Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.204 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:48

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:04:
[...]

Nog steeds niemand die een goede fles wijn erop wil zetten dat ook deze maatregelen veel langer duren? ;)
Nee, want jij zet goed in :> Ik wil wel inzetten op de data wanneer het eindigt :D

[ Voor 9% gewijzigd door Agent47 op 18-12-2021 11:07 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:04:
[...]

Nog steeds niemand die een goede fles wijn erop wil zetten dat ook deze maatregelen veel langer duren? ;)
De maatregelen die vandaag worden aangekondigd gaan inderdaad niet een weekje duren. Kijk maar naar vorige winter.

Mijn post ging echter over dat ik graag ander beleid zie: een aantal korte, extreme lockdowns van 10 dagen waardoor de data vooraf bekend zijn, in plaats van maatregelen die de hele herfst, winter en lente duren. ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
remzor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:57:
[...]

Op dit forum en in dit topic zitten natuurlijk (no offense) over het algemeen meer IT-nerds, autisten en cijfer-neukertjes.
Waarmee ik wil zeggen dat we er als samenleving, in ieder geval gevoelsmatig, niet veel mee zijn opgeschoten. Er is natuurlijk veel meer als alleen besmettingscijfers, IC bedjes, doden, varianten, enz. Er is een leven en veel schade en ellende buiten die cijfers om.
Dus voor veel gezonde, jonge mensen (individuen) voelt het inderdaad zo alsof we niet veel zijn opgeschoten. En dat gevoel is begrijpelijk na al die tijd als je het mij vraagt.
Ik ben 50, 4% van mijn leven wordt inmiddels bepaald door de maatregelen rond dat virus (eerlijk is eerlijk, het virus zelf heb ik nog niets van gemerkt)
Ik baal daar gigantisch van dat mijn leven bijna alleen nog maar bestaat uit slapen, eten en thuis werken. Ik moet me er toe zetten om (alleen) nog af en toe naar buiten te gaan. De (korte) periodes dat er meer open was zijn dan ook een verademing.

En dan heb ik ook kinderen. Die zijn een stuk jonger. Moeten alle ervaringen nog opdoen en zich als persoon ontwikkelen. Als ik zie wat een impact het al op mij heeft dan heb ik helemaal te doen met mijn kinderen en de jongeren.
Zelf kom ik ook meer en meer in een modus om het virus gewoon zijn gang te laten gaan en wel te zien wat ervan komt. Gewoon omdat het nu ook geen leven is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:04
Soccer98 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:05:
[...]

Je claimt hier een verband zonder dat je dat onderbouwt.
Minder bewegingen en minder contacten is minder besmettingen. Moet ik dat anno 2021 nog onderbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:41
remzor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:57:
[...]

Op dit forum en in dit topic zitten natuurlijk (no offense) over het algemeen meer IT-nerds, autisten en cijfer-neukertjes.
Waarmee ik wil zeggen dat we er als samenleving, in ieder geval gevoelsmatig, niet veel mee zijn opgeschoten. Er is natuurlijk veel meer als alleen besmettingscijfers, IC bedjes, doden, varianten, enz. Er is een leven en veel schade en ellende buiten die cijfers om.
Dus voor veel gezonde, jonge mensen (individuen) voelt het inderdaad zo alsof we niet veel zijn opgeschoten. En dat gevoel is begrijpelijk na al die tijd als je het mij vraagt.
Ik vind dat ook heel begrijpelijk. Ik probeer juist daarom te laten zien dat we wel degelijk een grote stap vooruit hebben gezet. Het grote nadeel is dat je dat in de praktijk niet per direct merkt/ziet :(

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:06:
Toch opmerkelijk dat men de olifant in de kamer blijft negeren: vaccinatieplicht...
Toch opmerkelijk dat zelfs jij nog niet eens de echte olifant in het vizier hebt.

Begin maar eens te lezen vanaf onderstaande tweet die haarfijn uitlegt dat dit allemaal geen verrassing is (en ook al aangekondigd was door velen).
[Twitter: https://twitter.com/finhstamsterdam/status/1471986278891769867]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:33
Wolly schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:11:
[...]

Toch opmerkelijk dat zelfs jij nog niet eens de echte olifant in het vizier hebt.

Begin maar eens te lezen vanaf onderstaande tweet die haarfijn uitlegt dat dit allemaal geen verrassing is (en ook al aangekondigd was door velen).
[Twitter]
Ik wist niet dat een "Dutch banking, payment and digital money regulation expert" een viroloog, epidimoloog en ic-arts in één is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
eric.1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:14:
Ik wist niet dat een "Dutch banking, payment and digital money regulation expert" een viroloog, epidimoloog en ic-arts in één is.
Eén van de 17 miljoen, dat weet je toch? 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
eric.1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:14:
[...]

Heb je ook nog iets inhoudelijks in te brengen over zijn constateringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

iamcj schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:52:
[...]

Dat weet ik zo net nog niet. Wij zijn niet Zuid-Afrika qua seizoen, qua populatie en qua imuniteit. Aan de anderen kant zijn we ook niet de UK, waar we nu zo naar kijken. Maar het maakt allemaal niet zoveel uit watn hier liggen de ziekenhuizen vol.

In Zuid-Afrika lopen de ziekenhuisopnames toch op en worden langzaam bijgewerkt. Volgens de laatse cijfers liggen er 234% meer patienten aan de zuurstof dan 2 weken geleden. 475 vs 1112.

We kunnen in ieder geval geen risico nemen met volle ziekenhuizen, dat is het probleem van NL, geen speelruimte, dus je hebt geen keuze.

Mijn idee zou zijn alle scholen dicht tot de boostercampagne klaar is en dan Omcron zijn gang laten gaan op basis van de kennis die je dan hebt.
Ik hoop dat @t_captain gelijk heeft.
Maar er is echt weinig marge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pPZEuiys8YxGBs28trAK_8FUR0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KVTTbjgJ8Kl1GqABa6OdR5BX.png?f=fotoalbum_large

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Als we zo bang zijn voor omicron dat nu eigenlijk alleen nog in amsterdam is gevonden waarom sluiten we dan niet gewoon die stad af van de rest van nederland.
Geen OV meer die kant op en de wegen in en uit afsluiten voor 2 weken dan los je het ook op maar dan zonder de rest van nederland lastig te vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Ankona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:09:
[...]

Ik ben 50, 4% van mijn leven wordt inmiddels bepaald door de maatregelen rond dat virus (eerlijk is eerlijk, het virus zelf heb ik nog niets van gemerkt)
Ik baal daar gigantisch van dat mijn leven bijna alleen nog maar bestaat uit slapen, eten en thuis werken. Ik moet me er toe zetten om (alleen) nog af en toe naar buiten te gaan. De (korte) periodes dat er meer open was zijn dan ook een verademing.

En dan heb ik ook kinderen. Die zijn een stuk jonger. Moeten alle ervaringen nog opdoen en zich als persoon ontwikkelen. Als ik zie wat een impact het al op mij heeft dan heb ik helemaal te doen met mijn kinderen en de jongeren.
Zelf kom ik ook meer en meer in een modus om het virus gewoon zijn gang te laten gaan en wel te zien wat ervan komt. Gewoon omdat het nu ook geen leven is.
Ga daarom vandaag even kijken of ik wat vrienden op kan trommelen en nog even genieten van het café. Ben al maanden al lang nergens meer geweest (op een enkele keer naar een restaurant met mevrouw). De hele dagen thuis zijn en werken begint me aardig op te breken inderdaad. Toch maar even een yolo momentje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
stijnec1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:58:
[...]

Je hebt echt geen flauw idee van de mentale staat van veel mensen, waaronder ikzelf, maar hoor het de laatste week ook steeds meer in mijn omgeving, mensen kunnen de aanhoudende onzekerheid steeds slechter verwerken. Fijn dat jij daar geen last van hebt en heerlijk op je zolderkamer zit
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die er geen last van hebben, ik vind het ook een hele rare assumptie dat je denkt dat die ander er geen last van heeft?

Iedereen vindt het kut, heeft er last van, wil weer met vrienden of familie leuke dingen doen, geen zorgen maken, etc. Er zijn nagenoeg geen mensen die dit (nog) leuk vinden of er niet door geraakt worden.
We zijn allemaal moedeloos en gefrustreerd.

En ik heb vrienden in de zorg en die hebben het pas echt zwaar. Die draaien superlange diensten en werkweken (want veel uitval), onder constante druk.

Maar het is niet anders. We zitten met dit probleem en dat gaat niet weg als we doen alsof het er niet is.
En als we allemaal alleen maar gaan klagen zonder te handelen wordt het alleen maar erger of duurt het langer.

Nee, het is niet leuk. Ik vind het ook ronduit kut, ik merk ook dat mijn gemoedstoestand minder is en ik mis ook alles wat normaal was. Ik vind het niet leuk dat de kinderen thuiszitten, dat ik niet de nieuwe Spiderman kan zien, dat ik niet gezellig met vrienden in een kroegje kan zitten, dat ik zorgeloos een vakantie voor de zomer kan boeken, dat ik met de hele familie kerst kan vieren in plaats van met een klein groepje, etc.

We kunnen gaan calimero'en en piepend in een hoekje gaan zitten of we kunnen proberen zoveel mogelijk te doen om het minder te maken (basismaatregelen, thuiswerken, minder sociale contacten) en er het beste van maken onder de huidige omstandigheden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:41
Arthas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:03:
De overheid luistert naar het OMT, die het zelf ook niet meer weet. Kijk maar naar de reacties van marion Koopmans gisteravond bij Op1
Nogal logisch dat ze het niet weten, daar is nogal wat onderzoek voor nodig. En voor onderzoek is tijd nodig, dus ze kunnen voorlopig alleen maar een schatting maken.
Ze kijken naar het VK en Denemarken en besluiten als advies uit te brengen dat alles in een strenge lockdown moet. In het VK kun je trouwens gewoon naar de winkels en naar de pub. In Denemarken worden vanaf morgen, voor het land zeer strenge maatregelen genomen, waaronder een alcohol-schenkverbod na 22:00 en restaurant sluiting om 23:00. Alle winkels blijven gewoon open. Misschien dat we daar eens naar moeten kijken...
Waarbij je niet moet vergeten dat de UK eerst helemaal geen maatregelen meer had en er in de tussentijd toch al weer heel wat maatregelen zijn. Ze zijn daar dus ook aardig op de rem aan het trappen. Bovenal vergeet je dat we in Nederland een veel hoger aantal besmettingen en vooral IC-opnames hebben.
De 2G of de 2G+ regel in Duitsland is ook al gebleken een nutteloze maatregel te zijn. In Munster is bijvoorbeeld na een 2G+ (gevaccineerd of genezen, en getest) danswedstrijd een uitbraak geconstateerd.
Het hele idee van welke G dan ook is niet het volledig voorkomen van besmettingen maar het afremmen. De enige manier om elke besmetting te voorkomen is iedereen opsluiten. Alle andere opties remmen het hooguit af. Daarmee is dit 2G+ evenement dus helemaal geen bewijs dat 2G+ niet werkt. Daarvoor zul je naar het geheel moeten kijken (dus alle evenementen met 2G+) en die vergelijken met evenementen zonder 2G+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Laatst online: 18:33
Wolly schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:15:
[...]

Heb je ook nog iets inhoudelijks in te brengen over zijn constateringen?
Nee, ik zou niet weten waarom hij het beter zou weten dan anderen. Zinloos om zijn text woord voor woord te analyseren. Kijk naar zijn functie; zijn bonus vervliegt bij de volgende lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:16:
Als we zo bang zijn voor omicron dat nu eigenlijk alleen nog in amsterdam is gevonden waarom sluiten we dan niet gewoon die stad af van de rest van nederland.
Geen OV meer die kant op en de wegen in en uit afsluiten voor 2 weken dan los je het ook op maar dan zonder de rest van nederland lastig te vallen.
.... Je denkt dat het alleen in Amsterdam is? :?
(En dat zoiets hermetisch afgesloten kan worden?)

Of maak je een grapje? :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 18-12-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:53
Nee, zo werkt dat niet.
Omikron is allang overal in Nederland. De situatie in Amsterdam loopt hooguit een week of twee vooruit op de situatie in de rest van het land. Amsterdam afsluiten geeft je mogelijk een paar dagen uitstel. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Als je er op tijd bij bent zouden dit enorm effectieve maatregelen kunnen zijn om een uitbraak te remmen en de rest van het land wat uitstel te geven. Echt voorkomen dat het lekt ga je niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ankona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:09:
[...]

Dan heb je nog geluk, ik heb geen relatie werk ook al de hele tijd zo ongeveer thuis en alle hobbies waarbij ik mensen tegen kwam zijn bijna onmogelijk gemaakt.
Dus bij mij zijn de regels wel meer dan 50% impact op mijn leven als ik voorzichtig inschat.
En heb het virus nog niet eens gehad zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:39:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat er bij jou al niet heel veel draagvlak meer aanwezig was.
Maar als je voorspellingen doet over heel Nederland na vandaag dan moet je toch eigenlijk even afwachten tot er nader onderzoek is gedaan.
Plat gezegd: spreek voor jezelf.
Inmiddels niet meer nee. Logisch toch ook met dit zwabberbeleid? In januari 2020 was ik één van de eerste die FFP2 mondkapjes had ingeslagen omdat ik het zag aankomen. Heb me heel lang aan allerlei regels gehouden omdat het gewoon nodig was (en niemand echt wist wat corona was).

Inmiddels is er al veel meer duidelijk geworden en valt het voor de meeste mensen eigenlijk wel mee.

En nee, in het echte leven ga ik niet stoer lopen doen zonder mondkapje en hou ik me wel aan de (meeste) regels, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het met alles eens ben. Als ze bijvoorbeeld opeens weer komen met een lockdown op grensniveau (als in: we mogen de grens met België niet meer over), dan lap ik dat, net als de vorige keren aan m'n laars.

Een eventuele avondklok doen we ook niet meer aan mee. Maar goed, een gesloten horecazaak kom je niet in natuurlijk :+

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Laatst online: 19:36
Dat is iets wat ze ruim voor corona al moesten doen, maar dat is een ander verhaal. >:)
Maar deze variant zit allang door het hele land heen, dus dat heeft geen zin meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Tom-Z schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:18:
[...]

Nee, zo werkt dat niet.
Omikron is allang overal in Nederland. De situatie in Amsterdam loopt hooguit een week of twee vooruit op de situatie in de rest van het land. Amsterdam afsluiten geeft je mogelijk een paar dagen uitstel. Meer niet.
Het kan ook niet. Ook mensen met essentiële beroepen in Amsterdam wonen bijvoorbeeld in Haarlem of Almere. Moeten we dat dan ook afsluiten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Tom-Z schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:18:
Amsterdam afsluiten geeft je mogelijk een paar dagen uitstel. Meer niet.
Eindelijk een maatregel met breed landelijk draagvlak... :+

Over een paar weken is 60+ geboosterd, wat is dan nog het echte probleem? Bewust ongevaccineerden kiezen er toch echt zelf voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dennahz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:19:
[...]

Inmiddels niet meer nee. Logisch toch ook met dit zwabberbeleid? In januari 2020 was ik één van de eerste die FFP2 mondkapjes had ingeslagen omdat ik het zag aankomen. Heb me heel lang aan allerlei regels gehouden omdat het gewoon nodig was (en niemand echt wist wat corona was).

Inmiddels is er al veel meer duidelijk geworden en valt het voor de meeste mensen eigenlijk wel mee.

En nee, in het echte leven ga ik niet stoer lopen doen zonder mondkapje en hou ik me wel aan de (meeste) regels, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het met alles eens ben. Als ze bijvoorbeeld opeens weer komen met een lockdown op grensniveau (als in: we mogen de grens met België niet meer over), dan lap ik dat, net als de vorige keren aan m'n laars.

Een eventuele avondklok doen we ook niet meer aan mee. Maar goed, een gesloten horecazaak kom je niet in natuurlijk :+
Oh god dat was ik alweer vergeten, we zijn het hier ook zo gewend om even de grens over te gaan naar België of Duitsland. Krijgen we dat gezeur ook weer 😬

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:16:
[...]
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die er geen last van hebben, ik vind het ook een hele rare assumptie dat je denkt dat die ander er geen last van heeft?

Iedereen vind het kut, heeft er last van, wil weer met vrienden of familie leuke dingen doen, geen zorgen maken, etc. Er zijn nagenoeg geen mensen die dit (nog) leuk vinden of er niet door geraakt worden.
We zijn allemaal moedeloos en gefrustreerd.

En ik heb vrienden in de zorg en die hebben het pas echt zwaar. Die draaien superlange diensten en werkweken (want veel uitval), onder constante druk.

Maar het is niet anders. We zitten met dit probleem en dat gaat niet weg als we doen alsof het er niet is.
En als we allemaal alleen maar gaan klagen zonder te handelen wordt het alleen maar erger of duurt het langer.

Nee, het is niet leuk. Ik vind het ook ronduit kut, ik merk ook dat mijn gemoedstoestand minder is en ik mis ook alles wat normaal was. Ik vind het niet leuk dat de kinderen thuiszitten, dat ik niet de nieuwe Spiderman kan zien, dat ik niet gezellig met vrienden in een kroegje kan zitten, dat ik zorgeloos een vakantie voor de zomer kan boeken, dat ik met de hele familie kerst kan vieren in plaats van met een klein groepje, etc.

We kunnen gaan calimero'en en piepend in een hoekje gaan zitten of we kunnen proberen zoveel mogelijk te doen om het minder te maken (basismaatregelen, thuiswerken, minder sociale contacten) en er het beste van maken onder de huidige omstandigheden.
De vraag is wat het ‘beste gezien de omstandigheden ‘ is . Kan zomaar zijn dat dat intussen voor velen wat anders is dan lockdown toestanden .

En ja ik heb ook geliefden in risicogroep. En als het mijn kind betrof die ziek werd zou ik willen dat er misschien wel 2 miljard werd uitgegeven werd voor genezing. Uitzoomend naar macro niveau denk ik toch dat we niet jaren zo door moeten gaan en hoe hard het ook is een hogere sterfte van COVID patiënten moeten accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:21:
[...]

Over een paar weken is 60+ geboosterd, wat is dan nog het echte probleem? Bewust ongevaccineerden kiezen er toch echt zelf voor.
Maar dan moet je dus gaan selecteren bij de poort van het ziekenhuis? Niet met reden ongevaccineerd is geen Covid behandeling?
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:22:
[...]

en hoe hard het ook is een hogere sterfte van COVID patiënten moeten accepteren.
Maar vraag is hoe je dat concreet organiseert? Selectie aan de poort?

[ Voor 26% gewijzigd door D-e-n op 18-12-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Eindelijk een maatregel met breed landelijk draagvlak... :+
Zeker!
[...]

Het heeft er alle schijn van dat omicron zich net even wat meer op jongeren / kinderen richt dan we van de eerste varianten gewend waren. En laten we nou net in die doelgroep een vaccinatie achterstand hebben...

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:22:
[...]
en hoe hard het ook is een hogere sterfte van COVID patiënten moeten accepteren.
Maar dat is toch het hele punt niet?
Het gaat juist om de potentiële sterfte van de niet-COVID-patiënten als we het niet indammen. Zoals jij, je kind of ik.

Als de zorg overspoelt wordt en het écht niet meer aankan, dan gaat het allang niet meer om COVID-patiënten.

Je ziet nu al dat planbare zorg enorm is afgeschaald, dat de zorg die binnen zes weken moet ook enorm is teruggebracht (en dan hebben we het eigenlijk al over niet-COVID-slachtoffers) en dat is al in de huidige situatie.

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 18-12-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

psy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:22:
[...]

Oh god dat was ik alweer vergeten, we zijn het hier ook zo gewend om even de grens over te gaan naar België of Duitsland. Krijgen we dat gezeur ook weer 😬
Is geen gezeur. Mensen in grensregio's hebben nou eenmaal een leven rond de grens. Vaak ook familie en vrienden daar. Den Haag heeft daar natuurlijk geen idee van, want die zitten in hun stadse bubbel.

Het risico is in Philipinne precies hetzelfde als in bijvoorbeeld Assenede (letterlijk op steenworp afstand van elkaar). Toch was het een tijdje geleden illegaal om zonder goede reden de grens even over te gaan voor een wandeling of zo. Dus dat zijn dan maatregelen die wij naast ons neerleggen, want bezoek aan familie en vrienden is natuurlijk niet iets dat beperkt mag worden door één of andere wetgeving, puur omdat die mensen toevallig net over de grens wonen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Geen klassieker morgen en alle sportclubs uit Amsterdam moeten noodgedwongen teruggetrokken worden uit de competities.

Ik zeg doen! :+

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:21:
[...]

Het kan ook niet. Ook mensen met essentiële beroepen in Amsterdam wonen bijvoorbeeld in Haarlem of Almere. Moeten we dat dan ook afsluiten?
Zo groot hoeft die groep niet te zijn, dus het kan wel maar blijkbaar zijn we daar al te laat mee.

Dus eerst laten we het probleem groot worden en dan gaan we regels maken die iedereen raken omdat we het probleem willen inperken.
Ze hadden gewoon vanaf het begin 1G moeten invoeren voor reizen. Nee we moesten weer vaccins pushen dus gevaccineerden gingen we voor het gemak van uit dat die het virus niet konden krijgen, terwijl al lang bewezen was dat die stelling niet klopte. En nu hebben we dus weer een nieuwe variant.
Ankona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:27:
Het heeft er alle schijn van dat omicron zich net even wat meer op jongeren / kinderen richt dan we van de eerste varianten gewend waren. En laten we nou net in die doelgroep een vaccinatie achterstand hebben...
Klopt maar die groep heeft al wel heel veen besmettingen gehad dus hoe groot is die achterstand.
En zolang er uit die groep niemand op het IC komt maakt het niet heel veel uit.
Overigens de eerste variant besmette kinderen ook gewoon net zo goed hoor, alleen als je dan kinderen niet test heb je gewoon geen positieve test.

[ Voor 29% gewijzigd door Shadowhawk00 op 18-12-2021 11:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:28:
[...]

Maar dat is toch het hele punt niet?
Het gaat juist om de potentiële sterfte van de niet-COVID-patiënten als we het niet indammen. Zoals jij, je kind of ik.
Dat wordt hier dagelijks vaker gepost dan we coronabesmettingen hebben. Helaas zijn de tegenstanders van maatregelen opzoek naar laatste strohalmen om maar te grijpen. Het naratief dat de maatregelen er zouden zijn om zwakke dikke zieke 70+ers te beschermen is zo'n strohalm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:24:
Maar dan moet je dus gaan selecteren bij de poort van het ziekenhuis? Niet met reden ongevaccineerd is geen Covid behandeling?
Waarom niet?

Een keiharde lockdown kan deze exponentiële groei hooguit vertragen, dat heeft slechts zin als in die 'gekochte tijd' iedereen zich alsnog laat vaccineren. Anders is het slechts heel duur uitstel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:27
De koning gaat doodleuk 4x de fout in en dan denken ze nog dat er enig draagvlak is voor nog meer maatregelen.

Ik ben gevaccineerd, ga voor een booster, draag een mondkapje, maar voor de rest doe ik niet meer mee. Ben er klaar mee. 2e keer dat ze niet in november op tijd hard ingrijpen. En persco van november werd nog gezegd; volgende maatregelen zullen vooral de niet-gevaccineerden treffen (2G). Waar blijven die 2G-maatregelen dan? Waar blijft de vaccinatieplicht? Nee hoor, we verbieden weer samenkomsten (behalve voor t koningshuis en ministers) en moeten binnen blijven bij klachten (behalve Azarkan)

Ik doe niet meer mee. Zal niet om te provoceren expres feestjes gaan geven, maar met kerst zit hier zeker wel n mannetje of 8 extra aan tafel.

#eindeboosheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik zeg geen ja of nee. Prima om de discussie te voeren maar dan graag met de consequenties erbij want die zijn belangrijk. Want zonder consequenties laten rondgaan kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DCNY schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:33:
De koning gaat doodleuk 4x de fout in en dan denken ze nog dat er enig draagvlak is voor nog meer maatregelen.

Ik ben gevaccineerd, ga voor een booster, draag een mondkapje, maar voor de rest doe ik niet meer mee. Ben er klaar mee. 2e keer dat ze niet in november op tijd hard ingrijpen. En persco van november werd nog gezegd; volgende maatregelen zullen vooral de niet-gevaccineerden treffen (2G). Waar blijven die 2G-maatregelen dan? Waar blijft de vaccinatieplicht? Nee hoor, we verbieden weer samenkomsten (behalve voor t koningshuis en ministers) en moeten binnen blijven bij klachten (behalve Azarkan)

Ik doe niet meer mee. Zal niet om te provoceren expres feestjes gaan geven, maar met kerst zit hier zeker wel n mannetje of 8 extra aan tafel.

#eindeboosheid
OK Famke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:55
[...]

En waar baseer je die selectie op? Waarom niet selecteren op: ongezonde levensstijl, BMI >30, leeftijd van 80+, onderliggende hart/longproblemen, etc.?
Eerlijk is eerlijk, dát zijn namelijk de mensen op de IC voor het overgrote gedeelte. Zowel de ongevaccineerden als de gevaccineerden kampen met dergelijke ‘problematiek’.

Je zult hem dan dus specifieker moeten maken: ongevaccineerd EN 60+ of ongevaccineerd EN formaatje walrus. Of toch alleen: formaatje walrus? Want die persoon zorgt ook voor een hogere druk op de zorg, ongeacht vaccinatiestatus. Of mag die olifant in de kamer niet benoemd worden?
Met andere woorden: zo zwart-wit is het allemaal niet.
Overigens ben ik pertinent TEGEN een dergelijke poortwachter en discrimineer ik nooit op welke grond dan ook (dik, dun, oud, jong, wel geprikt, niet geprikt, enz.). Maar Covid doet gekke dingen met mensen waardoor dergelijke gedachtes (die ik als gevaarlijk zie, want glijdende schaal, want precedent werking, want ‘what’s next’) leven en tot 2 jaar geleden nog bij 99% van de mensen ondenkbaar waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Dennahz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:31:
[...]

Is geen gezeur. Mensen in grensregio's hebben nou eenmaal een leven rond de grens. Vaak ook familie en vrienden daar. Den Haag heeft daar natuurlijk geen idee van, want die zitten in hun stadse bubbel.

Het risico is in Philipinne precies hetzelfde als in bijvoorbeeld Assenede (letterlijk op steenworp afstand van elkaar). Toch was het een tijdje geleden illegaal om zonder goede reden de grens even over te gaan voor een wandeling of zo. Dus dat zijn dan maatregelen die wij naast ons neerleggen, want bezoek aan familie en vrienden is natuurlijk niet iets dat beperkt mag worden door één of andere wetgeving, puur omdat die mensen toevallig net over de grens wonen.
Vergis je niet. Ik ben het met je eens. Ik woon in Zuid Limburg. Ik doel op gezeur -> telkens weer moeten checken wat er nu weer voor maatregelen zijn over de grens. Inmiddels heb ik zelfs een sluipweggetje om met de fiets (met de auto waren er vaak grenscontroles) even naar het postkantoor in Duitsland gaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

remzor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:36:
[...]

En waar baseer je die selectie op? Waarom niet selecteren op: ongezonde levensstijl, BMI >30, leeftijd van 80+, onderliggende hart/longproblemen, etc.?
Op een simpele maatregel, vaccinatie, die vrijwel iedereen kan nemen maar veel mensen niet willen. Al die andere dingen er bij halen is gewoon een rookgordijn opwerpen om de meest effectieve maatregel te verdoezelen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Concreet ic splitsen naar COVID en non COVID capaciteit , en verder daarbinnen de criteria zoals die nu gelden.

En @Verwijderd dat iets dagelijks voorbij komt zegt weinig of het wel/niet in overweging genomen zou moeten worden en op welke termijn. Zo nog jaren door gaat m in ieder geval ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:30:
[...]

Effect is 0? Dacht dat de besmettingen omlaag gingen na invoering. Zal wel verkeerd gekeken hebben, het is nog vroeg.
Dat waren ze toch wel gegaan. Ik zeg niet dat er 0 nuttige maatregelen genomen worden, maar veel van de maatregelen zijn symbolisch en vooral indirect.

Ik heb net de boodschappen gedaan en ben 2 keer langs het centrum gereden met de bakfiets. Daar is het op zaterdag altijd markt. 's Ochtends is het normaal redelijk rustig. Om half 11 zag zowel de winkelstraat mét als de winkelstraat zonder markt al zwart van het volk. SuperSpreaderSaturday is dus begonnen. Dit wordt een topdag voor winkeliers. Doel bereikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:36:
Want zonder consequenties laten rondgaan kan niet.
Betwijfel of het 'laten rondgaan' is, dat impliceert een bewuste keuze. De toolbox van Mark en Hugo is praktisch leeg, het laaghangende fruit wat het meeste effect heeft is reeds ingevoerd.

We komen nu bij maatregelen met 20% van de effectiviteit tegen 80% van de kosten, we hebben het virus niet (meer) onder controle.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:09
remzor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:36:
[...]

Eerlijk is eerlijk, dát zijn namelijk de mensen op de IC voor het overgrote gedeelte. Zowel de ongevaccineerden als de gevaccineerden kampen met dergelijke ‘problematiek’.

Je zult hem dan dus specifieker moeten maken: ongevaccineerd EN 60+ of ongevaccineerd EN formaatje walrus. Of toch alleen: formaatje walrus? Want die persoon zorgt ook voor een hogere druk op de zorg, ongeacht vaccinatiestatus. Of mag die olifant in de kamer niet benoemd worden?
Met andere woorden: zo zwart-wit is het allemaal niet.
Overigens ben ik pertinent TEGEN een dergelijke poortwachter en discrimineer ik nooit op welke grond dan ook (dik, dun, oud, jong, wel geprikt, niet geprikt, enz.). Maar Covid doet gekke dingen met mensen waardoor dergelijke gedachtes (die ik als gevaarlijk zie, want glijdende schaal, want precedent werking, want ‘what’s next’) leven en tot 2 jaar geleden nog bij 99% van de mensen ondenkbaar waren.
Ik zal je vast helpen: er worden minder 80+-ers op de IC opgenomen dan 30-39 jarigen. https://coronadashboard.r...jk/intensive-care-opnames

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:27
Blijf jij maar weer lekker met max. 1 bezoeker binnen tot maart :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
IJzerlijm schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:38:
[...]

Op een simpele maatregel, vaccinatie, die vrijwel iedereen kan nemen maar veel mensen niet willen. Al die andere dingen er bij halen is gewoon een rookgordijn opwerpen om de meest effectieve maatregel te verdoezelen.
Want die volgevreten, veel te dikke 60’er met vaccin heeft een kleinere kans om de zorg te belasten dan die jonge, gezonde en ongevaccineerde tiener? Geloof je dit zelf? Sla de cijfers er eens op na? Heeft niets met een rookgordijn te maken. Tegen een type Bruls zou je met jou gedachtegang ook prima de zorg kunnen ontzeggen want die maakt het er zelf naar dat hij is een hogere risicogroep valt. Iedereen over één kam scheren is makkelijk zie je wel he.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
IJzerlijm schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:38:
Nee waarom wil je alleen maar op 1 specifiek ding controleren als je consequent bent dan behandel je iedereen die extra risico wil lopen op dezelfde manier.
Weet je wat nog makkelijker is dan het vaccin halen, niet roken, niet te veel drinken, niet te veel eten.
Dat kan ook iedereen maar dat willen ook veel mensen niet.

Als je graag met je vingertje wilt wijzen om mensen de schuld te geven moet je dat vooral doen, maar daar los je helemaal niets mee op. Leuk een 2deling in de maatschappij maken omdat je gewoon een zondebok nodig hebt. Gelukkig zijn er heel veel mensen zowel gevaccineerd als niet gevaccineerd die daar niet aan mee willen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:27

-tom-562

Oliesjeik

OK schaap net zo'n dooddoener...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
DCNY schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:41:
[...]

Blijf jij maar weer lekker met max. 1 bezoeker binnen tot maart :')
Zolang we met 15+ miljoen mensen niet beschermd zijn tegen omikron lijkt het mij slim om verantwoordelijk om te gaan met visite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:03
Tuxie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:01:
Gisteren bij #op1 was er een IC-arts die de - in mijn ogen - juiste discussie ook eens aan wilde gaan: we moeten alles wel in perspectief blijven zien. Hoeveel mensen liggen er nu op de IC t.o.v. het aantal inwoners? Mensen met onderliggend lijden sterven aan allerlei ziektes (incl. de gewone griep) en COVID versnelt dit uiteraard, maar hoeveel geld willen we nu blijven uitgeven aan deze groep? Er is een hele grote groep mensen (kinderen, jongeren, kankerpatienten e.d.) die te maken krijgen met een deficiënte behandeling, maar daar hebben we het niet over. De complete rekening wordt doorgeschoven naar toekomstige generaties en naar mijn mening onder het tapijt geveegd. Ten koste van wie? Een grote groep vaccinweigeraars. Dit is gewoon de omgekeerde wereld....Je zou ook eens kunnen kijken naar het isoleren / beschermen van alleen de kwetsbare mensen, maar deze discussie wordt compleet niet gevoerd.....

De politiek is bezig met brandjes blussen en omdat COVID zo zichtbaar is, doen ze er alles aan om 'code zwart' te voorkomen ten koste van alles. Alleen maar omdat dit gezichtsverlies oplevert. Ter info: doctoren zijn prima opgeleid om triage te doen en om afwegingen te maken wie er wel behandeld moet worden en wie niet. Zorgverzekeraars stellen al lange tijd maximumbedragen aan b.v. behandelingen en medicijnvergoedingen, als je een zeldzame ziekte hebt wordt veel medicatie niet vergoed omdat dit volgens de zorgverzekeraar 'niet rendabel' is. De overheid bepaalt wat wel / niet vergoed wordt, wie er wel / niet behandeld wordt op alle vlakken, dit is namelijk hoe onze zorg (helaas) werkt. Wel eens uitgerekend wat de rekening is voor een COVID patient met alle genomen maatregelen? Dat is een veelvoud van waar we nu zeggen 'dit doen we niet'.

Maar o wee o wee als je deze discussie probeert te voeren.......
Het lastige in deze hele situatie is dat je elk standpunt kunt omdraaien en kan voorzien van goede argumenten en dan nog is dat dan geen betere (laat staan ideale) situatie.

Natuurlijk zou je kwetsbare mensen kunnen isoleren, maar waarom? Die mensen hebben vaak geen keuze, de vacinweigeraars wel. Dit is een politieke keuze.

Het aantal IC-patiënten ten opzichte van het aantal inwoners is ook een beetje een non-discussie omdat er geen optimaal getal bestaat. Ieder IC-patiënt is er een teveel. Dus ook dit is weer een politieke keuze.

Hoeveel geld je wilt uitgeven aan een bepaalde groep mensen is ook een non-discussie. Waarom geef je geld uit aan mensen met longkanker die dit door roken hebben opgelopen? Waarom doe je levertransplantaties bij alcoholverslaafden. Als je eenmaal die richting uitgaat, ga je vastlopen. Als samenleving accepteren we dat mensen ongezond leven. Daar hoort dit bij. Hoeveel geld we daaraan willen uitgeven is ook weer een politieke keuze.

Een arts zal wellicht prima in staat zijn om de triage te doen. Maar dit gaat weer ten koste van zijn core business. Mensen beter maken. De triage is een erg lastige keuze die je zoveel mogelijk moet weghouden bij de zorgverleners, die willen iedereen beter maken. Dit is, je raad het, weer een politieke keuze.

Onderliggend aan deze Covid-pandemie (of je het nu gelooft of niet) liggen allerlei keuzes die gemaakt worden. Het is makkelijk om het niet eens zijn met de gemaakte keuzes dan om zelf met goed beleid te komen. Hier geldt het aloude gezegde: ' De beste stuurlui staan aan wal'.

Iedereen vindt er iets van maar vaak achteraf weet je of de gemaakte keuzes goed zijn geweest. Het is nu al bekend dat veel gemaakte keuzes niet de beste waren, dat zal waarschijnlijk de parlementaire enquête, die nog gaat komen, ook uitwijzen.

Een prachtig rapport met aanbevelingen die we bij de volgende pandemie weer zijn vergeten omdat er dan weer poppetjes zitten die het beter denken te weten.

Mensen zijn gewoontedieren die keer op keer dezelfde fouten blijven maken.

Amen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:42:
[...]

Weet je wat nog makkelijker is dan het vaccin halen, niet roken, niet te veel drinken, niet te veel eten.
Als je dit serieus meent, wordt het tijd om je eens in te lezen in verslavingen.

Twee prikjes halen is echt veel en veel makkelijker, het bekt alleen makkelijker om de verslaafde de schuld te geven voor je eigen halsstarrigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:40:
[...]

Ik zal je vast helpen: er worden minder 80+-ers op de IC opgenomen dan 30-39 jarigen. https://coronadashboard.r...jk/intensive-care-opnames
Die groep za ook een stuk kleiner zijn en velen willen niet eens naar de IC. Punt is meer dat de grootste risicofactor, of in ieder geval de belangrijkste component voor ernstige klachten, leeftijd is. Dat zeggen de witte jassen namelijk elke week op TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:39:
[...]

Concreet ic splitsen naar COVID en non COVID capaciteit , en verder daarbinnen de criteria zoals die nu gelden.
Splitsen van de IC ben ik sowieso al maanden voor. Maar juist dan gaat de IC vollopen en moet je triage toepassen.

@remzor
Je zegt terecht: het is niet simpel. Langdurige risicofactoren als BMI zijn te complex om te kunnen gebruiken. De ene oudere is ook de andere niet. Het bewust niet laten vaccineren is eigenlijk de enige verwijtbare handeling op basis van waar je mensen zou kunnen weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:39:
[...]

Betwijfel of het 'laten rondgaan' is, dat impliceert een bewuste keuze. De toolbox van Mark en Hugo is praktisch leeg, het laaghangende fruit wat het meeste effect heeft is reeds ingevoerd.

We komen nu bij maatregelen met 20% van de effectiviteit tegen 80% van de kosten, we hebben het virus niet (meer) onder controle.
Of verwachten ze, net als sommige "experts", dat het virus zichzelf aan het kapotmuteren is? In dat geval wil je natuurlijk niet na bijna 2 jaar tot de conclusie komen, dat je je 2 jaar het schompes hebt beperkt zonder resultaat en dat deze crisis gewoon als een kaars dooft zonder dat je hoeft te blazen. Dan kun je beter nu nog even "groot uitpakken" en daarna "concluderen" dat je daarmee het virus de genadeklap hebt gegeven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tom-Z
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:45:
[...]

Of verwachten ze, net als sommige "experts", dat het virus zichzelf aan het kapotmuteren is? In dat geval wil je natuurlijk niet na bijna 2 jaar tot de conclusie komen, dat je je 2 jaar het schompes hebt beperkt zonder resultaat en dat deze crisis gewoon als een kaars dooft zonder dat je hoeft te blazen. Dan kun je beter nu nog even "groot uitpakken" en daarna "concluderen" dat je daarmee het virus de genadeklap hebt gegeven.
Wat is dit een rare frame? Zelfs als het virus zichzelf door deze mutatie uit zou doven, dan zijn toch nog steeds de maatregelen de afgelopen twee jaar nodig geweest omdat we toen deze mutatie nog niet hadden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:39:
[...]

Dat waren ze toch wel gegaan. Ik zeg niet dat er 0 nuttige maatregelen genomen worden, maar veel van de maatregelen zijn symbolisch en vooral indirect.

Ik heb net de boodschappen gedaan en ben 2 keer langs het centrum gereden met de bakfiets. Daar is het op zaterdag altijd markt. 's Ochtends is het normaal redelijk rustig. Om half 11 zag zowel de winkelstraat mét als de winkelstraat zonder markt al zwart van het volk. SuperSpreaderSaturday is dus begonnen. Dit wordt een topdag voor winkeliers. Doel bereikt?
Ahja de klassieke maatregelen die ik niet leuk vind zijn symbolisch.

Als die de laatste superspreadsaturday is dan is dat prettig want dan heeft iedereen die het vandaag oploopt klachten met kerst en kunnen ze thuisblijven.

Beter dan woensdag en donderdag half zo druk in de stad en zaterdag bij oma aanschuiven terwijl je asymptomatisch bent.

Doel bereikt wat mij betreft. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:45:
[...]

Probleem is eigenlijk dat zolang je dat niet zeker weet je het ook niet zomaar rond kan laten gaan, zeker nu het ook gewoon gevaccineerden veel makkelijker besmet dan bijvoorbeeld de delta variant.
Er is nog maar weinig concrete data over deze variant, je kan eigenlijk niet verantwoorden met de huidige data om te zeggen laat het maar rond gaan, maar tegelijk kan je met de huidige data ook niet zeggen gooi het land in lockdown.

Aan de andere kant na 2 jaar lang lockdown maakt 1 maand meer ook weinig uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:44:
[...]

Splitsen van de IC ben ik sowieso al maanden voor. Maar juist dan gaat de IC vollopen en moet je triage toepassen.
Dat denk ik ook ( die triage) en vind ik ook geen fijn idee of zo , toch heb ik de indruk dat dat intussen in ieder geval vanuit macro perspectief een onvermijdbaar scenario wordt, dat we tot nu toe door met regels en bijbehorende compensatie euro’s hebben kunnen voorkomen. Ook diepe zakken zijn een keer leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:44:
[...]

@remzor
Je zegt terecht: het is niet simpel. Langdurige risicofactoren als BMI zijn te complex om te kunnen gebruiken. De ene oudere is ook de andere niet. Het bewust niet laten vaccineren is eigenlijk de enige verwijtbare handeling op basis van waar je mensen zou kunnen weigeren.
En daar verschillen we dus van inzicht: ik vind het geen verwijtbare handeling. Of het verstandig is (met name voor risicogroepen) is een tweede. Maar ik hecht veel waarde aan de lichamelijke integriteit en de regels zoals we die tot nu toe (vrijwel zonder discussie) altijd hanteerde. En als we daarin van mening verschillen kan dat, geen probleem.
Persoonlijk vind ik het gewoon gevaarlijk om aan dergelijke rechten te gaan tornen als het de overheid even goed uit komt, of als het de meerderheid goed uit komt. We hebben die rechten juist zo afgesproken om er altijd op terug te kunnen vallen: ook in tijden van crisis, oorlog, nood, onderdrukking, enz.
Zonder zelf dus een uitspraak te doen over of het verstandig is als individu oid want dat is voor mij gewoon een andere discussie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Hoewel het misschien niet 100 procent hier past, sluit het wel aan.
Oostenrijk gooit reisregels weer om: vanaf maandag extra eisen voor wintersporters

AMSTERDAM - En weer gooit Oostenrijk de reisregels om. Wie vanaf maandag naar de sneeuw vertrekt, moet een boosterprik hebben gehad of een negatieve test van maximaal 72 uur overleggen. Anders moet je in quarantaine
https://www.telegraaf.nl/...eisen-voor-wintersporters

Vanochtend was ik al behoorlijk fel op de overheden (bij ons en elders). En dit is dus precies wat ik bedoel en dit is, mijn inziens, de reden dat veel mensen voorlopig geen booster gaan nemen.

Je kan er helemaal niets mee, de eisen veranderen soms dezelfde ochtend. Wij kúnnen nog niet eens een booster hebben gehad (aanname dat de meeste mensen naar de wintersport willen onder de 60 zullen zijn de komende 3 weken).

Vandaag is het een booster en test, wat is het morgen? Moet je dan ook op een bal kunnen lopen?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
remzor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:44:
[...]

Die groep za ook een stuk kleiner zijn en velen willen niet eens naar de IC. Punt is meer dat de grootste risicofactor, of in ieder geval de belangrijkste component voor ernstige klachten, leeftijd is. Dat zeggen de witte jassen namelijk elke week op TV.
Dat zeg ik dus maar jij beweerde eerder het tegenover gestelde over die 80+-ers en witte jassen op TV kunnen me wat. Dit is simpel na te kijken via mijn link op het dashboard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nCIcN3IeU3KSVvWsNpTLE7w_W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wL53KVBRnrJzR6xQ0c6kqYKP.jpg?f=fotoalbum_large

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom-Z schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:47:
[...]

Wat is dit een rare frame? Zelfs als het virus zichzelf door deze mutatie uit zou doven, dan zijn toch nog steeds de maatregelen de afgelopen twee jaar nodig geweest omdat we toen deze mutatie nog niet hadden?
Dat weten we dus niet. Sommige maatregelen waarschijnlijk wel, dat verwacht ik ook. Sommige maatregelen zeker niet en sommige maatregelen hebben in mijn ogen meer schade toegebracht dan iets bijgedragen.

Dit is een mix van wetenschap en politiek. Vlak die laatste vooral niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
henkzelf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:52:
[...]

Dat zeg ik dus maar jij beweerde eerder het tegenover gestelde over die 80+-ers en witte jassen op TV kunnen me wat. Dit is simpel na te kijken via mijn link op het dashboard:

[Afbeelding]
Ja, de totale groep 80+‘ers zal, zonder dit direct op te hoeven zoeken, véél kleiner zijn dan de totale populatie dertigers. Om daaraan toe te voegen dat er ook veel 80+ers zijn die niet naar de IC willen of de IC niet eens redden. Verhoudingsgewijs zijn het er dus nog best veel vergeleken met de dertigers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

psy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:38:
[...]

Vergis je niet. Ik ben het met je eens. Ik woon in Zuid Limburg. Ik doel op gezeur -> telkens weer moeten checken wat er nu weer voor maatregelen zijn over de grens. Inmiddels heb ik zelfs een sluipweggetje om met de fiets (met de auto waren er vaak grenscontroles) even naar het postkantoor in Duitsland gaan...
Fair enough! d:)b Ben ook wel eens hardlopend over de grens gegaan om te zien of er controles waren :+
Overigens hebben we één keer controle gehad op dat sluipweggetje en moesten we een "verklaring op eer" (België) laten zien. Gewoon een formuliertje dat je kon uitprinten en één of andere reden moest aanvinken.

Maar 9 van de 10 keer stond er niemand en kon je gewoon doorrijden. Voelde ook wel spannend hoor. s'Avonds laat nog over zo'n boerenweggetje weer je eigen land in sneaken :D
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:51:

[...]

Vanochtend was ik al behoorlijk fel op de overheden (bij ons en elders). En dit is dus precies wat ik bedoel en dit is, mijn inziens, de reden dat veel mensen voorlopig geen booster gaan nemen.

Je kan er helemaal niets mee, de eisen veranderen soms dezelfde ochtend. Wij kúnnen nog niet eens een booster hebben gehad (aanname dat de meeste mensen naar de wintersport willen onder de 60 zullen zijn de komende 3 weken).

Vandaag is het een booster en test, wat is het morgen? Moet je dan ook op een bal kunnen lopen?
En het is door zulke absurde regels en wispelturigheid dat het draagvlak volledig verdwijnt en mensen zich steeds minder aan de regels gaan houden. Ik ben eigenlijk wel blij dat de overheden zichzelf zo in de voet aan het schieten zijn met die gekkigheid.

[ Voor 37% gewijzigd door Dennahz op 18-12-2021 11:58 ]

Twitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:59
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:02:
[...]

Na anderhalf jaar is de rek bij de meeste mensen er wel uit, met een gezin valt het nog wel mee maar jonge singles krijgen echt mentale problemen.

Eens in de week naar kantoor is dan een 'uitje', verheug me zelfs op de file. De mens is niet gemaakt om hele dagen alleen binnen te zitten.
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:19:
[...]

Dan heb je nog geluk, ik heb geen relatie werk ook al de hele tijd zo ongeveer thuis en alle hobbies waarbij ik mensen tegen kwam zijn bijna onmogelijk gemaakt.
Dus bij mij zijn de regels wel meer dan 50% impact op mijn leven als ik voorzichtig inschat.
En heb het virus nog niet eens gehad zelf.
Maar waarom ga je in hemelsnaam de hele dag binnen zitten, of zou je geen andere meer geschikte hobby's zoeken?

Ik ervaar dit echt anders, het biedt juist kansen het even allemaal anders in te delen? Ik ben geen dag meer op kantoor geweest sinds maart 2020, alleen op een barbecue afgelopen zomer. Dus ik plan haast standaard een langere lunchpauze (uur, of anderhalf) om buiten te wandelen met een vriend of vriendin die ook thuis werkt. Zeker in deze korte donkere dagen is een beetje daglicht en buiten zijn geen overbodige luxe midden op de dag. Het is bovendien hartstikke gezellig en volledig corona-proof. Doordat je bij thuis werken geen reistijd hebt is het vaak triviaal om een (half)uur eerder te beginnen of later te eindigen waardoor je die langere lunchpauze creëert. (Zal zeker niet voor alle kantoorbanen mogelijk zijn, maar voor een groot deel wel.)

En als je niemand in de buurt kent dan zit het leven vol met lokale sport- buurt- natuur- wijk- of hobbyverenigingen waar je echt wel nieuwe mensen kan leren kennen in dezelfde boot. (En als dat een te hoge instap is ga je met een afvalgrijper je wijk in? Gegarandeerd dat je praatjes maakt met wat buurtgenoten.)

Ik snap het sentiment en het ís vervelend, maar sommige dingen hier zijn ook wel een gebrek aan aanpassingsvermogen hoor. Focus niet te veel op wat niet kan, maar juist op de dingen die wel kunnen, of zoek naar nieuwe dingen die wel kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@remzor
Het zijn wat mij betreft twee verschillende zaken. Ik vind het 100% verwijtbaar als je je niet laat vaccineren. Als je als gezonde man of vrouw dan toch op de IC komt is het "eigen schuld dikke bult".

Of je die verwijtbaarheid vorm moet geven in een absolute weigering op de IC is wel een andere discussie. Maar die is ook weer niet zo zwart wit. Want als er straks triage nodig is op de IC ga je de gevaccineerde wellicht ook uit de optiek van overlevingskansen al voorrang geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Intercity schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:56:
[...]

[...]

Maar waarom ga je in hemelsnaam de hele dag binnen zitten, of zou je geen andere meer geschikte hobby's zoeken?

Ik ervaar dit echt anders, het biedt juist kansen het even allemaal anders in te delen? Ik ben geen dag meer op kantoor geweest sinds maart 2020, alleen op een barbecue afgelopen zomer. Dus ik plan haast standaard een langere lunchpauze (uur, of anderhalf) om buiten te wandelen met een vriend of vriendin die ook thuis werkt. Zeker in deze korte donkere dagen is een beetje daglicht en buiten zijn geen overbodige luxe midden op de dag. Het is bovendien hartstikke gezellig en volledig corona-proof. Doordat je bij thuis werken geen reistijd hebt is het vaak triviaal om een (half)uur eerder te beginnen of later te eindigen waardoor je die langere lunchpauze creëert. (Zal zeker niet voor alle kantoorbanen mogelijk zijn, maar voor een groot deel wel.)

En als je niemand in de buurt kent dan zit het leven vol met lokale sport- buurt- natuur- wijk- of hobbyverenigingen waar je echt wel nieuwe mensen kan leren kennen in dezelfde boot. (En als dat een te hoge instap is ga je met een afvalgrijper je wijk in? Gegarandeerd dat je praatjes maakt met wat buurtgenoten.)

Ik snap het sentiment en het ís vervelend, maar sommige dingen hier zijn ook wel een gebrek aan aanpassingsvermogen hoor. Focus niet te veel op wat niet kan, maar juist op de dingen die wel kunnen, of zoek naar nieuwe dingen die wel kunnen.
Ja precies, ik kan het ook, dan kan toch iedereen het?
Ik snap het sentiment en het ís vervelend, maar sommige dingen hier zijn ook wel een gebrek aan aanpassings inlevingsvermogen hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 18-12-2021 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:53:
[...]

Dat weten we dus niet. Sommige maatregelen waarschijnlijk wel, dat verwacht ik ook. Sommige maatregelen zeker niet en sommige maatregelen hebben in mijn ogen meer schade toegebracht dan iets bijgedragen.

Dit is een mix van wetenschap en politiek. Vlak die laatste vooral niet uit.
Dat met de kennis van nu we toen misschien andere beslissingen zouden hebben gemaakt betekent niet dat het foute beslissingen zijn geweest. Ik vind het een werkelijk bizarre suggestie van je dat ze nu "expres" te strenge maatregelen zouden nemen zodat ze achteraf zouden kunnen zeggen "kijk eens hoe goed we het virus hebben uitgeroeid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:31:
[...]

Zo groot hoeft die groep niet te zijn, dus het kan wel maar blijkbaar zijn we daar al te laat mee.
Wat kan wel? Steden als Haarlem en Almere ook afsluiten of de cruciale beroepen die buiten Amsterdam wonen niet naar hun werk laten gaan?
In Haarlem en Almere zijn ook cruciale beroepen en werknemers die elders wonen, nog meer steden/dorpen op slot.
Als je zegt dat die groep niet zo groot hoeft te zijn heb je kennelijk een idee over die grootte of gok/hoop je dat het zo is? Ik weet dat er bij mijn vrouw op het werk best wat mensen buiten Amsterdam wonen maar geen idee hoeveel. Weet wel dat het een probleem wordt als die niet naar werk kunnen komen in een 24x7 omgeving.
Dat wordt nog meer uitzendkrachten inhuren dan men normaal al met grote regelmaat doet en als die ook nog uit Amsterdam moeten komen wordt de spoeling wel heel erg dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@ninjazx9r98
Een huis kopen in Amsterdam valt niet mee dus je moet anno 2021 bijna wel buiten Amsterdam wonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom-Z schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:58:
[...]

Dat met de kennis van nu we toen misschien andere beslissingen zouden hebben gemaakt betekent niet dat het foute beslissingen zijn geweest. Ik vind het een werkelijk bizarre suggestie van je dat ze nu "expres" te strenge maatregelen zouden nemen zodat ze achteraf zouden kunnen zeggen "kijk eens hoe goed we het virus hebben uitgeroeid".
Dat is politiek gezien "gewoon briljant". Daarnaast denk ik dat je "de kennis" teveel waarde toedicht. Die hadden we een jaar geleden niet, nu ook niet. Het gaat niet om feiten, maar om:
- zorgen
- waarschijnlijk
- mogelijk
- baat het niet dan schaad het.... wel

Laten we vooral hopen dat het virus zich kapotmuteert tot iets "marginaals". Weg gaat het dan nog niet, maar de gevolgen zijn dan te overzien. Want de oplossing hoeven we nadrukkelijk niet uit het OMT en Den Haag te verwachten. Die doen nu nog precies hetzelfde als een jaar geleden: paniekvoetbal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:58
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:51:

[...]

Aan de andere kant, als er een pandemie is die onevenredig veel druk geeft op de zorg waarbij er een nieuwe potentieel gevaarlijke variant verschijnt waarbij een booster echt wel lijkt te helpen, moet je dat dan toch maar niet doen omdat t zo zielig is voor de toeristen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

19 uur persconferentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:39

Tuxie

En WeL nU!

La1974 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:44:
[...]

Het lastige in deze hele situatie is dat je elk standpunt kunt omdraaien en kan voorzien van goede argumenten en dan nog is dat dan geen betere (laat staan ideale) situatie.

Natuurlijk zou je kwetsbare mensen kunnen isoleren, maar waarom? Die mensen hebben vaak geen keuze, de vacinweigeraars wel. Dit is een politieke keuze.

Het aantal IC-patiënten ten opzichte van het aantal inwoners is ook een beetje een non-discussie omdat er geen optimaal getal bestaat. Ieder IC-patiënt is er een teveel. Dus ook dit is weer een politieke keuze.

Hoeveel geld je wilt uitgeven aan een bepaalde groep mensen is ook een non-discussie. Waarom geef je geld uit aan mensen met longkanker die dit door roken hebben opgelopen? Waarom doe je levertransplantaties bij alcoholverslaafden. Als je eenmaal die richting uitgaat, ga je vastlopen. Als samenleving accepteren we dat mensen ongezond leven. Daar hoort dit bij. Hoeveel geld we daaraan willen uitgeven is ook weer een politieke keuze.

Een arts zal wellicht prima in staat zijn om de triage te doen. Maar dit gaat weer ten koste van zijn core business. Mensen beter maken. De triage is een erg lastige keuze die je zoveel mogelijk moet weghouden bij de zorgverleners, die willen iedereen beter maken. Dit is, je raad het, weer een politieke keuze.

Onderliggend aan deze Covid-pandemie (of je het nu gelooft of niet) liggen allerlei keuzes die gemaakt worden. Het is makkelijk om het niet eens zijn met de gemaakte keuzes dan om zelf met goed beleid te komen. Hier geldt het aloude gezegde: ' De beste stuurlui staan aan wal'.

Iedereen vindt er iets van maar vaak achteraf weet je of de gemaakte keuzes goed zijn geweest. Het is nu al bekend dat veel gemaakte keuzes niet de beste waren, dat zal waarschijnlijk de parlementaire enquête, die nog gaat komen, ook uitwijzen.

Een prachtig rapport met aanbevelingen die we bij de volgende pandemie weer zijn vergeten omdat er dan weer poppetjes zitten die het beter denken te weten.

Mensen zijn gewoontedieren die keer op keer dezelfde fouten blijven maken.

Amen.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk in het feit dat dit politieke keuzes zijn. Maar ik zou ze eens graag toegelicht zien en horen welke afwegingen er zijn gemaakt. En daar hoor ik niks over en daar zit ook net een heleboel frustratie van mensen. Je krijgt alleen de uitkomst en maatregelen voor je kiezen zonder uitleg. Wat is nu de afweging in het grote plaatje? Ik zeg niet dat ik alle keuzes afkeur of dat ik ze anders gemaakt zou hebben, maar ik keur wel de eenzijdige berichtgeving en de missende redenatie af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Als ze ook daadwerkelijk een lockdown afkondigen, is De Jonge het aan zijn stand verplicht om per morgen ook gelijk alle boosterprikken beschikbaar te maken voor letterlijk iedereen die dat wil in plaats van om de paar dagen een nieuw jaartal uitnodigen. De vaccins zijn er, dan zorgt hij er maar voor dat die infrastructuur geregeld wordt. Als je je bevolking wéér zulke maatregelen oplegt, mag je dit op zijn minst doen en niet wachten tot half januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:31:
[...]

Dat wordt hier dagelijks vaker gepost dan we coronabesmettingen hebben. Helaas zijn de tegenstanders van maatregelen opzoek naar laatste strohalmen om maar te grijpen. Het naratief dat de maatregelen er zouden zijn om zwakke dikke zieke 70+ers te beschermen is zo'n strohalm.
Het narratief om iedereen die -meestal- goedwillend een andere kijk heeft neerbuigend als egoïst of dom neer te zetten zonder ook maar enigszins ontvankelijk te zijn voor argumenten vind ik ook een gevalletje ‘helaas’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
rik86 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:05:
[...]

Aan de andere kant, als er een pandemie is die onevenredig veel druk geeft op de zorg waarbij er een nieuwe potentieel gevaarlijke variant verschijnt waarbij een booster echt wel lijkt te helpen, moet je dat dan toch maar niet doen omdat t zo zielig is voor de toeristen?
Ik vind dat ze de hele wintersport hadden moeten verbieden dit jaar, dan had je dit soort discussies niet gehad. En dat is nu net wat ik bedoel, het is allemaal slap en vooral onduidelijk. Aan de andere kant snap ik ook niet dat mensen een wintersport geboekt hebben, dit zag je al maaaaanden aankomen toch?

Overigens ben ik wat betreft die ‘onevenredige druk’ ook wel wat aanmerkingen. Er is in 22 maanden helemaal niets gebeurd in of voor de zorg. Daar kunnen we niet alles aan blijven ophangen, het is nu eenmaal een feit dat er beperkt plek is en dit gaat de komende 5 jaar niet veranderen. Dat betekent dat je op den duur keuzes moet gaan maken. Je kan maatregelen blijven verzinnen, maar ik voorspel je nu vast dat met Kerst en Oud en Nieuw iedereen gewoon bij elkaar gaat komen. Vorig jaar was er nog wel draagvlak, dit jaar laat men het niet meer door de neus boren.

Als de overheden de afgelopen 22 maanden gewerkt hadden draagvlak, betere zorg en een duidelijk plan dan hadden we er heel anders voorgestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 18-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soccer98 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:09:
Als ze ook daadwerkelijk een lockdown afkondigen, is De Jonge het aan zijn stand verplicht om per morgen ook gelijk alle boosterprikken beschikbaar te maken voor letterlijk iedereen die dat wil in plaats van om de paar dagen een nieuw jaartal uitnodigen. De vaccins zijn er, dan zorgt hij er maar voor dat die infrastructuur geregeld wordt. Als je je bevolking wéér zulke maatregelen oplegt, mag je dit op zijn minst doen en niet wachten tot half januari.
Vergeet dat nou maar. Dat kán hij gewoon niet. Had wel gekund als hij de signalen in september serieus genomen had, maar hij was druk met andere dingen blijkbaar. :) Tot nu toe ga ik er nog gewoon vanuit dat alle mooie woorden niet meer dan mooie woorden gaan blijken. 65+ geboostert in december gaat hij niet halen. Iedereen 18+ in janauri, gaat hij ook niet halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:58
En als aanvulling, ik vind echt dat de regering heel veel dingen rondom Corona slecht heeft gedaan. Waarom is in Portugal de vaccinatiegraad zonder dwang veel hoger dan hier, terwijl wij veel meer indirecte dwang hebben?
Waarom lijkt er nog steeds geen lange termijnvisie te zijn?
Waarom is de communicatie zo verwarrend?
Waarom ligt het nooit aan henzelf maar aan ons?

Maar dat er een nieuwe variant ontstaat waar huidige vaccinaties onvoldoende tegen werken waardoor er weer maatregelen genomen moeten worden, dat kan je ze naar mijn mening maar beperkt kwalijk nemen…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Nog een teleurstelling, het boeit Hugo helemaal niets. Van de week heeft hij een functie elders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Niemand hier die bij Ziggo werkt en voor een grote storing kan zorgen? Dan hebben we morgen tenminste nog wat te doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:10:
[...]

Het narratief om iedereen die -meestal- goedwillend een andere kijk heeft neerbuigend als egoïst of dom neer te zetten zonder ook maar enigszins ontvankelijk te zijn voor argumenten vind ik ook een gevalletje ‘helaas’
Heb respect voor bijna alle meningen maar niet als die tot in den treuren herhaald blijven worden terwijl de mening al tot in den treure ontkracht is.

Overheidsbeleid stuurt niet op aantal doden minimaliseren. Desondanks blijft een groep hardnekkig verkondigden dat het tijd wordt om doden te accepteren. Dat doen we al 20 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:11:
[...]

Vergeet dat nou maar. Dat kán hij gewoon niet. Had wel gekund als hij de signalen in september serieus genomen had, maar hij was druk met andere dingen blijkbaar. :) Tot nu toe ga ik er nog gewoon vanuit dat alle mooie woorden niet meer dan mooie woorden gaan blijken. 65+ geboostert in december gaat hij niet halen. Iedereen 18+ in janauri, gaat hij ook niet halen.
Ik ben het met je eens helaas. Ik denk dat het ook dit scenario is. Jammer dat hij incompetent is. De bevolking moet maar weer een harde lockdown slikken, maar ze krijgen er niets voor terug binnen aanzienbare tijd. Daar bedoel ik dan die booster mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:13:
[...]

Niemand hier die bij Ziggo werkt en voor een grote storing kan zorgen? Dan hebben we morgen tenminste nog wat te doen.
Ik ben oprecht blij dat ik zowel dicht bij Duitsland als België woon. Zelfs Frankrijk is maar 2 uurtjes.

The best is yet to come

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Latifi om 18u57 in de muur dan maar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is letterlijk wat hij doet, elke dag een nieuwe groep mensen via Twitter oproepen zonder dat de infrastructuur daar op voorbereid is. Blijkt een behoorlijk goede manier te zijn om een logge organisatie als 25 afzonderlijke GGD's in beweging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[...]

Zoals gisteravond bij Max zijn interview >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
remzor schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:55:
[...]

Ja, de totale groep 80+‘ers zal, zonder dit direct op te hoeven zoeken, véél kleiner zijn dan de totale populatie dertigers. Om daaraan toe te voegen dat er ook veel 80+ers zijn die niet naar de IC willen of de IC niet eens redden. Verhoudingsgewijs zijn het er dus nog best veel vergeleken met de dertigers.
Nee want die getallen zijn al per miljoen van de betreffende leeftijdsgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
rik86 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:11:
En als aanvulling, ik vind echt dat de regering heel veel dingen rondom Corona slecht heeft gedaan. Waarom is in Portugal de vaccinatiegraad zonder dwang veel hoger dan hier, terwijl wij veel meer indirecte dwang hebben?
Waarom lijkt er nog steeds geen lange termijnvisie te zijn?
Waarom is de communicatie zo verwarrend?
Waarom ligt het nooit aan henzelf maar aan ons?
Nederland Polderland. Wij laten altijd ruimte voor discussie en geven die mensen ook een podium in de media.
Maar dat er een nieuwe variant ontstaat waar huidige vaccinaties onvoldoende tegen werken waardoor er weer maatregelen genomen moeten worden, dat kan je ze naar mijn mening maar beperkt kwalijk nemen…
De overheid bedenkt natuurlijk geen variant, dat snappen we allemaal. Maar de stuitende arrogantie van de Westerse overheden hebben dit wel mogelijk gemaakt. Er zijn landen in Afrika waar nog geen eens 1 procent een eerste prik heeft gehad en wij verspillen hier (in de Westerse wereld) al maanden vaccinaties. Het was wachten tot het misging in Afrika. Normaal vinden we dat prima, heel veel ziektes die wij niet meer kennen tieren daar welig maar zijn niet zo besmettelijk. Nu krijgen we de deksel keihard op de neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Aangezien de persconferentie nu is aangekondigd, is er een bijbehorend topic geopend.

Vanavond nieuwe persconferentie, harde lockdown verwacht - https://nos.nl/l/2409979

Persconferentie 18 december

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:13:
[...]

Heb respect voor bijna alle meningen maar niet als die tot in den treuren herhaald blijven worden terwijl de mening al tot in den treure ontkracht is.

Overheidsbeleid stuurt niet op aantal doden minimaliseren. Desondanks blijft een groep hardnekkig verkondigden dat het tijd wordt om doden te accepteren. Dat doen we al 20 maanden.
Dat het al 20 maanden duurt met onbekend einde is juist een argument om het mee te nemen in overwegingen . Wat dus niet gelijk is aan ‘alles los , lijken op de straat ‘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

[...]

Goede ideeën van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:11:
[...]

Iedereen kan een afspraak maken, de daadwerkelijk prikdatum is geen onderdeel van de belofte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:18:
[...]

Dat het al 20 maanden duurt met onbekend einde is juist een argument om het mee te nemen in overwegingen . Wat dus niet gelijk is aan ‘alles los , lijken op de straat ‘
Er valt niks mee te nemen in de overwegingen, het is al geen doel om doden te minimaliseren. Het doel is zorg beschikbaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Per wanneer verwachten jullie dat de maatregelen in gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Dean Martin schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:14:
[...]

Ik ben oprecht blij dat ik zowel dicht bij Duitsland als België woon. Zelfs Frankrijk is maar 2 uurtjes.
Idem. Sterker nog: vanavond tijdens de persco zit in België gewoon in een restaurant :+ Zal daar binnenkort ook wel dichtgaan. Meestal doen landen wel een beetje hetzelfde..

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:10:
[...]

Aan de andere kant snap ik ook niet dat mensen een wintersport geboekt hebben, dit zag je al maaaaanden aankomen toch?
Ik snap het heel goed, ik snap alleen niet als je dat niet met goede annuleringsvoorwaarden hebt gedaan. Mijn wintersport staat eind januari, kleine kans maar ik hoop van harte dat het doorgaat :)

XXXVI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Dennahz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:25:
[...]

Idem. Sterker nog: vanavond tijdens de persco zit in België gewoon in een restaurant :+ Zal daar binnenkort ook wel dichtgaan. Meestal doen landen wel een beetje hetzelfde..
Zowel Duitsland als België lijken geen aanstalten te maken om draconische maatregelen zoals wij die hebben in te voeren. Beide landen zetten in op 2G/3G en gerichte maatregelen die werken. Restaurants zijn *knip* van besmetting geweest, juist het open houden zorgt voor veel meer positieve bijdrage in het bestrijden van deze crisis.

Te stellig gebracht, door de cijfers in de juiste context te plaatsen had je de opvolgende discussie kunnen voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 18-12-2021 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
saert schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:25:
Per wanneer verwachten jullie dat de maatregelen in gaan?
Meteen na de persco of anders middernacht. Zondag is alles dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:27:
[...]

Restaurants zijn nooit een bron van besmetting geweest, juist het open houden zorgt voor veel meer positieve bijdrage in het bestrijden van deze crisis.
Heb je een bron voor dat restaurants geen bron voor besmettingen zijn?
Pagina: 1 ... 64 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.