Die grote sperlers hebben gewoon in bulk gekocht, met hoeveel tegelijk geen idee.en volgs mij zijn die nu ook lekker aan het binnen komen. Volgens mijn garagist (kleine speler) als je nu besteld is de levertermijn 30 maanden. dat is toch niet meer normaal..Timbus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:29:
Ik vind het sowieso ongrijpbaar wanneer welke bestelling geleverd wordt. Ik heb de indruk dat het veel te maken heeft met de dealer en hoe groot die is.
Mijn in Januari bestelde zwarte AWD gt-line staat op ‘oktober/november’ terwijl Juli in eerste instantie beloofd was. En dan sommige die in maart/april besteld hadden, hebben hem al geleverd gekregen of staan nog op augustus. 🤷♂️
Ik ben hier al mee bezig om bijvoorbeeld in een extra grafiek de leveringen die bijvoorbeeld korter zijn dan 3 maanden, er uit te filteren.The Wizard schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:11:
[...]
Er zou eigenlijk ook onderscheid moeten worden gemaakt tussen echte bestellingen en "voorraad" auto's die veel eerder besteld zijn, die geven een verkeerd gemiddelde levertijd. Nu een beetje te laat. Meer een disclaimer voor mensen die er nog eentje gaan bestellen...
Echter zijn er ook extreem lange levertijden doordat er een pakket aan opties erbij zijn besteld.
Vroegah reed ik in mijn leaseauto ca 60.00-65.000km per jaar. 30 maanden levertijd zou betekenen dat ik ongeveer bij het ophalen van de nieuwe leaseauto de volgende al moet bestellen.OlafLambrecht schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:23:
[...]
Die grote sperlers hebben gewoon in bulk gekocht, met hoeveel tegelijk geen idee.en volgs mij zijn die nu ook lekker aan het binnen komen. Volgens mijn garagist (kleine speler) als je nu besteld is de levertermijn 30 maanden. dat is toch niet meer normaal..
En ik zou dan zeker niet de enige zijn.
Gelukkig rijd ik niet zo veel meer en heb ik bovendien lease- en priveauto gescheiden.
En AWD? Weet je daar iets over?The Wizard schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:21:
[...]
Niet dealer afhankelijk. Zeer waarschijnlijk had Leaseplan al een grote bestelling gedaan en is daaruit geleverd. Er zijn eigenlijk geen uitzonderingen, alle feb/mrt leveringen (RWD) is levering okt/nov (planning).
AWD hadden/hebben vaak een iets langere levertijd doordat deze variant het populairste is in oa Noord-Amerika daar hebben ze een levertijd van max enkele maanden... Veel capaciteit is daarvoor gereserveerd (blijkbaar).
Dit is allemaal gebaseerd op informatie van diverse websites, dus geen info vanuit Kia zelf, zoals velen al hebben gemerkt weten dealers (en importeur in mindere mate) bijna niks.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Proficiat! En sinds wanneer stond deze in bestelling?scoffie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:21:
[...]
De officiële melding is er inmiddels. Auto wordt in de loop van volgende week afgeleverd. Eerste AWD in de KIA-vestiging in Geel en Herentals.
Vandaag contact gehad met Kia Amersfoort. Mijn EV6 77,4kWh RWD GT-Line is ‘ON SEA’ 😃. Levering verwacht medio september. Besteld november 2021. Het einde komt in zicht…
Was het VIN bij jou al bekend voordat je te horen kreeg dat je EV6 “On Sea” was?SwEEp3R schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:21:
Vandaag contact gehad met Kia Amersfoort. Mijn EV6 77,4kWh RWD GT-Line is ‘ON SEA’ 😃. Levering verwacht medio september. Besteld november 2021. Het einde komt in zicht…
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Diepe zucht, dus met andere woorden oktober/november geen awd? (Besteld in maart)The Wizard schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:01:
[...]
AWD hadden/hebben vaak een iets langere levertijd doordat deze variant het populairste is in oa Noord-Amerika daar hebben ze een levertijd van max enkele maanden... Veel capaciteit is daarvoor gereserveerd (blijkbaar).
Dit is allemaal gebaseerd op informatie van diverse websites, dus geen info vanuit Kia zelf, zoals velen al hebben gemerkt weten dealers (en importeur in mindere mate) bijna niks.
Geen idee, kan altijd meevallen. Er was altijd een x aantal maand verschil tussen de RWD en de AWD, maar heb het idee dat het verschil kleiner is geworden (ten nadele van de RWD), levertijden zijn behoorlijk opgelopen, mede door de introductie in Noord-Amerika, heb het idee dat veel capaciteit daarvoor gereserveerd is. Ze willen natuurlijk geen flater slaan met een launch met slechte leveringen...GooD2SeeYou schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:56:
[...]
Diepe zucht, dus met andere woorden oktober/november geen awd? (Besteld in maart)
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
16/11/21someone4 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:17:
[...]
Proficiat! En sinds wanneer stond deze in bestelling?
Ik heb van de week contact gehad met de dealer en die vertelde doodleuk dat de levering al was doorgeschoven naar december, zonder garantie dat de auto nog dit jaar geleverd ging worden.
Ik baal enorm, want ik rijd momenteel in een relatief dure short lease auto.
Ik baal enorm, want ik rijd momenteel in een relatief dure short lease auto.
Xbox Live: Chevalric
Wij hebben gekozen uit deze bulk. Stern had 70 auto’s in bestelling.OlafLambrecht schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:23:
[...]
Die grote sperlers hebben gewoon in bulk gekocht, met hoeveel tegelijk geen idee.en volgs mij zijn die nu ook lekker aan het binnen komen. Volgens mijn garagist (kleine speler) als je nu besteld is de levertermijn 30 maanden. dat is toch niet meer normaal..
Ja, ik had eerder al te horen gekregen dat het VIN nummer bekend was. Dat was op 9 juni. De auto was toen nog in productie. Dus tel daarbij op zo’n 2 maanden ‘op zee’ plus nog vervoer naar de dealer en rijklaar maken, lakbehandeling etc., dan zitten we al gauw op eind augustus. En met een slag om de arm op medio september. We gaan het zien…Overstag schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:39:
[...]
Was het VIN bij jou al bekend voordat je te horen kreeg dat je EV6 “On Sea” was?
Vrijdag eindelijk de EV6 opgehaald. (GT-line, RWD, Zwart besteld mid November)
Wat een geweldige auto is dit !! (Bijna) Alles werkt zoals het moet werken en je zoeft heerlijk rustig over de weg. Eerste indruk van het verbruik is ook erg positief. Op ritten over binnenwegen ergens rond de 15 Kwh per 100 Kilometer en dat is erg netjes. Enige wat me opviel is dat bij het automatisch inparkeren de meldingen op het display in het Deens of Zweeds zijn terwijl de taal op NL staat en de rest van de meldingen gewoon in het Nederlands zijn. Maar goed dat zal vast ergens opgelost worden met software. Ik zou zeggen het wachten meer dan waard !!
Wat een geweldige auto is dit !! (Bijna) Alles werkt zoals het moet werken en je zoeft heerlijk rustig over de weg. Eerste indruk van het verbruik is ook erg positief. Op ritten over binnenwegen ergens rond de 15 Kwh per 100 Kilometer en dat is erg netjes. Enige wat me opviel is dat bij het automatisch inparkeren de meldingen op het display in het Deens of Zweeds zijn terwijl de taal op NL staat en de rest van de meldingen gewoon in het Nederlands zijn. Maar goed dat zal vast ergens opgelost worden met software. Ik zou zeggen het wachten meer dan waard !!
Denk dat niet dat je bij andere merken veel happier zou zijn qua wachttijd. Verder denk ik dat het momenteel gewoon niet realistisch om een wagen te bestellen en hem in het volgende kwartaal te verwachten, bij geen enkel merk. Dus ook al kreeg jij die Q2 door van Leaseplan, daar had ik persoonlijk geen woord van geloofd. Het is overal shit, al hebben sommige mensen soms een beetje geluk en andere nog wat extra pech qua levertijd. Maar over het algemeen is gewoon wachten geblazen voor iedereen.tritimee schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:58:
The waiting continues, hopelijk straks wel vrij van alle productieproblemen.
Eind maart besteld, verwachting leaseplan Q2 de levering. Inmiddels wordt dit doorgeschoven naar november..
De Q2 levering van Leaseplan gaf toen ook de doorslag om hiervoor te gaan.. had wellicht toch een andere auto moeten kiezen.
gaat om een RWD GT-Line in het blauw.
Hoop inmiddels vooral dat de auto nog dit jaar komt..
Mijn bestelde wagen zou ook in mei geleverd worden, dat is ook al 4 keer verschoven (geen EV6), weinig aan te doen vrees ik. Ik heb ook voor een bepaalde motorisatie/configuratie gekozen destijds omdat de wachttijden voor andere versies hoger lagen, maar dat is dus allemaal onzin.
Leaseplan gaat af op wat dealers zeggen en dealers vertellen maar wat zodat de bestellingen blijven binnenkomen. Of die wagen dan een halfjaar of jaar later op jouw oprit staat, kunnen zij toch niks aan veranderen en boeit hen ook weinig tot niets vrees ik. Annuleren? Kan, dan neemt iemand anders hem wel over en moet jij weer beginnen aan het hele proces. Veel succes dus.
Het is een sellers market momenteel dus de vraag is vele malen groter dan het aanbod. Dealers profiteren hiervan omdat je als koper toch weinig keuze hebt en ze je meteen kunnen vervangen door een andere koper indien nodig. Gewoon accepteren en doorgaan.
[ Voor 19% gewijzigd door JuG op 31-07-2022 09:25 ]
Update: weer een vertraging doorgekregen via LM, 2e week van december en nog geen VINelbeannie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:34:
[...]
Toch nog maar eens gebeld, stond nog steeds week 28 volgens LM. Reactie; geen VIN, hij staat nu op backorder, levering 2e week van november en het is een MY22
[ Voor 6% gewijzigd door elbeannie op 31-07-2022 10:45 ]
Welke leasemaatschappij?elbeannie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:45:
[...]
Update: weer een vertraging doorgekregen via LM, 2e week van december en nog geen VIN
KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23
Ik durf onderhand bijna geen navraag meer te doen.
Gelukkig kan ik hier elke dag lezen wat er allemaal niet goed is aan de auto en daardoor kan ik nog even genieten van mijn huidige probleemloze wagen.
Gelukkig kan ik hier elke dag lezen wat er allemaal niet goed is aan de auto en daardoor kan ik nog even genieten van mijn huidige probleemloze wagen.
Catch my drift?
Vandaag een mail vanuit Athlon dat het vervoer is vertraagd en de levering is uitgesteld naar eind september, dit was eerst eind augustus. De dealer gaf een maand geleden nog aan dat de auto nog in backorder stond en dat ik uit moest gaan van begin volgend jaar. De auto is besteld in april. Wie moet ik nu geloven?? Nu maar een mail gestuurd naar de dealer, uiteraard hoop ik dat Athlon gelijk heeft
Voor u is een nieuwe Kia EV6 door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 23 september 2022. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd.
Het gaat om een Plus 77kw RWD Steel Grey
Iemand ervaringen met de betrouwbaarheid van dit soort meldingen?
Voor u is een nieuwe Kia EV6 door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 23 september 2022. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd.
Wij hadden dezeldfe configuratie in april besteld bij Athlon.ejarie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:56:
Vandaag een mail vanuit Athlon dat het vervoer is vertraagd en de levering is uitgesteld naar eind september, dit was eerst eind augustus. De dealer gaf een maand geleden nog aan dat de auto nog in backorder stond en dat ik uit moest gaan van begin volgend jaar. De auto is besteld in april. Wie moet ik nu geloven?? Nu maar een mail gestuurd naar de dealer, uiteraard hoop ik dat Athlon gelijk heeft![]()
Omdat deze niet in de "Athlon edition" valt is het een aparte bestelling die wel voor de oude prijs geleverd wordt.
Helaas kwam de dealer al op korte termijn met de mededeling dat de levering eigenlijk niet meer in 2022 plaats ging vinden.
Hierna contact opgenomen met Athlon en een GT-Line "Athlon edition" besteld. (maar ook deze is al doorgezet naar november).
Maar de levertjden van zowat alle elektrische modellen zijn een lange levertijd beschoren, niet alleen bij KIA.
Dit is een gekend issue van de meest recente infotainment software versie. Zie ook het algemene EV6 topic.putu schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:02:
Enige wat me opviel is dat bij het automatisch inparkeren de meldingen op het display in het Deens of Zweeds zijn terwijl de taal op NL staat en de rest van de meldingen gewoon in het Nederlands zijn. Maar goed dat zal vast ergens opgelost worden met software. Ik zou zeggen het wachten meer dan waard !!
De vrienden van leaseplan, bestelling via Stern Groningen
PL of zakelijk?ejarie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:56:
Vandaag een mail vanuit Athlon dat het vervoer is vertraagd en de levering is uitgesteld naar eind september, dit was eerst eind augustus. De dealer gaf een maand geleden nog aan dat de auto nog in backorder stond en dat ik uit moest gaan van begin volgend jaar. De auto is besteld in april. Wie moet ik nu geloven?? Nu maar een mail gestuurd naar de dealer, uiteraard hoop ik dat Athlon gelijk heeft![]()
Je had september 2023 ingevuld in de lijst.ejarie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:56:
Heb hem aangepast naar dit jaar
Anunnaki schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:16:
[...]
Je had september 2023 ingevuld in de lijst.
Heb hem aangepast naar dit jaar

Afgelopen woensdag de auto kunnen ophalen en afgelopen dagen 700 fijne kilometers gereden. Wat een wagen en wat een opluchting na 3 jaar een volkswagen. tot nu toe maar 1 uitdaging... hij is te lang voor mijn opritWoeiWoei schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:57:
Na 9 maanden wachten en mee lezen op dit forum (en af en toe mijn ongenoegen met dealer te uiten) 5 x een datum die verzet werd... is het uiteindelijk zover : afgelopen dinsdag is de auto bij de dealer gekomen en ik mag hem volgende week Woensdag ophalen.
Heel bijzonder is wel de ervaring met de dealer bij Kia... overal zelf achter aan moeten en zelfs de datum van aflevering heb ik 2 dagen en 4 telefoontjes op moeten wachten... Mijn ervaringen bij Volvo en Skoda waren echt we anders.
:strip_exif()/f/image/bmIXn58GRn9Gh7VIF1VOlITc.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen ik het met Vaneman had over het verhaal dat dealers aangeven geen Ev6 op kenteken te kunnen zetten omdat het stikstof quota was bereikt gaf hij aan dat dit onzin is en hij dit nog niet eerder heeft gehoord. Schijnbaar hebben zij dit probleem nooit met full electric auto' s omdat deze 0 co2 toevoegen aan de teller. Met reguliere of hybride auto' s gaf hij aan dit wel te herkennen.
Wat een heerlijke verschijning.
In deze kleurencombi had ik de logo's allemaal vervangen door deze:
In deze kleurencombi had ik de logo's allemaal vervangen door deze:
:strip_exif()/f/image/HzlkfDX0RT8Dfghvk3bskYva.png?f=user_large)
Catch my drift?
Net contact gehad met de LM, en ik heb een VIN doorgekregen! 15 februari 2022 besteld, verwachte leverdatum die ze toen gaven, 30 september 2022 gaan we dus waarschijnlijk halen! Nog even geduld nu dus, maar ik kan niet wachten! Gaat om een 77 kWH Plus RWD, aurora black pearl.
[ Voor 9% gewijzigd door alexzel op 01-08-2022 11:10 ]
Welke leasemaatschappij?alexzel schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:27:
Net contact gehad met de LM, en ik heb een VIN doorgekregen! 15 februari 2022 besteld, verwachte leverdatum die ze toen gaven, 31 september 2022 gaan we dus waarschijnlijk halen! Nog even geduld nu dus, maar ik kan niet wachten! Gaat om een 77 kWH Plus RWD, aurora black pearl.
Nog even een boten update voor wie zich verveelt:
De Viking Amber stond eerst in dit lijstje, maar is inmiddels onderweg naar de UK en zal al zijn rechtsrijders dus inmiddels hebben gelost (in Antwerpen).
De Morning Laura is uit de tabel verwijderd, deze zou sowieso pas later in augustus vertrekken, maar is voor nu van de lijst verwijderd door Eukor, dus vandaar ook uit de tabel.
Schip | Vertrekdatum | Verwachte aankomstdatum in Antwerpen | Verwachte aankomstdatum in Rotterdam | Huidige positie | Volgende bestemming |
MORNING LILY | 2022-06-16 | 2022-08-09 | n.v.t. | North Sea | Wallhamn, Sweden (ETA: 2022-08-02) |
MORNING LINDA | 2022-07-11 | 2022-08-19 | n.v.t. | Red Sea | Suez Canal, Egypt (ETA: 2022-08-03) |
MORNING LADY | 2022-07-14 | 2022-09-05 (was 2022-09-04) | n.v.t. | South East Asia | Suez Port, Egypt (ETA: 2022-08-13) |
THRUXTON | 2022-08-04 (was 2022-08-01) | 2022-09-11 (was 2022-09-08) | 2022-09-09 (was 2022-09-05) | Pyeongtaek, Korea | n.n.b. |
De Viking Amber stond eerst in dit lijstje, maar is inmiddels onderweg naar de UK en zal al zijn rechtsrijders dus inmiddels hebben gelost (in Antwerpen).
De Morning Laura is uit de tabel verwijderd, deze zou sowieso pas later in augustus vertrekken, maar is voor nu van de lijst verwijderd door Eukor, dus vandaar ook uit de tabel.
edit:
Ik wist niet dat het voor kwam dat een schip eerst naar Zweden vaart, om daarna terug te varen naar Rotterdam en voorts naar Antwerpen.
Ik wist niet dat het voor kwam dat een schip eerst naar Zweden vaart, om daarna terug te varen naar Rotterdam en voorts naar Antwerpen.
[ Voor 4% gewijzigd door sn0x0r op 01-08-2022 16:08 ]
De Morning Lily vaart op dit moment ter hoogte van Middelburg.sn0x0r schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:23:
Nog even een boten update voor wie zich verveelt:
Schip Vertrekdatum Verwachte aankomstdatum in Antwerpen Verwachte aankomstdatum in Rotterdam Huidige positie Volgende bestemming MORNING LILY 2022-06-16 2022-08-09 n.v.t. North East Atlantic Ocean Wallhamn, Sweden (ETA: 2022-08-02) MORNING LINDA 2022-07-11 2022-08-19 n.v.t. Red Sea Suez Canal, Egypt (ETA: 2022-08-03) MORNING LADY 2022-07-14 2022-09-05 (was 2022-09-04) n.v.t. South East Asia Suez Port, Egypt (ETA: 2022-08-13) THRUXTON 2022-08-04 (was 2022-08-01) 2022-09-11 (was 2022-09-08) 2022-09-09 (was 2022-09-05) Pyeongtaek, Korea n.n.b.
edit:
Ze heeft blijkbaar stevige wind mee gehad. Een week vroeger.Overstag schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:59:
[...]
De Morning Lily vaart op dit moment ter hoogte van Middelburg.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Ze is nog onderweg naar Zweden. Dus het duurt nog even voordat ze in Antwerpen is.HansAuutB schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:01:
[...]
Ze heeft blijkbaar stevige wind mee gehad. Een week vroeger.
Hi allen,
Vandaag maar weer eens gebeld naar Zeeuw&Zeeuw. Tot mijn verbazing vertelde de dealer mij dat m’n bestelling in maart (zakelijke lease via LeasePlan) pas in 2023 zal worden geleverd. Als reden, omdat het een AWD is en die worden veel later geleverd dan RWD. Exacte datum kon hij me niet vertellen.
Oorspronkelijk was de datum oktober/november.
In september bel ik terug in de hoop dat de levering toch oktober/november gaat worden.
Hele diepe zucht.
Vandaag maar weer eens gebeld naar Zeeuw&Zeeuw. Tot mijn verbazing vertelde de dealer mij dat m’n bestelling in maart (zakelijke lease via LeasePlan) pas in 2023 zal worden geleverd. Als reden, omdat het een AWD is en die worden veel later geleverd dan RWD. Exacte datum kon hij me niet vertellen.
Oorspronkelijk was de datum oktober/november.
In september bel ik terug in de hoop dat de levering toch oktober/november gaat worden.
Hele diepe zucht.
Het wachten is beloond; wat een feest is deze Dark Forrest Green EV6 RWD Plus 77.4!
:strip_exif()/f/image/Vrgq6Znxf1x0A9hTF8j0uHXK.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoewel de dealer per mail vol bleef houden dat de verwachtte afleverdatum in 'juni / juli' zou zijn was ik er sinds de bestelling (eind maart) vanuit gegaan (mede dankzij dit topic) dat het heus wel november ofzo zou worden. Een week voor de vakantie toch nog maar even een mailtje uitgedaan met de vraag of er al meer bekend was, bleek de dealer me net te willen bellen omdat de auto al gelost was en een kleine week later klaar zou staan voor me, inmiddels precies 2 weken geleden.
Tijdens onze (auto)vakantie hebben we de nieuwe wagen opgehaald, de oude auto terug naar huis gereden en de rest van de vakantie met een grote grijns in een prachtige nieuwe EV6 gereden.
Nu weer thuis is het natuurlijk tijd voor een melding & foto hier. Voor iedereen die, meer of minder naarstig, aan het wachten is; hou vol; het is het waard :-)
Paar highlights:
:strip_exif()/f/image/Vrgq6Znxf1x0A9hTF8j0uHXK.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoewel de dealer per mail vol bleef houden dat de verwachtte afleverdatum in 'juni / juli' zou zijn was ik er sinds de bestelling (eind maart) vanuit gegaan (mede dankzij dit topic) dat het heus wel november ofzo zou worden. Een week voor de vakantie toch nog maar even een mailtje uitgedaan met de vraag of er al meer bekend was, bleek de dealer me net te willen bellen omdat de auto al gelost was en een kleine week later klaar zou staan voor me, inmiddels precies 2 weken geleden.
Tijdens onze (auto)vakantie hebben we de nieuwe wagen opgehaald, de oude auto terug naar huis gereden en de rest van de vakantie met een grote grijns in een prachtige nieuwe EV6 gereden.
Nu weer thuis is het natuurlijk tijd voor een melding & foto hier. Voor iedereen die, meer of minder naarstig, aan het wachten is; hou vol; het is het waard :-)
Paar highlights:
- Geen (doorberekende) prijsverhoging, dat was heel fijn :-)
- De dealer had al zijn slots gelijk volbesteld, dus deze auto is in februari al besteld bij Kia, vandaar waarschijnlijk de snelle leverdatum. Dat was overigens ook de reden dat ik bij deze dealer terecht kwam, 90km van huis
- Er was iets mis gegaan met het laden, maar de wagen was voldoende vol (65%) om op pad te kunnen zonder zorgen
- we waren in vakantiestemming en zijn niet al te kritisch om de auto heen gelopen. alle benodigdheden waren aanwezig en er zijn geen deuken of krassen opgevallen
- De software is die van 14-02 (CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211) en media/navigatie ook. Niet helemaal bijgewerkt dus.
- De levering van dakdragers en trekhaak duurde me te lang en vond ik te duur. Ik heb de dakdragers snel online besteld (dag later in huis) en de trekhaak is 600 euro goedkoper via de diverse inbouwers (moet ik nog inplannen)
Prachtige auto, exact de uitvoering die ik volgende week vrijdag mag ophalen als het goed isitsjohan schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:29:
Het wachten is beloond; wat een feest is deze Dark Forrest Green EV6 RWD Plus 77.4!
[Afbeelding]
Paar highlights:
- Geen (doorberekende) prijsverhoging, dat was heel fijn :-)
- De dealer had al zijn slots gelijk volbesteld, dus deze auto is in februari al besteld bij Kia, vandaar waarschijnlijk de snelle leverdatum. Dat was overigens ook de reden dat ik bij deze dealer terecht kwam, 90km van huis
- Er was iets mis gegaan met het laden, maar de wagen was voldoende vol (65%) om op pad te kunnen zonder zorgen
- we waren in vakantiestemming en zijn niet al te kritisch om de auto heen gelopen. alle benodigdheden waren aanwezig en er zijn geen deuken of krassen opgevallen
- De software is die van 14-02 (CV_E.EUR.S5W_L.001.001.220211) en media/navigatie ook. Niet helemaal bijgewerkt dus.
- De levering van dakdragers en trekhaak duurde me te lang en vond ik te duur. Ik heb de dakdragers snel online besteld (dag later in huis) en de trekhaak is 600 euro goedkoper via de diverse inbouwers (moet ik nog inplannen)
Dat was eerst ook niet de planning maar je ziet het meer dat tijdens de reis de bestemming(en), of de volgorde van, gewijzigd worden.sn0x0r schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:23:
..................................................................................
edit:
Waarschijnlijk hebben ze in Korea de belading zodanig omgegooid met Antwerpen nu als laatste haven, reeds op de terugweg naar Korea, om zo het meest economisch te kunnen varen.Solarman schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 05:47:
[...]
Dat was eerst ook niet de planning maar je ziet het meer dat tijdens de reis de bestemming(en), of de volgorde van, gewijzigd worden.
Dat lijkt me economisch juist ongunstig, aangezien je dus met meer gewicht eerst naar Zweden moet varen.Overstag schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:37:
[...]
Waarschijnlijk hebben ze in Korea de belading zodanig omgegooid met Antwerpen nu als laatste haven, reeds op de terugweg naar Korea, om zo het meest economisch te kunnen varen.
Vermoed dat het is om daar tussentijds ook auto's op te halen die naar een ander land moeten, waarbij dit de meest econnomische route wordt.Overstag schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:37:
[...]
Waarschijnlijk hebben ze in Korea de belading zodanig omgegooid met Antwerpen nu als laatste haven, reeds op de terugweg naar Korea, om zo het meest economisch te kunnen varen.
De schepen uit Pyeongtaek vervoeren niet alleen KIA en HYUNDAI maar ook overige merken. Als daarbij tijdens de vaart nieuwe vracht opdoet zullen ze dit zeker meenemen en hun route daarop economisch aanpassen.
Het zal vast te maken hebben met het feit dat hij anders te lang moest wachten voordat hij naar binnen mocht varen, maar dat is nu dus niet nodig. Alles wat ze doen is afgewogen vs. kosten, dus het zal vast op een manier gunstiger zijn.
Zoals verwacht was het toch niet mijn auto.asennamm schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:23:
[...]
En als ik de foto's bekijk hebben ze een fout gemaakt in Korea. Ik heb geen HUD en 360 graden camera's besteld. Ik ben benieuwd... Schijnt dat ze wel vaker fouten maken daar.
Helaas geen upgrade...
Dit is wel de juiste auto:
:strip_exif()/f/image/uui8QujdR6Rkk6TTZJLUw30z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zWNUVYpGRpX3EJ1fg72llQxY.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag contact met de dealer gehad.
Nog geen zicht op levering, staat nu op 26 november 2022.
Definitief een MY23.
Maar....we hebben geduld.
Nog geen zicht op levering, staat nu op 26 november 2022.
Definitief een MY23.
Maar....we hebben geduld.

Helaas helaas. Door omstandigheden heb ik mijn order moeten afzeggen. De leasemaatschappij laat hem wel doorgaan (uiteraard). Ik kom ervan af met wat administratiekosten.
Dus tip: Bij Alphabet lease komt heel snel een witte RWD GT-line beschikbaar die 17-2 was besteld (dus voor de verhoging).
@Anunnaki Ik mag dus van de lijst.
Dus tip: Bij Alphabet lease komt heel snel een witte RWD GT-line beschikbaar die 17-2 was besteld (dus voor de verhoging).
@Anunnaki Ik mag dus van de lijst.
Ik hoorde vorige week dat mijn AWD GT-Line op 26 augustus gelost gaat worden bij de dealer. Hoe kan ik dan weten op welke boot hij staat? VIN heb ik overigens ook al. Kan niet wachten!
Master_A
Het lijkt erop dat ik met mijn bestel datum van half januari echt precies goed val. Dealer heeft aangegeven dat de auto is geproduceerd en op de boot staat. Levering of aankomst bij Dealer (daar is hij niet echt duidelijk over) zou week 35 zijn. En dat voor een AWD 77.4 GT-Line in Moonscape Matte. Op basis van een boel berichten was ik er overtuigd van dat deze lang vertraagd zou worden.
Klinkt hetzelfde als bij mij. Zo'n beetje dezelfde datum.Amiet01 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:10:
Ik hoorde vorige week dat mijn AWD GT-Line op 26 augustus gelost gaat worden bij de dealer. Hoe kan ik dan weten op welke boot hij staat? VIN heb ik overigens ook al. Kan niet wachten!
[ Voor 31% gewijzigd door WaSteiL op 02-08-2022 15:14 ]
Ja die zal op hetzelfde schip staan. Dus aflevering zal afhankelijk zijn van de datum waarop de auto bij de dealer wordt afgeleverd en vervolgens rij klaar is gemaakt.WaSteiL schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:13:
Klinkt hetzelfde als bij mij. Zo'n beetje dezelfde datum.
Waarschijnlijk de Morning Lily of de Morning Linda Aankomst Antwerpen: 11-8-2022 of 19-8-2022Amiet01 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:10:
Ik heb tijd geleden ook een Ev6 besteld (juni)
Dealer (Kooijman Vianen) gaf aan dat ik al van 10 maanden uit moest gaan.
Dus dat wordt braaf wachten
Dealer (Kooijman Vianen) gaf aan dat ik al van 10 maanden uit moest gaan.
Dus dat wordt braaf wachten
[ Voor 6% gewijzigd door Desutoroiya op 02-08-2022 15:26 ]
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Maar even een mailtje gestuurd naar Content. Een paar weken geleden gaven ze aan dat de auto eind september gelost zou worden en ik begin oktober zou rijden. Dat kon haast alleen met de Morning Laura zijn. Deze werd op 20 september in Rotterdam verwacht, maar is nu uit de planning geschrapt. Intussen zijn er weer andere schepen bijgekomen op de planning. Ben dus benieuwd wat nu de situatie is en of hij daadwerkelijk al onderweg is (en dus mogelijk eerder komt) of dat hij geproduceerd is maar nog op de boot moet.
Vessel Port Departure Port2 Arrival
MORNING LILY V-097 PYEONGTAEK 16/06/2022 ANTWERP, BELGIUM 11/08/2022
MORNING LINDA V-118 PYEONGTAEK 11/07/2022 ANTWERP, BELGIUM 19/08/2022
MORNING LADY V-108 PYEONGTAEK 14/07/2022 ANTWERP, BELGIUM 08/09/2022
THRUXTON V-014 PYEONGTAEK 05/08/2022 ROTTERDAM, NETHERLANDS 11/09/2022
THRUXTON V-014 PYEONGTAEK 05/08/2022 ANTWERP, BELGIUM 13/09/2022
MORNING CATHERINE V-136 PYEONGTAEK 13/08/2022 ROTTERDAM, NETHERLANDS 15/09/2022
Vessel Port Departure Port2 Arrival
MORNING LILY V-097 PYEONGTAEK 16/06/2022 ANTWERP, BELGIUM 11/08/2022
MORNING LINDA V-118 PYEONGTAEK 11/07/2022 ANTWERP, BELGIUM 19/08/2022
MORNING LADY V-108 PYEONGTAEK 14/07/2022 ANTWERP, BELGIUM 08/09/2022
THRUXTON V-014 PYEONGTAEK 05/08/2022 ROTTERDAM, NETHERLANDS 11/09/2022
THRUXTON V-014 PYEONGTAEK 05/08/2022 ANTWERP, BELGIUM 13/09/2022
MORNING CATHERINE V-136 PYEONGTAEK 13/08/2022 ROTTERDAM, NETHERLANDS 15/09/2022
Grrr… vandaag weer bericht van Leaseplan, de auto is verder vertraagd. Nu verwachte leverweek 48. Persoonlijk verwacht ik de auto dit jaar niet meer (besteld 17-02).
Ik heb exact dezelfde uitvoering besteld op 3 maart. Staat nog steeds op eind augustus - half september.Diepfries86 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:33:
Grrr… vandaag weer bericht van Leaseplan, de auto is verder vertraagd. Nu verwachte leverweek 48. Persoonlijk verwacht ik de auto dit jaar niet meer (besteld 17-02).
Ik hoop het voor je! Gezien de transport tijd op zee, zou er dan voor jou nu al een VIN bekend moeten zijn.
De verkoper is met vakantie en de waarnemend collega weet niet of er al een VIN nummer is. Heeft het waarschijnlijk te druk met vragen over afleveringen. Dinsdag is mijn verkoper terug dan zal ik hem direct aan de tandDiepfries86 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:49:
Ik hoop het voor je! Gezien de transport tijd op zee, zou er dan voor jou nu al een VIN bekend moeten zijn.

Er stonden in Leiderdorp wel 2 buiten, een zwartkleurige en een rode. Met de kleuren Interstellair Grey en Zwart zie je weinig verschil in kleur verschil.
Ik ben benieuwd!😉Overstag schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:58:
[...]
De verkoper is met vakantie en de waarnemend collega weet niet of er al een VIN nummer is. Heeft het waarschijnlijk te druk met vragen over afleveringen. Dinsdag is mijn verkoper terug dan zal ik hem direct aan de tandvoelen.
Er stonden in Leiderdorp wel 2 buiten, een zwartkleurige en een rode. Met de kleuren Interstellair Grey en Zwart zie je weinig verschil in kleur verschil.
The waiting is over.
Zo meteen naar de dealer om haar op te halen.
Zal meteen de meest voorkomende vragen al beantwoorden.
GT-Line AWD 77Kw Yacht Blue.
Privaat gekocht.
Besteld 16/11/21, voorzien 24/6/22, geleverd.....today : 3/8/22
Privaat gekocht.
Gefeliciteerd met de auto. Mooie kleur heb je uitgekozen.scoffie schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:24:
The waiting is over.
Privaat gekocht.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Schip | Vertrekdatum | Verwachte aankomstdatum in Antwerpen | Verwachte aankomstdatum in Rotterdam | Huidige positie | Volgende bestemming |
MORNING LILY | 2022-06-16 | 2022-08-11 (was 2022-08-09) | n.v.t. | Wallhamn, Sweden | n.n.b. |
MORNING LINDA | 2022-07-11 | 2022-08-19 | n.v.t. | Red Sea | Suez Port, Egypt (ETA: 2022-08-03) |
MORNING LADY | 2022-07-14 | 2022-09-06 (was 2022-09-05) | n.v.t. | South East Asia | Suez Port, Egypt (ETA: 2022-08-13) |
MORNING CONCERT | 2022-08-05 | 2022-09-29 | n.v.t. | East Asia | Gunsan, Korea (ETA: 2022-08-03) |
THRUXTON | 2022-08-05 (was 2022-08-04) | 2022-09-15 (was 2022-09-11) | 2022-09-13 (was 2022-09-09) | Pyeongtaek, Korea | n.n.b. |
MORNING CATHERINE | 2022-08-13 (was 2022-08-04) | n.v.t. | 2022-09-15 | China Coast | Tianjin Xingang, China (ETA: 2022-08-05) |
Twee boten zijn inmiddels toegevoegd aan de lijst, de Morning Concert en de Morning Catherine.
De laatste loodjes..... net de afleverafspraak kunnen inplannen op 24 augustus!
Overigens wel nadat ik zelf weer had gemaild voor een status-update, dus ik zou iedereen aanraden om de verkoper/dealer scherp te houden en te voorkomen dat jouw uitlevering naar achteren wordt geduwd in de toch al drukke planningen van de garage.
Maar goed, er staat dan eindelijk een EV6 AWD GT-Line Aurora Black Pearl met trekhaak en nog wat (verlichtings) toeters en bellen op me te wachten!
Besteld midden december 2021, zakelijke lease via ALMN, levering via Kooijman Utrecht.
Overigens wel nadat ik zelf weer had gemaild voor een status-update, dus ik zou iedereen aanraden om de verkoper/dealer scherp te houden en te voorkomen dat jouw uitlevering naar achteren wordt geduwd in de toch al drukke planningen van de garage.
Maar goed, er staat dan eindelijk een EV6 AWD GT-Line Aurora Black Pearl met trekhaak en nog wat (verlichtings) toeters en bellen op me te wachten!
Besteld midden december 2021, zakelijke lease via ALMN, levering via Kooijman Utrecht.
Net toch ook even de dealer gecontacteerd.
Ik heb op 31 maart 2022 via lease maatschappij een EV6 GT-Line AWD Runway Red besteld (België).
De initiële leverdatum was 31 maart 2023. Dat is nu aangepast naar 'in de loop van april 2023' (valt nog mee)
Als ik dezelfde bestelling nu zou doen zou de levertermijn minstens 30 maanden zijn
.
Ik vroeg ook hoe het zat met prijsverhoging vlak voor of bij levering.
Antwoord daarop:
Dit is voor België natuurlijk. Misschien is het in Nederland anders
Ik heb op 31 maart 2022 via lease maatschappij een EV6 GT-Line AWD Runway Red besteld (België).
De initiële leverdatum was 31 maart 2023. Dat is nu aangepast naar 'in de loop van april 2023' (valt nog mee)
Als ik dezelfde bestelling nu zou doen zou de levertermijn minstens 30 maanden zijn

Ik vroeg ook hoe het zat met prijsverhoging vlak voor of bij levering.
Antwoord daarop:
Geen idee hoe het met prijsverhoging voor private klanten zit.Professionele klanten zullen vanaf 01/09/2022 een clausule in hun aankoop contract terugvinden waarop staat dat de wagen onderworpen is aan prijs flexibiliteit en waar Kia ongeveer een maand voor levering de prijs van de grondstoffen in acht neemt om de prijs binnen een bepaalde marge te herbekijken.
Jouw wagen zit niet mee in deze clausule. Een herberekening van jouw leasing budget zal dus niet aan de orde zijn.
Dit is voor België natuurlijk. Misschien is het in Nederland anders
Dan hoop ik niet dat je voetruimteverlichting hebt besteld, want die is voorlopig niet leverbaar, Natuurlijk werd me dat niet verteld bij alfevering en moest ik er zelf achter komen dat het niet was ingebouwd. Pas bij navragen bij de firma Zeeuw en Geeuw kwam de aap uit de mouw: backorder.Zilversmid schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:41:
De laatste loodjes..... net de afleverafspraak kunnen inplannen op 24 augustus!![]()
![]()
Wil je dus snel rijden, laat ze dat dan maar skippen, dan laat je dat over een maand of 3 alsnog inbouwen.
O ja, de instapverlichting is ook zo'n ding: de linker LED is geel, de rechter LED is wit. Het logo links staat ondersteboven en rechts staat het goed. Ook maar even checken voordat je wegrijdt !
Is er ook nog de kofferklep verlichting, die is heel goed! Beetje jammer dat je jezelf vlekken voor de ogen staart in de kentekenverlichting die niet uitschakelt bij openen, maar goed, dat is een KIA stommigheidje.
Zojuist de dealer gebeld en er is eindelijk een VIN toegekend! Mijn auto wordt half september in Nederland verwacht.
Ik heb 7-2 de bestelling gedaan bij mijn LM, een plus, runway Red, RWD, met de grote accu :-)
In de lijst van Anunnaki ben ik Annoniem, met de bestelling gedaan bij Van Mossel in Harderwijk.
Ik heb 7-2 de bestelling gedaan bij mijn LM, een plus, runway Red, RWD, met de grote accu :-)
In de lijst van Anunnaki ben ik Annoniem, met de bestelling gedaan bij Van Mossel in Harderwijk.
Thanks voor de tips, erg bruikbaar!JeJeBe schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:37:
[...]
Dan hoop ik niet dat je voetruimteverlichting hebt besteld, want die is voorlopig niet leverbaar, Natuurlijk werd me dat niet verteld bij alfevering en moest ik er zelf achter komen dat het niet was ingebouwd. Pas bij navragen bij de firma Zeeuw en Geeuw kwam de aap uit de mouw: backorder.
Wil je dus snel rijden, laat ze dat dan maar skippen, dan laat je dat over een maand of 3 alsnog inbouwen.
O ja, de instapverlichting is ook zo'n ding: de linker LED is geel, de rechter LED is wit. Het logo links staat ondersteboven en rechts staat het goed. Ook maar even checken voordat je wegrijdt !
Is er ook nog de kofferklep verlichting, die is heel goed! Beetje jammer dat je jezelf vlekken voor de ogen staart in de kentekenverlichting die niet uitschakelt bij openen, maar goed, dat is een KIA stommigheidje.
Ik heb nog eens het contract erbij gepakt en kennelijk deze items aangevinkt:
* trekhaak afneembaar 13p
* LED-verlichting voor wit (<-- is dit wat jij voetruimteverlichting noemt?

* LED in- en uitstapverlichting wit
* LED kofferruimte- en achterklepverlichting
idd, voetruimte voorzijdeZilversmid schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:34:
[...]
Thanks voor de tips, erg bruikbaar!
Ik heb nog eens het contract erbij gepakt en kennelijk deze items aangevinkt:
* trekhaak afneembaar 13p
* LED-verlichting voor wit (<-- is dit wat jij voetruimteverlichting noemt?)
* LED in- en uitstapverlichting wit
* LED kofferruimte- en achterklepverlichting

De Leaseplan updates zijn afhankelijk van de dealer. Als die niks doorheeft, gaat Leaseplan niks veranderen. Mijne staat nog steeds op week 39, dealer heeft bevestigd dat hij op z’n minst pas in november komt.Overstag schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:45:
[...]
Ik heb exact dezelfde uitvoering besteld op 3 maart. Staat nog steeds op eind augustus - half september.
per aspera ad astra
De Morning Lily is onderweg naar Bremerhaven in Duitsland. Aankomst: 4 augustus 20:00 uur.sn0x0r schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:40:
Schip Vertrekdatum Verwachte aankomstdatum in Antwerpen Verwachte aankomstdatum in Rotterdam Huidige positie Volgende bestemming MORNING LILY 2022-06-16 2022-08-11 (was 2022-08-09) n.v.t. Wallhamn, Sweden n.n.b. MORNING LINDA 2022-07-11 2022-08-19 n.v.t. Red Sea Suez Port, Egypt (ETA: 2022-08-03) MORNING LADY 2022-07-14 2022-09-06 (was 2022-09-05) n.v.t. South East Asia Suez Port, Egypt (ETA: 2022-08-13) MORNING CONCERT 2022-08-05 2022-09-29 n.v.t. East Asia Gunsan, Korea (ETA: 2022-08-03) THRUXTON 2022-08-05 (was 2022-08-04) 2022-09-15 (was 2022-09-11) 2022-09-13 (was 2022-09-09) Pyeongtaek, Korea n.n.b. MORNING CATHERINE 2022-08-13 (was 2022-08-04) n.v.t. 2022-09-15 China Coast Tianjin Xingang, China (ETA: 2022-08-05)
Twee boten zijn inmiddels toegevoegd aan de lijst, de Morning Concert en de Morning Catherine.
Vandaag maar eens langs de dealer geweest. Volgende week woensdag krijg ik de sleutel van de auto. En tot op heden had ik nog geen kenteken of rekening ontvangen.
Ik kreeg te horen dat maandag het kenteken wordt aangevraagd en dat dan de rekening opgestuurd word.
Best wel kort dag allemaal om nog even een verzekering te vergelijken. Ze willen keer op keer een kenteken hebben om een verzekering voorstel.
Hoe hebben jullie dat geregeld?
Ik kreeg te horen dat maandag het kenteken wordt aangevraagd en dat dan de rekening opgestuurd word.
Best wel kort dag allemaal om nog even een verzekering te vergelijken. Ze willen keer op keer een kenteken hebben om een verzekering voorstel.
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Via mijn tussenpersoon (een Onderlinge) krijg ik inderdaad niet meer dan indicaties. Pas een definitieve offerte obv kenteken en meldcode.bitwizz schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:30:
Zeker is al wel dat ik weg moet bij mijn huidige verzekeraar, want die eist beveiliging niveau 3, terwijl voor mijn huidige (duurdere) Espace die eis niet gesteld is.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Zonder tussenpersoon. (Mijn inziens niet meer van deze tijd)bitwizz schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:30:
Vandaag maar eens langs de dealer geweest. Volgende week woensdag krijg ik de sleutel van de auto. En tot op heden had ik nog geen kenteken of rekening ontvangen.
Via internet zijn er meerdere berekeningen te maken, op merk en type voertuig, die kloppen met de werkelijkheid direct via diverse grote verzekeraars. (Centraal beheer, Allianz Direct, Univé......enz.)
[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 04-08-2022 09:08 ]
Via een vergelijkingssite is het mogelijk om aan te geven dat je nog geen kenteken hebt.bitwizz schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:30:
Ingeven van merk auto en type, geboorte datum, aantal schadevrije jaren, woonplaats en daarna (geloof ik) knop indrukken van verzekering zoeken.
Dan is het kiezen, wel alle info goed lezen. Ik had nog vragen daarna, toen heb ik de betrokken verzekering gebeld om meer info. Werkt goed. En als je dan je kenteken hebt met de meldcode kan je het direct rondmaken. Succes.
Infineon chip flaws to disrupt IONIQ 5 EV production
Ik neem aan dat dit ook relevant is voor ons, de EV6 wachtenden?
Ik ben ook nog wachtende. Ik hoop mijn auto in september te krijgen.nthng schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:22:
Die kans is héél groot, ze delen dezelfde techniek onderhuids.nthng schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:22:
[ Voor 5% gewijzigd door Solarman op 04-08-2022 09:33 ]
Oef... Dat artikel zegt:
Dat is wel beetje balen... Was al 10 maanden wachttijd toen ik mijn bestelling in Mei plaatste. Als het zo door gaat krijg ik zelfs de MY24 met een 10k prijsverhoging
Gezien het om Hyundai Motor Co. gaat neem ik aan dat het om alle subbdrijven geld inclusief Kia en ook GenesisChip supply disruptions will unlikely be resolved before mid-October and the wait time for IONIQ 5 buyers should be longer than one year.

Dat is wel beetje balen... Was al 10 maanden wachttijd toen ik mijn bestelling in Mei plaatste. Als het zo door gaat krijg ik zelfs de MY24 met een 10k prijsverhoging
Ik denk dat e.e.a. afhankelijk is van de besteltijd van de auto en de voorraad chips.Solarman schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:33:
[...]
Die kans is héél groot, ze delen dezelfde techniek onderhuids.
Het gaat om chips die halverwege deze maand naar Hyundai verscheept zouden worden.
Dus om een beetje positief te blijven hoop ik dat de daadwerkelijk bestelde auto’s tot eind april enigszins geluk hebben omdat er voor deze auto’s nog voldoende voorraad is/was. Voor diegene die er mee te maken krijgen is het balen.
Aangezien er alleen specifiek over de Ioniq 5 gesproken wordt in het artikel kan het ook best zijn dat Kia en Genesis hun chips van een andere chipleverancier betrekken, wat vaak gebeurt om risico’s te spreiden. Zo had de Kia e-Niro bv. een ander merk accu dan de Hyundai Kona.Mad_Master schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:16:
Oef... Dat artikel zegt:
[...]
Gezien het om Hyundai Motor Co. gaat neem ik aan dat het om alle subbdrijven geld inclusief Kia en ook Genesis
Aan de andere kant zou je het E-GMP platform misschien juist zoveel mogelijk willen standaardiseren, en dus in alle varianten dezelfde chips gebruiken.
Kortom, we weten het niet, je zou de journalisten van het artikel eens kunnen mailen om het te vragen?
Opel Ampera-e (2020)
Zojuist een telefoontje van de dealer (VDNS).
Ik kan mijn zwarte EV6 AWD GT-Line volgende week ophalen. Deze is in november besteld en zou na een paar keer uitstellen 4 augustus gelost worden.
Edit: voor de volledigheid “gekocht”.
Ik kan mijn zwarte EV6 AWD GT-Line volgende week ophalen. Deze is in november besteld en zou na een paar keer uitstellen 4 augustus gelost worden.
Edit: voor de volledigheid “gekocht”.
[ Voor 10% gewijzigd door nicket84 op 04-08-2022 11:22 ]
Hoewel dit artikel over de IONIQ 5 gaat, geldt dit waarschijnlijk ook voor de EV6, aangezien die component deel uit maakt van het platform:
https://www.kedglobal.com.../newsView/ked202208030010
Xbox Live: Chevalric
We kunnen onze auto’s dadelijk met winst verkopen…Chevalric schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:14:
Hoewel dit artikel over de IONIQ 5 gaat, geldt dit waarschijnlijk ook voor de EV6, aangezien die component deel uit maakt van het platform:
In Belgïe zouden de KIA dealers momenteel een levertijd van 24 maanden geven.
Heb ze gemaild.Wesco schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:31:
[...]
Aangezien er alleen specifiek over de Ioniq 5 gesproken wordt in het artikel kan het ook best zijn dat Kia en Genesis hun chips van een andere chipleverancier betrekken, wat vaak gebeurt om risico’s te spreiden. Zo had de Kia e-Niro bv. een ander merk accu dan de Hyundai Kona.
Aan de andere kant zou je het E-GMP platform misschien juist zoveel mogelijk willen standaardiseren, en dus in alle varianten dezelfde chips gebruiken.
Kortom, we weten het niet, je zou de journalisten van het artikelen eens kunnen mailen om het te vragen?
Zal m'n LM niet zo kunnen appreciëren denk ik zo.........nicket84 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:18:
[...]
We kunnen onze auto’s dadelijk met winst verkopen…

We blijven altijd positief...Overstag schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:29:
[...]
Ik denk dat e.e.a. afhankelijk is van de besteltijd van de auto en de voorraad chips.
Het gaat om chips die halverwege deze maand naar Hyundai verscheept zouden worden.
Dus om een beetje positief te blijven hoop ik dat de daadwerkelijk bestelde auto’s tot eind april enigszins geluk hebben omdat er voor deze auto’s nog voldoende voorraad is/was. Voor diegene die er mee te maken krijgen is het balen.

Ik zie net bij LM dat er 1000 euro op de prijs is geknalt... Het gaat om de GT-Line RWD moonscape matt. Bij meerdere mensen? Komt nu rond de 62599
[ Voor 8% gewijzigd door dj_strike op 04-08-2022 18:19 ]
Duh, wie steelt er nou een Renault, kom op zeg. Een EV6 is toch véél begeerlijkerHansAuutB schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 00:37:
[...]
Via mijn tussenpersoon (een Onderlinge) krijg ik inderdaad niet meer dan indicaties. Pas een definitieve offerte obv kenteken en meldcode.
Zeker is al wel dat ik weg moet bij mijn huidige verzekeraar, want die eist beveiliging niveau 3, terwijl voor mijn huidige (duurdere) Espace die eis niet gesteld is.
Maar goed, ik heb een LoJack moeten laten inbouwen voor de verzekering, das het betere werk.
Ik snap niet waarom je een extra alarm laat inbouwen terwijl er ook meerdere verzekeringsmaatschappijen zijn (ook met uitgebreide nieuwwaarde dekking etc) die dat niet eisen. Tenzij de premie beduidend lager wordt, dan is het een kwestie van rekenen I guess.
[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 04-08-2022 22:02 ]
Whatever
JEJEBE Ik kende het systeem Lojack niet maar waar hebben ze die dan ingebouwd? want in hoever is het dievengilde op de hoogte van dit soort zaken en knippen ze hem door en gooien hem weg? OF zit hij echt goed weggestopt. Een familielid van mij heeft een Porsche en daar wordt een soortgelijk iets weggelast af fabriek als optie, vervangen van de batterij schijnt een kostbaar iets te zijn. Maar waar hebben ze dat ding dan geplaatst JEJEBE? ik vind het geen slecht idee? Ik heb mijn auto nog niet maar ga via van Mossel verzekeren en daar werd geen verzoek gedaan, voor iets dergelijks.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Ik krijg dit als ik de officiële website bezoek. Kan ook niet goed zijn? Site is foetsie, of is de website gestolen door iemand?JeJeBe schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:40:
[...]
Duh, wie steelt er nou een Renault, kom op zeg. Een EV6 is toch véél begeerlijker![]()
Maar goed, ik heb een LoJack moeten laten inbouwen voor de verzekering, das het betere werk.
:strip_exif()/f/image/KDERhgVIiR3nn4rN2SLfvU2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is https://lojack.nlAnunnaki schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:35:
[...]
Ik krijg dit als ik de officiële website bezoek. Kan ook niet goed zijn? Site is foetsie, of is de website gestolen door iemand?
[Afbeelding]
Ah thnx, kreeg .com als officiële website te zien. Ook via Wikipedia
Was even benieuwd waar ze zo'n kastje dan wegbouwen?
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.