Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.011 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
s3n schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:03:
Er staat ook "Bij een positieve test moet je je opnieuw laten testen bij de GGD.". Als mensen dat ook echt doen, dan is er toch verschil met nu voor het monitoren van de positieve gevallen.
Zelftesten werden vooral gebruikt voor surveillance, om bij mensen zonder klachten toch asymptomatische gevallen op te kunnen pakken. Daarom ook het advies voor o.a. scholieren en studenten om 2x per week een zelftest te doen.

Echter, zelftesten pakken maar (ongeveer) tweederde van de besmette mensen op. Bij gezonde mensen is dat niet heel erg, want je kan toch niet iedereen 2x per week PCR-testen en beter 2/3e kans dan 0 kans.

Maar bij mensen met klachten is de kans veel groter dat ze corona hebben, dus idealiter wil je zoveel mogelijk PCR-testen, omdat dat veel betrouwbaarder is. Als mensen namelijk een negatieve zelftest hebben én het officiële advies is dan om je niet bij de GGD te testen, zullen veel mensen dat dan ook opvolgen. Daarmee mis je gevallen.

Los van die afweging, komt daar nog eens extra bij dat je PCR-testen van de GGD kan laten sequencen en zo zicht krijgt op welke varianten er rond gaan, en waar, wanneer en bij wie. Nu met de opkomst van Omikron essentieel. Je wilt namelijk daar ook intensiever bron en contactonderzoek op doen, nu die variant nog enigszins klein en beheersbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Balance schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:00:
Marino van Zelst haalt hier wel weer een valide punt aan:

[Afbeelding]
Wat gaat het uiteindelijk voor verschil maken of we weten precies hoe snel deze variant dominant wordt of misschien wel niet ? Het gedrag van de mensen zal er niks door wijzigen tot het te laat is. Het is voornamelijk werkverschaffing voor alle thuis-OMT's die we hebben.

De 'omikron is milder, hoera' berichten zijn ook al wijd verspreid en kunnen juist mensen ertoe brengen minder voorzichtig te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 02-12-2021 17:33 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
s3n schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:03:
[...]

Er staat ook "Bij een positieve test moet je je opnieuw laten testen bij de GGD.". Als mensen dat ook echt doen, dan is er toch verschil met nu voor het monitoren van de positieve gevallen.
Het punt is dat de sensitiviteit van de zelftesten nogal tegen valt, zie ook een discussie van gisteren in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
migchiell schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:01:
[...]

Een minister is eigenlijk nooit inhoudsdeskundige, dus zal altijd moeten varen op adviezen die hij krijgt, en uit die adviezen dan de best mogelijke strategie zien te destilleren.

Dat gegeven geldt voor iedere minister en is dus geen goede reden om De Jonge te bekritiseren. De manier waarop hij dat doet kan dat natuurlijk wel zijn :)
Het vervelende is dat dit inmiddels ook regelmatig is gaan gelden voor de top-ambtenaren.
Dus dan is zowel de politieke-kop-van-jut als de ambtelijke top, maar matig inhoudsdeskundige en volgens mij geldt dat nu ook voor de belangrijkste MinVWS directoraten. Tot hoever dat naar beneden in de organisatie gaat weet ik niet. Tegen top-ambtenaren die nog nooit wat anders hebben gedaan dan bij hetzelfde ministerie zitten is wat in te brengen (een van de redenen dat we dit nu zo hebben), maar dit is toch ook moeilijk als een enorm succes te benoemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
gekkie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:42:
[...]

Het vervelende is dat dit inmiddels ook regelmatig is gaan gelden voor de top-ambtenaren.
Dus dan is zowel de politieke-kop-van-jut als de ambtelijke top, maar matig inhoudsdeskundige en volgens mij geldt dat nu ook voor de belangrijkste MinVWS directoraten. Tot hoever dat naar beneden in de organisatie gaat weet ik niet. Tegen top-ambtenaren die nog nooit wat anders hebben gedaan dan bij hetzelfde ministerie zitten is wat in te brengen (een van de redenen dat we dit nu zo hebben), maar dit is toch ook moeilijk als een enorm succes te benoemen.
Als ze nou ergens de boel jarenlang gefrustreerd hebben door verplichte jobrotation dan is dat wel bij Ministeries (en dat heb ik n=1 uit de eerste hand.). Funest voor inhouds-deskundigheid, juist net onder het management.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Oostenrijk had in eerste instantie een lockdown voor ongevaccineerde mensen, om later alsnog compleet in lockdown te gaan. Dat beleid bleek toch niet zo goed te werken, wellicht komt Duitsland straks met dezelfde conclusie.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:27
LZ86 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:56:
[...]

In je voorbeeld is geen onderscheid in gevaccineerd/ongevaccineerd.
Ik zie vooral minder 70+ers dan een jaar eerder in de grafiek. Je ziet wel duidelijk veel meer jongere gevallen op de IC liggen in die grafiek dan een jaar eerder. Dát zullen de ongevaccineerden zijn.
Ik zie vooral dat grofweg 90% boven de 50 is. Nu en vorig jaar. Give or take een procentje hier en daar.

Jij pikt er 2 staafjes uit die inderdaad verhoging laten zien tov. vorig jaar en je stelt dat de jongeren dus wel ongevaccineerd zullen zijn, terwijl je daarvoor zegt dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen deze groepen in deze tabel?

Is maar net wat we willen zien ook denk ik ?!

Hmmm.. los van of de cijfers echt zullen kloppen!?vind ik dat toch wel een groot verschil van interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Indoubt schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:40:
[...]

Ik hoop toch van niet hoor.

Ik heb zojuist gehoor dat de moeder van een kennis van mij is overleden aan corona. Was 66 jaar, gevaccineerd en geen onderliggend lijden. Het zal niet zo zijn in de meeste gevallen maar het kan wel fataal aflopen.

Genoeg mensen in mijn omgeving die na een corona besmetting nog heel lang na etteren met vermoeidheid en vage klachten ook al zijn ze jong, gezond en sterk.

Ik pas liever
Daarom zeg ik ook, wanneer door vaccineren (of wellicht een variant die minder ernstig wordt) de klachten vergelijkbaar aan een verkoudheid worden. Want je denkt toch niet dat je nooit dit virus zal krijgen? Dit gaat nog tientallen jaren rondzingen als het niet langer is.

Mijn verwachting is dat iedereen het uiteindelijk eens of meerdere keren zal krijgen...

Dus in dat opzicht hoop ik dat we uiteindelijk hele hoge besmettingcijfers accepteren, wanneer dit niet meer tot ernstige gevolgen leidt.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
martwoutnl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:51:
België komt morgen ook weer bij elkaar. De experts hebben al een lijst gemaakt:

Bron: VRT Nieuws https://www.vrt.be/vrtnws...ronablog-2-december-2021/

[...]
Er liggen daar inmiddels meer dan 700 coronapatiënten op de IC.

Er is ook veel kritiek op het coronabeleid, een derde overlegcomité in zo'n korte tijd is geen goed teken.

Het zwalpende coronabeleid: van ‘geen jojo’ naar chaos in de cockpit
Een maand geleden zette de federale regering zich nog af tegen het Nederlandse ‘jojobeleid’. Nu volgt het derde overlegcomité in evenveel weken, draaide de communicatie naar de ziekenhuizen in de soep en moest de teststrategie bijgestuurd worden.

De stapsgewijze verstrenging geeft geen fraai beeld van het Belgische coronabeleid dat zich juist wilde onderscheiden in ‘rust en veiligheid’
Qua maatregelen heeft men het over sluiten van de basisscholen, de horeca dicht om 20:00 (is nu 23:00), sport zonder publiek en evenementen verbieden. Morgen valt de beslissing.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
XWB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:47:
[...]

Oostenrijk had in eerste instantie een lockdown voor ongevaccineerde mensen, om later alsnog compleet in lockdown te gaan. Dat beleid bleek toch niet zo goed te werken, wellicht komt Duitsland straks met dezelfde conclusie.
De lockdown voor ongevaccineerden heeft welgeteld 7 dagen geduurd. Op basis daarvan kun je geen conclusies trekken. Tegen de tijd dat die "ongevaccineerdenlockdown" inging was de situatie al dusdanig verslechterd dat vrijwel direct daarna de volledige lockdown aangekondigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

:/

Hij heeft het over dit dashboard, met de Province Gauteng geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Dat beleid was nog geeneens getoetst in de werkelijkheid aangezien daar maar een paar dagen verschil tussen zat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GeeEs schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:47:
[...]
Ik zie vooral dat grofweg 90% boven de 50 is. Nu en vorig jaar. Give or take een procentje hier en daar.

Jij pikt er 2 staafjes uit die inderdaad verhoging laten zien tov. vorig jaar en je stelt dat de jongeren dus wel ongevaccineerd zullen zijn, terwijl je daarvoor zegt dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen deze groepen in deze tabel?

Is maar net wat we willen zien ook denk ik ?!

Hmmm.. los van of de cijfers echt zullen kloppen!?vind ik dat toch wel een groot verschil van interpreteren.
De grafiek waar je mee vergelijkt staat compleet los van de opmerkingen waar jij ze blijkbaar aan probeert te linken?

Waar @LZ86 naar refereert is dit:
https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccineerde-COVID-19-patiënten-in-het-ziekenhuis-bijna-20jaar-jonger-dan-gevaccineerde

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 02-12-2021 18:29 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:40:
[...]

Welke beperkingen heeft Portugal en hoe staat dat in verhouding tot onze 'lockdown'?
Portugal heeft een preventieve lockdown aangekondigd. Het seizoenseffect begint zichtbaar te worden: de ziekenhuisopnames stijgen.

Nu zal het daar vanwege de hoge vaccinatiegraad niet snel uit de klauwen lopen, maar enige voorzichtigheid is wel nodig. Want ook Portugal kent een grote groep kwetsbare mensen voor wie het vaccin niet goed werkt.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Die lockdown voor ongevaccineerden heeft ook niet echt de tijd gekregen om zich te bewijzen.

Overigens verbaas ik me er nog wel over wat voor verhalen ik hoor van mijn schoonmoeder. Ze heeft uitgezaaide eierstokkanker. Laatste fase, nog wel aan de chemo. Krijgt inmiddels ook last van d'r longen. Werd de laatste dagen kortademig, dus in overleg met de arts naar de SEH van het UMC. Krijgt daar bij binnenkomst een corona test. Tot zover logisch.

Maar er wordt geen gebruik gemaakt van PBM. Pas als er een positieve test is, wordt dat gebruikt. Ik snap hier persoonlijk niks van. Zeker niet bij kortademigheid. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
7-daags gemiddelde van het aantal positive testen in Zuid-Africa: van 4814 vandaag, vorige week 1321, twee weken geleden 376.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmgnoIbBtC3DTDmuyeJ2_muLJHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cmq5r35SFvDiZbnTM4kXNEGa.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Balance schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:22:
[Twitter]
:/

Hij heeft het over dit dashboard, met de Province Gauteng geselecteerd.
Zijn die stijgende ziekenhuisopnames het gevolg van de nieuwe variant?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
YakuzA schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:25:
[...]

De grafiek waar je mee vergelijkt staat compleet los van de opmerkingen waar jij ze blijkbaar aan probeert te linken?

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccineerde-COVID-19-patiënten-in-het-ziekenhuis-bijna-20jaar-jonger-dan-gevaccineerde
Ik zie nergens die RIVM link?! ik reageerde op @LZ86 zijn reactie op de grafiek van @zacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:25:
[...]

Nee hoor, lees de discussie maar eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
XWB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:33:
[...]

Volgens die zelfde twittergast, is omikron daar dominant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

iamcj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:45:
[...]

Volgens die zelfde twittergast, is omikron daar dominant.
Ja, komende van haast niks. Dus van verdringing is m.i. niet echt sprake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:28:
[...]
Maar er wordt geen gebruik gemaakt van PBM. Pas als er een positieve test is, wordt dat gebruikt. Ik snap hier persoonlijk niks van. Zeker niet bij kortademigheid. :?
Risicoschatting: meer waarschijnlijke alternatieve diagnose, gevaccineerde patiënt, gevaccineerd personeel. Iedereen opvangen alsof het COVID-19 is, betekent ook vertraging in diagnostiek én meer personeel nodig. Meeste ziekenhuizen hebben inmiddels tussenstappen met bijv. alleen FFP2 (en handschoenen zoals altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:33:
[...]

Lage vaccinatiegraad, nieuwe variant, er zullen verschillende factoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zacht schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:37:
[...]
Nee hoor, lees de discussie maar eens goed.
Er wordt aangehaald dat de ongevaccineerden gemiddeld 20 jaar jonger zijn in het zkh dan gevaccineerden en daarna post jij een niet geheel relevante grafiek met een vergelijking tussen 2020 en 2021?

Maargoed uit die combinatie van informatie kun je idd beredeneren dat de hogere pieken op jongere leeftijd idd de niet-gevaccineerden zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 02-12-2021 19:06 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
migchiell schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:58:
Nou ja, hoe meer plekken 2G zouden invoeren, hoe minder die twee groepen kunnen mengen natuurlijk. Helemaal voorkomen ga je het niet.
Die groepen mengen op dusdanig veel plekken dat 2G een zinloze verzwaring is. Het hele systeem van QR codes heeft tot zover zinloos gebleken door inherente en praktische problemen die het kent. Tot op heden heeft 3G de huidige golf niet kunnen voorkomen ondanks de aanbevelingen van het kabinet. Er is weinig reden om na twee pogingen dan te geloven dat de derde poging wel succes zal hebben.
Het is natuurlijk niet waar dat gevaccineerden zich nergens aan hoeven te houden, en ook niet dat ze dat dan ook massaal niet doen, althans niet méér dan dat ongevaccineerden zich niet aan maatregelen houden.

Je zet hier (en niet voor het eerst...) een valse tegenstelling neer tussen die snode gevaccineerden, die, eenmaal geprikt, nooit meer een mondkapje gebruiken maar zoveel mogelijk mensen in de supermarkten in de bek gaan spugen, en de brave ongevaccineerde die al ruim anderhalf jaar in een luchtdichte schuilkelder zit om verspreiding maar zoveel mogelijk tegen te gaan.
Blijft thuis bij klachten. Alleen is dat nogal moeilijk als je geen klachten hebt. Er is niets snoods nodig, dit gaat onbedoeld. De losbandige gevaccineerden kunnen we ook vergeven, de communicatie van het kabinet is hier de schuldige. Maandenlang wordt het probleem bij een groep neergelegd, het is dan niet moeilijk voor de andere groep om te denken dat ze vrijgepleit zijn.

Zo gaan we van 'silver bullet' naar 'silver bullet' met een telkens groter wordende teleurstelling.
gustaveau schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:06:
Lang leve ons eindeloze gepolder.... Soms werkt het, maar in geval van crisis zie ik toch ook wel de voordelen in van een sterke dictator die "gewoon beslist".
Een dictator kan sneller beslissingen doorvoeren, de kwaliteit van de beslissingen wordt er niet noodzakelijkerwijs beter van.
migchiell schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:21:
"die hem goed uitkomen" suggereert dan weer een soort hidden agenda bij De Jonge, alsof zijn doel niet hetzelfde is als van ons allemaal: zo goed als mogelijk deze crisis doorkomen. Gaat een beetje de kant op van een complottheorie.
Dat hoeft helemaal geen complottheorie te zijn. De Jonge is, net als elke andere politicus, gevoelig voor gezichtsverlies. Elke kritiek legt hij naast zich neer en de mislukkingen zijn altijd de schuld van iemand anders. Met projecten als de avondklok en de coronapas krijgt het kabinet echt oogkleppen op en blijven ze blind zo'n project doorduwen ondanks dat er weinig reden is om te geloven dat het werkt zoals ze beweren.

De Jonge draagt een bepaalde wereldbeeld uit en hij kiest adviezen die hierbij passen.
zacht schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:09:
En volgens 'Portugees model', Generalmajor Carsten Breuer van de Bundeswehr gaat de boel coördineren om het vaccinatiepercentage naar 75% te krijgen.
Alleen hangt vaccinatiegraad dan samen met of er een militair de leiding heeft over het programma? Logistiek is in Duitsland het probleem niet, de bereidheid van de bevolking wel. Tenzij die generaal een slimme media campagne weet te beginnen zal het weinig uitmaken of hij uit het leger komt of elders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:12
CMD-Snake schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:12:
Die groepen mengen op dusdanig veel plekken dat 2G een zinloze verzwaring is.
Als strikt 2G ertoe leidt dat een aanzienlijk deel zich alsnog laat vaccineren is het geen zinloze exercitie.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
hoevenpe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:14:
Als strikt 2G ertoe leidt dat een aanzienlijk deel zich alsnog laat vaccineren is het geen zinloze exercitie.
3G heeft niet tot een noemenswaardige toename van de vaccinatiegraad geleid in Nederland. Er wordt nu al een tijd gesproken over 2G, maar de bezoeken aan de prikstraten blijft voorlopig nog achter. Ik zou er niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
YakuzA schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:58:
[...]

Er wordt aangehaald dat de ongevaccineerden gemiddeld 20 jaar jonger zijn in het zkh dan gevaccineerden en daarna post jij een niet geheel relevante grafiek met een vergelijking tussen 2020 en 2021?

Maargoed uit die combinatie van informatie kun je idd beredeneren dat de hogere pieken op jongere leeftijd idd de niet-gevaccineerden zijn.
Je kan er alles uit beredeneren wat je wilt/uitkomt als je er 1 datastaafje uitpakt... ;)
Dat was ook m'n punt in feite. Maar waarom maak je dan zo'n grafiek/overzicht/staafdiagram met leeftijdsgroepen..
Het overzicht van het totaal/deze hele grafiek, laat vooral een opvallende piek in een bepaalde leeftijdsverdeling zien. Je kan er vervolgens per subgroepje nog wat aannames over doen inderdaad.

Zoals: Stijging in de groep 60-70 is vrijwel gelijk als die groep "jongeren" die blijkbaar -volgens een andere aanname- niet gevaccineerd zijn. Zullen dus ook wel ongevaccineerden zijn.... 8)7

Ben geen voorstander van een vaccinatie-plicht denk ik, maar... Communiceren kan je leren...
https://www.nu.nl/290381/...kenhuizen-is-kritiek.html

1 minuut. Helder verhaal. Geen poespas...

[ Voor 10% gewijzigd door GeeEs op 02-12-2021 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:13
Wel een voordeel, vanaf morgen gaan de cijfers weer dalen. Bij milde corona-klachten hoef je dan alleen nog maar een zelftest te doen :z

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
CMD-Snake schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:12:
[...]

Tot op heden heeft 3G de huidige golf niet kunnen voorkomen ondanks de aanbevelingen van het kabinet. Er is weinig reden om na twee pogingen dan te geloven dat de derde poging wel succes zal hebben.
Je weet niet hoe we er zonder 3G voor zouden hebben gestaan. Dat er ondanks 3G een nieuwe golf is gekomen wil niet zeggen dat het een zinloze maatregel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
zacht schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:55:
[...]

Lage vaccinatiegraad, nieuwe variant, er zullen verschillende factoren zijn.
Dat denk ik ook. Stel dat wij rond dansen met Jansen net een andere variant hadden gehad…dan had je ook dit soort plaatjes gezien. We moeten afwachten hoe erg het allemaal wel of niet gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 29-12-2021 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:18:
[...]
3G heeft niet tot een noemenswaardige toename van de vaccinatiegraad geleid in Nederland. Er wordt nu al een tijd gesproken over 2G, maar de bezoeken aan de prikstraten blijft voorlopig nog achter. Ik zou er niet op rekenen.
Ah, vandaar de vaccinatie pieken na elke persconferentie :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:06
Brazos schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:37:
[...]

Maar bij positief moet je alsnog naar de GGD voor een GGD stokje in je neus. Zou dan alleen effect hebben op % positief t.o.v. totaal aantal tests, en niet op het aantal positief. (Theoretisch gezien dan, houding en gedrag niet meegenomen).

Maar goed als je dan toch positief bent zou ik snel naar de GGD gaan, scheelt je weer je booster prikken volgend jaar.
Dan ga je ervan uit dat de zelftesten goed worden afgenomen en dus een kloppend resultaat geven..

Ik vrees de komende weken de nodige verkouden en hoestende kinderen in de klas te hebben die negatief zijn volgens de zelftest.... Want tja, wanneer zijn klachten wel of niet mild?

Dus tja, ik verwacht een flinke afname van het aantal positieve test uitslagen onder kinderen... En dat zullen ze dan vast aan de mondkapjes wijten :-/

[ Voor 9% gewijzigd door President op 02-12-2021 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
MikeyMan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:54:
[...]

Ja, komende van haast niks. Dus van verdringing is m.i. niet echt sprake.
Maar iedereen daar net Delta gehad en nu Omikron is ook niet echt logisch. Dus waarom woekert Delta niet en Omikron wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Lijkt erop dat we kunnen stoppen met krampachtige pogingen de R onder de 1 te krijgen:
De omikronvariant van het coronavirus geeft een drie keer hoger risico op besmetting dan de al zeer besmettelijke Delta-variant, melden Zuid-Afrikaanse gezondheidsinstellingen. Het onderzoek is nog niet beoordeeld door andere wetenschappers en is daarom nog niet gepubliceerd.
Als je inderdaad minder ziek wordt van deze variant kan het nog goed uitpakken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
hoevenpe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:51:

Als je inderdaad minder ziek wordt van deze variant kan het nog goed uitpakken ook.
Heeft iemand daar een goede bron van, want de enige die ik ken zegt dat er ineens allemaal jonge mannen met milde klachten binnenkomen, wat mij juist zorgelijk lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Heftige tv op NPO1, programma frontberichten. Het maakt me behoorlijk boos, boos dat er zoveel onnodig leed voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:28:
[...]

Dat denk ik ook. Stel dat wij rond dansen met Jansen net een andere variant hadden gehad…dan had je ook dit soort plaatjes gezien. We moeten afwachten hoe erg het allemaal wel of niet gaat zijn.
En Gauteng heeft 12 miljoen inwoners op een oppervlakte die nog niet de helft van Nederland is.
Mondkapjes, afstand houden en een avondklok vanaf middernacht waren de laatste weken de enige maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

En als dat niet zo is zijn we de sigaar?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:57:
En als dat niet zo is zijn we de sigaar?
Dan is over een paar maanden inderdaad iedereen gevaccineerd, genezen of dood.
Laten we hopen dat het meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Brazos schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:03:
[...]
Zijn we er wel snel vanaf.
Behalve dan de X honderdduizend long covid gevallen. Die zijn er nog lang niet vanaf.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:06
Brazos schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:03:
[...]
Goed punt, maar zo ingewikkeld zijn die zelftesten nou ook weer niet.
Als die zelftesten zo goed zijn en zo makkelijk zijn, dan kunnen de GGD test straten toch gewoon worden gesloten? Dan voorzien we heel Nederland van zelftesten, doet iedereen die test morgen en over 3 dagen en is het probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18

Yucon

*broem*

GeeEs schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:31:

Ben geen voorstander van een vaccinatie-plicht denk ik, maar... Communiceren kan je leren...
https://www.nu.nl/290381/...kenhuizen-is-kritiek.html

1 minuut. Helder verhaal. Geen poespas...
Ze zal daar vast niet besmet gaan zitten dus dat suggereer ik ook niet, maar klinkt ze altijd zo kortademig? Of is dit gewoon een microfoondingetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:06
Lijkt erop dat we kunnen stoppen met krampachtige pogingen de R onder de 1 te krijgen:

[...]

Dit draadje is zeer informatief waarom dat een vrij gevaarlijke aanname is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:18:
[...]

pardon? Je hebt elke keer de piek na een opmerking van het kabinet gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
iamcj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:54:
[...]

Heeft iemand daar een goede bron van, want de enige die ik ken zegt dat er ineens allemaal jonge mannen met milde klachten binnenkomen, wat mij juist zorgelijk lijkt.
Coetzee zegt tegen de Zuid-Afrikaanse zender News24 ook andere artsen te hebben geraadpleegd. Die bevestigen haar waarneming. “Patiënten met deze variant belanden zelden in het ziekenhuis”, zegt Coetzee. “Ze blijven thuis en binnen twee tot drie dagen nadat we ze hebben gezien, worden ze beter. Er is in dit stadium nog niets spectaculairs. Er is echt geen reden tot paniek.”

https://www.parool.nl/wer...tomen-zijn-mild~bf60a6b3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
BlackMonkey schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:44:
[...]

Dit draadje is zeer informatief waarom dat een vrij gevaarlijke aanname is:

[Twitter]
Daar is al eerder op gereageerd en in dat verhaal wordt de immuniteit die je krijgt door een besmetting niet meegenomen. Het virus dooft dus op een gegeven moment uit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
42erik schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:09:
[...]

pardon? Je hebt elke keer de piek na een opmerking van het kabinet gemist?
Die zoals al eerder gezegd bij elke maatregel weer kleiner en korter wordt. Je krijgt nu steeds meer te maken met de groep die echt niet wil.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:15:
[...]

Daar is al eerder op gereageerd en in dat verhaal wordt de immuniteit die je krijgt door een besmetting niet meegenomen. Het virus dooft dus op een gegeven moment uit.
En wat gebeurt er op weg naar de immuniteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:15:
[...]

Ook die gedachten is gestoeld op een aanname. Er is nog een weg te gaan om die immuniteit te behalen (dus op korte termijn gaat dit rekenvoorbeeld nog zeer zeker op), in het geval van Delta is de huidige immuniteit immers al onvoldoende. Tevens weet je nog niet eens of de huidige immuniteit werkt tegen deze nieuwe variant.

Zoals ik zei: "een vrij gevaarlijke aanname"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:16:
[...]

Die zoals al eerder gezegd bij elke maatregel weer kleiner en korter wordt. Je krijgt nu steeds meer te maken met de groep die echt niet wil.
dat ontken ik ook niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49

[...]

Drie keer delta is een R0 in een “2019 samenleving” van ongeveer 20. Dat is bijna twee keer zo besmettelijk als mazelen om een voorbeeld te noemen, of 9 keer de oorspronkelijke Wuhan variant.

Deze observatie lijkt me erg hoog. Ik heb andere getallen gelezen die R op ongeveer 5x Wuhan zetten, dat lijkt realistischer.

Toch is het wel een scenario om over na te denken. Ik denk dat de enige respons eigenlijk is om het gewoon over ons heen te laten komen. We vaccineren wat we kunnen. We behandelen geen covid in ziekenhuizen (want zo’n enorme overvloed aan patienten zou alle andere zorg langdurig wegdrukken en dat kan gewoon niet). En we begraven wat we helaas moeten. In dat scenario zijn we over een jaar terug op 17M inwoners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
[...]

Dus de "tussengroep" wordt kleiner, het werkt dus wel. Waarbij @CMD-Snake altijd lijkt te claimen dat het totaal geen effect heeft. Daar zit het verschil. De groep kan niet niet 1) kleiner worden en 2) niet gemotiveerd worden door maatregelen zoal xG. Verder heb je zonder cijfers sowieso vrij weinig aan dergelijke uitspraken.

Overigens stelt @CMD-Snake ook altijd dat de maatregelen niet zullen werken, toch ziet het RIVM een stabilisatie. Ik ben nog steeds benieuwd waar die dan magisch vandaan is gekomen. Helemaal door de claim dat de ze niet werken i.p.v. dat ze niet nodig zouden zijn. M.a.w. de noodzaak staat niet ter discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:31:
We behandelen geen covid in ziekenhuizen
maar durven we die keuze te maken....?

[ Voor 64% gewijzigd door 42erik op 02-12-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:31:
[...]

Drie keer delta is een R0 in een “2019 samenleving” van ongeveer 20. Dat is bijna twee keer zo besmettelijk als mazelen om een voorbeeld te noemen, of 9 keer de oorspronkelijke Wuhan variant.

Deze observatie lijkt me erg hoog. Ik heb andere getallen gelezen die R op ongeveer 5x Wuhan zetten, dat lijkt realistischer.

Toch is het wel een scenario om over na te denken. Ik denk dat de enige respons eigenlijk is om het gewoon over ons heen te laten komen. We vaccineren wat we kunnen. We behandelen geen covid in ziekenhuizen (want zo’n enorme overvloed aan patienten zou alle andere zorg langdurig wegdrukken en dat kan gewoon niet). En we begraven wat we helaas moeten. In dat scenario zijn we over een jaar terug op 17M inwoners.
Lijkt me nog aardig hoog voor een respiratoir virus. Das beyond mazelen en waterpokken inmiddels.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Als zelfs Duitsland verplicht gaat vaccineren, kunnen we dat in nl ook wel doen. Huidige beleid van zachte heelmeesters laat helaas zien dat we met lief vragen niet genoeg voor elkaar krijgen qua vaccinaties om de zorg te ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

XWB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:03:
[...]

Er liggen daar inmiddels meer dan 700 coronapatiënten op de IC.

Er is ook veel kritiek op het coronabeleid, een derde overlegcomité in zo'n korte tijd is geen goed teken.

Het zwalpende coronabeleid: van ‘geen jojo’ naar chaos in de cockpit

[...]

Qua maatregelen heeft men het over sluiten van de basisscholen, de horeca dicht om 20:00 (is nu 23:00), sport zonder publiek en evenementen verbieden. Morgen valt de beslissing.
Terwijl ze daar in september al zijn begonnen met boostervaccins toch? Tegen de 20% heeft daar al een booster gehad, in ieder geval de meeste ouderen zullen nu geboostered zijn. En dan toch nog zulke zware maatregelen? Hm, wat betekent dat voor Nederland dan de komende weken, met slechts 200k prikken op de teller? Ook maar schoolsluiting dan?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Basekid schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:57:
Als zelfs Duitsland verplicht gaat vaccineren, kunnen we dat in nl ook wel doen. Huidige beleid van zachte heelmeesters laat helaas zien dat we met lief vragen niet genoeg voor elkaar krijgen qua vaccinaties om de zorg te ontlasten.
We wachten rustig af tot heel Europa vaccinatie verplicht. Dan hoeven we zelf niks te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

BlackMonkey schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:46:
[...]
Overigens stelt @CMD-Snake ook altijd dat de maatregelen niet zullen werken, toch ziet het RIVM een stabilisatie. Ik ben nog steeds benieuwd waar die dan magisch vandaan is gekomen. Helemaal door de claim dat de ze niet werken i.p.v. dat ze niet nodig zouden zijn. M.a.w. de noodzaak staat niet ter discussie.
Ik las ergens een verklaring over de stabilisatie, dat het komt omdat er genoeg mensen immuun worden. Beetje hetzelfde idee als het VK (stond laatst in de krant, NRC/Trouw/Volkskrant ofzo), alle maatregelen loslaten in de zomer heeft waarschijnlijk voor zoveel immuniteit gezorgd dat het nu niet bizar uit de klauwen loopt als je zou verwachten.

Edit: hier een artikel erover. In het VK dalen de ziekenhuisopnames na maandenlang hoog geweest te zijn, in BE (en NL) stijgen ze. Door de besmettingen hoger maar gespreider te laten verlopen is er immuniteit gecreëerd - en een samenleving zonder tweedeling. Dat kan dus ook.

[ Voor 18% gewijzigd door TerraGuy op 02-12-2021 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:02:
We wachten rustig af tot heel Europa vaccinatie verplicht. Dan hoeven we zelf niks te ondernemen.
Alles is de schuld van Mark en Hugo toch? /s

Iedereen weet waar we heen gaan, maar nog steeds is vaccinatieplicht in het politieke debat taboe.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik zie:

- van de eerste persco: geen meetbaar effect
- van de tweede persco (“werk thuis en om
20:00 alles dicht”): een daling van R met 0.10 a 0.13 punt
- van de derde persco (“17:00”): nog geen effect

Het meest zichtbare effect is in de leeftijdsgroep van ongeveer 16-35. Vooral bij de twintigers zie je de besmettingen afnemen, en qua timing past dat bij de tweede persco. Kroegen gingen ‘s avonds dicht op 13-11, twintigers pieken op geschatte eerste ziektedag 19-11
en zetten een daling in. Die vertraging komt overeen met de incubatietijd. Ook bij tieners zie je iets van een kentering, maar bij kinderen mog niet echt.

De R-waarde zat op de piek zo rond 1.25. De helft van de stabilisatie komt in mijn beleving door de maatregelen en de andere helft door saturatie. We hebben naar mijn schatting nog altijd 60kmbesmettingen per dag. Bij 70% immuniteit is dat een saturatie van 1.1% per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
42erik schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:14:
[...]

Coetzee zegt tegen de Zuid-Afrikaanse zender News24 ook andere artsen te hebben geraadpleegd. Die bevestigen haar waarneming. “Patiënten met deze variant belanden zelden in het ziekenhuis”, zegt Coetzee. “Ze blijven thuis en binnen twee tot drie dagen nadat we ze hebben gezien, worden ze beter. Er is in dit stadium nog niets spectaculairs. Er is echt geen reden tot paniek.”

https://www.parool.nl/wer...tomen-zijn-mild~bf60a6b3/
Hier zegt ze wat anders:

Dr Angelique Coetzee said she was first alerted to the possibility of a new variant when patients in her busy private practice in the capital Pretoria started to come in earlier this month with Covid-19 symptoms that did not make immediate sense.

They included young people of different backgrounds and ethnicities with intense fatigue and a six-year-old child with a very high pulse rate, she said. None suffered from a loss of taste or smell.

“Their symptoms were so different and so mild from those I had treated before,” said Dr Coetzee, a GP for 33 years who chairs the South African Medical Association alongside running her practice.

On November 18, when four family members all tested positive for Covid-19 with complete exhaustion, she informed the country’s vaccine advisory committee.

She said, in total, about two dozen of her patients have tested positive for Covid-19 with symptoms of the new variant. They were mostly healthy men who turned up “feeling so tired”. About half of them were unvaccinated.

“We had one very interesting case, a kid, about six years old, with a temperature and a very high pulse rate, and I wondered if I should admit her. But when I followed up two days later, she was so much better,” Dr Coetzee says.

Dr Coetzee, who was briefing other African medical associations on Saturday, made clear her patients were all healthy and she was worried the new variant could still hit older people – with co-morbidities such as diabetes or heart disease – much harder.

“What we have to worry about now is that when older, unvaccinated people are infected with the new variant, and if they are not vaccinated, we are going to see many people with a severe [form of the] disease,” she said.

https://www.telegraph.co....on-variant-says-symptoms/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:31
[...]

Een paar van die persconferenties hebben geleid tot een ‘piek’ van 0,6% extra vaccinatiegraad.

Dus nee, tot nu toe zien we amper een effect van 3G op de vaccinatiegraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sovieto schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:12:
[...]

Een paar van die persconferenties hebben geleid tot een ‘piek’ van 0,6% extra vaccinatiegraad.

Nog 30 perscos en we zijn er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
TerraGuy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:02:
[...]

Ik las ergens een verklaring over de stabilisatie, dat het komt omdat er genoeg mensen immuun worden. Beetje hetzelfde idee als het VK (stond laatst in de krant, NRC/Trouw/Volkskrant ofzo), alle maatregelen loslaten in de zomer heeft waarschijnlijk voor zoveel immuniteit gezorgd dat het nu niet bizar uit de klauwen loopt als je zou verwachten.

Edit: hier een artikel erover. In het VK dalen de ziekenhuisopnames na maandenlang hoog geweest te zijn, in BE (en NL) stijgen ze. Door de besmettingen hoger maar gespreider te laten verlopen is er immuniteit gecreëerd - en een samenleving zonder tweedeling. Dat kan dus ook.
Die hebben inderdaad voor de hersteld, gevaccineerd of dood strategie gekozen. Naar mijn weten hebben wij dat niet en is de immuniteit daar ook niet hoog genoeg voor. Echter zegt dat helemaal niks over het effect van de maatregelen die ook zijn ingevoerd. Zoals @t_captain ook aangeeft. Immuniteit stijgt en heeft een invloed op de R waarde, maar ook de maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
xh3adshotx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:17:
[...]

En wat gebeurt er op weg naar de immuniteit?
Met de huidige immuniteit en een virus dat minder mensen in het ziekenhuis brengt niet zo heel veel. Iig een stuk minder dan dat artikel zegt. Het wordt pas lastig als omikron zowel besmettelijker blijkt als dat het verloop heftiger is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
BlackMonkey schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:25:
[...]

Ook die gedachten is gestoeld op een aanname. Er is nog een weg te gaan om die immuniteit te behalen (dus op korte termijn gaat dit rekenvoorbeeld nog zeer zeker op), in het geval van Delta is de huidige immuniteit immers al onvoldoende. Tevens weet je nog niet eens of de huidige immuniteit werkt tegen deze nieuwe variant.

Zoals ik zei: "een vrij gevaarlijke aanname"
Dat artikel is gebaseerd op dat het virus besmettelijker is en minder gevaarlijk (minder mensen in het ziekenhuis). En dan is de aanname niet zo gevaarlijk. Maar aangezien we nog niet weten wat er nu wel en niet waar is over dit virus zou ik zelf inderdaad nog geen enkele aanname doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

BlackMonkey schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:31:
[...]

Die hebben inderdaad voor de hersteld, gevaccineerd of dood strategie gekozen. Naar mijn weten hebben wij dat niet en is de immuniteit daar ook niet hoog genoeg voor. Echter zegt dat helemaal niks over het effect van de maatregelen die ook zijn ingevoerd. Zoals @t_captain ook aangeeft. Immuniteit stijgt en heeft een invloed op de R waarde, maar ook de maatregelen.
In het artikel staat ook een vergelijking met Schotland, Noord-Ierland en Wales, die wel een coronapas hebben ingevoerd. Conclusie: geen duidelijk effect te merken. Hier ook maar afschaffen dan? Kost een berg voor de ondernemers, creëert tweedeling in maatschappij, handhaving kost bakken met geld, kost tijd, en allemaal voor een blijkbaar onduidelijk effect?

[ Voor 10% gewijzigd door TerraGuy op 02-12-2021 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
TerraGuy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:02:
[...]

En dan nu de hamvraag: waarom kiest onze regering niet voor dezelfde aanpak van het VK?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
BlackMonkey schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:46:
[...]
Dus de "tussengroep" wordt kleiner, het werkt dus wel. Waarbij @CMD-Snake altijd lijkt te claimen dat het totaal geen effect heeft. Daar zit het verschil. De groep kan niet niet 1) kleiner worden en 2) niet gemotiveerd worden door maatregelen zoal xG. Verder heb je zonder cijfers sowieso vrij weinig aan dergelijke uitspraken.
Wat je krijgt is dat er weliswaar een tussengroep is die kleiner wordt, maar dat is een groep die je met goede argumenten ook over had kunnen halen. Maar tegelijkertijd wordt de echte anti-groep wel groter, dus de groep die je nooit over zult halen wordt groter. En dat is het grote probleem (dit is trouwens standaard psychologie en een bekend gegeven bij teveel dwang)
Die stabilisatie was ook zonder maatregelen ergens rond half tot eind november verwacht (RIVMs eigen voorspellingen). Ik geloof wel dat de maatregelen iets doen, maar hoeveel zullen we nooit weten. Ook zonder de maatregelen zaten we al tegen de piek aan. Dus wat dat betreft staat de noodzaak wel degelijk ter discussie. Mijn mening is echter dat aangezien de ziekenhuizen al te vol liggen, elke maatregel zinnig is en dat we eerder te weinig dan teveel maatregelen nemen. Zelfs als het niets doet voor de piek (zoals ik verwacht), zorgt het wel voor een snellere daling, en die is wel heel erg gewenst.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
iamcj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:11:
[...]

Hier zegt ze wat anders:

Dr Angelique Coetzee said she was first alerted to the possibility of a new variant when patients in her busy private practice in the capital Pretoria started to come in earlier this month with Covid-19 symptoms that did not make immediate sense.

They included young people of different backgrounds and ethnicities with intense fatigue and a six-year-old child with a very high pulse rate, she said. None suffered from a loss of taste or smell.

“Their symptoms were so different and so mild from those I had treated before,” said Dr Coetzee, a GP for 33 years who chairs the South African Medical Association alongside running her practice.

On November 18, when four family members all tested positive for Covid-19 with complete exhaustion, she informed the country’s vaccine advisory committee.

She said, in total, about two dozen of her patients have tested positive for Covid-19 with symptoms of the new variant. They were mostly healthy men who turned up “feeling so tired”. About half of them were unvaccinated.

“We had one very interesting case, a kid, about six years old, with a temperature and a very high pulse rate, and I wondered if I should admit her. But when I followed up two days later, she was so much better,” Dr Coetzee says.

Dr Coetzee, who was briefing other African medical associations on Saturday, made clear her patients were all healthy and she was worried the new variant could still hit older people – with co-morbidities such as diabetes or heart disease – much harder.

“What we have to worry about now is that when older, unvaccinated people are infected with the new variant, and if they are not vaccinated, we are going to see many people with a severe [form of the] disease,” she said.

https://www.telegraph.co....on-variant-says-symptoms/
Die heb ik gezien ja.

interpretatie, maar ik vind dat niet anders... extreem vermoeid, maar na een paar dagen weer "heel". Dat is geen reden voor een ziekenhuis of paniek lijkt me.

Erger nog, laat die heel snel dominant worden, mensen paar dagen op bed en dan kunnen ze verder. prima toch?

Disclaimer: ja, dit is onder voorbehoud van heel veel... dat ouderen/risico-ers niet alsnog op de ic landen, dat immuniteit na besmetting nog steeds bestaat, en vast nog heel veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Sovieto schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:12:
[...]

0.6% van de volledige bevolking zijn er nog steeds duizenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 22:42
42erik schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:42:
[...]

0.6% van de volledige bevolking zijn er nog steeds duizenden
Sterker nog, dat zijn er ongeveer 100 000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Emgeebee schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:45:
[...]

Sterker nog, dat zijn er ongeveer 100 000.
bam, weer 100.000 * 0.97 = 97.000 die niet op een IC komen... Dat telt best aan :)

(Probeerde zelf al dat getal uit te rekenen maar had even aantal volwassenen in NL niet gevonden... dank je!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:34:
[...]

Dat artikel is gebaseerd op dat het virus besmettelijker is en minder gevaarlijk (minder mensen in het ziekenhuis). En dan is de aanname niet zo gevaarlijk. Maar aangezien we nog niet weten wat er nu wel en niet waar is over dit virus zou ik zelf inderdaad nog geen enkele aanname doen.
Dat draadje (het is geen artikel) gaat letterlijk in op minder ziek. Precies zoals verwoord in de post waarop ik antwoordde. Van alle besmettingen wordt x procent ziek genoeg voor een ziekenhuisopname. Dat veranderd niet zomaar, dat percentage kan enkel iets verschuiven. Echter haalt die rekensom zich met veel besmettingen snel in, waardoor de zorg alsnog overbelast wordt.
TerraGuy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:34:
[...]

In het artikel staat ook een vergelijking met Schotland, Noord-Ierland en Wales, die wel een coronapas hebben ingevoerd. Conclusie: geen duidelijk effect te merken. Hier ook maar afschaffen dan? Kost een berg voor de ondernemers, creëert tweedeling in maatschappij, handhaving kost bakken met geld, kost tijd, en allemaal voor een blijkbaar onduidelijk effect?
We hebben het hier over de situatie in Nederland. Waarbij we over het donkergrijze randje in de zorg lopen. Er zijn maatregelen ingevoerd en ze lijken iets van effect te hebben. Ik snap niet wat de UK en buurlanden daar te maken mee hebben en wat een vergelijking in een andere situatie zou moeten bewijzen. Verzwaren is eerder mijn ingeving (maar dat is deels al gebeurt natuurlijk, daar zien we het effect alleen nog niet van i.v.m. vertraging).
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:38:
[...]

Wat je krijgt is dat er weliswaar een tussengroep is die kleiner wordt, maar dat is een groep die je met goede argumenten ook over had kunnen halen. Maar tegelijkertijd wordt de echte anti-groep wel groter, dus de groep die je nooit over zult halen wordt groter. En dat is het grote probleem (dit is trouwens standaard psychologie en een bekend gegeven bij teveel dwang)
Dus dan is het effect niet 0. Toch heb ik dat argument vaker voorbij zien komen, maar dat is net zo min te bewijzen als het effect van xG. Overigens ben ik nog steeds van mening dat die groep kleiner is dan dat ie gebracht wordt. "Ik neem geen vaccinatie" staat niet gelijk aan "Vaccinatie is gif!". Maar mocht je er goede data van hebben dan zie ik die graag.
Die stabilisatie was ook zonder maatregelen ergens rond half tot eind november verwacht (RIVMs eigen voorspellingen). Ik geloof wel dat de maatregelen iets doen, maar hoeveel zullen we nooit weten. Ook zonder de maatregelen zaten we al tegen de piek aan. Dus wat dat betreft staat de noodzaak wel degelijk ter discussie. Mijn mening is echter dat aangezien de ziekenhuizen al te vol liggen, elke maatregel zinnig is en dat we eerder te weinig dan teveel maatregelen nemen. Zelfs als het niets doet voor de piek (zoals ik verwacht), zorgt het wel voor een snellere daling, en die is wel heel erg gewenst.
Het probleem is dat je niet wil uitvinden dat je toch niet natuurlijk aan die piek bent gekomen. Daarom helpt het roepen dat maatregelen geen zin hebben want "ik vind dat ze geen effect hebben" ook zo simpel. Je moet iets, anders ben je te laat en kan de zorg het gegarandeerd niet aan. Maar volgens mij zijn we het daarin gewoon eens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:49:
[...]

bam, weer 100.000 * 0.97 = 97.000 die niet op een IC komen... Dat telt best aan :)

(Probeerde zelf al dat getal uit te rekenen maar had even aantal volwassenen in NL niet gevonden... dank je!)
Ware het niet dat de kans om op de IC te komen a priori niet voor iedereen 1 is. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
MikeyMan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:04:
[...]

Ware het niet dat de kans om op de IC te komen a priori niet voor iedereen 1 is. :P
Dat de kans op de IC sowieso laag was hoef je natuurlijk niet te vermelden. Dat hebben we uit het handboek van de oppositie geleerd :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

BlackMonkey schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:51:
[...]

We hebben het hier over de situatie in Nederland. Waarbij we over het donkergrijze randje in de zorg lopen. Er zijn maatregelen ingevoerd en ze lijken iets van effect te hebben. Ik snap niet wat de UK en buurlanden daar te maken mee hebben en wat een vergelijking in een andere situatie zou moeten bewijzen. Verzwaren is eerder mijn ingeving (maar dat is deels al gebeurt natuurlijk, daar zien we het effect alleen nog niet van i.v.m. vertraging).
Uiteraard is het hier anders dan in het VK, echter ook weer niet zoveel anders. Als het geen duidelijk effect heeft in een ander land, dan zou je dondersgoed moet kunnen onderbouwen waarom het hier wél effect gaat hebben. Zeker als de nevenschade op meerdere vlakken (financieel, sociaal etc) enorm is. Enorme nevenschade voor iets wat 'iets van effect' heeft lijkt me vrij bizar :) Dat ze het steeds op het randje aan laten komen om daarna allerlei draconische maatregelen makkelijk te laten accepteren - het is altijd hetzelfde liedje: "of [vul willekeurige maatregel in] of anders code zwart mensen!!" - klinkt als een slap excuus, afschuiven van incompetentie van de overheid - of ze spelen een slim (politiek) spel.

Blijkbaar is het een zet geweest van het VK die óók kon, met misschien (iets?) meer casualties maar wel een relatief normale samenleving - wat ook weer QALY scheelt, en waardevolle eenheid in het land behoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
TerraGuy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:12:
[...]

Uiteraard is het hier anders dan in het VK, echter ook weer niet zoveel anders. Als het geen duidelijk effect heeft in een ander land, dan zou je dondersgoed moet kunnen onderbouwen waarom het hier wél effect gaat hebben. Zeker als de nevenschade op meerdere vlakken (financieel, sociaal etc) enorm is. Enorme nevenschade voor iets wat 'iets van effect' heeft lijkt me vrij bizar :) Dat ze het steeds op het randje aan laten komen om daarna allerlei draconische maatregelen makkelijk te laten accepteren - het is altijd hetzelfde liedje: "of [vul willekeurige maatregel in] of anders code zwart mensen!!" - klinkt als een slap excuus, afschuiven van incompetentie van de overheid - of ze spelen een slim (politiek) spel.

Blijkbaar is het een zet geweest van het VK die óók kon, met misschien (iets?) meer casualties maar wel een relatief normale samenleving - wat ook weer QALY scheelt, en waardevolle eenheid in het land behoudt.
Ik wou het graag bij mijn originele punt houden, dat de maatregelen minimaal iets van effect hadden i.p.v. geen effect. Daar heeft de vergelijking met andere landen vrij weinig mee te maken omdat het dus terug lijkt te zien in de cijfers.

Jij lijkt echter volledig voor de VK strategie te willen gaan. Dat is een andere discussie. Het vergelijken van landen is namelijk vrij lastig en dan helpt het niet als we verschillende factoren/invloeden er bij gaan halen. Mijn mening is dat de VK strategie voor ons momenteel niet mogelijk is. Zoals ik in mijn reactie al liet doorschemeren. Er is nog geen bewijs dat we voldoende immuniteit zouden hebben en bij een stijging wordt de zorg gegarandeerd overlopen. Zolang we niet voor het beleid "we accepteren veel doden" kiezen, kijk je naar een totaal ander beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:04:
[...]

Weer 97000 die sowieso niet op de IC komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
42erik schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:49:
[...]

Niet elke gevaccineerde komt op het IC. Je moet eerst bekijken hoeveel van de 100.000 er normaal op het IC komen en daar 97% van pakken. Dan zijn het er nog steeds een redelijk aantal, ik geloof dat 0.35% op het IC komt?. En dan is het 0.35%*100.000*97%=340.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:35:
[...]

Niet elke gevaccineerde komt op het IC. Je moet eerst bekijken hoeveel van de 100.000 er normaal op het IC komen en daar 97% van pakken. Dan zijn het er nog steeds een redelijk aantal, ik geloof dat 0.35% op het IC komt?. En dan is het 0.35%*100.000*97%=340.
Je hebt helemaal gelijk! Ik ga maar naar bed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
XWB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:35:
[...]

En dan nu de hamvraag: waarom kiest onze regering niet voor dezelfde aanpak van het VK?
Daar waren we mee begonnen, maar toen begon het ziekenhuis vol te lopen. En aangezien het nu vol ligt, is het niet echt de tijd om alweer te gaan sturen op zoveel mogelijk besmettingen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
42erik schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:38:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik ga maar naar bed :)
Hoe dan ook is het nog steeds een mooi getal aan IC-bezoeken die ermee worden voorkomen.
Maar ik ga ook eens naar bed, truste :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

BlackMonkey schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:22:
[...]

Ik wou het graag bij mijn originele punt houden, dat de maatregelen minimaal iets van effect hadden i.p.v. geen effect. Daar heeft de vergelijking met andere landen vrij weinig mee te maken omdat het dus terug lijkt te zien in de cijfers.

Jij lijkt echter volledig voor de VK strategie te willen gaan. Dat is een andere discussie. Het vergelijken van landen is namelijk vrij lastig en dan helpt het niet als we verschillende factoren/invloeden er bij gaan halen. Mijn mening is dat de VK strategie voor ons momenteel niet mogelijk is. Zoals ik in mijn reactie al liet doorschemeren. Er is nog geen bewijs dat we voldoende immuniteit zouden hebben en bij een stijging wordt de zorg gegarandeerd overlopen. Zolang we niet voor het beleid "we accepteren veel doden" kiezen, kijk je naar een totaal ander beleid.
Ik hoef niet perse voor deze of die strategie gaan, MITS het maar een strategie is die zinvol is :) En zo min mogelijk obstructies voor normaal leven - daar willen we toch uiteindelijk zo snel mogelijk naartoe? Het is momenteel lastig om dezelfde strategie te volgen als het VK idd, juist omdat we nu de winterpiek ingaan terwijl het VK die piek in 5 maanden gespreid heeft.

Nogmaals: maatschappelijk ontwrichtende en dure maatregelen als een verplichte coronapas voor "iets van effect" klinkt toch wel heel mager en niet bepaald wijs. Niet iets doen om maar wat te doen, zoals de minister van Volksgezondheid in het VK zei (zie artikel), het moet wel (zeer) goed helpen dan en wetenschappelijk te onderbouwen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:35:
[...]

Het is nogal een gok. Voor hetzelfde geld had het VK gedurende de zomer een behoorlijk druk ziekenhuis gehad en was het nu alsnog de pan uit gerezen omdat de schatting van patiënten/doden er behoorlijk naast zit. RIVM heeft die schatting hier ook in twee maanden tijd met 50% verhoogd omdat ze een foutje in de eerste berekening hadden zitten.
Daarnaast heeft het VK soort van heel Europa leeg geplukt wat ziekenhuispersoneel betreft, daardoor hadden ze daadwerkelijk de capaciteit om dat denkbeeldige reservoir van zwakke inwoners 'weg te werken'. Daarnaast hebben ze planbare zorg behoorlijk laten versloffen wat op de lange termijn misschien meer nadelen dan voordelen heeft.
De laatste schatting van het RIVM kwam uit op 4800 IC patiënten, als dat zou kloppen hadden we met onze 200 beschikbare bedden er nog 12 tot 24 maanden over gedaan. Zoveel maanden zit er niet tussen zomer en winter. :+ Met 4x zo veel bedden (en personeel natuurlijk) was het misschien wel een juiste strategie geweest, mits de schatting van 4800 blijkt te kloppen... :X

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 03-12-2021 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Yucon schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:41:
[...]

Ze zal daar vast niet besmet gaan zitten dus dat suggereer ik ook niet, maar klinkt ze altijd zo kortademig? Of is dit gewoon een microfoondingetje?
Viel me inderdaad ook op. Denk ook niet dat ze daar zomaar gaat zitten als ze mogelijk ziek/besmet is.
Ze oogt zeker niet ziek, maar deze dame is intussen natuurlijk ook niet de jongste meer met 67.
Ze is waarschijnlijk ook gewoon oprecht vermoeid en aan het einde van haar Latijn..
Ergens meen ik ook wel oprecht de zorgen te zien die ze draagt aan haar lichaamstaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Er zijn extra IC plekken geregeld:
Ziekenhuizen schalen ic’s toch verder op, ‘code zwart’ voorlopig afgewend

Het lukt ziekenhuizen toch om meer intensive care-bedden vrij te maken. Komende maandag moeten er 1250 ic-bedden beschikbaar zijn, verdeeld over alle ziekenhuizen in Nederland. De toename van 100 operationele ic-bedden is een soort tussenstap die is afgesproken door de regionale netwerken acute zorg. Een verdere groei naar 1350 ic-bedden is voor een aantal ziekenhuizen onhaalbaar.
We zijn inmiddels 10 dagen verder, de 'vrijwel zekere' code zwart van Gommers lijkt relatief ver weg, hadden De Jonge en Kuipers toch gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
hoevenpe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:35:

[...]

We zijn inmiddels 10 dagen verder, de 'vrijwel zekere' code zwart van Gommers lijkt relatief ver weg, hadden De Jonge en Kuipers toch gelijk.
Ik las juist dit...

https://www.nu.nl/coronav...feitelijk-code-zwart.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:43

[...]

Het is een gevoel van mij, maar ik denk dat dit een zeer tijdelijk iets kan zijn. Er is minder personeel dan voorheen, die al meer overwerkt is, waar nog meer inzet van wordt verwacht. Strikt. Gezien zijn er meer bedden, maar het kan zomaar zijn dat dat na een week alweer onmogelijk blijkt door te zetten.

150% vragen van medewerkers die al 130% geven is geen oplossing, maar gewoon uitstel. Men wil koste wat kost niet in code zwart raken (waar men lokaal al in zit overigens, het UMCG zit in fase 3a), in de hoop dat de cijfers snel dalen. Als dat niet snel genoeg gebeurt, zal de capaciteit zomaar naar beneden kunnen gaan, waarna we nog langer met code zwart te maken krijgen, met nog strengere triage en daardoor meer afwijzingen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

[...]

Dit komt alleen maar door de IC mensen zelf, die hun hart op de juiste plek hebben zitten, er moeten hele groepen zich gaan schamen.

Eigenlijk is het gewoon geestelijke mishandeling ; je weet als zorgmedewerker dat het "niet anders kan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:25

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Dat, en de al dan niet bewuste processen uit de post van @GeeEs zorgen dat het niet in formeel code zwart zitten helemaal niet betekent dat de crisis is afgewend.
Bovendien blijft er een kans op te hoge instroom de komende twee dagen. Ik hoop het natuurlijk niet, maar voor opgelucht ademhalen is pas weer tijd als de zorgmedewerkers zelf ook weer kunnen lachen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
TerraGuy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:41:
[...]

Ik hoef niet perse voor deze of die strategie gaan, MITS het maar een strategie is die zinvol is :) En zo min mogelijk obstructies voor normaal leven - daar willen we toch uiteindelijk zo snel mogelijk naartoe? Het is momenteel lastig om dezelfde strategie te volgen als het VK idd, juist omdat we nu de winterpiek ingaan terwijl het VK die piek in 5 maanden gespreid heeft.

Nogmaals: maatschappelijk ontwrichtende en dure maatregelen als een verplichte coronapas voor "iets van effect" klinkt toch wel heel mager en niet bepaald wijs. Niet iets doen om maar wat te doen, zoals de minister van Volksgezondheid in het VK zei (zie artikel), het moet wel (zeer) goed helpen dan en wetenschappelijk te onderbouwen zijn.
Als we op dat soort wetenschappelijke onderbouwingen hadden moeten wachten hadden we bij elke golf in code zwart gezeten en goed ook. Helaas hebben we die kennis niet, vooral omdat er veel te veel variabelen zijn die moeilijk te voorspellen zijn.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Gevolg is wel dat Gommers "onschadelijk" is gemaakt, zijn volgende dramatische oproep zal veel minder effect hebben.

In de media en beeldvorming voel je de urgentie alweer wegebben, het is een kwestie van tijd voordat de roep om versoepelingen luider wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing

[...]

De grote vraag is ten koste van wat. Deze golf gaat weer voor een flinke uitloop uit de zorg zorgen. Want die zijn nu weer volop aan het overbelasten omdat we de ICs gebruiken om immuniteit op te bouwen.

Bedenk wel dat dit dus wederom betekent dat er meerdere patiënten per medewerker zijn, ze geen verlof meer kunnen krijgen en aan alle kanten overuren aan het draaien zijn. En dan straks als beloning gaan we weer een keertje klappen ofzo? Dit is nu echt mensen misbruiken om je slechte beleid op te vangen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:31
redwing schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:35:
[...]

Ware het niet dat die 100.000 met name jongeren waren. Die hebben weer een veel lagere kans om op de IC te komen.

Dus die extra vaccinaties na de persconferenties hebben helaas niet heel veel gedaan voor de ziekenhuisbezetting

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:05

Dit zegt het wel goed lijkt me.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Pagina: 1 ... 15 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.