Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.154 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Snow_King schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:06:
[...]

Ik ben allang blij dat Rutte eindelijk eens benadrukte dat het de 70-plussers zijn waar het echt gevaar ligt.

Kinderen zijn het probleem niet. Ze zijn misschien een prachtig transportmiddel voor het virus, maar het is totaal ongevaarlijk voor hen: https://nos.nl/artikel/24...tiger-dan-bij-verkoudheid

Veel te lang wordt er omheen gedraaid terwijl dat het echt probleem is: Corona is eigenlijk alleen echt een probleem voor de oudere onder ons, de mensen met overgewicht of andere aandoeningen.

Zolang we dat niet echt onder ogen willen zien en blijven doen alsof het het einde van de wereld is voor iedereen gaan we hier nooit uit komen.

We proberen ons nu de crisis uit te prikken, maar ook dat wil niet echt lukken. Met een vaccinatiegraad tegen de 90% (!!) aan is het nog steeds lastig en weten we eigenlijk niet wat te doen.

Omicron zal net zoals Delta weer een tandenloze tijger gaan zijn. Eerst maken we ons weken druk om van alles en dan valt het net zoals met Delta (was dat nou de Britse?) allemaal wel weer mee.

Naar mijn mening komt het er uiteindelijk op neer dat moeder natuur haar werk aan het doen is. Hoe hard het ook klinkt, het virus grijpt de zwakkere mensen in onze samenleving. Zoals virussen al miljoenen jaren doen op deze planeet.

Wij denken echter als mensheid dat alles maakbaar is en we alles wel onder controle kunnen en moeten krijgen. De realiteit is echter anders: Dat kunnen we niet.
Amen. Jammer dat ik je niet meer thumbs-up kan geven. Dit beschrijft helemaal hoe ik er in sta. En je kan natuurlijk de hardheid van de natuur proberen tegen te gaan met vaccins / medicijnen. Dat is dikke prima. Maar val mensen die amper risico lopen niet lastig met allerlei verplichtingen en beperkingen.

Ik ben bijvoorbeeld erg blij dat de oudere mensen in m'n omgeving een booster gehad hebben. Dan weet ik zeker dat zij genoeg antistoffen gaan hebben. Net zoals dat het verstandig was / is dat die mensen een griepprik nemen.

Er is altijd een kans dat je als jong, gezond persoon doodziek wordt. Heb zelf ook zwaar de griep gehad en kon een week niet op m'n benen staan (en begrijp wel dat je daar van in het ziekenhuis kan belanden overigens), maar het is niet eens in me opgekomen om na die ervaring de griepprik te nemen.

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
psy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:49:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens. Dit lijkt mij ook het meest waarschijnlijke scenario. Maar hoe lang dat nog gaat duren. Oei.

maar sommigen hier vinden het halen van een terugkerende covidprik al genoeg om te zeggen "dit is niet meer het oude normaal". Dan houdt het op.
Het is een verschil tussen een vrijwillige griepprik die je kan nemen en een verplichte covidprik die je kan weigeren maar waar wel sancties op staan die je leven beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 23:05
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:49:
[...]

Als de regering ons "kwijt" zou zijn, zou de verkiezingsopkomst niet zo hoog zijn, in combinatie met dat we nu weer dezelfde regering krijgen, omdat mensen gewoon weer hetzelfde stemmen :+

Blijkbaar willen we dit gewoon O-)

Mensen stemmen blijkbaar op valse beloftes, ook al weten ze dat ze al 12(?) jaar genaaid worden door de VVD :+
Er zijn ook nogal lekker veel serieuze alternatieven op conservatief midden-rechts.
Alleen CDA
50+ is een mogelijke 2e (maar ben ik te jong voor :+ )

wilders gaat nooit mee mogen doen, dus dat is gewoon een verloren stem
Forum is de weg kwijt
SGP heb ik morele bezwaren tegen.
Ja21 is te klein/nieuw

Stel dat ze "nu" weer zouden vallen, dan is de kans dat VVD weer de grootste word behoorlijk groot.
Ik denk ook dat het zwalkende corona beleid vooral op Hugo word afgerekend en niet op Mark.
Mark heeft helemaal geen tijd om zich fulltime met corona bezig te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door FRANQ op 15-12-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:48
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:31:
[...]

We hebben effectief al 2G voor bijna alle entertainment de afgelopen 3 maanden. Niemand gaat zich continue laten testen voor een feestje dus 3G is eigenlijk gewoon 2G met incidenteel iemand die ongevaccineerd is erbij.
De afgelopen maanden zijn de ziekenhuizen niet bepaald leeg, en het lijkt er ook op dat er veel besmettingen en opnames bij gekomen zijn de afgelopen tijd dus zo goed werkt het hele 2G niet.
Zo lang als de controle niet goed wordt uitgevoerd, er valse codes worden gebruikt en er zelfs horecagelegenheden adverteren met "wij controleren niet, ongevaccineerd en/of ongetest is bij ons gewoon welkom" kun je toch moeilijk beweren dat 2/3G niet effectief is, hooguit dat het zonder handhaving natuurlijk niet 100% effectief kan zijn omdat mensen het saboteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:51:
[...]

Het is een verschil tussen een vrijwillige griepprik die je kan nemen en een verplichte covidprik die je kan weigeren maar waar wel sancties op staan die je leven beperken.
Dus? Als het inderdaad aankomt op een verplichte jaarlijke covidprik of maatregelen, wat zou de politiek dan moeten doen volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

migchiell schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:52:
[...]

Zo lang als de controle niet goed wordt uitgevoerd, er valse codes worden gebruikt en er zelfs horecagelegenheden adverteren met "wij controleren niet, ongevaccineerd en/of ongetest is bij ons gewoon welkom" kun je toch moeilijk beweren dat 2/3G niet effectief is, hooguit dat het zonder handhaving natuurlijk niet effectief kan zijn omdat mensen het saboteren.
Die effecten zijn ook alleen maar een gevolg van de ondernemers zelf laten handhaven (en hun eigen klanten weg laten sturen) omdat de gemeenten de handhavingscapaciteit er niet voor hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Zo lang als de controle niet goed wordt uitgevoerd, er valse codes worden gebruikt en er zelfs horecagelegenheden adverteren met "wij controleren niet, ongevaccineerd en/of ongetest is bij ons gewoon welkom" kun je toch moeilijk beweren dat 2/3G niet effectief is, hooguit dat het zonder handhaving natuurlijk niet effectief kan zijn omdat mensen het saboteren.
Zolang we toestaan dat mensen met een positieve test gewoon een groen vinkje krijgen en dus gewoon naar binnen mogen heeft het geen enkel effect nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Dennahz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:50:
[...]

Amen. Jammer dat ik je niet meer thumbs-up kan geven. Dit beschrijft helemaal hoe ik er in sta. En je kan natuurlijk de hardheid van de natuur proberen tegen te gaan met vaccins / medicijnen. Dat is dikke prima. Maar val mensen die amper risico lopen niet lastig met allerlei verplichtingen en beperkingen.

Ik ben bijvoorbeeld erg blij dat de oudere mensen in m'n omgeving een booster gehad hebben. Dan weet ik zeker dat zij genoeg antistoffen gaan hebben. Net zoals dat het verstandig was / is dat die mensen een griepprik nemen.

Er is altijd een kans dat je als jong, gezond persoon doodziek wordt. Heb zelf ook zwaar de griep gehad en kon een week niet op m'n benen staan (en begrijp wel dat je daar van in het ziekenhuis kan belanden overigens), maar het is niet eens in me opgekomen om na die ervaring de griepprik te nemen.
Leuk voor al die mensen waarvan operaties nu uitgesteld worden. We zijn allemaal afhankelijk van elkaar en worden nu gegijzeld door een groep mensen die het belangrijker vinden om eigenwijs te roepen dat zij geen vaccin willen. Dat probleem is nog steeds niet opgelost. En de gevaccineerden staan straks wéér in de rij voor een derde prik in de hoop dat daardoor de druk op de zorg beheersbaar blijft (uiteindelijk draait het daar om).
Ik word daar echt pisnijdig om.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ah, weer een. Omdat X procent het niet goed doet is de hele maatregel onzin.

Zo draag ik immers ook mijn autogordel niet meer. Zolang andere mensen dat ook niet doen is het nut er van geheel weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
In het kader van goed nieuws. Mijn vrouw werkt in een verzorgingshuis, vanaf volgende week mag het personeel op de locatie een boosterprikje halen. Hebben ze dan echt aan wat knoppen gedraaid in den haag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:54:
[...]

Zolang we toestaan dat mensen met een positieve test gewoon een groen vinkje krijgen en dus gewoon naar binnen mogen heeft het geen enkel effect nee.
Geen enkel effect? Gewoon helemaal nul komma nul effect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Waarom? Covid gaat toch niet meer weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:54:
[...]

Leuk voor al die mensen waarvan operaties nu uitgesteld worden. We zijn allemaal afhankelijk van elkaar en worden nu gegijzeld door een groep mensen die het belangrijker vinden om eigenwijs te roepen dat zij geen vaccin willen. Dat probleem is nog steeds niet opgelost. En de gevaccineerden staan straks wéér in de rij voor een derde prik in de hoop dat daardoor de druk op de zorg beheersbaar blijft (uiteindelijk draait het daar om).
Ik word daar echt pisnijdig om.
Denk dat mensen die er zo in staan geen naasten hebben met ernstige ziektes die uitgestelde zorg krijgen. Kan je uit ervaring vertellen dat zodra dat hier in de familie het geval was de hardste nee-roepers snel een toontje lager gingen zingen.

Toch lastig tijdens kerst verdedigen dat het pech is als het ziekenhuis vol ligt terwijl je tante haar chemo alweer is uitgesteld.

Mooiste tijd van het jaar toch de feestdagen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
[...]

Dit is al veel vaker aan de orde geweest, maar zelfs dan heeft het een positief effect omdat het ongevaccineerden en gevaccineerden uit elkaar houdt. Uiteraard is het beter als positief geteste mensen hun verantwoordelijkheid nemen en gewoon binnen blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:55:
[...]

Waarom? Covid gaat toch niet meer weg?
Je snapt zelf ook wel natuurlijk dat er een verschil is tussen lage besmettingen en code zwart in het ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:25
[...]

Wilden we nu wél of geen eigen verantwoordelijkheid? Ik ben de draad wat kwijt.
jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:38:
[...]

Tja, ergens anders broodnodig personeel vandaan jatten is ook niet erg sportief.
Letterlijk het ene gat met het andere vullen en bovendien geen lange-termijn oplossing. En voorbijgaande aan het feit dat tenzij je alsnog een harde bovengrens van coronapatiënten stelt je hooguit een paar weken tijd koopt voordat je alsnog met dezelfde maatregelen moet komen. Iets wat in het artikel zelf nog wordt uitgelegd middels het aanhalen van het KPMG rapport. Desondanks wel interessant te zien dat het overwogen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:58:
[...]

Je snapt zelf ook wel natuurlijk dat er een verschil is tussen lage besmettingen en code zwart in het ziekenhuis.
Oh zeker, het lijkt me ook niet meer als normaal dat je als positief getest persoon lekker onder de wol kruipt. Maar om daar nou meteen je groene vinkje voor in te leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:37

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

"Covid is een ziekte voor oude mensen met overgewicht."
Nee, gewoon niet.
Welke mensen hebben vooral last van deze vermoeidheidsklachten?

‘We zien dat met name mensen die een milde coronabesmetting hebben doorgemaakt, veel restverschijnselen kunnen ontwikkelen. Dat zijn dus de mensen die niet opgenomen zijn in het ziekenhuis, maar thuis ziek zijn. Meestal lijken ze aanvankelijk goed op te knappen, maar na een paar weken vallen ze terug en krijgen ze last van vermoeidheidsklachten. De belastbaarheid kan hierbij een rol spelen. Mensen willen te snel, te veel, waardoor ze tegen hun grenzen aanlopen.’

Hebben deze coronapatiënten een medische voorgeschiedenis?

‘Nee, meestal zijn het wat jongere mensen, veertigers, die normaal vrij gezond in het leven staan. We kunnen dus ook niet zeggen: mensen die roken hebben meer kans op klachten van longcovid.’

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:59:
[...]

Oh zeker, het lijkt me ook niet meer als normaal dat je als positief getest persoon lekker onder de wol kruipt. Maar om daar nou meteen je groene vinkje voor in te leveren?
Die discussie omtrent dat vinkje is om het tijdelijk te kunnen inleveren. Niet permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:54:
[...]

Ah, weer een. Omdat X procent het niet goed doet is de hele maatregel onzin.

Zo draag ik immers ook mijn autogordel niet meer. Zolang andere mensen dat ook niet doen is het nut er van geheel weg.
Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd begreep, ik bedoel juist te zeggen dat 2/3G wél effectief is, en dat je juist niet kunt beweren dat de maatregel níet effectief is omdat er nog steeds besmettingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:34
MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:49:
[...]
De vraag is of ze echt twee keer positief hebben getest, of denken dat ze positief waren. Het komt ook veel voor dat mensen die Covid hebben gehad daarna nog vrij langdurig positief testen.

Mijn buurman bijvoorbeeld, heeft twee keer koorts gehad, maar is geen enkele keer positief getest. De eerste keer was begin 2020 toen testen nog niet echt mogelijk was, tenzij je in het ziekenhuis lag. Hij houdt echter wel vol dat hij twee keer Covid heeft gehad.
Ze zijn beiden bevestigd met een PCR test. Ik zie echter wel dat ik me vergis in mijn post, ik noem 2020 maar bedoel 2021. Van een van die personen weet ik exact wanneer het was (het is namelijk mijn vriendin). Op 26 februari 2021 werd ze positief getest. En nu onlangs, eind september, opnieuw. In de tussentijd zijn er meer PCR testen gedaan die wél negatief waren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:00:
[...]

Die discussie omtrent dat vinkje is om het tijdelijk te kunnen inleveren. Niet permanent.
Lijkt me niet slim.... Althans, ik vermoed dat de teststraten dan een stuk rustiger worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:00:
[...]

De kosten om dat te implementeren (namelijk dat de QR code persoonsgebonden en traceerbaar wordt) wegen niet op tegen de baten. Daarom is bewust gekozen om het zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 17:26
Hoe kan het RIVM rekenen met 600 opnames per dag volgende maand (ipv de 400 met de Delta variant) als nog niet bekend is hoe ziekmakend deze Omikron variant is? Is dat een aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:01:
[...]

De kosten om dat te implementeren (namelijk dat de QR code persoonsgebonden en traceerbaar wordt) wegen niet op tegen de baten. Daarom is bewust gekozen om het zo te doen.
Nope, de implementatie ligt al klaar. Het probleem is wat @stylezzz zegt, dan gaat men gewoon veel minder naar de teststraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:07:
[...]

Nope, de implementatie ligt al klaar. Het probleem is wat @stylezzz zegt, dan gaat men gewoon veel minder naar de teststraat.
Dat speelt inderdaad ook een enorme rol. Net zoals waarom we geen quarantaineplicht hebben bij een positieve testuitslag.

Positief bij-effect: Dan zou het aantal positieve testen wel dramatisch gaan kelderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:01:
[...]

Ze zijn beiden bevestigd met een PCR test. Ik zie echter wel dat ik me vergis in mijn post, ik noem 2020 maar bedoel 2021. Van een van die personen weet ik exact wanneer het was (het is namelijk mijn vriendin). Op 26 februari 2021 werd ze positief getest. En nu onlangs, eind september, opnieuw. In de tussentijd zijn er meer PCR testen gedaan die wél negatief waren.
Zoals gezegd, het is zeldzaam, maar kan voorkomen. De CDC lijkt er geen gegevens over te hebben, vandaar de melding op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:54:
[...]

Die effecten zijn ook alleen maar een gevolg van de ondernemers zelf laten handhaven (en hun eigen klanten weg laten sturen) omdat de gemeenten de handhavingscapaciteit er niet voor hebben.
True, maar het alternatief is óf duizenden extra boa's aannemen, óf horeca volledig sluiten. Lijken me onhaalbaar respectievelijk zeer ongewenst :)

Nou ja, of dus blijven aanmodderen en hopen dat we weer net langs het randje van code zwart scheren, en dat de toenemende immuniteit opweegt tegen de dalende zorgcapaciteit, zoals het huidige beleid lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:09:
[...]
Zoals gezegd, het is zeldzaam, maar kan voorkomen. De CDC lijkt er geen gegevens over te hebben, vandaar de melding op hun site.
Gaat dat ook op tussen de verschillende varianten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
migchiell schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:57:
[...]

Dit is al veel vaker aan de orde geweest, maar zelfs dan heeft het een positief effect omdat het ongevaccineerden en gevaccineerden uit elkaar houdt. Uiteraard is het beter als positief geteste mensen hun verantwoordelijkheid nemen en gewoon binnen blijven.
Die groepen komen elkaar op andere plekken ook weer tegen dus uit elkaar houden doe je toch niet.

Mag je groepen buitensluiten alleen omdat je ze wilt beschermen terwijl ze dat zelf niet nodig vinden?
In feite dwing je hiermee mensen een medische behandeling te ondergaan die ze niet wensen, ja het hoeft niet hoor maar dan mag je verder niets meer.
Evenveel vrije keuze als dat je beroofd word, je hoeft je telefoon niet te geven alleen heb je dan wat extra ventilatiegaatjes in je lichaam. Het is geheel vrijwillig hoor je kan ook kiezen voor een paar schotwonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:24
RoD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:26:
[...]

Het antwoord daarop is: waarschijnlijk.

We weten dat vaccinatie transmissie vermindert. We weten dat een booster cq. derde prik de bescherming ophoogt. Het is dan logisch dat ook de transmissie wordt verminderd. Er is immunologisch gezien geen reden om aan te nemen dat de correlatie bescherming --> transmissie wordt doorbroken bij de booster.

Maar, de bevestiging zal moeten komen in de data die we in de komende maanden gaan verzamelen.
Weet je toevallig ook hoe het zit met de transmissie van ongevaccineerden die al wel een besmetting gehad hebben en natuurlijke antistoffen hebben opgebouwd? En zo ja, hoe verhoud dat zich in cijfers ten opzichte van elkaar?
Je zou ook de groep mee kunnen nemen die gevaccineerd is en daarbij ook een besmetting heeft gehad, maar ik vermoed dat deze groep lastiger te meten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:11:
[...]

Gaat dat ook op tussen de verschillende varianten dan?
Ik ben geen expert, maar lijkt me wel. SARS-2 is SARS-2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:52:
[...]

Dus? Als het inderdaad aankomt op een verplichte jaarlijke covidprik of maatregelen, wat zou de politiek dan moeten doen volgens jou?
Die keuze zal er niet zijn, het is ondertussen toch wel duidelijk genoege gemaakt dat maatregelen (waaronder vaccinaties) nodig zullen blijven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:17
Proton_ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:59:
"Covid is een ziekte voor oude mensen met overgewicht."
Nee, gewoon niet.

[...]
ben heel benieuwd naar de definitie van " vrij gezond"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:19:
[...]

Die keuze zal er niet zijn, het is ondertussen toch wel duidelijk genoege gemaakt dat maatregelen (waaronder vaccinaties) nodig zullen blijven,
Is dat zo?

want de laatste keer dat ik checkte was de kans op opname in het ziekenhuis 17x kleiner, en op de ic 33x kleiner.

als je dat omrekent, heb je sowieso al een véél lager aantal patienten en een véél lagere druk op de IC als je nu een booster gaat doen, en elke X tijd een vaccinatie. En als genoeg mensen dat doen, zou dat best kunnen zorgen voor véél minder druk op de zorg.

Dus zo stellig durf ik dat nog niet te zeggen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
stijnec1 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:21:
[...]

ben heel benieuwd naar de definitie van " vrij gezond"
Zo gezond als je 40 jarige normaal gesproken is. Dus gewoon fit, meestal geen onderliggende kwaaltjes nog. Maar niet zo fit als een 18 jarige.

Hoe ouder je bent, hoe meer gezondheidsklachten. Maar om nou te zeggen dat alle 40 jarigen zo ongezond zijn en zoveel onderliggend lijden hebben.. dat komt toch vaak echt eerder richting de pensioenleeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:15:
[...]
Er zijn al een groot aantal varianten, vaccinatie schijnt al veel minder goed te werken tegen Omicon dan tegen de Delta variant.
Dus het zal maar net zijn hoe erg de nieuwe variant van het virus afwijkt van de variant van het virus die je gehad hebt of het vaccin wat gebruikt is om je te vaccineren.
Het kan best zijn dat moderna beter werkt tegen omicon dan tegen delta bijvoorbeeld maar dat kan evengoed precies andersom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:21:
[...]

Is dat zo?

want de laatste keer dat ik checkte was de kans op opname in het ziekenhuis 17x kleiner, en op de ic 33x kleiner.

als je dat omrekent, heb je sowieso al een véél lager aantal patienten en een véél lagere druk op de IC als je nu een booster gaat doen, en elke X tijd een vaccinatie. En als genoeg mensen dat doen, zou dat best kunnen zorgen voor véél minder druk op de zorg.

Dus zo stellig durf ik dat nog niet te zeggen nee.
Er zijn genoeg artikelen geweest die dat stelden, maar voor het gemak verwijs ik bij deze even naar Portugal met 98% vaccinatiegraad en de recent geimplementeerde maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:23:
[...]

Er zijn genoeg artikelen geweest die dat stelden, maar voor het gemak verwijs ik bij deze even naar Portugal met 98% vaccinatiegraad en de recent geimplementeerde maatregelen.
Hoe is de belasting op het zorgsysteem in Portugal en welke vaccins hebben ze daar gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:15:
[...]
Dat vraag ik me af, dan zou iemand die hersteld is van Delta dus niet meer besmet kunnen worden met Omikron. Maar volgens mij is dat dus niet zo.

En dan zou van een verzadigingseffect geen sprake meer zijn, iedereen die hersteld is kan dan weer opnieuw besmet worden na een bepaalde tijd. @t_captain , heb je dat ergens in berekeningen mee genomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 15:35
Kabinet wil volgens https://www.rtlnieuws.nl/...-now-tvl-tozo-klaar-ermee af van steun bedrijven via Coronapakketten.

Prima maar dan moet je de ondernemers niet hinderen omzet te genereren. Zolang je dat doet, hoor je te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

martwoutnl schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:26:
Prima maar dan moet je de ondernemers niet hinderen omzet te genereren. Zolang je dat doet, hoor je te betalen.
Maar je kroeg kan toch open van 5:00 tot 17:00? Dan moet je niet zeuren als er dan niemand komt natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Kabinet wil volgens https://www.rtlnieuws.nl/...-now-tvl-tozo-klaar-ermee af van steun bedrijven via Coronapakketten.

1. Stopzetten overheidssteun, 2. vaccinatieplicht, 3. alles weer opengooien waardoor steun niet langer nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat , of betreffende bedrijfstakken net als asbest en walvisvaart bij wet verbieden inclusief overgangsregeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:28:
[...]

Maar je kroeg kan toch open van 5:00 tot 17:00? Dan moet je niet zeuren als er dan niemand komt natuurlijk :+
En laten we niet vergeten die mensen te verguizen die hun planning aanpassen en binnen dat tijdvenster komen. Want die handelen niet in de geest van de regels en zoeken de randen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:23:
[...]

Er zijn al een groot aantal varianten, vaccinatie schijnt al veel minder goed te werken tegen Omicon dan tegen de Delta variant.
Dus het zal maar net zijn hoe erg de nieuwe variant van het virus afwijkt van de variant van het virus die je gehad hebt of het vaccin wat gebruikt is om je te vaccineren.
Het kan best zijn dat moderna beter werkt tegen omicon dan tegen delta bijvoorbeeld maar dat kan evengoed precies andersom zijn.
Maar vaccinatie is iets anders dan natuurlijke immuniteit. Vaccinatie focused zich alleen op het schadelijke spike proteine. Vaccinaties beschermen ook na 6 maanden amper meer, natuurlijke immuniteit echter voor oneindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:23:
[...]

Zo gezond als je 40 jarige normaal gesproken is. Dus gewoon fit, meestal geen onderliggende kwaaltjes nog. Maar niet zo fit als een 18 jarige.

Hoe ouder je bent, hoe meer gezondheidsklachten. Maar om nou te zeggen dat alle 40 jarigen zo ongezond zijn en zoveel onderliggend lijden hebben.. dat komt toch vaak echt eerder richting de pensioenleeftijd.
dat hoor je inderdaad vaak, ik ben hardstikke gezond, wel 20kg te zwaar, maar niets aan de hand hoor.
Ik vermoed dat de term " vrij gezond" deze situatie beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:31:
[...]
Maar vaccinatie is iets anders dan natuurlijke immuniteit. Vaccinatie focused zich alleen op het schadelijke spike proteine. Vaccinaties beschermen ook na 6 maanden amper meer, natuurlijke immuniteit echter voor oneindig.
Dat laatste is niet per definitie waar, natuurlijke bescherming kan oneindig zijn maar kan ook gewoon beperkt zijn. Tot nu toe lijkt het erop dat besmetting meer dan 1 jaar je beschermt tegen het virus, gemiddeld natuurlijk.

Vaccinatie is niet veel anders dan natuurlijke immuniteit, in beide gevallen introduceer je een "fake" virus in het lichaam en je afweersysteem zal hiertegen in gevecht gaan. Hoe beter je fake virus lijkt op het echte virus hoe beter de vaccinatie werkt.
Veel oudere vaccinaties werken nog gewoon met een door virus of afgezwakt virus. De covid vaccins werken met een "fake" virus om het maar even simpel te zeggen. En die lijkt vrij goed op de Alpha versie van het echte virus en ook nog redelijk op de Delta variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]
Wat je dus eigenlijk wil is eerst iedereen zo veel mogelijk beschermen met vaccinatie en daarna een brede immuniteit opbouwen door het virus zo veel mogelijk rond te laten gaan.

Met voldoende vaccinatiegraad is die opkomst van de omikron-variant dan juist gunstig want dan verzadigt het in een rap tempo en heb je een R < 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:09:
[...]
Als het zo zeldzaam is, waarom dan nog een vaccin na besmetting? Ik heb ook 2x covid gehad waarvan ik de eerste keer niet kan bewijzen maar de (zeer specifieke) klachten waren 100% hetzelfde beide keren. Bij de tweede keer was ik wel positief getest maar had ik minder dan 24u klachten. De eerste keer had ik na 9 maanden nog klachten ... Na beide keren had ik geen antistoffen .... daarom toch maar een vaccin :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Luuk84 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:14:
[...]

Weet je toevallig ook hoe het zit met de transmissie van ongevaccineerden die al wel een besmetting gehad hebben en natuurlijke antistoffen hebben opgebouwd? En zo ja, hoe verhoud dat zich in cijfers ten opzichte van elkaar?
Je zou ook de groep mee kunnen nemen die gevaccineerd is en daarbij ook een besmetting heeft gehad, maar ik vermoed dat deze groep lastiger te meten is.
Nee, daar ken ik geen cijfers van, maar dat is wel interessant. We weten dat het percentage bescherming correleert met reductie in transmissie (wat overigens ook logisch is), dus dan verwacht je dat vaccinatie voor een grotere reductie in transmissie zorgt dan voorgaande besmetting, maar dat is wat speculatief.

We weten ook dat een vaccinatie na besmetting de bescherming nog verder ophoogt, dus dat zal de tranmissie waarschijnlijk ook verder doen laten afnemen.

Maar precieze cijfers ken ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Mfpower schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:36:
[...]

Als het zo zeldzaam is, waarom dan nog een vaccin na besmetting? Ik heb ook 2x covid gehad waarvan ik de eerste keer niet kan bewijzen maar de (zeer specifieke) klachten waren 100% hetzelfde. Bij de tweede keer was ik wel positief getest maar had ik minder dan 24u klachten. De eerste keer had ik na 9 maanden nog klachten ... Na beide keren had ik geen antistoffen .... daarom toch maar een vaccin :)
Hoe zit datmet die antistoffen, kan je dat laten onderzoeken? Hoe gaat dat in zijn werk?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 12:52

Dat doen ze áltijd :+ zo'n beetje de definitie van de wetgevende macht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:23:
[...]

Oke, pakken we de cijfers er even bij:
27.000 gevallen per week
131 doden per week

NL:
121.000 gevallen per week
439 doden per week

Misschien is portugal wat voorzichtiger? Gezien hun historie met Covid is dat niet vreemd... Want daar waren de ziekenhuizen overvol bij de eerste golf.

Kijk ook even naar hun grafiek doden en de onze, en dan vooral de afgelopen maand ofzo:
Portugal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fa6RZ0IcJt0LWex1uRUQ3EWe-uE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UA65LYMqXh0bhYIwm1G4N0f7.png?f=fotoalbum_large

NL:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_Lp8WFBjo3Y0b1N9m8Ord-RgpM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lLwkpNuQpjuT4NKiwjv1D1Di.png?f=fotoalbum_large

Het aantal IC bedden wat ik zo online kan vinden, ligt daar momenteel rond de 120 stuks in gebruik. Waar zitten wij momenteel op? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mfpower schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:36:
[...]

Als het zo zeldzaam is, waarom dan nog een vaccin na besmetting?
Omdat de enige metric die we hebben van immuniteit de meetbare hoeveelheid antistoffen is, en die kunnen we beïnvloeden met vaccins.

Betrouwbare gegevens over langdurige of breedbandige immuniteit door andere delen van ons immuunsysteem hebben we nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
psy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:38:
[...]

Hoe zit datmet die antistoffen, kan je dat laten onderzoeken? Hoe gaat dat in zijn werk?
Je laat bloed afnemen en dat testen ze op antistoffen. Veel meer dan dat is het eigenlijk niet.
Heb ik ook laten doen omdat ik vrij veel klachten had die leken op Covid die ook langer aanhielden maar aangezien ik niet kan laten testen destijds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

[...]
De "oneindige" immuniteit gaat over geheugencellen die bij een nieuwe infectie snel de productie van antistoffen kunnen opstarten. Dit kun je inderdaad krijgen van een natuurlijke infectie, maar ook vaccins zorgen er voor dat deze geheugencellen worden aangemaakt.

Sterker nog, het artikel dat je citeert zegt hierover:;
Ellebedy’s team has observed early signs that Pfizer’s mRNA vaccine should trigger the production of the same cells4.
Het argument dat vaccins beperkte bescherming bieden tegenover de oneindige immuniteit van een infectie is dan ook nergens op gebaseerd.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:39:
[...]

Omdat de enige metric die we hebben van immuniteit de meetbare hoeveelheid antistoffen is, en die kunnen we beïnvloeden met vaccins.

Betrouwbare gegevens over langdurige of breedbandige immuniteit door andere delen van ons immuunsysteem hebben we nog steeds niet.
Daar heb je een punt. Het moet dan ook in mijn geval zo zijn dat iets anders dan antistoffen de ziekte hebben overwonnen (T-cellen vermoedelijk). Maar na een vaccinatie nu (vermoedelijk) wel antistoffen dus mij pakt covid hopelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

psy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:38:
[...]

Via de huisarts kan dat, als ie daar reden voor ziet en anders zijn er commerciele labs zoals Innatoss (https://www.innatoss.com/nl/heb-ik-corona-gehad/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Rannasha schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:41:

Het argument dat vaccins beperkte bescherming bieden tegenover de oneindige immuniteit van een infectie is dan ook nergens op gebaseerd.
Het is gebaseerd op het feit dat virussen muteren dus voor sommige virussen maar beperkte immuniteit hebt na vaccinatie. Bijvoorbeeld de griep die elk jaar weer in een nieuwe vorm langs komt.
Terwijl bij andere vaccinaties, die je vaak 1x krijgt, het virus minder snel muteerd waardoor je levenslang beschermd bent.
En er ook kinderziektes zijn ( waterpokken ) waarbij als je ze krijgt je levenslang beschermd bent.

Mensen vergeten vaak de negatieve dingen niet zo goed. dus 3 weken ziek zijn als kind vergeet je minder snel dan dat 1e prikje. Maar de jaarlijkse griepprik hoor je jaarlijks in het nieuws dus dat vergeet je niet.
Dus daar zal die misconceptie wel vandaan komen, feiten door elkaar halen want elk virus is natuurlijk hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
[...]
Nota bene uit je eigen artikel :D :D
“This is a very important observation,” given claims of dwindling SARS-CoV-2 antibodies, says Rafi Ahmed, an immunologist at Emory University in Atlanta, Georgia, whose team co-discovered the cells in the late 1990s. What’s not clear is what antibody levels will look like in the long term and whether they offer any protection, Ahmed adds. “We’re early in the game. We’re not looking at five years, ten years after infection.”
Niets oneindig. :D dat weten ze nog helemaal niet (en de verwachting is nee. Je bent (waarschijnlijk) immuum voor die éne exacte versie van Corona. Maar ook binnen de Delta zijn er gewoon submutaties.

En het eindresultaat van vaccinaties en normaal doorloop is hetzelfde: Niet de antistoffen in je bloed blijven houden, maar zorgen dat bij een nieuwe infectie het draaiboek klaarligt om de ziekte te bestrijden. Dus ja, je wordt ziek, maar de gevolgen zouden minder erg moeten zijn dan zonder dat draaiboek.

Dat betekent niet dat je ook altijd minder ziek wordt. Want een deel van ziek zijn is je eigen immuumsysteem dat vecht. En je immuumsysteem is veel ingewikkelder dan "Hier zijn je B/T-cellen, nu wordt je nooit meer ziek". Das leuk voor de Mazelen :+ , difterie, Polio.... Ohja, die zijn ook levenslang, en dat zijn vaccins :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:46:
[...]

Nota bene uit je eigen artikel :D :D

[...]

Niets oneindig. :D dat weten ze nog helemaal niet (en de verwachting is nee. Je bent (waarschijnlijk) immuum voor die éne exacte versie van Corona. Maar ook binnen de Delta zijn er gewoon submutaties.

En het eindresultaat van vaccinaties en normaal doorloop is hetzelfde: Niet de antistoffen in je bloed blijven houden, maar zorgen dat bij een nieuwe infectie het draaiboek klaarligt om de ziekte te bestrijden. Dus ja, je wordt ziek, maar de gevolgen zouden minder erg moeten zijn dan zonder dat draaiboek.

Dat betekent niet dat je ook altijd minder ziek wordt. Want een deel van ziek zijn is je eigen immuumsysteem dat vecht. En je immuumsysteem is veel ingewikkelder dan "Hier zijn je B/T-cellen, nu wordt je nooit meer ziek". Das leuk voor de Mazelen :+ , difterie, Polio.... Ohja, die zijn ook levenslang, en dat zijn vaccins :D
Vooralsnog zijn er weinig gevallen bekend van infectie na een eerste positive infectie, terwijl wel al bewezen is dat de effectiviteit van vaccins vanaf 6 maanden afneemt. De roep om boosters is immers niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:46:
[...]
Kan iemand me eigenlijk uitleggen wanneer een virus een major versie krijgt en wanneer het een minorversie is?
Want we hebben iets van 20mutaties (minor versions ) van Omicon maar wanneer zeggen we vanaf nu is het Pluto? Is daar een regel voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
stijnec1 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:33:
[...]

dat hoor je inderdaad vaak, ik ben hardstikke gezond, wel 20kg te zwaar, maar niets aan de hand hoor.
Nee die aanname past gewoon prima in jouw dialoog :+
Mensen die 20kg te zwaar zijn, beschrijf je niet met "vrij gezond".

als je 1.80 bent met 65kg ben je gezond (BMI van 20)
Als je daar 20kg boven zit, heb je gewoon overgewicht (26.2)

En dan ga ik van gezondere kant uit van de BMI schaal.

Als je uitgaat van een BMI van 24 (1 punt onder de overgewichtsgrens) heb je het over:
180 met 77kg (BMI van 24)
180 met 97kg (BMI van 30+)
Dat is morbide obesitas.

Dus nee, Vrij gezond zal écht niet mensen met overgewicht of obesitas beschrijven :+ Dit is gewoon de feiten proberen weg te wuiven :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:51:
[...]
Vooralsnog zijn er weinig gevallen bekend van infectie na een eerste positive infectie, terwijl wel al bewezen is dat de effectiviteit van vaccins vanaf 6 maanden afneemt. De roep om boosters is immers niet voor niets.
In mijn eigen omgeving ken ik er al 3 :D
Nu is n=1 geen bewijs, maar genoeg mensen die gewoon opnieuw ziek worden, ook na een eerdere infectie.

De roep om boosters geld voor iederen, niet enkel gevaccineerden. Alle landen om ons heen hebben de duur van je code na infectie al omlaag bijgesteld naar 180 dagen ipv een jaar... en dat is niet zonder (medische) reden. Alleen nederland (nog) niet. En dat heeft meer te maken met dat ze dat lastig vinden te implementeren in het systeem :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:13:
[...]

Die groepen komen elkaar op andere plekken ook weer tegen dus uit elkaar houden doe je toch niet.

Mag je groepen buitensluiten alleen omdat je ze wilt beschermen terwijl ze dat zelf niet nodig vinden?
Gezien de zorgplicht die de overheid heeft jegens de bevolking is het antwoord op deze vraag volmondig ja. Een alternatieve oplossing zou zijn om 2G in te voeren voor coronazorg (met uiteraard een uitzondering voor die enkeling die niet gevaccineerd kan worden).
In feite dwing je hiermee mensen een medische behandeling te ondergaan die ze niet wensen, ja het hoeft niet hoor maar dan mag je verder niets meer.

Evenveel vrije keuze als dat je beroofd word, je hoeft je telefoon niet te geven alleen heb je dan wat extra ventilatiegaatjes in je lichaam. Het is geheel vrijwillig hoor je kan ook kiezen voor een paar schotwonden.
Laten we de vergelijkingen wel een beetje reëel houden graag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:52:
[...]

Als je uitgaat van een BMI van 24 (1 punt onder de overgewichtsgrens) heb je het over:
Dat is morbide obesitas.

Dus nee, Vrij gezond zal écht niet mensen met obesitas of morbide obesitas beschrijven :+ Dit is gewoon de feiten proberen weg te wuiven :9
Hoewel ik het in grote lijnen met je eens ben is BMI natuurlijk niet de enige maatstaf voor gezondheid.
Het is makkelijk te berekenen en geeft een zeer goede indicatie maar zeker in het grensgebied 24-27 is niet niet altijd overduidelijk. Maar goed mensen weten dan ook zelf wel of ze extreem sportief zijn of niet. En ze kunnen zelf wel in de spiegel lijken, zie je daar een wasbordje maar je hebt een bmi van 27 is er niets aan de hand, moet je op de tast naar de WC maar heb je een BMI van 24 heb je misschien wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
RoD schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:37:
[...]

Nee, daar ken ik geen cijfers van, maar dat is wel interessant. We weten dat het percentage bescherming correleert met reductie in transmissie (wat overigens ook logisch is), dus dan verwacht je dat vaccinatie voor een grotere reductie in transmissie zorgt dan voorgaande besmetting, maar dat is wat speculatief.

We weten ook dat een vaccinatie na besmetting de bescherming nog verder ophoogt, dus dat zal de tranmissie waarschijnlijk ook verder doen laten afnemen.

Maar precieze cijfers ken ik in ieder geval niet.
Helaas, er zal vast en zeker ergens onderzoek gedaan worden naar deze relatie. Ik weet echter niet waar ik dit soort informatie zou kunnen vinden.
Stel dat dit bij ongevaccineerden zorgt voor verlaagde transmissie zou het 'probleem' op de basisscholen (daar kinderen nog nauwelijks gevaccineerd zijn) mogelijk minder groot kunnen zijn als gedacht? Ik heb hier nog geen informatie over gevonden dus ik speculeer. Echter lijken mij dit toch erg interessante cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:52:
[...]

Dat is morbide obesitas.

Dus nee, Vrij gezond zal écht niet mensen met overgewicht of obesitas beschrijven :+ Dit is gewoon de feiten proberen weg te wuiven :9
(morbide) obesitas is een duidelijk verhaal
ik doel op BMI 27-30, dan ben je ook aanzienlijk te zwaar, al zul je daar in 1e instantie weinig last van hebben rond je 40e, je bent wel bevattelijker voor covid infecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Luuk84 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:56:
[...]

Helaas, er zal vast en zeker ergens onderzoek gedaan worden naar deze relatie. Ik weet echter niet waar ik dit soort informatie zou kunnen vinden.
Stel dat dit bij ongevaccineerden zorgt voor verlaagde transmissie zou het 'probleem' op de basisscholen (daar kinderen nog nauwelijks gevaccineerd zijn) mogelijk minder groot kunnen zijn als gedacht? Ik heb hier nog geen informatie over gevonden dus ik speculeer. Echter lijken mij dit toch erg interessante cijfers.
Nou, wat we weten is dat in korte tijd heel veel kinderen besmet zijn geraakt. Gisteren kwam er ook een artikel voorbij dat een groot deel van de kinderen immuniteit heeft opgebouwd door exposure. De vraag is ook een beetje of de Gezondheidsraad dit feit heeft meegenomen in de overweging om kinderen te vaccineren. Dat de benefit-risk om kinderen te vaccineren positief is, dat is duidelijk. Wat momenteel voor mij niet helder is, is of het qua inzet nog nodig is gezien de gigantische golf aan besmettingen de afgelopen tijd. Heeft het dan nog zin om achteraf deze groep aanvullende bescherming aan te bieden? (los even van kinderen met onderliggend lijden)

Dus, wellicht dat het probleem in de komende tijd minder groot gaat zijn, maar dat is een beetje koffiedik kijken. Het helpt ook niet dat omicron er nu aan komt, want we weten dat die vrij gemakkelijk door de immuniteitsmuur heen kan breken, dus dat maakt het nog weer complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Luuk84 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:56:
[...]

Er zijn zo veel factoren die meespelen bij besmetting dat je dat ook niet zomaar kan vangen in 1 of 2 parameters.
Zo is de locatie van belang, goed geventileerde ruimte/buitenlucht vs een slecht geventileerde kleine ruimte.
Duur van contact, ren je iemand voorbij of zit je er 6 uur naast in de klas.

En er zijn nog wel meer factoren anders dan gevaccineerd/genezen die mee spelen met of je wel of niet besmet word van een contact met iemand die besmettelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:25
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:54:
[...]

In mijn eigen omgeving ken ik er al 3 :D
Nu is n=1 geen bewijs, maar genoeg mensen die gewoon opnieuw ziek worden, ook na een eerdere infectie.

De roep om boosters geld voor iederen, niet enkel gevaccineerden. Alle landen om ons heen hebben de duur van je code na infectie al omlaag bijgesteld naar 180 dagen ipv een jaar... en dat is niet zonder (medische) reden. Alleen nederland (nog) niet. En dat heeft meer te maken met dat ze dat lastig vinden te implementeren in het systeem :Y)
Als je nog niet gevaccineerd bent, is er geen sprake van een boost, maar van een eerste vaccinatie. Tenzij je natuurlijk de genezenen bedoelt :)

En ja, Rutte pleitte onlangs nog voor eenduidige Europese regelingen. Ironisch genoeg een paar dagen nadat Nederland het tot 9 maanden had verlengd (of was het een jaar?). Zo komen we er wel :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:56:
[...]

Hoewel ik het in grote lijnen met je eens ben is BMI natuurlijk niet de enige maatstaf voor gezondheid.
Het is makkelijk te berekenen en geeft een zeer goede indicatie maar zeker in het grensgebied 24-27 is niet niet altijd overduidelijk. Maar goed mensen weten dan ook zelf wel of ze extreem sportief zijn of niet. En ze kunnen zelf wel in de spiegel lijken, zie je daar een wasbordje maar je hebt een bmi van 27 is er niets aan de hand, moet je op de tast naar de WC maar heb je een BMI van 24 heb je misschien wel een probleem.
BMI is niet de enige maatstaf. Maar we zitten al snel boven het grensgebied. En over de gemiddelde bevolking (onthoud, we hebben het over een grote groep, dan kun je wel degelijk conclusies trekken uit statistieken) van een best grote groep (40'ers).

Er lijkt gewoon dat ook gezonde, minder oude mensen gewoon best veel last hebben van Corona en de nasleep. En het enige wat je daar uithaalt is het stukje "Vrij gezond".

Dat is met een vergrootglas naar details zoeken, maar het grote plaatje negeren O-) enkel om niet toe te hoeven geven dat, jawel, het níét enkel een ziekte is die enkel 70+'ers treft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:01:
[...]

Er lijkt gewoon dat ook gezonde, minder oude mensen gewoon best veel last hebben van Corona en de nasleep. En het enige wat je daar uithaalt is het stukje "Vrij gezond".
die vraag kwam van mij. Vrij gezond betekent dat er wel iets mis is, anders ben je gewoon gezond. Dus ik ben nieuwsgierig naar wat het verschil is tussen "gezond" en "vrij gezond"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Cid Highwind schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:01:
[...]

Als je nog niet gevaccineerd bent, is er geen sprake van een boost, maar van een eerste vaccinatie. Tenzij je natuurlijk de genezenen bedoelt :)

En ja, Rutte pleitte onlangs nog voor eenduidige Europese regelingen. Ironisch genoeg een paar dagen nadat Nederland het tot 9 maanden had verlengd (of was het een jaar?). Zo komen we er wel :D
"We willen, als kabinet en europa, éénduidige regels over de corona-maatregelen.... Maar dan wel graag de onze"

Denk dat dit een beetje de strekking is van Rutte :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:01:
[...]

BMI is niet de enige maatstaf. Maar we zitten al snel boven het grensgebied. En over de gemiddelde bevolking (onthoud, we hebben het over een grote groep, dan kun je wel degelijk conclusies trekken uit statistieken) van een best grote groep (40'ers).

Dat is met een vergrootglas naar details zoeken, maar het grote plaatje negeren O-) enkel om niet toe te hoeven geven dat, jawel, het níét enkel een ziekte is die enkel 70+'ers treft
Er zit wel een redelijk verband tussen leeftijd en mate van klachten.
En dan niet 70+ maar er was hier een paar weken terug een mooie tabel van met leeftijd + vacciantiestatus + IC bezettingen.
Het lijkt boven de 50 een stuk erger te zijn dan daaronder. Dat zegt niets over een individu maar wel over een grote populatie. Daarom is het boosteren van 60+ ook iets wat naar mijn mening veel meer gaat toevoegen dan het vaccineren van de 30- groep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
stijnec1 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:02:
[...]

die vraag kwam van mij. Vrij gezond betekent dat er wel iets mis is, anders ben je gewoon gezond. Dus ik ben nieuwsgierig naar wat het verschil is tussen "gezond" en "vrij gezond"
Dat ben je niet ;-) je bent niet nieuwschierig naar wat dat betekent. Want dat heb je al láng ingevuld voor jezelf en anderen
stijnec1 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:33:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:04:
[...]

En dan niet 70+ maar er was hier een paar weken terug een mooie tabel van met leeftijd + vacciantiestatus + IC bezettingen.
Het lijkt boven de 50 een stuk erger te zijn dan daaronder. Dat zegt niets over een individu maar wel over een grote populatie. Daarom is het boosteren van 60+ ook iets wat naar mijn mening veel meer gaat toevoegen dan het vaccineren van de 30- groep.
Hoe zou het dan komen dat praktisch alle gezondheidsorganisaties ter wereld jouw mening niet delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:37

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Shadowhawk00 het gaat hier hard, klopt, maar deze discussie ging over long covid klachten die vooral mensen treft die nooit een ziekenhuis van binnen zien. Mensen herstellen sneller van de IC dan van long covid.
Dit als tegenwicht aan de indruk die gewekt wordt dat het een ziekte is die alleen 'anderen' (=oud en te zwaar) treft.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Die mening deelt iedereen wel.

Maar wat nog meer helpt, is beide groepen doen.
Gewoon én-én. Want dat heeft nog altijd een groter effect.

Als we de luxe hadden om voor een bepaalde groep te gaan, zouden we dat zeker doen. Maar momenteel is elk IC-bed er eentje, elk ziekenhuisbed ook. En elke besmetting die voorkomen kan worden telt mee.

en we hadden het inderdaad over Long-covid, omdat iemand riep dat enkel de oudjes ziek worden, en mensen onder de 70 en nauwelijks last van hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 15-12-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Proton_ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:06:
@Shadowhawk00 het gaat hier hard, klopt, maar deze discussie ging over long covid klachten die vooral mensen treft die nooit een ziekenhuis van binnen zien. Mensen herstellen sneller van de IC dan van long covid.
Dit als tegenwicht aan de indruk die gewekt wordt dat het een ziekte is die alleen 'anderen' (=oud en te zwaar) treft.
Long covid is inderdaad vervelend, maar geen aandoening waardoor de zorg zo omver wordt getrokken dat andere zorg moet worden uitgesteld of geschrapt.

Het zou een probleem zijn als door long-covid ineens 20% van de beroepsbevolking niet meer kon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:08:
[...]

Long covid is inderdaad vervelend, maar geen aandoening waardoor de zorg zo omver wordt getrokken dat andere zorg moet worden uitgesteld of geschrapt.

Het zou een probleem zijn als door long-covid ineens 20% van de beroepsbevolking niet meer kon werken.
Dat zegt ook niemand 8)7 leesssssss 8)7

De mensen met Long-covid komen vaak niet eens in het ziekenhuis.

De reden dat we de zorg omver trekken, en andere zorg moet worden uitgesteld, is het aantal ziekenhuisopnames. Dus "gewone" covid.

Je grijpt elke strohalm aan om maar een punt te maken, waar het helemaal niet over gaat. De discussie was: Corona is een ziekte die eigenlijk enkel 70+ treft. Dat is niet waar.

Er gaat niets over of je daar de zorg voor op zijn kop moet zetten, voor die groep maatregelen moet aanhouden etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 15-12-2021 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:08:
[...]

En alle werkgevers die loon moeten doorbetalen voor langdurige longcovid patienten maakt je nu opeens niks meer uit? Entertainment mag absoluut niet failliet gaan, maar als er rapporten zijn dat duizenden langdurig ziek thuis zitten, wat iemand moet betalen, dan denk je ach, maakt niet uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:10:
[...]

En alle werkgevers die loon moeten doorbetalen voor langdurige longcovid patienten maakt je nu opeens niks meer uit? Entertainment mag absoluut niet failliet gaan, maar als er rapporten zijn dat duizenden langdurig ziek thuis zitten, wat iemand moet betalen, dan denk je ach, maakt niet uit?
ja maar daar heeft hij persoonlijk geen last van :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
[...]

Maar waarom wordt er iedere keer alleen gekeken naar het einde van het traject waar de ziekte ook echt zichtbaar wordt? Als je 10% minder besmettingen hebt, krijg je ook 10% minder mensen in het ziekenhuis. En die 10% minder besmettingen kun je het beste bij de 30-groep halen omdat die het meest aktief zijn en dus het snelste het virus verspreiden.
Dus wil je minder mensen in het ziekenhuis krijgen, moet je je focus leggen op iedereen. En bij de ene groep zal de meeste winst liggen omdat ze het minder verspreiden, en bij de andere groep omdat ze minder in het ziekenhuis terecht komen. Dus het resultaat van 30- niet vaccineren is nog steeds meer mensen in het ziekenhuis. Weliswaar veelal niet meer direct, maar zeker indirect.

Oftewel je moet je focus leggen op de hele samenleving. Er losse groepjes van maken is leuk als je wilt voorkomen dat je zelf last van maatregelen krijgt, maar voor het oplossen van het probleem hebben we toch echt iedereen nodig.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:26:
[...]

Dat vraag ik me af, dan zou iemand die hersteld is van Delta dus niet meer besmet kunnen worden met Omikron. Maar volgens mij is dat dus niet zo.

En dan zou van een verzadigingseffect geen sprake meer zijn, iedereen die hersteld is kan dan weer opnieuw besmet worden na een bepaalde tijd. @t_captain , heb je dat ergens in berekeningen mee genomen?
Ja, zit in het model. Eigenlijk zelfs iets te sterk gemodelleerd.

De immuniteit tegen delta (of die nou van een recente infectie of van een vacvinatie komt) werkt slechts gedeeltelijk voor omicron.

Die factor had ik gisteren op 65% staan, maar het nieuwe onderzoek suggereert een factor van 75%.

Onze geschatte immuniteit tegen delta zou ik nu op 76% zetten. Die tegen omicron op 57%.

Mijn (heel erg ruwe) prognose op basis van de oude getallen zou zijn dat de piek misschien 2x zo hoog zou kunnen worden als die van delta was. Dat getal zou omlaag komen, denk eerder aan 1.5x op de infecties.

De ziekenhuisbezetting (verpleegafdeling) zou dan pieken op ongeveer 900 bedden omstreeks eind januari/1e gelft februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Dat wordt dan ook betaald vanuit de overheid vanuit de Ziektewet, niet uit de eigen zak van de werkgever.

Het alternatief is om nóg meer sectoren beperkingen op te leggen voor preventie van long-covid, wat eigenlijk al (bijna) niet mogelijk is, want om long-covid te voorkomen zou je 0 besmettingen als doel moeten stellen. Er is namelijk nog steeds geen duidelijkheid over wanneer een besmetting tot long-covid leidt en wanneer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:11:
[...]

ja maar daar heeft hij persoonlijk geen last van :+
Denk dat het daar wel op neer komt. Het treft mij dus het is dom, beter doen ze iets slims wat mij niet treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Die zijn vaak verzekerd hiertegen, en dat je personeel ziek word is wel degelijk een ondernemers risico. Dat je gesloten word door de overheid voor 1 of 2 jaar is wat anders, en daar zijn ze ook niet voor verzekerd.
Genoeg mensen die als ZZPer podia en festivals opbouwen die nu dus al 1 jaar thuis zitten.
Overigens is het natuurlijk voor alle betrokkenen niet fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:13:
[...]
Genoeg mensen die als ZZPer podia en festivals opbouwen die nu dus al 1 jaar thuis zitten.
Volgens sommigen in dit topic kunnen die prima bijklussen in de zorg of het onderwijs waar ze om handjes zitten te springen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:14:
[...]
Volgens sommigen in dit topic kunnen die prima bijklussen in de zorg of het onderwijs waar ze om handjes zitten te springen. ;)
Die laatste is nog best lastig om te regelen kan ik je vertellen. Veel scholen doen niet aan zij-instroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
RoD schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:59:
[...]

Nou, wat we weten is dat in korte tijd heel veel kinderen besmet zijn geraakt. Gisteren kwam er ook een artikel voorbij dat een groot deel van de kinderen immuniteit heeft opgebouwd door exposure. De vraag is ook een beetje of de Gezondheidsraad dit feit heeft meegenomen in de overweging om kinderen te vaccineren. Dat de benefit-risk om kinderen te vaccineren positief is, dat is duidelijk. Wat momenteel voor mij niet helder is, is of het qua inzet nog nodig is gezien de gigantische golf aan besmettingen de afgelopen tijd. Heeft het dan nog zin om achteraf deze groep aanvullende bescherming aan te bieden? (los even van kinderen met onderliggend lijden)

Dus, wellicht dat het probleem in de komende tijd minder groot gaat zijn, maar dat is een beetje koffiedik kijken. Het helpt ook niet dat omicron er nu aan komt, want we weten dat die vrij gemakkelijk door de immuniteitsmuur heen kan breken, dus dat maakt het nog weer complexer.
Het zou toch fijn zijn als men hier wat meer duidelijkheid over zouden kunnen verschaffen, daar gezien het vaccineren van kinderen op dit moment nogal een bewogen onderwerp is.
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:00:
[...]

Er zijn zo veel factoren die meespelen bij besmetting dat je dat ook niet zomaar kan vangen in 1 of 2 parameters.
Zo is de locatie van belang, goed geventileerde ruimte/buitenlucht vs een slecht geventileerde kleine ruimte.
Duur van contact, ren je iemand voorbij of zit je er 6 uur naast in de klas.

En er zijn nog wel meer factoren anders dan gevaccineerd/genezen die mee spelen met of je wel of niet besmet word van een contact met iemand die besmettelijk is.
Dat klopt er spelen veel factoren mee, maar daar had ik het niet over. Ik had het in mijn oorspronkelijke bericht over de eventueel verminderde mate van transmissie na een covid besmetting. Niet zozeer over hoe iemand besmet is geraakt. Feit is dat er veel jonge kinderen besmet zijn geraakt. Interessant om te weten zou zijn hoe deze besmette kinderen met natuurlijk aangemaakte antistoffen nog bijdragen aan de verspreiding. Dat is een beetje waar ik over zat te speculeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:13:
[...]

Denk dat het daar wel op neer komt. Het treft mij dus het is dom, beter doen ze iets slims wat mij niet treft.
beetje slappe argumentatie, lichtelijk neigend naar 'op de man'.

voor mij staat het kunnen volgen van de logica achter beleid los van of ik er persoonlijk last van heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:13:
[...]

Die zijn vaak verzekerd hiertegen, en dat je personeel ziek word is wel degelijk een ondernemers risico. Dat je gesloten word door de overheid voor 1 of 2 jaar is wat anders, en daar zijn ze ook niet voor verzekerd.
Overigens is het natuurlijk voor alle betrokkenen niet fijn.
Verzekerd? Met werkgeverspremies die worden bijgesteld o.b.v. het gebruik van diezelfde verzekering?

Ain't no such thing as a free meal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:16:
[...]

beetje slappe argumentatie, lichtelijk neigend naar 'op de man'.

voor mij staat het kunnen volgen van de logica achter beleid los van of ik er persoonlijk last van heb.
Was zeker niet op de man, argumenten hier in het algemeen hebben hier aardig last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:42

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik vraag me af of we hier in NL ook van de 15 minuten wachten na een prik gaan afstappen. Ik las net dat ze in Engeland dit (willen) gaan doen.

Het zal de capaciteit minimaal x3 doen per locatie. Stuk sneller vaccineren op die manier

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:13:
[...]

Dat wordt dan ook betaald vanuit de overheid vanuit de Ziektewet, niet uit de eigen zak van de werkgever.
Onzin:
De eerste 2 jaar van uw ziekte is uw werkgever verplicht om uw loon door te betalen. Hij moet per jaar minstens 70% van uw brutoloon betalen. In de meeste cao’s staat dat dit in het eerste jaar 100% is en in het tweede jaar 70%. U kunt meer loon doorbetaald krijgen als hierover afspraken staan in uw cao of in uw arbeidsovereenkomst.
bron: https://www.uwv.nl/partic...orbetaling-tijdens-ziekte

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Als werknemers door een andere ziekte thuis zitten doen we daar niet moeilijk over. Waarom dan voor long-covid wel?

Tenzij het een grootschalig probleem wordt waardoor de arbeidsmarkt klem loopt, zie ik niet waarom dat anders is als alle andere ziekten die er rond gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:15:
[...]

Die laatste is nog best lastig om te regelen kan ik je vertellen. Veel scholen doen niet aan zij-instroom.
Wat niet gek is omdat zij-instromers meestal helemaal de kennis en kunde niet hebben. Neem je die aan, zul je er eerst weer een ervaren leerkracht naast moeten zetten. En dan heb je extra kosten (terwijl je geen budget hebt) en nog steeds een tekort.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
wontcachme schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:21:
Ik vraag me af of we hier in NL ook van de 15 minuten wachten na een prik gaan afstappen. Ik las net dat ze in Engeland dit (willen) gaan doen.

Het zal de capaciteit minimaal x3 doen per locatie. Stuk sneller vaccineren op die manier
Dat doen ze volgens mij omdat er mensen een allergische reactie kunnen krijgen van het vaccin.
Eigenlijk alle medicatie heeft hulpstoffen en sommige mensen zijn hier gevoelig voor.

Het is zo lullig als jij na je vaccinatie wegloopt en vervolgens 10 min later verongelukt omdat je een allergische reactie krijgt die niemand zag aankomen. Lig je alsnog op het IC.
redwing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:23:
[...]

Wat niet gek is omdat zij-instromers meestal helemaal de kennis en kunde niet hebben. Neem je die aan, zul je er eerst weer een ervaren leerkracht naast moeten zetten. En dan heb je extra kosten (terwijl je geen budget hebt) en nog steeds een tekort.
Ze zetten iemand niet zomaar ineens voor de klas, je moet wel degelijk testen maken en geschiktheids verklaring hebben voordat je het traject kan starten. Dus je moet al laten zien dat je les kan geven ( met wat hulp ) voordat je het traject in mag.

[ Voor 30% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 13:26 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.