Omdat ik niet helemaal tevreden was hoe mijn buffervat was opgenomen in het systeem heb ik deze zelf aangepast naar schema P1, de warmte pomp zat eerst zoals P4 aangesloten (maar dan met pomp in de retour). Voorheen was het verschil tussen BT2 en BT 25 ongeveer 4 graden, na de ombouw circa 1 graad. Ik heb nu de cv pomp van de vvm op handmatig gezet op 55% (ben nog aan het experimenteren) en de externe pomp staat op 1900 liter per minuut. De externe pomp kan niet worden aangestuurd door de VVM-500 althans nergens een aansluitschema voor kunnen vinden. Wanneer de CV-pomp op automatisch staat dan schiet het verschil tussen BT2 en BT25 weer omhoog, de VVM regelt de pomp dan terug naar 15% oid.
Ik ben niet zo'n lijstjes bijhouder maar lijkt dat het pendelen wel mee valt, vandaag 5 runs gehad van tussen de 2 en 4 uur. met stops circa 30 minuten. Het is comfortabel 20 graden in huis (alles radiatoren) met een aanvoertemperatuur van 30 graden ongeveer.
Iemand nog ideeen om dit nog optimaler te krijgen? Je krijgt de twee pompen nooit mooi in balans, ga komende tijd eens wat proberen met afgifte systeem wat minder ofwel cv pomp langzamer.
Ik snap alleen de regeling van Nibe nog steeds niet, Ik zie de graadminuten minder worden, als je deze lineair doortrekt zie je dat hij door de nul gaat komen maar de buitenunit wordt blijft stug op 50 hz oid doordraaien, je zou verwachten dat wanneer hij van -120 oid afkomt en hij naar -60 gaat binnen een uur op 50 hz dat hij dan naar een lager toerental zakt net zolang tot gm weer zakken, dan tandje erbij etc.
Ik ben niet zo'n lijstjes bijhouder maar lijkt dat het pendelen wel mee valt, vandaag 5 runs gehad van tussen de 2 en 4 uur. met stops circa 30 minuten. Het is comfortabel 20 graden in huis (alles radiatoren) met een aanvoertemperatuur van 30 graden ongeveer.
Iemand nog ideeen om dit nog optimaler te krijgen? Je krijgt de twee pompen nooit mooi in balans, ga komende tijd eens wat proberen met afgifte systeem wat minder ofwel cv pomp langzamer.
Ik snap alleen de regeling van Nibe nog steeds niet, Ik zie de graadminuten minder worden, als je deze lineair doortrekt zie je dat hij door de nul gaat komen maar de buitenunit wordt blijft stug op 50 hz oid doordraaien, je zou verwachten dat wanneer hij van -120 oid afkomt en hij naar -60 gaat binnen een uur op 50 hz dat hij dan naar een lager toerental zakt net zolang tot gm weer zakken, dan tandje erbij etc.
/f/image/7xrILMwECjZQWsDdkWLg8ZeT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UzaivpVTNru6EUTNdmKvrFQA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Pv7Qs2NzHVlbDfzfrB0YtBQx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rnAg9j9aOWJiMEzC6YVuM06B.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jwCLeOmRo5jcm3YxERtECUIm.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0UrJj5dWFXf8xOwCsc3H5EAr.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/oh7cNlnUtHfFCYoh4lwaR1AJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fav8RDX051Y7ZoWhWl4l5c9O.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ixXsrGpg97YbVaGdlMS5Ih4T.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p96V0ot7uE0S6OZcBoiyP7fv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WbpFgCjhlyiDk15bVL9aXbIG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9bA9ojETY1A2nfPC05hs4Ix1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p7I3qICCxKWGzzTenII4lmnW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u3TyhtelJsP5DGDxE0Xqd6du.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jKt35nKBtfknhIYlbpyXeuPH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O08P9OyOydjhnGeBXadhwGSV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/anQEnWc5iX43iIhTCi6kAh85.jpg?f=fotoalbum_large)