Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.212 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:54:
[...]

Wat haar gebeurd is is kut en het is inderdaad dom.

Maar het is alles behalve grappig als je door het failliet van je kroeg straks je huis moet verkopen en je kinderen op straat staan.
Dat zeg ik niet.

Ik vind het grappig dat ze verbaasd is dat ze geen overheidssteun krijgt als die spelregels al anderhalf jaar vaststaan. De gevolgen daarvan zijn wat minder grappig nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Nox schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:56:
De journalisten zijn zowaar nog erger, wat een irritant volk met achterlijke stellingen.
Ik heb de vorige persmomentjes gemist maar vind het op zich wel meevallen met de duffe vragen vandaag tot nog toe.
Die QR code vraag was gewoon sterk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:49:
[...]

Wat verwacht je dan? Je opent een kroeg in de winter tijdens een pandemie terwijl het duidelijk is dat steunmaatregelen op basis van omzet in het vorig kwartaal is.

Dus je besluit een gigantische investering te doen maar niemand heeft je uitgelegd hoe de spelregels omtrent de steunpaketten werken? Sorry, maar dan ben je gewoon echt dom bezig en dat is je eigen schuld.
Doe niet zo sneu man, wees blij dat er ondernemers zijn. Mensen die kansen in de markt zien en pakken en zo de economie draaiend houden. In het najaar stonden alle seinen op groen en is het logisch dat nieuwe ondernemers in de nieuwe kansen duiken. Bij ondernemen horen natuurlijk ook risico's. Zeker als je in een onzekere tijd de vroege kans wil pakken. Maar ik ben blij dat die ondernemers er nog wel zijn die het proberen. Het zijn wel de ondernemers die de boel straks weer echt draaiend moeten houden als de staatschuld opgelopen is door alle steunpakketten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:45:
[...]

Je hebt geen keus.

In principe zijn Pfizer en Moderna redelijk gelijk qua samenstelling. De dosis van Moderna was wel hoger, wat mogelijk verklaart waarom Moderna elke keer net wat lekkerder scoort in de cijfers (net wat meer bescherming, net wat langer bescherming, etc.).

Uit mijn eigen omgeving lijkt het erop dat Moderna wat meer lichte bijwerkingen had (hoofdpijn, lamlendig, pijn in de arm dat niveau). Ik vraag mij dan ook af of het veel uitmaakt voor je.

Qua bijwerkingen van de booster hoor ik in mijn omgeving enkel positieve verhalen dat men minder last heeft dan van de 2e prik. Maar ik heb nog geen tientallen boosters is in de omgeving, dus neem dit niet te serieus.
Pfizer dosis is 30 mgr. en Moderna 100 mgr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
giantgiantus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:55:
[...]

Gelukkig draait de economie als een tierelier dus kan die persoon ergens anders aan de slag. We moeten wat minder angstig zijn voor faillisementen.
In theorie ja... laatst geprobeerd een vriendin aan een baan te helpen. Ze vragen nog net geen mainframe kennis voor een balie assistent baan 8)7

*oh ja we hebben echt een banen te kort*

Maar "eis" dan eerst meer realistische dingen voordat je gaat klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gemengde gevoelens over de bijdrage van Van Dissel.

Goed om hem erbij te hebben. Goed verhaal qua detail maar ook qua toegankelijkheid.

Beetje inconsistent qua volledige vaccinatie werkt niet genoeg, haal een booster en even later haal een volledige vaccinatie als je nog niks hebt want dat werkt ook goed.

M’n voornaamste kritiek is dat het leek alsof we het allemaal doen voor de modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:57:
[...]

Doe niet zo sneu man, wees blij dat er ondernemers zijn. Mensen die kansen in de markt zien en pakken en zo de economie draaiend houden. In het najaar stonden alle seinen op groen en is het logisch dat nieuwe ondernemers in de nieuwe kansen duiken. Bij ondernemen horen natuurlijk ook risico's. Zeker als je in een onzekere tijd de vroege kans wil pakken. Maar ik ben blij dat die ondernemers er nog wel zijn die het proberen. Het zijn wel de ondernemers die de boel straks weer echt draaiend moeten houden als de staatschuld opgelopen is door alle steunpakketten.
Ik ben blij dat ze de gok neemt maar niet dat ze verontwaardigd is als die niet goed uitpakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ArcticWolf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:51:
[...]

Nee dat is het probleem idd... dat zei mijn HA afgelopen week ook.. kon best zijn dat ik helemaal niet ziek zou worden van de booster.. Ze zei zelfs het best een idee was om covid op te lopen nu, omdat ik nog binnen de 9 maanden zit van Pfizer en het toch niet te voorspellen is hoe ik zou reageren. }:O

(ging daarheen om een ontzegging voor booster te krijgen... maar blijkbaar kan/mag alleen de GGD die geven).
Vind ik toch een beetje een vreemde opmerking van de HA, want je houdt altijd het risico op vervelende hardnekkige zaken zoals long Covid. Wat je ook doet, loop geen besmetting op, want ook als het risico niet hoog is, is dit nou juist het meest risicovolle wat je in deze pandemie kan overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:52:
[...]

Ik wil een routekaart waar ze zich ook daadwerkelijk aan houden. Geen "dynamische en adaptieve" routekaart ;)
Die hele routekaart was vooraf al een mission impossible.
Met een route staat al vast wat je start is en je bestemming, en ga je ervan uit dat de wegen niet te veel veranderen tijdens de reis.

Bij dit ligt alleen het startpunt vast en het en der wat landmarks dus onmogelijk om vooraf te bedenken.

Ben blij dat ze niet zo veel loze beloftes doen tegenwoordig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik pleit er overigens ook wel eens voor dat ze de volgende keer in plaats van een rondje winkeliers eens een rondje ziekenhuis maken om te kijken hoe het er daar voorstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

eamelink schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:00:

Goed om hem erbij te hebben. Goed verhaal qua detail maar ook qua toegankelijkheid.

Beetje inconsistent qua volledige vaccinatie werkt niet genoeg, haal een booster en even later haal een volledige vaccinatie als je nog niks hebt want dat werkt ook goed.

M’n voornaamste kritiek is dat het leek alsof we het allemaal doen voor de modellen.
Maar modellen zijn toch waarmee we het moeten doen toch? Veel meer hebben we nog niet. Eerste gevallen liggen nu in de UK maar de piek in het ziekenhuis moet nog komen want die zal pas over een week of 2 komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 23:09

gws24

Thinking is hard!

Kan inderdaad verwarrend zijn maar wat ik er uit haalde is omdat de effectiviteit van je vaccinatie na verloop van tijd afneemt. Dus 2vaccinaties 5 maanden geleden + booster is even goed als 2 vaccinaties nu als je er geen had.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:29
MaZo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:58:
[...]
Pfizer dosis is 30 mgr. en Moderna 100 mgr.
Dat gold voor de 1e en 2e, bij de booster is Pfizer nog steeds 30mgr en Moderna 50mgr.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Barrycade schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:03:
[...]

Die hele routekaart was vooraf al een mission impossible.
Met een route staat al vast wat je start is en je bestemming, en ga je ervan uit dat de wegen niet te veel veranderen tijdens de reis.

Bij dit ligt alleen het startpunt vast en het en der wat landmarks dus onmogelijk om vooraf te bedenken.

Ben blij dat ze niet zo veel loze beloftes doen tegenwoordig.
Het is natuurlijk wel zo dat er op 14 januari meer onderbouwing moet zijn dan "het is vrijdag en de zon schijnt" om het verlengen van een lockdown te verdedigen.

Welke criteria het OMT hanteert om welke maatregelen te adviseren weet alleen het OMT. Meer transparantie daar over (en een stukje accountability) zou goed zijn, want dan kan een tweede kamer bijvoorbeeld ook beoordelen of een maatregel proportioneel is of niet.

Je hebt dan niet meer de situatie dat de regering zich achter "Maar het OMT zei dit!" kan verschuilen want het OMT is dan op dezelfde manier verantwoording schuldig.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:05:
[...]

Maar modellen zijn toch waarmee we het moeten doen toch? Veel meer hebben we nog niet. Eerste gevallen liggen nu in de UK maar de piek in het ziekenhuis moet nog komen want die zal pas over een week of 2 komen.
Daar vieren ze gelukkig maar 1 kerstdag, het is dat onze MP snel ingreep anders hadden wij er gewoon 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een derde prik halen ‘voor het gevoel extra beschermd te zijn’

Geloof het of niet, maar De Jonge heeft ook nog fans in Nederland.
PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:57:
Ik heb de vorige persmomentjes gemist maar vind het op zich wel meevallen met de duffe vragen vandaag tot nog toe.
Er zaten goede vragen tussen. Sowieso is het lastig voor journalisten op dit soort persconferenties. Je moet best ad rem zijn en echte antwoorden ga je vaak niet krijgen. Rutte en De Jonge ontwijken behoorlijk veel vervelende vragen.
Per saldo had Van Dissel beter thuis kunnen blijven. Hij lijkt weinig toe te voegen, behalve vooral extra gewicht te geven aan de situatie.

Zijn verhaal over omikron zijn nieuwe jas en het wel en niet werken van de vaccins is vreselijk. Hij spreekt zichzelf meermaals tegen zowel in zijn betoog als tijdens het vraag en antwoord stukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Gaat België nu de grenzen met Nederland dicht gooien. Wij zitten vanaf morgen in een strenge lockdown en wij kunnen binnen 1 uur en 25 minuten naar Antwerpen waar alles gewoon normaal geopend is. Ik ben benieuwd of België maatregelen gaat nemen

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:39
ArcticWolf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:58:
[...]

In theorie ja... laatst geprobeerd een vriendin aan een baan te helpen. Ze vragen nog net geen mainframe kennis voor een balie assistent baan 8)7

*oh ja we hebben echt een banen te kort*

Maar "eis" dan eerst meer realistische dingen voordat je gaat klagen.
Heel vervelend. Maar werkloosheid is echt verwaarloosbaar momenteel. Dus n=1 kan altijd lastig zijn. Maar voor de bevolking momenteel niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:58

Nox

Noxiuz

PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:57:
[...]

Ik vond ze veelal te zwakzinnig voor woorden en vragen naar de bekende weg en de schuld in de schoenen van mark en hugo te schuiven. 'is de qr samenleving mislukt?' er is je net uitgelegd dat vaccinatie niet goed meer werkt met de mutatie. Wat denk je zelf? En "onze experts vertellen die 15 minuten te skippen" ik ben al een tijd niet meer in de vaccinatiestraat geweest maar die 15 minuten was niet de beperkende factor. Het waren te simpele vragen die ik van de groep op telegram verwacht, sorry. Doe je huiswerk als journalist.

Enige punt is dat de boosters te laat waren, ja, duidelijk, get over it.

[ Voor 4% gewijzigd door Nox op 18-12-2021 20:09 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:01:
[...]

Vind ik toch een beetje een vreemde opmerking van de HA, want je houdt altijd het risico op vervelende hardnekkige zaken zoals long Covid. Wat je ook doet, loop geen besmetting op, want ook als het risico niet hoog is, is dit nou juist het meest risicovolle wat je in deze pandemie kan overkomen.
Snap dat het controversieel klinkt... maar ik heb 2 a 3 maanden last gehad van Pfizer, zit daar niet op te wachten om eerlijk te zijn. Nu juist m'n lichaam weer "ok" is, kan covid oplopen juist wel een goede zet zijn.
Niemand weet waarom mijn lichaam zo heftig reageert op het vaccin.
Ze legde ook uit dat deze immuunrespons ook helemaal niks zegt over het effect wat covid zal brengen (short of long covid)... Kan zomaar zijn dat covid er meteen vanaf "glijdt" en dat ik er helemaal niks van merk. Kan ook zomaar zijn dat ik wel long covid krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:07:
[...]

Daar vieren ze gelukkig maar 1 kerstdag, het is dat onze MP snel ingreep anders hadden wij er gewoon 3.
Nou ze vieren er meestal 3: kerstavond, 1e kerstdag en veel zijn boxing day ook gewoon vrij. Tenminste dat is wat ik meekrijg van mijn Engelse collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
CMD-Snake schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:51:
Ik zit het NOS liveblog te bekijken, daar is de samenvatting nog rampzaliger. Quotes van Van Dissel waarin hij zichzelf lijkt tegen te spreken:
[...]
Om daarna het filmpje te zien te krijgen waarin Van Dissel dus uitlegt waarom de vaccins zo'n moeite hebben met omikron om daarna weer een filmpje te krijgen van De Jonge die datzelfde vaccin weer aanprijst als de oplossing voor omikron.
Mjah wat mist is de notie dat het hebben van een hoog aantal antilichamen belangrijk blijkt te zijn.
Of dat komt door 2 *recente* reguliere vaccinaties of door de booster maakt niet zoveel uit, het probleem zit hem dus bij de niet gevaccineerden en bij de niet recent gevaccineerden.
Maar goed dat had op zich nog wel in een bijzin er bij gemogen, zowel bij van Dissel, maar zeker bij de NOS die daar uitgebreid de tijd en ruimte voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nox schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:09:
Ik vond ze veelal te zwakzinnig voor woorden en vragen naar de bekende weg en de schuld in de schoenen van mark en hugo te schuiven. 'is de qr samenleving mislukt?' er is je net uitgelegd dat vaccinatie niet goed meer werkt met de mutatie. Wat denk je zelf? En "onze experts vertellen die 15 minuten te skippen" ik ben al een tijd niet meer in de vaccinatiestraat geweest maar die 15 minuten was niet de beperkende factor. Het waren te simpele vragen die ik van de groep op telegram verwacht, sorry. Doe je huiswerk als journalist.

Enige punt is dat de boosters te laat waren, ja, duidelijk, get over it.
Misschien moet je het niet te snel ‘zwakzinnig’ vinden. Één van de redenen dat er vaccinatiestraten nodig zijn, is die 15 minuten wachten. Nogal logisch dus dat dat dáár niet de beperkende factor is. Maar voor kleine locaties als huisartsenpraktijken is het een fors probleem. Vandaag was er een huisarts die op Twitter zei: laat die 15 minuten zitten en ik prik in 2 dagen 2000 boosters weg. Die journalist weet dat. Jij weet dat blijkbaar niet. Geeft niet, maar het is duidelijk niet zo zwakzinnig als jij denkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ArcticWolf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:09:
[...]

Snap dat het controversieel klinkt... maar ik heb 2 a 3 maanden last gehad van Pfizer, zit daar niet op te wachten om eerlijk te zijn. Nu juist m'n lichaam weer "ok" is, kan covid oplopen juist wel een goede zet zijn.
Ze legde ook uit dat deze immuunrespons ook helemaal niks zegt over het effect wat covid zal brengen (short of long covid)... Kan zomaar zijn dat covid er meteen vanaf "glijdt" en dat ik er helemaal niks van merk. Kan ook zomaar zijn dat ik wel long covid krijg.
Ik snap heel goed dat als je zo heftig reageert op een vaccin, dat je dan niet zit te wachten op een volgende. Maar dan maar een Covid-besmetting oplopen, is geen oplossing. Het is helemaal niet zo dat dat zorgt voor een milder beloop. Sterker nog, de kans bestaat dat het alleen maar erger wordt en je iets als long Covid er aan overhoudt.

Niemand kan voorspellen hoe je gaat reageren op een booster of een Covid-besmetting, maar ik weet wel waar ik mijn geld op zou inzetten. Ik zie niet in dat als je lichaam heftig reageert op een vaccinatie, waarom het dan niet heftig zou reageren op een virus. Een virus geeft namelijk meer aangrijpingspunten om heftig te reageren. Maar nogmaals, het is niet te voorspellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
Nox schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:09:
Wat zijn dan wel goede vragen?

Soms moet je dan als journalist een vraag stellen waarvan je al weet dat je geen antwoord gaat krijgen. Door de vraag te stellen en de ontwijkende reactie uit te lokken kan je ook iets te weten komen of een statement maken.

Die vragen nu over de verwarring over de werking van de vaccins zijn passend. Van Dissel spreekt zichzelf schijnbaar tegen en dat maken ze duidelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArcticWolf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:09:
[...]

Als je al heftig reageert op het vaccin zou ik me eerder zorgen maken over mogelijk in het ziekenhuis belanden bij een echte infectie?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:02
CMD-Snake schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:08:
[...]

Per saldo had Van Dissel beter thuis kunnen blijven. Hij lijkt weinig toe te voegen, behalve vooral extra gewicht te geven aan de situatie.

Zijn verhaal over omikron zijn nieuwe jas en het wel en niet werken van de vaccins is vreselijk. Hij spreekt zichzelf meermaals tegen zowel in zijn betoog als tijdens het vraag en antwoord stukje.
Van Dissel zit er om kritiek de kiem in te smoren. Zoals Rutte het zei: hij is 'de wetenschap' en daar hebben mensen meer vertrouwen in dan in de politiek.

De situatie is natuurlijk gewoon dat de ziekenhuizen overvol waren en dat niet snel afneemt. Die lockdown zat er toch wel in, nog weten te rekken tot half december zodat de kerstinkopen gedaan zijn. Nieuwe varianten zijn niks nieuws.

Wel weer bijzonder dat mensen hier weer hoop hebben dat dit in januari voorbij is. Mensen hebben echt een kort geheugen. Dit gaat weer maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:17:
[...]

Als je al heftig reageert op het vaccin zou ik me eerder zorgen maken over mogelijk in het ziekenhuis belanden bij een echte infectie?
Ja daar heb ik het natuurlijk over gehad... :F

Is niks over te zeggen. het lijkt er alleen op dat het vaccin iets triggerde bij mij waardoor het de rest vergat, dat hoeft bij een normale virus infectie niet zo te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:17:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt. Het immuunsysteem doet iets teveel zijn best, maar dat is geen indicator dat je per se meer last van het virus zou hebben. Ik zou eerder denken aan een zelfde soort vervelende overreactie, maar het kan ook best zijn dat er niets gebeurt. Dit soort dingen zijn niet te voorspellen omdat het een soort biologische randomness is. Dat begrijpen we gewoon niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:47:
[...]

Sorry, maar je weet dat je een gigantisch risico neemt. Je weet wat de spelregels zijn omtrent overheidssteun, als je dan alsnog het risico neemt eigen schuld. Niet aan de overheid ieder bedrijf overeind te houden.
Feitelijk is dat waar.... Maar dan lachen...? Gewoon nee

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Van der Berg schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:08:
Gaat België nu de grenzen met Nederland dicht gooien. Wij zitten vanaf morgen in een strenge lockdown en wij kunnen binnen 1 uur en 25 minuten naar Antwerpen waar alles gewoon normaal geopend is. Ik ben benieuwd of België maatregelen gaat nemen
Als iets kan of mag dan is het nog steeds zo dat je jezelf af moet vragen of het wel verstandig is om te doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:23:
[...]

Als iets kan of mag dan is het nog steeds zo dat je jezelf af moet vragen of het wel verstandig is om te doen.
Ik ben juist blij dat ik mijn eigen kop kan gebruiken en niet als een hersenloze robot alle regeltjes ga opvolgen.

Ja, ik wandel ook wel eens door een rood voetgangerslicht. Ben ik dan Willem Holleeder? ;)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Iedereen ondervindt op een of andere manier nadelen van de maatregelen. Het is ook erg ingrijpend allemaal. En allen hebben andere breekpunten, zogezegd.

Ik heb het hier nog niet gelezen dus bij deze wil ik iedereen hier veel sterkte wensen de komende tijd. Vooral, wederom, rondom kerst zal het extra zwaar zijn voor sommigen. Om maar niet te spreken van mensen met kinderen, jong of oud. Of kwetsbare mensen zoals ik. Al wat oudere mensen, die hier ook posten. Ondernemers, zorgmedewerkers.

Iedereen dus. Kop op en veel sterkte allemaal. Het is niet makkelijk.
En ik hoop oprecht dat mensen die niet van plan zijn zich aan de maatregelen houden zich alsnog zullen bedenken. Je bent niet de enige die dit moeilijk vindt en niet de enige die het maar heel moeilijk op weten te brengen. Maar probeer het toch, alsjeblieft, des te eerder zijn we hier vanaf, hoop ik.

Dat was het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
eamelink schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:15:
[...]

Misschien moet je het niet te snel ‘zwakzinnig’ vinden. Één van de redenen dat er vaccinatiestraten nodig zijn, is die 15 minuten wachten. Nogal logisch dus dat dat dáár niet de beperkende factor is. Maar voor kleine locaties als huisartsenpraktijken is het een fors probleem. Vandaag was er een huisarts die op Twitter zei: laat die 15 minuten zitten en ik prik in 2 dagen 2000 boosters weg. Die journalist weet dat. Jij weet dat blijkbaar niet. Geeft niet, maar het is duidelijk niet zo zwakzinnig als jij denkt.
Tot er eentje na 10 minuten een allergische reactie op straat krijgt en wel in elkaar zakt. Dan vertrouwd niemand het vaccin meer (zie Jansen / AZ). Lekker simpel roepen om het maar te laten zitten maar het is niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:25:
[...]

Ik heb het idee dat jij niet inziet dat we veel eerder beperkte maatregelen hadden moeten nemen die ervoor zorgden dat een kleine groep niet ziek zouden worden en 70 procent van de IC’s zou bezetten.

Een lockdown waarbij je de meeste kwetsbare groep in je maatschappij ongenadig hard raakt met jarenlange gevolgen zou het allerlaatste moeten zijn wat je doet. Er zijn vele tussenstappen die misschien niet populair zijn, maar wel zorgen dat je onze meest kwetsbare groep ontziet.

Maar we verwoesten liever een kinderleven dan dat we een volwassene die zich bewust niet vaccineert weren uit de bioscoop.
Op deze punten ben ik het helemaal met je eens. Maar na alle fouten die gemaakt zijn, is dit de enige overgebleven optie.

Al was dat inderdaad niet nodig geweest, als het kabinet eerder daadkracht had getoond.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:10:
[...]

Niveau van de vragen op de persconferentie is van even hoog niveau als de meningen in dit topic dus in die zin een goede afspiegeling van wat er speelt in de maatschappij.
Dit bericht had ik niet moeten lezen net op het moment dat ik een slok nam. Et merci 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
xh3adshotx schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:31:
[...]

Tot er eentje na 10 minuten een allergische reactie op straat krijgt en wel in elkaar zakt. Dan vertrouwd niemand het vaccin meer (zie Jansen / AZ). Lekker simpel roepen om het maar te laten zitten maar het is niet voor niets.
En wat dacht je van mensen die om een andere reden even niet lekker worden / flauw vallen een paar minuten na de vaccinatie. Mij gebeurde dat na de eerste vaccinatie, geen idee waarom en ik wist het ook niet van mezelf maar het gebeurde wel.

Was nu geen enkel probleem, even rustig blijven zitten en het ging weer prima maar ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik toen al was vertrokken met de auto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:09:
[...]

Nou ze vieren er meestal 3: kerstavond, 1e kerstdag en veel zijn boxing day ook gewoon vrij. Tenminste dat is wat ik meekrijg van mijn Engelse collega's.
Kerstavond is NL ook het drukste moment van het jaar in de kerken. Complete gezinnen die, al is het maar 1x per jaar dat ze daar verschijnen, de nachtmis bezoeken.
Nou is dat geen "sokken bij de schoorsteen" festijn zoals in het VK maar als je hier de avond/kerstnacht ook meetelt dan zouden wij er dus bijna 4 hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Weer niks gehoord over kerkgangers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:50
Van der Berg schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:08:
Ik zit binnen 5-10 minuten in België, en binnen 20 in Duitsland… En zoals met Black Friday 2020 toen half België en Duitsland hier kwamen, zo zal het de komende weken juist richting Duitsland of België zijn waar alles nog relatief normaal open is..
En zoals toen België zichzelf compleet afgesloten had, ik nog Belgen bij de supermarkt zag, zo zullen nu ook veel Nederlanders gewoon de grens overgaan.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Waarom draait de NOS eigenlijk altijd weg zodra er vragen door de aanwezige pers worden gesteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
eamelink schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:15:
[...]

Die huisarts zou die tijd dan toch prima op een vaccinatielocatie in een extra prikhokje kunnen doorbrengen en daar die 2000 extra boosters weg kunnen prikken inclusief de 15 minuten wachttijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:43:
Waarom draait de NOS eigenlijk altijd weg zodra er vragen door de aanwezige pers worden gesteld?
Omdat die pers dat zelf uit wil zenden?

Volgens mij is het dan nog wel op Politiek24 te volgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 18-12-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Misschien is dit voorbeeld handig. Links antistoffen na 2x Moderna, rechts na booster. Witte balk is werking tegen eerder virus, blauw tegen omicron. De stippellijn is de drempelwaarde waar je (ruim) boven moet zitten.
https://www.zphysician.co...omicron-antibodies-by-20/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPtSCdffAnsOTSTzdT90-0lgEZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnSS59ZgNBaSZLHgN38ZY0cJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 18-12-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
xh3adshotx schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:43:
[...]

Volgens mij is hij gewoon een beetje aan het trollen maar maakt verder zijn nickname waar: weinig tot geen input.

[...]

Live stream op Youtube van de NOS ging gewoon door tot het einde.
Ik heb het over de conferentie op tv. En ze doen het altijd nadat hun eigen vragen zijn beantwoord.

Is 'M' of 'Kassa' soms belangrijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:41:
[...]

Ik zit binnen 5-10 minuten in België, en binnen 20 in Duitsland… En zoals met Black Friday 2020 toen half België en Duitsland hier kwamen, zo zal het de komende weken juist richting Duitsland of België zijn waar alles nog relatief normaal open is..
En zoals toen België zichzelf compleet afgesloten had, ik nog Belgen bij de supermarkt zag, zo zullen nu ook veel Nederlanders gewoon de grens overgaan.
Je mag nog gewoon op vakantie(naar het buitenland), stedentrips of dagjes winkelen vallen daar dan ook onder.

Hele lading dringende adviezen weer en we weten zo onderhand wel hoe die opgevolgd worden...
Helaas niks over alles op Schiphol serieus monitoren en fanatiek testen voor- of bij binnenkomst, kortom de voordeur blijft lekker openstaan voor alle buitenlandse virusvarianten die willen profiteren van ons gunstige vestigingsklimaat.
Alsof alles vanuit Schengen helemaal ok is en wanneer je vanuit het VK binnenkomt je opeens met argusogen wordt bekeken, blijkbaar houd het virus zich tegenwoordig prima aan landsgrenzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Het gekibbel en wijzen naar elkaar is hierbij klaar.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:50:
[...]
blijkbaar houd het virus zich tegenwoordig prima aan landsgrenzen.
En aan een kalender, want op 25 en 26 december is het blijkbaar 2 keer minder besmettelijk. Ook als je die dagen naar een andere dag in de week verplaatst zodat je netto even veel contacten over die dagen over houdt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:37
Iemand die mij kan uitleggen waarom ik volgens de nieuwe adviezen wél 2 vrienden thuis mag uitnodigen maar met diezelfde 2 vrienden niet buiten zou moeten gaan wandelen?? :F

Verder wel fijn dat ik wél lekker lui op mijn reet van mijn bier met bitterballen mag genieten maar vooral niet al te veel om die calorieën kwijt te raken. Vooral - zeker in deze periode, iedereen thuis laten werken en niet laten (binnen)sporten. Ik heb raynaud waar ik normaliter geen last van heb maar in de koude buitenlucht sporten is voor mij geen doen.

Gelukkig is overgewicht / slechte conditie geen issue met COVID..

[ Voor 61% gewijzigd door Thalaron op 18-12-2021 21:03 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:59:
Iemand die mij kan uitleggen waarom ik volgens de nieuwe adviezen wél 2 vrienden thuis mag uitnodigen maar met diezelfde 2 vrienden niet buiten zou moeten gaan wandelen?? :F
Dat maakt handhaven nodeloos lastig ;)

Hier vlakbij uit iemand zijn frustratie over de lockdown momenteel met een behoorlijke overtreding van het vuurwerkverbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:03:
[...]

Hier vlakbij uit iemand zijn frustratie over de lockdown momenteel met een behoorlijke overtreding van het vuurwerkverbod.
Zo te zien blijft het in de binnensteden voorlopig (gelukkig) nog rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:22
Je mag thuis zoveel mensen uitnodigen als je zelf wil, als je achteraf maar aangeeft "

We wijzen niet naar anderen en moedigen niet aan de regels of adviezen te overtreden.

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 18-12-2021 22:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:41

-tom-562

Oliesjeik

PalingDrone schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:03:
[...]

Hier ook. Ik vond het wel mooi, heb ff buiten staan kijken d:)b

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Verder wel fijn dat ik wél lekker lui op mijn reet van mijn bier met bitterballen mag genieten maar vooral niet al te veel om die calorieën kwijt te raken. Vooral - zeker in deze periode, iedereen thuis laten werken en niet laten (binnen)sporten. Ik heb raynaud waar ik normaliter geen last van heb maar in de koude buitenlucht sporten is voor mij geen doen.

Omdat ze wat in je huis gebeurt minder zeggenschap over hebben dan in de openbare ruimte. Maar volgens mij zit ik een retorische vraag te beantwoorden.

Ik heb ook Raynaud maar rondje lopen gaat wel, alleen wel goede handschoenen aan. Maar hangt beetje af van luchtvochtigheid of ik met bloedeloze /witte vingers terug kom of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:45
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:58:
[...]

Hoe gaan die normaal dan naar hun werk aangezien OV vaak niet bepaald aansluit op nachtdiensten dus die hebben toch wel een auto nodig. Of je moet natuurlijk midden in de nacht naar huis willen fietsen.
Waarom zou je midden in de nacht naar huis moeten fietsen? Midden in de nacht werk je, in de vroege ochtend ga je naar huis. Tijden zullen niet overal gelijk zijn maar ik meen dat 23:00 tot 07:30 redelijk gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11

Met vers vloeibaar vet valt het wel mee toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

-tom-562 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:09:
[...]

Hier ook. Ik vond het wel mooi, heb ff buiten staan kijken d:)b
Moet ik verwachten dat de imbeciel die hier gisteren zijn woning heeft opgeblazen met illegaal vuurwerk straks ook met dat verweer komt? :+

Volgens mij zijn dat soort zielige figuren gewoon uit op hun explosieven-verslaving te voeden, en is de lockdown nu enkel maar weer eens een extra excuus om wat af te steken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:32
Toch wel goed dat een groot deel van de bevolking (winkelpubliek) proactief heeft gehandeld terwijl de modellen qua kans op een lockdown nog zeer onzeker waren.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
*knip*

Daar gaan we niet op door, zie tweakduke in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"

[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 18-12-2021 21:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie

Het is niet verboden de trap meerdere keren per dag op en af te lopen, touwtje springen en je warm inpakken kan wellicht toch enige buitensport of buitenactiviteit mogelijk maken. Sommigen kunnen het volgens mij nog binnen de restricties en met de beperkte middelen die toe gestaan zijn in een cel in een PI, lijkt me sterk dat er dan thuis niets mogelijk zou zijn. Dat je dat allemaal niet leuk vind dat zou kunnen, maar dat het onmogelijk is een basis-conditie te onderhouden lijkt me sterk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
jij heb tenminste nog vrienden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Excuus, ik las je opmerking pas later @tweakduke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:21:
[...]

Het is niet verboden de trap meerdere keren per dag op en af te lopen, touwtje springen en je warm inpakken kan wellicht toch enige buitensport of buitenactiviteit mogelijk maken. Sommigen kunnen het volgens mij nog binnen de restricties en met de beperkte middelen die toe gestaan zijn in een cel in een PI, lijkt me sterk dat er dan thuis niets mogelijk zou zijn. Dat je dat allemaal niet leuk vind dat zou kunnen, maar dat het onmogelijk is een basis-conditie te onderhouden lijkt me sterk.
Dat kan zeker , maar vraagt een stuk meer discipline dan een teamsport ( waar was je ?) of gestructureerd naar bijv sportschool.
Nu kan ik het antwoord alvast invullen , moet je maar wat sterker zijn enz. Maar net als fysieke kracht is ook geestelijke kracht en doorzettingsvermogen niet gelijk verdeeld over de bevolking.

dit gaat overigens niet over mezelf , red me wel met lopen fietsen en wat krachttraining thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 14:42
Waar vind ik een cijfer over ziekenhuis / Ic tussen gevaccineerd en ongevaccineerd.

Officieel niet beschikbaar toch? Zou wat wappers graag een duidelijke berekening laten zien wat de ruimte in de zorg was (had kunnen zijn) geweest.

(Stel we kregen van die 15% niet gevaccineerd nog eens 95% gevaccineerd. (5% niet vanwege medische redenen). Dus zit je op 97-98% met vaccinatie. Wat zijn dan de dagcijfers qua instroom en uitstroom zorg / Ic.

Waarom komt zoiets iets niet in een persconferentie? Te provocerend?

Niet moet van prikken, maar teken dan per Digid dat je eigen lichaam het wel oplost (eventueel thuiszorg ) maar geen bed in ziekenhuis.

[ Voor 50% gewijzigd door trekker22 op 18-12-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:17:
Toch wel goed dat een groot deel van de bevolking (winkelpubliek) proactief heeft gehandeld terwijl de modellen qua kans op een lockdown nog zeer onzeker waren.
En ook nog eens heel slim. Supermarkt vanmorgen was nog goed te doen, "want die blijven toch open". Bouwmarkt eind van de middag was ook prima te doen, "want Click&Collect, dus het noodzakelijke kun je daar gewoon op bestelling afhalen". Centrum ben ik een paar keer langs gefietst, was voor hier echt afgeladen vol. Mijn vrouw moest nog even een paar dingetjes halen en volgens haar stonden er echt flinke rijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:40:
[...]

En ook nog eens heel slim. Supermarkt vanmorgen was nog goed te doen, "want die blijven toch open". Bouwmarkt eind van de middag was ook prima te doen, "want Click&Collect, dus het noodzakelijke kun je daar gewoon op bestelling afhalen". Centrum ben ik een paar keer langs gefietst, was voor hier echt afgeladen vol. Mijn vrouw moest nog even een paar dingetjes halen en volgens haar stonden er echt flinke rijen.
Waar dus jouw vrouw ook in stond en dus mede voor zorgde?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Apart idee dat er zo proactief gehandeld wordt nu, nadat we twee jaar lang zo'n beetje het meest soepele beleid van Europa voerden en overal achteraan sjokten. Hoe frustrerend de hele situatie ook is, dit is wel eens verfrissend en ik ben heel benieuwd wat Omicron gaat doen in de verschillende landen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:21
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:42:
[...]

Scherp, en dat op je verjaardag. Gefeliciteerd!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:02
user109731 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:43:
Apart idee dat er zo proactief gehandeld wordt nu, nadat we twee jaar lang zo'n beetje het meest soepele beleid van Europa voerden en overal achteraan sjokten. Hoe frustrerend de hele situatie ook is, dit is wel eens verfrissend en ik ben heel benieuwd wat Omicron gaat doen in de verschillende landen.
Nieuw leiderschap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:42:
[...]

Gelukkig wel. Normaal was ze door de week gegaan, maar we hadden al het idee dat dat hem niet meer ging worden. Ze werkt niet en ik werk fulltime thuis en qua tijden redelijk flexibel. Wij hoeven dus normaal niet op zaterdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Toen ik een paar weken geleden om een extra kort lockdown kapsel vroeg keek ze me lacherig aan, dat zullen ze toch niet nog een keer doen?

Sommige dingen kon je zien aankomen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:40:
[...]

Het scheelt inderdaad al een heel stuk dat afhalen bij winkels en horeca nog altijd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:35:
[...]
Dat kan zeker , maar vraagt een stuk meer discipline dan een teamsport ( waar was je ?) of gestructureerd naar bijv sportschool.
Nu kan ik het antwoord alvast invullen , moet je maar wat sterker zijn enz. Maar net als fysieke kracht is ook geestelijke kracht en doorzettingsvermogen niet gelijk verdeeld over de bevolking.

dit gaat overigens niet over mezelf , red me wel met lopen fietsen en wat krachttraining thuis
Klopt, of die bitterbal en dat biertje laten staan, dat vergt min of meer hetzelfde.
Maar onmogelijk is het niet en het vergelijk werd vooral getrokken dat buiten voor diegene niet mogelijk zou zijn en diegene toch gehecht leek aan zijn of haar conditie, wat in theorie toch weer wat discipline verhogend zou kunnen werken. Dat iedereen het liefste deed wat hij hiervoor deed en daar de meeste voldoening uit zal halen en vermoedelijk dus ook de discipline voor op kan brengen, dat lijkt me buiten kijf, anders had je daarvoor al een andere keuze gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:46:
Toen ik een paar weken geleden om een extra kort lockdown kapsel vroeg keek ze me lacherig aan, dat zullen ze toch niet nog een keer doen?

Sommige dingen kon je zien aankomen.
Tsss ik had een paar weken geleden nog wat redelijke opties voor gisteren of maandag .. het is in al mijn voorzienigheid maandag geworden :p
Achja toch nog allebei een corona-kapsel, jij een wat korte met voorzienigheid en ik een lange :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:37
Barrycade schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:12:
[...]

Omdat ze wat in je huis gebeurt minder zeggenschap over hebben dan in de openbare ruimte. Maar volgens mij zit ik een retorische vraag te beantwoorden.

Ik heb ook Raynaud maar rondje lopen gaat wel, alleen wel goede handschoenen aan. Maar hangt beetje af van luchtvochtigheid of ik met bloedeloze /witte vingers terug kom of niet.
Ik heb goed ingepakt na een rondje van 5 min. Met de hondjes vaak al een uur of 2 last met milde kou… de ene met Raynaud is de ander niet zeg maar.

En ik begrijp dat de zeggenschap binnen lastig ligt, echter kan je altijd nog een advies geven.

Alsof iemand zich aan het bezoekersaantal van 2 per dag gaat houden. Op kantoor op mijn werk, wat nog altijd niet noodzaak is maar daar verschillen de meningen over, zie ik per dag een veelvoud daarvan. Dwing dat eerst maar eens af zou ik dan zeggen.

Het was dus geen retorische vraag in die zin maar toegegeven wel één van de bekende weg.

Het was 4, nu 2. Vertaald naar Oranje is dat 100 -> 50 O-) :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:27
user109731 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:43:
Op zichzelf wel, maar dat is toch ook voor een groot deel veroorzaakt door het (weer ) erachteraan sjokken met de booster prikken . In Afrika zijn veel besmette mensen maar in verhouding weinig mensen die echt ziek ervan worden (en daar is men dus niet gevaccineerd).
Simpel gesteld: was men niet zo rijkelijk laat gaan 'semi lockdownen' en niet zo laat gaan 'boosteren' hadden we dit nu niet zo nodig gehad en hadden we gewoon met de avondlockdown afgekund. In mijn ogen is het keer op keer te laat handelen waardoor we weer opnieuw in de ellende zitten.
Jij noemt het pro-actief, ik noem het straatje schoon proberen te vegen door eigen falen. Eigenlijk het eigen falen hierin verbergen.

De beste optie uit de pandemie is voorkomen dat er nieuwe varianten op-ploppen. En daarvoor moeten de westerse landen de armere landen helpen met voorzieningen waardoor ze kunnen vaccineren.

Doordat wij alles voor onszelf houden en de enorm rijk wordende medicijn industrie hun vaccin angstvallig voor zichzelf houden om er nog rijker van te worden, is in o.a. Afrika maar echt een klein deel gevaccineerd. Mutaties van virussen vinden vooral plaats, daar waar het kan woekeren. Dus 1-en-1 is 2 hier, geen wonder dat er een Afrikaanse variant is. (Zullen nog wel meer volgen)

Wordt tijd dat de farmaceutische markt eens grondig onder de loep gaat, winst mag nooit het hoofddoel zijn van zulke partijen. Zo'n pilletje die men in het begin gebruikte om verschijnselen te verminderen, mag dan niet meer want is niet gepatenteerd voor deze ziekte.
Dus dat doen ze dan apart registreren want dan kunnen ze meer vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 20:31
jbdeiman schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:58:
[...]

Op zichzelf wel, maar dat is toch ook voor een groot deel veroorzaakt door het (weer ) erachteraan sjokken met de booster prikken . In Afrika zijn veel besmette mensen maar in verhouding weinig mensen die echt ziek ervan worden (en daar is men dus niet gevaccineerd).
Simpel gesteld: was men niet zo rijkelijk laat gaan 'semi lockdownen' en niet zo laat gaan 'boosteren' hadden we dit nu niet zo nodig gehad en hadden we gewoon met de avondlockdown afgekund. In mijn ogen is het keer op keer te laat handelen waardoor we weer opnieuw in de ellende zitten.
Jij noemt het pro-actief, ik noem het straatje schoon proberen te vegen door eigen falen. Eigenlijk het eigen falen hierin verbergen.

De beste optie uit de pandemie is voorkomen dat er nieuwe varianten op-ploppen. En daarvoor moeten de westerse landen de armere landen helpen met voorzieningen waardoor ze kunnen vaccineren.

Doordat wij alles voor onszelf houden en de enorm rijk wordende medicijn industrie hun vaccin angstvallig voor zichzelf houden om er nog rijker van te worden, is in o.a. Afrika maar echt een klein deel gevaccineerd. Mutaties van virussen vinden vooral plaats, daar waar het kan woekeren. Dus 1-en-1 is 2 hier, geen wonder dat er een Afrikaanse variant is. (Zullen nog wel meer volgen)

Wordt tijd dat de farmaceutische markt eens grondig onder de loep gaat, winst mag nooit het hoofddoel zijn van zulke partijen. Zo'n pilletje die men in het begin gebruikte om verschijnselen te verminderen, mag dan niet meer want is niet gepatenteerd voor deze ziekte.
Dus dat doen ze dan apart registreren want dan kunnen ze meer vangen.
Vind dit toch iets te kortzichtig. Uiteindelijk krijgt ieder land met een fikse golf te maken. Met een beetje geluk positioneert Nederland zich voor een goede uitgangspositie voor het verdere verloop van de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:27
MarcoC schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:00:
[...]
Vind dit toch iets te kortzichtig. Uiteindelijk krijgt ieder land met een fikse golf te maken. Met een beetje geluk positioneert Nederland zich voor een goede uitgangspositie voor het verdere verloop van de winter.
Natuurlijk kan dat, maar eerder handelen had dit veel gemakkelijker gemaakt. Maar goed er moet geformatteerd worden in de politiek en met alle debacles die ze daarnaast hebben veroorzaakt is de focus niet volledig waar die zou moeten liggen.
Nogmaals dit is mijn gevoel wat ik krijg van alles wat gebeurt en hoe de politiek ermee om gaat.

Al komt dat nu denk ik ook voor een deel om wat men in het regeerakkoord roept over de zorg. (Ze willen minder uitgeven, maar wel meer (flexibel inzetbare) ic-plekken. En leggen dat probleem linea recta bij de ziekenhuizen, want hoe ze het moeten organiseren weten ze niet.
Keer op keer laten ze zien keuzes te maken die verre van logisch zijn en zelfs vaak niet goed te onderbouwen.

Zo ook de vakantie eerder laten beginnen. Eerst doen ze het niet, maar kunnen niet uitleggen waarom niet. (Scholen gaven aan dat die week niet zoveel uitmaakte voor de leerlingen, maar de regering besloot anders) het omt adviseerde al wel dat scholen wellicht beter iets eerder dicht konden. Maar om 5voor 12 bedenkt men dan ineens het toch maar te doen, omdat kerst in het weekend valt.
Wat is dat voor redenatie, dat wisten we al een paar jaar geleden dat kerst dit jaar in het weekend zou vallen. Dat ze nu ineens wel luisteren naar het omt en niet shoppen in wat die aanraden is op zijn zachtst gezegd vreemd te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:46:
[...]

Gelukkig wel. Normaal was ze door de week gegaan, maar we hadden al het idee dat dat hem niet meer ging worden. Ze werkt niet en ik werk fulltime thuis en qua tijden redelijk flexibel. Wij hoeven dus normaal niet op zaterdag.
Dus was er achteraf niks van noodzakelijk.
Alles blijft open voor afhalen. Geen probleem

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Rutte weet her ergens ook niet helemaal meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:12:

[Twitter]
lastig uitleggen als je zelf nooit je boodschappen doet :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

[Twitter]
Heel zwak dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:43:
Omdat niemand trek heeft in de reeks aan domme identieke vragen? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:50

[Twitter]
De vorige keren was het toch 22u, met alcoholverbod vanaf 20u, en tijdens de avondklok 20:30..

20u is nooit geweest muv nu

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Is er al een topic met tips wat te doen tijdens de lockdown met je gezin?

Meh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bushie
supermarkt 24/7 open, was logischer geweest, betere spreiding van klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online

Ik vond Prof. dr. Van Dissel wel sterk. Goede eenvoudige uitleg zoals met de andere jas van Omicron,
dat begrijpt iedereen direct. Van mij mag hij er vanaf nu bij iedere persconferentie bij als medicus. Onze dr. Fauci tenslotte.

Haal een booster of als je nog niks hebt haal een volledige vaccinatie klopt gewoon. Je hebt dan een verse vaccinatie.

Het perspectief van De Jonge op een vraag van die journalist had een paar nieuwtjes.
Vanaf Q2 nieuwe vaccins beschikbaar speciaal voor Omicron, dat betekent dus vanaf Q3 iedereen aan de tweede booster. En dat Janssen blijkbaar ook nog een optie is voor de boosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

Nou dit was anders wel een uitglijder van jewelste. Ik ben benieuwd of die 20.00 op deze manier wel echt stand gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-10 20:01
https://www.rivm.nl/nieuw...mars-omikron-in-nederland

Deze plaatjes deelde het RIVM met het kabinet. Wij zitten nu weer op een kantelpunt qua IC-bezetting en een vergelijking van de opkomst van Omikron t.o.v. Delta.

[ Voor 34% gewijzigd door handoff op 18-12-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yucon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:31:
[...]

Nou dit was anders wel een uitglijder van jewelste. Ik ben benieuwd of die 20.00 op deze manier wel echt stand gaat houden.
Hooguit dat dat in het kamerdebat deze week nog kan sneuvelen, maar de supermarkten gaan natuurlijk niet op eigen initiatief later open.

En dan heb je nog kans dat die suffe alcoholklok weer terug gaat komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
handoff schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:32:

Deze plaatjes deelde het RIVM met het kabinet. Wij zitten nu weer op een kantelpunt qua IC-bezetting en een vergelijking van de opkomst van Omikron t.o.v. Delta.
vreemd om de lijn van besmettingen bijna 1:1 door te trekken in de IC opnames, terwijl er nog niemand enige correcte statistieken heeft van de ziekteverschijnselen van Omikron.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
handoff schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:32:

Buitengewoon magere onderbouwing. Dat had beter gekund en beter gemoeten.

Eigenlijk staan er twee dingen:

1. de IC is nog behoorlijk vol, de daling is nog maar net ingezet;
2. omicron verspreidt zich heel snel.

Dat is allemaal bekend terrein. Het legt ook meteen bloot welk stukje van de puzzel ontbreekt.

En het is wat ik deze week al zag aankomen: er worden nog geen gegevens in het model gestopt over verschillen tussen de mate waarin delta en omicron bijdragen aan ziekenhuisopnames. Waarmee de inpliciete aanname ontstaat dat omicron wel even ziekmakend zou zijn als delta.

Die aanname staat al twee weken ter discussie. Deze week zijn er belangrijke nieuwe getallen bekend geworden.

Mijn meest recente inschattingen over de impact van een bepaald aantal besmettingen omicron t.o.v. hetzelfde aantal besmeettingen delta:

- aantal opnames: -33%
- bezetting verpleegafdeling: -75%
- bezetting IC: -85%

Daarom geloof ik dat deze lockdown tot stand is gekomen op grond van overhaaste besluitvorming en onvolledige data. Wat mij betreft een uitglijder van het OMT en van het kabinet.

[ Voor 55% gewijzigd door t_captain op 18-12-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Zelfde toch als dat de horeca probeerde te pleiten voor een langere openingstijd als de mensen al binnen waren?

Was een keiharde "nee"... en waarom? Geen idee. Door deze domme fouten haalt de overheid zichzelf heel hard onderuit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:36:
[...]

Nu begrijp je dus ook waarom ik transparantie in de adviezen van het OMT zou willen zien. Dan was deze blunder heel snel boven water gekomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:39
[...]

Dat de minister-president het antwoord niet paraat heeft, betekent niet dat er geen goede reden is.

Ik vind het in ieder geval verfrissend dat hij gewoon eerlijk antwoord op de vraag geeft in plaats van met een kletsverhaal te komen. Nog fijner was het natuurlijk geweest als hij het antwoord wel had geweten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

Brunniepoo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:38:
[...]

Dat de minister-president het antwoord niet paraat heeft, betekent niet dat er geen goede reden is.

Ik vind het in ieder geval verfrissend dat hij gewoon eerlijk antwoord op de vraag geeft in plaats van met een kletsverhaal te komen. Nog fijner was het natuurlijk geweest als hij het antwoord wel had geweten...
Nee dat klopt, en dat beweer ik ook niet. Maar wel dat hij hiermee munitie gegeven heeft aan oppositie en supermarktlobby om hier eens heel stevig tegen tekeer te gaan. Vergeet niet dat de oppositie de laatste tijd ook steeds kritischer is geworden en dan is dit toch echt wel een van de punten waarop het makkelijk prijsschieten gaat worden. En tegelijkertijd waarschijnlijk ook een waarvan het kabinet het nou ook weer niet zo vreselijk belangrijk vind om koste wat kost de poot stijf te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:De bezem is door het topic geweest. Als jouw post weg is dan was hij off-topic of op de man.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:36:
Snap nog steeds de paniek niet, we leggen het hele land plat omdat (nog) niet bewezen is dat Omikron minder ziekmakend is dan Delta.

Het worst-case scenario is zorgelijk, maar maken we ons niet helemaal gek? Hopelijk kunnen we over vier weken allemaal los op Mark en so-you-think-you-can-Hugo 2.0 om deze achteraf gezien onnodige lockdown. Laten we maar het beste ervan maken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Brunniepoo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:38:
[...]

Nee, dit is gewoon dom. Deze vraag is al 10.000x langs geweest... waarom avondklok op 21:00? etc... Als je dan nu weer antwoord, geen idee waarom 20:00? Dan creëert dat gewoon mega veel wantrouwen. De supermarkt (AH) hier was altijd open 7 tot 22:00 (misschien zelfs 23:00), waarom moet die eerder dicht om spreiding tegen te gaan?
Waarom die 20:00?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:47:
[...]

Snap nog steeds de paniek niet, we leggen het hele land plat omdat er (nog) niet bewezen is dat Omikron minder ziekmakend is dan Delta.

Het worst-case scenario is zorgelijk, maar maken we ons niet helemaal gek? Hopelijk kunnen we over vier weken allemaal los op Mark en so-you-think-you-can-Hugo 2.0 om deze achteraf gezien onnodige lockdown. Laten we maar het beste ervan maken.
Ik had niet verwacht dat ze zo dom zouden zijn, ze hebben me verrast.

Het beste ervan maken doe ik ook. Aan de andere kant van de grens. Waar overigens niemand snapt waar die rare ‘ollanders mee bezig zijn.
Pagina: 1 ... 72 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.