Ik gun elk nieuw bewindslied het voordeel van de twijfel, en dus ook Kuipers. Ik moet zeggen dat ik De Jonge echt een vreselijke pannenkoek vind, vooral omdat hij zo stellig is én omdat hij consequent zijn beloftes niet nakomt. En dat gaat niet om beloftes op basis van voortschrijdend inzicht (voordat iedereen dat hier weer gaat zeggen), maar beloftes op basis van logica. Beste voorbeeld is denk ik het ctb op de terrassen: na zijn uitspraak dat het nooit zou komen omdat het volstrekt zinloos zou zijn kwam het er toch. Op basis van welk wetenschappelijk inzicht denkt hij nou dat daarmee de besmettingen afgeremd worden? Dat argument is er niet.ZieMaar! schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:58:
Wat ik vooral bedoel: ik denk dat het naïef is te verwachten dat ie ‘soepeler’ gaat zijn voor een kleine minderheid (die dat is, zonder rationele reden, vanuit zijn perspectief). In the end moet ie dus ook het beste doen voor alle Nederlanders. Dat kan best vervelend uitpakken voor een heel klein deel.
Ik weet het niet, hoor, maar of het , als je kritisch bent op het beleid, veel beter gaat worden met Kuipers, dat betwijfel ik. Als een belangrijke adviseur een bewindslied opvolgt, is de kans dat er veel veranderd niet zo groot. Of denken we echt dat De Jonge allerlei dingen deed omdat ie dat zelf zo leuk vond?
Ik denk, maar dat is mijn mening, dat de stelligheid van Hugo de Jonge alleen maar averechts werkt en hij daarom ook zo wordt gehaat door een groot deel van in ieder geval de mensen die tegen vaccineren zijn.
Een paar keer heb ik ook tweedekamerdebatten zitten kijken en ik moet wel toegeven dat De Jonge zijn rol goed invult en in ieder geval in de kamer een goede politicus is.