Ik zag dit draadje en dacht hier kan ik wel even de vraag stellen.
Ik heb de volgende installatie
Nefit TrendLine II HRC 30 CW5
Bosch Easycontrol CT200 in de woonkamer
Vloerverwarming met onderstaande verdeler (gesloten systeem)
Nu hebben we alleen vloerverwarming en de rest van het huis helemaal geen radiatoren meer na de verbouwing. We willen nu toch een radiator ophangen in de badkamer zodat het voor komende winter geregeld is.
De radiator komt eigenlijk exact onder de ketel uit, er zit alleen een verdieping tussen. We willen de leidingen dus van boven laten komen. Het idee is dan om ook gebruik te maken van een stromingbuis.
Nu zat ik eraan te denken om aan de radiator ook een Bosch Smart RT10-RF thermostaat te monteren. Echter kan dat wel? Want als ik dan bijvoorbeeld de temp in de badkamer op 25 gr wil hebben, terwijl de vloerverwarming op 21 gr staat. pompt de ketel dan die temp niet de de gehele installatie heen?
Is het überhaupt op te lossen zodat ik de vloerverwarming en de badkamer los van elkaar kan regelen?
Ik lees en hoor allemaal verschillende zaken dus ben heel nieuwsgierig of jullie mij in de goede richting kunnen duwen?
Ga morgen sowieso nog een keer de loodgieter bellen, maar wil het voor mezelf gewoon weten hoe het zit.
Heb ik dan ook zo'n tweewegklep nodig?
Moet ik nog een extra Bosch Smart RT10-RF thermostaat plaatsen tussen de verdelen en de ketel? Of zeg ik nu iets geks?
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is voor jullie.