Tweak_ers schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 02:51:
[...]
Die kinderen zitten heel de dag op elkaars lip, kleuters stoppen vingers in hun mond zitten aan speelgoed waar vervolgens andere kinderen hetzelfde doen.
Denk je echt dat vaccineren voor kinderen een ander effect gaat hebben dan voor volwassenen?
Effect is namelijk dat we op 2 keer zo veel besmettingen zaten als zonder vaccinatie in 2020. Terwijl “slechts” 20% van de besmettingen bij scholen en kinderopvang vandaan kwam.
Waarbij je ook nog een heel gedeelte bij ouders en grootouders hebt zitten, waarmee je boven de 50% komt (voor zover die getallen ook maar iets zeggen). En als je naar eerdere golven kijkt zie je precies datzelfde beeld.
Persoonlijk vind ik het te ver gaan om kinderen te gebruiken in dit probleem. Onderzoekers Utrecht MC, die aangaven dat Corona voor kinderen enkel een verkoudheidje is, gaven tevens aan te verwachten dat 2/3 van de kinderen inmiddels naar verwachting COVID hebben gehad.
Onderzoekers zeggen ook dat vaccinatie voor alle kinderen positief is (veel meer voor- dan nadelen) Dus we gebruiken de kinderen niet, we beschermen ze. Je leert ze toch ook om goed uit te kijken bij het oversteken, ondanks dat gewoon naar de overkant rennen meestal ook goed zal gaan.
Ik ben gevaccineerd, dat ik is pas 5 maanden geleden. Eind juli was ik als dertiger volledig gevaccineerd. Ik ga echt niet nu alweer boosteren om over een paar maanden nog een keer te moeten.
Dat kan ik me voorstellen, maar dat is ook wetenschappelijk te onderbouwen. Pas boven de 6 maanden zal het voor jou voordelen beginnen te geven en pas rond de 9 maanden wordt het echt zinvol.
Tegen de zomervakantie kijken we wel weer wat nodig is voor vakanties. Er zijn nu zo veel gezinnen om ons heen besmet geweest en stuk voor stuk geen tot milde klachten. In al die gevallen gaven gevaccineerden het ook door aan hun kinderen en vice versa. Ook mensen die zonder klachten wél positief testte en het ook zonder symptomen doorgaven. Zowel kinderen als gevaccineerde volwassenen.
Leuk verhaal, maar er zijn ook mensen die een ongeluk overleven zonder dat ze hun gordel om hebben. Dat zegt echter niet dat die gordel niet heel veel levens heeft gered. Zo ook met die vaccinatie, dat het niet alle ellende voorkomt wil niet zeggen dat het niet veel ellende voorkomt. Of net als met het voorbeeld hierboven, met het leren goed uit te kijken bij het oversteken, als je een keer in de krant leest dat er iemand is overreden bij het oversteken is dat toch ook geen reden om dan maar niet meer uit te kijken omdat het toch geen zin heeft

Het hele vaccineren begint een religie te worden lijkt het wel als ik De Jonge hoor praten. Ik vind dit niet gezond. Booster vooral 40, 50 of 60 plus, maar voor mij stopt het nu even.
Voorlopig geeft alles nog aan dat vaccineren voor alle leeftijdsgroepen voordelig is en een hoop probleen voorkomt. Dat lijkt dus helemaal niet op een religie, want dan zou je het doen zonder dat er enige onderbouwing voor is. Hier is juist een uitstekende onderbouwing voor.
Ik was voornamelijk boos om de school sluiting en als al het vaccineren van 90% van de volwassenen dan nog steeds geen garantie is om scholen open te houden, dan ben je mij echt kwijt.
Tja, vertel dat het virus. Het ging duidelijk nog te hard rond dus moest er weer iets gebeuren. Dan kun je blijven roepen dat je het er niet mee eens bent, maar de cijfers geven toch echt wat anders aan. Zeker omdat het nog niet duidelijk was/is wat Omikron precies betekent. Het lijkt er steeds meer op dat het mee gaat vallen, maar je kunt er bij het beleid niet van uit gaan dat het mee zal vallen. Je moet juist met de negatieve scenario's rekening houden en daarna hopen dat het meevalt.
Liever ouderen opsluiten, dan onschuldige kinderen hun jeugd verder af te nemen. Ze keken echt uit naar de kerst vieringen op school. Laatste keer kerst diner met was groep 5 op school, nu groep 7 ging het wéér niet door! Samen het jaar afsluiten op een gezellige manier met de klas zorgt voor een feestje ken sfeer in de groep. Heel jammer dat dit weer niet kon.
Je kunt de ouderen niet opsluiten. Als je de besmettingen volop rond laat gaan, zullen die hoe dan ook besmet raken. Daar ga je helemaal niets aan veranderen. Dus het enige dat je kunt doen is de besmettingen in toom houden.
Het echte probleem zit hem er echter in dat de regering niet eerder heeft ingegrepen, waardoor de scholen uiteindelijk wel dicht moesten. Hadden ze eerder maatregelen genomen, waren de besmettingen minder omhoog gegaan, hadden we meer speling in het ziekenhuis gehad en hadden de scholen niet dicht gehoeven. Maar in de situatie waar we een paar weken geleden in zaten kon je niet anders dan de scholen sluiten.
Maar met kerst samenkomen met 17 personen vonden mijn schoonouders (70+) geen probleem. Wij zijn niet gegaan. Maar het wordt tijd dat de ouderen ook maar eens meebetalen aan de kosten van deze crisis. Kijken of ze dan nog zo hard om maatregelen schreeuwen.
Ik kan daar zo boos om worden, grote mond dat scholen dicht moeten ivm kerst. Vervolgens met veel te veel mensen samenkomen en vragen “wanneer komen de kleinkinderen weer?” Uhm “niet!”. Het is toch allemaal zo eng? Onze kinderen gaan liever naar school en beperken contact met opa en oma, dan andersom. Als we eens een pensioenbelasting van 10% invoeren, mogen ouderen ook meebetalen. Nu ligt de rekening volledig bij kinderen en ondernemers. Uiteindelijk moet de rekening een keer betaald gaan worden, ik zie niet in waarom de groep waar we het voornamelijk voor doen, uitgezonderd moet worden van het dragen van de lasten.
Ja, maar nu ga je er een persoonlijke situatie bij halen. En wat je hier zegt ben ik het helemaal eens. Maar bedenk ook dat dat wel de uitzonderingen zijn. De meeste ouderen beperken het contact nog steeds en hebben net zo goed heel veel last van de lockdown.
Maar zoals ik al vaker hier heb gezegd, zie ik ook hier weer dat het probleem niet ligt aan het eind. Het gaat al veel eerder fout, waarbij de regering steevast veel te laat reageert en te weinig doet. Want dat is de reden waarom we iedere keer weer zware maatregelen nodig hebben. Rutte kan wel zeggen dat die lockdown niet te voorkomen was, maar als er eerder maatregelen waren geweest en daarmee de besmettingen niet zo hoog waren, hadden we met kerst geen lockdown gehad.
En wat ik daarnaast aan je hele verhaal apart vind, is dat je vindt dat de scholen niet dicht moeten, maar wel loopt te klagen dat je geen vaccinaties wil. Ondanks dat alles aangeeft dat die juist heel goed helpen en ook voor de jongeren heel zinvol zijn. Dat vaccin niet kiezen is uiteindelijk hetzelfde als wat je schoonouders doen, bewust ervoor kiezen om het virus sneller rond te laten gaan.