Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 22:26
Amphiebietje schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:50:
[...]

Waar ik een beetje bang voor ben is dat een golf na Omicron van een variant zou kunnen zijn met de besmettelijkheid van Omicron en de felheid van Delta, als we pech hebben...
Maar dan zou het effect zo maar eens hetzelfde kunnen zijn, i.v.m. (extra) antistoffen, boosters, evt. gemodificeerde vaccins, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
gekkie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:36:
[...]

Ik heb de indruk dat het in de verhouding met besmettingen *vooralsnog* minder *lijkt*, lastige is weer dat cijfers in het begin altijd laag zijn, dus een kleine stijging nu, zou je in de nabije toekomst prima kunnen pakken.
En we hebben niet echt de "luxe" om te denken dat we het nog even aan kunnen zien hoe het zich daar en/of hier gaat ontwikkelen. Dat is met onze besmettingen en bezettingen een garantie op ellende als het kwartje de verkeerde kant op valt en die kans is vrij reeël als de besmettelijkheid zo hard lijkt toe te nemen, dan moet die verhouding met ziekenhuisopnames wel heel sterk gewijzigd zijn (even zo grote factor).
Of je daar een gokje mee wilt wagen met je laatste centen, geen marge ... en de "rien ne va plus" die binnenkort valt, ik geef het je te doen.
Toch lijkt een nieuwe lockdown moeilijk te rijmen, wetende dat besmettingen nog steeds aan het dalen zijn en er nog niet genoeg data over de nieuwe variant beschikbaar is. Sinds wanneer is Nederland zo vooruitlopend?

Zijn er nog landen die vanwege Omicron preventief in lockdown gaan?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[...]

Waar ik een beetje bang voor ben is dat een golf na Omicron van een variant zou kunnen zijn met de besmettelijkheid van Omicron en de felheid van Delta, als we pech hebben...
Kan altijd gebeuren, niets geeft de garantie dat er niet op dit moment ergens in de wereld een virus muteert dat serieus gevaarlijk is en besmetterlijker als verkoudheid.
Soort combinatie van ebola + verkoudheid qua eigenschappen. Dus zo dodelijk als ebola en zo besmettelijk als verkoudheid. Het kan en als dat gebeurd zijn we serieus fucked, maar we kunnen er niets tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Wat kunnen we daartegen doen, niets toch?

Ergens de afgelopen decennia zijn we vergeten om te gaan met een leven vol onzekerheden en tegenslagen. Het menselijk ras bestaat al tienduizenden jaren, ook covid-19 zal over een paar decennia slechts een voetnoot in de geschiedenis zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:53:
[...]

Kan altijd gebeuren, niets geeft de garantie dat er niet op dit moment ergens in de wereld een virus muteert dat serieus gevaarlijk is en besmetterlijker als verkoudheid.
Soort combinatie van ebola + verkoudheid qua eigenschappen. Dus zo dodelijk als ebola en zo besmettelijk als verkoudheid. Het kan en als dat gebeurd zijn we serieus fucked, maar we kunnen er niets tegen doen.
Het is wel zo dat zo'n virus dan eerst een lange incubatietijd moet hebben en asymptomatische besmettelijkheid om zo besmettelijk te blíjven. Want anders vallen je gastheren dood neer voordat ze de volgende slachtoffers kunnen besmetten.

Maar als zo'n virus zou opduiken dan heb je het wel over het perfecte biologische wapen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

ArcticWolf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:43:
Proefde voornamelijk woede vandaag... ook van mijn kant, m'n halve huis ligt in puin. Het meeste kan ik bij de Bouwmaat halen, maar de Karwei zit om de hoek. Even snel heen en weer voor een klein dingetje zit er niet meer in.
Stond in ieder geval overal files; zowel mensen en auto's vandaag bij de bouwmarkten en Ikea hier.

Doe dan een maximum aantal mensen of op afspraak zoals voorheen 8)7
Los van zulke bouwprojecten waarbij je vaak terugmoet.....

Verbaast het me dat veel mensen nu opeens weer opschrikken en als een stel lemmingen naar de bouwmarkt rennen. Het is niet alsof dit nou als een enorme verassing komt ofzo. Waarom niet alvast van tevoren wat spullen in huis halen als je al iets van plan was.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:53:
[...]

Dat kan helemaal niet... een virus zal niet opeens lethal worden naarmate het minder is geworden. Een virus wilt zich zoveel mogelijk repliceren zonder dat er doden vallen (anders gaat het ook dood). Daarom vind ik de paniek voor Omikron ook zo vreemd, maar goed, ben al lang het vertrouwen in de aanpak kwijt.

Zelfs een arts (die ik ken) adviseerde laatst om een booster te vermijden, maar corona ergens op te lopen }:O

Er klopt echt geen zak meer van de aanpak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:55:
[...]
Wat kunnen we daartegen doen, niets toch?
[...]
Over het algemeen zijn het zoönoses, toch? Dus uit de buurt blijven van dieren (geen regenwouden meer kappen), en geen dieren meer houden zoals we ook toiletpapier zouden stapelen.

Maar daar hebben we het veganisme-topic voor, denk ik :P

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:56:
[...]

Het is wel zo dat zo'n virus dan eerst een lange incubatietijd moet hebben en asymptomatische besmettelijkheid om zo besmettelijk te blíjven. Want anders vallen je gastheren dood neer voordat ze de volgende slachtoffers kunnen besmetten.

Maar als zo'n virus zou opduiken dan heb je het wel over het perfecte biologische wapen.
Ja dat is een beetje de nachtmerrie van iedereen, lange incubatietijd, besmettelijk lang voor symptomen, extreem dodelijk en extreem besmettelijk. Eigenlijk is het gewoon HIV maar dan besmettelijk via de luchtwegen. Dan zijn we als mensheid best wel zuur, niet dat we het niet overleven want er zijn altijd wel mensen die een virus overleven maar het zorgt wel voor wat unieke uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:13

Dennis1812

Amateur prutser

psy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:56:
[...]

Verbaast het me dat veel mensen nu opeens weer opschrikken en als een stel lemmingen naar de bouwmarkt rennen. Het is niet alsof dit nou als een enorme verassing komt ofzo. Waarom niet alvast van tevoren wat spullen in huis halen als je al iets van plan was.
Ben ik de enige die deze lockdown even echt niet zag aankomen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:56:
[...]

Ik heb een voltijd baan en een jong paard in training, m'n halve huis vol met boktor, denk je dat ik nog tijd heb om alvast te gaan plannen & bestellen? Ik kan niet eens m'n was normaal kwijt op dit moment.
Het enige wat gepland stond was de aannemer voor het dak.

Zie veel meer mensen die opeens dingen moeten gaan doen omdat ze er eerst geen tijd voor hadden... dus zo vreemd is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CR2032 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:57:
[...]

Of het symboolpolitiek is of niet ligt vooral aan de hoogte van de boete en de handhaving.
In Oostenrijk is het dus boete betalen of de gevangenis in.

Reken maar dat de Oostenrijkse boete van 3.600 euro iedere 3 maanden ook hier heel effectief zal zijn. En 1.500 euro er bovenop bij het weigeren van een booster. Moet je zien hoe snel dan bijna iedereen zich laat prikken.

Wat zou het geweldig goed voor Nederland zijn als Rutte dat vanavond in de persconferentie zou zeggen. Dan heeft iedereen het door dat het menens is en de tijd van pappen en nathouden voorbij is. Maar daarvoor moet het natuurlijk eerst veel erger worden hier voordat wij Oostenrijk gaan volgen.

Handhaving en inning kan hier ook zo geregeld worden op basis van een RIVM registratie gekoppeld aan je BSN. Heel eenvoudig.

https://www.aljazeera.com...ccine-holdouts-up-to-4000
In Nederland hoef je voor dit soort boetes en afdwingen totaal niet bang te zijn.
Als je al ziet hoe belabberd, laks en er gewoon niet gehandhaafd wordt op de meest simpele maatregelen dan zit er nog wel wat ruimte voordat dit soort hoge boetes nodig gaan zijn als argument om er iets door te drammen.
Alsof je de straffen voor moord gaat verdubbelen en dan denkt dat deze maatregel de criminaliteitscijfers gigantisch omlaag gaat brengen.
Stemmingmakerij.

Anyway ik zit met popcorn, cola en de bingokaart klaar voor het allesbeslissende persmoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

XWB schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:52:
Toch lijkt een nieuwe lockdown moeilijk te rijmen, wetende dat besmettingen nog steeds aan het dalen zijn en er nog niet genoeg data over de nieuwe variant beschikbaar is.
Mwoah, we weten zeker dat het zich heel snel verspreid, verder weten we niet zoveel. Het meest voor de hand liggende is er vanuit gaan dat het verder gewoon COVID-19 is.

En je kan gewoon uittekenen dat een deze dagen het aantal besmettingen weer gaat stijgen. Daar zit weinig onzekerheid in.
Sinds wanneer is Nederland zo vooruitlopend?
Nederland heeft altijd scherp aan de wind gezeild, met veel besmettingen om vlot immuniteit op te bouwen. Dat heeft voordelen (veel immuniteit, gaan we nu met Omicron plezier van hebben) en nadelen; dat je je weinig reactietijd kan permitteren bij onverwachte zaken. Dat zien we nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:59:
[...]

Ik ook niet hoor... Wie verzint dit nu met de geluiden uit ZA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:59:
[...]

In Nederland hoef je voor dit soort boetes en afdwingen totaal niet bang te zijn.
Als je al ziet hoe belabberd, laks en er gewoon niet gehandhaafd wordt op de meest simpele maatregelen dan zit er nog wel wat ruimte voordat dit soort hoge boetes nodig gaan zijn als argument om er iets door te drammen.
Als ze die boetes goed willen doen dan dwingen ze dat gewoon af via de belastingdienst. Sorry, U staat niet in de registercontrole als gevaccineerd, dus blauwe envelop op de mat. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:59:
[...]

Nee mijn zoontje van 4 ook niet.

Meestal is het antwoord nee als je vraagt "ben ik de enige".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:01:
[...]

Als ze die boetes goed willen doen dan dwingen ze dat gewoon af via de belastingdienst. Sorry, U staat niet in de registercontrole als gevaccineerd, dus blauwe envelop op de mat. ;)
Zoiets als een verlopen APK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Uit "steekproef" is gebleken dat...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:27
anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:46:
[...]

We can only hope. Het zou wel echt zo fijn zijn.
Maar ik vrees van niet. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Het is niet zozeer gebaseerd op keiharde feiten. Stukje onderbuik en algemene kennis dat (nagenoeg alle) virussen vanzelf muteren naar een niet zo boeiende variant.

Maar het is ook een groot deel hoop natuurlijk.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:01:
[...]

Nee mijn zoontje van 4 ook niet.

Meestal is het antwoord nee als je vraagt "ben ik de enige".
Nou dat verklaard dan waarom men nog snel naar de bouwmarkt ging.

Bouwmarktspullen lijken mij dan belangrijker als de action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:44:
[...]

Ik ben er serieus al weken van overtuigd dat Omikron onze ‘life saver’ gaat zijn.
Als in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
ArcticWolf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:57:
[...]

Dat kan helemaal niet... een virus zal niet opeens lethal worden naarmate het minder is geworden. Een virus wilt zich zoveel mogelijk repliceren zonder dat er doden vallen (anders gaat het ook dood). Daarom vind ik de paniek voor Omikron ook zo vreemd, maar goed, ben al lang het vertrouwen in de aanpak kwijt.

Zelfs een arts (die ik ken) adviseerde laatst om een booster te vermijden, maar corona ergens op te lopen }:O

Er klopt echt geen zak meer van de aanpak.
Vertel dat even aan Ebola of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Heel besmettelijk, licht ziekmakend en verdringt snel de hele vervelende Delta variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:02:
[...]

Uit "steekproef" is gebleken dat...
Niks steekproef, je hebt een vervaldatum, daarna een reparatievaccinatietijd waarin je niet meer op de weg naar de kroeg mag tenzij naar de keuring vaccinatieplek en daarna krijg je hem gewoon op kenteken BSN automatisch binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Het is vandaag al eerder gegaan over draagvlak.

Uit onderzoek onder 2200 mensen door Hart van Nederland blijkt het volgende:
Slechts 3 op de 10 Nederlanders zijn het eens met de nieuwe coronamaatregelen. Meer dan de helft vindt het te zwaar dat het land opnieuw op slot gaat. Dat blijkt uit panelonderzoek van Hart van Nederland onder ruim 2200 deelnemers.

Liefst 54 procent van onze landgenoten ziet de maatregelen als te streng, en kan zich niet vinden in een nieuwe lockdown waarin bijna alles weer dicht gaat. Voor 12 procent van de Nederlanders gaan de regels juist nog niet ver genoeg. 31 procent van de bevolking is het eens met de laatste plannen.
https://www.ad.nl/dossier...ersconferentie~a0e1b2afd/

Ik denk dat deze duidelijke cijfers wel laten zien waar we daadwerkelijk staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 18-12-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:01:
[...]

Klinkt leuk maar de belastingdienst heeft geen toegang tot de medische gegevens van burgers.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

*knip*

Luister eerst het hele verhaal voor je conclusies trekt.

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 18-12-2021 19:13 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 18:58
Heel goed dat dissel wat extra uitleg heeft! Bedaard hopelijk wat mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

XWB schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:07:
[...]

Klinkt leuk maar de belastingdienst heeft geen toegang tot de medische gegevens van burgers.
Nog niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
xh3adshotx schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:04:
[...]

Vertel dat even aan Ebola of zo.
Ebola verspreid zich op een hele andere manier en vormt daardoor (op dit moment) geen gevaar voor de Westerse Wereld. Er is direct contact noodzakelijk. Net als bij HIV.

Totaal niet vergelijkbaar met een airborne virus zoals Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:07:

[...]

Zeggen dat je het er niet mee eens bent betekent niet dat je dan alsnog je kroeg en winkel openhoudt of massaal thuisfeestjes gaat geven.

Erfbelasting heeft ook weinig draagvlak maar die betalen we massaal gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Basekid schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:09:
Denk dat 85% van het publiek de draad kwijt was na de 3e zin.

Prima dat iemand tekst en uitleg geeft waarom, maar laat dat doen mbv een tekst die iedereen begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 18:37

Agent47

I always close my contracts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlWNm5FnFmvw8cnS-mKLVjslAGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9ChWVkcMwHKmYtpJ7Ynzz6rC.gif?f=user_large

Waarom heb ik het idee dat het er tegenwoordig zo aan toegaat in Den Haag.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:13:
[...]

Prima dat iemand tekst en uitleg geeft waarom, maar laat dat doen mbv een tekst die iedereen begrijpt.
En op een manier die een beetje het volgen waard is. Zijn manier van spreken werkt misschien in een wetenschappelijke kring, maar voor het grote publiek is het funest voor de aandacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Agent47 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:14:
[Afbeelding]

Waarom heb ik het idee dat het er tegenwoordig zo aan toegaat in Den Haag.
Had je deze al gezien:

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 10:28
Barrycade schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:13:
[...]

Ik vond de uitleg prima te volgen. Intentie ook prima, OMT is toch een soort boeman in de ogen van velen. Dan is enige duiding van het waarom zeker niet verkeerd.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Nou, voor de basisscholen valt het weer mee toch. Een week langer dicht na de vakantie. Bovenop de week voor de vakantie, dat maakt alvast weer 2 weken. En we weten allemaal hoe onze overheid rolt, dus tel er nog maar 7 tot 10 weken bij op.

Mijn hart huilt als ik denk aan de leerachterstanden en psychische en lichamelijke problemen die kwetsbare kinderen hierdoor weer oplopen.

Maar kop op, net als alle ondernemers die keihard getroffen worden brengen we dit offer heel graag om maar te zorgen dat we een heel klein groepje *knip* niet tegen de schenen schoppen.

Laat dergelijke generalisatie achterwege aub.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 18-12-2021 19:48 . Reden: Je betoog heeft dergelijke bewoording niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

NoepZor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:16:
[...]

Ik vond de uitleg prima te volgen. Intentie ook prima, OMT is toch een soort boeman in de ogen van velen. Dan is enige duiding van het waarom zeker niet verkeerd.
Gezien het feit dat je woorden als "intentie, duiding, boeman" gebruikt val je niet in de groep die zometeen gaat rellen omdat ze vinden dat ze voor de gek worden gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
NoepZor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:16:
[...]

Het OMT kan je, net als een Mark en Hugo op persoonlijk vlak, niets kwalijk nemen. Die doen hun werk, en hun werk is becijferen wat de mogelijke scenarios zijn en op basis daarvan advies en eventueel uitleg geven.

Uiteindelijk bepaald het (demissionaire) kabinet wat er gebeurd, die zijn verantwoordelijk voor de maatregelen.

En in de basis is een kloterig virus de enige echte schuldige in deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
Tot zover mis ik eigenlijk wat nu de strategie is na de lockdown. Boosters is kennelijk alles en verder niets? Ik heb het idee dat die drie als gieters afgaan momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Presentatie van Rutte was weer eens duidelijk en goed. Dissel moet echt lesje presenteren. En de Jonge had beter weg kunnen blijven, lijkt me slecht voor het draagvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:10
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:17:
Nou, voor de basisscholen valt het weer mee toch. Een week langer dicht na de vakantie. Bovenop de week voor de vakantie, dat maakt alvast weer 2 weken. En we weten allemaal hoe onze overheid rolt, dus tel er nog maar 7 tot 10 weken bij op.

Mijn hart huilt als ik denk aan de leerachterstanden en psychische en lichamelijke problemen die kwetsbare kinderen hierdoor weer oplopen.

Maar kop op, net als alle ondernemers die keihard getroffen worden brengen we dit offer heel graag om maar te zorgen dat we een heel klein groepje huilstruiken niet tegen de schenen schoppen.
Ik heb het idee dat je de ernst van de situatie in de ziekenhuizen niet in wilt zien. Dit wordt niet gedaan om “een heel klein groepje huilstruiken niet tegen de schenen te schoppen”

Ik zit ook niet te wachten op een lockdown, maar als het moet, dan moet het.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:21:
Tot zover mis ik eigenlijk wat nu de strategie is na de lockdown. Boosters is kennelijk alles en verder niets? Ik heb het idee dat die drie als gieters afgaan momenteel.
Ik lees net dit in de krant van van Dissel:
Toch is volgens Van Dissel het risico te groot om nu geen maatregelen te nemen. „Als duidelijk is dat omicroninfecties veel milder verlopen, dan zal snel een advies komen om de lockdown weer te versoepelen.”
https://www.telegraaf.nl/...halve-essentiele-sectoren

Aan Jaap van Dissel zal het niet liggen. Dat is een eerlijke man voor mijn gevoel. Ik geloof direct dat als over 2 weken blijkt dat de ziekenhuizen nog steeds dalen hij samen met het OMT de eerste is om de adviseren een en ander terug te draaien.

Mijn grote angst is echter dat onze overheid dat advies in de wind slaan en ons maanden in de kou laten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Joris748 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:22:
[...]

Ik heb het idee dat je de ernst van de situatie in de ziekenhuizen niet in wilt zien. Dit wordt niet gedaan om “een heel klein groepje huilstruiken niet tegen de schenen te schoppen”

Ik zit ook niet te wachten op een lockdown, maar als het moet, dan moet het.
Ik heb het idee dat jij niet inziet dat we veel eerder beperkte maatregelen hadden moeten nemen die ervoor zorgden dat een kleine groep niet ziek zouden worden en 70 procent van de IC’s zou bezetten.

Een lockdown waarbij je de meeste kwetsbare groep in je maatschappij ongenadig hard raakt met jarenlange gevolgen zou het allerlaatste moeten zijn wat je doet. Er zijn vele tussenstappen die misschien niet populair zijn, maar wel zorgen dat je onze meest kwetsbare groep ontziet.

Maar we verwoesten liever een kinderleven dan dat we een volwassene die zich bewust niet vaccineert weren uit de bioscoop.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 18-12-2021 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:23:
[...]

Ik lees net dit in de krant van van Dissel:

[...]

https://www.telegraaf.nl/...halve-essentiele-sectoren

Aan Jaap van Dissel zal het niet liggen. Dat is een eerlijke man voor mijn gevoel. Ik geloof direct dat als over 2 weken blijkt dat de ziekenhuizen nog steeds dalen hij samen met het OMT de eerste is om de adviseren een en ander terug te draaien.

Mijn grote angst is echter dat onze overheid dat advies in de wind slaan en ons maanden in de kou laten staan.
De overheid is er niet op uit om je te pesten zonder reden. Als het niet nodig is gaat de lockdown echt niet langer duren.

Als je serieus denkt dat dit een plan is om de bevolking te pesten zou ik daar serieus eens met de huisarts over gaan praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Sterker nog, Rutte zegt net dat Denemarken verder is met boosteren en dat het niet genoeg is

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:07:

[...]

Beetje rare tekst. "Slechts 3 op de 10 is het eens met de nieuwe maatregelen". Dat doet vermoeden dat 7 op de 10 erop tegen is. Maar dan lezen we dat 31% het ermee eens is, en 12% vindt dat het niet ver genoeg gaat. Dan vindt 43% de maatregelen dus niet erg, ruim 4 op de 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
autje schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:26:
[...]

Beetje rare tekst. "Slechts 3 op de 10 is het eens met de nieuwe maatregelen". Dat doet vermoeden dat 7 op de 10 erop tegen is. Maar dan lezen we dat 31% het ermee eens is, en 12% vindt dat het niet ver genoeg gaat. Dan vindt 43% de maatregelen dus niet erg, ruim 4 op de 10.
Voor het resultaat maakt het weinig uit, eerder was meer dan 8 op de 10 het ermee eens. Dat is wat ik bedoel met een afbrokkelend draagvlak. Het is niet weg, het brokkelt af.

Verder mee eens hoor, de manier hoe ze de cijfers presenteren had beter gekund. In de basis klopt het wel, want die 12 procent is het er niet mee eens (want te licht), maar je kan dat beter verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:34

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat ik nu nog steeds niet begrijp en waar ik de laatste dagen veel mensen over gesproken heb die het ook niet snappen: wat is nu een boosterprik?

Is dat daadwerkelijk een andere samenstelling (dus aangepast aan alle mutaties tot dusver) of is dat gewoon een extra prik bovenop je huidige aantal vaccinaties? En dan maar als naam 'boosterprik' omdat de een 2 prikken heeft gehad, de andere 3 etc.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De Jonge is een one trick pony die iedere maand een nieuwe kans najaagt. Verder kijken dan wat er actueel voor zijn neus hangt heb ik hem nog niet horen doen. Alles op rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Kuusj schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:29:
Wat ik nu nog steeds niet begrijp en waar ik de laatste dagen veel mensen over gesproken heb die het ook niet snappen: wat is nu een boosterprik?

Is dat daadwerkelijk een andere samenstelling (dus aangepast aan alle mutaties tot dusver) of is dat gewoon een extra prik bovenop je huidige aantal vaccinaties? En dan maar als naam 'boosterprik' omdat de een 2 prikken heeft gehad, de andere 3 etc.
Extra prik met een lagere dosis. Het zou eigenlijk gewoon herhaalprik moeten heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:17:

Maar kop op, net als alle ondernemers die keihard getroffen worden brengen we dit offer heel graag om maar te zorgen dat we een heel klein groepje huilstruiken niet tegen de schenen schoppen.
Het uitgangspunt is dat het onderwijs na de kerstvakantie weer open kan. Hier neemt het kabinet uiterlijk 3 januari een besluit over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
Wat een geweldig toneelstukje, Van Dissel (aka MC Wetenschap) van stal gehaald alles _O- .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Nog een artikel wat het RIVM heeft gepubliceerd waar een enkele grafieken bij staan wat het verhaal van van Dissel ondersteund. Ook benadrukt dat er nog een hoop onzeker is, maar door de snelle verspreiding kan in een paar weken de druk op de zorg hoog oplopen en is er geen andere optie dan nu ingrijpen.
Afbeeldingslocatie: https://www.rivm.nl/sites/default/files/styles/content_no_crop/public/2021-12/figuur%202.png?itok=V0OeSkmP
Afbeeldingslocatie: https://www.rivm.nl/sites/default/files/styles/content_no_crop/public/2021-12/figuuur%201.png?itok=ROtvSlZM
https://www.rivm.nl/nieuw...mars-omikron-in-nederland

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Drardollan
Aghanim schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:29:
[...]

De Jonge is een one trick pony die iedere maand een nieuwe kans najaagt. Verder kijken dan wat er actueel voor zijn neus hangt heb ik hem nog niet horen doen. Alles op rood.
Het goede nieuws is dat hij binnenkort een functie elders krijgt.

Maar het is een beetje flauw om 1 iemand van de overheid af te kraken omdat hij toevallig de ondankbare taak heeft om achter die microfoon te staan. Het beleid wordt gemaakt door het (demissionaire) kabinet, niet door Hugo himself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:34

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:30:
[...]

Extra prik met een lagere dosis. Het zou eigenlijk gewoon herhaalprik moeten heten.
Ok duidelijk, maar dan mijn vervolgvraag: waar vind ik die informatie?
Want mijn oma uitleggen dat haar tweede prik en de boosterprik in principe hetzelfde is blijkt een aardige uitdaging..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Dennis1812 ik vroeg me af of je je operatie al hebt gehad? Ik hoop het wel, want zoals het nu lijkt blijven de ziekenhuizen nog wel even druk bezet. :{

In elk geval veel sterkte alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
42erik schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:31:
[...]

Het uitgangspunt is dat het onderwijs na de kerstvakantie weer open kan. Hier neemt het kabinet uiterlijk 3 januari een besluit over.
Geloof je het zelf?

Er wordt gekeken of het per 10 januari open zou kunnen, maar in principe is alles dicht tot 14 januari.

Tot op heden is het nog geen enkele keer gebeurd dat de scholen een positief advies kregen en werden ze altijd wekenlang dicht gehouden.

Dus laten we dan maar hopen dat ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Kuusj schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:32:
[...]

Want mijn oma uitleggen dat haar tweede prik en de boosterprik in principe hetzelfde is blijkt een aardige uitdaging..
Volgens mij hier: https://www.rivm.nl/covid...gronden/boostervaccinatie

Maar de site is down, dus weet het niet zeker en ga af op Google.

De tweede prik kan een hogere of lagere dosis zijn bedenk ik nu. Pfizer heeft een andere 1e/2e dosis gehad dan Moderna. De herhaling is van beiden een lagere dosis, maar die van Moderna is dan dacht ik nog altijd hoger.

Je kan het wellicht uitleggen met de DKTP/BMR? Die hebben ook diverse herhalingen.

[ Voor 24% gewijzigd door Drardollan op 18-12-2021 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

dawg schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:33:
@Dennis1812 ik vroeg me af of je je operatie al hebt gehad? Ik hoop het wel, want zoals het nu lijkt blijven de ziekenhuizen nog wel even druk bezet. :{

In elk geval veel sterkte alvast. :)
Ja ik ben geweest gelukkig. Alles goed verlopen.
En jij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:30:
[...]

Dat is alleen met Moderna zo. Pfizer is dezelfde dosis.
Kuusj schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:32:
[...]

https://www.rivm.nl/en/co...cines/booster-vaccination Hier staat het :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Michael_OsGroot schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:26:
Sterker nog, Rutte zegt net dat Denemarken verder is met boosteren en dat het niet genoeg is
De communicatie is sowieso bedroevend. Van Dissel die uitlegt waarom je vaccin niet meer voldoende is omdat omikron een andere jas aan heeft. Prima, hij geeft een technische uitleg. Alleen daarna komt dan De Jonge die zegt dat we meer moeten doen van iets wat Van Dissel net van heeft gezegd dat het niet meer zo geweldig werkt. De onzorgvuldige luisteraar kan hier een hele nare boodschap uit distilleren dat het niet meer uitmaakt.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:26:
De overheid is er niet op uit om je te pesten zonder reden. Als het niet nodig is gaat de lockdown echt niet langer duren.
Die 14 januari is totaal ongeloofwaardig als einddatum. De lockdown van eind 2020 tot begin 2021 werd telkens verlengd samen met zijn goede vriend de avondklok. Die verlenging was voor de politiek de makkelijkste keuze omdat ze dan niet hoeven na te denken en moeilijke keuzes moeten maken. Ik geloof er geen barst meer van en ik denk dat ik niet alleen sta daarin. Deze lockdown gaat nog wel een paar toegiften geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Basekid schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:09:
Ja en nee, de uitleg was goed maar blijkbaar niet voor iedereen even goed te volgen.
Heel veel padding om de boodschap heen dus dat maakt het voor sommige lastiger.

Het had dus kort , bondig gemogen en met een presentatie erbij.
Je wilt hier niet alleen HBO+ mensen bereiken maar gewoon iedereen.
Maar goed beter dan helemaal niets wel jammer dat de regels weer door elkaar gepresenteerd worden dus advies + regels door elkaar dat maakt het niet duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
[...]
Toch lijkt een nieuwe lockdown moeilijk te rijmen, wetende dat besmettingen nog steeds aan het dalen zijn en er nog niet genoeg data over de nieuwe variant beschikbaar is. Sinds wanneer is Nederland zo vooruitlopend?
Sinds nu en wel vaker met wat te uitbundige versoepelingen en eigenlijk ook al met de Britse variant (was dat B)?
Een voornaam verschil met voorheen is dat de bezetting al vrij hoog is en het tempo en vooral het uiteindelijke effect daarvan vrij lastig in te schatten is en gaat zijn.
Als iedereen gaat wachten omdat er niemand de eerste wil zijn gaat het ook niet opschieten of wel ?

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 18-12-2021 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:35:
[...]

Ja ik ben geweest gelukkig. Alles goed verlopen.
En jij?
Mooi. :) en gefeliciteerd trouwens, gezien het taartje. :)

Ik ook, heb de shunt. Start zal ergens 2e week januari zijn verwacht ik.

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 18-12-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RoD schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:37:
[...]

[...]

Ik zie het, de site doet het weer :) Ik had de NL link gestuurd, dat leest makkelijker haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:37:
[...]

[...]

Ik heb Pfizer gehad en ben daar echt goed en lang ziek van geweest, dus zat te denken om Moderna te nemen dit keer... maar daar krijg je dus een lagere dosis van de 2e keer?

Of krijg je überhaupt geen keus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:32:
[...]

Het goede nieuws is dat hij binnenkort een functie elders krijgt.

Maar het is een beetje flauw om 1 iemand van de overheid af te kraken omdat hij toevallig de ondankbare taak heeft om achter die microfoon te staan. Het beleid wordt gemaakt door het (demissionaire) kabinet, niet door Hugo himself.
Het gaat mij niet om het beleid maar om de overdreven mate van vaccinatie marketing. Je kunt het prima 2x benoemen (iedereen snapt het ondertussen echt wel, degenen die niet geprikt zijn beweeg je hier echt niet meer mee) maar je hoeft geen 41x te beginnen over vaccineren en boosteren.

En we zijn in een recordtempo van hoofd onderwerp veranderd: vaccineren - 2G vs 1G - niet gevaccineerden als boosdoener - kinderen als boosdoener - boosteren - omicron.

Gaan we nog iets doen met de onderwerpen die de vorige persconferenties centraal stonden of rammen we lekker door op de opportunisme trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:38:
[...]

De communicatie is sowieso bedroevend. Van Dissel die uitlegt waarom je vaccin niet meer voldoende is omdat omikron een andere jas aan heeft. Prima, hij geeft een technische uitleg. Alleen daarna komt dan De Jonge die zegt dat we meer moeten doen van iets wat Van Dissel net van heeft gezegd dat het niet meer zo geweldig werkt. De onzorgvuldige luisteraar kan hier een hele nare boodschap uit distilleren dat het niet meer uitmaakt.

[...]

Die 14 januari is totaal ongeloofwaardig als einddatum. De lockdown van eind 2020 tot begin 2021 werd telkens verlengd samen met zijn goede vriend de avondklok. Die verlenging was voor de politiek de makkelijkste keuze omdat ze dan niet hoeven na te denken en moeilijke keuzes moeten maken. Ik geloof er geen barst meer van en ik denk dat ik niet alleen sta daarin. Deze lockdown gaat nog wel een paar toegiften geven.
Ze zeggen "minstens tot 14 januari". Niet "tot maximaal 14 januari".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ja. In ieder geval Denemarken.
Denemarken neemt rigoureuze maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Vanwege de snelle verspreiding van de omikronvariant van het virus heeft de overheid besloten om strengere regels in te voeren. Alle dierentuinen en pretparken moeten weer dicht.

Vandaag zijn de parken voorlopig voor het laatst geopend. Ook nachtclubs, concertzalen, bioscopen en sporthallen sluiten vanaf zondag 19 december de deuren. Cafés, restaurants en winkels blijven wel open, met een beperkt aantal bezoekers.
https://www.looopings.nl/...n-vanaf-morgen-dicht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:40:
[...]

Eigenlijk zouden er aan dat soort momenten een duidelijke beslisconditie moeten zitten. Dus wanneer er minder dan X ziekenhuisopnames zijn met Y instroom -> lockdown eindigen, anders doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

CMD-Snake schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:38:
[...]

De jip en jannekeversie van de uitleg spreekt zichzelf tegen. Een ander jasje zodat het vaccin niet goed meer werkt, maar als je nog niet gevaccineerd bent en dat alsnog gaat doen dan werkt het wel. Topuitleg. Leg het niet uit, of pak de tijd om het uit te leggen en pak wat grafische ondersteuning erbij.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:20
ArcticWolf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:39:
[...]

Ik heb Pfizer gehad en ben daar echt goed en lang ziek van geweest, dus zat te denken om Moderna te nemen dit keer... maar daar krijg je dus een lagere dosis van de 2e keer?

Op iedere vaccinatielocatie hebben ze óf Pfizer óf Moderna. Wat je krijgt is afhankelijk van waar je heen gaat. Kiezen kán dus niet, want ze hebben het alternatief niet eens liggen.

De dosis van Pfizer is sowieso lager dan Moderna, namelijk 30 ug. Moderna is 100 ug voor de primaire serie en 50 ug voor de booster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Je hebt geen keus. Maar Moderna is niet per se een oplossing, want je moet je bedenken dat Moderna een hogere dosis heeft dan Pfizer voor de eerste 2 prikken. Het is overigens verder ook helemaal niet te voorspellen hoe je gaat reageren, en met de booster dus ook niet. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dergelijk leedvermaak is ongepast.

[ Voor 77% gewijzigd door tweakduke op 18-12-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Je hebt geen keus.

In principe zijn Pfizer en Moderna redelijk gelijk qua samenstelling. De dosis van Moderna was wel hoger, wat mogelijk verklaart waarom Moderna elke keer net wat lekkerder scoort in de cijfers (net wat meer bescherming, net wat langer bescherming, etc.).

Uit mijn eigen omgeving lijkt het erop dat Moderna wat meer lichte bijwerkingen had (hoofdpijn, lamlendig, pijn in de arm dat niveau). Ik vraag mij dan ook af of het veel uitmaakt voor je.

Qua bijwerkingen van de booster hoor ik in mijn omgeving enkel positieve verhalen dat men minder last heeft dan van de 2e prik. Maar ik heb nog geen tientallen boosters is in de omgeving, dus neem dit niet te serieus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:43:
Lachen die onderneemster die in November tijdens een pandemie een kroeg begint en dan verbaasd is dat ze dicht moet en geen overheidssteun krijgt.
Lache joh! Echt super leuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Mod is al langsgeweest dus ik haal de quote weg

[ Voor 95% gewijzigd door Drardollan op 18-12-2021 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:15
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:33:
[...]

Geloof je het zelf?

Er wordt gekeken of het per 10 januari open zou kunnen, maar in principe is alles dicht tot 14 januari.

Tot op heden is het nog geen enkele keer gebeurd dat de scholen een positief advies kregen en werden ze altijd wekenlang dicht gehouden.

Welke datum het ook wordt, het "gemak" waarmee scholen van het ene op het andere moment worden gesloten of kinderen met een snotneus thuis moeten blijven, maakt het wat twijfelachtig hoe belangrijk men het vindt om de scholen open te houden.
Het zorgt er in elk geval voor dat ik het in het vervolg ook wat minder nauw neem met de leerplicht van mijn dochters in de basisschoolleeftijd. Die kunnen best wel een weekje missen. De geplande vakantie naar CenterParcs van volgende week wordt dus verplaatst naar een willekeurige midweek in het voorjaar. Nog even zien hoe ik de directeur dit mededeel, gewoon eerlijk zijn of zeggen dat ze symptomen hebben die bij corona passen.
Maar door zo te spreiden in plaats van in de drukke vakantieperiodes te gaan, draag ik als burger mijn steentje bij om drukte zoveel mogelijk te spreiden. 8)
Ik geloof ook niet dat ik de enige ben die op een later willekeurig moment alsnog op vakantie gaat met het gezin. De leerplichtambtenaren krijgen het nog druk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xh3adshotx
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:43:
Lachen die onderneemster die in November tijdens een pandemie een kroeg begint en dan verbaasd is dat ze dicht moet en geen overheidssteun krijgt.
Waarom is dat leuk dan? ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

eamelink schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:45:
[...]

Lache joh! Echt super leuk!

Lul.
Sorry, maar je weet dat je een gigantisch risico neemt. Je weet wat de spelregels zijn omtrent overheidssteun, als je dan alsnog het risico neemt eigen schuld. Niet aan de overheid ieder bedrijf overeind te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:47:
[...]

Sorry, maar je weet dat je een gigantisch risico neemt. Je weet wat de spelregels zijn omtrent overheidssteun, als je dan alsnog het risico neemt eigen schuld. Niet aan de overheid ieder bedrijf overeind te houden.
Je hebt een zeer onderontwikkeld gevoel voor compassie. Wellicht iets om aan te werken tijdens de lockdown :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:33:
[...]

Geloof je het zelf?

Ik weet oprecht niet meer wat ik moet geloven, maar dit is iig wel het streven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verwacht je dan? Je opent een kroeg in de winter tijdens een pandemie terwijl het duidelijk is dat steunmaatregelen op basis van omzet in het vorig kwartaal is.

Dus je besluit een gigantische investering te doen maar niemand heeft je uitgelegd hoe de spelregels omtrent de steunpaketten werken? Sorry, maar dan ben je gewoon echt dom bezig en dat is je eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoewel ik absoluut niet blij ben met de lock-down en me ook wel afvraag of ze niet een beetje doorslaan en met een kanon op een olifant gaan schieten moet ik ze wel meegeven dat ze een en ander dit keer wel (ook met dank aan Jaap van Dissel) goed gemotiveerd hebben.

Het waarom is voor mij wel duidelijk. De mate waarin ze ingrijpen is luchtfietsen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:41:
[...]

Eigenlijk zouden er aan dat soort momenten een duidelijke beslisconditie moeten zitten. Dus wanneer er minder dan X ziekenhuisopnames zijn met Y instroom -> lockdown eindigen, anders doorzetten.
Jij wil weer een routekaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:40:
Het is dan maar goed dat ze geen jaartal noemen. ;)

Deze lockdown gaan ze vermoedelijk rekken tot het voorjaar, gezien de ervaring van de vorige lockdown en de moeite die de politiek heeft met plannen en keuzes maken gaan ze die momentjes wel even voor zich uit schuiven.
Nox schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:41:
De jip en jannekeversie van de uitleg spreekt zichzelf tegen. Een ander jasje zodat het vaccin niet goed meer werkt, maar als je nog niet gevaccineerd bent en dat alsnog gaat doen dan werkt het wel. Topuitleg. Leg het niet uit, of pak de tijd om het uit te leggen en pak wat grafische ondersteuning erbij.
Ik zit het NOS liveblog te bekijken, daar is de samenvatting nog rampzaliger. Quotes van Van Dissel waarin hij zichzelf lijkt tegen te spreken:
Van Dissel doet een oproep aan de mensen die nog niet gevaccineerd zijn. "Doe dat alsnog, want ook twee vaccinaties beschermen tegen de omikronvariant."
Om daarna het filmpje te zien te krijgen waarin Van Dissel dus uitlegt waarom de vaccins zo'n moeite hebben met omikron om daarna weer een filmpje te krijgen van De Jonge die datzelfde vaccin weer aanprijst als de oplossing voor omikron.

Het nut van de aanwezigheid van Van Dissel snap ik niet echt. Hij is geen goede spreker en een technische presentatie is te veel voor deze setting. Ik krijg het idee dat hij alleen aanwezig is om extra gewicht aan de situatie te moeten verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:42:
[...]

Je hebt geen keus. Maar Moderna is niet per se een oplossing, want je moet je bedenken dat Moderna een hogere dosis heeft dan Pfizer voor de eerste 2 prikken. Het is overigens verder ook helemaal niet te voorspellen hoe je gaat reageren, en met de booster dus ook niet. Helaas.
Nee dat is het probleem idd... dat zei mijn HA afgelopen week ook.. kon best zijn dat ik helemaal niet ziek zou worden van de booster.. Ze zei zelfs het best een idee was om covid op te lopen nu, omdat ik nog binnen de 9 maanden zit van Pfizer en het toch niet te voorspellen is hoe ik zou reageren. }:O

(ging daarheen om een ontzegging voor booster te krijgen... maar blijkbaar kan/mag alleen de GGD die geven).

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 18-12-2021 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:49:
[...]

Wat verwacht je dan? Je opent een kroeg in de winter tijdens een pandemie terwijl het duidelijk is dat steunmaatregelen op basis van omzet in het vorig kwartaal is.
En dat is een rechtvaardiging om iemand uit te lachen die haar levenswerk ziet verdwijnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ik mis die wekelijkse blunder wel -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik wil een routekaart waar ze zich ook daadwerkelijk aan houden. Geen "dynamische en adaptieve" routekaart ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:49:
[...]

Dus je besluit een gigantische investering te doen maar niemand heeft je uitgelegd hoe de spelregels omtrent de steunpaketten werken? Sorry, maar dan ben je gewoon echt dom bezig en dat is je eigen schuld.
Slim is het niet. Vind het alleen ook niet erg grappig. Iemand raakt, met de beste bedoelingen, veel geld kwijt en houdt mogelijk privé schulden over. Ondertussen is het "grappig", daar kan ik echt geen begrip voor opbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snap echt niet dat oneindige ondernemers de hand boven het hoofd houden. Je neemt een gok tijdens een pandemie, de spelregels zijn niet veranderd, je hebt verkeerd gegokt. Dat is het risico dat je neemt als je een onderneming start.

Anders organiseer ik 15 januari een festival en als dat dan geannuleerd wordt ga ik mijn handje ophouden bij de stomme overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:50:
Hoewel ik absoluut niet blij ben met de lock-down en me ook wel afvraag of ze niet een beetje doorslaan en met een kanon op een olifant gaan schieten moet ik ze wel meegeven dat ze een en ander dit keer wel (ook met dank aan Jaap van Dissel) goed gemotiveerd hebben.

Het waarom is voor mij wel duidelijk. De mate waarin ze ingrijpen is luchtfietsen.
Ze lijken eindelijk te (proberen te) anticiperen op mogelijke gevolgen ipv domweg te reageren.

Dat is op zich positief.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:53:
Snap echt niet dat oneindige ondernemers de hand boven het hoofd houden. Je neemt een gok tijdens een pandemie, de spelregels zijn niet veranderd, je hebt verkeerd gegokt. Dat is het risico dat je neemt als je een onderneming start.

Anders organiseer ik 15 januari een festival en als dat dan geannuleerd wordt ga ik mijn handje ophouden bij de stomme overheid.
Wat haar gebeurd is is kut en het is inderdaad dom.

Maar het is alles behalve grappig als je door het failliet van je kroeg straks je huis moet verkopen en je kinderen op straat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xh3adshotx schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:52:
[...]

Slim is het niet. Vind het alleen ook niet erg grappig. Iemand raakt, met de beste bedoelingen, veel geld kwijt en houdt mogelijk privé schulden over. Ondertussen is het "grappig", daar kan ik echt geen begrip voor opbrengen.
Dat is grappig net zoals het grappig is dat iemand in de bijstand zijn geld vergokt op roulette en dan bij de gemeente verontwaardigd gaat zijn dat hij niet meer krijgt. Beetje zwarte humor. Gun haar het beste als persoon maar een bekwaam onderneemster is ze niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het is knap hoe Rutte zich nog in bochten wringt om de QR samenleving te verdedigen. Mede dankzij dat gigantische vertrouwen in die QR codes kon de boel sinds september zo ontsporen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:54:
[...]

Wat haar gebeurd is is kut en het is inderdaad dom.

Maar het is alles behalve grappig als je door het failliet van je kroeg straks je huis moet verkopen en je kinderen op straat staan.
Gelukkig draait de economie als een tierelier dus kan die persoon ergens anders aan de slag. We moeten wat minder angstig zijn voor faillisementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:52:
[...]

En dat is een rechtvaardiging om iemand uit te lachen die haar levenswerk ziet verdwijnen?
Ze is vorige maand begonnen dus van levenswerk kunnen we niet spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

De journalisten zijn zowaar nog erger, wat een irritant volk met achterlijke stellingen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1 ... 71 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.