aangaat? Werkt die dan als een soort bypass? Indien ja, denken jullie dat het verstandig is om onder de cv een bypass te maken? I Of geeft dit veel rendementsverlies. Heb Quatt ook gevraagd hoe dit kan.
Zit steeds meer te denken om de cv-pomp op continu te zetten, ik denk dat ik dan wel de 800l/uur haal. Zodra ik veel warmte vraag en de cv ketel springt bij gaat de flow naar 800l/uur. Begrijp alleen niet hoe dit kan? En waarom dit vanuit Quatt en of hier in het topic niet eerder ter sprake is gekomen.
Heb met vv en radiatoren boven type22 met heatfans (25graden aan) opzich wel ‘aardige’ afgifte.
[ Voor 4% gewijzigd door Gamepc op 22-09-2023 22:53 ]
Ik denk dat als je de pomp van de VV verdeler uitzet dat er minder flow door je vloer gaat en meer door je bypass. de pomp zit er niet voor niets. Als bij mij de VV pomp uitstaat voel ik dat er minder/geen warm water de vloer in wordt gepomptonlinaius schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:57:
[...]
Kan de pomp niet volledig uitgeschakelt worden? In mijn geval maakt pomp aan of uit geen verschil, in beide gevallen wordt de flow van 800 liter (door alleen de vloerverwarming en de douchevloer boven) gehaald, en scheelt toch weer wat elektrisch verbruik, want die pompen (zeker oude varianten) verbruiken aardig watt.
Gaat er überhaupt ies door als die pomp uit staat? Vraag me af hoe dat bij mezelf werkt. Ik heb een Intergas ketel waar de pomp van de vv wordt aangestuurd door de ketel zelf. Denk dat dat nog wel een testje waard is voordat het kouder wordt.
Wat ik zo uit de diverse forums lees heb je waarschijnlijk meer aan om zo weinig mogelijk nachtverlaging of zelfs nog beter geen toe te passen. Wat ik zo,lees Max -1 gr.VinceBal schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:11:
Goeieavond, el enige tijd mee aan het lezen over de ervaringen van de Quat. Sinds gisteren bij mij ook geïnstalleerd. Installatie prima verlopen en zoals vaak gezegd; harde werkers en meedenkend. Top
Alleen elk huis is weer anders, dus ik zou eerst met een lagere nachtverlaging gaan starten, en zo veel mogelijk ook overdag een iets lagere temperatuur instellen. Bv overdag op 19,5 en nachts op 18,5.
En dan kijken wat de warmtepomp doet.
Je warmteverlies van je huis is mede bepalend of je lager kunt gaan in de nacht.
Bedenk dat beneden de 18 gr je CV eerst gaat opstarten, bij 18 gr. Kan de Quatt uit zich zelf opstarten.
Dat gaat tenminste mijn instelling worden.Of anders ook interessant hoe de gebruikers hun Quatt/ thermostaat hebben ingesteld?
Gr Vincent
[ Voor 4% gewijzigd door MacD007 op 22-09-2023 21:31 ]
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Bij ons is afgelopen winter de Quatt al geïnstalleerd. De thermostaat staat sinds die periode zowel overdag als s nachts op een vaste temperatuur van 19 graden. Hiermee is het in huis behaaglijk en warm genoeg voor ons. Wij hebben radiatoren in huis en alleen in de badkamer vloerverwarming . Voor warmteafgifte in de woonkamer gebruik ik speed fans. Het huis is van 1992 en redelijk geïsoleerd maar kan wellicht in de toekomst nog aangepast worden. In de begin periode wel met nachtverlaging aan het spelen geweest, maar kan er met de warmtepomp geen voordeel tov een cv ketel qua kosten en gebruik mee ontdekken. Dus daarom de thermostaat op een vaste waarde gezet.VinceBal schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:11:
Gr Vincent
Graag gedaan, de waardes die je uitleest blijven me verbazen, maar het is ook wel een interessante puzzel.
Dat is uiteraard het belangrijkst, als het goed werkt is die 600 liter ook niet echt een probleem (lijkt me, tenzij Quatt dat wel een probleem vind).Gamepc schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:36:
Eergister een lange run gedaan van s’middags tot s’avonds. Setpoint van 21.08 naar 23.32 gekregen was ook niet te koud buiten maar kreeg de vloer wel goed warm. Gemeten op verschillende plekken 24,5-25graden. Aanvoer temp werd max 32 graden en retour vv was 24 en liep op tot 26 graden.
Nee, eigenlijk niet. Zodra de thermostaatkraan onder de temperatuur van de aanvoer wordt ingesteld zou deze alles moeten knijpen. De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat er ergens toch een bypass zit / alles door de radiatoren kan. Even voor de zekerheid, de temperatuur meter van de thermostaatkraan zit nog goed tegen de aanvoerkant aan geplakt?Gamepc schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:36:
Wat betreft de vv verdeler, ik ben geen expert maar volgens mij heb ik een gesloten systeem die warm met koud water mengt. Kan dit verklaren waarom bij het dichtdraaien van de thermostaat kraan dit maar ‘een beetje’ flow scheelt? Aangezien de vv pomp dan gewoon retour water rond pompt.
Kun je eens een fotootje maken van de situatie onder de cv ketel? Misschien dat we daar nog iets bijzonders aan zien?Gamepc schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:36:
Test nu net weer, eerste keer met koud weer dat de CV eerst mee aangaat. Opeens haal ik wel 800l/uur flow..
Alleen als de limitatie in de door Quatt geinstalleerde 'bypass' zit waarmee de cv ketel kan overgeslagen worden. De cv ketel pomp wel aan betekend dan dat het water door de cv ketel gaat ipv door de 'cv ketel bypass'. Bij mij zitten er op dit stuk 2 (inbus) schroeven op. Weet iemand (@MacD007 bijv?) wat deze doen? Afsluiters lijkt me het meest logisch, maar zo zien ze er niet echt uit naar mijn idee. (en waarom zouden er dan 2 op zitten?)Gamepc schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:36:
Hoe kan het dat ik wel 800l/uur haal als de CV (intergas, status 0 en enkel otFbChModeActive staat op true) aangaat? Werkt die dan als een soort bypass?
Als het werkt werkt het. Het is wel een beetje een houtje touwtje oplossing, maar je bent er daarmee wel lekker snel van af, ten koste van iets meer energieverbruik. (extra pomp die draait).Gamepc schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:36:
Zit steeds meer te denken om de cv-pomp op continu te zetten, ik denk dat ik dan wel de 800l/uur haal.
Nee, ik ook niet. Als ik denk hoe het water door het systeem stroomt zou dat bijna moeten betekenen dat de limitatie in het verbindingsstuk (wat ik net ook bypass noemde) onder de cv ketel, waarmee het water als de cv ketel uit staat en de Quatt aan de cv ketel kan overslaan.Gamepc schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:36:
Zodra ik veel warmte vraag en de cv ketel springt bij gaat de flow naar 800l/uur. Begrijp alleen niet hoe dit kan?
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
Klopt inderdaad. Ik had de optie bij mij op de verdeler om de verbinding tussen de retour en de aanvoerkant (waar de pomp mee mengt) dicht te draaien. Maar zonder zou inderdaad je aanvoertemperatuur op kunnen lopen omdat er minder water door de vloer kan gaan.sky_walker schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:59:
[...]
Ik denk dat als je de pomp van de VV verdeler uitzet dat er minder flow door je vloer gaat en meer door je bypass. de pomp zit er niet voor niets. Als bij mij de VV pomp uitstaat voel ik dat er minder/geen warm water de vloer in wordt gepompt
Het is een beetje lastig inschatten, want de pomp trekt natuurlijk zowel (kouder) retourwater als (warmer) aanvoerwater naar de aanvoerverdeler. Hoeveel van dat warme aanvoerwater bepaalt de thermostaat.
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
Bij mij wel, maar ik heb wel de optie om op de verdeler de verbinding tussen retour en vvw pomp dicht te draaien zodat mengen niet meer mogelijk is.Rowwan schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:21:
Gaat er überhaupt ies door als die pomp uit staat? Vraag me af hoe dat bij mezelf werkt. Ik heb een Intergas ketel waar de pomp van de vv wordt aangestuurd door de ketel zelf. Denk dat dat nog wel een testje waard is voordat het kouder wordt.
Ik heb de pomp helemaal uit staan en de flow blijft 800 liter.
Klopt, vooral als de Quatt al niet op de grond staat is het bijna niet in te vullen zonder dat je zelf met je meetlint aan de slag gaat/bouwtekeningen/kadestrale gegevens. Overigs blijkt dat bijna niemand in mijn gemeente een vergunning aanvraagt. Controles vinden niet plaats omdat er onderbezetting is, dus zolang niemand ''klikt'' zit je zonder vergunning veilig.MacD007 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:25:
[...]
het is wat met die gemeentes, je wilt je steentje bijdragen voor een beter milieu en dan hebben ze weer een hoop voorwaarden.
[...]
ja, daar kwam ik zelf ook al achter, ik vrees dat dit voor hun te veel werk is.
en laten we het eerlijk zeggen, dat rekenmodel is ook niet echt super eenvoudig te gebruiken, zeker als het maar even afwijkt.
[...]
Dat is mooi, aan welke voorwaarden moet je nog voldoen, kunnen we mogelijk met je meedenken.?
Enige waar welstand nog over valt is de kleur van de warmtepomp, deze is niet identiek aan de gevel. Ik verwacht dat een omkasting in dezelfde kleur van de gevel wel goed gekeurd gaat worden. Even afwachten dus.
[ Voor 9% gewijzigd door TalkingCarrot op 23-09-2023 10:25 ]
eigenlijk is dat stukje leiding geen bypass maar een terugslagklep, hier door kan er wel het water vanuit de warmtepomp richting je verwarmingssysteem lopen, maar vanuit de cv nooit richting de warmtepomp (uitlaat warmtepomp).onlinaius schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:13:
[...]
Graag gedaan, de waardes die je uitleest blijven me verbazen, maar het is ook wel een interessante puzzel.
[...]
Dat is uiteraard het belangrijkst, als het goed werkt is die 600 liter ook niet echt een probleem (lijkt me, tenzij Quatt dat wel een probleem vind).
[...]
Nee, eigenlijk niet. Zodra de thermostaatkraan onder de temperatuur van de aanvoer wordt ingesteld zou deze alles moeten knijpen. De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat er ergens toch een bypass zit / alles door de radiatoren kan. Even voor de zekerheid, de temperatuur meter van de thermostaatkraan zit nog goed tegen de aanvoerkant aan geplakt?
[...]
Kun je eens een fotootje maken van de situatie onder de cv ketel? Misschien dat we daar nog iets bijzonders aan zien?
[...]
Alleen als de limitatie in de door Quatt geinstalleerde 'bypass' zit waarmee de cv ketel kan overgeslagen worden. De cv ketel pomp wel aan betekend dan dat het water door de cv ketel gaat ipv door de 'cv ketel bypass'. Bij mij zitten er op dit stuk 2 (inbus) schroeven op. Weet iemand (@MacD007 bijv?) wat deze doen? Afsluiters lijkt me het meest logisch, maar zo zien ze er niet echt uit naar mijn idee. (en waarom zouden er dan 2 op zitten?)
even een foto van mijn eigen situatie met de verschillende stromingsrichtingen aangegeven.
:strip_exif()/f/image/FoPKZeH3MWt2xa9pwLAtLn4s.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze twee aansluitpunten zijn er voor om een controle voor de goede werking van de terugslagklep te kunnen uitvoeren zonder dat je vooraf de klep moet gaan verwijderen.
dit youtube filmpje (wel een ander merk, meer soortgelijke uitvoering) legt dat ook begrijpbaar uit. https://www.youtube.com/watch?v=HJpuesZ4FsM
[...]
Als het werkt werkt het. Het is wel een beetje een houtje touwtje oplossing, maar je bent er daarmee wel lekker snel van af, ten koste van iets meer energieverbruik. (extra pomp die draait).
[...]
Nee, ik ook niet. Als ik denk hoe het water door het systeem stroomt zou dat bijna moeten betekenen dat de limitatie in het verbindingsstuk (wat ik net ook bypass noemde) onder de cv ketel, waarmee het water als de cv ketel uit staat en de Quatt aan de cv ketel kan overslaan.
[ Voor 23% gewijzigd door MacD007 op 23-09-2023 11:24 ]
Ik ken geen enkele omkasting cq een buitenunit die de zelfde kleur heeft dan een buitenmuur.TalkingCarrot schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:24:
[...]
Klopt, vooral als de Quatt al niet op de grond staat is het bijna niet in te vullen zonder dat je zelf met je meetlint aan de slag gaat/bouwtekeningen/kadestrale gegevens. Overigs blijkt dat bijna niemand in mijn gemeente een vergunning aanvraagt. Controles vinden niet plaats omdat er onderbezetting is, dus zolang niemand ''klikt'' zit je zonder vergunning veilig.
Enige waar welstand nog over valt is de kleur van de warmtepomp, deze is niet identiek aan de gevel. Ik verwacht dat een omkasting in dezelfde kleur van de gevel wel goed gekeurd gaat worden. Even afwachten dus.
Voor de "witte" gooten zou je deze kunnen schilderen of wat anderen hier op het forum gedaan hebben met look-a-like stickers in de juiste muurprint deze nagenoeg onzichtbaar hebben gemaakt.
ik zou als tegenargument aangeven dat juist door de kleurstelling in de meeste gevallen deze warmtepomp veel minder storend in het straatbeeld opvalt dan de normale grijze standaard kleur die veel andere warmtepompen hebben.
ik zou dus een foto van de locatie van je huis nemen en daar een foto van de Quatt inplakken en dit toevoegen aan je aanvraag.
Ik zou het eerst niet hebben over een omkasting, ook omdat een dergelijk omkasting weer een heel stuk groter is (en moet zijn om niet de werking van de Quatt negatief te beinvloeden) alleen al door de grotere afmetingen zal deze dus nog veel eerder een storend effect hebben op het straatbeeld.
succes met je verdere aanvraag.
[ Voor 17% gewijzigd door MacD007 op 23-09-2023 17:25 ]
Wederom dank voor de uitleg!MacD007 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:26:
[...]
eigenlijk is dat stukje leiding geen bypass maar een terugslagklep, hier door kan er wel het water vanuit de warmtepomp richting je verwarmingssysteem lopen, maar vanuit de cv nooit richting de warmtepomp (uitlaat warmtepomp).
even een foto van mijn eigen situatie met de verschillende stromingsrichtingen aangegeven.
[Afbeelding]
Deze twee aansluitpunten zijn er voor om een controle voor de goede werking van de terugslagklep te kunnen uitvoeren zonder dat je vooraf de klep moet gaan verwijderen.
dit youtube filmpje (wel een ander merk, meer soortgelijke uitvoering) legt dat ook begrijpbaar uit. https://www.youtube.com/watch?v=HJpuesZ4FsM
[...]
Heb nu de cv pomp op continu staan, flow is nu 800l/uur. Merk dat de Quatt wel een stuk sneller aangaat dan hiervoor. Enkel als ik sww vraag zakt de flow naar 700l/uur.
Idd beetje een houtje touwtje oplossing, zal de situatie aan Quatt voorleggen, kan het zijn dat de terugslagklep defect is en of wellicht vervuild?
Maar goed om te weten dat ondanks alle smalle leidingen en knijpende kranen die 800l/uur wel gewoon gehaald kan worden.
Hieronder nog een foto van de situatie, tis allemaal erg krap:
:strip_exif()/f/image/4vwTFYNtCoPOQj6aKNHO00c7.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok, inmiddels wat verder. Je mag niet ophangen ivm met trillingen en resonanties van de QUATT. Het is zwart wit, een dubbele unit MOET op de grond, valt niet over te discussieren.HBO88 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:42:
[...]
Dat heeft te maken met voorkomen van luchtbellen in het systeem.
Maar dat staat nog steeds los van het feit of de 2 units los op de grond staan, of netjes aan de muur hangen. Nog steeds geen antwoord op de vraag dus.
Nu heb ik alternatieve plaats gevonden op de grond op een andere plek. Helaas moet dan het leidingwerk langs een deur, dus eerst omhoog en dan weer naar beneden naar de QUATT buiten. Terug is het natuurlijk eerst omhoog en dan naar beneden.
Als ik jullie begrijp mag dat niet, klopt dat? Is daar nog iets aan te doen (Maandag een gesprek, maar ik will goed voorbereid zijn).
Ben nog aan het twijfelen of ik boven ltv radiatoren neem of zoals jij gewone 22 radiatoren met fans. Ltv radiatoren zijn best prijzig.Gamepc schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:36:
[...]
Heb met vv en radiatoren boven type22 met heatfans (25graden aan) opzich wel ‘aardige’ afgifte.
Hoe is jouw ervaring dus ver, je ervaring is dat er nog aardig wat warmte vanaf komt met fans erbij?was was de cv aanvoertemperatuur op dat moment, was het die 32 graden?
'Bovenlangs' is hier vaker langs gekomen. Heeft zo z'n nadelen.patrickvdhart schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:12:
[...]
Nu heb ik alternatieve plaats gevonden op de grond op een andere plek. Helaas moet dan het leidingwerk langs een deur, dus eerst omhoog en dan weer naar beneden naar de QUATT buiten. Terug is het natuurlijk eerst omhoog en dan naar beneden.
Als ik jullie begrijp mag dat niet, klopt dat? Is daar nog iets aan te doen (Maandag een gesprek, maar ik will goed voorbereid zijn).
Kan onderlangs misschien? Mantelbuis bijv. Kun je misschien een foto maken of tekening?
Ik zou niet op voorhand radiatoren vervangen door LTV radiatoren. Gewoon kijken hoe je uitkomt met huidige afgifte + fans, dan kost het je enkele tientjes ipv honderden euros per ltv radiator. Mocht je later alsnog LTV willen nemen als het echt tekort schiet, dan gebruik je de fans op de LTV radiatoren (fans zijn dus nooit weggegooid geld)patrickvdhart schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:02:
[...]
Ben nog aan het twijfelen of ik boven ltv radiatoren neem of zoals jij gewone 22 radiatoren met fans. Ltv radiatoren zijn best prijzig.
Hoe is jouw ervaring dus ver, je ervaring is dat er nog aardig wat warmte vanaf komt met fans erbij?was was de cv aanvoertemperatuur op dat moment, was het die 32 graden?
Let wel dat voor defrosts de Quatt afhankelijk is van het aantal liter systeem inhoud & dat LTV radiatoren dit verkleinen. Dus is afhankelijk van de rest van het verwarmingssysteem (wel/geen vvw) of de CV bij defrosts eerder moet bij schakelen
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
We zijn hier ook het Quatt traject in gegaan(scheelde bijna 10k tov andere offertes...) en ik zag bij de aanbetaling dat je met Amex kan betalen. Heeft iemand toevallig gespot of dat ook mogelijk is voor de rest? Want dat zijn dan mooi veel airmiles
Als een radiator (ook al is het maar bijv 32 graden) een hele dag aan staat en een behaaglijk gevoel geeft door de dag heen, dan zou ik er lekker afblijven. LTV radiatoren zijn idd heel erg duur. Ik kon met wat googlen voor minder een FCU op de stoep hebben dan een LTV. (Moet je uiteraard wel stroom in de buurt hebben)
En die FCU geeft dan nog steeds 700~2500W bij 34 graden (Afhankelijk van snelheid en T lucht)
/f/image/ARtG6Sk7fRYSMUrXvpt7HHDh.png?f=fotoalbum_large)
En die FCU geeft dan nog steeds 700~2500W bij 34 graden (Afhankelijk van snelheid en T lucht)
/f/image/ARtG6Sk7fRYSMUrXvpt7HHDh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LQ3kWgxcjREyvOf3DAMxV1Fc.png?f=fotoalbum_large)
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Vandaag voor het eerst de verwarming aangehad.. geprobeerd althans. Desondanks dat de Quatt alles oke aangeeft, heb ik het idee dat hij alles rondpompt in de bypass.
De pomp van de vloerverwarming draait in elk geval niet (want die wordt aangestuurd door de Intergas-CV). Verder viel het me op dat de thermostaat van de vloerverwarming op 67 stond, ipv 35 (waar ik hem op heb gezet). Toch maar eens contact opnemen met quatt
De pomp van de vloerverwarming draait in elk geval niet (want die wordt aangestuurd door de Intergas-CV). Verder viel het me op dat de thermostaat van de vloerverwarming op 67 stond, ipv 35 (waar ik hem op heb gezet). Toch maar eens contact opnemen met quatt
Je Intergas staat buitenspel als je Quatt draait. Zolang de Quatt de hulp van je CV niet nodig heeft zal de pomp niet draaien. Je vloerverwarmingspomp moet nu of altijd draaien of regelen mbv een pompschakelaar. Ik zou kiezen voor de eerste optie.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:43:
Vandaag voor het eerst de verwarming aangehad.. geprobeerd althans. Desondanks dat de Quatt alles oke aangeeft, heb ik het idee dat hij alles rondpompt in de bypass.
Zo'n vermoeden had ik al, maar is Quatt niet degene die dit hoort te weten? Zij zijn de experts en wijzigen mijn installatie. In kom hier toevallig achter. Verder vraag ik me af waarom ze de thermostaat verdraaien. Als ik hier niet zelf op had gelet, had ik komende winter de tegels los op de dekvloer liggen.medu80 schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:47:
[...]
Je Intergas staat buitenspel als je Quatt draait. Zolang de Quatt de hulp van je CV niet nodig heeft zal de pomp niet draaien. Je vloerverwarmingspomp moet nu of altijd draaien of regelen mbv een pompschakelaar. Ik zou kiezen voor de eerste optie.
(Waarom adviseer je trouwens geen pompschakelaar? Ik heb overigens een wilo/yonos para r525/6 pomp, mocht dat relevant zijn)
[ Voor 6% gewijzigd door Rowwan op 24-09-2023 10:14 ]
De vraag is hoe vaak heb je deze aan, als het maar af en toe is kun je mogelijk beter je bestaande type 22 houden en daar fans onder zetten, ook als je deze nog moet kopen. Staan deze echter vaak aan en moet je deze nog kopen heeft LTV radiatoren door zijn betere vermogen de voorkeur. Alternatief kun je natuurlijk ook grotere type 22 of type 33 plaatsen, deze zullen gewoon een stuk goedkoper zijn.patrickvdhart schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:02:
[...]
Ben nog aan het twijfelen of ik boven ltv radiatoren neem of zoals jij gewone 22 radiatoren met fans. Ltv radiatoren zijn best prijzig.
Even een vraag, over welke thermostaat heb je het, foto zou welkom zijn.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:43:
Als je vv met de quatt voldoende warm word heb je dus voldoende flow door de pomp van de Quatt, dus dat de pomp van de VV dan niet draait is niet van belang, hierdoor zelf een voorbeeld, want verbruikt hij iets.
Ik neem aan dat wat jij de bypass noemd het de terugslagklep is, dus de Quatt direct het verwarmingssysteem in gaat ipv dit via de ketel.
Je kan de pomp ook aansturen met Home assistant of iets dergelijks, heb je alleen een schakelbaar stekker nodig. Ik doe dat en zet de pomp aan afhankelijk van toevoer temperatuur en of er warmte bij moet beneden.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:43:
MacD007 schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:36:
[...]
Even een vraag, over welke thermostaat heb je het, foto zou welkom zijn.
Als je vv met de quatt voldoende warm word heb je dus voldoende flow door de pomp van de Quatt, dus dat de pomp van de VV dan niet draait is niet van belang, hierdoor zelf een voorbeeld, want verbruikt hij iets.
Ik neem aan dat wat jij de bypass noemd het de terugslagklep is, dus de Quatt direct het verwarmingssysteem in gaat ipv dit via de ketel.
:strip_exif()/f/image/zCgZIFc7qI7ob2LwHVs4Urnw.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dit is een foto van tijdens montage. Quatt is hier nog niet volledig aangesloten. Het gaat om de thermostaat helemaal links op de foto (klein stukje te zien)
De aanvoer (voor de pomp) was heet/warm maar de vloerverwarming zelf voelde gewoon koud.
[ Voor 4% gewijzigd door Rowwan op 24-09-2023 15:19 ]
Ik adviseer geen pompschakelaar omdat de aanvoer van de Quatt vrij laag is, weinig die aangaan bij deze lage temperaturen en enkelen die regelbaar zijn. Beste is om te regelen met Home Assistent oid. Ik ken je kennisniveau niet. Makkelijkste manier is altijd aan.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:55:
[...]
Zo'n vermoeden had ik al, maar is Quatt niet degene die dit hoort te weten? Zij zijn de experts en wijzigen mijn installatie. In kom hier toevallig achter. Verder vraag ik me af waarom ze de thermostaat verdraaien. Als ik hier niet zelf op had gelet, had ik komende winter de tegels los op de dekvloer liggen.
(Waarom adviseer je trouwens geen pompschakelaar? Ik heb overigens een wilo/yonos para r525/6 pomp, mocht dat relevant zijn)
En een Yonos verbruikt nou niet zo heel erg veel.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:55:
[...]
[ Voor 49% gewijzigd door medu80 op 24-09-2023 15:52 ]
Wat door andere ook aangegeven over langere periode voel je duidelijk warme lucht er vanaf komen. Ik heb nog niet kunnen testen bij echt koude buitentemperaturen. Heb wel boven 2 awair elements staan en je ziet de temp stijgen. Zal in de winter wat meet bevindingen delen.patrickvdhart schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:02:
[...]
Zorg wel dat je fans hebt die snel aangaan bij 25 graden, aangezien Quatt bij lage temperaturen begint te verwarmen. En als je beneden vv hebt zal die waarschijnlijk ook niet tot heel hoog gaan opvoeren.
Dus ik zou de huidige pompschakelaar met 3 standen nu moeten ontkoppelen?medu80 schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:46:
[...]
Ik adviseer geen pompschakelaar omdat de aanvoer van de Quatt vrij laag is, weinig die aangaan bij deze lage temperaturen en enkelen die regelbaar zijn. Beste is om te regelen met Home Assistent oid. Ik ken je kennisniveau niet. Makkelijkste manier is altijd aan.
Staat nu op stand 1, dat was altijd voldoende voor de cv-ketel..
Deze pompschakelaar zit in de vloerverwarming unit.... niet een losse stekker
Of is stand 3 gelijk aan vol open?
(Mijn Quatt moet nog geplaatst worden, zoals ze zelf zeggen binnen 4 week)
[ Voor 5% gewijzigd door hoakz op 24-09-2023 17:43 ]
Had ik ook, installateurs doen dit zonder overleg wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. Hier moet Quatt echt actie op ondernemen.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:43:
Heeft iemand eigenlijk enig idee waarom Quatt de cv pomp op minimaal 55 zet (intergas)? Ik merk bij continu cv pomp aan dat dit bijna 50 watt energie slurpt. Heb hem nu weer uitgezet weet niet of die 80liter per uur extra flow opweegt tegen de kosten en toch ook redelijke geluid wat die cv pomp produceert op stand 55/100. Merk ook hier weer best druk toename in het systeem.
Die is nu koud 1,4 gaat met Quatt only naar 1,9 en met cv pomp aan richting de 2,3..
Hier is een foto met rechts buiten de garage waar ik de units neer zou zetten en helemaal links binnen de cv. De leidingen moeten dus langs de garage deur. Ik kan me alleen anders voorstellen dat ik sleuven in de vloer maak om lnags de deur te komen, maar weet niet waar garage vloer van gemaakt is.appelthee schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:35:
[...]
'Bovenlangs' is hier vaker langs gekomen. Heeft zo z'n nadelen.
Kan onderlangs misschien? Mantelbuis bijv. Kun je misschien een foto maken of tekening?
Zit geen kruipruimte onder, wellicht beton op zand zoiets.
:strip_exif()/f/image/HdaLGNddSNxCZpPEh8K3MjUT.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar waar dat puin ligt kan je toch gewoon door de muur boren.patrickvdhart schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:29:
[...]
Hier is een foto met rechts buiten de garage waar ik de units neer zou zetten en helemaal links binnen de cv. De leidingen moeten dus langs de garage deur. Ik kan me alleen anders voorstellen dat ik sleuven in de vloer maak om lnags de deur te komen, maar weet niet waar garage vloer van gemaakt is.
[Afbeelding]
N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.
Die zag ik even over het hoofd.JWT schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:46:
Gaat volgens mij om de deur binnen..
N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.
Als ze echt echt niet willen, en je wil HEUL graag een Quatt, dan kun je ook nog onder je oprit door, en dan aan de andere zijde naar binnen en dan je garage rondpatrickvdhart schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:29:
[...]
Hier is een foto met rechts buiten de garage waar ik de units neer zou zetten en helemaal links binnen de cv. De leidingen moeten dus langs de garage deur. Ik kan me alleen anders voorstellen dat ik sleuven in de vloer maak om lnags de deur te komen, maar weet niet waar garage vloer van gemaakt is.
[Afbeelding]
Die zou je weer terug kunnen zetten naar max. 50, deze sluit indien de temperatuur wordt behaald, een beveiliging voor je vv.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:12:
[...]
[Afbeelding]
Dit is een foto van tijdens montage. Quatt is hier nog niet volledig aangesloten. Het gaat om de thermostaat helemaal links op de foto (klein stukje te zien)
De aanvoer (voor de pomp) was heet/warm maar de vloerverwarming zelf voelde gewoon koud.
Ik verwacht gewoon beton met wapening er in, je kunt dus proberen om een sleuf onder de deur te maken. Om de hoogte van de betonplaat te vinden kun je een gat boren, en vergeet dit niet daarna weer dicht te maken.patrickvdhart schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:29:
[...]
[Afbeelding]
Dat is toch nog steeds veel te warm (volgens mij beperkte kennis)? En de pomp van de vloerverwarming voorlopig gewoon in het stopcontact, anders heb ik geen flow.MacD007 schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:59:
[...]
Die zou je weer terug kunnen zetten naar max. 50, deze sluit indien de temperatuur wordt behaald, een beveiliging voor je vv.
Ik zij ook Max 50, de meeste vv systemen zouden dit aan moeten kunnen, heeft jou vv een andere Max temp. Dan natuurlijk deze aanhouden. Dit is mn van belang voor je cv, echter als je deze ook op Max bv 50 zet zou dat eigenlijk geen probleem moeten zijn, de Quatt zal toch niet boven die temp. Gaan komen.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:07:
[...]
Dat is toch nog steeds veel te warm (volgens mij beperkte kennis)? En de pomp van de vloerverwarming voorlopig gewoon in het stopcontact, anders heb ik geen flow.
Tot de CV ketel toch een keer aangaat en je binnen enkele tellen water hebt van 50 graden. @Rowwan zijn punt zit er meer in dat het ongevraagd is opengedraaid zonder ruggespraak of te melden. Zomaar heet water in je vloer jagen kan echt wel verstrekkende gevolgen hebben met schade aan bepaalde vloeren tot gevolg.
moet je aan je buren vragenVerwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:46:
Kan deze ook op het balkon bij mn flat?
Is toch logisch als je vloerverwarmingspomp niet aan staat. Het water gaat linea recta weer retour, wordt nog meer verwarmd en circuleert. Je geeft zelf al de oorzaak aan. Normaliter wordt er koud water bijgemengd. Ik weet niet wat voor een vloer je hebt.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:12:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door medu80 op 24-09-2023 21:20 ]
Zou de CIC via de OT verbinding naar de CV de temperatuur nog beïnvloeden? Wellicht dat er een soort van maximum is ingesteld.paQ schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:43:
Tot de CV ketel toch een keer aangaat en je binnen enkele tellen water hebt van 50 graden. @Rowwan zijn punt zit er meer in dat het ongevraagd is opengedraaid zonder ruggespraak of te melden. Zomaar heet water in je vloer jagen kan echt wel verstrekkende gevolgen hebben met schade aan bepaalde vloeren tot gevolg.
Het mag voor jou misschien logisch zijn, voor veel mensen is het dat niet. Ik laat experts een warmtepomp installeren, omdat ik er zelf geen verstand van heb.medu80 schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:19:
[...]
Is toch logisch als je vloerverwarmingspomp niet aan staat. Het water gaat linea recta weer retour, wordt nog meer verwarmd en circuleert. Je geeft zelf al de oorzaak aan. Normaliter wordt er koud water bijgemengd. Ik weet niet wat voor een vloer je hebt.
Ik heb bepaalde verwachtingen van zo'n bedrijf, en dat is op zn minst dat ze mijn werkende installatie ook werkend achter laten. Of verwacht ik nu te veel?
Ik heb een natuurstenen vloer, denk niet dat die blij is met 50 graden.
Ik zou het niet weten. Als Quatt niet uitlegt wat ze na installatie achterlaten, dan tast je in het duister.cranb schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:26:
[...]
Zou de CIC via de OT verbinding naar de CV de temperatuur nog beïnvloeden? Wellicht dat er een soort van maximum is ingesteld.
We kunnen lang en breed discussiëren maar beetje onderzoek doen kan geen kwaad. Wat Quatt doet is een Warmtepomp installeren in de bestaande CV leiding. Ding werkt met vrij lage temperaturen. Je weet zelf dat je pomp is aangesloten op je CV Ketel. Had je zelf kunnen aangeven, of moeten de medewerkers van Quatt een glazen bol meenemen? Ik heb je dat ook verteld, pomp 24/7 aan laten staan, gezien je warmtepomp straks ook 24/7 aan staat, pompschakelaar heeft nauwelijks zin. Je maximaal thermostaat kan prima op 40 a 45 graden staan. Natuursteen kan wel wat hebben. Met 45 aanvoer betekent niet dat je vloer 45 graden is, het water koelt vrij snel af. De Quatt maakt je straks water van 30 a 35 graden en dat continue en dan is een thermostaatkraan bij je vloerverwarming die op 30 of 35 graden staat niet echt handig. Dat knelt af, dus op 45 zetten dat ding. Het water moet snel rond in de vloer, dus de Wilo op maximale snelheid. Houd zelf vinger aan de pols of en wanneer je CV mee doet. Verwijder anders tijdelijk de twee-aderige kabel tussen je CV en de CiC. Kijk of je het puur op je warmtepomp af kan. Je vloer buffert veel warmte, dus onder de 18 zal het niet snel worden. Enkele pagina's op dit topic lezen had je bovenstaande ook kunnen vinden. Onder andere @MacD007 en @onlinaius en vele anderen hebben hele goede tips.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:28:
[...]
Het mag voor jou misschien logisch zijn, voor veel mensen is het dat niet. Ik laat experts een warmtepomp installeren, omdat ik er zelf geen verstand van heb.
Ik heb bepaalde verwachtingen van zo'n bedrijf, en dat is op zn minst dat ze mijn werkende installatie ook werkend achter laten. Of verwacht ik nu te veel?
Ik heb een natuurstenen vloer, denk niet dat die blij is met 50 graden.
Een foto zegt meer als tja, je begrijpt wat ik bedoel...hoakz schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:41:
[...]
Dus ik zou de huidige pompschakelaar met 3 standen nu moeten ontkoppelen?
Staat nu op stand 1, dat was altijd voldoende voor de cv-ketel..
Deze pompschakelaar zit in de vloerverwarming unit.... niet een losse stekker
Of is stand 3 gelijk aan vol open?
(Mijn Quatt moet nog geplaatst worden, zoals ze zelf zeggen binnen 4 week)
@medu80 , ik waardeer je reactie, en je uitleg... maar bij de uitleg dat "Quatt een glazen geen glazen bol heeft" ga je mijns inziens toch echt te kort door de bocht.
Als ze vertrekken hoort de installatie gewoon werkend te worden opgeleverd. Als je zelf daarna nog dingen moet gaan uitzoeken en aanpassen, of zelfs "even een kabeltje wisselen", dan doen ze het gewoon niet goed. Dat gaat voor de bulk van de mensen niet werken
Als ze vertrekken hoort de installatie gewoon werkend te worden opgeleverd. Als je zelf daarna nog dingen moet gaan uitzoeken en aanpassen, of zelfs "even een kabeltje wisselen", dan doen ze het gewoon niet goed. Dat gaat voor de bulk van de mensen niet werken
Dat hangt helemaal af van de grote van je flat, je hebt gewoon voldoende afstand nodig.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:46:
Kan deze ook op het balkon bij mn flat?
een ander verhaal is of je dat mag van uit je VVE, dus eerst daar maar eens aan vragen.
De geluidseisen zijn ook voor een flat van toepassing, het geluidsprogramma heeft daar zelfs een speciaal programmadeel voor.
dus daar zou ik eerst maar eens naar kijken.
Als je dat (50 gr.) niet vertrouwd dan zet hem gewoon op 45 of 40.paQ schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:43:
Dat de monteurs deze ongevraagd op hoger gezet hebben is natuurlijk niet juist, dat dient altijd in overleg te gebeuren. Ik snap dat je van 75 gr. heet water niet echt happy gaat worden.
Mijn advies is om zeker bij een VV de CV ook op max 50gr. te zetten, daarmee vermijd je dergelijke problemen en je stookt ook nog beduidend zuiniger.
Mail nieuws van Quatt
Vandaag een mailtje van Quatt ontvangen met div. nieuwtjes.
O.a. Over
-Binnenkort in de app: inzicht in historisch en live verbruik en besparingen
- Prinsjesdag: goed nieuws voor Quatt-bezitters
- De ontwikkeling van de all-electric module
- Gebruiksadvies voor de winter
- De introductie van het Refferal Programma
- Werken bij Quatt
Over twee weken in de app: inzicht in historisch verbruik en besparingen
We lanceren een nieuwe feature in de app: inzicht in historisch verbruik en besparingen van jouw Quatt Hybrid. Inzicht in live verbruik is nu al beschikbaar in de app. Dit kun je zien op je homescreen!
Je kunt zien hoeveel elektriciteit Quatt Hybrid gebruikt, en hoeveel warmte de warmtepomp en de cv-ketel produceren. Hierop baseren we de hoeveelheid gas die je bespaart, en hoeveel CO2!
De historische inzichten zijn niet meteen voor iedereen beschikbaar, we verspreiden de uitrol over enkele weken. Daarnaast gebruiken we eerst recente verbruiksgegevens, en voegen we geleidelijk aan meer historische gegevens toe.
In de app kun je dan je verbruik en je besparingen over langere of kortere tijdsperioden bekijken. Bijvoorbeeld per uur, per maand of per jaar.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/izJHKPQrLhfVb3wW11pAhyzQ.jpg?f=user_large)
De ontwikkeling van de all-electric module
Momenteel ontwikkelen onze engineers deze all-electric module, waarbij ze zorgvuldig de verzamelde gegevens analyseren. De CiC's zijn al technisch voorbereid op deze integratie.
Ongekend goede besparing/prijs-ratio
Het doel is om onze all-electric module zo te ontwikkelen dat de besparing/prijs-ratio, net als bij Quatt Hybrid, ongekend goed is. Quatt’s all-electric tapwateroplossing zal ook dienen als slimme energiebuffer. Dit is essentieel om all-electricsystemen in Nederland op grote schaal haalbaar en betaalbaar te maken.
Voorrang voor bestaande klanten
Bestaande klanten krijgen voorrang bij de uitrol van de all-electric module. Later dit jaar komen we met meer nieuws hierover.
Vandaag een mailtje van Quatt ontvangen met div. nieuwtjes.
O.a. Over
-Binnenkort in de app: inzicht in historisch en live verbruik en besparingen
- Prinsjesdag: goed nieuws voor Quatt-bezitters
- De ontwikkeling van de all-electric module
- Gebruiksadvies voor de winter
- De introductie van het Refferal Programma
- Werken bij Quatt
Over twee weken in de app: inzicht in historisch verbruik en besparingen
We lanceren een nieuwe feature in de app: inzicht in historisch verbruik en besparingen van jouw Quatt Hybrid. Inzicht in live verbruik is nu al beschikbaar in de app. Dit kun je zien op je homescreen!
Je kunt zien hoeveel elektriciteit Quatt Hybrid gebruikt, en hoeveel warmte de warmtepomp en de cv-ketel produceren. Hierop baseren we de hoeveelheid gas die je bespaart, en hoeveel CO2!
De historische inzichten zijn niet meteen voor iedereen beschikbaar, we verspreiden de uitrol over enkele weken. Daarnaast gebruiken we eerst recente verbruiksgegevens, en voegen we geleidelijk aan meer historische gegevens toe.
In de app kun je dan je verbruik en je besparingen over langere of kortere tijdsperioden bekijken. Bijvoorbeeld per uur, per maand of per jaar.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/izJHKPQrLhfVb3wW11pAhyzQ.jpg?f=user_large)
De ontwikkeling van de all-electric module
Momenteel ontwikkelen onze engineers deze all-electric module, waarbij ze zorgvuldig de verzamelde gegevens analyseren. De CiC's zijn al technisch voorbereid op deze integratie.
Ongekend goede besparing/prijs-ratio
Het doel is om onze all-electric module zo te ontwikkelen dat de besparing/prijs-ratio, net als bij Quatt Hybrid, ongekend goed is. Quatt’s all-electric tapwateroplossing zal ook dienen als slimme energiebuffer. Dit is essentieel om all-electricsystemen in Nederland op grote schaal haalbaar en betaalbaar te maken.
Voorrang voor bestaande klanten
Bestaande klanten krijgen voorrang bij de uitrol van de all-electric module. Later dit jaar komen we met meer nieuws hierover.
[ Voor 40% gewijzigd door MacD007 op 25-09-2023 10:54 ]
Hebben jullie nog toegang tot het ticket portaal ?? Ik krijg een foutmelding alsof de portal niet meer betaat.
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
We hebben nu overwegen T11 radiatoren en ik vermoed zo maar dat dat niet voldoende zal zijn. Ik heb in de winter de CV temp op 50 gehad en dat ging wel. Alleen vermoed ik dat de aanvoer temp nog lager zal worden met de warmtepomp, is goed voor de COP. Afgezien daarvan wil ik het wat behaaglijker krijgen in de kamers met radiatoren, sochtends zijn die goed (vanwege het aangaan van de verwarming) maar gedurende de dag worden die koud omdat de vloer beneden warm blijft met weinig energie.Toby-Wan schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:25:
[...]
Ik zou niet op voorhand radiatoren vervangen door LTV radiatoren. Gewoon kijken hoe je uitkomt met huidige afgifte + fans, dan kost het je enkele tientjes ipv honderden euros per ltv radiator. Mocht je later alsnog LTV willen nemen als het echt tekort schiet, dan gebruik je de fans op de LTV radiatoren (fans zijn dus nooit weggegooid geld)
Let wel dat voor defrosts de Quatt afhankelijk is van het aantal liter systeem inhoud & dat LTV radiatoren dit verkleinen. Dus is afhankelijk van de rest van het verwarmingssysteem (wel/geen vvw) of de CV bij defrosts eerder moet bij schakelen
Dus ik overweeg preventief te vervan door T22 met een fan.
Ik zit dus met het zelfde. Ik zat te denken om mijn thermostaat boven te plaatsen. En de vv te regelen met de thermostaat knop. Zo blijft de quatt langere runs maken om het boven behagelijk te houden...patrickvdhart schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:29:
[...]
We hebben nu overwegen T11 radiatoren en ik vermoed zo maar dat dat niet voldoende zal zijn. Ik heb in de winter de CV temp op 50 gehad en dat ging wel. Alleen vermoed ik dat de aanvoer temp nog lager zal worden met de warmtepomp, is goed voor de COP. Afgezien daarvan wil ik het wat behaaglijker krijgen in de kamers met radiatoren, sochtends zijn die goed (vanwege het aangaan van de verwarming) maar gedurende de dag worden die koud omdat de vloer beneden warm blijft met weinig energie.
Omdat de inhoud van je radiatoren hier ook een grote rol in spelen zou je ipv je bestaande T11 radiatoren ook meer opties hebben, dit afhankelijk van de beschikbare ruimte (dus bv hogere of langere radiatoren, daar waar dat niet kan zou je ook T32 of T33 kunnen overwegen. Ook daarmee verhoog je de capaciteit.patrickvdhart schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:29:
[...]
We hebben nu overwegen T11 radiatoren en ik vermoed zo maar dat dat niet voldoende zal zijn. Ik heb in de winter de CV temp op 50 gehad en dat ging wel. Alleen vermoed ik dat de aanvoer temp nog lager zal worden met de warmtepomp, is goed voor de COP. Afgezien daarvan wil ik het wat behaaglijker krijgen in de kamers met radiatoren, sochtends zijn die goed (vanwege het aangaan van de verwarming) maar gedurende de dag worden die koud omdat de vloer beneden warm blijft met weinig energie.
Meer inhoud betekend ook een grotere buffer en heeft een positieve invloed op bv de defrosts.
Danl voor je snelle reactie. Ik ga ook de boven en onder temperatuur gescheiden regelen, maar dan door middel van home assistant.Bacteria1980 schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:32:
[...]
Ik zit dus met het zelfde. Ik zat te denken om mijn thermostaat boven te plaatsen. En de vv te regelen met de thermostaat knop. Zo blijft de quatt langere runs maken om het boven behagelijk te houden...
Ik meet diverse temperaturen boven en onder en zet afhankelijk van temp boven en onder de vv pomp wel of niet aan. Ik zet de CV aan door het setpoint boven de huidge waarde te sturen (is nog heel primitieve manier, maar moet werken tot ik zelf de QUATT/Cv rechtstreeks aan kan sturen, dat moet mogelijk zijn met openTherm.)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2206688
Hier een voorbeeld hoe temperaturen beneden, inclusief vv temperatuur eruit ziet en een plaatje van 2 van de temps boven. Ik zal niet meer posten want dit hoort in ander forum thuis,
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FrCwWVhgOaW4Q4cPgvYXTisZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8hbNBLORIjihDkYXYDIKKfGN.jpg?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door patrickvdhart op 25-09-2023 09:46 ]
Ik vraag me af of dat zinvol is? Je wilt eigenlijk twee dingen, boven warmer dan beneden, dit komt omdat je afgifte beneden dus eerder op de gewenste temperatuur is dan boven.Bacteria1980 schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:32:
[...]
Ik zit dus met het zelfde. Ik zat te denken om mijn thermostaat boven te plaatsen. En de vv te regelen met de thermostaat knop. Zo blijft de quatt langere runs maken om het boven behagelijk te houden...
Dit betekend dat je afgiftesysteem boven dus eigenlijk te klein is.
Daar zou je dus eigenlijk iets aan moeten doen, het verplaatsen van je thermostaat zal vermoedelijk alleen je stookkosten verhogen. Ik verwacht namelijk dat het verhogen van de temperatuur boven slechts voor een aantal ruimte(s) geld.
Kijk of je boven in de ruimtes waar je het warmer wilt hebben de afgifte kunt verhogen, ventilatoren of een andere (grotere) radiator(en) zal eerder een langdurige effect hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door MacD007 op 25-09-2023 10:45 ]
Ik kon er ook niet meer in. Totdat mijn ticket werd heropend, toen weer wel.rvdgaag schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:09:
Hebben jullie nog toegang tot het ticket portaal ?? Ik krijg een foutmelding alsof de portal niet meer betaat.
Dus daar lijkt een koppeling te zitten.
Ben bezig met Quatt offerte. Maar het lijkt erop dat ze niet kunnen installeren omdat ze geen ruimte hebben om te boren?
Is het echt zo lastig als ze me vertellen?
Ik heb een 2onder1 kap woning. Aan de zijgevel boven de garage hangt al de buitenunit van de airco.
Zoiets als ::fill(white):strip_exif()/f/image/g7CIvuBU0OXdptvAexjadeRV.png?f=user_large)
Volgens de Quatt is dit dus heel lastig. Ze moeten een gat van 10cm boren. En ze mogen niet boven 1.50m boren. Dus rekenen ze 280euro extra voor een steiger. Maar ik wil geen steiger op mijn garagedak.
De airco op zolder is via kruipruimte naar buiten gevoerd.
Maar dat kan volgen Quatt niet omdat daarvoor een knieschot onvoldoende ruimte geeft om te boren.
Dus ik heb deze foto's van mijn knieschot gestuurd::strip_exif()/f/image/NEfDRSxqYu592aVxPfIAKs03.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Js0IV9bNwsq6IZGuyNBDF5W.jpg?f=fotoalbum_large)
En zo loopt het dan over mijn zijgevel:
/f/image/n4zg1sF2QOFNiEAdw7o6DhI8.png?f=fotoalbum_large)
Naar wat ik nu begrijp is installatie alleen mogelijk als de te boren plek direct achter de opening zit. Dat zit ie niet. En die kan ik daar ook niet maken. Daar staat de binnenunit van de airco (vloerunit).
Ik heb een 2onder1 kap woning. Aan de zijgevel boven de garage hangt al de buitenunit van de airco.
Zoiets als :
:fill(white):strip_exif()/f/image/g7CIvuBU0OXdptvAexjadeRV.png?f=user_large)
Volgens de Quatt is dit dus heel lastig. Ze moeten een gat van 10cm boren. En ze mogen niet boven 1.50m boren. Dus rekenen ze 280euro extra voor een steiger. Maar ik wil geen steiger op mijn garagedak.
Maar dat kan volgen Quatt niet omdat daarvoor een knieschot onvoldoende ruimte geeft om te boren.
Dus ik heb deze foto's van mijn knieschot gestuurd:
:strip_exif()/f/image/NEfDRSxqYu592aVxPfIAKs03.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Js0IV9bNwsq6IZGuyNBDF5W.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/n4zg1sF2QOFNiEAdw7o6DhI8.png?f=fotoalbum_large)
Naar wat ik nu begrijp is installatie alleen mogelijk als de te boren plek direct achter de opening zit. Dat zit ie niet. En die kan ik daar ook niet maken. Daar staat de binnenunit van de airco (vloerunit).
[ Voor 9% gewijzigd door KMvrtr op 25-09-2023 18:37 ]
De hoogte zal te maken hebben met airbo.KMvrtr schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:29:
Ben bezig met Quatt offerte. Maar het lijkt erop dat ze niet kunnen installeren omdat ze geen ruimte hebben om te boren?
En de 'complexiteit' van het gat, de locatie of de vorm/schuinheid met aansprakelijkheid? Wat je dan kunt doen is zelf het gat (laten) boren welke ze kunnen gebruiken?
ja, dat is niet heel makelijk.KMvrtr schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:29:
Zoiets als : [Afbeelding]
Dus ik heb deze foto's van mijn knieschot gestuurd:[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
de onderste foto is denk ik van om de hoek neem ik aan.
wat ik niet helemaal snap waar je de quatt wilt opstellen, aan de zijkant of toch aan de achterkant?
en waar zit je CV ketel?
De leidingen zijn wel wat dikker en ook stugger dan airco leidingen.
Bij mij is er gewoon van binnen uit achter de knieschot geboord. Ligt echt aan de monteurs die je krijgt denk ik. Bij mij bleek het uiteindelijk om beton te gaan en was het boren dus niet meegerekend in de offerte. Hebben ze netjes opgelost door naar de plaatselijke boels te gaan en een beton boor te hurenKMvrtr schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dat ook nog allemaal zonder kosten. De monteur lag zo’n beetje op zijn kop erin maar deed het wel even. Top
Je staat op dak garage, dus je boort niet hoger dan 1.50.KMvrtr schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat gezegd hebbende, er zijn meerdere voorbeelden dat er meerkosten zijn gerekend voor een steiger, maar de monteurs gewoon alles via ladder hebben gedaan. Als je dat doorgeeft met foto erbij, kregen die mensen de meerkosten terug.
Ook zijn de monteurs veel praktischer dan mensen die de intake doen.
Bij mij lopen de leidingen zelfs achter de goot , onder stukje dakpannen en dan pas naar binnen. Dat is ook allemaal niet mogelijk zegt men, maar het is wel zo uitgevoerd
Ook zijn er meerdere voorbeelden van mensen die het benodigde gat zelf hebben laten doen, waar Quatt ook mee akkoord ging.
Ik heb vorige week ook een online gesprek gehad met een Quatt adviseur. Ik ben enthousiast over het systeem, maar heb mijn twijfels of mijn huis geschikt is i.v.m. een geschikte locatie.
Situatie: hoekwoning 1979. Volledig na-geïsoleerd, vloerverwarming met een gesloten pompverdeler. Gasverbruik 800m3 per jaar.
Mogelijke locaties:
1. Op het platte dak van de schuur. (Rood op foto)
De schuur zit aan het huis vast en het dak vormt een geheel met de schuur van de buren. Hierdoor staat de Quatt 1 meter van de erfgrens, en ongeveer 2 meter vanaf de dakkapel van de buren. Ik ben bang dat dit voor geluidsoverlast gaat zorgen. Volgens Quatt is dit geen probleem omdat de warmtepomp minimaal 1,6 meter vanaf het dichtstbijzijnde raam is. Maar regel van max 40 db op de erfgrens wordt zo nooit gehaald. (De groene dakkapel op de foto is vervangen door een nieuwe over de volledige breedte zodat ook het rechtse dakraam nu dakkapel is)
2. Aan de zijmuur van de woning ter hoogte van de tweede verdieping. Hier heb ik geen last van geluid, maar voor onderhoud moet er volgens Quatt wel een steiger worden geplaatst i.v.m. een hoogte van (schatting) 5,5 meter. Dit kost dus gelijk €280,- voor onderhoud.
Welke locatie adviseren jullie?
Situatie: hoekwoning 1979. Volledig na-geïsoleerd, vloerverwarming met een gesloten pompverdeler. Gasverbruik 800m3 per jaar.
Mogelijke locaties:
De schuur zit aan het huis vast en het dak vormt een geheel met de schuur van de buren. Hierdoor staat de Quatt 1 meter van de erfgrens, en ongeveer 2 meter vanaf de dakkapel van de buren. Ik ben bang dat dit voor geluidsoverlast gaat zorgen. Volgens Quatt is dit geen probleem omdat de warmtepomp minimaal 1,6 meter vanaf het dichtstbijzijnde raam is. Maar regel van max 40 db op de erfgrens wordt zo nooit gehaald. (De groene dakkapel op de foto is vervangen door een nieuwe over de volledige breedte zodat ook het rechtse dakraam nu dakkapel is)
2. Aan de zijmuur van de woning ter hoogte van de tweede verdieping. Hier heb ik geen last van geluid, maar voor onderhoud moet er volgens Quatt wel een steiger worden geplaatst i.v.m. een hoogte van (schatting) 5,5 meter. Dit kost dus gelijk €280,- voor onderhoud.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Misschien op het dakkapel? Bereikbaar met een ladder dus geen steigerkosten bij onderhoud.Simply Me schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:39:
Ik heb vorige week ook een online gesprek gehad met een Quatt adviseur. Ik ben enthousiast over het systeem, maar heb mijn twijfels of mijn huis geschikt is i.v.m. een geschikte locatie.
Mogelijke locaties:
***members only***
Bedankt voor je reactie!Gerardwaz schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:51:
[...]
Misschien op het dakkapel? Bereikbaar met een ladder dus geen steigerkosten bij onderhoud.
Boven de dakkapel liggen mijn zonnepanelen. Dus dit is helaas geen optie, want dan brengen mijn (in serie geschakelde) zonnepanelen in de winter niets meer op…
En aan de andere kant van de schutting op de grond?Simply Me schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:56:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Boven de dakkapel liggen mijn zonnepanelen. Dus dit is helaas geen optie, want dan brengen mijn (in serie geschakelde) zonnepanelen in de winter niets meer op…
Helaas ook geen optie. Achter de poortdeur is onze oprit. Dit is echter een smalle oprit, waar precies een auto oppast. Daar past dus geen Quatt naast. Bedankt voor het actieve meedenken!Gerardwaz schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:05:
[...]
En aan de andere kant van de schutting op de grond?
Dat is wel een dingetje ja, misschien onder de rode rechthoek op de grond en de leidingen door de muur naar binnen en via het dak weer naar buiten. Wordt wel een lange leiding maar moet kunnen.Simply Me schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:07:
[...]
Helaas ook geen optie. Achter de poortdeur is onze oprit. Dit is echter een smalle oprit, waar precies een auto oppast. Daar past dus geen Quatt naast. Bedankt voor het actieve meedenken!
En voor de schuur op de grond, waar nu dat stukje heg staat?Simply Me schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:39:
Mogelijke locaties:
***members only***
Waar staat de CV ketel ?
En verwacht je nog wel rendement als je maximaal om en nabij 500m3 gaat besparen ?
En verwacht je nog wel rendement als je maximaal om en nabij 500m3 gaat besparen ?
Duo quatt, huis 1928, ca 80M2 vloerverwarming beneden,matig geisoleerd, 250 m2 woonoppervlak, midden brabant
CO2 rendement!robmaas schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:25:
Waar staat de CV ketel ?
Wat dacht je van optie A (mijn voorkeur, ook omdat je daar dus geen problemen met het geluid gaat krijgen, de muur schermd namelijk het geluid richting je rechter buurman af, links heb je voldoende afstand.Simply Me schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:39:
Mogelijke locaties:
***members only***
zou dus ook met je eigen optie bovenop de schuur mbt de leidingen moeten kunnen.
eenig nadeel, je zult een stukje plant moeten opofferen.
alternatief B, dat kunnen ze ook zonder steiger met hun lift doen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i5vXz986lRE2lu8RaMoGNUVa.jpg?f=user_large)
Inmiddels contact gehad met Quatt. De temp van de vv thermostaat stond inderdaad veel te hoog, en de pomp van de vv moest inderdaad continue draaien. Nu werkt het echter nog niet, omdat de Intergas ketel ook een externe 2-weg klep heeft. Deze klep blokkeert de flow als er geen warmtevraag vanuit de ketel is. Dit wordt dus het volgende issue. Ben benieuwd wat Quatt hier gaat suggerereren. Dit lijkt me lastiger op te lossen.Rowwan schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:12:
[...]
[Afbeelding]
@Simply Me heeft denk ik nu wel genoeg keuzes die hij kan maken, toch mooi van een forum als dit.robmaas schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:34:
[Afbeelding] x y en Z kunnen ook nog lijkt mij.
dus als het nu niet meer kan zou ik het ook niet meer weten, uiteraard zal de WAF hier het laatste woord hebben.
even een stomme vraag, waar zit bij jou die externe 2-weg klep en welke functie heeft deze. Anders een bypass maken bij die klep.Rowwan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:07:
[...]
Inmiddels contact gehad met Quatt. De temp van de vv thermostaat stond inderdaad veel te hoog, en de pomp van de vv moest inderdaad continue draaien. Nu werkt het echter nog niet, omdat de Intergas ketel ook een externe 2-weg klep heeft. Deze klep blokkeert de flow als er geen warmtevraag vanuit de ketel is. Dit wordt dus het volgende issue. Ben benieuwd wat Quatt hier gaat suggerereren. Dit lijkt me lastiger op te lossen.
Het gaat allemaal heel snel bij Quatt
30/7 : aanvraag
22/8 : video gesprek
7/9 : installatie (5 uur)
26/9 : 2700 euro subsidie ontvangen
dat lijkt supermouse wel, mn de subsidie, die ze overigens nu ook weer met 210 miljoen hebben gevuld, de pot was namelijk bijna leeg. Nederland gaat dit jaar masaal isoleren en warmtepompen plaatsen.ruubert schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:10:
Het gaat allemaal heel snel bij Quatt
MacD007 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:05:
[...]
even een stomme vraag, waar zit bij jou die externe 2-weg klep en welke functie heeft deze. Anders een bypass maken bij die klep.
:strip_exif()/f/image/zCgZIFc7qI7ob2LwHVs4Urnw.jpg?f=fotoalbum_medium)
2-wegklep zit op de retour van de vv. Functie schijnt gerelateerd te zijn aan het ontbreken van een 3-wegklep IN de CV. (bron: https://www.feikencv.nl/v...0gaan%20branden%20op%20cv. of Tweewegklep Intergas vloerverwarming)
[ Voor 17% gewijzigd door Rowwan op 26-09-2023 10:30 ]
In de aanvoer zit nu een drukverschilregelaar dus de tweewegklep kan vervallen. Als je niet wil sleutelen haal je de motor eraf, kwartslag draaien en eraf trekken en het stekkertje verwijderen.Rowwan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:24:
[...]
[Afbeelding]
2-wegklep zit op de retour van de vv. Functie schijnt gerelateerd te zijn aan het ontbreken van een 3-wegklep IN de CV. (bron: https://www.feikencv.nl/v...0gaan%20branden%20op%20cv. of Tweewegklep Intergas vloerverwarming)
Dat is een antwoord waar ik wel blij van wordtGerardwaz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:54:
[...]
In de aanvoer zit nu een drukverschilregelaar dus de tweewegklep kan vervallen. Als je niet wil sleutelen haal je de motor eraf, kwartslag draaien en eraf trekken en het stekkertje verwijderen.
De kop kan er gewoon af en dan staat hij volgens mij open.Rowwan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:01:
[...]
Dat is een antwoord waar ik wel blij van wordt. Als ik het goed begrepen heb is de klep een normally closed klep, dus verwijderen zal niet zomaar lukken. Hij schijnt wel een handmatige stand te hebben, dus dat ga ik eerst maar eens proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door Gerardwaz op 26-09-2023 14:21 ]
Gerardwaz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:20:
[...]
Je hebt gelijk, als de klep open is dan de stroom eraf halen dan blijft hij open staan.
Vreemd, ik zie in dit topic dat er een nieuwe nieuws mail is geweest. maar ik heb deze niet ontvangen
[ Voor 3% gewijzigd door djneo-nl op 26-09-2023 14:45 ]
MacD007 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:28:
[...]
ja, dat is niet heel makelijk.
de onderste foto is denk ik van om de hoek neem ik aan.
wat ik niet helemaal snap waar je de quatt wilt opstellen, aan de zijkant of toch aan de achterkant?
en waar zit je CV ketel?
De leidingen zijn wel wat dikker en ook stugger dan airco leidingen.
Update: Quatt meldt dat installatie op deze manier niet kan via het knieschot.HBO88 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:46:
[...]
Je staat op dak garage, dus je boort niet hoger dan 1.50.
Dat gezegd hebbende, er zijn meerdere voorbeelden dat er meerkosten zijn gerekend voor een steiger, maar de monteurs gewoon alles via ladder hebben gedaan. Als je dat doorgeeft met foto erbij, kregen die mensen de meerkosten terug.
Ook zijn de monteurs veel praktischer dan mensen die de intake doen.
Bij mij lopen de leidingen zelfs achter de goot , onder stukje dakpannen en dan pas naar binnen. Dat is ook allemaal niet mogelijk zegt men, maar het is wel zo uitgevoerd![]()
Ook zijn er meerdere voorbeelden van mensen die het benodigde gat zelf hebben laten doen, waar Quatt ook mee akkoord ging.
Ze kunnen alleen op de 1e verdieping door de muur naar binnen. En dan door plafond omhoog.
Maar dat wordt hem ook niet. Ten eerste komen ze dan in badkamer uit. Ten tweede is dat een dik betonnen plafond.
Pffff. Frusterend te weten dat het in de praktijk wel kan, maar dat de intake adviseur het niet aandurft/wil.
Dit had ik echt niet verwacht....
Ze willen gewoon geen lastige uitvoeringen (meer), met het risico dat het niet in 4-7 uurtjes afkomt, en ze de volgende dag weer terug moeten.KMvrtr schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:03:
[...]
[...]
Update: Quatt meldt dat installatie op deze manier niet kan via het knieschot.
Ze kunnen alleen op de 1e verdieping door de muur naar binnen. En dan door plafond omhoog.
Maar dat wordt hem ook niet. Ten eerste komen ze dan in badkamer uit. Ten tweede is dat een dik betonnen plafond.
Pffff. Frusterend te weten dat het in de praktijk wel kan, maar dat de intake adviseur het niet aandurft/wil.
Als de keuze is 2 WP op 1 dag ipv 1 die 9 uur duurt + 200 euro extra, dan kiezen ze voor het eerste.
Stel gewoon de vraag dat je zelf het benodigde gat verzorgt op eigen risico. Zijn er meer die dat gedaan hebben.KMvrtr schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:03:
[...]
[...]
Update: Quatt meldt dat installatie op deze manier niet kan via het knieschot.
Sinds kort is er toch een mogelijkheid om de intake ter plaatse te doen? Misschien is dat een optie en kunnen ze de situatie met eigen ogen zien.KMvrtr schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:03:
Waarom zou je eigenlijk XOM draaien via HA ipv null op de meter van Sessy zelf?
Ander topic?Mr_thebrown schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:30:
Waarom zou je eigenlijk XOM draaien via HA ipv null op de meter van Sessy zelf?
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
Dat was bij mij ook het geval.. ipv 5meter nu 18, en nu zijn ze 1 dag van half 11 tot half 10, de volgende dag nog 3 uur bezig geweest en een speciale servicemonteur op een latere dag moeten laten komen. Die laatste heeft het nu voor zover ging netjes gemaakt, maar het kan denk ik geen kwaad als wat adviseurs wat installaties meelopenpaQ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:11:
[...]
Ze willen gewoon geen lastige uitvoeringen (meer), met het risico dat het niet in 4-7 uurtjes afkomt, en ze de volgende dag weer terug moeten.
Als de keuze is 2 WP op 1 dag ipv 1 die 9 uur duurt + 200 euro extra, dan kiezen ze voor het eerste.
Adviseur thuis lijkt me zeker aan te raden
[ Voor 3% gewijzigd door JWT op 26-09-2023 20:09 ]
Dat zou een goeie zijn. Weet jij hoe ik dat voor elkaar krijg?Timmy schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:23:
[...]
Sinds kort is er toch een mogelijkheid om de intake ter plaatse te doen? Misschien is dat een optie en kunnen ze de situatie met eigen ogen zien.
Kan het zo 1-2-3 niet vinden.
die kost 99 euroKMvrtr schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:14:
[...]
Dat zou een goeie zijn. Weet jij hoe ik dat voor elkaar krijg?
Het is me onduidelijk of en wanneer je die terugkrijgt.
Kun je gewoon aanvragen. Kosten 99 euro maar bij een bestelling wordt deze, zo ik het had gelezen, verrekend. Gewoon per mail aan sales@quatt.ioKMvrtr schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:14:
[...]
Dat zou een goeie zijn. Weet jij hoe ik dat voor elkaar krijg?
[ Voor 5% gewijzigd door MacD007 op 26-09-2023 22:18 . Reden: Juist mail adres, sorry ]
Dit topic is gesloten.