Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:27:
[...]

Er werd in de persconferentie afgelopen dinsdag al aangegeven dat de boostercampagne inderdaad forst wordt versneld.
Dus ik kan (geboortejaar 1983) vóór 1 januari nog een afspraak maken zodat ik 12 januari kan worden geprikt?

Of wordt dat toch echt weer in maart of zo?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Het is heel erg vervelend en demotiverend om steeds van een *flamebait* te horen dat je je best niet genoeg hebt gedaan, terwijl je altijd de regels netjes hebt opgevolgd.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 18-12-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:26:
[...]

Gelukkig pakken we door op een variant die wat hoofdpijn en een snotneus veroorzaakt.
Wat dus mogelijk een fabeltje is, hè?
In Denemarken en Engeland lijkt vooralsnog niets erop te wijzen dat het minder ernstig is.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 18-12-2021 16:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:28:
[...]

Dus ik kan (geboortejaar 1983) vóór 1 januari nog een afspraak maken zodat ik 12 januari kan worden geprikt?

Of wordt dat toch echt weer in maart of zo?
Dat is je allemaal al verteld in de persconferentie van afgelopen dinsdag. Je vraagt dus een beetje naar de bekende weg. Had je ook zelf kunnen opzoeken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:27:
[...]

Er werd in de persconferentie afgelopen dinsdag al aangegeven dat de boostercampagne inderdaad fors wordt versneld.
Ze zullen wel denken dat iemand die een bord eten kan serveren ook wel kan prikken…

Er valt niets te versnellen. We missen daar op alle vlakken mankracht voor. Van het afspraak maken tot het daadwerkelijk prikken, er zijn geen mensen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12
wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:18:
[...]

Schijnt niet te mogen ivm vrijheid van godsdienst etc.

De katholieke kerken, moskeeën en ik dacht ok de synanogen zijn daar vorige keer wel (grotendeels) vrijwillig in meegegaan, het zijn vooral de protestantse kerken die net doen alsof corona niet lijkt te bestaan en toch gewoon door blijven gaan.
het overgrote deel van de protestantse gemeenten hebben zich net zo goed aan de (geest van) de algemene regels gehouden.
De uitzondering zijn de extremisten zoals in de bible belt maar dat is een minderheid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:26:
[...]

Gelukkig pakken we door op een variant die wat hoofdpijn en een snotneus veroorzaakt. Andere ernstige varianten hebben we lekker laten gaan.
Dat is nog niet aangetoond en ook niet het belangrijkste. Lees je eens in..
Why a UK Omicron wave is dangerous – even if we see mostly mild cases
https://www.theguardian.c...s-spread-hospitalisations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:26:
[...]
Maar wordt er tijdens die gedeeltelijke lockdown ook gezorgd dat de boosterprikken nóg sneller gaan?

Want dat is uiteindelijk wel waar je die lockdown voor doet.
Maar dat klopt toch ook? Hoe meer zaken er dicht zitten, hoe meer mensen er thuis zitten, hoe makkelijker (en dus sneller) het voor die mensen is om een afspraak bij een priklocatie te maken. Met werktijden hoeven ze dan geen rekening meer mee te houden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:28:
Het is heel erg vervelend en demotiverend om steeds van een pathologische leugenaar/alzheimerpatient te horen dat je je best niet genoeg hebt gedaan, terwijl je altijd de regels netjes hebt opgevolgd.
Wie heeft je dat verteld? Ik heb die brief niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:28:
[...]

Dat is je allemaal al verteld in de persconferentie van afgelopen dinsdag. Je vraagt dus een beetje naar de bekende weg. Had je ook zelf kunnen opzoeken.
Daar is gezegd dat "in januari iedereen vanaf 18+ geprikt kan worden" maar vooralsnog zie ik geen nieuwe berichten dat jaargangen daarvoor een afspraak kunnen maken.

Beloften in persconferenties betekenen in mijn ogen heel weinig meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

CR2032 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:30:
[...]

Dat is nog niet aangetoond en ook niet het belangrijkste. Lees je eens in..

[...]

https://www.theguardian.c...s-spread-hospitalisations
Doe de moeite niet. Mensen moeten hun hart even luchten lijkt het. Random claims hier de wereld in slingeren schijnt te helpen voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:30:
[...]

Wie heeft je dat verteld? Ik heb die brief niet ontvangen.
Misschien wat vaker persconferenties kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dan hoop ik dat ze het bonnetje bewaard hebben. :P
Zodat er, wanneer jij van de keukentrap af dondert en een been breekt, nog plaats is in het ziekenhuis om je op te kunnen nemen.
Botbreuk is zelden reden voor opname in het ziekenhuis. Paar foto's maken en wat gips er omheen. Je moet echt een nare breuk hebben wil je opgenomen moeten worden en zelfs dan is het vaak nog dagbehandeling om de pennen te zetten en dat soort dingen. In Nederland moet het sowieso wel bar zijn als je een nachtje mag blijven of je moet de pech hebben als je laat binnenkomt en ze je alsnog moeten inboeken.
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:30:
Ik ben benieuwd hoeveel verlengingen er gaan komen, want dat 14 januari geloof ik geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 19:50
Ankona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:28:
[...]

Gek he.... Als ze dat zo graag willen, moeten ze als stadsbestuur de garantie afgeven dat ongeacht wat vanavond door Rutte gezegd wordt, in Rotterdam de winkels nog minimaal een week open blijven.

Zomaar oproepen om weg te blijven is nogal kansloos.
Zit ook een juridische grondslag achter, want op een gegeven moment kun je dan namelijk middels een besluit van de Burgemeester (Noodverordening) mensen in een gebied weigeren of verbeiden naar dat gebied te komen.

Normaal gesproken wordt dat besluit op grond van de openbare orde en veiligheid genomen, bijvoorbeeld bij demonstraties en protesten. Nu zit je niet met een acute situatie dus moet je het van te voren aankondigen en daarna kun je overgaan tot een gedwongen sluiting van winkels en dergelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 18-12-2021 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:18
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:30:
[...]

Daar is gezegd dat "in januari iedereen vanaf 18+ geprikt kan worden" maar vooralsnog zie ik geen nieuwe berichten dat jaargangen daarvoor een afspraak kunnen maken.

Mijn kalender is misschien stuk. Maar is het al januari dan?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:32:
[...]

Mijn kalender is misschien stuk. Maar is het al januari dan?
Als je in januari je prik wil hebben dan zul je toch in december al je afspraak moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Rukapul schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:29:
[...]

het overgrote deel van de protestantse gemeenten hebben zich net zo goed aan de (geest van) de algemene regels gehouden.
De uitzondering zijn de extremisten zoals in de bible belt maar dat is een minderheid.
En de media vindt het leuk om juist daar een giga vergrootglas op te zetten. Ze moeten immers wel sensatie hebben om te verkopen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:31:
[...]

Misschien wat vaker persconferenties kijken?
Jij lijkt daarin te horen dat "als we nu 5 weken maatregelen nemen, dan is alles goed". En nu vandaag "jullie burgertjes hebben zich niet aan de regels gehouden daarom krijgen jullie nu straf".

Dat heb ik er nooit in gehoord. Wat ik nu hoor is Omikron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
TIGER1125 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:32:
[...]

Zit ook een juridische grondslag achter, want op een gegeven moment kun je dan namelijk middels een besluit van de Burgemeester (Noodverordening) mensen in een gebied weigeren of verbeiden naar dat gebied te komen.

Normaal gesproken wordt dat besluit op grond van de openbare orde en veiligheid genomen, bijvoorbeeld bij demonstraties en protesten. Nu zit je niet met een acute situatie dus moet je het van te voren aankondigen en daarna kun je overgaan tot een gedwongen sluiting van winkels en dergelijk.
Niet in Rotterdam. Daar staat het publiek boven de handhaving.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:33:
[...]

Als je in januari je prik wil hebben dan zul je toch in december al je afspraak moeten maken.
In mijn kalender is december anders nog lang niet voorbij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:31:
[...]

Doe de moeite niet. Mensen moeten hun hart even luchten lijkt het. Random claims hier de wereld in slingeren schijnt te helpen voor sommigen.
Inderdaad. Dit werkt beter. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozb2FWAA6E6OYT0UjEHQBrmcpRw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lK1XQfHIoEkx4OPuj2unz0S9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Ankona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:28:
[...]

Gek he.... Als ze dat zo graag willen, moeten ze als stadsbestuur de garantie afgeven dat ongeacht wat vanavond door Rutte gezegd wordt, in Rotterdam de winkels nog minimaal een week open blijven.

Zomaar oproepen om weg te blijven is nogal kansloos.
Want je kan niet online bij de H&M, Primark, Foot Locker, etc. bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:33:
[...]

Als er genoeg capaciteit is om echt half nederland een maand te prikken dan is het genoeg als er 30 december ofzo beginnen met de afspraken inplannen. Zolang je dan 2 januari maar meteen terecht kan. En niet pas over 3 weken zoals nu.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 22:26
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:34:
[...]

Jij lijkt daarin te horen dat "als we nu 5 weken maatregelen nemen, dan is alles goed". En nu vandaag "jullie burgertjes hebben zich niet aan de regels gehouden daarom krijgen jullie nu straf".

Dat heb ik er nooit in gehoord. Wat ik nu hoor is Omikron.
Zo is het wel degelijk meer dan eens gebracht.

“Houdt u (x) periode aan maatregelen (y} en (z), dan kunnen we ons daarna weer meer vrijheden permitteren.”

Deze communicatie wordt ook aan de lopende band (terecht) bekritiseerd en is zelfs iets waarvoor Mark Rutte en Hugo de Jonge zich hebben verontschuldigd.

Zorg even dat wát je zegt ook klopt als je ‘n dergelijke mate van stelligheid inneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lycaon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:37:
[...]

Zo is het wel degelijk meer dan eens gebracht.

“Houdt u (x) periode aan maatregelen (y} en (z), dan kunnen we ons daarna weer meer vrijheden permitteren.”

Deze communicatie wordt ook aan de lopende band (terecht) bekritiseerd en is zelfs iets waarvoor Mark Rutte en Hugo de Jonge zich hebben verontschuldigd.

Zorg even dat wát je zegt ook klopt als je ‘n dergelijke mate van stelligheid inneemt.
Dat is overigens wel ook heel vaak het geval geweest. We hebben ons vaak genoeg na maatregelen versoepeling kunnen permiteren omdat de maatregelen effectief waren.

Maar we hebben nu met Omikron te maken. Dat is een nieuwe situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:47
RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:36:
[...]

Als er genoeg capaciteit is om echt half nederland een maand te prikken dan is het genoeg als er 30 december ofzo beginnen met de afspraken inplannen. Zolang je dan 2 januari maar meteen terecht kan. En niet pas over 3 weken zoals nu.
Nou ken ik (ook vanwege het helpen) diverse 80+-ers die met moeite een afspraak in januari hebben dus helemaal leeg is die agenda ook niet.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:38:
[...]

Dat is overigens wel ook heel vaak het geval geweest. We hebben ons vaak genoeg na maatregelen versoepeling kunnen permiteren omdat de maatregelen effectief waren.

Maar we hebben nu met Omikron te maken. Dat is een nieuwe situatie.
Het zijn aan de lopende band nieuwe situaties.

Corona. Beta. Delta. Omicron. Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:38:
[...]

Nou ken ik (ook vanwege het helpen) diverse 80+-ers die met moeite een afspraak in januari hebben dus helemaal leeg is die agenda ook niet.
Ja. Dat was nog voor de beloofde versnelling. Vandaag dat ik ook zeg "als" ze die capaciteit voor elkaar krijgen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

"Doktor u zei dat als ik ging sporten en afviel dat ik dan gezonder zou worden. Nu heb ik toch kanker gekregen. U heeft uw belofte gebroken en ik had net zo goed niet hoeven sporten."

Dit is wat een ieder zegt die meent dat we "gestraft" worden voor het niet opvolgen van maatregelen. We zijn voor Delta veel gezonder gaan leven maar hebben nu te maken met een kanker genaamd Omikron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:38:
[...]

Hangt van de locatie af, zoeken loont.

Mijn ouders (70+) mochten op 6 december een afsrpaak maken. Op de dichtsbijzijnde lokatie konden ze pas 5 januari terecht.

Maar op een lokatie 10 km verderop, konden ze 13 december al terecht. Ze hebben dus inmiddels beiden hun booster gehad.

Veel mensen kijken niet verder dan de dichtsbijzijnde lokatie. Tsja, luiheid enzo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lycaon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:39:
[...]

Het zijn aan de lopende band nieuwe situaties.

Corona. Beta. Delta. Omicron. Etc.
Klopt. Heel vervelend zo'n pandemie. :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:41:
[...]

Klopt. Heel vervelend zo'n pandemie. :(:)
Uiteraard. Inherent aan een pandemie, maar beetje makkelijk om de krakkemikkige communicatie in het verleden te wijten aan een stabiele situatie destijds.

Omicron is nieuw, idd. Maar we dealen continu met nieuwe varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 19:50
wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:40:
[...]

Mijn ouders (70+) mochten op 6 december een afsrpaak maken. Op de dichtsbijzijnde lokatie konden ze pas 5 januari terecht.

Maar op een lokatie 10 km verderop, konden ze 13 december al terecht. Ze hebben dus inmiddels beiden hun booster gehad.

Veel mensen kijken niet verder dan de dichtsbijzijnde lokatie. Tsja, luiheid enzo...
Speelt ook mee dat er GGD's zijn die nog aan het opschalen zijn, en dan met name v.w.b. locaties. Mijn schoonmoeder kon ook nergens terecht voor een prik. Althans niet voor half Januari. Maar de megaprik locaties zijn nog niet open hier.

Ze gaat nu 2e kerstdag geloof ik, 60 km van huis, en 15 kilometer één van haar dochters vandaan.

[ Voor 46% gewijzigd door TIGER1125 op 18-12-2021 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lycaon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:42:
[...]

Uiteraard. Inherent aan een pandemie, maar beetje makkelijk om de krakkemikkige communicatie in het verleden te wijten aan een stabiele situatie destijds.

Omicron is nieuw, idd. Maar we dealen continu met nieuwe varianten.
Ja en voor Delta hebben we ook nieuwe aanpassingen moeten doen.

Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Aan de andere kant is het maken van afspraken voor jaargangen eerder dan 1961 deze week stopgezet. Dat betekent dus dat de agenda's voorlopig vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:34

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Is er al iets bekend over de huidige verhouding Delta / Omicron binnen NL? Wat zijn de ontwikkelingen op dat gebied?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[...]

Moet je daar natuurlijk ook wel kunnen komen. 10km kan best een eind zijn zeker als je 70+ bent.

Bij testen was het hier zo dat je de dag later terecht kon op minimaal 45min rijden dus pakweg 50km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:48
[...]

Wat ik merk, vaak geen luiheid, maar gewoon gebrek aan vervoer :)

Mocht ik mijn booster gaan halen, ben ik blij dat ik mijn rijbewijs heb gehaald (net tussen Lockdown 1 & 2 in).
De vaccinatielocatie waar ik voor mijn Pfizerprikken ben geweest is er nu niet meer.
De andere locaties zijn óf ruim 1,5 uur met OV of 20 min met de auto (beide enkele reis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:42:
[...]

Het is niet anders.
Eens. Heb het ook over de communicatie, niet de inzet van maatregelen.

Jij gaf aan het vreemd te vinden dat mensen denken recht te hebben op bepaalde vrijheden na zich netjes gedragen te hebben.
Dit is echter volledig conform gecommuniceerde teksten.

“We doen x voor y weken en dan kunnen we weer versoepelen.”
“We prikken ons de crisis uit.”

De stelligheid waarmee een zgn. worst wordt voorgehouden is waar het misgaat.
Zekerheden zijn er niet. Communiceer ze dan ook niet. Focus in plaats daarvan op een strategie voor omgang met het virus op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:43:
[...]

Aan de andere kant is het maken van afspraken voor jaargangen eerder dan 1961 deze week stopgezet. Dat betekent dus dat de agenda's voorlopig vol zitten.
Over dat stopzetten had ik nog niet gelezen. Was dat dat een nieuwsbericht? Mijn buurvrouw van 80 kon gisteren nog via de telefoon (zonder brief) op 4 januari terecht bij de eindelijk geopende Brabanthallen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Damn tot 14 januari. Aan de ene kant blij met de duidelijkheid maar ik had eigenlijk gehoopt tot 3 januari ofzo en dan kijken wat Omicron echt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lycaon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:46:
[...]

De stelligheid waarmee een zgn. worst wordt voorgehouden is waar het misgaat.
Zekerheden zijn er niet. Communiceer ze dan ook niet. Focus in plaats daarvan op een strategie voor omgang met het virus op de langere termijn.
In theorie mee eens, maar dan gaan anderen weer klagen en worden pissig dat het allemaal zo onzeker is, en dat de re gering zo vaag is en weigert einddata etc te benoemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
[...]

Daarom gaan wij ook morgen naar Utrecht op 50 km afstand, lui in de auto. Anders werd het 5 januari dichtbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:46:
[...]

Over dat stopzetten had ik nog niet gelezen. Was dat dat een nieuwsbericht? Mijn buurvrouw van 80 kon gisteren nog via de telefoon (zonder brief) op 4 januari terecht bij de eindelijk geopende Brabanthallen.
Nee, de laatst opgeroepen jaargang is '61, dat is geloof ik maandag of dinsdag geweest. Daarna zijn er gewoon geen nieuwe jaargangen meer opgeroepen.

Dus voor de 60+'ers is voorlopig nog ruimte om een afspraak te maken maar de doelstelling "iedereen 18+ geprikt in januari" zie ik zo niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
[...]

Van de week op het journaal en teletekst dat ze bij de GGD de telefoon niet meer opnamen en ook geen uitnodigingsbrieven meer zouden versturen vanwege stormloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:00
Mijn ouders mochten wel een afspraak maken op basis leeftijd, maar niet op basis laatste prik. Iets met de late AZ 2e prikken.. Uiteindelijk in de wizard gezegd dat de laatste prik meer dan 6mnd geleden was, om er maar doorheen te komen. Maar kwam destijds niks uit méér dan 6mnd na laatste prik. Ze hebben uiteindelijk ‘illegaal’ 1dag voor 6mnd gekozen.. Terwijl ze ook al direct de volgende dag hadden gekund (maandag)..
Dinsdag werd ineens vervroegd naar 3mnd, pff. Dan hadden ze op zich maandag al geprikt kunnen zijn als die 6mnd eerder was losgelaten.. nu is het pas eind van de maand..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 18-12-2021 16:49 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:08
TIGER1125 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:42:
[...]

Speelt ook mee dat er GGD's zijn die nog aan het opschalen zijn, en dan met name v.w.b. locaties.
En waar het vorig jaar in de lockdown relatief makkelijk was om betaalbare ruimte te vinden, is dat nu een stuk lastiger. Nagenoeg alle sectoren zijn na de laatste lockdown opgestart, waardoor het inrichten van een vaccinatielocatie in de weg staat van "normale" business. Dus vraagt men, over het algemeen, een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:47:
[...]

Nee, de laatst opgeroepen jaargang is '61, dat is geloof ik maandag of dinsdag geweest. Daarna zijn er gewoon geen nieuwe jaargangen meer opgeroepen.

Dus voor de 60+'ers is voorlopig nog ruimte om een afspraak te maken maar de doelstelling "iedereen 18+ geprikt in januari" zie ik zo niet gebeuren.
Ok, "eerder" moest dan later dan 1961 zijn. En ze zijn die niet gaan oproepen (via oa Twitter) ; een soort stopzetten van het oproepen dus, dat begreep ik even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
TrailBlazer schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:46:
Damn tot 14 januari. Aan de ene kant blij met de duidelijkheid maar ik had eigenlijk gehoopt tot 3 januari ofzo en dan kijken wat Omicron echt doet.
Maar hoe weet je nu wat een virus doet als je het echt probeert tegen te gaan? Eigenlijk weet je dan nog niet heel erg veel.

Ach tot 14 januari, want dan kunnen ze nog even 2G doordrukken daarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:42:
[...]

Het is niet anders.
‘Moeten’ en ‘is niet anders ‘ impliceert dat er geen alternatieven zijn en dat de gekozen oplossing de enige juiste is.

Afhankelijk van de weging van verschillende aspecten die door verschillende delen van de bevolking anders worden gewaardeerd maakt de overheid keuzes.
Dat is hun verantwoordelijkheid en die keuzes kunnen (achteraf) goed of minder goed zijn , maar het blijven keuzes en niet een soort natuurwet zonder alternatieve opties.

Het deel dat zwakker is of zwakkere familieleden heeft en/of een goedbetaalde thuiswerk baan heeft kijkt er net weer anders tegenaan dan een geprikt persoon die onderneming en pensioen zien vervliegen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Yaksa schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:23:
[...]

Dat doen ze o.a. voor jou. Zodat er, wanneer jij van de keukentrap af dondert en een been breekt, nog plaats is in het ziekenhuis om je op te kunnen nemen.
Er werken meer dan een miljoen mensen in de zorg. Hoe erg Covid ook is, ik denk dat er nog wel iemand is om mijn been te spalken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Ja, want ieder is sterk, gezond en heeft geen enkel probleem met vervoer. Luiheid... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:39

gws24

Thinking is hard!

[...]

Er is ook niks stopgezet voor jaargangen die al uitgenodigd zijn. Het enige dat er nu gebeurd is dat er even een pauze van een paar dagen in het uitnodigen van nieuwe jaargangen is om de drukte te managen is.

edit: kolere, dit topic gaat rap

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 18-12-2021 16:55 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:28:
[...]
Wat dus mogelijk een fabeltje is, hè?
In Denemarken en Engeland lijkt vooralsnog niets erop te wijzen dat het minder ernstig is.
Goed dat je het zegt. Enerzijds lijkt het milder, anderzijds niet. Welke gaan we geloven zonder enige serieuze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:51:
[...]

Ja, want ieder is sterk, gezond en heeft geen enkel probleem met vervoer. Luiheid... :X
Elitair gezwets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Joris748 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:09:
Ik ben die hele pandemie beu, maar blijkbaar is het virus nog niet klaar met ons.

Ben heel blij dat het kabinet eindelijk op tijd lijkt te zijn met maatregelen, voordat de ziekenhuisopnames oplopen. Dit is de eerste keer dat ze reageren op besmettingen ipv ziekenhuisopnamen.
Maar ze moeten reageren omdat ze de boosters verloot hebben helaas...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:50:
[...]
Ach tot 14 januari, want dan kunnen ze nog even 2G doordrukken daarna.
Deden ze dat maar. Wat een blijk van daadkracht zou dat zijn zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:36:
[...]

Onzin, ik (60+) heb vanmorgen een afspraak gemaakt en kan volgende week vrijdag terecht. En ook nog op een locatie op fietsafstand (20 min.).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:50:
[...]

‘Moeten’ en ‘is niet anders ‘ impliceert dat er geen alternatieven zijn en dat de gekozen oplossing de enige juiste is.

Afhankelijk van de weging van verschillende aspecten die door verschillende delen van de bevolking anders worden gewaardeerd maakt de overheid keuzes.
Dat is hun verantwoordelijkheid en die keuzes kunnen (achteraf) goed of minder goed zijn , maar het blijven keuzes en niet een soort natuurwet zonder alternatieve opties.

Het deel dat zwakker is of zwakkere familieleden heeft en/of een goedbetaalde thuiswerk baan heeft kijkt er net weer anders tegenaan dan een geprikt persoon die onderneming en pensioen zien vervliegen .
Jouw alternatief is IC capaciteit splitsen en max aantal bedden voor COVID inzetten, naast capaciteit voor alle andere zorg. Een hoogst impopulaire maatregel waar onze regering niet voor kiest, net zoals de regeringen van alle andere landen die in de shit zitten.

Ik kan ook wel blijven roepen dat de oplossing tegen verkeersdoden auto's verbieden is maar de politiek gaat daar niet voor kiezen dus laten we het over verkeersborden en stoplichten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

42erik schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:54:
[...]

Maar ze moeten reageren omdat ze de boosters verloot hebben helaas...
Er is geen sprake van verloting. Iedereen kan er gewoon één krijgen, enkel moet je op je beurt wachten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:54:
[...]

2G voegt niks meer toe. Vaccinatie helpt niet/nauwelijks tegen transmissie ihgv Omicron.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21
2G en een vaccinatieplicht.

Half Europa heeft er al toe besloten alleen Nederland poldert lekker verder.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:39

gws24

Thinking is hard!

wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:54:
[...]

Er is geen sprake van verloting. Iedereen kan er gewoon één krijgen, enkel moet je op je beurt wachten.
Ik denk dat hij verkloot bedoelde ;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
gws24 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:52:
[...]
Er is ook niks stopgezet voor jaargangen die al uitgenodigd zijn. Het enige dat er nu gebeurd is dat er even een pauze van een paar dagen in het uitnodigen van nieuwe jaargangen is om de drukte te managen is.
Check. En dan nog, al die bejaarden die netjes op DE brief wachten (want zonder mocht je niet bellen als je er al door kwam). Ik denk dat ze het versturen daarvan openbaar aanbesteed hebben ofzo.
9 dagen zonder brief hier en counting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

gws24 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:56:
[...]

Ik denk dat hij verkloot bedoelde ;)
Geem idee, zou kunnen, maar er wordt overal zoveel desinformatie verspreid her en der, moest toch even aangeven dat er van verloting echt geen sprake is. Voor er weer mensen zijn die dat meteen omarmen en het voor waar aannemen, zoals zoveel onjuiste informatie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Wat daar denk ik ook in meespeelt is dat 2G dan een "alleen geboosterd kom je binnen" beleid moet worden, en dat vrij lastig te rechtvaardigen is als je niet iedereen de kans hebt gegeven om een boosterprik te halen. Net zo goed als je dan alle herstelbewijzen in zou moeten trekken want daar kun je bij omikron ook niet meer van op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:54:
[...]

Jouw alternatief is IC capaciteit splitsen en max aantal bedden voor COVID inzetten, naast capaciteit voor alle andere zorg. Een hoogst impopulaire maatregel waar onze regering niet voor kiest, net zoals de regeringen van alle andere landen die in de shit zitten.

Ik kan ook wel blijven roepen dat de oplossing tegen verkeersdoden auto's verbieden is maar de politiek gaat daar niet voor kiezen dus laten we het over verkeersborden en stoplichten hebben.
Kan ook dat er nog andere alternatieven zijn/komen ,alleen van grijs bestaan al 50 tinten las ik eens. Blijft staan dat het beleid keuzes zijn en niet iets wat de overheid overkomt (de omstandigheden uiteraard wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Lycaon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:55:
[...]

2G voegt niks meer toe. Vaccinatie helpt niet/nauwelijks tegen transmissie ihgv Omicron.
Maak je er 2G+ van. Maakt niet uit. Alles tussen open en dicht is goed toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Pff deprimerend dit. Het vraagt veel van ons allemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:52:
[...]

Goed dat je het zegt. Enerzijds lijkt het milder, anderzijds niet. Welke gaan we geloven zonder enige serieuze informatie?
Nog niets. Wachten op data.
Maar zelfs een mildere variant kan rampzalig zijn als er nog steeds mensen door in het ziekenhuis komen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:00
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:52:
[...]

Verder zijn in die landen vrijwel alles nog open. In Denemarken moeten restaurants vanaf morgen om 23u dicht, en geen alcohol na 22u.
Maatregelen waar wij alleen maar van kunnen dromen.

Ondertussen lijken Duitsland en België nog rustig

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
GAIAjohan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:59:
[...]

Verder zijn in die landen vrijwel alles nog open. In Denemarken moeten restaurants vanaf morgen om 23u dicht, en geen alcohol na 22u.
Maatregelen waar wij alleen maar van kunnen dromen.

Ondertussen lijken Duitsland en België nog rustig
Die zijn wel al maanden aan het boosteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:57:
Kan ook dat er nog andere alternatieven, alleen van grijs bestaan al 50 tinten las ik eens.
Het coronabeleid als een nationale BDSM-sessie, mooie beeldspraak... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:55:
[...]

Dat is niet polderen, wel aanklooien omdat als je echt zou werken je hele ideologie onderuit gaat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:57:
[...]

Kan ook dat er nog andere alternatieven zijn/komen ,alleen van grijs bestaan al 50 tinten las ik eens. Blijft staan dat het beleid keuzes zijn en niet iets wat de overheid overkomt (de omstandigheden uiteraard wel
Klopt, het zijn beleidskeuzes van onze democratisch gekozen regering, die herkozen zijn tenmidden van de pandemie. Genoeg partijen die in maart al pleiten voor een radicaal andere aanpak en die hebben de verkiezingen niet gewonnen.

Kun je blijven schoppen en roepen dat ze een radicaal andere aanpak moeten nemen, maar de democratie staat niet aan jouw kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:00:
[...]

Het coronabeleid als een nationale BDSM-sessie, mooie beeldspraak... :+
Volgens mij zijn er ergens nog wat consent-kwesties in dat geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:57:
[...]

Wat daar denk ik ook in meespeelt is dat 2G dan een "alleen geboosterd kom je binnen" beleid moet worden, en dat vrij lastig te rechtvaardigen is als je niet iedereen de kans hebt gegeven om een boosterprik te halen. Net zo goed als je dan alle herstelbewijzen in zou moeten trekken want daar kun je bij omikron ook niet meer van op aan.
En dan nog heeft het geen enkel effect meer, het had al weinig effect voor de verspreiding alleen voor de vaccinatiedwang werkt het goed. Maar vaccinatiedwang is beetje achterhaald natuurlijk nu het vaccin toch niet zo goed meer werkt tegen dit virus.
Tijd voor een nieuw vaccin en alle huidige QR codes direct intrekken begin maar weer vanaf stap 0.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
PLAE schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:58:
Pff deprimerend dit. Het vraagt veel van ons allemaal :/
Pandemieën lopen historisch gemiddeld zo’n drie tot zeven jaar, afhankelijk van gedrag onder de streep.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Lycaon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:55:
[...]

Maar besmettingen zijn ook niet perse het probleem. Omicron geeft relatief weinig druk op de zorg en bij gevaccineerden al helemaal niet.
Ja, 2G remt de verspreiding maar heel weinig. Maar juist nu, nu de communicatie over de boosters door ongevaccineerden opgevat kan worden als een bevestiging dat vaccineren niet werkt, heb je een incentive nodig om mensen toch zo veel mogelijk te motiveren die prik juist wel te halen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:17
[...]

Ja, deden ze dat maar! Dan zijn we overal vanaf! En het voelt zo lekker om een zondebok aan te wijzen, of die nu dik, dun, jong, oud, kettingroker, drugsverslaafd, hartpatiënt is: doet er niet toe. Niet gevaccineerd is hartstikke fout! :X
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:55:
[...]

En half Europa zit ook volledig zonder maatregelen en daar gaat het allemaal mega lekker en soepeltjes, inderdaad! Oh nee, wacht even... 8)7
Zo fijn, lekker selectief vergelijken. 'Het buitenland' noemen als het je uit komt (bijv. om maatregelen door te drukken) maar 'het buitenland' links laten liggen als je het niet uit komt, bijv. wanneer je kijkt naar landen met een ander/soepeler beleid.

In zo'n totalitaire staat als Oostenrijk (wie had dát ooit durven denken, anno 2021) zou ik nog niet dood gevonden willen worden. Want zelfs met al die maatregelen zitten ze in de ellende en is het leven er niet bepaald leuker op geworden daar, althans, niet naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:01:
[...]

En dan nog heeft het geen enkel effect meer, het had al weinig effect voor de verspreiding alleen voor de vaccinatiedwang werkt het goed. Maar vaccinatiedwang is beetje achterhaald natuurlijk nu het vaccin toch niet zo goed meer werkt tegen dit virus.
Tijd voor een nieuw vaccin en alle huidige QR codes direct intrekken begin maar weer vanaf stap 0.
Een compleet nieuw vaccin denk ik dat niemand leuk gaat vinden want dan zijn we 2 jaar verder voordat dat door de goedkeuring heen is. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
remzor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:01:
In zo'n totalitaire staat als Oostenrijk (wie had dát ooit durven denken, anno 2021) zou ik nog niet dood gevonden willen worden. Want zelfs met al die maatregelen zitten ze in de ellende en is het leven er niet bepaald leuker op geworden daar, althans, niet naar mijn mening.
2G lijkt ook totaal niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Laatst online: 03-02 18:25
Virtuozzo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:01:
[...]

Pandemieën lopen historisch gemiddeld zo’n drie tot zeven jaar, afhankelijk van gedrag onder de streep.
Volgens het WHO vanaf 2024 endemisch... dus 2022, 2023, 2024 ook om zeep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enai
  • Laatst online: 03-02 18:25
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:03:
[...]

Uiteraard niet, het vaccin beschermt niet tegen transmissie. Er is momenteel geen mogelijkheid om indoors evenementen te laten plaatsvinden, en die zal er in heel lange tijd niet komen. Beter de stadions en concertzalen slopen en investeren in capaciteit buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:17
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:03:
[...]

Nee, natuurlijk niet, want verspreiding gaat gewoon lekker door al ben je gevaccineerd. De druk op de zorg wordt er ook niet minder op door gezonde jonge mensen van alles en nog wat te ontzeggen.
Je kunt beter alle risico-groepen in lockdown gooien, dán heb je pas ballen en verminder je de druk op de zorg aangezien zij niet meer besmet en ziek worden. Maar ja, dat zal wel te radicaal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Lensent schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 02:09:
Mijn vrouw voorspelde al: eenmaal de school dicht blijft die ook makkelijker dicht. Dus dit wordt weer 8 weken thuis aankloten ipv 3 mark my words.

Zonder dat je je koters ergens kunt uitlaten op een leuke (buiten) locatie.
Vier weken maar, valt mee! :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Enai schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:03:
[...]

Volgens het WHO vanaf 2024 endemisch... dus 2022, 2023, 2024 ook om zeep.
Ja, maar dat is geen onderwerp in publiek debat. Tja. We staren ons blind op “een pandemie is een uitbraak” maar wringen ons in bochten om het tweede deel maar te negeren - “maar een crisis van gedrag”.

Covid is geen influenza, maar de iteratieve parallellen tussen die pandemie en de huidige in relatie tot gedragslijnen zijn iets voor observatie. Gebruik van crisis, gebruik van continuïteit, gebruik van bias - als we de covid crisis als een test zien voor landen en overheden, prima, maar dan faalt de burger toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Enai schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:04:
[...]

Uiteraard niet, het vaccin beschermt niet tegen transmissie. Er is momenteel geen mogelijkheid om indoors evenementen te laten plaatsvinden, en die zal er in heel lange tijd niet komen. Beter de stadions en concertzalen slopen en investeren in capaciteit buiten.
Individualisme, consumptief gedrag, korte afstand berekening. Where’s my magic button to solve my issue. Complexiteit wijzen we tegenwoordig heel graag af.

We’re our own problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:00:
[...]

Klopt, het zijn beleidskeuzes van onze democratisch gekozen regering, die herkozen zijn tenmidden van de pandemie. Genoeg partijen die in maart al pleiten voor een radicaal andere aanpak en die hebben de verkiezingen niet gewonnen.

Kun je blijven schoppen en roepen dat ze een radicaal andere aanpak moeten nemen, maar de democratie staat niet aan jouw kant.
Tot nu toe schop en roep ik vrij weinig , ondanks de prikkeling die ik daar soms toe ervaar. Wel geef ik bij herhaling aan dat het na twee jaar wel eens tijd is voor een langere termijn visie en dat daarbij ook naar bijvoorbeeld een splitsing van de ic capaciteit gekeken zou kunnen worden. Ook omdat het op andere vlakken niet vol te houden is om jaarlijks x maanden dicht te gaan.

Nu kun je dat simpel platslaan door dat schoppen te noemen en reële economische issues weg te wuiven als ondernemersrisico. Toch verwacht ik dat vroeger of later de nu met euro’s naar voren geschoven ethische kwesties op tafel moeten komen, of we dat nu willen of niet. Denk aan vaccinatieplicht of accepteren van sterfte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Die vaccinatieplichten zijn uiteindelijk symboolpolitiek, mocht je dat niet meteen willen aannemen laten we ze eens nader onderzoeken:

Ten eerste heb je een goed sluitende registratie nodig van al je gevaccineerden als je serieus wil kunnen straffen. Duitsland heeft dit niet. De gegevens over vaccinatie zijn enkel bekend bij de huisartsen, die wettelijk hun gegevens niet hoeven af te staan aan de overheid. De vaccinatiecentra in Duitsland vernietigen hun gegevens met enige regelmaat conform Duitse privacy wetgeving. De handhaving van de vaccinatieplicht in Duitsland zal dan vooral op willekeur gaan berusten waar een paar mensen tot voorbeeld worden gemaakt, maar de meesten er mee weg gaan komen.

Ten tweede, wat als mensen simpelweg de boete betalen? Je wil prikken zetten en niet boetes innen. Dat geld heb je weinig aan uiteindelijk, want je bent je doel voorbij geschoten. Voor de ongevaccineerde is het daarna ne bis in idem en de kous is af. Tevens loop je als regering hiermee kans dat je vaccineren veranderd in een politiek standpunt waarmee je nog meer afbreuk doet aan je eigen streven, de weigeraars krijg je dan nooit meer overtuigd.

Ten derde, wat als mensen de boete niet betalen? In Oostenrijk en Duitsland ga je de gevangenis in als je boetes weigert te betalen. Zijn Scholz en Nehammer bereid om mensen hiervoor op te laten sluiten? Dat is de nucleaire optie, hoe dan ook zal er een maatschappelijke en politieke schokgolf ontstaan als de eerste ongevaccineerde achter de tralies gaat. Standpunten kunnen nog meer verharden en politici zullen moeten vrezen dat ze hiermee hun eigen glazen definitief hebben ingegooid. Zie hoe de FPÖ en AfD nu op het orgel spelen om die vaccinatieplicht, dit speelt ze dan alleen maar meer in de kaart.

De werking van 3G en 2G is een droom. De basis hiervoor rust op de aannames van TU Delft en het lobbywerk van Tony Blair voor een bedrijf welke digitale paspoorten wil verkopen. De aannames van de TU Delft kunnen we nog over discussiëren, maar een reclamefoldertje gemaakt door oud-premier Blair kan linea recta naar de prullenbak. De ervaringen in Nederland en Europa met 3G of 2G zijn niet bepaald fantastisch zou ik zo zeggen, het voorkomt geen besmettingen en hooguit is het een pressiemiddel om je vaccinatiegraad te proberen op te krikken. De vermeende veiligheid van een gevaccineerde komt telkens meer op de helling te staan, eerste delta/delta+ en dan nu komt omikron er nog eens overheen.
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:00:
Volgens mij zijn er ergens nog wat consent-kwesties in dat geval. ;)
Wat is het 'safe word' tijdens de komende sessie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Yaksa schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:54:
[...]

Onzin, ik (60+) heb vanmorgen een afspraak gemaakt en kan volgende week vrijdag terecht. En ook nog op een locatie op fietsafstand (20 min.).
En. was vanmorgen voor of na de laatste persconferentie waarop werd aangekondigd dat de boosters versneld gingen worden?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:00:
Dat is niet polderen, wel aanklooien omdat als je echt zou werken je hele ideologie onderuit gaat.
D66 en VVD willen al langer 2G en waarschijnlijk ook een vaccinatieplicht.

Het is in dit geval de kamer die dwarsligt, er is (nog) geen meerderheid voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:09:
[...]

Tot nu toe schop en roep ik vrij weinig , ondanks de prikkeling die ik daar soms toe ervaar. Wel geef ik bij herhaling aan dat het na twee jaar wel eens tijd is voor een langere termijn visie en dat daarbij ook naar bijvoorbeeld een splitsing van de ic capaciteit gekeken zou kunnen worden. Ook omdat het op andere vlakken niet vol te houden is om jaarlijks x maanden dicht te gaan.

Nu kun je dat simpel platslaan door dat schoppen te noemen en reële economische issues weg te wuiven als ondernemersrisico. Toch verwacht ik dat vroeger of later de nu met euro’s naar voren geschoven ethische kwesties op tafel moeten komen, of we dat nu willen of niet. Denk aan vaccinatieplicht of accepteren van sterfte.
Splitsen van IC capaciteit is naar gekeken en onze democratisch gekozen regering heeft daar niet voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:00:
[...]

Die zijn wel al maanden aan het boosteren.
Omdat ik me dat voor België niet zo herinnerde, even aan Google gevraagd:
en dat leverde een mooi overzicht op: https://www.nu.nl/coronav...angzaam-van-de-grond.html

En ja, België is na net 30 oktober begonnen, Duitsland al langer.

"....Pas op 18 november zette Nederland de eerste boosterprik. Daarmee lopen we ver achter op andere Europese landen als het gaat om het geven van een extra coronaprik aan bepaalde bevolkingsgroepen. Vanwaar die traagheid? NU.nl reconstrueert aan de hand van een tijdlijn hoe de Nederlandse boostercampagne de afgelopen maanden (langzaam) van de grond kwam....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
CMD-Snake schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:09:
Die vaccinatieplichten zijn uiteindelijk symboolpolitiek, mocht je dat niet meteen willen aannemen laten we ze eens nader onderzoeken.
Je kunt het impliciet maken: alleen toegang tot winkels/horeca/werk met geldige QR-code. Zonder vinkje achteraan aansluiten in de zorg, moet je opletten hoe snel de vaccinatiegraad omhoog schiet...

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 18-12-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
CMD-Snake schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:09:
Wat is het 'safe word' tijdens de komende sessie? :P
Bitterbal! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 17:07

s3n

Lensent schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:06:
[...]
Vier weken maar, valt mee! :X
Om mee te beginnen. Reken je niet rijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Nee, "Hamsteren" natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:03:
[...]

Een compleet nieuw vaccin denk ik dat niemand leuk gaat vinden want dan zijn we 2 jaar verder voordat dat door de goedkeuring heen is. ;)
Nee hoor die goedkeuring kan vrij snel, kwestie van gewoon het proces daar prioriteit 1 geven. Net zoals ze met dit vaccin gedaan hebben.

Dan gewoon lekker opnieuw beginnen alle QR codes weggooien en alleen besmet met omicon of gevaccineerd met nieuwe vaccin geeft dan een geldige QR code. Wel zo eerlijk eigenlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:09:
[...]

D66 en VVD willen al langer 2G en waarschijnlijk ook een vaccinatieplicht.

Het is in dit geval de kamer die dwarsligt, er is (nog) geen meerderheid voor.
Hou toch op.

Die twee hebben samen met het CDA zwabberen tot gereedschap gemaakt.

Nee, “al dat sociologisch gedoe” zegt Mark, aanpakken. Maar kijk vooral niet naar hoe men consistent enkel inzet op gebruik van gedragseffecten. Kijk naar het vogeltje! Let’s blame the victim! Wat nou die vraag “en wat doet je andere hand?”.

Als jij in een bestuurskamer de boel verziekt, functionaliteit ondermijnt, er zorg voor draagt dat de informatiestroom gecompromitteerd wordt en het al geruime tijd puur puin ruimen is - goh, laten we dan vooral met de vinger gaan wijzen naar degenen die dat puin aan het ruimen zijn.

Die lopen de facto al achter processen aan vanuit ontwerp van de structuur - voor goede redenen. Maar wanneer sommigen dan gaan lopen spelen en meten met twee maten gaat dat scheef. Maar ben dan eerlijk: we kunnen dat met de vinger gaan wijzen naar het symptoom, maar het probleem is de ziekte. En eigenlijk, rauwe ironie, de ziekteverwekker.

Het spijt me, maar je bent echt weer heel laagdrempelig complexiteit aan het vermijden en narratief aan het propageren. I get it, het was allemaal vermijdbaar, en ook weer niet - maar die gedragsreflexen helpen niet.

Pagina: 1 ... 69 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.