Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 31 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:30
ArjenIsM3 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:18:
Hoe werkt het eigenlijk met de fiscale waarde / cataloguswaarde van de auto als die eerder besteld is met prijsgarantie? "Mijn" auto heeft bij de leasemaatschappij bijvoorbeeld een prijs / fiscale waarde van net geen 52k. Maar de huidige prijs gaat richting de 57k. Hij staat natuurlijk nog niet op kenteken. Hoe wordt de fiscale waarde en dus mijn bijtelling straks bepaald? Wordt dat de prijs waarvoor de leasemaatschappij hem geeft besteld met prijsgarantie of wordt dat de huidige prijs en betaal ik dus straks aardig wat extra bijtelling?
Het is de consumentenprijs af fabriek waarvoor jouw auto wordt gefactureerd aan de eigenaar.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Joer schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Ik heb het gelezen. En wat ik erger vind is dat wanneer je de auto besteld je een paar maanden later een flinke prijs verhoging om je oren krijgt.
Dan heeft u waarschijnlijk de overeenkomst met de dealer niet goed gelezen. Daar staat namelijk in, tenminste bij mij, dat een verhoging door materiaalkosten en/of belastingtechnisch doorberekend zullen/kunnen worden.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suther
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 21:44
Joer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:51:
[...]

Via leaseplan toch? Private lease? Mag ik dan vragen wat jou maandelijkse bedrag is. En heb je de plus 77kw?
Via Leaseplan indd, alleen is zakelijk lease :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Anderhalve maand terug gaf de dealer aan dat ze het zouden laten weten wanneer het VIN-bekend is en wanneer de auto onderweg zou zijn. Ik hoorde maar niets, dus toch maar een berichtje gedaan. Wat blijkt? Auto is onderweg en de verwachte datum is nu 28-08. :D

Vraag mij nu wel even af of dat de datum is dat de auto aankomt in de haven, of dat dat de leverdatum zou kunnen zijn. In EUKOR zie ik namelijk geen schepen gaan richting Rotterdam voor die tijd. Wel zijn er momenteel drie onderweg richting Antwerpen, zou hij dan op een van deze drie staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
ArjenIsM3 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:18:
Hoe werkt het eigenlijk met de fiscale waarde / cataloguswaarde van de auto als die eerder besteld is met prijsgarantie? "Mijn" auto heeft bij de leasemaatschappij bijvoorbeeld een prijs / fiscale waarde van net geen 52k. Maar de huidige prijs gaat richting de 57k. Hij staat natuurlijk nog niet op kenteken. Hoe wordt de fiscale waarde en dus mijn bijtelling straks bepaald? Wordt dat de prijs waarvoor de leasemaatschappij hem geeft besteld met prijsgarantie of wordt dat de huidige prijs en betaal ik dus straks aardig wat extra bijtelling?
Het is de Cataloguswaarde opgegeven door de fabrikant vermeerderd met BTW en BPM, waaruit de Fiscale waarde volgt.
Deze Fiscale waarde wordt officieel bepaald per datum dat kenteken deel 1 wordt afgegeven.
Mocht je dus een "oude" prijs betalen voor de auto, omdat hij al veel eerder is besteld en prijsvast is, dan zal zo te lezen de Fiscale waarde worden berekend naar de prijzen geldend op het moment van afgifte kentekenbewijs deel 1.

Zelf lease ik niet zakelijk, dus hoe dit werkelijk in de praktijk wordt toegepast is mij onbekend, maar je leasemaatschappij of wagenparkbeheerder moet je daar zo een antwoordt op kunnen geven.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JST94 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:28:
Anderhalve maand terug gaf de dealer aan dat ze het zouden laten weten wanneer het VIN-bekend is en wanneer de auto onderweg zou zijn. Ik hoorde maar niets, dus toch maar een berichtje gedaan. Wat blijkt? Auto is onderweg en de verwachte datum is nu 28-08. :D

Vraag mij nu wel even af of dat de datum is dat de auto aankomt in de haven, of dat dat de leverdatum zou kunnen zijn. In EUKOR zie ik namelijk geen schepen gaan richting Rotterdam voor die tijd. Wel zijn er momenteel drie onderweg richting Antwerpen, zou hij dan op een van deze drie staan?
Hij staat dan in ieder geval op een boot. ;)
Je kan natuurlijk nog even de dealer bellen voor wat meer informatie, weet je het gelijk zeker welke datum bedoelt wordt.
De meeste auto's komen in Antwerpen aan, vanuit daar worden ze verdeelt en getransporteerd.
Dat zal met autoopleggers zijn, ook een gedeelte zal met Ro-Ro boten gedaan worden die ze dan naar ander havens brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:28

JST 94 wanneer heb je besteld?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
marc4547 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:51:
[...]

JST 94 wanneer heb je besteld?
Dom ik had even in het besteloverzicht van Ann..... kunnen kijken, gaat het om een prive bestelling of een voorraadauto uit de lease? Jij hebt op 22 maart besteld en ik op 23 maart en hoor maar niets...... Wordt er een beetje moedeloos van :?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21

The Wizard

Moderator Mobile
marc4547 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:56:
[...]

Dom ik had even in het besteloverzicht van Ann..... kunnen kijken, gaat het om een prive bestelling of een voorraadauto uit de lease? Jij hebt op 22 maart besteld en ik op 23 maart en hoor maar niets...... Wordt er een beetje moedeloos van :?
Hij heeft een voorraad auto besteld. Een "normale" bestelling in die periode is levering Q4 als MY23.
JST94 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:25:
Zojuist contact gehad met de dealer en de EV6 (Plus, 77.4kwH, Interstellar Gray) wordt medio juli verwacht. Bestelbevestiging vanuit mijn leasemaatschappij heb ik ontvangen begin deze maand. Betreft wel een auto die al eerder is bestelling was gedaan door de leasemaatschappij, dus kon maar uit 3 kleuren kiezen. Maar wel een kortere levertijd. :)

[ Voor 39% gewijzigd door The Wizard op 19-07-2022 10:00 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Overstag schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:17:
[...]

Dan heeft u waarschijnlijk de overeenkomst met de dealer niet goed gelezen. Daar staat namelijk in, tenminste bij mij, dat een verhoging door materiaalkosten en/of belastingtechnisch doorberekend zullen/kunnen worden.
Is private lease. De wagen is besteld begin maart. En heb geen last van prijsverhoging. Er is wel gezeur geweest tussen leaseplan en Kia NL. Maar hoe en wat weet ik niet. Ze zullen wel niet akkoord gegaan zijn met de prijsverhoging omdat de wagen in maart besteld zijn en end april begin mei is aan mij een voorraad wagen toe gewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
Joer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:57:
[...]

Is private lease. De wagen is besteld begin maart. En heb geen last van prijsverhoging. Er is wel gezeur geweest tussen leaseplan en Kia NL. Maar hoe en wat weet ik niet. Ze zullen wel niet akkoord gegaan zijn met de prijsverhoging omdat de wagen in maart besteld zijn en end april begin mei is aan mij een voorraad wagen toe gewezen.
Ik heb in eerste instantie dezelfde weg als jij gevolgd, anwb/leaseplan, aanvraag eind februari.
Tijdens de bedenktijd, wordt de auto nog niet besteld, ben daarom bij diverse dealers nog wezen proefrijden en ze uitgehoord. Ik heb de EV6 bij de anwb geannuleerd en via een constructie toch bij de dealer gekocht. Reden: levertijd die leasemaatschappij opgaf zou niet kunnen kloppen, auto wordt pas door de leasemaatschappij besteld als bedenktijd van klant voorbij is, daarnaast gaven de dealers aan dat ondanks voorraadbestellingen door leasemaatschappijen de auto’s evenredig met de aanvragen van klanten van dealers worden uitgeleverd.
Ik heb dan ook de indruk dat als leaseplan gezeur heeft gehad met Kia, dat dit dan zou gaan over de prijsverhoging van afgelopen april. Ik ben zeer benieuwd wanneer je auto geleverd gaat worden. Keep your fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Overstag schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Ik heb in eerste instantie dezelfde weg als jij gevolgd, anwb/leaseplan, aanvraag eind februari.
Tijdens de bedenktijd, wordt de auto nog niet besteld, ben daarom bij diverse dealers nog wezen proefrijden en ze uitgehoord. Ik heb de EV6 bij de anwb geannuleerd en via een constructie toch bij de dealer gekocht. Reden: levertijd die leasemaatschappij opgaf zou niet kunnen kloppen, auto wordt pas door de leasemaatschappij besteld als bedenktijd van klant voorbij is, daarnaast gaven de dealers aan dat ondanks voorraadbestellingen door leasemaatschappijen de auto’s evenredig met de aanvragen van klanten van dealers worden uitgeleverd.
Ik heb dan ook de indruk dat als leaseplan gezeur heeft gehad met Kia, dat dit dan zou gaan over de prijsverhoging van afgelopen april. Ik ben zeer benieuwd wanneer je auto geleverd gaat worden. Keep your fingers crossed :)
Wat is begrepen had van leaseplan is dat ze een C aantal auto’s daadwerkelijk bij Kia NL besteld hebben, is in maart geweest. Dit om de levertijden te verkorten. Uit die poule van bestelde auto’s is er eentje aan mij toegewezen. De auto heeft nu een VINnr en losdatum staat op 23 september. Het gezeur was idd over de prijverhogingen ze zouden vast gehouden hebben aan de prijs van begin maart toen de wagens besteld zijn.

Wanneer komt jou auto?? En wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoffie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08-2023

De MORNING CHANT die op 6/7 Antwerpen heeft aangedaan, is na een ommetje naar Engeland, vorige vrijdag en zaterdag gedurende 1 dag en 17 uur in Vlissingen geweest. Daar kunnen ook auto's gelost worden. Je kan bij Eukor echter niet zoeken op Vlissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Joer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Wat is begrepen had van leaseplan is dat ze een C aantal auto’s daadwerkelijk bij Kia NL besteld hebben, is in maart geweest. Dit om de levertijden te verkorten. Uit die poule van bestelde auto’s is er eentje aan mij toegewezen. De auto heeft nu een VINnr en losdatum staat op 23 september. Het gezeur was idd over de prijverhogingen ze zouden vast gehouden hebben aan de prijs van begin maart toen de wagens besteld zijn.

Wanneer komt jou auto?? En wanneer besteld?
Besteld op 3 maart, verwachte levering eind augustus/2e week september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Overstag schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Besteld op 3 maart, verwachte levering eind augustus/2e week september.
Oké dus hij staat al op de boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:48
Joer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:23:
[...]

Oké dus hij staat al op de boot
Die van mij heeft dezelfde verwachte levertijd, maar ik heb nog geen bevestiging dat er een VIN is of dat hij op de boot staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
sn0x0r schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Die van mij heeft dezelfde verwachte levertijd, maar ik heb nog geen bevestiging dat er een VIN is of dat hij op de boot staat. :)
Dan bel je toch fftjes is 3 minuten werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Joer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:19:
[...]

Dan bel je toch fftjes is 3 minuten werk
Oh, ik bel/mail wekelijks, maar de reactie is nog altijd: er is nog niets bekend en ik heb nog geen VIN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:14
sn0x0r schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:21:
[...]

Oh, ik bel/mail wekelijks, maar de reactie is nog altijd: er is nog niets bekend en ik heb nog geen VIN. ;)
Dan weet je dat hij ook nog niet op de boot staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
sn0x0r schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:21:
[...]

Dan vrees ik het ergste dat die datum ook niet gehaald gaat worden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
Zojuist contact gehad met de dealer. 10 Augustus staat mijn EV6 klaar.
De auto staat bij de dealer en moet nog op kenteken gezet worden en rijklaar gemaakt worden.

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Nog iets meer dan 3 weken wachten!

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
GoEV6 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Dan weet je dat hij ook nog niet op de boot staat :)
Daar ging ik inmiddels van uit ja :D
Joer schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:42:
[...]

Dan vrees ik het ergste dat die datum ook niet gehaald gaat worden
Ook daar ga ik (helaas) van uit. Baal er vooral van, want ik had een vooruit bestelde Athlon editie (Zakelijk) gekozen die snel leverbaar was, maar op deze manier had het mij gescheeld om voor een 'normale' versie te gaan en dan had ik hem uiteindelijk 1 of 2 maanden later, maar nog steeds dit jaar. Ah well, het is allemaal speculeren.
bitwizz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:45:
Zojuist contact gehad met de dealer. 10 Augustus staat mijn EV6 klaar.
De auto staat bij de dealer en moet nog op kenteken gezet worden en rijklaar gemaakt worden.

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Nog iets meer dan 3 weken wachten!
Dat is super mooi nieuws, maar waarom duurt het in vredesnaam 3 weken om een auto die voor je deur staat klaar te maken? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door sn0x0r op 19-07-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritK
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-11-2024
scoffie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:58:
[...]

De MORNING CHANT die op 6/7 Antwerpen heeft aangedaan, is na een ommetje naar Engeland, vorige vrijdag en zaterdag gedurende 1 dag en 17 uur in Vlissingen geweest. Daar kunnen ook auto's gelost worden. Je kan bij Eukor echter niet zoeken op Vlissingen.
Je kunt toch zoeken op Flushing Netherlands?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
sn0x0r schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:39:
[...]
Dat is super mooi nieuws, maar waarom duurt het in vredesnaam 3 weken om een auto die voor je deur staat klaar te maken? 8)7
Dat snap ik idd ook niet......Mijn EV6 is, als de planning klopt, op 5 augustus bij de dealer. Hoop niet dat ik dan nog 3 weken tot de levering moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
GoEV6 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:54:
[...]

Dat snap ik idd ook niet......Mijn EV6 is, als de planning klopt, op 5 augustus bij de dealer. Hoop niet dat ik dan nog 3 weken tot de levering moet wachten.
Dat heeft te maken met het aanvragen van de kentekens. De importeur mag maximaal maar een beperkte aantal auto's registeren. Dus moeten ze net als nu wachten dat ze weer slots hebben om kentekens aan te vragen.

Daarnaast moet de werkplaats ook de auto z'n afleverbeurt geven en die zullen zich ook niet vervelen.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
bitwizz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:14:
[...]

Dat heeft te maken met het aanvragen van de kentekens. De importeur mag maximaal maar een beperkte aantal auto's registeren. Dus moeten ze net als nu wachten dat ze weer slots hebben om kentekens aan te vragen.

Daarnaast moet de werkplaats ook de auto z'n afleverbeurt geven en die zullen zich ook niet vervelen.
Ze kunnen wel 10.000 kentekens per dag aanvragen, ze doen dit alleen niet omdat ze aan de CO2 regels willen voldoen, en dan willen ze de verhouding benzine/EV kentekenaanvragen in verhouding laten lopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frankvk01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-11-2022
Onze rode Gt-line AWD staat klaar bij de dealer na iets meer dan zeven maanden. Ik vind het al met al mee vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 14:36
frankvk01 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:54:
Onze rode Gt-line AWD staat klaar bij de dealer na iets meer dan zeven maanden. Ik vind het al met al mee vallen
Twee keer knipperen en er is weer een maand voorbij... Zo gaat het bij mij in ieder geval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvgemert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 22:41
Mijn EV6 nu een week in mijn bezit, geleverd op 13 juli. Super blij mee en rijdt echt top. Gelijk een flinke rit gedaan en ook dat ging goed met tussendoor snel laden hoewel de beloofde 350 kW ik nog niet heb gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-09 21:39
@jvgemert 350kW is nergens beloofd, de maximale laadsnelheid van de 77kWh batterij is 239kW. Onder ideale omstandigheden, dus naast het vermogen van de lader zelf met name afhankelijk van de SoC en de batterijtemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
Hi allen,

Hoevaak per week/maand/kwartaal vragen jullie om een update aan de dealer? En is dit per mail of telefoon?

[ Voor 40% gewijzigd door GooD2SeeYou op 21-07-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
GooD2SeeYou schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:11:
Hi allen,

Hoevaak per week/maand/kwartaal vragen jullie om een update aan de dealer? En is dit per mail of telefoon?
Elke 14 dagen met een telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 15:54
Hi allen,

Nog nooit. Hij komt week 5. Wacht voorlopig wel rustig af. Lijkt me ook niet zinvol, als het nog een half jaar duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 09:45

JuG

Hi allen,

Ik wacht wel op een andere wagen dan de EV6, maar ik ben nu een half jaar aan het wachten en heb 2 updates spontaan gekregen via de leasemaatschappij en 2x zelf erachter gevraagd bij de dealer (via e-mail).

Maar nog steeds niet het gewenste nieuws gehoord 😜

Ik zou het laten afhangen van de levertijd die je hebt gekregen. Als die telkens opschuift zou ik wat meer informatie willen, als je zeker bent dat je hem dit jaar niet meer krijgt heeft het weinig zin op dit moment. Heb je nog maar een maand te gaan kan je eens bellen en vragen of ze je VIN al kunnen zien.

[ Voor 23% gewijzigd door JuG op 20-07-2022 21:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Laatst online: 24-09 22:29
Vandaag het heuglijke nieuws gekregen dat mijn op 12 januari bestelde Plus 77,4 kWh RWD in de kleur Deep Forest Green op 5 augustus verwacht wordt bij de dealer en dat ik hem 12 augustus mag komen ophalen.
De laatste loodjes dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
ArmyOfQueens schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:16:
Vandaag het heuglijke nieuws gekregen dat mijn op 12 januari bestelde Plus 77,4 kWh RWD in de kleur Deep Forest Green op 5 augustus verwacht wordt bij de dealer en dat ik hem 12 augustus mag komen ophalen.
De laatste loodjes dus :D
Welke dealer heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Laatst online: 24-09 22:29
Zeeuw en Zeeuw Schiedam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Solarman schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:07:
[...]

Elke 14 dagen met een telefoontje.
Vooropgesteld dat ik vind dat ik als dealer proactief zou moeten communiceren.
Ik zou gek van je worden.
Laten we elkaars tijd niet verdoen, zou mijn reactie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:50

Nobby

Nuts!

HansAuutB schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:24:
[...]

Ik mag in mijn handjes knijpen met een maandelijkse update als ik er niet zelf om vraag doordat mijn omgeving vraagt wanneer ie komt. En dan is een 3 weken vertraging een "iets" opgeschoven leverdatum noemen.

Helemaal gek die lui. Dat we dit accepteren na het aanschaffen van een auto van 60k en dan braaf wachten op updates. |:(

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielM86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-01-2023
Goedemorgen!

Begin maart bestelde ik de Kia ev6 GT in het zwart, deze zou 15 augustus geleverd worden. Ik hoorde niets meer, vervolgens ben ik naar de dealer gegaan en kreeg te horen dat de levering naar 15 september verplaast zou worden. Afgelopen weekend nogmaals een bezoek aan de dealer, hier informeerde ze mij dat ''wegens de grote hoeveelheid bestellingen kunnen ze kopers niet op de hoogte houden mbt de beoogde leveringsdatum...''. Ditmaal stond de bestelling in backorder en kunnen ze niets zeggen over de leveringsdatum en kunnen dus ook niet actief communiceren wanneer er meer infomatie is. Is dit de normale gang van zaken bij Kia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
MichielM86 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:44:
Goedemorgen!

Begin maart bestelde ik de Kia ev6 GT in het zwart, deze zou 15 augustus geleverd worden. Ik hoorde niets meer, vervolgens ben ik naar de dealer gegaan en kreeg te horen dat de levering naar 15 september verplaast zou worden. Afgelopen weekend nogmaals een bezoek aan de dealer, hier informeerde ze mij dat ''wegens de grote hoeveelheid bestellingen kunnen ze kopers niet op de hoogte houden mbt de beoogde leveringsdatum...''. Ditmaal stond de bestelling in backorder en kunnen ze niets zeggen over de leveringsdatum en kunnen dus ook niet actief communiceren wanneer er meer infomatie is. Is dit de normale gang van zaken bij Kia?
Dit is de normale gang van zaken bij alle auto dealers/merken. Zelfs in tijden waarin de levertijden 'normaal' zijn moet je bij de meeste dealers zelf behoorlijk actief er bovenop zitten om informatie te krijgen. Bijna geen enkele doet aan pro-actieve benadering. Uitzonderingen daargelaten, want sommige dealers (met name als je ze persoonlijk al langer kent) doen wel eens wat extra's, maar dat is uitzonderlijk en niet de norm

[ Voor 7% gewijzigd door sn0x0r op 21-07-2022 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:41
Hi allen,

2-3 weken. Moet een beetje op de hoogte blijven i.v.m. het inleveren van mijn huidige leaseauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
HansAuutB schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:24:
[...]

Ik zal enige uitleg geven.
Vooropgesteld dat ik gelukkig best een goede relatie met de verkoper/dealer heb maar er beslist niet mee getrouwd ben. ^)

Dealers heb je net als in het leger in alle soort en maten, te groot, te klein en veel te klein. (lees: goed, minder goed en echt minder goed. Geleerd door ervaring)
Dit is één van de redenen waarom wij leasen via grote leasemaatschappijen en niet kopen.
Hiermee is tevens de afleverende dealer geheel vrij te kiezen, maar ook waar onderhoud plaatsvindt.

Je koopt een auto voor veel geld waarbij ze achteraf geen idee hebben wanneer deze geleverd gaat worden, daarbij wordt de levertijd steeds verder uitgesteld.
Nu kan de dealer daar zelf weinig aan veranderen maar hij/zij kan je wel blijven voorzien van informatie, al is dat steeds hetzelfde.
Bij het verkopen hebben ze alle tijd voor je, dan zorgen ze ook maar dat ze alle tijd hebben om je na de koop te woord te staan. Vinden ze dat vervelend dan hebben ze het verkeerde beroep gekozen, maar daar moet je je informatie-inwinning niet op aanpassen.
Het is aan hen of ze daar horendol 7(8)7 van worden, ik in ieder geval niet 8) . (Ben een volhouder :Y )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
Leuk gefeliciteerd. De mijne staat ook op 5 augustus bij de dealer. Heb nog geen bericht gehad over de afleverdatum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
sn0x0r schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:50:
[...]

Dit is de normale gang van zaken bij alle auto dealers/merken. Zelfs in tijden waarin de levertijden 'normaal' zijn moet je bij de meestal zelf behoorlijk actief er bovenop zitten om informatie te krijgen. Bijna geen enkele doet aan pro-actieve benadering. Uitzonderingen daargelaten, want sommige dealers (met name als je ze persoonlijk al langer kent) doen wel eens wat extra's, maar dat is uitzonderlijk en niet de norm
Mee eens. Met honderden klanten tegelijk zou een periodieke update toch echt wel veel tijd kosten voor de dealer. Het zou handiger zijn als de verwachte levertijd automatisch gecommuniceerd zou worden maar in tijden van tekorten geeft dat vooral heel erg veel vragen, waardoor de dealers vooral bezig zijn met beantwoorden van vragen zonder een antwoord te kennen (anders was dat automatisch al verzonden). En vergeet ook niet dat de dealer ook maar een klein radertje in het geheel vormt, zij produceren de auto niet zelf.

Tot nu toe twee keer een update gevraagd sinds mijn bestelling begin Maart en tot nu toe 2 maanden vertraging gemeld gekregen (aflevering zou in December kunnen maar dan doet de leasemaatschappij geen registraties). Fingers crossed..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 14-09 18:34
Die hele communicatie van Kia en het dealernetwerk kan ik maar matig appreciëren. Koop wat onbenulligs van 9.50 euro in China en je kan perfect volgen wanneer deze ingepakt werd en verzonden, tot wanneer deze aan jouw deur geleverd wordt. Er is geen enkele reden te bedenken waarom Kia niet kan melden wanneer jouw 60.000 euro wagen van de band rolt, op het schip staat en aankomt in het land van bestemming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:27
Zojuist Kia Tilburg (Content) gebeld over mijn via Alphabet bestelde Kia EV6 RWD 77kwh Plus in het zwart. De auto is vorige week door mij besteld. Oorspronkelijke bestelling van Alphabet bij Kia Nederland was op 16 februari. Vorige week konden ze nog niets zien, bestelling moest nog door alle systemen heen. Ze konden nu al veel meer zien, namelijk dat de auto al geproduceerd is en op de boot staat. Verwachte aankomst in Nederland eind september. Aflevering verwacht in oktober. Lijkt erop dat ik minder lang hoef te wachten dan ik had verwacht! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
DigitalHombre schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:58:
Die hele communicatie van Kia en het dealernetwerk kan ik maar matig appreciëren. Koop wat onbenulligs van 9.50 euro in China en je kan perfect volgen wanneer deze ingepakt werd en verzonden, tot wanneer deze aan jouw deur geleverd wordt. Er is geen enkele reden te bedenken waarom Kia niet kan melden wanneer jouw 60.000 euro wagen van de band rolt, op het schip staat en aankomt in het land van bestemming.
Ben het volledig met je eens overigens niet exclusief aan kia, het zelfde geld voor een mercedes/audi/whathaveyou.

ik heb het vermoeden dat men niet zo transparant wil zijn naar de klant toe omdat er veelal politieke belangen mee spelen zoals hier meermaals werdt benoemd bijvoorbeeld: het maximum aantal leveringen om de balance ice/phev/ev in balans te houden. als consument heb je daar natuurlijk geen bal mee van doen, echter de leverancier is dit een issue. daarnaast uiteraard dealerquotas en limieten etc.. kortom ik vermoed dat tenzij er wetgeving gaat komen die meer transparantie af dwingt, dit er nooit gaat komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Na 9 maanden wachten en mee lezen op dit forum (en af en toe mijn ongenoegen met dealer te uiten) 5 x een datum die verzet werd... is het uiteindelijk zover : afgelopen dinsdag is de auto bij de dealer gekomen en ik mag hem volgende week Woensdag ophalen.

Heel bijzonder is wel de ervaring met de dealer bij Kia... overal zelf achter aan moeten en zelfs de datum van aflevering heb ik 2 dagen en 4 telefoontjes op moeten wachten... Mijn ervaringen bij Volvo en Skoda waren echt we anders.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

Yes, ontvang net een email van de Kia Dealer. Met mijn nieuwe Kenteken en Meldcode.
Maandag om 11:00 mijn KIA ophalen. _/-\o_ *O* oOo :)F <3

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCWDS
  • Laatst online: 25-07-2022
ArjenIsM3 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:06:
Zojuist Kia Tilburg (Content) gebeld over mijn via Alphabet bestelde Kia EV6 RWD 77kwh Plus in het zwart. De auto is vorige week door mij besteld. Oorspronkelijke bestelling van Alphabet bij Kia Nederland was op 16 februari. Vorige week konden ze nog niets zien, bestelling moest nog door alle systemen heen. Ze konden nu al veel meer zien, namelijk dat de auto al geproduceerd is en op de boot staat. Verwachte aankomst in Nederland eind september. Aflevering verwacht in oktober. Lijkt erop dat ik minder lang hoef te wachten dan ik had verwacht! :)
Hallo, ik ben nieuw hier en heb ook een door Alphabet voorbestelde auto kunnen bestellen. Het betreft een GT-line RWD.

Had jij nog niet eerder een afleverdatum doorgekregen via Alphabet? En heb jij de besteldatum van 16-2 van Alphabet of van de dealer doorgekregen? Anders er ook maar eens een belletje naar de dealer aan wagen (Wassink Doetinchem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
MCWDS schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:42:
[...]

Hallo, ik ben nieuw hier en heb ook een door Alphabet voorbestelde auto kunnen bestellen. Het betreft een GT-line RWD.

Had jij nog niet eerder een afleverdatum doorgekregen via Alphabet? En heb jij de besteldatum van 16-2 van Alphabet of van de dealer doorgekregen? Anders er ook maar eens een belletje naar de dealer aan wagen (Wassink Doetinchem)
Een paar dagen na mijn bestelling kreeg ik bericht van Alphabet dat de verwachte afleverdatum 21-11 was. Hierna heb ik de dealer gebeld en die gaf aan dat deze datum van hun kwam en puur een gok was. Ze moeten wat invullen in het systeem. Alphabet weet alleen wat de dealer met ze communiceert via het systeem. Dat is vaak niet veel. Ze raden ook aan om met de dealer contact op te nemen voor meer informatie als het gaat om levertijden e.d.

Zou aan die datum die je van Alphabet hebt gekregen dus niet teveel waarde hechten en gewoon even contact opnemen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
ArjenIsM3 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:06:
Dan zou hij op de Morning Lady staan. Aankomst Antwerpen 8 september.
Het volgende schip vertrekt pas op 31 juli uit Korea en komt eind september pas in Antwerpen aan.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Overstag schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Dan zou hij op de Morning Lady staan. Aankomst Antwerpen 8 september.
Het volgende schip vertrekt pas op 31 juli uit Korea en komt eind september pas in Antwerpen aan.
Succes
Het is in ieder geval een van die twee schepen. Misschien bedoelde de dealer ook wel dat hij eind september gelost wordt (lost Kia de NL auto's in Antwerpen?) en dan zou hij dus ook op die van 31 juli kunnen staan. Hoe dan ook verwachten ze dat ik hem in oktober zal kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
Mini-me schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Mee eens. Met honderden klanten tegelijk zou een periodieke update toch echt wel veel tijd kosten voor de dealer.
Je realiseert je wel dat het om een auto van 50-60k gaat?

En dan is een mailtje (al dan niet geautomatiseerd) opstellen te veel moeite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Masvic schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:52:
[...]

Je realiseert je wel dat het om een auto van 50-60k gaat?

En dan is een mailtje (al dan niet geautomatiseerd) opstellen te veel moeite?
Een dergelijk systeem moet worden opgetuigde voor alle klanten, niet alleen EV6 rijders.
Aangezien KIA niet in het luxe segment zit, zullen ze niet zomaar dik investeren.
Het zou handiger en efficiënter zijn om klanten een track & tracé interface te geven maar hier zijn ze duidelijk nog niet aan toe. Wie weet ooit in de nabije toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FearTheBen
  • Laatst online: 08-02-2023
Het enige waar de Kia dealer je over informeert en contact met je opneemt is over prijsverhogingen.😂🤪😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
FearTheBen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:19:
Het enige waar de Kia dealer je over informeert en contact met je opneemt is over prijsverhogingen.😂🤪😝
Omdat ze dat contractueel verplicht zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
Ik ben gisteren maar weer eens in de telefoon geklommen en een flink gesprek gehad met Kia Amersfoort. Mijn auto was verwacht eind juli en begin aug. rijden. (besteld op 23 maart) Maar werd al snel gezegd dat de los datum 12 september was maar gisteren werd mij helaas verteld dat het wel oktober gaat worden. Ik neem mijn dealer niets kwalijk, behalve dat je toch wel baalt dat je leest dat er mensen zijn die een auto krijgen uit een batch die een lease maatschappij heeft besteld en jij gewoon 6 a 7 maanden moet wachten.... Er is gewoon niets aan te doen, maar is zuur dat op het moment dat je je kruisje zet er wordt gezegd: " Oh ja geen probleem, eind juli is de auto hier en een week later rijden". Ik had de vakantie gepland met de EV maar dus maar weer gecanceld..... Met mij zullen er zoveel zijn die veel langer moeten wachten..... Ik bedoel geen lease rijders.....die hebben vaak wel mazzel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
marc4547 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:39:
Ik ben gisteren maar weer eens in de telefoon geklommen en een flink gesprek gehad met Kia Amersfoort. Mijn auto was verwacht eind juli en begin aug. rijden. (besteld op 23 maart) Maar werd al snel gezegd dat de los datum 12 september was maar gisteren werd mij helaas verteld dat het wel oktober gaat worden. Ik neem mijn dealer niets kwalijk, behalve dat je toch wel baalt dat je leest dat er mensen zijn die een auto krijgen uit een batch die een lease maatschappij heeft besteld en jij gewoon 6 a 7 maanden moet wachten.... Er is gewoon niets aan te doen, maar is zuur dat op het moment dat je je kruisje zet er wordt gezegd: " Oh ja geen probleem, eind juli is de auto hier en een week later rijden". Ik had de vakantie gepland met de EV maar dus maar weer gecanceld..... Met mij zullen er zoveel zijn die veel langer moeten wachten..... Ik bedoel geen lease rijders.....die hebben vaak wel mazzel....
Beetje vreemde opvatting dit. Iedereen heeft te maken met de vertragingen. Ook leasemaatschappijen en dus leaserijders zoals ik. Mijn auto is anderhalve maand eerder besteld (door de leasemaatschappij) dan die van jou en heeft dezelfde verwachte leverdatum. Oktober. Mazzelpik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
Ziet eruit als een verkoperspraatje van Kia Amersfoort. Ik heb de mijne op 3 maart besteld met een afleverdatum in september. Bij bespreken van mogelijke accessoires, eind maart, gaf de verkoper al aan dat de levertijd van mijn bestelling kon uitlopen naar oktober of ik had net nog geluk, want al hun bestellingen na 20 maart waren al 2 maanden vertraagd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fabulous
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-11-2023
Solarman schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 04:56:
Inmiddels is er een nieuwe prijslijst 14-7-2022.

1 item valt daar op.
- "Laadkabel voor laden via wandcontactdoos". Staat niet meer in de uitrustingslijst.
Deze granny zal dan dus niet meer meegeleverd gaan worden!
De vraag is of dit bij bestellingen vanaf 14-7-2022 is of alle auto's geleverd na 14-7-2022?
Dat is toevallig de dealer waar ik de 14de auto ophaalde vertelde net dat ik er voorzichtig mee moet zijn en dat een vervangend exemplaar over de 700,- euro ging om hem na te leveren. Ik gebruik deze nu elke dag om de auto te laden tot dat de laadpaal geinstalleerd is. Ongeveer 30% laden in 8 uurtjes dal tarief in noord-Holland.

Voor de rest deze week verder heerlijk gereden in de auto en al 1000km afgelegd zonder Laad stress ondanks de langzame lader.1x publiek gestaan aangezien er geen normale parkeerplaats vrij waren in de stad. (toch voordeel van elektrisch rijden nog).

V2D werkt ook Perfect kan een mobile accu van 8kwh auto mee laden en na ompluggen de accu weer laden vanuit de auto. :)

Volgende week de Test naar Costa Brava rijden met de auto in een nacht kijken hoe druk het bij de Ionity laadpalen is onderweg. En of de beleving bevalt om elektrisch naar de vakantie bestemming te gaan i.p.v. 1x tanken en door.

SEPP aanvraag was ook na tenaamstellen zo geregeld. Kenteken was al bekent bij RVO door klikken en klaar en zondag al reactie dat hij goedgekeurd was. _/-\o_

Kleine bug wel al ondekt weg rijden met lader er in wordt geblokeerd door de auto maar daarna kon ik de auto niet meer uitzetten. Moest eerst de lader verwijderen en weer terug plaatsen voordat de auto weer uitkon om verder te laden. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcpNCSp-lI2N4tNZ22_MQoMDFBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80kMzPPsNor15TNsIW75VXYI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKrvUmPoOLzgVnSamT4rpx5EQSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVxsMhWiJAa2FWNK5Mpubhd7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabulous
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-11-2023
Overstag schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Ziet eruit als een verkoperspraatje van Kia Amersfoort. Ik heb de mijne op 3 maart besteld met een afleverdatum in september. Bij bespreken van mogelijke accessoires, eind maart, gaf de verkoper al aan dat de levertijd van mijn bestelling kon uitlopen naar oktober of ik had net nog geluk, want al hun bestellingen na 20 maart waren al 2 maanden vertraagd.
Denk zelf ook aan een verkoop praatje was mij in Januari ook verteld door andere dealer die beloofde dat de auto eind maart geleverd kon worden als ik hem daar bestelde in Januari. Toen ik er op doorvroeg geen reactie meer ontvangen van de dealer. En uit eindelijke bij Zeeuw & Zeeuw in Voorbrug besteld wie mij vanaf begin al geen beloofde maakte maar zei dat het tussen de 6 - 9 maanden zou duren. Daarna werd hij in het systeem gezet en rolde er een levertijd van 6 maanden uit. Deze is uiteindelijk maar 2 weken latergeworden en heb de auto na 6 maanden en 4 dagen op kunnen halen na plaatsing van bestelling wat de verkoper nu achteraf snel vond gaan. Want nu bestellen kan zomaar een jaar duren voordat je de EV6 echt kan rijden. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 09:45

JuG

Ik denk dat je sowieso moet afstappen van vooropgestelde levertijden die ze je beloven bij het bestellen. De leverdatum die je mee krijgt van de dealer is nattevingerwerk en moet je imo maal 2 of maal 3 doen. Ik heb dit al eens vermeld in een vorige reactie hier, binnen de Hyundai/Kia groep is de communicatie waardeloos.

Verder is je vergelijking een beetje simplistisch aangezien er ook genoeg leaserijders zijn die wél moeten wachten. Ik las zelfs ergens anders een reactie van iemand die opperde dat particulieren waarschijnlijk in het voordeel zijn omdat dealers daar meer op verdienen volgens hem (ook al denk ik dat dat op lange termijn het omgekeerde is). Zo bekijkt iedereen het van uit zijn beleving en heeft de ander mazzel als jij die mazzel niet hebt. Ik denk eerder dat er geen echte logica achter zit en het momenteel bij fabrikanten/dealers één grote clusterfuck is.

Er zal trouwens vast wel eens een bepaalde batch afgesnoept worden door een leasemaatschappij, dat betwijfel ik niet. Dat het systematisch gebeurt lijkt me echter niet zo. Ik ben zelf ook een leaserijder en ondertussen heb ik sinds januari ook al 3 of 4 leverdata ontvangen voor mijn nieuwe HEV Hyundai Tucson N-Line. Eerst mei, dan juli, nu september (en daar geloof ik ook al niks meer van). Ik ga gewoon blij zijn als ik hem dit jaar nog ontvang. Zo zullen er hier ook genoeg leaserijders met een EV6 in bestelling zijn die nog lang zullen moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
Mijn auto is besteld op 24 maart en stond vanaf het begin op eind oktober. Betreft een zakelijke lease via LeasePlan en is uitgesteld naar 2e week van november.

[ Voor 3% gewijzigd door GooD2SeeYou op 22-07-2022 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
Zoals eerder aangeven eindelijk VIN nummer en planning van lossen staat op 23 september. Nu via eukor komen er weer twee booten aan in Rotteram. En eentje rond 20 sept. Zou ie dan op die boot staan. Fingers crossedAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1H_0TrlTUqmWxN9o8LY5Ng9AT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K05XHCyulvyditjdDkM5cIeI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VD84
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05-2024
Op 9 maart '22 via Leaseplan PL een Kia EV6 besteld. Zwart, AWD Plus. Levertijd stond op week 39, maar ik ging uit van eind 2022 of 2023. Krijg ik vandaag een belletje: u kunt woensdag as. langs om de auto op te halen. Ruim 2 maanden eerder. Ik kan het nauwelijks geloven na alles wat ik hier lees. Op mijn vraag hoe het kan dat ik eerder geleverd krijg, was het antwoord: grote bestelling gedaan destijds, en ik was de gelukkige met mijn configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masvic
VD84 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:38:
Op 9 maart '22 via Leaseplan PL een Kia EV6 besteld. Zwart, AWD Plus. Levertijd stond op week 39, maar ik ging uit van eind 2022 of 2023. Krijg ik vandaag een belletje: u kunt woensdag as. langs om de auto op te halen. Ruim 2 maanden eerder. Ik kan het nauwelijks geloven na alles wat ik hier lees. Op mijn vraag hoe het kan dat ik eerder geleverd krijg, was het antwoord: grote bestelling gedaan destijds, en ik was de gelukkige met mijn configuratie.
Ik 1 maand later, zelfde configuratie, leverdatum eind dit jaar :9

Lucky you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
VD84 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:38:
Gefeliciteerd!! Heb bijna hetzelfde alleen de GT-Line versie en 24 maart besteld

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
Vandaag was het eindelijk zo ver. De aflevering.....
Slordig dat de tenaamstelling nog moet gebeuren als je een afspraak hebt om de auto op te halen. Uit alles blijkt dat ze de organisatie niet hebben aangepast aan het plotselinge succes. Maar goed, de auto zelf compenseert veel ;-) en een heel weekend voor de boeg om alles eens rustig uit te proberen en in te stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfTD0FqwNpNu4m97RZcaMvT0XtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NFOwenT47QzRv2JDNl0nm5D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Ik heb gisteren m'n dealer weer eens aangeschreven, maar er is nog steeds niet bekend, ook geen VIN, dus betwijfel dat we week 38 gaan halen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
De berichtjes worden ook korter…

Gt line rwd blauw, 7 jan besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBd5poMltGbeG91Bw3GmKAfpCTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/klZmDZ20uSmGPmCznqSLVwAo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
Jpjedi schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:49:
De berichtjes worden ook korter…

Gt line rwd blauw, 7 jan besteld.

[Afbeelding]
Misschien binnenkort dan.
28-12-21 GT-line rwd rood besteld.
Sinds 2 weken een VIN.
Levering naar dealer 21-09-22.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nou hier dan wel de confirmatie dat mijn begin februari bestelde EV6 een MY23 gaat worden, maar qua levertijd is er helemaal niets bekend nog… Staat vooralsnog op eind oktober/ begin november…

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ik vind de volgorde van levering en of het een my22/23 word ook een weer war. Mijn leasemaatschappij heeft de auto 16mrt besteld en ik heb vorige week een chassisnummer doorgekregen en vroeg gelijk of het een my23 werd de dealer vertelde dat het een my 22 werd. Er zijn mensen die de auto eerder besteld hebben maar nog geen vinnummer hebben gehad. Schiet mij maar lek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Joer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:48:
Ik vind de volgorde van levering en of het een my22/23 word ook een weer war. Mijn leasemaatschappij heeft de auto 16mrt besteld en ik heb vorige week een chassisnummer doorgekregen en vroeg gelijk of het een my23 werd de dealer vertelde dat het een my 22 werd. Er zijn mensen die de auto eerder besteld hebben maar nog geen vinnummer hebben gehad. Schiet mij maar lek
Koreanen produceren in batches per configuratie en kleur. Als jij een bepaalde configuratie heb die eerder geproduceerd wordt maar later besteld dan heb je mazzel. Als je eerder bestelde maar je batch staat later gepland dan heb je pech. Neem daarbij nog tekort aan onderdelen voor bepaalde opties als zonnedak of draadloos laden die de batch ook kunnen vertragen.

Duitsers werken per configuratie, Aziaten met name per batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:38
Mijn PA (7-2) is nog steeds prognose eind november. Was ooit augustus. Zie al wel verschillende Plusjes die eerder komen. Zou het dan toch het schuifdak en/of comfortstoelen zijn die het verschil maken?

Hoop wel een MY23. Daar heb ik nog geen info over.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DaMenaz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:44:
Mijn PA (7-2) is nog steeds prognose eind november. Was ooit augustus. Zie al wel verschillende Plusjes die eerder komen. Zou het dan toch het schuifdak en/of comfortstoelen zijn die het verschil maken?

De plusjes die eerder komen zijn eerder bestelde voor een PL of een andere voorraad lease, die kan je niet vergelijken met een reguliere bestelling in dezelfde periode. Alle feb tot half maart normaal bestelde auto’s (lees: geen voorraad of actie auto) staan nu op levering oktober/november en zijn in principe allemaal MY23, de VIN zijn immers nog niet bekend en de fabriek draait nu/gaat binnenkort MY23 productie opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
DaMenaz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:44:

De plus heeft standaard comfort stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Jpjedi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:57:
[...]

Koreanen produceren in batches per configuratie en kleur. Als jij een bepaalde configuratie heb die eerder geproduceerd wordt maar later besteld dan heb je mazzel. Als je eerder bestelde maar je batch staat later gepland dan heb je pech. Neem daarbij nog tekort aan onderdelen voor bepaalde opties als zonnedak of draadloos laden die de batch ook kunnen vertragen.

Duitsers werken per configuratie, Aziaten met name per batch.
Duidelijk verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-09 21:39
@Joer Volgens mij is het zinloos om een patroon of logica te vinden in de produktievolgorde of levervolgorde. Op Tweakers zijn over dit onderwerp al vele pagina’s vol geschreven voor zo’n beetje alle merken (Duits, Aziatisch etc). En zonder een echt concreet resultaat.
Er zijn gewoon te veel variabelen en factoren die een rol spelen. De post van @Jpjedi geeft het al aan.

PS: ik zat eerder in hetzelfde schuitje en probeerde ook houvast te vinden. Nooit gelukt overigens… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:38
Joer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:47:
[...]

De plus heeft standaard comfort stoelen.
Ik bedoelde inderdaad de relax-stoelen. Die staan specifiek bij de Advanced.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
  • Laatst online: 29-05-2024
23 maart bestelden wij een EV6 Plus 77kwh. De dealer zou al 70 auto’s in bestelling hebben. Wij kozen eentje uit die 70.
De principe afspraak werd gemaakt op 22 juli de auto op te halen. Maar een week van tevoren nog niks gehoord. Geen bericht, goed bericht, dachten wij. Fout. De levering wordt nu in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Travelgirl15 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:39:
23 maart bestelden wij een EV6 Plus 77kwh. De dealer zou al 70 auto’s in bestelling hebben. Wij kozen eentje uit die 70.
De principe afspraak werd gemaakt op 22 juli de auto op te halen. Maar een week van tevoren nog niks gehoord. Geen bericht, goed bericht, dachten wij. Fout. De levering wordt nu in september.
Dan moet er inmiddels wel een VIN bekend zijn.
Zo nee, dan wordt het ws minimaal november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
The Wizard schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:01:
[...]

De plusjes die eerder komen zijn eerder bestelde voor een PL of een andere voorraad lease, die kan je niet vergelijken met een reguliere bestelling in dezelfde periode. Alle feb tot half maart normaal bestelde auto’s (lees: geen voorraad of actie auto) staan nu op levering oktober/november en zijn in principe allemaal MY23, de VIN zijn immers nog niet bekend en de fabriek draait nu/gaat binnenkort MY23 productie opstarten.
Heb je enig idee wanneer er een VIN bekend is als de levering oktober/november is? En wanneer ongeveer op de boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
HansAuutB schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Dan moet er inmiddels wel een VIN bekend zijn.
Zo nee, dan wordt het ws minimaal november.
Hans ik ook mijn plusje op de 23e besteld en werd ook gezegd eind juli bij de dealer en 1e week augustus rijden , toen werd het 12 september en nu hoop ik dat het dat ook wordt, ik begreep dat ze een Vin toekennen als de auto op de boot staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 13:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGTEpK_gTTK5YY5ZjNIEwsvPWbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KhUJc5tsuayIlsQzbz5XfPY.jpg?f=fotoalbum_large
Blijkbaar heeft iemand bij mij de leveringsdatum op 9 januari 2023 gezet, hopelijk is dat verkeerdelijk ingevoerd geweest, als ik zolang nog moet wachten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
GooD2SeeYou schreef op maandag 25 juli 2022 @ 00:50:
[...]

Heb je enig idee wanneer er een VIN bekend is als de levering oktober/november is? En wanneer ongeveer op de boot?
Hou rekening met 8 weken varen en enkele weken tot levering bij de dealer, afhankelijk van transporteurs en locatie van afmeren.
marc4547 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:26:
[...]

Hans ik ook mijn plusje op de 23e besteld en werd ook gezegd eind juli bij de dealer en 1e week augustus rijden , toen werd het 12 september en nu hoop ik dat het dat ook wordt, ik begreep dat ze een Vin toekennen als de auto op de boot staat?
VIN wordt uitgegeven als ie gefabriceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Afgelopen donderdag contact gehad met de dealer - week 39 gaat niet gehaald worden, het wordt nu minimaal midden November. Met de opmerking 'maar het kan ook eerder of later zijn, het is voor ons ook raden' erbij...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:41
Zojuist mail contact gehad. Helaas is ook mijn bestelling vertraagd naar November.
Gaat om een 77kwh plus (Athlon editie) rwd, wit.
*Aangepast in het overzicht van @Phusebox

[ Voor 14% gewijzigd door FlyingGameGuy op 25-07-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert78
  • Laatst online: 16-08-2022
Heeft iemand enig idee wat de geschatte levertijd is wanneer je nu een EV6 aangeschaft?

Ik heb in April een Volvo V60 T6 besteld en die zal in Augustus geleverd worden, maar dat is inmiddels al uitgesteld naar Feb '23. Aan het begin nog wel even gekeken naar een BMW I4 en de KIA EV6. Volgens mij konden die toen nog rond September geleverd worden, maar geen idee hoe dat nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Norbert78 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:07:
Heeft iemand enig idee wat de geschatte levertijd is wanneer je nu een EV6 aangeschaft?

Ik heb in April een Volvo V60 T6 besteld en die zal in Augustus geleverd worden, maar dat is inmiddels al uitgesteld naar Feb '23. Aan het begin nog wel even gekeken naar een BMW I4 en de KIA EV6. Volgens mij konden die toen nog rond September geleverd worden, maar geen idee hoe dat nu gaat.
Zoals het er nu naar uit ziet hoort bij het bestellen nu een aflevering ergen in Q2 2023.
Dat kreeg ik vanmorgen door van mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 09:38
j0rdy030 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:21:
Afgelopen weekend weer een mailtje van de dealer met wederom een maand vertraging in verwachte leverdatum. Dit keer van 4 augustus naar 29 augustus. Dealer gaf tevens aan dat de auto nog niet is geproduceerd. Ik ga er dus nog steeds vanuit dat het ergens begin oktober zal gaan worden, ook gezien de gemiddelde levertijden uit de lijsten.

Gaat bij mij om een GT-Line RWD in Moonscape Matt besteld op 14 maart '22.
Maandje verder, weer een update en weer slecht nieuws. Dit keer is de verwachte leverdatum verschoven naar 26 november.. :-( Ik heb hem ook nog 3 vragen voorgelegd die vaak gesteld zijn op dit forum, misschien hebben jullie wat aan de antwoorden:

1. Online lees ik veel discussie over een eventueel nieuw modeljaar (MY23) wat er nu aan gaat komen met wat verbeteringen aan de auto. Weet jij daar toevallig meer over en is te zien of te zeggen of mijn auto nog volgens oude specs of volgens nieuwe specs gebouwd gaat worden?

Jouw auto wordt geproduceerd onder specs MY23, wat de verschillen zijn is op dit moment niet bekend bij ons, dit zal met name in details en software zitten, geen grote in of exterieur wijzigingen.

2. Daarnaast hoorde ik geruchten over prijsverhogingen, is dat ook van toepassing op reeds bestelde voertuigen die nog niet zijn geleverd of alleen voor nieuwe bestelling?

Dit klopt helaas en in het geval van zakelijk lease worden deze “gewoon” doorgevoerd. Dit mag volgens de regels die er zijn. Nu is jouw auto voor 30-04 georderd waardoor je in aanmerking komt voor een protectie op de prijs.

3. Verder komt einde jaar stiekem ook in zicht door de uitstel van levering, en daarmee nieuwe fiscale regels. Hoe zeker is dat de nieuwe auto überhaupt dit jaar nog geleverd gaat worden?

Ik kan hierin geen harde toezeggingen doen. We hopen allemaal op het beste en ik weet zeker dat de fabriek er alles aan doet om de auto op tijd te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
marc4547 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:26:
[...]

Ik heb steeds begrepen dat een VIN wordt toegekend als de auto in productie gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
FlyingGameGuy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:59:
Zojuist mail contact gehad. Helaas is ook mijn bestelling vertraagd naar November.
Gaat om een 77kwh plus (Athlon editie) rwd, wit.
*Aangepast in het overzicht van @Phusebox
Oei... ik heb ook een Athlon editie in bestelling staan (GT-Line, RWD, Wit). Mijne staat vooralsnog op 19 september. Ik heb tevens zowel de dealer als Athlon gevraagd wanneer deze auto's überhaupt besteld zijn, maar beide weten ze het niet zeker. De dealer denkt dat het december 2021 is en Athlon denkt dat het kan kloppen (ze zegt letterlijk: "de kans is vrij groot dat dit 2021 is geweest en gelukkig maar anders waren alle levering opgeschoven naar 2023"), maar weet het ook niet zeker, in ieder geval niet mijn account manager (vast wel iemand die het wel weet, maar voor iemand die al een bestelling heeft staan gaan ze natuurlijk niet TE veel moeite doen :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Travelgirl15
Ik krijg net dit bericht, Zo als het nu lijkt komt de auto rond 6-sept binnen.
Dus hij moet onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
sn0x0r schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Oei... ik heb ook een Athlon editie in bestelling staan (GT-Line, RWD, Wit). Mijne staat vooralsnog op 19 september. Ik heb tevens zowel de dealer als Athlon gevraagd wanneer deze auto's überhaupt besteld zijn, maar beide weten ze het niet zeker. De dealer denkt dat het december 2021 is en Athlon denkt dat het kan kloppen (ze zegt letterlijk: "de kans is vrij groot dat dit 2021 is geweest en gelukkig maar anders waren alle levering opgeschoven naar 2023"), maar weet het ook niet zeker, in ieder geval niet mijn account manager (vast wel iemand die het wel weet, maar voor iemand die al een bestelling heeft staan gaan ze natuurlijk niet TE veel moeite doen :+)
2021? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Zelfde configuratie bij Athlon besteld. (was al doorgeschoven naar 18 nov maar meer omdat de verwachte losdatum uit het systeem was gehaald en dus niemand meer een idee had wanneer de auto nu geleverd wordt)
Apart dat je dealer niet kan zien wanneer de auto is besteld, hij/zij moet dat nl. kunnen zien in de dealer-portal bij jou bestelling, daar staat ook wanneer de auto echt besteld is. Die van mij was 14 februari 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
@marc4547

Op dezelfde dag besteld. Ook bij ons eerst juli maar nu 6 september. Net bevestigd door de dealer

[ Voor 57% gewijzigd door Travelgirl15 op 25-07-2022 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Ja echt waar... :(

Waar ik vooral een beetje van baal op deze manier is dat ik deze variant heb gekozen omdat die 'sneller' leverbaar zou zijn, en daar betaal ik ook extra voor, maar als het klopt dat ze in december 2021 al besteld zouden zijn lukt dat niet erg goed heb ik het idee! :+
Pagina: 1 ... 31 ... 67 Laatste