Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.206 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xzaz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:52:
Grappig dat mensen nog steeds denken dat een lockdown iets is voor de lange termijn. Een lockdown helpt niets.
Uitzonderlijke claims vereisen uitzonderlijk bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45
Werk in overvloed wil nog niet zeggen dat de juist gekwalificeerde mensen er ook zijn om dat werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat er tekorten zijn in bepaalde sectoren betekent niet dat je de mensen uit een getroffen sector daar direct aan de slag kan laten gaan. Vaak is er een mismatch in kennis en vaardigheden, soms snel op te lossen , vaak ook niet ( zo kan een kapster niet zomaar IC verpleegkundige worden om maar een passend voorbeeld te noemen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
xzaz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:52:
Grappig dat mensen nog steeds denken dat een lockdown iets is voor de lange termijn. Een lockdown helpt niets.
Juist. De maatregel die keer op keer heeft bewezen, al eeuwen lang, dat het verspreiding van ziektes tegen gaat, werkt nu opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:53:
[...]

Uitzonderlijke claims vereisen uitzonderlijk bewijs.
We hebben al lockdowns gehad en zitten nu weer in een lockdown.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Agent47 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:52:
Vooral lekker VVD, D66 en CDA blijven stemmen.
Volgens mij zijn die niet verantwoordelijk voor het ontstaan en het muteren van corona.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:53:
[...]

Zo lang er in andere landen nog altijd ongeremd verspreid wordt (dus onder ongevaccineerden in Afrika en andere ontwikkelingslanden) gaat deze pandemie nog jaren duren.

Dan kun je wel eindeloos maatregelen blijven nemen maar op een gegeven moment is de rek daar echt uit. Dat zie je nu al gebeuren, de urgentie is er bij veel mensen niet en door berichtgeving die elke keer toetert 'als je je goed aan de maatregelen houdt dan kunnen we versoepelen' leg je toch een bepaalde mate van schuld bij mensen neer.

Vooral als je dan als beleidsmakers zelf zonder enige schijn van maatregelen aan de tafel van een talkshow gaat zitten.
Klopt, pandemie duurt nog jaren en maatregelen zijn vervelend. Doe je niks aan.

Loslaten is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:27

Wimo.

Shake and Bake!

wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:51:
[...]

Ik ben voor. Doe je dat niet kan je nu alvast de *volgende* lockdown óók al aan zien komen.

Het is onderhand wel mooi geweest, vaccinatieplicht invoeren, enige uitzondering voor mensen waar het medisch niet kan. Met dokters-attest dan wel.
Gaat nooit gebeuren. De parallele samenleving gaat dan door het lint. Ze gaan eerder kinderen inenten. Weg van de minste weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Grvy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:52:
[...]

Nee, gewoon nee. Nu doen alsof de keuzes in het verleden deze onverwachte situatie geschept hebben en daarbij de pijlen op Rutte richten is gewoon je eigen verantwoordelijkheid afschuiven.
Maar het is een feit dat al deze dingen hebben bijgedragen aan een snellere opkomst van omikron in Nederland. Bovendien lagen de ziekenhuizen al vol voordat iemand ooit had gehoord van omikron en dat is te danken aan het te snel openen van het land in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-09 15:13
Agent47 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:52:
Vooral lekker VVD, D66 en CDA blijven stemmen.
Als de helft van de oppositie zich niet continu buitenspel zet...dan werd het nog eens wat. Ik zou niet weten welke combinatie hier betere soep van had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
CornermanNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:53:
[...]

Werk in overvloed wil nog niet zeggen dat de juist gekwalificeerde mensen er ook zijn om dat werk te doen.
Daarom zijn er ook omscholingstrajecten in overvloed. Daarnaast zijn er ook vacatures voor ongeschoold werk in overvloed. Werkloosheid is extreem laag in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:23

Stoney3K

Flatsehats!

Eli3l schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:53:
[...]

Juist. De maatregel die keer op keer heeft bewezen, al eeuwen lang, dat het verspreiding van ziektes tegen gaat, werkt nu opeens niet meer.
Met de kanttekening dat het wel een tijdelijke maatregel is waarbij je in de tussentijd dingen structureel moet verbeteren.

Doe je dat niet, dan kom je op hetzelfde punt, of slechter, uit de lockdown als je er in ging.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

xzaz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:53:
[...]

We hebben al lockdowns gehad en zitten nu weer in een lockdown.
Ik heb vorig jaar paracetamol genomen maar heb nu toch weer hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Eli3l schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:53:
[...]

Ik zeg niet dat het niet de verspreiding tegengaat dat doet het zeker wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:51:
[...]

Jawel. Rutte voert het beleid uit. Hij neemt de beslissingen. We hadden in de zomer ook rustiger kunnen openen ipv alles open te gooien. We hadden ook eerder kunnen beginnen met boosteren. Rutte kan niks doen dat er weer een nieuwe, besmettelijkere variant is, maar hij is wel hoofdverantwoordelijke voor het coronabeleid dus indirect is dit hele gedoe wel zijn schuld.
Wel mondkapje geen mondkapje, wel mondkapje. Wel afstand geen afstand wel... Ach. Het bekende zwabberen. Vooral heel laat anticiperen is nu gewoon een groot probleem geweest maar het zwabberbeleid is fundamenteel een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:53:
[...]

dat er tekorten zijn in bepaalde sectoren betekent niet dat je de mensen uit een getroffen sector daar direct aan de slag kan laten gaan. Vaak is er een mismatch in kennis en vaardigheden, soms snel op te lossen , vaak ook niet ( zo kan een kapster niet zomaar IC verpleegkundige worden om maar een passend voorbeeld te noemen)
Uiteraard, maar gelukkig is er voor de meeste mensen passend werk te vinden. Vandaar ook het extreem lage werkloosheidscijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:05
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:48:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar dat is beter dan die halfbakken slappe fop-maatregel van eerder. Het beperken van de sportscholen tot 17:00 was echt ridicuul.

Niet dat ik vind dat ze dichtmoeten, alles behalve. Net als bij veel andere zaken, dichtdoen is de meest makkelijke en meest sneue manier die Den Haag elke keer bedenkt. Ze staan volledig los van de maatschappij en werkelijkheid. Er zijn veel betere oplossingen te bedenken, maar daar durft de slappe hap niet aan.
Eens hoor maar door dit soort beslissingen heb ik steeds minder begrip voor bepaalde maatregelen. Ik had het nooit van mezelf verwacht maar het zit er dik in dat ik ga demonstreren. Ik ben overigens gevaccineerd.

Hoe het boosters in omgeving Amersfoort gaat? Mijn ouders moeten 3/4 weken wachten voordat ze pas terecht kunnen tenzij zij uitwijken naar Utrecht.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:44
Beseffen jullie wel dat, als de lekken gelijk hebben, ze de basisscholen (dat zijn enkel maar wat kwetsbare kinderen, niets speciaals verder) al direct weer in lockdown gooien na O&N? Binnen 5 dagen hebben ze dan ook die belofte (‘even een weekje voor de Kerst’) alweer gebroken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:54:
[...]

Ik heb vorig paracetamol genomen maar heb nu toch weer hoofdpijn.
Precies. We hebben dus iets nodig wat de hoofdpijn oplost niet wat de pijn bestrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:54:
[...]

Met de kanttekening dat het wel een tijdelijke maatregel is waarbij je in de tussentijd dingen structureel moet verbeteren.

Doe je dat niet, dan kom je op hetzelfde punt, of slechter, uit de lockdown als je er in ging.
Dat klopt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46

heho

Ommen, Overijssel

P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:54:
[...]

Maar het is een feit dat al deze dingen hebben bijgedragen aan een snellere opkomst van omikron in Nederland. Bovendien lagen de ziekenhuizen al vol voordat iemand ooit had gehoord van omikron en dat is te danken aan het te snel openen van het land in de zomer.
Dat de ziekenhuizen vol liggen hebben we te danken aan een grote groep ongevaccineerden. Zouden we alle ongevaccineerden van de IC naar huis sturen, dan kunnen we met z'n allen aan de kersttafel.
Ik loop er dagelijks rond, dus ik zit dicht bij de bron .... ;)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
DiscoNootje schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:38:
Inmiddels zijn er meer details gelekt

Scholen, horeca, niet-essentiële winkels en doorstroomlocaties moeten sluiten, aldus RTL Nieuws. Dus ook sportscholen, theaters, bioscopen, musea en zaken waar een niet-medisch contactberoep wordt uitgeoefend.

Essentiële winkels als supermarkten blijven wel open, evenals het openbaar vervoer, bibliotheken en banken. Professionele sportwedstrijden mogen doorgaan, maar dan wel zonder publiek.

https://www.nu.nl/coronav...n.html#coral_talk_wrapper

Gaat per direct in (morgenochtend).
Waarom blijft het OV open, we willen toch dat mensen thuis blijven dan moet je ook het OV gewoon op slot gooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:55:
Beseffen jullie wel dat, als de lekken gelijk hebben, ze de basisscholen (dat zijn enkel maar wat kwetsbare kinderen, niets speciaals verder) al direct weer in lockdown gooien na O&N? Binnen 5 dagen hebben ze dan ook die belofte (‘even een weekje voor de Kerst’) alweer gebroken.
Ik heb even gemist dat dat een belofte was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:54
Emgeebee schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:46:
[...]

Inderdaad, laten we dat virus wegdenken! Na ons de zondvloed! Ik doe niet meer mee!
Precies! Jaar in jaar uit zullen we hier mee bezig blijven. Van booster naar booster. Nog gekkere QR code regels erbij. En van lockdown naar lockdown. Ze kunnen echt de boom in.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:56:
[...]

Waarom blijft het OV open, we willen toch dat mensen thuis blijven dan moet je ook het OV gewoon op slot gooien.
Omdat essentiele beroepen, zoals de zorg etc, ook naar hun werk moeten kunnen, en niet iedereen een auto heeft?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:48:
[...]

Moet je Rutte niet de schuld van geven maar muterende virussen.
Zoals ik meerdere keren heb gezegd kan Rutte ook niks doen aan muterende virussen, maar hij is wel de hoofdverantwoordelijke wanneer het gaat om het coronabeleid. En we lopen al twee jaar achter de feiten aan, waardoor we nu weer in dezelfde situatie zitten als vorig jaar. Iedereen riep De Jonge ter verantwoording waarom we niet nu al met boosteren begonnen, zoals andere landen, maar de Jonge heeft de boot afgehouden totdat het te laat was. Wiens schuld is dat? Niet die van het virus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

xzaz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:55:
[...]

Precies. We hebben dus iets nodig wat de hoofdpijn oplost niet wat de pijn bestrijd.
Een pandemie los je niet op, dat beperkt zich tot symptoom bestrijding.

Maar ik hoor het graag hoe jij het virus wegtovert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:56:
[...]

Omdat essentiele beroepen, zoals de zorg etc, ook naar hun werk moeten kunnen, en niet iedereen een auto heeft?
En het OV alléén open gooien voor die beroepen kan ook niet, want dan zou de buschauffeur bij het instappen van iedereen een verklaring moeten controleren. Dat lijkt me niet te doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:46:
[...]

Iedereen in mijn familie (behalve de kids) is gevaccineerd. Ik heb me niet 2x laten vaccineren om vervolgens weer in dezelfde shit als vorig jaar te zitten. No way Jose. Mijn draagvlak is nu gezakt tot 0, niks.
... Dus?
Niemand heeft hier zin in, hè? Maar het is niet alsof er veel alternatieven zijn 8)7

Overigen, als je je niet 2x had laten vaccineren was het nóg erger geweest, dus wat dat betreft ben je de vruchten al aan het plukken :)

Ik vind al dat gemopper ook prachtig.
Is het kabinet te laat, gaat iedereen klagen hoe incompetent ze zijn in Den Haag, dat zus en zo voorkomen had kunnen worden, etc.
Nu handelen ze een keer (hopelijk) op tijd, is het wéér niet goed _o-

Het kabinet heeft de pandemie of de omicron-variant niet veroorzaakt, hè?

Ja, sommige dingen hadden beter gekund, vast. Maar zonder omicron ging het redelijk goed (ook al was het imho nog steeds te druk in de zorg) en lag alles redelijk op schema. De (beperkte) maatregelen deden hun werk, en het boosteren kabbelde door. Kon sneller, maar op zich niet te laat voor delta.

En dan komt omiconr om de hoek kijken en handelt het kabinet eindelijk voortvarend en zijn ze weer incompetent. Ja, wat wil je dan, ze kunnen ook niet toveren? :D

Ik denk dat mensen gewoon graag een zondebok zoeken, iemand om de schuld te geven, want tja, aan zo'n virus kan je moeilijk de schuld geven. En dat dus daarom zoveel gal gespuwd wordt op het kabinet.
Maar je moet je echt oprecht afvragen in hoeverre het terecht is.

Ja, dingen hadden beter gekund, maar dat is wel met de ogen van nu. Ik mopper ook vaak zat op het beleid, mag ook vlotter, duidelijker, coherenter, etc.

Maar ik ben er ook wel bewust van dat het niet makkelijk is wat ze doen. Klagen over Den Haag is zó goedkoop. Ik benijd Rutte, De Jonge, etc niet.

En in alle eerlijkheid ben ik blij dat ze eindelijk eens een keer pro-actief handelen in plaats van reactief. Althans, in dit geval gaat het zo snel dat het waarschijnlijk beiden is :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:57:
[...]

Je kan ook leren leven met het feit dat je de rest van je leven nog koppijn gaat hebben.

Dit is geen acuut probleem meer maar een chronisch probleem aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:56:
[...]

Hoe gaan die normaal dan naar hun werk aangezien OV vaak niet bepaald aansluit op nachtdiensten dus die hebben toch wel een auto nodig. Of je moet natuurlijk midden in de nacht naar huis willen fietsen.

En anders doe je heel beperkt OV open alleen om te zorgen dat de zorg op en neer kan. Je hoeft echt niet elk uur een bus te laten rijden dat kan ook gewoon 2x per dag

[ Voor 16% gewijzigd door Shadowhawk00 op 18-12-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:58:
[...]

Hoe gaan die normaal dan naar hun werk aangezien OV vaak niet bepaald aansluit op nachtdiensten dus die hebben toch wel een auto nodig. Of je moet natuurlijk midden in de nacht naar huis willen fietsen.
Niet iedereen werkt in de nachtdienst, of draait nachtdiensten. Ook niet in de zorg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Yzord schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:01:
[...]

Onzin, hij had al ervaring dankzij de eerste golf in Italie ermee.

https://www.rijnmond.nl/n...lhaven-niet-warm-onthaald
Dat was een mooi verhaal maar bleek allerminst een hoog waarheidsgehalte te hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:58:
[...]

Je kan ook leren leven met het feit dat je de rest van je leven nog koppijn gaat hebben.

Dit is geen acuut probleem meer maar een chronisch probleem aan het worden.
Behalve als je door de koppijn niet meer fatsoenlijk kan denken en vergeet te eten.

Jouw "leren leven" komt altijd neer op code zwart in de ziekenhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:57:
[...]

Maar ik hoor het graag hoe jij het virus wegtovert.
Niet. Maar precies zoals je zegt. Een lockdown is symptoombestrijding. Geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Kepro schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:55:
[...]

Eens hoor maar door dit soort beslissingen heb ik steeds minder begrip voor bepaalde maatregelen. Ik had het nooit van mezelf verwacht maar het zit er dik in dat ik ga demonstreren. Ik ben overigens gevaccineerd.
Zolang al die verwerpelijke personen bij de demonstraties zijn zal je mij daar niet zien. Maar ik snap wat je bedoeld.
Hoe het boosters in omgeving Amersfoort gaat? Mijn ouders moeten 3/4 weken wachten voordat ze pas terecht kunnen tenzij zij uitwijken naar Utrecht.
Amersfoort is net te ver hier vandaag. Regio Utrecht kon iedereen die ik ken binnen 5 dagen geprikt worden (en zijn ook geprikt). Dus dat klopt wel wat je zegt dan.

Waarom niet even met ze naar Utrecht heen en weer? Klote, maar wel direct voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xzaz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:59:
[...]

Niet. Maar precies zoals je zegt. Een lockdown is symptoombestrijding. Geen oplossing.
Er is geen oplossing beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Hier data en duiding van het CBS, in plaats van onderbuik gevoelens over de arbeidsmarkt.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...klozen-in-tweede-kwartaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:32
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:58:
[...]

En anders doe je heel beperkt OV open alleen om te zorgen dat de zorg op en neer kan. Je hoeft echt niet elk uur een bus te laten rijden dat kan ook gewoon 2x per dag
Maar niet iedereen werkt nachtdienst? Of werkt vaste tijden? 2x per dag betekent dat je je moet committeren aan bepaalde tijden, wat gewoon niet altijd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:52:
[...]

Het is niet enkel gebaseerd op eigen ervaring, ik lees het overal op het internet en ook in de media is er genoeg over te vinden.

Het blijft bijzonder dat er in dit topic altijd gedaan wordt of er bijzonder veel draagvlak is en iedereen volgt altijd braaf alle maatregelen. Aan de andere kant zien we meer dan honderdduizend besmettingen per week, volle ziekenhuizen en helaas veel doden.
Als er zoveel draagvlak zou zijn, dan zouden er geen 100.000+ besmettingen per week zijn toch?
Het blijft eerder bijzonder dat er zoveel stellige uitspraken gedaan worden over draagvlak dat er helemaal niet meer zou zijn. Ik zeg niet dat er geen mensen zullen zijn die toch Kerst gaan vieren. Sterker nog ik zeg erbij dat wij ook nog gewoon plannen hebben. Wat ik bestrijd is jouw stellige uitspraak dat iedereen het gewoon gaat vieren. Als er helemaal geen draagvlak zou zijn zouden er toch meer dan 200.000+ besmettingen per week moeten zijn toch?
Ik heb overigens ook nergens gezegd dat er bijzonder veel draagvlak zou zijn, dat komt uit je dikke duim. Ik zeg dat ik om me heen mensen hoor die Kerst kleinschaliger gaan vieren of alleen met het eigen gezin dan ze eerst van plan waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:58:
[...]

... Dus?
Niemand heeft hier zin in, hè? Maar het is niet alsof er veel alternatieven zijn 8)7

Overigen, als je je niet 2x had laten vaccineren was het nóg erger geweest, dus wat dat betreft ben je de vruchten al aan het plukken :)
Nu handelen ze een keer (hopelijk) op tijd, is het wéér niet goed _o-
Als je vindt dat dit op tijd handelen is dan heb je wat gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:59:
[...]

Jouw "leren leven" komt altijd neer op code zwart in de ziekenhuizen.
Misschien moeten we ons ook eens realiseren dat dat het onvermijdelijke is wat we nu uit aan het stellen zijn.

Te veel zorgvraag -> code zwart.

Geen capaciteit meer doordat de economie is gesloopt omdat we de zorgvraag willen beperken -> code zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:56:
[...]

Ja is goed joh…ik loop (voor m’n werk) wel naar Schiphol 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:00:
[...]

Misschien moeten we ons ook eens realiseren dat dat het onvermijdelijke is wat we nu uit aan het stellen zijn.

Te veel zorgvraag -> code zwart.

Geen capaciteit meer doordat de economie is gesloopt omdat we de zorgvraag willen beperken -> code zwart.
Dan kies ik voor code zwart voor de economie, niet voor de ziekenhuizen.

Economische crisis komen we wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens valt het met die economie ook wel mee. Beurzen staan op de top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Iedereen is hier boos en of teleurgesteld haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:30
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:55:
Haha inderdaad.
Dit is toch niet meer uit te leggen.
Eerst maatregelen nemen voor een zogenaamde harde klap, en dan toch weer steeds meer. Want ja ze zouden ook eens meteen (en eerder) verzinnen dat een harde klap ook hard moet zijn.
Boosteren ? We wachten wel even, want onze effectiviteitscijfers zijn nog hoog.

En ondertussen gaat vliegen en ander verkeer aan de grenzen ook lekker door.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/qQPUPBlaiVYrsXg5QM1QQYVgH34=/0x0:900x500/1400x1400/filters:focal(378x178:522x322):format(jpeg)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/49493993/this-is-fine.0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-09 15:13
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:57:
[...]

Zoals ik meerdere keren heb gezegd kan Rutte ook niks doen aan muterende virussen, maar hij is wel de hoofdverantwoordelijke wanneer het gaat om het coronabeleid. En we lopen al twee jaar achter de feiten aan, waardoor we nu weer in dezelfde situatie zitten als vorig jaar. Iedereen riep De Jonge ter verantwoording waarom we niet nu al met boosteren begonnen, zoals andere landen, maar de Jonge heeft de boot afgehouden totdat het te laat was. Wiens schuld is dat? Niet die van het virus.
En nu hij op Omicron vooruit wil lopen is het ook niet goed.

Daarnaast, de booster-campagne was een cluster-f... op ieder niveau. Gezondheidsraad was traag, GGD zat in de knel met een influenza-campagne waar twee twee weken tussen influenza-shot en corona-shot moet zitten, weinig personeel, planning obv Januari ipv November, ... noem het maar op.

Dit is niet alleen De Jonge aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:00:
[...]

Als je vindt dat dit op tijd handelen is dan heb je wat gemist.
Je had liever dat ze vorig weekend de lockdown hadden aangekondigd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Wat ik mis in dit hele beleid is een langetermijnvisie… gaan we nog 5 jaar zo aanmodderen? Wat als dit virus er na 5 jaar nog is en welke vorm dan ook. Gaan we dan elke winter in lockdown de rest van ons leven? Of gaan we dit hetzelfde als fluenza zien. Dus een vaccinatie elk jaar voor wie wil en anders ziek en/of dood er aan gaan zoals ook bij de fluenza het geval is. Ik ben voorstander van het laatste.

Maar ze hebben in Den Haag helaas de ballen niet om dit te zeggen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:00:
[...]

Het blijft eerder bijzonder dat er zoveel stellige uitspraken gedaan worden over draagvlak dat er helemaal niet meer zou zijn. Ik zeg niet dat er geen mensen zullen zijn die toch Kerst gaan vieren. Sterker nog ik zeg erbij dat wij ook nog gewoon plannen hebben. Wat ik bestrijd is jouw stellige uitspraak dat iedereen het gewoon gaat vieren. Als er helemaal geen draagvlak zou zijn zouden er toch meer dan 200.000+ besmettingen per week moeten zijn toch?
Als de GGD voldoende capaciteit had gehad, dan had je inderdaad mee dan 200.000 besmettingen per week gezien. Maar aangezien de maximale capaciteit bereikt werd vlakte het heel snel af.

Er is heus nog wel draagvlak, maar elke week minder.
Ik heb overigens ook nergens gezegd dat er bijzonder veel draagvlak zou zijn, dat komt uit je dikke duim. Ik zeg dat ik om me heen mensen hoor die Kerst kleinschaliger gaan vieren of alleen met het eigen gezin dan ze eerst van plan waren.
Ik heb dan ook nooit gezegd dat jij dat gezegd hebt, dus dat scheelt.

We gaan het meemaken, loop 1e en 2e Kerstdag maar een rondje door je buurt en kijk her en der naar binnen. Dan zie je de werkelijkheid. Ik zal hetzelfde doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Veel fases van rouwverwerking in dit topic vandaag.

Ja het is symptoombestrijding. Ja het doet iedereen pijn. Ja mensen zijn het beu. Ja het beleid kan beter. Ja je moet blijven boosteren.

Nee, dat kan helaas niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:04:
[...]

Je had liever dat ze vorig weekend de lockdown hadden aangekondigd?
Om heel eerlijk te zijn wel, maar dan ook eerst met InRetail en KHN om tafel gezeten te hebben om een oplossing te vinden die ook voor hun werkt. Dat ze nu pro-actief in willen grijpen op omikron, daar heb ik alleen maar respect voor.

En ook zorgen dat er een strategie is voor de langere termijn, want we zijn nu in hetzelfde kringetje rond aan het draaien. Gaan we dan niks anders doen dan domweg wachten tot er een wonder gebeurt en het virus spontaan verdwijnt? Of gaan we ook proberen om een manier te vinden waarop we de Nederlandse samenleving, mét virus, kunnen laten doordraaien?

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 18-12-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:06:
Veel fases van rouwverwerking in dit topic vandaag.

Ja het is symptoombestrijding. Ja het doet iedereen pijn. Ja mensen zijn het beu. Ja het beleid kan beter. Ja je moet blijven boosteren.

Nee, dat kan helaas niet anders.
Het kan zeker wel anders alleen is dat maatschappelijk een heikel punt. Zoals alleen als je gevaccineerd bent mag je deelnemen aan de maatschappij.. of we zeggen dat je niet meer wordt opgenomen wanneer je ziek bent door Corona.. etc

Alternatieven genoeg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:58
Helaas lijken veel mensen te verwachten dat we een normale kerst "verdienen", omdat we ons al maanden met regels bezig houden. Een virus werkt natuurlijk niet zo: als we niks hadden gedaan was het erger geweest, en als we niks doen wordt het weer veel erger.

We kunnen geen claims maken op "verdienen" of "klaar met de regels" etc. Zo werkt deze situatie nou eenmaal niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Everything I’ve learned about life in three words: “it goes on”.

Je merkt aan alles dat mensen geen zin hebben in nog zo’n winter als vorig jaar. Toen had je al rellen, ik vrees dit jaar oprecht voor de veiligheid.

Er kunnen nu twee dingen gebeuren:
- optie 1: het valt erg mee met omicron. Misschien lopen de besmettingen wel hard op, maar de ziekenhuizen kunnen het gewoon handlen. Dat is overigens mijn prognose.

- optie 2: het valt allemaal niet mee. Wat er dan gebeurt heb ik afgelopen voorjaar al voorspeld: we staan niet meer voor de zorg te klappen. We halen onze schouders op en laten de zorg vallen. Die op hun beurt in hun overbelaste ziekenhuisen geen andere keus hebben dan de patiënten te laten vallen. Als samenleving likken we onze wonden van een forse overstetfte en gaan we verder met ons leven. Onderschat nooit de veerkracht van mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:40
Ik ben die hele pandemie beu, maar blijkbaar is het virus nog niet klaar met ons.

Ben heel blij dat het kabinet eindelijk op tijd lijkt te zijn met maatregelen, voordat de ziekenhuisopnames oplopen. Dit is de eerste keer dat ze reageren op besmettingen ipv ziekenhuisopnamen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

worldfastest schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:09:
[...]

Het kan zeker wel anders alleen is dat maatschappelijk een heikel punt. Zoals alleen als je gevaccineerd bent mag je deelnemen aan de maatschappij.. of we zeggen dat je niet meer wordt opgenomen wanneer je ziek bent door Corona.. etc

Alternatieven genoeg.
2G is niet genoeg om alles weer open te gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
Gelukkig zit ik straks met de feestdagen in een land waar ik nog wel gewoon uit eten kan, kan gaan shoppen. Voordeel van de lockdown hier is dat de kinderen vrij zijn en we er dus langer kunnen blijven 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:09:
Er kunnen nu twee dingen gebeuren:
- optie 1: het valt erg mee met omicron. Misschien lopen de besmettingen wel hard op, maar de ziekenhuizen kunnen het gewoon handlen. Dat is overigens mijn prognose.
Dat is ook waar ik op hoop. Maar hoe groot acht jij de kans dat we over een jaar een omikron-2 gaan krijgen en we in november de afgelopen 20 pagina's van dit topic kunnen copy-pasten?

Of staan we in september 2022 met zijn allen te springen op een festival?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Joris748 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:09:
Ik ben die hele pandemie beu, maar blijkbaar is het virus nog niet klaar met ons.

Ben heel blij dat het kabinet eindelijk op tijd lijkt te zijn met maatregelen, voordat de ziekenhuisopnames oplopen. Dit is de eerste keer dat ze reageren op besmettingen ipv ziekenhuisopnamen.
Op tijd met de maatregelen? Wat??? We horen al maanden dat het bijna code zwart is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:11:
[...]

Dat is ook waar ik op hoop. Maar hoe groot acht jij de kans dat we over een jaar een omikron-2 gaan krijgen en we in november de afgelopen 20 pagina's van dit topic kunnen copy-pasten?

Of staan we in september 2022 met zijn allen te springen op een festival?
Ja en nee in die volgorde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:11:
[...]

Op tijd met de maatregelen? Wat??? We horen al maanden dat het bijna code zwart is. 8)7
Je kunt het kabinet niet verwijten dat ze niet anticiperen op de omikron-variant.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:11:
[...]Op tijd met de maatregelen? Wat??? We horen al maanden dat het bijna code zwart is. 8)7
Bijna is nog niet helemaal hè.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Joris748 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:13:
[...]

Je kunt het kabinet niet verwijten dat ze niet anticiperen op de omikron-variant.
Ik verwijt het ze dat ze helemaal niet anticiperen op welke variant dan ook. Het water stond de IC al aan de lippen toen mensen alleen nog van Delta hadden gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Weet jij dat nu al zo zeker omdat je meer informatie hebt? Bronnen graag.

Want ik begin meer de indruk te krijgen dat jij dat op die manier wíl om één of andere reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Nou eigenlijk wel... .al op 24 november waarschuwde Zuid-Afrika voor deze variant, we zijn nu dus al 25 dagen verder voor ze echt serieuze maatregelen nemen.

Dat is niet anticiperen, dat is (te) laat reageren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:10:
[...]

2G is niet genoeg om alles weer open te gooien.
Zegt het omt die alleen omtrent het coronavirus het fout had (mondkapjes, verspreiding, etc). Denk dat het echt wel had uitgemaakt. Maar dan wel een strenge 2g. Niet gevaccineerd dan mag je alleen in je huis zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:15:
[...]

Nou eigenlijk wel... .al op 24 november waarschuwde Zuid-Afrika voor deze variant, we zijn nu dus al 25 dagen verder voor ze echt serieuze maatregelen nemen.

Dat is niet anticiperen, dat is (te) laat reageren.
Precies, en met boosteren precies hetzelfde waardoor nu de GGD overstroomt met afspraken.

[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 18-12-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:33
Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:14:
[...]

Want ik begin meer de indruk te krijgen dat jij dat op die manier wíl om één of andere reden.
Dat gevoel heb ik ook. Sommige mensen zijn nou eenmaal zo pessimistisch dat het praktisch onmogelijk is om ook maar 1% van positieve gedachtes te hebben en dat ze er haast op hopen dat er weer iets is om negatief over te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:14:
[...]

Ik verwijt het ze dat ze helemaal niet anticiperen op welke variant dan ook. Het water stond de IC al aan de lippen toen mensen alleen nog van Delta hadden gehoord.
Daarom zeg ik ook dat ze voor de eerste keer op tijd in lijken te grijpen. Bij eerdere golven was het kabinet altijd te laat, inderdaad ook te laat bij de delta-variant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:40

Agent47

I always close my contracts.

Gooi die kerken ook lekker dicht

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Voor wie doet het kabinet nu deze lockdown eigenlijk?

Gevaccineerden hebben er geen zin in én hebben 95% lagere kans op sterfte.

Ongevaccineerden nemen het virus niet serieus.

In de zorg zul je zien dat er enorm veel ruimte is als je niet iedereen met 10% kans op overleven opneemt op de IC voor 30 dagen. Waar eindigt dit? In wat voor wereld wil je leven zonder sport, onderwijs, horeca en winkels?

Enorme blunder naar mijn idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Alexander6501 op 18-12-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Schijnt niet te mogen ivm vrijheid van godsdienst etc.

De katholieke kerken, moskeeën en ik dacht ok de synanogen zijn daar vorige keer wel (grotendeels) vrijwillig in meegegaan, het zijn vooral de protestantse kerken die net doen alsof corona niet lijkt te bestaan en toch gewoon door blijven gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee hoor, geloof me als ik zeg dat ik niet van deze pandemie geniet hoor. Heeft me genoeg leed gekost al.

Maar het is uiterst realistisch dat er een andere variant opkomt en onrealistisch dat er in september weer festivals mogelijk zijn wat mij betreft. Helaas blijf ik je de bron verschuldigd tot eind volgend jaar.

Maar als je om een voorspelling vraagt en dan antwoord krijg kun je niet om een bron vragen he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Joris748 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:16:
[...]

Daarom zeg ik ook dat ze voor de eerste keer op tijd in lijken te grijpen. Bij eerdere golven was het kabinet altijd te laat, inderdaad ook te laat bij de delta-variant.
We weten al bijna een maand van de omikron variant en hoe besmettelijk die is, en we wisten allemaal dat vroeg of laat die variant ook ons land zou bereiken. In plaats van dat ze de boostercampagne een schop zouden geven hebben ze alleen maar zitten afwachten. Zelfs besmette mensen uit Zuid-Afrika over hebben laten komen ipv ze daar in quarantaine te plaatsen. Dat noem ik niet op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:42
Joris748 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:16:
[...]

Wat is te laat. We hebben volgens mij nooit een code zwart ergens in Nederland gehad.

De experts weten meer dan ons. Dat er nu een lockdown komt, betekent volgens mij dat er serieuze aanwijzigingen zijn dat het nu nodig is, om de code zwart te voorkomen. Dat doen ze in ieder geval niet voor de lol eens een keer maar wat eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:18:
[...]

Schijnt niet te mogen ivm vrijheid van godsdienst etc.
Dat is gewoon niet waar. Het zijn die twee religieuze partijen in het kabinet die er een punt van maken. Maar verder bepaalt de Tweede Kamer zelf hoe ver vrijheid van godsdienst in de praktijk gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Alexander6501 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:18:

Gevaccineerden hebben er geen zin in én hebben 95% lagere kans op sterfte.

Ongevaccineerden nemen het virus niet serieus.

In de zorg zul je zien dat er enorm veel ruimte is als je niet iedereen met 10% opneemt op de IC. Waar eindigt dit? In wat voor wereld wil je leven zonder sport, onderwijs, horeca en winkels?

Enorme blunder naar mijn idee.
Misschien heb je meegekregen dat er enorm veel zorg wordt uitgesteld. Mensen die zitten te wachten op hartoperaties, mensen die zitten te wachten op het verwijderen van tumoren. Veel operaties waarvoor uit voorzorg IC-bedden nodig zijn, worden uitgesteld.

Deze lockdown komt er om code zwart in de zorg te voorkomen. Dat is in ieders belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:19:
[...]

We weten al bijna een maand van de omikron variant en hoe besmettelijk die is, en we wisten allemaal dat vroeg of laat die variant ook ons land zou bereiken. In plaats van dat ze de boostercampagne een schop zouden geven hebben ze alleen maar zitten afwachten. Zelfs besmette mensen uit Zuid-Afrika over hebben laten komen ipv ze daar in quarantaine te plaatsen. Dat noem ik niet op tijd.
Dat we een nieuwe variant vóór kunnen zijn is sowieso een illusie. Dan zou je namelijk iedereen preventief moeten screenen en in quarantaine houden tot de sequencing van hun PCR test klaar is.

Zo veel capaciteit is er in de labs gewoon niet. En ook niet bij de plekken waar mensen dan in quarantaine zouden moeten.

Case in point: Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

Onbekend

...

Basekid schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:09:
Helaas lijken veel mensen te verwachten dat we een normale kerst "verdienen", omdat we ons al maanden met regels bezig houden.
Is dat dan niet vreemd?
Mensen volgen netjes de flinke beperkingen, en vervolgens krijg je te horen dat het achteraf niet genoeg was en daarna worden die beperkingen flink opgeschroefd wat aanvoelt als een straf.

Vergelijk het eens met een automonteur. "Als je nu even 500 euro extra aan onderhoud en kleine reparaties investeert, beperk je voor volgend jaar de kosten.". Maar een jaar later blijkt een (andere) reparatie 1000 euro te kosten, terwijl men juist lage kosten hadden verwacht.
Een virus werkt natuurlijk niet zo: als we niks hadden gedaan was het erger geweest, en als we niks doen wordt het weer veel erger.

We kunnen geen claims maken op "verdienen" of "klaar met de regels" etc. Zo werkt deze situatie nou eenmaal niet.
Jij en ik weten dat wel. Maar probeer het eens uit te leggen aan de mensen die wat minder goed geschoold zijn. En daarnaast is het frustrerend om te zien dat je zelf netjes aan alle regels en adviezen houdt zoals afstand houden en geen drukke plekken bezoeken, terwijl vele winkelcentra nu overlopen van de grote hoeveelheden mensen. 8)7

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

downtime schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:20:
[...]

Dat is gewoon niet waar. Het zijn die twee religieuze partijen in het kabinet die er een punt van maken. Maar verder bepaalt de Tweede Kamer zelf hoe ver vrijheid van godsdienst in de praktijk gaat.
Dat is wat de kerken zelf aangegeven hebben in een van de eerdere lockdowns.

En die zullen echt niet liegen. Iets met de tien geboden enzo?

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 18-12-2021 16:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Overigens, als ik "nee en ja in die volgorde" had geantwoord, had je dan ook om een bron gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:21:
[...]

Is dat dan niet vreemd?
Mensen volgen netjes de flinke beperkingen, en vervolgens krijg je te horen dat het achteraf niet genoeg was en daarna worden die beperkingen flink opgeschroefd wat aanvoelt als een straf.

Vergelijk het eens met een automonteur. "Als je nu even 500 euro extra aan onderhoud en kleine reparaties investeert, beperk je voor volgend jaar de kosten.". Maar een jaar later blijkt een (andere) reparatie 1000 euro te kosten, terwijl men juist lage kosten hadden verwacht.

[...]

Jij en ik weten dat wel. Maar probeer het eens uit te leggen aan de mensen die wat minder goed geschoold zijn. En daarnaast is het frustrerend om te zien dat je zelf netjes aan alle regels en adviezen houdt zoals afstand houden en geen drukke plekken bezoeken, terwijl vele winkelcentra nu overlopen van de grote hoeveelheden mensen. 8)7
Nee dat is niet vreemd. Niemand zag Omikron aankomen tot voor kort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik kan dit niet anticiperen noemen.

Het optreden van Koopmans gisteren bij Op1 was redelijk bizar, enerzijds dat hinten op hard ingrijpen en dan als er gevraagd wordt geen antwoord mogen geven en de rest was een hoop speculatie want ze weten nog weinig. De bevolking een beetje voormasseren en 'teasen' met wat komen gaat?

Wat willen we nu bereiken met deze lockdown? Een lockdown doe je om tijd te kopen, maar je moet wel klaar zijn met je plan als die lockdown eindigt, of is dit het beproefde recept van begin 2021 waarbij we er telkens maar drie maandjes aan blijven plakken tot de lente? Omikron is er nog steeds na deze lockdown, dus ze kopen hooguit wat afstel, delta won die strijd uiteindelijk ook dus zie ik geen reden voor omikron om dat niet te herhalen.

De paniek zit er in elk geval goed in, in meerdere grote steden kan je in de winkelstraten over de hoofden lopen. Bij het lokale tuincentrum stond er een file auto's van mensen die kennelijk nog snel kerstspullen gingen kopen. Is De Jonge op zijn laatste werkdag een landelijke superspreader aan het organiseren?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
Alexander6501 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:18:
Dat doen ze o.a. voor jou. Zodat er, wanneer jij van de keukentrap af dondert en een been breekt, nog plaats is in het ziekenhuis om je op te kunnen nemen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:22:
[...]

Nee dat is niet vreemd. Niemand zag Omikron aankomen tot voor kort.
Maar in jouw eigen redenering hadden ze dus wel preventief kunnen ingrijpen voor een denkbeeldige nieuwe variant die er ging komen. Dat hadden ze al in augustus kunnen doen.

Leg mij dan eens uit waarom we toen geen lockdown hadden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:23:
[...]

Maar in jouw eigen redenering hadden ze dus wel preventief kunnen ingrijpen voor een denkbeeldige nieuwe variant die er ging komen. Dat hadden ze al in augustus kunnen doen.

Leg mij dan eens uit waarom we toen geen lockdown hadden dan?
Ik heb nergens beweert dat men kon anticiperen op een onbekende nog niet bestaande variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Het lijkt erop dat Nederland eindelijk eens gaat doorpakken. In plaats van iedere keer bijna de laatste van Europa te zijn.

Hopelijk komt er nu eindelijk een volledige lockdown en beseft iedereen dat het nu bittere ernst is.
En dan geen halfbakken werk of lockdown van een weekje maar net zolang totdat iedereen de kans heeft gehad om een booster te pakken voor half februari. En durven om het vooruitzicht te bieden dat als dit niet werkt er een vaccinatieplicht op gaat volgen.

Iedereen heeft nu enorm behoefte aan duidelijkheid en leiderschap. Als het echt slecht nieuws is moet je dit gelijk brengen.

Wanneer je de berichtgeving leest in de UK moet je er niet aan denken dat dat hier over 14 dagen zo toegaat. Met verhoudingsgewijs die aantallen hier is dan hier de hele zorg kapot en duurt dit heel lang voor dit is hersteld. En Omicron zal ook niet de laatste golf zijn tot we van deze ellende zijn verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:24:
[...]

Ik heb nergens beweert dat men kon anticiperen op een onbekende nog niet bestaande variant.
Maar je bent er nu wel al van overtuigd dat we die onbekende niet bestaande variant volgend jaar gaan krijgen zodat we weer in een lockdown gaan over een jaar.

Dat spreekt elkaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Basekid schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:09:
Helaas lijken veel mensen te verwachten dat we een normale kerst "verdienen", omdat we ons al maanden met regels bezig houden. Een virus werkt natuurlijk niet zo: als we niks hadden gedaan was het erger geweest, en als we niks doen wordt het weer veel erger.

Tja de regering heeft in oktober gewoon niet tijdig gereageerd, dus moeten we nu hardere maatregelen treffen door de opkomst van omikron. Ik snap wel dat mensen boos zijn. Al twee jaar lang houden de meesten zich aan de regels en de regering heeft nog steeds geen leervermogen en controle, dus krijgen we wéér een harde lockdown. Ja, dan verdienen we wel eens een meevaller want wij hebben deze situatie niet veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:26
Er ontstaan aan de lopende band nieuwe varianten die soms wel (net) het nieuws halen.

Denk dat we de situatie er niet beter op maken als we naar aanleiding van elke nieuwe ontdekking, ons hele land op slot flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:21:
[...]

Dat is wat de kerken zelf aangegeven hebben in een van de eerdere lockdowns.
Iedereen claimt tegenwoordig allemaal rechten die ze niet echt hebben. Ze zullen het zelf ook wel geloven maar geen enkele vrijheid is absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CR2032 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:24:
Het lijkt erop dat Nederland eindelijk eens gaat doorpakken. In plaats van iedere keer bijna de laatste van Europa te zijn.

Hopelijk komt er nu eindelijk een volledige lockdown en beseft iedereen dat het nu bittere ernst is.
Het lijkt geen volledige lockdown te worden. Zaken alas supermarkten, bibliotheken, banken etc blijven immers gewoon open.

Het is dus een gedeeltelijke lockdown.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
CR2032 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:24:
Gelukkig pakken we door op een variant die wat hoofdpijn en een snotneus veroorzaakt. Andere ernstige varianten hebben we lekker laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:24:
[...]

Maar je bent er nu wel al van overtuigd dat we die onbekende niet bestaande variant volgend jaar gaan krijgen zodat we weer in een lockdown gaan over een jaar.

Dat spreekt elkaar tegen.
Helemaal niet. Dat er nieuwe varianten komen lijkt me evident, dat daar nieuwe maatregelen op genomen moeten worden zeer waarschijnlijk.

Dat betekent niet dat ik zeg dat we op 14 augustus 2022 5 weken in lockdown moeten om de opkomst van de thetha variant begin september tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:25:
[...]

Het lijkt geen volledige lockdown te worden. Zaken alas supermarkten, bibliotheken, banken etc blijven immers gewoon open.

Het is dus een gedeeltelijke lockdown.
Maar wordt er tijdens die gedeeltelijke lockdown ook gezorgd dat de boosterprikken nóg sneller gaan?

Want dat is uiteindelijk wel waar je die lockdown voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:25:
[...]
Ze zullen het zelf ook wel geloven
offtopic:
Ha :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoney3K schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:26:
[...]

Maar wordt er tijdens die gedeeltelijke lockdown ook gezorgd dat de boosterprikken nóg sneller gaan?

Want dat is uiteindelijk wel waar je die lockdown voor doet.
Er werd in de persconferentie afgelopen dinsdag al aangegeven dat de boostercampagne inderdaad fors wordt versneld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Yaksa schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:21:
Het stadsbestuur van Rotterdam vraagt om niet meer naar de stad te komen. Het is veel te druk.

bron: NOS Liveblog
Gek he.... Als ze dat zo graag willen, moeten ze als stadsbestuur de garantie afgeven dat ongeacht wat vanavond door Rutte gezegd wordt, in Rotterdam de winkels nog minimaal een week open blijven.

Zomaar oproepen om weg te blijven is nogal kansloos.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 68 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.