sportief, dank je welP-Rock schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:12:
[...]
Sorry, ik ging er wellicht met gestrekt been in. Ik heb t al aangepast.
Hadden we het niet cojona kunnen noemen.. klinkt veel leukerP-Rock schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:15:
Dat wordt dus de komende jaren elk half jaar boosteren, omwille van een ongeldig verklaarde cojonapas.
Sorry, ik geloof er echt niets van. Na twee jaar covid weten we nog maar heel weinig van het virus maar nu drie weken na de ontdekking van omicron weten we al wel dat je zonder booster een levensgroot risico loopt.42erik schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:14:
Dat noemt men nu reageren op voortschrijdend inzicht en nieuwe ontwikkelingen... doet ie alles goed, neuh zeker niet, maar hierover klagen vind ik niet zo passend eigenlijk
Ik laat het lekker over me heen komen.
Elke nieuwe variant wordt als excuus gebruikt om allerlei maatregelen erdoorheen te drukken. Ik vind daar iets van.
Zakt m'n broek wel vanaf...P-Rock schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:15:
Dat wordt dus de komende jaren elk half jaar boosteren, omwille van een ongeldig verklaarde cojonapas.
Weet persoonlijk niet of ik dat ga vol houden.
Superdankje! Mijn vermoeidheid slaat toe net als iedereen denk ik. Ik denk juist dat vertrouwen en logisch blijven nadenken belangrijk is. Nog meer verdeeldheid hebben we niks aan. En simpele oplossingen ook niet. Dus dan lees ik graag dit soort dingen dan kan ik er weer beter mijn best doen om er met elkaar wat van te maken.Turdie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:12:
[...]
Omdat op basis de huidige wetenschappelijke informatie er best wel reden voor is, en op basis daarvan moet de politiek een besluit nemen.
https://www.icpcovid.com/...sts%20know%20so%20far.pdf
[...]
Dus boosteren!!!!
[...]
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n3062
Tis een beetje dubbel .. eerder reageerde ze veelste laat.Dennis schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:22:
[...]
Sorry, ik geloof er echt niets van. Na twee jaar covid weten we nog maar heel weinig van het virus maar nu drie weken na de ontdekking van omicron weten we al wel dat je zonder booster een levensgroot risico loopt.
Elke nieuwe variant wordt als excuus gebruikt om allerlei maatregelen erdoorheen te drukken. Ik vind daar iets van.
Maar merk wel dat ik met de dag kritischer word.
Ik probeer daar zelf nog weg van te blijven al wordt het steeds lastiger en zoveel mogelijk positief te blijven, en ik ben bijvoorbeeld heel blij dat ik overdag nog kan sporten in de sportschool.Joel22 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:25:
[...]
Superdankje! Mijn vermoeidheid slaat toe net als iedereen denk ik. Ik denk juist dat vertrouwen en logisch blijven nadenken belangrijk is. Nog meer verdeeldheid hebben we niks aan. En simpele oplossingen ook niet. Dus dan lees ik graag dit soort dingen dan kan ik er weer beter mijn best doen om er met elkaar wat van te maken.
we weten heel weinig... behalve het feit dat we een vaccin met effectiviteit 97% hebben kunnen maken... dan weten we dus veel, anders kan dat niet. En boosters waren voor delta ook al nodig heDennis schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:22:
[...]
Sorry, ik geloof er echt niets van. Na twee jaar covid weten we nog maar heel weinig van het virus maar nu drie weken na de ontdekking van omicron weten we al wel dat je zonder booster een levensgroot risico loopt.
De pers moet ook eens stoppen met elke scheet van Kuipers, Van Dissel, Osterhaus en Gommers hemelsbreed uit te meten.
Ziek word je van die constante bangmakerij. Ze mogen zich wel eens wat kritischer opstellen. Bart Nijman - waar ik het doorgaans weinig mee eens ben - heeft daar wat raaks over geschreven btw.
Dames en heren. Uw parlementaire pers
Hoe experts hun geloofwaardigheid sloopten
Pieter Omtzigt had daar ook nog het één en ander over te zeggen tijdens zijn interview bij Nieuwsuur, toen Pieter Jan Hagens hem uit de tent probeerde te lokken door te zeggen dat hij gefaald had.
"Ook de journalistiek is onderdeel van de bestuurscultuur. We rennen achter het relletje van de dag aan."
En ondertussen lapt ons Koningshuis wederom alle coronaregels aan de laars en probeert Rutte het weer onder het tapijt te vegen. Wat nou transparantie? Rutte IV gaat duidelijk op oude voet verder.
Ziek word je van die constante bangmakerij. Ze mogen zich wel eens wat kritischer opstellen. Bart Nijman - waar ik het doorgaans weinig mee eens ben - heeft daar wat raaks over geschreven btw.
Dames en heren. Uw parlementaire pers
Hoe experts hun geloofwaardigheid sloopten
Pieter Omtzigt had daar ook nog het één en ander over te zeggen tijdens zijn interview bij Nieuwsuur, toen Pieter Jan Hagens hem uit de tent probeerde te lokken door te zeggen dat hij gefaald had.
"Ook de journalistiek is onderdeel van de bestuurscultuur. We rennen achter het relletje van de dag aan."
En ondertussen lapt ons Koningshuis wederom alle coronaregels aan de laars en probeert Rutte het weer onder het tapijt te vegen. Wat nou transparantie? Rutte IV gaat duidelijk op oude voet verder.
[ Voor 31% gewijzigd door P-Rock op 16-12-2021 01:00 ]
Kennelijk had de oppositie toch gelijk dat Rutte IV op gelijke voet verder gaat. Maar als ik het goed begrijp kan hij inmiddels weer afgezet worden. Gezien de ministirële verantwoordelijkheid zie ik hier mogelijkheden. Zeker nu men vol trotsnederigheid heeft aangegeven zaken recht te willen zetten die men in de vorige kabinetten heeft nagelaten
Dat is een goede reden voor mij om me in januari niet te laten prikken. Ik wil pas eind september op vakantie en dan zou ik dus weer een booster nodig hebben. Kan ik net zo goed die eerste gewoon overslaan.Dennis schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:11:
[...]
Nou, dat duurde niet lang hè.
[Afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Serieuze vraag: waarom niet? Prik is minuut of 15-30 van je leven?Prutzertje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:23:
[...]
Zakt m'n broek wel vanaf...
Weet persoonlijk niet of ik dat ga vol houden.
Ondertussen overweegt De Jonge om nieuwe maatregelen te nemen volgende week, want elke omikron-besmetting is er nog altijd één te veel.
https://nos.nl/artikel/24...ijk-al-nieuwe-maatregelen
Amalia houdt een 18-jaar feestje, de Belgen kunnen tot 23:00 naar de kroeg, maar wij zitten straks op de jaarwisseling met een avondklok?
Amalia houdt een 18-jaar feestje, de Belgen kunnen tot 23:00 naar de kroeg, maar wij zitten straks op de jaarwisseling met een avondklok?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Uur of 2. Plus benzine. Voor een prik waar ik niets aan heb, omdat ik nergens heen ga.giantgiantus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:29:
[...]
Serieuze vraag: waarom niet? Prik is minuut of 15-30 van je leven?
Yes! Zullen onze katten zeer zeker prettig vindenStoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:30:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Tja, Amalia heeft haar maatschappelijke sensitiviteit duidelijk van haar ouders meegekregen. Ik ben in het algemeen echt niet tegen het koningshuis maar ze laten wel blijken onder een giga dikke steen te leven en maken er keer op keer een onbegrijpelijk potje van.
Wat betreft de persconferentie en de dreiging van De Jonge in vergelijking met andere landen. Ik heb de indruk dat ze nu alles op alles zetten om het volk in het gareel te krijgen. Nog altijd zie overal dat mensen niet meer met de maatregelen bezig zijn. Ze voelen zich beperkt maar doen verder zo gewoon mogelijk. Afstandhouden is er niet meer bij, beperken van contacten ook niet. Handen worden nog flink geschud etc.
Daarom zet het kabinet nu in op stevig waarschuwen in de hoop dat de ernst overkomt. In andere landen stuurt men mogelijk meer op de berichten dat omicron welleswaar besmettelijker is maar ook milder.
Wat betreft de persconferentie en de dreiging van De Jonge in vergelijking met andere landen. Ik heb de indruk dat ze nu alles op alles zetten om het volk in het gareel te krijgen. Nog altijd zie overal dat mensen niet meer met de maatregelen bezig zijn. Ze voelen zich beperkt maar doen verder zo gewoon mogelijk. Afstandhouden is er niet meer bij, beperken van contacten ook niet. Handen worden nog flink geschud etc.
Daarom zet het kabinet nu in op stevig waarschuwen in de hoop dat de ernst overkomt. In andere landen stuurt men mogelijk meer op de berichten dat omicron welleswaar besmettelijker is maar ook milder.
alles kan off-topic
Net zoals al die andere Nederlandse jongeren die afgelopen 2 jaar gewoon zijn blijven feest vieren...Ankona schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:37:
Tja, Amalia heeft haar maatschappelijke sensitiviteit duidelijk van haar ouders meegekregen.
Belangrijkste punt was dat er al helemaal niet naar die overlijdenskans wordt gekeken. Je ziet dat zodra de zorg uit de problemen is, de maatregelen ook gelijk verdwijnen. Dat is voorheen al een paar keer gebeurt, en dat gaat ook nu weer gebruiken. Die kans die je berekent is dus helemaal niet van belang omdat daar bij het beleid niet eens naar gekeken wordt.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:38:
[...]
Nee. Ik heb het juist over de kale overlijdenskans, dus niet beperkt door maatregelen die besmettingen indammen. De maatregelen die we nu nemen hebben namelijk alleen invloed op het netto aantal cases, niet op de survivability van die cases.
De berekening houdt allee rekening met maatregelen die overlijdens tegen houden (vaccinaties dus en beschikbaarheid van voldoende zorg).
Als er minder dan 1 op de 15.000 besmettingen met omikron overlijdt, dan is de kans dat je aan ouderdom overlijdt gewoon groter dan dat je overlijdt aan een omikron-besmetting. Die kans verandert niet of het nu om 1 besmetting of om een miljoen besmettingen gaat.
Zorgcrashes zijn een secundair effect en daar zul je inderdaad nog steeds op moeten sturen, maar als de cijfers van @t_captain kloppen, dan komen we ook daar in een te overzien terrein uit.
[removed]
Verwijderd
Amalia is niet net zoals andere jongeren. Haar speciale voorrechten , onder andere een maandelijks handje euro’s komen ook met speciale plichten/ verwachtingen.Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:41:
[...]
Net zoals al die andere Nederlandse jongeren die afgelopen 2 jaar gewoon zijn blijven feest vieren...
Als ze daar geen zin in heeft , prima , even goede vrienden , maar dan alles net zoals andere jongeren , waar overigens ook genoeg afkeurends over is gezegd.
Ik begin hier toch wel wat moedeloos van te worden.Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:30:
Ondertussen overweegt De Jonge om nieuwe maatregelen te nemen volgende week, want elke omikron-besmetting is er nog altijd één te veel.
En als klap op de vuurpijl is het nieuwe kabinet van plan te gaan bezuinigen op de zorg. Als er iets is gebleken de afgelopen 2 jaar is dat de zorg ook zwaar onderbezet is. Door nu het signaal te geven dat er geen banen in de zorg zijn gaat ook niemand die kant op qua studie. Op naar de volgende crisis dus eigenlijk.Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:30:
Ach die avondklok dan gaan er ineens heel veel mensen na middernacht de hond uitlaten. Denk ook niet dat de politie er echt op zit te wachten om dat soort draconische regels na te gaan leven. Hoop eigenlijk dat die ook een keer zeggen genoeg is genoeg.
[ Voor 13% gewijzigd door Shadowhawk00 op 16-12-2021 08:04 ]
En dan ook nog durven te zeggen dat het hozen is qua boosters... Je had ook wel op tijd kunnen beginnen?Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:30:

Ik ben lang niet altijd blij met ze geweest, maar was er iig nog van overtuigd dat ze hun keiharde best deden... Maar dat begint steeds meer "was overtuigd"te worden...:(
Wellicht is de timing, puur met geluk, niet zo slecht. Net precies voor de nieuwe golf een boostertje erin. Overigens wel echt puur geluk denk ik.42erik schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:09:
[...]
En dan ook nog durven te zeggen dat het hozen is qua boosters... Je had ook wel op tijd kunnen beginnen?![]()
Ik ben lang niet altijd blij met ze geweest, maar was er iig nog van overtuigd dat ze hun keiharde best deden... Maar dat begint steeds meer "was overtuigd"te worden...:(
Dit denkt het gros van de bevolking (nog), de geschiedenis bewijst dat de wens de vader is van de gedachte.42erik schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:09:
[...]
De 'experts' zullen het regelen denkt men, laat mij niet lachen.
Na de uitspraken van HdJ tijdens de persco, en dit soort meldingen krijg ik ergens het gevoel dat deze meneer nog een keertje een grote stempel wilt drukken alvorens geen minister (van volksgezondheid)meer te zijn. Soort ego tripje.
The best is yet to come
Me2 en velen met jou en mij.stylezzz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:00:
[...]
Ik begin hier toch wel wat moedeloos van te worden.
Wat ik mij dan weer afvraag: wat werkt wel?
Als ik de laatste twee pagina’s lees in dit topic lees ik alleen wat we niet willen:
- geen 2G want niet leuk
- boosters ook niet want te kort werkzaam
- ‘we weten nog te weinig’ dus geen nieuwe maatregelen
- striktere maatregelen willen we niet want we weten nog niet of omikron wel zo eng is
- geen bezuinigingen op de zorg, want zorg is nodig (zorg is ook meer dan alleen IC bedden, maargoed)
Maar we weten ook:
- dat inenten helpt, maar niet 100%
- boosters helpen voor langere termijn
- maatregelen verspreiding remmen
- ziekenhuizen vol liggen en vooral geplande zorg al weeeeer stil ligt dus mensen met kanker krijgen bijv geen behandeling
- zorg is al een substantieel deel van onze kosten, vegrijzing slaat toe, de zorgkosten gaan ons bbp straks overstijgen als we niets doen
- IC zorg is zo kostbaar en impactvol dat als je het verdubbelt je relatief weinig opschiet (want 2 x zoveel besmettingen is met exponentiële groei in no-time dag gepiept als je niets doet)
- mensen die moeten revalideren van covid zijn nog niet eens aan de beurt
- medicatie kan helpen, maar nog niet genoeg over bekend volgens mij
Tenslotte weigert 15% zich in het geheel in te enten en blijft dus ook na het doormaken van een infectie een terugkerend probleem. Ook zie je dat deze groep zich weinig test en weinig aan de maatregelen doet. Dus laten we de 85% vooral thuis zitten.
Wie o wie lost ‘m op. Je maakt jezelf onsterfelijk.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Covid is ook veel meer dan een IC bed.NiGeLaToR schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:24:
[...]
Me2 en velen met jou en mij.
Als ik de laatste twee pagina’s lees in dit topic lees ik alleen wat we niet willen:
- geen 2G want niet leuk
- striktere maatregelen willen we niet want we weten nog niet of omikron wel zo eng is
- geen bezuinigingen op de zorg, want zorg is nodig (zorg is ook meer dan alleen IC bedden, maargoed)
Maar we weten ook:
- ziekenhuizen vol liggen en vooral geplande zorg al weeeeer stil ligt dus mensen met kanker krijgen bijv geen behandeling
- zorg is al een substantieel deel van onze kosten, vegrijzing slaat toe, de zorgkosten gaan ons bbp straks overstijgen als we niets doen
- IC zorg is zo kostbaar en impactvol dat als je het verdubbelt je relatief weinig opschiet (want 2 x zoveel besmettingen is met exponentiële groei in no-time dag gepiept als je niets doet)
Tenslotte weigert 15% zich in het geheel in te enten en blijft dus ook na het doormaken van een infectie een terugkerend probleem. Ook zie je dat deze groep zich weinig test en weinig aan de maatregelen doet. Dus laten we de 85% vooral thuis zitten.
Ik ben echt benieuwd waar die 4.5miljard nu weer gehaald moet worden. De hele zorg is al gesloopt.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Het onderwijs is ook ver onder de maat (en weten we nog dat ze daar zo demonstreerden en staakten voor meer salaris?)Dennis1812 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:27:
[...]
Covid is ook veel meer dan een IC bed.
Ik ben echt benieuwd waar die 4.5miljard nu weer gehaald moet worden. De hele zorg is al gesloopt.
Defensie stelt ook niets meer voor, daar valt dus weinig te halen. (het is maar te hopen dat onze buurlanden ons kunnen beschermen want wij kunnen geen vuist meer maken mocht het nodig zijn)
De politie dan maar uitknijpen?
Het zal uit de belastingbetaler moeten komen, maar daar win je geen verkiezingen mee.
alles kan off-topic
Als je dat nu leest is daar heel veel te winnen door efficiënter te werken en meer op zorg te focussen. Dus niet elke 5 minuten moeten stoppen omdat je moet opschrijven wat je de afgelopen 5 minuten gedaan hebt. Dan kan er veel meer echt werk verzet worden, i.p.v. administratief werk...Dennis1812 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:27:
[...]
Na infectie ben je gewoon beschermd dus dat probleem is er niet die 15% word met de dag kleiner nu. Bovendien is de groep met het laagste vaccinatie% ook de groep met het minste mensen op het IC.NiGeLaToR schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:24:
En blijkbaar met 500.000 testen per week kan je niet stellen dat die groep zich niet laat testen. En dat is alleen nog maar TVT daar komen de mensen bij de GGD en zelftesten nog bij. Leuk dat een opiniepanel wat roept maar de feiten zeggen wat heel anders op dit punt. Tenzij je natuurlijk de raportage van de GGD niet vertrouwd.
Je lost dit niet even op. De huidige regels maken het probleem alleen maar groter eigenlijk niet kleiner.
Hoewel de scholensluiting voor de kerst een verstandige regel is kwam deze weer eens veel te laat zodat het effect weer nihil is.
Daarvoor moet je de mensen die de zorg verlenen vertrouwen. En dat willen we niet want het moet efficient dus elke euro moet 10x omgedraaid worden. Dus moet er gemeten worden en gerapporteerd hoe efficient het wel niet was.Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:32:
[...]
Als je dat nu leest is daar heel veel te winnen door efficiënter te werken en meer op zorg te focussen. Dus niet elke 5 minuten moeten stoppen omdat je moet opschrijven wat je de afgelopen 5 minuten gedaan hebt. Dan kan er veel meer echt werk verzet worden, i.p.v. administratief werk...
[ Voor 21% gewijzigd door Shadowhawk00 op 16-12-2021 08:35 ]
Dat is iets wat al eerder is aangehaald: t_captain in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"Dennis1812 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:27:
[...]
Covid is ook veel meer dan een IC bed.
We zullen keuzes moeten gaan maken in wat we wel en niet doen. Dat is pijnlijk, want we zijn vergeten dat de dood bij het leven hoort.
A'dam PVOutput
Genocide op alles en iedereen. Dan ben je permanent van alle problemen af.NiGeLaToR schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:24:
[...]

O nee, dat voldoet natuurlijk niet aan de onuitgesproken eis die gaat:
"Wij willen dat er niks aan ons zorgvrije leventje verandert, ons zorgvrije leven zoals van voor de corona, en dat stomme virus moet het gewoon eens gaan begrijpen: Ga gewoon weg, vandaag nog, nu nog."
Nou ja, zo werkt het leven eenmaal niet.
Met het budget voor de zorg zou dat helemaal niet nodig moeten zijn als we het effectief inzetten.ericplan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:36:
[...]
Dat is iets wat al eerder is aangehaald: t_captain in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"
We zullen keuzes moeten gaan maken in wat we wel en niet doen. Dat is pijnlijk, want we zijn vergeten dat de dood bij het leven hoort.
Als je ziet hoeveel verspilling er nu in de zorg is omdat elke manager zijn eigen straatje wilt schoonvegen en de verzekeraar voor elk pilletje een verantwoording wil hebben dan kan je daar heel veel winnen.
Misschien gewoon weer terug naar ziekenfonds, dat scheelt al op zijn minst enkele miljoenen aan reclame campagnes elk jaar. Op het zorg budget is dat peanuts maar met dat bedrag kan je vast beter dingen doen dan reclame op TV en radio maken.
Verwijderd
Dat zal de nieuwe maatregel dan ook wel zijn: feestjes kunnen weer als je ze maar geeft in de veronderstelling dat je het verantwoord doet en je de gebeurtenis echt heel belangrijk vind. Daarna zeg je achteraf, dat het misschien toch niet zo'n goed idee was en dan is iedereen weer tevreden.Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:30:
Wat wil hij gaan doen dan qua maatregelen?
Horeca dicht? Dat is min of meer al het geval.
Winkels dicht? Neej.... dat is te duur en raakt de VVD achterban.
Sportverenigingen dicht? Dat is min of meer al het geval.
Thuiswerken? Ben dit jaar 2 keer op kantoor geweest, ga ik volgend jaar 50% minder. Dat zal helpen.
Scholen dicht? Zijn ze na morgen al. (Alleen de jongsten, want daar komt geen rottigheid van op straat. Kleuters zijn een makkelijk slachtoffer.)
Avondklok? Hartstikke leuk, maar ik skip (weer). Dan betaal ik die boete wel. Vorige avondklok niet gelukt om een boete te scoren. Niemand leek zich er heel druk om te maken.
Het is wat mij betreft gewoon klaar eigenlijk. Teveel met "voortschrijdend inzicht" afgedekte kletspraat gehoord de afgelopen tijd. Ik red me wel en heb dat advies niet meer nodig.
Van Dissel kan nu met allemaal nieuwe ideeën komen, maar vorige maand stelde hij nog heel stellig dat er dit jaar geen sprake zou zijn van een lockdown of avondklok. Het eerste hebben we al in "lite" versie en als we dat tweede nu ook nog krijgen, dan vraag ik me af waarom ik nog naar die man zou luisteren? 3 weken later zegt hij toch weer iets anders.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2021 08:51 ]
Met als verschil dat we voor de griep geen verregaande maatregelen hebben en voor corona wel. En nu maar hopen dat die coronapas ooit weer weggaat. Dat is een grotere zorg voor me dan corona zelf.Wozmro schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:36:
[...]
Griep is geen onschuldig virus, daarom dat er wereldwijd duizenden mensen zijn waarvan het hun job is om het griepvirus dagelijks te monitoren, analyseren en er zo goed mogelijk op te reageren onder andere met een jaarlijks variërend vaccin.
Die 10.000 doden zijn er na al die inspanningen, kan je nagaan hoeveel doden er zouden zijn zonder de inzet van al die mensen?
Die mensen zullen er de corona-opvolging moeten bijnemen in hun job. Dat zal het ene jaar beter lukken dan het ander. Uiteindelijk zal dit een normale gang van zaken worden en zullen veel mensen er niet meer bij stilstaan, zodanig zelfs dat ze het als iets ’natuurlijks’ zullen beschouwen. We hebben veel te danken aan mensen die op verantwoordelijke wijze en met veel inzet hun job doen zonder daarvoor in de schijnwerpers te willen staan. Het zijn niet allemaal tiktokkers, influencers, youtubers,...
Het is niet omdat je zelf iets niet ziet in je dagelijkse leven dat het daarom niet bestaat.
Wanneer gaan we beslissen dat de pandemie overgaat naar een endemie? En wanneer kunnen al die verregaande restricties (eindelijk) weer weg?
Voor de griep nemen we die vergaande maatregelen niet omdat we gewoon accepteren dat er jaarlijks een groep mensen aan dood gaan. Die mensen gaan ook redelijk snel dood dus daar heeft de zorg weinig last van. Wat dat betreft past corona prima bij dit kabinet, doet er heel lang over om werkzaam te zijn en is maar zelden effectief.Dennahz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:53:
Met als verschil dat we voor de griep geen verregaande maatregelen hebben en voor corona wel. En nu maar hopen dat die coronapas ooit weer weggaat. Dat is een grotere zorg voor me dan corona zelf.
Wanneer gaan we beslissen dat de pandemie overgaat naar een endemie? En wanneer kunnen al die verregaande restricties (eindelijk) weer weg?
Lastig, het probleem met de zorg is er ook nog en de regels zijn er deels ook om de druk op de zorg te verminderen. Maar goed nieuwe variant zal misschien zorgen voor een grote besmettingsgolf waarna we van het gedoe of zijn want als iedereen genezen is dan ben je er ook wel klaar mee.
Je vergelijkt niet eerlijk. Als griep even besmettelijk zou zijn als sars-cov-2 dan zouden we ook maatregelen tegen de griep hebben. Het is niet de ziektelast van covid (oa) die voor maatregelen zorgt, maar de combinatie besmettelijkheid en morbiditeit en mortaliteit.Dennahz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:53:
[...]
Met als verschil dat we voor de griep geen verregaande maatregelen hebben en voor corona wel. En nu maar hopen dat die coronapas ooit weer weggaat. Dat is een grotere zorg voor me dan corona zelf.
Als we covid dezelfde besmettelijkheid zouden geven als influenza dan waren er ook geen maatregelen nodig.
Het klopt dat we een bepaalde ziektelast accepteren en dat is ook normaal. Risico naar 0 kan namelijk ook niet. Het ding is, als je covid loslaat heb je en de ziekenhuizen stuk EN een sterfte waar je u tegen gaat zeggen. Dat kan gewoon niet.
Ik denk dat je moet accepteren dat de wereld van 2019 voorlopig niet terugkomt.
Dat was allang duidelijk. 2G moet er doorgedrukt worden, hij wachtte alleen nog even op het juiste Omicron moment.Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:30:
Heeft Hugo de Jonge in de eerste kamer gezegd dat hij precies weet waar de niet-gevaccineerde wonen (naar postcode) en ook waarom ze niet zijn gevaccineerd?
Ja zoiets wel ja, dus hij heeft een beetje grootheids waanzin als hij denk dat hij dat soort dingen weet.horizon1978 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:06:
Heeft Hugo de Jonge in de eerste kamer gezegd dat hij precies weet waar de niet-gevaccineerde wonen (naar postcode) en ook waarom ze niet zijn gevaccineerd?
Maar hij vind het dan wel bedreigend als mensen zeggen dat ze weten waar hij woont, want dat is wel bedreigend.
Het hele woord "avondklok" is nog niet genoemd toch? Lijkt me heel sterk dat ze dat er door gaan voeren. Is niet te handhaven. Dan kunnen ze langs elke deur gaan om te kijken of er meer dan 4 mensen binnen zijnStoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:30:
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ja met een huiszoekingsbevel anders laat niemand ze binnen. En die krijg je alleen bij een verdenking van een misdrijf dus dat word nog wat.Agent47 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:09:
[...]
Het hele woord "avondklok" is nog niet genoemd toch? Lijkt me heel sterk dat ze dat er door gaan voeren. Is niet te handhaven. Dan kunnen ze langs elke deur gaan om te kijken of er meer dan 4 mensen binnen zijn
Misschien net zoals vorig jaar waar je niet buiten mag zijn tenzij...., nou ja dan worden het gewoon weer feestjes waar de gasten blijven slapen natuurlijk. Wat extra sexueel geweld nemen we op de koop toe het is niet alsof het wat uitmaakt toch.
Want blijven slapen staat gelijk aan seksueel geweld of wat?Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:12:
[...]
Ja met een huiszoekingsbevel anders laat niemand ze binnen. En die krijg je alleen bij een verdenking van een misdrijf dus dat word nog wat.
Misschien net zoals vorig jaar waar je niet buiten mag zijn tenzij...., nou ja dan worden het gewoon weer feestjes waar de gasten blijven slapen natuurlijk. Wat extra sexueel geweld nemen we op de koop toe het is niet alsof het wat uitmaakt toch.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Yup, heb je helemaal gelijk in hoor! Momenteel is het nog niet mogelijk om alles los te laten, daar ben ik het mee eens. Maar wat ik mis bij dat hele systeem dat ze opgetuigd hebben is een einddatum of belofte (niet dat beloftes vanuit de politiek tegenwoordig nog iets zeggen) dat dit - als we corona endemisch verklaren - ook gewoon weer weggaat.Adlermann schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:01:
[...]
Je vergelijkt niet eerlijk. Als griep even besmettelijk zou zijn als sars-cov-2 dan zouden we ook maatregelen tegen de griep hebben. Het is niet de ziektelast van covid (oa) die voor maatregelen zorgt, maar de combinatie besmettelijkheid en morbiditeit en mortaliteit.
Als we covid dezelfde besmettelijkheid zouden geven als influenza dan waren er ook geen maatregelen nodig.
Het klopt dat we een bepaalde ziektelast accepteren en dat is ook normaal. Risico naar 0 kan namelijk ook niet. Het ding is, als je covid loslaat heb je en de ziekenhuizen stuk EN een sterfte waar je u tegen gaat zeggen. Dat kan gewoon niet.
Ik denk dat je moet accepteren dat de wereld van 2019 voorlopig niet terugkomt.
Die belofte is er niet. Waardoor ik dus bang ben dat we over 10 jaar nog steeds QR-codes moeten laten scannen voordat we gewoon even uit eten willen gaan. Dat moeten we echt niet willen en gaan normaliseren.
Niemand heeft het toch over een avondklok? De Jonge wil nog even snel de grote jongen uithangen voor hij een functie elders krijgt volgens mij. Misschien toch nog even last-minute die 2G erdoor rammen?Stoney3K schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:30:
Ben benieuwd naar z'n opvolger. Zolang het Paternotte niet is, kunnen we er alleen maar op verbeteren volgens mij.
Moesten ze onverhoopt toch ineens weer een avondklok invoeren, dan neem ik die boetes wel voor lief. De plannen staan en die gaan we niet meer wijzigen. Het is geen 2020 meer. En zo staan veel mensen er in volgens mij
[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 16-12-2021 09:19 ]
Er is onderzoek geweest en blijkbaar doordat er veel slaapfeestjes waren kwam het ook veel vaker voor dat daar sexueel geweld gebruikt werd. Of ongepast sexueel gedrag.Licko schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:17:
[...]
Want blijven slapen staat gelijk aan seksueel geweld of wat?
Dus nee het staat niet gelijk aan maar het zorgde wel voor meer sexueel geweld. En als je dus regels maakt die het voor jongeren min of meer verplicht om slaapfeestjes te houden dan werk je dit in de hand.
En nee het is natuurlijk niet verplicht om wat leuks te doen met oudjaar, je kan ook gewoon alleen thuis zitten. Maar we weten allemaal dat dat voor veel jongeren geen echte optie is.
[ Voor 14% gewijzigd door Shadowhawk00 op 16-12-2021 09:22 ]
Ook voor een overtreding kan een machtiging tot binnentreden worden afgegeven dus binnen komen ze wel. Alleen zullen ze de woning veelal niet mogen doorzoeken (alleen “zoekend rondkijken”).Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:12:
[...]
Ja met een huiszoekingsbevel anders laat niemand ze binnen. En die krijg je alleen bij een verdenking van een misdrijf dus dat word nog wat.
Be yourself, no matter what they say ...
Dat is nu net mijn punt: voor griep (en vele andere virussen) nemen we ook sterke maatregelen maar we zien ze niet (meer).Dennahz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:53:
[...]
Ik vind die coronapas ook een verregaande maatregel. Vooral omdat ik vind dat die weinig meerwaarde bied voor zover ik kan inschatten. Ik zie bijvoorbeeld het nut niet echt om dit via een app te doen.
Ik vermoed wel dat als het weer mooi weer wordt het gebruik er van zal afzwakken en dat politici dit zullen laten gebeuren, iets met draagvlak en zo.
De tijd zal uitwijzen wanneer een virus endemisch wordt. Ik denk niet dat het ooit ’beslist’ zal worden.
Dan zal je die overtreding eerst moeten constateren, het is niet zo dat de politie hier willekeurig je huis binnen mag zonder jou toestemming. Daar moet op zijn minst een grond voor zijn. En die grond is niet, hij liet ons niet binnen.voske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:22:
[...]
Ook voor een overtreding kan een machtiging tot binnentreden worden afgegeven dus binnen komen ze wel. Alleen zullen ze de woning veelal niet mogen doorzoeken (alleen “zoekend rondkijken”).
Door het raam naar binnen kijken kan al genoeg zijn. Of veel verschillende stemmen horen.Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:24:
[...]
Dan zal je die overtreding eerst moeten constateren, het is niet zo dat de politie hier willekeurig je huis binnen mag zonder jou toestemming. Daar moet op zijn minst een grond voor zijn. En die grond is niet, hij liet ons niet binnen.
Nemen we voor griep sterke maatregelen? Heb er nog nooit iets van gemerktWozmro schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:24:
[...]
Dat is nu net mijn punt: voor griep (en vele andere virussen) nemen we ook sterke maatregelen maar we zien ze niet (meer).
Ik vind die coronapas ook een verregaande maatregel. Vooral omdat ik vind dat die weinig meerwaarde bied voor zover ik kan inschatten. Ik zie bijvoorbeeld het nut niet echt om dit via een app te doen.
Ik vermoed wel dat als het weer mooi weer wordt het gebruik er van zal afzwakken en dat politici dit zullen laten gebeuren, iets met draagvlak en zo.
De tijd zal uitwijzen wanneer een virus endemisch wordt. Ik denk niet dat het ooit ’beslist’ zal worden.

Is nu natuurlijk nog een "complottheorie", maar goed... politici hebben nu kunnen proeven van de macht die ze kunnen uitoefenen op de bevolking. Als je bijvoorbeeld naar figuren als Trudeau kijkt met z'n verregaande uitspraken, of dichterbij huis: de Jonge. Ik vind het nogal wat.
Die 4 personen max is een advies, geen wet. Dus ze hebben geen poot om op te staan. Overigens vind ik het wel onverstandig om met 20 man in een huis te zitten nu natuurlijk, maar goed, het mag wettelijk gezien welShadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:24:
[...]
Dan zal je die overtreding eerst moeten constateren, het is niet zo dat de politie hier willekeurig je huis binnen mag zonder jou toestemming. Daar moet op zijn minst een grond voor zijn. En die grond is niet, hij liet ons niet binnen.
Verwijderd
Mag gewoon van de Koning hoor. Sommige feestjes zijn nou eenmaal gewoon heel belangrijk. Als je gewoon heel goed je best doet om het verantwoord te organiseren, moet dat gewoon kunnen. En als je daarna op de juiste manier berouw toont, vindt Rutte het ook goed.Dennis1812 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:27:
[...]
Door het raam naar binnen kijken kan al genoeg zijn. Of veel verschillende stemmen horen.
Even een algemene vraag over 2G/3G:MaZo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:03:
[...]
Dat was allang duidelijk. 2G moet er doorgedrukt worden, hij wachtte alleen nog even op het juiste Omicron moment.
Als blijkt dat Omikron nog veel besmettelijker is dan Delta maar tegelijkertijd ook een stuk minder ziekmakend. (De eerste signalen wijzen daar namelijk op)
Wat is dan nog de meerwaarde van een CTB? Die besmetting raakt iedereen, ook als je gevaccineerd bent of geboosterd bent. Gooi dan die pas in de prullenbak en voer weer gewoon een anderhalve meter regeling in, want het is toch schijnveiligheid.
Nou ja in geval van de koning kan het best zijn dat ze ook de 1.5M regel best konden handhaven met 20 mensen.Dennahz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:34:
Die 4 personen max is een advies, geen wet. Dus ze hebben geen poot om op te staan. Overigens vind ik het wel onverstandig om met 20 man in een huis te zitten nu natuurlijk, maar goed, het mag wettelijk gezien wel
Het hangt er maar net aan hoe groot je woning is natuurlijk woon je op een studio is meer dan 1 misschien al niet handig, woon je in een grote villa zou 8 best kunnen.
En zijn het steeds dezelfde dat maakt ook veel uit, als jij met 6 mensen de hele week tussen kerst en ON afspreekt maar dat zijn dezelfde 6 mensen is dat veel minder risico dan als jij elke dag met 4 mensen afspreekt en elke dag zijn dat 3 nieuwe mensen.
Gezond verstand gebruiken is altijd nog de beste remedie tegen het virus.
Die corona pas is straks alleen nog maar om vaccinatie en boosters af te dwingen zonder dat er iemand verantwoordelijk voor gehouden kan worden. En daar gaan een aantal partijen heel erg rijk van worden.
4 personen thuis is een advies, als jij besluit het advies naast je neer te leggen kan niemand je iets makenDennis1812 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:27:
[...]
Door het raam naar binnen kijken kan al genoeg zijn. Of veel verschillende stemmen horen.
Verwijderd
klopt dat het een advies is, in de communicatie -in zowel tekst als woord- worden regels en adviezen zodanig gemengd dat het voor veel mensen niet duidelijk is. Of dat bewust of onbewust is laat ik in het midden.stijnec1 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:47:
[...]
4 personen thuis is een advies, als jij besluit het advies naast je neer te leggen kan niemand je iets maken
edit: screenshot van rijksoverheid.nl toegevoegd, er staat 'regels' , als men dat had gewild had met een kleurtje oid prima aangegeven kunnen worden wat regels zijn en wat dringende adviezen.
edit2: het gaat mij om de manier van communiceren overigens, het is niet zo dat ik vind dat je maar gezellig met 20 man in je huiskamertje een verjaardag moet gaan vieren.
/f/image/dkmvlzckmrUyd6NTLplstdDV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2021 09:59 ]
Dus een gezin van 6 krijgt dagelijks een bezoek van een controleur want er zijn wel 6 verschillende stemmen!Dennis1812 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:27:
[...]
en die "ontvang max 4 personen thuis" is natuurlijk ook een vreemde regel. Wij waren vroeger met z'n 5en. Vader, moeder, 3 kinderen. Als wij dan ergens op bezoek hadden willen gaan, had er 1 kind thuis moeten blijven?
Dat laatste was vorig jaar al het geval, dat gezin A (drie personen) wel bij gezin B (vijf personen) op bezoek kon, maar andersom niet. Zo vreemd is het niet, effectief heb je minder verplaatsingen.Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:04:
[...]
Dus een gezin van 6 krijgt dagelijks een bezoek van een controleur want er zijn wel 6 verschillende stemmen!
en die "ontvang max 4 personen thuis" is natuurlijk ook een vreemde regel. Wij waren vroeger met z'n 5en. Vader, moeder, 3 kinderen. Als wij dan ergens op bezoek hadden willen gaan, had er 1 kind thuis moeten blijven?
Verwijderd
hardliner modus: nee, want regel 1 is blijf zo veel mogelijk thuis, is op bezoek gaan noodzakelijk dan?Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:04:
[...]
Dus een gezin van 6 krijgt dagelijks een bezoek van een controleur want er zijn wel 6 verschillende stemmen!
iets serieuzer: dat de regels/adviezen niet helemaal waterdicht zijn geeft aan dat er ruimte is voor wat interpretatie en zelf nadenken. Zolang dat binnen de wettelijke regels gebeurt, vind ik daar niets van , of je nu jezelf beperkt of daarbinnen wat meer ruimte neemt op een verstandige manier. Dus in een heel groot huis wel 8 man ontvangen als je toevallig een groot gezin in de familie hebt, maar in een mini appartementje niet 4 ontvangen uit verschillende huishoudens.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2021 10:14 ]
Maakt heel weinig uit of je nu met 3 of met 5 personen in de auto zit. Het is niet alsof je daarmee ineens andere mensen kan besmetten ofzo.zacht schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:07:
[...]
Dat laatste was vorig jaar al het geval, dat gezin A (drie personen) wel bij gezin B (vijf personen) op bezoek kon, maar andersom niet. Zo vreemd is het niet, effectief heb je minder verplaatsingen.
Maar goed was dat ook niet een kerstfilm waar ze 1 van de kinderen thuis lieten.
Ik ben absoluut geen antivaxer, sterker nog; Ik begrijp niet waarom er zóveel mensen zó fel op tegen zijn..
Dat gezegd hebbende begin ook ik nu toch wel geïrriteerd te raken aan de vaccinatiegeile situatie die nu ontstaan en het draaikonterij eromheen...
COVID vaccinatie 2 prikken is uitweg -> Boosterprik mogelijk na 6 maanden en QR geldig voor 9 maanden -> Boosterprik mogelijk na 3 maanden en QR geldig voor mogelijk slechts 6 maanden... Wat is het volgende? Vaccinatie elke/om de maand?
Mijn "oplossing" is; 1x per jaar een booster aanbieden samen met Influenza, het leger tijdelijk inzetten als hulp bij GGD en ziekenhuizen / flink investeren in het versterken van de zorgcapaciteit. En nee... niet wachten tot... gewoon direct alles direct loslaten en accepteren dat er doden gaan vallen.
Dat de huidige copy-paste kliek genaamd Rutte IV heeft laten blijken dat ze 4.5 Miljard(!) willen bezuinigen op de zorg voorstelt ook weinig goeds.... Dat mijn "oplossing" een mes in de rug van de zorg is... jammer maar helaas.
Ik merk in mijn omgeving dat steeds meer mensen er doorheen zitten/er klaar mee zijn/het vertrouwen in de overheid op -3 zit met 0,0 positief uitzicht. Vele die inmiddels een dusdanig kort lontje hebben gekregen dat wanneer ze denken dat je iets van hen vind ze al dreigen te ontploffen.. Indien we zo doorgaan ben ik oprecht bang (niet letterlijk overigens) dat een burgeroorlog onvermijdelijk zal zijn en dat de rellen die we tot nu toe voorbij hebben zien komen nog maar het begin was. Dat gaat nog veel meer mensenlevens kosten en de druk op de zorg zal er niet minder op worden.
Dat gezegd hebbende begin ook ik nu toch wel geïrriteerd te raken aan de vaccinatiegeile situatie die nu ontstaan en het draaikonterij eromheen...
COVID vaccinatie 2 prikken is uitweg -> Boosterprik mogelijk na 6 maanden en QR geldig voor 9 maanden -> Boosterprik mogelijk na 3 maanden en QR geldig voor mogelijk slechts 6 maanden... Wat is het volgende? Vaccinatie elke/om de maand?
Mijn "oplossing" is; 1x per jaar een booster aanbieden samen met Influenza, het leger tijdelijk inzetten als hulp bij GGD en ziekenhuizen / flink investeren in het versterken van de zorgcapaciteit. En nee... niet wachten tot... gewoon direct alles direct loslaten en accepteren dat er doden gaan vallen.
Dat de huidige copy-paste kliek genaamd Rutte IV heeft laten blijken dat ze 4.5 Miljard(!) willen bezuinigen op de zorg voorstelt ook weinig goeds.... Dat mijn "oplossing" een mes in de rug van de zorg is... jammer maar helaas.
Ik merk in mijn omgeving dat steeds meer mensen er doorheen zitten/er klaar mee zijn/het vertrouwen in de overheid op -3 zit met 0,0 positief uitzicht. Vele die inmiddels een dusdanig kort lontje hebben gekregen dat wanneer ze denken dat je iets van hen vind ze al dreigen te ontploffen.. Indien we zo doorgaan ben ik oprecht bang (niet letterlijk overigens) dat een burgeroorlog onvermijdelijk zal zijn en dat de rellen die we tot nu toe voorbij hebben zien komen nog maar het begin was. Dat gaat nog veel meer mensenlevens kosten en de druk op de zorg zal er niet minder op worden.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dus gezin A van 5 personen en gezin B van 5 personen mogen niet bij elkaar op visite maar gezin C mag wel op visite bij gezin A of B. Ook al heeft gezin C een enorm huis waar mensen probleemloos 1,5 meter uit elkaar mogen zitten, en gezin A en B hebben een 3-kamer appartementje...zacht schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:07:
[...]
Dat laatste was vorig jaar al het geval, dat gezin A (drie personen) wel bij gezin B (vijf personen) op bezoek kon, maar andersom niet. Zo vreemd is het niet, effectief heb je minder verplaatsingen.
Voor mij niet, maar voor sommige mensen is volgens mij een kwestie van leven of doodVerwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:07:
[...]
hardliner modus: nee, want regel 1 is blijf zo veel mogelijk thuis, is op bezoek gaan noodzakelijk dan?
Als je alles loslaat kan je nog veel meer bezuinigen op de zorg met al die zwakkeren die er dan niet meer zijn.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dan dalen je personeelskosten ook enorm.IJzerlijm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:16:
Als je alles loslaat kan je nog veel meer bezuinigen op de zorg met al die zwakkeren die er dan niet meer zijn.
Personeel ben je dan wel kwijt namelijk.
Maargoed. We hebben mooie robots tegenwoordig. Kunnen die aan het werk.
Alle whataboutisms worden alweer van stal gehaald.... We gaan echt een jaar terug in de tijd volgens mij?
De boosters zijn een doekje voor het bloeden, geen duurzame strategie:Turdie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:12:
Dus boosteren!!!!
Van Baarle is Debbie van Baarle, hoogleraar immunologie aan het UMC Groningen en adviseur verbonden aan het RIVM.Van Baarle denkt dat inkorting van het prikinterval met een paar weken of zelfs maanden niet veel zal uitmaken: „Maar je kunt niet blijven boosteren, want als je dat doet loop je het risico dat het afweersysteem niet meer goed gaat reageren. Dat zien we bijvoorbeeld bij chronische virusinfecties zoals hiv die voortdurend de afweer blijven prikkelen. Op een gegeven moment raakt de T-celreactie uitgeput – en dat zijn nou juist de cellen die we nu hard nodig hebben.”
Je kan niet eindeloos blijven boosters geven om deze reden en eigenlijk zou je zorgvuldig met die ruimte die je hebt om extra boosters te geven moeten omgaan voordat het effect over is. Nu de geldigheid van coronapassen overal teruggeschroefd worden dwing je mensen om elke X maanden een booster te halen.
We kunnen niet eindeloos in een noodsituatie verkeren en we moeten wellicht eens afscheid nemen van recent geïntroduceerde structuren die niets anders bleken te zijn als talismannen.Emgeebee schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:46:
Omdat dit virus zich niet in 1 getalletje laat vatten. Waarom is dat toch zo lastig om te realiseren? Het is dus niet door het beleid dat we van incident naar incident zwalken, maar door dit verdomde virus. Kijk om ons heen, welk land heeft nu daadwerkelijk grip op de situatie?
Wat is nu al de meerwaarde van de coronapas? Tot op heden heeft het de beloftes van De Jonge nog niet waar kunnen maken. Ondanks al het bewijs tegen de coronapas blijft het kabinet dromen van nog meer coronapas.Vlassie1980 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:35:
Wat is dan nog de meerwaarde van een CTB?
Ik begin er ook moe van te worden. Alle manke vergelijkingen en drogredeneringen komen weer voorbij hoor:stylezzz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:17:
Alle whataboutisms worden alweer van stal gehaald.... We gaan echt een jaar terug in de tijd volgens mij?
- Vergelijking met griep
- Zorgcapaciteit is het probleem
- "Ze hadduh het belooft!12`12!~!"
- Het groene vinkje is straks voor alles nodig, ook om je veters te strikken
Etc etc. Om moe van te worden.
Heb je ook gelezen hoe, in welk tijdsbestek en waarom?Thalaron schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:12:
Zou ik niet zo zeker van zijn. Wordt dan geschaard onder het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Flinke straf ook.Dennahz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:34:
Die 4 personen max is een advies, geen wet. Dus ze hebben geen poot om op te staan. Overigens vind ik het wel onverstandig om met 20 man in een huis te zitten nu natuurlijk, maar goed, het mag wettelijk gezien wel
En de klassieke 'doden moeten we gewoon accepteren'. Een goeie, dan kan de volgende corona/defenders rel door het leger worden afgeschoten. Want de dood hoort erbij en wat zijn nou 100 doden op 17 miljoen mensen ?Emgeebee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:19:
[...]
Ik begin er ook moe van te worden. Alle manke vergelijkingen en drogredeneringen komen weer voorbij hoor:
- Vergelijking met griep
And to think they once said that computers would take away jobs.
En waarom kan dat niet? Ik hou niet van dit soort dogma's.CMD-Snake schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:18:
We kunnen niet eindeloos in een noodsituatie verkeren en we moeten wellicht eens afscheid nemen van recent geïntroduceerde structuren die niets anders bleken te zijn als talismannen.
Uiteindelijk blijft het een afweging tussen twee kwaden, en in mijn ogen wint het ontzien van de zorg het nog altijd in die afweging.
Hangt van je persoonlijk situatie af natuurlijk.Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:15:
Voor mij niet, maar voor sommige mensen is volgens mij een kwestie van leven of dood(als je sommige reacties leest...) Het is alleen een regel geweest die ik nooit begrepen heb... (niet dat hij voor ons iets voor gevolgen had, aangezien wij maar met z'n tweeën zijn en we sinds 2021 alleen maar paartjes op bezoek gehad hebben....)
Als ik zo veel mogelijk thuis zou blijven zou dat eigenlijk hetzelfde zijn als eenzame opsluiting de afgelopen 2 jaar. Ik woon alleen en ik kan het grootste deel van thuis af werken.
Als ik moet kiezen tussen 2 jaar eenzame opsluiting of als ik de deur uit kom doodgeschoten te worden stap ik naar buiten. Leven is meer dan alleen overleven.
Dat is een heel andere situatie als iemand die gewoon een gezin heeft en die elke avond gewoon met 3 of 4en thuis zijn. Misschien dat die mensen wel eens denken een dagje rust zou leuk zijn dat weet ik niet.
Hoeveel van die hardliners houden zich eigenlijk zelf aan de regels, het kabinet doet het in ieder geval niet. Maar wie wel, ik zie best wel berichten ook op FB van mensen die fanatiek voor de regels zijn maar wel bij hun vriend(in) zijn in het weekend. En dat is ook een niet noodzakelijke reis he.
Zo veel mensen zijn er niet tegen vaccinatie maar er zijn er heel veel tegen vaccinatiedwang.
Als je de huidige situatie en hoe we met elkaar omgaan ervaart als niet prettig doe er dan niet aan mee. Niemand verplicht je mee te doen aan de 2deling die de regering graag ziet. Je hoeft mensen niet te vragen naar vaccinatiestatus, je hoeft mensen dus ook niet anders te behandelen.
En gezin A mag niet bij B op bezoek, maar B wel bij A. Huilie huilie, dit slaat nergens op...Emgeebee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:19:
[...]
Ik begin er ook moe van te worden. Alle manke vergelijkingen en drogredeneringen komen weer voorbij hoor:
- Vergelijking met griep
It's 2020 all over again. Onze laatste positie in de covid statistieken zal nog even bekrachtigd worden, behalve dat die van het land met de meeste maatregelen.
Je moet wetenschap (vaccinatie) en politiek (maatregelen en zaken als de QR) los van elkaar gaan zien. Het is 1 van de inzichten die ik de laatste maanden heb gekregen.Thalaron schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:12:
Wetenschappelijk gezien is een booster alles behalve bijzonder. We kennen dat van andere vaccinaties in het rijksprogramma (DKTP & BMR), extra tetanus prik bij een wond en reisvaccinaties die na X jaar verlopen. Ook de griepprik is een jaarlijks terugkerend fenomeen.
Zeker een ziekte als Corona die voor ons mens nieuw is zal wel enkele boosters nodig gaan hebben. Normaal bouw je bij een soortgelijk virus je hele leven lang immuniteit op, in kleine brokjes. Nagenoeg iedereen heeft voor zijn 20e wel 1 of 2 keer een stevige griep bijvoorbeeld. De jaren erna doet je lichaam het af met een snotneus of wat wij griep noemen in de volksmond (een paar dagen niet lekker). Tot ongeveer je 65e pikt je immuunsysteem het elke keer mee, daarna wordt het snel minder. De ouderdom en feit dat veel mensen men pensioen gaan heeft veel invloed op je immuunsysteem. Als er dan een griepgolf komt, dan zie je dat de 70+ generatie hier veel moeite mee heeft. Dat trachten we te beperken met een griepprik, maar dat lukt maar ten dele.
Ofwel, ik verwacht dat we nog wel 3 of 4 boosters gaan krijgen de komende jaren.
De huidige maatregelen zijn zo krankzinnig geworden dat er amper een fatsoenlijk woord aan te besteden is. Wel zojuist een krantenkop die we allemaal aan zagen komen:
https://www.ad.nl/reizen/...erder-dichtgaan~a85c6f5b/Veel mensen boeken vakantie nu scholen week eerder dichtgaan
Volgende week wordt een feestweek voor de kinderen. Een feestweek waar ze naast een warme band met opa en oma op de verschillende plekken (dierentuin, pretpark, pannenkoekenrestaurant, Centerparcs, etc.) fijn veel nieuwe onbekende contacten kunnen gaan opdoen.
En dan vergeet ik voor het gemak even de leerachterstanden en psychische en geestelijke problemen die dit besluit tot gevolg gaan hebben.
Maar ja, het is makkelijk om onschuldige kinderen van 4-11 aan te pakken dan de echte problemen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
De irritatie zit hem bij veel mensen ook dat de " wappies" gelijk hebben op sommige punten. Die riepen van te voren al dat 2 prikken niet genoeg was. Nu roepen ze allemaal " zie je nou wel" .
We kopen een schilderij voor 150 miljoen, las ik ergens? Maar zorguitbreiding ho maar. @Thalaron slaat de spijker op zijn kop. Gaan we over 1 jaar elke maand vaccineren? Die 1x per jaar / 1x per 9 maanden is meer dan genoeg denk ik toch?
Ik als gevaccineerde hou m'n rust wel in. Maar ik als gevaccineerde ga me langzamerhand steeds meer genaaid voelen. Omdat pakweg 20% geen prik neemt moet ik als " brave burger" ook hun straf ondergaan?
We kopen een schilderij voor 150 miljoen, las ik ergens? Maar zorguitbreiding ho maar. @Thalaron slaat de spijker op zijn kop. Gaan we over 1 jaar elke maand vaccineren? Die 1x per jaar / 1x per 9 maanden is meer dan genoeg denk ik toch?
Ik als gevaccineerde hou m'n rust wel in. Maar ik als gevaccineerde ga me langzamerhand steeds meer genaaid voelen. Omdat pakweg 20% geen prik neemt moet ik als " brave burger" ook hun straf ondergaan?
[ Voor 19% gewijzigd door Agent47 op 16-12-2021 10:27 ]
de fundamentele discussie wat we willen accepteren en tegen welke prijs is de afgelopen 20 maanden niet echt gevoerd (buiten fora en sociale media).IJzerlijm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:22:
[...]
En de klassieke 'doden moeten we gewoon accepteren'. Een goeie, dan kan de volgende corona/defenders rel door het leger worden afgeschoten. Want de dood hoort erbij en wat zijn nou 100 doden op 17 miljoen mensen ?
Op micro niveau is elk overlijden verschrikkelijk, op macro niveau is het iets dat bij het leven hoort en breed geaccepteerd wordt. Wat mij betreft staat de maatschappelijke schade veroorzaakt door de door de regering opgelegde maatregelen niet meer in verhouding tot hetgeen ermee voorkomen is, en dat vind ik ook als het mijn eigen familie betreft.
Ja het hele huidige covid beleid is op dit moment gericht op de korte termijn,CMD-Snake schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:18:
[...]
De boosters zijn een doekje voor het bloeden, geen duurzame strategie:
Daarom is ook Ernst Kuipers is door demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) is gevraagd mee te denken over de corona-aanpak voor de lange termijn
https://www.nu.nl/coronav...zen-niet-volledig-op.html
[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 16-12-2021 10:36 ]
Dat kan je doen, ik vrijheid van meningsuiting is ook maar een keuze, democratie is ook maar een keuze. Maar je kan ook naar noord-korea verhuizen als dat soort regime je beter bevalt dat is makkelijker dan alle vrijheden in europa proberen op te heffen.IJzerlijm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:22:
En de klassieke 'doden moeten we gewoon accepteren'. Een goeie, dan kan de volgende corona/defenders rel door het leger worden afgeschoten. Want de dood hoort erbij en wat zijn nou 100 doden op 17 miljoen mensen ?
En ja de dood hoort bij het leven, over pakweg 50 jaar zijn de meeste mensen die hier posten dood, over 100jaar is iedereen die hier post dood. Er zijn maar 2 soorten mensen in je leven, de mensen die jij begraaft en de mensen die jou begraven.
Over tetanus:Drardollan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:25:
[...]
Wetenschappelijk gezien is een booster alles behalve bijzonder. We kennen dat van andere vaccinaties in het rijksprogramma (DKTP & BMR), extra tetanus prik bij een wond en reisvaccinaties die na X jaar verlopen. Ook de griepprik is een jaarlijks terugkerend fenomeen.
De eerste serie moet kort op elkaar omdat het immuunsysteem onder de 6 a 8 maanden nog lang niet op sterkte is. Daarna zie je een oplopend interval: 7m, 3.1j, 5j.(https://www.thuisarts.nl/tetanus/ik-wil-tetanus-voorkomen)
Elke prik helpt uw kind aan een betere bescherming. Na 3 prikken (gegeven bij 2, 3 en 4 maanden) zijn kinderen beschermd tegen tetanus. De vervolgprikken (11 maanden, 4 jaar en 9 jaar) zorgen voor een langere bescherming. De prik tegen tetanus bij 9 jaar zit samen met de prik tegen difterie en polio in de DTP-prik.
Herhaalde blootstelling aan een ziektekiem of vaccin heeft de neiging om je immuunsysteem toenemend te activeren, waardoor de bescherming steeds langer is. Ik hoop dat dit ook uit onderzoek naar covid-boosters gaat komen. Die 9 maanden geldigheid van de QR zal wel eens omhoog kunnen.
Die 150 miljoen kan je de zorg nog geen kwartier betalen.Agent47 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:26:
De irritatie zit hem bij veel mensen ook dat de " wappies" gelijk hebben op sommige punten. Die riepen van te voren al dat 2 prikken niet genoeg was. Nu roepen ze allemaal " zie je nou wel" .
Eerder zonde dat ze het niet in de reeds gesloopte cultuursector stoppen.
Voor de zorg is het wisselgeld wat in de wasmachine beland.
Ik denk dat de irritatie meer zit in de zoveelste loze belofte van onze overheid. Maandenlang hebben we bijvoorbeeld gehoord dat vaccins samen met 3G de uitweg zijn. Gevaccineerden zouden geen maatregelen meer behoeven. In november is er veel op slot gegooid, onder het mom van: even 3 weken dicht, we regelen 2G in en daarna kan het meeste weer open. Even geduld, brede en korte klap en daarna is de wetgeving op orde.Agent47 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:26:
Het blijkt de zoveelste leugen te zijn. Ik denk dat het grootste deel van NL klaar is met die leugens.
Voor mij, gevaccineerd zoals je weet, is het nu zo erg dat ik de booster voorlopig niet ga halen. Laat er eerst maar duidelijk worden hoelang mijn QR code geldig is. Ongeveer 7 dagen voor aflopen van die periode ga ik mogelijk mijn booster halen. Ik heb genoeg van de leugens en gedraai en laat mij niet nog een heel jaar voor gek zetten. Als ik nu een booster neem dan bijt dit mij in de kont in de zomervakantie. Daar bedank ik voor.
Het is een dingetje wat ik 1,5 jaar geleden al riep. Wat dat betreft voelt het een beetje alsof ik een wappie ben waarvan de voorspelling uitkomt, maar van de 21 maanden Coronabeleid is onze overheid 18 maanden bezig geweest om het draagvlak door de WC te spoelen. De groep 60+ zal zijn booster wel snel gaan halen, maar de groep 12-59 gaat echt een ongekend lage opkomst laten zien is mijn verwachting. Als we de 50% halen in die groep dan zou het mij al verbazen.
Is er bij de overheid ooit een bezuiniging geweest die ervoor zorgde dat er daarna extra capaciteit was en ook een daadwerkelijke verbetering? Ondanks alle leuke verhalen eromheen is dit gewoon een bezuiniging die voor een kleinere/slechtere zorg zal zorgen.eric.1 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:20:
[...]
Heb je ook gelezen hoe, in welk tijdsbestek en waarom?
[removed]
Een kapotte klok geeft ook twee keer per dag de tijd juist weer.Agent47 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:26:
Volgens mij was er niemand die ooit heeft gezegd dat 2 prikken voor altijd voldoende zou zijn. Dat dat zo geïnterpreteerd wordt, zelfs als een belofte wordt gezien, tja dat zegt meer over de cognitieve vermogens van die mensen.
Ik herinner me nog het leger aan mensen hier die braaf antwoordden "als dat nodig is om de zorg te ontzien dan neem ik braaf die 3e/4e/5e prik hoor".
Klopt, dank voor de aanvulling. Het is echt niet vreemd om te boosteren. Het is eigenlijk vreemd dat we het in een dergelijk format hebben gegoten. Voor de eerder genoemde vaccinaties ontvang je ook geen booster, maar een herhaling van de vaccinatie. Zo hadden ze dit vanaf dag 1 moeten brengen, want vanaf dag 1 was duidelijk dat dit nodig zou zijn. Het is niet voor niets dat de Corona vaccins 2 prikken vereisen, dat zei al voldoende. Voor Janssen geldt dit ook, maar hebben we het niet bij gedaan.t_captain schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:30:
[...]
Over tetanus:
[...]
De eerste serie moet kort op elkaar omdat het immuunsysteem onder de 6 a 8 maanden nog lang niet op sterkte is. Daarna zie je een oplopend interval: 7m, 3.1j, 5j.
Herhaalde blootstelling aan een ziektekiem of vaccin heeft de neiging om je immuunsysteem toenemend te activeren, waardoor de bescherming steeds langer is.
Ik help het je hopen. Ik vertrouw er voorlopig nog niet op. Eerst maar de bewijzen.Ik hoop dat dit ook uit onderzoek naar covid-boosters gaat komen. Die 9 maanden geldigheid van de QR zal wel eens omhoog kunnen.
1x per jaar, mogelijk. Elk half jaar: mij niet gezien.Emgeebee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:35:
[...]
Ik herinner me nog het leger aan mensen hier die braaf antwoordden "als dat nodig is om de zorg te ontzien dan neem ik braaf die 3e/4e/5e prik hoor".
Ik denk wel dat je gelijk hebt. Ik denk alleen dat heel veel mensen gaan plannen omtrent die booster. Dat ze inderdaad, 1 maand voor de geplande vakantie, die prik gaan halen. Ik denk dat de opkomst ook minder gaat worden in het begin inderdaad.Drardollan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:35:
[...]
Ik denk dat de irritatie meer zit in de zoveelste loze belofte van onze overheid. Maandenlang hebben we bijvoorbeeld gehoord dat vaccins samen met 3G de uitweg zijn. Gevaccineerden zouden geen maatregelen meer behoeven. In november is er veel op slot gegooid, onder het mom van: even 3 weken dicht, we regelen 2G in en daarna kan het meeste weer open. Even geduld, brede en korte klap en daarna is de wetgeving op orde.
Het blijkt de zoveelste leugen te zijn. Ik denk dat het grootste deel van NL klaar is met die leugens.
Voor mij, gevaccineerd zoals je weet, is het nu zo erg dat ik de booster voorlopig niet ga halen. Laat er eerst maar duidelijk worden hoelang mijn QR code geldig is. Ongeveer 7 dagen voor aflopen van die periode ga ik mogelijk mijn booster halen. Ik heb genoeg van de leugens en gedraai en laat mij niet nog een heel jaar voor gek zetten. Als ik nu een booster neem dan bijt dit mij in de kont in de zomervakantie. Daar bedank ik voor.
Het is een dingetje wat ik 1,5 jaar geleden al riep. Wat dat betreft voelt het een beetje alsof ik een wappie ben waarvan de voorspelling uitkomt, maar van de 21 maanden Coronabeleid is onze overheid 18 maanden bezig geweest om het draagvlak door de WC te spoelen. De groep 60+ zal zijn booster wel snel gaan halen, maar de groep 12-59 gaat echt een ongekend lage opkomst laten zien is mijn verwachting. Als we de 50% halen in die groep dan zou het mij al verbazen.
Ik ik ik. Ze hebben mij iets beloofd. Ik doe niet meer mee.Drardollan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:35:
[...]
Ik denk dat de irritatie meer zit in de zoveelste loze belofte van onze overheid. Maandenlang hebben we bijvoorbeeld gehoord dat vaccins samen met 3G de uitweg zijn. Gevaccineerden zouden geen maatregelen meer behoeven. In november is er veel op slot gegooid, onder het mom van: even 3 weken dicht, we regelen 2G in en daarna kan het meeste weer open. Even geduld, brede en korte klap en daarna is de wetgeving op orde.
Neem je ook nog even mee dat de opkomst van Delta (zomer) en nu Omicron flink veel roet in het eten gooit? Of maakt dat allemaal niet uit en is er jou iets beloofd dat nu niet waargemaakt wordt?
Het grote probleem is dat de keuze nog steeds is om de maatregelen weg te halen en daarmee de zorg te laten overstromen en dan dus helemaal geen zorg meer te hebben. Hoeveel doden dat kost weet eigenlijk niemand, maar dat het hard zal gaan is wel duidelijk. Of we kiezen voor de huidige aanpak waarbij we de zorg overeind houden. De matregelen zijn er vanaf het begin al niet om virus-doden te voorkomen, maar om de zorg overeind te houden.stijnec1 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:27:
[...]
de fundamentele discussie wat we willen accepteren en tegen welke prijs is de afgelopen 20 maanden niet echt gevoerd (buiten fora en sociale media).
Op micro niveau is elk overlijden verschrikkelijk, op macro niveau is het iets dat bij het leven hoort en breed geaccepteerd wordt. Wat mij betreft staat de maatschappelijke schade veroorzaakt door de door de regering opgelegde maatregelen niet meer in verhouding tot hetgeen ermee voorkomen is, en dat vind ik ook als het mijn eigen familie betreft.
Dus de vraag is dan vooral of je bereid bent om alle zorg op te geven voor meer vrijheid, maar dat betekent dan dus ook dat je aan een simpele infectie doud kunt gaan, dat je beter niet van de trap kunt vallen of een ongeluk krijgen. De gevolgen van dat soort dingen gaat dan ook exponentieel omhoog.
En dan kun je zeggen dat je corona-zieken niet meer gaat behandelen, maar dan ben je alsnog de zorg kwijt omdat dan de helft van de zorgmedewerkers opstapt omdat ze niet het werk kunnen doen waarvoor ze gestudeerd hebben, mensen redden.
Het is allemaal niet zo'n simpele afweging als veel mensen het vaak willen doen lijken. Als het alleen om de corona-doden zou gaan en de zorg geen probleem zou hebben, zouden we allang geen maatregelen meer hebben.
[removed]
Vergeet het maar, covid is ook nog eens een sterk muterend virus en ook nog eens erg besmettelijk.t_captain schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:30:
[...]
Over tetanus:
[...]
De eerste serie moet kort op elkaar omdat het immuunsysteem onder de 6 a 8 maanden nog lang niet op sterkte is. Daarna zie je een oplopend interval: 7m, 3.1j, 5j.
Herhaalde blootstelling aan een ziektekiem of vaccin heeft de neiging om je immuunsysteem toenemend te activeren, waardoor de bescherming steeds langer is. Ik hoop dat dit ook uit onderzoek naar covid-boosters gaat komen. Die 9 maanden geldigheid van de QR zal wel eens omhoog kunnen.
Dus zelfs als je al beschermed bent tegen de variant van vandaag dan ben je waarschijnlijk niet beschermd tegen de variant van 2023.
Dat is ook de hoofdreden waarom we elk jaar de griepprik pakken en het soms goed en soms minder goed gaat, het vaccin werkt wel maar we hebben gewoon de verkeerde versie geprikt.
Die situatie gaan we hopelijk met covid ook krijgen, gewoon voor de winter je jaarlijkse covid shot voor de versie die dat jaar actief is.
Nee, ze hebben het land iets beloofd. Niet mij, het land. Daar hoor ik ook bij, jij ook en anderen ook.Emgeebee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:38:
[...]
Ik ik ik. Ze hebben mij iets beloofd. Ik doe niet meer mee.
Allereerst geloof ik niet in de problemen die geschertst worden omtrent Omikron. Voelt weer als de Britse, ZA en Braziliaanse variant. Laat er eerst maar eens wat bewijs op tafel komen.Neem je ook nog even mee dat de opkomst van Delta (zomer) en nu Omicron flink veel roet in het eten gooit? Of maakt dat allemaal niet uit en is er jou iets beloofd dat nu niet waargemaakt wordt?
Als je iets niet kunt waarmaken, dan moet je het niet beloven. Zo simpel is het. Je hebt en zal mij nooit horen zeggen dat de overheid alles weet of kan weten. Ze hebben ook geen glazen bol. Ze doen echter wel alsof met hun constante beloftes. En van die beloftes blijft vrij weinig over elke keer.
En dat allemaal omdat ze bang zijn om in te grijpen waar ze in moeten grijpen.
het principe dat je qr code vervalt als je niet boostert is zo intrinsiek verkeerd dat ik er momenteel niet overweeg om de booster te gaan halen, ook omdat je zelfs met qr code op dit moment vrijwel nergens heen kunt aangezien alles om 17u dicht moet zijn. Ik snap helemaal dat je graag een booster wilt als je oud en/of kwetsbaar bent, maar voor mezelf (begin 40, geen onderliggende conditie en infectie doorgemaakt met milde klachten) vind ik het echt niet nodig en het feit dat er drang/dwang (voor mij voelt het als dwang al zal het officiele verhaal wel zijn dat het drang is) helpt niet bepaald mee.
Het probleem is dat er vaak 2 dingen door elkaar gehaald worden. Aan de ene kant ben ik het er best mee eens dat de overheid niet te vertrouwen is met hun uitspraken (gebrek aan communicatievaardigheden zullen we maar zeggen), maar dat staat los van nieuwe varianten en veranderende situaties. Ik snap de uitspraken van de regering ook vaak niet, omdat je weet dat ze het niet waar kunnen maken. Maar aan de andere kant is het wel degelijk heel duidelijk dat er gewoon maatregelen nodig zijn om de boel onder controle te houden.Emgeebee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:38:
[...]
Ik ik ik. Ze hebben mij iets beloofd. Ik doe niet meer mee.
Neem je ook nog even mee dat de opkomst van Delta (zomer) en nu Omicron flink veel roet in het eten gooit? Of maakt dat allemaal niet uit en is er jou iets beloofd dat nu niet waargemaakt wordt?
Dus dat de regering slechte uitspraken doet klopt, maar dat staat toch echt los van de maatregelen die nodig zijn.
[removed]
Covid is alles behalve een sterk muterend virus voor zover ik weet.Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:40:
[...]
Vergeet het maar, covid is ook nog eens een sterk muterend virus en ook nog eens erg besmettelijk.
De griepprik is een heel ander type prik. De Corona vaccinatie richt zich op een ander deel van het virus (de spikes). Deze muteren per definitie niet zo snel, en dat werkt dan ook anders dan bij bijvoorbeeld het griepvaccin.Dus zelfs als je al beschermed bent tegen de variant van vandaag dan ben je waarschijnlijk niet beschermd tegen de variant van 2023.
Dat is ook de hoofdreden waarom we elk jaar de griepprik pakken en het soms goed en soms minder goed gaat, het vaccin werkt wel maar we hebben gewoon de verkeerde versie geprikt.
Die situatie gaan we hopelijk met covid ook krijgen, gewoon voor de winter je jaarlijkse covid shot voor de versie die dat jaar actief is.
Dat moeten we aanpakken door de vaccinatiegraad in Afrika eens naar een fatsoenlijk niveau te tillen.Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:40:
[...]
Vergeet het maar, covid is ook nog eens een sterk muterend virus en ook nog eens erg besmettelijk.
Dus zelfs als je al beschermed bent tegen de variant van vandaag dan ben je waarschijnlijk niet beschermd tegen de variant van 2023.
We hebben binnen 2 jaar een stuk of 20 unieke versie die zelf ook een aantal mutaties bevatten dat is niet een erg stabiel virus. We zijn begonnen bij major versie A en zitten nu op major versie O, en elke versie heeft ook nog verschillende mutanten die onder dezelfde versie zitten.Drardollan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:44:
Covid is alles behalve een sterk muterend virus voor zover ik weet.
Dat veranderd de structuur van het virus niet wezelijk dat het niet meer gaat muteren. Het zal eerder muteren richting een versie die je lichaam niet herkent. Zelfs na vaccinatie kan je het virus krijgen dus kan het virus nog vermenigvuldigen en dus muteren.t_captain schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:45:
Dat moeten we aanpakken door de vaccinatiegraad in Afrika eens naar een fatsoenlijk niveau te tillen.
[ Voor 33% gewijzigd door Shadowhawk00 op 16-12-2021 10:48 ]
Maar wat is er dan beloofd door wie en wanneer? Ik heb dat namelijk nooit zo opgevat. De hoop was er natuurlijk wel dat we met die 2 prikken en voldoende hoge graad ons oude leventje weer op konden pakken, maar een belofte?Drardollan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:42:
[...]
Nee, ze hebben het land iets beloofd. Niet mij, het land. Daar hoor ik ook bij, jij ook en anderen ook.
[...]
Allereerst geloof ik niet in de problemen die geschertst worden omtrent Omikron. Voelt weer als de Britse, ZA en Braziliaanse variant. Laat er eerst maar eens wat bewijs op tafel komen.
Als je iets niet kunt waarmaken, dan moet je het niet beloven. Zo simpel is het. Je hebt en zal mij nooit horen zeggen dat de overheid alles weet of kan weten. Ze hebben ook geen glazen bol. Ze doen echter wel alsof met hun constante beloftes. En van die beloftes blijft vrij weinig over elke keer.
Ga dat in de praktijk maar eens aanpakken. De verdeling in vaccins zijn al beroerd. Laat staan iedereen tegelijk inenten. OF er moet een zwaar milde vorm van covid komen die bijna iedereen aankan en mensen elkaar vrijwillig gaan aansteken / besmetten waardoor iedereen anti-stoffen krijgt?t_captain schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:45:
[...]
Dat moeten we aanpakken door de vaccinatiegraad in Afrika eens naar een fatsoenlijk niveau te tillen.
Je ziet Omicron (in tegenstelling tot de Britse/ZA en Braziliaanse variant) in allerlei landen heel hard oprukken. Dus dat deze variant een veel groter risico is dan die varianten is allang duidelijk. De grote vraag is alleen hoe het zit met het ziektebeeld. Als die ook milder is kan het meevallen, maar zo niet levert het toch echt een probleem op.Drardollan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:42:
[...]
Nee, ze hebben het land iets beloofd. Niet mij, het land. Daar hoor ik ook bij, jij ook en anderen ook.
[...]
Allereerst geloof ik niet in de problemen die geschertst worden omtrent Omikron. Voelt weer als de Britse, ZA en Braziliaanse variant. Laat er eerst maar eens wat bewijs op tafel komen.
Klopt helemaal, maar een overheid die slecht communiceert doet er niets aan af dat er duidelijk nog steeds maatregelen nodig zijn. Dus je kunt wel tegen de regering zijn, maar daarmee verdwijnt het corona-probleem niet. Sterker nog, door je niet aan de maatregelen te houden zorg je er juist voor dat het probleem weer erger gaat worden.Als je iets niet kunt waarmaken, dan moet je het niet beloven. Zo simpel is het. Je hebt en zal mij nooit horen zeggen dat de overheid alles weet of kan weten. Ze hebben ook geen glazen bol. Ze doen echter wel alsof met hun constante beloftes. En van die beloftes blijft vrij weinig over elke keer.
[removed]
Je hebt het vandaag in je om mijn bloed aan het koken te krijgent_captain schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:45:
[...]
Het is lekker arrogant van ons om in het rijke Westen lekker aan het boosteren te gaan. Afrika laten we lekker liggen. Er zijn landen in Afrika waar nog niet eens 1% een eerste prik heeft gehad (Bron: OurWorldInData). Vanuit deze hoek zullen varianten ons elke keer in de kont bijten.
Maar gelukkig sturen we niet werkende AZ en Janssen vaccins naar Afrika (althans, dat is de belofte. Ook daar komt weinig van terecht) zodat wij ons kunnen blijven boosteren.
Zolang er zoveel verschil in vaccinatiegraad zit komen we niet uit deze ellende.
En? We kunnen de zorg niet oneindig laten uitdijen, dat is gewoon een feit. Vooralsnog klonken de punten niet heel gek of onrealistisch. En voorgaande bezuinigingen, sjah, leuk argument. Zinloos.redwing schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:35:
[...]
Is er bij de overheid ooit een bezuiniging geweest die ervoor zorgde dat er daarna extra capaciteit was en ook een daadwerkelijke verbetering? Ondanks alle leuke verhalen eromheen is dit gewoon een bezuiniging die voor een kleinere/slechtere zorg zal zorgen.
We móéten wel bezuinigen op de zorg. Of wil je dat in de toekomst 1/3 van de Nederlanders in de zorg móét werken om het draaiende te houden? Dat is schijnbaar wel de lange-termijn vooruitzicht.
Laat je niet gek maken door de oppositie. Nu het corona-tijdperk nog gaande is kunnen ze makkelijk scoren met "ja maar de zorg dan?!". Terwijl we evenhard roepen dat het kabinet nu eens goed over de lange termijn moet nadenken, dat doen ze nu wel. Niet zo in paniek raken. Dat lijkt wel een standaard reactie tegenwoordig.
We hebben nog nooit eerder een virus zo nauwkeurig kunnen volgen dat we praktisch realtime de evolutie mee konden maken. Het snel en grootschalig kunnen doen van genetische sequencing is een vrij recente ontwikkeling.Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:46:
[...]
We hebben binnen 2 jaar een stuk of 20 unieke versie die zelf ook een aantal mutaties bevatten dat is niet een erg stabiel virus. We zijn begonnen bij major versie A en zitten nu op major versie O, en elke versie heeft ook nog verschillende mutanten die onder dezelfde versie zitten.
Als we vanaf nu voor de griep op dezelfde manier alle varianten bij gingen houden en er uitgebreid in de media over gingen praten, dan zou je daar waarschijnlijk een nog groter oerwoud aan varianten zien.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
KPMG heeft daar ook een mooi rapport van 30 pagina's over geschreven met een aantal aanbevelingen opNiGeLaToR schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:24:
[...]
Me2 en velen met jou en mij.
- geen 2G want niet leuk
Maar we weten ook:
basis van een evaluatie van de eerste 1,5 jaar corona. Je zou dan kunnen denken aan bijvoorbeeld: (een aantal dingen daarvan zijn nog steeds relevant)
https://home.kpmg/content...-15-jaar-coronacrisis.pdf
- Meer Europese samenwerking op gebied zorg, dus dat landen waar weinig IC capaciteit is gebruik kunnen maken van landen waar (ruim) voldoende capaciteit is
- Waarschijnlijk hadden zelfstandige klinieken een nog grotere bijdrage kunnen leveren in het overnemen van electieve zorg, indien actiever zorg verplaatst was, en daarmee het stuwmeer aan reguliere zorg kunnen verminderen
- Nederland zou baat hebben gehad bij het internationaal coördineren van maatregelen. Toen Nederland koos voor een lockdown, konden mensen alsnog naar terrasjes in België en Duitsland. Wanneer Nederland het virus onder controle had, kwamen inwoners van buurlanden juist naar Nederland. Dit maakt het voor Nederland (en de andere landen) lastig om het virus onder controle te houden. Beter was geweest als de EU-landen tegelijk de grenzen sloten (en openden).
- Door het fenomeen van exponentiële groei is ‘opschalen’ een beperkt begrip en zijn lockdowns het enige middel om ziekenhuizen niet te laten overstromen. Daarom lijkt het duurzaam creëren van (significante) overcapaciteit van IC’s of ziekenhuisbedden minder zinvol. Paradoxaal genoeg hadden ten gevolge van het sturen op ziekenhuisbezetting meer beschikbare IC-bedden waarschijnlijk tot meer gezondheidsschade geleid. Om de volgende keer beter klaar te zijn voor een pandemie is een structurele functie van het LCPS in de landelijke spreiding in geval van een pandemie of andere gezondheidscrisis van belang. Verder is het onzes inziens zinvol de wet- en regelgeving aan te passen om het mogelijk te maken om (tijdelijk) ook bekwame, maar onbevoegd verpleegkundigen/zorgprofessionals te laten werken op bijvoorbeeld IC’s, zodat bij vereiste opschalingen meer mogelijk is. Tevens dienen beademings- en andere cruciale apparatuur in grotere aantallen op voorraad te liggen
[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 16-12-2021 11:10 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.