Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 32 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 15:41
sn0x0r schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:37:
[...]

Ja echt waar... :(

Waar ik vooral een beetje van baal op deze manier is dat ik deze variant heb gekozen omdat die 'sneller' leverbaar zou zijn, en daar betaal ik ook extra voor, maar als het klopt dat ze in december 2021 al besteld zouden zijn lukt dat niet erg goed heb ik het idee! :+
Same, wilde eerste voor de Matte grijze gaan, maar die is bijna niet te krijgen.
Dus gevraagd wat het eerst beschikbaar zou zijn... Lekker dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:21

The Wizard

Moderator Mobile
sn0x0r schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:37:
[...]

Ja echt waar... :(

Waar ik vooral een beetje van baal op deze manier is dat ik deze variant heb gekozen omdat die 'sneller' leverbaar zou zijn, en daar betaal ik ook extra voor, maar als het klopt dat ze in december 2021 al besteld zouden zijn lukt dat niet erg goed heb ik het idee! :+
Aaah, nou snap ik hem.

Er worden op dit moment bestelde auto's van december en januari uitgeleverd, dus je zou theoretisch hem snel moeten hebben. Of je valt net naar de MY22 boot en is de bestelling doorgeschoven naar de MY23 en dus latere levering.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44
The Wizard schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:19:
[...]

Aaah, nou snap ik hem.

Er worden op dit moment bestelde auto's van december en januari uitgeleverd, dus je zou theoretisch hem snel moeten hebben. Of je valt net naar de MY22 boot en is de bestelling doorgeschoven naar de MY23 en dus latere levering.
Ja, alleen denk ik het dus niet, want als hij in september uitgeleverd zou worden dan had ik nu toch echt een VIN moeten hebben (aangezien het ongeveer 2 maanden duurt voordat de auto met de boot hier in Nederland/België op de kade staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Ieder nadeel heeft ook een voordeel. De vroeg bestelde wagen heeft als het goed is geen last van de prijsverhoging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
Joer schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:14:
Ieder nadeel heeft ook een voordeel. De vroeg bestelde wagen heeft als het goed is geen last van de prijsverhoging
Wat ik begrepen heb, hebben de auto’s die besteld zijn voor april 2022 geen prijsverhoging. Mijne is besteld op 3 maart heeft geen verhoging. _/-\o_ en nog geen VIN :F

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:49
@sn0x0r 2 maanden van VIN tot levering is mijn inziens optimistisch.
Want VIN bekend betekent nog niet perse dat de auto al daadwerkelijke geproduceerd is, maar kan ook zijn dat hij op korte termijn gemaakt wordt. Plus dat het na productie een tijdje kan duren voordat hij op de boot staat en vertrekt richting Europa.
Uiteraard varieert het allemaal enigszins doordat je misschien niet direct maar pas b.v. 2 weken na uitgeven VIN van de dealer hoort dat er een VIN is. En daardoor de auto al (bijna) op de boot staat etc.

In mijn geval zat er ca 3 maanden tussen VIN bekend en daadwerkelijke levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Hier een stukje uit de prijslijst 1 juni 2022 van het EV6 zusje de Hyundai Ioniq 5.

"Ten gunste van de levertijd tijdelijk leverbaar zónder Noodremassistent met detectie kruisend verkeer op kruispunten (FCA-JX) en Highway Driving Assist II (HDA2),
assistentie op snelwegen met rijstrookwissel (alleen beschikbaar op Connect,
Connect+ en Lounge) -/- € 750,-"

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:17
OlafLambrecht schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:44:
[Afbeelding]
Blijkbaar heeft iemand bij mij de leveringsdatum op 9 januari 2023 gezet, hopelijk is dat verkeerdelijk ingevoerd geweest, als ik zolang nog moet wachten. :?
Ik ga aan je reactie te lezen er vanuit dat hij dan geleverd is op 9 januari 2022. Je hebt namelijk de verwachte leverdatum ingevuld.

Ik pas hem aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Overstag schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Wat ik begrepen heb, hebben de auto’s die besteld zijn voor april 2022 geen prijsverhoging. Mijne is besteld op 3 maart heeft geen verhoging. _/-\o_ en nog geen VIN :F
Klopt wij hoefden ook niet bij te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Joer schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:14:
Geen idee of dat voor mij ook geldt? Want in m'n contract staat dat de fiscale waarde wordt vastgesteld op het moment van uitlevering. Gaat bij mij om Athlon zakelijke lease iig. Maar zal het gewoon eens navragen.
Franciesco schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:18:
@sn0x0r 2 maanden van VIN tot levering is mijn inziens optimistisch.
Want VIN bekend betekent nog niet perse dat de auto al daadwerkelijke geproduceerd is, maar kan ook zijn dat hij op korte termijn gemaakt wordt. Plus dat het na productie een tijdje kan duren voordat hij op de boot staat en vertrekt richting Europa.
Uiteraard varieert het allemaal enigszins doordat je misschien niet direct maar pas b.v. 2 weken na uitgeven VIN van de dealer hoort dat er een VIN is. En daardoor de auto al (bijna) op de boot staat etc.

In mijn geval zat er ca 3 maanden tussen VIN bekend en daadwerkelijke levering.
Ja de 2 maanden zou een super optimistisch geval zijn, en aangezien 2 maanden nu al niet haalbaar is met de verwachtte levertijd van 19 september zou 3 maanden dat al helemaal niet zijn. :)

[ Voor 51% gewijzigd door sn0x0r op 25-07-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Hierboven staat iets beschreven onder de drie vragen die gesteld zijn en bij het 3e antwoord ging iets over zakelijk lease dat daar een uitzondering in is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Zat net te lezen op FB dat mensen die nu een basic ev6 bestellen in België 30 maanden/2,5 jaar moeten wachten 😱😱😱 dat vertelde een Kia verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Joer schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:41:
Zat net te lezen op FB dat mensen die nu een basic ev6 bestellen in België 30 maanden/2,5 jaar moeten wachten 😱😱😱 dat vertelde een Kia verkoper
Lijkt me sterk, ik heb eind juni besteld en kom op 14 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Levertraan schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:24:
[...]

Lijkt me sterk, ik heb eind juni besteld en kom op 14 maand.
Is wat de Kia verkoper zelf vertelde. Waarom zou hij liegen. Ik vind het ook erg veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Mijn verkoper zei 32 maanden, klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-09 06:28
Travelgirl15 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:19:
@marc4547

Op dezelfde dag besteld. Ook bij ons eerst juli maar nu 6 september. Net bevestigd door de dealer
Is het een Leaseauto? Dus waarschijnlijk in een batch van een aantal auto's die besteld zijn? Of is het particulier?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 13:22
Anunnaki schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Ik ga aan je reactie te lezen er vanuit dat hij dan geleverd is op 9 januari 2022. Je hebt namelijk de verwachte leverdatum ingevuld.

Ik pas hem aan. ;)
Nee hij is nog niet geleverd nu heb ik de melding gekregen dat het in september 2022 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
marc4547 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:17:
[...]

Is het een Leaseauto? Dus waarschijnlijk in een batch van een aantal auto's die besteld zijn? Of is het particulier?
Particulier. Gravity blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Is precies wat ik ook besteld heb, Particulier, een plus 77 KW Gravity Blue...... Zelfde datum besteld , waarom sturen ze er nu niet 2?? Welke dealer als ik vragen mag? Ik zag jullie bestelling niet in het overzicht van Anunnaki staan? Bahhh, ik vind dat wachten lang duren.... |:(

[ Voor 18% gewijzigd door marc4547 op 26-07-2022 10:35 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
marc4547 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:31:
[...]

............................................................................................... Bahhh, ik vind dat wachten lang duren.... |:(
Zoals een Engels staatsman eens schreef:
"A Man who is Master of Patience is Master of everything else" :Y ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Solarman schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:51:
[...]

Zoals een Engels staatsman eens schreef:
"A Man who is Master of Patience is Master of everything else" :Y ;)
Hear, hear.

Hier nog 51/2 maand van de 12 maanden te gaan B-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
OlafLambrecht schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:38:
[...]

Nee hij is nog niet geleverd nu heb ik de melding gekregen dat het in september 2022 zou zijn.
Bedankt voor de opheldering.

Ik wijzig verwachte levering voor nu ff naar 30 september 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdHeijden
  • Laatst online: 09-01 16:15
EV6 PLus 77KW besteld op 12 juni, kreeg via de Leasemaatschappij door dat de verwachte levertijd week 13 2023 is. Daarna een prijsverhoging met de melding dat autos besteld na april € 3000 prijsverhoging krijgen en per oktober nog eens €1000... En dan gaat de bijtellinggrens van 16% ook nog eens naar beneden van € € 35.000 terug naar € 30.000. Wordt wel een duur autootje zo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
PvdHeijden schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:38:
EV6 PLus 77KW besteld op 12 juni, kreeg via de Leasemaatschappij door dat de verwachte levertijd week 13 2023 is. Daarna een prijsverhoging met de melding dat autos besteld na april € 3000 prijsverhoging krijgen en per oktober nog eens €1000... En dan gaat de bijtellinggrens van 16% ook nog eens naar beneden van € € 35.000 terug naar € 30.000. Wordt wel een duur autootje zo....
Bij welke leasemaatschappij? Ik begrijp dat het zakelijk lease is? Zo ja dan mogen ze een prijsverhoging doorvoeren is het private lease en de auto’s, voorraad bestelling, die voor april is gedaan bij Kia Nederland dan is voor hen geen prijsverhoging. Zelf heb ik private lease en leaseplan heeft deze wagens 16mrt besteld. Dus in mijn geval heb ik marzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdHeijden
Joer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:41:
[...]

Bij welke leasemaatschappij? Ik begrijp dat het zakelijk lease is? Zo ja dan mogen ze een prijsverhoging doorvoeren is het private lease en de auto’s, voorraad bestelling, die voor april is gedaan bij Kia Nederland dan is voor hen geen prijsverhoging. Zelf heb ik private lease en leaseplan heeft deze wagens 16mrt besteld. Dus in mijn geval heb ik marzel
Ja, zakelijke Lease bij Leaseplan, en besteld bij Zeeuw en Zeeuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
PvdHeijden schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:38:
Ach......zie het van de zonnige kant, prive kun je hem niet rijden voor die bijtelling. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
PvdHeijden schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:44:
[...]

Ja, zakelijke Lease bij Leaseplan, en besteld bij Zeeuw en Zeeuw
Ik ook via Zeeuw&Zeeuw in Rotterdam op de hoofdweg. Die van mij is na m’n bedenk tijd rond 9mei bij de dealer besteld en komt uit de voorraad. Mij mij staat er ook in de leaseplan app week 13. Maar dat is maar een willekeurige datum. Vorige week gebeld, belde om de twee weken en nu een chassisnummer gekregen en verwachte losdatum 23 sept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Solarman schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Ach......zie het van de zonnige kant, prive kun je hem niet rijden voor die bijtelling. ;)
Absoluut zakelijk lease in vee goedkoper. Mij baas doet niet aan lease voor de operationele diensten alleen kantoorklerken

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

Gisteren mijn KIA EV6 GT-LINE opgehaald en direct even 200km mee gereden. WoW wat een een auto zeg (y) still enjoying. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bG4MHfypdjfidHiRHWQB__AAAZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RhxuqTiwER12tDsHD89fSpFG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44c9JEmuqV1dkMa4WqOkeXbjtH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjvwBfi5EQI49irJm7ierw63.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_glB40-XQ2SaG4ZnDSLVe4j7A4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YoIAvyhE9MPnIpt0JSfo0lK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Dmqb6mRYJWY7lpAzxi-ifz-aOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maE0p25JD4G6nPgV4uUQ0Iyh.jpg?f=fotoalbum_large

7 Juli was de auto al in de garage om rijklaar te maken.

Kort samen gevat:

Accessoires die niet zijn geplaatst! :(

- LED in- en uitstapverlichting met Kia logo
- LED kofferruimte- en achterklep verlichting
- Anti-slipbak (met in hoogte verstelbare laadvloer)
- Onder de motorkap alle beschermde stickers aanwezig
- 93% opgeladen , je betaald voor een volle (tank) accu ( weet niet of dit zo bij elke kia geleverd word?)
- Cartec Lakbescherming (weet niet of dit gedaan is)
- Cartec Lakbescherming aftercare set.
- KIA Laadpas ,niet thuis ontvangen.(bij levering gekregen) (duurt 24 uur voor activatie :( )
- Geen Software update, Er staat nu een software versie van feb 2022.

Dit is wat ik tot nu toe heb kunnen achterhalen.

krijg bij levering als antwoord , ja is een backorder 8)7 , zodra die binnen is moet ik de auto weer inleveren en krijg dan hopelijk een vervangende auto.

Zie trouwens op RDW de volgende melding: "terugroepactie"

Merk/Type KIA EV6
Categorie defect Motorrijtuigen en aanhangwagens - reminrichting

Omschrijving defect De Shifter Control Unit stuurt in de parkeerstand naar de parkeerblokkering mogelijk geen signaal.

Materiële gevolgen In geparkeerde toestand in beweging komen van het voertuig.
Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software van de control unit wordt dan geupdate.

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sam Shaydee schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:54:
Gisteren mijn KIA EV6 GT-LINE opgehaald en direct even 200km mee gereden. WoW wat een een auto zeg (y) still enjoying. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kort samen gevat:

- 93% opgeladen , je betaald voor een volle (tank) accu ( weet niet of dit zo bij elke kia geleverd word?)
- KIA Laadpas ,niet thuis ontvangen.(bij levering gekregen) (duurt 24 uur voor activatie :( )

krijg bij levering als antwoord , ja is een backorder 8)7 , zodra die binnen is moet ik de auto weer inleveren en krijg dan hopelijk een vervangende auto.

Merk/Type KIA EV6

Omschrijving defect De Shifter Control Unit stuurt in de parkeerstand naar de parkeerblokkering mogelijk geen signaal.

Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software van de control unit wordt dan geupdate.
Je kan wel zien dat ie jong is, hij plast nog in zijn broek :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kort samen gevat:

Merk/Type KIA EV6

Gefeliciteerd en enjoy!!

200km met strik rond gereden hoop ik toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Anunnaki schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:14:
[...]

Gefeliciteerd en enjoy!!

200km met strik rond gereden hoop ik toch?
Thanks, ja tuurlijk. wat denk jij dan. Heel Nederland mag weten dat ik eindelijk de EV6 heb. :P

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Sam Shaydee schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:52:
[...]

Thanks, ja tuurlijk. wat denk jij dan. Heel Nederland mag weten dat ik eindelijk de EV6 heb. :P
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kort samen gevat:

Merk/Type KIA EV6

Wat een bak zeg!! Ik kan niet wachten, zelfde kleur en gt line 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdHeijden
Joer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:20:
[...]

Ik ook via Zeeuw&Zeeuw in Rotterdam op de hoofdweg. Die van mij is na m’n bedenk tijd rond 9mei bij de dealer besteld en komt uit de voorraad. Mij mij staat er ook in de leaseplan app week 13. Maar dat is maar een willekeurige datum. Vorige week gebeld, belde om de twee weken en nu een chassisnummer gekregen en verwachte losdatum 23 sept
Leaseplan of de dealer gebeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
PvdHeijden schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:47:
[...]

Leaseplan of de dealer gebeld?
Dealer gebeld. Als jij ook bij Z&Z zit aan de hoofdweg moet je naar Mario vragen of Raymond. Maar Raymond is nu op vakantie. Ik vind ze zeer vriendelijk en behulpzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
marc4547 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:31:
[...]

Is precies wat ik ook besteld heb, Particulier, een plus 77 KW Gravity Blue...... Zelfde datum besteld , waarom sturen ze er nu niet 2?? Welke dealer als ik vragen mag? Ik zag jullie bestelling niet in het overzicht van Anunnaki staan? Bahhh, ik vind dat wachten lang duren.... |:(
Bij Stern in Assen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Het is druk met autoschepen in Pyeongtaek, Korea.
The Viking Amber voor Antwerpen (29 juli) gaat bijna de golf van Biscaye in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
Traffelgirl 15

Hadden jullie een Vin van te voren gehad of juist nu bekend is dat hij voor jullie al op de boot staat? Daar verschillen de meningen ook over. De een zegt dat ze een Vin krijgen als de auto op de boot staat en de auto "toegewezen" wordt en de ander zegt op het moment dat hij geproduceerd wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
marc4547 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:22:
Traffelgirl 15

Hadden jullie een Vin van te voren gehad of juist nu bekend is dat hij voor jullie al op de boot staat? Daar verschillen de meningen ook over. De een zegt dat ze een Vin krijgen als de auto op de boot staat en de auto "toegewezen" wordt en de ander zegt op het moment dat hij geproduceerd wordt?
Het VIN (Voertuig­identificatie­nummer) wordt toegewezen op het moment dat de auto in productie gaat, dit begint bij automatisch onderdelen in het syteem koppelen waarna de werkelijke productie volgt.
Wie het VIN in het bestelsyteem werkelijk koppeld aan jou bestelling blijft een grijs verhaal. (Is al een tweaker geweest die 3x een andere VIN had gekregen). Normaal zal de fabriek dat doen maar ik denk dat ook de importeur dit kan bij grote bestelling voor voorraadauto's en leasemaatschappijen.

Hoe dit naar de koper/leaser gecommuniceerd wordt ligt geheel aan de bereidheid van de dealer.

Sorry, zag dat je vraag aan Travelgirl15 was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
Solarman schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Het VIN (Voertuig­identificatie­nummer) wordt toegewezen op het moment dat de auto in productie gaat, dit begint bij automatisch onderdelen in het syteem koppelen waarna de werkelijke productie volgt.
Wie het VIN in het bestelsyteem werkelijk koppeld aan jou bestelling blijft een grijs verhaal. (Is al een tweaker geweest die 3x een andere VIN had gekregen). Normaal zal de fabriek dat doen maar ik denk dat ook de importeur dit kan bij grote bestelling voor voorraadauto's en leasemaatschappijen.

Hoe dit naar de koper/leaser gecommuniceerd wordt ligt geheel aan de bereidheid van dealer.
Ik heb nog steeds de opgave dat mijn EV6 eind augustus uiterlijk 2de week september afgeleverd zou worden. Gisteren heb ik de dealer gebeld en ik kreeg te horen dat voor mijn auto bij hun nog geen VIN bekend was.
Wat ik hier op tweakers gelezen had was dat als de VIN bekend was het ongeveer 2 maanden nog duurde tot de oplevering.
Gezien de hoeveelheid bestellingen voor de Kia in het algemeen ga ik er maar vanuit dat er administratieve achterstanden zijn in het invoeren in het dealersysteem vanwege de hoeveelheid aan bestellingen. Dan blijven we hoop houden. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Overstag schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Ik heb nog steeds de opgave dat mijn EV6 eind augustus uiterlijk 2de week september afgeleverd zou worden. Gisteren heb ik de dealer gebeld en ik kreeg te horen dat voor mijn auto bij hun nog geen VIN bekend was.
Wat ik hier op tweakers gelezen had was dat als de VIN bekend was het ongeveer 2 maanden nog duurde tot de oplevering.
Gezien de hoeveelheid bestellingen voor de Kia in het algemeen ga ik er maar vanuit dat er administratieve achterstanden zijn in het invoeren in het dealersysteem vanwege de hoeveelheid aan bestellingen. Dan blijven we hoop houden. :9~
Hoop doet leven. Is al ongeveer 5/7 wkn varen afhankelijk waar hij gelost word. Wat de productie duur is van de auto weet ik niet, 1 week of langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Overstag schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Geen VIN = niet geproduceerd, het komt haast niet voor dat er nog geen VIN bekend is in het dealer systeem. Het is in principe een geautomatiseerd systeem. Alleen kan het wel voorkomen dat er een levering geannuleerd is terwijl deze op de boot staat, dan kan later een VIN worden toegewezen door de importeur als je dezelfde auto in bestelling hebt staan.

Ga er maar vanuit dat het levering november wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Joer schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Hoop doet leven. Is al ongeveer 5/7 wkn varen afhankelijk waar hij gelost word. Wat de productie duur is van de auto weet ik niet, 1 week of langer.
Productie zal niet meer zijn dan enkele dagen, afhankelijk van de droogtijd van de verf. (Grijs mat heeft een veel langere droogtijd bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Overstag schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:45:
Het is druk met autoschepen in Pyeongtaek, Korea.
The Viking Amber voor Antwerpen (29 juli) gaat bijna de golf van Biscaye in.
Dat is overigens de enige die nu direct naar Antwerpen onderweg is. De rest niet:

SchipVertrekdatumVerwachte aankomstdatum in AntwerpenVerwachte aankomstdatum in RotterdamHuidige positieVolgende bestemming
MORNING LILY2022-06-162022-08-09n.v.t.Fos sur mer, Francen.n.b.
VIKING AMBER2022-06-202022-07-29n.v.t.North East Atlantic OceanAntwerpen, Belgium
MORNING LINDA2022-07-112022-08-19n.v.t.Indian CoastSuez Canal, Egypt
MORNING LADY2022-07-142022-09-04n.v.t.China CoastSuez Port, Egypt
THRUXTON2022-08-012022-09-082022-09-05Pyeongtaek, Korean.n.b.
MORNING LAURA2022-08-122022-09-212022-09-20North America West CoastYantai, China

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
sn0x0r schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:26:
[...]

Dat is overigens de enige die nu direct naar Antwerpen onderweg is. De rest niet:

SchipVertrekdatumVerwachte aankomstdatum in AntwerpenVerwachte aankomstdatum in RotterdamHuidige positieVolgende bestemming
MORNING LILY2022-06-162022-08-09n.v.t.Fos sur mer, Francen.n.b.
VIKING AMBER2022-06-202022-07-29n.v.t.North East Atlantic OceanAntwerpen, Belgium
MORNING LINDA2022-07-112022-08-19n.v.t.Indian CoastSuez Canal, Egypt
MORNING LADY2022-07-142022-09-04n.v.t.China CoastSuez Port, Egypt
THRUXTON2022-08-012022-09-082022-09-05Pyeongtaek, Korean.n.b.
MORNING LAURA2022-08-122022-09-212022-09-20North America West CoastYantai, China
Ik verwachtende mijne op de Morning laure. Verwachte losdatum volgens dealer is 23 sept. Deze komt daar het dichtbij in de buurt. En als dat zo is heb ik zelf middagdienst als de boot in Rotterdam aankomt en hopelijk kan ik een paar mooie EV6 op de foto zetten met de boot erbij natuurlijk. Ik werk zelf in de haven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HaraldVos71
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03-2024
Fietste vanmorgen even langs de dealer en zag net wat wagens van de vrachtwagen komen. Navraag leerde dat de mijne er ook bij zat. Over toeval gesproken. Staat ivm vakanties van personeel voorlopig voor 19/08 in de werkplaats gepland. Chauffeur vertelde mij dat hij in Rotterdam geladen had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8hlF6kQtBU6z_8ydUGVB4N3Dnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dKWVmHnOMAdvvJm0RzF7SsO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nH3QNTIiYkLYg_6eezBtafbKN3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCAi3MgFOC2dK6pnHUPpUkfs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
HaraldVos71 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:10:
Fietste vanmorgen even langs de dealer en zag net wat wagens van de vrachtwagen komen. Navraag leerde dat de mijne er ook bij zat. Over toeval gesproken. Staat ivm vakanties van personeel voorlopig voor 19/08 in de werkplaats gepland. Chauffeur vertelde mij dat hij in Rotterdam geladen had.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yup mooiste kleur _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafLambrecht

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met schuifdak maar wel RWD de mijne ook rond die tijd besteld maar in het zwart and AWD. Heb je ook een warmtepomp?

Dus de zwarte verf was op :'( .

Veel plezier er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had je wel een VIN doorgekregen, of heb je er nooit om gevraagd en wachtte je gewoon geduldig af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-09 11:35

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet te verstaan, dat de ene wel geleverd wordt en de andere niet... problemen met aanleveren onderdelen schuifdak... en jij hebt een schuifdak... begrijpe wie begrijpe kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan is ie denk z’n 2,5 week geleden gelost. Hebben toen twee of drie van de autoboten ligplaats genomen. Bus nog ff wachten en dan scheuren maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaraldVos71
sn0x0r schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:42:
[...]

Had je wel een VIN doorgekregen, of heb je er nooit om gevraagd en wachtte je gewoon geduldig af?
Ja, mijn order heeft er wel 3 gehad ondertussen. Uiteindelijk lijkt het erop dat de 4e VIN blijft 'plakken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldVos71
OlafLambrecht schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:35:
[...]

Met schuifdak maar wel RWD de mijne ook rond die tijd besteld maar in het zwart and AWD. Heb je ook een warmtepomp?

Dus de zwarte verf was op :'( .

Veel plezier er mee.
Warmtepomp? Dat zal toch wel. Die is toch standaard op een gt-line!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaraldVos71
acidlover schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Niet te verstaan, dat de ene wel geleverd wordt en de andere niet... problemen met aanleveren onderdelen schuifdak... en jij hebt een schuifdak... begrijpe wie begrijpe kan...
Het is mij nooit duidelijk geworden/gemaakt waarom deze order van medio november zo lang open heeft gestaan, maar het lijkt erop dat er vele orders van rond die tijd nu op binnenkort afleveren staan, als ik eea zo lees.

Dit zou origineel een reeds eerder door de dealer zelf geplaatste order moeten zijn, met vermoedelijke aflevering in januari. De 1e VIN leek daarop ook te wijzen (of kwam iig in de buurt). Ach, ik kan/kon het toch niet beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
The Wizard schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:20:
[...]

Geen VIN = niet geproduceerd, het komt haast niet voor dat er nog geen VIN bekend is in het dealer systeem. Het is in principe een geautomatiseerd systeem. Alleen kan het wel voorkomen dat er een levering geannuleerd is terwijl deze op de boot staat, dan kan later een VIN worden toegewezen door de importeur als je dezelfde auto in bestelling hebt staan.

Ik hoop het niet. :'(
Heb net mijn private lease auto ingeleverd en mag tot eind augustus het autootje van mijn schoondochter lenen gebaseerd op de leverdatum van de EV6. Maar als dat november wordt mag de dealer me tijdelijk een leenauto ter beschikking stellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
The Wizard schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:20:
[...]

Heb net mijn private lease auto ingeleverd en mag tot eind augustus het autootje van mijn schoondochter lenen gebaseerd op de leverdatum van de EV6. Maar als dat november wordt mag de dealer me tijdelijk een leenauto ter beschikking stellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Overstag schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:52:
[...]

Mijn leverdatum is zojuist 16 weken opgeschoven (wat random lijkt gezien een collega die oorspronkelijk ook week 30 had er 18 weken bij heeft gekregen) De verwachte leverdatum komt helaas zonder garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

r0n1n112 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:01:
[...]

Mijn leverdatum is zojuist 16 weken opgeschoven (wat random lijkt gezien een collega die oorspronkelijk ook week 30 had er 18 weken bij heeft gekregen) De verwachte leverdatum komt helaas zonder garanties.
Wanneer hadden jullie hem besteld?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
Vandaag maar weer eens de e-pen gepakt en een e-mail geschreven aan de dealert. De reactie van vorige maand was 12-8 is de wagen in Alkmaar.. Deze maand houd hij daar aan vast, echter had ik 2 paragraven (vraag om leverdatum, vin etc) geschreven maar 1 zin terug gehad
Hallo,
Staat op verwacht in Alkmaar half augustus. Wanneer gaat u op vakantie. ​
Met vriendelijke groet,

waarop ik reageerde ik wil wel iets van een heads up hebben ivm vrij / leverdag. de response daarop was ook summier. Daar mag men ook best een cursusje klant communicatie doen.
Affain we wachten het af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Overstag schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:52:
[...]

Kan je geen voorloop auto regelen? Ga je wel meteen betalen maar heb je al wel goed vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Anunnaki schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:23:
[...]

Kan je geen voorloop auto regelen? Ga je wel meteen betalen maar heb je al wel goed vervoer.
Ik heb nu gekocht, geen lease meer. De dealer gaat nu kijken of tegen die tijd ze nog een occasion hebben. Maar gezien de levertijden van alle typen kan het misschien een probleem worden. Afwachten maar. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Overstag schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:08:
[...]

Ik heb nu gekocht, geen lease meer. De dealer gaat nu kijken of tegen die tijd ze nog een occasion hebben. Maar gezien de levertijden van alle typen kan het misschien een probleem worden. Afwachten maar. :O
Ah, ik dacht dat je die had ingeleverd en verder ging met PL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelgirl15
marc4547 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:22:
Traffelgirl 15

Op mijn vraag of er een VIn bekend was, werd gezegd dat de levering 6 sept was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Anunnaki schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:10:
[...]

Ah, ik dacht dat je die had ingeleverd en verder ging met PL.
Nee ik zat aan het aantal km’s met nog 5 mnd te gaan en nog om een EV6 als PL te leasen werd te prijzig. Nu heb ik onbeperkte km’s en geen 5 jaar als looptijd meer. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
PL vind ik zo’n onzin. Nieuwe auto’s heb je amper onderhoud, voor dure zaken heb je garantie en linksom of rechtsom betaal je toch belasting en verzekering. Neem dan een financiering, dan is hij aan het einde van de looptijd van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafLambrecht
HaraldVos71 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:55:
[...]

Warmtepomp? Dat zal toch wel. Die is toch standaard op een gt-line!?
Hier in Belgie is dat niet dat is nog bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ja die zit standaard vanaf plus-line, zie foto Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vrk9ZFexRewLuB4Ne0ZIhRUtoo0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/msx7eRJxEAQ8fa9BPzggpMRh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
Wij hebben gekozen voor een plus omdat het dak met schuifdak veel te laag is. Min man zat bijna met zijn hoofd er tegenaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Travelgirl15 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:30:
Wij hebben gekozen voor een plus omdat het dak met schuifdak veel te laag is. Min man zat bijna met zijn hoofd er tegenaan,
Hoe lang is je man? (Ik ben 2.03 en heb de GT Line in bestelling staan, maar heb nooit een EV6 met schuifdak proef gereden :+ )

Ik ben wel voornamelijk lang in de benen met een relatief kort bovenlichaam, dus stoel in de laagste stand en volgens anderen hier moet het goed komen.

[ Voor 17% gewijzigd door sn0x0r op 28-07-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
sn0x0r schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:36:
[...]

Hoe lang is je man? (Ik ben 2.03 en heb de GT Line in bestelling staan, maar heb nooit een EV6 met schuifdak proef gereden :+ )

Ik ben wel voornamelijk lang in de benen met een relatief kort bovenlichaam, dus stoel in de laagste stand en volgens anderen hier moet het goed komen.
Ik ben 1.75 en voel me een reus in de GT-line :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Ik ben 1.93 heb proefgereden in plus en recent ook gezeten in gt line met open dak nergen problemen mee hoor. Je moet stoel iets kantelen niet helemaal rechtop en zo laag mogelijk afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Gaat er volgens mij ook om of je bovenlijf of onderlijf lang is maakt ook nog verschil uit en je zitpositie goed zoeken en dan niks aan het handje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-09 11:35
Juist terug contact gehad met dealer... Mijn bestelde wgen in januari een Earth RW is nog niet geproduceerd.
Dealer zei dat het zeker een MY23 ging zijn... Was voorzien om in juni geproduceerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
@Anunnaki

Is het misschien voor je te doen om in de locatiekolom eerst het land en dan pas de plaats als volgorde te hanteren.
De reden is dat in België/Nederland de levertijden verschillen van elkaar.
Vermoedelijk door andere toegewezen jaaraantallen en het aantal verkochte auto's per land.
Nu is sorteren op land onmogelijk. (of ik moet iets verkeerds doen)
Het is natuurlijk geheel aan jou of je dit wil doen, nee is ook uitstekend.
:)F :)B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
Solarman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:51:
@Anunnaki

Is het misschien voor je te doen om in de locatiekolom eerst het land en dan pas de plaats als volgorde te hanteren.
De reden is dat in België/Nederland de levertijden verschillen van elkaar.
Vermoedelijk door andere toegewezen jaaraantallen en het aantal verkochte auto's per land.
Nu is sorteren op land onmogelijk. (of ik moet iets verkeerds doen)
Het is natuurlijk geheel aan jou of je dit wil doen, nee is ook uitstekend.
:)F :)B
Aangepast, extra kolom toegevoegd met "Land". Je kan daar nu op sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03 08:42
Wie heeft inmiddels een Garmin mini 2 aangeschaft in combinatie met de verloopstekker voor de voorruit spiegel van de EV 6? Hoor namelijk graag welke usb naar microkabel is gebruikt. I.p.v. de standaard lange kabel van Garmin. De korte kabeltjes die ik heb getest werken niet. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03 08:42
Sorry verkeerde topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelgirl15
sn0x0r schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:36:
[...]

Mijn man is 185. Wellicht was de stoel verkeerd afgesteld. Door rugklachten moet hij rechtop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
.

[ Voor 146% gewijzigd door asennamm op 28-07-2022 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Travelgirl15 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:30:
Travelgirl15 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:16:
[...]

Mijn man is 185. Wellicht was de stoel verkeerd afgesteld. Door rugklachten moet hij rechtop zitten.
De keuze kan ik begrijpen.
Ik ben zelf ook "maar" 1,85m, maar zit ook vrij rechtop (ik wil het stuur dichtbij hebben).
Daarom ook bewust een ev6 zonder zonnedak gekozen.

Proefritten heb ik gemaakt in een ev6 met zonnedak.
Daarna nog een keer in eentje zonder zonnedak gezeten.

Met zonnedak gaat, maar zonder vind ik toch ook fijner.
Ik hou ervan om nog wat ruimte boven mijn hoofd te hebben.
En de mogelijkheid om de stoel wat hoger te zetten, zodat eventuele passagiers achterin hun voeten onder de voorstoel kunnen schuiven.

Maar dat kan voor anderen weer anders zijn.
Is erg persoonlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door asennamm op 28-07-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Travelgirl15 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:16:
[...]

Dat verklaart ook wel wat ja, want ik zit best onderuitgezakt. (ik laat even in het midden wat beter voor je rug is :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelgirl15
Dit wordt onze duurste auto ever. En die extra voor GT hadden we er ook niet voor over. Een zonnedak was zeker geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafLambrecht
Anunnaki schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:08:
[...]

Wel raar dat je hier in België ook plus en plus advanced kunt bestellen vermoedelijk dan via Nederland ingevoerd. Bij ons zijn de modellen Air, Earth and GT-Line en naar gelang de configuratie kun je nog 3 optionele-packs aan toevoegen Drive Assist Pack, Lounge Pack (standaard op de GT-Line) en premium pack maar de warmtepomp en schuifdak is bij ons steeds optioneel.
Gisteren nog eens contact opgenomen maar nog steeds niets dus maar blijven wachten :'( .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• scoffie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08-2023
Gisteravond na een familiebezoek stelde mijn vrouw voor om even langs de KIA-dealer te rijden, wel aan de andere kant van ons stadje. Als volgzame partner deed ik dat maar (weliswaar met weinig overtuiging), maar voor ik de parking kon opdraaien kreeg ik een por tegen de schouder met de melding : " Volgens mij staat hij daar. " En effectief een Yacht Blue GT-Line met 20" velgen en GEEN panoramisch schuifdak en op de VIN-sticker te lezen dat het een 4WD is, helemaal de configuratie die we besteld hebben. Nu nog even wachten op de officiële melding en de factuur.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwUPrkCmfh_CRyIkynxH2hPXKGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJTjgk7NI6e8fHaBUQIta1aM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Anunnaki schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:08:
[...]

Er zou eigenlijk ook onderscheid moeten worden gemaakt tussen echte bestellingen en "voorraad" auto's die veel eerder besteld zijn, die geven een verkeerd gemiddelde levertijd. Nu een beetje te laat. Meer een disclaimer voor mensen die er nog eentje gaan bestellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
The Wizard schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:11:
[...]

Er zou eigenlijk ook onderscheid moeten worden gemaakt tussen echte bestellingen en "voorraad" auto's die veel eerder besteld zijn, die geven een verkeerd gemiddelde levertijd. Nu een beetje te laat. Meer een disclaimer voor mensen die er nog eentje gaan bestellen...
Je hebt gelijk, maar die datum kan de leaser ook gewoon opvragen bij zijn dealer.
Zodra je bestelling gekoppeld wordt in het syteem aan een voorbestelde "voorraadauto" kan de dealer ook zien wanneer de originele besteldatum is.
Vraag dus even aan je dealer wat de originele besteldatum van je voorraad-/leaseauto betreft.
Bij mijn "Athlon Editions" bleek dit 14 bebruari 2022 te zijn.

(lees bij voorraadauto ook voorbestelde partijen leaseauto's)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45
Zaterdag 13 augustus mijn Kia EV6 ophalen 😀. Garage belde net voor het maken van de afspraak. Besteld eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
GoEV6 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:12:
Zaterdag 13 augustus mijn Kia EV6 ophalen 😀. Garage belde net voor het maken van de afspraak. Besteld eind maart.
Weet je of het een vooruit bestelde auto betrof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
sn0x0r schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:25:
[...]

Weet je of het een vooruit bestelde auto betrof?
Nee volgens mij niet. Via LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee

Sam Shaydee

Had je nog wat extra accessoires er bij besteld ?

Niet dat je bij het ophalen van je auto tot een verassing komt te staan, en niet er op zitten wegens backorder etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Sam Shaydee op 29-07-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:14
The waiting continues, hopelijk straks wel vrij van alle productieproblemen.

Eind maart besteld, verwachting leaseplan Q2 de levering. Inmiddels wordt dit doorgeschoven naar november..
De Q2 levering van Leaseplan gaf toen ook de doorslag om hiervoor te gaan.. had wellicht toch een andere auto moeten kiezen.

gaat om een RWD GT-Line in het blauw.
Hoop inmiddels vooral dat de auto nog dit jaar komt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
Sam Shaydee schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Had je nog wat extra accessoires er bij besteld ?

Niet dat je bij het ophalen van je auto tot een verassing komt te staan, en niet er op zitten wegens backorder etc.
Ja een trekhaak. Die hangt er gewoon onder bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
GoEV6 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:28:
[...]

Nee volgens mij niet. Via LP.
Dan heb je hem vrij snel gekregen! Zeker aangezien tritimee onder je hem ook via LP heeft besteld eind maart en die heeft te horen gekregen dat het november wordt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-03 16:55
Ik vind het sowieso ongrijpbaar wanneer welke bestelling geleverd wordt. Ik heb de indruk dat het veel te maken heeft met de dealer en hoe groot die is.
Mijn in Januari bestelde zwarte AWD gt-line staat op ‘oktober/november’ terwijl Juli in eerste instantie beloofd was. En dan sommige die in maart/april besteld hadden, hebben hem al geleverd gekregen of staan nog op augustus. 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
Ik kan je niet vinden in de bestellijst, welke opties heb je? En waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
GooD2SeeYou schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Ik kan je niet vinden in de bestellijst, welke opties heb je? En waar besteld?
Plus, 77 kWh, trekhaak, yacht blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Timbus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:29:
Ik vind het sowieso ongrijpbaar wanneer welke bestelling geleverd wordt. Ik heb de indruk dat het veel te maken heeft met de dealer en hoe groot die is.
Mijn in Januari bestelde zwarte AWD gt-line staat op ‘oktober/november’ terwijl Juli in eerste instantie beloofd was. En dan sommige die in maart/april besteld hadden, hebben hem al geleverd gekregen of staan nog op augustus. 🤷‍♂️
Niet dealer afhankelijk. Zeer waarschijnlijk had Leaseplan al een grote bestelling gedaan en is daaruit geleverd. Er zijn eigenlijk geen uitzonderingen, alle feb/mrt leveringen (RWD) is levering okt/nov (planning).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoffie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08-2023
scoffie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:30:
Gisteravond na een familiebezoek stelde mijn vrouw voor om even langs de KIA-dealer te rijden, wel aan de andere kant van ons stadje. Als volgzame partner deed ik dat maar (weliswaar met weinig overtuiging), maar voor ik de parking kon opdraaien kreeg ik een por tegen de schouder met de melding : " Volgens mij staat hij daar. " En effectief een Yacht Blue GT-Line met 20" velgen en GEEN panoramisch schuifdak en op de VIN-sticker te lezen dat het een 4WD is, helemaal de configuratie die we besteld hebben. Nu nog even wachten op de officiële melding en de factuur.[Afbeelding]
De officiële melding is er inmiddels. Auto wordt in de loop van volgende week afgeleverd. Eerste AWD in de KIA-vestiging in Geel en Herentals.
Pagina: 1 ... 32 ... 67 Laatste