"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
CR1691 schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:47:
Alleen in F1, zelfs na het afvlaggen nog onduidelijkheid over de eindstand.
Mag hopen dat die protesten op niets uitlopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
JaJasphur schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:49:
Bij 5sec straf is HAM P1 toch?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
[ Voor 8% gewijzigd door Pelox op 12-12-2021 17:05 ]
Zero.
In dat geval hoop ik dat we eerst even op internet bekijken hoe hun arsenaal is in vergelijk met ons.
Kleine hint, we’re screwed.

Verwijderd
Er is ook nog wel een tegenprotest in te dienen over die eerste ronde…ChipSkylark schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:49:
Geef Mercedes gewoon gelijk, de procedures werden niet gevolgd. Hele race resultaat schrappen... Klaar
Ja en Saintz dan !!ChipSkylark schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:49:
Geef Mercedes gewoon gelijk, de procedures werden niet gevolgd. Hele race resultaat schrappen... Klaar
Mercedes laat zich weer kennen.
Ja, Masi is een zooitje en die moet gewoon weg, elke ronde nieuwe precedenten is onracebaar.
Resultaat omdraaien dan ontploft de F1 wereld gewoon.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Echter ook al ging het niet helemaal volgens de regels, uiteindelijk beslist de wedstrijdleiding.
Ik heb na de laatste ronde wel een nasmaak er aan over gehouden, het voelde op een gegeven moment wel heel erg "gemaakt", alsof het zo gescript was dat het in de laatste ronde moest gebeuren.
Het hele jaar worden procedures niet gevolgd in het voordeel van Mercedes en nu het ze tegenzit gaan ze huilen net als vorige week.ChipSkylark schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:49:
Cloud ☁️
Omg het is ook nooooit goed.vhal schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:50:
Moet zeggen dat Lewis wel erg langzaam reed en Max er toch regelmatig een band voor zat. Maar eigenlijk is het wel een beetje mosterd na de maaltijd. Zou het gek vinden als ze dit echt gaan terugdraaien.
Ik heb na de laatste ronde wel een nasmaak er aan over gehouden, het voelde op een gegeven moment wel heel erg "gemaakt", alsof het zo gescript was dat het in de laatste ronde moest gebeuren.
Hoezo is dit gemaakt dit past perfect in dit seizoen
Als dat inhalen was deed Lewis dat ook in bocht 6.Kalder schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:42:
[...]
Hij heeft niemand ingehaald, gelapte auto's haal je niet in, pas als je een positie wint haal je iemand in.
Zo kunnen we het halve seizoen nog wel achteraf via de rechter uitvechten.... zucht...
Mercedes op autoracegebied verslagen door een frisdrankfabrikant... dat doet wel pijn.
Protest was ook wel te verwachten na zo'n race.
Nou dan was Redbull niet op de hoogte van dat script 😋vhal schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:50:
Moet zeggen dat Lewis wel erg langzaam reed en Max er toch regelmatig een band voor zat. Maar eigenlijk is het wel een beetje mosterd na de maaltijd. Zou het gek vinden als ze dit echt gaan terugdraaien.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ja helemaal eens hoor. Maar in principe hebben ze gelijk dat de FIA de procedures niet goed volgt. Dus race schrappen, VER nog steeds kampioen, klaar.HKLM_ schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:50:
[...]
Het hele jaar worden procedures niet gevolgd in het voordeel van Mercedes en nu het ze tegenzit gaan ze huilen net als vorige week.
Dan hebben we Clusterfuck 2.0 voor deze race, Clusterfuck 267.0 voor het seizoen.MaStar schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:50:
Zou mooi zijn als alles zou moeten worden teruggedraaid
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Nee want ze zijn wel WCCPalingDrone schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:51:
[...]
Als dat inhalen was deed Lewis dat ook in bocht 6.
Zo kunnen we het halve seizoen nog wel achteraf via de rechter uitvechten.... zucht...
Mercedes op autoracegebied verslagen door een frisdrankfabrikant... dat doet wel pijn.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
En een lagere bloeddruk voor Computerjunky. Win win win.
Wat deed hij? Hij ging er iets voor bij dat stuk van de SC? En dat mag niet?Mee_ schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:52:
Ja die protest zag ik al aankomen toen ik het live zag gebeuren. Dat was ook niet het slimste dat Verstappen kon doen…
Het moest natuurlijk wel op randje gespeeld worden...
Accepteer je verlies nou eens een keer ....Daan XVII schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:45:
Mercedes zet in op artikel 48.8:
Summons - Car 44 - Mercedes protest of car 33 https://www.fia.com/sites...%2033%20(Art.%2048.8).pdf
Summons - Car 33 - Protest by Mercedes https://www.fia.com/sites...otest%20by%20Mercedes.pdf
En op 48.12:
Summons - Red Bull - Mercedes Protest https://www.fia.com/sites...otest%20(Art%2048.12).pdf
Volgens Ziggo gaat het mogelijk om het naast HAM rijden net voordat de SC weg ging, en het 'weaven' op de lange rechte daarna.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
No way dat Russell dat zelf heeft geplaatst. Zal z'n social-media team wel zijn, en dat wordt door Mercedes aangestuurd.Jelmer93 schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:28:
Is dat niet TOTO die de telefoon van Russel heeft?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

edit:Toen Verstappen met nog een derde van de race te gaan ruim 10 seconden achterstand had op zijn rivaal Lewis Hamilton, gaf zijn vader de moed op. "Tijdens de race ben ik weggelopen, ik geloofde er niet meer in. Pas bij de laatste ronde ben ik teruggekomen", vertelde Jos Verstoppen in een eerste reactie.
edit 2: voor het verder niet duidelijk is, Just kidding.
[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-12-2021 17:00 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Het is de grens opzoeken, Mercedes heeft zn geluk dit seizoen ook gehad. Ik denk dat er een hoop nieuwe regels zullen komen door alles wat er dit seizoen is gebeurd. Ik hoop dat ze iets gaan doen aan tijd- en gridstraffen. Veel te ineffectief.ChipSkylark schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:49:
Ik denk dat Mercedes dealers de rolluiken ff gesloten houden, als dat gebeurt 🤣miicker schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:43:
Even serieus, als ze nu de wereldtitel af zouden pakken van Max dan kijk ik nooit meer F1.
Leuk dat je me noemt, maar zonder Latifi was Max vandaag kansloos. dus zo gek wat het niet.g0tanks schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:37:
Herinneren jullie je de comments na de kwalificatie van Jeddah nog?
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Doe nou niet
Wacht even tot het overleg klaar is
[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 12-12-2021 16:54 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 13-12-2021 09:59 ]
I served in a company of heroes.
Gewoon pizza eten voor de 3de plek van Ferrari. Of een pizza sandwich.azerty schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:53:
Ze mogen wel snel gaan beslissen, ik wil graag weten of ik deze avond boterhammen ga eten of toch pizza ga bestellen
[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 12-12-2021 16:55 ]
ik zal mijn post aanpassen met een smiley, hij komt nu niet goed over als bedoeld
Protest terecht of niet, je kan je kop laten zien.
Ik denk echt een probleem en niet het risico willen nemen op nog een scMel33 schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:54:
(Complotje of afspraak) Maar dat Per naar binnen moest, lijkt er wel op dat merc de constructeurs kampioenschap heeft gekregen en Max het WK
Dat is ook nog een alternatief, ja. Lang leve SAI !computerjunky schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:54:
[...]
Gewoon pizza eten voor de 3de plek van Ferrari. Of een pizza sandwich.
Die hadden ze sowieso al omdat Hamilton P2 had en Bottas ook nog ergens in de punten zat, wat voor Mercedes genoeg was.Mel33 schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:54:
(Complotje of afspraak) Maar dat Per naar binnen moest, lijkt er wel op dat merc de constructeurs kampioenschap heeft gekregen en Max het WK
Als ik die regels zo lees is dat zo duidelijk als wat, iedere gelapte auto moet de kans krijgen zich van een ronde te ontdoen, en wanneer de laatste gelapte auto de safety car voorbij is mag die pas na de volgende ronde naar binnen, niet een paar honderd meter later al.
…Mel33 schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:54:
Het is allemaal emotie. Ik heb vandaag vaker dergelijke reacties voorbij zien komen. Ik hoop dat er in de toekomst strenger op gecontroleerd wordt op dit forum. Zo'n reactie voegt niks toe en is misschien nog wel erger dan gewoon iemand voor klootzak uit te maken. Laat mensen in hun waarde alstublieft.
Op F1 post zag je ze juist passeren richting stewards geloof iknachtnet schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:56:
liepen ze niet al bij de stewards vandaan? (merc en RBR)
Ja, ze liepen achter de interviews van f1 TV naar buiten.nachtnet schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:56:
liepen ze niet al bij de stewards vandaan? (merc en RBR)
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
[ Voor 97% gewijzigd door bszz op 12-12-2021 16:57 ]
Palmer is redelijk pro HamiltonJasphur schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:57:
F1TV post show op YT, is Palmer nou anti of pro Max? Krijg geen hoogte van hem
PSN: xMaurice93
Weg van de stewards toch?azerty schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:56:
[...]
Op F1 post zag je ze juist passeren richting stewards geloof ik
Denk ook wel dat ze dat gaan aanhalen, waarom reed Hamilton ineens zo langzaam?siggy schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:46:
Ach Lewis reed belachelijk langzaam kunnen ze het net zo goed remmen van Lewis noemen om Max te laten passeren.
Als ze hier nog iets mee doen is het eind helemaal zoek tot de macht oneindig.
Jammer dat we van dat punt nog geen onboard van lewis kunnen zien om te bepalen waarom die ineens langzamer ging en daarna als een speer erlangs knalde.
Palmer is meestal redelijk objectief. Sam Collins daarentegen...Jasphur schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:57:
Maar als ze het hier volgens het boekje hadden willen spelen, was een rode vlag de enige oplossing geweest. Dan hadden we nog 5 ronden close racing gehad. En had de beste mogen winnen.
De enige verliezer dit seizoen is de FIA.
Omdat hij dat mag in die positie.SunnieNL schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:57:
[...]
Denk ook wel dat ze dat gaan aanhalen, waarom reed Hamilton ineens zo langzaam?
Jammer dat we van dat punt nog geen onboard van lewis kunnen zien om te bepalen waarom die ineens langzamer ging en daarna als een speer erlangs knalde.
www.google.nl
You must be kidding rightCornermanNL schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:57:
Ik denk niet dat Hamilton zou willen dat hij de titel buiten de auto wint.
In NASCAR heb je daar de overtime voorCrazyFool schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:58:
Even de gehele clusterfuck van de FIA daargelaten. Ze willen graag de race eindige zonder safety car, en dat snap ik.
Maar als ze het hier volgens het boekje hadden willen spelen, was een rode vlag de enige oplossing geweest. Dan hadden we nog 5 ronden close racing gehad. En had de beste mogen winnen.
De enige verliezer dit seizoen is de FIA.
Duidelijke regels. En duidelijke conseqeunties.
Geen gezwam of waar een race eerder nog gestraft voor werd. Een race later geen straf voor krijgen.
Volgens jaar moeten ze gewoon consistent zijn met hun beslissingen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Sorry, post was bedoeld met een glimlach, heb er een smiley bijgezet. Was namelijk gewoon een grapje. Het is potverdrie zijn eigen vader, uiteraard is dat geen successupporter.DR!5EQ schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:56:
[...]
Het is allemaal emotie. Ik heb vandaag vaker dergelijke reacties voorbij zien komen. Ik hoop dat er in de toekomst strenger op gecontroleerd wordt op dit forum. Zo'n reactie voegt niks toe en is misschien nog wel erger dan gewoon iemand voor klootzak uit te maken. Laat mensen in hun waarde alstublieft.
Misschien is hij dan juist neutraal?Jasphur schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:57:
Nee mol is lekker objectiefSpollie schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:57:
[...]
Palmer is meestal redelijk objectief. Sam Collins daarentegen...
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Kan je dat uitleggen voor de niet Nascar kijkers?
Jos lijkt me geen fijne of sportieve man. Heb ooit Rob Kamphuis had er ooit een aflevering over met zijn fanclub en zijn conclusie was dat het een hele toffe fanclub was maar dat Jos een lul is. Jos negeerde zijn fanclub compleet. Zelf ongeveer hetzelfde meegemaakt, voor Jos kaartjes gekocht voor de opening van de A1 GP op Zandvoort destijds. Jos kwam niet vanwege geld (hij had altijd ruzie over geld). Jeroen Blekemolen heeft toen zijn plaats ingenomen en de race gewonnen.
Maar over Max zulke dingen nooit gehoord eigenlijk. Ik denk dat die wel ok is.
Sowieso, als Max tweede was geworden dan had hij ook gewoon een trotse vader moeten zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 12-12-2021 17:01 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
FIA 3 plaatsen straf.DarkSide schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:59:
FIA moet ook gewoon goed naar zichzelf kijken.
Duidelijke regels. En duidelijke conseqeunties.
Geen gezwam of waar een race eerder nog gestraft voor werd. Een race later geen straf voor krijgen.
Volgens jaar moeten ze gewoon consistent zijn met hun beslissingen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Palmer is Pro-Hamilton. En niet zo zuinig ook. Hij kan het beargumenteren, maar alles wat er is gebeurd becommenterieerd hij in het voordeel van Lewis.
Mercedes to Williams:
you receive: Mercedes engines for free for the next 10 years
we get: Latifi, dead or alive
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Die werkt niet voor een worldwide zender.
Maar hij wil die titel wel graag hebben en op de baan valt er nu weinig meer te winnen.CornermanNL schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:57:
Ik denk niet dat Hamilton zou willen dat hij de titel buiten de auto wint.
(en laten we eerlijk zijn, hij reed gewoon met vlag en wimpel een gewonnen race)
alles kan off-topic
Dit is ook zoiets stoms, waarom mag dat dan? Het voegt niets toe om dan te remmen of bijzondere acties te doen, anders dan om je tegenstander het letterlijk onmogelijk te maken/ te pesten.
Dit soort acties is een beetje vergelijkbaar met een schwalbe in het voetballen..
vertel?nachtnet schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:59:
ALO @ ziggo is best grappig/
Masi is ongeschikt.. daar zit het probleem.Dennism schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:56:
Ben net thuis, en zal vast niet de eerste zijn, maar wat heeft de FIA zich schijnbaar weer een graf gegraven door 48.12 niet correct te volgen.
Als ik die regels zo lees is dat zo duidelijk als wat, iedere gelapte auto moet de kans krijgen zich van een ronde te ontdoen, en wanneer de laatste gelapte auto de safety car voorbij is mag die pas na de volgende ronde naar binnen, niet een paar honderd meter later al.
I served in a company of heroes.
Ja.. Zeur ook veel op ze maar toegegeven de racers lijken hem te mogenSlavy schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:59:
Je kan zeggen over Plooij wat je wilt, maar zulke laagdrempelige en leuke interviews ga je vanaf volgend jaar niet meer krijgen.
Klopt ook gewoon wat hij zegt. Het is nog niet 100% zeker, er lopen nog protesten van Mercedes.Vuvuzela schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:54:
Will Buxton: "Lets speak to the World Champion for now"![]()
altijd al een walgelijke vent gevonden.
Mol presenteert geen world show
Iedereen die bij F1TV werkt zou mijn inziens neutraal moeten zijn. Dan kunnen ze bij Ziggo en SKY lekker een favo kiezen
Ga ze nog missen die halve zolen.Slavy schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:59:
Je kan zeggen over Plooij wat je wilt, maar zulke laagdrempelige en leuke interviews ga je vanaf volgend jaar niet meer krijgen.
Beetje gouda kaas erop even bakken en het is net een tosti.jaapstobbe schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:00:
Verdomme Max nu moet ik m’n slof opeten 😡
Naja Jos had nooit 'fans gewild'. Als er dan onvrijwillig een fanclub van je wordt opgericht, tsja. Kan het wel begrijpen.Marzman schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:00:
[...]
Jos lijkt me geen fijne of sportieve man. Heb ooit Rob Kamphuis had er ooit een aflevering over met zijn fanclub en zijn conclusie was dat het een hele toffe fanclub was maar dat Jos een lul is. Jos negeerde zijn fanclub compleet. Zelf ongeveer hetzelfde meegemaakt, voor Jos kaartjes gekocht voor de opening van de A1 GP op Zandvoort destijds. Jos kwam niet vanwege geld (hij had altijd ruzie over geld). Jeroen Blekemolen heeft toen zijn plaats ingenomen en de race gewonnen.
Maar over Max zulke dingen nooit gehoord eigenlijk. Ik denk dat die wel ok is.
Met de A1 race was een domper van Jan Lammers van epische proporties. Was het leuk? Nee, ik had ook kaartjes, maar dat was volledig voor het konto van Lammers.

Dit is het moment waar Mercedes nu protest over heeft aangetekend (buiten het andere protest tegen de FIA).
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |