I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
En hoeveel van die allergische reacties zijn er al geweest in de prikstraat op de miljoenen prikken die er zijn gezet?Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:25:
[...]
Dat doen ze volgens mij omdat er mensen een allergische reactie kunnen krijgen van het vaccin.
Eigenlijk alle medicatie heeft hulpstoffen en sommige mensen zijn hier gevoelig voor.
Het is zo lullig als jij na je vaccinatie wegloopt en vervolgens 10 min later verongelukt omdat je een allergische reactie krijgt die niemand zag aankomen. Lig je alsnog op het IC.
Weegt dat op tegen de capaciteit die ze erbij krijgen als ze aan de lopende band kunnen doorprikken?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Daarnaast; als het al twee keer goed gegaan is; hoe groot is de kans dan op een allergische reactie bij nr. 3?Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:26:
[...]
En hoeveel van die allergische reacties zijn er al geweest in de prikstraat op de miljoenen prikken die er zijn gezet?
Weegt dat op tegen de capaciteit die ze erbij krijgen als ze aan de lopende band kunnen doorprikken?
Van wat ik las is er per 100 000 prikken ongeveer 1 allergische reactie en dan treed die ook nog maar in 71% van de gevallen op binnen die 15 minuten....Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:25:
[...]
Dat doen ze volgens mij omdat er mensen een allergische reactie kunnen krijgen van het vaccin.
Eigenlijk alle medicatie heeft hulpstoffen en sommige mensen zijn hier gevoelig voor.
Het is zo lullig als jij na je vaccinatie wegloopt en vervolgens 10 min later verongelukt omdat je een allergische reactie krijgt die niemand zag aankomen. Lig je alsnog op het IC.
Lekker met zijn allen in een gymzaal met een extra besmettelijke variantShadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:28:
kan de hele gymzaal vol stoelen zetten met 1 persoon die toezicht houd en dan nog volle bak prikken met een redelijke groep mensen.
[ Voor 20% gewijzigd door wontcachme op 15-12-2021 13:30 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Geen idee maar ze zullen er wel over nagedacht hebben. Overigens zijn dit dan geen reacties op het vaccin zelf maar meer op de hulpstoffen die erin zitten.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:26:
[...]
En hoeveel van die allergische reacties zijn er al geweest in de prikstraat op de miljoenen prikken die er zijn gezet?
Het zal wel een reeel risico zijn verwacht ik en het is ook niet zo dat het heel veel capaciteit kost want je kan de hele gymzaal vol stoelen zetten met 1 persoon die toezicht houd en dan nog volle bak prikken met een redelijke groep mensen.
Het heeft ook een mentale werking, want na vaccinatie houden ze je goed in de gaten dus als je bijwerkingen krijgt dan kunnen ze het snel oplossen. Misschien is dat ook een overweging.
[ Voor 11% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 13:30 ]
Als je wil zorgen dat mensen niet meer geprikt willen worden, moet je zorgen dat ze overlijden door de directe allergische reactie die je kan krijgen.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:26:
[...]
Er is een Tweaker die zijn arm heeft gebroken door de prik. Nee, niet dat de naald zo dik was
Als die dus gewoon de auto was ingestapt, was de kans aanwezig dat die er nu níét geweest was.
Er zijn genoeg andere mogelijkheden nog om sneller te vaccineren, zonder mensen extra in gevaar te brengen. Denk aan het leger etc. Het doel is nu toch ook om half januari iedereen geboostert te hebben?
Lijkt mij snel zat. Een maand voor 18-65.
Niet alleen voor allergische reactie van bijvoorbeeld soort vaseline achtig spulletje.Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:25:
[...]
Maar ook zijn er mensen (zoals ik) gewoon enkele minuten na de prik in (bijna) elkaar zakken.
Dit vind ik wel een goed argument, maar dan heb je voor de mensen die wel een reactie hebben gehad alsnog iets van ondersteuning nodig lijkt me.MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:27:
[...]
Daarnaast; als het al twee keer goed gegaan is; hoe groot is de kans dan op een allergische reactie bij nr. 3?
Daarnaast, hoeveel mensen zouden er niet meer gaan als er geen hulpverlener zit die een oogje in het zeil houdt nadat de prik is gezet? Kan me voorstellen dat het voor mensen die het spannend vinden dan helemaal een no-go is.
blaap
Verwijderd
De discussie over longcovid begon om de illusie van een ander dat alleen ouderen getroffen worden door covid de wereld uit te helpen. Jij reageert daarop dat dat niet erg is want die komen toch niet in het ziekenhuis. Dat mag je vinden, maar het treft jongeren wel degelijk. Dat jij het niet erg vindt dat die thuis zitten met langdurige klachten (met ondebekende langetermijn effecten) is prima, maar verder niet bepaald relevant. Ik ken een paar mensen die het hebben en ik kan je garanderen dat die graag eerder een vaccin gehad hadden.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:23:
[...]
Als werknemers door een andere ziekte thuis zitten doen we daar niet moeilijk over. Waarom dan voor long-covid wel?
Tenzij het een grootschalig probleem wordt waardoor de arbeidsmarkt klem loopt, zie ik niet waarom dat anders is als alle andere ziekten die er rond gaan.
Collega heeft vaak een vaccin gehad voor reizen (Hep A, gele koorts, dat spul), en bij haar laatste reis kreeg ze opeens een soort spastische aanval. Dus garantie tot de deur zullen we maar zeggenMikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:27:
[...]
Daarnaast; als het al twee keer goed gegaan is; hoe groot is de kans dan op een allergische reactie bij nr. 3?
Klopt, en dat verongelukken hoeft niet eens, als je die allergische reaktie krijgt wil je gewoon dat er een dokter in de buurt is die je daarbij helpt. Dat helpen is uiteindelijk simpel, maar de gevolgen als die hulp er niet is, zijn een stuk minder simpel.Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:25:
[...]
Dat weet ik, mijn vrouw is basisschooldirecteur[...]
Ze zetten iemand niet zomaar ineens voor de klas, je moet wel degelijk testen maken en geschiktheids verklaring hebben voordat je het traject kan starten. Dus je moet al laten zien dat je les kan geven ( met wat hulp ) voordat je het traject in mag.
[removed]
Ik ben niet degene die over ouderen begon. Maar feit blijft dat covid een probleem is van de ziekenhuisbelasting die andere zorg aan het verdringen is.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:30:
[...]
De discussie over longcovid begon om de illusie van een ander dat alleen ouderen getroffen worden door covid de wereld uit te helpen. Jij reageert daarop dat dat niet erg is want die komen toch niet in het ziekenhuis. Dat mag je vinden, maar het treft jongeren wel degelijk. Dat jij het niet erg vindt dat die thuis zitten met langdurige klachten (met ondebekende langetermijn effecten) is prima, maar verder niet bepaald relevant. Ik ken een paar mensen die het hebben en ik kan je garanderen dat die graag eerder een vaccin gehad hadden.
Dat er mensen last krijgen van long-covid is een probleem wat (tot op heden) te overzien valt en ook goed te voorkomen is met vaccineren, maar niet ernstig genoeg voor het instellen van zware maatregelen.
Maak je het toch optioneel. Wil je wachten; prima, linksaf. Vind je het wel best; rechtsaf naar buiten.blaatschaaap schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:30:
[...]
Dit vind ik wel een goed argument, maar dan heb je voor de mensen die wel een reactie hebben gehad alsnog iets van ondersteuning nodig lijkt me.
Daarnaast, hoeveel mensen zouden er niet meer gaan als er geen hulpverlener zit die een oogje in het zeil houdt nadat de prik is gezet? Kan me voorstellen dat het voor mensen die het spannend vinden dan helemaal een no-go is.
Dat laatste heb ik ook bij naalden maar dan met een soort van 50/50 resultaat.Prutzertje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:30:
[...]
Niet alleen voor allergische reactie van bijvoorbeeld soort vaseline achtig spulletje.
Maar ook zijn er mensen (zoals ik) gewoon enkele minuten na de prik in (bijna) elkaar zakken.
Soms ga ik tijdens het prikken KO,
Soms ga ik binnen 5-10 min na het prikken KO
En soms gebeurt er helemaal niets.
Toch wel fijn dat er iemand is die me opvangt en netjes plat legt als optie 2 gebeurt en niet dat ik net de treinrails over fiets.
Verwijderd
Dat is jouw objectieve mening. Prima, maar dan wil ik ook niet meer horen dat jongeren zich niet hoeven te laten vaccineren omdat ze toch niet ziek worden.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:32:
[...]
Ik ben niet degene die over ouderen begon. Maar feit blijft dat covid een probleem is van de ziekenhuisbelasting die andere zorg aan het verdringen is.
Dat er mensen last krijgen van long-covid is een probleem wat (tot op heden) te overzien valt en ook goed te voorkomen is met vaccineren, maar niet ernstig genoeg voor het instellen van zware maatregelen.
Maar wat doe je dan als iemand rechtsaf slaat en 2 straten verderop schuimbekkend op zijn gezicht ligt?MikeyMan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:32:
[...]
Maak je het toch optioneel. Wil je wachten; prima, linksaf. Vind je het wel best; rechtsaf naar buiten.
Die mening heb ik dan ook helemaal niet.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:33:
[...]
Dat is jouw objectieve mening. Prima, maar dan wil ik ook niet meer horen dat jongeren zich niet hoeven te laten vaccineren omdat ze toch niet ziek worden.
Ik zie alleen voorlopig het nut nog niet in van een herhaaldelijke boostercampagne voor jongeren. Al helemaal niet gekoppeld aan een systeem met vinkjes en QR-codes.
of erger, iemand rijd een ander dood omdat die schuimbekkend in de auto zat op een 100 weg en een frontale botsing veroorzaaktStoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:33:
[...]
Maar wat doe je dan als iemand rechtsaf slaat en 2 straten verderop schuimbekkend op zijn gezicht ligt?
Verwijderd
Je spreekt jezelf binnen twee zinnen tegen. Als boosteren helpt tegen ziek worden, en de kans op longcovid verkleint heeft het welgedelijk nut.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:34:
[...]
Die mening heb ik dan ook helemaal niet.
Ik zie alleen voorlopig het nut nog niet in van een herhaaldelijke boostercampagne voor jongeren. Al helemaal niet gekoppeld aan een systeem met vinkjes en QR-codes.
Voorlopig is er nog weinig bekend over hoeveel groter dat effect is bij jongeren, omdat de immuniteit bij jongeren veel langzamer afneemt.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:35:
[...]
Je spreekt jezelf binnen twee zinnen tegen. Als boosteren helpt tegen ziek worden, en de kans op longcovid verkleint heeft het welgedelijk nut.
En al helemaal als het gaat om herhaaldelijke boosters (in Israël is er al sprake van een 4de prik) waarvan nu nog geen aantoonbare effectiviteit is. En als het om preventie van een te-overzien probleem gaat zoals long-covid, dan zou die booster gewoon vrijwillig moeten zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 15-12-2021 13:38 ]
Of erger hij rijd 4 mensen het ziekenhuis in, dan heb je ineens 4 extra IC bedden nodig.Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:35:
[...]
of erger, iemand rijd een ander dood omdat die schuimbekkend in de auto zat op een 100 weg en een frontale botsing veroorzaakt
Nee gewoon veel beter om 15 min te wachten voor de zekerheid.
Israel loopt altijd al een beetje voor deze pandemie.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:38:
[...]
Voorlopig is er nog weinig bekend over hoeveel groter dat effect is bij jongeren, omdat de immuniteit bij jongeren veel langzamer afneemt.
En al helemaal als het gaat om herhaaldelijke boosters (in Israël is er al sprake van een 4de prik) waarvan nu nog geen aantoonbare effectiviteit is. En als het om preventie van een te-overzien probleem gaat zoals long-covid, dan zou die booster gewoon vrijwillig moeten zijn.
Als eerste grootscheepse vaccinatie, als eerste de boostercampagne en dus ook als eerste de 2e booster ronde. Krijgen wij over 6 maanden hier ook hoor.
[ Voor 48% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 13:39 ]
Afscheid van nemen...Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:33:
[...]
Maar wat doe je dan als iemand rechtsaf slaat en 2 straten verderop schuimbekkend op zijn gezicht ligt?
Ben serieus benieuwd hoe vaak die allergische reacties uberhaupt voorkomen. Enige wat ik heb gezien was een paar lui met prikangst die ondersteboven gingen. Maargoed, dat weet je normaal gesproken van jezelf.
Verwijderd
Heb goed nieuws voor je, de booster is vrijwillig.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:38:
[...]
Voorlopig is er nog weinig bekend over hoeveel groter dat effect is bij jongeren, omdat de immuniteit bij jongeren veel langzamer afneemt.
Er gaan enorme aantallen niet-symptomatische besmettingen zijn. Vanwege de winter periode zullen veel mensen zich ook niet laten testen bij een lichte verkoudheid. Diegenen die dat wel willen zullen aanlopen tegen de beperkingen van de testcapaciteit in Nederland.t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:27:
Ik heb weer een artikel kunnen uitpluizen en daarmee wat kunnen rekenen aan omicron.
* vaccin-ontwijking: 2x Pfizer beschermt 70% tegen ziekenhuisopname. Dat was 90% bij delta (komt uit artikel),.
* milder verloop: kans op ziekenhuisopname na infectie is 33% lager (dat getal heb ik uit het artikel + de vaccinatiegraad in SA kunnen afleiden).
* mider verloop: uitstroom van ziekenhuizen gaat veel sneller; duur van ziekenhuisopname is gemiddeld 65% korter. Verder veel minder sterfte na opname (dat kwam uit het vorige artikel dat ik gisteren uitpluisde). en vermoedelijk ook minder overplaatsingen van kliniek naar IC.
Dan mijn onderzoeksvraag:
"Wat gebeurt er dan met de ziekenhuisbedden, bij gelijke aantallen infecties als delta?"
De aantallen zullen dus gigantisch zijn, binnen 2 maanden is 90% van de NL bevolking met Omicron in aanmerking geweest. Grote kans dat tegen de tijd dat volwassenen onder de 60 voor de booster in aanmerking komen ze allang Omicron hebben of gehad hebben (zonder dat ze het weten).
Het aantal zieken kan enorm oplopen, maar een belangrijk aspect is nog niet genoemd. Bij Delta had bijna 100% van de ernstig zieken zuurstof nodig. Kreeg je dat niet, dan ging je zeker dood.
Bij Omicron is dat een fractie van de patiënten. Daarom verwacht ik een andere verhouding IC vs Afdeling in het ziekenhuis. Zoals we weten is de IC-capaciteit het meest kritische. Zelfs als het ziekenhuis overstroomt en niet iedereen opgenomen kan worden (*), zullen er veel minder mensen in de thuis-situatie overlijden.
(*) als mensen straks overbevolkte ziekenzalen zien zullen ze ook zelf zo lang mogelijk thuis willen blijven wat ook eeder zal kunnen als je geen acute ademhalingsproblemen hebt.
Sowieso is capaciteit op zaal vrij makkelijk op te schalen tegenover IC.maxtrash schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:40:
[...]
Zelfs als het ziekenhuis overstroomt en niet iedereen opgenomen kan worden (*), zullen er veel minder mensen in de thuis-situatie overlijden.
(*) als mensen straks overbevolkte ziekenzalen zien zullen ze ook zelf zo lang mogelijk thuis willen blijven wat ook eeder zal kunnen als je geen acute ademhalingsproblemen hebt.
Na mijn 2e prik had ik het na 5 minuten ook wel gezien.wontcachme schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:21:
Ik vraag me af of we hier in NL ook van de 15 minuten wachten na een prik gaan afstappen. Ik las net dat ze in Engeland dit (willen) gaan doen.
Het zal de capaciteit minimaal x3 doen per locatie. Stuk sneller vaccineren op die manier
1e prik was ik idd wel 15 minz blijven zitten.
Denk dat ik na de booster er na 1 min wel genoeg van heb
(weet ook niet of ze het in de UK specifiek voor de booster de 15 minz eraf halen?)
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 15-12-2021 13:46 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat zou alleen verstandig zijn als je een booster krijgt van hetzelfde merk. Aangezien vaccins mogelijk ook andere hulpstoffen hebben kan je allergisch zijn voor merkA en niet voor merkB.YakuzA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:45:
[...]
Na mijn 2e prik had ik het na 5 minuten ook wel gezien.
1e prik was ik idd wel 15 minz blijven zitten.
Denk dat ik na de booster er na 1 min wel genoeg van heb
(weet ook niet of ze het in de UK specifiek voor de booster de 15 minz eraf halen?)
Of je huidige medicatie kan invloed hebben/reageren met de hulpstoffen van het vaccin.
Geld overigens ook voor andere medicatie, apotheker is niet voor niets een best zware studie.
[ Voor 6% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 13:50 ]
Maandag, dinsdag en donderdag: 08:30 tot 14:45 uur
Woensdag 08:30 tot 12:15
Vrijdag gesloten.
Tsja... het is dat ze een kantoorbaan heeft (waarbij de werkgever minimaal/maximaal 2 van elk team op kantoor wilt hebben) waarbij het in principe niet noodzakelijk zal zijn. Althans... wanneer je er serieus mee om zou gaan natuurlijk.
Maar indien je bijvoorbeeld in de zorg werkt / in de bouw of iets waarbij je dus niet thuis kunt werken dan betekend dat dus óf een (mogelijk probleem met opvangcapaciteit óf naar opa en oma. Iets zegt mij dat het laatste veel zal gebeuren wat uiteraard een averechts effect kan geven.
Zou dit zijn wat ze in gedachten hadden met het halveren van de veestapel (pensioen gerechtigde burgers)?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 15-12-2021 14:34 ]
Word er voor mensen die in de zorg werken niet gewoon nog een apparte regeling getroffen vanuit het werk? Want anders krijg je inderdaad dat mensen in de zorg dan zeggen tja ik moet op de kinderen passen dus ik kan niet komen werken.Thalaron schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:52:
Ik krijg net een bericht van een collega door dat de scholen als noodopvang enkel indien het echt niet anders kan beschikbaar zijn (zoals verwacht), echter niet op vrijdag en de rest van de week beperkte tijden.. dus;
Maandag, dinsdag en donderdag: 08:30 tot 14:45 uur
Woensdag 08:30 tot 12:15
Vrijdag gesloten.
Tsja... het is dat ze een kantoorbaan heeft (waarbij de werkgever minimaal/maximaal 2 van elk team op kantoor wilt hebben) waarbij het in principe niet noodzakelijk zal zijn. Althans... wanneer je er serieus mee om zou gaan natuurlijk.
Maar indien je bijvoorbeeld in de zorg werkt / in de bouw of iets waarbij je dus niet thuis kunt werken dan betekend dat dus óf een (mogelijk probleem met opvangcapaciteit óf naar opa en oma. Iets zegt mij dat het laatste veel zal gebeuren wat uiteraard een averechts effect kan geven.
Zou dit zijn wat ze in gedachten hadden met het halveren van de veestapel (pensioen gerechtigde burgers)?
Vanuit werk? Ziekenhuizen, opvanghuizen en de GGZ hebben geen kinderdagverblijven... Tenminste, niet het type waar je je kind wil hebbenShadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:54:
[...]
Word er voor mensen die in de zorg werken niet gewoon nog een apparte regeling getroffen vanuit het werk? Want anders krijg je inderdaad dat mensen in de zorg dan zeggen tja ik moet op de kinderen passen dus ik kan niet komen werken.
Nee, dit is gewoon typisch overheid. "Dit gaan we doen, regel het maar opvang".
opvang: "Wij doen alleen deze tijden, jammer dan".
Gevolg: Zorgmedewerkers zitten thuis. Of partners nemen verlof.
En werkgevers van de partner vragen ondertussen: kan jouw partner na 2 jaar dan niet een keer verlof nemen i.p.v. dat jij het altijd moet doen?Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:56:
[...]
Vanuit werk? Ziekenhuizen, opvanghuizen en de GGZ hebben geen kinderdagverblijven... Tenminste, niet het type waar je je kind wil hebben![]()
Tuurlijk niet, denk je dat de overheid werkgevers iets gaat verplichten? Dat "laten ze aan de markt over" natuurlijk.Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:56:
[...]
Vanuit werk? Ziekenhuizen, opvanghuizen en de GGZ hebben geen kinderdagverblijven... Tenminste, niet het type waar je je kind wil hebben![]()
Zelfde verhaal als het "advies" om thuis te werken, maak dat gewoon een verplichting en stuur voor de rest iedereen naar huis die niet 100% essentiëel is voor het door blijven draaien van de samenleving. Gewoon doorbetaald door de overheid met verlof.
voor mij zal het 95% zeker pfizer/pfizer/pfizer zijn, maar in de UK zal er heel veel AZ/AZ/Pfizer zijn, vandaar dat ik me af vroeg voor welke situaties in de UK dit gemeld werd.Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:49:
[...]
Dat zou alleen verstandig zijn als je een booster krijgt van hetzelfde merk. Aangezien vaccins mogelijk ook andere hulpstoffen hebben kan je allergisch zijn voor merkA en niet voor merkB.
Of je huidige medicatie kan invloed hebben/reageren met de hulpstoffen van het vaccin.
Geld overigens ook voor andere medicatie, apotheker is niet voor niets een best zware studie.
PSN
Ziekenhuiscijfers Woensdag 15-12-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 15 december 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
2.622 (daling van 122)
Kliniek: 1.996 (daling van 114)
IC: 626 (daling van 8)
Instroom:
Kliniek: 222 (gisteren: 251)
IC: 34 (gisteren: 47)
Uitstroom:
Kliniek: 336 (gis: 259)
IC: 42 (gis: 43)
Alles maar weer open dan?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69840412maxtrash schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:40:
[...]
Er gaan enorme aantallen niet-symptomatische besmettingen zijn. Vanwege de winter periode zullen veel mensen zich ook niet laten testen bij een lichte verkoudheid. Diegenen die dat wel willen zullen aanlopen tegen de beperkingen van de testcapaciteit in Nederland.
De aantallen zullen dus gigantisch zijn, binnen 2 maanden is 90% van de NL bevolking met Omicron in aanmerking geweest. Grote kans dat tegen de tijd dat volwassenen onder de 60 voor de booster in aanmerking komen ze allang Omicron hebben of gehad hebben (zonder dat ze het weten).
Ik schat voor de huidige besmettingsgolf in dat er op de piek een factor 2.7 zat tussen positieve tests en echte infecties. Bij omicron verwacht ik hogere aantallen infecties. Dan zal de testcapaciteit nog meer een constraint zijn en er lijken relatief veel asymptomatische gevallen rond te lopen vanwege een gemiddeld milder ziektebeloop. Die factor tussen positieve tests en infecties schatte ik gisteren in op 3.5 a 4.
100.000 infecties per dag ligt binnen het bereik van wat mogelijk is.
Een milder ziektebeloop, waarin ademhalingsproblemen iets minder vaak voorkomen, zit inderdaad in het model. De kans op ziekenhuisopname heb ik naar aanleiding van nieuwe getallen ingeschat op 67% t.o.v. die bij een infectie met delta.Het aantal zieken kan enorm oplopen, maar een belangrijk aspect is nog niet genoemd. Bij Delta had bijna 100% van de ernstig zieken zuurstof nodig. Kreeg je dat niet, dan ging je zeker dood.
Bij Omicron is dat een fractie van de patiënten. Daarom verwacht ik een andere verhouding IC vs Afdeling in het ziekenhuis. Zoals we weten is de IC-capaciteit het meest kritische. Zelfs als het ziekenhuis overstroomt en niet iedereen opgenomen kan worden (*), zullen er veel minder mensen in de thuis-situatie overlijden.
De kans om te overlijden na ziekenhuisopname is in SA onderzocht en die lijkt inderdaad veel kleiner te zijn. Ook is het aantal ligdagen veel kleiner. Het beeld is dat bij relatief veel mensen de toestand snel verbetert en de lopend het ziekenhuis verlaten. Dat zou ook betekenen dat de kans om van verpleegafdeling naar IC te promoveren een stuk kleiner moet zijn. helaas heb ik daarover mog geen getallen. Evenmin over de ligduur van IC-patienten met omicroninfectie.
Alles is relatief.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:40:
[...]
Heb goed nieuws voor je, de booster is vrijwillig.
https://www.nu.nl/coronav...-een-geldigheidsduur.html
Verwijderd
Snap hem niet. Niemand dwingt jou een booster te namen. Snap niet wat die link er mee te maken heeft.jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:06:
[...]
Alles is relatief.
https://www.nu.nl/coronav...-een-geldigheidsduur.html

BronGGD Zaanstreek stopt met pop-uplocaties wegens drukte en agressief gedrag
GGD Zaanstreek-Waterland stopt tijdelijk met het aanbieden van vaccinaties op pop-uplocaties. De reden hiervoor was de grote toeloop bij een pop-uplocatie in een ziekenhuis in Purmerend. "De centrale hal van het ziekenhuis stond helemaal vol, daardoor kon ziekenhuispersoneel zijn werk niet meer doen", laat een woordvoerder weten.
Pop-uplocaties zijn locaties waar mensen zonder afspraak terecht kunnen voor een eerste of tweede prik. Ze zijn niet bedoeld voor mensen die een boostervaccin willen halen. Die kunnen met een afspraak terecht bij grotere locaties. Bij de pop-uplocatie ontstonden daardoor vervelende situaties, zegt de woordvoerder. "Er werd agressief gereageerd op personeel. Mensen vonden dat ze recht hadden op een prik."
GGD Zaanstreek-Waterland denkt dat de enorme toestroom komt door de coronapersconferentie van gisteren en verwacht ook op de andere pop-uplocaties deze week grote drukte. "We concentreren ons nu op de grote locaties. Daar kunnen ook mensen terecht die een eerste of tweede prik willen hebben."
"Tja baas, als jij zorgt dat we werk doen dat ook kritisch is voor de samenleving, ipv een beetje mensen managen en klagen dat ik mijn eigen wetmatige verlof opneem, dat kunnen we prima afwisselen"Aghanim schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:58:
[...]
En werkgevers van de partner vragen ondertussen: kan jouw partner na 2 jaar dan niet een keer verlof nemen i.p.v. dat jij het altijd moet doen?
Het zijn ongevaccineerden, of hooguit half gevaccineerden...Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:08:
Doorgedraaide gevaccineerden zorgen voor agressief gedrag in ziekenhuizen![]()
[...]
Bron
Gevaccineerde mensen zonder booster noemen we gevaccineerden, dat is vanmorgen nog door Van Dissel bevestigd.migchiell schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:13:
[...]
Het zijn ongevaccineerden, of hooguit half gevaccineerden...
Ik lees dat er volledig gevaccineerde mensen naar een locatie gaan waar geen booster prikjes aanwezig zijn en dan boos worden.migchiell schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:13:
[...]
Het zijn ongevaccineerden, of hooguit half gevaccineerden...
Of dat al die thuisfeestjes helpen?Skyaero schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:04:
[...]
Je zou bijna durven zeggen dat alles om 17 uur dicht gewoon werkt.
Thuiswerken, en op een gegeven moment zijn clusters in regios uitgeraasd.
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:07:
[...]
Snap hem niet. Niemand dwingt jou een booster te namen. Snap niet wat die link er mee te maken heeft.
Dus m.a.w.: het is net zoals we een tijdje geleden al gezegd hebben: dubbel gevaccineerden zijn de nieuwe ongevaccineerden.
Wat een paniekvoetbal weer zeg. Vechtpartijen in ziekenhuizen omdat mensen over elkaar heenvallen om als eerste een booster te krijgenWolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:08:
[...]
Bron
Ik vind het echt hilarisch eigenlijk.
Ze geven in ieder geval gehoor aan de oproep hun derde prik te halen ;-)jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:15:
[...]
Ik lees dat er volledig gevaccineerde mensen naar een locatie gaan waar geen booster prikjes aanwezig zijn en dan boos worden.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
Totaal niet relevant voor de reactie waarop ik opmerkte dat boosters niet verplicht zijn.Dennahz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:15:
[...]
Jawel hoor. Anders mag je dus straks niet meer uit eten of naar de bioscoop. Zonder booster, geen toegang.
Dus m.a.w.: het is net zoals we een tijdje geleden al gezegd hebben: dubbel gevaccineerden zijn de nieuwe ongevaccineerden.
Deze week werden er tot nu toe 656 Covid-19 patiënten opgenomen op de Verpleegafdelingen van de NL ziekenhuizen en 110 op de IC afdelingen.
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 15 december 2021
Betreft de verpleegafdelingen is dat een daling van 22,2% en op de IC afdelingen een daling van 17,3% t.o.v. de vorige week.#Covid19NL
jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:15:
[...]
Ik lees dat er volledig gevaccineerde mensen naar een locatie gaan waar geen booster prikjes aanwezig zijn en dan boos worden.
Oh, ik las het alsof ongevaccineerden er hun eerste of tweede prik wilden halen...Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:14:
[...]
Gevaccineerde mensen zonder booster noemen we gevaccineerden, dat is vanmorgen nog door Van Dissel bevestigd.
Nou ja, hoe dan ook, goed teken dat veel mensen gevaccineerd willen worden iig!
[ Voor 21% gewijzigd door migchiell op 15-12-2021 14:20 ]
Verwijderd
Precies na die 3/4 weken na de maatregelen.
Bizar hoe effectief die zijn ondanks al het commentaar.
In ieder geval bewijs dat het vaccin niet helpt tegen debiel gedragjadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:15:
[...]
Wanneer is dat vaccin nu eens klaar? Die pandemie hebben we al jaren. En zit al jaren opgesloten in een maatschappij vol mensen die keer op keer weer VVD stemmen
Dit komt waarschijnlijk omdat die mensen op wintersport willenDennahz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:15:
Wat een paniekvoetbal weer zeg. Vechtpartijen in ziekenhuizen omdat mensen over elkaar heenvallen om als eerste een booster te krijgenOm een variant die zichzelf nog moet bewijzen.
Niemand is zo principieel dat ze boos worden, tenzij het voor volledig eigenbelang is
[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 15-12-2021 14:21 ]
Dat is ook geen probleem bij de pop-up, daar zijn ze voor en doordat er nog relatief weinig mensen die eerste prik komen halen kan het kleinschalig. Als dan heel Purmerend opeens voor de deur staat vanwege een booster-prik(die ze niet eens hebben liggen) wordt het blijkbaar puinhoop. Zegt wel wat over die uitgeprocedeerde Amsterdammers.migchiell schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:19:
[...]
Oh, ik las het alsof ongevaccineerden er hun eerste of tweede prik wilden halen...
FTFYNou ja, hoe dan ook, goed teken dat veel mensen gevaccineerd willen worden iig! hun derde prik komen halen.
Dat hangt allemaal af van hoe ver wij als volk een QR code omarmen.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:07:
[...]
Snap hem niet. Niemand dwingt jou een booster te namen. Snap niet wat die link er mee te maken heeft.
Zou het dan inderdaad zo zijn dat omikron zich meer vestigt in de hogere luchtwegen en dus meer lijkt op een verkoudheidsvirus++?t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:05:
[...]
Een milder ziektebeloop, waarin ademhalingsproblemen iets minder vaak voorkomen, zit inderdaad in het model. De kans op ziekenhuisopname heb ik naar aanleiding van nieuwe getallen ingeschat op 67% t.o.v. die bij een infectie met delta.
De kans om te overlijden na ziekenhuisopname is in SA onderzocht en die lijkt inderdaad veel kleiner te zijn. Ook is het aantal ligdagen veel kleiner. Het beeld is dat bij relatief veel mensen de toestand snel verbetert en de lopend het ziekenhuis verlaten. Dat zou ook betekenen dat de kans om van verpleegafdeling naar IC te promoveren een stuk kleiner moet zijn. helaas heb ik daarover mog geen getallen. Evenmin over de ligduur van IC-patienten met omicroninfectie.
Dan zou je bij een omikron-opname ook een kortere ligduur moeten zien.
Mensen die graag mee willen werken aan een oplossing, hilarisch zeg!Dennahz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:15:
[...]
Jawel hoor. Anders mag je dus straks niet meer uit eten of naar de bioscoop. Zonder booster, geen toegang.
[...]
Wat een paniekvoetbal weer zeg. Vechtpartijen in ziekenhuizen omdat mensen over elkaar heenvallen om als eerste een booster te krijgenOm een variant die zichzelf nog moet bewijzen.
Laat onverlet dat agressief gedrag natuurlijk te debiel voor woorden is.
Inderdaad, zie bv ook de laatste slide vandaag in de presentatie:Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:19:
[...]
Precies na die 3/4 weken na de maatregelen.
Bizar hoe effectief die zijn ondanks al het commentaar.
:fill(white):strip_exif()/f/image/WWRnekrtxUqmK0pZoJizlaST.png?f=user_large)
Mijn conclusie: dat de maatregelen niet 100% worden opgevolgd of dat er een waterbed effect optreed bij veel maatregelen wil niet zeggen dat ze geen effect hebben.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Verwijderd
De andere 17 miljoen mensen bleven gewoon thuis wachten op hun beurt - maargoed, tis tamelijk universeel gedrag geworden voor een kleine groep. 'Ik heb rechten' of 'Tis mijn vrijheid om'.Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:08:
[...]
Bron
Overigens als er ergens merkzooi goedkoper is staan mensen ook 2 dagen in de rij om alsnog bestolen te worden, dus ergens zie ik een soort overlap tussen mensen ongeacht wat ze willen bemachtigen
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Jammer dat het rode vinkje dat ze krijgen binnenkort wat anders zegt dan 😉Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:14:
[...]
Gevaccineerde mensen zonder booster noemen we gevaccineerden, dat is vanmorgen nog door Van Dissel bevestigd.
Ben in ieder geval blij dat ik het allemaal langs me heen heb laten gaan. Over een tijdje maar weer eens kijken wat de situatie is. Beslissingen nemen tijdens panic mode is nooit goed.
Misschien laat iedereen zich in blinde paniek nu prikken met extra Pfizer, terwijl over 3 maanden blijkt dat het toch niet nodig was. Of dat Valneva of Novavax veel beter blijken te zijn.
Helicopter view noemen ze dat toch? Even uitzoomen en afwachten tot het stof neergekomen is.
Verwijderd
gok zo dat het mensen zijn die vooral voor zichzelf daar een prik gingen halen - zeker degenen die het agressieve gedrag vertoonden- , doodsbenauwd om ziek te worden ( terecht of onterecht ) en niet zozeer uit het nobele 'mee willen werken aan een oplossing' motief.Emgeebee schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:31:
[...]
Mensen die graag mee willen werken aan een oplossing, hilarisch zeg!
Laat onverlet dat agressief gedrag natuurlijk te debiel voor woorden is.
Afwachten en over een tijdje eens gaan kijken wat we doen met die boosters, is met de omicron-prognoses van nu niet erg slim. Dan ligt de IC vol en krijgen ze daar weer kritiek op. Boosteren is het beste dat we nu kunnen doen om een mogelijke ziekenhuisgolf zoveel mogelijk te voorkomen of te vertragen.Dennahz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:47:
Ben in ieder geval blij dat ik het allemaal langs me heen heb laten gaan. Over een tijdje maar weer eens kijken wat de situatie is. Beslissingen nemen tijdens panic mode is nooit goed.
Misschien laat iedereen zich in blinde paniek nu prikken met extra Pfizer, terwijl over 3 maanden blijkt dat het toch niet nodig was. Of dat Valneva of Novavax veel beter blijken te zijn.
Helicopter view noemen ze dat toch? Even uitzoomen en afwachten tot het stof neergekomen is.
Valneva en Novavax hebben niet echt schokkende resultaten laten zien in trials volgens mij, en we hebben er geen miljoenen op voorraad. Wederom roeien met de riemen die we nu hebben.
Verwijderd
Misschien ja, ik ken niemand die zich uit blinde paniek laat prikken. Gewoon pragmatisch je steentje bijdragen aan de maatschappij en negatieve kansen verlagen voor jezelf, je naasten, en de maatschappij in het algemeen.Dennahz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:47:
[...]
Jammer dat het rode vinkje dat ze krijgen binnenkort wat anders zegt dan 😉
Het zal inderdaad voornamelijk eigenbelang zijn, of ze bang zijn om ziek te worden of omdat ze de kerstvakantie willen gaan skien dat laat ik even in het midden.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:56:
[...]
gok zo dat het mensen zijn die vooral voor zichzelf daar een prik gingen halen - zeker degenen die het agressieve gedrag vertoonden- , doodsbenauwd om ziek te worden ( terecht of onterecht ) en niet zozeer uit het nobele 'mee willen werken aan een oplossing' motief.
Alleen zorgen ze nu voor problemen en overlast dus nu zijn ze gewoon eerder een deel van het probleem dan een deel van de oplossing.
In tegendeel, in een crisissituatie moet je juist voortvarend beslissingen nemen. We hebben nu een inkomende omicrongolf waarvan we nog niet voldoende weten wat de gevolgen gaan zijn. We hebben nu Pfizer en Moderna; we hebben geen Valneva of Novavax. Het logische antwoord is dus dat je zo snel mogelijk gaat prikken met het spul wat we hebben. Worst case helpt het niet of was het niet zo nodig omdat omicron meevalt. Dan hebben we pech gehad en wat geld weggegooid. Maar als blijkt dat omicron wel een probleem is en je hebt afgewacht, dan ben je zwaar in de aap gelogeerd en kan begin volgend jaar de hele tent dicht en/of liggen de ziekenhuizen vol. Als de voorspelling is dat er een stormvloed komt doe je ook de keringen dicht voor het water bij de mensen in de woonkamer staat. De schade van een onnodige sluiting is veel kleiner dan de schade van het openhouden als het wel nodig is.Dennahz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:47:
Waar in de luchtwegen het zit, weet ik niet. De gemiddeld veel kortere duur van opnames was gisteren naar voren gekomen. Mensen in SA liggen met omicron 65% korter in het ziekenhuis dan met delta.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:26:
[...]
Zou het dan inderdaad zo zijn dat omikron zich meer vestigt in de hogere luchtwegen en dus meer lijkt op een verkoudheidsvirus++?
Dan zie je het positiever in als mij.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:56:
[...]
gok zo dat het mensen zijn die vooral voor zichzelf daar een prik gingen halen - zeker degenen die het agressieve gedrag vertoonden- , doodsbenauwd om ziek te worden ( terecht of onterecht ) en niet zozeer uit het nobele 'mee willen werken aan een oplossing' motief.
Ik dacht dat ze vooral een prik gingen halen omdat ze nog naar Frankrijk/Oostenrijk op vakantie willen, en dan moeten ze ZSM een booster hebben
Er is een onderzoek in HK dat aangeeft dat omicron in de luchtpijp zich veel sneller vermenigvuldigt maar in de longen juist langzamer.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:26:
[...]
Zou het dan inderdaad zo zijn dat omikron zich meer vestigt in de hogere luchtwegen en dus meer lijkt op een verkoudheidsvirus++?
https://twitter.com/mugecevik/status/1471088936999137281
Daar is nog niet alles mee gezegd, de helft van de luchtstroom door je luchtpijp gaat weer je longen in maar het is wel iets dat zowel meer besmettelijkheid als een milder verloop kan verklaren.Very interesting analyses about the virology of #Omicron, which may explain the faster spread of this variant.
According to a new lab study, Omicron infects & multiplies ~70x faster than the Delta variant and the wild type SARS-CoV-2 in the human bronchus, but not in the lung.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Maar volgens mij zijn we nog niet bij 45- voorlopig, dus het zou me niets verbazen als ik mijn booster "te laat" ga krijgen (en velen met mij).
Verwijderd
terechte aanvulling van jou en @Shadowhawk00 , die optie had ik even niet aan gedacht, die zullen er vast ook tussen gestaan hebben. Maar in beide gevallen een persoonlijk motief.Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:02:
[...]
Dan zie je het positiever in als mij.
Ik dacht dat ze vooral een prik gingen halen omdat ze nog naar Frankrijk/Oostenrijk op vakantie willen, en dan moeten ze ZSM een booster hebben
Gaan we nu ineens dezelfde mening hebbenWaah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:02:
[...]
Dan zie je het positiever in als mij.
Maar goed eigenlijk zouden we boosters nu voorrang moeten geven op normale vaccinaties.
Iedereen heeft zijn kans gehad voor vaccinatie en de grote groep ongevaccineerden zit onder de 40.
Booster kost maar 1 prik en vaccinatie 2 prikken dus 2 mensen van een hogere risicogroep beschermen zou naar mijn mening voorrang moeten krijgen op 1 persoon met een lager risico vaccineren, zeker omdat die persoon er al eerder voor gekozen heeft dat niet te doen.
Wel even lastig met QR codes maar goed zolang alles gesloten is tot eind januarie kan je toch al nergens heen.
Uiterlijk in de tweede helft van januari is iedereen een booster aangeboden zegt rijksoverheid.nl.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:03:
Dat van die rode vinkjes gaat nog wel een dingetje worden, volgens mij. Ik moet over 1 maand en 7 dagen mijn booster gehad hebben, anders verloopt mijn internationale QR code natuurlijk op heel veel plaatsen. Ik gok, dat ik niet de enige ben die daar tegenaan gaat lopen. Persoonlijk ga ik er vanuit dat de NL code het gewoon zal blijven doen, omdat we nog niet zover zijn. In dat geval ga ik er waarschijnlijk geen last van hebben.
Maar volgens mij zijn we nog niet bij 45- voorlopig, dus het zou me niets verbazen als ik mijn booster "te laat" ga krijgen (en velen met mij).
Of dat betekent dat je een afspraak hebt mogen maken of dat de booster daadwerkelijk gezet is staat er weer niet bij, daar is nog ruimte voor verduidelijking.
Grootste deel van 45- zit nu op 4-5 maanden na de tweede prik, de helft van die 9 maanden dus dat gaat wel lukken. Een deel is eerder geprikt en zal nu ook eerder opgeroepen worden (griepprikgroep), dan blijven er niet zo enorm veel mensen over denk ik die ver over die 9 maanden gaan.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:03:
Verwijderd
De tweede helft van januari geeft bij mij 50% kans op "te laat". Ik heb mijn tweede prik op 22 juli gehad. De dag dat mijn geboortejaar aan de beurt was voor afpsraken maken, heb ik om 6:00 uur 's ochendts meteen afspraken gemaakt. Had ik achteraf gezien dus misschien niet moeten doen.Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:06:
[...]
Uiterlijk in de tweede helft van januari is iedereen een booster aangeboden zegt rijksoverheid.nl.
Of dat betekent dat je een afspraak hebt mogen maken of dat de booster daadwerkelijk gezet is staat er weer niet bij, daar is nog ruimte voor verduidelijking.
Ik zeg niet dat het zeker is dat we het niet gaan halen, maar het is wel "krap". Het lijkt nu overigens wel vlot te gaan, dat wel. Ik zie 2 of 3 jaartallen uitgenodigd worden op 1 dag.... dus dat tikt wel aan.
Zaten ze in europa niet gewoon op 6 maanden voor je prikbewijs verloopt en je een nieuwe moet halen.user109731 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:09:
[...]
Grootste deel van 45- zit nu op 4-5 maanden na de tweede prik, de helft van die 9 maanden dus dat gaat wel lukken. Een deel is eerder geprikt en zal nu ook eerder opgeroepen worden (griepprikgroep), dan blijven er niet zo enorm veel mensen over denk ik die ver over die 9 maanden gaan.
Dus daar zit hij al vrij snel aan, geen probleem als je niet naar het buitenland wilt maar heel irritant als je wintersport wil gaan doen.
Behalve zwitserland toch die hebben hun eigen systeem van 2x testen ofzo.
Over 1 maand en 7 dagen? Ik werd dit weekend al een tankstation uitgebonjourd omdat ik geen booster of test had.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:03:
Dat van die rode vinkjes gaat nog wel een dingetje worden, volgens mij. Ik moet over 1 maand en 7 dagen mijn booster gehad hebben, anders verloopt mijn internationale QR code natuurlijk op heel veel plaatsen. Ik gok, dat ik niet de enige ben die daar tegenaan gaat lopen. Persoonlijk ga ik er vanuit dat de NL code het gewoon zal blijven doen, omdat we nog niet zover zijn. In dat geval ga ik er waarschijnlijk geen last van hebben.
https://www.wa.de/nordrhe...ln-ausnahme-91166427.html
Ik mocht mijn broodje döner niet binnen opeten zonder. 2G+ noemen ze dat daar.
Mijn tweede en laatste enting was 20 juli.
https://duitslandinstituu...ersaksen-voert-2g-plus-in
[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 15-12-2021 15:15 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Verwijderd
Volgens mij is er al sprake van 6 maanden in bepaalde landen (of in ieder geval voornemens om het in te voeren).user109731 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:09:
[...]
Grootste deel van 45- zit nu op 4-5 maanden na de tweede prik, de helft van die 9 maanden dus dat gaat wel lukken. Een deel is eerder geprikt en zal nu ook eerder opgeroepen worden (griepprikgroep), dan blijven er niet zo enorm veel mensen over denk ik die ver over die 9 maanden gaan.
Verwijderd
Jah, maar da's Duitsland. Die hebben voor elke deelstaat weer andere regels en ze gaan daar helemaal los met alle mogelijk denkbare G-klasses voor toegang tot onder andere horeca. Maar je komt volgens mij Oostenrijk (even snel een voorbeeldje) straks niet meer in zonder booster binnen 6 maanden._eLMo_ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:12:
[...]
Over 1 maand en 7 dagen? Ik werd dit weekend al een tankstation uitgebonjourd omdat ik geen booster of test had.
Volgens mij was je zo enthousiast om een punt te maken dat je niet hebt gelezen wat je zelf postte?Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:14:
[...]
Pop-uplocaties zijn locaties waar mensen zonder afspraak terecht kunnen voor een eerste of tweede prik.
PSN
#COVID19NL #Zorginfarct
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 15 december 2021
Positief getest: 13.557
Totaal: 2.920.438 (+13.469 ivm -88 corr.)
Perc. positief 07 dec - 13 dec: 23,6%
Opgenomen: 222
Huidig: 1.996 (-114)
Opgenomen op IC: 34
Huidig IC Nederland: 626 (-8)
Huidig IC Duitsland: 20 (+0)
Overleden: 41
Totaal: 20.255 pic.twitter.com/PUaF9WMIrS
Volgens mij moet je de zinnen even lezen die erna komen en die gaan over de invloed van gevaccineerden die op de popup locatie kwamen opdagen.YakuzA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:18:
[...]
Volgens mij was je zo enthousiast om een punt te maken dat je niet hebt gelezen wat je zelf postte?
[...]
Ze zijn niet bedoeld voor mensen die een boostervaccin willen halen. Die kunnen met een afspraak terecht bij grotere locaties. Bij de pop-uplocatie ontstonden daardoor vervelende situaties, zegt de woordvoerder. "Er werd agressief gereageerd op personeel. Mensen vonden dat ze recht hadden op een prik."
Mooi hè, "maatwerk"._eLMo_ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:12:
[...]
Over 1 maand en 7 dagen? Ik werd dit weekend al een tankstation uitgebonjourd omdat ik geen booster of test had.
https://duitslandinstituu...ersaksen-voert-2g-plus-in
Als je het land door moet mag je voor 3 of 4 Bundesländer de specifieke regels op gaan zoeken en voor welk gebied nu 2G, 3G of 2G+ geldt. De definities zijn nog wel te overzien, maar hoe bij de één de horeca er wel onder valt, bij de ander niet maar evenementen weer wel, of andersom, geen idee meer.
Misschien off topic hier, maar 7 maanden voor Frankrijk. Dus:Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:12:
[...]
Volgens mij is er al sprake van 6 maanden in bepaalde landen (of in ieder geval voornemens om het in te voeren).
2 vaccinaties (Janssen dus niet)
Tenzij laatste vaccinatie ouder dan 7 maanden, dan booster verplicht. Voor die 7 maanden een booster? Je blijft groen, na 7 maanden? Dan pas na 7 dagen groen.
Voor janssen is een booster nodig vanaf 18. Voor 65+ ook. Tussen 18 en 65 gaat dat pas in op 15 januari.
We zijn niet de enige met onbegrijpelijke regels.
Ohja, je komt het land gewoon in. Alleen je mag de horeca niet in, geen skipas kopen etc.
Dat valt toch nog wel te overzien qua complexiteit? Of is zijn er ook verschillen per regio? Het enige wat weer afwijkend is, is dat men voor 7 maanden kiest i.p.v. 6.Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:42:
[...]
Misschien off topic hier, maar 7 maanden voor Frankrijk. Dus:
2 vaccinaties (Janssen dus niet)
Tenzij laatste vaccinatie ouder dan 7 maanden, dan booster verplicht. Voor die 7 maanden een booster? Je blijft groen, na 7 maanden? Dan pas na 7 dagen groen.
Voor janssen is een booster nodig vanaf 18. Voor 65+ ook. Tussen 18 en 65 gaat dat pas in op 15 januari.
We zijn niet de enige met onbegrijpelijke regels.
Ohja, je komt het land gewoon in. Alleen je mag de horeca niet in, geen skipas kopen etc.
Janssen is altijd al een wat vreemde eend in de bijt geweest. Toegang tot een land kan je niet per sé ontzeggen, want open grenzen. Er zullen immers een hoop mensen zijn die rond nieuwjaar door Frankrijk heen moeten. Met wat bammetjes in de auto ben je voor niemand een risico als je vaccinaties verlopen zijn.
Europees zou het toch 9 maanden worden, niet 6?Cid Highwind schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:50:
[...]
Dat valt toch nog wel te overzien qua complexiteit? Of is zijn er ook verschillen per regio? Het enige wat weer afwijkend is, is dat men voor 7 maanden kiest i.p.v. 6.
Janssen is altijd al een wat vreemde eend in de bijt geweest. Toegang tot een land kan je niet per sé ontzeggen, want open grenzen. Er zullen immers een hoop mensen zijn die rond nieuwjaar door Frankrijk heen moeten. Met wat bammetjes in de auto ben je voor niemand een risico als je vaccinaties verlopen zijn.
Open grenzen zijn zo weer gesloten als dat beter uitkomt.Cid Highwind schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:50:
[...]
Dat valt toch nog wel te overzien qua complexiteit? Of is zijn er ook verschillen per regio? Het enige wat weer afwijkend is, is dat men voor 7 maanden kiest i.p.v. 6.
Vorig jaar mochten we ook niet naar de buurlanden en er is geen enkele regel die landen tegen houd hun grenzen weer gewoon te sluiten.
Verwijderd
Jah... dat wordt de richtlijn..... Die is net zo dwingend als de dringende adviezen natuurlijk. Ik verwacht wel dat sommige landen voor "beter dan" gaan kiezen.Jorizzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:52:
[...]
Europees zou het toch 9 maanden worden, niet 6?
afaik is er wel afgesproken de grenzen in de E.U. onderling zoveel mogelijk open te houden.Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:52:
[...]
Open grenzen zijn zo weer gesloten als dat beter uitkomt.
Vorig jaar mochten we ook niet naar de buurlanden en er is geen enkele regel die landen tegen houd hun grenzen weer gewoon te sluiten.
https://groenlinks.nl/nie...ken-bij-bestrijden-corona
https://www.consilium.eur...ovid-19-travel-in-the-eu/De EU-landen beloven ook de grenzen open te houden en tijdig nieuwe maatregelen aan te kondigen, zodat andere landen en reizigers ook op de hoogte zijn.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Het is nog veel erger, in sommige bundeslander hebben ze verschillende regels voor de verschillende landkreisen. Dat is pas fijnCid Highwind schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:41:
[...]
Mooi hè, "maatwerk".![]()
Als je het land door moet mag je voor 3 of 4 Bundesländer de specifieke regels op gaan zoeken en voor welk gebied nu 2G, 3G of 2G+ geldt. De definities zijn nog wel te overzien, maar hoe bij de één de horeca er wel onder valt, bij de ander niet maar evenementen weer wel, of andersom, geen idee meer.
3 weken geleden aan kondigen dat de vakantie 1 week eerder begint... CommunicerenVerwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:55:
[...]
Wat moeten ze dan doen? Drie weken geleden aankondigen dat de kerstvakantie twee weken eerder begint?
Dit topic blijft maar over de stijl vallen maar de inhoud blijft gewoon valide.
Vorige week maakte De Jonge bekend dat ze gingen switchen van uitnodigen op basis van geboortejaar naar uitnodigen op basis van de meest recente prik: https://nos.nl/liveblog/2...izen-groeit-door-pandemie. Maar dat was voor de meest recente aankondiging dat alle 18-plussers in januari aan de beurt zijn, dus wellicht dat dat ook alweer achterhaald is.bazzemans schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:37:
Dat wordt wel interessant met de maximale geldigheidsduur. Ik (36) ben in de groep gevaccineerd die behoorde tot de risicogroep, omdat ik tot de griepprikdoelgroep behoor. Jaarlijks ontving ik dus een griepprikuitnodiging. Dit jaar heb ik geen uitnodiging ontvangen, waarop ik geïnformeerd heb bij mijn huisarts naar de reden daarachter. Die gaf te kennen dat de voorwaarden om tot de griepprikdoelgroep zijn gewijzigd, waardoor ik daar niet meer onder val (waar ik geen probleem mee heb). Ik ben benieuwd of dit dan ook tot gevolg heeft dat ik niet meer tot de risicogroep behoor en dus moet wachten totdat ik qua leeftijd aan de beurt ben. Dat kan weleens gaan knellen met de geldigheidsduur van mijn CTB.
BSO (op dezelfde locatie): wij zijn dinsdag tm vrijdag dicht.
Gevolg: geen cruciaal beroep dus de kinderen mogen niet naar school, maar de BSO mag je wel betalen want ze zijn open.
Weer beroofd van je geld. En dan afvragen waarom ze steeds minder kinderen hebben.
Een kind kost je toch 2 ton voordat ze 18 zijn oid.s3n schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:26:
School: wij zijn volgende week hele week dicht.
Gevolg: geen cruciaal beroep dus de kinderen mogen niet naar school, maar de BSO mag je wel betalen want ze zijn open.
Weer beroofd van je geld. En dan afvragen waarom ze steeds minder kinderen hebben.
Dus die paar euro voor een paar dagen extra BSO kunnen er ook wel vanaf toch?
PSN
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Is de BSO nou dicht of opens3n schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:26:
School: wij zijn volgende week hele week dicht.
Grenzen open, maar vervolgens nergens naar binnen komen omdat je QR het niet doet... Tsjah, die belofte is snel gemaakt._eLMo_ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:02:
[...]
afaik is er wel afgesproken de grenzen in de E.U. onderling zoveel mogelijk open te houden.
https://groenlinks.nl/nie...ken-bij-bestrijden-corona
[...]
https://www.consilium.eur...ovid-19-travel-in-the-eu/
Deels wordt nog door ons betaald ookYakuzA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:37:
[...]
Een kind kost je toch 2 ton voordat ze 18 zijn oid.
Dus die paar euro voor een paar dagen extra BSO kunnen er ook wel vanaf toch?
(heb ook een zoontje die naar de bso gaat, dus zit met hetzelfde)
Dit topic is gesloten.
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.