Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.043 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29
Shadowhawk00 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:40:
[...]

Dingen kunnen ook zowel een sanctie als consequentie hebben het 1 sluit het ander niet uit.

Jou voorbeeld geeft toch precies het verschil aan, of jij nu wel of niet gecontroleerd word je bent niet in de kroeg. Er is dus geen controle nodig van een 3e persoon dus is het een consequentie.

Als het alleen geld zodra er een controle of observatie nodig is van iemand anders dan is het een straf.

Dus bij geen vaccinatie is de consequentie dat je een grotere kans op ernstig ziek worden hebt, dit hoeft niemand te controleren of zien het is gewoon zo.

Iemand moet echter controleren of je een QR code hebt voordat de sanctie niet binnen komen daadwerkelijk geld. Controleert iemand niet of heb je een vervalste QR code word je niet gepakt en kan je dus gewoon de kroeg in. Dus hierbij geld het alleen als je betrapt word en is het dus een sanctie ( of straf )
Ja, omdat je een grotere kans hebt de zorg te verstoppen en anderen hun recht op zorg te ontzeggen als ongevaccineerde. Daar mag je best voor gestraft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GGD's gaan op vaccinatielocaties voor een boosterprik strenger controleren op leeftijd. Die instructie gaf koepelorganisatie GGD GHOR zondag nadat het ANP meldde dat het meerdere 'voordringers' was gelukt om een boosterprik te krijgen, terwijl zij op basis van hun geboortejaar nog niet aan de beurt waren.

[...]

Wie een afspraak maakt zonder aan de beurt te zijn krijgt geen vaccin, benadrukt GGD GHOR. De controle op de vaccinatielocaties zal gebeuren aan de hand van een identiteitsbewijs. "Het is uitermate onfatsoenlijk om ten koste van anderen te denken dat je voorrang moet hebben en fraudeert bij het invullen van de gegevens", aldus een woordvoerder.

De GGD GHOR zegt dat het sinds het begin van de boostercampagne dagelijks gemiddeld 150 afspraken voor een boosterprik afzegt. Het gaat dan om personen die niet in de juiste doelgroepcategorie vallen. Zij worden gebeld of krijgen een sms en hun afspraak wordt gecanceld.
Bron, en meer info: GGD gaat strenger controleren op leeftijd na voordringers voor boosterprik

En terecht. Walgelijk om puur uit egoïsme voor te dringen. Wacht gewoon, net als ieder normaal mens, tot je aan de beurt bent.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Dingen kunnen ook zowel een sanctie als consequentie hebben het 1 sluit het ander niet uit.

Jou voorbeeld geeft toch precies het verschil aan, of jij nu wel of niet gecontroleerd word je bent niet in de kroeg. Er is dus geen controle nodig van een 3e persoon dus is het een consequentie.

Als het alleen geld zodra er een controle of observatie nodig is van iemand anders dan is het een straf.

Dus bij geen vaccinatie is de consequentie dat je een grotere kans op ernstig ziek worden hebt, dit hoeft niemand te controleren of zien het is gewoon zo.

Iemand moet echter controleren of je een QR code hebt voordat de sanctie niet binnen komen daadwerkelijk geld. Controleert iemand niet of heb je een vervalste QR code word je niet gepakt en kan je dus gewoon de kroeg in. Dus hierbij geld het alleen als je betrapt word en is het dus een sanctie ( of straf )
Wow, je ontwijkt echt elke vraag hé...

Ik zal ze even op een rijtje zetten
1 als je vakantie zonder vaccin wilt, hoe dan wel?
2 nu een artikel gelinkt is, inmiddels overtuigd dat ongevaccineerden minder in de test straat zijn?
3 en zou je nog willen toelichten hoe zorgbelasting en verspreiding niks met elkaar te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
wildhagen schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:55:
[...]

Bron, en meer info: GGD gaat strenger controleren op leeftijd na voordringers voor boosterprik

En terecht. Walgelijk om puur uit egoïsme voor te dringen. Wacht gewoon, net als ieder normaal mens, tot je aan de beurt bent.
Ik heb er ergens ook wel begrip voor. De volgorde van leeftijd is op zich zelf ook niet echt eerlijk er zijn ook mensen met onderliggende ziektes, bijvoorbeeld longpatienten, die doodsbang zijn.

Ik ken iemand die was vorig jaar nog werkzaam in zorg en kreeg als 1 van de eerste de prik, nu met pensioen, zware longaandoening. Die maakt zich nu grote zorgen, maar moet nog even wachten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
42erik schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:58:
[...]

Wow, je ontwijkt echt elke vraag hé...

Ik zal ze even op een rijtje zetten
1 als je vakantie zonder vaccin wilt, hoe dan wel?
2 nu een artikel gelinkt is, inmiddels overtuigd dat ongevaccineerden minder in de test straat zijn?
3 en zou je nog willen toelichten hoe zorgbelasting en verspreiding niks met elkaar te maken hebben?
1 : niet, dat is dus ook al vrij krom maar andere landen mogen wel regels maken.
2 : nee, 20000 mensen uit het op1 opiniepannel, waaruit blijkt dat 20% zich laat testen, en uit de GGD cijfers blijkt dat 25% positief getest is. Hoe kan 25% een positieve test hebben als maar 20% zich laat testen. Hoe representatief is 20000 op 18.000.000 en waarom zijn de andere 50.000 niet gevraagd?
3 25% van de gevonden besmettingen zijn onder de 20jaar. 0 IC bezetting in die groep.
Dus hoeveel mensen het hebben is niet 1 op 1 over te nemen naar zorg bezetting.
Bovendien ging 3 niet om verspreiding maar om vaccinatie, een gevaccineerde die geen enkele regel wil volgen en gewoon bij ziekte naar de kroeg gaat kan veel meer mensen besmetten dan een ongevaccineerde die zich wel netjes aan de regels houd.

Hoe ik het zou oplossen.
Keuze voor horeca, of registratieplicht* of 1G** hanteren of vaste zitplaatsen en afstand, Horeca mag dit zelf bepalen maar moet dit wel duidelijk aangeven. Dan kan iedereen zelf kiezen of ze met alleen maar geteste en veilig mensen een drankje willen drinken of niet.
Grote festivals + evenementen 1G** beleid, getest anders geen toegang.
Zorg voor gratis zelftesten en zorg met een campagne ervoor dat mensen die gebruiken als ze kwetbare groepen bezoeken. Of als gratis te duur is zorg dat de horeca er aan elke bezoeker 1 gratis geeft ( kan in de entreeprijs )

Ja het virus zal hard onder de jongeren verspreiden maar die lopen eigenlijk geen risico dus waarom zou je ze beperken. Omdat ze niet beperkt worden zullen ze zich eerder aan de lichte regel ( test voor je opa bezoekt ) houden ook omdat ze daar wel degelijk persoonlijk bij betrokken zijn.
En je hebt die test toch liggen dus waarom niet testen.
Gaat iedereen zich aan de regels houden, vast niet maar gezien de persoonlijke betrokkenheid is de kans een stuk groter. Je aan lastige regels houden omdat dan misschien 1 onbekende niet ziek word is iets heel anders dan je aan simpele regels houden als je daarmee opa uit het ziekenhuis houd.

En zorg dat je de zorg gaat opschalen ( had al 4 jaar geleden moeten gebeuren ) het duurt wel even maar dat is geen argument om het dan maar niet te doen.

*registratieplicht is dat je dus van je bezoek naam + contactgegevens verzamelt en 1 maand bewaard op datum.
** Getest is dan dus een officiele test waarbij je nu ook een groen vinkje krijgt dus geen zelftest.
iamcj schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:06:

Ik heb er ergens ook wel begrip voor. De volgorde van leeftijd is op zich zelf ook niet echt eerlijk er zijn ook mensen met onderliggende ziektes, bijvoorbeeld longpatienten, die doodsbang zijn.

Ik ken iemand die was vorig jaar nog werkzaam in zorg en kreeg als 1 van de eerste de prik, nu met pensioen, zware longaandoening. Die maakt zich nu grote zorgen, maar moet nog even wachten helaas.
Probleem is echter dat het vaccin nog goed beschermd tot een bepaalde tijd dus is het boosteren daarvoor veel minder zinvol. De volgorde is ook van oud naar jong net zoals bij het vaccineren. Het zou eigenlijk op datum van vaccinatie moeten dus is de laatste prik 6 maanden oud dan ben je aan de beurt.

[ Voor 12% gewijzigd door Shadowhawk00 op 05-12-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Shadowhawk00 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:26:
[...]

1 : niet, dat is dus ook al vrij krom maar andere landen mogen wel regels maken.
2 : nee, 20000 mensen uit het op1 opiniepannel, waaruit blijkt dat 20% zich laat testen, en uit de GGD cijfers blijkt dat 25% positief getest is. Hoe kan 25% een positieve test hebben als maar 20% zich laat testen.
2) Ik weet niet hoe ik punt twee moet lezen bij je. Maar het is niet zo moeilijk, 20% van de mensen laat zich ruwweg testen. Van alle mensen die zich laten testen is 25% positief. En 20.000 is meer dan representatief genoeg, mits het random selection is geweest. Is het geen random selection dan moet je handmatig de boel gaan indelen adv de samenstelling van de samenleving. (maar ik doe weinig kwantitatief onderzoek, dus ik moet altijd m;n operational research book / statistiek-boek erbij pakken). Dus ik beschrijf het heir alleen even op hoofdlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Adlermann schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:33:
[...]

2) Ik weet niet hoe ik punt twee moet lezen bij je. Maar het is niet zo moeilijk, 20% van de mensen laat zich ruwweg testen. Van alle mensen die zich laten testen is 25% positief. En 20.000 is meer dan representatief genoeg, mits het random selection is geweest. Is het geen random selection dan moet je handmatig de boel gaan indelen adv de samenstelling van de samenleving. (maar ik doe weinig kwantitatief onderzoek, dus ik moet altijd m;n operational research book / statistiek-boek erbij pakken). Dus ik beschrijf het heir alleen even op hoofdlijnen.
Er zijn grofweg 1.2miljoen ongevaccineerden.

stelling 1 :Nee van alle mensen laat 20% zich testen volgens onderzoek.
stelling 2 ongeveer 300.000 zijn positief getest, dat is ongeveer 25% van de 1.2miljoen. GGD cijfers.
Dus er zijn meer mensen die positief getest worden dan dat er mensen getest worden dus 1 van de 2 stellingen kan niet waar zijn. Zelfs als je uitgaat van 100% positieve testen.]
Dan vertrouw ik eerder op de getallen van de GGD dan op de uitkomsten van een panel.

Waarschijnlijk hebben ze bij het onderzoek alle ongevaccineerden op 1 hoop gegooid terwijl je eigenlijk zou moeten kijken waarom ze niet vaccineren en wat het effect daarvan heeft op de testbereidheid en bereidheid om regels te volgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Shadowhawk00 op 05-12-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik vind het vooral schokkend hoe weinig mensen zich überhaupt willen laten testen bij klachten. Al is dit natuurlijk een onderzoek van voor de grote grote huidige golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:02

Hoe ik het zou oplossen.
Keuze voor horeca, of registratieplicht* of 1G** hanteren of vaste zitplaatsen en afstand, Horeca mag dit zelf bepalen maar moet dit wel duidelijk aangeven. Dan kan iedereen zelf kiezen of ze met alleen maar geteste en veilig mensen een drankje willen drinken of niet.
Zorg voor gratis zelftesten en zorg met een campagne ervoor dat mensen die gebruiken als ze kwetbare groepen bezoeken. Of als gratis te duur is zorg dat de horeca er aan elke bezoeker 1 gratis geeft ( kan in de entreeprijs )

...

*registratieplicht is dat je dus van je bezoek naam + contactgegevens verzamelt en 1 maand bewaard op datum.
** Getest is dan dus een officiele test waarbij je nu ook een groen vinkje krijgt dus geen zelftest.
Op basis waarvan kom je met deze oplossingen?

Volgens mij bestaat er geen onderbouwing dat 1G zo geweldig werkt, het schijnt moeilijk uitvoerbaar te zijn en de kosten zijn ook nog eens erg variabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
eric.1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:47:
Volgens mij bestaat er geen onderbouwing dat 1G zo geweldig werkt, het schijnt moeilijk uitvoerbaar te zijn en de kosten zijn ook nog eens erg variabel.
Zeg maar gewoon gigantisch:
Uit berekeningen komt naar voren dat de kosten hoog zijn maar ook moeilijk in te schatten. Het laagste bedrag in de verschillende scenario's komt uit op 138 tot 155 miljoen euro per week terwijl het hoogste bedrag oploopt van 1,4 tot zelfs 2,2 miljard euro per week.

De kosten hangen niet alleen af van de testen die gebruikt zouden moeten worden (sneltesten of PCR-testen), maar ook van het gedrag van mensen. Uit onderzoek blijkt dat mensen minder vaak naar locaties zullen gaan waar ze zich moeten laten testen voor toegang, ook al zijn ze gevaccineerd of genezen. Dat geldt voor alle sectoren, maar de daling zal het grootst zijn bij restaurants en overige horeca, zegt de minister.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Dat is natuurlijk een onzinredenatie. Als je gecontroleerd wordt zou het dus een sanctie zijn. Dat jij niet naar Oostenrijk kunt om te skien (bijvoorbeeld) is een consequentie van je keuze. Dat jij het ziet als een straf moet je zelf weten.

Keuzes hebben consequenties, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

2 : nee, 20000 mensen uit het op1 opiniepannel, waaruit blijkt dat 20% zich laat testen, en uit de GGD cijfers blijkt dat 25% positief getest is. Hoe kan 25% een positieve test hebben als maar 20% zich laat testen. Hoe representatief is 20000 op 18.000.000 en waarom zijn de andere 50.000 niet gevraagd?
3 25% van de gevonden besmettingen zijn onder de 20jaar. 0 IC bezetting in die groep.
Dus hoeveel mensen het hebben is niet 1 op 1 over te nemen naar zorg bezetting.
Bovendien ging 3 niet om verspreiding maar om vaccinatie, een gevaccineerde die geen enkele regel wil volgen en gewoon bij ziekte naar de kroeg gaat kan veel meer mensen besmetten dan een ongevaccineerde die zich wel netjes aan de regels houd.

Hoe ik het zou oplossen.

Ja het virus zal hard onder de jongeren verspreiden maar die lopen eigenlijk geen risico dus waarom zou je ze beperken. Omdat ze niet beperkt worden zullen ze zich eerder aan de lichte regel ( test voor je opa bezoekt ) houden ook omdat ze daar wel degelijk persoonlijk bij betrokken zijn.
En je hebt die test toch liggen dus waarom niet testen.
Gaat iedereen zich aan de regels houden, vast niet maar gezien de persoonlijke betrokkenheid is de kans een stuk groter. Je aan lastige regels houden omdat dan misschien 1 onbekende niet ziek word is iets heel anders dan je aan simpele regels houden als je daarmee opa uit het ziekenhuis houd.

En zorg dat je de zorg gaat opschalen ( had al 4 jaar geleden moeten gebeuren ) het duurt wel even maar dat is geen argument om het dan maar niet te doen.

[...]

Probleem is echter dat het vaccin nog goed beschermd tot een bepaalde tijd dus is het boosteren daarvoor veel minder zinvol. De volgorde is ook van oud naar jong net zoals bij het vaccineren. Het zou eigenlijk op datum van vaccinatie moeten dus is de laatste prik 6 maanden oud dan ben je aan de beurt.
1 dus de oplossing voor het punt dat ongevaccineerden niet op vakantie kunnen is dat niemand op vakantie gaat??
2 ik weet niet waar je die 300 000 vandaan hebt, maar volgens mij maak je wat rekenfouten
3 meer vaccin geeft minder verspreiden geeft minder zorgdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over boosters voor "jongeren', daar mag ik me met 36 bij rekenen als het over vaccins gaat :). Ik zit nu te twijfelen of skien in februari haalbaar is. Gezien de nieuwe regels in veel landen wil ik dat wel weten.. alternatief is eind maart.. als voordeel geldt dan dat ik de booster zo laat mogelijk kan halen om mij de vakantie in het najaar niet te beperken. (Aannemend dat mocht een 4e shot nodig zijn die in nl weer laat gegeven gaat worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
eric.1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:47:
[...]

Op basis waarvan kom je met deze oplossingen?

Je wilt verspreiding voorkomen op grote events de enige manier om te voorkomen dat mensen besmet binnen gaan is om ze te testen. Er is al meerdere malen bewezen dat mensen ondanks vaccinatie besmet raken en binnen komen. Dus vaccinatie kan je hiervoor niet inzetten. Dus of geen grote events of G1 only. Testen voor toegang werkte wel goed. Maar werkt niet voor elke dag dat is te duur zoals je al aangeeft.

Horeca: Je geeft mogelijkheden waarbij het gros van de bezoekers toch onder de 50 is ( waarschijnlijk zelfs onder de 35 ) de conversie van besmetting naar ziekenhuis en IC is daar een stuk lager dan daarboven.
Door de keuze kan de horeca ook zelf de beslissing nemen wat ze willen en eventueel ook speciale G1 dagen introduceren, net zoals we nu ladies only sauna hebben.
Omdat je daar toch vaak een vaste groep klanten hebt is je bubble wat minder groot dan bij een festival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:56:
Is er al iets bekend over boosters voor "jongeren', daar mag ik me met 36 bij rekenen als het over vaccins gaat :). Ik zit nu te twijfelen of skien in februari haalbaar is. Gezien de nieuwe regels in veel landen wil ik dat wel weten.. alternatief is eind maart.. als voordeel geldt dan dat ik de booster zo laat mogelijk kan halen om mij de vakantie in het najaar niet te beperken. (Aannemend dat mocht een 4e shot nodig zijn die in nl weer laat gegeven gaat worden)
Hoe bedoel je "al iets bekend"?

De groep 18-60 wordt, zoals het nu bekend is, vanaf Jan 2022 opgeroepen beginnend bij de oudsten. Veel meer valt hier niet over te zeggen. https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatie
Shadowhawk00 schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:01:
[...]

Je wilt verspreiding voorkomen op grote events de enige manier om te voorkomen dat mensen besmet binnen gaan is om ze te testen. Er is al meerdere malen bewezen dat mensen ondanks vaccinatie besmet raken en binnen komen. Dus vaccinatie kan je hiervoor niet inzetten. Dus of geen grote events of G1 only. Testen voor toegang werkte wel goed. Maar werkt niet voor elke dag dat is te duur zoals je al aangeeft.

Horeca: Je geeft mogelijkheden waarbij het gros van de bezoekers toch onder de 50 is ( waarschijnlijk zelfs onder de 35 ) de conversie van besmetting naar ziekenhuis en IC is daar een stuk lager dan daarboven.
Door de keuze kan de horeca ook zelf de beslissing nemen wat ze willen en eventueel ook speciale G1 dagen introduceren, net zoals we nu ladies only sauna hebben.
Omdat je daar toch vaak een vaste groep klanten hebt is je bubble wat minder groot dan bij een festival.
Als je verspreiding wilt voorkomen dan moet je geen evenement houden. Ook 1G voorkomt een spreiding niet, besmettelijke personen kunnen nog steeds binnenkomen. De kans zal wel iets afnemen ja.

Mwa, dan schaar je horeca wel iets teveel onder de "nachtclub"-noemer gok ik zo. Er zijn genoeg gelegenheden waar 50+ de standaard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Adlermann schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:33:
[...]

Absoluut komt uit die op1 enquête dat van de ~20000 ondervraagden er ~6100 gevaccineerden zich niet laten testen en ~2150 ongevaccineerden niet. Uitgaande van een vaccinatiegraad van 85%.
Veel te veel in ieder geval. Maar dat was dus in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eric.1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:04:
[...]

Hoe bedoel je "al iets bekend"?

De groep 18-60 wordt, zoals het nu bekend is, vanaf Jan 2022 opgeroepen beginnend bij de oudsten. Veel meer valt hier niet over te zeggen. https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatie
Ben je als jonge zorgmedewerker die "uit het vak is" toch goed de lul als je bv wil gaan skien in oostenrijk. Sta je dan met je goede fatsoen met een te oude code. Ik ga hier wel echt rekening mee houden bij mijn booster. Dwz zo laat mogelijk voor ik op vakantie ga. Nu zie ik dat het 9 maanden is voor oostenrijk, dus kom ik er sowieso nog net mee weg begin maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wildhagen schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:55:
[...]

Zelfde gedoe hadden we in april/mei ook al.
Snap niet dat ze de controles weer zodanig verzwakt hebben dat dit weer een issue is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:21:
[...]

Snap niet dat ze de controles weer zodanig verzwakt hebben dat dit weer een issue is.
Ook de manier waarop... Een andere datum invullen...? Gaat dat niet via digi-d dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
eric.1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:04:

Als je verspreiding wilt voorkomen dan moet je geen evenement houden. Ook 1G voorkomt een spreiding niet, besmettelijke personen kunnen nog steeds binnenkomen. De kans zal wel iets afnemen ja.

Mwa, dan schaar je horeca wel iets teveel onder de "nachtclub"-noemer gok ik zo. Er zijn genoeg gelegenheden waar 50+ de standaard is.
Klopt 100% waterdicht word het niet, wel een stuk moeilijker dan het nu is en je moet mensen nog wel iets van mogelijkheden geven zeker omdat het publiek vaak niet tot de risicogroep behoord. Als mensen 50euro voor een kaartje neerleggen zal testen minder een belemmering zijn.

Horeca kan of 1G of registratie of vaste zitplaatsen hebben de horeca waar de ouderen komen zijn vaak ook vaak plaatsen waar mensen over het algemeen zitten. Het zijn vaak ook de plekken waar je een vastere groep hebt, stamgasten dus daar is de bubble een stuk kleiner dan een nachtclub.

Het virus uitbannen gaat niet dus moet je gewoon ermee leren leven, zorgen dat het niet extreem explodeerd en dat je zwakkeren beschermd. Net zoals we met de griep doen.
42erik schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:27:
[...]

Ook de manier waarop... Een andere datum invullen...? Gaat dat niet via digi-d dan?
Dit is wel echt heel knullig ja, dieptepunt zelfs voor de overheid en ICT projectjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Shadowhawk00 op 05-12-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Shadowhawk00 schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:40:
[...]

Dit is wel echt heel knullig ja, dieptepunt zelfs voor de overheid en ICT projectjes.
Het is gewoon (weer) een privacy regel dat het niet gechecked mag worden. Want privacy is belangrijker dan de pandemie bestrijden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
ijdod schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:10:
Het verhaal is niet heel sterk, hij brengt zaken als waarheid die dat niet per se zijn. Vrij populistisch dus.
Welk gedeelte is volgens jou dan niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:35:
[...]

Welk gedeelte is volgens jou dan niet waar?
Zegt hij nou dat bij er de afgelopen jaren bij elke griepgolf operaties afgezegd werden? Dat is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
zacht schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:48:
Zegt hij nou dat bij er de afgelopen jaren bij elke griepgolf operaties afgezegd werden? Dat is nieuw voor mij.
Dat zegt hij inderdaad, maar volgens mij zegt hij ook dat dat steeds maar een of twee weken is in de piek van die golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:04

NMH

Moderator General Chat
Ik zag vandaag ook wat "fraais" voorbij komen:
Marjon (50, neerlandica) vertelde in augustus over haar redenen om zich niet tegen corona te laten vaccineren: [...] Daarnaast gebruik ik medicijnen tegen reuma, ik vind het te gewaagd om die spuiten te combineren met dit gloednieuwe vaccin."
De coronapandemie zet de zorg verder onder druk: er dreigt een groot tekort te ontstaan aan specifieke ontstekingsremmers voor ernstige vormen van reuma. [...] Begin dit jaar werd duidelijk dat de reumamedicijnen ook werken tegen het afremmen van corona-infecties bij ziekenhuispatiënten. [...] Het gevolg is dat er nu overal tekorten dreigen. Voor patiënten met reumatoïde artritis zijn deze medicijnen essentieel om te voorkomen dat hun gewrichten verregaand worden beschadigd.
Goede manier om je eigen ramen en die van je medepatienten in te gooien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zacht schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:48:
[...]

Ja en dat is heel gebruikelijk in februari/maart. 2018 was ook een heftig jaar hierin. (toen haalde het zelfs het nieuws dat ziekenhuizen onder druk stonden). Verschil is dat we weten van influenza dat het in de lente weer verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:56:
De Jonge zei daar voor het weekend dit over:
Iedereen die een boosterprik wil hebben, kan die krijgen in de zevende maand na de laatste vaccinatie. Dat zegt minister De Jonge over de inhaalslag die hij wil maken in de boostercampagne.
Beetje nattevingerwerk en er kan natuurlijk van alles tussenkomen (gebrek aan vaccins, volgorde die omgegooid wordt omdat kinderen tussendoor moeten, geen locaties/prikkers, etc.) maar het geeft je enige indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
NMH schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:13:
[...]

[...]

Beetje nattevingerwerk en er kan natuurlijk van alles tussenkomen (gebrek aan vaccins, volgorde die omgegooid wordt omdat kinderen tussendoor moeten, geen locaties/prikkers, etc.) maar het geeft je enige indicatie.
en tegelijk staat daar dat 60- in januari aan de beurt komt.... terwijl mijn 6 maanden over een paar dagen er doorheen zijn en dus mijn 7e maand al begint. Ja, in de eerste dagen van januari zou dan passen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
[...]

“Iedereen die een boosterprik wil hebben, kan die krijgen in de zevende maand na de laatste vaccinatie.”
Ik (veertiger) heb in Juni Janssen gehad en zou dus al in januari aan de beurt zijn. Dan gaat het sneller dan ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:11

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

[...]

Dan was ik in september al aan de beurt.

Er gaat iets mis?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NMH schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:07:
Ik zag vandaag ook wat "fraais" voorbij komen:
[...]
[...]
Goede manier om je eigen ramen en die van je medepatienten in te gooien. :X
Ja het blijft bijzonder.
Vooral met allemaal risico groep mensen die blijkbaar ineens zonder argumenten maar wel heel principieel tegen zijn.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

t_captain schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:27:
[...]

Ik (veertiger) heb in Juni Janssen gehad en zou dus al in januari aan de beurt zijn. Dan gaat het sneller dan ik had gedacht.
Zo ondertussen moet je wel doorhebben dat dit geen letterlijke 7 maanden zijn?
O-)

Maar ik zet dan ook wel alvast 12 januari in de agenda :)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 05-12-2021 21:47 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Achteraan aansluiten broekie, deze vijftiger heeft pas half juli zijn tweede Pfizer gekregen. Reken maar op februari/maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:34
[...]

of andersom, wat boeit dit nou. Een prik is een prik, dit vind ik van die typische stemmingmakerij zolang je niet weet of dit nou significant is. Ik las bijv. op NOS.nl dat het om circa 100-150 mensen lijkt te gaan elke dag. Dat lijkt me niet de moeite waard om daar sterk voor te controleren / moeilijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
[...]

7 maanden ? Ik (Janssen op 28 mei) ben dan op 28 december aan de beurt, dit jaar.

Mag blij zijn als het voor 28 januari is, en nee kappen met allerlei sub groepjes zoals begin dit jaar. Ben al pissed dat in academische ziekenhuizen ze iedereen boosteren, ook personeel dat onderwijs geeft.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Ik help het je hopen, maar ik ben bang dat de "Janssens" omdat ze maar 1 prik hebben gehad en dus een week of vijf "voorlopen" op degenen die een mRNA prik hebben gehad een edge case zijn die niet in die prognose past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

[...]

@wildhagen
Volgens mijn biervilt berekening is onze prinses Beatrix ook voorgedrongen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
Ik denk dat de boosters stiekem best wel stevig worden weggezet op het moment. Kennis van me werkt in het restaurant van een een verzogingstehuis. Daar waren in februari dit jaar vaccinaties over en nu opnieuw bij de booster eind november. Ook mijn 98 jarige (thuiswonende) oma is al enkele weken geleden geboosterd. En dat is de directe omgeving. Niet netjes als mensen valsspelen, maar zolang de vaccins beschikbaar zijn moeten we volgens mij blij zijn met alles dat er geprikt kan worden.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
loekf2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:51:
[...]

Mag blij zijn als het voor 28 januari is, en nee kappen met allerlei sub groepjes zoals begin dit jaar. Ben al pissed dat in academische ziekenhuizen ze iedereen boosteren, ook personeel dat onderwijs geeft.
Zolang ze de beschikbare capaciteit maar zoveel mogelijk uitnutten, vind ik het best. Ik hoor wel wanneer ik mag

En dat van die Academische Ziekenhuizen zou maar eens logistiek heel logisch kunnen zijn. Die mensen zijn toch al binnen, gecontroleerd en hoeven niet ergens te wachten na afloop (of hoeft dat bij boosters niet meer?). Lijkt me alleen maar winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
NMH schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:52:
[...]

Ik help het je hopen, maar ik ben bang dat de "Janssens" omdat ze maar 1 prik hebben gehad en dus een week of vijf "voorlopen" op degenen die een mRNA prik hebben gehad een edge case zijn die niet in die prognose past. :)
Er zijn misschien wel redenen om Janssen te prioritiseren. Sneller verval van immuniteit, zo schijnt het.

Wat doen ze eigenlijk met AZ en Janssen, booster met Pfizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
t_captain schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:25:
[...]

Er zijn misschien wel redenen om Janssen te prioritiseren. Sneller verval van immuniteit, zo schijnt het.

Ja. Blijkt dat je prima kan mixen :)

Wie AZ/Janssen heeft gehad krijgt overigens geen prio. Gezondheidsraad gaf de voorkeur aan simpelere (snellere) uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
t_captain schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:25:
[...]

Volgens mij Moderna.

Althans ook 1e keer Pfizer krijgt nu Moderna

[ Voor 7% gewijzigd door dangerousp op 05-12-2021 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 29-12-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Brazos schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:36:
[...]

Vind het wel grappig dat sommige mensen niet kunnen wachten om nog een extra prik te krijgen. Dacht dat dat immuniteit verval voornamelijk een 80 + dingetje was. Booster mag van mij nog wel jaren duren of liever helemaal niet, zit eigenlijk niet zo te wachten op nog een prik en mezelf ziek te maken voor niks.
Nouja, ik zou best wel een booster prik willen.

Vooral dat ik mijn Française LAT-vriendin kan opzoeken, voor de rest boeit mij eerlijk gezegd de booster weinig! Buiten natuurlijk hopelijk dat ik niet in het ziekenhuis kom => zorg ga belasten.
Dennis1812 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:38:
[...]

In Frankrijk krijg je ze ook als buitenlander was laatst hier in t topic.
Enkel een tijdelijk adres nodig. Elk hotel zou voldoen.
Heb helaas geen tijd om naar Frankrijk te gaan voordat het verplicht wordt (daarom komt ze ook hier in plaats van andersom).
Las toevallig op Twitter wel iemand die dat van plan is!

[ Voor 30% gewijzigd door Ryur op 05-12-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik weet niet of het al besproken is, zo gauw zie ik het nog niet, maar ik hoor wel relatief positieve dingen over omikron. Tot nu toe wel heel besmettelijk, dat is wat minder (aan de andere kant, wellicht wel nodig wil het de dominante vorm worden), maar wel veel minder schadelijk, zeker als je al iets van immuniteit hebt tegen corona. Niet perfect natuurlijk, maar als het zo doorgaat kan het einde van de echte pandemie misschien in zicht zijn, en gaat het eindelijk toch over in "maar een klein griepje"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ryur schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:38:
[...]

Nouja, ik zou best wel een booster prik willen.

Vooral dat ik mijn Française LAT-vriendin kan opzoeken, voor de rest boeit mij eerlijk gezegd de booster weinig!
In Frankrijk krijg je ze ook als buitenlander was laatst hier in t topic.
Enkel een tijdelijk adres nodig. Elk hotel zou voldoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Brazos schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:36:
[...]

Vind het wel grappig dat sommige mensen niet kunnen wachten om nog een extra prik te krijgen. Dacht dat dat immuniteit verval voornamelijk een 80 + dingetje was. Booster mag van mij nog wel jaren duren of liever helemaal niet, zit eigenlijk niet zo te wachten op nog een prik en mezelf ziek te maken voor niks.
als dat mijn transmissiekansen omlaag brengt, dan ga ik meteen (zei hij als docent op een school waar dagelijks 1300 man rondlopen en 1.5m onmogelijk is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
Amanoo schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:38:
Ik weet niet of het al besproken is, zo gauw zie ik het nog niet, maar ik hoor wel relatief positieve dingen over omikron. Tot nu toe wel heel besmettelijk, dat is wat minder (aan de andere kant, wellicht wel nodig wil het de dominante vorm worden), maar wel veel minder schadelijk, zeker als je al iets van immuniteit hebt tegen corona. Niet perfect natuurlijk, maar als het zo doorgaat kan het einde van de echte pandemie misschien in zicht zijn, en gaat het eindelijk toch over in "maar een klein griepje"?
We moeten echt nog een weekje of twee wachten. Er zijn meerdere facetten. De ziekenhuisopnames in Zuid-Afrika lijken een overschatting zoals eerder gepost. Op basis van een kleine steekproef N=42 blijkt 75% van de Covid gevallen bijvangst omdat iedereen getest wordt.

Dit geeft een iets beter beeld, maar relatie met aantal besmettingen is nu nog niet vast te stellen:
iamcj in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"

Maar aan de andere kant zijn er ook minder optimische geluiden:
Mathivha confirmed that a 15-year-old was killed by COVID-19 while another 17-year-old is fighting for their life with coronavirus-related pneumonia.

“What really broke my heart is a 15-year-old who had no health battle history. After just two days of fever symptoms came in the hospital. The child tested positive for COVID-19 before literally deteriorating in front of our eyes.
https://www.thesouthafric...hospital-omicron-viriant/

[ Voor 6% gewijzigd door iamcj op 05-12-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
iamcj schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:46:
[...]

We moeten echt nog een weekje of twee wachten.
En hoewel ik zeg wacht nog even met conclusies trekken, zou ik persoonlijk nu preventief de scholen 3 weken overzetten op online onderwijs totdat duidelijk is wat deze variant gaat doen. Dat is heel vervelend, maar we hebben geen cm over in Nederland. We moeten de zorg even een adempauze geven voor het geval dat Omicron een tsunami blijkt en tegelijk zorgen we er voor dat Omicron geen tsunami wordt. Dat we bijvoorbeeld de keuze hebbben om kinderen eerst te vaccineren voor ze weer naar school gaan.

En als het dan allemaal mee valt hebben we drie weekjes online onderwijs gegeven en wat ouders hebben het even lastig gehad met hun werk combineren met thuisonderwijs. Het is echt verschirkkelijk :rolleyes:, maar 3 weken is naar mijn mening te overzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Brazos schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:53:
[...]

Precies, je doet het zodat je mag reizen. Wat natuurlijk een waardeloze reden is. Zorgbelasting ga ik maar even aan voorbij, want die is dit jaar overbelast en volgend jaar ook, en het jaar daarna ook. Al spuiten we heel Nederland tot de oren vol.
Dit is onjuist. Je presenteert een valse tegenstelling. Er zijn gradaties van belasting, en hoe hoger de belasting hoe meer zorgoperaties er moeten worden uitgesteld. Daarnaast zou de belasting op de zorg echt significant lager zijn als 100% van de bevolking 3x gevaccineerd zou zijn. Kijk even naar de belasting op de zorg in Portugal of Denemarken. In Denemarken slechts 50 mensen op de IC met hele hoge vaccinatiegraad.
[...]

Daarom heb ik de oorspronkelijke prik ook maar gehaald, maar nu ik zie dat de besmettingen op een gevaccineerde bevolking nog sneller gaan dan op een ongevaccineerde kan ik daar niet meer bij om mezelf nog maar een keertje ziek te maken. Het gaat voor de maatschappij niets uithalen of ik nu booster of niet. Voor bepaalde risicogroepen moeten ze het vooral doen, voor de rest mag een ander mijn prik wel hebben, en de 40 volgende prikken van de komende 20 jaar ook wel.

Misschien iemand die wel heel graag nog eentje wil, dan hoeft die minder te wachten.
Het maakt zeker wel uit voor de maatschappij. Je maakt een bijzonder egoïstische keuze op basis van drogredenen. Maak jezelf vooral niet wijs dat er ook maar enige logica achter jouw keuze zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MarcoC schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:17:
[...]
Dit is onjuist. Je presenteert een valse tegenstelling. Er zijn gradaties van belasting, en hoe hoger de belasting hoe meer zorgoperaties er moeten worden uitgesteld. Daarnaast zou de belasting op de zorg echt significant lager zijn als 100% van de bevolking 3x gevaccineerd zou zijn. Kijk even naar de belasting op de zorg in Portugal of Denemarken. In Denemarken slechts 50 mensen op de IC met hele hoge vaccinatiegraad.
Denemarken zit op 79%, wij op 77%.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

Wat wel lijkt te helpen in Denemarken is de hoge vaccinatiegraad bij ouderen, maar daar hoef je dus niet 100% van de bevolking mee te bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Brazos schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:53:
[...]
Daarom heb ik de oorspronkelijke prik ook maar gehaald, maar nu ik zie dat de besmettingen op een gevaccineerde bevolking nog sneller gaan dan op een ongevaccineerde kan ik daar niet meer bij om mezelf nog maar een keertje ziek te maken.
Meer tijd om een statistiek les te volgen. Vaccinatie zorgt ervoor dat iemand minder makkelijk besmet wordt en is gemiddeld minder besmettelijk.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Wolly schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:41:
[...]

Denemarken zit op 79%, wij op 77%.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

Wat wel lijkt te helpen in Denemarken is de hoge vaccinatiegraad bij ouderen, maar daar hoef je dus niet 100% van de bevolking mee te bereiken.
[Embed]
Hogere vaccinatiegraad = minder belasting op de zorg. Elke prik (of het nou de 1e, 2e of 3e is) draagt bij aan het verlagen van de druk op de zorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MarcoC schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:44:
[...]

Hogere vaccinatiegraad = minder belasting op de zorg. Elke prik (of het nou de 1e, 2e of 3e is) draagt bij aan het verlagen van de druk op de zorg.
Vast en zeker, maar initieel stelde je dat met 100% vaccinatie de belasting significant lager zou zijn met als voorbeeld Denemarken.

En Denemarken is slechts 2 procentpunt hoger qua vaccinatie dan NL maar heeft schijnbaar getarget op de risicogroepen waardoor de belasting op de zorg significant lager is.

Heb je een ander land wat wel voldoet aan je voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Wolly schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:53:
[...]

Vast en zeker, maar initieel stelde je dat met 100% vaccinatie de belasting significant lager zou zijn met als voorbeeld Denemarken.

En Denemarken is slechts 2 procentpunt hoger qua vaccinatie dan NL maar heeft schijnbaar getarget op de risicogroepen waardoor de belasting op de zorg significant lager is.

Heb je een ander land wat wel voldoet aan je voorbeeld?
Brazos stelt dat 100% vaccinatiegraad niet gaat helpen. Ik weerleg dat met cijfers uit Denemarken, waar een iets hogere vaccinatiegraad al duidelijk effect heeft t.o.v. Nederland. Nergens stel ik dat 100% vaccinatiegraad het doel moet zijn. Lees aub goed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:54
Interessant kijkje in de wereld van een paar antivaxxers:

Ongevaccineerden over coronapas en code zwart: 'Ik word alleen maar stelliger' - https://nos.nl/l/2408276

Laat goed zien dat de meeste tegenzin nog steeds gebaseerd is op missende kennis

-"ze moeten vooral ouderen en zwakkeren inenten" - -> snapt het concept van groepsimmuniteit dus niet
-"langetermijn is onbekend" - - > snapt ht concept van een vaccin en long covid niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:17:
[...]
Brazos stelt dat 100% vaccinatiegraad niet gaat helpen. Ik weerleg dat met cijfers uit Denemarken, waar een iets hogere vaccinatiegraad al duidelijk effect heeft t.o.v. Nederland. Nergens stel ik dat 100% vaccinatiegraad het doel moet zijn. Lees aub goed.
Dus eigenlijk zeg je dat we met twee procentpunt erbij, zodat we dezelfde vaccinatiegraad als Denemarken hebben, een significant lagere zorgbelasting hebben?

Mocht dat niet zo zijn dan mis ik de weerlegging die je zegt te doen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:50:
[...]
Ik kom niet op de IC of in het ziekenhuis.
Leg je dat - en al je collega anti-vaxxers - even zwart op wit vast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Wolly schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:40:
[...]

Dus eigenlijk zeg je dat we met twee procentpunt erbij, zodat we dezelfde vaccinatiegraad als Denemarken hebben, een significant lagere zorgbelasting hebben?

Mocht dat niet zo zijn dan mis ik de weerlegging die je zegt te doen :?
Maybe,

Maar waarschijnlijk hebben we hier in NL gewoon meer idioten die zich niks van de maatregelen aantrekken en lekker een illegaal feestje gaan bouwen.

Zelfs als er een maatregel verplicht is dan proberen hele volksstammen nog om er onderuit te komen.

In dit topic zie je het ook wel eens maar sporadisch ten opzichte van wat er in de echte wereld gebeurt. Blijkbaar is dat onze maatschappij tegenwoordig. We hebben het aan onszelf te danken.

Dat de overheid eerder zorgt voor tweedeling dan voor verbinding helpt daar natuurlijk ook niet bij maar ook die hebben we gekozen. We krijgen wat we verdienen blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-12-2021 15:16 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:55:
[...]

Leg je dat - en al je collega anti-vaxxers - even zwart op wit vast?
Toch wel interessant om te zien dat mensen die volledig gevaccineerd zijn ineens weer antivaxxers worden genoemd als ze de booster even laten voor wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Nee hoor. Ik kom niet op de IC of in het ziekenhuis, ik word zieker van de vaccinatie dan van corona, en niemand is erbij gebaat dat ik nóg een prik zou hebben. De maatschappij schiet er helemaal niks mee op, de zorg niet en ik ook niet.
kun je dat tegen al die andere (al niet veel) die opeens wel in het ziekenhuis terechtkwamen vertellen?

En misschien wel belangrijker, want zo groot is de kans nu ook weer niet nee, waarom blijft iedereen elke keer vergeten dat verspreiding indammen via vaccin ook een ding is...? :?

[ Voor 6% gewijzigd door 42erik op 06-12-2021 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Brazos schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:03:
[...]

Proefondervindelijk al gedaan. Overigens geen anti-vaxer hier, gewoon geen zin om weer een week met koorts en slapeloze nachten voor niets te zitten.
Welke heb jij gehad?

Ben zelf van de tweede Pfizer ook 3 dagen ziek geweest. Grieperig en rillen van de kou als een idioot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-12-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
[]

[ Voor 98% gewijzigd door Brazos op 06-12-2021 01:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Brazos schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:18:
[...]

Zal ik doen als ik er ooit eentje tegenkom. Verspreiding indammen werkt niet. We kunnen de verspreiding enkel vertragen, en vaccinaties zijn daarvoor niet voldoende, een booster prik al helemaal niet aangezien dat effect nog kleiner is. We blijven vastzitten aan 'maatregelen' om de verspreiding te vertragen totdat natuurlijke selectie zijn werk doet.
Ehm, indammen zorgt juist voor vertraging... En aangezien de zorg liever niet een enorme piek belasting heeft is dat best een heel goed idee.

Simpel gezegd, een vaccin nemen is bijdragen aan een overbelaste zorg vermijden (of iig druk verminderen want vermijden is al mislukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:06:
[...]

Toch wel interessant om te zien dat mensen die volledig gevaccineerd zijn ineens weer antivaxxers worden genoemd als ze de booster even laten voor wat het is.
1 Pfizer is niet volledig gevaccineerd (al werd dat later pas gemeld, da's waar)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Basekid schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:38:

Ongevaccineerden over coronapas en code zwart: 'Ik word alleen maar stelliger' - https://nos.nl/l/2408276

Laat goed zien dat de meeste tegenzin nog steeds gebaseerd is op missende kennis

-"ze moeten vooral ouderen en zwakkeren inenten" - -> snapt het concept van groepsimmuniteit dus niet
-"langetermijn is onbekend" - - > snapt ht concept van een vaccin en long covid niet
Missende kennis omdat alle informatie die niet met wat men denkt overeen komt actief wordt geweigerd. Nadat er 16 brieven ongelezen de prullebak in zijn gegaan heeft het weinig zin meer om over de tekst van de 17de te beginnen, er is gewoon iets anders nodig.

Zie dit bijvoorbeeld:
"Ik neem zelden preventieve medicatie. In het verleden heb ik slechte ervaringen gehad met medicijnen, daarom wil ik zo min mogelijk polonaise aan mijn lichaam."
en
Ik ben gewoon niet van de medicatie, als ik in heel mijn leven twee paracetamol heb geslikt is het veel.
Die twee uitspraken kunnen niet beiden kloppen en een beetje journalist had hierop doorgevraagd. Of wat onderzoek gedaan naar de medische achtergrond van deze manager. In plaats van 'm onzin te laten spuien dat door velen knikkend gelezen zal worden met 'deze man snapt het'

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ik zou graag van een arts of viroloog horen bij dit soort artikelen. Bijvoorbeeld die vrouw met reuma, die zegt dat het vaccin niet veilig is in combinatie met haar medicatie. Ik vraag me echt af of dat bij een arts vandaan komt of dat ze dit zelf heeft verzonnen, want op reumanederland.nl raden ze vaccinatie juist aan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:43:
Ik zou graag van een arts of viroloog horen bij dit soort artikelen. Bijvoorbeeld die vrouw met reuma, die zegt dat het vaccin niet veilig is in combinatie met haar medicatie. Ik vraag me echt af of dat bij een arts vandaan komt of dat ze dit zelf heeft verzonnen, want op reumanederland.nl raden ze vaccinatie juist aan...
Heb je daar niet al je antwoord dan? Ik denk dus zelf verzonnen

Interessant zou zijn als een reuma arts haar verteld dat het verhaal anders is. Kijken hoe dat gesprek gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:30
Over de zorgbelasting. Ik kijk al maanden lang regelmatig naar de thuis zuurstof cijfers van ons lokale ziekenhuis (JBZ).
Dat schommelde zo tussen de 8 en 15 patiënten maar de laatste tijd liep het nogal op. Goed hoor als het verantwoord kan maar de cijfers van ziekenhuisopname en bezette gewone bedden gaan daar mee wel slechter bruikbaar worden;

Wat is de stand van zaken in het ziekenhuis?
Er liggen momenteel 43 patiënten met een coronabesmetting in het JBZ, waarvan 8 patiënten op de Intensive care (IC).
Er zijn 3 patiënten die zijn getest op corona en wachten op de uitslag.
Er zijn 37 patiënten met een coronabesmetting die thuis zuurstof krijgen (Covid thuis).
Bijgewerkt: 6 december 2021 7.50 uur

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Brazos schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:44:
[...]

Een heel goed idee, maar helaas een teleurstellende uitwerking. Inmiddels is 80% van de bevolking gevaccineerd en zitten we met een enorme piek en overbelaste zorg.

Als vaccinatie niet voldoende is, dan is boosteren dat zeker niet. Die booster nemen draagt dus niets bij, en daarom zie ik er ook geen nut in om die te halen.
Mag ik jouw studies zien?
Onze gezondheidsraad is tot een andere conclusie gekomen. Maar met al jouw wijsheid veranderd dat wellicht?
Geef ze een belletje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Brazos schreef op maandag 6 december 2021 @ 01:18:
We kunnen de verspreiding enkel vertragen, en vaccinaties zijn daarvoor niet voldoende, een booster prik al helemaal niet aangezien dat effect nog kleiner is.
Heb je een bron voor dat laatste stuk? Een booster beschermt beter dan twee prikken (ook direct na die tweede prik), en in het VK en Israël zien ze best een groot effect op het aantal besmettingen dankzij de boosters.

Een booster is geen verlenging van de bescherming, het is echt een flinke verbetering (veel meer antistoffen, betere bescherming). Hoe lang dit aanhoudt moeten we afwachten, maar de cijfers zijn vooralsnog positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Brazos schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:02:
[...]

Ik heb niks aan een theoretisch model als er al een praktische observatie is. Of wil jij zeggen dat de zorg niet overbelast is en we op een gevaccineerde bevolking niet met meer dan 20k besmettingen per dag zitten?

[...]

Ongetwijfeld maar ik denk niet dat het nodig is een bron aan te halen om te stellen dat een vaccinatie t.o.v. geen vaccinatie een groter effect heeft op verspreiding dan een vaccinatie t.o.v. een vaccinatie met booster.
En toch zie je dat mensen zonder vaccin of waarbij de bescherming afloopt fors vaker worden opgenomen.

Zullen we alle niet gevaccineerden en mensen waarbij bescherming afneemt eens even in de kelder leggen en dan opnieuw tellen? Denk dat het zorg infarct meteen weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Claim in de maak na datalek coronatesten: 'Er is een onaanvaardbaar risico genomen'

Stichting ICAM bereid een claim voor tegen het ministerie van VWS over de datalekken die eerder plaatsvonden bij de GGD. De stichting is van mening dat de GGD onacceptabele risico's nam met hun gegevensbeveiliging en dat gedupeerden recht hebben op een vergoeding. De stichting claimt voor een persoon wiens gegevens gelekt zijn 1500 euro en voor mensen wiens gegevens in de GGD systemen stonden, maar niet zeker is of ze gelekt of ingezien zijn 500 euro.

Aanmelden is gratis, 20% van een eventuele schadevergoeding gaat naar de anonieme geldschieter van de stichting als vergoeding.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
CMD-Snake schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:06:
Aanmelden is gratis, 20% van een eventuele schadevergoeding gaat naar de anonieme geldschieter van de stichting als vergoeding.
Vast achteraf Sybert... Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

CMD-Snake schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:06:
Claim in de maak na datalek coronatesten: 'Er is een onaanvaardbaar risico genomen'

Stichting ICAM bereid een claim voor tegen het ministerie van VWS over de datalekken die eerder plaatsvonden bij de GGD. De stichting is van mening dat de GGD onacceptabele risico's nam met hun gegevensbeveiliging en dat gedupeerden recht hebben op een vergoeding. De stichting claimt voor een persoon wiens gegevens gelekt zijn 1500 euro en voor mensen wiens gegevens in de GGD systemen stonden, maar niet zeker is of ze gelekt of ingezien zijn 500 euro.

Ben benieuwd hoeveel mensen zich hiervoor aanmelden.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Agent47 schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:14:
[...]

Ben benieuwd hoeveel mensen zich hiervoor aanmelden.
Deze mensen worden dan ook allemaal uit de GGD systemen verwijderd om 100% zeker te zijn dat hun gegevens nooit meer kunnen lekken ? Jammer voor hun internationale vaccinatiebewijs maar privacy is dat wel waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Brazos schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:14:
[...]

Dat lijkt me een betere oplossing dan heel Nederland tweemaal per jaar leksteken.
Niemand die je leksteekt gelukkig.
Tenzij je in de drillrap gemeenschap meedoet misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:48
[...]

Dat lijkt me een betere oplossing dan heel Nederland tweemaal per jaar leksteken.
Je begrijpt wel dat dit dan dus ook de ongeboosterden betreft he? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

leksteken :')

Kom op man, zie je Sanquin soms de hele dag bloed brengen naar de vaccinatiestraten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
Als de R=1, heeft iemand hier een andere verklaring voor deze sterke afname in IC intakes dan fase 3a? Ik volg deze cijfers nauwgezet, het is echt een afwijking in het patroon, zie ook de laatste drie pieken. Ik had gedurende een aantal weken een licht aflopend patroon van gemiddeld 60 naar 50 naar misschien 40 opnames verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1JOB38bRztKTrx7RoCpWpC8q5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X4n62lHITBXxN1UxLy4Il3FK.png?f=fotoalbum_large

Terwijl het aantal ziekenhuisopnames lijkt te stabilseren of eigenlijk nog in een stijgende trend zit (is nog een beetje vroeg om te zeggen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9FTMO37c15VcM8F-41loeiVF1c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kXGVh6uiSPuIGMgzA5FG7N9u.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
user109731 schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:43:
Helaas zijn dit soort dingen complexer dan een binaire wel/niet schadelijk, en kan een viroloog of arts ook niet uitsluiten dat er een interactie zal zijn.

Effectiviteit van medicijnen zijn vaak empirisch bewezen: je mikt het medicijn in voldoende individuen, en kijkt of er statistisch significante (positieve/negatieve) effecten zijn. Dan weet je nog niet HOE het werkt, je weet alleen DAT het werkt. Zelfs al weet je wel (deels) HOE het werkt, dan nog is onderzoek vaak gericht op 1 bepaald aspect van de werking, en niet op de systemische effecten. Dat kan ook niet, omdat het lichamelijk systeem van ieder individu net iets anders is. Je kunt wel zeggen dat er geen statistisch significante indicaties zijn voor negatieve effecten over de hele populatie, maar voor het individu kun je het niet uitsluiten.

Bijvoorbeeld: het AstraZenica vaccin geeft een kleine kans op een sinus trombose. Dat is een bloedprop in je hersenen waar je of dood aan gaat, of uit komt als een kasplantje, of wanneer je mazzel hebt de rest van je leven een hersenbeschadiging aan overhoudt. Over de hele populatie is de kans dat dit gebeurt heeeel klein. Maar in de familie van mijn vrouw is een historie van sinus trombose, en ze mijdt medicatie (ook op advies van artsen) die trombose bijwerkingen hebben. En dan sta je voor de keuze: je neemt de gok met AZ, of je neemt de gok met corona... Of je NEEMT iets waar je dood aan kunt gaan, of iets OVERKOMT je waar je dood aan kunt gaan... take your pick...
Gelukkig kent Pfizer deze bijwerkingen niet...

Hetzelfde geldt voor deze mensen met reuma, of AS, of iedere ander ziektebeeld waar je continue met medicatie aan het ballanceren bent om goed te blijven: ga je de gok nemen?

Ik vind de zwart/wit wel/niet vaccineren toon bijzonder storend. Er wordt enorm veel complexiteit en de onzekerheid die daar bij hoort onder het tapijt geschoven. We praten continue over "de maatschappij" als een groep en voor oplossingen voor de groep. Maar we gaan daarmee voorbij aan de individuele keuzes/dilemma's/tragedies die daar achter schuil gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:08
Basekid schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:38:

En door dat artikel en dergelijke reacties word het merendeel van de bevolking enkel stelliger in de mening dat een persoonlijk mening gebaseerd op anekdotes of simpelweg misinformatie geen basis biedt voor beleid.

Jammerlijk is wel dat er geen commentaar wordt gegeven op de feitelijke incorrect- of involledigheid van de onderliggende argumenten. Op deze manier zorg je er als auteur enkel voor dat mensen met een incorrecte mening zich hierin gesterkt voelen.

Leuk dat het thema polarisatie wederom ter sprake komt, maar men ziet niet in dat het juist dergelijke standpunten zijn die voor de polarisatie zorgen. Zeker wanneer het dus op een dergelijk ongenuanceerde manier wordt gebracht.

[ Voor 3% gewijzigd door Cid Highwind op 06-12-2021 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
IJzerlijm schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:15:
Deze mensen worden dan ook allemaal uit de GGD systemen verwijderd om 100% zeker te zijn dat hun gegevens nooit meer kunnen lekken ?
Er is nog een andere optie: fatsoenlijke databeveiliging. Dat is een betere optie van valse tegenstellingen opwerpen.

Als (semi)overheidsorganisatie dient de GGD zich ook aan de BIO te houden en dat hebben ze duidelijk niet gedaan. Ze wisten al driekwart jaar lang dat er problemen waren en deden helemaal niets om dat te mitigeren, totdat ze het nieuws haalden. Zelfs daarna probeerde De Jonge het probleem nog weg te wuiven toen hij ter verantwoording werd geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:29:
[...]

Er is nog een andere optie: fatsoenlijke databeveiliging. Dat is een betere optie van valse tegenstellingen opwerpen.

Als (semi)overheidsorganisatie dient de GGD zich ook aan de BIO te houden en dat hebben ze duidelijk niet gedaan. Ze wisten al driekwart jaar lang dat er problemen waren en deden helemaal niets om dat te mitigeren, totdat ze het nieuws haalden. Zelfs daarna probeerde De Jonge het probleem nog weg te wuiven toen hij ter verantwoording werd geroepen.
Top de politiek heeft gesproken ; hoeft geen geldschieter 20% van ons belastinggeld voor op te strijken.
De Kamer wil dat de privacy in de toekomst beter wordt beschermd, maar vindt niet dat minister De Jonge nu moet opstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:48
boxlessness schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:25:
[...]

Helaas zijn dit soort dingen complexer dan een binaire wel/niet schadelijk, en kan een viroloog of arts ook niet uitsluiten dat er een interactie zal zijn.

Effectiviteit van medicijnen zijn vaak empirisch bewezen: je mikt het medicijn in voldoende individuen, en kijkt of er statistisch significante (positieve/negatieve) effecten zijn. Dan weet je nog niet HOE het werkt, je weet alleen DAT het werkt. Zelfs al weet je wel (deels) HOE het werkt, dan nog is onderzoek vaak gericht op 1 bepaald aspect van de werking, en niet op de systemische effecten. Dat kan ook niet, omdat het lichamelijk systeem van ieder individu net iets anders is. Je kunt wel zeggen dat er geen statistisch significante indicaties zijn voor negatieve effecten over de hele populatie, maar voor het individu kun je het niet uitsluiten.

Bijvoorbeeld: het AstraZenica vaccin geeft een kleine kans op een sinus trombose. Dat is een bloedprop in je hersenen waar je of dood aan gaat, of uit komt als een kasplantje, of wanneer je mazzel hebt de rest van je leven een hersenbeschadiging aan overhoudt. Over de hele populatie is de kans dat dit gebeurt heeeel klein. Maar in de familie van mijn vrouw is een historie van sinus trombose, en ze mijdt medicatie (ook op advies van artsen) die trombose bijwerkingen hebben. En dan sta je voor de keuze: je neemt de gok met AZ, of je neemt de gok met corona... Of je NEEMT iets waar je dood aan kunt gaan, of iets OVERKOMT je waar je dood aan kunt gaan... take your pick...
Gelukkig kent Pfizer deze bijwerkingen niet...

Hetzelfde geldt voor deze mensen met reuma, of AS, of iedere ander ziektebeeld waar je continue met medicatie aan het ballanceren bent om goed te blijven: ga je de gok nemen?

Ik vind de zwart/wit wel/niet vaccineren toon bijzonder storend. Er wordt enorm veel complexiteit en de onzekerheid die daar bij hoort onder het tapijt geschoven. We praten continue over "de maatschappij" als een groep en voor oplossingen voor de groep. Maar we gaan daarmee voorbij aan de individuele keuzes/dilemma's/tragedies die daar achter schuil gaan.
Juist daarom zou je jouw verhaal graag herhaald/bevestigd horen worden door een arts, dat medische condities en medicatie niet altijd 100% en zwart/wit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:29:
[...]

En dan 6 maanden later met vaccineren beginnen ? Leuk voor de tig duizend extra doden die we dan hebben. Dit is een redenering die je van de Taliban verwacht, mensenlevens ondergeschikt maken aan hun principes.

Ook is het idee dat iedereen in een database schade heeft geleden als er van 10 mensen daadwerkelijk gevens gestolen zijn precies uit een religie die zondig gedrag loskoppelt van enige daadwerkelijke schade die iemand geleden heeft. Een gedachte kan al een zonde zijn en bestraft moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
boxlessness schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:25:
[...]

...

Het is niet heel zwart/wit nee. Ieder zal een weloverwogen afweging moeten maken voor hun specifieke situatie, maar haar redenatie gaat nergens over;
"Door de coronapas lever ik in op gezondheid. Voor mij als reumapatiënt is sporten ontzettend belangrijk om pijnvrij te blijven en dat kan nu niet. Ik kan onmogelijk steeds testen om even te gaan sporten. De sjeu is van het leven af."
Dus niet vaccineren zorgt voor vrij ernstige beperkingen welke haar gezondheid nadelig beïnvloeden.

Maar..
Maar ik durf mijn gezondheid echt niet op het spel te zetten.
Dat doet ze nu dus ook, zegt ze zelf. Wat is het nu?
En wat betreft mijn tienerzoon: ik blijf het voor kinderen onnodig vinden, de langetermijnrisico's wegen niet op tegen de kortetermijnwinst.
Langetermijnrisico's? Alles wat ze zegt is gewoon gebaseerd op lucht.

Ik vind het prima dat iemand skeptisch is over een vaccinatie. Maar baseer het dan wel op kennis en kunde. Ofwel, zoals de NVR zegt, neem contact op met je huisarts of reumatoloog als je echt twijfelt.

Maar dit is gewoon op niets gebaseerd, er wordt geen enkele kritische opvolg-vraag gesteld en het lijkt allemaal goed overwogen als je het even snel leest. Niet heel handig imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:18
MarcoC schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:17:
[...]

[...]
Het maakt zeker wel uit voor de maatschappij. Je maakt een bijzonder egoïstische keuze op basis van drogredenen. Maak jezelf vooral niet wijs dat er ook maar enige logica achter jouw keuze zit.
Ik vind de vergelijking met Denemarken in deze casus niet terecht. Ze doen het beter op het gebied van vaccinatie, maar we weten niet of dat nu de reden is dat ze nu zo significant minder IC-bezetting hebben dan wij.

Ze doen het namelijk altijd al beter dan Nederland. Voordat vaccinaties beschikbaar waren hadden ze 8x-9x minder doden dan wij. Dat is ongeveer dezelfde verhouding als ze nu minder IC-bezetting hebben (58 versus 602, dus ruim 10x minder IC bezetting).

Dat de vaccinaties helpen heb ik geen twijfel over, maar of wij met dezelfde vaccinatiegraad als Denemarken nu zo'n 175 IC-bezetting hadden gehad? Dat is lastig in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:18
iamcj schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:25:
Als de R=1, heeft iemand hier een andere verklaring voor deze sterke afname in IC intakes dan fase 3a? Ik volg deze cijfers nauwgezet, het is echt een afwijking in het patroon, zie ook de laatste drie pieken. Ik had gedurende een aantal weken een licht aflopend patroon van gemiddeld 60 naar 50 naar misschien 40 opnames verwacht.

[Afbeelding]

Terwijl het aantal ziekenhuisopnames lijkt te stabilseren of eigenlijk nog in een stijgende trend zit (is nog een beetje vroeg om te zeggen)

[Afbeelding]
De R wordt veelal op besmettingen gebaseerd. We zagen in die besmettingen een sterke stijging bij jongeren. In de 50+ groep waren juist wat minder besmettingen. Dat kan leiden tot een R van 1, maar minder IC-opnames.

Verder is de data niet altijd correct, dus kan het ook gewoon foutieve informatie of data-achterstand zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
iamcj schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:25:
De IC instroom komt uit mensen die eerst op de verpleegafdeling liggen en dan achteruit gaan. De bronpopulatie is ongeveeer 2100 en de dagelijkse waarschijnlijkheid voor de transitie kliniek->IC is ongeveer 2.5%.

Dat geeft een verwachte IC instroom van ongeveer 52 patienten en een standaarddeviatie van ongeveer 7. Het betrouwbaarheidsinterval zou van 38 tot 66 per dag.

De afgelopen vier dagen zitten we laag in dat BI. Er lijkt een trend te vormen, die ik zou relateren aan het feit dat de incidentie van covid infecties onder 60+ eerder over de piek was en dus de gemiddelde patienten vanaf 1e ziektedag ~20-11 aan het verjongen zijn. Maar dan moet die trend wel doorzetten de komende dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Vorkie schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:23:
[...]

leksteken :')

Kom op man, zie je Sanquin soms de hele dag bloed brengen naar de vaccinatiestraten?
Zijn ze mee opgehouden, het gutste er zo hard uit dat je het bloed er niet voldoende snel in kon pompen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarcoC
[...]

Nee hoor. Ik kom niet op de IC of in het ziekenhuis, ik word zieker van de vaccinatie dan van corona, en niemand is erbij gebaat dat ik nóg een prik zou hebben. De maatschappij schiet er helemaal niks mee op, de zorg niet en ik ook niet.
Denk je dat iedereen die op de IC ligt niet hetzelfde dacht als jij? Haal gewoon je vaccinatie en stel je niet zo aan.
Pagina: 1 ... 20 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.