Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jbdeiman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:33:
[...]

Enige kanttekening is dat men bij het brand onder controle houden ook rekening houdt met omliggende gebouwen en nevenschade zoveel mogelijk probeert te voorkomen.
Om in de analogie te blijven:
Dat lukt hier niet omdat men vooral ook vaak stopt met blussen waardoor de brand weer in alle hevigheid oplaait, waarbij opnieuw de afweging wordt gemaakt om het vuur uit te laten razen of om toch de boel meer gecontroleerd te laten uitbranden. Waarbij die afweging dusdanig veel tijd in beslag neemt dat de keuze geforceerd gemaakt wordt, omdat onder controle laten branden niet meer kan.
Fout. Je kunt prima stellen dat Corona steeds onder controle is geweest. Er is immers nooit noodzaak geweest om Corona patienten in ziekenhuizen te weigeren. Ja, de uitgestelde zorg is een probleem, maar spoedeisende zorg wordt nog steeds geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:45:
[...]Noorwegen en Ierland voldoen daar niet aan.
En er staat "Beeld EU" en niet "Beeld landen met wie we veel contact hebben".
In mijn ogen is het een onvolledig plaatje en daardoor misleidend.
Het is ook maar een plaatje hè.
Zonder de bijbehorende uitleg van diegene die het heeft opgesteld kan ik ook wel elk 'plaatje' misleidend noemen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-12-2021 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:59
t_captain schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:46:
Dan is er nog een factor: ligdagen. In SA doet omicron slechts 35% van de logdagen van delta. Dat maakt een enorm verschil.
En het reservoir kwetsbaren droogt op een gegeven moment ook op. Als alle 60 plussers geboosterd zijn is de gevaccineerde meerderheid (opnieuw) goed beschermd.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:59
Brazos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:50:
De instanties gaan er vanuit dat omicron net zo ziekmakend is als delta inmiddels.
En waar is dat op gebaseerd?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:36
downtime schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:47:
[...]

Fout. Je kunt prima stellen dat Corona steeds onder controle is geweest. Er is immers nooit noodzaak geweest om Corona patienten in ziekenhuizen te weigeren. Ja, de uitgestelde zorg is een probleem, maar spoedeisende zorg wordt nog steeds geleverd.
Dus chemotherapie moet maar worden uitgesteld door corona en dat is goed? Er wordt juist teveel alleen maar naar corona gekeken en niet naar de rest. Iemand die een/ twee maal geen chemo krijgt kan ook ineens een spoedgeval worden. Juist door het uitstellen van de eigenlijk nodige zorg.
Straks zijn de problemen nog groter dan ze ooit geweest zijn in de zorg, al is er (laten we het hopen) dan geen corona zorg meer nodig.

Stellen dat het onder controle is geweest is in mijn ogen een onjuiste opvatting. Als het onder controle was hadden andere patiënten er niet (zoveel) onder te lijden. Iedere keer wordt pas ingegrepen wanneer de reguliere zorg moet worden afgeschaald doordat het aantal corona gevallen te hoog is. Dan kan je de corona patiënten wel aan maar anderen krijgen hun nodige zorg niet. Wachtlijsten waren al enorm en zijn alleen maar langer geworden, als je zorg nodig hebt moet je straks jaren wachten op een plekje.

Zo kan je (weer in de brand analogie) ook stellen dat je de brand onder controle hebt, terwijl er links en rechts omheen allemaal branden aan het ontstaan zijn, of eigenlijk beginnende branden waren, waar je geen aandacht aan geeft.
Een beetje struisvogel politiek in mijn ogen.

[ Voor 9% gewijzigd door jbdeiman op 21-12-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:28
hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:51:
[...]

En waar is dat op gebaseerd?
Onder andere op dit waardeloze (betreft mijn mening (!!!) onderzoek:
https://www.cnbc.com/2021...-than-delta-uk-study.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Ik vind dit wel een goed initiatief:

https://www.bd.nl/home/hu...-toch-boosteren~a1205a16/

Ruim 100 huisartsen in de regio Oss/Uden krijgen deze week 300 doses Moderna, en willen in de twee dagen voor de kerst nog 30.000 60-plussers geboosterd hebben.

En dan denk ik: Waarom doen we dit niet in álle GGD-regio's. We hebben in Nederland ruim 12.500 huisartsen. Al zou maar driekwart mee doen, dan zouden we toch in twee dagen 3 miljoen extra boosters gezet hebben.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:45
De GGD's gaan de testcapaciteit opnieuw sterk uitbreiden: eind januari moeten er 200.000 tests per dag kunnen worden afgenomen. De capaciteit zit nu op zo'n 120.000 per dag, terwijl voor deze periode rekening was gehouden met dagelijks maximaal 40.000. Jaap Eikelboom, programmadirecteur covid-19 van GGD GHOR Nederland, verwacht dat de vraag naar tests binnenkort sterk zal stijgen, zei hij in de Tweede Kamer.

Om de wattenstaafjes te controleren op de aanwezigheid van het coronavirus is veel analysecapaciteit nodig bij laboratoria. Onder de huidige contracten is er volgens de Dienst Testen van het ministerie van Volksgezondheid ruimte voor 180.000 analyses per dag. De rest wordt opgevangen met analyse via antigeen-sneltesten.

In de loop van januari zal de beschikbare labcapaciteit in Nederland echter omlaaggaan. Dat komt door een aanbesteding waarmee de overheid 92.000 analyses van PCR-tests per dag heeft ingekocht. Dat leek toen ruim voldoende, maar blijkt nu dus veel te weinig voor de verwachte vraag en de daarbij benodigde labcapaciteit.

Een woordvoerder van de Dienst Testen zegt dat alleen de inzet van sneltesten om het verschil te overbruggen geen oplossing is, daarvoor is het analyseren van zo'n test te arbeidsintensief. "We bekijken momenteel andere opties om de analysecapaciteit te verhogen", zegt hij.
Op dit moment doet de GGD toch alleen pcr-testen? Het is wel goed dat ze naar de 200.000 gaan, dan komen we tenminste nog in de buurt van Denemarken (die doen er volgens mij 300.000 per dag op een kleinere bevolking). Ik ben benieuwd of het haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22
t_captain schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:46:
[...]

Ziekenhuisopnames 1.4% delta vs 0.5% omicron, maar dat gaat nog wat schuiven. De samenstelling van de omicron-patienten is net even anders. Nieuwe golf, dus eerst de jongere generatie en met kleine vertraging de oudere generatie. Gevolg is een wat lagere gemiddelde leeeftijd in de omicron-groep. Uit de losse pols, die 0.5% gaat naar 0.8 a 0.9%.

Dan is er nog een factor: ligdagen. In SA doet omicron slechts 35% van de logdagen van delta. Dat maakt een enorm verschil.
Zou die ligdagen niet ook beïnvloed worden door de samenstelling? Kan me goed voorstellen dat hier hetzelfde geldt als voor 0,5% naar 0,9%. Als je nu als jongeren in ziekenhuis komt zal het aantal ligdagen ook lager zijn dan als je oud bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:48:
[...]
Volgens Van Dissel was 85 procent van de mensen die besmet raakten met de omikronvariant volledig gevaccineerd. Bij de deltavariant was dit 62 procent.

Ook mensen die eerder al corona hebben gehad, zijn volgens Van Dissel minder beschermd tegen de omikronvariant. Van de groep die de omikronvariant opliep, had bijna 3 procent eerder corona gehad. Bij de deltavariant was dit iets meer dan 1 procent.
62% van de besmette mensen met Delta waren volledig gevaccineerd
1,xx% van de besmette mensen met Delta was natuurlijk immuun.

Waren die cijfers ooit genoemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:31
Lycaon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:44:
Het valt me wel een beetje op dat voor cijfers die wijzen op een milder ziekteverloop, direct ‘n excuus wordt gezocht of gevonden.
[...]
Ik begrijp dat we het gewoon nog niet weten, maar het komt op mij over alsof bewust naar het ‘donkere’ scenario geredeneerd wordt.
Voordat je een virus ongecontroleerd laat rondgaan in de samenleving moet je eerst héél zeker weten dat je niet in het donkere (of zelfs maar het lichtgrijze, want ook als het percentage opnames van 1,4% naar 0,4% gaat kan je alsnog een serieus probleem krijgen) scenario zit. Daarom wordt er zo sceptisch gekeken naar de "hoopgevende" signalen en worden de minder optimistische onderzoeksresultaten zo serieus genomen.
Niet ingrijpen kan onherstelbare schade veroorzaken. Ik denk dat de keuzes die nu gemaakt worden verstandig zijn. Jij hebt het over "excuus", maar zijn het geen mogelijke plausibele verklaringen? Zullen we eerst die mogelijkheden met voldoende zekerheid uitsluiten? In het ergste geval hebben we met onze lockdown de zo ziekmakende delta dan wat sneller teruggedrongen.
CRpt3r55 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:44:
[...]

Ah tnx! Rekenmodellen dus...
Huh, nee? Geen rekenmodellen, maar een steekproef met sequencing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Tom-Z schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:55:
[...]

Huh, nee? Geen rekenmodellen, maar een steekproef met sequencing.
Eerst doen ze een steekproef, en berekenen ze op basis van modellen de groei van het aandeel in de samenleving. Wel degelijk dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QiH5m3IUczVbh9RczC2gHpoB_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vrSWoO0UQjbTzi2FgtKlvTwK.png?f=user_large

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:49:
[...]

Het is ook maar een plaatje hè.
Zonder de bijbehorende uitleg van diegene die het heeft opgesteld kan ik ook wel elk 'plaatje' misleidend noemen.
Als de titel al niet overeenkomt met het plaatje (landen teveel en landen tekort) dan is er niet echt nagedacht over hoe die plaatjes worden bekeken.

Het geeft een bepaalde indruk van de gehele presentatie als je dit soort dingen al niet nauwkeurig kan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CRpt3r55 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:59:
[...]

Eerst doen ze een steekproef, en berekenen ze op basis van modellen de groei van het aandeel in de samenleving. Wel degelijk dus.

[Afbeelding]
Je vraag was hoe ze er achter kwamen welke variant een besmet persoon heeft. Niet hoe de groei voorspeld wordt.
Het aandeel Omikron wordt wel degelijk vastgesteld op basis van steekproeven.
Om vervolgens tot een groeiverwachting te komen worden er modellen gebruikt.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 12:42
Ik neem in ieder geval géén booster prik. Ik ben er klaar mee. De kern van het probleem is dat er een kleinschalige groep, zogenaamde deskundigen die zich bij willens en wetens niet willen laten vaccineren. Figuren zoals Willem Engel en de aanhang. Daar ligt o.a. het probleem.

En wat na de booster? Weer een booster? En weer één en dan nog eens één? Ik vertik het om mij zovaak te laten prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17

Rannasha

Does not compute.

CRpt3r55 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:59:
[...]

[Afbeelding]
De steekproef geeft aan wat de verspreiding van een bepaalde variant op dit moment is. De modellen worden vervolgens gebruikt om te voorspellen hoe dit zich gaat ontwikkelen in de toekomst.

Overigens is er voor omicon nog een extra manier om de verspreiding te volgen, naast de kiemsurveillance die met genetische sequencing werkt.

Omicron heeft een mutatie waardoor deze afwijkende resultaten geeft bij bepaalde soorten PCR tests. Hierdoor is het eenvoudig om met een zeer grote waarschijnlijkheid te zeggen of een bepaalde besmetting omicron is of niet.Via deze weg kan sneller een beeld verkregen worden over de fractie van besmettingen die door omicron wordt veroorzaakt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
rutgergron schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:04:
Ik neem in ieder geval géén booster prik. Ik ben er klaar mee. De kern van het probleem is dat er een kleinschalige groep, zogenaamde deskundigen die zich bij willens en wetens niet willen laten vaccineren. Figuren zoals Willem Engel en de aanhang. Daar ligt o.a. het probleem.

En wat na de booster? Weer een booster? En weer één en dan nog eens één? Ik vertik het om mij zovaak te laten prikken.
Dus je geeft anderen de schuld, dat je jezelf niet laat boosteren?

Etuuuuuh!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online

Dat is je goed recht.
Dan hebben Engel en aanhang waar jij zo op afgeeft je wel precies waar ze je hebben willen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023

Campagne van Hugo heeft dan gewerkt. Maar even serieus kijk naar de feiten en als jouw ideale wereld eruit ziet dat iedereen gevaccineerd is, kijk dan even naar Portugal.
98% vaccinatiegraad, men kreeg de booster al met deze cijfers en voor omicron. Men krijgt nu alsnog maatregelen over zich heen. Dus nee het ligt niet aan de kleine groep in NL.

Booster na booster heeft vooral te maken met de strategie die het kabinet volgt en dat is wel een terechte vraag van je. Hoeveel vaccinaties moet je nemen idd? (noem het gewoon vaccinaties en niet mooier maken dan het is met het woord booster)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:08:
[...]

Dat is je goed recht.
Dan hebben Engel en aanhang waar jij zo op afgeeft je wel precies waar ze je hebben willen.
Dus als iemand er klaar mee is om zichzelf zo vaak te laten prikken dan maakt hij Engel blij?

Is dat dan een argument om toch maar wel te boosteren ondanks dat je er zelf wel klaar mee bent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:37

en jij neemt ook geen griepvaccin ieder jaar?
Corrona wordt gewoon de nieuwe griep met ieder jaar in oktober een nieuw shotje.
Hopelijk is het mogelijk de vaccins te combineren dan hoef je maar 1 prikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jbdeiman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:52:
[...]

Dus chemotherapie moet maar worden uitgesteld door corona en dat is goed? Er wordt juist teveel alleen maar naar corona gekeken en niet naar de rest. Iemand die een/ twee maal geen chemo krijgt kan ook ineens een spoedgeval worden. Juist door het uitstellen van de eigenlijk nodige zorg.
Straks zijn de problemen nog groter dan ze ooit geweest zijn in de zorg, al is er (laten we het hopen) dan geen corona zorg meer nodig.

Stellen dat het onder controle is geweest is in mijn ogen een onjuiste opvatting. Als het onder controle was hadden andere patiënten er niet (zoveel) onder te lijden. Iedere keer wordt pas ingegrepen wanneer de reguliere zorg moet worden afgeschaald doordat het aantal corona gevallen te hoog is. Dan kan je de corona patiënten wel aan maar anderen krijgen hun nodige zorg niet. Wachtlijsten waren al enorm en zijn alleen maar langer geworden, als je zorg nodig hebt moet je straks jaren wachten op een plekje.

Zo kan je (weer in de brand analogie) ook stellen dat je de brand onder controle hebt, terwijl er links en rechts omheen allemaal branden aan het ontstaan zijn, of eigenlijk beginnende branden waren, waar je geen aandacht aan geeft.
Een beetje struisvogel politiek in mijn ogen.
Ervoor kiezen om het “onder controle” te houden is niet hetzelfde als zeggen dat het allemaal geen enkel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:11:
[...]

Dus als iemand er klaar mee is om zichzelf zo vaak te laten prikken dan maakt hij Engel blij?

Is dat dan een argument om toch maar wel te boosteren ondanks dat je er zelf wel klaar mee bent :?
Nee, want dan speel je Engel ook in de kaart omdat die dan kan freeloaden op het loslaten van alle maatregelen zonder een booster te hoeven halen. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:11:
[...]

Nee, ik draag geen argumenten aan om wel te boosteren, die zullen immers wel bekend zijn neem ik aan.
Ik denk inderdaad dat je een d:)b van Engel kan verwachten ja, als je hem vertelt dat je maar af ziet van verdere vaccinatie. Maar goed, dat weet ik niet met zekerheid natuurlijk.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 12:42
Togi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:13:
[...]

Corrona wordt gewoon de nieuwe griep met ieder jaar in oktober een nieuw shotje.
Nee nooit een griepvaccin, heb hooguit wat last van verkoudheid of wat last van de keel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:15
monaldo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:10:
[...]
Booster na booster heeft vooral te maken met de strategie die het kabinet volgt en dat is wel een terechte vraag van je. Hoeveel vaccinaties moet je nemen idd? (noem het gewoon vaccinaties en niet mooier maken dan het is met het woord booster)
Totdat COVID endemisch is, daarna alleen de risicogroepen (is mijn verwachting). Heeft verder niets met de strategie van het kabinet te maken, maar met dat er (nog) niets beters beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
monaldo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:10:
[...]

Campagne van Hugo heeft dan gewerkt. Maar even serieus kijk naar de feiten en als jouw ideale wereld eruit ziet dat iedereen gevaccineerd is, kijk dan even naar Portugal.
98% vaccinatiegraad, men kreeg de booster al met deze cijfers en voor omicron. Men krijgt nu alsnog maatregelen over zich heen. Dus nee het ligt niet aan de kleine groep in NL.

De reden dat Portugal in het zelfde schuitje zitten is dat de westerse landen het niet voorelkaar krijgen om de 3de wereld landen te mobiliseren om ook te vaccineren.
Zorg voor goeden hulpprogramma's (en dan niet met geld maar met middelen) en versnel daar het proces zodat er minder kans is op mutaties die daar onstaan en dan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:16:
[...]

Nee, ik draag geen argumenten aan om wel te boosteren, die zullen immers wel bekend zijn neem ik aan.
Ik denk inderdaad dat je een d:)b van Engel kan verwachten ja, als je hem vertelt dat je maar af ziet verdere vaccinatie. Maar goed, dat weet ik niet met zekerheid natuurlijk.
Waar komt die Engel nou ineens vandaan als iemand zegt dat het voor hem niet hoeft? Wat is dat nou voor nonsens relatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Togi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:13:
De griepprik wordt alleen aan specifieke doelgroepen aangeboden, dus je eerste vraag is mogelijk geeneens relevant. De opkomst van de griepprik is overigens laag, pre-corona kwam zo'n 50% van de mensen deze halen. Na corona is het wat gestegen, maar nog altijd onder de 60%.

De peilingen laten zien dat de booster animo hoger wordt met de leeftijd. 50+ wil heel graag boosters, daaronder daalt de animo heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:36
downtime schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:13:
[...]

Ervoor kiezen om het “onder controle” te houden is niet hetzelfde als zeggen dat het allemaal geen enkel probleem is.
Dat weet ik, maar je kan voor het stellen dat het onder controle is, niet alleen naar corona kijken. Daarom trek ik die analogie ook.
Stel:1 grote brand en 10 kleinere. Je trekt bij de kleine branden de mensen weg om de grote te helpen controleren. Dan heb je de boel toch gewoon niet onder controle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Togi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:17:
[...]

De reden dat Portugal in het zelfde schuitje zitten is dat de westerse landen het niet voorelkaar krijgen om de 3de wereld landen te mobiliseren om ook te vaccineren.
Zorg voor goeden hulpprogramma's (en dan niet met geld maar met middelen) en versnel daar het proces zodat er minder kans is op mutaties die daar onstaan en dan overkomen
En hoe gaan we om met het dierenrijk? Ook vaccineren of hopen dat die vleermuizen, nertsen en huiskatten de enige gevallen waren die we ooit zullen kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:16:
[...]
Totdat COVID endemisch is, daarna alleen de risicogroepen (is mijn verwachting). Heeft verder niets met de strategie van het kabinet te maken, maar met dat er (nog) niets beters beschikbaar is.
Het heeft wel met de strategie van het kabinet te maken, ipv kwetsbare groepen al maanden geleden te hebben geboosterd ging men doordrammen op gezonde mensen en de jeugd. Men wilde nog liever kinderen prikken ipv de kwetsbaren. Voorbeelden zoals Zweden en Engeland die meer vrijheid hebben worden altijd genegeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
Gaat alweer lekker in den haag. In plaats van constructieve debatten over hoe we de toekomst tegemoet gaan lijkt het brandjes blussen worden. Oei.... op schiphol ontspringen de winkels de dans. Hoe kunnen we die ook nog dicht krijgen.....

https://www.ad.nl/politie...phol-open-zijn~aa5815f37/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:19:
[...]

Het heeft wel met de strategie van het kabinet te maken, ipv kwetsbare groepen al maanden geleden te hebben geboosterd ging men doordrammen op gezonde mensen en de jeugd. Men wilde nog liever kinderen prikken ipv de kwetsbaren. Voorbeelden zoals Zweden en Engeland die meer vrijheid hebben worden altijd genegeerd.
Het klopt dat het boosteren eerder had mogen gebeuren, maar dat heeft verder niets te maken met of andere groepen wel of niet gevaccineerd moeten worden (spoiler: dat moet wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:21:
Gaat alweer lekker in den haag. In plaats van constructieve debatten over hoe we de toekomst tegemoet gaan lijkt het brandjes blussen worden. Oei.... op schiphol ontspringen de winkels de dans. Hoe kunnen we die ook nog dicht krijgen.....

https://www.ad.nl/politie...phol-open-zijn~aa5815f37/
Lange termijn visie komt in de praktijk neer of je in de avond bij #Op1 mag aanschuiven.

En de regering lacht zich rot om die bliksemafleiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:14
monaldo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:19:
[...]

Zweden, dat is wel weer een gevoelig onderwerp. Zo vrij was het ook weer niet. Sterker nog, er is een periode geweest waar de maatregelen in Zweden strenger waren dan in NL.

Daarnaast heeft die aanpak gezorgd voor een tsunami aan kritiek, nog wel meer dan in NL. Zweden wordt veelal vergeleken met de andere Scandinavische landen en in dat optiek hebben ze het echt slecht gedaan.

Daarnaast is het niet óf de kinderen vaccineren óf de kwetsbare een booster geven maar gewoon beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
stylezzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:21:
In plaats van constructieve debatten over hoe we de toekomst tegemoet gaan lijkt het brandjes blussen worden.
Het niveau is sowieso bedroevend. Stokpaardjes, jij-bakken en valse tegenstellingen overal. Het lijkt wel de eerstejaarsleden van een debatvereniging.

De lenigheid van VVD, CDA en D66 is bewonderingswaardig hoe ze zich in bochten nog kunnen wringen om alles te verdedigen en zichzelf een veer in de achterste te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:21:
[...]

Het klopt dat het boosteren eerder had mogen gebeuren, maar dat heeft verder niets te maken met of andere groepen wel of niet gevaccineerd moeten worden (spoiler: dat moet wel).
Prima joh, ga lekker boosteren totdat de prikkaart vol is. Dit is niet houdbaar, kwestie van tijd dat men in gaat zien dat we het net als griep moeten behandelen. Je kan een vaccinatieplicht instellen zodat iedereen in dezelfde ellende meegaat en prikspijt krijgt. Als men na 2j en miljoenen prikken nog steeds gelooft dat het normaal is om maatregelen te hebben en als een blinde doorzetten op deze succesvolle strategie (zelfs in een land als Portugal) dan is het einde zoek. Blijkbaar hebben we dat stadium bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:27:
[...]

Prima joh, ga lekker boosteren totdat de prikkaart vol is. Dit is niet houdbaar, kwestie van tijd dat men in gaat zien dat we het net als griep moeten behandelen. Je kan een vaccinatieplicht instellen zodat iedereen in dezelfde ellende meegaat en prikspijt krijgt. Als men na 2j en miljoenen prikken nog steeds gelooft dat het normaal is om maatregelen te hebben en als een blinde doorzetten op deze succesvolle strategie (zelfs in een land als Portugal) dan is het einde zoek. Blijkbaar hebben we dat stadium bereikt.
Maar wat is dan de oplossing? Omikron is rauw op ons dak gekomen, maar omdat 'we' niet meer willen moeten we maar alles loslaten? En dan? We hebben gewoon een heel groot probleem waar we met z'n allen wat aan zullen moeten doen en voorlopig is vaccineren de beste bestrijding die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
eric.1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:26:
[...]

Zweden, dat is wel weer een gevoelig onderwerp. Zo vrij was het ook weer niet. Sterker nog, er is een periode geweest waar de maatregelen in Zweden strenger waren dan in NL.

Daarnaast heeft die aanpak gezorgd voor een tsunami aan kritiek, nog wel meer dan in NL. Zweden wordt veelal vergeleken met de andere Scandinavische landen en in dat optiek hebben ze het echt slecht gedaan.

Daarnaast is het niet óf de kinderen vaccineren óf de kwetsbare een booster geven maar gewoon beiden.
Zolang we blijven geloven dat er maar 1 manier is om dit aan te pakken blijven we lekker polariseren. Het heeft ons zoveel gebracht, er is vast een model die aantoont dat we zonder al deze maatregelen in 2j tijd nog maar met 10mln mensen in NL waren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:14
monaldo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:29:
[...]

Zolang we blijven geloven dat er maar 1 manier is om dit aan te pakken blijven we lekker polariseren. Het heeft ons zoveel gebracht, er is vast een model die aantoont dat we zonder al deze maatregelen in 2j tijd nog maar met 10mln mensen in NL waren 8)7
Ik heb oprecht geen idee wat voor punt je hier nu wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Er is niemand die gelooft dat er 'maar' één manier is. Er is alleen nog geen betere manier gevonden om een pandemie te bestrijden. Of kom je nu weer met 'zwakkeren beschermen' zonder een plan hoe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:28:
[...]

Maar wat is dan de oplossing? Omikron is rauw op ons dak gekomen, maar omdat 'we' niet meer willen moeten we maar alles loslaten? En dan? We hebben gewoon een heel groot probleem waar we met z'n allen wat aan zullen moeten doen en voorlopig is vaccineren de beste bestrijding die we hebben.
De oplossing zou kunnen zitten in de hoek van gericht het probleem aanpakken. Definieren wie de kwetsbare groepen zijn, volgens mij is dat inmiddels niet meer zo moeilijk en kun je 95% van de gevallen gericht helpen.
Het virus op een natuurlijke manier laten circuleren onder het gezonde deel van de bevolking. Ziekenhuiscapaciteit opschalen, in ieder geval een plan maken om er over 2j wel te zijn.

*knip*
Laatste keer, dit is al vele malen langsgekomen en daarvoor is er de TS. Lange termijn strategie mag besproken worden, maar dan wel fatsoenlijk onderbouwd en geen uit de losse pols redenering.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 21-12-2021 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:18:
[...]En hoe gaan we om met het dierenrijk? Ook vaccineren of hopen dat die vleermuizen, nertsen en huiskatten de enige gevallen waren die we ooit zullen kennen?
Je vergeet runderen (BSE), geiten (Q-koorts), varkens (influenza) en nog veel meer diersoorten die ziektes bij zich dragen die overdraagbaar zijn op de mens.
Maar dat is het punt niet. De meeste zoönosen ontstaan op plaatsen waar dieren op elkaar gestapeld worden op een manier die in de vrije natuur niet voorkomt. Dáár zou iets aan gedaan moeten worden. Maar dat vergt voor veel mensen een nogal lastige omslag in het omgaan met deze natuur. Maar dat is meer iets voor op een andere plek in dit forum.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ParaDroid2
Ja dat riep je dus een paar dagen geleden ook al, waarna iedereen over je heen viel dat die kwetsbare groepen dus niet even te definiëren zijn. En voor de zoveelste keer vraag ik je dan, wat dan met die groep? Jaren op een eiland? Weghalen bij hun mannen/vrouwen/ouders/kinderen, je ziet ze de komende tijd niet?

En dat rond gaan onder het 'gezonde' deel is nog altijd een heel stuk gevaarlijker dan ze gewoon vaccineren.

Kun je hier alstjeblieft mee ophouden? Het begint een vastlopende plaat te worden en al je punten zijn al tig keer weerlegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:30:
Er is niemand die gelooft dat er 'maar' één manier is. Er is alleen nog geen betere manier gevonden om een pandemie te bestrijden. Of kom je nu weer met 'zwakkeren beschermen' zonder een plan hoe?
Het maakt ook niks uit wat er aangedragen wordt, het wordt meteen vernietigd hier. Als men blijft geloven dat we in kortste tijd ooit een vaccin kunnen maken, naar de maan kunnen reizen, miljarden mensen aan een QR systeem kunnen koppelen, maar niet kunnen geloven dat we de kwetsbare groep ook op een andere manier kunnen beschermen, dan houdt het op.
We hebben ook duizend manieren verzonnen waarom 3G niet zou kunnen werken, uiteindelijk zitten we er middenin.

Bedoel alleen te zeggen dat het onvoorstelbaar is dat we ons niet kunnen voorstellen dat een andere strategie mogelijk is. Huidige strategie na 2j heeft ons in de huidige situatie gebracht en nu denken we dat het niet anders kan en hiermee door moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:36:
[...]

Het maakt ook niks uit wat er aangedragen wordt, het wordt meteen vernietigd hier. Als men blijft geloven dat we in kortste tijd ooit een vaccin kunnen maken, naar de maan kunnen reizen, miljarden mensen aan een QR systeem kunnen koppelen, maar niet kunnen geloven dat we de kwetsbare groep ook op een andere manier kunnen beschermen, dan houdt het op.
We hebben ook duizend manieren verzonnen waarom 3G niet zou kunnen werken, uiteindelijk zitten we er middenin.
Maar hoe dan? Ik zie het echt niet. We doen nu alles wat we kunnen. We kunnen mensen niet LETTERLIJK van de samenleving uitsluiten, dat is namelijk wat je voorstelt. Dus niet omdat ze niet een bewezen veilige vaccinatie willen halen, maar om hoe ze zijn geboren. En dan niet niet naar de kroeg, maar echt uitgesloten, nergens naartoe, hun geliefden niet zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Togi
[...]

Maar kom met een alternatief.
Dit is was mij persoonlijk irriteerd aan Den Haag en de hele oppositie. Alleen maar commentaar op het beleid van Rutte. Sluiten ze, is het niet goed of te laat, sluiten ze niet is het ook niet goed. Willen ze 2G is het ook niet goed maar nu alles sluiten voor iedereen is ook weer niet de bedoeling
Maar nergens komt er vanuit de oppositie een doordacht plan waarvan je kan zeggen "nou dat kan voor de komende 2 maanden wel een oplossing zijn"
Ik ben geen voorstander van het beleid van Rutte maar zolang ik van de andere partijen geen beter plan hoor denk ik nog steeds "zo slecht doet ie het niet" (wat dat betreft is ie de koning met 1 oog (welliswaar met een dioptrie van -12) in het land van de blinden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Togi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:39:
[...]

Dit is was mij persoonlijk irriteerd aan Den Haag en de hele oppositie. Alleen maar commentaar op het beleid van Rutte. Sluiten ze, is het niet goed of te laat, sluiten ze niet is het ook niet goed. Willen ze 2G is het ook niet goed maar nu alles sluiten voor iedereen is ook weer niet de bedoeling
Maar nergens komt er vanuit de oppositie een doordacht plan waarvan je kan zeggen "nou dat kan voor de komende 2 maanden wel een oplossing zijn"
Ik ben geen voorstander van het beleid van Rutte maar zolang ik van de andere partijen geen beter plan hoor denk ik nog steeds "zo slecht doet ie het niet" (wat dat betreft is ie de koning met 1 oog (welliswaar met een dioptrie van -12) in het land van de blinden)
Je snapt hopelijk wel dat het niet aan de oppositie is om een goed doortimmerd plan te maken? Daar hebben we de regering immers voor ingehuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
Togi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:39:
[...]

Prima ik zal nadenken over het alternatief en het hier een keer posten. Zou wat zijn als tweakers het oplossen |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
Ik vraag me vooral af hoe 'risicogroepen beschermen' betekent dat de rest dan maar niets hoeft te doen. Het lijkt mij vrij logisch dat je in een samenleving allemaal een stapje moet zetten en dan lijkt vaccineren me nou niet de grootste stap die wel vrij effectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:34:
[...]

Je vergeet runderen (BSE), geiten (Q-koorts), varkens (influenza) en nog veel meer diersoorten die ziektes bij zich dragen die overdraagbaar zijn op de mens.
Maar dat is het punt niet. De meeste zoönosen ontstaan op plaatsen waar dieren op elkaar gestapeld worden op een manier die in de vrije natuur niet voorkomt. Dáár zou iets aan gedaan moeten worden. Maar dat vergt voor veel mensen een nogal lastige omslag in het omgaan met deze natuur. Maar dat is meer iets voor op een andere plek in dit forum.
Exact. Ik ben benieuwd of @Togi ook doorheeft dat hulpprogramma's voor de 3e Wereld ook het verschil niet zullen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:18
[...]

Zo mag volgend jaar het woord van het jaar wat mij betreft Splijtprik worden. Betekenis of definitie: Hij of zij die z'n vaccinatie halfjaarlijks volgens aanwijzingen van GGD neemt en mensen de maat neemt die de vaccinatie weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jbdeiman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:18:
[...]

Dat weet ik, maar je kan voor het stellen dat het onder controle is, niet alleen naar corona kijken. Daarom trek ik die analogie ook.
Stel:1 grote brand en 10 kleinere. Je trekt bij de kleine branden de mensen weg om de grote te helpen controleren. Dan heb je de boel toch gewoon niet onder controle?
It depends. Als mijn schuur in brand staat en er is weinig risico dat die brand overslaat op andere panden dan is de brand gewoon onder controle. Dus je mag best 10 brandende schuurtjes negeren om te focussen op die ene grote brand. Dat wil niet zeggen dat die brandende schuur geen probleem is voor de persoon die zijn schuur met inhoud in vlammen op ziet gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik moet de eerste die met een 'radicaal andere strategie' komt nog zien die een strategie voorstelt waarbij diegene zelf nog iets moet bijdragen aan de pandemie bestrijding. Elk keer is het weer een oplossing waar anderen alles moeten doen.

[ Voor 16% gewijzigd door IJzerlijm op 21-12-2021 13:44 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:41:
[...]

Prima ik zal nadenken over het alternatief en het hier een keer posten. Zou wat zijn als tweakers het oplossen |:(
Nou ja, blijkbaar moet er een simpele oplossing zijn, want alle briljante koppen zijn tot nu toe niet verder gekomen dan waar we nu zijn (wat al een heel eind is, zonder vaccinaties zaten we nu al sinds oktober in een keiharde lockdown met mogelijk code zwart er bovenop). Ik heb ook al een aantal keer mijn bezwaren genoemd maar daar ga je niet op in, je roept alleen dat het niet zo moeilijk anders kan, maar roept op geen enkele manier hoe. Dat is gewoon heel erg irritant. Ik zeg ook niet dat ik de strategie altijd volg, maar alleen maar roepen dat het anders moet zonder ook maar enigszins erover na te denken en te roepen dat diegene zelf eigenlijk niets wil doen is zo makkelijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
vj_slof schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:42:
[...]

Zo mag volgend jaar het woord van het jaar wat mij betreft Splijtprik worden. Betekenis of definitie: Hij of zij die z'n vaccinatie halfjaarlijks volgens aanwijzingen van GGD neemt en mensen de maat neemt die de vaccinatie weigeren.
Voor de 1000e keer, wat is er zo gek aan? Of ga jij ook je huis niet meer verven als blijkt dat de verf niet meer goed blijft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:40:
[...]

Je snapt hopelijk wel dat het niet aan de oppositie is om een goed doortimmerd plan te maken? Daar hebben we de regering immers voor ingehuurd.
Persoonlijk vind ik in de huidige situatie dat die duurbetaalde oppositie ook best mee kunnen denken ipv alleen maar tegen.
Wat er nu gebeurd is dat de regering zegt "we gaan links af" en de oppositie zegt "dat is niet goed".
Waarom het niet goed is vertellen ze niet.
Maar als de oppositie zegt "de brug staat open dus volgens mij kunnen we beter hier rechtdoor en daar naar links" dan kom je als land veel verder.
Krijg je ook meer draagvlak onder de gehele bevolking en komen we sneller uit deze problemen.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

jadjong schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:29:
[...]

Helaas wordt de kans op een gesloopte binnenstad wel meegenomen in besluiten.

[...]
Is dat suggestie, of blijkt dat ergens uit? Ik lees dat er relschoppers bestaan in jouw post, maar niet dat de regering zich laat beïnvloeden qua welke maatregelen ze gaan aankondigen.

[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-12-2021 13:47 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

vj_slof schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:42:
[...]

Ik zie en lees vooral polarisatie vanuit de weigeraars. Hierboven wederom een heel knap voorbeeld daarvan.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:42:
[...]

Exact. Ik ben benieuwd of @Togi ook doorheeft dat hulpprogramma's voor de 3e Wereld ook het verschil niet zullen maken.
Zolang we niet zorgen dat de 3de wereld toegang heeft tot voldoende vaccins blijft er een groot gedeelte van de wereld bevolking ombeschermd. En aangezien wij hier wel graag naar die landen op vakantie blijven gaan blijven we het virus ook steeds mee terug nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Togi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:45:
[...]

Persoonlijk vind ik in de huidige situatie dat die duurbetaalde oppositie ook best mee kunnen denken ipv alleen maar tegen.
Wat er nu gebeurd is dat de regering zegt "we gaan links af" en de oppositie zegt "dat is niet goed".
Waarom het niet goed is vertellen ze niet.
Maar als de oppositie zegt "de brug staat open dus volgens mij kunnen we beter hier rechtdoor en daar naar links" dan kom je als land veel verder.
Krijg je ook meer draagvlak onder de gehele bevolking en komen we sneller uit deze problemen.
.
Volgens mij heb ik de oppositie vaak genoeg zaken horen opperen, bijvoorbeeld over ventilatie of FFP2 maskers. Dat zijn zaken die wel degelijk verschil maken toch?

Maar dat vond de regering niet al te belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:50:
[...]

Volgens mij heb ik de oppositie vaak genoeg zaken horen opperen, bijvoorbeeld over ventilatie of FFP2 maskers. Dat zijn zaken die wel degelijk verschil maken toch?

Maar dat vond de regering niet al te belangrijk.
Dit is wat mij betreft terechte kritiek. Alleen is het dan erbovenop, niet in plaats van de huidige maatregelen (die dan mogelijk wel eerder versoepeld kunnen worden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:45:
[...]

Voor de 1000e keer, wat is er zo gek aan? Of ga jij ook je huis niet meer verven als blijkt dat de verf niet meer goed blijft?
Ze moeten eerst maar eens zorgen dat ze prikken ontwikkelen die gewoon blijven werken, i.p.v. te gaan beginnen over boosteren na 3 maanden. Wat mij betreft mogen ze weer even terug naar de tekentafel en gaan ze nadenken over een manier waarbij dit niet nodig is. Zelf denk ik - maar ik ben geen expert - dat een ouderwets vaccin hierbij beter gaat werken dan die mRNA prikken, omdat je lichaam dan ook écht het virus (verzwakt) binnenkrijgt.

En surprise, surprise. Ze beginnen ook hier in Nederland al over een prikplicht. Het begint nog zorgwekkendere vormen aan te nemen dan ik initieel had gedacht.

En an sich vind ik het nemen van een prik van Novavax of Valneva zelf niet echt erg, maar als ze echt beginnen met verplichten, dan gaan de hakken toch echt weer in het zand. Als maatschappij gaan we echt eens een duidelijk signaal moeten geven van: tot hier en niet verder. Anders gaat het van kwaad tot erger.

Straks komen ze nog aanzetten met een maandelijkse prik. Of weet ik het wat om maar je groene vinkje te houden.

Zo zijn we niet getrouwd hier in Nederland. We wonen hier niet in China.
LZ86 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:52:
[...]

Die zijn ook verantwoordelijk voor de meeste grote bekken, ontspoorde demo's, nepnieuws en ga zo maar verder.

88%+ van NL is gevaccineerd. En die hoor je amper. De kleine groep weigeraars hebben altijd de grootste mond.
Laatst zag ik iemand die beweerde dat niet gevaccineerden continu in angst zouden leven en amper contacten hadden? Volgens mij leven sommige mensen echt in een andere wereld ;) Mijn ervaring is juist dat het andersom is.

Als je bang voor het virus was, had je je wel laten prikken neem ik aan :) Anders is het wel heel erg stom :p

[ Voor 24% gewijzigd door Dennahz op 21-12-2021 13:55 ]

Twitter

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:11
woest85 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:49:
[...]

Ik zie en lees vooral polarisatie vanuit de weigeraars. Hierboven wederom een heel knap voorbeeld daarvan.
Die zijn ook verantwoordelijk voor de meeste grote bekken, ontspoorde demo's, nepnieuws en ga zo maar verder.

88%+ van NL is gevaccineerd. En die hoor je amper. De kleine groep weigeraars hebben altijd de grootste mond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:12

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Ik heb ook nog geen enkele gevaccineerde zien rellen inderdaad :9

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:48
Ik hoor ook regelmatig van die ’betere voorstellen’ in mijn omgeving. En ze hebben gelijk:

- de zorg moet sterk uitgebreid worden.
- mensen moeten gezonder gaan leven, afvallen,...
Kortom: het probleem moet globaal bekeken worden.

Mijn vraag is dan: ok, hoe brengen we dit in de praktijk met daarbovenop de huidige situatie?

Antwoord: dat hadden ze maar eerder moeten bedenken.
(Het gaat ook altijd over ’ze’)

Het enige dat je volgens mij als individue kan doen(naast bvb het zelf organiseren van concrete lokale initiatieven) is bij de volgende verkiezingen stemmen voor een politieke partij die sterk inzet op gezondheidszorg.
Dan zal je waarschijnlijk wel moeten bereid zijn om daar (nog meer) centen voor op tafel te leggen.
En dat zullen veel mensen ook niet leuk vinden want zij zijn altijd al gezond geweest en toch moeten we zoveel betalen. De overheid moet ons met rust laten!

Sommige mensen hebben werkelijk een groot talent om zichzelf telkens weer in de slachtofferrol te parkeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Not sure if trolling, maar.... Na bijna 2 jaar coronacrisis zou het de oppositie sieren, als ze niet alleen maar te staan boe-roepen tegen alles wat niet uit hun eigen partij komt, maar ook eens constructief meedenken. Het zou ze nog eens kiezers kunnen opleveren ook...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:53:
[...]

Ik heb nog geen enkel rapport gezien waar de vaccinatiestatus van rellende mensen in is opgenomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Dennahz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:52:
[...]

Ze moeten eerst maar eens zorgen dat ze prikken ontwikkelen die gewoon blijven werken, i.p.v. te gaan beginnen over boosteren na 3 maanden. Wat mij betreft mogen ze weer even terug naar de tekentafel en gaan ze nadenken over een manier waarbij dit niet nodig is. Zelf denk ik - maar ik ben geen expert - dat een ouderwets vaccin hierbij beter gaat werken dan die mRNA prikken, omdat je lichaam dan ook écht het virus (verzwakt) binnenkrijgt.

En surprise, surprise. Ze beginnen ook hier in Nederland al over een prikplicht. Het begint nog zorgwekkendere vormen aan te nemen dan ik initieel had gedacht.

En an sich vind ik het nemen van een prik van Novavax of Valneva zelf niet echt erg, maar als ze echt beginnen met verplichten, dan gaan de hakken toch echt weer in het zand. Als maatschappij gaan we echt eens een duidelijk signaal moeten geven van: tot hier en niet verder. Anders gaat het van kwaad tot erger.

Straks komen ze nog aanzetten met een maandelijkse prik. Of weet ik het wat om maar je groene vinkje te houden.

Dat is inherent nogal lastig met een vaccin dat ontwikkeld is op een oude variant. Dan kun je zeggen, wacht op nieuwe varianten, maar dan kun je nooit ontwikkelen. Wat mij betreft mogen we vooral blij zijn dat ze nog steeds werken en dat de bescherming weer up-to-date gebracht kan worden.

Een vaccinatieplicht op zich is niet nieuw. Ik ga even niet in op het hele QR verhaal, want daar wil ik mijn vingers niet aan branden, maar een plicht om een pandemie te bestrijden vind ik an sich niet zo gek. Dat zal dan wel goed afgebakend moeten worden.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Vanaf 3 maanden? Nee, de mensen die geboosterd worden zijn vaak prikken van een jaar geleden. Dat ze het nu versnellen vanwege omikron is logisch. Je zoveelste misser.

Prikken ontwikkelen die langer werken? Ja, want dat is zo ontzettend makkelijk. Vertel jij ze even hoe het moet?

Lekker je hakjes in het zand zetten hoor, heb je niemand behalve jezelf mee. Als je ook al zo in de fuik zit dat je ineens wel die net nieuwe valneva of novavax prikken overweegt terwijl de pfizer en moderna aantoonbaar superieur zijn en inmiddels in miljarden mensen is gespoten met amper noemenswaardige bijwerkingen zegt ook weer genoeg.

En door 12% van je bevolking 100% van de maatschappij laten gijzelen moet maar eens een keer klaar zijn ja. Dus heel gek is het niet dat ze nadenken over die plicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
LZ86 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:58:
[...]

Vanaf 3 maanden? Nee, de mensen die geboosterd worden zijn vaak prikken van een jaar geleden. Dat ze het nu versnellen vanwege omikron is logisch. Je zoveelste misser.
Er wordt gezegd dat er vanaf 3 maanden een booster gebruikt kan worden (wat voornamelijk komt door de acute dreiging van omikron). Dat wordt vervolgens gebruikt als stok om mee te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:25
Van Dissel: nog geen signalen dat omikron minder ziekmakend is
Grote onzekerheid blijft hoe ziek je wordt van een besmetting met omikron. In zijn presentatie deelde Van Dissel cijfers van ziekenhuisopnames in Engeland en Denemarken, twee landen waar de variant zich al verder heeft verspreid dan in Nederland.

Na een omikronbesmetting belanden Britten en Denen weliswaar iets minder vaak in het ziekenhuis dan met delta, maar volgens Van Dissel geeft dat een vertekend beeld doordat vooral twintigers en dertigers met deze variant worden besmet. "Deze groepen verwacht je dus niet snel in het ziekenhuis."

De opnamecijfers na een omikronbesmetting in Engeland en Denemarken zijn daardoor zeker geen bewijs dat de variant minder ziekmakend is, zegt Van Dissel. Volgens hem blijft dit een onzekere factor en moet dat de komende duidelijk worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LZ86
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:56:
[...]

Ik heb nog geen enkel rapport gezien waar de vaccinatiestatus van rellende mensen in is opgenomen :+
Ik heb de bordjes bij die demo's met:PRIKPLICHT NU, ONGEVACCINEERDEN ZIJN DOMME SCHAPEN, MONDMASKER FÜR ALLEN, TRIBUNALEN VOOR ONGEVACCINEERDEN, HEY HEY WIJ WILLEN 2G terwijl men 1,5m afstand houdt en masker draagt nergens gezien nog :+

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 21-12-2021 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:55

ericplan

5180 Wp PV

Yaksa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:34:
[...]
Je vergeet de vogelgriep :)
Deels heb je gelijk met het andere topic, maar deels ook niet. Dit virus blijft, maar als we ons gedrag niet wijzigen, dan komen er met regelmaat topics op GoT met als titel "Het xxx-virus in NL en B".
Terug naar 2019 zit er niet in. Dat besef moet ook in dit topic nog indalen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Vergeet hierbij niet dat er ook altijd een clubje is wat graag gebruik maakt van een crisis. En die hebben hun - vaak onbewuste - volgelingen. Disproportioneel signaal -> accelerationist narratives: https://gnet-research.org...is-no-political-solution/

Het is aangeleerd gedrag.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-12-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:56:
[...]

Dat is inherent nogal lastig met een vaccin dat ontwikkeld is op een oude variant. Dan kun je zeggen, wacht op nieuwe varianten, maar dan kun je nooit ontwikkelen. Wat mij betreft mogen we vooral blij zijn dat ze nog steeds werken en dat de bescherming weer up-to-date gebracht kan worden.

Een vaccinatieplicht op zich is niet nieuw. Ik ga even niet in op het hele QR verhaal, want daar wil ik mijn vingers niet aan branden, maar een plicht om een pandemie te bestrijden vind ik an sich niet zo gek. Dat zal dan wel goed afgebakend moeten worden.
Een plicht vind ik zelf nooit goed. Onder geen beding. Ze gaan dan wel moeten zorgen voor alternatieven als bijvoorbeeld Novavax en/of Valneva. Waarvan ik zelf de voorkeur geef aan de laatste, maar ook wel open sta voor Novavax. Het nut van een plicht ontgaat me overigens totaal en we moeten écht uitkijken dat we hier niet te maken gaan krijgen met een rupsje nooitgenoeg die telkens meer dingen gaat forceren bij de burger om maar een groen vinkje te behouden.

Wat dat betreft is het ook gewoon garantie tot aan de voordeur tegenwoordig. Beloftes betekenen niet zoveel meer :(

AZ/Janssen hebben afgedaan. Pfizer en Moderna... veel mensen willen gewoon geen mRNA. Hoe irrationeel dat ook is. En dwingen om dat toch te nemen? Dat lijkt me echt wel een paar stappen te ver gaan.
Brazos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:01:
[...]

Moahw omikron is niet rauw op ons dak gekomen. Men spreekt al van mutaties en varianten sinds de eerste uitbraak, omikron is niet de eerste en ook niet de laatste variant.

Vaccineren helpt wat, maar is uiteindelijk geen oplossing. Er is een oplossing nodig voor het probleem hoe we als samenleving hiermee gaan leven. Jaarlijkse lockdowns en een politiestaat dat ons openbare/sociale leven gaat dicteren zoals we het nu aanpakken zie ik ook niet als een oplossing.
Dat dus! Uiteindelijk weten we allemaal dat ook dit virus zal verdwijnen. Tijdelijk wat vrijheden inleveren is op zich geen issue, maar we moeten uitkijken dat dat tijdelijk geen permanent gaat worden.

Er is immers niks zo permanent als een tijdelijke regel :)

[ Voor 22% gewijzigd door Dennahz op 21-12-2021 14:03 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:00:
[...]

Ik heb de bordjes bij die demo's met:PRIKPLICHT NU, ONGEVACCINEERDEN ZIJN DOMME SCHAPEN, MONDMASKER FÜR ALLEN, TRIBUNALEN VOOR ONGEVACCINEERDEN, HEY HEY WIJ WILLEN 2G terwijl men 1,5m afstand houdt en masker draagt nergens gezien nog :+
Ik zou zeggen verzamel een paar mensen om je heen en ga erheen.

Succes d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:45:
[...]

Ik ga m'n huis niet verven met verf waarvan ik weet dat die maar 3 maanden goed blijft en ik eerder verf had die 5 jaar goed bleef, nee.

Alle vaccinaties die ik tot nu toe gehad heb, zijn allemaal minimaal een jaar geldig, en veel zelfs nog langer. Wat ze nu zeggen is: een jaar geldig, nee, 9 maanden geldig, nee, toch 6 maanden geldig, etc. Dat is iets waar ik bezwaar tegen heb....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:53:
[...]

Er zijn in het verleden wel wat extremistische pro-maatregelen clubjes geweest (wie kent ContainmentNu! nog?) maar die heb ik eerlijk gezegd nooit op het Malieveld met stoeptegels zien gooien. Ze waren vooral vrij vocaal op sociale media.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:21
[...]

Bij de meeste vaccins zijn meerdere prikken nodig voor maximale effectiviteit. Bijvoorbeeld hepatitis A vaccin. Meerdere prikken is vaak beter zelfs om je afweer te trainen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:03:
[...]

Ik ga m'n huis niet verven met verf waarvan ik weet dat die maar 3 maanden goed blijft en ik eerder verf had die 5 jaar goed bleef, nee.

Alle vaccinaties die ik tot nu toe gehad heb, zijn allemaal minimaal een jaar geldig, en veel zelfs nog langer. Wat ze nu zeggen is: een jaar geldig, nee, 9 maanden geldig, nee, toch 6 maanden geldig, etc. Dat is iets waar ik bezwaar tegen heb....
De vergelijking gaat scheef.

Die verf is nodig omdat de storm anders binnen dat tijdsbestek de boel onderuit haalt - je projecteert reguliere omstandigheden. En daar is geen sprake meer van.

Daarnaast, het is niet dat de verf niet goed is. Maar dat de storm verandert.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Togi
Wozmro schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:55:
Ik hoor ook regelmatig van die ’betere voorstellen’ in mijn omgeving. En ze hebben gelijk:

- de zorg moet sterk uitgebreid worden.
- mensen moeten gezonder gaan leven, afvallen,...
Kortom: het probleem moet globaal bekeken worden.

Mijn vraag is dan: ok, hoe brengen we dit in de praktijk met daarbovenop de huidige situatie?

Antwoord: dat hadden ze maar eerder moeten bedenken.
(Het gaat ook altijd over ’ze’)

Het enige dat je volgens mij als individue kan doen(naast bvb het zelf organiseren van concrete lokale initiatieven) is bij de volgende verkiezingen stemmen voor een politieke partij die sterk inzet op gezondheidszorg.
Dan zal je waarschijnlijk wel moeten bereid zijn om daar (nog meer) centen voor op tafel te leggen.
En dat zullen veel mensen ook niet leuk vinden want zij zijn altijd al gezond geweest en toch moeten we zoveel betalen. De overheid moet ons met rust laten!

Sommige mensen hebben werkelijk een groot talent om zichzelf telkens weer in de slachtofferrol te parkeren.
Ik ben ooit in 2007 wegbezuinigd uit een ziekenhuis (al wist mijn leidinggevende dat ik al andere ambities had dus mijn "ontslag" was persoonlijk dus niet heel erg en zorgde ervoor dat andere konden blijven).
Dat wij in Nederland weinig bedden hebben is idd aan de ene kant door bezuinigingen maar aan de andere kant door een beleid waar we zeggen dat thuis herstel vaak optimaler is dan herstel in een ziekenhuis bed.
Zorg in een ziekenhuis bed levert vaak extra stress op Door mensen eerder weg te sturen scheelt het idd aan kosten maar die mensen zijn vaak ook sneller weer aan het werk dan in omliggende landen waar ze die mensen nog een week of 2 in een ziekenhuis bed lieten liggen.
Door dit beleid zijn er veel bedden verdwenen en ook het bijbehorende personeel. Is het dus heel slecht dat wij zoveel minder bedden per inwoner hebben dan de buurlanden?
Persoonlijk vind ik dus van niet, want door nieuwe technieken die er aan komen zal het naar huis sturen alleen maar sneller gaan (Nederland liep hierin al voorop en ik weet dat de NHS al is wezen kijken hoe ze dat konden overnemen in Groot Britannie).
Moet er snel een oplossing komen omdat we er nu achter komen dat we snel aan de max zitten bij een crisis situatie: Ja.
Maar al die extra bedden die we nu voor covid nodig hebben, hebben we, mocht het ooit over gaan, echt niet nodig voor de reguliere zorg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het probleem voor van Dissel, het RIVM en ook steeds meer het OMT is dat ze of het nu zelf willen of niet ze onderdeel geworden zijn van de politiek. Als hij nu zijn twijfels (die hij als wetenschapper ongetwijfeld heeft) uitgebreid ventileert dan schoffelt hij direct de hele lockdown onderuit.

Dus hij moet eerst heel zeker weten hoe het zit voordat hij iets anders roept dan hetgeen waar het huidige beleid op gebaseerd is. Wij noemen dat dan een plotselinge draai of "dat ze dat bij het RIVM nu pas zien" maar dat komt allemaal voort uit het feit dat de politiek zich zo'n beetje volledig achter hem verschuilt als onderbouwing voor het beleid.

Ik ben er namelijk echt wel van overtuigd dat daar is de basis goede mensen zitten met veel kennis op hun vakgebied.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:34
Togi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:08:
[...]

Ik ben ooit in 2007 wegbezuinigd uit een ziekenhuis (al wist mijn leidinggevende dat ik al andere ambities had dus mijn "ontslag" was persoonlijk dus niet heel erg en zorgde ervoor dat andere konden blijven).
Dat wij in Nederland weinig bedden hebben is idd aan de ene kant door bezuinigingen maar aan de andere kant door een beleid waar we zeggen dat thuis herstel vaak optimaler is dan herstel in een ziekenhuis bed.
Zorg in een ziekenhuis bed levert vaak extra stress op Door mensen eerder weg te sturen scheelt het idd aan kosten maar die mensen zijn vaak ook sneller weer aan het werk dan in omliggende landen waar ze die mensen nog een week of 2 in een ziekenhuis bed lieten liggen.
Door dit beleid zijn er veel bedden verdwenen en ook het bijbehorende personeel. Is het dus heel slecht dat wij zoveel minder bedden per inwoner hebben dan de buurlanden?
Persoonlijk vind ik dus van niet, want door nieuwe technieken die er aan komen zal het naar huis sturen alleen maar sneller gaan (Nederland liep hierin al voorop en ik weet dat de NHS al is wezen kijken hoe ze dat konden overnemen in Groot Britannie).
Moet er snel een oplossing komen omdat we er nu achter komen dat we snel aan de max zitten bij een crisis situatie: Ja.
Maar al die extra bedden die we nu voor covid nodig hebben, hebben we, mocht het ooit over gaan, echt niet nodig voor de reguliere zorg.
Maar is het niet deels een kwestie van de zorg anders inregelen? We hadden al te maken met een seizoensinvloed in de zorg met de jaarlijkse griepgolven, daar zullen waarschijnlijk straks de jaarlijkse corona-golven bij komen.
Maak de zorgverlening flexibeler/seizoensgebonden.

In voorjaar/zomer doen we 150% planbare zorg, in de herfst winter 50%; In de zomer doen we 0% seizoensgebonden zorg, in de winter 200% en de acute/ urgente zorg continue op 100%.

In totaal moet de capaciteit wel omhoog, maar ik denk dat we óf af moeten van het idee dat alle zorg altijd direct geleverd kan worden óf af moeten van het idee dat zorg betaalbaar blijft óf we gaan met heel veel tijdelijke contracten werken en ontslaan in de zomer de helft van 't zorgpersoneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
rik86 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:26:
[...]

Maar is het niet deels een kwestie van de zorg anders inregelen? We hadden al te maken met een seizoensinvloed in de zorg met de jaarlijkse griepgolven, daar zullen waarschijnlijk straks de jaarlijkse corona-golven bij komen.

In voorjaar/zomer doen we 150% planbare zorg, in de herfst winter 50%; In de zomer doen we 0% seizoensgebonden zorg, in de winter 200% en de acute/ urgente zorg continue op 100%.

In totaal moet de capaciteit wel omhoog, maar ik denk dat we óf af moeten van het idee dat alle zorg altijd direct geleverd kan worden óf af moeten van het idee dat zorg betaalbaar blijft óf we gaan met heel veel tijdelijke contracten werken en ontslaan in de zomer de helft van 't zorgpersoneel
Eens
en we moeten ook af dat elk ziekenhuis alles maar moet kunnen (al is het al wel minder dan in het verleden)
We zijn maar een klein land dus wat maakt het uit dat je voor een specifieke operatie 1,5 uur moet rijden?
Als je daar een specialist hebt (met begeleidnede staf) voor wie het een routine is om die operatie te doen dan is dat toch prima?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:36

Licko

ZVDK

[...]

De oppositie hoeft ook niet overal tegen te zijn omdat ze nu eenmaal in de oppositie zitten.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:52
Lycaon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:44:
Het valt me wel een beetje op dat voor cijfers die wijzen op een milder ziekteverloop, direct ‘n excuus wordt gezocht of gevonden.

– Zuid-Afrika is niet representatief i.v.m. andere demografische samenstelling (Uhu, gemiddelde leeftijd is er een stuk lager, maar de gemiddelde leeftijd bij overlijden ligt er ook significant lager, nl. 64,1 jaar. Bovendien kampen ze met een véél lagere vaccinatiegraad (~ 26,3% volledig). En tot slot zien ze ook uitgesplitst naar verschillende leeftijdsgroepen een verschil t.o.v. voorgaande golven.)
– Of: “Gauteng trekt leeg in deze tijd van het jaar” (Hoeveel procent +/- van de bevolking verlaat de provincie gedurende deze tijd van het jaar?)
– Percentage opnames in Denemarken (0,5% t.o.v. 1,4%) en het Verenigd Koninkrijk liggen lager bij Omicron dan bij Delta, máár dat komt omdat het het virus nu voornamelijk rondgaat onder jongeren.
(Is dit percentage bij Delta ook bijna verdrievoudigd (!!) naarmate het virus langer rondging? Of was het percentage opnames bij Delta al vanaf het begin hoger? Het percentage opnames bij Omicron daalde juist in het laatste rapport vanuit Denemarken o.b.v. de grotere sample.)
– etc.

Terwijl bijv. een onderzoek als dit wordt geslikt als zoete koek en door veel experts wordt gedeeld zonder vermelding van enige nuance (bijv. dat het slechts gebaseerd is op 24 opnames).

Ik begrijp dat we het gewoon nog niet weten, maar het komt op mij soms over alsof bewust naar het ‘donkere’ scenario geredeneerd wordt.
het punt is dat je wat beleid betreft uit moet gaan van een realistisch maar pessimistisch scenario. Voor mij zit er dan ook een verschil tussen enerzijds de verwachting dat Omikron inderdaad milder is, maar anderszijds de maatregelen die aansluiten op een minder milde versie. Je kunt er gewoon niet op gokken dat het wel mee zal vallen. Want als het niet meevalt ben je gewoon te laat om nog iets te doen.

Vandaar dus dat die onderzoeken zeker wel wat zeggen, maar niet voldoende om er al echt goede conclusies uit te halen. Daarvoor is er nu nog helaas te weinig bekend.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Licko schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:33:
[...]

De oppositie hoeft ook niet overal tegen te zijn omdat ze nu eenmaal in de oppositie zitten.
Maar dát is hun bron van inkomsten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Brazos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:50:
[...]

De instanties gaan er vanuit dat omicron net zo ziekmakend is als delta inmiddels.
Volgens mij gaan ze daar nog vanuit. Het was de nulhypothese en we zijn nog bezig om een wetenschappelijk verantwoord cijfer voor de Europese populatie te vinden over hoe virulent omicron is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:52
rik86 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:26:
[...]

En wat doen die zorgmedewerkers de rest van het jaar dan? De arbeidsmigranten gebruiken die in het voorjaar de asperges steken of zo? :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Licko schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:33:
[...]

Het is inderdaad belachelijk dat ze pleitten voor het beschikbaar stellen van FFP2 maskers voor zorgpersoneel. Of voor uitbreiding van callcenters omdat mensen die bellen nu vaak urenlang voor niets bellen.

Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:01:
[...]

Moahw omikron is niet rauw op ons dak gekomen. Men spreekt al van mutaties en varianten sinds de eerste uitbraak, omikron is niet de eerste en ook niet de laatste variant.

Vaccineren helpt wat, maar is uiteindelijk geen oplossing. Er is een oplossing nodig voor het probleem hoe we als samenleving hiermee gaan leven. Jaarlijkse lockdowns en een politiestaat dat ons openbare/sociale leven gaat dicteren zoals we het nu aanpakken zie ik ook niet als een oplossing.
Als je een oplossing hebt horen wij, en met ons de dames en heren in Den Haag en bij het WHO, het heel erg graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Togi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:45:
Het probleem is dat de oppositie informatie tekort komt.

Het kabinet heeft een direct lijntje naar Van Dissel en de rest van het OMT. Ze hebben ruim de tijd om te overleggen en plannen te maken in het Catshuis. Wat heeft de oppositie? Een technische briefing van matige kwaliteit om diezelfde middag na de briefing het debat in de plenaire zaal te moeten voeren. Vandaag zat daar 30 minuten pauze tussen. Relevante documenten worden vaak pas in de vroege ochtend naar de Tweede Kamer gestuurd, de parlementariërs hebben dus nauwelijks tijd om zich in te lezen in de materie. De experts van het RIVM lijken vooral voor het kabinet te werken, niet voor de rest van de Tweede Kamer. Beantwoording van vragen gaat steeds moeilijker. Wat dat betreft begint de Tweede Kamer de wedstrijd op 2-0 achterstand telkens. Alleen de coalitie partijen hebben het makkelijker, die hoeven alleen hun bewindspersonen te steunen en te bejubelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:03:
[...]

Mijn griepprik was altijd al een jaar geldig. Ben ik nu al mijn hele leven voor de gek gehouden? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
user109731 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:26:
[Twitter]

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
2.349 (daling van 62)

Kliniek: 1.754 (daling van 61)
IC: 595 (daling van 1)

Instroom:
Kliniek: 209 (gisteren: 149)
IC: 31 (gisteren: 29)

Uitstroom:
Kliniek: 270 (gis: 48)
IC: 32 (gis: 42)
(https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69916916)
Verpleegafdeling:
* week 51: instroom gemiddeld 175 per dag. uitstroom gemiddeld 225 per dag. Prognose voor weeksaldo -350,

[...]
Intensive Care:
* week 51: instroom gemiddeld 33 per dag. uitstroom gemiddeld 40 per dag. Prognose voor weeksaldo -47,
[...]

Wat betreft de prognoses instroom en uitstroom daggemiddelde. Door weekdag-effect en neergaande trend begin van de week hoger, eind van de week (vooral za, zo) lager.
Het getal Ollie ligt mooi in lijn met mijn prognose.

De IC doet het qua instroom iets beter dan verwacht (zit al drie dagen rond de 30 en ook vandaag lijkt die kant op te gaan of zelfs eronder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
@tweakduke
Aangezien mijn posts terecht of onterecht worden geknipt en er telkens wordt verwezen naar de heilige graal de TS. Hierbij dan wat opmerkingen aan de openingspost, wellicht goed als die dan up to date is en geen verkeerd beeld blijft schetsen. Denk dat deze punten zelfs kunnen bijdragen aan jullie booster campagne ;)

Allereerst werkt het heel goed tegen ziekenhuisopnames en IC opnames, namelijk zo'n 95% en respectievelijk 97% Afhankelijk van de leeftijd daalt de bescherming richting 52%-84%. Wellicht wel zo eerlijk om dit ook te benoemen? En niet zeggen ja de 95-97% is gebaseerd op de eerste variant, we leven niet meer in 2020. Bron: https://www.science.org/doi/10.1126/science.abm0620

- Daarnaast werkt het ook tegen het krijgen van Corona: de kans op besmet raken is fors kleiner. Volgens presentatie van Jaap van Dissel tot ca 88%, bij delta Uit een uitgebreide studie is gebleken dat de bescherming fors daalt, bij Janssen zelfs naar 13.5%. Dit is ook een van de redenen dat we in deze huidige situatie zitten. bron: https://www.science.org/doi/10.1126/science.abm0620

Ik verwacht dat deze bron niet correct is, maar zie graag het bewijs zoals men dat ook van mij verwacht.
Pagina: 1 ... 84 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.