@langeFries Inderdaad geven beiden dit weer als ontdooien. Is dat het dus eigenlijk niet? Ik vond het al zo vreemd dat ze dat ook boven de 5 graden buiten temp. deden.LangeFries schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:28:
[...]
Duidelijk verschil in benodigde capaciteit. Eerste is aan de kleine kant en de tweede is overbemeten. Op auto is de power als functie van de temperatuur vastgelegd. Pas als dat niet voldoet gaat hij een stapje hoger. Als dat wel voldoet gaat hij op een gegeven moment uit.
Het meest bijzondere vind ik nog dat beiden tbv de smering periodiek uitgaan. De eerste elke 3 uur en de 2e elke 4 uur, ongeacht of hij in die tijd gelopen heeft of niet. Op de unit zelf zal hij het ontdooien noemen, maar dat is het niet echt. Bij mij doet hij dat iedere keer als de run 12 uur geduurt heeft, maar dus niet als hij gestopt is geweest.
De te grote tunit loopt dus eigenlijk wel goed? Met GM op -60 zie je 'm de cyclus mooi afwerken.Als ie de 0 gehaald heeft stopt ie.
Heeft temperen zin? Zoals b.v. Knowbody doet.
Kan ik de te krappe nog wat opkrikken? Ik heb wat radiatoren een klein beetje open staan zal die eens dichtzetten.
[ Voor 3% gewijzigd door pbleijsw op 01-02-2024 12:00 . Reden: aanvulling ]
Nibe F2040-8 SMO40. hybride met Atag A244C 7500Wp op Zuiden 2 x Huawei Sun 2000-3KTL-M1