Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 34 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 06:37
Ik heb even geïnformeerd bij van Mossel verzekeringen, waar die van mij verzekerd gaat worden, maar dat zal per verzekeringsmaatschappij verschillen neem ik aan, maar onder de 60K is de reeds ingebouwde versie af fabriek van alarm voldoende. Boven 60 K is een trace systeem verplicht bij hun. Maar misschien hoort dit in een ander topic?
:O

[ Voor 7% gewijzigd door marc4547 op 05-08-2022 11:13 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeypedro13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Hee zijn er hier al mensen die een iets gehoord hebben over de levering van zijn/ haar EV6 GT ben al tijdje niet op het forum geweest? En ik las ook een stuk dat de eerste 200 kopers/leasers van een GT een rijtraining krijgen van PRODRIVE, was een stuk op de site van KIA maar dat is inmiddels ook weer verdwenen. hahaha

[ Voor 6% gewijzigd door joeypedro13 op 05-08-2022 11:26 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:28
marc4547 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:58:
Was even benieuwd waar ze zo'n kastje dan wegbouwen?
Ze monteren hem in een kastje achterop de auto. Zie je niks van verder. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmb22LW01ZM26f2rAhFAxPgKkrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JICnRN70haZ2w01n49Fk8aBU.png?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nou, EV6 77Kwh standaard versie besteld in de 1e week Februari, deze staat nu op 12-12 binnenkomst... Beetje jammer dit. Garantie dat hij dit jaar geleverd wordt is er dus ook niet :/

[ Voor 6% gewijzigd door Atlas op 05-08-2022 14:05 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Hier hetzelfde, bij mij staat de leverdatum nu op 5-12, maar volgens de dealer geen garantie dat de auto dit jaar nog geleverd wordt. Ik dacht in eerste instantie dat het niet zo erg was als hij in 2023 komt, maar hoewel het bijtellingspercentage niet wijzigt, verandert wel de grens waarop het lage tarief geldt (van 35k naar 30k). Als ik het goed heb berekend, komt dat op zo'n 25 euro extra per maand. Als ze ook nog de prijsverhogingen gaan doorbelasten, gaat de bijtelling ook nog zo 60-70 euro omhoog. Ben je dus ineens 100 euro per maand extra kwijt.

Ga komende week eens met m'n manager kijken of er nog andere oplossingen zijn. Misschien dat een van de LM waar we mee werken nog een overgebleven EV6 of IONIQ 5 heeft staan (wishful thinking, I know).

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:32
Chevalric schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:54:
Hier hetzelfde, bij mij staat de leverdatum nu op 5-12, maar volgens de dealer geen garantie dat de auto dit jaar nog geleverd wordt. Ik dacht in eerste instantie dat het niet zo erg was als hij in 2023 komt, maar hoewel het bijtellingspercentage niet wijzigt, verandert wel de grens waarop het lage tarief geldt (van 35k naar 30k). Als ik het goed heb berekend, komt dat op zo'n 25 euro extra per maand. Als ze ook nog de prijsverhogingen gaan doorbelasten, gaat de bijtelling ook nog zo 60-70 euro omhoog. Ben je dus ineens 100 euro per maand extra kwijt.

Ga komende week eens met m'n manager kijken of er nog andere oplossingen zijn. Misschien dat een van de LM waar we mee werken nog een overgebleven EV6 of IONIQ 5 heeft staan (wishful thinking, I know).
Nee dat hebben ze niet, het enige wat je kan doen is shoppen op occasions en zo gaan bellen door het hele land. Koopovereenkomst op laten stellen welke je leasemaatschappij dan kan gebruiken. Dit mag bij alle grote gangbare LM. Zo had ik bijna een ID.4 genomen op basis van een bestaand model met 10 km op de teller. Alleen omdat ze ze allemaal met dikke winst kunnen verkopen moet je niet rekenen op lage bedragen, dus moet het je vooral te doen zijn om snel in een nieuwe auto kunnen rijden en de zekerheid van het daarmee gepaarde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
Chevalric schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:54:
mischien is dit een opti voor je https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72346396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NQ 69
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:07
Halverwege dit jaar heb ik via de LM ( van mossel) een ev6 air besteld, hierbij werd medegedeeld dat de auto in mei/juni 23 geleverd zou worden. Gezien de prijsverhogingen ben ik gaan twijfelen, nu al 3k per oktober nog 1k en wat komt er bij tegen de tijd dat mijn auto er is… dat kan een serieuze verhoging van de bijtelling worden.

Ik heb daarom contact opgenomen met de leverende dealer ( ook van mossel) en die gaf aan dat de auto nog niet is geproduceerd maar wel een losdatum, november dit jaar.

Deze data liggen zo ver uit elkaar dat ik mij afvraag of er mensen zijn die in een vergelijkbare situatie zaten, en welke leverdatum de meest realistische is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
NQ 69 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:30:
Halverwege dit jaar heb ik via de LM ( van mossel) een ev6 air besteld, hierbij werd medegedeeld dat de auto in mei/juni 23 geleverd zou worden. Gezien de prijsverhogingen ben ik gaan twijfelen, nu al 3k per oktober nog 1k en wat komt er bij tegen de tijd dat mijn auto er is… dat kan een serieuze verhoging van de bijtelling worden.

Ik heb daarom contact opgenomen met de leverende dealer ( ook van mossel) en die gaf aan dat de auto nog niet is geproduceerd maar wel een losdatum, november dit jaar.

Deze data liggen zo ver uit elkaar dat ik mij afvraag of er mensen zijn die in een vergelijkbare situatie zaten, en welke leverdatum de meest realistische is ?
Mei/juni 23 zal de meest realistische zijn.
De losdatum, zolang er geen VIN is, lijkt een wassen neus.
KIA heeft zo te zien het beleid, als niet bekend is wanneer de auto komt, de losdatum elke keer 1 tot 4 maanden op te schuiven, eigenlijk weten ze dan simpelweg niet wanneer de auto gemaakt gaat worden.
Dus....geduld is in deze een schone zaak. :Y

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuckyLuke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-12-2023
@joeypedro13 Mijn bestelde GT stond initieel bij bestelling (eind februari) op levering begin juli. Veel te ambitieus natuurlijk, werd snel daarna eind november. Ga binnenkort maar eens langs bij de dealer om te horen of er inmiddels wat meer duidelijkheid is maar gezien alle reacties hier vrees ik het ergste en wordt het gewoon afwachten. Mag denk ik sowieso niet klagen qua levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otosam
  • Laatst online: 24-05-2023
Eind januari bestelde gt line awd, sinds deze week “on sea” . ( ik krijg elke week een mailtje van de dealer) . We beginnen het eind in zicht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:37
Otosam schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:18:
Eind januari bestelde gt line awd, sinds deze week “on sea” . ( ik krijg elke week een mailtje van de dealer) . We beginnen het eind in zicht te krijgen.
Wanneer wordt hij bij de dealer verwacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_XE
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-03 06:11
joeypedro13 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:26:
Hee zijn er hier al mensen die een iets gehoord hebben over de levering van zijn/ haar EV6 GT ben al tijdje niet op het forum geweest? En ik las ook een stuk dat de eerste 200 kopers/leasers van een GT een rijtraining krijgen van PRODRIVE, was een stuk op de site van KIA maar dat is inmiddels ook weer verdwenen. hahaha
Toevallig heb ik gisteren nog even contact gehad, na aanleiding van de gepubliceerde reviews, met de dealer over mijn GT maar hij kon nog helemaal niets vertellen wanneer de auto wordt geleverd/geproduceerd. Is besteld in november vorig jaar. Ik wacht dus nog maar even geduldig af :). Wat betreft de rijtraining, ze gaven in de review, volgens mij van autoblog, aan dat er al 200 waren verkocht in Nederland dus dan hoeven ze dat ook niet meer aan te bieden :), maar even bij de dealer leuren als het zover is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otosam
Los datum begin october (zo zegt men)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Otosam schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:18:
Kijk dat is nou service. Wij hadden een afspraak dat we 22 juli de auto op konden halen. Hij zou begin juli, in onze vakantie, geleverd worden. Een week van tevoren hebben we maar eens gebeld. Werd gezegd U krijgt vanzelf bericht wanneer de auto er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otosam
De verkoper is echt wel een goeie vent, na enige aandrang was ie het ook wel eens dat een screenshotje van hun systeem per week niet te veel gevraagd was voor een product dat twee keer modaal kost :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0x0r
Otosam schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:19:
De verkoper is echt wel een goeie vent, na enige aandrang was ie het ook wel eens dat een screenshotje van hun systeem per week niet te veel gevraagd was voor een product dat twee keer modaal kost :)
Ik snap het zo goed, maar bij mij is het echt zo ernstig trekken aan een dood paard, dat ik er zelf ook gewoon geen zin meer in heb. Daarnaast heb ik het idee dat ze bij zakelijke lease ook gelijk een stuk minder moeite doen zodra je contract getekend en de bedenktijd voorbij is, maar dat is 100% mijn gevoel. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otosam
Ik vroeg aan de dealer of ie het ok zou vinden als ik de betaling zoveel verplaats als dat zij met leveringen doen. Zoits als “ de betaling is in de boeken, u ziet het geld vanzelf op uw rekening verschijnen, de order is geplaats, ik heb nog geen overschrijvings nummer” , we waren het snel eens dat ie dat niet fijn zou vinden… weird eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 08:41
sn0x0r schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:38:
[...]

Ik snap het zo goed, maar bij mij is het echt zo ernstig trekken aan een dood paard, dat ik er zelf ook gewoon geen zin meer in heb. Daarnaast heb ik het idee dat ze bij zakelijke lease ook gelijk een stuk minder moeite doen zodra je contract getekend en de bedenktijd voorbij is, maar dat is 100% mijn gevoel. :+
Voor het leasen van mijn EV6 heb ik bij zeeuw & zeeuw Zoetermeer de offerte gekregen, deze heb ik bij bestelling ingediend bij mijn LM. Daarna kreeg ik vanuit de verkoper uit Zoetermeer en mailtje met gefeliciteerd met uw aankoop. Ik heb hem af en toe gemaild met een status, van hem kreeg ik telkens terug dat hij niets kon vertellen. Vervolgens de vraag gesteld of hij een update kon sturen zodra hij een VIN had. Nooit meer wat van hem gehoord.

Toen later via de LM de vraag gesteld of de huidig bekende leverdatum nog steeds correct was. Daar kwam van een fleetsales emailadres een antwoord op dat deze nog steeds correct was. Daarna heb ik alleen zelf nog met dat algemene e-mailadres gecommuniceerd waarbij ik dezelfde dag altijd antwoord kreeg. Als ik de verkoper uit Zoetermeer een email stuurde kon ik altijd bijna pas na een week een email terug krijgen en later dus niet eens meer een antwoord.

Dus mocht ik de auto straks afgeleverd krijgen in Zoetermeer, dan ga ik hier zeker nog wat van zeggen. Je "koopt" een auto van een halve ton, maar even een kort antwoord van een status op een email geven is te veel moeite. Zou ik eens op mijn werk moeten doen richting mijn klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Mijn leaseboer roept al sinds februari in het statusportaal dat de EV6 op 26 september voor de deur staat. Als je navraag doet, dan geven ze aan dat ze helemaal geen info van de dealer krijgen omdat het een voorkeursdealer is van onze wagenparkbeheerder en niet van de leasemaatschappij. Die datum is dus gebakken lucht. Welkom in 2022.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
alexzel schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:17:
[...]

Voor het leasen van mijn EV6 heb ik bij zeeuw & zeeuw Zoetermeer de offerte gekregen, deze heb ik bij bestelling ingediend bij mijn LM. Daarna kreeg ik vanuit de verkoper uit Zoetermeer en mailtje met gefeliciteerd met uw aankoop. Ik heb hem af en toe gemaild met een status, van hem kreeg ik telkens terug dat hij niets kon vertellen. Vervolgens de vraag gesteld of hij een update kon sturen zodra hij een VIN had. Nooit meer wat van hem gehoord.

Toen later via de LM de vraag gesteld of de huidig bekende leverdatum nog steeds correct was. Daar kwam van een fleetsales emailadres een antwoord op dat deze nog steeds correct was. Daarna heb ik alleen zelf nog met dat algemene e-mailadres gecommuniceerd waarbij ik dezelfde dag altijd antwoord kreeg. Als ik de verkoper uit Zoetermeer een email stuurde kon ik altijd bijna pas na een week een email terug krijgen en later dus niet eens meer een antwoord.

Dus mocht ik de auto straks afgeleverd krijgen in Zoetermeer, dan ga ik hier zeker nog wat van zeggen. Je "koopt" een auto van een halve ton, maar even een kort antwoord van een status op een email geven is te veel moeite. Zou ik eens op mijn werk moeten doen richting mijn klanten.
Welke LM betreft dit? Herkenbaar overigens, Athlon reageerde bij mij heel snel, ondanks dat het antwoord was: we weten helaas nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Uiteindelijk krijgen de leasemaatschappijen, via een digitaal syteem, van de dealer door wat de (vermoedelijke) leverdatum is.
Je bent dus echt van de dealer afhankelijk waar de auto besteld is.
Zoals al eerder gezegd zijn er goede, minder goede en waardeloze dealers.
Gelukig heb ik de auto via Athlon bij een "goede" dealer besteld die mij ten alle tijde van info voorziet.

Natuurlijk zouden degene, die slecht informatie verkijgen, hierover contact kunnen opnemen met hun leasemaatschappij of wagenparkbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

DaMenaz schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Ze monteren hem in een kastje achterop de auto. Zie je niks van verder. :)

[Afbeelding]
dat wisselt per auto, als ze allemaal op hetzelfde plekje zouden zitten zou onklaar maken wel erg makelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

marc4547 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:13:
Ik heb even geïnformeerd bij van Mossel verzekeringen, waar die van mij verzekerd gaat worden, maar dat zal per verzekeringsmaatschappij verschillen neem ik aan, maar onder de 60K is de reeds ingebouwde versie af fabriek van alarm voldoende. Boven 60 K is een trace systeem verplicht bij hun. Maar misschien hoort dit in een ander topic?
:O
Uh, reeds ingebouwd ? ik heb een GT line met volgens mij alle opties( en daarom > 60k) , maar alarm zit er niet op. Heb ook geen extra knopje op de remote, zoals je in de US of GB filmpjes wel standaard ziet. Hier in NL is een klasse 3 alarm een optie die ze achteraf kunnen inbouwen voor ruim 500 euro volgens mij. Gezien het gelazer dat ik nu al heb met een het inbouwen van in totaal 4 LEDjes, zeg ik: laat maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JeJeBe schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

Uh, reeds ingebouwd ? ik heb een GT line met volgens mij alle opties( en daarom > 60k) , maar alarm zit er niet op. Heb ook geen extra knopje op de remote, zoals je in de US of GB filmpjes wel standaard ziet. Hier in NL is een klasse 3 alarm een optie die ze achteraf kunnen inbouwen voor ruim 500 euro volgens mij. Gezien het gelazer dat ik nu al heb met een het inbouwen van in totaal 4 LEDjes, zeg ik: laat maar zitten.
Volgens de handleiding schijnt er een vorm van alarm in te zitten, deze is alleen niet goedgekeurd voor de verzekeringen. Weet niet of dit ook werkelijk zo is.
Zie : https://ev6.synology.me/en/topics/chapter5_3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:08:
[...]

Volgens de handleiding schijnt er een vorm van alarm in te zitten, deze is alleen niet goedgekeurd voor de verzekeringen. Weet niet of dit ook werkelijk zo is.
Zie : https://ev6.synology.me/en/topics/chapter5_3.html
Je kijkt in een US handleiding ... die hebben andere uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JeJeBe schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:16:
[...]

Je kijkt in een US handleiding ... die hebben andere uitvoeringen.
Probeer het gewoon eens uit, wie weet.... :Y :N
Zie deze post: xxander968 in "Het grote KIA EV6 topic"
En er zijn meer meldingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexzel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 08:41
sn0x0r schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Welke LM betreft dit? Herkenbaar overigens, Athlon reageerde bij mij heel snel, ondanks dat het antwoord was: we weten helaas nog niets.
Alphabet is de LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corola10
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Lacroix schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:18:
In Belgïe zouden de KIA dealers momenteel een levertijd van 24 maanden geven.
2 jaar :/ tegen dan heb je andere autos in verschillende klasse segementen die dan toch weg gaan halen van deze auto? hopelijk met een veel kortere levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigahertz0
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-06 14:06
Visited a kia dealer this weekend in Belgium, who mentioned a lead time between 22 and 24 months. If this is accurate, that's unfortunately a showstopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
  • Laatst online: 29-05-2024
gigahertz0 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:38:
Visited a kia dealer this weekend in Belgium, who mentioned a lead time between 22 and 24 months. If this is accurate, that's unfortunately a showstopper.
I think that it is correct. But Kia isn’t the only brand with long lead times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigahertz0
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-06 14:06
Travelgirl15 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

I think that it correct. But Kia isn’t the only brand with long lead times.
At Hyundai they expect a 12 month lead time for the ioniq 5. So if correct, that's quite a bit better.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
DaMenaz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:44:
Mijn PA (7-2) is nog steeds prognose eind november. Was ooit augustus. Zie al wel verschillende Plusjes die eerder komen. Zou het dan toch het schuifdak en/of comfortstoelen zijn die het verschil maken?

Hoop wel een MY23. Daar heb ik nog geen info over.
.....èèèèèn inmiddels verwachten ze hem met de Kerst. ;w

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelPhil
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 11:01
Bij mij ook nog geen nieuws van mijn AWD GT-Line. Besteld begin maart maar nog steeds geen zicht wanneer hij in productie gaat. Ben al blij als ik hem dit jaar nog in ontvangst mag nemen maar ik vrees ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Laatst online: 26-09 07:13
BelPhil schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:36:
Bij mij ook nog geen nieuws van mijn AWD GT-Line. Besteld begin maart maar nog steeds geen zicht wanneer hij in productie gaat. Ben al blij als ik hem dit jaar nog in ontvangst mag nemen maar ik vrees ervoor.
Bekijk de laatste pages van dit forum en de Monday sheet nog eens goed en ik vrees met je mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooD2SeeYou
  • Laatst online: 05-10-2022
BelPhil schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:36:
Hier exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Hier ook (in November besteld :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_H
  • Laatst online: 09-07 13:44

M_H

Ook maar weer eens gebeld met dealer. Verwachte losdatum is nu 11-11-2022. Nog geen VIN bekend. Volgens dealer is levertijd van de EV6 Plus, 9 maanden. Ben benieuwd. Eind maart besteld, kan dus ook nog een maand later worden. Statistiek aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeypedro13
LuckyLuke schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:32:
@joeypedro13 Mijn bestelde GT stond initieel bij bestelling (eind februari) op levering begin juli. Veel te ambitieus natuurlijk, werd snel daarna eind november. Ga binnenkort maar eens langs bij de dealer om te horen of er inmiddels wat meer duidelijkheid is maar gezien alle reacties hier vrees ik het ergste en wordt het gewoon afwachten. Mag denk ik sowieso niet klagen qua levertijd.
Ja wordt helaas wachten en al die filmpjes die online zijn gekomen maken het wachten er niet gemakkelijker op :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeypedro13
Mister_XE schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:40:
[...]

Toevallig heb ik gisteren nog even contact gehad, na aanleiding van de gepubliceerde reviews, met de dealer over mijn GT maar hij kon nog helemaal niets vertellen wanneer de auto wordt geleverd/geproduceerd. Is besteld in november vorig jaar. Ik wacht dus nog maar even geduldig af :). Wat betreft de rijtraining, ze gaven in de review, volgens mij van autoblog, aan dat er al 200 waren verkocht in Nederland dus dan hoeven ze dat ook niet meer aan te bieden :), maar even bij de dealer leuren als het zover is.
Dan zullen onze auto's ooit met dezelfde boot aan komen, ik heb ook in november de mijne besteld. De reviews waren over het algemeen goed dus maakt wel heel erg benieuwd. Afgelopen maand een polestar 2 gehad voor 4 weken maar het elektrisch rijden is wel echt fijn moet ik zeggen. 8).. en nu maar blijven wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Vandaag gebeld, geen vin bekend nog.

Rwd gt line blue besteld op 8 jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01:38
Jpjedi schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:58:
Vandaag gebeld, geen vin bekend nog.

Rwd gt line blue besteld op 8 jan.
Terwijl een half januari bestelde GT-line awd "on sea" zou zijn.
Op planning van productie lijkt geen peil te trekken.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
HansAuutB schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:37:
[...]

Terwijl een half januari bestelde GT-line awd "on sea" zou zijn.
Op planning van productie lijkt geen peil te trekken.
AWD is sowieso andere batch, er zijn tussendoor grote series AWD gebouwd vanaf begin dit jaar om de US markt behoefte te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:22:
[...]

Probeer het gewoon eens uit, wie weet.... :Y :N
Zie deze post: xxander968 in "Het grote KIA EV6 topic"
En er zijn meer meldingen van.
Hij gaat toeteren als je een portier illegaal opendoet ... geen sirene ;-)
Zie in het interieur geen volumetrische sensoren, dus het blijft bij het openen van deuren en kleppen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
JeJeBe schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:14:
[...]

Hij gaat toeteren als je een portier illegaal opendoet ... geen sirene ;-)
Zie in het interieur geen volumetrische sensoren, dus het blijft bij het openen van deuren en kleppen gok ik.
Klopt van de "toeter", die gaat en de knipperlichten gaan aan.

Lees ook hoofdstuk 5 pagina 9 en 10 eens door van de Nederlandse handleiding, daar wordt één en ander uiteengezet betreffende Ultrasoon inbraakbeveiliging, weet alleen niet of het er ook werkelijk opzit.
Zou het eens proberen met een raam open, volgens mij zitten de sensoren onder de dakbekleding.
Deze worden nl. ook gebruikt voor passagiers die eventueel achterblijven.

PS. heb deze post inmiddels naar Het grote EV6 topic gekopieerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 10-08-2022 05:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit betreft het Leveringen topic, inhoudelijke gesprekken horen thuis in Het grote KIA EV6 topic.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:23

Nobby

Nuts!

Mijn EV6 staat nu op de boot. Verwachte losdatum is 13/09/2022. Maar dit is bij de dealer.

Op welke boot zou die dan staan? De MORNING LADY V-108 die aankomt op 2022-09-07.

Of toch de THRUXTON V-014 die op 2022-09-13 moet aankomen. Wat dus overeenkomt met wat de dealer zegt qua datum, maar dat de losdatum niet bij hun als dealer is, maar in de haven. Wat tegenstrijdig is wat ze me een half jaar geleden verteld hebben.

Dit komt van het screenshot uit het Kia systeem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ye6qQ3SyDZ5a-l-6JqHkjJ5CvKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UH6hlSsFKFqEhWOrBOkKLT0O.png?f=user_large
marc4547 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:00:
[...]

Mijn dealer deelde mij afgelopen maandag ook mee dat mijn auto al een tijd op losdatum 12-9 en nog steeds volgens hem, maar een Vin heb ik nog niet gehad? Nobby, hebben jullie wel een Vin gehad?
Ik heb al een maand of 5 een VIN?

[ Voor 21% gewijzigd door Nobby op 10-08-2022 10:07 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Nobby schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 02:50:
Mijn EV6 staat nu op de boot. Verwachte losdatum is 13/09/2022. Maar dit is bij de dealer.

Op welke boot zou die dan staan? De MORNING LADY V-108 die aankomt op 2022-09-07.

Of toch de THRUXTON V-014 die op 2022-09-13 moet aankomen. Wat dus overeenkomt met wat de dealer zegt qua datum, maar dat de losdatum niet bij hun als dealer is, maar in de haven. Wat tegenstrijdig is wat ze me een half jaar geleden verteld hebben.

[Afbeelding]
Mijn dealer deelde mij afgelopen maandag ook mee dat mijn auto al een tijd op losdatum 12-9 en nog steeds volgens hem, maar een Vin heb ik nog niet gehad? Nobby, hebben jullie wel een Vin gehad?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:53
Nobby schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 02:50:

[Afbeelding]
Ik had eigenlijk verwacht dat onze auto’s op de zelfde boot zaten, aangezien jij in de zelfde week de allocated melding van de dealer kreeg, met een zelfde los datum van 4 augustus. Daarbij de zelfde auto samenstelling en ook in November besteld als ik me goed herinner.

Ik zat iig berichtgevingen van jou in de gaten te houden 😉

Mijn dealer heeft me op 4 augustus gebeld en kan hem morgen ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Zojuist dealer gebeld. Auto is “ON SEA” 🎉🎉. Losdatum bij de dealer was eerst 23 sept. Nu een weekje opgeschoven. Maar kan ook weer eerder worden. Belangrijkste dat ie op de boot staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
Iedereen die zijn auto op de Morning Lilly heeft staan kan nu naar de kust rijden en zwaaien. Ze vaart nu ter hoogte van Texel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ritchy
  • Laatst online: 16-08-2022
Komende vrijdag kan ik mijn zwarte GT line RWD ophalen. Zin in.... Besteld op 2 december '21 via Alphabet. Levertijd van ruim 8 maanden dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
GT-line rwd rood.
Besteld 28-12-2021
Sinds begin juli een VIN.
Vlgs printscreen dealerinfo on sea.
Losdatum 02-10-22 en vlgs de dealer is dat levering bij hun.
Dat betekent vlgs mij dat Evi op 05-08-22 op de Thruxton is vertrokken.
De Thruxton is op 13-09 in Rotterdam en 15-09 in Antwerpen.
Maar op dit moment ligt het bootje nog in Koreaanse wateren te dobberen

Edit
Het is een MY22.

[ Voor 3% gewijzigd door HansAuutB op 10-08-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
WaSteiL schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:24:
Iedereen die zijn auto op de Morning Lilly heeft staan kan nu naar de kust rijden en zwaaien. Ze vaart nu ter hoogte van Texel.
Draait nu de Westerschelde in.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
HansAuutB schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:20:
GT-line rwd rood.
Besteld 28-12-2021
Dan staat ze waarschijnlijk op de zelfde boot. Er komt er ook 1 aan in Rotterdam op de 15e twee dagen na de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
.

[ Voor 100% gewijzigd door Joer op 10-08-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
HansAuutB schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:20:
GT-line rwd rood.
Besteld 28-12-2021
De Thruxton gaat eerst nog naar Masan.
Dit kun je zien wanneer je bij EUKOR departure "KOREA" invult. Dan zie je alle havens waar een schip nog in Korea langsgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Is er inmiddels al iemand die een MY23 op de boot heeft staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
De mijne (GT-Line RWD) staat nu ook gepland op levering 2-10 bij Van Mossel Amersfoort (was een paar weken geleden nog “eind augustus” en tot vorige week nog “medio september”. Besteld november 2021, VIN sinds medio juni. Ik gok dat ie op de MORNING LADY staat… 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

turt schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:26:
Hier ook (in November besteld :/ )
Das raar, mijn GTline AWD besteld begin december staat al 5 weken (incompleet) voor de deur. Hebben ze bij het bestellen wel op ""send" gedrukt :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

-

[ Voor 100% gewijzigd door JeJeBe op 10-08-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

nicket84 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:07:
[...]

Ik had eigenlijk verwacht dat onze auto’s op de zelfde boot zaten, aangezien jij in de zelfde week de allocated melding van de dealer kreeg, met een zelfde los datum van 4 augustus. Daarbij de zelfde auto samenstelling en ook in November besteld als ik me goed herinner.

Ik zat iig berichtgevingen van jou in de gaten te houden 😉

Mijn dealer heeft me op 4 augustus gebeld en kan hem morgen ophalen.
Klopt, maar ik heb dus pech en moet nog even wachten.

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Laatst online: 24-09 22:29
Gisteren telefoontje van de dealer gekregen, eerst zou mijn 77 kWh Plus RWD zou eerst vanaf vrijdag 12 augustus klaarstaan, maar het wordt ietsje later.
Nu de afspraak staan om donderdag 18 augustus op te halen.
Vandaag ook een mail gekregen dat het kenteken bekend is!

Als ik op RDW kijk valt me iets op.
Het is de RWD versie, maar op het tabblad Technisch > Assen staat er:

Nr: 1
Aangedreven as: Ja
Plaatscode as: V

Nr: 2
Aangedreven as: Nee
Plaatscode as: A

Als het zo lees lijkt het alsof de voorwielen aangedreven worden i.p.v. de achterwielen.
Begrijp ik het niet goed of is dit een foutje in RDW?
Wat staat hier bij anderen met een RWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
ArmyOfQueens schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:28:
Gisteren telefoontje van de dealer gekregen, eerst zou mijn 77 kWh Plus RWD zou eerst vanaf vrijdag 12 augustus klaarstaan, maar het wordt ietsje later.

Als het zo lees lijkt het alsof de voorwielen aangedreven worden i.p.v. de achterwielen.
Bij de mijne staat het zelfde. Dat betreft een AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

nicket84 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:53:
[...]

Bij de mijne staat het zelfde. Dat betreft een AWD.
Ik heb er even een paar opgezocht en ik zie het overal hetzelfde staan, bij de RWD en AWD.

Ik hoop natuurlijk dat je geluk hebt en per ongeluk een AWD krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
ArmyOfQueens schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:28:

Off topic.

Wanneer je het informatie i'tje achter "aangedreven as" opent kun je het volgende zien. :Y
"Dit gegeven is alleen van belang voor bedrijfsauto's en bussen met een wettelijk toegestane maximummassa boven de 3500 kg"
Het betreft hier dus een automatische basis instelling voor auto's onder de 3500kg.

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 07:22
Gezien de al maar stijgende prijzen en datums die telkens maar naar achter gaan heb ik even gevraagd hoe het zit met die 2 topics voor mijn bestelling begin mei.

De originele vraag:
Ik was even benieuwd (gezien de recente evoluties) of er veel verschuiving zit in de verwachte leveringsdatum en of de prijs die tussen jullie en --insert leasingbedrijf-- een vaste prijs is (ik heb vernomen dat sommige mensen moesten bijleggen wat dan mogelijk kan terugvloeien naar mijn werkgever en een hoger budget).
Het weinig zeggend antwoord:
Ik kan de status van de wagen opvolgen zodra de productie hiervan wordt ingepland. Dat is +/- 2-3 maand voor levering, momenteel heeft jouw wagen nog geen productiedatum.

Verder heb ik van jouw wagen nog geen info gekregen omtrent prijsstijgingen dus ik vermoed dat voor jou niet van toepassing is, indien ik dit later binnenkrijg laat ik je zeker iets weten.
Nogal een copy paste antwoord, of ligt dit aan mij?
Wat zou een Nederlander doen, jullie zijn nogal mondiger :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
SMGGM schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:36:
Gezien de al maar stijgende prijzen en datums die telkens maar naar achter gaan heb ik even gevraagd hoe het zit met die 2 topics voor mijn bestelling begin mei.

De originele vraag:

[...]

[...]

Ik zou jou leasemaatschappij bellen. Zit nog al verschil tussen zakelijk lease en private lease kwa regels. En wanneer is de auto daadwerkelijk besteld. Ik meen auto’s die voor 1 april besteld zijn geen prijsverhoging hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:25
Net bericht van de dealer gekregen dat mijn Plus RWD 77kWh onderweg is. VIN nummer is toegekend en status is 'on sea' wanneer die precies aankomt kon die (nog) niet zeggen.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 11:23

The Wizard

Moderator Mobile
mitch123 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:06:
Net bericht van de dealer gekregen dat mijn Plus RWD 77kWh onderweg is. VIN nummer is toegekend en status is 'on sea' wanneer die precies aankomt kon die (nog) niet zeggen.
Was het een eerdere geannuleerde bestelling? 10 juni bestellen en nu onderweg kan niet bij een normale bestelling.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• ArmyOfQueens
  • Laatst online: 24-09 22:29
Hebben meer mensen gehad dat er een verschil zit tussen de fiscale waarde op de bestelbevestiging en die op RDW staat?
In mijn bestelbevestiging van januari staat een fiscale waarde van 51.860, maar als ik mijn kenteken opzoek op RDW zie ik 52.460.
Ben benieuwd waar dat verschil van 600 vandaan komt, heb hier niets over gehoord namelijk.
Geen groot probleem ofzo, maar gewoon nieuwsgierig.

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:25
The Wizard schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Was het een eerdere geannuleerde bestelling? 10 juni bestellen en nu onderweg kan niet bij een normale bestelling.
Het gaat om een eerder besteld model door een LM Alphabet. (Besteldatum was ergens begin februari)

• Joer
mitch123 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:06:
Ja wel hij kan de losdatum niet in z’n systeem. Losdatum is voor de deur bij de dealer. Kan nog iets naar voren of achteren verspringen afhankelijk hoe snel de boot is.

• PvdHeijden
  • Laatst online: 09-01 16:15
SMGGM schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:36:

De originele vraag:

[...]

[...]

Aan mij is verteld door de dealer, auto's besteld na april krijgen een prijsverhoging van € 3000,- en per 1 oktober komt er een prijsverhoging van € 1000,-

• Overstag
Joer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:39:
[...]

Ja wel hij kan de losdatum niet in z’n systeem. Losdatum is voor de deur bij de dealer. Kan nog iets naar voren of achteren verspringen afhankelijk hoe snel de boot is.
Zoals ik het nu volg is de boot meestal op tijd. Vaak gaat het om het transport van de haven naar de dealer die onberekenbaar is.

• DaMenaz
Joer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:01:
[...]

Ik zou jou leasemaatschappij bellen. Zit nog al verschil tussen zakelijk lease en private lease kwa regels. En wanneer is de auto daadwerkelijk besteld. Ik meen auto’s die voor 1 april besteld zijn geen prijsverhoging hebben gekregen.
Vraag me af hoe het zit met prijsverhogingen en registratie>bijtelling. "Mijn" EV6 is al een flink stuk duurder geworden sinds bestelling in februari. Volgens de wagenparkbeheerder betekent dit een hogere bijtelling, omdat de fiscale waarde wordt geregistreerd op het moment dat hij op kenteken wordt gezet.

Maar zou toch gek zijn als de prijs ooit 53K was, de leasemaatschappij 53K betaalt en de berijder bijtelling moet betalen over 58K? Al verbaast me in Nederland ook niks meer.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
DaMenaz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Vraag me af hoe het zit met prijsverhogingen en registratie>bijtelling. "Mijn" EV6 is al een flink stuk duurder geworden sinds bestelling in februari. Volgens de wagenparkbeheerder betekent dit een hogere bijtelling, omdat de fiscale waarde wordt geregistreerd op het moment dat hij op kenteken wordt gezet.

Maar zou toch gek zijn als de prijs ooit 53K was, de leasemaatschappij 53K betaalt en de berijder bijtelling moet betalen over 58K? Al verbaast me in Nederland ook niks meer.
Volgens mijn dealer heeft de prijsstijging pas plaats gevonden met de nieuwe prijslijst van 22 april. Alle bestellingen voor april hebben geen prijsverhoging doorgevoerd gekregen. Dus op uw bestelling zit volgens mij geen prijsverhoging en de fiscale waarde blijft gelijk aan de fiscale waarde die op de prijslijst staat van de bestellingsdatum.

• Joer
Overstag schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Zoals ik het nu volg is de boot meestal op tijd. Vaak gaat het om het transport van de haven naar de dealer die onberekenbaar is.
Klopt. En waar hij gelost word Antwerpen of Rotterdam. Maar gaat erom dat de dealer wel in zijn systeem kan zien de verwachte losdatum voor de deur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
SchipVertrekdatumVerwachte aankomstdatum in AntwerpenVerwachte aankomstdatum in RotterdamHuidige positieVolgende bestemming
MORNING LILY2022-06-162022-08-11 (was 2022-08-09)n.v.t.Antwerpen, Belgium (ATA: 2022-08-10)n.v.t.
MORNING LINDA2022-07-112022-08-19n.v.t.Fos sur mer, France (ATA: 2022-08-10)Tarragona, Spain (ETA: 2022-08-12)
MORNING LADY2022-07-142022-09-07 (was 2022-09-06)n.v.t.Red SeaSuez Port, Egypt (ETA: 2022-08-14)
THRUXTON2022-08-052022-09-13 (was 2022-09-15)2022-09-11 (was 2022-09-13)East AsiaMasan, Korea (ETA: 2022-08-07)
MORNING CONCERT2022-08-06 (was 2022-08-05)2022-09-29n.v.t.China CoastSingapore, Singapore (ETA: 2022-08-15)
MORNING CATHERINE2022-08-13 (was 2022-08-04)n.v.t.2022-09-16 (was 2022-09-15)Yantai, China (ATA: 2022-08-10)n.n.b.
MORNING CELESTA2022-08-232022-09-272022-09-29East AustraliaUlsan, Korea (ETA: 2022-08-20)

De Morning Lily is sinds gisteren waarschijnlijk auto's aan het uitladen vermoedelijk bestemd voor de Benelux, die verdwijnt dus daarna uit de lijst (gaat hierna namelijk naar de UK).

De Morning Linda is gisteren aangekomen in Fos sur mer, dus reist daarna door naar Tarragona en daarna direct door naar vermoedelijk Antwerpen.

Daarnaast is nu ook de Morning Celesta aan de lijst toegevoegd welke, vooralsnog, zowel Antwerpen als Rotterdam aan zal doen eind september.

• DaMenaz
Overstag schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:12:
[...]

Volgens mijn dealer heeft de prijsstijging pas plaats gevonden met de nieuwe prijslijst van 22 april. Alle bestellingen voor april hebben geen prijsverhoging doorgevoerd gekregen. Dus op uw bestelling zit volgens mij geen prijsverhoging en de fiscale waarde blijft gelijk aan de fiscale waarde die op de prijslijst staat van de bestellingsdatum.
Thanks. Ik ga dat even aan mijn dealer voorleggen. :)

Catch my drift?

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 07:22
PvdHeijden schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Aan mij is verteld door de dealer, auto's besteld na april krijgen een prijsverhoging van € 3000,- en per 1 oktober komt er een prijsverhoging van € 1000,-
Ik weet van 1 geval op ons werk dat een Ioniq 5 heeft en dat daar een herziening is geweest van de bestelling. Mijn werk beslist momenteel case by case of ze de extra kost zullen dragen of niet.
Joer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:01:
[...]

Het gaat om lease via het werk. Contact gebeurt via interne medewerker omdat we tamelijk wat wagens afnemen, maar zij had aangegeven dat ik best contact opneem met de garage omdat ze teveel vragen heeft die een pak dringender zijn.
Er is behoorlijk wat te doen tegenwoordig rond de leaseprijzen van wagens tegenwoordig. Waar iemand vorig jaar nog een Mercedes EQS (weliswaar basis uitvoering) binnen het budget kon vastkrijgen geraak je vandaag nog met moeite aan de basis uitvoering van de EV6 (veel ook te maken met amper nog kortingen die garages geven aan leasing bedrijven omdat ze toch niet kunnen bijbenen met bestellingen). Mijn bestelling van mei was eigenlijk buiten budget, maar hebben ze door de vingers gezien want het hele interne proces heeft 2 maand geduurd.
Voor de EV6 was er toen nog €7000 korting aangeboden (gelijkaardig met Mercedes) terwijl de VW group niet hoger ging dan €1000 omdat ze toch al niet konden volgen met bestellingen.

Ik vermoed dat het gewoon afwachten zal worden. Garage kon alvast bevestigen dat er nog geen prijswijziging was voor mijn bestelling wat mij ergens al deels gerust maakt. Heb momenteel een prima wagen die ze gaan verlengen met 1 jaar, dus op zich is het een luxe probleem.
Jammer van nieuwe collega's want die moeten het lange tijd doen met een inloopwagen (typisch een Opel Corsa of VW Polo).

• dejager58
  • Laatst online: 03-01 11:42
PvdHeijden schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Dat klopt al is de €1000 nog maar een indicatie. Ook wordt de prijs daarna niet vast….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globetrotter
  • Laatst online: 13-11-2023
Geduld is een schone zaak. Onze Kia EV6 GT is in Mei besteld. Levering wordt Februari 2023. Ik heb vertrouwen in het merk Kia, dat is opgeklommen van goedkope stadsauto’s tot high-end EV’s. Leuk is dat ik bij de eerste 200 kopers hoor die een instructi krijgen van een testrijder. Na veertig jaar Volkswagen een omschakeling. Na de GT komt de scootmobiel..

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-07 15:53
Lange leveringstermijn maar zal het zeker waard zijn!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sua-uD2axieaArbKtxx4o38TeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDawu4G2aXWakLemo96o0Gs5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
32 maanden?! Da's ruim 2,5 jaar... Hoe moet je in godsnaam overzien of je tegen die tijd nog in staat bent om de auto te betalen? Met mijn trackrecord is zelfs lease een groot risico.

Maar goed, succes en veel plezier over 2,5 jaar.

Xbox Live: Chevalric

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 19:19
32 maanden… dan moet je wel heeeeeeeel erg graag een nieuwe EV6 willen bestellen.
Persoonlijk zou ik uitkijken naar alternatieven: gebruikt, voorraad, ander merk/model.

• DaMenaz
Franciesco schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:56:
32 maanden… dan moet je wel heeeeeeeel erg graag een nieuwe EV6 willen bestellen.
Persoonlijk zou ik uitkijken naar alternatieven: gebruikt, voorraad, ander merk/model.
Tegenwoordig makkelijker gezegd dan gedaan. De EV6 was bij mij al het alternatief ivm levertijden.

Voorraad is er ook amper. Of je moet een grijze import voor veel te veel geld willen.

[ Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 11-08-2022 20:37 ]

Catch my drift?

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 19:19
Dat snap ik helemaal. Maar als je 32 maanden kunt wachten op een nieuwe auto, dan kun je ook 32 maanden gebruiken om een alternatief te vinden/uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:37
Zou nooit zo lang wachten op een order. Een halfjaar is voor mij echt de grens. Over ruim 2,5 jaar is er vast al een nieuw model op de markt die ik dan liever zou hebben. Bovendien is het lastig te bepalen hoe je (financiële) situatie dan is. Of je moet er tot een maand van tevoren kosteloos vanaf kunnen o.i.d.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• nicket84
Exact wat de bereiders voor mij zeggen, het is het wachten waard. Zeer complete fijn rijdende auto. Ondanks dat ik enkel in de RDW had gereden en deze qua vermogen tekort vond doen tov mijn huidige auto (MB C350e a 279PK) is deze AWD echt wel een stukje vlotter, erg blij mee!

En natuurlijk een paar verse foto’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1gXkN0d2HvjYtEVpDAckErBF-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZF9NiVogpP8EL3caAerA4S4R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJ89T8X01Etx33tL_JixjRil1VQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Nvf7eBtutiTszmzPHVREPSw.jpg?f=fotoalbum_tile

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Overstag schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Beweer je nou dat de dealer onberekenbaar is ? Of bedoel je het transport DAT onberekenbaar is? 1 woordje verkeerd, heel ander betekenis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
JeJeBe schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:57:
[...]

Beweer je nou dat de dealer onberekenbaar is ? Of bedoel je het transport DAT onberekenbaar is? 1 woordje verkeerd, heel ander betekenis :9
Transport onberekenbaar van de haven naar de dealer, niet de dealer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40
nicket84 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:56:
Exact wat de bereiders voor mij zeggen, het is het wachten waard. Zeer complete fijn rijdende auto. Ondanks dat ik enkel in de RDW had gereden en deze qua vermogen tekort vond doen tov mijn huidige auto (MB C350e a 279PK) is deze AWD echt wel een stukje vlotter, erg blij mee!

En natuurlijk een paar verse foto’s

[Afbeelding][Afbeelding]
Berijders. ;)
De bereiders werken in de fabriek van KIA. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:22:
[...]

Berijders. ;)
De bereiders werken in de fabriek van KIA. :+
En als je toch commentaar gaat geven op andermans taal: een paard of fiets berijd je (want je zit er bovenop), een auto rijd je. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Stelletje taalpuristen.......er worden zeker te weinig EV6'en afgeleverd......... :)F :)B
"Een auto rijd je" betekend dat de auto jou rijdt.
Een auto rijdt je" betekend dat jij de auto rijdt.
_O- _O- oOo oOo

Nu ga ik weer weer on-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-07 15:53
Bevestiging van de 32 maanden levertermijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sua-uD2axieaArbKtxx4o38TeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDawu4G2aXWakLemo96o0Gs5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
DaMenaz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Thanks. Ik ga dat even aan mijn dealer voorleggen. :)
Zojuist gebeld door Van Mossel over mijn vraag. Ze gaven aan dat mijn bestelde EV6 prijsprotectie heeft omdat hij voor april is besteld en dus niet bij registratie ineens 5K duurder is.

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:30:
Stelletje taalpuristen.......er worden zeker te weinig EV6'en afgeleverd......... :)F :)B
"Een auto rijd je" betekend dat de auto jou rijdt.
Een auto rijdt je" betekend dat jij de auto rijdt.
_O- _O- oOo oOo

Nu ga ik weer weer on-topic ;)
spitsvondig, maar wel helemaal vaud helaas. betekent met een T en het voorbeeldje moet precies andersom zijn. Nederlands is best een beetje lastig ,maar wie >30 maanden in de wacht is gezet, kan de schade nog inhalen :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansAuutB
Net gebeld door Wassink Autogroep.
Ik krijg 2 vrijkaartjes voor Burgers Zoo omdat ik zo lang moet wachten op Evi (on sea).
Dat is toch een leuk gebaar. Zij kunnen er tenslotte ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Gaan die Carcarriers nou weer leeg terug denken jullie ? Lijkt mij een dure grap?

Pagina: 1 ... 34 ... 67 Laatste