user109731 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:43:
Apart idee dat er zo proactief gehandeld wordt nu, nadat we twee jaar lang zo'n beetje het meest soepele beleid van Europa voerden en overal achteraan sjokten. Hoe frustrerend de hele situatie ook is, dit is wel eens verfrissend en ik ben heel benieuwd wat Omicron gaat doen in de verschillende landen.
Op zichzelf wel, maar dat is toch ook voor een groot deel veroorzaakt door het (weer ) erachteraan sjokken met de booster prikken . In Afrika zijn veel besmette mensen maar in verhouding weinig mensen die echt ziek ervan worden (en daar is men dus niet gevaccineerd).
Simpel gesteld: was men niet zo rijkelijk laat gaan 'semi lockdownen' en niet zo laat gaan 'boosteren' hadden we dit nu niet zo nodig gehad en hadden we gewoon met de avondlockdown afgekund. In mijn ogen is het keer op keer te laat handelen waardoor we weer opnieuw in de ellende zitten.
Jij noemt het pro-actief, ik noem het straatje schoon proberen te vegen door eigen falen. Eigenlijk het eigen falen hierin verbergen.
De beste optie uit de pandemie is voorkomen dat er nieuwe varianten op-ploppen. En daarvoor moeten de westerse landen de armere landen helpen met voorzieningen waardoor ze kunnen vaccineren.
Doordat wij alles voor onszelf houden en de enorm rijk wordende medicijn industrie hun vaccin angstvallig voor zichzelf houden om er nog rijker van te worden, is in o.a. Afrika maar echt een klein deel gevaccineerd. Mutaties van virussen vinden vooral plaats, daar waar het kan woekeren. Dus 1-en-1 is 2 hier, geen wonder dat er een Afrikaanse variant is. (Zullen nog wel meer volgen)
Wordt tijd dat de farmaceutische markt eens grondig onder de loep gaat, winst mag nooit het hoofddoel zijn van zulke partijen. Zo'n pilletje die men in het begin gebruikte om verschijnselen te verminderen, mag dan niet meer want is niet gepatenteerd voor deze ziekte.
Dus dat doen ze dan apart registreren want dan kunnen ze meer vangen.