dennisvinkie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:23:
Dankjewel voor je antwoord! Dus de werking van de tweewegklep is in ieder geval zoals hij hoort, echter niet de meest gewenste plek begrijp ik uit jouw artikel.
Misschien heeft de installateur die plek gekozen, omdat er ook al een vuilafscheider op de retour zit, zou dat ook nog kunnen?
De bronnen zijn wat tegenstrijdig zoals je zelf ook al had teruggevonden.
Geen idee wat de overwegingen van de installateur zijn geweest.
Heb net nog even gekeken naar de oude situatie m.b.t. het overstortventiel. Die hing een stuk lager. Als ik het goed begrijp, moet ik dus even checken of geen water op de grond terecht komt onder dat ventiel?
Dat ie nog lager heeft gehangen is geen probleem. Wel wil je dat als er water geloosd wordt vanwege een te hoge druk (> 3 Bar), dat dit water in een afvoer terecht komt en niet vrij de ruimte instroomt.
Een T- of een Y-stuk recht onder de overstort met een open verbinding had heel makkelijk gerealiseerd kunnen worden op de aanwezige afvoerbuis.
Ook had de afvoerbuis wel even gebeugeld kunnen worden.
De vulslang heb ik zelf weer erop gedraaid nadat de installateur weg was, i.d.d. omdat ik dat handig vind. Wat is eigenlijk de reden dat dit officieel niet mag dan?
Sommigen hebben soms ook nog eens een of beide kranen openstaan als de slang er tussen zit. Je kunt wel nagaan wat er gebeurt indien de slang lekt raakt doordat ie poreus is geworden door de hitte van de retourleiding van de cv. Rubber en kunststof zijn daar maar beperkte tijd tegen bestand.
Een andere reden is: als er bijv. een sterke drukdaling in de waterleiding optreedt (een lek) en de slang aangesloten is tussen de vulkraan en de wasmachinekraan èn beide kranen zijn geopend, het drinkwater vervuild kan raken doordat er water uit het CV systeem in de drinkwaterleiding stroomt door het drukverschil.
Betreft de rookgasafvoer, hoort er eigenlijk nog een soort hangbeugel omheen die dan weer aan het plafond geschroefd zit? Dit is de situatie aan de bovenkant:
[Afbeelding]
Ja, hiervoor zijn vrij uitvoerige voorschriften opgesteld welke terug te vinden zijn
via een download (zie button onderaan).
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.