Ik weet sowieso niet of verplichte winkeluren een succes is, maar de supermarkt on de hoek had dat wel als suggestie. Het verzoek voor mensen onder de 60 oid om niet te komen winkelen tussen 10:00 en 11:00. Niet dat het de gouden oplossing is, maar dat vertraagt wel weer de contacten tussen jong en oud.Fly-guy schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:38:
[...]
Hoe zie je dat praktisch voor je dan? De cohort 25-55 heeft wel ouders in het eerste cohort, die willen ze vast wel zo nu en dan even zien, in levende lijve.
Nu kun je het aantal bezoeken verminderen, maarv waar te denken van plaatsen waar beide naartoe gaan? Aparte verplichte winkeluren voor de bejaarden? Aparte tijden voor het museum, de bios?
Ik zie niet in hoe zo'n gescheiden maatschappij leefbaar is tenzij ik je idee verkeerd begrepen heb.
Aparte tijden voor museum, bios idem. Als ik naar de bios wil dan moet ik wel in de avond of in het weekend. Als we dan met zijn allen tegelijk gaan zijn dat onnodige contacten. Het kan zijn dat ik totaal de plank mis sla maar mijn beeld is dat Corona massaal rond gaat op scholen en onder jongeren. De besmettingen ebben langzaam door naar de kwetsbare groepen en dan raakt de zorg overbelast. Ik zou best benieuwd zijn naar een manier om die barriere tussen kwetsbaar/niet kwetsbaar te versterken als dat helpt om voor iedereen versoepelingen mogelijk te maken.
Je eigen ouders af en toe zien lijkt me vanzelfsprekend. Maar dan heb je het over 2 ouders van jijzelf en 2 van je partner eventueel, maar voor de rest heb ik eigenlijk geen behoefte of reden om andere ouderen tegen te komen. Het lijkt me niet een ideale situatie en ik weet ook echt niet of het waterdicht is. Maar nu is alles dicht, voor iedereen, dat is al helemaal niet leefbaar.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen