Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
*knip*MikeyMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:39:
In tegenstelling tot 3g, zou 2g wel een effect moeten kunnen hebben op de opnames. Immers, alleen mensen met immuniteit kunnen elkaar dan op locatie besmetten.
Dit is te simpel om deze conclusie te maken. Onderbouw je post fatsoenlijk aub.
[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2022 10:35 ]
Und ein große Lager ?hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:03:
[...]
Rare autocorrectie
Hou het volgende week bij bier und schnitzel mit pommes...
O ja ik las bier niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 07-01-2022 09:05 ]
De skileraren zijn juist veel niet geboosterd en dat is nu een probleem, suprise surprise.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:08:
[...]
Is dat niet een absoluut/relatief ding mede ingegeven door de (gelukkig) geringe verspreiding onder ouderen?
Met een exponentiële stijging vooral onder jongeren is het logisch dat het percentage ouderen op het totaal daalt. In absolute aantallen zal het bij ouderen ook stijgen maar minder hard.
Als ik lees over verplicht geboosterde skileraren, wijnsporters en zorgmedewerkers die in grote getalen corona krijgen dan is dat anders dan bij Delta. Helpt de booster vooral tegen ziek worden, veel minder dan eerdere varianten tegen besmetting.
https://skiinformatie.nl/...-regelmatig-laten-testen/
Ik snap echt niet waarom je zo krampachtig probeert vol te houden dat boosters niks doen of zelfs averechts werken. Er is meer dan genoeg wetenschappelijk onderzoek op mensen dat een booster je antilichamen, je bescherming tegen besmetting, enorm verhogen. En ook al is omicron misschien zo anders dat de helft van je antilichamen die niet herkent, met vijf keer zoveel antilichamen heb je nog steeds 2,5 keer zoveel bescherming als zonder booster.Boosteren en regelmatig testen
In het persbericht schrijft de deelstaat dat het al mogelijk is voor werknemers in Tirol om zich te laten vaccineren en dus ook een derde vaccinatie te halen. Aangezien vooral buitenlandse skileraren nog niet geboosterd zijn, heeft de deelstaat Tirol met het Tiroler Landesskilehrerverband afgesproken, dat alle skileraren zo snel mogelijk een derde vaccinatie aangeboden krijgen.
Die bescherming is waarschijlijk niet oneindig. Maar je bent een paar maanden beschermd en daar hebben we allemaal profijt van om die laatste paar procent natuurlijke besmettings fans niet allemaal tegelijk aan de zuurstof te krijgen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Supermarkt en buiten was volledig veilig toch? Alle besmettingen vinden thuis plaats.CMD-Snake schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:04:
[...]
En daarna slepen de 2G-gangers het gezellig mee naar dat verjaardagsfeestje of de supermarkt of het schoolplein.
2G is een illusie.
Ik blijf erbij dat die groepen met 2g een stuk minder mengen.
Valt me op dat waar de bijdragen van 2G, hoe klein ook, zeer logisch te beredeneren zijn, de tegenargumenten vaak vervallen in gevoelskwesties.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2022 09:17 ]
Wat dacht je van de werkplek? In productiebedrijven waar mensen niet thuis kunnen werken, lopen mensen gewoon in het wild door elkaar. Bij het ene bedrijf doen ze dat allemaal netjes met mondkapjes, maar er zijn genoeg bedrijven waar die regel afgelopen zomer is afgeschaft en dit najaar niet opnieuw is ingevoerd. Ik kwam voor mijn vorige werkgever bij heel wat van dat soort bedrijven over de vloer (met een mondkapje op, natuurlijk) en heb me daar wel enigszins over verbaasd.MikeyMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:13:
vraag me trouwens af in hoeverre gevaccinneerden en ongevaccineerden in het wild mengen. Buiten de supermarkt momenteel dan.
Vaak zag je naast een productiehal dan nog een kantoorvloer met R&D-personeel of engineers. Die zitten dan wel op afstand, maar de boel mengt toch behoorlijk. Waarom die niet thuis zitten? Sommige bedrijven in de maakindustrie zijn aartsconservatief. En bij een andere klant van me werkten veel jonge kerels. Net vers van het HBO (of na stage blijven hangen), die waren het thuiswerken op een studentenkamer snel beu.
Ben ik het er mee eens? Nee. Begrijp ik dat het zo loopt? Een klein beetje wel...
Punctuality is the politeness of kings
Omdat mensen er klaar mee zijn en allemaal denken dat ze het wel aankunnen.autje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:19:
Waarom vieren mensen op dit moment, als de besmettingen door het dak gaan, überhaupt verjaardagsfeestjes?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Oftewel, omdat mensen dom en onverantwoordelijk zijn.Agent47 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:21:
[...]
Omdat mensen er klaar mee zijn en allemaal denken dat ze het wel aankunnen.
Ze mengen vast wel (bijvoorbeeld op het werk), maar niet opeens meer als er 2G komt. Ik heb ook nog geen goede tegenargumenten (obv werking) gezien, alleen dooddoeners.MikeyMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Supermarkt en buiten was volledig veilig toch? Alle besmettingen vinden thuis plaats.
Valt me op dat waar de bijdragen van 2G, hoe klein ook, zeer logisch te beredeneren zijn, de tegenargumenten vaak vervallen in gevoelskwesties.
Dat je als middel zelf fors vindt, dat kan ik overigens heel goed begrijpen, maar dat is iets compleet anders.
Dat wil men absoluut niet. Want dan komt sowieso CU en CDA in de knel met hun achterban. Daarom krijg je de "keuze" van 2G.hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:56:
[...]
Maar die gevaccineerden in de horeca geven het daarna door aan ongevaccineerden, Omikron is dusdanig besmettelijk dat de gedachte dat 2G besmettingen afremt niet meer klopt.
Deze variant groeit explosief midden in een harde lockdown met gesloten scholen, laten we eerlijk zijn: het enige nut van 2G is impliciete vaccinatiedwang. Laten we dan voor vaccinatieplicht gaan, dat houdt de discussie zuiver.
Alsof het een keuze is om je brood te verdienen. Want men wil het ook op de werkvloer invoeren. Het is gewoon verkapte vaccinatieplicht. Dwangstadium ben je dan allang voorbij.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Volgens mij is 2G sowieso niet handig om in te voeren als er (eel erg) veel besmettingen zijn zoals nu.AFCAjax schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:03:
[...]
Paar weken geleden stond dit hele topic vol met voorstanders van 2G. We zijn er nu volgens mij allemaal wel achter dat 2G ons niet gaat helpen en dat het allemaal niet de schuld meer is van de mensen zonder prik.
Dat Hugo dit vol blijft houden, vindt ik echt vreselijk.
Het kan mogelijk wel interessant zijn om te gebruiken als de huidige golf mogelijk weer afzwakt.
Ik ben zelf (wel gevaccineerd) overigens geen voorstander van 2G. Maar woorden als "vreselijk" gebruiken voor Hugo de Jonge (en hem als grote boeman afschilderen), terwijl in heel veel westerse landen 2G al lang in gebruik is lijkt me ook niet correct.
Blijkbaar is er in veel andere landen er veel minder weerstand tegen, of is onze regering toch meer betrokken bij de "niet-gevaccineerden" dan veel ongevaccinneerden denken.
Want in landen als Oostenrijk, bepaalde Duitse deelstaten, Italië, Frankrijk is 2G al praktijk of wordt het dat binnenkort. En in Nederland wil de regering het alleen als mogelijke maatregel kunnen gebruiken.
Nogmaals, ik ben er zelf niet voor. Maar ik kan me voorstellen dat je dit middel in wilt kunnen zetten als straks er weer maatregelen versoepeld kunnen worden.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
De behandeling van het 2G wetsvoorstel wordt nogmaals uitgesteld. Het parlement wil dat het OMT een nieuw advies schrijft, het vorige advies over 2G dateert nog van voor de omikron variant.
Verbazing bij leden corona-commissie VWS: Kamer krijgt onze adviezen pas als debat al is gevoerd
Een door het ministerie van Volksgezondheid zelf ingestelde commissie, die moet adviseren over onderdelen van de corona-aanpak, zet vraagtekens bij de manier waarop het ministerie omgaat met haar adviezen. Die worden vaak naar de Tweede Kamer gestuurd als belangrijke debatten al zijn gevoerd en besluiten al zijn genomen.
Daardoor kan de Kamer zich niet volledig informeren, stellen leden en oud-leden van de Begeleidingscommissie Digitale Ondersteuning Bestrijding Covid-19 in gesprek met De Volkskrant.
De Begeleidingscommissie werd aan het begin van de coronacrisis ingesteld op verzoek van de minister De Jonge (VWS) en bestaat uit zo’n vijftien externe deskundigen op het gebied van privacy, technologie, ethiek en infectieziektebestrijding.
De commissie kreeg de taak om gevraagd en ongevraagd advies uit te brengen aan het ministerie over de digitale ondersteuning bij de bestrijding van het coronavirus, zoals de CoronaMelder-app en de CoronaCheck-app.
Maar de Tweede Kamer beschikte lang niet altijd over de adviezen wanneer die relevant waren. Zo bereikten adviezen over de CoronaCheck-app, die op sommige plekken getoond moet worden als entreebewijs, de Kamer ruim nadat wetgeving over de app werd aangenomen.
De leden van de begeleidingscommissie hebben er begrip voor dat hun adviezen niet worden opgevolgd, maar betreuren het dat die pas naar de Kamer gaan als de besluiten al zijn genomen. Enkele leden uiten het vermoeden dat vooral de adviezen die politiek gevoelig liggen laat naar de Kamer gaan. Daarmee wordt de Kamer een mogelijkheid ontnomen om zich volledig te kunnen informeren, stellen zij.
Het ministerie stelt in een reactie dat politieke overwegingen geen rol spelen bij het late verzenden van de adviezen. Soms lukte het niet de adviezen mee te sturen met corona-updates naar de Kamer vanwege de timing van het advies of omdat het ministerie tijd nodig had voor een reactie, stelt een woordvoerder. Ook heeft het ministerie inmiddels besloten dat de commissie in het vervolg uitsluitend advies zal geven wanneer daarom wordt gevraagd.
*knip*MikeyMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:15:
Stemmingmakerij en geen onderbouwing.
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2022 10:36 ]
Ga je mensen dom noemen omdat ze een verjaardagsfeestje vieren?autje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Oftewel, omdat mensen dom en onverantwoordelijk zijn.
Even voorop gesteld; ik vind Hugo niet vreselijk. Ik vind zijn mening op het gebied van 2G vreselijk. Dat zijn 2 verschillende dingen natuurlijk, en imo veel minder erg.nocalimero schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:24:
[...]
Volgens mij is 2G sowieso niet handig om in te voeren als er (eel erg) veel besmettingen zijn zoals nu.
Het kan mogelijk wel interessant zijn om te gebruiken als de huidige golf mogelijk weer afzwakt.
Ik ben zelf (wel gevaccineerd) overigens geen voorstander van 2G. Maar woorden als "vreselijk" gebruiken voor Hugo de Jonge (en hem als grote boeman afschilderen), terwijl in heel veel westerse landen 2G al lang in gebruik is lijkt me ook niet correct.
Blijkbaar is er in veel andere landen er veel minder weerstand tegen, of is onze regering toch meer betrokken bij de "niet-gevaccineerden" dan veel ongevaccinneerden denken.
Want in landen als Oostenrijk, bepaalde Duitse deelstaten, Italië, Frankrijk is 2G al praktijk of wordt het dat binnenkort. En in Nederland wil de regering het alleen als mogelijke maatregel kunnen gebruiken.
Nogmaals, ik ben er zelf niet voor. Maar ik kan me voorstellen dat je dit middel in wilt kunnen zetten als straks er weer maatregelen versoepeld kunnen worden.
Als ze dat op dit moment doen? Absoluut.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Ga je mensen dom noemen omdat ze een verjaardagsfeestje vieren?
Een jaar geleden had ik je gelijk gegeven. Nu noem ik jou dom
Waarom niet? De ziekenhuisbesmettingen vliegen toch niet door het dak? Het leven gaat door voor de meeste mensenautje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:19:
Waarom vieren mensen op dit moment, als de besmettingen door het dak gaan, überhaupt verjaardagsfeestjes?
Vaak bu'j te bang!
Ja het is vreselijk.Ik ben zelf (wel gevaccineerd) overigens geen voorstander van 2G. Maar woorden als "vreselijk" gebruiken voor Hugo de Jonge (en hem als grote boeman afschilderen), terwijl in heel veel westerse landen 2G al lang in gebruik is lijkt me ook niet correct.
Blijkbaar is er in veel andere landen er veel minder weerstand tegen, of is onze regering toch meer betrokken bij de "niet-gevaccineerden" dan veel ongevaccinneerden denke
Nee, ook in de landen waar het wel ingevoerd is, is er veel weerstand tegen. Ook in Oostenrijk en Duitsland zijn er demonstraties tegen 2G. Dat is echt niet iets Nederlands.
En waarom wil je dat? Want het word nu gewoon als pressiemiddel gebruikt. Maatregelen kunnen wel minder, maar dan moet 2G er tegen over staan. Dit terwijl 2G, zeker met omicron totaal nutteloos is.Maar ik kan me voorstellen dat je dit middel in wilt kunnen zetten als straks er weer maatregelen versoepeld kunnen worden.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Terwijl je weet dat als je dubbel gevaccineerd bent plus een booster dat je kans op ernstige ziekte miniem is? Sorry maar dan vind ik jou erg kortzichtig en niet degene die er nog wat van probeert te maken.
2G is vooral toepasbaar op een virus dat niet erg besmettelijk is (waardoor de scheiding tussen de 2 groepen werkt) en wel erg ziekmakend (waardoor het risico voor de niet-immune groep erg groot is).nocalimero schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:24:
[...]
Volgens mij is 2G sowieso niet handig om in te voeren als er (eel erg) veel besmettingen zijn zoals nu.
Corona is langs beide assen precies de andere kant op aan het evolueren.
De besmetelijkheid van omicron is zodanig dat je het absoluut niet kunt weghouden van niet-gevaccineerden tenzij je ze apart wilt zetten in een aparte stad zonder contact met de buitenwereld. En het ziektebeloop lijkt zo licht te gaan worden dat het maar de vraag is of het uberhaupt nodig is.
2G = passe.
Idd, wie is er uiteindelijk dom. Gewoon lekker verbitterd alleen thuis blijven zitten en je gal spuwen op een forumImperium schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:30:
[...]
Terwijl je weet dat als je dubbel gevaccineerd bent plus een booster dat je kans op ernstige ziekte miniem is? Sorry maar dan vind ik jou erg kortzichtig en niet degene die er nog wat van probeert te maken.
Vaak bu'j te bang!
Ik vind het ook wel typerend dat nu de omikronvariant inderdaad minder ziekmakend blijkt, de doelpalen spontaan worden verschoven van 'ziekenhuisopnames' terug naar 'besmettingen'.-tom-562 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Waarom niet? De ziekenhuisbesmettingen vliegen toch niet door het dak? Het leven gaat door voor de meeste mensen
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Noem mij maar dom dan, want ik ga volgende maand de verjaardag van een kind toch echt vieren. Ongeacht de regels en ander gewauwel. Vorig jaar ook al door de neus geboord, dat gaat dit jaar niet gebeuren. Kind kiest er niet voor om in de winter geboren te zijn en kiest er ook niet voor dat een bepaalde groep mensen in Nederland ons in een wurggreep houdt.
Dit jaar gaat het feestje door, hoe dan ook. Uiteraard wel aangepast om risico's tot een minimum te beperken. Gelukkig is iedereen in onze omgeving gewoon verstandig en minstens 2 maal gevaccineerd de afgelopen 6 maanden.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Het gaat niet om mijn gezondheid, daar ben ik niet zo bang voor. Het gaat erom om de verspreiding zo laag mogelijk te houden. Het probleem is nl. dat als teveel mensen tegelijk besmet raken, de samenleving stil komt te staan omdat er te veel personeel ziek is (bijv. in de ziekenhuizen). Zie de UK.Imperium schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:30:
[...]
Pre omicron kon ik me goed vinden in de theorie dat 2G de mogelijkheid biedt om voor gevaccineerden meer open te stellen dan voor ongevaccineerden omdat op die manier op een risico gestuurd kon worden. Inmiddels vind ik dat idee achterhaald en is m.i. de morele grondslag weg. Omicron is zo wijd verspreid en besmettelijk, daar werken lock-down achtige maatregelen niet tegen, zeker niet in een milde vorm waarbij 85% van de bevolking redelijk vrij rond kan lopen.ik222 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:22:
2G mits strict gehandhaafd werkt op zich natuurlijk wel om twee redenen.
- Het is een indirecte aansporing voor mensen om zich te laten vaccineren.
- Er komen alleen mensen met een vorm van immuniteit samen, besmettingen in die groep zorgen veel minder vaak voor ziekenhuisopnames.
Op zich ben ik om bovenstaande redenen voorstander van 2G, immers bij Delta zag je dat de ziekenhuizen continu onder hoge druk stonden veroorzaakt door een relatief kleine groep niet gevaccineerden.
Maar met de opkomst van Omicron is het de vraag of het nog steeds noodzakelijk en proportioneel is. Immers als deze variant vrijwel iedereen binnen een paar weken toch van immuniteit voorziet (en bovendien met veel mildere klachten) dan voegt 2G naderhand niet veel meer toe. En dan moeten we het ook vooral niet doen.
Dan blijft het een verkapte vaccinatieplicht/drang. Ik ben daar niet echt op tegen, al vind ik dat moreel wel dubieus. Ja, vaccineren is de oplossing en je bent gewoon asociaal als je niet meewerkt aan de oplossing voor iedereen. Zonder meer. Maar verplichten heeft ook een andere kant waar ik niet mee eens kan zijn. Je zoekt dus eigenlijk een redelijke weg om de maatschappelijke rekening veroorzaakt door de ongevaccineerden ook bij de ongevaccineerden te leggen. Daarin zie ik 2G niet meer als de oplossing. Denk dan eerder aan een opslag op de zorgverzekering en verlaging van loon doorbetaling bij ziekte. Lastig te implementeren, maar in die richtingen denk ik dat je moreel beter bezig bent. 2G is dan wel makkelijker, maar puur als pressiemiddel om meer mensen aan de prik te krijgen.
alles kan off-topic
Hoeveel nut heeft het nog om personeel te verplichten thuis te blijven als omikron echt zoveel minder schadelijk is?autje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:33:
[...]
Het gaat niet om mijn gezondheid, daar ben ik niet zo bang voor. Het gaat erom om de verspreiding zo laag mogelijk te houden. Het probleem is nl. dat als teveel mensen tegelijk besmet raken, de samenleving stil komt te staan omdat er te veel personeel ziek is (bijv. in de ziekenhuizen). Zie de UK.
Dan schiet je uiteindelijk jezelf in de voet.
Besmettingen zijn nooit een doel op zich. Ze zijn een slechts een indicator van komende ziekenhuisopnames.Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:31:
[...]
Ik vind het ook wel typerend dat nu de omikronvariant inderdaad minder ziekmakend blijkt, de doelpalen spontaan worden verschoven van 'ziekenhuisopnames' terug naar 'besmettingen'.
Omdat besmettingen sneller bekend worden dan opnames is het een belangrijk signaal. Maar je moet wel periodiek een calibratie uitvoeren over hoe ernstig een N aantal besmettingen is.
Als het (ook maar een paar) mensen overhaalt om zich te laten vaccineren dan helpt het ons straks om eerder weer de maatschappij te openen, Want daar is 2G een tool voor. En een betere dan 3G (want testen werkt bij Omicron gewoon minder goed, lijkt het), maar ik vind wel/niet nog steeds een persoonlijke keuze.arbraxas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Ja het is vreselijk.
Nee, ook in de landen waar het wel ingevoerd is, is er veel weerstand tegen. Ook in Oostenrijk en Duitsland zijn er demonstraties tegen 2G. Dat is echt niet iets Nederlands.
[...]
En waarom wil je dat? Want het word nu gewoon als pressiemiddel gebruikt. Maatregelen kunnen wel minder, maar dan moet 2G er tegen over staan. Dit terwijl 2G, zeker met omicron totaal nutteloos is.
Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat er aan die keuze voor wel of niet vaccineren consequenties mogen zitten. Dat kun je drang noemen, maar juist omdat vaccineren helpt (ook tegen Omicron, zelfs bij verspreiding) vind ik dat de juiste keuze.
Maar iemand mag een andere afweging maken.
Soms helpt een andere manier van vaccinatie aanbieden al. Doordat vaccinaties ook via de verloskundigen worden aangeboden hebben een behoorlijk aantal zwangeren in omgeveing ZuidWest Nederland zich laten vaccineren. Dat is pure winst!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Als een harde lockdown deze zondvloed aan besmettingen niet tegen kan houden, zal een verjaardagsfeestje daar echt geen verschil in gaan maken.autje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:33:
[...]
Het gaat niet om mijn gezondheid, daar ben ik niet zo bang voor. Het gaat erom om de verspreiding zo laag mogelijk te houden. Het probleem is nl. dat als teveel mensen tegelijk besmet raken, de samenleving stil komt te staan omdat er te veel personeel ziek is (bijv. in de ziekenhuizen). Zie de UK.
En als we allemaal zo denken is hier de reden dat de harde lockdown niet werkt.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:36:
[...]
Als een harde lockdown deze zondvloed aan besmettingen niet tegen kan houden, zal een verjaardagsfeestje daar echt geen verschil in gaan maken.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dat zou ik ook niet weten, snap de frustratie zeker.ZieMaar! schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:27:
[...]
Ik weet niet of je van iemand met een medische achtergrond meer begrip mag verwachten voor niet gevaccineerden.
Een paar feiten:
- vaccinatie remt verspreiding. Ook de booster bij Omikron. In de slechtste scenario’s nog zo’n 40%
- vaccinatie voorkomt opnames. Ook de booster bij Omikron. In de slechtste scenario’s nog zo’n 88%
- testen filtert besmette mensen eruit, maar is niet zaligmakend. Het risico van alleen geteste mensen op grotere verspreiding en ziekenhuisopname is fors groter (zie punt 1 en 2)
2g doe je om opnames te vermijden. In veel rekenmodellen lukt dat ook prima. Ik heb, volgens mij, geen rekenmodellen gezien die het tegendeel bewijzen, alleen maar argumenten als ‘het is een model’ of gevaccineerden en niet gevaccineerden besmetten elkaar ergens anders alsnog wel (wat tegen wordt gesproken daar de rivm analyses).
Ik denk 2G vooral politiek lastig is. Deels door het middel (da’s behoorlijk heftig, daar is iedereen het wel over eens), deels doordat een belangrijke coalitiepartner een achterban heeft die deels niet voor vaccineren is.
Tot slot, en dat is de belangrijkste reden: als Omikron echt fors lagere zorgdruk geeft, dan is de nood aan 2G minder groot, omdat je ook zonder 2 G misschien de zorg wel aankan.
Daarnaast: dit is een klassiek voorbeeld van proces en uitkomst door elkaar halen. Een groep mensen stelt x (2G voegt niets toe) omdat y (het werkt niet). Nu gebeurt z (nieuwe variant), waardoor misschien klopt. Dat maakt natuurlijk y nog niet waar ten tijde van het gebruikt van het argument (dus voor Omikron).
Verder zou ik dit soort discussies niet voeren over de as van anekdotisch bewijs. Die skileraren zeggen niets. Ben je wel eens in een skileraren huis geweest? Daar woon je zo dicht op elkaar…
Dit er vanuit gaande dat omicron de laatste variant zal zijn.
40% in vergelijking met omicron zelf, of in vergelijking met andere corona varianten? Ik ben nieuwsgierig hoe die 40% bepaald is. Als omicron factor (?) besmettelijker is dan andere varianten, en boosteren schaalt dit 60% terug blijf je dan niet alsnog met een te hoge graad besmettingen te zitten, en zo uiteindelijk alsnog een lockdown nodig hebt?
Die 12% betreft dan verpleeg en ic opnames vermoedelijk, en in de risicogroep.
Testen zou op basis van oplopende besmettingen toch wenselijk blijven, anders gaat het lijkt me ook scheef met de prognose berekening. Als je alleen effectief de cijfers hebt van opnames bedoel ik dan.
2g doe je in de hoop om vaccinatie alsnog af te dwingen. Dit staat wel in directe relatie met opnames inderdaad, maar wat de kans is op besmetting in herhaaldelijk contact in een complete bevolking lijkt me als model niet zomaar even te bepalen. Maar het handhaven van 2g, plus het informatiegat wat daar mee gecreëerd word, zal denk ik meer problemen gaan geven dan dat het oplost.
2g is niet alleen politiek lastig natuurlijk, maar inderdaad.
Ik denk dat daarom de politiek ook voorzichtig is, als 2g eenmaal ingevoerd is en het lijkt niet meer nodig te zijn ga je in handhaving limbo komen.
Omikron is voor gevaccineerde jongeren vergelijkbaar met een snotneus, echt geen reden om in een sociale winterslaap te gaan.autje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:28:
Als ze dat op dit moment doen? Absoluut.
Dit draadje is niet representatief voor de stemming in het land, de wappies met fakkels halen het nieuws maar de meeste mensen hebben binnen redelijke grenzen hun gewone leven weer opgepakt. Je kunt als maatschappij hooguit een paar weken 'op slot', zeker als dramatische beelden uit de zorg uitblijven.
Dat doet me denken aan het filmpje in deze Tweet:t_captain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:36:
[...]
Besmettingen zijn nooit een doel op zich. Ze zijn een slechts een indicator van komende ziekenhuisopnames.
Omdat besmettingen sneller bekend worden dan opnames is het een belangrijk signaal. Maar je moet wel periodiek een calibratie uitvoeren over hoe ernstig een N aantal besmettingen is.
Snapt u het nog? pic.twitter.com/7PLE8Zi91x
— JⒶimy Føx ❌❌❌ (@JaimyFox) 5 januari 2022
Het zal je verbazen... maar de huidige lockdown had al weinig tot geen draagvlak meer. (iets rond de 30%) Nu dat er blijkbaar een variant opkomt die nog eens bizar veel besmettelijker is maar tegelijkertijd minder ziekmakend is zal dit nog lager worden.... Iedereen die het wil heeft deze weken nog een boostertje kunnen halen. Het is goed geweest.....Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:38:
[...]
En als we allemaal zo denken is hier de reden dat de harde lockdown niet werkt.
Overal zijn demonstraties tegen de Corona maatregelen, toch? Op plekken met 2G, op plekken zonder 2G, op plekken met veel maatregelen, op plekken met weinig maatregelen, overal weet een hele kleine groep veel aandacht te krijgenarbraxas schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:29:
[...]
Ja het is vreselijk.
[...]
Ik weet niet of er echt een verband is, maar de meeste landen om ons heen in West Europa hebben of krijgen 2G (Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland) en hebben, op 3 weken Oostenrijk na, helemaal geen sluitingen van wat dan ook. Andere landen hebben geen 2G en zijn in lockdown. Nogmaals, ik heb geen idee of dat echt met elkaar te maken heeft, maar wat we hier nu doen is op basis van onderbuik of dooddoeners allerlei modellen die aantonen dat het wel kan helpen (in bepaalde situaties) zo aan de kant schuiven.
Ik denk dat je het, als kabinet, als middel in de gereedschapskist moet bekijken. Dan moet je snappen wat de benefits zijn (bij delta waren die er, als je het op tijd in had kunnen zetten) en daarna de afweging maken wat de 'kosten' zijn (het is best een heftig middel). Nu met Omikron kan het best zijn dat de benefits fors minder worden, maar dat maakte het nog steeds niet met Delta een slecht idee.
Coronadashboard: 38%.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:41:
[...]
edereen die het wil heeft deze weken nog een boostertje kunnen halen. Het is goed geweest.....
Precies. Tijdens een vergelijkbare lockdown in begin 2020 zag je geen kip op straat. Nu zie ik niet zoveel verschil met pre-corona.Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:38:
[...]
Testen kunnen we gewoon helemaal mee stoppen. Besmettingen zijn het probleem niet (meer) we moeten accepteren dat besmettingen overal en altijd plaatsvinden. Doel is nu om de gevolgen van besmettingen onder controle te krijgen. Voor gevaccineerden is dat het geval, voor ongevaccineerden niet. En hopelijk is het een kwestie van niet al te veel tijd en natuurlijke immuniteit maakt dat vaccineren overbodig, of hooguit voor enkele risicogroepen nog nodig.nocalimero schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:36:
[...]
Als het (ook maar een paar) mensen overhaalt om zich te laten vaccineren dan helpt het ons straks om eerder weer de maatschappij te openen, Want daar is 2G een tool voor. En een betere dan 3G (want testen werkt bij Omicron gewoon minder goed, lijkt het), maar ik vind wel/niet nog steeds een persoonlijke keuze.
Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat er aan die keuze voor wel of niet vaccineren consequenties mogen zitten. Dat kun je drang noemen, maar juist omdat vaccineren helpt (ook tegen Omicron, zelfs bij verspreiding) vind ik dat de juiste keuze.
Maar iemand mag een andere afweging maken.
Soms helpt een andere manier van vaccinatie aanbieden al. Doordat vaccinaties ook via de verloskundigen worden aangeboden hebben een behoorlijk aantal zwangeren in omgeveing ZuidWest Nederland zich laten vaccineren. Dat is pure winst!
alles kan off-topic
Iedereen die het wil.... Er is weinig incentive om die prik te halen. Tenzij je in een groep kwetsbaren zit uiteraard.
[ Voor 10% gewijzigd door stylezzz op 07-01-2022 09:48 ]
Verwijderd
Je kiest natuurlijk niet het moment waarop je jarig bent. Ik denk dat je al heel wat vraagt van mensen, als ze 1 keer hun verjaardag niet zouden mogen vieren. Wij hebben de afgelopen weken 5 keer de verjaardag van mijn dochtertje gevierd. 5 keer, omdat we niet 1 of 2 keer veel mensen op bezoek willen hebben. Vorig jaar ging het eigenlijk helemaal niet door.
Ik zie niet in waarom mensen die toevallig in december jarig zijn dan maar pech moeten hebben en dat mensen die toevallig in juni jarig zijn die pech dan maar niet hoeven te hebben.
Feestelijkheden hebben nou eenmaal een speciale positie in het corona beleid. We mochten met Kerst en de jaarwisseling natuurlijk niet voor niets ineens meer mensen ontvangen. Het is immers feest. Dat is het ook als iemand 4 of 5 dagen voor Kerst toevallig jarig is. Eind van de maand hebben we een verjaardag van een neefje. Die wordt 3 en heeft vorig jaar ook zijn verjaardag niet kunnen vieren. Kan je nu al verzekeren dat ook die verjaardag dit jaar gewoon gevierd gaat worden. Hooguit ook verdeeld over bijvoorbeeld 3 dagen, om niet met een heel huis vol te zitten.
Ik vind het vooral dom om te verwachten dat mensen voor het tweede jaar op rij hun verjaardag niet gaan vieren. Life goes on.
Ik denk dat we eind januari tussen de 60-70% lopen, wanneer iedereen daadwerkelijk een kans heeft gehad om z'n afspraak ook te kunnen doen. Je hoort hier op tweakers toch ook al mensen die pas einde van de maand mogen.
En uiteindelijk aan het eind van deze booster campagne tegen de 80% met de boosters zullen lopen als gevolg van het feit dat er nog steeds mensen niet mogen vanwege de 3 maanden besmettingseis.
[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 07-01-2022 09:49 ]
Verwijderd
Onzin. Ik wil er een maar nog geen geschikte afspraak kunnen plannen.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:41:
[...]
Het zal je verbazen... maar de huidige lockdown had al weinig tot geen draagvlak meer. (iets rond de 30%) Nu dat er blijkbaar een variant opkomt die nog eens bizar veel besmettelijker is maar tegelijkertijd minder ziekmakend is zal dit nog lager worden.... Iedereen die het wil heeft deze weken nog een boostertje kunnen halen. Het is goed geweest.....
Nog even wachten op de vrije inloop.
Niet opeens meer tegenover de huidige situatie waarbij bijna alles is gesloten?ZieMaar! schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Ze mengen vast wel (bijvoorbeeld op het werk), maar niet opeens meer als er 2G komt. Ik heb ook nog geen goede tegenargumenten (obv werking) gezien, alleen dooddoeners.
Dat je als middel zelf fors vindt, dat kan ik overigens heel goed begrijpen, maar dat is iets compleet anders.
Waarom denk je dat? Volgens mij is elke 'versoepeling' die er mogelijk is dankzij 2G een mogelijkheid tot extra menging. Of zie jij 2G als een gevangenis voor ongevaccineerden waarbij ze echt alleen nog lopend maar naar de supermarkt en apotheek kunnen?
En mensen die liever tot maand 6 wachten heb je ook nog.TIGER1125 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:48:
[...]
Denk dat we eind januari tegen de 60-70% lopen, wanneer iedereen daadwerkelijk een kans heeft gehad om z'n afspraak ook te kunnen doen.
En uiteindelijk aan het eind van deze booster campagne tegen de 80% met de boosters zullen lopen als gevolg van het feit dat er nog steeds mensen niet mogen vanwege de 3 maanden besmettingseis.
N=1Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:48:
[...]
Onzin. Ik wil er een maar nog geen geschikte afspraak kunnen plannen.
Volgens mij slaat het percentage op de totale populatie (18 +). Bijna de helft van de gevaccineerden is dus voorzien van een booster.
Behalve mensen die niet willen of de prik bijv. uitstellen om een zo lang mogelijke geldigheidsduur per vaccin te genieten, is er ook een grote groep die op dit moment niet in aanmerking komt voor de booster.
Namelijk de personen die in de afgelopen 3 maanden een positieve testuitslag hebben ontvangen (1,5M +).
Verwijderd
Heb ook al iemand gehoord die tot maart wil wachten zodat in het geval van een 6 maanden geldigheid van de internationale pas men wel in de zomer op vakantie kan, zonder afhankelijk zijn van beschikbaarheid van een 4de booster in de zomer.MikeyMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:49:
[...]
En mensen die liever tot maand 6 wachten heb je ook nog.
Hier lees ik dit wel vaker.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Iedereen die het wil.... Er is weinig incentive om die prik te halen.
Maar waarom prikken we er dan meer dan een miljoen per week?
Het komt hier soms over alsof iedereen ervoor bedankt. Maar tegelijkertijd loopt de GGD over en prikken we tussen de 1 en 1.5m per week weg. Gaan mensen naar het buitenland om geprikt te worden omdat het ze niet snel genoeg gaat en zetten ook huisartsen nog even enkele tienduizenden prikken.
Die gaan niet allemaal in sinaasappels hoor.
Van de week op tv een onderzoek (geen idee hoe representatief hoor!) Dat 8/10 de normale prikken had gehaald. En 7/10 zeker voor de booster zou gaan.
Dus dan zou je echt niet veel verliezen. Die laatste paar komen wel zodra her QR circus weer losgaat.
Als je in de zomervakantie naar Frankrijk wil is dat niet onverstandig.MikeyMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:49:
Leeuwarden, Venray en Maastricht kan je zo binnen lopen.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:48:
[...]
Verwijderd
Omdat hij een narratief aanhoudt van een gebrek aan draagvlak en maar al te graag zijn gelijk wil halen door te beweren dat de boosters op 38% blijft hangen.Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Hier lees ik dit wel vaker.
Het komt hier soms over alsof iedereen ervoor bedankt. Maar tegelijkertijd loopt de GGD over en prikken we tussen de 1 en 1.5m per week weg. Gaan mensen naar het buitenland om geprikt te worden omdat het ze niet snel genoeg gaat en zetten ook huisartsen nog even enkele tienduizenden prikken.
Van de week op tv een onderzoek (geen idee hoe representatief hoor!) Dat 8/10 de normale prikken had gehaald. En 7/10 zeker voor de booster zou gaan.
Dus dan zou je echt niet veel verliezen. Die laatste paar komen wel zodra her QR circus weer losgaat.
Of op wintersport gaat, in die zin werkt 2G erg goed.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:47:
Iedereen die het wil.... Er is weinig incentive om die prik te halen. Tenzij je in een groep kwetsbaren zit uiteraard.
Verwijderd
Het was gisteren (17:00 uur) hier inderdaad opvallend rustig bij de prikstraat. Ik vreesde lange rijen "zigzaggend in Efteling-style" vol wachtenden en 1,5 meter drama's..... De zigzag Efteling-style was er netjes, maar er stond niemand in. Ik kon in 1 keer doorlopen naar de ingang van de "attractie" en moest daar wachten tot 1 van de 2 mensen voor mij geholpen was (ID-check, afspraakcheck en gezondheidsverklaring). Dat duurde ongeveer 1 minuut. Bij de rij voor de prikhokjes moest ik íets langer wachten, omdat er iemand voorgelaten werd (moest waarschijnlijk een andere prik dan een booster), 2 minuten.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Iedereen die het wil.... Er is weinig incentive om die prik te halen.
Klopt helemaal, helemaal niet meer aan gedacht.MikeyMan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:49:
[...]
Heb ik zelf inderdaad ook overwogen, maar ik heb de afweging gemaakt hoe groot de kans was dat ik in contact met één of meerdere besmette personen kwam in die periode. Dus uiteindelijk nu toch maar in de 6e maand i.p.v. de 7e maand geweest.
Net voor de grap even een wedje gelegd met m'n vrouw hoe snel onze kinderen weer thuis zullen zitten vanuit school, quarantaine klas of zelf besmet.
[ Voor 25% gewijzigd door TIGER1125 op 07-01-2022 09:55 ]
Ik ben het totaal niet eens met deze man en blij dat hij zijn ministers post op moet geven.Vorkie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:09:
Wat een dieptepunt;
https://www.nu.nl/politie...s.html#coral_talk_wrapper
[...]
Dan spreek ik uiteraard over de minister en niet over de persoon zelf, wellicht zou ik gezellig een biertje met hem kunnen drinken als het niet over covid gaat.
Maar dit soort bedreigingen kunnen gewoon echt niet. De man heeft ook gewoon een gezin en privé leven. Bij Kaag stond ook al een droeftoeter voor de deur.
Laat mensen in de privé sfeer gewoon met rust. Beginnen buitenlandse praktijken te worden. Hoeft ook maar 1 echt doorgedraaide tussen te zitten en dan is het geen fijn scenario.
Eerst een paar uurtjes in de auto, maar dan heb je wel wat!Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:51:
[...]
Leeuwarden, Venray en Maastricht kan je zo binnen lopen.
De Efteling is toch dicht, gezinsuitje naar de vaccinatiestraat in Maastricht met aansluitend een bezoekje aan diens Makro of Kruidvat voor het uitzoeken van een cadeautje,
Inderdaad. 1.7 miljoen prikken in een week. Het was ontzettend druk bij de prikstraat en ik kon pas na een week terecht. er zijn wel aardig wat mensen die wachten omdat ze net besmet zijn geweest of te recent hun 2e vaccinatie hebben gehad. Animo is er echter voldoende. Iedereen die in wetenschap gelooft snapt dat vaccineren helpt.Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Ja, dat is wel slim gedaan doordat ze de quarantaineregels net voor de komst van omikron (op Kerstavond 24 december) even flink hebben aangescherpt. Daardoor vallen veel mensen uit die besmet noch ziek zijn en kan je weer het riedeltje over de impact op de maatschappij houden.Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:31:
[...]
Ik vind het ook wel typerend dat nu de omikronvariant inderdaad minder ziekmakend blijkt, de doelpalen spontaan worden verschoven van 'ziekenhuisopnames' terug naar 'besmettingen'.
Tja, ik kan niet van iedereen de woonplaats raden.Vorkie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Eerst een paar uurtjes in de auto, maar dan heb je wel wat!
De Efteling is toch dicht, gezinsuitje naar de vaccinatiestraat in Maastricht met aansluitend een bezoekje aan diens Makro of Kruidvat voor het uitzoeken van een cadeautje,
Woon je in t enge noorden kan je nog naar Leeuwarden.
En anders toch maar een afspraak maken
Wel jammer dat het aanblijft. Want het klopt gewoon niet.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:51:
[...]
Omdat hij een narratief aanhoudt van een gebrek aan draagvlak en maar al te graag zijn gelijk wil halen door te beweren dat de boosters op 38% blijft hangen.
Verwijderd
Dat zijn de welbekende "regionale verschillen" waarschijnlijk. Mijn ouders (70+ en 65+) mogen vandaag. Wonen helaas gewoon in de "verkeerde regio". Hun eerste 2 prikken doen waarschijnlijk al helemaal niets meer. Is ruim meer dan een half jaar geleden immers.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:48:
[...]
Verwijderd
Dat lees je er toch echt zelf in.Stoney3K schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:31:
[...]
Besmettingen zijn altijd een voorloper van opnames. Nu is met Omikron de vraag hoe veel minder opnames het tewerkstelligt. Minder, heb schattingen gezien van 1/3, zelfs nog minder en je ziet dat men langzaam optimistisch begint te worden. Maar het is an sich niet gek dat je naar een kei en keiharde groei kijkt en je afvraagt wat dat met ziekenhuis doet.
Tot vorige week zaten we in een daling van besmettingen en dat is knetterhard omgedraaid. Gaan de opnames dat over 2 weken ook doen? En wat als we straks 50k besmettingen per dag hebben en alle essentiële beroepen ziek thuis zitten?
Ik heb voorzichtige hoop dat Omikron snel uitraast zonder al te veel opnames, maar het kan nog een maand of twee barre winter van veel ziekteverzuim worden.
Als je kijkt hoe bizar besmettelijk het is vind ik het niet raar dat men voorzichtig is.
Als je 'harde' lockdown niet werkt is ie dus blijkbaar niet hard genoeg. Of überhaupt een 'lock'down als het gebaseerd is op de vrijwillige medewerking van iedereen.Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:38:
[...]
Dat is geen 'slot' maar een plakbandje wat de deur dicht houdt en hopen dat ie niet open waait.
Afgelopen week 1.7 miljoen. Knappe prestatie van GGD!Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Ik kwam woensdag toevallig langs de priklocatie. Er stond een flinke rij mensen voor de deur, op het oog een mix van alles tussen de 30 en 65.
Inmiddels kunnen volgens mij alle inwoners >18 een afspraak maken, maar dat betekent nog niet dat iedereen >25 al is geweest. We zitten nu midden in de middengeneratie. Die prikken van eergisteren gaan over ongeveer twee weken bijdragen aan minder positieve tests en de barriere voor verspreiding van jongeren naar ouderen verder versterken.
Ja absoluut absurd, tegelijkertijd ontsnapt me de gedachte niet dat dit altijd van toepassing is. De bedreigingen zullen opgelopen zijn, aangezien de genoemde ministers in de media afgelopen tijd op de voorgrond stonden. En het is wel belangrijk om aan te geven dat dit gebeurd, maar ik denk dat het een topje van de ijsberg is. Die man bij Kaag is daarvan een typisch voorbeeld denk ik.Vlassie1980 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Ik ben het totaal niet eens met deze man en blij dat hij zijn ministers post op moet geven.
Dan spreek ik uiteraard over de minister en niet over de persoon zelf, wellicht zou ik gezellig een biertje met hem kunnen drinken als het niet over covid gaat.
Maar dit soort bedreigingen kunnen gewoon echt niet. De man heeft ook gewoon een gezin en privé leven. Bij Kaag stond ook al een droeftoeter voor de deur.
Laat mensen in de privé sfeer gewoon met rust. Beginnen buitenlandse praktijken te worden. Hoeft ook maar 1 echt doorgedraaide tussen te zitten en dan is het geen fijn scenario.
Hele simpele conclusie is dan dat het draagvlak toch behoorlijk goed ist_captain schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:59:
[...]
Afgelopen week 1.7 miljoen. Knappe prestatie van GGD!
Ik kwam woensdag toevallig langs de priklocatie. Er stond een flinke rij mensen voor de deur, op het oog een mix van alles tussen de 30 en 65.
Inmiddels kunnen volgens mij alle inwoners >18 een afspraak maken, maar dat betekent nog niet dat iedereen >25 al is geweest. We zitten nu midden in de middengeneratie. Die prikken van eergisteren gaan over ongeveer twee weken bijdragen aan minder positieve tests en de barriere voor verspreiding van jongeren naar ouderen verder versterken.
Verwijderd
Zijn we Pim Fortuyn alweer vergeten dan? Als ze écht kwaad willen, dan zoeken ze je wel op op het Mediapark in Hilversum. 1 gek is genoeg. En je weet nooit wanneer er bij die ene gek iets doorbrandt in de bovenkamer. Dat kan vandaag zijn, volgende week, volgende maand, volgend jaar..... of niet.wimpo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:00:
[...]
Ja absoluut absurd, tegelijkertijd ontsnapt me de gedachte niet dat dit altijd van toepassing is. De bedreigingen zullen opgelopen zijn, aangezien de genoemde ministers in de media afgelopen tijd op de voorgrond stonden. En het is wel belangrijk om aan te geven dat dit gebeurd, maar ik denk dat het een topje van de ijsberg is. Die man bij Kaag is daarvan een typisch voorbeeld denk ik.
Verwijderd
We blijven een nuchter volk.Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:01:
[...]
Hele simpele conclusie is dan dat het draagvlak toch behoorlijk goed is. (Voor de booster althans, voor de maatregelen moet je los zien hiervan)
Mijn N=zoveel observatie is dat iedereen iets te klagen heeft over beleid, communicatie, maatregelen. Maar uiteindelijk houdt iedereen zich in grote mate er aan en ken ik niemand die zijn prikken niet gehad heeft. De een is wat strikter dan de ander.
Iedereen moppert over belasting betalen, X% werkt zwart, maar dat is geen indicatie dat er geen draagvlak voor belasting betalen is noch mag je de conclusie trekken dat iedereen zwart werkt.
Ik denk dat jij andere zaken niet meeneemt zoals bijv. de massale uitval van personeel, het zijn niet alleen de opnames die effect hebben op de besluitvorming van regels.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:58:
[...]
Dat lees je er toch echt zelf in.
Besmettingen zijn altijd een voorloper van opnames. Nu is met Omikron de vraag hoe veel minder opnames het tewerkstelligt. Minder, heb schattingen gezien van 1/3, zelfs nog minder en je ziet dat men langzaam optimistisch begint te worden. Maar het is an sich niet gek dat je naar een kei en keiharde groei kijkt en je afvraagt wat dat met ziekenhuis doet.
Tot vorige week zaten we in een daling van besmettingen en dat is knetterhard omgedraaid. Gaan de opnames dat over 2 weken ook doen? En wat als we straks 50k besmettingen per dag hebben en alle essentiële beroepen ziek thuis zitten?
Ik heb voorzichtige hoop dat Omikron snel uitraast zonder al te veel opnames, maar het kan nog een maand of twee barre winter van veel ziekteverzuim worden.
Als je kijkt hoe bizar besmettelijk het is vind ik het niet raar dat men voorzichtig is.
Ik zeg toch ook niet dat niemand die prik gaat halen? Ga er zelf ook voor.... Wil natuurlijk wel gewoon de bioscoop in kunnen lopen in het belgenland de komende tijd. Maar wat als nog geen 50 bent en je niet van wintersport houd, of ver van de landsgrenzen woont?Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Zelfs het RIVM zegt dat dat waarschijnlijk wel mee valt:Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:56:
[...]
Dat zijn de welbekende "regionale verschillen" waarschijnlijk. Mijn ouders (70+ en 65+) mogen vandaag. Wonen helaas gewoon in de "verkeerde regio". Hun eerste 2 prikken doen waarschijnlijk al helemaal niets meer. Is ruim meer dan een half jaar geleden immers.
Bron: https://www.rivm.nl/covid...gronden/boostervaccinatieVerwacht wordt dat de vaccins, dankzij de celullaire afweerlaag, nog wel voldoende bescherming bieden tegen ernstige ziekte (ziekenhuis- en IC-opname) door Omikron. Helemaal zeker weten we dat nog niet, want er zijn nog niet voldoende gegevens beschikbaar.
Je kan deze mening trouwens ook ventileren, zonder dat je een eigen oordeel geeft over wat je van de persoon en zijn handelen vindt (negatief dan wel positief)Vlassie1980 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Ik ben het totaal niet eens met deze man en blij dat hij zijn ministers post op moet geven.
Echt heel triest dat we hier beland zijn. Ik vraag mij af hoe dit in vergelijking met andere landen gaat. Vanuit België hebben we de berichten ook al gehad. Volgens mij is die onvrede over hoe Corona aangepakt wordt niet iets typisch Nederlands.
Verwijderd
Check, haal hem gewoon toch. Want ik kan het wel doorgeven, en een booster verlaagt die kans. Dat is voor mij al voldoende, want als iedereen dat doet, gaat de R omlaag.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:05:
[...]
Ik zeg toch ook niet dat niemand die prik gaat halen? Ga er zelf ook voor.... Wil natuurlijk wel gewoon de bioscoop in kunnen lopen in het belgenland de komende tijd. Maar wat als nog geen 50 bent en je niet van wintersport houd, of ver van de landsgrenzen woont?
Als ik mijn afval op straat gooi gaan de zeehondjes niet spontaan dood, maar als iedereen dat doet hebben we een probleem. Dat heet samenleven, je doet ook dingen die wat ongemakkelijk zijn voor jezelf omdat je weet dat als (bijna) iedereen het doet de maatschappij er beter voor staat.
Als je het leven vanuit een "wat heb ik er aan" perspectief bekijkt kun je beter niet in Nederland blijven wonen.
Niet alleen voor vakantie, zelfs het RIVM zegt dat de booster beter werkt na 6 dan na 3 maanden:hoevenpe schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:51:
[...]
Als je in de zomervakantie naar Frankrijk wil is dat niet onverstandig.
Bron: https://www.rijksoverheid...over-de-boostervaccinatieEr moeten minimaal 3 maanden tussen je laatste coronavaccinatie en de boostervaccinatie zitten. Eerder hielden we 6 maanden aan, omdat uit onderzoek blijkt dat de boostervaccinatie dan nóg beter werkt
Verschil is wel dat Pim daar zonder beveiliging rond liep, die luxe heeft Hugo inmiddels niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:03:
[...]
Zijn we Pim Fortuyn alweer vergeten dan? Als ze écht kwaad willen, dan zoeken ze je wel op op het Mediapark in Hilversum. 1 gek is genoeg. En je weet nooit wanneer er bij die ene gek iets doorbrandt in de bovenkamer. Dat kan vandaag zijn, volgende week, volgende maand, volgend jaar..... of niet.
Absoluut waar, betreft in Pim Fortuyn's geval iemand die aangemerkt kan worden met een psychologische aandoening. Dat bedoelde ik met typisch ook. Die man bij Kaag is denk ik ook zo'n persoon. Iemand met een extremistische gedachtengang en dissociatief gedrag. Waarschijnlijk zelfs paranoïde. Die worden gemotiveerd door dit soort tijden. Kan me indenken dat die ook een groot 5g tegenstander is, en dat de illuminati/wef verantwoordelijk is voor dit alles. Omdat de Rothschild mensen klonen. Deze mensen zijn geen representatief voorbeeld van een eventuele beweging of bevolking, deze mensen zijn ziek. En die mensen heb je altijd bedoel ik dan, vandaar dat ik zeg dat dit waarschijnlijk het topje is.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:03:
[...]
Zijn we Pim Fortuyn alweer vergeten dan? Als ze écht kwaad willen, dan zoeken ze je wel op op het Mediapark in Hilversum. 1 gek is genoeg. En je weet nooit wanneer er bij die 1 ene gek iets doorbrandt in de bovenkamer. Dat kan vandaag zijn, volgende week, volgende maand, volgend jaar..... of niet.
De motivatie voor de boosters is niet gelijkmatig verdeeld. Ouderen scoren heel hoog op motivatie, onder de 40 zegt zo'n 1/3 van de ondervraagden geen booster te willen. Voor jonge mensen lijkt het soms een moetje te zijn omdat ze op vakantie willen bijvoorbeeld. Ze halen dan de booster, maar niet van harte.Dennis1812 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:01:
Hele simpele conclusie is dan dat het draagvlak toch behoorlijk goed is. (Voor de booster althans, voor de maatregelen moet je los zien hiervan)
De wens om te boosteren is niet gelijkmatig verdeeld. Over de gehele populatie lijkt de wens hoog, 83%, alleen wordt deze zo omhoog gestuwd omdat vooral bij de 60-plussers de wens bijna 90% of hoger is. Kijk je naar 40-min dan staan mensen minder te springen:Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:51:
Omdat hij een narratief aanhoudt van een gebrek aan draagvlak en maar al te graag zijn gelijk wil halen door te beweren dat de boosters op 38% blijft hangen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/INUxn5wRcVfRbq04Wy3P7E3c.png?f=user_large)
Dit is een wat ouder onderzoek van I&O Research, maar het beeld wordt bevestigd uit ervaringen van de Twijfel telefoonlijn. I&O Research zat vrij goed qua voorspelling van de eerste vaccinatierondes, dus mogelijk krijgen ze weer gelijk.
Ik draag een ui aan mijn broekriem om aanvallen van tijgers te voorkomen. Mensen in India doen dit niet en die worden aangevallen soms door een tijger.ZieMaar! schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:42:
Ik weet niet of er echt een verband is, maar de meeste landen om ons heen in West Europa hebben of krijgen 2G (Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland) en hebben, op 3 weken Oostenrijk na, helemaal geen sluitingen van wat dan ook. Andere landen hebben geen 2G en zijn in lockdown. Nogmaals, ik heb geen idee of dat echt met elkaar te maken heeft, maar wat we hier nu doen is op basis van onderbuik of dooddoeners allerlei modellen die aantonen dat het wel kan helpen (in bepaalde situaties) zo aan de kant schuiven.
Lockdown is een keuze uiteindelijk. Meerdere buitenlandse experts hebben er op gewezen dat Nederland ineens overdreven voorzichtig is geworden. Ondanks lockdown doen wij het naar vergelijking niet beter dan zeg Frankrijk waar geen lockdown is. Omikron lijkt zich weinig meer aan te trekken van lockdowns.
Als je met de huidige kennis over Omricon de scholen opent dan is die kans inderdaad groter dan in afgelopen najaar. Dat wordt weer een logistieke uitdaging in veel gezinnen. En dan anders dan nu. Nu weet je waar je aan toe bent: de scholen zijn dicht. Vanaf volgende week weer je alleen dat de kans heel reëel is dat er klassen uitvallen.TIGER1125 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Net voor de grap even een wedje gelegd met m'n vrouw hoe snel onze kinderen weer thuis zullen zitten vanuit school, quarantaine klas of zelf besmet.Gezien de dagelijkse besmettingen toch wel pessimistisch ingeschat, mijn vrouw schat in dat ze dezelfde week nog thuis zitten besmet met corona, ik geef het nog een week langer
En in het AD een interview met Rudi Westendorp hoogleraar ouderenzorg in Denemarken zie https://www.ad.nl/binnenl...e-van-de-crisis~a244caf1/ . Daaruit een paar cijfers:
700 à 800 coronapatiënten in ziekenhuis (hetzelfde als 1e golf zegt hij) waarvan 75 met Corona op IC waarvan 50 aan beademing. En in verpleeghuizen begin december in week 54 besmettingen en 6 overleden. Laatste week 2021 596 besmettingen en 12 overleden. Wel onder gevaccineerden 2,6 tot 3,7 meer "infectueus". Maar ziektebeeld is milder volgens hem.
Uiteindelijk is hij ook gewoon een bestuurder en kiest uiteindelijk uit een voorgekookt aantal maatregelen, hij bedenkt ze namelijk niet zelf.Vlassie1980 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:52:
[...]
Dat zal bij een andere minister niet anders zijn. Ik vermoed, uit ervaring, dat in dit geval de adviezen van het OMT op het ministerie worden verwerkt tot keuzes/scenario's, en die worden uiteindelijk door het Kabinet met misschien enkele aanpassingen gevormd tot het besluit dat wordt genomen.
De grote lijnen zijn bij bestuurlijke besluitvorming vaak al door de ambtenaren uitgezet waarna een bestuurder nog wat kleine details kan aanpassen of zaken kan combineren. Over het algemeen komen er geen radicaal andere zaken op tafel, omdat die keuzes vaak ook al juridisch getoetst zijn, tenzij de werkelijke situatie al wezenlijk anders is geworden.
Het probleem met dit soort zaken als bedreiging en intimidatie is dat alleen het politieke gezicht zichtbaar is, waardoor die de klappen vangt, vanwege het feit dat dat gewoon een makkelijk doelwit is. Hoewel de Minister natuurlijk politiek eindverantwoordelijk is heeft het ministerie net zoveel invloed op een besluit, door de wijze waarop een besluit tot stand komt. Daarnaast zie je in deze crisis overigens ook dat de adviseur het OMT in die zin ook de "klappen lijkt te vangen", omdat de leden daarvan zich vrij zichtbaar opstellen, waardoor ze ook een makkelijker doelwit worden.
Overigens is het natuurlijk een schande, prima dat je het ergens niet mee eens bent, maar bedreigen intimideren en fysiek geweld? Dat doe je niet.
Of topic:
Ik kan je overigens uit ervaring vertellen dat je met de heer de Jonge prima een biertje kunt drinken, zowel als Persoon of als Bestuurder (Wethouder/Minister)
[ Voor 18% gewijzigd door TIGER1125 op 07-01-2022 10:47 ]
Verwijderd
Minste percentage dat ik zie is 69%, en dat was in November pre-Omikron. Jij zegt 31% van die leeftijdsgroep staat niet te springen. Ik zeg dat een overgrote meerderheid er draagvlak voor heeft.CMD-Snake schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:18:
[...]
De motivatie voor de boosters is niet gelijkmatig verdeeld. Ouderen scoren heel hoog op motivatie, onder de 40 zegt zo'n 1/3 van de ondervraagden geen booster te willen. Voor jonge mensen lijkt het soms een moetje te zijn omdat ze op vakantie willen bijvoorbeeld. Ze halen dan de booster, maar niet van harte.
[...]
De wens om te boosteren is niet gelijkmatig verdeeld. Over de gehele populatie lijkt de wens hoog, 83%, alleen wordt deze zo omhoog gestuwd omdat vooral bij de 60-plussers de wens bijna 90% of hoger is. Kijk je naar 40-min dan staan mensen minder te springen:
[Afbeelding]
Dit is een wat ouder onderzoek van I&O Research, maar het beeld wordt bevestigd uit ervaringen van de Twijfel telefoonlijn. I&O Research zat vrij goed qua voorspelling van de eerste vaccinatierondes, dus mogelijk krijgen ze weer gelijk.
[...]
Ik draag een ui aan mijn broekriem om aanvallen van tijgers te voorkomen. Mensen in India doen dit niet en die worden aangevallen soms door een tijger.![]()
Lockdown is een keuze uiteindelijk. Meerdere buitenlandse experts hebben er op gewezen dat Nederland ineens overdreven voorzichtig is geworden. Ondanks lockdown doen wij het naar vergelijking niet beter dan zeg Frankrijk waar geen lockdown is. Omikron lijkt zich weinig meer aan te trekken van lockdowns.
Natuurlijk wel. Alleen wat wij een “lockdown” noemen is alleen dat je even een paar weken lastiger kan winkelen en niet op restaurant. In China werkt een echte lockdown prima. Niet dat we dit moeten willen, maar de conclusie dat lockdowns niet werken klopt niet. De conclusie moet denk ik eerder zijn dat niemand zich nog echt houdt aan een lockdown. Het is overal druk op de weg, de stad zit vol mensen, iedereen gaat massaal bij elkaar ol bezoek, volop feestjes etc.CMD-Snake schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:18:
[...]
Omikron lijkt zich weinig meer aan te trekken van lockdowns.
Je zou dan een positief advies van OMT verwachten met versoepelingen die echt wat voorstellen.
Een verlenging van de lockdown zou de grootste waanzin in tijden zijn. Hoeveel bescherming willen we de risico groepen nog bieden?
Verwijderd
Genoeg om ziekenhuisbedden beschikbaar te houden voor mensen die spoedeisende zorg nodig hebben.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:23:
Hoeveel bescherming willen we de risico groepen nog bieden?
Of die beschikbaar blijven terwijl we Omikron rond laten razen is nu de hamvraag. Zijn een boel mensen in dit topic heel zeker van, maar hun carrière of geweten staat niet op het spel als ze de verkeerde inschatting maken.
Ik zie toch echt wel een verschil in besmettingen per 100k mensen.CMD-Snake schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:18:
[...]

And to think they once said that computers would take away jobs.
Het is niet erg dat je het niet begrijpt, het is ook best complex allemaal.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:23:
We hebben bijna 85% vaccinatie behaald. Iedereen massaal aan de boosters. Én we hebben ook godzijdank te maken met een minder ziekmakende variant..
Je zou dan een positief advies van OMT verwachten met versoepelingen die echt wat voorstellen.
Een verlenging van de lockdown zou de grootste waanzin in tijden zijn. Hoeveel bescherming willen we de risico groepen nog bieden?
Als de zorg op code zwart gaat is iedereen risicogroep. ook voor een gebroken been, blinde darm, auto ongeluk etc.
En massaal op wintersport, shoppen in België, de horeca bezoeken in Duitsland.Johan Bogle schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Natuurlijk wel. Alleen wat wij een “lockdown” noemen is alleen dat je even een paar weken lastiger kan winkelen en niet op restaurant. In China werkt een echte lockdown prima. Niet dat we dit moeten willen, maar de conclusie dat lockdowns niet werken klopt niet. De conclusie moet denk ik eerder zijn dat niemand zich nog echt houdt aan een lockdown. Het is overal druk op de weg, de stad zit vol mensen, iedereen gaat massaal bij elkaar ol bezoek, volop feestjes etc.
"Bij niet gevaccineerden is omikron niet veel besmettelijker dan delta. Maar als je naar gevaccineerden kijkt, is de nieuwe variant 2,6 tot 3,7 keer zo infectieus" We hebben nu dus een variant die zich onder de bescherming van vaccins weet uit te wurmen"martwoutnl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:20:
En in het AD een interview met Rudi Westendorp hoogleraar ouderenzorg in Denemarken zie https://www.ad.nl/binnenl...e-van-de-crisis~a244caf1/ . Daaruit een paar cijfers:
700 à 800 coronapatiënten in ziekenhuis (hetzelfde als 1e golf zegt hij) waarvan 75 met Corona op IC waarvan 50 aan beademing. En in verpleeghuizen begin december in week 54 besmettingen en 6 overleden. Laatste week 2021 596 besmettingen en 12 overleden. Wel onder gevaccineerden 2,6 tot 3,7 meer "infectueus". Maar ziektebeeld is milder volgens hem.
Hoe moet ik dit lezen? Bescherming tegen besmetting lag op iets van 80%(?) maar de omikron gaat daar met 260% tot 370% overheen?
Hier heb ik deze week al een paar keer over geschreven. Deze keer is het probleem niet zozeer een extreem hoog aantal patienten. De piek zal een stuk lager liggen dan bij delta, met aanvullend een gunstiger verdeling tussen kliniek en IC.„Het loopt in Amsterdam uit de klauwen, net zoals in Londen. Dit is echt een grootstedelijk probleem”, zegt bestuurder Mark Kramer van het Amsterdam UMC. „We zien de weerslag van de besmettingen onder de Amsterdammers – 40% test positief – terug bij ons personeel. Daar test inmiddels 1 op de 4 AMC- en VU-medewerkers positief, vaak tot hun verbazing. Een week geleden was het nog 1 op de 20. De feestdagen en de besmettelijkere omicronvariant hebben samen gezorgd voor een corona-ontploffing.”
Ik verwacht dat we ergens tussen 1200 en 2100 bedden gaan pieken met een verhouding kliniek:IC van 6.25 (delta piek 3200 met verhouding 3.75). Dat is goed te handlen.
Wat wel een probleem lijkt te worden is de combinatie van een toch nog flink aantal patienten met massale uitval van personeel. Dat hebben we in de berichten uit de UK ook kunnen lezen. Allemaal ziekenhuizen die de alarmfase verhoogden. Bij lezen van het artikel ging het niet over het overstromen met patienten, maar over het niet rondkrijgen van dienstroosters in de voorbereiding van de patientengolf.
Dat had ik ook geopperd. Blij dat het idee aan tractie wint, want ik zie geen alternatieven.Daarom denkt Kramer al hard na over mogelijke beleidsaanpassingen. „Als personeel niet inzetbaar is, heeft dat een ontwrichtend effect op het dienstrooster. Maar omdat veel positief getest personeel geen klachten heeft, denken we eraan om besmet maar symptoomvrij personeel toch in te zetten. Volledig beschermd uiteraard.”
Juist wel toch, hier is bijna niets verboden.Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:07:
[...]
Als je het leven vanuit een "wat heb ik er aan" perspectief bekijkt kun je beter niet in Nederland blijven wonen.
Óf het wordt gedoogd, óf er is een dringend advies het niet te doen...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Het is normaal als in het topic over NL en BE wordt gesproken over het woord 'lockdown' dat dan ook slaat op de implementatie in deze landen. In die zin kan je dus prima zeggen dat omikron zich niet erg laat hinderen door de lockdown.Johan Bogle schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Natuurlijk wel. Alleen wat wij een “lockdown” noemen is alleen dat je even een paar weken lastiger kan winkelen en niet op restaurant. In China werkt een echte lockdown prima. Niet dat we dit moeten willen, maar de conclusie dat lockdowns niet werken klopt niet. De conclusie moet denk ik eerder zijn dat niemand zich nog echt houdt aan een lockdown. Het is overal druk op de weg, de stad zit vol mensen, iedereen gaat massaal bij elkaar ol bezoek, volop feestjes etc.
Of ben jij ook van de 'Honger?? In Afrika hebben ze pas honger!"?
*knip*Indoubt schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:27:
[...]
Het is niet erg dat je het niet begrijpt, het is ook best complex allemaal.
Als de zorg op code zwart gaat is iedereen risicogroep. ook voor een gebroken been, blinde darm, auto ongeluk etc.
Dit voegt niets toe. Dit topic is niet jouw uitlaatklep.
[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2022 11:09 ]
Militairen schieten Britse ziekenhuizen te hulp
Ongeveer tweehonderd militairen zijn in ziekenhuizen in Londen aan het werk gegaan om het personeel te ondersteunen. Ook artsen van het leger schieten te hulp. De inzet is onder meer nodig vanwege een personeelsgebrek bij de nationale gezondheidsdienst NHS. Veel medewerkers moeten vanwege de coronamaatregelen in isolatie.
Maar hieruit lees ik dat je dus wel goed begrijpt wat een code zwart betekend?Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:32:
[...]
Precies vooral veel angst creëren. Dat hebben we met de laatste persconferentie ook gezien om iedereen in het gareel te houden. Vooral doen alsof "men" het niet begrijpt en dat het helemaal niet erg is. Kan je interessant uit de hoogte gaan lopen doen.
Dan durf ik aan te nemen dat je dat toch ook wil voorkomen? Of toch niet?
Ik hoop echt niet dat dat weer de bekende angstpornotoon gaat zijn van het volgende persmoment om de boel nog 1,5 maand dicht te houden?. Dan lachen die Nederlanders in alle duitse en belgische horeca of iedereen die naar voetbalwedstrijden in het buitenland gaan zich toch helemaal kapot.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:32:
[...]
Precies vooral veel angst creëren. Dat hebben we met de laatste persconferentie ook gezien om iedereen in het gareel te houden. Vooral doen alsof "men" het niet begrijpt en dat het helemaal niet erg is. Kan je interessant uit de hoogte gaan lopen doen.
Verwijderd
Wie is er bang precies?Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:32:
[...]
Ik ken echt niemand die bang is maar misschien is dat mijn N=1 observatie.
Mijn N=2 observatie is ook dat ik mensen dicht bij mij heb staan met ernstige ziektes die te horen krijgen dat de operatie voor hun (mogelijk) levensbedreigende ziekte uitgesteld is omdat de IC vol ligt. Zelfs die zijn niet bang. Wel heel erg gefrustreerd kan ik je vertellen.
Als KHN dat nu eens als punt zou aankaarten, dat er nu gewoon een hoop BNP over de grens verdwijnt, terwijl het voor het voorkomen van besmettingen amper wat uithaalt.RodeStabilo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:35:
[...]
Ik hoop echt niet dat dat weer de bekende angstpornotoon gaat zijn van het volgende persmoment om de boel nog 1,5 maand dicht te houden?. Dan lachen die Nederlanders in alle duitse en belgische horeca of iedereen die naar voetbalwedstrijden in het buitenland gaan zich toch helemaal kapot.
Wat mij vooral opvalt is dat de "Lachende Nederlanders" zich over het algemeen in de Belgische horeca wel gedragen naar de regels, terwijl ze dat in Nederland niet deden toen de horeca hier nog open was.RodeStabilo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:35:
[...]
Ik hoop echt niet dat dat weer de bekende angstpornotoon gaat zijn van het volgende persmoment om de boel nog 1,5 maand dicht te houden?. Dan lachen die Nederlanders in alle duitse en belgische horeca of iedereen die naar voetbalwedstrijden in het buitenland gaan zich toch helemaal kapot.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Misschien dat jij jouw omgeving te veel als leidraad neemt voor extrapolatie naar heel NL? In mijn omgeving neemt iedereen die ik ken gewoon die booster ondanks <50 etc. Waarom? Omdat het simpelweg de beste keuze is.stylezzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:05:
[...]
Maar wat als nog geen 50 bent en je niet van wintersport houd, of ver van de landsgrenzen woont?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dit topic is gesloten.
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.