Amen. Jammer dat ik je niet meer thumbs-up kan geven. Dit beschrijft helemaal hoe ik er in sta. En je kan natuurlijk de hardheid van de natuur proberen tegen te gaan met vaccins / medicijnen. Dat is dikke prima. Maar val mensen die amper risico lopen niet lastig met allerlei verplichtingen en beperkingen.Snow_King schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:06:
[...]
Ik ben allang blij dat Rutte eindelijk eens benadrukte dat het de 70-plussers zijn waar het echt gevaar ligt.
Kinderen zijn het probleem niet. Ze zijn misschien een prachtig transportmiddel voor het virus, maar het is totaal ongevaarlijk voor hen: https://nos.nl/artikel/24...tiger-dan-bij-verkoudheid
Veel te lang wordt er omheen gedraaid terwijl dat het echt probleem is: Corona is eigenlijk alleen echt een probleem voor de oudere onder ons, de mensen met overgewicht of andere aandoeningen.
Zolang we dat niet echt onder ogen willen zien en blijven doen alsof het het einde van de wereld is voor iedereen gaan we hier nooit uit komen.
We proberen ons nu de crisis uit te prikken, maar ook dat wil niet echt lukken. Met een vaccinatiegraad tegen de 90% (!!) aan is het nog steeds lastig en weten we eigenlijk niet wat te doen.
Omicron zal net zoals Delta weer een tandenloze tijger gaan zijn. Eerst maken we ons weken druk om van alles en dan valt het net zoals met Delta (was dat nou de Britse?) allemaal wel weer mee.
Naar mijn mening komt het er uiteindelijk op neer dat moeder natuur haar werk aan het doen is. Hoe hard het ook klinkt, het virus grijpt de zwakkere mensen in onze samenleving. Zoals virussen al miljoenen jaren doen op deze planeet.
Wij denken echter als mensheid dat alles maakbaar is en we alles wel onder controle kunnen en moeten krijgen. De realiteit is echter anders: Dat kunnen we niet.
Ik ben bijvoorbeeld erg blij dat de oudere mensen in m'n omgeving een booster gehad hebben. Dan weet ik zeker dat zij genoeg antistoffen gaan hebben. Net zoals dat het verstandig was / is dat die mensen een griepprik nemen.
Er is altijd een kans dat je als jong, gezond persoon doodziek wordt. Heb zelf ook zwaar de griep gehad en kon een week niet op m'n benen staan (en begrijp wel dat je daar van in het ziekenhuis kan belanden overigens), maar het is niet eens in me opgekomen om na die ervaring de griepprik te nemen.