NIBE L/W warmtepomp optimalisatie

Pagina: 1 ... 123 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MarcKeulers
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11:36
Ik heb een ticket gelogd bij NIBE voor de API service met de vraag of ze weten wanneer het server probleem opgelost is. Ik krijg code 504, server time out ( hun server geeft niet thuis op vragen van mijn server).

NIBE SMO40 F2120-20, SE 9000 Wp, Victron 27,6 kWh

• macbelly
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MyUplink boodschap op mobiel: We are performing maintenance ... please try again later.

In Home Assistant lees ik mijn Nibe S1255 rechtstreeks uit via modbus en daarom heb ik vermoedelijk wel gewoon uptodate data beschikbaar.

S1255PC6 - ComfoAir Q350 ERV - 40x435Wp - GW12K-SDT-20 - Ratio io6

• MarcKeulers
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11:36
Bij mij weer opgelost … de API is weer werkend :-)

[ Voor 35% gewijzigd door MarcKeulers op 23-07-2026 09:33 ]

NIBE SMO40 F2120-20, SE 9000 Wp, Victron 27,6 kWh

• Jessy007
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:33
Bij mij doet hij het weer 🎉

Ik dacht al mijn nieuwe automatisering heeft alles verkloot 😂

• clodders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:57
ik222 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:42:
Hier werkt de Nibe App op iOS ook niet meer, ik denk dus inderdaad dat er serverside issues zijn waarbij sommige verbindingen wel werken en andere niet.

In Home Assistant werkt alles gewoon maar dat is bij mij een lokale Modbus koppeling.
Ik denk dat je opnieuw moet inloggen. Dit was ook bij mij het geval. Na opnieuw ingelogd te hebben werkt de app weer.

Huis A++, Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
clodders schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:33:
[...]

Ik denk dat je opnieuw moet inloggen. Dit was ook bij mij het geval. Na opnieuw ingelogd te hebben werkt de app weer.
Werkt inmiddels alweer, ook zonder opnieuw inloggen. Storing zal opgelost zijn 🙂

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

MasterFreak

Zeker weten!

Hoi allen,

Sinds kort hier ook een Nibe systeem geïnstalleerd gekregen. Betreft een F2050-10 met SMO S40. De firmware waarop de SMO is uitgeleverd betrof 4.7.5, hierop heb ik succes m'n Solaredge SE3680H kunnen koppelen via Modbus-TCP waarna alle data kwam netjes binnenkwam.

Echter, na de update naar 4.12.8 geeft de SMO geen geproduceerde energie meer weer, de waarde blijft op 0 kW, ook voor het gemiddelde.

Ga ik naar menu 3.1.11.8 PV Zonlicht; zie ik wel netjes waardes zoals spanning, actuele opwekking en ook het totaal geproduceerd vermogen. De verbinding is er dus wel.

Heb al eens geprobeerd om de omvormer opnieuw te koppelen, omvormer herstart, smo herstart maar dit mag allemaal niet baten.

Meer mensen met dit probleem na de 4.12.8 update? Kan dit een (omgevallen) instelling zijn die ik over het hoofd zie oid.

• havisoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:14
MasterFreak schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:41:
Hoi allen,

Sinds kort hier ook een Nibe systeem geïnstalleerd gekregen. Betreft een F2050-10 met SMO S40. De firmware waarop de SMO is uitgeleverd betrof 4.7.5, hierop heb ik succes m'n Solaredge SE3680H kunnen koppelen via Modbus-TCP waarna alle data kwam netjes binnenkwam.

Echter, na de update naar 4.12.8 geeft de SMO geen geproduceerde energie meer weer, de waarde blijft op 0 kW, ook voor het gemiddelde.

Ga ik naar menu 3.1.11.8 PV Zonlicht; zie ik wel netjes waardes zoals spanning, actuele opwekking en ook het totaal geproduceerd vermogen. De verbinding is er dus wel.

Heb al eens geprobeerd om de omvormer opnieuw te koppelen, omvormer herstart, smo herstart maar dit mag allemaal niet baten.

Meer mensen met dit probleem na de 4.12.8 update? Kan dit een (omgevallen) instelling zijn die ik over het hoofd zie oid.
Dit "probleem" is bekend bij Nibe maar wordt niet op korte termijn opgelost helaas. Hieronder de mail die ik van Nibe hierover heb ontvangen.

Een vergelijkbare situatie met betrekking tot de PV-productie is bekend bij het ontwikkelteam. De kwestie is momenteel in onderzoek, maar op dit moment is er nog geen duidelijkheid over de oorzaak of een mogelijke oplossing. Alle relevante informatie is inmiddels verzameld en gedeeld met het ontwikkelteam in Zweden, zodat zij een diepgaand onderzoek kunnen uitvoeren.

Mocht er daadwerkelijk sprake zijn van een (software)fout, dan wordt een eventuele oplossing naar verwachting pas na de zomer beschikbaar. Op dit moment is er verder geen inhoudelijke informatie. Houd de releasenotes in de gaten van de software updates via de myUplink.com website. Mocht u niets hebben gemerkt, dan kunt u aan het einde van oktober mogelijk een statusupdate vragen door te reageren op deze e-mail.

Zoals wij eerder hebben aangegeven aan u, verzoeken wij u altijd de officiële route te volgen voor uw kwesties met de warmtepomp. Neem hiervoor dus contact op met uw installateur. De installateur kan de melding vervolgens bij ons indienen, zodat deze volgens de geldende procedure in behandeling kan worden genomen.

Meldingen van particulieren met betrekking tot storingen of vragen over de werking van het systeem worden niet rechtstreeks door onze supportafdeling behandeld. Alvast bedankt.

NIBE VVM_S320 + S2125-12 met RMU_S40 | PV SolarEdge SE9k 8.500 KWh per jaar

Pagina: 1 ... 123 124 Laatste