Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.004 views

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:45:
[...]

Uiteraard, dat is de meest simpele optie, iemand anders is schuldig en die moet het maar oplossen. Dat het allang duidelijk is dat met 100% vaccinatiegraad we ons nog steeds aan maatregelen zouden moeten houden vergeten we even.

[...]

Snap ik, maar dan ben je daarmee dus zelf aan het zorgen dat de golf erger is en langer duurt. En moet je daarvoor dus niet alleen 'die ander' de schuld geven.
Tja, de helft van het verpleegafdelings capaciteit en 70+% van de IC's bezet door ongevaccineerden, die ook nog eens bovenmatig bijdragen aan verspreiding (zie laatste onderzoek die hier pas is gepost en uitgelegd door @RoD ). De belangrijkste reden van afgeschaalde zorg en het zorginfarct op dit moment zijn de ongevaccineerden. Punt.

Dat er nog maatregelen nodig zijn met 100% vaccinatiegraad ontkent hier niemand. Maar het zijn er dan wel een heel stuk minder. Dat bedekken met de mantel der liefde om de gevoelens van die mensen maar niet te krenken moet maar eens een keer klaar zijn. Blij ook dat het in de persco ook duidelijk werd vermeld. Want iedereen weet het, maar het mag vooral niet gezegd worden lijkt het.

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 02-12-2021 10:56 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:04

Dennis1812

Amateur prutser

Voor de mensen die mij hier oppeppers boden en interesse hadden.
Mijn operatie staat voor nu op maandag gepland.

Sorry voor de off topic

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:21

HollovVpo1nt

I like gadgets

HollovVpo1nt schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:47:
[...]

Niet mogelijk omdat het inhoudelijk niet kan? Als in, covid zorg is niet specifiek/afgekaderd genoeg?
@Dennis1812 ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
LZ86 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:53:
Tja, de helft van het verpleegafdelings capaciteit en 70+% van de IC's bezet door ongevaccineerden, die ook nog eens bovenmatig bijdragen aan verspreiding (zie laatste onderzoek die hier pas is gepost en uitgelegd door @RoD ). De belangrijkste reden van afgeschaalde zorg en het zorginfarct op dit moment zijn de ongevaccineerden. Punt.
En vergeet de gemiddelde ligduur niet, dat maakt de verhouding in ligdagen veel schever dan 50% en 70%

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Dat heb ik hier al meerdere malen uiteengezet. Ga ik niet meer uitgebreid zetten. Je kan het makkelijk vinden.
Maar conclusie. Je hebt ivm veel voorkomende complicaties gewoon de volle kennis nodig. Je moet het hele menselijk lichaam volledig kennen en de ervaring hebben te anticiperen op alle voorkomende situaties.
Er is geen standaard patiënt die zich exact aan de rijtjes houdt. Daarom duurt de opleiding ook een jaar of 6.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
thewizard2006 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:26:
[...]

Heb je het debat en de uitleg gisteren gezien? Of denk je dat het zo is gegaan ongeveer?
Die van gister toevallig niet, maar heb er genoeg gevolgd om te zien wat de huidige trend is, ook heeft Omtzigt c.s. meerdere keren aangegeven dat het zo verloopt qua informatieverstrekking. De TK wil ook eerder stukken hebben en liever eerst debat en dan maatregelen zoals eigenlijk bij elke andere wet gebeurt, alleen de potentiële coalitiepartners houden elkaar het hand boven het hoofd. Om die reden is er ook nog steeds geen debat over de formatie die met tektonische snelheid gaat.
stylezzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:52:
[...]

Als ik de keuze heb tussen 100% vaccinatiegraad en een winter met een mondkapje en 1.5 meter of 88% vaccinatiegraad en (avond)lockdowns weet ik wel wat ik ga kiezen. :)
Vooralsnog is dat aan de hand van de data niet te zien. Het wordt bewust(?) obscuur gehouden door grote groepen bij elkaar te vegen.
[...]

Die golf was er misschien wel helemaal niet geweest als we het iets anders hadden aangepakt ;) Overigens maak ik enkel gebruik van de mogelijkheden die er op dit moment zijn. Horecabezoek zal de komende weken wel tot het uiterste minimum beperkt blijven... Dus ik draag wel degelijk mijn steentje bij aan het omlaag brengen van de golf.
Die golf is inherent aan de systematiek van de coronapas en het idee dat gevaccineerden niet kunnen overdragen. Ja, het is minder, maar veel x weinig is nog steeds een substantieel aantal.

En tsja, waarom zou je nu nog naar de horeca gaan. :? Ja, het mag. Maar is het dan wel zo verstandig?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat is nu al tientallen keren uitentreuren behandeld hier. Genoeg over terug te vinden in dit topic en voorlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Het kan niet. Punt. Als je wilt weten waarom is er de zoekfunctie in de topics.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
gekkie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:29:
[...]

Ik neem aan dat je afspraken wilt maken ipv afzeggen als je meer mensen wilt prikken ?
Daarnaast hechten we aan administratie, bovendien weet je met ervaring vanuit de vorige prikcampagne dat de GGD dit op zich efficient kan inrichten en grote aantallen zou moeten kunnen prikken zonder noemenswaardige problemen. De hele trein is om diverse redenen alleen veel te laat in gang gezet en soms doen we ook wat lastig qua prioriteiten, bijvb qua locaties.

[...]

Je kunt je suf onderzoeken, of de resources stoppen in het nog iets sneller hernieuwd op poten zetten van een organisatie waarvan je weet dat die werkt en grote volumes aan kan.
Het is zelden een goed plan om terwijl dat al loopt, weer allerlei dingen te gaan wijzigen en mensen die dat op poten moeten gaan zetten aan dat proces te onttrekken om andere dingen te onderzoeken (en dat zal toch nodig zijn, want je kunt het niet geheel parallel aan de GGD's doen).

[...]

Dat was volgens mij niet geheel wat de Jonge zei. Volgens mij zei dat hij dat aan de GGD's zelf over wil laten, en niet top-down bepalen dat hij beter weet wat wel en niet werkt qua inroosteren en HR dan de mensen in de regio's en op locaties.

[...]

Soms kan dat prima, maar dat ligt op het niveau van de GGD's, prima als je alles centraal wilt gaan regelen, maar dat had je dan eerder moeten beslissen. Je zou hooguit een bericht kunnen doen uitgaan aan GGD's om het nog eens te overwegen, maar ik denk dat ze dat zelf ook al wel bedacht hadden.

Het serie-effect wat je met een goed ingerichte organisatie kunt bereiken bij massa-"productie" overtreft doorgaans een wat latere start en als gevolg daarvan op het tandvlees lopen en die goede organisatie pas een stuk later bereiken. En het constant wijzigen of bemoeien van andere kan beide frustreren, dus daar zou ik spaarzaam mee zijn, tenzij er echt tekenen zijn dat het niet gaat functioneren en ik zie die tekenen niet (meer) echt. Het voornaamste was die dat die 3x tijdelijk = vast barriere nog steeds in de weg lag en die van de gedwongen wisseling van locaties omdat sport weer voorrang krijgt bij het gebruik van locaties, maar dat lijkt inmiddels ook wel opgelost met nieuwe locaties, dus daar zal niet zoveel meer aan te verbeteren zijn.

Dus ja we zijn te laat begonnen en hebben te laat het besluit genomen, maar nu uit paniek de organisatie gaan verstoren lijkt me wel het laatste wat slim is vanuit een organisatiekundig perspectief.
in mijn ogen maak je de zelfde denkfout als de Jonge, gewoon afschieten zonder de in's en out's te weten.

Het fundamentele probleem is gewoon dat een veredelde schoolmeester deze crisis aan het managen is. In andere landen zetten ze bv een generaal van het leger op de vaccinatiecampagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gewoon IC capaciteit verdubbelen en uit de ademcircel van je buurman blijven, simpel... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
stylezzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:52:
[...]

Als ik de keuze heb tussen 100% vaccinatiegraad en een winter met een mondkapje en 1.5 meter of 88% vaccinatiegraad en (avond)lockdowns weet ik wel wat ik ga kiezen. :)
Met het grote probleem dat mensen zich niet aan die 1.5m houden en hun mondkapje half opzetten en we dan alsnog in lockdowns komen. Daarnaast is het niet echt realistisch om te denken dat we op korte termijn aan de 100% komen.
[...]
Die golf was er misschien wel helemaal niet geweest als we het iets anders hadden aangepakt ;)
Dat roep ik ook de hele tijd ;)
Overigens maak ik enkel gebruik van de mogelijkheden die er op dit moment zijn. Horecabezoek zal de komende weken wel tot het uiterste minimum beperkt blijven... Dus ik draag wel degelijk mijn steentje bij aan het omlaag brengen van de golf.
En dat is wat iedereen zegt, maar in de tussentijd ga je wel 's morgensvroeg sporten :P En wederom, ik snap het, maar het zorgt er wel voor dat er iedere keer zwaardere maatregelen nodig zijn

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
LZ86 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:53:
[...]

Klopt, en als we ons aan de maatregelen hadden gehouden en de regering tijdig had ingegrepen hadden de IC's nu ook niet vol gelegen. Het een sluit het ander niet uit, maar dat is wel wat er nu iedere keer wordt gedaan.
Dat er nog maatregelen nodig zijn met 100% vaccinatiegraad ontkent hier niemand. Maar het zijn er dan wel een heel stuk minder. Dat bedekken met de mantel der liefde om de gevoelens van die mensen maar niet te krenken moet maar eens een keer klaar zijn. Blij ook dat het in de persco ook duidelijk werd vermeld. Want iedereen weet het, maar het mag vooral niet gezegd worden lijkt het.
En nogmaals, met tijdig ingrijpen en je goed aan de maatregelen houden heb je ook een stuk minder maatregelen nodig. Het is niet zo zwart/wit dat ongevaccineerden het enige probleem zijn.

En weet je wat het echte probleem is, juist doordat het vanuit de regering zo benoemd wordt krijg je die polarisatie die we niet willen en krijg je ook echt een groep die zich zal blijven verzetten. Wat je nu krijgt is dat er steeds meer mensen tegen de vaccinates gaan worden. Ik ben dan ook benieuwd wat voor cijfers er straks uit de boostercampagne komen. Ik schat dat de vaccinatiegraad alleen maar omlaag zal gaan.

En zoals al gezegd ben ik 100% pro-vaccinatie, maar de huidige manier zorgt eerder voor minder dan meer vaccinaties.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:15
Dennis1812 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:57:
Voor de mensen die mij hier oppeppers boden en interesse hadden.
Mijn operatie staat voor nu op maandag gepland.

Sorry voor de off topic
Succes!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:12:
[...]

Klopt, en als we ons aan de maatregelen hadden gehouden en de regering tijdig had ingegrepen hadden de IC's nu ook niet vol gelegen. Het een sluit het ander niet uit, maar dat is wel wat er nu iedere keer wordt gedaan.

[...]

En nogmaals, met tijdig ingrijpen en je goed aan de maatregelen houden heb je ook een stuk minder maatregelen nodig. Het is niet zo zwart/wit dat ongevaccineerden het enige probleem zijn.

En weet je wat het echte probleem is, juist doordat het vanuit de regering zo benoemd wordt krijg je die polarisatie die we niet willen en krijg je ook echt een groep die zich zal blijven verzetten. Wat je nu krijgt is dat er steeds meer mensen tegen de vaccinates gaan worden. Ik ben dan ook benieuwd wat voor cijfers er straks uit de boostercampagne komen. Ik schat dat de vaccinatiegraad alleen maar omlaag zal gaan.

En zoals al gezegd ben ik 100% pro-vaccinatie, maar de huidige manier zorgt eerder voor minder dan meer vaccinaties.
Jammer dan ook dat diezelfde ongevaccineerden zich als groep matig aan maatregelen houden en zich veel minder laten testen vergeleken met hun gevaccineerde soortgenoten. Dus natuurlijk, tijdig ingrijpen en goed aan de maatregelen houden had enorm gescheeld en ook de gevaccineerden moeten hier gewoon de hand in eigen boezem steken, stoppen met zeuren en zich eraan houden. Maar de ongevaccineerden hebben daarin ook weer een bovenmatige negatieve bijdrage als groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:59:
[...]

En vergeet de gemiddelde ligduur niet, dat maakt de verhouding in ligdagen veel schever dan 50% en 70%
Ben nog steeds wel benieuwd hoe lang we moeten wachten op officiële cijfers hierover. Maakt de triage uiteindelijk wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

iamcj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:04:
[...]

Ze wachten met beslissingen nemen tot het laatste momoment en dat is de afgelopen twee jaar gebleken, altijd te laat, dat is het probleem. Nu gaan we ook weer wachten tot 14 December.
Prima, maar wat hadden ze met het idee van die burgemeester moeten doen dan? Een maandje of twee over elk idee polderen lost dat ook niet op.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:08:
[...]

Met het grote probleem dat mensen zich niet aan die 1.5m houden en hun mondkapje half opzetten en we dan alsnog in lockdowns komen. Daarnaast is het niet echt realistisch om te denken dat we op korte termijn aan de 100% komen.
Eigenlijk wil je zeggen dat het niet uitmaakt wat we doen, het maakt immers toch niet uit en de lockdowns zullen altijd om de hoek kijken? ;)
En dat is wat iedereen zegt, maar in de tussentijd ga je wel 's morgensvroeg sporten :P En wederom, ik snap het, maar het zorgt er wel voor dat er iedere keer zwaardere maatregelen nodig zijn
Tsjah, dan ben ik maar arrogant. Maar ik heb gedaan wat er van mij gevraagd word, en dan maak ik gebruik van de schaarse mogelijkheden die er nu nog zijn en dan is het nog niet goed?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:54
Prachtig plaatje. Glashelder wat de oorzaak is van de crisis in de ziekenhuizen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w589rW7BB44H5uHDFujl5UFsjEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRMgWcXzd1SzDIYHgHIpF7wr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
LZ86 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:16:
[...]

Jammer dan ook dat diezelfde ongevaccineerden zich matig aan maatregelen houden en zich veel minder laten testen vergeleken met hun gevaccineerde soortgenoten. Dus natuurlijk, tijdig ingrijpen en goed aan de maatregelen houden had enorm gescheeld en ook de gevaccineerden moeten hier gewoon de hand in eigen boezem steken, stoppen met zeuren en zich eraan houden. Maar de ongevaccineerden hebben daarin ook weer een bovenmatige negatieve bijdrage als groep.
Tuurlijk, maar daar ben ik het ook volledig mee eens. Ik geef alleen aan dat 1 groep als volledig schuldig aanwijzen ons gewoon niet verder gaat helpen. Het geeft meer polarisatie, meer wrijving in de samenleving en zorgt vooral voor meer aversie tegen de vaccinatie door de ongevaccineerden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
iamcj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:03:
[...]

in mijn ogen maak je de zelfde denkfout als de Jonge, gewoon afschieten zonder de in's en out's te weten.

Het fundamentele probleem is gewoon dat een veredelde schoolmeester deze crisis aan het managen is. In andere landen zetten ze bv een generaal van het leger op de vaccinatiecampagne.
Dat De Jonge ooit als schoolmeester begonnen is betekent natuurlijk niet dat hij daarna nooit meer wat gedaan heeft. Hoewel ik het zeker niet eens ben met de manier van communiceren rondom vaccinaties doe je hem met zo'n flauwe opmerking echt tekort. Daarnaast beslist hij zaken natuurlijk ook niet helemaal in zijn eentje.

Die generaal is ook ooit begonnen met het graven van schutterputjes of aardappels schillen op de kazerne oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik kreeg vannacht een mailtje van de GGD dat ik negatief ben.
Heel mooi, maar heb me helemaal niet laten testen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 02-12-2021 11:23 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
stylezzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:17:
[...]

Eigenlijk wil je zeggen dat het niet uitmaakt wat we doen, het maakt immers toch niet uit en de lockdowns zullen altijd om de hoek kijken? ;)
Eigenlijk vooral dat we niet op 1 paard moeten wedden en over de hele linie verbeteringen nodig hebben (dus duidelijkere maatregelen, meer eraan houden, meer vaccineren, zorg verbeteren e.d.). Als ik nu naar het kabinet kijk is het echter alleen maar wijzen naar de ongevaccineerden.
[...]
Tsjah, dan ben ik maar arrogant. Maar ik heb gedaan wat er van mij gevraagd word, en dan maak ik gebruik van de schaarse mogelijkheden die er nu nog zijn en dan is het nog niet goed?
Nee hoor, dat zeg ik niet, maar het idee van de maatregelen is toch echt om minder contactmomenten te krijgen. En hoe meer mensen om de regels heen werken om die contacten toch te houden, hoe minder effectief de maatregelen zijn. Dus zoals ik al zei is het heel begrijpelijk, maar werkt het nogal contra-productief :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
Johan Bogle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:17:
Prachtig plaatje. Glashelder wat de oorzaak is van de crisis in de ziekenhuizen. [Afbeelding]
offtopic:
Qua subliminale beïnvloeding had ik dan de kleuren rood en groen, voor gevaccineerd en ongevaccineerd, omgedraaid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Dean Martin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:23:
Dat klinkt wel heel makkelijk, als ze dat nu eens voor heel Nederland kunnen doen weet iedereen wanneer hij binnen moet blijven :+

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dean Martin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:23:
Is dat geen spam? volgens mij moet je inloggen voor de daadwerkelijke uitslag toch?

@redwing als we even 17 miljoen mailtjes de deur uit doen met een positieve uitslag en een week quarantaine zal het beter helpen lijkt me ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 02-12-2021 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:01

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

stylezzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:31:
[...]
Ik hoopte echter op een constructief debat over wat 'the next step' zou moeten gaan worden. Helaas werden we getrakteerd op wederom een partij zwarte pieten schuiven over boosterprikken....
Niet happen. In het debat wat ik gezien heb, was de oppositie vrij breed en helder in de kritiek, maar omdat het een concreet en sprekend voorbeeld is, werd de boostercampagne er elke keer bij genoemd. Waarop Rutte daarop kon inzoomen, even mopperen, de andere kritiek negerend, en uiteindelijk naar Hugo te wijzen. Oh tijd op en je bent door je interrupties heen. Next!
(ook leuk: PvdD geeft aan dat de maatregelen op papier voldoende zijn, maar dankzij gedrag in de praktijk anders uitwerken. De suggestie om gedragswetenschappers een grotere rol te geven in de maatregelen werd eerst weggewuifd maar was misschien toch een goed idee)

Ik hoorde Rutte ook zeggen dat hij eerst 2G er doorheen wilde jassen voordat hij over een strategie wil nadenken. Doodeng vind ik dat.
http://2ekmr.nl/dqH?start=15857
We willen met de Kamer in gesprek als we deze ergste crisis hebben weten te dempen.
Als we vervolgens ook nadere afspraken met de Kamer hebben kunnen maken over 2G, 3G en waar die van toepassing zijn, moeten we ook het gesprek met elkaar voeren over hoe je de zaak langtijdig onder controle houdt.
alexbl69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:58:
[...]
We kunnen er kort of lang over kletsen in de Tweede Kamer, uiteindelijk wordt er in Brussel over besloten..
Maar Nederland moet het uitvoeren. Hier duurde het zo'n beetje twee weken om van een positief boosteradvies naar de eerste spuit te gaan, en dat terwijl het uitvoeringsplan al sinds 14 september op de plank lag.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:23:

[...]

Nee hoor, dat zeg ik niet, maar het idee van de maatregelen is toch echt om minder contactmomenten te krijgen. En hoe meer mensen om de regels heen werken om die contacten toch te houden, hoe minder effectief de maatregelen zijn. Dus zoals ik al zei is het heel begrijpelijk, maar werkt het nogal contra-productief :)
Als ik kijk naar de winkels en kappers hier in de buurt die voorheen van 10:00-18:00 open waren, zijn die nu van 09:00 (of nog vroeger) tot 17:00 open.

Dat was natuurlijk te verwachten en begrijpelijk als ondernemer zijnde. M.i gaat dat uurtje dan ook heel heel weinig betekenen in de cijfers.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 29-12-2021 17:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:18:
Tuurlijk, maar daar ben ik het ook volledig mee eens. Ik geef alleen aan dat 1 groep als volledig schuldig aanwijzen ons gewoon niet verder gaat helpen. Het geeft meer polarisatie, meer wrijving in de samenleving en zorgt vooral voor meer aversie tegen de vaccinatie door de ongevaccineerden.
Niet volledig, wel voor een zeer groot deel.

Daarnaast is het zo makkelijk om onze regering van alles de schuld te geven: waar landen om ons heen voortvarend 2G en vaccinatieplicht ingevoerd hebben (of op het punt staan dat te doen) wil ons parlement polderen over jeugdsport na 17u...

Met 99% vaccinatie hadden we vanavond gewoon in het restaurant gezeten of op het sportveld gestaan.
Waren acute behandelingen niet uitgesteld en hadden mensen in de zorg af en toe een moment rust gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:25:
[...]

Is dat geen spam? volgens mij moet je inloggen voor de daadwerkelijke uitslag toch?

@redwing als we even 17 miljoen mailtjes de deur uit doen met een positieve uitslag en een week quarantaine zal het beter helpen lijkt me ;)
Ik heb het wellicht wat onhandig verwoord. Ik kreeg een mailtje dat er een uitslag klaar stond, en die was negatief. Na inloggen dus.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Prachtig plaatje. Glashelder wat de oorzaak is van de crisis in de ziekenhuizen. [Afbeelding]
Alleen geeft het niet aan hoe we in deze situatie zijn gekomen en waar we allemaal in hadden kunnen grijpen :P

En ja, ik ben recalcitrant, maar ik blijf vinden dat zolang de regering zijn werk niet beter gaat doen we hoe dan ook in deze situatie gaan komen. En ook dat we meer gevaccineerden hadden kunnen hebben met een betere aanpak. Maar dus ook dat de ongevaccineerden zeker een groot aandeel hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Dean Martin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:25:
[...]

Als ik kijk naar de winkels en kappers hier in de buurt die voorheen van 10:00-18:00 open waren, zijn nu van 09:00 (of nog vroeger) tot 17:00 open.

Dat was natuurlijk te verwachten en begrijpelijk als ondernemer zijnde. M.i gaat dat uurtje dan ook heel heel weinig betekenen in de cijfers.
Tja, dat uurtje is wel ruim 10% van de contactmomenten. Dus wederom logisch, maar het gaat ons niet door de crisis helpen :P

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:29:
[...]

Tja, dat uurtje is wel ruim 10% van de contactmomenten. Dus wederom logisch, maar het gaat ons niet door de crisis helpen :P
Maar die verplaats je grotendeels. Je voorkomt ze niet.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:23:
[...]

Eigenlijk vooral dat we niet op 1 paard moeten wedden en over de hele linie verbeteringen nodig hebben (dus duidelijkere maatregelen, meer eraan houden, meer vaccineren, zorg verbeteren e.d.). Als ik nu naar het kabinet kijk is het echter alleen maar wijzen naar de ongevaccineerden.
in mijn ogen draaien ze juist om de hete brei heen en word er alleen maar gedebatteerd over maatregelen voor iedereen en boosterprikken. Zodra er dingen als 2G op tafel komen springt iedereen in standje kookpunt en word er met modder gegooid. Andere perceptie denk ik.....
Ik hoorde dat het aantal contact momenten met 20% omlaag moest deze weken. Dit haal ik makkelijk.... zelfs als ik dan 'sochtends vroeg de sportschool induik. We moeten niet zo in extremen denken.... Net zoals die 100% vaccinatiegraad nooit te halen zal zijn, is 100% contactmomenten voorkomen ook niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
hoevenpe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:26:
[...]

Daarnaast is het zo makkelijk om onze regering van alles de schuld te geven: waar landen om ons heen voortvarend 2G en vaccinatieplicht ingevoerd hebben (of op het punt staan dat te doen) wil ons parlement polderen over jeugdsport na 17u...
Klopt, de discussies gaan nergens over.
Met 99% vaccinatie hadden we vanavond gewoon in het restaurant gezeten of op het sportveld gestaan.
Waren acute behandelingen niet uitgesteld en hadden mensen in de zorg af en toe een moment rust gehad.
Als je de originele stijging door had getrokken (dus zonder de eerdere maatregelen), hadden we rond deze tijd alsnog het ziekenhuis vol gehad (situatie half november, dus een winst van een paar weken)

En als we de basismaatregelen niet hadden opgeheven in september, hadden we ook ongeveer in die situatie gezeten.

Maar mijn punt is heel simpel, ik vind het te makkelijk om nu de ongevaccineerden de schuld te geven en daarbij te vergeten wat er allemaal verder is fout gegaan. En dat is wel wat de regering op het moment aan het doen is. Ik mis dus vooral die zelfreflectie bij zowel de regering als in de maatschappij.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Proton_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:25:
[...]

Niet happen. In het debat wat ik gezien heb, was de oppositie vrij breed en helder in de kritiek, maar omdat het een concreet en sprekend voorbeeld is, werd de boostercampagne er elke keer bij genoemd. Waarop Rutte daarop kon inzoomen, even mopperen, de andere kritiek negerend, en uiteindelijk naar Hugo te wijzen. Oh tijd op en je bent door je interrupties heen. Next!
(ook leuk: PvdD geeft aan dat de maatregelen op papier voldoende zijn, maar dankzij gedrag in de praktijk anders uitwerken. De suggestie om gedragswetenschappers een grotere rol te geven in de maatregelen werd eerst weggewuifd maar was misschien toch een goed idee)

Ik hoorde Rutte ook zeggen dat hij eerst 2G er doorheen wilde jassen voordat hij over een strategie wil nadenken. Doodeng vind ik dat.
http://2ekmr.nl/dqH?start=15857
Het lijkt er toch weer op dat dit soort besluiten pas doorgang kunnen vinden op het moment dat de boel goed uit de klauwen loopt. Jammer dat het weer zo moet, maar goed.... die 2G kan maar in de gereedschapskist zitten. Hoe en wanneer dat dit dan ten uitvoering komt zien we dan wel weer....
Maar Nederland moet het uitvoeren. Hier duurde het zo'n beetje twee weken om van een positief boosteradvies naar de eerste spuit te gaan, en dat terwijl het uitvoeringsplan al sinds 14 september op de plank lag.
Ik denk dat je daarom ook ineens zo'n ommezwaai zag in den haag om dingen meer europees aan te pakken. Het is duidelijk dat onze regering niet is ingericht om snel en doelmatig beslissingen te nemen en daarvan de consequenties te accepteren. Het zal ze daarom ook verdomd goed uit zijn gekomen dat ursula von der leyen gisteren begon over de vaccinatieplicht.... Is dat taboe ook alweer een beetje kleiner gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
stylezzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:30:
[...]

in mijn ogen draaien ze juist om de hete brei heen en word er alleen maar gedebatteerd over maatregelen voor iedereen en boosterprikken. Zodra er dingen als 2G op tafel komen springt iedereen in standje kookpunt en word er met modder gegooid. Andere perceptie denk ik.....
Nee hoor, dezelfde perceptie :) Mijn punt is alleen dat dingen als 2G er vooral zijn om mensen te dwingen zich te laten vaccineren. Ik zou liever een goede informatiecampagne zien en positieve stimulans ipv al dat beschuldigen en dwingen.
[...]
Ik hoorde dat het aantal contact momenten met 20% omlaag moest deze weken. Dit haal ik makkelijk.... zelfs als ik dan 'sochtends vroeg de sportschool induik. We moeten niet zo in extremen denken.... Net zoals die 100% vaccinatiegraad nooit te halen zal zijn, is 100% contactmomenten voorkomen ook niet haalbaar.
Zoals ik al zei snap ik het ook. Alleen aangezien het wel heel grootschalig gebeurt is de werking veel minder dan zou kunnen. En dat terwijl we die werking nu hard nodig hebben om de zorg weer in normaal vaarwater te krijgen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:03
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:43:
[...]

Een paar? Nederland bungelt gewoon onderaan.

En wil je nu echt zeggen dat Nederland is gaan focussen op de rest van de wereld en dat niet kon combineren met zelf voorbereid te zijn? Ik durf wel te zeggen dat ze beide gewoon niet gedaan hebben. We hebben wat AZ en Janssen vaccins, die we hier toch niet meer kwijt konden, gegeven maar daarmee houdt het toch snel op.

En voorlopig zit het probleem hier totaal niet bij de vaccins, wat je wel zou verwachten als Nederland daadwerkelijk aan het focussen was op de rest van wereld. Het probleem zit in het regelen binnen Nederland en dat had gewoon gedaan moeten worden.
.
[...]
Met het meeste was ik het eens maar over "die paar vaccins naar Covax"valt iets meer te vinden:

"..Nederland gaat versneld doneren aan Covax
Nieuwsbericht | 01-11-2021 | 14:57

Nederland levert vanaf vorige week structureel vaccins aan Covax. Een allereerste levering van 340.800 AstraZeneca-vaccins is vorige week vertrokken. Aanstaande woensdag gaan er weer 633.100 AstraZeneca-vaccins naar Covax. De komende weken zal het aantal leveringen verder oplopen. Dankzij overeenkomsten met Covax, AstraZeneca en BioNTech/Pfizer kunnen van deze fabrikanten alle vaccins die voor dit jaar nog niet geleverd zijn aan Nederland, direct aan Covax worden gedoneerd. In totaal gaat het wat betreft AstraZeneca en BioNTech/Pfizer om meer dan 10 miljoen doses. Dit laat minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) weten. Met fabrikanten Janssen en Moderna volgen soortgelijke afspraken naar verwachting deze week. Het doel is dit jaar in totaal evenveel vaccins te doneren, zowel aan Covax als bilateraal, als dat we in Nederland gebruiken. ..."

BRON.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Dean Martin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:30:
[...]

En dat is dus net het probleem. Als die kapper zijn normale tijden aanhoudt en een uurtje eerder dicht zou gaan zouden de contactmomenten wel degelijk minder worden.
Maar nogmaals heel begrijpbaar, ik geef alleen aan dat we hierdoor wel steeds zwaardere maatregelen nodig hebben om hetzelfde te bereiken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Brazos schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:25:
[...]

Daarom is het ook een beetje raar dat je zei al 10-tallen van dit soort 2-delingen te hebben gezien. Deze is toch wel wat extreem.

Dat is hun eigen visie inderdaad, maar het is nogal gek dat je hun de visie van een ander in de schoenen schuift en tegelijkertijd benadrukt dat er zoiets als een eigen visie bestaat.

Wat betreft Den Haag, zij maken de regels die jouw dagelijkse leven beperken. Niet de ongevaccineerden en ook corona niet. Daarbij is de vraag of de druk op de zorg wel het allerbelangrijkste is in ons leven, en of ze dan niet beter meer moeite hadden kunnen steken in het vergroten van de zorgcapaciteit de afgelopen 2 jaar i.p.v. het blijvend beperken van jouw leven.
En daar verschillen we van mening. De maatregelen zijn het gevolg van een oplopende druk op ons zorgsysteem, niet omdat men in den haag elke ochtend wakker word met de gedachte 'hoe kunnen we het leven van onze bevolking nog verder beperken' Dat we ons zorgsysteem beter wat anders hadden kunnen aanpakken is een feit, maar allemaal niet snel te regelen.... Maar goed, allemaal pogingen om de focus van de ongevaccineerden af te halen. Been there, done that. Punt erachter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:37:
[...]

En dat is dus net het probleem. Als die kapper zijn normale tijden aanhoudt en een uurtje eerder dicht zou gaan zouden de contactmomenten wel degelijk minder worden.
Maar nogmaals heel begrijpbaar, ik geef alleen aan dat we hierdoor wel steeds zwaardere maatregelen nodig hebben om hetzelfde te bereiken.
Ik snap je punt, zeker.

Echter begrijp ik vanuit het oogpunt van het kabinet de genomen maatregel niet.
Je kunt er vergif op innemen dat bovenstaande gaat gebeuren, met dat in het achterhoofd houdend, wat is DAN nog het effect van die maatregel (overigens begrijp ik dat het OMT niet maatregel specifiek aangeeft wat het effect is)? Dan heb je mijn inziens een maatregel voor het hebben van een maatregel, niet vanwege het effect dat het teweegbrengt.

Gister tijdens het debat werd er ook gezegd dat het nou eenmaal makkelijker in de communicatie is wanneer alles om 17u dicht moet, dus dat buitensporten daar dan helaas ook maar mee moet dealen.
Ik vind zoiets uitermate onhandig gedaan.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:36:
[...]

Nee hoor, dezelfde perceptie :) Mijn punt is alleen dat dingen als 2G er vooral zijn om mensen te dwingen zich te laten vaccineren. Ik zou liever een goede informatiecampagne zien en positieve stimulans ipv al dat beschuldigen en dwingen.
maar dat is ook zo. Alle informatiecampagnes e.d. ten spijt blijft er nog een groep over die het niet wil begrijpen. Dat de maatregelen lastiger worden (en wellicht alleen op hun gericht?) lijkt mij een logisch gevolg....
Zoals ik al zei snap ik het ook. Alleen aangezien het wel heel grootschalig gebeurt is de werking veel minder dan zou kunnen. En dat terwijl we die werking nu hard nodig hebben om de zorg weer in normaal vaarwater te krijgen.
Yes, maar dat is een logisch gevolg omdat inmiddels toch 88% (of 85?) netjes zijn prikjes heeft gehaald en het inmiddels wel een eind beu is. Dat weten ze in den haag ook maar al te goed.... Ze durven niet de ongevaccineerden voor het blok te zetten, maar ze weten ook dat ze de gevaccineerden niet teveel kunnen beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
henkzelf schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:37:
[...]

Met het meeste was ik het eens maar over "die paar vaccins naar Covax"valt iets meer te vinden:

"..Nederland gaat versneld doneren aan Covax
Nieuwsbericht | 01-11-2021 | 14:57

Nederland levert vanaf vorige week structureel vaccins aan Covax. Een allereerste levering van 340.800 AstraZeneca-vaccins is vorige week vertrokken. Aanstaande woensdag gaan er weer 633.100 AstraZeneca-vaccins naar Covax. De komende weken zal het aantal leveringen verder oplopen. Dankzij overeenkomsten met Covax, AstraZeneca en BioNTech/Pfizer kunnen van deze fabrikanten alle vaccins die voor dit jaar nog niet geleverd zijn aan Nederland, direct aan Covax worden gedoneerd. In totaal gaat het wat betreft AstraZeneca en BioNTech/Pfizer om meer dan 10 miljoen doses. Dit laat minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) weten. Met fabrikanten Janssen en Moderna volgen soortgelijke afspraken naar verwachting deze week. Het doel is dit jaar in totaal evenveel vaccins te doneren, zowel aan Covax als bilateraal, als dat we in Nederland gebruiken. ..."

BRON.
Klopt, die had ik een beetje kort door de bocht neergezet. Wat ik er vooral mee bedoel is dat er vaccins die al besteld waren, worden gebruikt en er weinig actief gedaan wordt om dat aantal te verhogen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:28:
[...]

Alleen geeft het niet aan hoe we in deze situatie zijn gekomen en waar we allemaal in hadden kunnen grijpen :P
Inderdaad. De druk om te vaccineren had al veel eerder moeten worden opgevoerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
stylezzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:34:
Jammer dat het weer zo moet, maar goed.... die 2G kan maar in de gereedschapskist zitten. Hoe en wanneer dat dit dan ten uitvoering komt zien we dan wel weer....
Liever niet. Nu vraagt De Jonge telkens om blanco cheques om later er iets mee te kunnen doen. Dat moet eens over zijn, hij probeert telkens de Tweede Kamer te koeioneren naar nog strengere maatregelen terwijl hij de meest basale zaken nog geeneens op orde heeft na bijna twee jaar corona. Een jaar geleden of zo had je daar meer begrip voor kunnen hebben, maar nu niet meer.

Daarnaast is 2G zinloos als je dit soort dingen leest:
90 procent van positief geteste reizigers uit Zuid-Afrika zegt gevaccineerd te zijn
Van de 61 passagiers die vrijdagavond op Schiphol landden na een vlucht uit Zuid-Afrika en vervolgens positief testten op het coronavirus, zegt ongeveer 90 procent gevaccineerd te zijn. Dat laat een woordvoerder van de GGD Kennemerland donderdag weten.

De GGD heeft alle positief geteste passagiers gevraagd naar hun vaccinatiestatus, maar deze niet proberen te staven met documenten als QR-codes of gele boekjes. Daardoor weet de instelling ook niet met welk vaccin de reizigers zijn ingeënt en wanneer zij hun laatste prik kregen.

Afgelopen vrijdag kwamen op twee vluchten 624 passagiers vanuit Zuid-Afrika aan op Schiphol. Zij landden vlak na het ingaan van de reisbeperkingen die het demissionaire kabinet afkondigde vanwege ontdekking van de Omikronvariant door de Zuid-Afrikaanse autoriteiten. Hoeveel van de in totaal 61 positief geteste reizigers daadwerkelijk de vermoedelijk besmettelijkere mutatie van het virus onder de leden hebben of hadden, is niet bekend.

Van de besmette passagiers moesten er 44 na het ontvangen van de testuitslag in quarantaine in een hotel nabij het vliegveld, omdat zij op doorreis waren en ze geen vaste verblijfsplaats in Nederland hebben. Eerder op de dag maakte de GGD bekend dat de helft van deze passagiers het hotel mag verlaten. De 17 positief geteste reizigers die wel Nederland als eindbestemming hadden, werd gevraagd thuis in quarantaine te gaan.
(NRC Liveblog)

2G is hiermee de ultieme schijnveiligheid geworden. De gevaccineerden worden in dit geval de nieuwe vector waarmee corona door de samenleving heen verspreid. Het toont eens te meer aan waarom coronapassen in de huidige opzet simpelweg niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dean Martin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:30:
[...]

Het motiveert wellicht mensen om thuis te gaan werken. Vanaf kantoor is het toch vaak wat lastiger dan vanuit huis om tussendoor naar de kapper te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:47:
[...]

Het motiveert wellicht mensen om thuis te gaan werken. Vanaf kantoor is het toch vaak wat lastiger dan vanuit huis om tussendoor naar de kapper te gaan.
Maar als mensen thuis gaan werken om naar de kapper te gaan of een boodschap te gaan doen heb je niet direct minder contact momenten ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
stylezzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:44:
[...]
maar dat is ook zo. Alle informatiecampagnes e.d. ten spijt blijft er nog een groep over die het niet wil begrijpen. Dat de maatregelen lastiger worden (en wellicht alleen op hun gericht?) lijkt mij een logisch gevolg....
Misschien wel logisch, maar wederom zou ik verwachten dat de gebruikte communicatie-experts (volgens Hugo zijn die er) wel beter zouden moeten weten. De huidige manier is zeker niet de beste om zoveel mogelijk mensen over te halen.
[...]
Yes, maar dat is een logisch gevolg omdat inmiddels toch 88% (of 85?) netjes zijn prikjes heeft gehaald en het inmiddels wel een eind beu is. Dat weten ze in den haag ook maar al te goed.... Ze durven niet de ongevaccineerden voor het blok te zetten, maar ze weten ook dat ze de gevaccineerden niet teveel kunnen beperken.
Dus waarom dan niet tijdig ingrijpen met lichte maatregelen? Een paar procent winst in het begin geeft je zo een maand extra om de winter door te komen.

En nogmaals, ik stoor me eigenlijk het meeste aan het gebrek aan zelfreflectie en pro-activiteit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Johan Bogle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:45:
[...]

Inderdaad. De druk om te vaccineren had al veel eerder moeten worden opgevoerd.
Dat had je kunnen doen en dan was de huidige vaccinatiegraad lager geweest. Mensen dwingen zorgt vooral voor tegenwerking. Zorgen dat mensen het idee hebben dat ze het uit zichzelf doen is het meest belangrijke voor zoiets.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
CMD-Snake schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:45:
[...]

[...]

(NRC Liveblog)

2G is hiermee de ultieme schijnveiligheid geworden. De gevaccineerden worden in dit geval de nieuwe vector waarmee corona door de samenleving heen verspreid. Het toont eens te meer aan waarom coronapassen in de huidige opzet simpelweg niet werken.
Als ze niet in contact komen met ongevaccineerden dan is het risico minimaal, en dat is precies het doel van 2G. Hoezo werkt 2G hierdoor niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:50:
Dat had je kunnen doen en dan was de huidige vaccinatiegraad lager geweest. Mensen dwingen zorgt vooral voor tegenwerking.
Vaccinatieplicht met strikte 2G, al dan niet met automatisch geïncasseerde maandelijkse 'zorgboete' zoals in Griekenland. Moet je opletten hoe snel de overgrote meerderheid van de weigeraars alsnog de prik haalt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
LZ86 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:16:
[...]

Jammer dan ook dat diezelfde ongevaccineerden zich als groep matig aan maatregelen houden en zich veel minder laten testen vergeleken met hun gevaccineerde soortgenoten. Dus natuurlijk, tijdig ingrijpen en goed aan de maatregelen houden had enorm gescheeld en ook de gevaccineerden moeten hier gewoon de hand in eigen boezem steken, stoppen met zeuren en zich eraan houden. Maar de ongevaccineerden hebben daarin ook weer een bovenmatige negatieve bijdrage als groep.
Sorry, maar het RIVM-onderzoek naar gedragingen ondersteunt deze stelling niet. Ook loont testen voor ongevaccineerden om een QR te krijgen.
hoevenpe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:26:
[...]

Man, kijk toch eens naar de cijfers van de landen die je hier bewierookt. Hun cijfers lijken wel een ruimteproject van NASA. Bijna verticaal omhoog, toevalligerwijs vaak correlerend met invoering van 2G.
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:37:
[...]

En ze krijgen steun o.b.v. dat ze 12 uur lang WEL open kunnen, dus tsja, dan gaan ze wel verschuiven met tijden. Het kabinet werkt dit zelf in de hand.
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:49:
[...]

Misschien wel logisch, maar wederom zou ik verwachten dat de gebruikte communicatie-experts (volgens Hugo zijn die er) wel beter zouden moeten weten. De huidige manier is zeker niet de beste om zoveel mogelijk mensen over te halen.

[...]

Dus waarom dan niet tijdig ingrijpen met lichte maatregelen? Een paar procent winst in het begin geeft je zo een maand extra om de winter door te komen.

En nogmaals, ik stoor me eigenlijk het meeste aan het gebrek aan zelfreflectie en pro-activiteit.
Volgens Rutte hebben ze een heel contingent van de allerbeste. Dat zei hij in het vorige debat.

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 02-12-2021 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
hoevenpe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:53:
[...]
Vaccinatieplicht met strikte 2G, al dan niet met automatisch geïncasseerde maandelijkse 'zorgboete' zoals in Griekenland. Moet je opletten hoe snel de overgrote meerderheid van de weigeraars alsnog de prik haalt...
En moet je dan eens kijken hoeveel protesten en tegenwerking dat op gaat leveren. Als je een samenleving overhoop wil gooien moet je dat zo doen. Niet te vergeten dat dit bij de minima door onze wetten al niet kan (die kunnen de boete niet betalen) en dat het voor degenen met genoeg geld geen probleem is om alsnog geen vaccin te nemen.
En als je dan alsnog de volgende golf krijgt beginnen de problemen pas echt. Want je hebt iedereen gedwongen om een vaccin te nemen en dan werkt het ook nog eens niet.....

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:01

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@eric.1
* De R onder gevaccineerden lijkt > 1
* Er zijn veel meer gevaccineerden
* De lagere zorgbelasting * meer mensen = alsnog teveel.

Je wint er wel tijd mee.

Overigens kijken we nu alleen naar zorg/IC omdat het al uit de hand loopt. Maar ook veel mensen zonder ziekenhuiszorg (en met vaccin) zullen maanden gehandicapt zijn.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:29:
[...]

Dat is dus maar zeer de vraag. Afgelopen zaterdag was het hier in de winkels al extra druk, zelfs voor een week voor 5 december begrippen. A.s. Zaterdag is wellicht een slechte graadmeter vanwege 5 december en dat de laatste Zaterdag ervoor altijd een heksenketel is. Volgende week Zaterdag zal wat dat betreft een mooie zijn om te kijken of het dan weer extra druk is. Als het net zo gaat als bij de vorige avond sluiting wel.

De mensen kopen wat ze willen kopen en de werkenden zijn nu gedwongen om allemaal in het weekend te gaan. Dit is de meest achterlijke maatregel die ze hadden kunnen invoeren, waarom ben ik niet verbaasd dat ze daarvoor dan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dat had je kunnen doen en dan was de huidige vaccinatiegraad lager geweest. Mensen dwingen zorgt vooral voor tegenwerking. Zorgen dat mensen het idee hebben dat ze het uit zichzelf doen is het meest belangrijke voor zoiets.
Dat betwijfel ik. Steeds als er consequenties komen aan niet gevaccineerd zijn springt het percentage omhoog.

Er zijn natuurlijk al consequenties aan niet gevaccineerd zijn in de vorm van doodgaan aan covid maar dat risico ziet men niet goed, de zekerheid van een boete is heel wat anders. Daarom doen mensen de APK keuring, niet omdat ze daarmee in een veiligere auto rijden maar om niet een prent te krijgen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Juist, dat had wel handig geweest dan icm je opmerking :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:49:
[...]

Ik denk dat we heel langzaam gewoon alleen de kern overhouden die doof en blind is voor alle communicatie die je op hun afvuurt. Deze groep voed zich liever met informatie uit telegram groepen of feesboek ....

True true. Ik had ook liever niet gezien dat ze ergens medio september riepen dat de 1.5 meter afgeschaft zou worden, maar dat achteraf helemaal niet zo bleek te zijn. Maar zoals je ziet, in den haag is men niet in staat om snel beslissingen te nemen op welk vlak dan ook. nadeel van het nederlandse poldermodel.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 17:53

(NRC Liveblog)

Jouw aanname raakt kant noch wal:

In een groep van 100 gevaccineerde personen waar 10 mensen besmet raken is het percentage gevaccineerde mensen dat positief test 100%. Zegt dat wat? Nee helemaal niks. Zonder context zegt zo'n nieuws artikel helemaal niks.

Onderzoek toont immers iets héél anders aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Señor Sjon schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:57:
[...]
Man, kijk toch eens naar de cijfers van de landen die je hier bewierookt. Hun cijfers lijken wel een ruimteproject van NASA. Bijna verticaal omhoog, toevalligerwijs vaak correlerend met invoering van 2G.
Precies dit, het idee is leuk, maar dwingen werkt gewoon slecht en met alleen meer vaccineren zijn we er niet.
[...]
En ze krijgen steun o.b.v. dat ze 12 uur lang WEL open kunnen, dus tsja, dan gaan ze wel verschuiven met tijden. Het kabinet werkt dit zelf in de hand.
Klopt, zoals ik zei snap ik helemaal dat ze het doen :)
[...]
Volgens Rutte hebben ze een heel contingent van de allerbeste. Dat zei hij in het vorige debat.
Ik vraag me vooral af wanneer ze ook daadwerkelijk gebruikt gaan worden. Of is het net als het advies van het OMT, als het aansluit bij het plan van de regering wordt het meegenomen en anders wordt het vergeten :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:58:
[...]

En moet je dan eens kijken hoeveel protesten en tegenwerking dat op gaat leveren.
En dat boeit waarom? Als ze maar mondkapjes dragen binnen en afstand houden bij het protest laat ze lekker jammeren.

Als ze geen mondkapjes binne dragen en geen afstand houden allemaal op de bon gooien en als ze rel schoppen hebben we in dit land een cellen overschot, doen we daar ook eens wat mee.

Als een minderheid wil protesteren moeten ze dat vooral doen. Met relschoppers moet je sowieso geen rekening houden, daar heb je de ME voor.
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:58:
[...]
En als je dan alsnog de volgende golf krijgt beginnen de problemen pas echt. Want je hebt iedereen gedwongen om een vaccin te nemen en dan werkt het ook nog eens niet.....
Het vaccin werkt al als er een reductie is. Dat er nu halve zolen rondlopen met het begrip van een amoebe die roepen dat het niet werkt omdat je nog steeds ziek kan worden en dat zulke idioten er dan ook nog zullen zijn wil niet zeggen dat je dan een maatregel die enorm helpt maar niet moet nemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
migchiell schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:22:
[...]

Dat De Jonge ooit als schoolmeester begonnen is betekent natuurlijk niet dat hij daarna nooit meer wat gedaan heeft. Hoewel ik het zeker niet eens ben met de manier van communiceren rondom vaccinaties doe je hem met zo'n flauwe opmerking echt tekort. Daarnaast beslist hij zaken natuurlijk ook niet helemaal in zijn eentje.

Die generaal is ook ooit begonnen met het graven van schutterputjes of aardappels schillen op de kazerne oid.
Hij heeft de opleiding tot basisleerkracht gedaan en tot schoolleider. Daarna beleidsmedewerker, politiek assisent en wethouder en daarna minister.

Je maakt toch ook niet een basisschoolleerkracht die penningmeester bij de KNVB is geweest directeur van de Nederlande bank?

Ik begrijp dat echt niet. Een echte crisismanager vraagt bijvoorbeeld meer dan 1 optie aan het OMT, dat soort simpele dingen. Ik merk dat ook zo goed als ik sollicitatiegesprekken doe, degene met een leuk CV, maar zonder opleiding en certificaten vallen altijd door de mand als je wat moeilijkere vragen stelt.

[ Voor 8% gewijzigd door iamcj op 02-12-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Proton_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:58:
@eric.1
* De R onder gevaccineerden lijkt > 1
* Er zijn veel meer gevaccineerden
* De lagere zorgbelasting * meer mensen = alsnog teveel.

Je wint er wel tijd mee.

Overigens kijken we nu alleen naar zorg/IC omdat het al uit de hand loopt. Maar ook veel mensen zonder ziekenhuiszorg (en met vaccin) zullen maanden gehandicapt zijn.
Ik zeg niet dat 2G een goede oplossing op zichzelf is. Het ging me meer om de simplistische redenatie.

Om dus te stellen (waar ik op reageerde) dat het niet werkt obv een nieuwsbericht dat 90% van de positieve in de vliegtuigen uit ZA gevaccineerd waren...dan moet de connectie nog wel gelegd worden waarom 2G niet werkt. Dat ze positief kunnen zijn is niet zo heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

eric.1 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:03:
[...]

Ik zeg niet dat 2G een goede oplossing op zichzelf is. Het ging me meer om de simplistische redenatie.

Om dus te stellen dat het niet werkt obv een nieuwsbericht dat 90% van de positieve in de vliegtuigen uit ZA gevaccineerd waren...dan moet de connectie nog wel gelegd worden waarom 2G niet werkt. Dat ze positief kunnen zijn is niet zo heel spannend.
Dat ligt er een beetje aan. Die positieve test kan voor verspreiding zorgen. En zolang we nog niet weten hoe snel dit gaat en hoe ziek je ervan wordt, is dat nog niet iets om overheen te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
[...]

we ‘dwingen’ mensen tot vaccinatie voor elke ziekte die we uitgebannen hebben. Vrijwel iedereen krijgt deze als kind zonder gedoe. Zelfde met reizen. Wat nodig is, haalt men. Niet vaccineren is niet meedoen. Niet op reis, niet naar het kinderdagverblijf. We deden nooit anders. Deze vaccinatie is ‘eng’ gemaakt door het anders te doen en niet gewoon te zeggen iedereen moet zich vaccineren, hierbij je oproep wanneer je aan de beurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
IJzerlijm schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:59:
[...]
Dat betwijfel ik. Steeds als er consequenties komen aan niet gevaccineerd zijn springt het percentage omhoog.
En iedere keer is die sprong lager en korter. Je krijgt de mensen mee die het 'vergeten' zijn en/of er nog geen tijd voor gemaakt hadden.
Er zijn natuurlijk al consequenties aan niet gevaccineerd zijn in de vorm van doodgaan aan covid maar dat risico ziet men niet goed, de zekerheid van een boete is heel wat anders. Daarom doen mensen de APK keuring, niet omdat ze daarmee in een veiligere auto rijden maar om niet een prent te krijgen.
Je bereikt er de mensen mee die niet echt tegen zijn. De groep die echt tegen is maak je echter wel groter. Met dwang krijg je dus sneller een hoge graad, maar is de top die je bereikt uiteindelijk wel minder hoog.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dean Martin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:49:
[...]

Maar als mensen thuis gaan werken om naar de kapper te gaan of een boodschap te gaan doen heb je niet direct minder contact momenten ;)
Als mensen thuis gaan werken heb je per definitie minder contact-momenten. Wat is het trouwens nog steeds ongelooflijk druk op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
stylezzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:00:
Ik had ook liever niet gezien dat ze ergens medio september riepen dat de 1.5 meter afgeschaft zou worden, maar dat achteraf helemaal niet zo bleek te zijn. Maar zoals je ziet, in den haag is men niet in staat om snel beslissingen te nemen op welk vlak dan ook. nadeel van het nederlandse poldermodel.....
Zoals eerder geplaatst hier, dat formeel afschaffen van de 1,5 meter heeft vrijwel geen effect gehad.
Mensen hielden zich er op veel plekken al maanden niet meer aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8nUE_W4UPcJjQoI3YqJZWEoHy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTFQ8NUuKaJaEUtuPJvqhLsW.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een mooie stok om Rutte en De Jonge mee te slaan, het was beter geweest als het niet afgeschaft was maar veel verschil had het niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Johan Bogle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:05:
[...]
we ‘dwingen’ mensen tot vaccinatie voor elke ziekte die we uitgebannen hebben. Vrijwel iedereen krijgt deze als kind zonder gedoe. Zelfde met reizen. Wat nodig is, haalt men. Niet vaccineren is niet meedoen. Niet op reis, niet naar het kinderdagverblijf. We deden nooit anders. Deze vaccinatie is ‘eng’ gemaakt door het anders te doen en niet gewoon te zeggen iedereen moet zich vaccineren, hierbij je oproep wanneer je aan de beurt bent.
Als dit werkte, dan hadden we al een halve eeuw geen verkoudheid meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
eric.1 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:52:
Als ze niet in contact komen met ongevaccineerden dan is het risico minimaal, en dat is precies het doel van 2G. Hoezo werkt 2G hierdoor niet?
Want ongevaccineerden wonen in afgesloten enclaves?

Je krijgt dankzij dit systeem gevaccineerden die onterecht als volledig veilig gezien worden, welke elkaar op bijeenkomsten kunnen besmetten. Daarna gaan ze naar huis of andere plekken, waar ze in contact komen met ongevaccineerden of kwetsbare mensen, welke alsnog ziek worden.
snaggyheadshot schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:00:
In een groep van 100 gevaccineerde personen waar 10 mensen besmet raken is het percentage gevaccineerde mensen dat positief test 100%. Zegt dat wat? Nee helemaal niks. Zonder context zegt zo'n nieuws artikel helemaal niks.
De impromptu test bij die vlucht uit Zuid-Afrika laat zien dat van alle positief geteste reizigers op die vlucht 90% (naar eigen zeggen) gevaccineerd is. Dat zegt best veel. Het hele idee van 2G leunt op de gedachte dat gevaccineerden moeilijk besmet raken. Die aanname komt met elke variant steeds meer op losse schroeven te staan.

Normaliter mogen die gevaccineerden zo doorlopen en staat het ze vrij om corona te strooien waar ze gaan. Ze mogen het zelf niet doorhebben dar ze ziek zijn, maar als de PCR test positief is heb je weldegelijk voldoende virusmateriaal bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
-

[ Voor 118% gewijzigd door iamcj op 02-12-2021 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:02:
[...]

En dat boeit waarom? Als ze maar mondkapjes dragen binnen en afstand houden bij het protest laat ze lekker jammeren.
Wat beide niet gebeurt en waar beide niet op ingegrepen wordt omdat tot teveel escalatie zou leiden.
Als ze geen mondkapjes binne dragen en geen afstand houden allemaal op de bon gooien en als ze rel schoppen hebben we in dit land een cellen overschot, doen we daar ook eens wat mee.

Als een minderheid wil protesteren moeten ze dat vooral doen. Met relschoppers moet je sowieso geen rekening houden, daar heb je de ME voor.
Je hebt gezien hoe goed we om konden gaan met eerdere relletjes. Als dat op meerdere plekken gebeurt ben je snel door je ME'ers heen. Ook daarvan hebben we er niet genoeg om door een crisis te komen :+
[...]
Het vaccin werkt al als er een reductie is. Dat er nu halve zolen rondlopen met het begrip van een amoebe die roepen dat het niet werkt omdat je nog steeds ziek kan worden en dat zulke idioten er dan ook nog zullen zijn wil niet zeggen dat je dan een maatregel die enorm helpt maar niet moet nemen.
Hoeveel mensen zijn het nu al zat omdat ze een vaccinatie hebben genomen en nog niet alles over is? Daar zou je dan ook nog een groep bijkrijgen die tegen is, maar gedwongen is tot een vaccin. Vergeet je maatregelen dan maar, dan loopt het sowieso uit de hand.

Er zijn hier genoeg onderzoeken over dat lichte dwang kan helpen, zware dwang steeds minder effectief wordt maar ook dat belonen veel beter werkt. Voorlopig zijn we echter vooral bezig met straffen. Weliswaar de makkelijkste manier, maar juist het minst effectief.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
CMD-Snake schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:07:
[...]

Je krijgt dankzij dit systeem gevaccineerden die onterecht als volledig veilig gezien worden, welke elkaar op bijeenkomsten kunnen besmetten. Daarna gaan ze naar huis of andere plekken, waar ze in contact komen met ongevaccineerden of kwetsbare mensen, welke alsnog ziek worden.
Ik zou bijna zeggen, goed idee.

Zonder gekkigheid, je kan 2G volledig afschieten - en dan? De huidige maatregelen willen we niet. 2G willen we niet. Lockdown willen we niet. Vaccinatie plicht willen we niet.

2G is geen heilig middel, je bent niet veilig. Maar het is wel een risicominimalisatie om zoveel mogelijk te kunnen openen. Je zal wél aanvullende maatregelen nodig hebben, degenen die we nu niet willen volgen (anders zaten we op R=0,8 of zelfs 0,5 volgens v Dissel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

Ben ik de enige die de berichten over de nieuwe variant aanhoort en denkt dat we binnen de kortste keren in een ongekende situatie zitten waar gevaccineerd of niet niets uit zal maken...

Ik had even hoop dankzij de afvlakkende stijging in ons land, maar ik denk dat het niet te houden is als de omnicron variant hier de overhand krijgt.

Het nieuws over die variant wordt steeds negatiever lijkt het wel..

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
[...]

De impromptu test bij die vlucht uit Zuid-Afrika laat zien dat van alle positief geteste reizigers op die vlucht 90% (naar eigen zeggen) gevaccineerd is. Dat zegt best veel. Het hele idee van 2G leunt op de gedachte dat gevaccineerden moeilijk besmet raken.
Ik zie twee grove verkeerde aannames:

- 2G stuurt NIET op 'moeilijk besmet raken', maar op de druk op de zorg verlichten (in combinatie met inderdaad een verminderde besmettingskans). Met 2G is immers de kans op ziekenhuis opname beduidend lager.
- Het zegt helemaal niks. Stel dat 95% van die vlucht gevaccineerd is, is het logisch dat de groep positief geteste gevaccineerden groter is. Het artikel is waardeloos zonder achtergrond informatie.

Overigens snap ik de relatie niet met betrekking tot dit artikel. Wat heeft 2G te maken met positief geteste mensen vanuit een ver land waar een nieuwe variant de overhand heeft? Dat zijn puur anekdotische aannames en voegen helemaal niets toe aan deze discussie. Sterker nog, als we van jouw redenering moeten uitgaan dan geef je zélf het bewijs dat 2G werkt. Want hoeveel procent is immers in het ziekenhuis belandt? Inderdaad. 0%.

[ Voor 22% gewijzigd door snaggyheadshot op 02-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Señor Sjon schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:07:
[...]

ik snap je opmerking niet? Bestaat er een vaccin tegen verkoudheid plus wat heeft dit met Covid te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

De impromptu test bij die vlucht uit Zuid-Afrika laat zien dat van alle positief geteste reizigers op die vlucht 90% (naar eigen zeggen) gevaccineerd is. Dat zegt best veel. Het hele idee van 2G leunt op de gedachte dat gevaccineerden moeilijk besmet raken. Die aanname komt met elke variant steeds meer op losse schroeven te staan.
Als die 10% overgebleven allemaal een herstelbewijs hebben kan kan 2G als een enorm succes worden gezien omdat er geen enkele kwetsbare ongevaccineerde in de groep zat, degenen die verreweg de grootste kans hebben in een ziekenhuis te komen. Als de helft ongevaccineerd was zouden we met een vlucht in code zwart kunnen zijn gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 02-12-2021 12:14 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:06:
[...]

Zoals eerder geplaatst hier, dat formeel afschaffen van de 1,5 meter heeft vrijwel geen effect gehad.
Mensen hielden zich er op veel plekken al maanden niet meer aan:
[Afbeelding]

Het is een mooie stok om Rutte en De Jonge mee te slaan, het was beter geweest als het niet afgeschaft was maar veel verschil had het niet gemaakt.
True... Maar ik bedoelde meer de boodschap die den haag hiermee uitstraalde.

"Beste mensen, we schaffen de 1.5m af , we voeren nog een maandje een QR in en 1 november hopen we afscheid van alles te nemen. Corona voorbij hurray!!!"

Dat die 1.5m in de praktijk al maanden niet zo strak meer werd gehandhaafd weten we ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 23:22
iamcj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:03:
[...]
Erhmmm ik denk dat je mijn betoog daarmee wat te kort doet.
Wat aan het aspect van het aantal uren bij het aannemen van personeel, denk je dat de beoordelingscapaciteiten daarvan op lokaal niveau zal overstijgen, dat het op landelijke niveau geregeld zou moeten worden en waarom zou men op landelijk niveau wel alle in's en ou's weten, terwijl dan je kennelijke assumptie is dat men dat op lokaal niveau niet zo weten of beseffen, terwijl diezelfde mensen een krap jaar daarvoor exact dezelfde organisatie voor hetzelfde doel hebben opgetuigd ?
Erhmm maak jij nu niet de denkfout waarvan je denkt dat ik die maak, zonder de in's en out's voor zover je die weet op z'n minst met enige redelijkheid te willen beschouwen ?
Als het een goede generaal is, dan weet die ook wat hij vooral aan eenheden zelf moet overlaten ipv zich overal tegen aan te willen bemoeien. Van eenheden heb je er veel, van een generaal doorgaans maar een paar, die kunnen zich effectiever met andere zaken bezighouden. Dat de Jonge (of beter het ministerie waar hij verantwoordelijk voor is) daar soms helaas in faalt is wel duidelijk, of dat altijd geheel toe rekenbaar is kun je per casus nog over soebatten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:10:
Je hebt gezien hoe goed we om konden gaan met eerdere relletjes. Als dat op meerdere plekken gebeurt ben je snel door je ME'ers heen. Ook daarvan hebben we er niet genoeg om door een crisis te komen :+
Dan pak je de plekken 1 voor 1 aan. Het is een kwestie van wil en omdat het tuig dat rel gaat schoppen een slap politie optreden gewend is.

Moet je een skijken in SPanje, Frankrijk, Oostenrijk of Duitsland wat er gebeurt meet relschopper die plunderen en vernielen. En dan staat hier de politie erbij en kijkt er naar.

Misschien is het wel eens goed geweest dat de politie bij de laatste rellen gericht heeft moeten schieten en wat mensen geraakt heeft. Weten de relschoppers eindelijk een keer wat de gevolgen van hun gedrag kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Johan Bogle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:05:
[...]
Elke vaccinatie is vrijwillig. Zelfs voor reizen zijn bijna alle vaccinaties aangeraden, maar niet verplicht. Dus zonder vaccinatie kun je prima op reis, naar het kinderdagverblijf, naar school, naar je werk of waar dan ook. Deze vaccinatie is dan ook niets anders dan de anderen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Want? Is er een vaccin tegen verkoudheid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
iamcj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:02:
[...]

Hij heeft de opleiding tot basisleerkracht gedaan en tot schoolleider. Daarna beleidsmedewerker, politiek assisent en wethouder en daarna minister.

Je maakt toch ook niet een basisschoolleerkracht die penningmeester bij de KNVB is geweest directeur van de Nederlande bank?
offtopic:
Precies, dus naast zijn opleiding heeft hij nog jarenlang werkervaring opgedaan die hem uiteindelijk naar het ministerschap heeft geleid.

Als die penningmeester van de KNVB daarna nog jarenlang beleidsmedewerker bij een bank is geweest, filiaalchef, regiodirecteur, directeur... waarom niet?

Er is nu eenmaal geen specifieke opleiding voor minister. Flauw dus om hem daarop aan te vallen.

Laat overigens onverlet dat ik het zeker niet eens ben met zijn aanpak, begrijp me goed... alleen ik denk niet dat zijn opleiding als leerkracht het probleem is :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ik vind dat te simplistisch verwoord. Ja, vaccinaties helpen, maar ik kan ook dit plaatje laten zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpp22U3mi0Kg3MLKlNZIB0tF0Ms=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X69Lugnkmvss07S4b4eQeQGi.jpg?f=user_large
Met BMI zou je er ook nog wel eentje kunnen maken.
Deze pandemie is ingewikkelder dan: ongevaccineerden zijn het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
[...]

Liever niet. Nu vraagt De Jonge telkens om blanco cheques om later er iets mee te kunnen doen. Dat moet eens over zijn, hij probeert telkens de Tweede Kamer te koeioneren naar nog strengere maatregelen terwijl hij de meest basale zaken nog geeneens op orde heeft na bijna twee jaar corona. Een jaar geleden of zo had je daar meer begrip voor kunnen hebben, maar nu niet meer.

[...]

(NRC Liveblog)

voor de zoveelste keer: verspreiding onder gevaccineerden is niet de kern van het probleem. Ongevaccineerden die besmet raken door verspreiding en onevenredig vaak in het ziekenhuis belanden is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
*knip* iets is niet gedebunked als er één reactie is van iemand die vindt dat dat niet klopt. Je kunt niet zomaar allerlei meningen aan elkaar gelijkstellen. Dus wellicht klopt het niet, maar dan verwachten we dus betere onderbouwing of een vraagteken in plaats van een punt of uitroepteken

[ Voor 40% gewijzigd door ZieMaar! op 02-12-2021 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
zacht schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:19:
[...]

Ik vind dat te simplistisch verwoord. Ja, vaccinaties helpen, maar ik kan ook dit plaatje laten zien:
[Afbeelding]
dat plaatje zou je kunnen maken ja. Je zou ook een plaatje met een vliegende olifant kunnen maken. Beiden zijn echter totaal verzonnen en hebben niks te maken met de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:17:
[...]
Dan pak je de plekken 1 voor 1 aan. Het is een kwestie van wil en omdat het tuig dat rel gaat schoppen een slap politie optreden gewend is.

Moet je een skijken in SPanje, Frankrijk, Oostenrijk of Duitsland wat er gebeurt meet relschopper die plunderen en vernielen. En dan staat hier de politie erbij en kijkt er naar.

Misschien is het wel eens goed geweest dat de politie bij de laatste rellen gericht heeft moeten schieten en wat mensen geraakt heeft. Weten de relschoppers eindelijk een keer wat de gevolgen van hun gedrag kan zijn!
En toch zie je in de praktijk dat de Nederlandse ME geroemd wordt omdat ze het zo goed doen. Ondanks dat ze komen als het al een zooi is, zorgen ze er veel sneller voor dat de boel onder controle is, juist door te de-escaleren. En dat dat niet goed voelt klopt, naar mijn idee mogen ze ook wel vaker wat harder ingrijpen. Maar uiteindelijk blijkt het wel keer op keer de beste oplossing.

Maar de kern is dat je het helemaal niet zover wil laten komen. Elke communicatie/gedrag-deskundige kan je vertellen dat de huidige aanpaak op zijn minst gezegd niet optimaal is :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Johan Bogle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:20:
[...]
dat plaatje zou je kunnen maken ja. Je zou ook een plaatje met een vliegende olifant kunnen maken. Beiden zijn echter totaal verzonnen en hebben niks te maken met de realiteit.
de verhoudingen kloppen ook voor geen meter meer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 19:02
Johan Bogle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:19:
[...]
voor de zoveelste keer: verspreiding onder gevaccineerden is niet de kern van het probleem. Ongevaccineerden die besmet raken door verspreiding en onevenredig vaak in het ziekenhuis belanden is het probleem.
Kern van het probleem 65 plussers met een te hoge BMI die niet gevaccineerd zijn.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
iamcj schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:02:
[...]

Ik begrijp dat echt niet. Een echte crisismanager vraagt bijvoorbeeld meer dan 1 optie aan het OMT, dat soort simpele dingen. Ik merk dat ook zo goed als ik sollicitatiegesprekken doe, degene met een leuk CV, maar zonder opleiding en certificaten vallen altijd door de mand als je wat moeilijkere vragen stelt.
Maar dat geldt dan voor het halve kabinet volgens mij. Onze MP is ook maar een geschiedenisstudent met een vlotte babbel die eerder een simpele HR manager was. Dan nog liever een leraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
[...]

Daarom moet je de mensen die weigeren zichzelf te beschermen tegen deze ziekte, beschermen tegen zichzelf en ze zo min mogelijk in contact laten komen met andere mensen.

Laat natuurlijk onverlet dat iedereen, ook gevaccineerden, moeten proberen om verspreiding zoveel mogelijk te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:03
[...]

Shit, heb ik die griepvaccinatie gemist als kind (of begrijp ik je niet goed?).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Dennis schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:19:
[...]

Dat onderzoek is toch al lang debunked, om maar even zo'n mooie term te gebruiken? Berust op veel te veel oude niet-actuele data en kan daarom niet serieus worden genomen.

https://www.maurice.nl/20...ana-van-het-2g-rendement/
Met alle respect, maar een onderzoek van een gerenommeerde universiteit totale nonsens noemen en vervolgens op komen proppen met een blog-artikel van een corona scepticus vind ik veel te kort door de bocht. Immers, wie kan garanderen dat dit artikel wél op waarheid berust zonder peer-review?

We zullen er overigens snel genoeg achter komen. Ongetwijfeld zal er genoeg real-life data beschikbaar komen vanuit het buitenland waar 2G al breed is ingevoerd.

[ Voor 10% gewijzigd door snaggyheadshot op 02-12-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
redwing schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:17:
Elke vaccinatie is vrijwillig. Zelfs voor reizen zijn bijna alle vaccinaties aangeraden, maar niet verplicht. Dus zonder vaccinatie kun je prima op reis, naar het kinderdagverblijf, naar school, naar je werk of waar dan ook. Deze vaccinatie is dan ook niets anders dan de anderen.
Totdat de wetgever hem verplicht stelt, al dan niet impliciet. Als Griekenland, Oostenrijk, staten in de VS en binnenkort Duitsland dat kunnen dan wij ook.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
[...]

De ongevaccineerden zijn echter de enige groep die concreet en direct hun bijdrage zouden kunnen leveren aan de bestrijding maar dat vertikken. Een ouder iemand kan niet jonger worden. Iemand met een te hoog BMI is ook niet van vandaag of morgen gezond. Daarnaast is de scheiding wel of geen vaccin ook kraakhelder, in tegenstelling tot een ongezonde levensstijl. Dat is een geval van een heleboel tinten grijs, geen zwart-wit verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Johan Bogle schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:20:
[...]
Hoezo niet met de realiteit te maken ? Zowel BMI als leeftijd zijn grote factoren voor covid. Dat je die minder makkelijk aan kan pakken ben ik het mee eens. Maar voor het totale beeld laat het wel zien waar de risico-groepen zitten. Iig voor de communicatie zou ik juist verwachten dat ze dit vaker zouden gebruiken om de goede doelgroepen te bereiken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
hoevenpe schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:24:
[...]

Totdat de wetgever hem verplicht stelt, al dan niet impliciet. Als Griekenland, Oostenrijk, staten in de VS en binnenkort Duitsland dat kunnen dan wij ook.
Klopt, maar daar ging mijn antwoord niet over. Momenteel hebben we simpelweg nog geen verplichte vaccinaties in Nederland.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Señor Sjon schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:57:
[...]
Sorry, maar het RIVM-onderzoek naar gedragingen ondersteunt deze stelling niet. Ook loont testen voor ongevaccineerden om een QR te krijgen.
Ben bang dat je de verkeerde conclusies trekt uit dat onderzoek.

Je focust je (zie je post van gisteren) met name op deze zin: "De meest genoemde reden waarom deelnemers met klachten die (waarschijnlijk) niet door een onderliggende aandoening komen zich niet hebben laten testen is dat zij al een zelftest hadden gedaan (39%), heel milde klachten hadden (37%), altijd klachten hebben in deze periode (30%) of al gevaccineerd zijn en het daarom niet nodig vonden zich te laten testen (28%, cijfers niet in figuur)."

Daarmee suggereer je dat 28% van de gevaccineerden zich niet laten testen omdat ze al gevaccineerd zijn. Een reden die niet gevaccineerden niet kunnen hebben aangezien ze (duh) niet gevaccineerd zijn.

Daaruit trek je de conclusie dat een groter deel van de gevaccineerden dan de niet-gevaccineerden zich wil laten testen.

Dat klopt echter niet.

We weten uit het EenVandaag onderzoek dat de testbereidheid van gevaccineerden veel groter is dan bij de niet gevaccineerden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_TTSvD1KayegK5CCgCBMVBnwzc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nQ45ChzpqA8kZyz9NdiSZFw7.png?f=user_large

Het enige dat die RIVM cijfers aantonen is dat van het cohort gevaccineerden dat zich niet altijd laten testen (die 36%) 28% dat niet doet met als reden dat hij/zij al gevaccineerd is. Dat is dus maar 28% van 36% = 10%. Nog steeds niet fraai, maar die 10% is maar een fractie van de 72% ongevaccineerden die zich niet laten testen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• migchiell
[...]

[Afbeelding]
Naast vaccinatiestatus zijn leeftijd en conditie inderdaad belangrijke factoren voor ziekenhuis- en IC-opname.

Alleen... leeftijd kun je weinig aan doen, conditie verbeteren is ook lastig en tijdrovend en voor veel mensen gewoon onmogelijk, terwijl je je vaccinatiestatus met 2x een uurtje geregeld kunt hebben. Ok, misschien daarna nog een keer een booster, misschien jaarlijks... maar alsnog kun je, met heel weinig moeite, een enorm effect hebben op de belasting in de zorg.
Pagina: 1 ... 13 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.