Precies, zie ik hier in Spanje ook. De koek is gewoon op. Mensen hebben geen zin om te demonstreren maar ze zien het nut er niet meer van in, halen hun schouders op en negeren het gewoon. In onze makerspace doen we niet meer aan afstand (al zitten we ook niet expres op elkaars schoot ofzo), maximale aantallen of mondkapjes. Hier ben ik ook erg blij mee want het heeft me door de eenzame kersttijd geholpen. Vaccinatie hebben we wel allemaal al checken we er niet op en de boosters komen nu ook binnendruppelen naar gelang de leeftijden.
Er zijn wel wat infecties geweest in de groep trouwens maar die kwamen allemaal uit het familie circuit en waren zo snel opgemerkt m.b.v. zelftests dat die niet binnen onze makerspace verspreid zijn geweest (want de quarantaine is wel gevolgd natuurlijk). En niemand heeft zelfs maar naar de dokter hoeven gaan, het was allemaal mild.
Ik schrok echt toen het hier werd aangekondigd dat mondkapjes op straat weer moesten want ik had een situatie zoals vorig jaar verwacht maar dat bleek ongegrond. Eigenlijk is er bijna niets veranderd. Ik vind het 'eigen risico' principe ook wel prima, mensen die zich echt druk maken kunnen een FFP2 dragen die de drager best goed beschermt. Zeker met een vaccinatie is er dan niet veel risico meer. Alleen in de metro draag ik nog FFP2 tot ik de booster krijg. Dan weer de blauwe.
Wat voor mij het meeste telt is dat het argument "Als we allemaal netjes meedoen zijn we er des te sneller doorheen" gewoon niet meer geldt. We krijgen het niet weg. Alles wijst er op dat je de situatie dan alleen maar langer rekt doordat minder mensen weerstand opbouwen. De zorg loopt hier wel op het tandvlees maar ze kunnen het nog aan, en dan zou ik het liever niet verder rekken.
Ik weet ook niet hoe het in Nederland zit maar de zorg heeft hier altijd al op het tandvlees gelopen, ook voor Corona. Dus als dat de maatstaf moet zijn dan komen we er nooit vanaf. Er is gewoon teveel bezuinigd op de zorg sinds de kredietcrisis, simpel.
[
Voor 16% gewijzigd door
GekkePrutser op 30-12-2021 19:39
]