Wat is dan het probleem om 4 weken te wachten? Het lijkt wel of Israël koste wat het kost wil laten zien dat zij wel even de eerste zijn met prik 4 (en misschien 5, 6, 7 enRoD schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:30:
[...]
Het immuunsysteem werkt in relatief korte bursts, dus als er afwijkingen zijn kun je dat op relatief korte termijn meten.
[...]
Een van de riemen is ook Omikron. Er wijst steeds meer op dat deze variant een variant in de marge is. Die we moeten omarmen volgens oa. dhr. van Ranst.Jazeker, ik denk dat deze situatie allesbehalve ideaal is. Alleen moeten we nu roeien met de riemen die we hebben. De concrete vraag is: laten we de risicogroep met 3 prikken de komende maanden in gaan, of geven we ze nog een extra prik mee? Gezien het residuele risico na 3 prikken + het resultaat op antilichamen van 4 prikken (+ het door mij impliciet aangenomen feit dat er in het bloed niets bijzonders te zien is), kan ik het me voorstellen dat er op dit moment, deze keuze gemaakt wordt.
Nogmaals, kraakhelder is het allemaal niet, maar het is een afweging die je met beperkte data moet doen, en ook kan doen.
WHO en RIVM geven zojuist ook officieel aan dat de impact van Omikron veel lager is dan Delta en andere varianten.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat de fabrikanten en gezondheidsraden dit niet op lucht baseren. Als ze proefpersonen hebben gebruikt uit eerdere studies dan hebben we het over een veel langere periode dan 6 maanden. De eerste proefpersonen hebben al in het voorjaar 2020 hun eerste prikken gehad.[...]
We weten niet of dat de optimale termijn is. Er is onderzoek gedaan na 5/6 maanden maar dat kwam ook vooral omdat de boosteronderzoeken zijn gedaan op momenten dat een groot deel van de populatie nu eenmaal al een half jaar geleden is ingeënt. Ik ben niet bekend met data die de responses met verschillende termijnen uiteenzet, zoals bijvoorbeeld bij de eerste twee prikken wel is gedaan.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !