Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.201 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:29
Dennahz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:48:
[...]

Ik vind het geweldig. En volgend jaar, of over 3 maanden of whatever hebben ze die discussie over de volgende prikken.

Als je je zesde prikt niet neemt, dan ben je een anti-vaxxer. Ben benieuwd hoelang ze dit spelletje nog vol gaan houden, het draagvlak stort in als een kaartenhuis.
Waarom? Wat is er zo gek aan periodiek de bescherming weer ophogen als blijkt dat die afneemt, totdat COVID endemisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:56
Agent47 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:48:
Je zou maar net weer werk hebben en in een lockdown terecht komen, zonder vast contract of iets. Lijkt me verschrikkelijk :X
De arbeidsmarkt is gelukkig zo ongelooflijk hot momenteel dat je wellicht wel een dag nodig hebt om een ander baantje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 17:55

Agent47

I always close my contracts.

giantgiantus schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:49:
[...]

De arbeidsmarkt is gelukkig zo ongelooflijk hot momenteel dat je wellicht wel een dag nodig hebt om een ander baantje te vinden.
Als kantoor persoon, mogelijk. Geen idee hoe het met mensen in de horeca gaat. Denk aan mensen van 20-30 die niet kunnen kopen en huren.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:33
Deezers schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:22:
[...]

Nou ja hier gaat het om reeds gevaccineerden die dus geen booster nemen. En inderdaad wat je na vanavond/morgen krijgt in discussies is dat de lockdown alleen is ingesteld om mensen te laten boosteren.
Of reacties als: “bijna allemaal braaf een vaccin gehaald, heeft niets uitgehaald, want we zitten weer in lockdown. Effectief voordeel op je vrijheid in Nederland is 0 tov ongevaccineerden. Dus waarom een booster”.

Ik ben bang voor bovenstaande ideeën, maar begrijp ze deels..
Ik zal de booster wel halen, maar ik vrees voor veel leeftijdsgenoten
ericplan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:45:
[...]

Vergelijk het is met een virusscanner op je computer. Wel geïnstalleerd, maar nooit de updates bijgehouden. Waarschijnlijk weinig discussie over hoe slim dat is.
Alleen bij een virusscanner krijg je nieuwe definities. De huidige booster is nog hetzelfde vaccin.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 18-12-2021 09:51 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

KingKoning schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:30:
[...]

Als het niet zo triest zou zijn is het bijna grappig. Een jaar aan lockdowns, qr codes en vaccins en we staan met kerst weer op exact hetzelfde punt als vorig jaar. De variant heet alleen anders, en er is enorme polarisatie gecreëerd
Helaas wel. En het ergste is nog wel, dat er nog steeds geen visie is en men nog steeds maar achter de waan van de dag aanrent. In plaats van winkels sluiten of beperken, moeten ze juist 24x7 open of in ieder geval open mogen. En dan wat huisregels om te grote drukte voorkomen. Als het te druk is, ga je gewoon wat later op de avond. Nu ga je noodgedwongen maar in die rij staan, want over een uurtje moet alles dicht.

Ik herinner Van Dissel nog even aan zijn belofte van november. Ik geloof hem niet meer. Hij is een marionet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 21:20
KingKoning schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:45:
[...]

2g verdwenen? Mark my words: dat gedrocht komt in het voorjaar uit de kast verpakt als “versoepeling”
Wie weet. Op dit moment heeft het in ieder geval amper nut. Vaccins die alleen geboosterd een effect hebben..... tsjah. Dat word een lastig verhaal om nog te verkopen aan de bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
stylezzz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:51:
[...]

Wie weet. Op dit moment heeft het in ieder geval amper nut. Vaccins die alleen geboosterd een effect hebben..... tsjah. Dat word een lastig verhaal om nog te verkopen aan de bevolking.
Dat is toch gewoon weer een foute uitleg van Hugo? ‘Vaccins die alleen geboosterd zin hebben’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:02:
Ik zal je vast uit de droom helpen, tot minstens 1 maart zit alles potdicht. Onze overheid is vooral goed in dichtgooien, zoveel is ondertussen wel duidelijk geworden.
Alles wat nu dichtgaat mag pas in maart weer open, zelfs als Omikron een storm in een glas water is duurt het maanden voordat de ziekenhuizen weer leeg zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:56
Agent47 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:50:
[...]

Als kantoor persoon, mogelijk. Geen idee hoe het met mensen in de horeca gaat. Denk aan mensen van 20-30 die niet kunnen kopen en huren.
Die werken allemaal bij de ggd. Er zijn echt geen mensen te krijgen en banen zijn echt voor het oprapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
dat onze leiders zich na al deze tijd nog steeds laten sturen door paniek bij andere leiders in Europa.. ongekend deze aanpak in Europa, dat wordt nog wat met de klimaatcrisis..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:20
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:40:
[...]

Inderdaad. Totaal onzeker. En laten we eerlijk zijn, waarom zou iemand van 12-59 zonder onderliggende problemen en met 2 vaccinaties binnen de afgelopen 6 maanden een booster gaan halen met deze onzekerheid?
Voor een gevoel van zekerheid/veiligheid en vanwege vertrouwen in de wetenschap?
Dat is in ieder geval mijn reden met bouwjaar 1971 en voor zover ik weet geen onderliggende problemen. Om me heen hoor ik ook weinig of eigenlijk geen mensen met bedenkingen voor de booster. Als de bedenkingen er al zijn gaat het om het vaccineren zelf maar niet om de booster.
En als die booster ieder half jaar "moet", prima kom maar op met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
GAIAjohan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:53:
[...]

Dat is toch gewoon weer een foute uitleg van Hugo? ‘Vaccins die alleen geboosterd zin hebben’
Ik heb het hugo niet horen zeggen. Maar dat is toch zo? Zonder booster ben je maar matig beschermt. Moet je wel in een risicogroep zitten uiteraard....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
shoombak schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:54:
dat onze leiders zich na al deze tijd nog steeds laten sturen door paniek bij andere leiders in Europa..
Waar komt toch het idee vandaan dat het kabinet al twee jaar uit paniek maatregelen neemt? Ze deden het telkens veel te laat, zie de enorme zorgdruk elke golf. Als ze echt zo paniekerig waren hadden we de boosters er al twee maanden in zitten.

Het proactieve is echt iets van de laatste week of twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:46:
[...]

Bij exponentiële groei en een R van 2-3 verschuift de piek door een harde lockdown hooguit een paar dagen, dat gaat weinig verschil maken.

Thuiswerken wie kan en verder een impliciete nationale coronavakantie, dat lijkt me het minst van onze problemen.
Ik lees zojuist dat in Frankrijk de verdringing delta->omicron al op 70% zit.

De besmettingen aldaar moeten we dus nauwlettend volgen. Tot nu toe zien we daar in tegenstelling tot NL,B en D nog geen daling, maar evenmin zien we een explosieve piek bovenop die van delta. Het lijkt dat ze in de fase van afvlakkende groei zitten en vrij spoedig een piek gaan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Inderdaad. Totaal onzeker. En laten we eerlijk zijn, waarom zou iemand van 12-59 zonder onderliggende problemen en met 2 vaccinaties binnen de afgelopen 6 maanden een booster gaan halen met deze onzekerheid?
Weet wel dat ik mijn booster zo ga inplannen dat de herfstvakantie binnen de 9 maanden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, iedere keer als er maatregelen worden aangekondigd vliegen de "het draagvlak stort in" en "niemand luistert meer" je om de oren. Het draagvlak is al 25 keer ingestort maar staat gezien de effectiviteit van de maatregelen nog steeds overeind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:00:
Ach, iedere keer als er maatregelen worden aangekondigd vliegen de "het draagvlak stort in" en "niemand luistert meer" je om de oren. Het draagvlak is al 25 keer ingestort maar staat gezien de effectiviteit van de maatregelen nog steeds overeind.
Ja als je hele sectoren half sluit (of nu helemaal) heeft dat zeker effect. Kun je het wel of niet mee eens zijn, maar lijkt me vrij logisch.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
stylezzz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:57:
[...]

Ik heb het hugo niet horen zeggen. Maar dat is toch zo? Zonder booster ben je maar matig beschermt. Moet je wel in een risicogroep zitten uiteraard....
Hmm ik vond het nogal een Hugo uitspraak eerlijk gezegd. Maar ermee eens ben ik het niet. De booster is vooral voor ouderen noodzakelijk vermoed ik.
Als je gaat zeggen dat het vaccin zonder booster niet (goed) werkt is dat koren op de molen van antivaxxers, en dat moet je gewoon echt niet hebben

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
De overheid luistert naar het OMT, die het zelf ook niet meer weet. Kijk maar naar de reacties van marion Koopmans gisteravond bij Op1

Ze kijken naar het VK en Denemarken en besluiten als advies uit te brengen dat alles in een strenge lockdown moet. In het VK kun je trouwens gewoon naar de winkels en naar de pub. In Denemarken worden vanaf morgen, voor het land zeer strenge maatregelen genomen, waaronder een alcohol-schenkverbod na 22:00 en restaurant sluiting om 23:00. Alle winkels blijven gewoon open. Misschien dat we daar eens naar moeten kijken...

De 2G of de 2G+ regel in Duitsland is ook al gebleken een nutteloze maatregel te zijn. In Munster is bijvoorbeeld na een 2G+ (gevaccineerd of genezen, en getest) danswedstrijd een uitbraak geconstateerd.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Arthas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:03:
De overheid luistert naar het OMT, die het zelf ook niet meer weet. Kijk maar naar de reacties van marion Koopmans gisteravond bij Op1

Ze kijken naar het VK en Denemarken en besluiten als advies uit te brengen dat alles in een strenge lockdown moet. In het VK kun je trouwens gewoon naar de winkels en naar de pub. In Denemarken worden vanaf morgen, voor het land zeer strenge maatregelen genomen, waaronder een alcohol-schenkverbod na 22:00 en restaurant sluiting om 23:00. Alle winkels blijven gewoon open. Misschien dat we daar eens naar moeten kijken...

De 2G of de 2G+ regel in Duitsland is ook al gebleken een nutteloze maatregel te zijn. In Munster is bijvoorbeeld na een 2G+ (gevaccineerd of genezen, en getest) danswedstrijd een uitbraak geconstateerd.
Verschil is wel dat ze in Denemarken wel naar de overheid luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

GAIAjohan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:03:
[...]

Hmm ik vond het nogal een Hugo uitspraak eerlijk gezegd. Maar ermee eens ben ik het niet. De booster is vooral voor ouderen noodzakelijk vermoed ik.
Misschien eerst de mensen in de groep ertoe brengen, met drang aangezien niks anders werkt, hun eerste prik te nemen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:02:
[...]

Ja als je hele sectoren half sluit (of nu helemaal) heeft dat zeker effect. Kun je het wel of niet mee eens zijn, maar lijkt me vrij logisch.... :)
Het effect is inderdaad een hoop geklaag maar in mei 2020 was het draagvlak al ingestort en de maatregelen zijn nu anderhalf jaar later nog steeds efficiënt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Toch opmerkelijk dat men de olifant in de kamer blijft negeren: vaccinatieplicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Arthas schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:03:
Ze kijken naar het VK en Denemarken en besluiten als advies uit te brengen dat alles in een strenge lockdown moet. In het VK kun je trouwens gewoon naar de winkels en naar de pub.
Het verschil is natuurlijk dat daar de meerderheid al een booster heeft gehad.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Lycaon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:44:
[...]

Ik hoop ontzettend dat je gelijk hebt.

Pfizer bijv. verwacht iets anders...
In een epidemische fase verkoop je meer vaccins dan in een endemische fase. De globale paniek werkt in het voordeel van de omzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Agent47 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:05:
Wellicht omdat de Denen hun leiders als betrouwbaar zien. Het kabinet heeft er het afgelopen jaar alles aan gedaan om het vertrouwen in hun aanpak te doen verdampen.

Met de dreiging van lockdown ben ik benieuwd wat voor stormloop er vandaag of morgen op gang komt naar de winkels die moeten gaan sluiten. Hoop mensen die nog willen inslaan voor de kerst. Langs deze weg organiseert het kabinet en OMT nog eventjes snel hun eigen superspreader op landelijk niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Agent47 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:05:
[...]

Ook niet zo vreemd als de maatregelen veel minder vergaand zijn. Dan is het ook makkelijker je eraan te houden, en loopt de emmer ook minder snel over.
Tevens was de overheid daar veel proactiever met boosters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Beetje kort door de bocht. Draagvlak is hier in huis ook totaal weg, maar ik kan moeilijk komende week zonder mondkapje op mensen in de Ikea gaan knuffelen als die verplicht gesloten zijn (bij wijze van spreken, want ik houd niet zo van vreemde mensen ;) )

Dat is dus ook weer wel een reden waarom een lockdown zo effectief is, veel minder ruimte om het randje op te zoeken (als je dat zou willen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Over de effectiviteit van de maatregelen is juist veel onduidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:05:
[...]

Het effect is inderdaad een hoop geklaag maar in mei 2020 was het draagvlak al ingestort en de maatregelen zijn nu anderhalf jaar later nog steeds efficiënt.
Neuh... rond die tijd wisten we nog maar amper wat covid was en was er een groot draagvlak. Nu zijn we allemaal een stuk wijzer (of dat denken we ;) ) en snapt iedereen wel dat het geen nut heeft om alle winkels maar weer te sluiten bijvoorbeeld. Dit word gewoon een klucht.... meer niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:09
[...]

Omdat het de samenleving helpt? Ik word echt schijtziek van die slappe excuses die je overal hoort. Kutbeleid van Rutte of De Jonge is geen excuus om na te laten mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:06:
Toch opmerkelijk dat men de olifant in de kamer blijft negeren: vaccinatieplicht...
Hier willen ze blijkbaar niet aan, maar als zelfs een lockdown niet werkt is dat op dit moment wel het enige wat nog verder kan helpen. Tenzij je echt naar maatregelen wil als een volledige lockdown, waarbij niemand het huis uit mag. Ik weet wel wat ik minder ingrijpend vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:48:
[...]

Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een extreem strenge lockdown van 10 dagen waarbij letterlijk niemand zijn huis uit mag, ook niet voor werk. Slechts zeer beperkte uitzonderingen - je werkt bijvoorbeeld in een ziekenhuis of cruciale nutsvoorzieningen (drinkwater, elektriciteit).

Deze extreme lockdowns plan je vooraf in, zodat iedereen weet waar die aan toe is. De eerste had eigenlijk al geweest moeten zijn, maar bijvoorbeeld een schema zoals deze:
En werk dat plan nu eens een beetje verder uit rekening houdend met noodzakelijke ondersteuning?
Die mensen dagelijks moeten eten en drinken.
Die mensen moeten naar hun werk en dus kunnen tanken.
Die mensen moeten naar hun werk en dus met het OV.
Het OV en de privé auto's moeten blijven rijden dus garages/monteurs.
Apparatuur in alle vormen moet blijven draaien of gerepareerd dus nog meer monteurs die ook weer moeten reizen.
Enz enz.
Ook niet voor werk gaat naar mijn idee niet werken omdat je zoveel uitzonderingen zult krijgen dat het niet meer te handhaven is en dus niet zal werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:09:
[...]

Omdat het de samenleving helpt? Ik word echt schijtziek van die slappe excuses die je overal hoort. Kutbeleid van Rutte of De Jonge is geen excuus om na te laten mee te werken.
Politiek en wetenschap blijken erg lastig uit elkaar te houden te zijn. Het mag w.m.b. onderhand wel in de topicstart: de (afname van) werking van vaccins heeft niets te maken met het beleid van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:08:
[...]

Neuh... rond die tijd wisten we nog maar amper wat covid was en was er een groot draagvlak. Nu zijn we allemaal een stuk wijzer (of dat denken we ;) ) en snapt iedereen wel dat het geen nut heeft om alle winkels maar weer te sluiten bijvoorbeeld. Dit word gewoon een klucht.... meer niet.
Ach en sportscholen en horeca eerder sluiten had ook geen nut want dan ging iedereen elkaar overdag besmetten. Dat was echt een domme maatregel die niet goed zou zijn voor het draagvlak.

Surprise surprise! Het heeft gewerkt.

Nu beginnen we weer opnieuw met het cirkeltje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:11:
Hoezo heeft het gewerkt?

Er is helemaal geen controlegroep, landen om ons heen met andere maatregelen laten een vergelijkbaar beeld zien.

Het enige wat ze bereikt hebben is dat mijn wedstrijd ipv vrijdagavond morgen om 13u30 is en de derde helft om 15u begint...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ach en sportscholen en horeca eerder sluiten had ook geen nut want dan ging iedereen elkaar overdag besmetten. Dat was echt een domme maatregel die niet goed zou zijn voor het draagvlak.

Effect is near 0. Het is symbolisch. Wat we ervoor terugkrijgen in ongecontroleerde setting is net zo schadelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
CMD-Snake schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:07:
[...]

Wellicht omdat de Denen hun leiders als betrouwbaar zien. Het kabinet heeft er het afgelopen jaar alles aan gedaan om het vertrouwen in hun aanpak te doen verdampen.
Over vertrouwen:

Daar in DK was ook een integriteitsprobleem, waar de overheid de mensenrechten niet had gerespecteerd. Daar ging het om scheiden van echtparen in de asielopvang, hier om discriminatie in de toeslagenaffaire.

In DK is de verantwoordelijke minister veroordeeld tot 6 maanden cel.

Hier zijn mannen als Rutte en Weekers niet eens aangeklaagd, er lijkt zelfs niet eens animo om dat nog te doen.

Ik begrijp wel als Denen meer vertrouwen in hun regering hebben dan Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:09:
[...]

En werk dat plan nu eens een beetje verder uit rekening houdend met noodzakelijke ondersteuning?
Die mensen dagelijks moeten eten en drinken.
Die mensen moeten naar hun werk en dus kunnen tanken.
Die mensen moeten naar hun werk en dus met het OV.
Het OV en de privé auto's moeten blijven rijden dus garages/monteurs.
Apparatuur in alle vormen moet blijven draaien of gerepareerd dus nog meer monteurs die ook weer moeten reizen.
Enz enz.
Ook niet voor werk gaat naar mijn idee niet werken omdat je zoveel uitzonderingen zult krijgen dat het niet meer te handhaven is en dus niet zal werken.
Zoiets zou natuurlijk uitgebreid uitgewerkt moeten worden, maar om een aantal punten toe te lichten:

In jouw argumentatie ga je er vanuit dat zaken zoals het OV en garages ook doorwerken. Maar dat zijn geen beroepen die cruciaal zijn in de lockdown die ik voorstel. De enige beroepen die cruciaal zijn, zijn de beroepen waarbij mensen doodgaan of in gevaar komen als jij niet op je werk verschijnt (hulpdiensten, ziekenhuizen, verpleeghuizen, kerncentrale, etc.)

Het kan dus best zo zijn dat, bijvoorbeeld, een deel van het ziekenhuispersoneel normaal met het OV komt. Daar kan dan maatwerk voor zijn, zoals het inzetten van (buurt)bussen die werknemers ophalen.

De onderhoudsbeurt voor je auto kan prima 10 dagen wachten en in het zeldzame geval dat je autopech hebt kun je gewoon de hulpdiensten bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het meest enge vind ik nu dat door zo openlijk te focussen op booster prikken als lapmiddel om die vaccins nog enigszins iets te laten doen, (ja, bewust wat aan de rand van het spectrum geformuleerd) nu de vaccin weigeraars zich gesterkt zullen voelen in hun opstelling dat die vaccins ons toch niet helpen.

Alleen daarom al zou je beslist niet in een lock-down moeten. Het collectief bewustzijn realiseert zich toch niet dat we zonder vaccins 2 maanden geleden al diep en diep code zwart zouden hebben gehad en dat die vaccins nog altijd de zorg en de uitvaartondernemers gigantisch ontlasten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:43
Agent47 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:25:
[...]

Hebben we deels aan onszelf te danken. Bij de eerste (milde) lockdown bleef men grotendeels thuis. Nu dachten de meeste bij zichzelf " Ik hoef niet thuis te blijven, ik ga mooi naar kantoor" en verrek, files!

Het is allemaal ikke, ikke, ikke. En het dan gek vinden dat we weer op slot gaan. Vervolgens wel mooi allemaal naar anderen wijzen. ;w
Misschien omdat de mentale gezondheid ook wat waard is? Om je nieuwe collega's te leren kennen? Om goed ingewerkt te kunnen worden? Ik heb van October 2020 tot juni 2021 thuis gezeten, ik kan je vertellen, daar word je niet gelukkig van als twintiger.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Sportscholen sluiten heeft 0 effect gehad. Horeca natuurlijk wel degelijk....

Maar waar zijn de o zo belangrijke basismaatregelen gebleven? Oh ja, we mogen toch niks meer... dus waarom nog?

Wat dat betreft mogen mark en hugo eens een dagje stage lopen in onze buurlanden. Hoe het ook kan....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:09:
[...]

Het helpt de samenleving te weinig. Ze boosten maar een eind weg. Kerst 2022 gaat hetzelfde verlopen. Enige reden om hem te halen is een geldige QR code. We zijn massaal genomen door dit beleid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:23:
[...]

Zoiets zou natuurlijk uitgebreid uitgewerkt moeten worden, maar om een aantal punten toe te lichten:

In jouw argumentatie ga je er vanuit dat zaken zoals het OV en garages ook doorwerken. Maar dat zijn geen beroepen die cruciaal zijn in de lockdown die ik voorstel. De enige beroepen die cruciaal zijn, zijn de beroepen waarbij mensen doodgaan of in gevaar komen als jij niet op je werk verschijnt (hulpdiensten, ziekenhuizen, verpleeghuizen, kerncentrale, etc.)

Het kan dus best zo zijn dat, bijvoorbeeld, een deel van het ziekenhuispersoneel normaal met het OV komt. Daar kan dan maatwerk voor zijn, zoals het inzetten van (buurt)bussen die werknemers ophalen.

De onderhoudsbeurt voor je auto kan prima 10 dagen wachten en in het zeldzame geval dat je autopech hebt kun je gewoon de hulpdiensten bellen.
Denk jij dat de medewerkers van 1 ziekenhuis allemaal in dezelfde wijk of zelfs maar stad wonen?
Hoeveel buurtbussen denk je nodig te hebben?
En hoe komen de chauffeurs op het depot om deze bussen te besturen? Hoe worden ze bijgetankt en gerepareerd als ze panne krijgen?
Hoe komen die mensen dan weer op hun werk?

En dat maal X ziekenhuizen, supermarkten, andere echt wel cruciale beroepen?

Jij onderschat echt hoe complex onze samenleving tegenwoordig in elkaar zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

TheRicolaa10 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:26:
[...]

Misschien omdat de mentale gezondheid ook wat waard is? Om je nieuwe collega's te leren kennen? Om goed ingewerkt te kunnen worden? Ik heb van October 2020 tot juni 2021 thuis gezeten, ik kan je vertellen, daar word je niet gelukkig van als twintiger.
Ik zit als midden twintiger vanaf maart 2020 ook al thuis tot heden. Ben misschien 5x op kantoor geweest?
Nee het is niks. Het raakt mij ook. Ik probeer mijn kracht en ontspanning uit dingen te halen die wel kunnen. Ik koop een film bij Pathé thuis. Ik maak wandelingen. Ik ga voetballen. Ik ruim het huis op, ik klus aan het huis. Tuurlijk elke situatie is anders en nee het is niet leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:14:
[...]

Hoezo heeft het gewerkt?

Er is helemaal geen controlegroep, landen om ons heen met andere maatregelen laten een vergelijkbaar beeld zien.

Het enige wat ze bereikt hebben is dat mijn wedstrijd ipv vrijdagavond morgen om 13u30 is en de derde helft om 15u begint...
Tsja, zo kun je het nut van alle maatregelen van alle landen in twijfel trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:57:
[...]
Ik lees zojuist dat in Frankrijk de verdringing delta->omicron al op 70% zit.

De besmettingen aldaar moeten we dus nauwlettend volgen. Tot nu toe zien we daar in tegenstelling tot NL,B en D nog geen daling, maar evenmin zien we een explosieve piek bovenop die van delta. Het lijkt dat ze in de fase van afvlakkende groei zitten en vrij spoedig een piek gaan zetten.
7 tot 10% staat er bij de NOS genoemd?
https://nos.nl/l/2409949#UPDATE-container-58070994
In Frankrijk is de omikronvariant nu verantwoordelijk voor 7 tot 10 procent van de positieve tests.
Waar had je 70% gevonden?

Voor Frankrijk begon de Covid golf ook later dus die zitten nog eerder in de golf.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 18-12-2021 10:36 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:19:
[...]

Effect is near 0. Het is symbolisch. Wat we ervoor terugkrijgen in ongecontroleerde setting is net zo schadelijk.
Effect is 0? Dacht dat de besmettingen omlaag gingen na invoering. Zal wel verkeerd gekeken hebben, het is nog vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:55:
[...]
Ik kan een lockdown alleen steunen als middel om de opkomst van omicron kortstondig te vertragen tot we net even meer gegevens hebben.

Belangrijke randvoorwaarde is dat de lockdown zichzelf moet opheffen bij het bereiken van kwantitatieve en vooraf afgesproken doelen.
Maar dat doen we toch ook continue? Alleen zijn de waardes niet afgesproken en worden de maatregelen simpelweg zo snel mogelijk opgeheven. Harde voorwaardes zijn eerder al beloofd en dat werkte niet zo heel goed omdat het virus onvoorspelbaar is.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 22:13
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:26:
[...]
Ik ben 30 jaar, vrijgezel dus geen aanspraak thuis.

Wordt juist niet gelukkig als ik (weer) naar kantoor moet.
Gelukkig zijn wij allemaal verschillend :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
redwing schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:31:
[...]

Maar dat doen we toch ook continue? Alleen zijn de waardes niet afgesproken en worden de maatregelen simpelweg zo snel mogelijk opgeheven.
Dat is ook een van de redenen dat we in de penarie zitten. Te snelle versoepelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:29
redwing schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:31:
[...]

Maar dat doen we toch ook continue? Alleen zijn de waardes niet afgesproken en worden de maatregelen simpelweg zo snel mogelijk opgeheven. Harde voorwaardes zijn eerder al beloofd en dat werkte niet zo heel goed omdat het virus onvoorspelbaar is.
...omdat we zo veel mogelijk op het randje van de zorgcapaciteit stuur(d)en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:27:
[...]

Enkel de laatste keer is alles zomaar losgegooid. Tot verbijstering van ongeveer heel Nederland.

Ga maar eens opzoeken hoevaak alles met X weken verlengd werd de hele Corona periode. Ook toen er genoeg kon.

Je hoeft mij niet te geloven, maar wees dan wel sportief om op 1 maart 2022 deze posts van mij aan te halen. Als ik ongelijk heb zal ik ook sportief zijn, dat beloof ik je.
Het hele punt hier is wanneer je echt vindt dat er iets kan. In alle gevallen waren de ziekenhuizen nog volle bak bezig voordat de maatregelen weg werden gehaald. Dus dan zit je niet zo zeer meer tegen 'code zwart' aan, maar wil je wel de zorg enige rust geven.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:14:
[...]

Hoezo heeft het gewerkt?

Of het gewerkt heeft is inderdaad een vraagteken. Dat er iets gewerkt heeft is wel duidelijk. Zover ik het nog enigszins kan begrijpen probeert de overheid links en rechts kleine stukjes effect bij elkaar te snabbelen. Zie ook de opmerking in de kamer van Rutte over 'als je die maatregel laat vallen zul je ergens anders iets moeten halen'. Als het stukje sportschool geen effect heeft, het thuiswerken een klein stukje, de amateur-sport een stukje en de horeca een klein stukje, dan heb je effectief toch winst behaald.
Het is (buiten een complete lockdown) schier onmogelijk een maatregel in te voeren die geen wenkbrauwen doet fronsen.
Ik ben het ook niet altijd met de hoge heren en dames eens, maar ik geef het je te doen om beslissingen te nemen de afgelopen anderhalf jaar. Zeker met dik 17 miljoen eigenwijze verwende Nederlanders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
YakuzA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:30:
[...]

7 tot 10% staat er toch?
https://nos.nl/l/2409949#UPDATE-container-58070994

[...]

Waar lees je 70?

Voor Frankrijk begon de Covid golf ook later dus die zitten nog eerder in de golf.
My bad. Ik las “7 tot 10” als “7 van de 10”, een schrijfwijze die journalisten vaak gebruiken om
fracties aan te duiden. Vergeet Frankrijk dus als bron van relevante omicron data, hier zitten we waarschijnlijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:29:
[...]
Ik snap juist heel goed hoe exponentiële groei werkt: als Omikron daadwerkelijk een R van 2 of 3 heeft dan 'winnen' we met een keiharde lockdown hooguit een paar dagen.
Als je dat op tijd doet win je er wel wat meer mee. En dat zal inderdaad niet gaan om maanden, maar weken lukt toch wel. En die weken zijn toch wel handig om duidelijker te krijgen hoe erg Omikron nu daadwerkelijk is.
Je moet als overheid heel goede redenen hebben om grote maatschappelijke en economische schade te veroorzaken als de overgrote gevaccineerde en geboosterde meerderheid weinig van deze variant te duchten heeft. Elke 'gewonnen dag' kost vele miljarden, de verhouding is compleet zoek.
Het ziekenhuis ligt nog steeds goed vol en een stijging gaat daarbij niet helpen. Zeker niet omdat dat ook betekend dat je meer zogmedewerkers krijgt die ziek zijn. De verhuding is dus helemaal niet compleet zoek, je wilt voorkomen dat de boel echt uit de hand loopt. En misschien kan dat helemaal niet, maar dat weten we nu nog niet en dus moeten we doen wat we kunnen. Wederom afwachten totdat we de stijging zien en daarmee te laat zijn om ook nog maar iets te doen is niet een echt slimme aktie.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 11:12
Als er nu weer een lockdown komt zijn we echt 0 opgeschoten in 2 jaar. Onacceptabel wat mij betreft.

Boosteren die handel of eventueel door laten razen. Jammer dan, we moeten ergens dood aan gaan.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:36:
[...]

My bad. Ik las “7 tot 10” als “7 van de 10”, een schrijfwijze die journalisten vaak gebruiken om
fracties aan te duiden. Vergeet Frankrijk dus als bron van relevante omicron data, hier zitten we waarschijnlijk hoger.
Gezien de testen uit Amsterdam waar er al 25% uit kwam rollen verwacht idd dat we met omicron idd wel voor lopen, al had ik in Frankrijk ook wel meer verwacht omdat die redelijk veel vluchten naar oude kolonies in Afrika hebben.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 20:53
Dennahz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:48:
[...]

Ik vind het geweldig. En volgend jaar, of over 3 maanden of whatever hebben ze die discussie over de volgende prikken.

Als je je zesde prikt niet neemt, dan ben je een anti-vaxxer. Ben benieuwd hoelang ze dit spelletje nog vol gaan houden, het draagvlak stort in als een kaartenhuis.
Ik dacht gelezen te hebben dat er bij jou al niet heel veel draagvlak meer aanwezig was.
Maar als je voorspellingen doet over heel Nederland na vandaag dan moet je toch eigenlijk even afwachten tot er nader onderzoek is gedaan.
Plat gezegd: spreek voor jezelf.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:28:
[...]

Het helpt de samenleving te weinig. Ze boosten maar een eind weg. Kerst 2022 gaat hetzelfde verlopen. Enige reden om hem te halen is een geldige QR code. We zijn massaal genomen door dit beleid.
Waarom vertel je jezelf leugens? Het helpt uiteindelijk wel degelijk. Niemand weet of hij of zij één van die mensen is die zonder bescherming op de IC zou kunnen komen. En dan mag bescherming tegen besmetting minder zijn. Ook een beetje bescherming helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
InfinityG35 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:37:
Als er nu weer een lockdown komt zijn we echt 0 opgeschoten in 2 jaar. Onacceptabel wat mij betreft.

Boosteren die handel of eventueel door laten razen. Jammer dan, we moeten ergens dood aan gaan.
Tja, vertel dat het virus maar. En we zijn wel veel opgeschoten, alleen nog niet genoeg. Feit is natuurlijk wel dat door de vaccins we veel meer besmettingen aan kunnen en dus eerder iedereen aan de beurt hebben laten zijn. Dat is toch echt al een grote stap vooruit, al zie je daar in de praktijk nog weinig van. De stap zit er vooral in dat we sneller iedereen besmet/gevaccineerd hebben. Dus dat merk je aan de duur van de golf en niet aan de maatregelen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Fly-guy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:29:
[...]

Denk jij dat de medewerkers van 1 ziekenhuis allemaal in dezelfde wijk of zelfs maar stad wonen?
Hoeveel buurtbussen denk je nodig te hebben?
En hoe komen de chauffeurs op het depot om deze bussen te besturen? Hoe worden ze bijgetankt en gerepareerd als ze panne krijgen?
Hoe komen die mensen dan weer op hun werk?

En dat maal X ziekenhuizen, supermarkten, andere echt wel cruciale beroepen?

Jij onderschat echt hoe complex onze samenleving tegenwoordig in elkaar zit.
Ik denk echt niet dat er geen ondersteuning nodig is. Ik denk wel dat jij overschat wat er nodig is.

Waarom zou je het hele OV laten draaien, terwijl een ziekenhuis prima in kaart kan brengen wie opgehaald moet worden en op basis daarvan busvervoer te regelen?

Supermarkten blijven in mij voorstel dicht. Je weet nu al dat er in maart 10 dagen een lockdown aankomt. Ruim de tijd om wat extra lang houdbaar eten in te slaan.

Je denkt verder te veel in problemen in plaats van oplossingen. Jij zegt nu eigenlijk dat alle garages open moeten, voor het geval de bus naar het ziekenhuis panne krijgt.

In mijn ogen zijn daar veel makkelijkere oplossingen voor, zoals:
- In plaats van direct te repareren, wordt een andere bus gebruikt. Reparatie gebeurt wel na de lockdown van 10 dagen
- 1 garage per X km wordt aangewezen die open is voor het geval dat een bus panne krijgt

De samenleving is complex, maar heel veel dingen kunnen echt wel 10 dagen wachten.

De eerste 2 weken dat de crisis uitbrak in Nederland kon ook vrijwel alles blijven liggen en bleven mensen ook thuis. Daarna is iedereen zichzelf steeds belangrijker, essentiëler en crucialer gaan vinden.

Edit en je neemt het belangrijkste niet mee: dit is een schema dat vooraf bekend is. Er is dus ruim de tijd om te anticiperen hierop en zaken voor te bereiden.

Ook een stuk fijner voor de ondernemers, trouwens, als er een schema is. Nu komt het onverwacht. Horecazaken die toevallig vandaag een levering voor duizenden euro's aan voedsel binnenkrijgen, horen vandaag mogelijk van het kabinet dat ze die vanavond weg kunnen gooien.

[ Voor 10% gewijzigd door Uniciteit op 18-12-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
eventueel door laten razen. Jammer dan, we moeten ergens dood aan gaan.
Als je dat zegt moet je ook vertellen hoe je met de beperkte IC capaciteit om wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:15
Goed, we worden met zijn alles dus bestraft vanwege het verlagen van de cijfers? Misschien moeten we maar eens bedenken dat we de cijfers juist op moeten laten lopen om de befaamde groepsimmuniteit op te bouwen.

Wel knap, het nieuwe kabinet zit nog niet eens en ze falen nu al weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Laatst online: 28-09 21:27

0 opgeschoten is natuurlijk niet waar, we zijn ook al weer 8 interessante/te-volgen corona-varianten verder.

Ofwel, de condities blijven niet gelijk. Dus het is een scheve vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
FabianGTI schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:41:

Je zou ook kunnen zeggen dat ze nu doen wat ze eerder hebben nagelaten (pro actief ingrijpen)

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 18-12-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

FabianGTI schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:41:
Goed, we worden met zijn alles dus bestraft vanwege het verlagen van de cijfers? Misschien moeten we maar eens bedenken dat we de cijfers juist op moeten laten lopen om de befaamde groepsimmuniteit op te bouwen.

Het erge is, een boel Nederlanders heeft wederom op deze combinatie gestemd, dus dit beleid blijft nog wel even onder ons, net als Corona....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
dr.lowtune schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:43:
[...]

Het erge is, een boel Nederlanders heeft wederom op deze combinatie gestemd, dus dit beleid blijft nog wel even onder ons, net als Corona....
Inderdaad, het kabinet heeft nog steeds de illusie om corona uit te bannen.
Dat gaat echt niet meer weg, dus kom naar verdomme 2 jaar eens met ideeën om er mee te leven, gezien de nieuwe bezuinigingen op de zorg hebben ze die echt 0,0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
YakuzA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:38:
[...]

Gezien de testen uit Amsterdam waar er al 25% uit kwam rollen verwacht idd dat we met omicron idd wel voor lopen, al had ik in Frankrijk ook wel meer verwacht omdat die redelijk veel vluchten naar oude kolonies in Afrika hebben.
Ander stuk van Afrika. SA is verbonden met London en Amsterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Dat is natuurlijk een mentaliteit van niets, hè?
Dan kunnen we net zo goed de ziekenhuizen sluiten, want we gaan toch ergens dood aan 8)7

Punt is dat we juist slachtoffers kunnen vermijden.
Ik heb weinig trek om te sterven omdat ik straks lullig met mijn fiets over een nat blaadje uitglij en mijn been gemeen breek of met mijn hoofd op de stoeprand kom ofzo.

Verder wel eens dat alles op alles gezet moet worden om zsm Nederland plat te boosteren.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 18-12-2021 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 10:07

orf

Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:41:
[...]

Ik denk echt niet dat er geen ondersteuning nodig is. Ik denk wel dat jij overschat wat er nodig is.

Waarom zou je het hele OV laten draaien, terwijl een ziekenhuis prima in kaart kan brengen wie opgehaald moet worden en op basis daarvan busvervoer te regelen?

Supermarkten blijven in mij voorstel dicht. Je weet nu al dat er in maart 10 dagen een lockdown aankomt. Ruim de tijd om wat extra lang houdbaar eten in te slaan.

Je denkt verder te veel in problemen in plaats van oplossingen. Jij zegt nu eigenlijk dat alle garages open moeten, voor het geval de bus naar het ziekenhuis panne krijgt.

In mijn ogen zijn daar veel makkelijkere oplossingen voor, zoals:
- In plaats van direct te repareren, wordt een andere bus gebruikt. Reparatie gebeurt wel na de lockdown van 10 dagen
- 1 garage per X km wordt aangewezen die open is voor het geval dat een bus panne krijgt

De samenleving is complex, maar heel veel dingen kunnen echt wel 10 dagen wachten.

De eerste 2 weken dat de crisis uitbrak in Nederland kon ook vrijwel alles blijven liggen en bleven mensen ook thuis. Daarna is iedereen zichzelf steeds belangrijker, essentiëler en crucialer gaan vinden.
En nu heb je het een stukje doorgedacht voor ziekenhuismedewerkers.

- Mag de rest van de zorg 10 dagen stil staan? Bijvoorbeeld de GGZ? Wat doe je met zorg voor ouderen?
- Willen we blijven verwarmen met gas? Moet daarvoor de infrastructuur blijven draaien? Wat als er in 10 dagen een ketel niet meer werkt? Mogen monteurs blijven werken?
- Wat doen we met elektriciteit?
- Moeten boeren stoppen? Wat doen zij met de koeien?
- Wat doen we met afval?
- Wat doen we met drinkwater?
- Wat doen we met schepen die aanmeren in de havens van Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FabianGTI schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:45:
[...]
Inderdaad, het kabinet heeft nog steeds de illusie om corona uit te bannen.
Ik kan dat nergens uit opmaken.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:23:
[...]

Die beroepen zijn cruciaal omdat de cruciale beroepen waar jij op doelt niet kunnen werken als niet minimaal een deel van die mensen ook werkt. De buurtbus die jij bedoelt heeft een chauffeur dus die is ook niet thuis. Er werken veel mensen in de zorg, de zorg is 24x7 open dus veel buurtbussen en veel mensen achter het stuur. Die bussen en privé auto's rijden niet op lucht dus die moeten tanken. Tankstations moeten bevoorraad worden. De hulpdiensten bellen maar die mogen de deur toch niet uit? Of die zijn stiekem voor een deel van het personeel toch cruciaal en mogen/moeten dus ook werken. Er is een reden dat de lijst van cruciale beroepen nogal uitgebreid is, overal zijn verbanden die je niet zomaar aan de kant kunt schuiven.
https://www.rijksoverheid...ropvang/cruciale-beroepen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
redwing schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:37:
En misschien kan dat helemaal niet, maar dat weten we nu nog niet en dus moeten we doen wat we kunnen. Wederom afwachten totdat we de stijging zien en daarmee te laat zijn om ook nog maar iets te doen is niet een echt slimme aktie.
Als Omikron daadwerkelijk een R van 2 tot 3 heeft is er weinig wat we nog kunnen doen.

Deze variant is een dijkdoorbraak en die is niet te stoppen, de 'we moeten wat doen' reflex is heel begrijpelijk maar in dit geval weinig effectief. Met een helicopter goudstaven in het gapende gat dumpen zal ook wel 'iets' doen maar buiten alle proporties, besef dat de economische, maatschappelijke en sociale schade is van een nieuwe harde lockdown in de tientallen miljarden loopt.

De dijk is lek, het pand staat in brand en is niet meer te redden. Onze focus zou op evacuatie (boosteren) en het beschermen van de aanliggende polders/panden (2G, vaccinatieplicht) moeten liggen. Het klinkt misschien hard: wie koppig in de onderlopende polder blijft kiest daar zelf voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:36:
[...]

Jongeren lopen vaak in het eerste deel van een golf voor op de rest. Maar die vertraging is slechts een dag of 5. En die golf is al voer weken bezig.
Klopt, alleen je zit eerst met de vertraging voordat ouderen besmet raken en dan nog met de vertraging voordat die op het IC terecht komen. En ik denk dat daar nog bovenop een vertraging in rapportage komt. Wat ik nu iig aan cijfers kan vinden gaat vooral over de jongeren tot jongvolwassenen. De cijfers (aantallen) voor de ouderen zijn nog steeds aan de lage kant.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon niet de goede data kan vinden :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Agent47 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:29:
[...]

Ik zit als midden twintiger vanaf maart 2020 ook al thuis tot heden. Ben misschien 5x op kantoor geweest?
Nee het is niks. Het raakt mij ook. Ik probeer mijn kracht en ontspanning uit dingen te halen die wel kunnen. Ik koop een film bij Pathé thuis. Ik maak wandelingen. Ik ga voetballen. Ik ruim het huis op, ik klus aan het huis. Tuurlijk elke situatie is anders en nee het is niet leuk.
Dat werkt voor jou misschien. Maar voor een hoop mensen niet.
Ik ga ook weer gedeeltelijk naar kantoor

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
-tom-562 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:50:
[...]

Dat werkt voor jou misschien. Maar voor een hoop mensen niet.
Ik ga ook weer gedeeltelijk naar kantoor
Waarom zou dat voor hem beter werken dan voor jou? Misschien heeft @Agent47 gewoon meer neiging tot het brengen van een offer voor de samenleving. Bij heel veel mensen op kantoor is het toch een kwestie van slappe excuses.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 18-12-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:49:
[...]

Als Omikron daadwerkelijk een R van 2 tot 3 heeft is er weinig wat we nog kunnen doen.
Het hele punt is dat we dat nog niet weten.
Deze variant is een dijkdoorbraak en die is niet te stoppen, de 'we moeten wat doen' reflex is heel begrijpelijk maar in dit geval weinig effectief. Met een helicopter goudstaven in het gapende gat dumpen zal ook wel 'iets' doen maar buiten alle proporties, besef dat de economische, maatschappelijke en sociale schade is van een nieuwe harde lockdown in de tientallen miljarden loopt.

De dijk is lek, het pand staat in brand en is niet meer te redden. Onze focus zou nu op evacuatie (boosteren) en het beschermen van de aanliggende polders/panden (2G, vaccinatieplicht) moeten liggen. Het klinkt misschien hard: wie koppig in de onderliggende polder blijft kiest daar zelf voor.
Het grote probleem is dat je uit gaat van aannames die nog verre van zeker zijn. Het kan ook nog steeds dat de R uiteindelijk lager is en maatregelen dus wel kunnen helpen. En dan zou het heel raar zijn als je niets hebt gedaan.
En die tientallen miljarden schade lijken nog steeds wel mee te vallen. We hebben aan het begin een kwartaal echte krimp gehad en daarna is het weer hard teruggeveerd. het gaat dus vooral om de sociale schade omdat je die niet in geld kunt uitdrukken. Die economische schade valt uiteindelijk toch heel erg mee.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

We weten niet of omicron een veel hogere R heeft dan delta.
Het kan ook grotendeels zijn omdat omicron gevaccineerden meer besmet dan delta dat het daarom sneller door de populatie gaat.

Ik weet niet hoe je zoiets in de epidemiologie noemt/benadert? Een ongevaccineerden-R en een gevaccineerden-R? :?

Het kan ook allebei zijn, natuurlijk. Maar volgens mij kunnen we er nu, met de data die wij hier hebben er genoeg over zeggen.
Tijd voor een briefing van het RIVM! :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:53:
[...]

Waarom zou dat voor hem beter werken dan voor jou? Misschien heeft @Agent47 gewoon meer neiging tot het brengen van een offer voor de samenleving.
Serieus? Wil je werkelijk zo'n argument maken? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 20:53
t_captain schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:36:
[...]

Frankrijk beweegt wel net als wij met aantal positief per miljoen.
Als ik dit plaatje zag als Rutte of OMT zou ik toch ook wel wat maatregelen uit de kast trekken. Wij komen net van 1300 per miljoen omlaag (zolang het duurt) en de UK trapt op de noodrem stijgend vanaf 800.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXgeAYjDf7wt2lHlwOhTxyiames=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTo1KWK99YHboKm463PA3JmT.jpg?f=fotoalbum_large

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Fly-guy schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:55:
[...]

Serieus? Wil je werkelijk zo'n argument maken? |:(
Eh ja? Ik zie het bij mij op kantoor. Veel mensen komen dagelijks naar kantoor terwijl ze veel vaker thuis zouden kunnen blijven. Dat is of een kwestie van de moeite niet willen doen of een kwestie van het nut niet zien.

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 18-12-2021 10:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:13
redwing schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:41:
[...]

Tja, vertel dat het virus maar. En we zijn wel veel opgeschoten, alleen nog niet genoeg. Feit is natuurlijk wel dat door de vaccins we veel meer besmettingen aan kunnen en dus eerder iedereen aan de beurt hebben laten zijn. Dat is toch echt al een grote stap vooruit, al zie je daar in de praktijk nog weinig van. De stap zit er vooral in dat we sneller iedereen besmet/gevaccineerd hebben. Dus dat merk je aan de duur van de golf en niet aan de maatregelen.
Op dit forum en in dit topic zitten natuurlijk (no offense) over het algemeen meer IT-nerds, autisten en cijfer-neukertjes.
Waarmee ik wil zeggen dat we er als samenleving, in ieder geval gevoelsmatig, niet veel mee zijn opgeschoten. Er is natuurlijk veel meer als alleen besmettingscijfers, IC bedjes, doden, varianten, enz. Er is een leven en veel schade en ellende buiten die cijfers om.
Dus voor veel gezonde, jonge mensen (individuen) voelt het inderdaad zo alsof we niet veel zijn opgeschoten. En dat gevoel is begrijpelijk na al die tijd als je het mij vraagt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:36
Drardollan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:34:
Kort door de bocht: Als ik nu een booster neem, wie verzekerd mij dan dat ik in augustus 2022 op vakantie kan? Of moet er dan weer een booster in, waar we weer te laat mee zijn?
Mijn eigen gedachtegang; is het niet precies deze gedachtegang waardoor we langer dan nodig met het virus te maken hebben?

Al die vaccinaties zijn niet bedoeld om maar op vakantie te kunnen he? Ze zijn bedoeld om de ziekenhuizen te ontlasten en om verspreiding/mutaties te beperken. Ik heb het niet op de voet gevolgd, maar vakanties zijn volgens mij ten alle tijden ontraden en bepaalde periodes sterk ontraden ("reizen naar het buitenland, alleen wanneer het noodzakelijk is").

Al die vakantiegangers zijn allemaal potentiële importeurs van toekomstige mutaties. Je kunt dat enigszins beperken door verplicht te testen bij vertrek, aankomst en tussendoor en je te houden aan eventuele quarantaine-regels, maar voor een groot deel is dat weer lastig, stom en onnodig, want "ik ben toch gevaccineerd?!"

Ik snap dat het onrealistisch is en misschien wel ergere psychologische gevolgen kent, maar het zou voor de pandemie goed zijn wanneer de reisbewegingen tot een minimum beperkt zouden zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:26
[...]

Waarom zou dat voor hem beter werken dan voor jou? Misschien heeft @Agent47 gewoon meer neiging tot het brengen van een offer voor de samenleving. Bij heel veel mensen op kantoor is het toch een kwestie van slappe excuses.
Je hebt echt geen flauw idee van de mentale staat van veel mensen, waaronder ikzelf, maar hoor het de laatste week ook steeds meer in mijn omgeving, mensen kunnen de aanhoudende onzekerheid steeds slechter verwerken. Fijn dat jij daar geen last van hebt en heerlijk op je zolderkamer zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Omdat iedereen anders is. Kan mij voorstellen dat de stereotype Tweaker/nerd het allemaal prima vindt en er weinig last van heeft. Ik niet, ik heb menselijke interactie nodig. Het psychologie aspect wordt te veel onderbelicht.
W.m.b. doe ik al genoeg voor de samenleving. Ik en mijn werkgever hebben er baat bij dat ik naar kantoor ga, uiteindelijk de samenleving ook (want de ziektewet is ook niet gratis).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:57:
[...]

Eh ja? Ik zie het bij mij op kantoor. Veel mensen komen dagelijks naar kantoor terwijl ze veel vaker thuis zouden kunnen blijven.
Ja want iedereen is dezelfde logische robot die jij denkt te zijn.

Hoe haal je het in je hoofd om, zeker als je niet eens weet wie je digitaal voor je hebt, te pretenderen te weten waarom iemand moeite heeft met thuis werken?

En dan ook nog eens het gelijk stellen met een offer brengen voor de samenleving.. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
stijnec1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:58:
[...]

Je hebt echt geen flauw idee van de mentale staat van veel mensen, waaronder ikzelf, maar hoor het de laatste week ook steeds meer in mijn omgeving, mensen kunnen de aanhoudende onzekerheid steeds slechter verwerken. Fijn dat jij daar geen last van hebt en heerlijk op je zolderkamer zit
Wie zegt dat ik er geen last van heb? Maar ik doe het toch. Als meer mensen dat zouden doen....

Ook in reactie op @Fly-guy en @-tom-562. Ik kan niet over iedereen persoonlijk oordelen maar ik durf gerust te stellen dat er heel heel veel mensen gewoon slappe knieën hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 18-12-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

orf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:47:
[...]

En nu heb je het een stukje doorgedacht voor ziekenhuismedewerkers.

- Mag de rest van de zorg 10 dagen stil staan? Ja, dat doet het nu immers ook. Bijvoorbeeld de GGZ? Enkel crisisdiensten Wat doe je met zorg voor ouderen? Alleen die niet onafhankelijk zijn
- Willen we blijven verwarmen met gas? Ja Moet daarvoor de infrastructuur blijven draaien? Ja Wat als er in 10 dagen een ketel niet meer werkt? Pech Mogen monteurs blijven werken? Alleen voor infrastructuur
- Wat doen we met elektriciteit? Gaat door
- Moeten boeren stoppen? Wat doen zij met de koeien? Boeren werken vaak al thuis, dus dat kan doorgaan. Leveringen aan supermarkten en dergelijke niet
- Wat doen we met afval? Dat kan 10 dagen wachten.
- Wat doen we met drinkwater? Gaat door
- Wat doen we met schepen die aanmeren in de havens van Rotterdam? Gaat niet door
Zijn er mensenlevens in gevaar? Dan gaat het door. Anders niet.

Ik heb ook al eerder genoemd dat nutsvoorzieningen door kunnen gaan. Water en elektriciteit vallen daar zeker onder. Afval kan wachten. Het ophalen van afval is in veel gemeentes trouwens sowieso al 1 of 2 keer per maand.

Zoals je ziet heeft de haven van Rotterdam ook pech. De overheid kan natuurlijk beslissen tot een uitzondering, maar hoe meer uitzonderingen, hoe minder effectief de lockdown van 10 dagen is.

Sterker nog, als je heel veel uitzonderingen gaat doen, dan kom je uit op het huidige beleid. In de vorige winter leverde dat ruwweg een half jaar aan lockdownachtige maatregelen op (en voor sommige sectoren nog langer).

Wat mij betreft is het een no brainer: enkele keren door een hele zure appel van 10 dagen heenbijten, of nu weer het risico dat je tot aan de zomer met maatregelen zit.

Als die periodes van 10 dagen vooraf bekend zijn, dan is er echt wel het een ander voor te bereiden voor de problemen die jij en ik benoemen. Tegelijkertijd is het zoveel makkelijker voor iedereen om zich aan de maatregelen te houden: het zijn immers maar 10 dagen! Dat komt neer op 1 werkweek en 1 werkdag.

(Je zei trouwens in je post "wat als een CV ketel niet meer werkt." Ironisch genoeg kan het nu dan ook al meer dan een werkweek duren voordat er iemand langskomt - wat dat betreft is een lockdown van 6 werkdagen net zo lang!)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 23:52

Tuxie

En WeL nU!

Gisteren bij #op1 was er een IC-arts die de - in mijn ogen - juiste discussie ook eens aan wilde gaan: we moeten alles wel in perspectief blijven zien. Hoeveel mensen liggen er nu op de IC t.o.v. het aantal inwoners? Mensen met onderliggend lijden sterven aan allerlei ziektes (incl. de gewone griep) en COVID versnelt dit uiteraard, maar hoeveel geld willen we nu blijven uitgeven aan deze groep? Er is een hele grote groep mensen (kinderen, jongeren, kankerpatienten e.d.) die te maken krijgen met een deficiënte behandeling, maar daar hebben we het niet over. De complete rekening wordt doorgeschoven naar toekomstige generaties en naar mijn mening onder het tapijt geveegd. Ten koste van wie? Een grote groep vaccinweigeraars. Dit is gewoon de omgekeerde wereld....Je zou ook eens kunnen kijken naar het isoleren / beschermen van alleen de kwetsbare mensen, maar deze discussie wordt compleet niet gevoerd.....

De politiek is bezig met brandjes blussen en omdat COVID zo zichtbaar is, doen ze er alles aan om 'code zwart' te voorkomen ten koste van alles. Alleen maar omdat dit gezichtsverlies oplevert. Ter info: doctoren zijn prima opgeleid om triage te doen en om afwegingen te maken wie er wel behandeld moet worden en wie niet. Zorgverzekeraars stellen al lange tijd maximumbedragen aan b.v. behandelingen en medicijnvergoedingen, als je een zeldzame ziekte hebt wordt veel medicatie niet vergoed omdat dit volgens de zorgverzekeraar 'niet rendabel' is. De overheid bepaalt wat wel / niet vergoed wordt, wie er wel / niet behandeld wordt op alle vlakken, dit is namelijk hoe onze zorg (helaas) werkt. Wel eens uitgerekend wat de rekening is voor een COVID patient met alle genomen maatregelen? Dat is een veelvoud van waar we nu zeggen 'dit doen we niet'.

Maar o wee o wee als je deze discussie probeert te voeren.......

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Eh ja? Ik zie het bij mij op kantoor. Veel mensen komen dagelijks naar kantoor terwijl ze veel vaker thuis zouden kunnen blijven.
Na anderhalf jaar is de rek bij de meeste mensen er wel uit, met een gezin valt het nog wel mee maar jonge singles krijgen echt mentale problemen.

Eens in de week naar kantoor is dan een 'uitje', verheug me zelfs op de file. De mens is niet gemaakt om hele dagen alleen binnen te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
[...]

Eh ja? Ik zie het bij mij op kantoor. Veel mensen komen dagelijks naar kantoor terwijl ze veel vaker thuis zouden kunnen blijven. Dat is of een kwestie van de moeite niet willen doen of een kwestie van het nut niet zien.
Ik ga ook gewoon na kantoor, en als ik zo terug kijk ben ik daar blij om.
2 jaar thuiswerken zou voor mij rampzalig zijn, vooral omdat er voor de komende jaren nog geen gunstig beeld is.

En vooral ik aan de digitale schandpaal wordt genageld, ik heb een functie waarbij ik op kantoor moet zijn. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:00:
[...]

Wie zegt dat ik er geen last van heb? Maar ik doe het toch. Als meer mensen dat zouden doen....
Wat mij betreft kan dit periodieke elkaar de maat neem rondje weer stoppen.

Veel kantoren zijn minimaal bezet en werken met inschrijven en Max aantal personen , werkgevers faciliteren dat je er mag komen ( iig de mijne ) als dat noodzakelijk is voor werk of mentale gezondheid. Dat laatste is aan ieder voor zich om te bepalen of dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:26
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:00:
[...]

Vrijwel iedereen doet dat nu al bijna 2 jaar dus kom alsjeblieft van je morele paard af, jouw opmerking is een van de minst empatische in dit draadje, en dat is echt een prestatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

De dijk is lek, het pand staat in brand en is niet meer te redden. Onze focus zou op evacuatie (boosteren) en het beschermen van de aanliggende polders/panden (2G, vaccinatieplicht) moeten liggen. Het klinkt misschien hard: wie koppig in de onderliggende polder blijft kiest daar zelf voor.
Ik vind het helemaal niet hard klinken, moet je mensen die absoluut niet geholpen willen worden wel willen helpen? Ik denk van niet, maar er zijn ook genoeg mensen die denken van wel.

De complexiteit is alleen dat deze groep mensen dezelfde rechten hebben als iedereen en daar kunnen we niet zo makkelijk aan voorbijgaan. Als een gelovige geen vaccin neemt, want de Here beschermt hem wel, dan is dat zijn goed recht, net als dat het zijn goed recht is om z'n hele gemeente te besmetten en als het mis gaat met diezelfde gemeente kerkdiensten op de IC te gaan vieren.

En zelfs al zou je hier ingrijpen, dan hebben artsen een eed gezworen en worden deze mensen toch wel geholpen (en tante Thea die op haar chemo wacht, ach, als we geluk hebben gaat het uitzaaien niet zo snel en de terminale fase van kanker duurt over het algemeen toch langer dan die van covid...en ze hoeft niet in coma, dus je kan nog gewoon afscheid nemen.)

Enerzijds zou je dan zeggen: perk die rechten maar in dan, want dit is niet de bedoeling. Anderzijds raak je dan wel weer aan rechten die we niet zonder goede redenen hebben verworven. Omdat we in dit land alles polderen en letterlijk iedereen en z'n oma (die hopelijk niet in de uitgestelde zorg wacht op een nieuwe heup) inspraak heeft, is het nagenoeg onmogelijk om een harde maar duidelijke lijn te volgen. combineer dat met een laag vertrouwen in de regering (en laag intellect van een hoop mensen die op zelfde partijen hebben gestemd) en je krijgt de uitzichtloze chaos waar we nu in zitten en de komende jaren niet meer uit komen.

Oh, voordat mensen trouwens zeggen "wat een rant, we hebben het super goed in Nederland", ja, dat weet ik, ik heb in meerdere landen gewoond en ik kan je verzekeren dat we het erg goed hebben in Nederland, maar het wordt misschien eens tijd om daar wat zuiniger op te zijn en daar voor te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Uniciteit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:01:
Tegelijkertijd is het zoveel makkelijker voor iedereen om zich aan de maatregelen te houden: het zijn immers maar 10 dagen! Dat komt neer op 1 werkweek en 1 werkdag.
Nog steeds niemand die een goede fles wijn erop wil zetten dat ook deze maatregelen veel langer duren? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:02:
[...]

Eens in de week naar kantoor is dan een 'uitje', verheug me zelfs op de file. De mens is niet gemaakt om hele dagen alleen binnen te zitten.
Eens in de week is echter niet de praktijk. Als dat zo was waren de cijfers lager.
stijnec1 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:03:
[...]

Vrijwel iedereen doet dat nu al bijna 2 jaar dus kom alsjeblieft van je morele paard af, jouw opmerking is een van de minst empatische in dit draadje, en dat is echt een prestatie
Met empathie lossen we niks op. Leuk dat velen een anderhalf jaar terug zo enthousiast en hypocriet heeft staan klappen voor de zorg maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat heel veel mensen uiteindelijk toch te weinig doen om het virus af te remmen.

En het kabinet doet veel fout maar het belangrijkste wat ze telkens fout hebben gedaan is het niet inzien dat "eigen verantwoordelijkheid" voor veel mensen niet werkt

[ Voor 51% gewijzigd door D-e-n op 18-12-2021 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:04:
[...]

Eens in de week is echter niet de praktijk. Als dat zo was waren de cijfers lager.
Je claimt hier een verband zonder dat je dat onderbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

ParaDroid2 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:38:
[...]
Nee hoor, je haalt twee dingen door elkaar. De werking van een booster (die aanwezig is) heeft niets te maken met de consequenties die de overheid er aan verbindt. Dat zijn twee verschillende zaken: wetenschap en politiek.
Dat is precies wat ik bedoelde :) . Vind het alleen nogal wat om het niet nemen van een booster te vergelijken met die compleet ongevaccineerde patiënt die overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:49:
[...]

Die beroepen zijn cruciaal omdat de cruciale beroepen waar jij op doelt niet kunnen werken als niet minimaal een deel van die mensen ook werkt. De buurtbus die jij bedoelt heeft een chauffeur dus die is ook niet thuis. Er werken veel mensen in de zorg, de zorg is 24x7 open dus veel buurtbussen en veel mensen achter het stuur. Die bussen en privé auto's rijden niet op lucht dus die moeten tanken. Tankstations moeten bevoorraad worden. De hulpdiensten bellen maar die mogen de deur toch niet uit? Of die zijn stiekem voor een deel van het personeel toch cruciaal en mogen/moeten dus ook werken. Er is een reden dat de lijst van cruciale beroepen nogal uitgebreid is, overal zijn verbanden die je niet zomaar aan de kant kunt schuiven.
https://www.rijksoverheid...ropvang/cruciale-beroepen
Ik snap wat je zegt, maar voor heel veel van die beroepen is er echt wel wat te regelen.

Neem de afvalinzameling. Ik vind het hartstikke logisch dat die op die lijst staat... in een Nederland waarin lockdownachtige maatregelen van september tot juli worden genomen.

Echter... een extreme lockdown van 10 dagen? Dan is afvalinzameling niet meer een cruciaal beroep. Afval wordt in veel gemeentes vaak al maar 1 of 2 keer per maand opgehaald.

Oftewel: duren maatregelen maandenlang, dan is afvalinzameling cruciaal. Duurt het 10 dagen? Dan is het een kwestie van de planning aanpassen.
Pagina: 1 ... 63 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.