Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.179 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ErA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:35:
Het woord "Endgame" woord gebruikt door St@m in zijn vraag:

"Nouja, ik ben er nog steeds niet achter wat nou de 'endgame' is.. ik begrijp er in ieder geval geen fluit van dat de hele kamer eigenlijk zonder kritische blik alles maar accepteert."
St@m in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11"

Mijn post is een reactie daarop. Om de verwijzing duidelijk te houden gebruik ik derhalve dat woord.
Ah, dan is een mea culpa wel op z'n plaats, bij dezen :) Die heb ik inderdaad gemist.
Als dit jouw Take away of conclusie is naar aanleiding van het artikel wat ik heb gedeeld dan heb je het óf niet gelezen, of niet helemaal begrepen.

Ik denk zelf het eerste, aangezien er letterlijk word ingegaan op de verschillen tussen de situatie die jij neerzet en "het nieuwe normaal" uit het artikel.
Ook hier moet ik m'n punt misschien wat duidelijker maken. Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat mensen zich steeds meer bewegen naar ongenuanceerd nieuws en bronnen zoals die van jou, die dit verder aandikken maar niet begrijpen wat de onderliggende uitwerking is en hierdoor totaal naast de plank slaan. Ik had dat in m'n originele reactie veel uitgebreider omschreven, maar het was nacht en ik wilde het niet te lang maken omdat dit inderdaad een coronatopic is. Nogmaals sorry dat dit niet duidelijker overkwam :)

Hoewel Follow the Money inderdaad vaak goed werk levert, schuren ze soms behoorlijk tegen de ongenuanceerde kant aan. Juist doordat ze de kant van de implementatie niet altijd begrijpen.

De beste stuurlui...
En daar heeft Banenplant zeker een punt. De lastigheid zit m er echter in, en dat zei ik al eerder, dat de Coronacrisis het vehikel is waarop deze ontwikkeling naar binnen wordt gereden. En dan het antwoord op de eerdere vraag van St@m "Wat is de endgame" en antwoord is welke niets meer met Corona te maken heeft.
Eens met het eerste. En op zich eens met dat vehikel. Maar niet eens met de uitwerking waar de grote denkers zo bang voor zijn. Maar misschien werd ik vooral gewoon iets teveel getriggerd door het goedpraten van Baudetjes ;)
mand.
O+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Wolly schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:19:
Er zijn nog wel recentere tweets te vinden, bijvoorbeeld deze van 6 weken geleden.
[Twitter]
We lijken al lang vergeten waarvoor het ctb bedoeld was, namelijk het over een langere periode "uitsmeren" van de ziekenhuisopnames van de groep niet-gevaccineerden.

In hoeverre draagt het verplicht boosteren van de jongeren nou bij aan het verminderen van de druk op de zorg, nu we nog niet eens weten hoe ziekmakend omikron precies is én de druk op de zorg de afgelopen weken al omlaag gaat zonder dat iedereen een booster heeft gehad. Volgens mij is daar moeilijk iets over te zeggen, omdat er nog onvoldoende data is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:30
Dennis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Maar is daarbij onderscheid gemaakt naar moment van vaccinatie? Je kunt niet iedere "gevaccineerde" op een grote hoop gooien, want iemand die 8 maanden geleden gevaccineerd is is minder goed beschermd dan iemand die 2 werken geleden is gevaccineerd. Ik betwijfel of die onderzoeken daar netjes mee om gaan.
Dit zie je duidelijk terug in een (Belgische) grafiek die ik deze morgen postte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-RVyfShOBnf5lCP2UvluYdOwdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVop55890OD8Km46qX6We0qt.jpg?f=fotoalbum_large
In België zijn we begonnen met vaccinatie bij de oudere groep, nu een jaar geleden.
Het aantal ziekenmeldingen tussen gevaccineerd en ongevaccineerd bij de 65+ is ongeveer gelijk (per 100.000 inwoners). Ik geloof dat we deze groep vanaf eind oktober zijn gaan boosteren (nogmaals België). Nu zijn we aan het boosteren bij 30-40+.
In het tijdsframe van deze statistiek was omicron aan een opmars bezig, maar nog niet dominant, dat was nog een goede week later.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:22
Dennis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:36:
[...]

We lijken al lang vergeten waarvoor het ctb bedoeld was, namelijk het over een langere periode "uitsmeren" van de ziekenhuisopnames van de groep niet-gevaccineerden.

In hoeverre draagt het verplicht boosteren van de jongeren nou bij aan het verminderen van de druk op de zorg, nu we nog niet eens weten hoe ziekmakend omikron precies is én de druk op de zorg de afgelopen weken al omlaag gaat zonder dat iedereen een booster heeft gehad. Volgens mij is daar moeilijk iets over te zeggen, omdat er nog onvoldoende data is.
Heel makkelijk, het vermindert het aantal besmettingen en haalt mensen uit de keten die anderen kunnen besmetten. Je moet naar de gehele keten kijken.
De relatie is geen full satisfaction (zoals middel ---> doel), maar maar influence/contributie (zoals in de goal-oriented RE literatuur).

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 04-01-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Mijn vraag was of iemand die (bijvoorbeeld) twee weken geleden gevaccineerd is slechter is beschermd dan iemand die maanden geleden is gevaccineerd en nu recent een booster heeft gehad.
vziw heeft die net 2 weken geleden zijn 2e prik heeft gehad minder antistoffen, dus de 1e lijns verdediging zal het relatief 'slechter en minder langdurig' doen, om het bij een analogie te houden.

Weet dat daar wel eens de factor 90 tevoorschijn komt, maar weet niet of die op dit exacte scenario sloeg?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:06
Wolly schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Ër zijn nog wel recentere tweets te vinden, bijvoorbeeld deze van 6 weken geleden.
[Twitter]
Moet je nagaan, nog erger dan ik dacht...

Benieuwd wat @eric.1 ervan vind, op 22 november was alles al glashelder (boosteren was namelijk al begonnen).

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 04-01-2022 12:48 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
t_captain schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:09:
Het zou ook helpen als de online mogelijkheden beter waren. Nu krijg je lukraak drie timeslots in je regio. Mensen zonder auto (of mensen die niet meer buiten de bebouwde kom rijden, die zijn er ook heel veel) krijgen niet altijd iets in hun woonplaats aangeboden.
En het feit dat je een tergende vragenlijst keer op keer door moet om überhaupt bij die opties te komen helpt ook niet. Dan hangen mensen liever in de wacht.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:31
Gonadan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:41:
[...]

En het feit dat je een tergende vragenlijst keer op keer door moet om überhaupt bij die opties te komen helpt ook niet. Dan hangen mensen liever in de wacht.
Sowieso, waarom moet ik zeggen of ik binnen 1,5m van anderen werk, of überhaupt werk heb, terwijl mijn bouwjaar gewoon geaccepteerd wordt?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Brazos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Dat mag je dan gaan uitleggen, even een twitterlinkje droppen met een sneer schiet ik niks mee op.
Vaccinaties moeten in veel gevallen herhaald worden om het maximale effect te bereiken bij je immuunsysteem. Niets nieuws onder de zon zoals mijn linkje laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 04-01-2022 22:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:00
Straks moet je wel boosteren voor het groene vinkje om weer deel te mogen nemen aan de maatschappij. Dan zullen de cijfers vast nog verder omhoog schieten, al zou het ongetwijfeld lager uitvallen dan de 1e en 2e prik.

Dat voelt wel als een vorm van ongewenste dwang. Nu kun je dat een kortzichtige of kinderachtige opmerking vinden. Maar voor een grote groep mensen heeft het amper meerwaarde en dus ook weinig impact op het verloop van de pandemie. Situatie is totaal niet te vergelijken met een jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:42:
[...]

Nou ben ik niet tegen de Europese unie, maar dat gaat wat mij betreft echt even een stap te ver. Landen verschillen zoveel kwa mentaliteit, volgzaamheid en culturele insteek om daar een passend coronabeleid op te maken. Zo is er ook verschil in vaccinatiegraad per land, leeftijdsverdeling en de dichtbevolkheid per gebied.

Mede daarom zijn er verschillende aanpakken en regels. Kijk alleen maar naar het verschil in VK, Nederland, Duitsland en Oostenrijk.
Al die verschillende aanpakken en regels per land is precies het probleem. Pas met 1 uniform beleid voor een echt groot Europees gebied kunnen we meters maken. Nu blijft het dat ieder land of landje het beter weet dan de rest en modderen we maar door. Kruimelwerk. Het virus trekt zich niets aan van grenzen of andere culturen. Dat wil alleen maar alles overheersen.

Nu iedere dag giga veel besmettingen en totaal 5,4 miljoen (!) doden volgens de WHO en dat zullen er in de praktijk veel meer zijn. Lang niet alles is geregistreerd.

Genoeg is genoeg. Er moet echt wat gaan veranderen aan deze aanpak, zeker die van Nederland met al dat lobbywerk.

edit: totaal toegevoegd.

https://covid19.who.int
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZA07FdmISs7KRO_xe010oM6Kvw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ghxY0Z72vfqLA5WRCR1o96NM.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Huh? Je kan toch gewoon terug gaan in de browser en nogmaals zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:28
Fuujii schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:47:
Straks moet je wel boosteren voor het groene vinkje om weer deel te mogen nemen aan de maatschappij. Dan zullen de cijfers vast nog verder omhoog schieten, al zou het ongetwijfeld lager uitvallen dan de 1e en 2e prik.
Dat is nou juist het doel van 2G, of denk je dat al die wintersporters anders ook naar Duitsland waren gereden voor hun booster?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
CR2032 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:47:
Nu iedere dag giga veel besmettingen en 5,4 miljoen (!) doden volgens de WHO en dat zullen er in de praktijk veel meer zijn. Lang niet alles is geregistreerd.
Iedere dag 5,4 miljoen doden???
Overdrijven is ook een vak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:48:
Huh? Je kan toch gewoon terug gaan in de browser en nogmaals zoeken?
Niet als je op een later moment nog eens wilt proberen wat er dan beschikbaar is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:22
hoevenpe schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Er staat iig cumulative in het plaatje; dus totale doden. Besmettingen is wel per dag zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
CR2032 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Al die verschillende aanpakken en regels per land is precies het probleem. Pas met 1 uniform beleid voor een echt groot Europees gebied kunnen we meters maken. Nu blijft het dat ieder land of landje het beter weet dan de rest en modderen we maar door. Kruimelwerk. Het virus trekt zich niets aan van grenzen of andere culturen. Dat wil alleen maar alles overheersen.

Nu iedere dag giga veel besmettingen en 5,4 miljoen (!) doden volgens de WHO en dat zullen er in de praktijk veel meer zijn. Lang niet alles is geregistreerd.

Genoeg is genoeg. Er moet echt wat gaan veranderen aan deze aanpak, zeker die van Nederland met al dat lobbywerk.

https://covid19.who.int
[Afbeelding]
Eens met je stelling over gelijke aanpak.

Maar 5.4 miljoen doden, ja helaas. (Oudere) mensen worden ziek, en gaan dood. Accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

[...]

Dat staat er niet. Je leest wat je wil lezen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Dat zullen we allemaal pas over 5 tot 10 jaar na Corona weten. Er is nu te weinig bekend, onderzoeken lopen nog of moeten nog opgestart. We moeten het doen met de kennis van nu. De kennis van nu laat zien dat een booster na 6 maanden aanzienlijk helpt om je antistoffen omhoog te knallen. De aanname is dat je t-cellen er ook wijzer van worden. Maar daar zal pas over 6-12 maanden iets zinnigs over te zeggen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Niet als je op een later moment nog eens wilt proberen wat er dan beschikbaar is.
Oh op die manier, dan is het inderdaad wat lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:36
[...]

Dat word wel een moeilijk verhaal inderdaad. Bij delta en eerdere varianten kon je zeggen dat je als gevaccineerde ook minder besmettelijk bent. Maar dat geld met omicron geloof ik ook niet meer.... waarom zou je dan nog moeten vaccineren als je niet in een kwetsbare groep valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gonadan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:51:
Dat staat er niet. Je leest wat je wil lezen. ;)
Zo schreef hij het wel...

Pas daarna zag ik de tabel eronder met 'cummulative'. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:43:
[...]
Ik zou sowieso wachten tot het laatste moment, hoe eerder je de 3e prik haalt hoe eerder je voor de 4e kunt. Het is niet zoals de APK met een auto dat de oorspronkelijke datum blijft staan.
Ik ben een (ex) zorg medewerker en heb medio Maart|April 2021 mijn Corona prikken gehad, toen is mij niets verteld over het lange termijn hoe lang deze 2 vaccinaties 'geldig' zouden zijn, dus komt er een boosterprik achteraan. Deze moet ik nog halen, maar nu ik hoor dat er nog een 2e en een 3e achteraan komen.... In mijn optiek begint het allemaal wat ongeloofwaardig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-09 16:10
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Moet je nagaan, nog erger dan ik dacht...

Benieuwd wat @eric.1 ervan vind, op 22 november was alles al glashelder (boosteren was namelijk al begonnen).
Dat dit vooralsnog puur op reizen binnen de EU slaat, dus wat Europees breed is afgesproken. Daar zijn soms al strengere regels en voorwaarden aan verbonden, dus daar verandert eigenlijk niet zo gek veel. Hoe het gaat binnen de Nederlandse grenzen is nog niet bekend.
Binnen EU maximale geldigheid van 9 maanden
Wilt u met uw vaccinatiebewijs reizen in Europa? Vanaf 1 februari is het vaccinatiebewijs 9 maanden geldig na de laatste prik. Het is daarna niet meer geldig om mee te reizen. U heeft dan een extra prik nodig.

Het kabinet bekijkt of de geldigheid van het vaccinatiebewijs in Nederland teruggebracht kan worden. Daarbij denkt het aan een geldigheid van 9 maanden na de laatste prik
Ofwel, f afwachten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Ik ben een (ex) zorg medewerker en heb medio Maart|April 2021 mijn Corona prikken gehad, toen is mij niets verteld over het lange termijn hoe lang deze 2 vaccinaties 'geldig' zouden zijn, dus komt er een boosterprik achteraan. Deze moet ik nog halen, maar nu ik hoor dat er nog een 2e en een 3e achteraan komen.... In mijn optiek begint het allemaal wat ongeloofwaardig te worden.
Daar gaan we weer.... Ik zou even het topic wat teruglezen, een herhaling lijkt mij niet zinnig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:00
[...]

Dat is nou juist het doel van 2G, of denk je dat al die wintersporters anders ook naar Duitsland waren gereden voor hun booster?
Het virus wordt nog steeds makkelijk verspreid als gevaccineerden. Met als gunstige bijkomstigheid dat omicron minder ziekmakend lijkt te zijn.

Rechtvaardigt dat een 2G-systeem? Iedereen 'dwingen' tot een booster?

Met Alpha of Delta variant misschien. Niet met de huidige situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:50:
[...]
Maar 5.4 miljoen doden, ja helaas. (Oudere) mensen worden ziek, en gaan dood. Accepteren.
En jongeren die het mentaal niet halen gaan ook dood. Accepteren. :?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
eric.1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Dat dit vooralsnog puur op reizen binnen de EU slaat, dus wat Europees breed is afgesproken. Daar zijn soms al strengere regels en voorwaarden aan verbonden, dus daar verandert eigenlijk niet zo gek veel. Hoe het gaat binnen de Nederlandse grenzen is nog niet bekend.

[...]

Ofwel, f afwachten.
Heb je de eerste link wel gelezen? Het gaat ingevoerd worden per 1-2-2022 voor nationale CTB's. Dat wist Hugo de Jonge op 22 november al wel hoor. Maar toch stellig beweren dat het niet zo is op dat moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

hoevenpe schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:52:
Zo schreef hij het wel...

Pas daarna zag ik de tabel eronder met 'cummulative'. ;)
Nee hoor, tekstueel kan je het op beide manieren lezen. Het had accurater verwoord kunnen worden, dat geef ik meteen toe. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Wat is jouw expertise op gebied van vaccins & immunologie om de geloofwaardigheid van de huidige vaccins en de effectiviteit daarvan in twijfel te trekken?
Een zorgmedewerker kan uiteraard van alles betekenen, en veruit de meeste zorgmedewerkers zullen verwaarloosbare tot weinig kennis hebben over vaccins & immunologie.
Mensen zouden eens wat meer vertrouwen moeten leggen in de experts i.p.v. hun eigen onderbuik gevoel...

[ Voor 5% gewijzigd door Dazzler2120 op 04-01-2022 12:55 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Heb je de eerste link wel gelezen? Het gaat ingevoerd worden per 1-2-2022 voor nationale CTB's. Dat wist Hugo de Jonge op 22 november al wel hoor. Maar toch stellig beweren dat het niet zo is op dat moment.
Laat ook maar.

[ Voor 11% gewijzigd door eric.1 op 04-01-2022 12:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AFCAjax
YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:53:
[...]

En jongeren die het mentaal niet halen gaan ook dood. Accepteren. :?
Er is een verschil tussen jongeren die nog een heel leven voor zich hebben, en mensen die 70+ zijn of ben je het daar niet mee eens?

In 1700 hadden we geen vaccin hoor, en ook toen waren er pandemieën. Mensen gingen dood, hoort erbij.

Dat is hoe het altijd is gegaan. Nu willen we alles controleren, maar dat kan niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Er is een verschil tussen jongeren die nog een heel leven voor zich hebben, en mensen die 70+ zijn of ben je het daar niet mee eens?

In 1700 hadden we geen vaccin hoor, en ook toen waren er pandemieën. Mensen gingen dood, hoort erbij.

Dat is hoe het altijd is gegaan. Nu willen we alles controleren, maar dat kan niet.
Wat is je logica hier? Dus omdat er in 1700 geen vaccins waren en we mensen dus moesten isoleren en dood LATEN gaan moeten we dat nu ook kiezen?
Ondanks dat we ondertussen veel betere medische middelen, onderzoekscentra's hebben en vaccins hebben die kunnen ondersteunen bij het tegen gaan van een virus?
Wellicht moeten we dan maar alle technologische vooruitgang gaan afzweren en terug naar de 1700's gaan? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
https://www.nu.nl/coronav...oor-vaccinatiebewijs.html
Het demissionaire kabinet wil dat een vaccinatiebewijs in Nederland vanaf 1 februari een verloopdatum krijgt. Een boosterprik zal dan voor veel mensen noodzakelijk zijn om aan een coronatoegangsbewijs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Daar gaan we weer.... Ik zou even het topic wat teruglezen, een herhaling lijkt mij niet zinnig.
En daar gaan we weer ja...

;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
Dazzler2120 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Wat is je logica hier? Dus omdat er in 1700 geen vaccins waren en we mensen dus moesten isoleren en dood LATEN gaan moeten we dat nu ook kiezen?
Ondanks dat we ondertussen veel betere medische middelen, onderzoekscentra's hebben en vaccins hebben die kunnen ondersteunen bij het tegen gaan van een virus?
Wellicht moeten we dan maar alle technologische vooruitgang gaan afzweren en terug naar de 1700's gaan? |:(
Dat is niet wat ik zeg, ik probeer alleen te zeggen dat de natuur niet te controleren is. Dat zien we nu toch? In mijn optiek doen we heel veel om het tegen te gaan, maar het lukt gewoonweg niet 100%.

Dat is wat we moeten accepteren. Hoe vervelend dat ook is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Zal rustig worden in dit topic.
https://www.zeeuwseankers...n-de-vlissingse-skeletten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jrV-5bECYPB9LCXNUYp4yzgV-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O0uQYLMrOUKginAIA05k5Aoa.png?f=fotoalbum_large

/edit
De middeleeuwse mannen zijn gemiddeld niet ouder dan 38 jaar geworden! Een enkeling werd ouder en bereikte soms de leeftijd van 70, maar de meeste mannen vonden hun dood tussen een leeftijd tussen 20 en 29 jaar. Hangt dit misschien samen met het zware vissersbestaan in deze havenstad? Elders in Nederland lag de gemiddelde sterfteleeftijd namelijk vier tot acht jaar hoger. De onderzochte mannen uit de zeventiende en achttiende eeuw werden gemiddeld iets ouder, namelijk 43 jaar, al stierf het merendeel van deze mannen ook in deze periode vóór het 29ste levensjaar. De rijke mannelijke Vlissingers, begraven in de kerk, werden gemiddeld zeven jaar ouder dan de mannen die op het kerkhof waren begraven.

[ Voor 30% gewijzigd door Vorkie op 04-01-2022 13:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 08:20

Empathy

Extreme Audio

AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Dat is niet wat ik zeg, ik probeer alleen te zetten dat de natuur niet te controleren is. Dat zien we nu toch? In mijn optiek doen we heel veel om het tegen te gaan, maar het lukt gewoonweg niet 100%.

Omdat het niet voor de volle 100% lukt, moeten we het maar helemaal laten zitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Ze hadden vroeger manieren om met besmettelijke ziektes om te gaan, ook toen wilde men liever niet dood.

Wikipedia: Leprozerie
Wikipedia: Quarantaine

En ook waren er nog pogroms. Dat hielp alleen niet echt, net zoals er nu met geweld/tribunalen tegen dokters en wetenschappers wordt gedreigd.

[ Voor 9% gewijzigd door IJzerlijm op 04-01-2022 13:06 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Dat is niet wat ik zeg, ik probeer alleen te zeggen dat de natuur niet te controleren is. Dat zien we nu toch? In mijn optiek doen we heel veel om het tegen te gaan, maar het lukt gewoonweg niet 100%.

Vind ik ook van huisbranden. Het mislukt zo vaak om die tijdig te blussen, je ziet gewoon dat de natuur hier z'n ding doet en daar beginnen we niks tegen, ondanks het vele blussen blijven ze voorkomen. Ik vind het in ieder geval niet opwegen om er een hele hulpdienst met belastinggeld voor op te tuigen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Eens met je stelling over gelijke aanpak.

Alles opgeven is gemakzuchtig. Het zijn niet alleen oudere mensen. Dan kunnen we zeker ook de SEH en IC's sluiten. Het maakt dan toch allemaal niet uit en accepteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFCAjax
Empathy schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Omdat het niet voor de volle 100% lukt, moeten we het maar helemaal laten zitten?
Ook dat zeg ik niet. Lezen is vrij lastig geloof ik?

Ik ben niet tegen vaccineren/maatregelen (tot bepaalde hoogte). Maar het is wel een feit dat de jongere generatie op deze manier de prijs betaalt voor de oudere garde die al lang en breed een prachtig leven hebben gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:58:
[...]

En daar gaan we weer ja...

;w
Dit alles is al 100 keer besproken. Er is op dit moment geen sprake van een 4e, 5e, 6e of weet ik wat voor prik. Met de kennis van nu hebben we het over een 3e prik (soms een 2e in geval van Janssen). Dat is wat we nu weten, wat de toekomst brengt weten we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
nst6ldr schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Vind ik ook van huisbranden. Het mislukt zo vaak om die tijdig te blussen, je ziet gewoon dat de natuur hier z'n ding doet en daar beginnen we niks tegen, ondanks het vele blussen blijven ze voorkomen. Ik vind het in ieder geval niet opwegen om er een hele hulpdienst met belastinggeld voor op te tuigen.
Een huisbrand wordt niet door de natuur veroorzaakt. Vaak komt dit door elektronica, of menselijke fouten.

Totaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
-

[ Voor 100% gewijzigd door AFCAjax op 04-01-2022 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Een huisbrand wordt niet door de natuur veroorzaakt. Vaak komt dit door elektronica, of menselijke fouten.

Totaal irrelevant.
Want de oorzaak is zoveel belangrijker dan de gevolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Een blikseminslag is geen natuurverschijnsel?
Of de wind die het vuur van een nabijgelegen pand naar jouw huis doet overslaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 04-01-2022 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
[...]

Een wijs persoon zei dat veel mensen zo bang zijn voor de dood, dat ze gestopt zijn met leven.

De dood hoort bij het leven, dat de mensheid hier voor een heel klein deel controle over heeft wil niet zeggen dat technologie heilig is… er gaan dagelijks 480 mensen per dag dood in Nederland, ook vóór Corona… iedere dood is een persoonlijke tragedie, allemaal bij elkaar een statistiek… Corona is een zege voor introverte regelneukers met het gelijk een keer aan hun kant, een ramp voor de rest… leef een beetje en laat een beetje leven…

Ja maar de zorg, ja maar long covid… dat weten we nu wel…

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
Je weet dat het uiteindelijke advies om alle 18+ers te boosteren pas 25 November de deur uit ging?

Maar goed, het maakt ook niets uit. We zijn blijkbaar te kortzichtig om de context mee te nemen wanneer we zoiets lezen. Het is goed, volledig verkeerd gecommuniceerd. Alsjeblieft, je hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Ik ben niet tegen vaccineren/maatregelen (tot bepaalde hoogte). Maar het is wel een feit dat de jongere generatie op deze manier de prijs betaalt voor de oudere garde die al lang en breed een prachtig leven hebben gehad.
Op het moment dat zó veel mensen je verkeerd begrijpen, dan wordt het tijd om na te denken over je eigen verwoording in plaats van te zeggen "lezen is vrij lastig".

Daarnaast, wie zijn wij om te bepalen dat de oudere garde een lang en breed en prachtig leven hebben gehad, en we daar dus geen maatregelen voor moeten nemen?
Zoals je zelf stelt, de jongere generatie heeft uiteindelijk nog wel genoeg tijd om 'echt' te leven, en in die 70 jaar dat ze nog leven, zullen er vast nog wel meer rampen of crisissen op hun pad komen.
Wellicht moeten we dat maar eens gaan accepteren, in plaats van dat we technologische en medische vooruitgang willen tegen gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
Dat klinkt leuk. Tot jouw opa, oma, vader of moeder aan de beademing gelegd wordt.

De oudere generatie heeft ook voldoende offers gebracht voor de jeugd. Het ene leven is niet per definitie meer waard dan het andere leven. Zo kan en mag je niet redeneren wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
nst6ldr schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Want de oorzaak is zoveel belangrijker dan de gevolgen.
Ik geloof dat we elkaar niet helemaal vinden.

Een virus wordt (doorgaans, dat mag je hopen) veroorzaakt door een oversprong van dieren naar mensen of andersom. Dit is iets dat de natuur regelt. Dat is nou eenmaal zo. We kunnen hier tot bepaalde hoogte dingen tegen doen, maar blijkbaar niet genoeg om 5.4 miljoen doden te voorkomen. Waarschijnlijk was 25% van deze mensen ook overleden aan de griep, en nog een keer 25% was in het ziekenhuis terecht gekomen. We kunnen het niet allemaal tegengaan, dat is onmogelijk. Naar mijn idee hebben we al veel te veel gedaan (goede en slechte dingen).

De vergelijking met een woningbrand die ontstaan door elektronica of menselijk handelen vind ik onnozel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06
Veel mensen hebben gewoon bezwaren tegen het eindeloos boosteren, vooral voor een niet risico groep.
Wat is er wetenschappelijk aan als het niet falsificeerbaar is?

Er is altijd het argument dat de vaccins uitwerken of er een nieuwe variant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:32
Mediaan zegt meer, wat in die tijd was de kindersterfte ook veel hoger. Maar ik begrijp je punt ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Drardollan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Een blikseminslag is geen natuurverschijnsel?
Of de wind die het vuur van een nabijgelegen pand naar jouw huis doet overslaan?
Dat kan, maar dit komt volgens mij zeer sporadisch voor. Oorsprong van overslaande brand, ligt vast nog ergens aan wat de buurman gedaan heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30
[...]Maar het is wel een feit dat de jongere generatie op deze manier de prijs betaalt voor de oudere garde die al lang en breed een prachtig leven hebben gehad.
Dit meen je toch niet serieus?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
OMT tast nog in duister wat betreft omikroneffect

Deze alinea bevreemd mij:
De gegevens uit omringende landen waar de omikronvariant al iets langer rondwaart, bieden voor het OMT te weinig houvast voor verdere adviezen. Hetzelfde geldt voor onderzoeken die erop duiden dat omikron een milder verloop kent en minder snel tot ziekenhuisopnames leidt. Het OMT waarschuwt dat uit landen als Denemarken, Frankrijk en Engeland de eerste berichten komen van een toename van ziekenhuisopnames.
Het OMT vindt dat gegevens uit andere landen niet als basis voor een advies kunnen dienen. Prima. Alleen daarna springen ze wel op stijgende ziekenhuisopnames uit die landen om een advies te maken. Spreekt dat hun eerste bewering niet een beetje tegen?

Als je het zo leest gaat opkomst voor de boostercampagne leidend worden voor de komende adviezen.
migchiell schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:35:
Als het niet behandeld wordt dan wordt het ook niet ingevoerd... prima toch?
Klopt. Alleen wil de minister het aan de Tweede Kamer voorleggen als er geen echte discussie zal komen, of beter gezegd de uitslag al van te voren vaststaat. Dat blijf ik bijzonder vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AFCAjax
Yaksa schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Dit meen je toch niet serieus?
Hoeveel jongeren zitten er op dit moment niet in de put door al deze maatregelen?

Ook dat zijn dingen waar we in dit topic blijkbaar onze ogen voor sluiten.

We kunnen er op wachten, dat dit de komende 5 tot 10 jaar voor deze jongeren nog heel veel uitdagingen gaat opleveren. Maar sluit daar liever je ogen voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EgoH schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:11:
Veel mensen hebben gewoon bezwaren tegen het eindeloos boosteren, vooral voor een niet risico groep.

Linksom of rechtsom bewijzen de vaccins keer op keer dat de zorgdruk fors wordt beperkt.
Ook met Omikron.

Het alternatief is niks doen en afwachten wat er gebeurt. Met het risico dat de zorgdruk weer onevenredig toeneemt.

Maar, al met al draagt een combinatie van factoren toch echt bij aan een oplossing. Misschien niet nu, dat klopt, maar na komende winter zitten we er echt een stuk beter bij:
- Steeds meer mensen komen in contact met Corona. Al dan niet na een vaccin. Dit zorgt hoe dan ook voor hogere resistentie op groepsniveau
- Door die blootstelling aan vaccins en ziekte zal de resistentie sowieso steeds hoger worden
- Medicijnen worden steeds beter. Al gaat dat helaas nog traag
- Vaccins zullen breder werkzaam worden. De kennis van Omikron zal zorgen voor een betere aanpassing van een volgende versie
- Er krijgen inmiddels ook babys antistoffen mee van moeders. Dat zal op de wat langere termijn ook een bijdrage gaan leveren

Enige vraag die op de langere termijn over blijft is hoeveel additionele capaciteit we nodig hebben om de ouderen en zwakkeren zorg te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
[...]

De jongere generatie wordt ook een heleboel problemen vooral aangepraat en/of voor het karretje gespannen van een lobbyclub.

Het meest vervelende van dit alles is dat we niet weten hoe lang dit gaat duren. Stel dat dit alles nog heel lang blijft doorgaan met door razende mutaties en het continue narennen van de virussen met nieuwe vaccinaties of pillen.

Stel dat COVID-19 pas in 2069 wereldwijd is uitgeroeid. Leefstijl aanpassen en accepteren wordt het dan. Anders wordt iedereen helemaal mesjokke. En dat is pas enorm ingewikkeld.
We zitten nu in een een RLW blockbuster rampenfilm. Totdat er een doorbraak komt.

Forbes had er eerdere een aardig artikel over met vergelijkingen hoe hier ook positieve zaken uitgehaald kunnen worden.
The time we are in now can remind us of World War II, in that sense, many of the innovations we enjoy today were invented during the war or right after. Crises, challenges, and constraints can be used as a driving force.
https://www.forbes.com/si...5/29/life-after-covid-19/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
EgoH schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:11:

Veel mensen zijn vergeten dat je in je kinderjaren een veelvoud aan inentingen krijgt met diverse benodigde herhalingen om zinvol te blijven.

Tetanus, buiktyfus, DTP: ze verlopen allemaal! Soms na 10 of 30 jaar, soms na 3 jaar. Dus booster na 6-9 maanden is snel, maar wellicht minder gek als je nagaat dat we nu in een golf van besmettingen zitten en dat niet hebben met eerder genoemde virussen.

Dus een vaccin wat na 1 of 2 x de rest van je leven volledig beschermt, zou echt uniek zijn.

Bon: websites RIVM en GGD (op reis)

Verder: wetenschappelijk proces, voor het geval dat je vraag was.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
CR2032 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:17:
[...]

De jongere generatie wordt ook een heleboel problemen vooral aangepraat en/of voor het karretje gespannen van een lobbyclub.

Het meest vervelende van dit alles is dat we niet weten hoe lang dit gaat duren. Stel dat dit alles nog heel lang blijft doorgaan met door razende mutaties en het continue narennen van de virussen met nieuwe vaccinaties of pillen.

Stel dat COVID-19 pas in 2069 wereldwijd is uitgeroeid. Leefstijl aanpassen en accepteren wordt het dan. Anders wordt iedereen helemaal mesjokke. En dat is pas enorm ingewikkeld.
We zitten nu in een een RLW blockbuster rampenfilm. Totdat er een doorbraak komt.

Forbes had er eerdere een aardig artikel over met vergelijkingen hoe hier ook positieve zaken uitgehaald kunnen worden.

[...]

https://www.forbes.com/si...5/29/life-after-covid-19/
Leuk die van Forbes, vergelijking met de WOII.

Als Thierry Baudet dat doet, is de wereld te klein.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Leuk die van Forbes, vergelijking met de WOII.

Als Thierry Baudet dat doet, is de wereld te klein.
Als je het verschil tussen een vergelijk met de holocaust en het opstaan tegen een gezamelijke vijand en het wederopbouwen na een crisis niet begrijpt gaat er wel meer mis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Hoeveel jongeren zitten er op dit moment niet in de put door al deze maatregelen?

Ook dat zijn dingen waar we in dit topic blijkbaar onze ogen voor sluiten.

We kunnen er op wachten, dat dit de komende 5 tot 10 jaar voor deze jongeren nog heel veel uitdagingen gaat opleveren. Maar sluit daar liever je ogen voor.
Denk je dat alleen jongeren in de put zitten? Wat te denken van alle eigenaren die hun bedrijf keer op keer stil moeten leggen? Wat te denken van de werknemers in (die) bedrijven die vrezen voor hun baan, het moeten verkopen van hun huis?
Wat te denken van mensen die hun hele leven gewerkt hebben en hun pensioen al 3 jaar vrijwel geheel vanuit huis mogen beleven?

Ja, jongeren hebben het niet leuk, maar dat geldt voor heel veel andere leeftijdsgroepen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NiGeLaToR schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Veel mensen zijn vergeten dat je in je kinderjaren een veelvoud aan inentingen krijgt met diverse benodigde herhalingen om zinvol te blijven.

Tetanus, buiktyfus, DTP: ze verlopen allemaal! Soms na 10 of 30 jaar, soms na 3 jaar. Dus booster na 6-9 maanden is snel, maar wellicht minder gek als je nagaat dat we nu in een golf van besmettingen zitten en dat niet hebben met eerder genoemde virussen.

Dus een vaccin wat na 1 of 2 x de rest van je leven volledig beschermt, zou echt uniek zijn.

Ik gooi hem er maar even in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viqiU0fDPBnBUzoHZVCTIrpfzKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YQT9YRnzEAECZSo5IOyR7Shu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
MikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Als je het verschil tussen een vergelijk met de holocaust en het opstaan tegen een gezamelijke vijand en het wederopbouwen na een crisis niet begrijpt gaat er wel meer mis.
De gezamenlijke vijand was toch degene die voor de holocaust zorgde of niet?

Ik snap jullie punt hoor, en hier kunnen zeker positieve dingen uitgehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 08:20

Empathy

Extreme Audio

[...]

Ik het nogal moeite om de oudere garde (vanaf welke leeftijd geldt dat eigenlijk?), die mede ons land heeft opgebouwd na de oorlog, maar voor de trein te gooien. M'n moeder wordt volgend jaar 70, zou ik nog niet willen missen als het even kan. Maar waarschijnlijk bedoel je het niet zo cru.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:10
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:15:
[...]
Och ja, die arme jongeren. Ik ben dat argument een beetje beu. Voor mij is het "net zo kut" al deze maatregelen. Voor iedereen is het "net zo kut" al deze maatregelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:22:
[...]

De gezamenlijke vijand was toch degene die voor de holocaust zorgde of niet?

Ik snap jullie punt hoor, en hier kunnen zeker positieve dingen uitgehaald worden.
Vaccinaties gelijk stellen aan jodendeportatie is toch echt iets wezenlijk anders.
Daarmee wordt de overheid/wetenschap als dader neergezet. Dat slaat nergens op. Echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En als aanvulling ; (verplichte) hepatitis b vaccinatie zorg

https://www.vaccinatiecen...cinatie-tegen-hepatitis-b

Je komt niet op je opleiding als je deze niet haalt. (dan moet je een papiertje ondertekenen en dan zegt de stage-locatie, toedeledokie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Och ja, die arme jongeren. Ik ben dat argument een beetje beu. Voor mij is het "net zo kut" al deze maatregelen. Voor iedereen is het "net zo kut" al deze maatregelen.
Ben ik het niet mee eens, ik kan gewoon werken. Ik mis alleen mijn sport. De winkels en uitgaan kan me gestolen worden, dat interesseert me niet zoveel (meer).

Jongeren daarentegen missen school, sport, uitgaan, winkelen etc.

Dan vergeet ik nog te vermelden dat tussen 12 en 18 jaar de mensheid in de ontdekkingsfase zit, en het juist belangrijk is om sociale contacten te hebben.

De meeste mensen tussen 25 en 50 jaar redden zich wel op dit vlak. Werk, inkomen etc daar buiten gelaten, dit geeft ook voldoende uitdaging voor veel mensen.

[ Voor 23% gewijzigd door AFCAjax op 04-01-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Iedereen zou dat toch beu moeten zijn als ze zien hoeveel illegale feestjes er gegeven werden/worden? Hoeveel jongeren er naar clubs in het buitenland gingen, hoe vol de vluchten naar de party plekken in Europa zaten?

Ik geef ze groot gelijk, maar extra medelijden met deze groep kan ik toch echt niet meer opbrengen.
Het is voor iedereen op hun manier moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoH
[...]

Ik ben ook niet tegen vaccins in het algemeen.
Een herhaal vaccinatie in de orde van 10-30jaar is toch wel van een andere order dan de 3-6maanden die nu voor corona besproken wordt. Verder zijn de vaccinaties voor kinderen allemaal gevaarlijke ziektes voor het kind zelf. Uit de huidige data is wel duidelijk dat kinderen geen significant risico lopen met covid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
Fly-guy schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:24:
[...]
Iedereen zou dat toch beu moeten zijn als ze zien hoeveel illegale feestjes er gegeven werden/worden? Hoeveel jongeren er naar clubs in het buitenland gingen, hoe vol de vluchten naar de party plekken in Europa zaten?

Ik geef ze groot gelijk, maar extra medelijden met deze groep kan ik toch echt niet meer opbrengen.
Het is voor iedereen op hun manier moeilijk.
Die illegale feesten, hoe groot zal het percentage jongeren zijn die daaraan mee doet? 0,01%?

Ik zie mijn 13 jarige neefje daar niet zo snel aan meedoen hoor, die zit al 2 jaar op zijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Er wordt nu niet geboosterd buiten de kwetsbaren om die persoon zelf te beschermen maar als middel om de ongevaccineerden minder snel tegelijk ziek te laten worden. Jammer dat het nodig is maar er zijn geen andere manieren meer.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
(https://www.telegraaf.nl/...-voor-meer-versoepelingen)

Zoals altijd heeft het OMT diverse berekeningen laten maken voor verschillende scenario’s. Als de basisscholen en middelbare scholen maandag weer opengaan, zal dat naar verwachting leiden tot een „golf van infecties” met een piek aan het eind van de maand of begin februari. De ziekenhuisopnames die uit die golf voortkomen zouden wel relatief „beperkt” kunnen blijven. De intensive carebezetting zou tot maximaal 620 coronapatiënten kunnen oplopen. Nu liggen op de ic’s 475 mensen met Covid-19.
Ze blijven wel heel lang in die pessimistische prognoses hangen. Ik gaf een paar weken geleden al aan waar ze fout gingen (t_captain op 18-12-2021). Sindsdien heb ik ongeveer gelijk gekregen met mijn prognose voor week 51 en 52 (en RIVM ongelijk met die van hun: het NICE cijfer zakte onder het BI uit). Voor het nieuwe jaar zijn er nog niet veel cijfers maar die er zijn lijken ook de goede kant op te vallen.

Ik pak die IC-piek van 620 die ze voorzien. In de delta variant observeren we een verhouding van 3.75 tussen piekbezetting verpleegafdeling / IC.

Bij omicron ligt de factor verpleegafdeling / IC. een stuk hoger, namelijk omstreeks 6.25. De prognose van 620 op de IC zou corresponderen met 3875 op de verpleegafdeling en 4500 totaal.

Het is wat minder astronomisch dan de 7000 die we eerst zouden krijgen volgens de prognose van december, maar nog steeds erg hoog. Bovendien is in de nieuwe prognose van 4500 meegenomen dat de scholen een week voor Kerst dichtgingen en de lockdown doorloopt voorbij 14-1.

Ter referentie: mijn model komt tussen de 900 en 1800 verpleegafdeling plus 200 a 300 IC = 1100 en 2100 bedden uit. En daar zit een verlenging van de lockdown niet in meegeteld. RIVM mag nog wel een stapje omlaag komen.

[ Voor 15% gewijzigd door t_captain op 04-01-2022 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Dat kan, maar dit komt volgens mij zeer sporadisch voor. Oorsprong van overslaande brand, ligt vast nog ergens aan wat de buurman gedaan heeft.
Sporadisch is nog steeds meer dan nooit zoals je eerder beweerde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
[...]

Nog even los van het feit dat je niet alle ziektes direct met elkaar moet gaan vergelijken, snap ik je punt wel.
Mijn onderbuik gevoel zegt ook dat heel veel mensen niet direct een probleem hebben met vaccineren, maar door miscommunicatie, druk vanuit de overheid (2G), het geen onderscheid maken tussen risicogroepen en jongeren/kinderenen andere leeftijdsgroepen in de politiek, en andere randzaken men de hakken in het zand zet. Of dat een goed argument is, om niet te vaccineren laat ik in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
MikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Linksom of rechtsom bewijzen de vaccins keer op keer dat de zorgdruk fors wordt beperkt.
Ook met Omikron.

Het alternatief is niks doen en afwachten wat er gebeurt. Met het risico dat de zorgdruk weer onevenredig toeneemt.

Maar, al met al draagt een combinatie van factoren toch echt bij aan een oplossing. Misschien niet nu, dat klopt, maar na komende winter zitten we er echt een stuk beter bij:
- Steeds meer mensen komen in contact met Corona. Al dan niet na een vaccin. Dit zorgt hoe dan ook voor hogere resistentie op groepsniveau
- Door die blootstelling aan vaccins en ziekte zal de resistentie sowieso steeds hoger worden
- Medicijnen worden steeds beter. Al gaat dat helaas nog traag
- Vaccins zullen breder werkzaam worden. De kennis van Omikron zal zorgen voor een betere aanpassing van een volgende versie
- Er krijgen inmiddels ook babys antistoffen mee van moeders. Dat zal op de wat langere termijn ook een bijdrage gaan leveren

Enige vraag die op de langere termijn over blijft is hoeveel additionele capaciteit we nodig hebben om de ouderen en zwakkeren zorg te kunnen leveren.
De beperkende invloed van vaccins voor zorgdruk is wel aangetoond voor 50+.
Het huidige one-size-fits-all beleid is waar mensen problemen mee hebben.
Wat op lange termijn de beste strategie is weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Brazos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Paar weken terug heeft de Europese commissie een order geplaatst voor 180 miljoen aangepaste omikron vaccins bij pfizer die binnen 100 dagen (vanaf half december) geleverd zouden moeten worden.

De 4e prik staat inmiddels wel vast. Wat we nu weten is dus eerder 4 prikken, maar we weten ook best dat we er daarmee ook nog niet zijn. Tenminste de bevolking weet dat inmiddels, het kabinet nog niet maar die komen altijd wat later tot die realisatie dan de meeste mensen.
Er is op voorhand een voorraad ingekocht, dat is helemaal waar. Better safe than sorry.

Een 4e prik ligt helemaal nergens vast. Hiervoor ontbreekt zelfs het wetenschappelijke bewijs op dit moment.

Waarmee ik niet zeg dat het geen optie is en niet gaat gebeuren. Maar op dit moment is er met de op dit moment bekende kennis geen 4e prik in zicht.

In Israël heeft men dit wel overwogen, maar vooralsnog is de 4e prik (zover mij bekend) daar ook on-hold gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Die illegale feesten, hoe groot zal het percentage jongeren zijn die daaraan mee doet? 0,01%?

Ik zie mijn 13 jarige neefje daar niet zo snel aan meedoen hoor, die zit al 2 jaar op zijn kamer.
Ligt eraan wat jij onder jongeren (en ouderen) verstaat.

En als je neefje echt al 2 jaar op z'n kamer zit ligt het nu echt aan hem. Sporten was vrijwel altijd mogelijk voor kinderen, scholen waren absoluut niet altijd gesloten en groepsgrootte bevatte zelden kinderen van die leeftijd, dus lekker buiten spelen kon prima.

Neem je jongeren als <30, dan durf ik je vraag te beantwoorden met 99%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Freggel_United schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Een wijs persoon zei dat veel mensen zo bang zijn voor de dood, dat ze gestopt zijn met leven.

De dood hoort bij het leven, dat de mensheid hier voor een heel klein deel controle over heeft wil niet zeggen dat technologie heilig is… er gaan dagelijks 480 mensen per dag dood in Nederland, ook vóór Corona… iedere dood is een persoonlijke tragedie, allemaal bij elkaar een statistiek… Corona is een zege voor introverte regelneukers met het gelijk een keer aan hun kant, een ramp voor de rest… leef een beetje en laat een beetje leven…
Ik zou die gedachtengang best wel willen respecteren door middel van een CTB controle bij de ambu en ziekenhuis. Gewoon geen hulp krijgen als je een slecht ziekteverloop hebt, daar kies je tenslotte zelf voor. Die vrijheid moeten mensen wat mij betreft krijgen, en de zorg mag daar op haar beurt van profiteren met verlaagde werkdruk.

Gewoon duidelijke en vooral eerlijke afspraken.
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Ik geloof dat we elkaar niet helemaal vinden.

Een virus wordt (doorgaans, dat mag je hopen) veroorzaakt door een oversprong van dieren naar mensen of andersom. Dit is iets dat de natuur regelt. Dat is nou eenmaal zo. We kunnen hier tot bepaalde hoogte dingen tegen doen, maar blijkbaar niet genoeg om 5.4 miljoen doden te voorkomen. Waarschijnlijk was 25% van deze mensen ook overleden aan de griep, en nog een keer 25% was in het ziekenhuis terecht gekomen. We kunnen het niet allemaal tegengaan, dat is onmogelijk. Naar mijn idee hebben we al veel te veel gedaan (goede en slechte dingen).

De vergelijking met een woningbrand die ontstaan door elektronica of menselijk handelen vind ik onnozel.
Ik lees vooral een hoop aannames, en die ga ik niet maken. Dus ja, je kan het onnozel vinden, maar als je er even niet vanuit gaat dat mensen die dood gaan aan covid toch al een doodvonnis hadden dan gaat die vergelijking best goed op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Ben ik het niet mee eens, ik kan gewoon werken. Ik mis alleen mijn sport. De winkels en uitgaan kan me gestolen worden, dat interesseert me niet zoveel (meer).

Jongeren daarentegen missen school, sport, uitgaan, winkelen etc.

Dan vergeet ik nog te vermelden dat tussen 12 en 18 jaar de mensheid in de ontdekkingsfase zit, en het juist belangrijk is om sociale contacten te hebben.

De meeste mensen tussen 25 en 50 jaar redden zich wel op dit vlak. Werk, inkomen etc daar buiten gelaten, dit geeft ook voldoende uitdaging voor veel mensen.
Werk erbuiten laten is natuurlijk wel heel makkelijk. Ik ga straks naar de twee jaar met bijna alleen thuis werken. En sommige schijnen dat geweldig te vinden, ik niet. Maar het is iets wat ik al wel twee jaar doe. Hele dagen alleen in mijn appartement, joepie...

We kunnen wel hele lijst maken wie er het meeste last van heeft, maar dit is gewoon een kut situatie voor de meeste mensen. Daarom zou het zo handig zijn als iedereen gewoon iets deed. Misschien zouden Disney pleisters helpen bij mensen overtuigen een vaccin te nemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EgoH
Als hier elke 6 maanden Corona bij moet, wordt het wel een druk plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

[...]

Wat precies zijn jongeren eigenlijk? Ik dacht met 13 meer aan kinderen. Jongeren waren 18-25 oid in mijn ogen, maar wellicht dat er ook sprake is van spraakverwarring
[...]

Volledig eens. Daarom verbaast het me eigenlijk ook dat er een soort one-size-fits-all aanpak is vanuit de overheid. Gepensioneerden hebben doorgaans overdag geen verplichtingen en zijn wel kwetsbaar, het lijkt mij voor de hand liggen dat je dan een aanpak kiest die daar rekening mee houdt. Het cohort 25-55 (ik noem maar wat) heeft weer een fulltime baan en soms ook thuiswonende kinderen, en denk ik grosso modo meer kans het virus op te lopen en door te geven. Een planning om die 2 cohorten uit elkaar te houden zou beide groepen misschien ademruimte geven toch iets meer invulling te geven aan hun vrije tijd om het voor iedereen makkelijker te maken.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Luuk84 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Nog even los van het feit dat je niet alle ziektes direct met elkaar moet gaan vergelijken, snap ik je punt wel.
Mijn onderbuik gevoel zegt ook dat heel veel mensen niet direct een probleem hebben met vaccineren, maar door miscommunicatie, druk vanuit de overheid (2G), het geen onderscheid maken tussen risicogroepen en jongeren/kinderenen andere leeftijdsgroepen in de politiek, en andere randzaken men de hakken in het zand zet. Of dat een goed argument is, om niet te vaccineren laat ik in het midden.
Denk je echt dat zonder enige druk van de overheid er meer mensen hun vaccin hadden gehad? Wat wel apart zou zijn, gezien het hele 2G waar je het over hebt pas sinds kort uberhaupt besproken wordt. Dus die mensen hebben niet vorig jaar gevaccineerd omdat maanden later 2G besproken werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Heeft ie al 2 jaar geen school?

Mijn bovenbuurjongen is ook 13, die kon tot een week voor de kerst nog gewoon naar school (en heeft zich met leeftijdgenootjes prima vermaakt met buiten kattewaad uithalen tijdens de vakantie. Hij zal vast ook nog wel eens op zijn kamer hebben gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Indoubt schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Heeft ie al 2 jaar geen school?

Mijn bovenbuurjongen is ook 13, die kon tot een week voor de kerst nog gewoon naar school (en heeft zich met leeftijdgenootjes prima vermaakt met buiten kattewaad uithalen tijdens de vakantie. Hij zal vast ook nog wel eens op zijn kamer hebben gezeten
Nouja, buiten school om is er niet zoveel te beleven, al weet ik hoe lang. Dus als jij die paar maanden school bedoelt, wat alleen maar frustreert, omdat je iedere keer weer of vakantie, of een lockdown hebt wordt ook wel knap vervelend kan ik me zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:34:

[...]

Volledig eens. Daarom verbaast het me eigenlijk ook dat er een soort one-size-fits-all aanpak is vanuit de overheid. Gepensioneerden hebben doorgaans overdag geen verplichtingen en zijn wel kwetsbaar, het lijkt mij voor de hand liggen dat je dan een aanpak kiest die daar rekening mee houdt. Het cohort 25-55 (ik noem maar wat) heeft weer een fulltime baan en soms ook thuiswonende kinderen, en denk ik grosso modo meer kans het virus op te lopen en door te geven. Een planning om die 2 cohorten uit elkaar te houden zou beide groepen misschien ademruimte geven toch iets meer invulling te geven aan hun vrije tijd om het voor iedereen makkelijker te maken.
Hoe zie je dat praktisch voor je dan? De cohort 25-55 heeft wel ouders in het eerste cohort, die willen ze vast wel zo nu en dan even zien, in levende lijve.
Nu kun je het aantal bezoeken verminderen, maarv waar te denken van plaatsen waar beide naartoe gaan? Aparte verplichte winkeluren voor de bejaarden? Aparte tijden voor het museum, de bios?

Ik zie niet in hoe zo'n gescheiden maatschappij leefbaar is tenzij ik je idee verkeerd begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Nouja, buiten school om is er niet zoveel te beleven, al weet ik hoe lang. Dus als jij die paar maanden school bedoelt, wat alleen maar frustreert, omdat je iedere keer weer of vakantie, of een lockdown hebt wordt ook wel knap vervelend kan ik me zo voorstellen.
Maar hoe is dat anders voor een willekeurige leeftijd? Alles wat ik kan, kan een kind ook. Alles wat een kind kan, mag ik niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Met 13 kan die toch niet naar de kroeg, dus het enige wat gemist zal zijn op een aantal momenten zullen de pretparken en dierentuinen zijn?
In de zomers met vakanties etc was bijna alles gewoon open.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 04-01-2022 13:41 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
bie100 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:38:
[...]

ik durf het bijna niet te zeggen maar ik de tijd van mijn leven van mijn mag het nog wel ff zo blijven

scheelt ook weer een hoop meuk die de vrouw altijd meesleurt van de Action 8)
Nou ja, ik houd je niet tegen als je na Corona 100% wil blijven thuiswerken, maar andersom word ik wel tegengehouden. (En voor de duidelijkheid, ik begrijp dat compleet en ben het er niet mee oneens, maar leuk vind ik het ook niet).

En dus één verschil, jij hebt een vrouw, ook nog kinderen misschien? Nu zijn er ook wel degene die niet met vrouw en kinderen hele dag thuis willen zitten, maar dat is toch een andere situatie dan alleen de hele dag thuis zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFCAjax
Fly-guy schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Maar hoe is dat anders voor een willekeurige leeftijd? Alles wat ik kan, kan een kind ook. Alles wat een kind kan, mag ik niet altijd.
Kinderen/jongeren tussen 13 en pak 'm beet 25 zitten in de ontwikkelingsfase waarin ze het leven ontdekken en experimenteren. Over het algemeen hebben 25+ die tijd wel gehad.

Ik snap dat ze evenveel mogen als wij, of soms meer, Maar ze missen wel heel erg veel dingen, die ze niet even 1,2,3 overdoen. De tijd tikt immers gewoon door, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:31
AFCAjax schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Kinderen/jongeren tussen 13 en pak 'm beet 25 zitten in de ontwikkelingsfase waarin ze het leven ontdekken en experimenteren. Over het algemeen hebben 25+ die tijd wel gehad.

Ik snap dat ze evenveel mogen als wij, of soms meer, Maar ze missen wel heel erg veel dingen, die ze niet even 1,2,3 overdoen. De tijd tikt immers gewoon door, niet?
Maar ja, dat geldt voor elke generatie. Mijn oma heeft nu de tijd om van haar kleinkinderen/achterkleinkinderen te genieten, maar die klok tikt ook door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Sissors schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Denk je echt dat zonder enige druk van de overheid er meer mensen hun vaccin hadden gehad?
Ja. Dat denk ik echt.
Wat wel apart zou zijn, gezien het hele 2G waar je het over hebt pas sinds kort uberhaupt besproken wordt. Dus die mensen hebben niet vorig jaar gevaccineerd omdat maanden later 2G besproken werd?
Je weet ook dat je al een tijdje een Corona chechkapp hebt, volgens mij medio juli? Stap 1 naar 2G. Je begrijpt ook dat de Corona checkapp niet uit de lucht is komen vallen? Dus, de hele opmaat naar 2G speelt al maanden.

Maar mijn verhaal draait niet zozeer om 2G, mijn punt was dat er zoveel dingen spelen die niet goed zijn gegaan (waar de politiek weldegelijk beter zijn best had kunnen doen), niet op tijd starten van vaccinatieprogramma's, de hele soap rondom ventilatie, dansen met Jansen, enz enz. daarbij de invoering van 2g die volledig ingaan tegen grondrecht dat men de hakken in het zand zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:23
Sissors schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Nou ja, ik houd je niet tegen als je na Corona 100% wil blijven thuiswerken, maar andersom word ik wel tegengehouden. (En voor de duidelijkheid, ik begrijp dat compleet en ben het er niet mee oneens, maar leuk vind ik het ook niet).

En dus één verschil, jij hebt een vrouw, ook nog kinderen misschien? Nu zijn er ook wel degene die niet met vrouw en kinderen hele dag thuis willen zitten, maar dat is toch een andere situatie dan alleen de hele dag thuis zitten.
nee snap het wel was ook meer een geintje ,maar ik werk al 21 jaar vanuit huis dus voor mij maakt het weinig uit en ik heb nog een zoon thuis wonen de andere twee zijn al uit huis

maar ik begrijp wel dat het lastig is ik heb ook mijn momenten vooral wat de sportschool betreft al heb ik een homegym het is toch anders dan samen trainen en slap ouwehoeren

maar ik denk dat iedereen wel verlangt dat het een keer voorbij gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat juist liet zien dat zulke 'druk' wel een hoop mensen over de streep hielp om te gaan vaccineren. Gezien jij tegen 2G, en wat je nu zegt ook tegen uberhaupt de QR app bent, had je dan dus dansen zonder Jansen gehad. Was dat een beter resultaat geweest? Hoewel dat iig op korte termijn iig geen geweldig idee was, heeft het op langere termijn wel gezorgd voor meer gevaccineerden.
daarbij de invoering van 2g die volledig ingaan tegen grondrecht dat men de hakken in het zand zet.
Right, mensen die al meer dan een half jaar hun hakken in het zand zetten vanwege iets wat nu nog niet voorbij de discussie fase was. En anders hadden die zich echt allemaal gevaccineerd...

Die groep die zegt fuck de grondrechten van alle andere die het slachtoffer worden van hun weigering om te vaccineren, die zouden wel vaccineren zonder enige druk?

[ Voor 31% gewijzigd door Sissors op 04-01-2022 13:54 ]

Pagina: 1 ... 132 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.