Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.159 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
s3n schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:26:
School: wij zijn volgende week hele week dicht.
BSO (op dezelfde locatie): wij zijn dinsdag tm vrijdag dicht.

Gevolg: geen cruciaal beroep dus de kinderen mogen niet naar school, maar de BSO mag je wel betalen want ze zijn open.

Weer beroofd van je geld. En dan afvragen waarom ze steeds minder kinderen hebben.
Altijd maar klagen, u woont in 1 van de meest welvarende landen ter wereld. Op deze manier zorg je er voor dat er straks nog een BSO is en er nog BSO medewerkers zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hij toont opnieuw Britse data waaruit blijkt dat mensen met twee AstraZeneca-vaccinaties geen enkele bescherming hebben tegen infectie met de omikronvariant. Dit wil volgens hem niet zeggen dat er geen bescherming meer is tegen ziekenhuisopname.

Hmm, wat had ik alweer.... Oh ja... Astra...

Waar werkte ik alweer... Oh ja, op een middelbare school met 1300 man...

Hmm, dan zal ik wel voorrang voor booster krijgen, aangezien ik nogal een risicogeval ben qua verspreiding...

One can dream and hope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:13

Dennis1812

Amateur prutser

42erik schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:29:
Hij toont opnieuw Britse data waaruit blijkt dat mensen met twee AstraZeneca-vaccinaties geen enkele bescherming hebben tegen infectie met de omikronvariant. Dit wil volgens hem niet zeggen dat er geen bescherming meer is tegen ziekenhuisopname.

Hmm, wat had ik alweer.... Oh ja... Astra...

Waar werkte ik alweer... Oh ja, op een middelbare school met 1300 man...

Hmm, dan zal ik wel voorrang voor booster krijgen, aangezien ik nogal een risicogeval ben qua verspreiding...

One can dream and hope...
Ach, over 6 weken zijn we klaar met de hele booster campagne. Zoveel snelheid gaat voorrang je niet meer geven.

En de astra groep was 60-65 toch? Dan ben je ook al uitgenodigd als het goed is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:30:
[...]

Ach, over 6 weken zijn we klaar met de hele booster campagne. Zoveel snelheid gaat voorrang je niet meer geven.

En de astra groep was 60-65 toch? Dan ben je ook al uitgenodigd als het goed is.
Onderwijs en bepaalde takken van de zorg kregen ook Astra.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan ligt het aan onderwijs gok ik. Die wist ik even niet meer.

Zorg heeft wel voorrang namelijk.

Nouja, je bent nu toch snel aan de beurt gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:59:
[...]

Waar in de luchtwegen het zit, weet ik niet. De gemiddeld veel kortere duur van opnames was gisteren naar voren gekomen. Mensen in SA liggen met omicron 65% korter in het ziekenhuis dan met delta.
Dus ipv 15 dagen een dag of 5! Da's goed nieuws voor de zorgdruk.

Maar eh... Weet je ook hoe ze eruit komen, uit dat ziekenhuis? Via de voordeur of via het mortuarium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:03
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OtOESp1.png

Mijn moeder mag zo'n 40km verderop haar booster halen, op één of ander bedrijventerrein waar slechts één keer per uur een bus stopt en ver uit de buurt van een bus/treinstation.

Ja, schiet lekker op dit Hugo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Tja, maar hopen dat de vaccinatiegraad onder leerlingen (die op hun leeftijd volgens mij zo goed als geen astra meer kregen) een uitbraak tegen houdt.

En astra is grotendeels 60-65, ik ben 40, dus op die grond nog geen uitnodiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:31:
[...]

Onderwijs en bepaalde takken van de zorg kregen ook Astra.
Onderwijs kreeg echt nul voorrang hoor, ik was toevallig op het goede moment bij de huisarts en was beter dan de vuilnisbak voor de astra die ze over hadden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 20:44
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:43:
[...]

500.000 testen per week, dat is dus 100.000 per dag. Op 16miljoen is dat niet echt een groot getal.
Je hebt TVT ook nodig voor een diner, bioscoop, zwembad, nou ja bijna overal voor eigenlijk.
Het is een soort van sneltest.

Ik vind dat een minimale groep dat we eigenlijk wel kunnen spreken dat je voornamelijk mensen die getest/gevaccineerd tegenkomt bij entertainment en incidenteel iemand die getest is.

Overigens is het wel zo dat die 500.000 mensen per week in ieder geval niet hebben bijgedragen aan de verspreiding van het virus.

2G doet eigenlijk maar 1 ding, vaccinatie afdwingen maar dan wel dat het "vrijwillig is" natuurlijk super oplossing. Voordelen van vaccinatieplicht maar niet de verantwoordelijkheid mocht iemand bijwerkingen krijgen. En je kan de grondwet hiermee gewoon omzeilen.
500k is 1/5e van de ongevaccineerde 12+ers in Nederland. En dan is er ook nog een grote groep die niet naar TVT hoeft omdat ze een herstelbewijs hebben. Het aandeel ongevaccineerden dat vanwege QR codes thuis bleef schat ik daarom niet heel hoog.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:35:
[Afbeelding]

Mijn moeder mag zo'n 40km verderop haar booster halen, op één of ander bedrijventerrein waar slechts één keer per uur een bus stopt en ver uit de buurt van een bus/treinstation.

Er is geen busstation maar er stopt 1x per uur een bus?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[Afbeelding]

Heremetijd!

Niemand in de omgeving of familie met auto die dit 1e wereldprobleem voor haar kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

42erik schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:38:
[...]

Tja, maar hopen dat de vaccinatiegraad onder leerlingen (die op hun leeftijd volgens mij zo goed als geen astra meer kregen) een uitbraak tegen houdt.

En astra is grotendeels 60-65, ik ben 40, dus op die grond nog geen uitnodiging
Maar die uitnodiging volgt wel snel.

Als er nu nog allemaal voorrangsgroepen moeten komen wordt het er zeker niet sneller op.
Zeker als het doel is eind januari toch klaar te zijn.

Nu met de feestdagen voor de deur zullen werkgevers ook niet de snelste zijn. Dus voor je werkgever de lijst met mensen heeft gegeven, dit verwerkt is en je uitgenodigd bent heb je toch je uitnodiging al binnen.

De griepprikgroep heeft ook geen voorrang dit maal. Ondanks dat die dus al hele oude vaccins hebben.

Ik snap dat ze het niet nu alsnog in t vat gaan gieten. Ik snap jou ook, beter hadden ze denk ik uitgenodigd op datum van laatste vaccinatie en daarbij meenemen of het astra/janssen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:40:
[...]

Onderwijs kreeg echt nul voorrang hoor, ik was toevallig op het goede moment bij de huisarts en was beter dan de vuilnisbak voor de astra die ze over hadden
Ah, als je hem van een prullenbakvaccin hebt dan ben ik heel bang dat je op je beurt moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:42:
[...]

Maar die uitnodiging volgt wel snel.

Als er nu nog allemaal voorrangsgroepen moeten komen wordt het er zeker niet sneller op.
Zeker als het doel is eind januari toch klaar te zijn.

Nu met de feestdagen voor de deur zullen werkgevers ook niet de snelste zijn. Dus voor je werkgever de lijst met mensen heeft gegeven, dit verwerkt is en je uitgenodigd bent heb je toch je uitnodiging al binnen.

De griepprikgroep heeft ook geen voorrang dit maal. Ondanks dat die dus al hele oude vaccins hebben.

Ik snap dat ze het niet nu alsnog in t vat gaan gieten. Ik snap jou ook, beter hadden ze denk ik uitgenodigd op datum van laatste vaccinatie en daarbij meenemen of het astra/janssen was.
Oh ik ontken ook niet dat het feitelijk wel klopt, ze krijgen het nu al amper gepland en georganiseerd en dat is zonder voorrang groepen.

Is ook beetje oud zeer over het feit dat onderwijs in mijn ogen zwaar gepasseerd werd in vaccin ronde 1 door geen voorrang te krijgen (en nee, ik wilde zeker niet voor de zorg, maar nu was ik tegelijk met de thuiswerkende bankmedewerker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
RocketKoen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:40:
[...]
500k is 1/5e van de ongevaccineerde 12+ers in Nederland. En dan is er ook nog een grote groep die niet naar TVT hoeft omdat ze een herstelbewijs hebben. Het aandeel ongevaccineerden dat vanwege QR codes thuis bleef schat ik daarom niet heel hoog.
Mensen met een herstelbewijs moet je ook niet bij ongevaccineerde tellen maar bij de groep gevaccineerden. Besmetting met het virus zorgt evengoed voor bescherming, ze hebben alleen niet bewust gekozen voor die bescherming en er heeft niemand aan verdient.

O thuis blijven en naar een locatie gaan waar je QR nodig hebt zijn 2 heel verschillende dingen, genoeg prive thuisfeestjes hoor.
42erik schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:45:
[...]

Oh ik ontken ook niet dat het feitelijk wel klopt, ze krijgen het nu al amper gepland en georganiseerd en dat is zonder voorrang groepen.

Is ook beetje oud zeer over het feit dat onderwijs in mijn ogen zwaar gepasseerd werd in vaccin ronde 1 door geen voorrang te krijgen (en nee, ik wilde zeker niet voor de zorg, maar nu was ik tegelijk met de thuiswerkende bankmedewerker)
Ook een redelijk grote kans dat je tussendoor nog een infectie met delta variant hebt opgelopen zonder dat je dat gemerkt hebt. In het onderwijs zijn verhoudingsgewijs veel meer besmettingen dan daarbuiten.
Weet even niet of dat alleen voor basisonderwijs geld of dat het onderzoek ook middelbaar had meegenomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 17:55 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 20:49
Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:42:
[...]

Heremetijd!

Niemand in de omgeving of familie met auto die dit 1e wereldprobleem voor haar kan oplossen?
Ik heb hier in mijn appartementencomplex (gemiddelde leeftijd "bejaard") ook bij de mensen een briefje in de bus gedaan dat als ze vervoer nodig hebben naar de priklocatie dat ze bij mij langs kunnen/bellen om te laten rijden :)

Heb ik voor de eerste vaccinaties ook gedaan, best nog veel gebruik van gemaakt!
Ik heb geen hekel aan autorijden en als ik daarmee kan zorgen dat ze gebruik maken van de vaccinatie en dus (hopelijk) de zorg minder belasten ben ik daar heel blij mee.

Sowieso zijn wij hier best wel op elkaar lettend, ook toen er paar jaar geleden zoveel sneeuw lag (en nog geen bezorgdiensten van boodschappen hier waren), hadden een aantal bewoners de boodschappen voor de minder mobielen meegenomen

[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 15-12-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Even een simpel rekensommetje om het aantal doden van Covid en met name Omikron een beetje in perspectief te plaatsen, met de vraag: Hoeveel doden zouden we willen accepteren?

Mijn stelling: Als de kans om te overlijden aan Omikron even groot is als de kans dat je diezelfde dag een natuurlijke dood sterft, dan is er weinig aan de hand.

Om die kans te berekenen: De Westerse mens leeft gemiddeld 85 jaar of 31.046 dagen.

Elke dag neemt de kans dat je daarin overlijdt toe, van 0 bij je geboorte tot 1 bij overlijden, dus de gemiddelde kans per dag is dan 0,5. Beetje versimpeld model, maar om een idee te geven van hoe groot de aantallen zijn is het voldoende.

Dat brengt de kans dat je op een willekeurige dag aan een natuurlijke oorzaak overlijdt op:

1 / (0,5 * 31.046) = 1 op 15523 of 0,006 procent.

Als de IFR van Omikron dus minder is dan die 1 sterfgeval op 15523 cases, dan zou de kans dat je een natuurlijke dood sterft groter zijn dan de overlijdenskans aan de Omikron-variant. I'll take those odds. ;)

Voor Delta heb ik die berekening niet gemaakt omdat daar de overlijdenskans al significant (2 ordes van grootte) hoger ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 15-12-2021 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:41:
[...]

Dat noemen ze een "halte". Een busstation is eigenlijk vergelijkbaar met 1 plek, maar dan met diverse haltes voor verschillende buslijnen. Vergelijk het met de plek waar 2 of meerdere A- en/of N-wegen bij elkaar komen.

Maarreh, ik ga niet reizen voor een booster. Ik ga gewoon naar de locatie hier in de gemeente.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2021 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
42erik schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:35:
[...]

Dus ipv 15 dagen een dag of 5! Da's goed nieuws voor de zorgdruk.

Maar eh... Weet je ook hoe ze eruit komen, uit dat ziekenhuis? Via de voordeur of via het mortuarium?
Dat kun je duidelijk zien in de covid getallem van SA. Positieve tests lopen hard op sinds pakweg 20-11, maar in de sterfte is nog amper iets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:08:
[...]

Dat noemen ze een "halte". Een busstation is eigenlijk vergelijkbaar met 1 plek, maar dan met diverse haltes voor verschillende buslijnen. Vergelijk het met de plek waar 2 of meerdere A- en/of N-wegen bij elkaar komen.

Maarreh, ik ga niet reizen voor een booster. Ik ga gewoon naar de locatie hier in de gemeente.
Ah kijk, ja, dat zal er bedoeld worden ja. Makes sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
[Afbeelding]

Pak je auto en rij met haar erlangs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
[...]

Over 6 weken klaar met oproepen misschien?
"...Iedere 18-plusser krijgt uiterlijk in de tweede helft van januari een boosterprik aangeboden..."
"...In totaal krijgen er nog 8,5 miljoen volwassenen een booster aangeboden. Nederland heeft hiervoor genoeg vaccins. ..."

Neem het nou ruim en zeg dat hij suggereert dat ze er eind januari in zitten. Dat is dan krap 7 weken dus 1,2 miljoen per week, 7 weken lang achtereen.
En dan moet:
a. het boosteren van 60+ niet uitlopen
b. het huidige weekrecord prikken was dacht ik ca 1 miljoen. Dat dus 7 weken lang elke week overtreffen?

PS. er zitten nu nog heel wat 80+-ers op de brief te wachten. Een 76-jarige Rotterdamse vriend had die brief gisteravond oo nog niet. Gelukkig heeft hij een computer en hij mag morgen naar Rotterdam-West, drie kwartier met het OV; is de enige priklocatie voor Rotterdam die vlot ging.
Dus het opschalingsplan in bijgaande link/bericht mag wel echt volgas dan.
https://www.rijksoverheid...en-boosterprik-aangeboden

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:05
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:07:
Even een simpel rekensommetje om het aantal doden van Covid en met name Omikron een beetje in perspectief te plaatsen, met de vraag: Hoeveel doden zouden we willen accepteren?

Mijn stelling: Als de kans om te overlijden aan Omikron even groot is als de kans dat je diezelfde dag een natuurlijke dood sterft, dan is er weinig aan de hand.

Om die kans te berekenen: De Westerse mens leeft gemiddeld 85 jaar of 31.046 dagen.

Elke dag neemt de kans dat je daarin overlijdt toe, van 0 bij je geboorte tot 1 bij overlijden, dus de gemiddelde kans per dag is dan 0,5. Beetje versimpeld model, maar om een idee te geven van hoe groot de aantallen zijn is het voldoende.

Dat brengt de kans dat je op een willekeurige dag aan een natuurlijke oorzaak overlijdt op:

Als de IFR van Omikron dus minder is dan die 1 sterfgeval op 15523 cases, dan zou de kans dat je een natuurlijke dood sterft groter zijn dan de overlijdenskans aan de Omikron-variant. I'll take those odds. ;)

Voor Delta heb ik die berekening niet gemaakt omdat daar de overlijdenskans al significant (2 ordes van grootte) hoger ligt.
Altijd goed om te proberen te berekenen. Maar de data is er ook om dit niet te hoeven berekenen:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...len-in-2020-door-covid-19

In 2020 is 1 op de 8 overlijdens in Nederland toegeschreven geweest aan COVID-19.

Hoeveel het cumulatief verlies aan levensjaren en kwaliteitsjaren hiermee is, dat is wat lastiger te duiden. En zal altijd natuurlijk meer een benadering zijn op basis van beschikbare epidemiologische kennis. Bij mijn weten is dit nog niet onderzocht voor bijvoorbeeld het jaar 2020, maar laat mij hierin uiteraard graag corrigeren.

Desondanks is de COVID gerelateerde sterfte niet verwaarloosbaar.

Volksgezondheidszorg.info zet dit soort data vaak in een wat meer leesbaar formaat:
https://www.volksgezondhe...aken-op-basis-van-sterfte

Qua enkele oorzaak komt er nauwelijks iets echt in de buurt. Verder is natuurlijk de vraag, wat is een "natuurlijke dood" voor jou. Strikt genomen, is ook het overlijden aan COVID namelijk een natuurlijke dood. Maar het feit dat iets natuurlijks is, betekend niet dat het niet te voorkomen is. Infectieziekten zijn allen natuurlijke vormen van overlijden, welvaartsziekten zijn natuurlijke vormen van overlijden, en overlijden aan longkanker door 50 jaar lang 2 pakken shag per dag te roken is natuurlijk. Maar toch nog altijd al snel vervroegd, potentieel te voorkomen en derhalve gepaard gaande met een verlies aan levensjaren (en eventueel kwaliteitsjaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:00

gws24

Thinking is hard!

t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:11:
[...]

Dat kun je duidelijk zien in de covid getallem van SA. Positieve tests lopen hard op sinds pakweg 20-11, maar in de sterfte is nog amper iets te zien.
Tja, dat is net 3 weken en gezien we weten dat sterfte de besmettingen met een vertraging van enkele weken volgt dan is het nog te vroeg imo om conclusies er aan te verbinden.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:23:
[...]

Altijd goed om te proberen te berekenen. Maar de data is er ook om dit niet te hoeven berekenen:

In 2020 is 1 op de 8 overlijdens in Nederland toegeschreven geweest aan COVID-19.

Hoeveel het cumulatief verlies aan levensjaren en kwaliteitsjaren hiermee is, dat is wat lastiger te duiden. En zal altijd natuurlijk meer een benadering zijn op basis van beschikbare epidemiologische kennis. Bij mijn weten is dit nog niet onderzocht voor bijvoorbeeld het jaar 2020, maar laat mij hierin uiteraard graag corrigeren.

Op dit moment niet. Maar ik probeerde een berekening te maken van hoeveel sterfte we acceptabel zouden vinden als je het vergelijkt met een 'natuurlijke oorzaak' (dus ouderdom).

Mijn botte berekening: Een mens wordt gemiddeld 85, dus in mijn kansberekening deed ik de aanname dat iedereen op zijn 85ste verjaardag spontaan dood zou neervallen. ;)

Bij Delta zie je dat die cijfers uit verhouding zijn, maar bij omikron zijn er nog geen duidelijke data over. Als je nu al de berichten hoort dat de sterftekans van omikron significant kleiner is, dan zou die best wel eens aan de groene kant van de lijn uit kunnen komen.

Als dat zo is, dan kunnen alle maatregelen per direct er af wanneer omikron de dominante variant is geworden, want dan kun je hem wél vergelijken met de seizoensgriep.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 15-12-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
psychodude schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:23:
[...]

Volksgezondheidszorg.info zet dit soort data vaak in een wat meer leesbaar formaat:
https://www.volksgezondhe...aken-op-basis-van-sterfte

Qua enkele oorzaak komt er nauwelijks iets echt in de buurt. Verder is natuurlijk de vraag, wat is een "natuurlijke dood" voor jou. Strikt genomen, is ook het overlijden aan COVID namelijk een natuurlijke dood. Maar het feit dat iets natuurlijks is, betekend niet dat het niet te voorkomen is. Infectieziekten zijn allen natuurlijke vormen van overlijden, welvaartsziekten zijn natuurlijke vormen van overlijden, en overlijden aan longkanker door 50 jaar lang 2 pakken shag per dag te roken is natuurlijk. Maar toch nog altijd al snel vervroegd, potentieel te voorkomen en derhalve gepaard gaande met een verlies aan levensjaren (en eventueel kwaliteitsjaren).
Ok dus in 2020 zijn er 20.000 mensen overleden aan covid.
Maar nu op dit moment zijn er 20255 mensen overleden in nederland in totaal.

Dan zijn er dit jaar maar 255 overleden aan covid volgens de officiele getallen. Lijkt me een beetje vreemd aantal. Dit zijn echter wel de getallen van CBS en de overheid dus ergens kloppen de cijfers gewoon niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
(https://www.ed.nl/binnenl...boosterprikken~a0e1b2afd/)

RIVM-baas Van Dissel rekende eerder vandaag voor dat omikron in ons land tot 600 ziekenhuisopnames per dag kan leiden, waarvan 100 op de ic's. ,,Dan ga je richting de 1700 tot 2000 ic-patiënten met Covid'', zegt Gommers.
Dat zijn de cijfers die je krijgt als je een hoge prognose van besmettingen (omicron) combineert met het ziektebeloop van delta.

Nou komen gegevens over besmettelijkheid altijd eerser beschikbaar dan gegevens over ziektebeloop.

Ik denk dat ze de meest recente onderzoeksgegevens nog niet hebben.

De verhouding van opnames kliniek / opnames IC (6 op 1) hoort bij delta met de actuale vaccinatiegraad.
De ligdagen op de IC (17) zijn zelfs nog wat hoger dan wat we nu bij delta hebben.

Als je de lagere hospitalisatiekans en kortere ligdagen meeneemt in hun cijfers, dan komt de verpleegafdeling op max 400 opnames per dag en 1200 bedden.

De IC zou (hiervoor moet ik wel wat extrapoleren) op 50 opnames per dag en 500 a 600 bedden pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:24
t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:28:
Als je de lagere hospitalisatiekans en kortere ligdagen meeneemt in hun cijfers, dan komt de verpleegafdeling op max 400 opnames per dag en 1200 bedden.

De IC zou (hiervoor moet ik wel wat extrapoleren) op 50 opnames per dag en 500 a 600 bedden pieken.
Speelt verzadiging (van mensen die nog op de IC en/of in het ziekenhuis uberhaupt) terecht gaan komen hierin ook nog een rol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:07:

Dit soort berekeningen vergeten standaard dat je aan het vergelijken bent met een situatie waarbij je maatregelen hebt en daarmee de boel onder controle houden. De overlijdenskans zou zonder die maatregelen hard omhoog gaan. En zodra de zorg het wel aan kan, zul je ook zien dat de maatregelen gelijk verdwijnen.

Oftewel we hebben maatregelen om de overlijdenskansen binnen de odds van jou te houden. Zodra die maatregelen niet nodig zijn om diezelfde odds te halen verdwijnen ze (bewijs is al meerdere keren geleverd door de regering)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:34:
[...]

Dit soort berekeningen vergeten standaard dat je aan het vergelijken bent met een situatie waarbij je maatregelen hebt en daarmee de boel onder controle houden. De overlijdenskans zou zonder die maatregelen hard omhoog gaan. En zodra de zorg het wel aan kan, zul je ook zien dat de maatregelen gelijk verdwijnen.
Nee. Ik heb het juist over de kale overlijdenskans, dus niet beperkt door maatregelen die besmettingen indammen. De maatregelen die we nu nemen hebben namelijk alleen invloed op het netto aantal cases, niet op de survivability van die cases.

De berekening houdt allee rekening met maatregelen die overlijdens tegen houden (vaccinaties dus en beschikbaarheid van voldoende zorg).

Als er minder dan 1 op de 15.000 besmettingen met omikron overlijdt, dan is de kans dat je aan ouderdom overlijdt gewoon groter dan dat je overlijdt aan een omikron-besmetting. Die kans verandert niet of het nu om 1 besmetting of om een miljoen besmettingen gaat.

Zorgcrashes zijn een secundair effect en daar zul je inderdaad nog steeds op moeten sturen, maar als de cijfers van @t_captain kloppen, dan komen we ook daar in een te overzien terrein uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 15-12-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Wij zitten sinds vorige week maandag 6 december in quarantaine (oudste dochter positief). Toen 10 december ik positief. Gevolgd door mijn vrouw en jongste afgelopen maandag (13 december). Inmiddels is iedereen zo goed als klachtenvrij.

Mijn schoonouders zijn op leeftijd en hebben laten weten kerst niet samen te vieren met de familie , want angstig voor corona.

Nu dachten we dat we kerstavond misschien met hun kunnen vieren. Wij trekken de quarantaine nog wel even door en dan is het toch risicoloos? Of niet?

Ps. Alle volwassenen zijn 2-3x gevaccineerd

[ Voor 4% gewijzigd door PnD op 15-12-2021 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:26:
[...]

Op dit moment niet. Maar ik probeerde een berekening te maken van hoeveel sterfte we acceptabel zouden vinden als je het vergelijkt met een 'natuurlijke oorzaak' (dus ouderdom).
Het probleem is dat in de praktijk een overlijden door 'ouderdom' eigenlijk nauwelijks iets is. Puur theoretisch gezien zijn wij als mensen in staat om minimaal 120 jaar oud te worden, en mogelijk zelfs nog meerdere jaren ouder. Het feit dat wij voor die tijd dood gaan is het gevolg van aanwijsbare oorzaken.

In de praktijk ziet men dit natuurlijk gewoon als onderdeel van het normaal. En noemt het daarom al snel ouderdom. Maar is natuurlijk niet helemaal waar. En zal ook niet snel de officiële doodsoorzaak zijn.

En bijvoorbeeld voor kanker zeggen we ook niet, overlijden is natuurlijk, het is ouderdom, we behandelen niet. We accepteren de situatie. Idem dito voor hart en vaatziekten, diabetes, etc.

We spenderen binnen de zorg veel geld om het overlijden (en gezond oud worden) zo laat mogelijk plaats te laten vinden. Voelt wat contraproductief om dat met COVID dan anders aan te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
PnD schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:41:
Wij zitten sinds vorige week maandag 6 december in quarantaine (oudste dochter positief). Toen 10 december ik positief. Gevolgd door mijn vrouw en jongste afgelopen maandag (13 december). Inmiddels is iedereen zo goed als klachtenvrij.

Mijn schoonouders zijn op leeftijd en hebben laten weten kerst niet samen te vieren met de familie , want angstig voor corona.

Nu dachten we dat we kerstavond misschien met hun kunnen vieren. Wij trekken de quarantaine nog wel even door en dan is het toch risicoloos? Of niet?

Nou ja je hebt het net gehad, als je dus straks klachtenvrij bent en negatief test kan je er vanuit gaan dat je het niet meer hebt. Zeker omdat je dan ook al 17 dagen in quarantaine zit en bij gevaccineerden is het virus sneller opgeruimd.
Maar er is geen 100% garantie, die is er gewoon nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:26:
[...]

Ok dus in 2020 zijn er 20.000 mensen overleden aan covid.
Maar nu op dit moment zijn er 20255 mensen overleden in nederland in totaal.

Dan zijn er dit jaar maar 255 overleden aan covid volgens de officiele getallen. Lijkt me een beetje vreemd aantal. Dit zijn echter wel de getallen van CBS en de overheid dus ergens kloppen de cijfers gewoon niet.
Data van de CBS is hierin leidend. Het formulier B, doodsoorzaakverklaring, wordt namelijk voor ieder overleden persoon ingevuld en gaat naar het CBS. Cijfers die binnen de dagelijkse rapportages naar voren komen hoeven hierin niet alles omvattend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wilke schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:33:
[...]

Speelt verzadiging (van mensen die nog op de IC en/of in het ziekenhuis uberhaupt) terecht gaan komen hierin ook nog een rol?
Verzadiging speelt niet op dat niveau maar op het niveau van besmettingen. De R-waarde neemt af naarmate de immuniteit toeneemt. Mensen die nu corona hebben of kort geleden hebben gehad zijn (bijna) immuun. Zo gaat exponentiele groei over in afvlakkende groei en uiteindelijk krimp.

Het zit wel in het model. RIVM en ikzelt rekenen allebei met een piek qua besmettingen die 2x zo hoog ligt als bij delta. Maar zonder rekening te houden met verzadiging, zouden deze nog een factor 5 of 10 hoger liggen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:57
PnD schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:41:

Ze zijn bang voor Corona en willen daarom niet met de familie kerst vieren.. Laat ik eens met een heel leger langskomen met mensen die net Corona hebben gehad lekker langsgaan? Want het niet willen kerstvieren omdat ze angstig zijn telt niet als het 1 avond eerder is? Ze willen het niet.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

wodkabuikje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:53:
[...]

Ze zijn bang voor Corona en willen daarom niet met de familie kerst vieren.. Laat ik eens met een heel leger langskomen met mensen die net Corona hebben gehad lekker langsgaan? Want het niet willen kerstvieren omdat ze angstig zijn telt niet als het 1 avond eerder is? Ze willen het niet.
Dat dus.

Stuur ze een kerstkaart, videobellen op de kerst zelf en eventueel een taartje of iets lekkers voor de deur zetten met een kort raam bezoek.

Klaar. Nee = nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
gws24 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:25:
[...]
Tja, dat is net 3 weken en gezien we weten dat sterfte de besmettingen met een vertraging van enkele weken volgt dan is het nog te vroeg imo om conclusies er aan te verbinden.
Geen "enkele weken", 1 a 2 weken.

Vanaf de infectiedatum treden de eerste ziektesymptomen op na ongeveer 5 dagen. Bij mensen die uiteindelijk overlijden aan covid, is dat een ziekteproces dat steeds verder afglijdt. Moment van overlijden heeft een brede spreiding maar zit gemiddeld op een dag of 16 na infectie. Dan komt er nog een vertraging in de rapportage. In landen met een fatsoenlijke registratie is dat enkele dagen. Pakweg 20 dagen vanaf infectie.

Hier komt de correctie: de rapportage van positieve tests loopt ook een dag op 9 achter op infectiedatum. Dan is de vertraging tussen de twee tijdseries een dag of 11.

Van SA hebben we positieve tests staan t/m 13-dec (link). rtel daar die 11 dagen vanaf en je zit op 2-Dec.

Tegen die datum waren de positieve tests al opgelopen van 300 naar 10.000 per dag. Dat zou absoluut moeten reflecteren in de sterftecijfers die in pakweg de afgelopen week zijn gepubliceerd. Maar de sterfte zien we eigenlijk nauwelijks bewegen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

@Dennis1812 @wodkabuikje Ik vroeg eigenlijk advies over de mate van besmettelijkheid na positief te zijn geweest icm langdurige quarantaine.

Niet advies met in de ondertoon een gratis oordeel over de mate waarin we ons opdringen aan onze schoonouders. 🤣 Die mensen maken deze beslissing met pijn in hun hart om het af te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door PnD op 15-12-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 15:26
PnD schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:59:
@Dennis1812 @wodkabuikje Ik vroeg eigenlijk advies over de mate van besmettelijkheid na positief te zijn geweest icm langdurige quarantaine.

Niet advies met in de ondertoon een gratis oordeel over de mate waarin we ons opdringen aan onze schoonouders. 🤣 Die mensen maken deze beslissing met pijn in hun hart om het af te zeggen.
Lijkt me volgens de geldende adviezen, met een beetje extra.

Volledige zekerheid heb je begin januari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00

Als je het net gehad hebt zou je in theorie het bijna niet meer kunnen oplopen. Je bent dan net genezen dus je lichaam zit echt vol met antistoffen. Zeker als je ook nog een zelftest doet dan zit je wel heel erg zeker.
Geen 100% want dat krijg je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:59:
[...]

Tegen die datum waren de positieve tests al opgelopen van 300 naar 10.000 per dag. Dat zou absoluut moeten reflecteren in de sterftecijfers die in pakweg de afgelopen week zijn gepubliceerd. Maar de sterfte zien we eigenlijk nauwelijks bewegen.
Heb je al iets van een verloop kunnen uitrekenen wat de besmettingsaantallen enz. gaan doen met omikron, rekening houdend met de huidige maatregelen? Op welk moment kunnen we het begin van de verzadiging verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Sorry, inderdaad niet zo netjes misschien van mij.
Mijn praktijk ervaring helpt je misschien.

Toen mijn vrouw corona had bleven haar symptomen langer aanhouden dan het RIVM voorschrijft. Er stond toen 10 dagen quarantaine én 24 u klachtenvrij.
Dat laatste gebeurde maar niet en is ze een jaar later nog niet (long covid).
Ze liep al bij de longarts en die heeft toen overlegd met de medisch microbioloog. Daar is uitgekomen dat ze na 21 (!) Dagen uit quarantaine mocht als het hoesten niet eerder over was.

Dit is mijn n=1 ervaring en ik weet niet of dit aan voortschrijdend inzicht onderhevig is.

Mocht je dus toch symptomatisch blijven zou ik het risico niet lopen. Mocht je minstens 24u klachtenvrij zijn allemaal lijkt het volgens de bekende gegevens geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024

When is Covid-19 most contagious?
You can give those around you Covid-19, without ever knowing you have the virus. This makes it particularly hard to stop the spread.

For those who do present symptoms, you can infect others around two days before these begin and up to 10 days after they leave.
https://www.birminghammai...omicron-detected-22378245

[ Voor 39% gewijzigd door Turdie op 15-12-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:00

gws24

Thinking is hard!

t_captain schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:59:
[...]

Geen "enkele weken", 1 a 2 weken.

Vanaf de infectiedatum treden de eerste ziektesymptomen op na ongeveer 5 dagen. Bij mensen die uiteindelijk overlijden aan covid, is dat een ziekteproces dat steeds verder afglijdt. Moment van overlijden heeft een brede spreiding maar zit gemiddeld op een dag of 16 na infectie. Dan komt er nog een vertraging in de rapportage. In landen met een fatsoenlijke registratie is dat enkele dagen. Pakweg 20 dagen vanaf infectie.

Hier komt de correctie: de rapportage van positieve tests loopt ook een dag op 9 achter op infectiedatum. Dan is de vertraging tussen de twee tijdseries een dag of 11.

Van SA hebben we positieve tests staan t/m 13-dec (link). rtel daar die 11 dagen vanaf en je zit op 2-Dec.

Gedeeltelijk klopt dit maar dan is wel de vraag in welke groepen die besmettingen plaatsvinden. Ik dacht gelezen te hebben dat het vooral de jongere generatie was in SA en dan duurt het nog weer een week of wat extra voordat het bij de oudere generatie is.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

zzz16 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:01:
[...]

Lijkt me volgens de geldende adviezen, met een beetje extra.

Volledige zekerheid heb je begin januari
Klopt, dan weet je zeker dat het niet door is gegaan. :) In januari hebben we nog geen volledige zekerheid, in februari niet, in maart niet, in april niet.... mei misschien? En dat is dan tot oktober?

Ik reken zelfs voor volgende Kerst niet op veel. Na de winter gaat het virus min of meer "op pauze" en dan overheerst de jubelstemming. En in november krijgen we gewoon weer keihard het deksel op onze neus. De whatsnext-mutatie: y-mega. Dan ga je een warp-prik nodig hebben waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:16:
[...]

Klopt, dan weet je zeker dat het niet door is gegaan. :) In januari hebben we nog geen volledige zekerheid, in februari niet, in maart niet, in april niet.... mei misschien? En dat is dan tot oktober?

Ik reken zelfs voor volgende Kerst niet op veel. Na de winter gaat het virus min of meer "op pauze" en dan overheerst de jubelstemming. En in november krijgen we gewoon weer keihard het deksel op onze neus. De whatsnext-mutatie: y-mega. Dan ga je een warp-prik nodig hebben waarschijnlijk.
Zullen we dan wel op tijd beginnen met die warp?

Zo, gratis advies aan den haag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:16:
[...]
En in november krijgen we gewoon weer keihard het deksel op onze neus. De whatsnext-mutatie: y-mega. Dan ga je een warp-prik nodig hebben waarschijnlijk.
Dan zou je een mutatie moeten krijgen die én besmettelijker is dan omikron én ziekmakender/dodelijker, om een aanzienlijke impact te maken.

In die situatie doen maatregelen helemaal niets meer, en de kans dat er een mutatie opduikt met allebei die eigenschappen is heel klein.

Mochten er nu geen bosjes mensen neervallen met de omikron-variant dan zie ik het nog gebeuren dat we 1 mei een persconferentie krijgen en we dit topic kunnen sluiten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:20:
[...]

Dan zou je een mutatie moeten krijgen die én besmettelijker is dan omikron én ziekmakender/dodelijker, om een aanzienlijke impact te maken.

In die situatie doen maatregelen helemaal niets meer, en de kans dat er een mutatie opduikt met allebei die eigenschappen is heel klein.

Mochten er nu geen bosjes mensen neervallen met de omikron-variant dan zie ik het nog gebeuren dat we 1 mei een persconferentie krijgen en we dit topic kunnen sluiten. :+
Ik hoop het van harte. Maar ik heb meer mooie verhalen gehoord over dit onderwerp.
In Zuid Afrika gaat het leven overigens ondertussen gewoon door. Ik heb meerdere keren per week contact met mensen daar in verschillende regio's (en last van een fanatieke Afrikaanse anti-vaxxer). Ja, er zijn maatregelen, maar het lijkt daar allemaal toch wat minder impact te hebben. Maar dat zeg natuurlijk vooral wat over het "slag volk" waarmee ik daar contact heb. Die hebben het redelijk OK geregeld allemaal en wonen dus ook niet in de beruchtere townships.

Ik heb nog steeds een "werktrip" in het vat zitten die kant in. Da's wel heel zuur, want zelfs mijn vrouw stond er op dat ik daar een paar dagen aan vast zou plakken voor een safari. Daar wacht ik nu G2^2 al zeker anderhalf jaar op!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2021 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Pfoe. Dit hele subforum weg.
Dat scheelt een hoop posts voor Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis1812 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:23:
[...]

Pfoe. Dit hele subforum weg.
Dat scheelt een hoop posts voor Tweakers.
Wat gaat ons leven dan ineens leeg zijn.... :)
Nah, ik denk dat het wel mee gaat vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:31:
[...]

Wat gaat ons leven dan ineens leeg zijn.... :)
Nah, ik denk dat het wel mee gaat vallen.
Zoeken we het volgende om op te zeiken.

Rutte IV lijkt een prima object tegen die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:32:
[...]

Zoeken we het volgende om op te zeiken.

Rutte IV lijkt een prima object tegen die tijd.
Dan kunnen we met zijn allen weer terug naar mopperen over asielzoekers, Zwarte Piet, een vuurwerkverbod, de huizenprijzen, en nog altijd over de schoenen van Hugo. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:33:
[...]

Dan kunnen we met zijn allen weer terug naar mopperen over asielzoekers, Zwarte Piet, een vuurwerkverbod, de huizenprijzen, en nog altijd over de schoenen van Hugo. :Y)
Terug naar normaal dus.

Daar is Rutte alvast mee begonnen. Structureel bijna 5 miljard bezuinigen op onze "zorghelden", aldus het regeerakkoord. Dat is een uitbreiding van -500 IC bedden, want die hebben we vanaf mei niet meer nodig, toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:12

ErA

[...]

Volledig mee oneens.

Corona is onze nieuwe endemische vriend.

Zelfs al komen we op het moment dat Corona op alle vlakken medisch "vergelijkbaar" zou zijn met iets momenteel-acceptabels als influenza. De naam en reputatie is dat nooit meer.

10K influenza doden zorgde in eerdere jaren voor een nieuwsbericht of 2.

500 Coronadoden gooit een land op slot.

Met een griepje ging je ziek naar huis. Met corona ga je 14 dagen in quarantine.

Wat ik hiermee bedoel is als volgt samen te vatten:

De jaarlijks onvermijdelijke coronacijfers bij, van wat men mag beschrijven als een "Acceptabele" samenleving (en voor het gemak is het een 2g samenleving en mondmaskers (
voor mij onacceptabel overigens, maar tis allemaal om aan te duiden dat het allemaal onvermijdelijk is) zijn nog altijd hoger dan wat men, voor corona, "acceptabel" vind.

En waarom is Mei dan onhaalbaar:

Omdat Sentiment (wat vinden we cijfermatig acceptabel) en Medische werkelijkheid (wat zijn de medische cijfers) nog mijlen ver uiteen liggen.

Mentaal en planningsgewijs ga ik er van uit dat die 2 zaken nooit (in ieder geval niet in Nederland of Europe) bij elkaar zullen komen. En dat ik daar mee leer leven en mijn plannen daar op trek.

[ Voor 10% gewijzigd door ErA op 15-12-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Je tikte per ongeluk 500 in plaats van 50.000 doden ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:14:
Eerder een hypothetische toekomst waarin 500 doden als onwenselijk wordt beschouwd (want C0r0n@!!) terwijl we jaren lang influenza niet boeiend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

IJzerlijm schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:14:
Ik had gedacht dat het duidelijk was dat mijn reactie met name gecentreerd was rondom een andere conclusie/bevinding/boodschap.

Ik ga de moeite nemen om op jouw vraag te reageren. Neem dan ook de moeite om op mijn conclusie te reageren ipv een, relatief, insignificant onderdeel daarvan.

De 10K doden / jaar die ik benoem zijn het aantal influenza doden wat we wel eens gehad hebben (GROFWEG) wat KENNELIJK acceptabel was. Aangezien er geen significante reactie op is gekomen.

De 500 doden die ik noem, is slechts een lukkraak aantal, waarvan ik weet dat men ( Lees: Het sentiment) het niet acceptabel zou vinden.

De essentie ligt erin dat als we vergelijkbare cijfers zouden hebben voor Corona, volgend jaar, zoals die in een influenzaseizoen zijn geweest. (besmettingen, ziek, opnames, ic, doden) (kun je zelf opzoeken). Men anders reageert daarop.

Ergo: met 500 coronadoden reageren we heftiger dan 10.000 influenza doden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ErA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:25:
[...]

Ik vind het knap dat je een glazen bol hebt en al helemaal dat die het verhaal vertelt dat corona Het Nieuwe Terrorisme zal gaan worden, alsof er pas weer gedacht wordt aan het opheffen van maatregelen als er 0 coronabesmettingen in het land zijn.

Vooralsnog is er totaal geen aanleiding om dat te denken. Niemand is er bij gebaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:21:
[...]

Eerder een hypothetische toekomst waarin 500 doden als onwenselijk wordt beschouwd (want C0r0n@!!) terwijl we jaren lang influenza niet boeiend vinden.
Hoeveel besmettingen leiden tot die 500 doden ? Twintigduizend of vijf miljoen, dat is waar het allemaal om draait.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErA

ErA

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:34:
[...]

Ik vind het knap dat je een glazen bol hebt en al helemaal dat die het verhaal vertelt dat corona Het Nieuwe Terrorisme zal gaan worden, alsof er pas weer gedacht wordt aan het opheffen van maatregelen als er 0 coronabesmettingen in het land zijn.

Vooralsnog is er totaal geen aanleiding om dat te denken. Niemand is er bij gebaat.
1: Ik zeg iets heel anders. Ik zeg "De jaarlijks onvermijdelijke coronacijfers bij, van wat men mag beschrijven als een "Acceptabele" samenleving zijn nog altijd hoger dan wat men, voor corona, "acceptabel" vind.

2: Die aanleiding is er voor mij wel. Ik beschik namelijk wel over een glazen bol:

d.d. 15 september 2021
ErA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:34:
[...]

Zo. Ik heb zojuist maar even mijn vaccinatieafspraak gemaakt. Dit om te zorgen dat wat ik hieronder zeg dan tenminste met een andere bril wordt bekeken.

De reden dat ik zo fel tegen de Coronapas, maar ook de avondklok en andere zaken ben, is omdat het geen oplossing is. (Ik claim ook niet dat er een oplossing is. Corona is er, blijft er en zal er blijven).

Het is daarentegen wel een fantastisch handvat voor de overheid. Een nieuwe "knop" om aan te draaien.

Let op het zojuist gepubliceerde berichtje op nu.nl:

"De versoepelingen van de coronamaatregelen leiden waarschijnlijk in de loop van het najaar tot een aanzienlijk hogere bezetting op de intensive cares. Hoe hoog die piek zal zijn en wanneer die bereikt zal worden, is nog zeer onzeker, maar de druk op de intensive cares zal oplopen. Dat zei Jaap van Dissel van het RIVM tijdens een technische briefing in de Tweede Kamer."

Coronapas of niet. Gevaccineerd of niet. Het maakt niet uit. Over 2 maanden begint het griepseizoen en gaat het feest van voor af aan opnieuw beginnen. CHECK
Maar door deze fantastisch zet van de overheid. Waarbij de aangekondigde "Versoepelingen" (serieus. Versoepeling?) ingaan nét voordat het nieuwe griepseizoen zijn intrede doet. Kan zometeen op 1 november worden gezegd dat de gedane versoepelingen de oorzaak zijn voor de hogere aantallen. CHECK

De "Schuld" kan netjes neergelegd worden bij de ongevaccineerden. Maar de daaropvolgende maatregelen zouden ons zomaar allemaal kunnen treffen. CHECK

Een greep uit de handvatten waar de overheid nu zonder pardon gebruik van kan maken, en welke dankzij de Versoepelingen gerechtvaardigd zijn.

* Lockdown semi- CHECK
* Samenscholingsverbod CHECK
* Avondklok semi-CHECK
* 1,5 Meter CHECK
* Mondkapjes CHECK
* Coronapas CHECK

En die laatste biedt mooie nieuwe mogelijkheden. Zoals verplicht testen voor iedereen indien we dat willen. CHECK Opties om de beschikbaarheid van een QR code aan te passen (1 maand, 3 maanden, 6 maanden). CHECK Verplichte boostershots voor iedereen. 1 extra, 2 extra 3 extra. CHECK

Overheidsbeleid is net als mijn Salestarget bij mijn vorige werk. Dat is een palrad. Dat gaat maar 1 kant op. Wat genomen is krijg je nooit onvoorwaardelijk terug. CHECK

Ik hoop dat we over een paar maandjes dit bericht kunnen quoten met de boodschap "This message didnt age well". Maar ik vrees ergste. CHECK
Bottom line. Mijn complete glazen-terror-bol is waarheid. ergo: ik heb een reden zo te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

IJzerlijm schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:00:
[...]

Hoeveel besmettingen leiden tot die 500 doden ? Twintigduizend of vijf miljoen, dat is waar het allemaal om draait.
Ok ik draai het om.

Stel:

Boven onderstaande infographic staat Corona ipv influenza.

Hoe reageren wij als samenleving?

Afbeeldingslocatie: https://www.rivm.nl/sites/default/files/2019-09/tg_123539_011592_griep_cijfers_a4_nl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ErA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:02:
[...]

1: Ik zeg iets heel anders. Ik zeg "De jaarlijks onvermijdelijke coronacijfers bij, van wat men mag beschrijven als een "Acceptabele" samenleving zijn nog altijd hoger dan wat men, voor corona, "acceptabel" vind.

2: Die aanleiding is er voor mij wel. Ik beschik namelijk wel over een glazen bol:

Bottom line. Mijn complete glazen-terror-bol is waarheid. ergo: ik heb een reden zo te denken.
Mijn vraag is dus waarom. Een pandemie is een strijd waarin iedereen verliest, dus iedereen is er ook het meeste bij gebaat om zo snel mogelijk alle beperkingen weer los te laten.

Als er jaarlijks 500 man overlijden aan corona, dan gaat een overheid geen beperkingen houden 'gewoon omdat het kan', want dan is de kosten vs. baten balans compleet scheef. De maatregelen hebben dan helemaal geen nut meer.

Dat verandert niet omdat sommige mensen het woordje 'corona' blijkbaar eng vinden, want dan stel je het inderdaad WEL gelijk aan 'terrorisme'. Ongegronde angst.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 15-12-2021 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErA

ErA

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:08:
[...]

Mijn vraag is dus waarom. Een pandemie is een strijd waarin iedereen verliest, dus iedereen is er ook het meeste bij gebaat om zo snel mogelijk alle beperkingen weer los te laten.

Als er jaarlijks 500 man overlijden aan corona, dan gaat een overheid geen beperkingen houden 'gewoon omdat het kan', want dan is de kosten vs. baten balans compleet scheef. De maatregelen hebben dan helemaal geen nut meer.

Dat verandert niet omdat sommige mensen het woordje 'corona' blijkbaar eng vinden, want dan stel je het inderdaad WEL gelijk aan 'terrorisme'. Ongegronde angst.
Als ik nu een feestje geef, dan wordt er letterlijk gerapporteerd hoeveel mensen ziek zijn geworden, in het ziekenhuis zijn beland en dood zijn gegaan naar aanleiding van dit feestje (nee, niet ieder feestje, en nee niet altijd alle variabelen).

Bijvoorbeeld: https://www.rtlnieuws.nl/...accin-zelftest-grand-prix
of: https://nos.nl/liveblog/2...ervallen-vanwege-festival

Dit is angst. Dit is Corona een verkeerde status geven.

Corona prevaleert boven alles.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ErA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:14:
[...]

Als ik nu een feestje geef, dan wordt er letterlijk gerapporteerd hoeveel mensen ziek zijn geworden, in het ziekenhuis zijn beland en dood zijn gegaan naar aanleiding van dit feestje (nee, niet ieder feestje, en nee niet altijd alle variabelen).

Bijvoorbeeld: https://www.rtlnieuws.nl/...accin-zelftest-grand-prix
of: https://nos.nl/liveblog/2...ervallen-vanwege-festival

Dit is angst. Dit is Corona een verkeerde status geven.

Corona prevaleert boven alles.
Dat is als je NU een feestje geeft. Omdat er nu nog genoeg reden is om voorzichtig te zijn. Niet bang, wel voorzichtig.

Als we over een half jaar elke dag 1 dode hebben en 20.000 besmettingen per dag, dan haalt corona het nieuws niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:16:
[...]

Dat is als je NU een feestje geeft. Omdat er nu nog genoeg reden is om voorzichtig te zijn. Niet bang, wel voorzichtig.

Als we over een half jaar elke dag 1 dode hebben en 20.000 besmettingen per dag, dan haalt corona het nieuws niet meer.
Over een half jaar zou dat, medio juni, kunnen. Over 12 maanden zijn we weer hier.

Mais bon. Ik rakel dit gesprek over 6 maanden weer op.

Ik claim, op basis van mijn juistheden uit het verleden, een prognose te kunnen maken voor de toekomst. Echter, wanneer basis is: Tomorrow is mystery, voortschrijden inzicht, pandemie, moeilijk moelijk., dan kan ik daar niets tegen in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

ErA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:25:
[...]

Over een half jaar zou dat, medio juni, kunnen. Over 12 maanden zijn we weer hier.
Ik mag aannemen dat iedereen tegen die tijd toch wel antistoffen heeft opgebouwd. Hetzij door besmetting, hetzij door vaccinatie.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ErA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:25:
[...]

Mais bon. Ik rakel dit gesprek over 6 maanden weer op.
Dus je weet nu al dat we over 12 maanden weer met een nóg besmettelijker variant zitten maar nu één die wel meer schade doet dan omikron?

Het begint er nu steeds meer uit te zien dat omikron een extreem besmettelijke, maar vrij onschadelijke variant is. Die zal alle andere varianten door zijn hoge besmettelijkheid domineren.

Eindpunt dus. Tenzij er iets voorbij komt wat er overheen gaat, maar dan zit je in een situatie waarin je met het dichtlassen van voordeuren nog geen besmettingen kan voorkomen.

Met andere woorden, deze storm gaan we hoe dan ook uit moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Dennahz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:27:
[...]

Ik mag aannemen dat iedereen tegen die tijd toch wel antistoffen heeft opgebouwd. Hetzij door besmetting, hetzij door vaccinatie.
Niet iedereen, want er zijn bepaalde mensen die geen vaccin kunnen nemen. Meestal in de volgende gevallen
  • Aangetoonde ernstige allergie voor 1 van de bestanddelen van het vaccin
  • Aangetoonde ernstige allergische reactie na een eerdere toediening van een van de COVID-vaccins
  • Trombose in combinatie met trombopenie (VIPIT; TTS) na eerste vaccinatie met AstraZeneca-vaccin of Janssen-vaccin
  • Capillary leak syndrome na COVID-19-vaccinatie

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 15-12-2021 22:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:15
ErA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:25:
[...]

Ik had gedacht dat het duidelijk was dat mijn reactie met name gecentreerd was rondom een andere conclusie/bevinding/boodschap.

Ik ga de moeite nemen om op jouw vraag te reageren. Neem dan ook de moeite om op mijn conclusie te reageren ipv een, relatief, insignificant onderdeel daarvan.

De 10K doden / jaar die ik benoem zijn het aantal influenza doden wat we wel eens gehad hebben (GROFWEG) wat KENNELIJK acceptabel was. Aangezien er geen significante reactie op is gekomen.

De 500 doden die ik noem, is slechts een lukkraak aantal, waarvan ik weet dat men ( Lees: Het sentiment) het niet acceptabel zou vinden.

De essentie ligt erin dat als we vergelijkbare cijfers zouden hebben voor Corona, volgend jaar, zoals die in een influenzaseizoen zijn geweest. (besmettingen, ziek, opnames, ic, doden) (kun je zelf opzoeken). Men anders reageert daarop.

Griep is geen onschuldig virus, daarom dat er wereldwijd duizenden mensen zijn waarvan het hun job is om het griepvirus dagelijks te monitoren, analyseren en er zo goed mogelijk op te reageren onder andere met een jaarlijks variërend vaccin.

Die 10.000 doden zijn er na al die inspanningen, kan je nagaan hoeveel doden er zouden zijn zonder de inzet van al die mensen?

Die mensen zullen er de corona-opvolging moeten bijnemen in hun job. Dat zal het ene jaar beter lukken dan het ander. Uiteindelijk zal dit een normale gang van zaken worden en zullen veel mensen er niet meer bij stilstaan, zodanig zelfs dat ze het als iets ’natuurlijks’ zullen beschouwen. We hebben veel te danken aan mensen die op verantwoordelijke wijze en met veel inzet hun job doen zonder daarvoor in de schijnwerpers te willen staan. Het zijn niet allemaal tiktokkers, influencers, youtubers,...

Het is niet omdat je zelf iets niet ziet in je dagelijkse leven dat het daarom niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Wozmro schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:36:
[...]

Griep is geen onschuldig virus, daarom dat er wereldwijd duizenden mensen zijn waarvan het hun job is om het griepvirus dagelijks te monitoren, analyseren en er zo goed mogelijk op te reageren onder andere met een jaarlijks variërend vaccin.

Die 10.000 doden zijn er na al die inspanningen, kan je nagaan hoeveel doden er zouden zijn zonder de inzet van al die mensen?

Die mensen zullen er de corona-opvolging moeten bijnemen in hun job. Dat zal het ene jaar beter lukken dan het ander. Uiteindelijk zal dit een normale gang van zaken worden en zullen veel mensen er niet meer bij stilstaan, zodanig zelfs dat ze het als iets ’natuurlijks’ zullen beschouwen. We hebben veel te danken aan mensen die op verantwoordelijke wijze en met veel inzet hun job doen zonder daarvoor in de schijnwerpers te willen staan. Het zijn niet allemaal tiktokkers, influencers, youtubers,...

Het is niet omdat je zelf iets niet ziet in je dagelijkse leven dat het daarom niet bestaat.
100% met je eens.

De door jouw genoemde effort, preventie, analyse etc staan ook niet ter discussie.

Ik claim dat we maatschappelijk gezien we erg heftig reageren op corona. En dat deze reactie een dergelijke lage "treshold" heeft, dat deze ieder jaar ondervermijdelijk is.

Dit is glazen bol materiaal, ja. Maar alle informatie en berichtgeving rondom corona aan elkaar knopend, kan ik niet anders dan dit concluderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Turdie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:33:
[...]

Niet iedereen, want er zijn bepaalde mensen die geen vaccin kunnen nemen. Meestal in de volgende gevallen
  • Aangetoonde ernstige allergische reactie na een eerdere toediening van een van de COVID-vaccins
  • Trombose in combinatie met trombopenie (VIPIT; TTS) na eerste vaccinatie met AstraZeneca-vaccin of Janssen-vaccin
Even inhaken op TTS en andere mogelijke zeldzame bijwerkingen, net toevallig deze video gekeken en snapte ook nog redelijk wat die man aan het vertellen is.

Ik heb overigens het hele topic niet gelezen en weet niet of we het hier eerder over gehad hebben, kijk deze video maar eens als je tijd hebt.. veel bijwerkingen zijn gewoon onnodig:

YouTube: Need for vaccine aspiration confirmed, why is this not being done

TLDR;

Door "Aspiration" toe te passen kunnen bijwerkingen worden voorkomen. Aspiration is "the pulling back of the plunger of a syring"

Dit is dus om te voorkomen dat het vaccin direct in de bloedsomloop komt.

Wat ik me hierbij afvraag is of dit Nederland wel word toegepast of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-09 17:30
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:30:
[...]

Terug naar normaal dus.

Daar is Rutte alvast mee begonnen. Structureel bijna 5 miljard bezuinigen op onze "zorghelden", aldus het regeerakkoord. Dat is een uitbreiding van -500 IC bedden, want die hebben we vanaf mei niet meer nodig, toch?
lijkt mij een prima plan. We geven momentee 95 miljard uit aan zorg. Lijkt mij wel genoeg dacht ik zo. 25% van al ons geld gaat naar zorg. Dat moet minder. IC uitbreiden maar elders geld weghalen. Het framet wel lekker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
skipe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:58:
[...]

Even inhaken op TTS en andere mogelijke zeldzame bijwerkingen, net toevallig deze video gekeken en snapte ook nog redelijk wat die man aan het vertellen is.

Ik heb overigens het hele topic niet gelezen en weet niet of we het hier eerder over gehad hebben, kijk deze video maar eens als je tijd hebt.. veel bijwerkingen zijn gewoon onnodig:

YouTube: Need for vaccine aspiration confirmed, why is this not being done

TLDR;

Door "Aspiration" toe te passen kunnen bijwerkingen worden voorkomen. Aspiration is "the pulling back of the plunger of a syring"

Dit is dus om te voorkomen dat het vaccin direct in de bloedsomloop komt.

Wat ik me hierbij afvraag is of dit Nederland wel word toegepast of niet?
Volgens mij wordt het covid vaccin in Nederland, intramusculair toegediend in de bovenarm (m. deltoïdeus). Als er niet in de bovenarm gevaccineerd kan worden, kan de vaccinatie in het bovenbeen worden toegediend (m. vastus lateralis).

Bij andere manieren van toediening is het vaccin gedeeltelijk werkzaam of helemaal niet werkzaam

Het RIVM zegt dat Aspiratie niet noodzakelijk is:
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 15-12-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:39
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:16:
[...]

Laat staan over 100 jaar. Aan die jaarlijkse griepdoden zijn we gewend omdat griep al heel lang voorkomt in Nederland. Corona is nieuw, onvoorspelbaar, en veel gevaarlijker dan griep; allemaal redenen waarom we er nu veel meer over horen dan dat we in voorgaande jaren over griep hoorden.

Maar rakel deze post gerust over 100 jaar nog eens op, @ErA, om een van ons ongelijk te bewijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
*knip* nope, geen complottheorieën of aluhoedjes posts

[ Voor 101% gewijzigd door ZieMaar! op 16-12-2021 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
horizon1978 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:14:
Ach allemaal gedoe. Amalia viert een feestje met teveel mensen.

Ons koningshuis geeft weer het goede voorbeeld. Ik denk dat ze meer weten en Omikron niet gevaarlijk is. Allemaal manipulatie van de overheden om een nog volgzamere bevolking te kweken.

Great Reset here we come

De bevolking is niet meer bang voor de pandemie. En met Omikron willen ze dat wel weer bewerkstelligen.

#cursusaluhoedjevouwenindeaanbieding
Ja ach dat zijn ook mensen die een fout kunnen maken, dat is menselijk. En de koning heeft netjes excuus aangeboden zoals het hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:39
horizon1978 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:14:
Ach allemaal gedoe. Amalia viert een feestje met teveel mensen.

Ons koningshuis geeft weer het goede voorbeeld. Ik denk dat ze meer weten en Omikron niet gevaarlijk is. Allemaal manipulatie van de overheden om een nog volgzamere bevolking te kweken.

Great Reset here we come

De bevolking is niet meer bang voor de pandemie. En met Omikron willen ze dat wel weer bewerkstelligen.

#cursusaluhoedjevouwenindeaanbieding
Van nu.nl:
Bij een verjaardagsfeest van kroonprinses Amalia waren vorige week veel meer mensen aanwezig dan de vier gasten die vanwege het coronavirus geadviseerd worden. Koning Willem-Alexander heeft aan Mark Rutte laten weten dat het "bij nader inzien niet goed was om dit zo te organiseren", zo schrijft de demissionair premier woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
De familie verkeerde in de overtuiging met deze bijeenkomst buiten en met de genomen voorzorgsmaatregelen op een verantwoorde manier met de corona-adviezen om te gaan."

De voorlichtingsdienst van het koningshuis en de premier benadrukken dat de achttiende verjaardag van Amalia "een belangrijk moment in haar leven is".
Nou, daar gaat ook het laatste beetje draagvlak dat er mogelijk nog was om kerst en oudejaarsavond verstandig, in klein gezelschap dus, door te brengen... want als je zelf maar in de overtuiging verkeert dat je genoeg voorzorgsmaatregelen hebt genomen dan is het voor de koning wel goed genoeg. En wat goed genoeg is voor de koning, dat moet toch zeker goed genoeg zijn voor zijn onderdanen.

Echt zo ongelofelijk dom dit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ErA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:07:
[...]

Ok ik draai het om.

Stel:

Boven onderstaande infographic staat Corona ipv influenza.

Hoe reageren wij als samenleving?

[Afbeelding]
Ik zou denken. Chili maar 14 weken epidemie waarvan een paar zwaarte weken.
Die zorg is zo ingehaald. Nog voor de zomervakantie problemen zijn we er weer door.

En in de koffiepauze gaan we grappen wat voor slogan ze verzinnen aankomend jaar om ons de griepprik te laten halen. Dat is traditie namelijk. Uiteindelijk haalt 1 iemand meestal een zooi spuiten op en injecteren we daarna al lachend elkaar.
Lachen kunnen we nog omdat het maar een paar piek weken waren en we ook nog andere patiënten hebben gezien tussendoor. Ook lachen we omdat dr patiënten blij zijn met onze griep zorg en ons geloven als we zeggen dat ze griep hebben.

Zoiets?

Je boodschap komt over. Corona is en blijft een beladen woord. Maar of we politiek iets doen met de belading? Denk het niet. Zodra t kan gaan de maatregelen gewoon weg as usual. Zijn alle cijfers langer laag stopt de berichtgeving hierover ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Turdie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:06:
[...]

Volgens mij wordt het covid vaccin in Nederland, intramusculair toegediend in de bovenarm (m. deltoïdeus). Als er niet in de bovenarm gevaccineerd kan worden, kan de vaccinatie in het bovenbeen worden toegediend (m. vastus lateralis).

Bij andere manieren van toediening is het vaccin gedeeltelijk werkzaam of helemaal niet werkzaam

Het RIVM zegt dat Aspiratie niet noodzakelijk is:
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie
Juist, in de bovenarmspier dus haha. Hier word aspiratie dus waarschijnlijk niet gebruikt omdat het niet noodzakelijk is (zelfde als in het VK).

Dan mijn volgende vraag, zou je het dan toch wel moeten doen of kan het ook andere nadelen hebben om aspiratie wel toe te passen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:34:

Wat is dan wel de grens dat alles opgeheven kan worden? Dat soort denken ontbreekt nu we maar van incident naar incident zwalken.

Overigens pleitten CDA, VVD en D66 voor het verplaatsen van de inhoud van de Twm naar de Wpg zelf. De Jonge staat daar welwillend tegenover. Indien ze dat doen krijgt de wetgeving die de maatregelen mogelijk maakt een behoorlijk permanent karakter. Nu vervalt alles indien er geen meerderheid meer is voor verlengen, maar als onderdeel van de Wpg betwijfel ik of er de animo nog zal zijn om die artikelen eruit te halen. Die noodbevoegdheden die de minister van VWS geniet moeten geen permanent onderdeel worden van het landsbestuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Turdie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:33:
[...]

nou ja, dan doen zij het dus door besmetting, want het lijkt me een illusie om te denken dat omicron te ontlopen is voor de gemiddelde burger. En dan maar hopen dat dat goed gaat voor ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
42erik schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:37:
[...]

nou ja, dan doen zij het dus door besmetting, want het lijkt me een illusie om te denken dat omicron te ontlopen is voor de gemiddelde burger. En dan maar hopen dat dat goed gaat voor ze
Waarom? Ik denk dat je wil voorkomen dat zo iemand door een besmetting een ernstige ziekte doormaakt in het ziekenhuis of erger nog overlijd? Daarom gaan we ook boosteren om zoveel mogelijk immuniteit op te bouwen om onder andere die mensen te beschermen als groep.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 15-12-2021 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Turdie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:44:
[...]

Waarom? Ik denk dat je wil voorkomen dat zo iemand door een besmetting een ernstige ziekte doormaakt in het ziekenhuis of erger nog overlijd?
Ja, het liefste wel.... maar als ie zo besmettelijk is als nu lijkt, hoe zie je dat dan voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

skipe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:31:
[...]

Juist, in de bovenarmspier dus haha. Hier word aspiratie dus waarschijnlijk niet gebruikt omdat het niet noodzakelijk is (zelfde als in het VK).

Dan mijn volgende vraag, zou je het dan toch wel moeten doen of kan het ook andere nadelen hebben om aspiratie wel toe te passen?
Of het hier gebeurd hangt denk ik deels van je opleider af.
Vroeger deden we het standaard bij IM injecties. Bij mij zit aspireren ter controle gewoon in mijn systeem en gaat het automatisch.

Aspireren heeft op tijdsverlies van een halve seconde geen nadelen.
Zou je wel intraveneus zitten moet je een andere sluit pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:32
CMD-Snake schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:31:
[...]

Wat is dan wel de grens dat alles opgeheven kan worden? Dat soort denken ontbreekt nu we maar van incident naar incident zwalken.
Omdat dit virus zich niet in 1 getalletje laat vatten. Waarom is dat toch zo lastig om te realiseren? Het is dus niet door het beleid dat we van incident naar incident zwalken, maar door dit verdomde virus. Kijk om ons heen, welk land heeft nu daadwerkelijk grip op de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
42erik schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:45:
[...]

Ja, het liefste wel.... maar als ie zo besmettelijk is als nu lijkt, hoe zie je dat dan voor je?
Daar is de wetenschap nog niet over uit, dus daar durf ik ook weinig over te zeggen. Maar door te boosteren zal het virus minder worden overgedragen en dus minder besmet, maar dit iets wat nog verder onderzocht moeten worden, want besmettelijkheid is super lastig en is heel variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Turdie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:48:
[...]

Daar is de wetenschap nog niet over uit, dus daar durf ik ook weinig over te zeggen. Maar door te boosteren zal het virus minder worden overgedragen en dus minder besmet, maar dit iets wat nog verder onderzocht moeten worden, want besmettelijkheid is super lastig en is heel variabel.
ah ok, op die manier bedoel je. Ja, dan helemaal mee eens. Ik dacht even te lezen dat je maatregelen tot in het einde der tijden voorstelde, om de onvaccineerbaren te beschermen... dat leek me even niet reëel, maar dan zijn het blijkbaar toch eens. Ik ga met alle liefde elk jaar naar de prikstraat als ik daarmee die mensen kan helpen beschermen (en ook voor de eigen gezondheid, laten we eerlijk zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
42erik schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:51:
[...]

ah ok, op die manier bedoel je. Ja, dan helemaal mee eens. Ik dacht even te lezen dat je maatregelen tot in het einde der tijden voorstelde, om de onvaccineerbaren te beschermen... dat leek me even niet reëel, maar dan zijn het blijkbaar toch eens. Ik ga met alle liefde elk jaar naar de prikstraat als ik daarmee die mensen kan helpen beschermen (en ook voor de eigen gezondheid, laten we eerlijk zijn)
Ik vind onze maatregelen heel apart want als je kijkt naar Belgie daar is de horeca nog gewoon open tot 23 uur en het aantal besmettingen zit inmiddels op een ongeveer gelijk niveau. Iets andere prio's want Voor de Belgische regering is het draaiende houden van restaurants, cafés en discotheken een prioriteit. „We leggen de nadruk op het voorkomen en beschermen, niet op sluiten”, legt premier Alexander De Croo uit.

En daar lijkt de afgelopen dagen ook niks aan te veranderen in Belgie (en ja ik volg het nieuws ook door dagelijks)

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 15-12-2021 23:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
migchiell schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:23:
[...]

Van nu.nl:

[...]

[...]

Nou, daar gaat ook het laatste beetje draagvlak dat er mogelijk nog was om kerst en oudejaarsavond verstandig, in klein gezelschap dus, door te brengen... want als je zelf maar in de overtuiging verkeert dat je genoeg voorzorgsmaatregelen hebt genomen dan is het voor de koning wel goed genoeg. En wat goed genoeg is voor de koning, dat moet toch zeker goed genoeg zijn voor zijn onderdanen.

Echt zo ongelofelijk dom dit 8)7
En daarnaast, hoezo zou het voor andere 18 jarigen geen belangrijk moment zijn?
Of voor mensen die trouwen?
Of voor mensen die afstuderen
Of voor mensen die iets doen wat in principe maar 1x in je leven gebeurt..

Grapperhaus’ bruiloft
Hugo meerdere malen
Koning naar Griekenland
Amalia feestje 18
Al die figuren in talkshows, ook tijdens avondklok etc
Wopke deed ook nog iets niet zo slim toch bij de verkiezingen?

Het lijkt op deze manier bijna wel of de regels alleen voor het plebs zijn. Ik snap serieus niet waarom, want ze moeten dondersgoed weten dat dit hun beleid compleet onderuit schoffelt.

Laat staan alle alternatieve ideeën van o.a. OMT leden die uitgedragen worden, waardoor het niet lijkt op spreken met 1 stem..

Waarom zou tante Trees niet met haar 2 kinderen en 4 kleinkinderen de kerst mogen vieren (althans niet aanbevolen), maar Amalia wel met tig op haar verjaardag zitten

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 16-12-2021 00:00 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Joel22
  • Laatst online: 23:16
Waarom nu al maatregelingen voordat je weet wat omnicron doet? En waarom zijn mijn vaccinaties niet voldoende? Kan iemand mij de redelijkheid hiervan uitleggen? Voordat ik in complotten begin te geloven... (wat ik liever niet doe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Joel22 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:00:
Waarom nu al maatregelingen voordat je weet wat omnicron doet? En waarom zijn mijn vaccinaties niet voldoende? Kan iemand mij de redelijkheid hiervan uitleggen? Voordat ik in complotten begin te geloven... (wat ik liever niet doe)
Better safe than sorry, en ergens kan ik me daarin wel vinden, als je de vermoedelijke besmettelijkheid ziet..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
42erik schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:41:
[...]

Ja, zo'n plek waar alle bussen samenkomen. En nee, die ligt niet bij dat bedrijventerrein, waar inderdaad maar 1x per uur een bus rijdt.

Ik ga er nu langs met haar, want ze is slecht te been, maar door allerlei corona ellende is de helft van mijn team ziek thuis en kom ik om in het werk, dus eigenlijk heb ik daar nauwelijks tijd voor.

Dus nee, niet echt goed geregeld van Hugo dat oude mensen nu lang moeten reizen naar een priklocatie en dat de GGD geen afspraken meer kan inplannen vanwege een stormloop om iedere oudere voor nieuwjaar gevaccineerd te krijgen.

Dat had meneer De Jonge al ver van te voren aan kunnen zien komen, die dwaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:14
NiGeLaToR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:54:
Dennis, je realiseert je dat Thierry niet snapt dat Hugo het Europese beleid niet bepaalt?

Mocht dit in Nederland ook de standaard worden voor de Nederlandse QR-code is het een ander verhaal - waarbij je voortschrijdend inzicht ook mee zou moeten wegen. Maar logica bestaat ook al niet in Forumland.
Nou, dat duurde niet lang hè.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIPTJ3e8a4rtc6stNz2kFjkGRSI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f5SsuM6JvL0LnJ0CqtTK0iHO.png?f=user_large

• 42erik
  • Niet online
P-Rock schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:04:
[...]

Ja, zo'n plek waar alle bussen samenkomen, grapjas. En nee, die ligt niet bij dat bedrijventerrein, waar inderdaad maar 1x per uur een bus rijdt.
grapjas...? waar is dat nou weer voor nodig? Ik miste gewoon even dat je een volledig busstation bedoelde ipv gewoon een halte.

Al snap ik nog steeds niet waar je een heel busstation voor nodig hebt als er een halte is, maar dat zal wel aan mij liggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
42erik schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:11:
[...]

grapjas...? waar is dat nou weer voor nodig? Ik miste gewoon even dat je een volledig busstation bedoelde ipv gewoon een halte.

Al snap ik nog steeds niet waar je een heel busstation voor nodig hebt als er een halte is, maar dat zal wel aan mij liggen
Sorry, ik ging er wellicht met gestrekt been in. Ik heb t al aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Joel22 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:00:
Omdat op basis de huidige wetenschappelijke informatie er best wel reden voor is, en op basis daarvan moet de politiek een besluit nemen.
https://www.icpcovid.com/...sts%20know%20so%20far.pdf
immune responses triggered by vaccination and prior infection will offer no protection against the variant. Immunity studies suggest that modest levels of neutralizing antibodies may protect people from severe forms of COVID-19, says Miles Davenport, an immunologist at the University of New South Wales in Sydney, Australia.
Dus boosteren!!!!
Current PCR testing does detect the variant, although several laboratories have said that one widely used test doesn’t detect one of the three target genes
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n3062

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 16-12-2021 00:21 ]

• 42erik
  • Niet online
dat noemt men nu reageren op voortschrijdend inzicht en nieuwe ontwikkelingen... doet ie alles goed, neuh zeker niet, maar hierover klagen vind ik niet zo passend eigenlijk

• P-Rock
Dat wordt dus de komende jaren elk half jaar boosteren, omwille van een ongeldig verklaarde cojonapas.
Pagina: 1 ... 46 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.