Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.182 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:58:
Afgelopen week hebben we de discussie gevoerd over het nog wel of niet gaan naar de booster prik in combinatie met het zwabberbeleid van de overheid. Vandaag loop ik tegen een Tweet en nieuwsbericht aan die wat mij betreft precies toont wat er fout gaat bij de overheid.

[Twitter]

Nu.nl, 3 januari 2022:

[...]

https://www.nu.nl/coronav...oor-vaccinatiebewijs.html
Dat was 3 November, de Gezondheidsraad adviseerde 2 November het volgende:
De Gezondheidsraad ziet op basis van recente studies geen medische aanleiding om andere groepen een boostervaccin aan te bieden.
Ofwel, iedereen onder de 60, zonder aandoening en niet-wonend in een zorginstelling zou nog niet in aanmerking komen voor een booster.

Op basis van de kennis van toen klopt zijn uitspraak als een bus. Gaan we nu echt weer mierenn...... op basis van een Tweet? De Omicron-golf moest toen nog aan land komen. Het advies veranderde. De situatie was vrij snel na dat moment niet meer hetzelfde. Maar we pinnen hem vast aan een uitspraak van toen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ErA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Aanvullend op de reactie van Fuji op jouw vraag: het artikel wat ik gisteravond linkte. Een afgeleide van het FTM artikel.

Als je er meer over wilt weten.

https://www.linkedin.com/...ema/?originalSubdomain=nl
Ziet deze blogger het als een kans ? Het woord 'kans' komt niet voor in het artikel. Of heeft hij het over machthebbers die het als een kans zien en hebben deze machthebbers het geheime plan aan hem verklapt.
In het artikel waarschuwen vier wetenschappers en twee privacyactivisten voor de digitale ID. Het vaccinatiepaspoort is ook in de ogen van deze deskundigen een opstapje naar iets groters en veel ergers: een zogenaamde digitale wallet (portefeuille), oftewel een digitale ID.
Vier wetenschappers (in wat?) en twee privacy activisten (wiens taak het is de privacy te beschermen ook al kost dat duizenden levens) vinden dit. Dat mogen ze. Als ik nou acht wetenschappers zoek die het juist heel nodig vinden een QR code in te voeren ? Het zal me helaas niet lukken om ook privacy activisten te vinden die daar voor zijn, dat is een beetje abortus aanhangers zoeken bij een SGP vergadering.

[ Voor 37% gewijzigd door IJzerlijm op 04-01-2022 10:24 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 04-01-2022 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:02

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Fuujii ik vind het wel hoopvol dat het 1. nog slechts een club bedrijven is, er 2. nu een schijnwerper op staat en 3. er voor 2G al geen meerderheid is/was dus de kamer lijkt wel een beetje te snappen waar het om gaat.
Rutger Bregman is ook voor het WEF in Davos geweest. Toch hebben we nog geen basisinkomen en geen verschuiving naar belasting op bezit.

Daar staat tegenover dat er wel degelijk weer een meerderheid in handen is van partijen die geen visie hebben en zich dus maar als een leeg vat wetten laten dicteren door lobbyisten die wél visie hebben.
Elk volk krijgt de regering die het verdient... er is zeker risico.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tweak_ers schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Maar zijn de risico’s volledig in kaart gebracht? Of is er nog veel onduidelijk?

Toevallig heeft mijn vrouw nu 5,5 maanden na vaccinatie nog steeds last van een verstoorde menstruatie cyclus.

Op oudejaarsdag kwamen we erachter dat dit voor meerdere vriendinnen geldt. Allen nooit een melding ervan gemaakt.

Maar is dit blijvend? Gaat het ooit weer weg?
Voor vaccinatie was het altijd op de dag gelijk met de afgelopen maand, sinds vaccinatie klopt er niets meer van en is het iedere maand weer een verrassing. De ene keer na een week of twee en dan weer 1,5 maand niets.
Joh.. dit is zelfs op TV geweest als nieuwitem. Percentages vergelijkbaar bij het krijgen van corona.

Wat is het effect van een booster?

Niemand die het weet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

*knip* graag inhoudelijk op de bal blijven spelen i.p.v. op de man.

[ Voor 89% gewijzigd door Zeehond op 04-01-2022 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mfpower schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:39:
Een kleine verdieping van het stuk uit FTM kun je hier vinden: YouTube: Is coronapas begin van sociaal krediet systeem in Nederland? Een ges... - dit is een interview met de auteur van het stuk uit FTM. Het interessante is dat hij alle ethische vragen uit de weg gaat - of deze eigenlijk teruglegt bij de interviewer (als ethicus) - om het debat aan te sporen. Wat is wenselijk van deze nieuwe werkelijkheid?
Het is vooral kwalijk dat het kabinet en de Tweede Kamer de discussie uit de weg lijken te gaan. De voorstellen voor 2G en coronapas op de werkvloer zullen alleen behandeld worden als de minister weet dat er van te voren genoeg steun is. Zo krijg je geen inhoudelijke discussie over de moeilijke aspecten van dit soort wetgeving, dit is dan vooral de oude Haagse mores dat je wetgeving er doorheen wil duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-09 21:00
IJzerlijm schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Ziet deze blogger het als een kans ? Het woord 'kans' komt niet voor in het artikel. Of heeft hij het over machthebbers die het als een kans zien en hebben deze machthebbers het geheime plan aan hem verklapt.
Dit is nogal een vermoeiende non-discussie. Hierna wil ik het ook hierbij laten, anders wordt het te off-topic.

Er zijn simpelweg genoeg bewijzen/uitspraken/artikelen/feiten dat er een plan ligt. Dit is overigens geen geheim. Deze komt (grotedeels) vanuit de lobby van het bedrijfsleven zoals ID2020 en praatgroepen zoals het WEF. Hiervoor verwijs ik graag naar het FTM-artikel. Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen hoe machtig multinationals zijn. En anders haal ik graag het voorbeeld aan van de Unilever of Shell CEO die Mark Rutte persoonlijk belt vanwege dividendbelasting.

Hoe het systeem er exact uit gaat zien, dat is afwachten. Heeft het voordelen? Ja. Heeft het (zorgelijke) nadelen? Ja. Die hele ethische discussie ontbreekt nu, omdat er dan wordt geroepen 'glijdende schaal'. Wacht je tot het systeem er is? Dan gaat het niet meer weg.

Het is verder aan jou wat je ervan vindt. Maar het feit dat het komt, is zo goed als zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 04-01-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:40
Brazos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Ik denk niet dat de kans dat een jong gezond iemand die is hersteld van corona en is gevaccineerd 0,25% kans heeft om in het ziekenhuis te komen. Dat risico zal ongeveer zo klein zijn als de loterij te winnen, en ik koop geen loten omdat ik die kans verwaarloosbaar acht.

De kans om met corona in het ziekenhuis te komen is zelfs zonder herstel en vaccinatie al extreem klein.
Ik denk dat je schromelijk overschat hoe groot de kans is om de loterij te winnen. Of schromelijk onderschat hoeveel jongeren wel niet in het ziekenhuis komen met Covid.
Bekijk de cijfers van de ziekenhuizen maar eens: https://experience.arcgis...1779b4cdd9d81e44b9b1032d0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23
RoD schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:17:
Daar is nog niets over bekend. Israël geeft de vierde prik al aan mensen boven de 60 jaar, maar ik vraag me sterk af waar dat op is gebaseerd. Er is nog weinig data van alles wat na de derde prik komt, dus we moeten de studies afwachten.

Een trigger voor auto-immuunaandoeningen zal het niet zijn. Je lichaam versterkt dezelfde immuunresponse, en als het de eerste paar keer geen kruisreactie geeft met dingen in je lichaam, zal het dat de volgende keer ook niet doen. Je loopt dan veel groter risico met steeds weer een gemuteerd virus in je lichaam te krijgen.

De kans is groter dat er uiteindelijk een keer een max zit aan je immuunresponse na X prikken, elke 3-4 maanden (wat Israël nu lijkt te gaan doen). Maar ook hier geldt weer: we weten het gewoon nog niet. Wat we wel weten is dat een derde prik cq. booster héél goed werkt, zowel om afnemende immuniteit over tijd te compenseren, alsook tegen omicron te beschermen. Maar de strategie daarna? Mij is het onduidelijk.
Geloof je het nu wel @Miki? Dat is alles wat ik hierboven al zei: al die effecten zijn nog niet voldoende onderzocht om er met enige zekerheid iets over te zeggen.

Israël heeft de keuze gemaakt desondanks toch een vierde vaccinatie te gaan doen en blijkbaar daarin een afweging gemaakt. Dat is dus hetzelfde als die hoogleraar in het interview zei. Dus dan kun je heel raar reageren naar mij, maar het argument blijft gewoon staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
Fuujii schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:27:
[...]
En anders haal ik graag het voorbeeld aan van de Unilever of Shell CEO die Mark Rutte persoonlijk belt vanwege dividendbelasting.
offtopic:
Blijkbaar was hun invloed niet groot genoeg aangezien ze toch naar de andere kant van het kanaal verhuizen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Aan de andere kant wordt de T-cel respons daarin ook niet meegenomen maar wordt er puur blind gestaard op antistoffen, en de T-cel respons schijnt nog altijd vrij goed te zijn tegen omikron, ook na 2 prikken.
Dat begrijp ik ook niet goed, er zijn twee beschermingsmuren:
1. Antistoffen
2. T cel respons

Antistoffen nemen altijd af, zo heb ik tenminste begrepen. Echter doordat je lichaam de bescherming onthoudt via je T cellen blijf je beschermd, bij veel andere vaccinatie voor 10+ jaar.

Wat is dan de reden dat we bij Covid zo hameren op de hoeveelheid antistoffen? Is het T cel systeem onvoldoende getraind? Is het makkelijker om te detecteren en efficienter om iedereen maar weer in te enten dan te kijken naar noodzaak op individueel/groepsnivo?

Waar kan ik de T cel respons bij een gezonde 20 jarige mee vergelijken? Is die even snel effectief als een booster bij een 50 jarige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:35
eric.1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Dat was 3 November, de Gezondheidsraad adviseerde 2 November het volgende:
[...]

Ofwel, iedereen onder de 60, zonder aandoening en niet-wonend in een zorginstelling zou nog niet in aanmerking komen voor een booster.

Op basis van de kennis van toen klopt zijn uitspraak als een bus. Gaan we nu echt weer mierenn...... op basis van een Tweet? De Omicron-golf moest toen nog aan land komen. Het advies veranderde. De situatie was vrij snel na dat moment niet meer hetzelfde. Maar we pinnen hem vast aan een uitspraak van toen.
Als dit een eenmalige uitschieter was, dan was ik het volledig met je eens geweest. Maar dit is zo ongeveer de rode draad in de afgelopen 20 maanden. Alles wordt eerst heel stellig beweerd en dan na korte tijd weer ingetrokken.

Wat het advies van de gezondheidsraad ermee te maken heeft weet ik niet zo goed. Overigens was er al in september duidelijk dat een booster noodzakelijk zou zijn en is er al geadviseerd op dat moment om een gedegen plan voor te bereiden.

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 04-01-2022 10:32 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Brazos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:21:
[...]Mijn vriendin heeft ook last gehad van een verstoorde menstruatiecyclus na de prik. De huisarts wou er destijds niets van geloven. Meld het in ieder geval bij het lareb, dan kunnen ze er misschien iets mee.
Er zijn letterlijk honderden factoren die de menstruatiecyclus kunnen verstoren. Stress is daar een hele belangrijke van. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n prikje voor sommige mensen stress oplevert. Die stress kan dus gevolgen hebben in je lichaam. Ik schat de kans dat stress de oorzaak is van de verstoring hoger in dan de prik zelf. Waarschijnlijk ook de reden dat de huisarts er verder niks op uit gedaan heeft.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-09 17:10
IJzerlijm schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Het is 21 procent maar laat je niet door de feiten afleiden van je kruistocht tegen bejaarden.

https://allecijfers.nl/ni...-corona-virus-en-covid19/
https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames

Tot 80 jaar levert 443 opnames op.
Vanaf 80 jaar 413 opnames.

Voorheen stond de bezetting ook in het dashboard, maar die is nu weg zie ik.

Bezetting van 80+ was zo’n 60% van het totaal.

Logisch, blijkbaar ligt 80+ langer in het ziekenhuis dan 80-.

Prima verdedigbaar met bijna 50% opname cijfers.

Zet dat voor de grap eens af tegen het aandeel 80+ in de samenleving.

Kruistocht tegen bejaarden? Gewoon cijfers.
Ik vind de kruistocht tegen basisschool kinderen en stuk kwalijker die sommigen lijken te hebben (scholen moeten dicht blijven)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ErA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Aanvullend op de reactie van Fuji op jouw vraag: het artikel wat ik gisteravond linkte. Een afgeleide van het FTM artikel.

Als je er meer over wilt weten.

https://www.linkedin.com/...ema/?originalSubdomain=nl
Ah ja, een Blogger en ervaringsdeskundige met een "ik stel vragen en ga tegen de stroming in" status als betrouwbaar bestempelen.

Sorry, maar wat is dit anders dan een Jensen of een Lange Frans?
Blogger en ervaringsdeskundige
Paar quotes welke hij onder de reacties geeft.
Beetje kennis delen en tegen de stroom in blijven gaan.
Ik vond het stuk in FTM echt overtuigend. Daar hebben wetenschappers en activisten FvD hier gelijk gegeven, in mijn ogen. Je kunt zelf ID2020 en dergelijke opzoeken, of typ digitale identiteit en blockchain ofzo in. De Microsofts en weet ik wat niet allemaal komen voorbij vliegen. Ik zou het complot niet links noemen, zoals Baudet zegt, maar dat is even een andere discussie. Links is in mijn ogen veel te etatistisch geworden en daardoor meer bezig met baantjes dan met idealen. Zowel in welzijn als bij natuur en klimaat zijn grote, bureaucratische organisaties ontstaan. Tijd dat enkele idealen opnieuw bekeken worden en hoe we van die bureaucratie/baantjesmachine afkomen om ze daadwerkelijk te realiseren.
Je bent de tweede die op connecties met ING wijst. Rabo doet ook mee met WEF, schijnt.
Als reactie op een Nine4. nou ja, die site:
Dit geloof je niet. En daarom zal het wel weer waar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:51
CMD-Snake schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Het is vooral kwalijk dat het kabinet en de Tweede Kamer de discussie uit de weg lijken te gaan. De voorstellen voor 2G en coronapas op de werkvloer zullen alleen behandeld worden als de minister weet dat er van te voren genoeg steun is. Zo krijg je geen inhoudelijke discussie over de moeilijke aspecten van dit soort wetgeving, dit is dan vooral de oude Haagse mores dat je wetgeving er doorheen wil duwen.
Als het niet behandeld wordt dan wordt het ook niet ingevoerd... prima toch?

Als de minister het wel wil doorvoeren dan zal hij het uiteindelijk toch aan de kamer moeten voorleggen. Dus die discussie moet er sowieso komen, anders gaat het niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:41
Vorkie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Ah ja, een Blogger en ervaringsdeskundige met een "ik stel vragen en ga tegen de stroming in" status als betrouwbaar bestempelen.
En als je dan op zijn naam klikt dan is de eerste melding een video van een bekende Wappie-website. Niet echt betrouwbaar dus. Ja, bedrijven kunnen lobbyen maar organisaties ook. Maar aantoonbaar dat wetgeving door een paar bedrijven worden bepaald is er niet. Je hebt dan nog steeds de 2e kamer. Anders had Nederland wel wetgeving voor Shell en Unilever erdoorheen gejaagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Yaksa schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:31:
Ik schat de kans dat stress de oorzaak is van de verstoring hoger in dan de prik zelf.
Ben jij ook arts dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
RadboudUMC gaat volgens het AD zie https://www.ad.nl/nijmege...1h7NW8CD8qogmeolrDd3AsfPw bij elke nieuwe patiënt een PCR-test afnemen. Ze willen zo voorkomen dat iemand het virus ongemerkt naar binnen meeneemt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Er zijn letterlijk honderden factoren die de menstruatiecyclus kunnen verstoren. Stress is daar een hele belangrijke van. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n prikje voor sommige mensen stress oplevert. Die stress kan dus gevolgen hebben in je lichaam. Ik schat de kans dat stress de oorzaak is van de verstoring hoger in dan de prik zelf. Waarschijnlijk ook de reden dat de huisarts er verder niks op uit gedaan heeft.
Dit vind ik echt zo’n dooddoener.

Iedere bijwerking zal wel door iets anders komen dan het vaccin.

Bij voorbaat al.

Vaccineren wordt een religie voor sommigen! De uitkomst staat van tevoren al vast. Onderzoek?! Niet nodig, het zal wel stress zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Als dit een eenmalige uitschieter was, dan was ik het volledig met je eens geweest. Maar dit is zo ongeveer de rode draad in de afgelopen 20 maanden. Alles wordt eerst heel stellig beweerd en dan na korte tijd weer ingetrokken.
Allereerst zie ik het niet als een uitschieter.

Dan snap je na 20 Maanden toch wel dat de context een rol speelt in wat ze zeggen? Je gooit hier eigenlijk je eigen glazen in.

Edit: Wat het advies ermee te maken had? Als je geen booster aanbiedt aan 1/2-2/3 van de bevolking dan kan je moeilijk een booster onderdeel maken van CTB.....

[ Voor 13% gewijzigd door eric.1 op 04-01-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Dennis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Geloof je het nu wel @Miki? Dat is alles wat ik hierboven al zei: al die effecten zijn nog niet voldoende onderzocht om er met enige zekerheid iets over te zeggen.

Israël heeft de keuze gemaakt desondanks toch een vierde vaccinatie te gaan doen en blijkbaar daarin een afweging gemaakt. Dat is dus hetzelfde als die hoogleraar in het interview zei. Dus dan kun je heel raar reageren naar mij, maar het argument blijft gewoon staan.
Nee, omdat het advies hier in Nederland vooralsnog een interval is van 6 á 8 maanden en dat er vooralsnog geen signalen zijn nog uit de huidige literatuur op te maken is dat niet vaccineren boven vaccineren gaat ivm de gezondheidswinst voor groepen onder 60jaar. Daarbij geven ze ook duidelijk aan dat ze alert zijn op buitenlandse ontwikkelingen dus je kunt er prat op gaan dat ze de situatie in Israel nauwlettend in de gaten houden als ook alle andere landen.

Voor een eventuele 4 booster zal er dus weer een advies ingewonnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40

Dennis1812

Amateur prutser

martwoutnl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:39:
RadboudUMC gaat volgens het AD zie https://www.ad.nl/nijmege...1h7NW8CD8qogmeolrDd3AsfPw bij elke nieuwe patiënt een PCR-test afnemen. Ze willen zo voorkomen dat iemand het virus ongemerkt naar binnen meeneemt.
Dit gebeurd al in een aantal andere ziekenhuizen.
En alleen bij nieuwe opgenomen patiënten.

Je hoeft niet voor een poli bezoek te testen o.i.d.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
Dennis1812 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Dit gebeurd al in een aantal andere ziekenhuizen.
En alleen bij nieuwe opgenomen patiënten.

Je hoeft niet voor een poli bezoek te testen o.i.d.
Precies, is bij ons ook ingevoerd deze week. Voorafgaand aan een opname wordt iedereen getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40

Dennis1812

Amateur prutser

Dit deden wij al halverwege 2020.
Voor iedereen een PCR die geopereerd werd.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Tweak_ers schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 02:51:
[...]
Die kinderen zitten heel de dag op elkaars lip, kleuters stoppen vingers in hun mond zitten aan speelgoed waar vervolgens andere kinderen hetzelfde doen.

Denk je echt dat vaccineren voor kinderen een ander effect gaat hebben dan voor volwassenen?
Effect is namelijk dat we op 2 keer zo veel besmettingen zaten als zonder vaccinatie in 2020. Terwijl “slechts” 20% van de besmettingen bij scholen en kinderopvang vandaan kwam.
Waarbij je ook nog een heel gedeelte bij ouders en grootouders hebt zitten, waarmee je boven de 50% komt (voor zover die getallen ook maar iets zeggen). En als je naar eerdere golven kijkt zie je precies datzelfde beeld.
Persoonlijk vind ik het te ver gaan om kinderen te gebruiken in dit probleem. Onderzoekers Utrecht MC, die aangaven dat Corona voor kinderen enkel een verkoudheidje is, gaven tevens aan te verwachten dat 2/3 van de kinderen inmiddels naar verwachting COVID hebben gehad.
Onderzoekers zeggen ook dat vaccinatie voor alle kinderen positief is (veel meer voor- dan nadelen) Dus we gebruiken de kinderen niet, we beschermen ze. Je leert ze toch ook om goed uit te kijken bij het oversteken, ondanks dat gewoon naar de overkant rennen meestal ook goed zal gaan.
Ik ben gevaccineerd, dat ik is pas 5 maanden geleden. Eind juli was ik als dertiger volledig gevaccineerd. Ik ga echt niet nu alweer boosteren om over een paar maanden nog een keer te moeten.
Dat kan ik me voorstellen, maar dat is ook wetenschappelijk te onderbouwen. Pas boven de 6 maanden zal het voor jou voordelen beginnen te geven en pas rond de 9 maanden wordt het echt zinvol.
Tegen de zomervakantie kijken we wel weer wat nodig is voor vakanties. Er zijn nu zo veel gezinnen om ons heen besmet geweest en stuk voor stuk geen tot milde klachten. In al die gevallen gaven gevaccineerden het ook door aan hun kinderen en vice versa. Ook mensen die zonder klachten wél positief testte en het ook zonder symptomen doorgaven. Zowel kinderen als gevaccineerde volwassenen.
Leuk verhaal, maar er zijn ook mensen die een ongeluk overleven zonder dat ze hun gordel om hebben. Dat zegt echter niet dat die gordel niet heel veel levens heeft gered. Zo ook met die vaccinatie, dat het niet alle ellende voorkomt wil niet zeggen dat het niet veel ellende voorkomt. Of net als met het voorbeeld hierboven, met het leren goed uit te kijken bij het oversteken, als je een keer in de krant leest dat er iemand is overreden bij het oversteken is dat toch ook geen reden om dan maar niet meer uit te kijken omdat het toch geen zin heeft :?
Het hele vaccineren begint een religie te worden lijkt het wel als ik De Jonge hoor praten. Ik vind dit niet gezond. Booster vooral 40, 50 of 60 plus, maar voor mij stopt het nu even.
Voorlopig geeft alles nog aan dat vaccineren voor alle leeftijdsgroepen voordelig is en een hoop probleen voorkomt. Dat lijkt dus helemaal niet op een religie, want dan zou je het doen zonder dat er enige onderbouwing voor is. Hier is juist een uitstekende onderbouwing voor.
Ik was voornamelijk boos om de school sluiting en als al het vaccineren van 90% van de volwassenen dan nog steeds geen garantie is om scholen open te houden, dan ben je mij echt kwijt.
Tja, vertel dat het virus. Het ging duidelijk nog te hard rond dus moest er weer iets gebeuren. Dan kun je blijven roepen dat je het er niet mee eens bent, maar de cijfers geven toch echt wat anders aan. Zeker omdat het nog niet duidelijk was/is wat Omikron precies betekent. Het lijkt er steeds meer op dat het mee gaat vallen, maar je kunt er bij het beleid niet van uit gaan dat het mee zal vallen. Je moet juist met de negatieve scenario's rekening houden en daarna hopen dat het meevalt.
Liever ouderen opsluiten, dan onschuldige kinderen hun jeugd verder af te nemen. Ze keken echt uit naar de kerst vieringen op school. Laatste keer kerst diner met was groep 5 op school, nu groep 7 ging het wéér niet door! Samen het jaar afsluiten op een gezellige manier met de klas zorgt voor een feestje ken sfeer in de groep. Heel jammer dat dit weer niet kon.
Je kunt de ouderen niet opsluiten. Als je de besmettingen volop rond laat gaan, zullen die hoe dan ook besmet raken. Daar ga je helemaal niets aan veranderen. Dus het enige dat je kunt doen is de besmettingen in toom houden.

Het echte probleem zit hem er echter in dat de regering niet eerder heeft ingegrepen, waardoor de scholen uiteindelijk wel dicht moesten. Hadden ze eerder maatregelen genomen, waren de besmettingen minder omhoog gegaan, hadden we meer speling in het ziekenhuis gehad en hadden de scholen niet dicht gehoeven. Maar in de situatie waar we een paar weken geleden in zaten kon je niet anders dan de scholen sluiten.
Maar met kerst samenkomen met 17 personen vonden mijn schoonouders (70+) geen probleem. Wij zijn niet gegaan. Maar het wordt tijd dat de ouderen ook maar eens meebetalen aan de kosten van deze crisis. Kijken of ze dan nog zo hard om maatregelen schreeuwen.

Ik kan daar zo boos om worden, grote mond dat scholen dicht moeten ivm kerst. Vervolgens met veel te veel mensen samenkomen en vragen “wanneer komen de kleinkinderen weer?” Uhm “niet!”. Het is toch allemaal zo eng? Onze kinderen gaan liever naar school en beperken contact met opa en oma, dan andersom. Als we eens een pensioenbelasting van 10% invoeren, mogen ouderen ook meebetalen. Nu ligt de rekening volledig bij kinderen en ondernemers. Uiteindelijk moet de rekening een keer betaald gaan worden, ik zie niet in waarom de groep waar we het voornamelijk voor doen, uitgezonderd moet worden van het dragen van de lasten.
Ja, maar nu ga je er een persoonlijke situatie bij halen. En wat je hier zegt ben ik het helemaal eens. Maar bedenk ook dat dat wel de uitzonderingen zijn. De meeste ouderen beperken het contact nog steeds en hebben net zo goed heel veel last van de lockdown.

Maar zoals ik al vaker hier heb gezegd, zie ik ook hier weer dat het probleem niet ligt aan het eind. Het gaat al veel eerder fout, waarbij de regering steevast veel te laat reageert en te weinig doet. Want dat is de reden waarom we iedere keer weer zware maatregelen nodig hebben. Rutte kan wel zeggen dat die lockdown niet te voorkomen was, maar als er eerder maatregelen waren geweest en daarmee de besmettingen niet zo hoog waren, hadden we met kerst geen lockdown gehad.

En wat ik daarnaast aan je hele verhaal apart vind, is dat je vindt dat de scholen niet dicht moeten, maar wel loopt te klagen dat je geen vaccinaties wil. Ondanks dat alles aangeeft dat die juist heel goed helpen en ook voor de jongeren heel zinvol zijn. Dat vaccin niet kiezen is uiteindelijk hetzelfde als wat je schoonouders doen, bewust ervoor kiezen om het virus sneller rond te laten gaan.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Brazos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Mijn vriendin heeft ook last gehad van een verstoorde menstruatiecyclus na de prik. De huisarts wou er destijds niets van geloven. Meld het in ieder geval bij het lareb, dan kunnen ze er misschien iets mee.
Huisartsen geloven toch nooit wat je zegt. M'n vriendin haar tante (80+) heeft zelf corona gehad, niks aan de hand. Tijdje erna haar eerste prik (AstraZeneca). Dag erna echt doodziek.

Het eerste wat de huisarts zei: "dit komt niet door de prik hoor!"

Zucht. Zo kweek je echt geloofwaardigheid. Problemen met de menstruatie geloofde eerst ook niemand... en toch hebben duizenden vrouwen er last van. Dat is een serieus iets en wmb genoeg reden om geen booster te nemen.

Namen ze het maar eens echt serieus i.p.v. altijd maar te zeggen dat mensen het zich inbeelden en dat het toeval is.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Schrijnende gevallen af en toe wel hoor:

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 04-01-2022 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Tweak_ers schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
[...]Dit vind ik echt zo’n dooddoener.

Iedere bijwerking zal wel door iets anders komen dan het vaccin.
Bij voorbaat al.
Vaccineren wordt een religie voor sommigen! De uitkomst staat van tevoren al vast. Onderzoek?! Niet nodig, het zal wel stress zijn!
Alle 'bijwerkingen' wijten aan de vaccinatie is dus ook een uitkomst die al vast staat?

Komt een vrouw bij de dokter: "Mijn menstruatie is door de prik verstoord, ik weet het zeker".
Dokter: "Nou mevrouw, ik weet dat u wat angstig was voor die prik en waarschijnlijk heeft dat de storing veroorzaakt".
Vrouw: "Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat ik een andere dokter ga zoeken die het wel met mij eens is".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Brazos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Klopt, en we weten ook dat de immuniteit in gezonde jonge mensen maar heel beperkt terugloopt, en in risicogroepen veel sneller. Dat jij tzt een booster wil halen kan ik begrijpen, helaas is dat niet een vrije keuze maar een politiek besluit.
Immuniteit in jonge mensen was beperkt teruggelopen op het moment dat het gemeten is. Punt blijft dat ook in gezonde mensen er op een gegeven moment weinig bescherming overblijft en ook dan een booster nodig is om de bescherming op peil te houden.

Maar dat alles is nu niet meer zo relevant ivm omicron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Miki schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
Daarbij geven ze ook duidelijk aan dat ze alert zijn op buitenlandse ontwikkelingen dus je kunt er prat op gaan dat ze de situatie in Israel nauwlettend in de gaten houden als ook alle andere landen.
Maar waar zij nu die onderzoeken in Israël dan waaruit blijkt dat frequent (elke 3 maanden) vaccineren niet schadelijk is?

Nee er is geen bewijs dat het wel schadelijk is maar we kunnen ook niet zeggen dat het niet zo is. We weten het gewoon nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:30
@t_captain Hoe ga je in je model om met vertraging van de verspreiding van generatie naar generatie, en het effect wat dat zal hebben op ziekenhuisbezetting? De stijging zit nu vooral in 20-29 en hun ouders in 50-59, maar het is een kwestie van tijd voordat dat ook de echte kwetsbaren gaat bereiken (maar gedempt door de booster).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Het grote probleem is dat er continue dingen stellig beweerd worden die helemaal niet zo stellig zijn. Vaak kun je dat al van te voren zeggen, maar schijnbaar vindt de regering dat nogal lastig. Ik snap het ook wel gezien onze regering, want ze doen dit continue (ook buiten corona) en het werkt ook prima op de korte termijn. Het jammere is alleen dat corona wat langer rondgaat, waardoor het nu begint op te vallen dat de uitspraken helemaal niet zo zeker zijn als dat ze gebracht worden.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Het grote probleem is dat er continue dingen stellig beweerd worden die helemaal niet zo stellig zijn. Vaak kun je dat al van te voren zeggen, maar schijnbaar vindt de regering dat nogal lastig. Ik snap het ook wel gezien onze regering, want ze doen dit continue (ook buiten corona) en het werkt ook prima op de korte termijn. Het jammere is alleen dat corona wat langer rondgaat, waardoor het nu begint op te vallen dat de uitspraken helemaal niet zo zeker zijn als dat ze gebracht worden.
En als je het niet stellig zegt krijg je het ook om je oren. You can't win.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dennis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Maar waar zij nu die onderzoeken in Israël dan waaruit blijkt dat frequent (elke 3 maanden) vaccineren niet schadelijk is?

Nee er is geen bewijs dat het wel schadelijk is maar we kunnen ook niet zeggen dat het niet zo is. We weten het gewoon nog niet.
Het is niet erg aannemelijk dat het schadelijk is. Als je immuunsysteem goed omgaat met een prik die eerste paar keren, zal dat daarna ook wel zo zijn. Het zit hem er meer in dat het op een gegeven moment "uitgewerkt" is. Maar nogmaals, niets bekend.

Ik vermoed dat Israël dit besluit heeft genomen voor >60 jaar vanwege de mindere werking van de vaccins bij omicron en de kennis dat een booster fors helpt. Een soort van tweede volledige vaccinatieregime dus. Voor een risicopopulatie (als je >60 jaar zo mag beschouwen) is dat wellicht niet heel gek. Maar het is dus speculatief.

Voor <60 lijkt het me inderdaad momenteel absoluut niet zinvol. Beter wachten op omicron-specifieke vaccins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wolly schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:29:
Dat begrijp ik ook niet goed, er zijn twee beschermingsmuren:
1. Antistoffen
2. T cel respons

Antistoffen nemen altijd af, zo heb ik tenminste begrepen. Echter doordat je lichaam de bescherming onthoudt via je T cellen blijf je beschermd, bij veel andere vaccinatie voor 10+ jaar.

Wat is dan de reden dat we bij Covid zo hameren op de hoeveelheid antistoffen? Is het T cel systeem onvoldoende getraind? Is het makkelijker om te detecteren en efficienter om iedereen maar weer in te enten dan te kijken naar noodzaak op individueel/groepsnivo?

Waar kan ik de T cel respons bij een gezonde 20 jarige mee vergelijken? Is die even snel effectief als een booster bij een 50 jarige?
Antistoffen werken meteen, T-cellen moeten 'op gang komen' en dan duurt het wat langer voordat je weer antistoffen hebt. Tegen ziekte zal dat niet zoveel verschil maken, maar voor besmettelijkheid zou dat zomaar net kunnen betekenen dat je eerst al veel verspreidt hebt voordat je immuunsysteem op gang is.
Daarnaast is het inderdaad een stuk makkelijker te meten, je moet maar afwachten hoe de T-cellen gaan reageren maar antistoffen is gewoon meetbaar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:30

Wailing_Banshee

You're Next

Dat snap ik niet. Toen ik in november naar het ziekenhuis moest, werd er bij mij ook zo'n wattenstaafje in m'n longen en hersenen gestoken... (was mijn eerste test, snap niet dat mensen dat vrijwillig meerdere keren per week laten doen!) Pas toen die test terug kwam, werd ik naar de afdeling gereden (vanuit de spoed opname) En dat was in Scheemda...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
redwing schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:51:
[...]

En wanneer je "mogelijk", "waarschijnlijk" en "op basis van huidige inzichten" gebruikt dan krijg je weer om je oren dat het niet duidelijk is of moeilijk te volgen voor minder geletterden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Allereerst zie ik het niet als een uitschieter.

Dan snap je na 20 Maanden toch wel dat de context een rol speelt in wat ze zeggen? Je gooit hier eigenlijk je eigen glazen in.
Wij zijn hier dan ook allemaal bovengemiddeld intelligent, wij kunnen dit begrijpen.

Maar denk je eens in hoe dit overkomt op mensen die twijfelen, wat denk je dat het met die mensen doet? Denk je dat die mensen na de zoveelste flater op dit gebied nog vooraan staan om de booster te halen?
Edit: Wat het advies ermee te maken had? Als je geen booster aanbiedt aan 1/2-2/3 van de bevolking dan kan je moeilijk een booster onderdeel maken van CTB.....
Het was al 2 maanden bekend dat die booster aangeboden zou worden, maar dan nog kan je communicatie op orde zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Drardollan op 04-01-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Wij zijn hier dan ook allemaal bovengemiddeld intelligent, wij kunnen dit begrijpen.

Maar denk je eens in hoe dit overkomt op mensen die twijfelen, wat denk je dat het met die mensen doet? Denk je dat die mensen na de zoveelste flater op dit gebied nog vooraan staan om de booster te halen?
Denk je echt dat die groep "op basis van huidige inzichten" tot zich neemt? Ik betwijfel het, als ze het al begrijpen.
Het was al 2 maanden bekend dat die booster aangeboden zou worden, maar dan nog kan je communicatie op orde zijn.
Dat was het toen dus nog niet, niet dat de gehele bevolking aan de booster zou gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door eric.1 op 04-01-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

En daarom dus het Nederlandse advies van een interval 6 á 8 maanden en niet 3 zoals in Israel en vooralsnog alleen een eerste booster.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 04-01-2022 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:56:
[...]

En daarom dus het Nederlandse advies van een interval 6 á 8 maanden en niet 3 zoals in Israel.
En 6 tot 8 maanden is niet schadelijk? 8)7 volgens mij schieten we compleet het doel voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Denk je echt dat die groep "op basis van huidige inzichten" tot zich neemt? Ik betwijfel het, als ze het al begrijpen.
Ja.

Er wordt nu geschat dat (uit mijn hoofd) 80% zijn booster gaat halen. Die mensen hebben dus wel eerst de overtuiging gehad dat een vaccinatie nodig was en zijn deze gaan halen. Van die mensen haakt nu dus 2 op de 10 af. Daar is een reden voor, een veel gehoorde reden is dat deze mensen dachten dat ze na 2 prikken klaar zouden zijn (wat de officiële communicatie was tot half 2021).

Alles staat of valt met duidelijke en eerlijke communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
RoD schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:54:
vanwege de mindere werking van de vaccins bij omicron en de kennis dat een booster fors helpt.
Werkt de booster niet gewoon net zo goed als de originele vaccins en bepaalt de factor tijd niet gewoon hoe effectief ze nog zijn?

Met andere woorden: als ik nu mijn eerste twee vaccinaties zou nemen, ben ik dan niet net zo goed beschermd tegen omikron als een persoon die de eerste vaccinatie acht maanden geleden heeft gehad en nu een booster neemt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Dennahz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:48:
[...]
Huisartsen geloven toch nooit wat je zegt. M'n vriendin haar tante (80+) heeft zelf corona gehad, niks aan de hand. Tijdje erna haar eerste prik (AstraZeneca). Dag erna echt doodziek.

Het eerste wat de huisarts zei: "dit komt niet door de prik hoor!"
Het hele probleem hier is dat uit onderzoeken komt dat vaccineren voor veel minder problemen zorgt. Daarmee kan het voor iemand specifiek best anders uitpakken. Aan de andere kant is de kans (gezien het onderzoek) ook heel groot dat als ze een 2e keer corona had gehad, ze nog veel meer problemen had gehad. Vandaar ook dat je uiteindelijk alleen naar de grote getallen kunt kijken (dus het onderzoek) en dan toch moet concluderen dat vaccineren beter is.
Zucht. Zo kweek je echt geloofwaardigheid. Problemen met de menstruatie geloofde eerst ook niemand... en toch hebben duizenden vrouwen er last van. Dat is een serieus iets en wmb genoeg reden om geen booster te nemen.
Voorlopig blijkt uit onderzoeken dat dit niets met de prik te maken heeft (het aantal vrouwen met klachten zonder vaccinatie is ongeveer gelijk aan met vaccinatie). Dat is dus totaal geen reden om geen booster te nemen. En zelfs als het wel een zeldzame bijwerking is, is die alsnog zo weinig voorkomend dat alsnog die vaccintie beter is. Zeker omdat er ook genoeg meldingen zijn van vrouwen met menstruatieprobelem nadat ze corona hebben gekregen (wat aantallen betreft komt dat ook weer overeen met geen corona/vaccinatie trouwens).
Maar dit is het probleem als wij gaan proberen conclusies te trekken, wij hebben veel te weinig info en doen ook veel te weinig onderzoek om hier iets zinnigs over te zeggen. Laten we dat dus maar overlaten aan de experts en gewoon vertrouwen op de onderzoeken. Als daatuit blijkt dat er teveel bijwerkingen zijn, worden de vaccinaties echt wel aangepast.
Namen ze het maar eens echt serieus i.p.v. altijd maar te zeggen dat mensen het zich inbeelden en dat het toeval is.
Maar meestal is het ook gewoon toeval. Dat het niet slim is om dat zo te zeggen ben ik het helemaal mee eens, maar het blijft natuurlijk lastig. Want aan de ene kant wil je de problemen wel onderkennen, maar aan de andere kant blijkt ook dat mensen zonder vaccinatie juist vaker en meer van zulke problemen hebben.

En dan moet je dus uitleggen dat de vaccinatie zorgt voor wat problemen, maar dat zonder vaccinatie de kans op die en ergere problemen nog veel groter was geweest. En dat is natuurlijk lastig, want het ene is gebeurt en het andere is een kans. Individueel gezien is dat niet uit te leggen, met de grote getallen echter wel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:56:
[...]
Dat was het toen dus nog niet, niet dat de gehele bevolking aan de booster zou gaan.
Hou toch op, dat wist iedereen in juli 2021 zo ongeveer al. Toen Israël begon.

En juist hierin heeft de gezondheidsraad laten zien dat zij wel snappen hoe communicatie werkt:
Bij een deel van de mensen met een ernstig gecompromitteerd immuunsysteem – bijvoorbeeld bij transplantatiepatiënten – is er onvoldoende of geen immuunrespons te zien nadat ze twee doses van een COVID-19-vaccin hebben gekregen. Een derde dosis kan de immuunrespons verhogen en daarom komt een aantal patiëntengroepen volgens de Gezondheidsraad met hoge prioriteit in aanmerking voor zo’n additionele dosis. De behandelend medisch specialismen en het RIVM werken daarvoor een implementatiestrategie uit.

Voor de overige bevolking is boostervaccinatie tegen COVID-19 op dit moment niet nodig. De bescherming van sommige COVID-19-vaccins tegen infectie is in de loop van de tijd wel enigszins afgenomen, maar dat geldt niet voor de bescherming tegen ernstige ziekte. Die bescherming is nog altijd onverminderd hoog, zo laten de huidige gegevens zien, ook voor de deltavariant. Er is op dit moment dus nog nauwelijks ruimte voor verbetering van de bescherming tegen ernstige ziekte en sterfte met een boosteraanbod. De primaire vaccinatiegraad heeft hier meer effect op, zowel binnen Nederland als wereldwijd.
https://www.gezondheidsra...vaccinatie-tegen-covid-19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Dat snap ik niet. Toen ik in november naar het ziekenhuis moest, werd er bij mij ook zo'n wattenstaafje in m'n longen en hersenen gestoken... (was mijn eerste test, snap niet dat mensen dat vrijwillig meerdere keren per week laten doen!) Pas toen die test terug kwam, werd ik naar de afdeling gereden (vanuit de spoed opname) En dat was in Scheemda...
Bedankt allen voor de voorbeelden. Het lijkt erop dat het AD zijn artikel iets nauwkeuriger had mogen doen namelijk dat er veel meer ziekenhuizen het al doen buiten de 2 die ze onderaan het artikel noemen. Ik zie dat artikel langskomen en dacht daardoor als buitenstaander dat het nieuws was. Duidelijk dus dat het geen nieuwe ontwikkeling is maar meer een ziekenhuis die meegaat met de al lopende gang van zaken elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:52:
[...]
En als je het niet stellig zegt krijg je het ook om je oren. You can't win.
Klopt, wat dat betreft zit de regering ook gewoon in een spagaat. En ook al vind ik dat ze het slecht doen, snap ik ook dat ze het nooit echt goed kunnen doen.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Hou toch op, dat wist iedereen in juli 2021 zo ongeveer al. Toen Israël begon.

En juist hierin heeft de gezondheidsraad laten zien dat zij wel snappen hoe communicatie werkt:

[...]

https://www.gezondheidsra...vaccinatie-tegen-covid-19
Dat gokte iedereen in Juli 2021 al. Zelfs in begin November was er geen wetenschappelijke basis voor. Sterker nog, die basis is nooit gehaald voor jongeren. Het is een "baat het niet dan schaadt het niet"-actie tegen Omicron. Was Omicron er niet gekomen dan was het maar de vraag of de booster nodig ging zijn voor die groep.

Ga nou niet achteraf een vage gok goedpraten, iedereen die in Juli dit riep...riep dit op basis van lucht.

En ja, die bewoording van ze is meer correct...alleen niet duidelijker voor minder geletterden.
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Ja.

Er wordt nu geschat dat (uit mijn hoofd) 80% zijn booster gaat halen. Die mensen hebben dus wel eerst de overtuiging gehad dat een vaccinatie nodig was en zijn deze gaan halen. Van die mensen haakt nu dus 2 op de 10 af. Daar is een reden voor, een veel gehoorde reden is dat deze mensen dachten dat ze na 2 prikken klaar zouden zijn (wat de officiële communicatie was tot half 2021).

Alles staat of valt met duidelijke en eerlijke communicatie.
Sjah, tegelijkertijd beginnen jongeren toch te beseffen dat ze weinig te vrezen hebben, zeker na twee vaccinaties. Laten we dit gat niet geheel labelen als "door slechte overheidscommunicatie veroorzaakt".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
eric.1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Dat gokte iedereen in Juli 2021 al. Zelfs in begin November was er geen wetenschappelijke basis voor. Sterker nog, die basis is nooit gehaald voor jongeren. Het is een "baat het niet dan schaadt het niet"-actie tegen Omicron. Was Omicron er niet gekomen dan was het maar de vraag of de booster nodig ging zijn voor die groep.

Ga nou niet achteraf een vage gok goedpraten, iedereen die in Juli dit riep...riep dit op basis van lucht.

En ja, die bewoording van ze is meer correct...alleen niet duidelijker voor minder geletterden.

[...]

Sjah, tegelijkertijd beginnen jongeren toch te beseffen dat ze weinig te vrezen hebben, zeker na twee vaccinaties. Laten we dit gat niet geheel labelen als "door slechte overheidscommunicatie veroorzaakt".
Persoonlijk heb ik nu ook zoiets van: laat ons maar eerst eens Corona krijgen.

Het bangige is er wel af inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Miki schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:56:
En daarom dus het Nederlandse advies van een interval 6 á 8 maanden en niet 3 zoals in Israel en vooralsnog alleen een eerste booster.
Op Europees niveau ligt al een advies dat het ook na drie maanden mag. Zie bericht twee pagina's terug daarover :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

Mfpower

In dubio

Yaksa schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Alle 'bijwerkingen' wijten aan de vaccinatie is dus ook een uitkomst die al vast staat?

Komt een vrouw bij de dokter: "Mijn menstruatie is door de prik verstoord, ik weet het zeker".
Dokter: "Nou mevrouw, ik weet dat u wat angstig was voor die prik en waarschijnlijk heeft dat de storing veroorzaakt".
Vrouw: "Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat ik een andere dokter ga zoeken die het wel met mij eens is".
offtopic:
Met alle respect: artsen doen vaak dingen af als tussen je oren, zonder ook nog maar iets onderzocht te hebben. Ik kreeg in 2015/2016 rare klachten en ik kreeg een diagnose burnout. Alle second opinions ten spijt, want in de verwijzingsbrief stond steeds "waarschijnlijk burnout" dus alle artsen hadden al een bias. Uiteindelijk na een jaar en volledig bedlegerig heb ik zelf mijn symptomen gegoogeld en gevraagd om een test, die de arts maar deed om van me af te zijn. Wat denk je? Positief! Ik had een zeldzame bacteriele infectie die inmiddels mijn hersenen was binnengedrongen. Een kuur antibiotica (en een jaar revalidatie) en ik was er weer. Maar men bleef inzetten op coaching, ggz, andere werktrajecten etc.

TLDR: je moet dingen niet zomaar roepen, niet dat het door de prik komt, niet dat het door angst komt. Beide moet je onderzoeken als dat kan, maar niet zomaar dismissen. Daarnaast kun je best vertrouwen op je eigen lijf; je weet best of je stress of angst hebt en hoe je lichaam daarop reageert. Iemand die maanden een veranderde menstruatie heeft daarvan ga je me niet vertellen dat dat komt omdat er even stress was door de prik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Nee, dat is op basis van onderzoek en verwachtingen. Voor het griepvirus (ook een corona-variant) heb je ook een jaarlijkse booster nodig. Dus zelfs bij de 1e vaccinatie was het al te verwachten dat er uiteindelijk boosters zouden komen. Het is dus helemaal geen gok, de grote vraag was niet of, maar wanneer de boosters gezet moesten worden.
Daarom is het ook niet bedoeld voor minder geletterden, het is aan de regering om de boodschap duidelijk te maken. En dat gaat af en toe een beetje fout ;)
[...]
Sjah, tegelijkertijd beginnen jongeren toch te beseffen dat ze weinig te vrezen hebben, zeker na twee vaccinaties. Laten dit gat niet geheel labelen als "door slechte overheidscommunicatie veroorzaakt".
Dat is naar mijn idee 100% veroorzaakt door de overheidscommunicatie. Als ik naar de normale kanalen kijk (spotjes/social medis) zie ik nu nog steeds maar amper verduidelijking waarom jongeren wel degelijk voordeel hebben bij een booster. En daarbij dus niet alleen de focus op de maatschappij, maar ook dat het voor jongeren zelf ook zorgt voor veel minder problemen. En dat, ondanks dat veel jongeren er helemaal geen last van hebben, het wel degelijk helpt voor die paar procent die alsnog een paar weken in bed door moeten brengen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Als het zo'n gok was, dan kan je ook niet stellig beweren dat iets wel of niet nodig is. In november was dit geen gok meer.
Dus dan kan je beter bewust fout communiceren, want dat zullen deze minder geletterden dan prima snappen?
Dat is het laatste wat ik wil doen, er zijn meer factoren van invloed. Mijn 8 op de 10 is gebaseerd op de huidige opkomst, de jongeren zijn nog niet aan de beurt / net aan de beurt. Het is nog even afwachten wat daar gaat gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Tweak_ers schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Ik heb een paar vrienden die er heel veel spijt van hebben dat ze dit dachten. Die kregen het ook, beetje snotteren, maar na een week sloeg het op de longen en hebben ze alsnog 2 weken op bed gelegen. Nu, een aantal maanden later kunnen ze nog steeds niet hun normale 5km rondje lopen die ze daarvoor al jaren deden.

En dat is nu net wat de regering eens duidelijk zou moeten maken. Dat ondanks dat het meestal geen problemen geeft, er alsnog relatief veel jongeren zijn die er wel degelijk langer last van hebben.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:50

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Met alle respect, maar dat is wel heel makkelijk. Ik heb dit ook opvallend veel gehoord, het zal vast niet langdurige consequenties met zich meebrengen, maar het is wel iets wat onder de aandacht mag worden gebracht. Het afschepen als prikstress is mijn inziens ook niet goed, we moeten wel waken om niet de tegenovergestelde bias van antivaxxers te krijgen (niks is het gevolg van de vaccinatie vs alles is het gevolg van de vaccinatie). Melding van maken bij Lareb, die moeten het onderzoeken en uiteindelijk een uitspraak over doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Tsjah, als je er liever voor kiest om een virus op te lopen wat een onzeker verloop kent en permanente schade aan je lichaam kan toebrengen dan dat je kiest voor een veilige booster waar veel onderzoek naar gedaan is en wordt en je van eerdere prikken blijkbaar ook geen serieuze problemen hebt gehad dan is dat je eigen keuze.

Zelf vind ik dat geen verstandige keuze, je gaat toch ook niet roekeloos met 120 km/u rondrijden omdat je een autogordel om hebt en maar eens ziet wat er gaat gebeuren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Ik ben persoonlijk ook totaal niet bang om Covid te krijgen ( alhoewel ik het liever niet heb natuurlijk, niet anders dan bij griep ), maar ik heb ook geen probleem om periodiek een keer een vaccinatie te krijgen, het kost bijna geen tijd, en het risico op bijwerkingen is nog steeds een stuk lager dan op bijwerkingen van Covid.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Dennis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Op Europees niveau ligt al een advies dat het ook na drie maanden mag. Zie bericht twee pagina's terug daarover :).
Ja en? We zitten nu midden in Omicron en deze 3de prik komt met dat betreft op een prima moment. Het is dus helemaal niet aan de orde om over 3 maanden weer te prikken tenzij er weer een nieuwe variant opduikt na Omicron. En als er weer een nieuwe variant komt zal er weer een afweging gemaakt worden met een inhoudelijk advies.
[...]

Dat dachten de sterkste man van België en de voorman van Herstel-NL ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Woy schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Ik ben persoonlijk ook totaal niet bang om Covid te krijgen ( alhoewel ik het liever niet heb natuurlijk, niet anders dan bij griep ), maar ik heb ook geen probleem om periodiek een keer een vaccinatie te krijgen, het kost bijna geen tijd, en het risico op bijwerkingen is nog steeds een stuk lager dan op bijwerkingen van Covid.
Ik ben minder bang voor de vaccins dan Corona. Natuurlijk is het een N=1, maar in mijn omgeving heb ik zowel problemen na vaccinatie als na Corona gezien. Waar de eerste categorie zich beperkt tot een stijve arm, een dagje niet lekker of aan de diarree heb ik in de tweede categorie mensen aan het zuurstof zien gaan. Mijn partner is na 1,5 jaar nog steeds niet helemaal de oude.

Heel veel mensen doorlopen Corona zonder al te veel problemen, ook daar heb ik genoeg voorbeelden van om mij heen.

Maar alles afwegend denk ik dat een vaccin in dit geval altijd beter is. Voorkomt ook niet alles, maar reduceert de kans op een ernstig verloop zodanig dat het voor mij echt een no-brainer is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arbraxas
  • Laatst online: 20-09 18:20
De regering is heel bewust bezig om de info stukje bij beetje naar buiten te brengen. Het is gewoon inmasseren.
Het OMT laat nu ook al doorschemeren dat de lockdown tot eind januari gaat duren.

En daarna kan het feest opnieuw. Wat de Jonge ook al aangaf.
Het OMT haalt in zijn jongste advies Brits onderzoek aan waarin staat dat een boosterprik 65 tot 75 procent bescherming zou bieden tegen besmetting met symptomen. Na tien weken is die effectiviteit volgens de voorlopige Britse cijfers echter afgenomen tot 40 à 50 procent
Je boostertje haalt dus op het tandvlees 3 maand. Maar we hangen er wel een 2G beleid aan vast als het aan onze regering ligt. Misschien is het efficient om tijdens je booster alvast de volgende afspraak te plannen.

https://www.telegraaf.nl/...-voor-meer-versoepelingen

[ Voor 5% gewijzigd door arbraxas op 04-01-2022 11:21 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

Mfpower

In dubio

arbraxas schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:20:
De regering is heel bewust bezig om de info stukje bij beetje naar buiten te brengen. Het is gewoon inmasseren.
Het OMT laat nu ook al doorschemeren dat de lockdown tot eind januari gaat duren.

[...]

Je boostertje haalt dus op het tandvlees 3 maand. Maar we hangen er wel een 2G beleid aan vast als het aan onze regering ligt. Misschien is het efficient om tijdens je booster alvast de volgende afspraak te plannen.

En dat terwijl je (mits gezond, geen risicogroep) ook zonder booster beschermd bent tegen ernstig verloop door de eerdere vaccinaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:19:
[...]
Maar alles afwegend denk ik dat een vaccin in dit geval altijd beter is. Voorkomt ook niet alles, maar reduceert de kans op een ernstig verloop zodanig dat het voor mij echt een no-brainer is.
Exact het punt dat ik wil maken. Het risico op complicaties en echt vervelende bijwerkingen is bij Corona zelf gewoon een stuk hoger. Ik ken in mijn extended omgeving meerdere voorheen gezonde 30'ers die een jaar na Corona nog steeds niet (volledig) kunnen werken. Bijwerkingen die ik van vaccinatie gehoord heb berpeken zich inderdaad maximaal tot een aantal dagen niet lekker. Dat komt overeen met de gegevens van de onderzoeken, en ik zie dus ook geen reden om geen booster te halen ( Sowieso heb ik er zelf bij allle drie de vaccinaties niet of nauwelijks last van gehad )

Kijk als je bij de eerste of tweede vaccinatie een flinke allergische reactie gehad heb kan ik mij voorstellen dat je de vervolg vaccinaties achterwege laat, maar verder zie ik het probleem met de extra vaccinaties niet zo.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Maar met de zin erbij dat het model is bij 90% boostervaccinatie. Ik denk zelf dat de lockdown nog wel tot zeker 1 maart doorgaat misschien zelfs langer.
Maar in hetzelfde artikel staat:
Het lijkt er wel op dat mensen na een booster weer voor 80 tot 90 procent zijn beschermd tegen ziekenhuisopname. Hoelang die bescherming op peil blijft, zal de komende tijd duidelijker moeten worden uit onderzoek.
Dus die 10 weken is allang voor symptomen maar tegen ernstig verloop staat niet vast dat het maar 10 weken is. Dan nog kan je prima 2G doen mits mensen zich aan de basisregels houden. Daar valt elke maatregel mee. Nu is het normaal 3G maar houden mensen zich ook niet aan de regel blijf thuis bij klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

[...]

Ik kan eigenlijk heel goed begrijpen dat mensen niet staan te trappelen om een booster te halen als hun bescherming tegen ernstige ziekte/opname gewoon nog prima in orde is.

Dan wacht je toch liever tot er een beter medicijn op de markt komt.
De minister liep er ook op vooruit dat in het tweede kwartaal van dit jaar een nieuwe prikronde wordt opgezet, omdat er dan vaccinaties beschikbaar zijn die zich beter weren tegen nieuwe varianten, zoals omikron. De booster is in dat licht ‘een middel om de tijd te overbruggen'.
https://www.ad.nl/politie...r-buitensporten~a9f4a8fd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Er is geen enkele aanleiding om te denken of aan te nemen dat het mogelijk schadelijk is?

Je genereert wat stofjes die dan door je anti-stoffen worden opgeruimd. Verder is het lang niet zo spannend als langdurig medicijnen slikken.
Dennis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:00:
[...]
Werkt de booster niet gewoon net zo goed als de originele vaccins en bepaalt de factor tijd niet gewoon hoe effectief ze nog zijn?

Met andere woorden: als ik nu mijn eerste twee vaccinaties zou nemen, ben ik dan niet net zo goed beschermd tegen omikron als een persoon die de eerste vaccinatie acht maanden geleden heeft gehad en nu een booster neemt?
De onderzoeken naar de booster hebben aangetoond dat die persoon met booster inderdaad beter beschermd is tegen besmetting.
(meer anti-stoffen)

[ Voor 45% gewijzigd door YakuzA op 04-01-2022 11:31 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
rik86 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:57:
[...]

En in hoeverre komt dat omdat Omicron veel minder ziekmakend lijkt te zijn? Want er staat ook vrij duidelijk bij die grafieken dat het, bij gebrek aan voldoende betrouwbare data, uit gaat van gelijke ziekmakendheid als Delta.

Ik heb alleen geen idee of de Omicron-golf al lang genoeg bezig is om echt invloed op de ziekenhuisaantallen te hebben.
Omicron is momenteel ook nog maar een bescheiden factor in de aanwezige patienen in het ziekenhuis, de meesten dateren nog uit de delta-golf. Maar de factor lijkt wel groter dan die eerdere lockdown. Laat me even in de getallen duiken.

De twee hypotheses die tegenover elkaar staan:

(0. RIVM) Omicron levert evenveel ziekenhuisopnames, ligdagen en overplaatsingen naar de IC op als delta.
(1. t_captain) Omicron levert 33% minder kans op opname op, 65% minder ligdagen op de verpleegafdeling, daardoor totaal 75% minder verwachte ligdagen per infectie. Aanvullend levert het minder overplaatsingen op naar de IC, waar de verwachte ligdagen 85% lager liggen.

We weten dat omicron op 28-12 dominant werd in de positieve tests. Bijbehorende infectiedatum omstreeks 20-12. We zien vrij snel na de 28e een toename van de positieve tests in de orde van 20%. Intussen zien we een zeer snelle verdringing van delta door omicron. In de snelle fase (dat is de fase waarin omicron van 20 naar 80% aandeel stijgt) is dat in de orde van 30 procentpunt per week. En dan zijn er de boosters: sinds sinterklaar is dat flink vesneld. Let wel op de certraging tussen het zetten van de booster, het moment dat deze effectief wordt en het moment waarop de voorkomen ziekenhuisopname in de cijfers zou komen. Voor opnames omstreels 1-1-2021 moet je kijken naar boosters die zijn gezet tot ongeveer 19-12. In die periode werden vooral ouderen geboosterd. Ik schat het effect op de ziekenhuisopnames op -10 a -15% per week.

Dan moet je de effecten van besmettingen, virulentie en boosters combineren.
* Uitgaande van de RIVM hypothese zou je verwachten dat de opnames omstreeks 1-1 met 5% stijgen t.o.v. dezelfde dag 1 week eerder.
* Uitgaande van mijn hypoithese zou je verwachten dat de opnames omstreeks 1-1 met 5% dalen t.o.v. dezelfde dag 1 week eerder.

Het lastige is dat de opnames op de verpleegafdeling traag worden geregistreerd en daardoor een paar dagen achterlopen. Coronadashboard laat geen betrouwbare metingen zien na 29-12 (vanaf 30-12 in het grijs). NICE heeft getallen t/m vandaag online staan maar daar worden nog heel veel patienten bijgeplusd en die getallen kun je ongeveer t/m 31-12 gebruiken. Alleen LCPS levert gegevens.

1-1 tov 25-12: 133 tov 161 = -17%
2-1 tov 26-12: 112 tov 121 = -7%
3-1 tov 27-12: 105 tov 126 = -17%

Nou is het een product van allemaal onzekere factoren, en speelt er ook nog een niet-gemodelleerd feestdageneffect in de cijfers. Erg onzeker nog. Maar in hoofdlijnen lijken de cijfers "mijn" kant uit te vallen. RIVM model voorziet een stijging van opnames (en bezetting) in de eerste dagen van januari, mijn model vertwacht een daling, we zien een daling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
redwing schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Nee, dat is op basis van onderzoek en verwachtingen. Voor het griepvirus (ook een corona-variant) heb je ook een jaarlijkse booster nodig. Dus zelfs bij de 1e vaccinatie was het al te verwachten dat er uiteindelijk boosters zouden komen. Het is dus helemaal geen gok, de grote vraag was niet of, maar wanneer de boosters gezet moesten worden.
Volgens mij is de bewoording in de Delta-periode nooit verder gekomen dan dat de bescherming mogelijk ook iets terug zou kunnen lopen voor die groep.

Nogmaals, voor Delta had een grote groep mogelijk helemaal geen boosters nodig gehad. De bescherming tegen hospitalisatie is echt nog meer dan prima na twee shots. Zelfs tegen Omicron doet deze bescherming het nog enigszinds na twee prikken.
[...]

Daarom is het ook niet bedoeld voor minder geletterden, het is aan de regering om de boodschap duidelijk te maken. En dat gaat af en toe een beetje fout ;)
Nouja, het is de vraag of dit fout gaat. Het is denk ik gewoon een bewuste keuze om duidelijk maar minder nauwkeurig te zijn. Je kan daar alles van vinden, maar ik snap dat opzich wel. Zeker na al het commentaar over de onduidelijke persco's, simpele beeldspraak wordt al niet begrepen...waarom zouden ze wel een kanttekening snappen?
[...]

Dat is naar mijn idee 100% veroorzaakt door de overheidscommunicatie. Als ik naar de normale kanalen kijk (spotjes/social medis) zie ik nu nog steeds maar amper verduidelijking waarom jongeren wel degelijk voordeel hebben bij een booster. En daarbij dus niet alleen de focus op de maatschappij, maar ook dat het voor jongeren zelf ook zorgt voor veel minder problemen. En dat, ondanks dat veel jongeren er helemaal geen last van hebben, het wel degelijk helpt voor die paar procent die alsnog een paar weken in bed door moeten brengen.
Sjah, daar kan je gelijk in hebben. Toch is denk ik die noodzaak om te boosten wel echt beperkt voor die groep. Nu ben ik niet tegen vaccinaties en heb ik er ook twee gehad. Ik woon dan niet in NL dus ik moet sowieso nog wachten tot ik voor de booster mag (nog altijd 6 maanden tussentijd hier). Maar ik zou op dit moment ook mijn twijfels hebben gehad om direct na drie maanden dat ding te laten zetten.

De WHO roept dat de initiele vaccinaties toch wel helpen tegen Omicron (de ongevaccineerden zijn het probleem, niet de ongeboosterden), dat we er beter aan doen om wereld-breed een zetje tegeven richting de 70% vaccinatie-graad en wat doen we hier? De hele bevolking volboosten. Dat vind ik lastig te koppelen.

Zeker als je dan hoort dat Omicron minder ziekmakend zou zijn, ja, zorg dan inderdaad dat de kwetsbare ouderen zsm geprikt zijn. Maar er zaten nog duizenden 80+ers thuis te wachten terwijl de groep 30-40 al een booster in hun arm had gekregen. Hier kan je niet tegenop communiceren. Mijn inziens is dit veel meer twijfel-zaaiend dan de ontbrekende context in hun communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Woy schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:25:
[...]
Dat komt overeen met de gegevens van de onderzoeken, en ik zie dus ook geen reden om geen booster te halen ( Sowieso heb ik er zelf bij allle drie de vaccinaties niet of nauwelijks last van gehad )
Ik heb om andere redenen mijn booster nog niet gehaald. Heb van 2x Moderna met name de 2e keer wel wat last gehad (dagje). Ik zal nu sowieso Pfizer krijgen ivm leeftijd en dat is ergens een beetje spannend omdat het een ander merk is. Maar verwacht er ook niet al te veel problemen van, in ieder geval niet iets waarmee ik niet kan leven.

Langzaam begint het stof wat neer te dalen rondom de boosters en langzaam wordt er meer duidelijk voor de toekomst. Het moment dat ik ga bellen voor de afspraak komt nu wel dichtbij, eind januari zit ik op 6 maanden en dat is toch wel het moment om de booster te gaan nemen voor mijn gevoel. Ik rek de tijd nog even op zodat er meer duidelijk wordt hoe we er na 14 januari bijstaan, maar heel lang gaat het niet meer duren.
Kijk als je bij de eerste of tweede vaccinatie een flinke allergische reactie gehad heb kan ik mij voorstellen dat je de vervolg vaccinaties achterwege laat, maar verder zie ik het probleem met de extra vaccinaties niet zo.
Die groep is zo klein, amper het benoemen waard klein. Deze mensen moeten zich tot een arts wenden zodat ze kunnen kijken wat de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
t_captain schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:27:
[...]
RIVM model voorziet een stijging van opnames (en bezetting) in de eerste dagen van januari, mijn model vertwacht een daling, we zien een daling.
En dan schrijft de krant dit:
Kan ons land de coronamaatregelen nog verder versoepelen dan enkel de heropening van de scholen? Hoewel gegevens uit het buitenland erop wijzen dat omicron minder ziekmakend is, neemt de Nederlandse ziekenhuisbezetting langzaam toe.
https://www.telegraaf.nl/...ntstaat-draagvlakprobleem

En dat in een artikel over draagvlak (wat ik even verder niet wil aanhalen). Daar dragen zulke teksten, die aantoonbaar niet kloppen, niet aan bij. De "journalist" in kwestie heeft puur naar de + gekeken van gisteren en doet net of dat de huidige situatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:29:
[...]
Dat komt vooral doordat de T-cel respons eigenlijk niet goed consequent meetbaar is, tenzij je heel ingewikkelde testen en onderzoeken gaat doen, en die zijn weer lastig te doen op grote schaal.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:26:
De onderzoeken naar de booster hebben aangetoond dat die persoon met booster inderdaad beter beschermd is tegen besmetting.
(meer anti-stoffen)
Maar is daarbij onderscheid gemaakt naar moment van vaccinatie? Je kunt niet iedere "gevaccineerde" op een grote hoop gooien, want iemand die 8 maanden geleden gevaccineerd is is minder goed beschermd dan iemand die 2 werken geleden is gevaccineerd. Ik betwijfel of die onderzoeken daar netjes mee om gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:30

Wailing_Banshee

You're Next

redwing schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Voorlopig blijkt uit onderzoeken dat dit niets met de prik te maken heeft (het aantal vrouwen met klachten zonder vaccinatie is ongeveer gelijk aan met vaccinatie). Dat is dus totaal geen reden om geen booster te nemen. En zelfs als het wel een zeldzame bijwerking is, is die alsnog zo weinig voorkomend dat alsnog die vaccintie beter is. Zeker omdat er ook genoeg meldingen zijn van vrouwen met menstruatieprobelem nadat ze corona hebben gekregen (wat aantallen betreft komt dat ook weer overeen met geen corona/vaccinatie trouwens).
Ja, dat is wat mijn huisarts ook zei. En ik was daar vanwege soortgelijke klachten...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:38:
[...]

[...]

En dat in een artikel over draagvlak (wat ik even verder niet wil aanhalen). Daar dragen zulke teksten, die aantoonbaar niet kloppen, niet aan bij. De "journalist" in kwestie heeft puur naar de + gekeken van gisteren en doet net of dat de huidige situatie is.
Echt vreselijk, je ziet duidelijk in de cijfers dat instroom omlaag gaat. Maar de uitstroom was afgelopen dagen laag door vertraging van het Nieuwjaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
autje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:51:
@t_captain Hoe ga je in je model om met vertraging van de verspreiding van generatie naar generatie, en het effect wat dat zal hebben op ziekenhuisbezetting? De stijging zit nu vooral in 20-29 en hun ouders in 50-59, maar het is een kwestie van tijd voordat dat ook de echte kwetsbaren gaat bereiken (maar gedempt door de booster).
Het lastige is dat allerlei effecten door elkaar heen lopen. Dit is onderdeel van die cijferbrei.

We zien de incidentie onder twintigers stijgen na17-12. Stijging +19% in de eerste 7 dagen.
Onder vijftigers stijgt de incidentie vanaf 22-12. Stijging +25% in de eerste 7 dagen.
Onder tachtigers stijgt de incidentie vanaf ongeveer 26-12 (geschat). Nog geen schatting beschikbaar voor de stijging in de 7 dagen daarna.

Dus netjes het generatie-effect van 4 a 5 dagen per besmettingsgeneratie. Twintigers als motor, vijftigers (hun ouders) volgen, oudjes volgen weer daarna.

Databron registreert op de geschatte 1e ziektedag. Typische vertraging van eerste ziektedag naar ziekenhuisopname is ongeveer 6 dagen. Gegeven van twintigers en vijftigers niet veel in het ziekenhuis komen, zouden de opnames moeten gaan toenemen na ongeveer 26-12 + 6 dagen = 1-1. Dus een stijgende trend die de afgelopen dagen net begint. Eigenlijk zijn we nog iets te vroeg om goede data te hebben, al zijn er ook nog geen indicaties voor ongunstige data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:38:
[...]

(telegraaf.nl)

Kan ons land de coronamaatregelen nog verder versoepelen dan enkel de heropening van de scholen? Hoewel gegevens uit het buitenland erop wijzen dat omicron minder ziekmakend is, neemt de Nederlandse ziekenhuisbezetting langzaam toe.

[...]

Ik weet niet waar ze die"langzame toename" vandaan halen. NICE vanaf ma 27-12-2021:

Datum IC Kliniek Totaal
27/Dec 558 1570 2128
28/Dec 544 1569 2113
29/Dec 526 1517 2043
30/Dec 510 1455 1965
31/Dec 495 1383 1878
01/Jan 487 1273 1760
02/Jan 488 1286 1774
03/Jan 491 1303 1794
04/Jan 462 1189 1651

Om 100% eerlijk te zijn: cijfer van vandaag is geflateerd door de tijd van de dag. Veel ontslagen in de ochtend, instroom meer verspreid over de dag. 1750 is een realistische schatting voor het einde van de dag.

Ik zie geen stijging maar een daling met 300 a 400 mensen in 8 dagen tijd. 40 a 50 per dag.

De kleine opwaartse beweging tussen 1-1 en 3-1 is gewoon een weekend-effect. Om mensen te ontslaan is een arts nodig en in het weekend gebeurt dat aanzienlijk minder.

Als ik de cijfers met een pessimistische bril lees, die ik iets van een stagnatie van de daling. Het is mogelijk dat deze overgaat in een stijging, maar het is nog veel te vroeg om deze conclusie te trekken. Kijk ik iets verder naar voren dan zie ik dat de verdringing goed vordert (gunstig effect op opnames en iets vertraagd op uitstroom), de groeisnelheid van positieve tests niet verder toeneemt waardoor de piek mogelijk al in zicht komt over enkele weken en een toenemende invloed van boosters.

Ik denk dat de ziekenhuisbezetting de komende weken zal stabiliseren en dan weer een daling zal hervatten.

[ Voor 18% gewijzigd door t_captain op 04-01-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

eric.1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Zeker als je dan hoort dat Omicron minder ziekmakend zou zijn, ja, zorg dan inderdaad dat de kwetsbare ouderen zsm geprikt zijn. Maar er zaten nog duizenden 80+ers thuis te wachten terwijl de groep 30-40 al een booster in hun arm had gekregen. Hier kan je niet tegenop communiceren. Mijn inziens is dit veel meer twijfel-zaaiend dan de ontbrekende context in hun communicatie.
Er zijn hoe dan ook duizenden 80+ers die niet hun booster hebben gehad, wachten met de rest verandert daar niks aan. Daar zijn talloze redenen voor en niet een simpele oplossing. Wat het meeste zou helpen is dat iedereen die via DigiD kan boeken niet gaat bellen voor een afspraak die hen beter uit komt.

Er was al een verschil van 16 duizend tachtigplussers tussen de eerste en tweede vaccinatie. We hebben ook niet met de uitrol van de boosters gewacht tot dat is opgelost.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Er zijn hoe dan ook duizenden 80+ers die niet hun booster hebben gehad, wachten met de rest verandert daar niks aan. Daar zijn talloze redenen voor en niet een simpele oplossing. Wat het meeste zou helpen is dat iedereen die via DigiD kan boeken niet gaat bellen voor een afspraak die hen beter uit komt.

Er was al een verschil van 16 duizend tachtigplussers tussen de eerste en tweede vaccinatie. We hebben ook niet met de uitrol van de boosters gewacht tot dat is opgelost.
Zijn die 16k niet goeddeels alsnog overleden tussen de prikken door :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dennis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Dat weten we niet. Wat we wel weten is, dat een booster het aantal antilichamen veel verder omhoog stuwt dan wat je met twee prikken krijgt. Kortom, een drievoudige vaccinatie lijkt momenteel het beste regime te zijn. We weten echter ook omdat dat komt omdat het aantal neutraliserende antilichamen door de mutaties in omicron behoorlijk omlaag is gegaan. Je hebt dus een veel grotere titer nodig om een acceptabel niveau aan neutraliserende antilichamen te krijgen.

Het kan echter ook zo zijn dat we met twee prikken van een omicron-specifiek vaccin weer beter beschermd zijn. Hier weten we dus gewoon nog niet genoeg over. Uiteraard omdat die omicron-vaccins er nog niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Brazos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:49:
[...]

Alleen is dat punt veel verder weg dan 6 maanden. Ik denk trouwens dat dat nog best relevant is voor omikron. Het enige verschil is toegenomen kans op transmissie, maar de vaccins beschermen nog prima tegen een ernstig ziekteverloop met omikron.
De bescherming is er nog wel, maar het is ook wel degelijk behoorlijk afgenomen. De >90% zoals je bij delta zag, die is er niet meer. Zelfs met een booster niet. Er valt dus wel degelijk behoorlijk wat te winnen met een derde prik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
IJzerlijm schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Het zou ook helpen als de online mogelijkheden beter waren. Nu krijg je lukraak drie timeslots in je regio. Mensen zonder auto (of mensen die niet meer buiten de bebouwde kom rijden, die zijn er ook heel veel) krijgen niet altijd iets in hun woonplaats aangeboden.
Ik neem aan dat je het hebt over het verschil van 2% tussen "opkomst 1e prik" en "volledig gevaccineerd". Onder de groep 81+ is dat 92 vs 90%.

Daarop moet je niet wachten. Het is geen capaciteitsprobleem in het prikken. We zetten momenteel 1.4 miljoen prikken per week. Het is een kwestie van mensen die naar aanleiding van hun gezondsheidssituatie en reaktie op de 1e prik besloten om de tweede niet te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:55
Het lijkt bij de boosters inderdaad te stagneren, jongeren staan niet te trappelen:
De XXL-priklocatie in Leeuwarden gaat vanaf vandaag boostershots zonder afspraak zetten. Het aantal afspraken blijft achter bij de capaciteit. Deze week zijn er 30.000 afspraken gemaakt, terwijl er ruimte is voor 130.000 vaccinaties, zegt GGD Fryslân.

Door de noodzaak van een afspraak te laten vallen, hoopt de GGD de prikcapaciteit alsnog in te kunnen zetten. Wie elders in Friesland een 'oppepprik' wil halen, moet als te doen gebruikelijk nog steeds een afspraak hebben.

Volgens de GGD-woordvoerder is de vaccinatiegraad voor de boosterprik onder ouderen in Friesland hoog, maar lijken de jongere leeftijdsgroepen die afgelopen weken zijn opgeroepen voor een boosterprik nog niet massaal een afspraak te maken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:12:
Het lijkt bij de boosters inderdaad te stagneren, jongeren staan niet te trappelen:

[...]
Die jongeren die pas een paar dagen geleden de kans kregen om een afspraak te maken voor over een week of zes in Schubbekutteveen bedoel je? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

[...]
Is het de schuld van de jongeren, of van het boeksysteem? Zal me niks verbazen als het systeem mensen weer te laat een prikmoment aanbiedt. Voor mij staat 'ie ook pas komende zaterdag gepland, terwijl ik hem met alle liefde vorige week al had opgehaald.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan

[...]
Ik snap nooit zo goed waarom er hier op GoT altijd precies andersom gedacht wordt. In het vuurwerktopic waren sommigen er van overtuigd dat er met O&N rust zou heersen. In dit topic wordt er vaak gedacht dat het draagvlak super hoog is en men staat te trappelen voor een vaccin/booster. Voor mijn gevoel staan een aantal mensen hier op GoT compleet los van de werkelijkheid.

Wat meer ontopic op de post, het verbaasd mij niets. Dit is precies de reden waarom het CTB een houdbaarheidsdatum gaat krijgen. Aangezien er nog maar weinig bekend is over de periode na 14 januari zal een hele grote groep zich terughoudend opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:27

[...]
Degenen die wél stonden te trappelen hebben hem al in Duitsland gehaald :+
MikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Die jongeren die pas een paar dagen geleden de kans kregen om een afspraak te maken voor over een week of zes in Schubbekutteveen bedoel je? :+
Ik kon toen mijn bouwjaar ('92) aan de beurt was direct dezelfde dag nog dicht in de buurt terecht, dus het kán wel. Maar ja, ik had hem al binnen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:58:
Afgelopen week hebben we de discussie gevoerd over het nog wel of niet gaan naar de booster prik in combinatie met het zwabberbeleid van de overheid. Vandaag loop ik tegen een Tweet en nieuwsbericht aan die wat mij betreft precies toont wat er fout gaat bij de overheid.

[Twitter]

Nu.nl, 3 januari 2022:

[...]

https://www.nu.nl/coronav...oor-vaccinatiebewijs.html
Ër zijn nog wel recentere tweets te vinden, bijvoorbeeld deze van 6 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:30
MikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Er staat in het artikel "de jongere leeftijdsgroepen die afgelopen weken zijn opgeroepen". Nu is 'afgelopen weken' een rekbaar begrip, maar ik kreeg 24 december mijn oproep. Ik ben 51. En ik zou mij niet onder de jongeren willen scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Maar is daarbij onderscheid gemaakt naar moment van vaccinatie? Je kunt niet iedere "gevaccineerde" op een grote hoop gooien, want iemand die 8 maanden geleden gevaccineerd is is minder goed beschermd dan iemand die 2 werken geleden is gevaccineerd. Ik betwijfel of die onderzoeken daar netjes mee om gaan.
Het booster onderzoek is gebaseerd op een 6 maanden na originele vaccinatie, daar komt ook die Pfizer/Moderna richtlijn vandaan, en is de authorisatie op gebaseerd.
https://www.reuters.com/b...id-19-vaccine-2021-11-16/

Waar jij die 2 weken vandaan haalt weet ik niet? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Zijn die 16k niet goeddeels alsnog overleden tussen de prikken door :?
Maar.... circa 3 maanden geleden hadden we nog een groep van iets van 3-4000 mensen die niet gevaccineerd waren, maar waarschijnlijk nog wel op de IC zouden belanden bij een besmetting. Hoeveel mensen hiervan zijn er al gepasseerd? Die groep moet nu inmiddels toch al veel kleiner zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:24:
Het booster onderzoek is gebaseerd op een 6 maanden na originele vaccinatie, daar komt ook die Pfizer/Moderna richtlijn vandaan, en is de authorisatie op gebaseerd.
https://www.reuters.com/b...id-19-vaccine-2021-11-16/

Waar jij die 2 weken vandaan haalt weet ik niet? :)
Mijn vraag was of iemand die (bijvoorbeeld) twee weken geleden gevaccineerd is slechter is beschermd dan iemand die maanden geleden is gevaccineerd en nu recent een booster heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Maar.... circa 3 maanden geleden hadden we nog een groep van iets van 3-4000 mensen die niet gevaccineerd waren, maar waarschijnlijk nog wel op de IC zouden belanden bij een besmetting. Hoeveel mensen hiervan zijn er al gepasseerd? Die groep moet nu inmiddels toch al veel kleiner zijn?
Das toch een andere groep dan de 80+ ers. Die komen niet in het ziekenhuis terecht.

Overigens was dit aantal door afnemende vaccinatie effectiviteit alweer opgelopen in de laatste briefing.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 04-01-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

stylezzz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Die berekening lijkt me niet meer geldig met omicron. Enerzijds door het ontwijken van opgebouwde immuniteit maar anderzijds door de verminderde ziekmakendheid. Dus die berekening moet wmb opnieuw zodra de mist rondom omicron wat opgetrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tom-Z schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:18:
[...]

Degenen die wél stonden te trappelen hebben hem al in Duitsland gehaald :+

[...]

Ik kon toen mijn bouwjaar ('92) aan de beurt was direct dezelfde dag nog dicht in de buurt terecht, dus het kán wel. Maar ja, ik had hem al binnen...
Tsjah, met mijn bouwjaar (83) kreeg ik in eerste instantie data in half januari. Op een uur reistijd.

Wel randstad. Zo lekker gaat dat echt niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Das toch een andere groep dan de 80+ ers. Die komen niet in het ziekenhuis terecht.

Overigens was dit aantal door afnemende vaccinatie effectiviteit alweer opgelopen in de laatste briefing.
Dat waren berekeningen van het RIVM dacht ik. Niet zozeer uit bepaalde leeftijdcohorten maar simpelweg de rekensom uit 1,8M ongevaccineeren waar een percentage zwaar ziek van zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Dat waren berekeningen van het RIVM dacht ik. Niet zozeer uit bepaalde leeftijdcohorten maar simpelweg de rekensom uit 1,8M ongevaccineeren waar een percentage zwaar ziek van zou worden.
Ja klopt ook, maar ik had het vooral over het verschil tussen de opkomst voor de eerste en de tweede prik in de 80+ groep. Weet niet of iedereen die de eerste prik gehad heeft überhaupt nog de kans had om de tweede te halen.
Pagina: 1 ... 131 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.