Maar durf je dat ook met andere zaken te doen? Die stoere praat van "achteraan aansluiten"? Achteraan aansluiten als:
- Je zorg nodig hebt door een wintersport blessure (had je maar niet op wintersport moeten gaan)
- Je zorg nodig hebt door jarenlang roken (had je maar eerder moet stoppen/nooit moeten beginnen)
- Je zorg nodig hebt omdat je als Tweaker zijnde nu eenmaal weinig beweegt en haast geen daglicht ziet en hierdoor ernstige gezondheidsproblemen ervaart
- Je zorg nodig hebt door teveel vet vreten en een dicht geslipt lijf (had je maar...)
Enfin, je snapt mijn punt denk ik?
Er zijn zoveel keuzes die mensen maken die je zou kunnen bestempelen als 'gewenst' of 'ongewenst', maar daar hebben we tot op heden nooit dergelijke radicale uitspraken over gedaan. En mensen beloond of bestraft op basis van die keuzes, althans, keuzes die wettelijk gezien gewoon mogen. Want wel/niet gevaccineerd, je doet het voor jezelf en de druk op de zorg, de verspreiding stop je er niet mee. En die druk op de zorg komt dus, zoals ik betoog, door tal van andere zaken en is ook niet iets van de laatste 2 jaar.
Met betrekking tot het 'gewenst' of 'ongewenst' bestempelen van gedrag en hier een sociaal kredietsysteem aan te koppelen volgen we waarschijnlijk China, naar idee van een hoop rijke, Westerse 'denkers'. Hier zit ik niet per se op te wachten eigenlijk,
ook Amnesty International schrijft er al even over.
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:18:
[...]
We hebben 12 maanden geluisterd naar het gesputter van amper 10 procent van Nederland. Dit heeft ons enkel ellende gebracht. Nu wordt het tijd om naar de 90 procent te gaan luisteren.
PS Maak er gerust 2G+ van hoor, veiliger om mee te starten.
Ik vind het oprecht best erg en triest om te zien dat er dus mensen in die tweedeling fuik zitten, dat het polariseren en het opzetten van de bevolking tegen een minderheid (die een legale vrije keuze maakt!) dus lukt. En dat ook nog eens op basis van flinterdun (of misschien wel geen?) goed bewijs/goede argumenten. Maar op basis van de zondebok-theorie, opgekropte emoties. Jammer
[
Voor 17% gewijzigd door
remzor op 18-12-2021 17:25
]