Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 30 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabulous
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-11-2023
Boel-Shit schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Hier ook te horen gekregen dat de prijs is aangepast en daarmee het maandbedrag flink verhoogd, nu is dat nog wel te doen maar op e.o.a. manier kan ik de extra bijtelling die met de verhoging komt van €50+ niet voor mezelf verantwoorden en denk ik erover te annuleren of te "downgraden" naar de RWD die nu 500 euro duurder is dan de AWD toen. En wie weet wanneer er nog eens verhoogd wordt...

First world problems
Mijn dealer gaf aan dat per 1 okotober de prijs weer wordt verhoogd met € 1000,-.

Mijn Catalogusprijs is vast gezet op 30 juni dus nog onder 45k voor de SEPP subsidie. _/-\o_

Dus verwacht bij deel 2 van de subsidie aanvraag geen problemen.

Gelijk een V2D adapter los bijbesteld. Deze is ook mogelijk op de 58kWh air. In combinatie met een Thuis batterij kan je dus je auto als extra accu gebruiken.

V2D laat je met 3.6kw thuis batterij opladen om dit via een omvormer op het net te zetten.
Hopen dat ze snel V2G mogelijk maken de bi directionele lader zit namelijk al in de auto's gestopt.

Morgen na 6 maanden wachten eindelijk auto ophalen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 15:30
Furkie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:17:
[...]

Is er een reden waarom je specifiek de bestelling bij Kia Leeuwarden wilde hebben? Ben wel benieuwd omdat die van mij daar ook vandaan komt.
Kom zelf uit Leeuwarden dus dat is de dichtstbijzijnde en daar heb ik ook de proefrit gemaakt enzo. Vandaar
ernestalmere schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:57:
[...]
Ik heb mijn Ioniq 5 ook besteld via Alphabet. Zij bepalen uiteindelijk zelf de keuze. Zal met kosten te maken hebben. Niet bij de dealer in Almere, maar ik moet naar Dordrecht. ach, dat is maar eenmalig. Zodra die binnen is en ik hem kan halen, kom ik daar niet meer.
Tsja apart aangezien ik vrije dealerkeuze heb. Vind het verder geen ramp zolang ik maar niet vanuit Leeuwarden naar Tilburg hoef om hem op te rijden want dan mag ik haast wel een dagje vrij nemen :P

[ Voor 11% gewijzigd door ArjenIsM3 op 13-07-2022 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
ArjenIsM3 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:25:
[...]

Kom zelf uit Leeuwarden dus dat is de dichtstbijzijnde en daar heb ik ook de proefrit gemaakt enzo. Vandaar

[...]

Tsja apart aangezien ik vrije dealerkeuze heb. Vind het verder geen ramp zolang ik maar niet vanuit Leeuwarden naar Tilburg hoef om hem op te rijden want dan mag ik haast wel een dagje vrij nemen :P
Tja als het wel zo is maak je er een leuke dag van en je kan je auto uitproberen 8) O-)

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Overstag schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:33:
[...]

Tja als het wel zo is maak je er een leuke dag van en je kan je auto uitproberen 8) O-)
Dat is dan ook wel weer zo, dagje rondscheuren in je nieuwe bak is ook geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ter info.
Onderstaande staat op rvo.nl i.v.m. met SEPP subsidie en tussentijdse catalogusprijsverhoging.
Wel opgemerkt dat je wel dudelijk moet aantonen dat de verhoging na het sluiten van de koopovereenkomst niet voorzien was.

"
Wat gebeurt er als de catalogusprijs na het afsluiten van de overeenkomst verhoogd wordt door de importeur? En daardoor in het kentekenregister (RDW) boven de € 45.000 komt?

Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel melden en kunnen aantonen wanneer u het kenteken aan ons doorgeeft, op het moment dat de auto op uw naam staat.

"

ENYAQ SPORTLINE 210kW ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabulous
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-11-2023
Solarman schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:12:
Ter info.
Onderstaande staat op rvo.nl i.v.m. met SEPP subsidie en tussentijdse catalogusprijsverhoging.
Wel opgemerkt dat je wel dudelijk moet aantonen dat de verhoging na het sluiten van de koopovereenkomst niet voorzien was.

"
Wat gebeurt er als de catalogusprijs na het afsluiten van de overeenkomst verhoogd wordt door de importeur? En daardoor in het kentekenregister (RDW) boven de € 45.000 komt?

Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel melden en kunnen aantonen wanneer u het kenteken aan ons doorgeeft, op het moment dat de auto op uw naam staat.

"
Benieuwd hoe ze hier mee omgaan na april met de bepaling dat ze de prijsverhoging door mogen berekenen. Of ze daar ook rekening mee gaan houden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Er is een VIN bij mijn order. Dat is mooi.
Aflevering naar dealer opnieuw opgeschoven van begin september naar 21092022.
Rode Gt-line rwd, besteld 28122021.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 12:42
Fabulous schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:46:
[...]

Benieuwd hoe ze hier mee omgaan na april met de bepaling dat ze de prijsverhoging door mogen berekenen. Of ze daar ook rekening mee gaan houden?
Dat staat er toch vrij duidelijk? Als het niet voorzien was. Nu weet je dat er een prijsverhoging aankomt, dus nee geen subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Fabulous schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:46:
[...]

ik heb het vermoeden dat na de prijslijst van 22 april je niet meer hard kan maken dat je het niet kon weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
Solarman schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:01:
[...]

ik heb het vermoeden dat na de prijslijst van 22 april je niet meer hard kan maken dat je het niet kon weten.
Het enige type EV6 die voor de prijsverhoging van 22 april gebruik kon maken van de subsidie was volgens mij de 58kWh EV6 Air. Mijn 58 kWh Plus versie zat er al ruim boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
@Furkie heb jij nog contact gehad met de dealer over je bestelling? Belde net Content Tilburg op aangezien ik vanochtend van Alphabet doorkreeg dat de bestelling is bevestigd door de dealer met als verwachte leverdatum 21 november en dat ik voor meer informatie bij de dealer moet zijn. Dus ik dacht, even horen of er al een chassisnummer bekend is oid, en hoe groot de kans op vertraging is. Ook ik kreeg doodleuk te horen dat ze de bestelling niet kunnen terugvinden. Ze gaan het nog uitzoeken maar het is toch wel wat apart.

Edit: inmiddels teruggebeld door de dealer. Ze moeten de bestelling nog doorvoeren in alle systemen maar konden me al wel vertellen dat ze me waarschijnlijk lange tijd niet zo veel zouden kunnen vertellen. ;)

Hij kon nog geen chassisnummer zien maar ook al had hij die wel dan wist hij nog niet of de auto net uit de fabriek kwam en dus wellicht nog 4 maanden onderweg was of dat hij al op de kade in Rotterdam stond en dus binnen een paar weken afgeleverd zou worden want volgens hem was Kia ook niet consistent in het afgeven van het chassisnummer. Wel verwachtte hij dat de auto nog dit jaar afgeleverd zou worden aangezien deze auto's al een behoorlijke tijd geleden door Alphabet zijn besteld. De verwachte leverdatum van 21 november was dan ook maar een gokje van hem en moest ik niet teveel waarde aan hechten. Vind het wel bijzonder dat je als dealer zijnde zo weinig inzicht hebt in het proces maar goed hij was er in ieder geval eerlijk over.

[ Voor 47% gewijzigd door ArjenIsM3 op 13-07-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03-2023
Vanmiddag bij de zelfde dealer geweest. ‘Mijn’ zakelijke lease EV6 Plus Interstallar Grey is 25-02 besteld, maar nog geen VIN bekend. De dealer in LWD kon mij heel mooi laten zien, welk MY er komt. De mijne wordt een MY23. Wat dan ook het enige voordeel van lang wachten is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Diepfries86 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:58:
Vanmiddag bij de zelfde dealer geweest. ‘Mijn’ zakelijke lease EV6 Plus Interstallar Grey is 25-02 besteld, maar nog geen VIN bekend. De dealer in LWD kon mij heel mooi laten zien, welk MY er komt. De mijne wordt een MY23. Wat dan ook het enige voordeel van lang wachten is….
Dat is een paar dagen eerder dan mijn bestelling, zelfde uitvoering. Ook nog geen chassisnummer. Het wel eens voor dat de auto’s al op zee zijn en de dealer nog geen VIN heeft ontvangen. We blijven afwachten :z :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
Er schijnen momenteel heel weinig VIN nummers bij te komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:10
Diepfries86 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:04:
Er schijnen momenteel heel weinig VIN nummers bij te komen…
Dat klinkt bijna als die zomerstop waar het wel eens over gaat. Kan het me alleen zo slecht voorstellen, anderzijds, als je een productieproces aan wilt passen lukt dat meestal slecht gedurende productie zelf.

Maar goed, mijn auto staat voor 19-09-2022 en ook nog geen VIN of iets bekend. We gaan het wel horen. Maar ik geloof persoonlijk niet dat het nog een MY22 zou worden bij mij. :)

[ Voor 14% gewijzigd door sn0x0r op 13-07-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
ArjenIsM3 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:35:
@Furkie heb jij nog contact gehad met de dealer over je bestelling? Belde net Content Tilburg op aangezien ik vanochtend van Alphabet doorkreeg dat de bestelling is bevestigd door de dealer met als verwachte leverdatum 21 november en dat ik voor meer informatie bij de dealer moet zijn. Dus ik dacht, even horen of er al een chassisnummer bekend is oid, en hoe groot de kans op vertraging is. Ook ik kreeg doodleuk te horen dat ze de bestelling niet kunnen terugvinden. Ze gaan het nog uitzoeken maar het is toch wel wat apart.

Edit: inmiddels teruggebeld door de dealer. Ze moeten de bestelling nog doorvoeren in alle systemen maar konden me al wel vertellen dat ze me waarschijnlijk lange tijd niet zo veel zouden kunnen vertellen. ;)

Hij kon nog geen chassisnummer zien maar ook al had hij die wel dan wist hij nog niet of de auto net uit de fabriek kwam en dus wellicht nog 4 maanden onderweg was of dat hij al op de kade in Rotterdam stond en dus binnen een paar weken afgeleverd zou worden want volgens hem was Kia ook niet consistent in het afgeven van het chassisnummer. Wel verwachtte hij dat de auto nog dit jaar afgeleverd zou worden aangezien deze auto's al een behoorlijke tijd geleden door Alphabet zijn besteld. De verwachte leverdatum van 21 november was dan ook maar een gokje van hem en moest ik niet teveel waarde aan hechten. Vind het wel bijzonder dat je als dealer zijnde zo weinig inzicht hebt in het proces maar goed hij was er in ieder geval eerlijk over.
Het probleem hier is dat de leasemaatschappijen de voorraad bestellingen doen bij Kia Nederland. En jij krijgt op den duur een auto toegewezen. De dealer levert je auto uit maar doet niet daadwerkelijk de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
HansAuutB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:35:
Weet je toevallig of het een MY22 of MY23 wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Joer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:07:
[...]

Het probleem hier is dat de leasemaatschappijen de voorraad bestellingen doen bij Kia Nederland. En jij krijgt op den duur een auto toegewezen. De dealer levert je auto uit maar doet niet daadwerkelijk de bestelling.
Maar ze krijgen toch het bestelnummer door van de leasemaatschappij, dan zouden ze toch net zoveel moeten kunnen zien als wanneer ze de bestelling zelf doen? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
GooD2SeeYou schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Weet je toevallig of het een MY22 of MY23 wordt?
Vlgs eerder bericht dealer zou het een MY22 zijn.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
ArjenIsM3 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:11:
[...]

Maar ze krijgen toch het bestelnummer door van de leasemaatschappij, dan zouden ze toch net zoveel moeten kunnen zien als wanneer ze de bestelling zelf doen? Of zie ik dat verkeerd?
Weet niet exact hoe het zit omdat er nu een leasemaatschappij tussen zit. Uit eindelijk kan de dealer alles zien zoals VIN op de boot. Los datum ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepfries86
ArjenIsM3 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:11:
[...]

De dealer ziet gewoon alles. En in mijn geval heeft toch echt de dealer de auto besteld, voor leaseplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:46
Diepfries86 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:25:
[...]

De dealer ziet gewoon alles. En in mijn geval heeft toch echt de dealer de auto besteld, voor leaseplan.
Nou volgens mijn dealer ziet hij niks weet hij niks en zou mijn auto eind juli komen en 1e week augustus rijden maar ik heb nog geen eens een VIN, wordt ik nu in de maling genomen door mijn dealer ?? Hij zei eerst tegen mij dat hij 12 september gelost zou worden en nu zegt ie dat hij daar niet zeker van is, dat hij dat niet zien kan. Ik krijg serieus het idee dat er met auto's geschoven wordt om aan de vraag van de leasemaatschappijen te voldoen. Die particuliere klant is niet zo belangrijk, ik heb daar echt mijn bedenkingen over...... De een zegt in het forum dat de dealer alles kan zien en mijn dealer zegt dat hij niets kan zien....... :|besteld op 23 maart 77 KW plus....

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
marc4547 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Nou volgens mijn dealer ziet hij niks weet hij niks en zou mijn auto eind juli komen en 1e week augustus rijden maar ik heb nog geen eens een VIN, wordt ik nu in de maling genomen door mijn dealer ?? Hij zei eerst tegen mij dat hij 12 september gelost zou worden en nu zegt ie dat hij daar niet zeker van is, dat hij dat niet zien kan. Ik krijg serieus het idee dat er met auto's geschoven wordt om aan de vraag van de leasemaatschappijen te voldoen. Die particuliere klant is niet zo belangrijk, ik heb daar echt mijn bedenkingen over...... De een zegt in het forum dat de dealer alles kan zien en mijn dealer zegt dat hij niets kan zien....... :|
Nou mijn dealer kan dus ook nog niks zien van mijn auto terwijl die toch echt onderdeel is van een grote bestelling van een grote leasemaatschappij. Denk eerder dat Kia hun proces en bijbehorende informatievoorziening niet goed op orde heeft.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WeltLocos
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Na 7 maanden is het vanmiddag zover. Ik mag eindelijk de EV6 GT-Line AWD in ontvangst nemen.

Foto's volgen!

NZXT H710i Wit – AsRock Z390 TAICHI - i9 9900KS @ 5.3 Ghz - Gigabyte RTX 3080 Gaming OC - NZXT Kraken X72 - Corsair Force Series MP600, 2 TB SSD - Corsair 32 GB DDR4-3600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-07 17:00

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Nou volgens mijn dealer ziet hij niks weet hij niks en zou mijn auto eind juli komen en 1e week augustus rijden maar ik heb nog geen eens een VIN, wordt ik nu in de maling genomen door mijn dealer ?? Hij zei eerst tegen mij dat hij 12 september gelost zou worden en nu zegt ie dat hij daar niet zeker van is, dat hij dat niet zien kan. Ik krijg serieus het idee dat er met auto's geschoven wordt om aan de vraag van de leasemaatschappijen te voldoen. Die particuliere klant is niet zo belangrijk, ik heb daar echt mijn bedenkingen over...... De een zegt in het forum dat de dealer alles kan zien en mijn dealer zegt dat hij niets kan zien....... :|besteld op 23 maart 77 KW plus....
Je hebt een eigen ordernummer, het zal de fabriek aan hun reet roesten wie de auto krijgt. Je kan wel eerder een auto krijgen als er een order geannuleerd is en deze ingepland/gefabriceerd is.

Als ik het zo globaal kijk zijn alle orders van feb/maart en later doorgeschoven naar MY23, dat betekent niet eerder leveren dan oktober/november op zijn vroegst, de auto's worden dan ergens in augustus gefabriceerd + ruim 2 maanden.

Ga gewoon uit van een levering na september met uitlopers tot feb volgend jaar.

Dealers kunnen alleen zien als de auto nog niet geproduceerd is wat de vermoedelijke losdatum is, wordt deze niet gehaald schuift alles gewoon door. Mijn levering (bestelling 7 maart, 77 Plus) staat nu op eind oktober wat een realistische datum is. (was juni/juli/augustus), september is al overgeslagen dit keer, komt overeen met de sluiting van de fabriek.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-07 15:34
[...]

Ik hoor exact hetzelfde bij mijn dealer (Zeeuw & Zeeuw Schiedam).
Krijg alleen te horen dat ze een verwachte losdatum kunnen zien, maar geen info over VIN, of hij al op de boot staat en zo ja, welke boot.
"Helaas worden wij ook slecht op de hoogte gehouden door de fabriek", kreeg ik laatst per mail.
Toch bijzonder dat ik in dit topic screenshots voorbij zie komen van het dealer portal waar al deze info wel in staat.
Denk ook dat er veel wordt geschoven met auto's die onderweg zijn naar Nederland en dat ze daarom maar zo vaag mogelijk blijven zodat je ze niet met feiten om de oren kunt slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Dit kreeg ik te horen van de dealer (Zeeuw & Zeeuw Schiedam).

De auto’s staan in backorder en levertijd wordt dus langer. Dit i.v.m. onderdelentekort..

We houden je op de hoogte als de auto op binnen komen staat.

17-02 besteld. GT-line RWD wit.

Dat wordt nog even paar maanden doorrijden (doorsparen) in de Kia Stonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:22
Joer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:07:
[...]

Bij mij/ons heeft onze wagenparkbeheerder voorkeursdealers per merk. Voor KIA is dat Van Mossel. Mijn EV6 is besteld bij Arval. Als ik Arval bel, dan geven ze aan dat ze niks kunnen zien omdat ze niet zelf de dealer hebben geselecteerd. Van Mossel kan mij wel actuele updates geven.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
DaMenaz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Bij mij/ons heeft onze wagenparkbeheerder voorkeursdealers per merk. Voor KIA is dat Van Mossel. Mijn EV6 is besteld bij Arval. Als ik Arval bel, dan geven ze aan dat ze niks kunnen zien omdat ze niet zelf de dealer hebben geselecteerd. Van Mossel kan mij wel actuele updates geven.
Interesant, ...... toevallig heb ik hem bij van Mossel Kia Amersfoort besteld...... :X Maar misschien omdat het in jouw geval een leaseauto betreft dat dit anders is........

[ Voor 8% gewijzigd door marc4547 op 14-07-2022 11:53 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
marc4547 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Interesant, ...... toevallig heb ik hem bij van Mossel Kia Amersfoort besteld...... :X Maar misschien omdat het in jouw geval een leaseauto betreft dat dit anders is........
Ik kan mailen met een mailadres van de berijdersdesk van Van Mossel. Volgens mij worden ze bij ons uitgeleverd vanuit Waalwijk. Toevallig heb ik de proefrit in Amersfoort gedaan.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 14:40

JuG

[...]

Ik heb wel geen KIA EV6 besteld (wel een Hyundai Tucson N-Line Sky), maar aangezien Hyundai en Kia tot dezelde groep behoren vermoed ik dat de werkwijze van beide merken/dealers sterk overeenkomt.

Dat verhaaltje dat je wagen in maand x aankomt en je kan rijden in maand y, dat ken ik ondertussen ook wel. Zolang de dealer je geen VIN kan geven weet hij helemaal niets van jouw wagen af eigenlijk, alles wat er tot op dat punt uit hun mond komt moet je met een serieuze korrel (of zak) zout nemen.

Particulier vs lease zal waarschijnlijk niet zoveel uitmaken want er zijn ook genoeg leaserijders die lang moeten wachten, meerdere leverdata en smoesjes van dealers krijgen. Mijn wagen bijvoorbeeld, en dan wacht ik nog niet zo lang als sommigen:

- Besteld: 20/01/2022
- Initiële leverdatum: 31/05/2022
- Leverdatum 2: 15/07/2022
- Leverdatum 3: 05/09/2022

De dealer vertelt me in e-mail dat de wagen in augustus aankomt in het depot in Rotterdam, maar als ik naar een VIN vraag weten ze niets (verrassing). Geen VIN betekent dat de wagen nog niet gebouwd is, het lijkt me zeer sterk dat mijn wagen nu nog gebouwd wordt en in de komende weken aankomt in het depot. Ik hoop van wel, maar dat zou wel heel vlotjes zijn (en daar geloof ik niet in tegenwoordig).

Tenslotte ben ik in een ander topic een e-mail tegengekomen van iemand die een Hyundai Ioniq 5 besteld had en die e-mail was quasi identiek aan de e-mail die ik van mijn dealer ontving (ook qua specifiek taalgebruik). Het lijkt er me dus op dat deze informatie (zo ver je het echt informatie kan noemen) ofwel een standaard mailtje is, of het komt van de importeur af, etc. Het lijkt er op dat ze de klanten een beetje aan het lijntje houden omdat ze zelf geen informatie hebben. Maar, dat willen ze je natuurlijk niet echt zeggen, dat komt immers niet professioneel over. Ze gokken dus maar wat, rekken de waarheid of verzwijgen soms wat om de klanten rustig te houden. Ze hebben immers geen flauw benul wat de status van jouw wagen is zolang die VIN niet op hun computerschermpje staat.

Ik kan dit allemaal ook wel een beetje begrijpen, maar voor ons is het natuurlijk niet zo leuk. Ik snap dat chiptekorten en andere oorzaken dit alles veroorzaakt hebben, maar voor transparante communicatie heb je geen chips nodig imo.

[ Voor 8% gewijzigd door JuG op 14-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
JuG schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:33:
[...]
Geen VIN betekent dat de wagen nog niet gebouwd is, het lijkt me zeer sterk dat mijn wagen nu nog gebouwd wordt en in de komende weken aankomt in het depot.
Dat stukje betwist Content Tilburg dus. Die geeft aan dat Kia niet consistent is in het afgeven van de VIN en dat ze ook wel eens meemaken dat ze de VIN doorkrijgen op het moment dat de wagen gelost wordt en ze de auto enkele weken later kunnen afleveren.

[ Voor 67% gewijzigd door ArjenIsM3 op 14-07-2022 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
Al me al is een zooitje met al die VIN nummers. Zonde had zoveel beter gekund. Zit niks anders op dat wachten. Is niet mijn beste eigenschap, geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ik herinner me in het begin eind april een gesprek met leaseplan dat de uitlevering van de auto’s begint vanaf september. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 14:40

JuG

ArjenIsM3 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:17:
[...]

Dat stukje betwist Content Tilburg dus. Die geeft aan dat Kia niet consistent is in het afgeven van de VIN en dat ze ook wel eens meemaken dat ze de VIN doorkrijgen op het moment dat de wagen gelost wordt en ze de auto enkele weken later kunnen afleveren.
Laat het me beter verwoorden, zolang de fabrikant geen VIN heeft, is de wagen nog niet gebouwd. Het kan inderdaad zijn dat Kia, in dit geval, de wagen toch al gebouwd heeft maar dat die VIN nog niet is toegewezen aan jouw order o.i.d. Maar dan zijn we eigenlijk nog altijd even ver, want de dealer kan de VIN niet inzien en weet dus niks van de wagen en jouw bestelling af.

Het gaat er mij eigenlijk meer om dat dealers informatie geven die ze niet hebben. Mijn bestelling is trouwens ook via Content Autogroep geplaatst, maar wel in Eindhoven.

[ Voor 4% gewijzigd door JuG op 14-07-2022 15:05 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• WeltLocos
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8EEqPh2821EKG8faTU7Q-4vjkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCd25UWgKyowSFAxyzYfNClV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypEfgM7m2SG_CodAToEqORMPWBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsT67nbxNuh5AgybgIp5skgk.jpg?f=fotoalbum_large

NZXT H710i Wit – AsRock Z390 TAICHI - i9 9900KS @ 5.3 Ghz - Gigabyte RTX 3080 Gaming OC - NZXT Kraken X72 - Corsair Force Series MP600, 2 TB SSD - Corsair 32 GB DDR4-3600

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
Ik vind dat matte echt een van de mooiste kleuren samenstelling. Zo jammer dat ik die niet op de plus heb kunnen kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Joer schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:23:
Ik vind dat matte echt een van de mooiste kleuren samenstelling. Zo jammer dat ik die niet op de plus heb kunnen kiezen
In de showroom en op de persplaatjes echt schitterend, maar lijkt me een hel om het 4/5 jaar knap te houden. Zelfs met de carport.
Als ik bijvoorbeeld hier op vakantie zie waar ik moet parkeren, onder de bomen, vol stof, etc. Brrrrr.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overstag
DaMenaz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:33:
[...]

In de showroom en op de persplaatjes echt schitterend, maar lijkt me een hel om het 4/5 jaar knap te houden. Zelfs met de carport.
Als ik bijvoorbeeld hier op vakantie zie waar ik moet parkeren, onder de bomen, vol stof, etc. Brrrrr.
Na aflevering laat ik mijn EV6 interstellair gray in de glascoating zetten. De hoop is dan ook dat hij mooi op kleur blijft. Mijn behandelaar geeft een garantie af van 100.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Overstag schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:09:
[...]

Na aflevering laat ik mijn EV6 interstellair gray in de glascoating zetten. De hoop is dan ook dat hij mooi op kleur blijft. Mijn behandelaar geeft een garantie af van 100.000 km.
Hallo Overstag, wil ik ook doen als ik hem eindelijk eens krijg :O Waar of bij wie laat jij het doen? Mag ik de naam en het adres waar jij het laat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
marc4547 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:11:
[...]

Hallo Overstag, wil ik ook doen als ik hem eindelijk eens krijg :O Waar of bij wie laat jij het doen? Mag ik de naam en het adres waar jij het laat doen?
Marc.
Ik laat het doen in Leiderdorp. Deze firma zit vlak achter de Kia dealer Zeeuw&Zeeuw.

Het is MM-Automotive Service
Draadbaan 21
2352 BM Leiderdorp
info@mm-automotive.nl
06-44862541

Ik ben gaan zoeken in de buurt van mijn dealer en heb er zo 3 gevonden. Ik ben bij hun gaan kijken en praten waarna ik mijn keuze heb gemaakt.
Beide, dealer en coater, heb ik daarna met elkaar in contact gebracht. Afspraak is nu dat de dealer de auto naar de coater brengt en haalt hem weer op en de oplevering vindt dan plaats bij de dealer. (Beide firma’s hebben wat aan elkaar)

Als je het laat glascoaten laat je dealer dan het waxen van je auto niet uitvoeren en van je overeenkomst afhalen (€229). De coater wil hem zonder was hebben, die moet hij er anders weer eerst verwijderen. Succes. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 23:03
En de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Overstag schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:46:
[...]

Marc.
Ik laat het doen in Leiderdorp. Deze firma zit vlak achter de Kia dealer Zeeuw&Zeeuw.

Het is MM-Automotive Service
Draadbaan 21
2352 BM Leiderdorp
info@mm-automotive.nl
06-44862541

Ik ben gaan zoeken in de buurt van mijn dealer en heb er zo 3 gevonden. Ik ben bij hun gaan kijken en praten waarna ik mijn keuze heb gemaakt.
Beide, dealer en coater, heb ik daarna met elkaar in contact gebracht. Afspraak is nu dat de dealer de auto naar de coater brengt en haalt hem weer op en de oplevering vindt dan plaats bij de dealer. (Beide firma’s hebben wat aan elkaar)

Als je het laat glascoaten laat je dealer dan het waxen van je auto niet uitvoeren en van je overeenkomst afhalen (€229). De coater wil hem zonder was hebben, die moet hij er anders weer eerst verwijderen. Succes. 8)
Ik werk toevallig bij een ziekenhuis in Leiderdorp :) Mijn dealer zit wel wat ver maar zal informeren wat er te regelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
De kosten hangen af van welke hardheid je je glascoating wilt hebben.
Varieert van €500 -> €2250. incl btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
marc4547 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Ik werk toevallig bij een ziekenhuis in Leiderdorp :) Mijn dealer zit wel wat ver maar zal informeren wat er te regelen is?
Deze firma geeft aan dat de auto 3 dagen bij hem is zodat alles goed uitgehard is. Jouw ziekenhuis ligt er ongeveer 10 minuten er vandaan denk ik.
Succes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Zojuist een goed bericht gekregen. Komende week wordt m'n in november 2021 bestelde auto bij de dealer geleverd. Zou ik dan toch echt voor het einde van de maand er mee kunnen rijden?

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Suther
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 21:44
Suther schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:40:
GT-Line RWD Aurora Black Pearl met Trekhaak.
Besteld: 9-2-2022, Zakelijk lease via Leaseplan
Verwachte levering: Week 22 (30-05-2022)

Sinds de bestelling nog geen update gekregen vanuit de dealer of Leaseplan, van de week maar even naar Stern Alkmaar gebeld, verwachte levering staat nu op week 27 :'(
Auto is binnen bij de dealer en de trekhaak is op voorraad, 1 Augustus kan ik hem ophalen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-07 16:57
Suther schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Auto is binnen bij de dealer en de trekhaak is op voorraad, 1 Augustus kan ik hem ophalen *O*
ah cool dan zal dat waarschijnlijk een van de 4 zijn die gisteren bij kia alkmaar zijn gelost (reed er toevallig langs)
Veel veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suther
Nl-jeff schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:19:
[...]

ah cool dan zal dat waarschijnlijk een van de 4 zijn die gisteren bij kia alkmaar zijn gelost (reed er toevallig langs)
Veel veilige kilometers!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Suther schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Voorraad auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suther
Nee, besteld op 9-2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
Vandaag maar langs de dealer gereden, want ze reageren nergens op. Dat zou dan samenhangen met het feit dat zij - zonder bericht - vorige week verhuisd zijn. Heb ik natuurlijk geen boodschap aan, maar het gaat gebeuren...... 22 juli 2022 wordt de auto met ruim vier maanden vertraging afgeleverd. Nog een week wachten.... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

ArmyOfQueens schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:27:
[...]

Ik hoor exact hetzelfde bij mijn dealer (Zeeuw & Zeeuw Schiedam).
Krijg alleen te horen dat ze een verwachte losdatum kunnen zien, maar geen info over VIN, of hij al op de boot staat en zo ja, welke boot.
"Helaas worden wij ook slecht op de hoogte gehouden door de fabriek", kreeg ik laatst per mail.
Toch bijzonder dat ik in dit topic screenshots voorbij zie komen van het dealer portal waar al deze info wel in staat.
Denk ook dat er veel wordt geschoven met auto's die onderweg zijn naar Nederland en dat ze daarom maar zo vaag mogelijk blijven zodat je ze niet met feiten om de oren kunt slaan.
Zeeuw en Geeuw kunnen je wel degelijk VIN leveren als ze zin hebben, ik kreeg 'm ook van hen in een screenshot. Je moet dan wel aankloppen bij de hogere goden, de vazallen hebben de rechten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Via leaseplan toch? Private lease? Mag ik dan vragen wat jou maandelijkse bedrag is. En heb je de plus 77kw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 16:37
nou, hier een paar dagen geleden een telefoontje en mail van de dealer gehad (van Mossel Zwolle). Gelijk beide prijsverhogingen in 1 dus of ik even akkoord wilde gaan met 4k erbij (58KWH Plus). Nou, niet dus. Ik wilde hem prive aanschaffen en zat op de max waar ik me nog comfortabel mee voelde. Nu dus niet meer.

Ik blijf de EV-markt nu gewoon in de gaten houden en wie weet wordt de markt weer rustig!

Voor nu helaas. Keek wel ontzettend uit naar de auto (Q1 2023), maar er zijn grenzen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
mathman schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:56:
nou, hier een paar dagen geleden een telefoontje en mail van de dealer gehad (van Mossel Zwolle). Gelijk beide prijsverhogingen in 1 dus of ik even akkoord wilde gaan met 4k erbij (58KWH Plus). Nou, niet dus. Ik wilde hem prive aanschaffen en zat op de max waar ik me nog comfortabel mee voelde. Nu dus niet meer.

Ik blijf de EV-markt nu gewoon in de gaten houden en wie weet wordt de markt weer rustig!

Voor nu helaas. Keek wel ontzettend uit naar de auto (Q1 2023), maar er zijn grenzen!
Begrijpelijk en verstandig als je aan je Max zit. Alleen denk ik dat je naar een ander merk moet gaan kijken, of over een half jaar jaartje een occasion van de EV6 want goedkoper word het nooit meer en de markt blijft echt nog wel lange tijd onrustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAyBeeToo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 15:09
HansAuutB schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:35:
Me Too. Zelfde uitvoering. Bij de dealer besteld op 09-01-2022.
De VIN geeft aan dat het een MY22 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Inmiddels is er een nieuwe prijslijst 14-7-2022.

1 item valt daar op.
- "Laadkabel voor laden via wandcontactdoos". Staat niet meer in de uitrustingslijst.
Deze granny zal dan dus niet meer meegeleverd gaan worden!
De vraag is of dit bij bestellingen vanaf 14-7-2022 is of alle auto's geleverd na 14-7-2022?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-07 19:03
Solarman schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 04:56:

1 item valt daar op.
- "Laadkabel voor laden via wandcontactdoos". Staat niet meer in de uitrustingslijst.
De vraag is of dit bij bestellingen vanaf 14-7-2022 is of alle auto's geleverd na 14-7-2022?
Op zich geen verkeerde keuze van Kia. Ik denk dat 90% die nooit heeft gebruikt en gaat gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 23:03
Er zijn heel veel mensen die, net zoals ik, geen oprit hebben, maar wel electrisch willen rijden en ook de door hun zonnepanelen opgewekte stroom hiervoor willen gebruiken. Ik ben meestal vroeg uit mijn werk en kan dan voor mijn huis parkeren en zou dan graag de auto f aan de granny hangen. Laadt niet snel, maar ik rij ook niet veel kilometers dagelijks (40 km commute) en heb alle tijd. Ik hoef hiervoor niet per sé een 11 kW lader te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:10
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:23:
Er zijn heel veel mensen die, net zoals ik, geen oprit hebben, maar wel electrisch willen rijden en ook de door hun zonnepanelen opgewekte stroom hiervoor willen gebruiken. Ik ben meestal vroeg uit mijn werk en kan dan voor mijn huis parkeren en zou dan graag de auto f aan de granny hangen. Laadt niet snel, maar ik rij ook niet veel kilometers dagelijks (40 km commute) en heb alle tijd. Ik hoef hiervoor niet per sé een 11 kW lader te hebben.
Je kan hem nog steeds kopen natuurlijk, los van het feit dat je denk ik wel een uitzondering beschrijft en niet de norm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Anunnaki schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:52:
[...]

Op zich geen verkeerde keuze van Kia. Ik denk dat 90% die nooit heeft gebruikt en gaat gebruiken.
Klopt dat vele hem niet zullen gebruiken, maar zelf zag ik het echt meer als een noodlader :*) voor onderweg. (heb wel zelf een thuislader)
Indien nodig heb je 230V bijna overal, maar een Mennekes type 2 aansluiting ligt niet voor het oprapen.

En natuurlijk is het een verkapte prijsverhoging van rond de €200,-. (maar dat zijdelings genoemd).
Betreft het alleen bestellingen vanaf 14-7-2022 dan heb je van te voren de informatie dat ie er niet bij zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Solarman op 16-07-2022 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07 12:37
Solarman schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 04:56:

1 item valt daar op.
In mijn contract staat hij letterlijk vermeld (een van de hele waslijst). Besteld 22-02-2022.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Mag aannemen dat de eerder bestelde wagens met toen der tijd de inventaris die er in zat ook gewoon nu geleverd word. Is en word voor betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Solarman schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Klopt dat vele hem niet zullen gebruiken, maar zelf zag ik het echt meer als een noodlader :*) voor onderweg. (heb wel zelf een thuislader)
Indien nodig heb je 230V bijna overal, maar een Mennekes type 2 aansluiting ligt niet voor het oprapen.

En natuurlijk is het een verkapte prijsverhoging van rond de €200,-. (maar dat zijdelings genoemd).
Betreft het alleen bestellingen vanaf 14-7-2022 dan heb je van te voren de informatie dat ie er niet bij zit.
Mee eens, hier zal hij in nood pas van pas gaan komen. Ligt standaard in de Frunk. Al denk ik eerlijk gezegd dat ook dat nooit zal gebeuren bij mij. EV rijden is plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Iemand trouwens ook zijn koelvloeistof al bij moeten vullen? Zo ja, wat heb je hiervoor gebruikt?

20.000+ km op de teller in 7 maanden en staat net boven het Min streepje. Koeling gaat dan best hard.
Neem aan dat dit o.a. wordt gebruikt voor het accu pakket. Vandaag maar gaan doen met deze hete dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:11
Anunnaki schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:30:
Iemand trouwens ook zijn koelvloeistof al bij moeten vullen? Zo ja, wat heb je hiervoor gebruikt?

20.000+ km op de teller in 7 maanden en staat net boven het Min streepje. Koeling gaat dan best hard.
Neem aan dat dit o.a. wordt gebruikt voor het accu pakket. Vandaag maar gaan doen met deze hete dagen.
Is een gesloten systeem. Lijkt mij niet zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:02:
Mag aannemen dat de eerder bestelde wagens met toen der tijd de inventaris die er in zat ook gewoon nu geleverd word. Is en word voor betaald.
Daar ga ik wel van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Anunnaki schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:30:

Dat lijkt me veel verbruik.
Het is inderdaad een gesloten systeem wat eigenlijk niet bijgevuld zou hoeven worden.
Nu kan het nog lucht zijn geweest vanaf nieuw, maar als je het niveau geleidelijk hebt zien dalen zou ik toch even langs de dealer gaan als ik jouw was.
KIA geeft geen specifiek koelmiddel op, maar dat kan de dealer dan gelijk voor je doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M_H
  • Laatst online: 09-07 13:44

M_H

Vandaag ook maar eens gebeld met verkoper. Auto komt nu op 28-10 aan bij de dealer, dus weer een maand later.
Ook maar even gevraagd naar de prijs. Blijkt dat in maart ondertekend, er kopersbescherming is voor wat betreft de prijs, dus geen verhoging. Wordt wel een my23, dus dat voordeel ook meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07 12:37
Net dealer gesproken, is weer verplaatst, dit keer naar 15 oktober. Nog steeds niet geproduceerd, dus geen VIN nummer. Maar het staat wel als MY23 in hun systeem.
"Dit jaar krijg jij hem zeker!" Mijn gevoel zegt: "dit is ook wazig".

[ Voor 17% gewijzigd door Canby op 16-07-2022 15:27 ]

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
GoEV6 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:00:
[...]

Is een gesloten systeem. Lijkt mij niet zoals het hoort.
Solarman schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:09:
[...]

Dat lijkt me veel verbruik.
Het is inderdaad een gesloten systeem wat eigenlijk niet bijgevuld zou hoeven worden.
Nu kan het nog lucht zijn geweest vanaf nieuw, maar als je het niveau geleidelijk hebt zien dalen zou ik toch even langs de dealer gaan als ik jouw was.
KIA geeft geen specifiek koelmiddel op, maar dat kan de dealer dan gelijk voor je doen.
Nooit opgevallen in ieder geval. Kan ook zo zijn dat de dealer hier niet heel veel in heeft gedaan bij aflevering en dit dus altijd al zo was. Van de week maar even bellen met de dealer. Hij lekt niet onder de auto en zie ook geen sporen van lekkage voorin. Enige wat druppeld is condens van de airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Canby schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:24:
Net dealer gesproken, is weer verplaatst, dit keer naar 15 oktober. Nog steeds niet geproduceerd, dus geen VIN nummer. Maar het staat wel als MY23 in hun systeem.
"Dit jaar krijg jij hem zeker!" Mijn gevoel zegt: "dit is ook wazig".
Komt aardig overeen met de anderen, bestellingen feb en begin mrt; levering okt (gepland).

Zeker zou ik het niet durven zeggen :P, eerst zien dan geloven. Het is al best vaak verplaatst naar achteren bij velen, kan zo weer een paar maandjes bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Anunnaki schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:53:
[...]

[...]

Nooit opgevallen in ieder geval. Kan ook zo zijn dat de dealer hier niet heel veel in heeft gedaan bij aflevering en dit dus altijd al zo was. Van de week maar even bellen met de dealer. Hij lekt niet onder de auto en zie ook geen sporen van lekkage voorin. Enige wat druppeld is condens van de airco.
Dealer vult deze niet, is vanaf fabriek gevuld. Dealer hoort het wel te controleren bij de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearTheBen
  • Laatst online: 08-02-2023
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:23:
Let wel op dat je geen kabel over de stoep mag gooien indien wel moet je daar een vergunning voor aanvragen die je nooit van een gemeente krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
FearTheBen schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:31:
[...]

Let wel op dat je geen kabel over de stoep mag gooien indien wel moet je daar een vergunning voor aanvragen die je nooit van een gemeente krijgt.
In sommige gemeenten mag het wel als wel je een kabeldrempel gebruikt.
Je moet het wel aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
En als dat niet mag die kabeldrempel en je bent handig kan je misschien vanuit je voortuin een soort swing maken die je uitdraait als je je auto moet laden. Dan loopt de kabel niet over de grond maar hangt in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Dit bedoel ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkPPuQRj-TB02wdMjg7gbWjCZ0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NJJZLlpoX2a5DnuF3BFyhQek.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Hier een website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
En dit is z’n kabel goot. Kan en mag alleen met toestemming van de gemeenteAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNoMBKq0vYBKO1Lw_lsnVN_cUcY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DumpROCowYIFtBcuLLOcNr8L.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 15:43
Ondertussen in Canada....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVVZpXqLULu-JxHrEXgLj5Q2hQ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vtMVfHHRfG8TPoZVKfKgO0dj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Hoe betrouwbaar is dat?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Joer schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:15:
En dit is z’n kabel goot. Kan en mag alleen met toestemming van de gemeente[Afbeelding]
Veel woningen zonder erf hebben geen eigen parkeerplaats meer voor de deur. Of het is betaald parkeren, vergunninghouders, of net zoals hier één kant blauwe zone en voor mijn huis gewoon parkeren, daar is dus nooit een plaats vrij. Ik sta meestal 2 straten verder, auto uit zicht :-( .
Ook dit wordt een leuk punt met steeds meer EV’s. Laat staan bij flats straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
En de dichtstbijzijnde laadpaal. Bij mij word er eentje op 20mtr van m’n huis geplaatst. Een openbare paal. Pas aangevraagd. Ben tot nu toe de enige die een EV krijgt en hebt in een straal van 200mtr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
@AnotherFruitcake @FearTheBen @Joer @Overstag Dit is niet specifiek voor de EV6 leveringen. Algemene posts over thuisladen van je EV(6) kunnen in dit topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Publiek laden wordt hier besproken: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Dubbelposten met in dit geval het Grote EV6-topic wordt zeker niet gewaardeerd en leidt meestal tot een vermaning van een moderator of het verwijderen van je posts. Bovendien zorgt het voor een versnippering van de discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door Wesco op 17-07-2022 12:05 ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat lijkt me toch niet… Als het zo zou zijn, zouden ze daar in Canada moeilijkheden hebben met de goedkeuring ofzo?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Elk land (lees importeur) heeft een x aantal slots ingekocht, zoals Australië die voor 2022 maar 500 slits had ingekocht. In NL worden veel ingekocht maar eind maart waren deze voor 2022 ook vergeven. Misschien dat Canada te weinig slots heeft ingekocht, en het is maar 1 Facebook post... Alles met een grote korrel zout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Zou wel eens kunnen kloppen.
Her en der op canadese forum's lees je dat orders in 2021 geplaatst het boekjaar 2022 al geheel vulde.
Jan/feb 2022 orders liepen al naar 2023.
Als de vraag daar ook hoog is, en ze inmiddels net zo achter lopen als in Nederland, lijkt het me geen broodje aap verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Joer schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:15:
En dit is z’n kabel goot. Kan en mag alleen met toestemming van de gemeente[Afbeelding]
Die zie ik ook bij verschillende huizen bij mij in het dorp. Best vernuftig.

Woon zelf in een vrij grote nieuwbouwwijk met twee openbare laadpalen. Maar 90% van de huizen heeft eigen oprit. Al is het aandeel elektrische wagens nog vrij laag vind ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 17-07-2022 19:13 ]

Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:29
Vandaag nog maar is de dealer gebeld. Begin januari de 58kwh besteld. Nog geen VIN bekend. Staat nu gepland voor aankomst in de haven ergens in december. Zou eerst in juni geleverd gaan worden. Vermoedelijk wordt het dan ook my23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
mavical schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:51:
Vandaag nog maar is de dealer gebeld. Begin januari de 58kwh besteld. Nog geen VIN bekend. Staat nu gepland voor aankomst in de haven ergens in december. Zou eerst in juni geleverd gaan worden. Vermoedelijk wordt het dan ook my23.
Ik vraag me af of we juist ingelicht worden.
Mijn 58kWh plus, besteld begin maart, ook nog geen VIN, staat nog steeds op levering eind augustus begin september.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joer
Nu net Zeeuw&Zeeuw gebeld te Rotterdam. M’n laatste telefoontje was denk ik 2,5 week geleden toen geen nieuws. Nu vertelde de manager dat er een chassisnummer is en verwachte losdatum 23 september, dit jaar hahahaha. En betreft MY22. Eindelijk gebeurt er nu wat. Volgende week een ruime 3wkn op vakantie en dan nog een maandje wachten tot lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Verkeerde post

[ Voor 97% gewijzigd door Solarman op 18-07-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Joer schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:20:
Nu net Zeeuw&Zeeuw gebeld te Rotterdam. M’n laatste telefoontje was denk ik 2,5 week geleden toen geen nieuws. Nu vertelde de manager dat er een chassisnummer is en verwachte losdatum 23 september, dit jaar hahahaha. En betreft MY22. Eindelijk gebeurt er nu wat. Volgende week een ruime 3wkn op vakantie en dan nog een maandje wachten tot lossen
En wanneer besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Vergeten jullie niet de leveringen lijst in te vullen. Hoe meer er ingevuld is hoe nauwkeuriger de gemiddelde verwachte en de gemiddelde exacte levertijden berekend kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtetsFR8pZMIgDPQfqM7vvVa7bU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eCDu4TAFX7TRoTANgq98ZZrs.png?f=fotoalbum_large

Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je het paarse formulier:
Besteld en verwacht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSlaOkZtk4DFZvaMkHfden46pZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiYmdnrxyJlRczWCoqVW5zBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBSKwQqan7JRsloPDYoKjexTc1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o8PAvlJ2CAKxQU0XcQ25uyCg.png?f=fotoalbum_large

Mocht je wijzigingen willen aanbrengen, nadat je jezelf al hebt toegevoegd, aan de verwachte levertijd of datum dat hij is geleverd gebruik dan het gele formulier:
Uitlevering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGXjlljLg62gyCFBi4ogR203Drs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zo1ciiYTYk4aA2bjKq5q4uoV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Is via leaseplan en actie maand van de anwb. Eind april begin mei is ie besteld bij de dealer. Maar ze worden uit voorraad geleverd. De oorspronkelijke bestelling schijnt rond 13 maart gedaan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Joer schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:58:
[...]

Is via leaseplan en actie maand van de anwb. Eind april begin mei is ie besteld bij de dealer. Maar ze worden uit voorraad geleverd. De oorspronkelijke bestelling schijnt rond 13 maart gedaan te zijn.
Heb je mazzel. Via de reguliere dealer is het een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
mavical schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:47:
[...]

Heb je mazzel. Via de reguliere dealer is het een drama.
Ik heb het gelezen. En wat ik erger vind is dat wanneer je de auto besteld je een paar maanden later een flinke prijs verhoging om je oren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Hoe werkt het eigenlijk met de fiscale waarde / cataloguswaarde van de auto als die eerder besteld is met prijsgarantie? "Mijn" auto heeft bij de leasemaatschappij bijvoorbeeld een prijs / fiscale waarde van net geen 52k. Maar de huidige prijs gaat richting de 57k. Hij staat natuurlijk nog niet op kenteken. Hoe wordt de fiscale waarde en dus mijn bijtelling straks bepaald? Wordt dat de prijs waarvoor de leasemaatschappij hem geeft besteld met prijsgarantie of wordt dat de huidige prijs en betaal ik dus straks aardig wat extra bijtelling?
Pagina: 1 ... 30 ... 67 Laatste