Mfpower schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:56:
[...]
Hetzelfde en het gaat ook niet helemaal op, de meeste zo niet alle prikken hebben benefits voor de gevaccineerde zelf. Heb je wel eens iemand gezien die polio heeft gehad als kind? Veel van die kinderziektes leveren problemen op. In die zin vind ik het zelfs raar dat er in nl geen waterpokken vaccin is, immers kun je door waterpokken op latere leeftijd gordelroos krijgen met potentiële chronische pijn als gevolg.
Om die reden zijn onze kinderen volledig gevaccineerd en om die reden heb ik 2x een Coronavaccin gehaald.
Maar nog belangrijker: het is en blijft vrijwillig, iets wat we zo langzamerhand van de Corona vaccins niet echt meer kunnen zeggen. Ik kan de gedachtegang bij de eerste prikken nog enigszins volgen want je voorkomt voor >90 procent ziekenhuis opname (sta er zelfs dan nog niet achter) maar voor de boosters is gewoon alle ratio er af en ga je een ethische richting op waar ik je twee jaar geleden hard voor uitgelachen had als je zou zeggen dat dit zou gaan gebeuren.
Een waterpokken-vaccin is er wel, alleen mag je die zelf betalen. De reden dat die niet standaard gegeven wordt is juist dat waterpokken zeer besmettelijk is, en zeer vaak voorkomt, en dat vrijwel iedereen voor zijn 5e of 6e waterpokken gehad heeft. De paar mensen die het niet gehad hebben, die hebben flink pech, voor volwassenen is waterpokken een stuk schadelijker dan voor kinderen, o.a. een veel grotere kans op longontsteking. Dat laatste geldt overigens ook voor jonge baby's, die kunnen echter vaak nog leunen op de anti-stoffen die ze van moeders hebben meegekregen. Om de verspreiding onder baby's te voorkomen zou ik overigens persoonlijk een betere reden vinden voor een vaccinatie. Die paar baby's die ik op ons kdv ziek zie worden van de waterpokken zijn vaak erg ziek, en hebben gekmakende jeuk. Verder heeft een deel van de kinderen die waterpokken krijgt blijvende littekens.
Gordelroos is vooral erg vervelend, uit ervaring kan ik je vertellen dat het qua gevoel een kruising is tussen continu met heel veel naalden op dezelfde plek geprikt worden en in de fik staan.
Sterfte door waterpokken is zeldzaam, en betreft vrijwel altijd volwassenen. Zover ik weet zijn dat er 2 of 3 gemiddeld per jaar.
Verder met je eens, vrijwilligheid bij vaccinaties vind ik persoonlijk erg belangrijk, ik als 50+'er ga zeker mijn booster halen, en ik zou als ik jonger was ernstig mijn twijfels hebben.