Neuh, zo'n routekaart kan zeker. Alleen veranderen en constant factoren..... Daarnaast durft men geen harde beslissingen te nemen. Dat maakt een routekaart lastig haalbaar....Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:05:
[...]
Ja de befaamde routekaart. Die verdween sneller dan dat die kwam. Misschien omdat het politiek toch niet zo handig te zijn om zo rigide te zijn in regels, misschien omdat ze onbekwaam zijn.
En zelfs als je die instelt ben je er niet. Komt er een veel mildere of veel ergere variant en zijn die grenswaarden weer irrelevant. Sluiten we de scholen omdat te veel mensen besmet zijn met een extreem licht virus. Of sluiten we de scholen te laat omdat er maar 200 personen in het ziekenhuis liggen met een virus dat 100% mortaliteit heeft. Blijft speculatie.
Zoiets als een korte-termijn ingreep lijkt me ook helemaal niet onverantwoord.jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:03:
[...]
Ben bang van wel, het minimale aantal wat dit jaar plaats vond was virus-technisch al over het randje. Overigens moet je niet alleen naar die feestjes kijken, een vakbeurs met 100.000 internationale bezoekers is ook niet zo handig.
Maar als je gaat zeggen dat je de komende 5 jaar alleen in de zomermaanden wat feestjes tot 10.000 man kan verwachten en niets meer...
Dan verwacht ik dat er aardig wat mensen op zoek gaan naar ander werk. Wat er op dat moment niet is.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Aboutaleb is een prima burgemeester voor Rotterdam maar moet zich gewoon van dat soort uitspraken onthouden. Hiermee zegt ie feitelijk dat het oude normaal niet meer bestaat en niet terugkomt. Dat lijkt me nogal voorbarig.jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:56:
[...]
Bij deze dan:
[...]
In het beste geval wordt gezamenlijk bier drinken, dansen en zingen een seizoen feestje.
Verwijderd
Dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Dan zit je weer met een rigide set regels waar je op het moment om goede redenen van wil af wijken.stylezzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:07:
[...]
Neuh, zo'n routekaart kan zeker. Alleen veranderen en constant factoren..... Daarnaast durft men geen harde beslissingen te nemen. Dat maakt een routekaart lastig haalbaar....
@Dennahz daarom zijn statistieken belangrijk, maar is individueel leed net zo min te negeren. Ik krijg er in mijn omgeving net zo min de vinger achter, gezonde jonge mensen die wekenlang flink ziek zijn geweest, mensen die zieker worden van de inenting dan van een seizoensgriep, mensen die in een huis vol besmette mensen leven en niet ziek/besmet worden. Er is zeker geen peil op te trekken. Ik zie wel dat als het mis gaat het erg mis gaat. Een vriendin van me van 26 heeft 2 weken op de IC gelegen, m'n broertje is een paar weken enorm ziek geweest tegen opname aan toe - allemaal niet 70+ risicogroep. Maar wat je zegt: ook zat mensen die er doorheen gaan na een paar dagen en wel weer snel opknappen.
We smachten nu denk ik vooral naar een route hieruit - dan maar met een virus leven zoals we met zoveel virussen leven. Inmiddels zijn de kinderen dit najaar weer aantal keer ziek geweest en was het geen corona - dat hoort erbij, net als dat corona / covid-19 er ook bij zal gaan horen geloof ik?
We smachten nu denk ik vooral naar een route hieruit - dan maar met een virus leven zoals we met zoveel virussen leven. Inmiddels zijn de kinderen dit najaar weer aantal keer ziek geweest en was het geen corona - dat hoort erbij, net als dat corona / covid-19 er ook bij zal gaan horen geloof ik?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
je kan er een leuke smiley zetten, maar de ondernemers die al actief zijn in betreffende sectoren hebben geen idee of het handiger is om nu failliet te gaan of zich op wat anders te gaan richten en daar investeringen voor te doen of dat ze op afzienbare tijd weer wat kunnen gaan verdienen met hun bestaande model.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:01:
[...]
Als je als ondernemer nu een businessplan maakt om nachthoreca te beginnen verdien je het failliet te gaan.
even volhouden
True... omikron was 2 maanden ook nog niet bekend. Sterker nog ergens in september riep de jonge nog dat we een goede maand een QR code moesten laten zien op bepaalde locaties, maar dat begin november het nieuwe evalutatiemoment was en dat hij dan hopelijk in de vuilbak kon. Het is allemaal iets anders uitgepakt.....Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:08:
[...]
Dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Dan zit je weer met een rigide set regels waar je op het moment om goede redenen van wil af wijken.
Verwijderd
Mensen zijn gewoontedieren en willen niet graag "zien" dat ze in het verleden wellicht niet de beste keuze gemaakt hebben. Vooral de oudere generatie denkt niet na en kleurt elk jaar hetzelfde vakje rood. Dat deden ze immers altijd zo.Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:49:
[...]
Als de regering ons "kwijt" zou zijn, zou de verkiezingsopkomst niet zo hoog zijn, in combinatie met dat we nu weer dezelfde regering krijgen, omdat mensen gewoon weer hetzelfde stemmen![]()
Blijkbaar willen we dit gewoon
Mensen stemmen blijkbaar op valse beloftes, ook al weten ze dat ze al 12(?) jaar genaaid worden door de VVD
Ik zat in maart toevallig achter de tafels in een stembureau. Dan krijg je dat wel mee. Een deel van de kiezers stemt eigenlijk niet eens zelf. Die krijgen net voor ze het bureau inlopen nog even te horen welk vakje ze in moeten kleuren. Er zijn zelfs mensen die dat nog willen doen ín het bureau, maar dat mag dus niet. Dan moeten ze weer terug naar "buiten" of ze wijzen snel het juiste vakje aan op het formulier zonder iets te zeggen. Mag eigenlijk ook niet, maar daar kun je als lid van een stembureau op dat moment toch niets meer aan doen.
Ja het is speculatie, maar zo extreem als jij het stelt zal het niet zijn gelukkig.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:05:
[...]
Ja de befaamde routekaart. Die verdween sneller dan dat die kwam. Misschien omdat het politiek toch niet zo handig te zijn om zo rigide te zijn in regels, misschien omdat ze onbekwaam zijn.
En zelfs als je die instelt ben je er niet. Komt er een veel mildere of veel ergere variant en zijn die grenswaarden weer irrelevant. Sluiten we de scholen omdat te veel mensen besmet zijn met een extreem licht virus. Of sluiten we de scholen te laat omdat er maar 200 personen in het ziekenhuis liggen met een virus dat 100% mortaliteit heeft. Blijft speculatie.
Maar we zijn continu te laat, daar zijn we het wel over eens lijkt me. Als je dan een (combi van) factoren aanstelt ben je volgens mij een heel eind op weg. Dat betekend niet dat je daar maar blind op moet sturen, maar het geeft een beter verwachtingsmanagement en de politiek zal een goede reden moeten hebben om eerder of later met maatregelen te komen.
Maarja, dan beperk je je vrijheid als regering, en dat willen ze denk ik niet.

Verwijderd
Dat noemen ze ondernemingsrisico. De wereld verandert. Als je na de bergen aan overheidssteun je bedrijf niet meer overeind kan houden in een pandemie, dan zei het zo en moet het maar failliet gaan.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:11:
[...]
je kan er een leuke smiley zetten, maar de ondernemers die al actief zijn in betreffende sectoren hebben geen idee of het handiger is om nu failliet te gaan of zich op wat anders te gaan richten en daar investeringen voor te doen of dat ze op afzienbare tijd weer wat kunnen gaan verdienen met hun bestaande model.
even volhouden
Jaarlijks gingen er al duizenden bedrijven failliet omdat ze zich niet konden aanpassen aan een veranderende markt. Deze pandemie is niet anders.
Ik zou prima voorstander zijn van langere tijd mildere maatregelen als dat in ieder geval betekent dat we van dat gezwabber af zijn en iedereen dus weet waar ie aan toe is.Waah schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:13:
[...]
Maarja, dan beperk je je vrijheid als regering, en dat willen ze denk ik niet.
Zoals ik al eerder uitlegde: Een regelsysteem met een te hoge P-factor slingert na een verstoring om zijn doelwaarde heen en komt er nooit op terecht.
Voor iedereen die handig is met een zaag, steeksleutel of soldeerbout is er zat werk. Daarmee heb je in ieder geval al het technische deel van die sector een alternatief geboden. Wat je met acteurs of muzikanten moet durf ik niet te zeggen, daarmee mis ik de binding een beetje.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:07:
[...]
Zoiets als een korte-termijn ingreep lijkt me ook helemaal niet onverantwoord.
Maar als je gaat zeggen dat je de komende 5 jaar alleen in de zomermaanden wat feestjes tot 10.000 man kan verwachten en niets meer...
Dan verwacht ik dat er aardig wat mensen op zoek gaan naar ander werk. Wat er op dat moment niet is.
'Sluiting op last van de overheid' kun je niet meer als ondernemersrisico beschouwen. Hooguit als je in 2020 begonnen was.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:14:
[...]
Dat noemen ze ondernemingsrisico. De wereld verandert. Als je na de bergen aan overheidssteun je bedrijf niet meer overeind kan houden in een pandemie, dan zei het zo en moet het maar failliet gaan.
Het is zelfs de beste burgermeester ter wereld.RodeStabilo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:07:
[...]
Aboutaleb is een prima burgemeester voor Rotterdam maar moet zich gewoon van dat soort uitspraken onthouden. Hiermee zegt ie feitelijk dat het oude normaal niet meer bestaat en niet terugkomt. Dat lijkt me nogal voorbarig.
Verwijderd
Ahja, alle landen ter wereld die met hoge besmettingen te kampen hadden hebben er bewust voor gekozen om strenge maatregelen te nemen voor een korte tijd. Als ze nou even hier hadden rondgehangen dan hadden al die landen kunnen weten dat ze beter lange tijd milde maatregelen hadden kunnen nemen. Opsiepoepsie, dom van ze zeg.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:14:
[...]
Ik zou prima voorstander zijn van langere tijd mildere maatregelen als dat in ieder geval betekent dat we van dat gezwabber af zijn en iedereen dus weet waar ie aan toe is.
Zoals ik al eerder uitlegde: Een regelsysteem met een te hoge P-factor slingert na een verstoring om zijn doelwaarde heen en komt er nooit op terecht.

Waarom voorbarig? De minister van VWS heeft gister nog eens benadrukt dat Corona onder ons blijft, daarmee is het oude normaal dus niet meer mogelijk.RodeStabilo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:07:
[...]
Aboutaleb is een prima burgemeester voor Rotterdam maar moet zich gewoon van dat soort uitspraken onthouden. Hiermee zegt ie feitelijk dat het oude normaal niet meer bestaat en niet terugkomt. Dat lijkt me nogal voorbarig.
Verwijderd
Waarom niet? Ik mag ook geen asbest meer verkopen en dat was echt wel op last van de overheid. Zo zijn er heel erg veel bedrijven te bedenken die kopje onder zijn gegaan door veranderend overheidsbeleid.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:15:
[...]
'Sluiting op last van de overheid' kun je niet meer als ondernemersrisico beschouwen. Hooguit als je in 2020 begonnen was.
Het gaat niet alleen om strengheid van de maatregelen maar ook om te snel weer te veel versoepelen (die reactie de andere kant op is dus ook te heftig). Daardoor krijg je de opslingering die je ziet in het verloop van de besmettingsaantallen over tijd.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:17:
[...]
Ahja, alle landen ter wereld die met hoge besmettingen te kampen hadden hebben er bewust voor gekozen om strenge maatregelen te nemen voor een korte tijd. Als ze nou even hier hadden rondgehangen dan hadden al die landen kunnen weten dat ze beter lange tijd milde maatregelen hadden kunnen nemen. Opsiepoepsie, dom van ze zeg.
Vergeet de walvisvaart niet ! En de organisatoren van palingtrekken in de Jordaan.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:18:
[...]
Waarom niet? Ik mag ook geen asbest meer verkopen en dat was echt wel op last van de overheid. Zo zijn er heel erg veel bedrijven te bedenken die kopje onder zijn gegaan door veranderend overheidsbeleid.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Als er al rellen uitbreken omdat je bij het binnen gaan van je kroeg een QR code moet laten zien kun je wel aanvoelen dat met nog veel hardere maatregelen echt de pleuris zou uitbreken. En daar heb je meteen de reden waarom dat we momenteel ergens onderaan alle lijstjes bungelen.... Behalve dan in maatregelen, want die zotte hollanders kunnen helemaal niks meer inmiddels omdat ze zo eigenwijs zijn.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:17:
[...]
Ahja, alle landen ter wereld die met hoge besmettingen te kampen hadden hebben er bewust voor gekozen om strenge maatregelen te nemen voor een korte tijd. Als ze nou even hier hadden rondgehangen dan hadden al die landen kunnen weten dat ze beter lange tijd milde maatregelen hadden kunnen nemen. Opsiepoepsie, dom van ze zeg.
Verwijderd
Een uur geleden pleiten je nog voor minder maatregelen. Nu wil je ze weer langer. Wat is het nou.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:18:
[...]
Het gaat niet alleen om strengheid van de maatregelen maar ook om te snel weer te veel versoepelen (die reactie de andere kant op is dus ook te heftig). Daardoor krijg je de opslingering die je ziet in het verloop van de besmettingsaantallen over tijd.
Mwah, op dit moment is jouw metafoor niet oneindig verboden, het is slechts voor vier weken verboden en daarna mag het misschien weer. Daardoor blijft iedereen hopen dat ze over vier weken weer asbest mogen verkopen en spreekt men de spaarrekening weer aan om die vier weken te overbruggen.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:18:
[...]
Waarom niet? Ik mag ook geen asbest meer verkopen en dat was echt wel op last van de overheid. Zo zijn er heel erg veel bedrijven te bedenken die kopje onder zijn gegaan door veranderend overheidsbeleid.
Ongelooflijke uitspraak idd; Dat is een van de weinige stukjes die ik heb meegekregen. Daarmee gooit ie feitelijk de handdoek in de ring toch? Liever had ik gehoord dat ie zei dat we met het virus moeten leren leven en dus niet van maatregel naar maatregel. Ik heb het iig nog niet geaccepteerd dat ik in de wintermaanden bijna niets leuks meer kan doen.Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:17:
[...]
Waarom voorbarig? De minister van VWS heeft gister nog eens benadrukt dat Corona onder ons blijft, daarmee is het oude normaal dus niet meer mogelijk.
Een bedrijf wat al asbest verkocht en dat niet meer kon, werd op zo'n moment ook gecompenseerd door de overheid.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:18:
[...]
Bovendien is het aanbieden van 'asbest' ook iets waarvoor je een alternatief aan kan bieden.
Als je als overheid kunstmatig de hele vraag naar entertainment onderuit haalt en daardoor het complete bestaansrecht van je bedrijf wegneemt, dan is dat een heel andere situatie.
*knip*
Dergelijke stemmingmakerij voegt niets toe.
Dergelijke stemmingmakerij voegt niets toe.
[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 15-12-2021 11:21 ]
Yup.NiGeLaToR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:11:
@Dennahz daarom zijn statistieken belangrijk, maar is individueel leed net zo min te negeren. Ik krijg er in mijn omgeving net zo min de vinger achter, gezonde jonge mensen die wekenlang flink ziek zijn geweest, mensen die zieker worden van de inenting dan van een seizoensgriep, mensen die in een huis vol besmette mensen leven en niet ziek/besmet worden. Er is zeker geen peil op te trekken. Ik zie wel dat als het mis gaat het erg mis gaat. Een vriendin van me van 26 heeft 2 weken op de IC gelegen, m'n broertje is een paar weken enorm ziek geweest tegen opname aan toe - allemaal niet 70+ risicogroep. Maar wat je zegt: ook zat mensen die er doorheen gaan na een paar dagen en wel weer snel opknappen.
Inmiddels sterven er alweer gemiddeld meer dan 50 personen per dag aan corona. Nu zitten we al op 74.
Stel je voor, elke 2 tot 3 dagen stort er een Boeiing 737 neer in Nederland. Het land zou te klein zijn. Niemand zou meer in een vliegtuig durven zitten. Maar ach "het zijn maar ouderen". Toch?
Beeld je dat eens in. Voor al die mensen die het bagatelliseren in wat voor shitzooi we zitten.
Blijf maar koppig weigeren vaccins te nemen. Blijf maar stoer zeggen dat je de kinderen bij elkaar speelfeestjes gaat geven nu ze niet meer naar school kunnen. Zo komen we echt verder.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Kunnen er over lachen, maar gemeenten stellen ieder jaar nieuwe regels op voor aanbestedingen en als je daar niet in mee kunt gaan ben je ook gewoon klaar. Adapt or die.IJzerlijm schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:19:
[...]
Vergeet de walvisvaart niet ! En de organisatoren van palingtrekken in de Jordaan.
Geloof jij dat? volgende perso word gewoon nog een maandje verlenging..... den haag is lamgeslagen.jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:19:
[...]
Mwah, op dit moment is jouw metafoor niet oneindig verboden, het is slechts voor vier weken verboden en daarna mag het misschien weer. Daardoor blijft iedereen hopen dat ze over vier weken weer asbest mogen verkopen en spreekt men de spaarrekening weer aan om die vier weken te overbruggen.
Je zal heus wel wat leuks kunnen doen in de wintermaanden, alleen niet op dezelfde manier als in het oude, vroegere, normaal.RodeStabilo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:20:
[...]
Ongelovelijke uitsrpaak idd; Dat is een van de weinige stukjes die ik heb meegekregen. Daarmee gooit ie feitelijk de handdoek in de ring toch? Liever had ik gehoord dat ie zei dat we met het virus moeten leren leven en dus niet van maatregel naar maatregel. Ik heb het iig nog niet geaccepteerd dat ik in de wintermaanden bijna niets leuks meer kan doen.
PersconferentieCorona blijft onder ons. We zullen er mee moeten leren leven. Hoe moeilijk dat ook is. Want we zitten nu bijna 2 jaar met elkaar opgescheept - het virus en wij – en het blijft ons maar in zijn greep houden.
Verwijderd
Bedrijven zijn zat gecompenseerd met NOW regelingen. Als je nu 18 maanden later niet hebt kunnen diversifiëren naar iets anders dan is het pech. Taak van de overheid is niet om elke bedrijf kunstmatig in leven te houden. Zou wat zijn zeg.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:20:
[...]
Een bedrijf wat al asbest verkocht en dat niet meer kon, werd op zo'n moment ook gecompenseerd door de overheid.
Bovendien is het aanbieden van 'asbest' ook iets waarvoor je een alternatief aan kan bieden.
Als je als overheid kunstmatig de hele vraag naar entertainment onderuit haalt en daardoor het complete bestaansrecht van je bedrijf wegneemt, dan is dat een heel andere situatie.
Niet dat het niet waar is wat je zegt maar Sanquin rapporteert over bloeddonoren dus 18+ (kinderen?)horizon1978 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:58:
[...]
Ik denk juist wel dat het goed is. Hoeveel ouders zullen niet geraakt worden door angst inzake coronabesmettingen. Vergeet niet dat er buiten de groep mensen die zeggen dat het niets voorstelt dat er ook een groep is die gewoon echt bang is voor corona. En die gewoon er doodsbang voor zijn dat hun kind iets ergs overkomt door corona. En door te stellen dat al die kinderen die nu een besmetting hebben gehad best wel goed in de antistoffen zit een geruststelling voor deze groep is.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Ja ik heb het gehoord. Maar hij heeft de wijsheid ook niet in pacht en hij kan ook niet in de toekomst kijken. Vandaar dat het niet meer is dan een mening, geen feit.Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:21:
[...]
Je zal heus wel wat leuks kunnen doen in de wintermaanden, alleen niet op dezelfde manier als in het oude, vroegere, normaal.
[...]
Persconferentie
Wel vind ik het jammer dat het lijkt alsof ie het opgegeven heeft en in mijn ogen geeft ie daarmee de verkeerde boodschap aan het volk mee.
Verwijderd
Zou toch maar aan die acceptatie werken want er is geen alternatief.RodeStabilo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:20:
[...]
Ongelooflijke uitspraak idd; Dat is een van de weinige stukjes die ik heb meegekregen. Daarmee gooit ie feitelijk de handdoek in de ring toch? Liever had ik gehoord dat ie zei dat we met het virus moeten leren leven en dus niet van maatregel naar maatregel. Ik heb het iig nog niet geaccepteerd dat ik in de wintermaanden bijna niets leuks meer kan doen.
En hoe los je dat op als er in de wintermaanden wel vraag is naar volle discotheekzalen?Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:21:
[...]
Je zal heus wel wat leuks kunnen doen in de wintermaanden, alleen niet op dezelfde manier als in het oude, vroegere, normaal.
Dan kun je wel heel wereldvreemd van boven zeggen 'jammer dan' en verbieden dat het wordt aangeboden, maar dat neemt de vraag dus niet weg. Dan ontstaan er gewoon illegale discotheken en poppodia.
Net zoals het verbieden van drugs, het verbieden van prostitutie, of het droogleggen van alcohol in de VS. Zo lang mensen er nog altijd behoefte aan blijven hebben, verdwijnt die vraag niet. Het verdwijnt alleen in schimmige hoeken van de samenleving.
Nee, ergens in maart wordt het misschien weer wat. Helaas staat niet iedereen er zo pessimistisch instylezzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:21:
[...]
Geloof jij dat? volgende perso word gewoon nog een maandje verlenging..... den haag is lamgeslagen.
Verwijderd
Wel grappig, net 3 pagina's volgelult over een gebrek aan langetermijn perspectief en dat de overheid dat zou moeten geven. Komt er nu iemand binnenvallen met een stukje langetermijn perspectief en nu is dat opeens ongewenst want het voelt als opgeven.
Tsja, zo win je natuurlijk nooit.
Tsja, zo win je natuurlijk nooit.
Juist. En dat is dus zo raar aan dit virus. Het lijkt compleet willekeurig (is het niet natuurlijk), dus op basis van statistieken. Bloedwaardes, DNA, weet ik het wat. Zouden ze toch wel een bepaald patroon moeten kunnen vinden van personen die het risico lopen om zwaar ziek te worden.NiGeLaToR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:11:
Ooit gaat deze periode een zwart bladzijde in de geschiedenis worden. En dan heb ik het niet alleen over het virus, maar ook zeker over de wereldwijde, verregaande maatregelen die eigenlijk alles ontwricht hebben.
Corona zal echt niet altijd een bedreiging voor de volksgezondheid blijven. Dat is geen één virus en corona gaat daar ook echt niet anders in zijn. Hoop wel dat het vaccineren van iedereen nu niet zal lijden tot veel meer mutaties. Ben nog steeds van mening dat ze zich alleen hadden moeten richten op de griepprik groep.Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:17:
[...]
Waarom voorbarig? De minister van VWS heeft gister nog eens benadrukt dat Corona onder ons blijft, daarmee is het oude normaal dus niet meer mogelijk.
En dan is er ook nog zoiets als het draagvlak. Dat is er gewoon niet meer. Ben heel benieuwd hoelang ze dit spelletje kunnen blijven volhouden met boosters koppelen aan qrcodes. Straks zitten we over 5 jaar nog in dezelfde situatie, dat is gewoon niet wenselijk.
Als ik Kuipers zo hoor met antwoord op SP en FvD, zitten we feitelijk al een paar weken in een vorm van code zwart wat inhoudt dat met de huidige focus van middelen op acute zorg de urgente zorg voor aanzienlijke oversterfte zorgt (wat een zin).
https://debatdirect.tweed...e-coronavirus-10-00/video
(ongeveer na 30 minuten)
(ongeveer na 30 minuten)
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Er is een prima alternatief. je moet het alleen willen zien; leren leven met het virus en dan niet d.m.v blijvende seizoensmaatregelen.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
[...]
Zou toch maar aan die acceptatie werken want er is geen alternatief.
Wat dat betreft is het een leuke business case om nu weer clubs/discotheken/evenmenten te gaan organiseren in onze buurlanden.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
[...]
En hoe los je dat op als er in de wintermaanden wel vraag is naar volle discotheekzalen?
Dan kun je wel heel wereldvreemd van boven zeggen 'jammer dan' en verbieden dat het wordt aangeboden, maar dat neemt de vraag dus niet weg. Dan ontstaan er gewoon illegale discotheken en poppodia.
Net zoals het verbieden van drugs, het verbieden van prostitutie, of het droogleggen van alcohol in de VS. Zo lang mensen er nog altijd behoefte aan blijven hebben, verdwijnt die vraag niet. Het verdwijnt alleen in schimmige hoeken van de samenleving.
Verwijderd
En toch zijn drugs, vuurwapens, opgevoerde scooters, roundup, en nog honderden voorbeelden nog steeds verboden, ondanks vraag ernaar. Stel je dat alles waar vraag naar is de overheid zou moeten faciliteren?Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
[...]
En hoe los je dat op als er in de wintermaanden wel vraag is naar volle discotheekzalen?
De vraag zal minder worden naarmate de mensen er gewend aan raken dat het er niet is. Daarnaast zullen er heus wel mogelijkheden verzonnen worden waarop een soortgelijke disco-ervaring op een veiligere manier kan worden gerealiseerd.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
[...]
Dan kun je wel heel wereldvreemd van boven zeggen 'jammer dan' en verbieden dat het wordt aangeboden, maar dat neemt de vraag dus niet weg. Dan ontstaan er gewoon illegale discotheken.
Het is makkelijk om aan te nemen dat voor kinderen dus ook zo zal gelden.henkzelf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
[...]
Niet dat het niet waar is wat je zegt maar Sanquin rapporteert over bloeddonoren dus 18+ (kinderen?)
Er zullen best veel ouders zijn die bang zijn dat, ja de eerste keer corona kwamen we goed weg maar wat nu als het de 2e keer komt wat dan. Overigens genoeg mensen die hier heel bang voor zijn.
Door aan te geven dat je beschermd bent tegen het virus als je besmet bent geweest haal je die angst ook deels weg.
Mensen die corona al gehad hebben en bijna geen klachten en niet gevaccineerd zijn lieten zich al niet vaccineren dus daar ga je echt geen verschil meer maken met dit soort berichten. Want hoe ga je iemand overtuigen dat het een vreselijk virus is als ze zelf hebben ondervonden dat ze bijna geen klachten hadden.
[ Voor 7% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-12-2021 11:26 ]
Verwijderd
We hebben er weer een. "We moeten er gewoon mee leven!"RodeStabilo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:25:
[...]
Er is een prima alternatief. je moet het alleen willen zien; leren leven met het virus en dan niet d.m.v blijvende seizoensmaatregelen.
Hoe dan? Schijt hebben aan ziekenhuisbezetting?
Politiek moet eens niet zo slap zijn en gewoon 2G invoeren voor zulke gelegenheden. 1G zou nog beter zijn maar is te duur.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
[...]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Het familiekerstdiner is bij mij inmiddels omgezet naar een kerstbrunch. Volgens de eigenaar van het etablissement een gouden zet.... inmiddels volgeboekt.jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
[...]
Nee, ergens in maart wordt het misschien weer wat. Helaas staat niet iedereen er zo pessimistisch inen denkt men nog echt dat ze met de kerst een vol restaurant zouden hebben.
Ik heb weer een artikel kunnen uitpluizen en daarmee wat kunnen rekenen aan omicron.
* vaccin-ontwijking: 2x Pfizer beschermt 70% tegen ziekenhuisopname. Dat was 90% bij delta (komt uit artikel),.
* milder verloop: kans op ziekenhuisopname na infectie is 33% lager (dat getal heb ik uit het artikel + de vaccinatiegraad in SA kunnen afleiden).
* mider verloop: uitstroom van ziekenhuizen gaat veel sneller; duur van ziekenhuisopname is gemiddeld 65% korter. Verder veel minder sterfte na opname (dat kwam uit het vorige artikel dat ik gisteren uitpluisde). en vermoedelijk ook minder overplaatsingen van kliniek naar IC.
Dan mijn onderzoeksvraag:
"Wat gebeurt er dan met de ziekenhuisbedden, bij gelijke aantallen infecties als delta?"
Voor de IC heb ik nog amper data. Voor de verpleegafdeling kan ik wel een beetje rekenen.
Onze risicogroepen voor opname (leeftijd 50+) hebben een gemiddelde vaccinatiegraad van 90%.
* Bij delta levert dat een vermindering van opnames met 81% op t.o.v. een ongevaccineerde bevolking
* Bij omicron zou de vermindering van opnames slechts 63% bedragen
Per saldo een stijging van totaal aantal opnames met 95%
Maar: milder verloop van omicron leidt tot 33% minder opnames. Dan is de stijging geen 95% maar nog maar 30%.
Tel daarbij de kortere ligduur en de bezetting van de bedden daalt 55% tov delta.
Kortom: als we direct voor de booster campagne een omicron-golf kregen met even hoge aantallen infecties als delta, dan zouden we pieken op 1150 a 1200 bedden op de verpleegafdeling.
Dan zijn er nog twee zaken om rekening mee te houden.
* complete booster-campagne onder de risicoleeftijden kan de opnames met 48% verminderen.
* het totale aantal besmettingen zou wel eens een stuk hoger kunnen oplopen met omicron. Ik schatte gisteren dat het plafond wel eens 2x zo hoog kon zijn.
Die twee lijken elkaar dus op te heffen. Dat betekent dat we in januari rekening moeten houden met 1200 bedden op de verpleegafdeling, en daarnaast wat extra mensen moeten inroosteren voor opname en ontslag van patienten omdat ze sneller komen en gaan. Voor de ziekenhuisplanning dus rekenen op personeelsniveau van 65% van de piek in de verpleging en 150% in het maatschappelijk werk.
Ook de verhouding van opnames tussen gevaccineerden en ongevaccineerden gaat schuiven.
Bij delta biedt vaccinatie 90% bescherming en daardoor krijg je een erg scheve verhouding. Zo maken de 10% ongevaccineerden 53% van de opnames uit.
Bij omicron wordt wordt die verhouding minder scheef. Afhankelijk van de voortgang van het booster programma gaan ongevaccineerden 28 tot 45% van de opnames veroorzaken. Nog steeds een oververtegenwoordiging maar minder sterk dan voorheen.
* vaccin-ontwijking: 2x Pfizer beschermt 70% tegen ziekenhuisopname. Dat was 90% bij delta (komt uit artikel),.
* milder verloop: kans op ziekenhuisopname na infectie is 33% lager (dat getal heb ik uit het artikel + de vaccinatiegraad in SA kunnen afleiden).
* mider verloop: uitstroom van ziekenhuizen gaat veel sneller; duur van ziekenhuisopname is gemiddeld 65% korter. Verder veel minder sterfte na opname (dat kwam uit het vorige artikel dat ik gisteren uitpluisde). en vermoedelijk ook minder overplaatsingen van kliniek naar IC.
Dan mijn onderzoeksvraag:
"Wat gebeurt er dan met de ziekenhuisbedden, bij gelijke aantallen infecties als delta?"
Voor de IC heb ik nog amper data. Voor de verpleegafdeling kan ik wel een beetje rekenen.
Onze risicogroepen voor opname (leeftijd 50+) hebben een gemiddelde vaccinatiegraad van 90%.
* Bij delta levert dat een vermindering van opnames met 81% op t.o.v. een ongevaccineerde bevolking
* Bij omicron zou de vermindering van opnames slechts 63% bedragen
Per saldo een stijging van totaal aantal opnames met 95%
Maar: milder verloop van omicron leidt tot 33% minder opnames. Dan is de stijging geen 95% maar nog maar 30%.
Tel daarbij de kortere ligduur en de bezetting van de bedden daalt 55% tov delta.
Kortom: als we direct voor de booster campagne een omicron-golf kregen met even hoge aantallen infecties als delta, dan zouden we pieken op 1150 a 1200 bedden op de verpleegafdeling.
Dan zijn er nog twee zaken om rekening mee te houden.
* complete booster-campagne onder de risicoleeftijden kan de opnames met 48% verminderen.
* het totale aantal besmettingen zou wel eens een stuk hoger kunnen oplopen met omicron. Ik schatte gisteren dat het plafond wel eens 2x zo hoog kon zijn.
Die twee lijken elkaar dus op te heffen. Dat betekent dat we in januari rekening moeten houden met 1200 bedden op de verpleegafdeling, en daarnaast wat extra mensen moeten inroosteren voor opname en ontslag van patienten omdat ze sneller komen en gaan. Voor de ziekenhuisplanning dus rekenen op personeelsniveau van 65% van de piek in de verpleging en 150% in het maatschappelijk werk.
Ook de verhouding van opnames tussen gevaccineerden en ongevaccineerden gaat schuiven.
Bij delta biedt vaccinatie 90% bescherming en daardoor krijg je een erg scheve verhouding. Zo maken de 10% ongevaccineerden 53% van de opnames uit.
Bij omicron wordt wordt die verhouding minder scheef. Afhankelijk van de voortgang van het booster programma gaan ongevaccineerden 28 tot 45% van de opnames veroorzaken. Nog steeds een oververtegenwoordiging maar minder sterk dan voorheen.
[ Voor 9% gewijzigd door t_captain op 15-12-2021 11:36 ]
Okay als je zo gaat beginnen dan staak ik de discussie met je. Wel even op een normale manier graag als je het niet met iemand eens bent. dat is niet teveel gevraagd toch?Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
[...]
We hebben er weer een. "We moeten er gewoon mee leven!"
[ Voor 15% gewijzigd door RodeStabilo op 15-12-2021 11:27 ]
In de jordaan wordt nog voldoende aan palingen getrokken. Of was dat nou de wallen?IJzerlijm schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:19:
[...]
Vergeet de walvisvaart niet ! En de organisatoren van palingtrekken in de Jordaan.
Wel jammer dat er (nog) weinig discussie is over preventie. We slepen nog steeds massaal levende have over de hele wereld en over aanpak van de intensieve (pluim)veehouderij in NL wordt nauwelijks gesproken.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
[...]
Zou toch maar aan die acceptatie werken want er is geen alternatief.
Wil je minder virussen, dan zal je hier ook iets mee moeten.
A'dam PVOutput
2G = Genezen of gevaccineerd.psy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
[...]
Politiek moet eens niet zo slap zijn en gewoon 2G invoeren voor zulke gelegenheden. 1G zou nog beter zijn maar is te duur.
Dat klinkt niet echt als het oude normaal als je nog steeds voldoende gevaccineerd moet zijn.
Agile is alles behalve improviseren hè? Het faciliteert wendbaarheid en reageren op verandering, maar zonder strategie en einddoel is het minimal zo ruk als blind watervallen.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:53:
[...]
We accepteren oversterfte al sinds het begin van de pandemie.
En inderdaad typisch, een planning eisen van iets wat niet te plannen valt en als je vraagt naar jouw inzichten dan blijken die er niet te zijn.
Het plan is improviseren. Waterfall versus Agile. Een pandemie is niet 2 jaar vooruit te plannen, dat doe je in sprints van 2 weken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gündogan (huidig lopend tweede kamer sessie) heeft de nieuwe booster-strategie niet gelezen. De reden dat 60+ers half Januari pas aan de beurt waren kwam door de vertraging van 6 maanden. Dat is nu 3 maanden. Gisteren konden sommigen pas eind Januari een booster krijgen, vandaag opeens eind December.
Heel nuttig dit, in zo'n commissie.
Heel nuttig dit, in zo'n commissie.
Verwijderd
Ik, en met mij 8 miljard medemensen, horen graag hoe jij de pandemie gaat oplossen.RodeStabilo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:27:
[...]
Okay als je zo gaat beginnen dan staak ik de discussie met je. Wel even op een normale manier graag als je het niet met iemand eens bent. dat is niet teveel gevraagd toch?
Verwijderd
Klopt, einddoel is zorg niet te veel overbelasten met een strategie van een pak aan maatregelen die we al dan niet op bepaalde momenten moeten inzetten.Gonadan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:28:
[...]
Agile is alles behalve improviseren hè? Het faciliteert wendbaarheid en reageren op verandering, maar zonder strategie en einddoel is het minimal zo ruk als blind watervallen.
Over drugs kun je dan ook een aardige boom ophangen of ze verboden moeten zijn: Een groot deel van de drugsproblematiek komt juist dóórdat ze verboden zijn.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:25:
[...]
En toch zijn drugs, vuurwapens, opgevoerde scooters, roundup, en nog honderden voorbeelden nog steeds verboden, ondanks vraag ernaar. Stel je dat alles waar vraag naar is de overheid zou moeten faciliteren?
Als het om roundup, scooters, of wat dan ook gaat: Ik denk niet dat je dat qua schaal en qua opzet kan vergelijken met entertainment.
Wanneer je een muzikant of DJ gaat vergelijken met een vuurwapen dan zijn we inderdaad wel een beetje uitgepraat. Dan krijg ik de indruk dat je nog nooit een voet binnen in een discotheek of poppodium hebt gezet, en al helemaal niet backstage.
Ik beschouw gevaccineerd zijn als normaal.Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:28:
[...]
2G = Genezen of gevaccineerd.
Dat klinkt niet echt als het oude normaal als je nog steeds voldoende gevaccineerd moet zijn.
Verwijderd
Het is zeker te veel gevraagd om geduld op te brengen voor de zoveelste die de dooddoener "we moeten er gewoon mee leren leven" dit topic inslingert zonder enige uitleg wat dat dan wel niet inhoudt.RodeStabilo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:27:
[...]
Okay als je zo gaat beginnen dan staak ik de discussie met je. Wel even op een normale manier graag als je het niet met iemand eens bent. dat is niet teveel gevraagd toch?
We hebben effectief al 2G voor bijna alle entertainment de afgelopen 3 maanden. Niemand gaat zich continue laten testen voor een feestje dus 3G is eigenlijk gewoon 2G met incidenteel iemand die ongevaccineerd is erbij.psy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
[...]
Politiek moet eens niet zo slap zijn en gewoon 2G invoeren voor zulke gelegenheden. 1G zou nog beter zijn maar is te duur.
De afgelopen maanden zijn de ziekenhuizen niet bepaald leeg, en het lijkt er ook op dat er veel besmettingen en opnames bij gekomen zijn de afgelopen tijd dus zo goed werkt het hele 2G niet.
Dus elke x maanden een booster + QR code in de vorm van coronapas om ergens binnen te komen beschouw jij als normaal?
Op dit moment wel ja.Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:31:
[...]
Dus elke x maanden een booster + QR code in de vorm van coronapas om ergens binnen te komen beschouw jij als normaal?
Ik reageerde puur op je agile vergelijking.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:30:
[...]
Klopt, einddoel is zorg niet te veel overbelasten met een strategie van een pak aan maatregelen die we al dan niet op bepaalde momenten moeten inzetten.
Maar het einddoel is zorgeloos leven met corona zonder een overbelast zorgsysteem, de strategie is zo snel mogelijk zo vele mogelijk mensen van antistoffen voorzien, door besmetting of vaccinatie. Daarbij marges hanterend die de één meer bevallen dan de ander.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kerstontbijt kan ook nog. Al dan krijg je weer mensen die verontwaardigd zijn dat zo'n ondernemer iets onderneemt wat wel binnen de regels kan, maar eigenlijk niet gewenst is.stylezzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:27:
[...]
Het familiekerstdiner is bij mij inmiddels omgezet naar een kerstbrunch. Volgens de eigenaar van het etablissement een gouden zet.... inmiddels volgeboekt.
Verwijderd
Ik heb jaren in de industrie gewerkt. Blijken je aannamens toch weer eens te kort door de bocht te zijn.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:30:
[...]
Over drugs kun je dan ook een aardige boom ophangen of ze verboden moeten zijn: Een groot deel van de drugsproblematiek komt juist dóórdat ze verboden zijn.
Als het om roundup, scooters, of wat dan ook gaat: Ik denk niet dat je dat qua schaal en qua opzet kan vergelijken met entertainment.
Wanneer je een muzikant of DJ gaat vergelijken met een vuurwapen dan zijn we inderdaad wel een beetje uitgepraat. Dan krijg ik de indruk dat je nog nooit een voet binnen in een discotheek of poppodium hebt gezet, en al helemaal niet backstage.
Het feit dat er vraag is naar discotheken wil niet zeggen dat we ze dan maar moeten toestaan in een pandemie.
Ik vind het prima om elke X maanden een booster te moeten halen als dat duidelijk ook effectief is om corona (of welke nieuwe variant daarvan) in te dammen. Laat het RIVM maar gewoon brieven sturen met een oproep.Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:31:
[...]
Maar een systeem wat voorwaardelijk groene en rode vinkjes blijft geven die dan door het deurpersoneel van ondernemers moet worden gehandhaafd, dat zie ik niet zitten. Maak er dan een vaccinatieplicht van en leg die verantwoordelijkheid bij justitie.
Met welk doel? Dan gaat iedereen op elkaars lip zitten en na het uitje weer vrolijk de maatschappij in.psy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
[...]
We weg naar vrijheid vergt verantwoordelijkheid, hoe ontastbaar dat ook klinkt.
Wil je naar een discotheek? Prima, maar blijf de dagen daarna zo veel mogelijk thuis en mijd contact. Quarantaine light.
Aan de ene kant accepteren we dat corona onder ons blijft en zegt de politiek het ook, aan de andere kant neem ik geen plannen waar om ook daadwerkelijk te leven met corona. Als in: wat zijn de plannen voor de zorg. Ook lange termijn plannen zijn plannen.
Ik denk dat het nieuwe kabinet van een koude kermis thuis komt als ze denken dat iedereen zich om de 9 maanden zal laten boosteren.
Maar we hebben het juist over het oude, vroegere, normaal.
Dat jij nu iets normaal vindt is dus prima, maar het is meer een bevestiging dat het oude normaal niet meer bestaat.
Ik weet niet nog niet goed wat ik er van moet vinden, maar wat ik wel weet dat ik het echt diep triest vind
Ministerie wees plan voor bijna honderd extra ic-bedden van de hand
Iemand opperde het dit topic een paar dagen geleden, en als ik dit lees ben ik steeds meer voorstander te worden van het idee om de zorg uit de politieke arena te halen, of delen daarvan.
Iemand opperde het dit topic een paar dagen geleden, en als ik dit lees ben ik steeds meer voorstander te worden van het idee om de zorg uit de politieke arena te halen, of delen daarvan.
[ Voor 42% gewijzigd door Turdie op 15-12-2021 11:38 ]
Dat is toch ook zo - afhankelijk van welke definitie je hanteert?Proton_ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:24:
Als ik Kuipers zo hoor met antwoord op SP en FvD, zitten we feitelijk al een paar weken in een vorm van code zwart wat inhoudt dat met de huidige focus van middelen op acute zorg de urgente zorg voor aanzienlijke oversterfte zorgt (wat een zin).
(ongeveer na 30 minuten)
Maart 2020 al geconstateerd.
Ik kan via zoekmachine nieuws tientallen artikelen vinden die hetzelfde beschrijven: corona-zorg zorgt voor ernstige consequenties door uitgestelde zorg. Denk aan behandeling van cardiovasculaire aandoeningen en kankerpatienten die geen behandeling krijgen en daardoor mogelijk wel en/of eerder sterven. Artsen schrijven open brieven, diverse belangenorganisaties maken er melding van.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ja? Kleine moeite toch?Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:31:
[...]
Je argument was dat de pandemie geen einde zou kennen en dat discotheken dus helemáál geen bestaansrecht meer zouden hebben.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:33:
[...]
Ik heb jaren in de industrie gewerkt. Blijken je aannamens toch weer eens te kort door de bocht te zijn.
Het feit dat er vraag is naar discotheken wil niet zeggen dat we ze dan maar moeten toestaan in een pandemie.
En als je discotheken niet toestaat, dan bouwt iedereen zijn eigen discotheek in de schuur. Daar heb je helemaal geen controle op, daarom is het gunstiger om discotheken wél toe te staan.
[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 15-12-2021 11:35 ]
TVT had begin november nog een half miljoen testen per week. Dat is niet echt "incidenteel iemand erbij".Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:31:
[...]
We hebben effectief al 2G voor bijna alle entertainment de afgelopen 3 maanden. Niemand gaat zich continue laten testen voor een feestje dus 3G is eigenlijk gewoon 2G met incidenteel iemand die ongevaccineerd is erbij.
De afgelopen maanden zijn de ziekenhuizen niet bepaald leeg, en het lijkt er ook op dat er veel besmettingen en opnames bij gekomen zijn de afgelopen tijd dus zo goed werkt het hele 2G niet.
Schreeuwers heb je altijd. Ik leg het naast mij neer en maak gebruik van de mogelijkheden die er zijn....jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:32:
[...]
Kerstontbijt kan ook nog. Al dan krijg je weer mensen die verontwaardigd zijn dat zo'n ondernemer iets onderneemt wat wel binnen de regels kan, maar eigenlijk niet gewenst is.
Dat kwartje was allang gevallen. Maar het is daarmee niet dodelijker of erger. We krijgen het alleen allemaal sneller.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:26:
[...]
Precies, we krijgen Delta sneller, waardoor de zorg harder belast wordt. Fijn dat dat kwartje nu ook valt.
Jij stelt zwart-wit dat corona "totaal ongevaarlijk" is voor kinderen. Nu zeg je opeens dat het niet zwart-wit is en uitzonderingen zeldzaam zijn. Vind je dat rijmen met je uitspraak dat het "totaal ongevaarlijk" is?
Die situatie zitten we nu al 20 maanden en denken we het virus nog steeds uit te kunnen doven en dat lukt gewoon niet.
En totaal ongevaarlijk moet je zien als: Een pen is ongevaarlijk. Maar zeker zal er zo af en toe iemand overlijden omdat dit persoon een pen inslikt. Dat maakt pennen niet per direct gevaarlijk.
Dat is ook precies wat ik een aantal posts eerder schrijft: Snow_King in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"Dennahz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:24:
[...]
Corona zal echt niet altijd een bedreiging voor de volksgezondheid blijven. Dat is geen één virus en corona gaat daar ook echt niet anders in zijn. Hoop wel dat het vaccineren van iedereen nu niet zal lijden tot veel meer mutaties. Ben nog steeds van mening dat ze zich alleen hadden moeten richten op de griepprik groep.
En dan is er ook nog zoiets als het draagvlak. Dat is er gewoon niet meer. Ben heel benieuwd hoelang ze dit spelletje kunnen blijven volhouden met boosters koppelen aan qrcodes. Straks zitten we over 5 jaar nog in dezelfde situatie, dat is gewoon niet wenselijk.
Als je dat alleen zegt krijg je de wind van voren.
Exact.RodeStabilo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:25:
[...]
Er is een prima alternatief. je moet het alleen willen zien; leren leven met het virus en dan niet d.m.v blijvende seizoensmaatregelen.
Ja, die mening deel ik ook. Dat is de realiteit. Ziekenhuisbezetting wordt als de holy grail, het hoogst haalbare in deze samenleving opgedrongen.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
[...]
We hebben er weer een. "We moeten er gewoon mee leven!"
Een andere mening hebben mag en kan niet in deze discussie.
We kunnen niet maar van lockdown naar lockdown toe (blijven) gaan.
Verwijderd
super grappig die asbest en walvisvaart en dergelijke vergelijkingen. ze slaan echter de plank een beetje mis.
van asbest , walvisvaart is besloten dat die op zich schadelijk zijn, en daarom vanaf datum x verboden werden en blijven.
ook een veranderende omstandigheid als internet is een blijvertje (voorlopig)
we hebben hier te maken met een reactie van de overheid op een externe omstandigheid (virus) waarvan de duur nog onbepaald is, maar eindigheid verwacht is.
concreet heeft een sportschoolhouder nu te maken met een teruglopend ledenaantal en kan momenteel vooruitkijkend niet levensvatbaar zijn.
Als de overheid echter aangeeft dat het voor danstenten de komende 2 jaar even klaar is, voor bijvoorbeeld sportscholen aanvullende eisen afh van besmettingsgraad komen is er op te sturen.
Nu kun je vanaf je scrumbord gaan roepen ondernemersrisico , walvisvaart hahahaaha, maar daar doe je deze ondernemers wat mij betreft te kort mee.
Middeltermijn kan zijn: scholen blijven hoe dan ook open. we stoppen met gezwabber. Sporten vinden we belangrijk , gaat door.
Massa evenementen vinden we minder belangrijk, stoppen we voorlopig mee, dus ga ff wat anders doen als je daar je geld mee verdient.
maar lekker belachelijk maken vanachter je toetsenbord is uiteraard ook een optie.
van asbest , walvisvaart is besloten dat die op zich schadelijk zijn, en daarom vanaf datum x verboden werden en blijven.
ook een veranderende omstandigheid als internet is een blijvertje (voorlopig)
we hebben hier te maken met een reactie van de overheid op een externe omstandigheid (virus) waarvan de duur nog onbepaald is, maar eindigheid verwacht is.
concreet heeft een sportschoolhouder nu te maken met een teruglopend ledenaantal en kan momenteel vooruitkijkend niet levensvatbaar zijn.
Als de overheid echter aangeeft dat het voor danstenten de komende 2 jaar even klaar is, voor bijvoorbeeld sportscholen aanvullende eisen afh van besmettingsgraad komen is er op te sturen.
Nu kun je vanaf je scrumbord gaan roepen ondernemersrisico , walvisvaart hahahaaha, maar daar doe je deze ondernemers wat mij betreft te kort mee.
Middeltermijn kan zijn: scholen blijven hoe dan ook open. we stoppen met gezwabber. Sporten vinden we belangrijk , gaat door.
Massa evenementen vinden we minder belangrijk, stoppen we voorlopig mee, dus ga ff wat anders doen als je daar je geld mee verdient.
maar lekker belachelijk maken vanachter je toetsenbord is uiteraard ook een optie.
Verwijderd
Dat klopt deels. Mijn argument is inderdaad dat corona nooit meer helemaal weg gaat, en dat we de komende jaren in de winter nog niet terugkunnen naar het oude normaal. Ik hoop op een vergelijkbaar virus als de griep, en liever vandaag dan morgen.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:34:
[...]
Je argument was dat de pandemie geen einde zou kennen en dat discotheken dus helemáál geen bestaansrecht meer zouden hebben.
Totdan hebben discotheken weinig bestaansrecht inderdaad. Denk jij als ondernemer het te kunnen redden met de zomermaanden dan hulde, maar als dat niet lukt dan is dat jammer maar helaas. Pandemie doet zo veel schade, we hoeven niet domme dingen te gaan doen om wat bedrijven te redden.
Tja, ergens anders broodnodig personeel vandaan jatten is ook niet erg sportief.Turdie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:34:
Ik weet niet nog niet goed wat ik er van moet vinden, maar wat ik wel weet dat ik het echt diep triest vind
Laat iedereen gewoon lekker Covid krijgen, en laten we alleen de ouderen en zwakken inenten. De rest bouwt natuurlijke immuniteit op met een kleine kans dat ze nogmaals geinfecteerd raken. Uiteindelijk is het een SARS virus als het eerste m.a.w. levenslange immuniteit. Het doel op zich is niet meer om hieruit te komen, nee, het doel is om iedereen te vaccineren.psy schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door MaZo op 15-12-2021 11:39 ]
Verwijderd
Onjuist, dat we het sneller krijgen betekent dat er meer doden vallen totdat er een permanente oplossing is in de vorm van een medicijn, of vaccin.Snow_King schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:36:
[...]
Dat kwartje was allang gevallen. Maar het is daarmee niet dodelijker of erger. We krijgen het alleen allemaal sneller.
Die situatie zitten we nu al 20 maanden en denken we het virus nog steeds uit te kunnen doven en dat lukt gewoon niet.
En totaal ongevaarlijk moet je zien als: Een pen is ongevaarlijk. Maar zeker zal er zo af en toe iemand overlijden omdat dit persoon een pen inslikt. Dat maakt pennen niet per direct gevaarlijk.
[...]
Dat is ook precies wat ik een aantal posts eerder schrijft: Snow_King in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"
Als je dat alleen zegt krijg je de wind van voren.
[...]
Exact.
[...]
Ja, die mening deel ik ook. Dat is de realiteit. Ziekenhuisbezetting wordt als de holy grail, het hoogst haalbare in deze samenleving opgedrongen.
Een andere mening hebben mag en kan niet in deze discussie.
We kunnen niet maar van lockdown naar lockdown toe (blijven) gaan.
Daarnaast is de indirecte schade ook hoger als de besmettingen sneller vallen, door bijvoorbeeld uitgestelde zorg.
Als morgen heel Nederland corona krijgt is dat geen goede situatie hoor.
Akkoord maar dat leek me wel duidelijk inmiddels.Wolly schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:34:
[...]
...maar het is meer een bevestiging dat het oude normaal niet meer bestaat.
Verwijderd
Alle longcovid verhalen voor de verandering even vergeten? Of het feit dat ouderen en kwetsbare ondanks een vaccin nog steeds ziek kunnen worden? Of het feit dat 15% van Nederland zich weigert te vaccineren?MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:38:
[...]
Laat iedereen gewoon lekker Covid krijgen, en laten we alleen de ouderen en zwakken inenten. De rest bouwt natuurlijke immuniteit op met een kleine kans dat ze nogmaals geinfecteerd raken. Uiteindelijk is het een SARS virus als het eerste m.a.w. levenslange immuniteit. Het doel op zich is niet meer om hieruit te komen, nee, het doel is om iedereen te vaccineren.
https://www.ad.nl/politie...-beschermt-niet~adbafe81/
Een belangrijk stukje:
Hij voegde daaraan toe dat boosteren de effecten van omikron wel kan dempen. Twee vaccinaties bieden te weinig bescherming, bij AstraZeneca is er zelfs geen bescherming meer tegen ernstige gevolgen van een besmetting.
Wel heftig voor de mensen die deze hebben gehad (met name de mensen tussen 60-65 jaar). Hopelijk kunnen die mensen snel terecht en helpt 1 prik Pfizer ze een hoop.
Een belangrijk stukje:
Hij voegde daaraan toe dat boosteren de effecten van omikron wel kan dempen. Twee vaccinaties bieden te weinig bescherming, bij AstraZeneca is er zelfs geen bescherming meer tegen ernstige gevolgen van een besmetting.
Wel heftig voor de mensen die deze hebben gehad (met name de mensen tussen 60-65 jaar). Hopelijk kunnen die mensen snel terecht en helpt 1 prik Pfizer ze een hoop.
En je wil in de wintermaanden dan op jacht naar illegale discotheken want het zijn moordkuilen waar corona wordt verspreid?Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:37:
[...]
Totdan hebben discotheken weinig bestaansrecht inderdaad. Denk jij als ondernemer het te kunnen redden met de zomermaanden dan hulde, maar als dat niet lukt dan is dat jammer maar helaas. Pandemie doet zo veel schade, we hoeven niet domme dingen te gaan doen om wat bedrijven te redden.
Nogmaals: Je kan disco's of popconcerten illegaal maken, maar dan veroorzaak je alleen illegale disco's. Waar dus geen zicht is op hoeveel alcohol er geschonken wordt, hoeveel drugs er verkocht wordt en of er knokpartijen ontstaan.
De besmettingen worden er niet minder door. En denk je dat die illegale disco's braaf hun deuren sluiten als de legale disco's in de zomermaanden weer open mogen?
Het klinkt als het beste van twee kwaden, maar de betere optie is om het dan gewoon toe te staan onder duidelijke voorwaarden.
Huh? Echt? Hoe dan? Dus herinfecties zijn niet mogelijk?MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:38:
[...]
Uiteindelijk is het een SARS virus als het eerste m.a.w. levenslange immuniteit.
Na infectie kun je het niet meer krijgen?
Gegroet! Lukas
Verwijderd
Illegale feestjes worden inderdaad opgerold. En die zijn nog altijd veel minder populair dan de legale variant.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:41:
[...]
En je wil in de wintermaanden dan op jacht naar illegale discotheken want het zijn moordkuilen waar corona wordt verspreid?
Nogmaals: Je kan disco's of popconcerten illegaal maken, maar dan veroorzaak je alleen illegale disco's. Waar dus geen zicht is op hoeveel alcohol er geschonken wordt, hoeveel drugs er verkocht wordt en of er knokpartijen ontstaan.
De besmettingen worden er niet minder door. En denk je dat die illegale disco's braaf hun deuren sluiten als de legale disco's in de zomermaanden weer open mogen?
Het klinkt als het beste van twee kwaden, maar de betere optie is om het dan gewoon toe te staan onder duidelijke voorwaarden.
Dat er 10, 20 of hoeveel procent dan ook alsnog feestjes gaat vieren wil niet zeggen dat we dan meer weer 100% moeten laten feesten. Maar dat weet je zelf ook wel.
Ik begrijp uit jouw post dat je denk dat iedereen/niet-ouderen maar beter gewoon Covid kan krijgen, maar ik denk daar toch heel anders over.MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:38:
[...]
Laat iedereen gewoon lekker Covid krijgen, en laten we alleen de ouderen en zwakken inenten. De rest bouwt natuurlijke immuniteit op met een kleine kans dat ze nogmaals geinfecteerd raken. Uiteindelijk is het een SARS virus als het eerste m.a.w. levenslange immuniteit. Het doel op zich is niet meer om hieruit te komen, nee, het doel is om iedereen te vaccineren.
De kans is heel klein. Zelfs de CDC werd gedwongen dit standpunt op hun website te melden, omdat ze geen enkel geval van herinfectie aan hebben kunnen tonen.MTFDarkEagle schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:41:
[...]
Huh? Echt? Hoe dan? Dus herinfecties zijn niet mogelijk?
Na infectie kun je het niet meer krijgen?
@psy Mijn vrouw was positief in november 2020 en heeft nog steeds antilichamen. Ze had niks anders dan reuk- en smaakverlies. Als jij gewoon gezond bent zal er weinig aan de hand zijn. Overigens, was ik wonderbaarlijk genoeg negatief en heb tot nog toe geen Covid gehad. Dit terwijl ik elke week in de kroeg sta, etc.Cases of reinfection with COVID-19 have been reported, but remain rare.
[ Voor 21% gewijzigd door MaZo op 15-12-2021 11:45 ]
@NiGeLaToR Eens, ik merk aan de herhaling van zetten in dit topic dat het wel weer wat aandacht mag hebben 'waar we het allemaal voor doen'.
De simplificaties 'we moeten er maar gewoon mee leven' / 'zijn die vaccins en maatregelen het wel waard als ze niet 100% werken' verdienen wat context, en het is weer actueel.
Net als het staren naar ziekenhuiscijfers, zoals Kuipers weer benadrukte worden die alleen gebruikt omdat het goed centraal meetbaar is, en is de werkelijkheid groter en complexer. De meeste zorgdruk zit in de wijkzorg.
De simplificaties 'we moeten er maar gewoon mee leven' / 'zijn die vaccins en maatregelen het wel waard als ze niet 100% werken' verdienen wat context, en het is weer actueel.
Net als het staren naar ziekenhuiscijfers, zoals Kuipers weer benadrukte worden die alleen gebruikt omdat het goed centraal meetbaar is, en is de werkelijkheid groter en complexer. De meeste zorgdruk zit in de wijkzorg.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
We doen jarenlang niet anders, we hebben zelfs speciale belastingvoordelen voor expats.jadjong schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:38:
[...]
Tja, ergens anders broodnodig personeel vandaan jatten is ook niet erg sportief.
Solidariteit met andere landen is er alleen als wij er niet slechter van worden.
Jij denkt dat we ooit nog terug gaan naar de tijd voor maart 2020? Heel naïef.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:37:
[...]
Dat klopt deels. Mijn argument is inderdaad dat corona nooit meer helemaal weg gaat, en dat we de komende jaren in de winter nog niet terugkunnen naar het oude normaal. Ik hoop op een vergelijkbaar virus als de griep, en liever vandaag dan morgen.
500.000 testen per week, dat is dus 100.000 per dag. Op 16miljoen is dat niet echt een groot getal.RocketKoen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:35:
[...]
TVT had begin november nog een half miljoen testen per week. Dat is niet echt "incidenteel iemand erbij".
Je hebt TVT ook nodig voor een diner, bioscoop, zwembad, nou ja bijna overal voor eigenlijk.
Het is een soort van sneltest.
Ik vind dat een minimale groep dat we eigenlijk wel kunnen spreken dat je voornamelijk mensen die getest/gevaccineerd tegenkomt bij entertainment en incidenteel iemand die getest is.
Overigens is het wel zo dat die 500.000 mensen per week in ieder geval niet hebben bijgedragen aan de verspreiding van het virus.
2G doet eigenlijk maar 1 ding, vaccinatie afdwingen maar dan wel dat het "vrijwillig is" natuurlijk super oplossing. Voordelen van vaccinatieplicht maar niet de verantwoordelijkheid mocht iemand bijwerkingen krijgen. En je kan de grondwet hiermee gewoon omzeilen.
Die 10% wordt wel een heel stuk meer als je definitief alle popconcerten en uitgaansgelegenheden vanaf nu t/m mei zou verbieden.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:42:
[...]
Illegale feestjes worden inderdaad opgerold. En die zijn nog altijd veel minder populair dan de legale variant.
Dat er 10, 20 of hoeveel procent dan ook alsnog feestjes gaat vieren wil niet zeggen dat we dan meer weer 100% moeten laten feesten. Maar dat weet je zelf ook wel.
Dan is het namelijk ook geen 'nog even volhouden' meer, maar 'vette pech, kroeg weg'.
n=2, maar ik ken uit mijn directe omgeving 2 mensen die ergens begin 2021 besmet zijn geweest en onlangs opnieuw. Een van die personen is de tweede keer wel écht goed ziek geweest (als in een paar dagen op bed en compleet futloos) de ander merkte er niets van en kwam er na een PCR-test-uit-voorzorg bij toeval achter besmet te zijn. Beide personen zijn eind 30/begin 40 en tweemaal gevaccineerd met Pfizer.MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:42:
[...]
De kans is heel klein. Zelfs de CDC werd gedwongen dit standpunt op hun website te melden, omdat ze geen enkel geval van herinfectie aan hebben kunnen tonen.
[...]
@psy Mijn vrouw was positief in november 2020 en heeft nog steeds antilichamen. Ze had niks anders dan reuk- en smaakverlies. Als jij gewoon gezond bent zal er weinig aan de hand zijn.
Voor de compleetheid van 1 van die 2 personen (mijn vriendin, dus die data heb ik vrij helder):
Februari 2021 - positief getest bij GGD (samen met de rest van het gezin)
September 2021 - positief getest bij GGD (nu bleef de rest buiten schot)
In de tussentijd zijn er meerdere tests bij de GGD gedaan die wél negatief waren (ze staat voor de klas en komt in die hoedanigheid nog wel eens in contact met besmette leerlingen, we hebben zo'n beetje een abonnement op de GGD teststraat dus).
edit:
ik zei 2020 maar bedoelde 2021, ik heb de post aangepast
ik zei 2020 maar bedoelde 2021, ik heb de post aangepast
[ Voor 22% gewijzigd door posttoast op 15-12-2021 12:04 ]
Verwijderd
Zo, nog hardere pessimisten in dit topic dan ik. Had het niet voor mogelijk gehouden eerlijk gezegd.mcgloud schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:43:
[...]
Jij denkt dat we ooit nog terug gaan naar de tijd voor maart 2020? Heel naïef.
Ik zie wel gebeuren dat het inderdaad een non-issue wordt. Hoe lang dat duurt, en wat daar in de tussentijd voor moet gebeuren daargelaten. Dat wordt een griepprik achtig iets. Vervelend in de zorg maar niks wat je in de winter beperkt te gaan stappen.
Dat is ook superfijn, maar het blijft een momentopname. Ik persoonlijk vind de long covid risico's echt te groot.MaZo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:42:
[...]
@psy Mijn vrouw was positief in november 2020 en heeft nog steeds antilichamen. Ze had niks anders dan reuk- en smaakverlies. Als jij gewoon gezond bent zal er weinig aan de hand zijn. Overigens, was ik wonderbaarlijk genoeg negatief en heb tot nog toe geen Covid gehad. Dit terwijl ik elke week in de kroeg sta, etc.
Verwijderd
So what, al is het 30% die nog evenveel feest met evenveel mensen. Dat is nog steeds 70% minder contactmomenten.Stoney3K schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:45:
[...]
Die 10% wordt wel een heel stuk meer als je definitief alle popconcerten en uitgaansgelegenheden vanaf nu t/m mei zou verbieden.
Dan is het namelijk ook geen 'nog even volhouden' meer, maar 'vette pech, kroeg weg'.
Verder vraag ik me ook ten zeerste af wat voor coole vrienden jij hebt die een poppodiumervaring thuis in de woonkamer organiseren.
Ja er zijn blijkbaar ook wachtlijsten voor revalidatie na IC en longcovid en er is nog maar bar weinig bekend over de langdurige zorg die deze mensen nodig hebben en of iedereen weer aan het werk kan. Straks zit een deel van deze mensen permanent ziek thuis - dat is op de lange termijn extreem kostbaar voor de samenleving, arbeidsongeschiktheid - los van de impact op kwaliteit van leven.Proton_ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:42:
@NiGeLaToR Eens, ik merk aan de herhaling van zetten in dit topic dat het wel weer wat aandacht mag hebben 'waar we het allemaal voor doen'.
De vraag is of ze echt twee keer positief hebben getest, of denken dat ze positief waren. Het komt ook veel voor dat mensen die Covid hebben gehad daarna nog vrij langdurig positief testen.posttoast schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:46:
[...]
n=2, maar ik ken uit mijn directe omgeving 2 mensen die ergens in 2020 besmet zijn geweest en onlangs opnieuw. Een van die personen is de tweede keer wel écht goed ziek geweest (als in een paar dagen op bed en compleet futloos) de ander merkte er niets van en kwam er na een PCR-test-uit-voorzorg bij toeval achter besmet te zijn. Beide personen zijn eind 30/begin 40 en tweemaal gevaccineerd met Pfizer.
Mijn buurman bijvoorbeeld, heeft twee keer koorts gehad, maar is geen enkele keer positief getest. De eerste keer was begin 2020 toen testen nog niet echt mogelijk was, tenzij je in het ziekenhuis lag. Hij houdt echter wel vol dat hij twee keer Covid heeft gehad.
[ Voor 15% gewijzigd door MaZo op 15-12-2021 11:53 ]
Hier ben ik het wel mee eens. Dit lijkt mij ook het meest waarschijnlijke scenario. Maar hoe lang dat nog gaat duren. Oei.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:46:
[...]
Zo, nog hardere pessimisten in dit topic dan ik. Had het niet voor mogelijk gehouden eerlijk gezegd.![]()
Ik zie wel gebeuren dat het inderdaad een non-issue wordt. Hoe lang dat duurt, en wat daar in de tussentijd voor moet gebeuren daargelaten. Dat wordt een griepprik achtig iets. Vervelend in de zorg maar niks wat je in de winter beperkt te gaan stappen.
maar sommigen hier vinden het halen van een terugkerende covidprik al genoeg om te zeggen "dit is niet meer het oude normaal". Dan houdt het op.
Verwijderd
Het "we weten de langetermijneffecten van het vaccin" argument is natuurlijk ook hilarisch in een wereld waar er zo veel gevallen van longcovid bekend zijn waar we de langetermijneffecten niet van kennen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.